Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( Fok! Movie Trivia - Slow/FastChat-topic #4 ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.
dubbele punten topic
De vraag van Twents Deernke
(waarbij ik me verontschuldig voor het gebrek aan creativiteit)
Wie zoek ik?
36 Drama
17 Thriller
15 Comedy
12 Action
10 Documentary
7 Crime
6 Romance
4 Adventure
4 Short
4 War
3 Animation
3 Horror
3 Mystery
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 10-12-2003 15:53]
Um... Tom Hanks?
hoi weer trouwens...
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 10-12-2003 15:51]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:53 schreef dolle_hond het volgende:
robin williams
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 10-12-2003 15:58]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:05 schreef twentemeisje het volgende:
Nee nee nee... ik ga wel ff een grafische hint maken... (om het goed te maken)
Wij ZIJN braaf
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 10-12-2003 16:25]
we wachten braaf omdat het een dubbele punten topic is
[Dit bericht is gewijzigd door Oscar-Wilde op 10-12-2003 16:26]
Heb je je appeltje niet gehad?
*Gaat netjes met zijn handjes over elkaar zitten.*
quote:ZIE MAAR! dat het allemaal wel goedkomt... zie slow/fast-topic van vanmorgen!
Op woensdag 10 december 2003 16:27 schreef Oscar-Wilde het volgende:
kiefer sutherland
Oscar-Wilde +2
quote:WOW dubbel lekker
Op woensdag 10 december 2003 16:29 schreef twentemeisje het volgende:[..]
ZIE MAAR! dat het allemaal wel goedkomt... zie slow/fast-topic van vanmorgen!
Oscar-Wilde +2
moeilijk doch haalbare vraag is in de maak
9 stukjes filmposters die samen 1 titel vormen, zoek de letters, huzzel en geef mij de gezochte titel in 1 post met alle filmpostertitels! succes!!!
van links naar rechts:
1. 2deW, 1ste L
2. 3deW, 4de L
3. 1ste W, 3de L
4. 1ste W, 1ste L
5. 1ste W, 7de L
6. 1ste W, 3de L
7. 1ste W, 1ste L en 2de W, 1ste L
8. 1steW, 5de L
9. 1ste W, 3de L
ik heb het deze x echt 3 x nagelopen om geen fouten te maken, i still keep my fingers crossed though
oh en Patch, het maakt wel uit. de lengte van de post maakt niets uit, enkel de hoeveelheid posts...
[Dit bericht is gewijzigd door Oscar-Wilde op 10-12-2003 17:25]
quote:Maakt toch niet uit blijkbaar?
Op woensdag 10 december 2003 16:32 schreef Oscar-Wilde het volgende:[..]
en komt hier te staan
quote:Deed jij mee in The Ninth Gate?
Op woensdag 10 december 2003 17:29 schreef Patch het volgende:
Ben ik dat op 2?
quote:*zucht* & duh...
Op woensdag 10 december 2003 17:35 schreef Smots het volgende:[..]
Deed jij mee in The Ninth Gate?
quote:Reuze interessant.
Op woensdag 10 december 2003 17:43 schreef Patch het volgende:[..]
*zucht* & duh...
De vorige post van mij heeft een langere geschiedenis op FMT.
quote:Ik mis nog twee letters...
Op woensdag 10 december 2003 16:32 schreef Oscar-Wilde het volgende:[..]
WOW dubbel lekker
moeilijk doch haalbare vraag is in de maak
9 stukjes filmposters die samen 1 titel vormen, zoek de letters, huzzel en geef mij de gezochte titel in 1 post met alle filmpostertitels! succes!!!
van links naar rechts:
1. 2deW, 1ste L
2. 3deW, 4de L
3. 1ste W, 3de L
4. 1ste W, 1ste L
5. 1ste W, 7de L
6. 1ste W, 3de L
7. 1ste W, 1ste L en 2de W, 1ste L
8. 1steW, 5de L
9. 1ste W, 3de L
ik heb het deze x echt 3 x nagelopen om geen fouten te maken, i still keep my fingers crossed though![]()
oh en Patch, het maakt wel uit. de lengte van de post maakt niets uit, enkel de hoeveelheid posts...
Pianist
Ninth Gate
Death and the Maiden
Bitter Moon
Frantic
Tess
Le Locataire
Chinatown
Rosemary's Baby
Fijn, van die Polanski vragen
quote:ja he
Op woensdag 10 december 2003 18:20 schreef Gorro het volgende:
Space BallsPianist
Ninth Gate
Death and the Maiden
Bitter Moon
Frantic
Tess
Le Locataire
Chinatown
Rosemary's BabyFijn, van die Polanski vragen
Gorro + 2
quote:Godverdomme!
Op woensdag 10 december 2003 18:20 schreef Gorro het volgende:
Space BallsPianist
Ninth Gate
Death and the Maiden
Bitter Moon
Frantic
Tess
Le Locataire
Chinatown
Rosemary's BabyFijn, van die Polanski vragen
quote:treats the audience with respect - it involves it, it makes it think and experience. This deep psychological peace is the most intriguing art-film ever made. It's not Hollywood - it's what films are made for. It's about leaving an impression, manipulating, interacting. If you like action Hollywood films, don't go see this movie - you will probably waist your time. For the rest - get ready to look deep into your psyche.
quote:Over welke film gaat dit
What makes this movie such a great classic is the magnificent cinematography, and the innovative screen shots and cinematic effects used throughout the picture. Additionally, the original musical score is used to important effect and the editing and direction are flawless. The total visual effect of "" is one of the best examples of cinema as "art". The clarity and composition of all the camerawork is simply superb. And don't let the plot summary fool you -- this is a hard film to describe -- there are plenty of surprises and it remains very modern to this day!
quote:Het zou iets van Godard kunnen zijn, maar net zo goed een film van Eisenstein...
Op woensdag 10 december 2003 18:39 schreef Gorro het volgende:[..]
[..]Over welke film gaat dit
quote:Deze film hoort in mijn ogen het sixties tournament te gaan winnen, maar het zal wel bij wishful thinking blijven
This one stands alone among the all-time great works of cinema. It has a purity, grace and simplicity that brings to mind some words from reviews of another masterpiece by another cinematic legend: "A perfect film . . . I ask that you give yourself over to the experience." -- is the ultimate art-film. Haunting, mysterious, and wondrously enigmatic, but as filmic expression goes, it is unsurpassed. As entertainment-film, it succeeds by being as engrossing as any great film, period.
is unforgettable in her beauty and her silence. Given how it stands alone, it is exceedingly difficult to recommend other movies to those who love this one.
quote:dr. strangelove?
Op woensdag 10 december 2003 18:47 schreef Gorro het volgende:[..]
Deze film hoort in mijn ogen het sixties tournament te gaan winnen, maar het zal wel bij wishful thinking blijven
quote:1 van die 2 ja
Op woensdag 10 december 2003 18:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fellini? Bergman?
quote:'s mystifying masterpiece,
, opens with an image of light from the lamp of a film projector and then the film running through the spools. This is followed by a series of images that includes a spider, a montage from silent comedies, a spike being driven through a man's hand, and faces in a morgue. The film then cuts to an enigmatic picture of a young boy watching women's faces appear on a giant screen directly in front of him. Are these strange images reminding us that we are only observing a film, not reality?
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:57 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
"In her beauty? Silence?"Liv Ullmann? Persona?
Geweldige film
Fabulousbakerboy +2
Let me see if I've got this straight: in order to be grounded, I've got to be crazy and I must be crazy to keep flying. But if I ask to be grounded, that means I'm not crazy any more and I have to keep flying.
Uit welke film? (moet een eitje zijn voor de mensen die de film gezien hebben)
Succes!
(zal wel weer te laat zijn )
quote:Denk het ook
Op woensdag 10 december 2003 19:07 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Uit welke film? (moet een eitje zijn voor de mensen die de film gezien hebben)
[Dit bericht is gewijzigd door California op 10-12-2003 19:10]
quote:Nope.
Op woensdag 10 december 2003 19:10 schreef ReSpawn het volgende:
Niet gezien dus.... Maar: Airplane?
quote:Cool... Das ook een ska-punkband!
Op woensdag 10 december 2003 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Catch 22.(zal wel weer te laat zijn
)
quote:SaintOfKillers +1
Op woensdag 10 december 2003 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Catch 22.(zal wel weer te laat zijn
)
Snel!
't is trouwens SaintOfKillers +2
De volgende is niet moeilijk (als je 't weet)
Naar welke film, of eigenlijk naar welk filmpersonage, is er zowaar een syndroom genoemd?
Ik ga nog even wachten voor ik de symptomen geef.
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 10-12-2003 19:41]
quote:Zal wel niet.......
Op woensdag 10 december 2003 19:21 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Edipo Re? (Pasolini}Oedipuscomplex?
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:21 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Edipo Re? (Pasolini}Oedipuscomplex?
De mensen die hier aan lijden, hebben één van hun handen niet meer onder controle
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:28 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Film is Idle Hands? Maar de naam vh personage ken ik niet.
Zeer bekende film trouwens. Titel is hetzelfde als het personage (met een subtiteltje bij)
Een ZEER bekende film uit de jaren '60.
De mensen zeggen vaak: "My hand does things I do not want it to do"
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:39 schreef ReSpawn het volgende:
Dr. Strangelove
Strangelove apparently suffers from "alien hand syndrome" an actual affliction that can be caused by a stroke or other brain injury causing damage to the nerve fibers that connect the two brain hemispheres (the corpus callosum). Researchers at the University of Aberdeen who identified it named it Dr. Strangelove Syndrome. According to Professor Sergio Della Sala, "The patients are exactly like Peter Sellers. They come out and they slam their hand and shout 'My hand does things that I don't want to do!'"
ReSpawn +2
Truth can be dangerous... Trust can be deadly
The few, the proud, and the small
-edit- vraag korter gemaakt......
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 10-12-2003 21:38]
quote:ik weet enkel de eerste, dus gok ik op equilibrium
Op woensdag 10 december 2003 19:48 schreef ReSpawn het volgende:
Taglines. Neem uit elke film een acteur/actrice en je zult op een gezamenlijke film uitkomen.
Killer looksTruth can be dangerous... Trust can be deadly
The few, the proud, and the small
Hint: Derde is een animatie-film...
quote:kan ik daaruit opmaken dat je ook zoekt naar een animatiefilm ?
Op woensdag 10 december 2003 22:12 schreef ReSpawn het volgende:
Ha... eindelijk weer iemand.... Maar tweemaal neen...Hint: Derde is een animatie-film...
edit: ik ga slapen, morgen moet ik erg vroeg weg, ik hoop dat er nog wat mensen komen anders laat je de vraag lekker tot morgen staan
[Dit bericht is gewijzigd door Oscar-Wilde op 10-12-2003 22:28]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:22 schreef Oscar-Wilde het volgende:[..]
kan ik daaruit opmaken dat je ook zoekt naar een animatiefilm ?
pocahantas
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:23 schreef Oscar-Wilde het volgende:
the portrait of a lady
quote:Neen, je zit met de acteur niet goed, maar wel in de goede film waarin die acteur speelt..
zit ik met de acteur wel goed ?![]()
quote:Nou weltrusten dan...
Op woensdag 10 december 2003 22:23 schreef Oscar-Wilde het volgende:
edit: ik ga slapen, morgen moet ik erg vroeg weg, ik hoop dat er nog wat mensen komen anders laat je de vraag lekker tot morgen staan
Ik denk dat ie tot morgen blijft staan... Ben dr nog een uurtje en dan is het ook bedtijd voor mij...
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:48 schreef ReSpawn het volgende:
Taglines. Neem uit elke film een acteur/actrice en je zult op een gezamenlijke film uitkomen.
Killer looks =Truth can be dangerous... Trust can be deadly = Antitrust
The few, the proud, and the small = A Bugs Life?
Truth can be dangerous... Trust can be deadly = Antitrust als je weet wie hier in meespeelt weet je waarschijnlijk ook al welke film ik zoek, omdat die nogal bekend is..
The few, the proud, and the small = A Bugs Life?
Sh*t, heb ik het nog mis :S
[Dit bericht is gewijzigd door dyonvbaal op 10-12-2003 22:36]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:35 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik weet het niet maar als ik die laatste zin lees, denk ik aan Small Soldiersmet onder andere de stem van tommie lee jones
quote:Gellar !!
Op woensdag 10 december 2003 22:41 schreef ReSpawn het volgende:
Initialen voor de film die ik zoek:
SMG
RP
RW
Cruel Intentions ?
Dan zal die ene Legally Blonde zijn?
quote:We have a winner!!
Op woensdag 10 december 2003 22:44 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Gellar !!
Witherspoon
PhilippeCruel Intentions ?
Dan zal die ene Legally Blonde zijn?
BwennieBren +2
Small soldiers: Sarah Michelle Gellar
AntiTrust: Ryan Philippe
American Psycho: Reese Witherspoon
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 10-12-2003 22:54]
Sorry dat ik geen ingewikkelde heb, ben een beetje creatieloos nu
Welke film?
quote:sorry moest ff naar het kleine kamertje
Op woensdag 10 december 2003 23:06 schreef dyonvbaal het volgende:
bullet proof monk?
Herstel: dyonvbaal je hebt 2 punten, dit is een dubbele punten topic... sorry
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 10-12-2003 23:21]
Me eerste punt
maar nou weet ik niet wat voor vraag ik moet bedenken
quote:Je eerste 2 punten.
Op woensdag 10 december 2003 23:19 schreef dyonvbaal het volgende:
WoeHoei,Me eerste punt
![]()
![]()
maar nou weet ik niet wat voor vraag ik moet bedenken
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 10-12-2003 23:22]
quote:Is vaker gedaan, dus waarom niet? (je hoeft natuurlijk niet de hele lijst te geven)
Op woensdag 10 december 2003 23:22 schreef dyonvbaal het volgende:
Haha,
Nog beter, maar dan heb ik nog geen vraag, is een chapterlijstje van een dvd goede vraag
I'll admit there's some good to be found in , but not nearly as much as people seem to think. The characters are mostly one-dimensional, the plot developments seem to get progressively worse as the movie progresses, cumulating in an ultra-pretentious ending, and the whole film is way too long. All this is supposedly justified by the touching nature of the picture and its themes of humanity and kindness. Had these been driven home with a slightly lighter sledgehammer, perhaps the movie would have been redeemed. As it is, one would do well to skip back to The Shawshank Redemption.
zal voor jullie wel een makkelijke zijn
gegroet D.
quote:Moeten daar niet wat leestekens tussen?
Op woensdag 10 december 2003 23:31 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik kon de chapterlijst zo gauw niet vinden in het engels en heb em zelf in het duits maar dat wil ik jullie niet aan doen dus maar een usercomment van die film :
The Green Mile
Soda +1
Volgende keer zal ik me best doen wat moeilijkere vraag te bedenken
quote:Ik ben ook nog steeds vast een moeilijke vraag aan het verzinnen na mijn 'Buzz Lightyear-flop'
Op woensdag 10 december 2003 23:37 schreef dyonvbaal het volgende:
Volgende keer zal ik me best doen wat moeilijkere vraag te bedenken
Ik weet niet wat de vraag was, maar Buzz Lightyear is
quote:http://i.imdb.com/Photos/Ss/0140352/6
Op woensdag 10 december 2003 23:46 schreef victorinox het volgende:
Russel Crowe?
victorinox+2
[Dit bericht is gewijzigd door SODA op 10-12-2003 23:57]
- However, as great as this movie is, the plot of the movie seems to disturb normal people. Most casual movie viewers dismiss this piece as a lesbian movie and nothing more. I don't consider it a lesbian movie at all.
- [titel] is the most sensitive true-crime film ever made.
- This was something of a surprise for me - I was expecting a boring period piece from the director of the vastly over-rated [andere titel], and instead I got a well scripted, well acted, very moving drama (from the director of the vastly over-rated [andere titel]).
quote:Oh!
Op woensdag 10 december 2003 23:52 schreef twentemeisje het volgende:
vic +2 toch?
Dan had ik een iets moeilijkere vraag moeten stellen..dit was zelfs een gerecycelde vraag
- Not only is the story eerie (it's true!) but the way it is put together is stunning! The visual effects are gorgeous and the cinematography and music as well.
quote:Thelma & Louise?
Op woensdag 10 december 2003 23:53 schreef victorinox het volgende:
- However, as great as this movie is, the plot of the movie seems to disturb normal people. Most casual movie viewers dismiss this piece as a lesbian movie and nothing more. I don't consider it a lesbian movie at all.- [titel] is the most sensitive true-crime film ever made.
quote:Bound, maar dat is hem niet.
Op donderdag 11 december 2003 00:07 schreef dyonvbaal het volgende:
Bond ? (geloof ik dat ie heette)
- The scenes of despair are especially heartbreaking, and the funny and creative sides of the girls are admirable and fun to watch. If only they didn't get carried away with their imaginations.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 00:15 schreef SODA het volgende:
heavenly creatures
P U Z Z E L T I J D !
Streep in onderstaande puzzel de achternamen van bekende regisseurs (van minimaal 5 letters) weg. Als je ze allemaal hebt gehad, kun je met de overgebleven letters de volledige naam van een andere topregisseur vormen. Het antwoord + de gevonden achternamen graag!
code:H S W R E H C A M U H C S A L
C E R E Y R A D E M A K E R S
R H E R L K C I R B U K E J M
O G G N E L L A K R D N E V U
N U N R G W E I O S N U N N R
E H I E E Y K S F O N O R A N
N F S N I B A Y D E P A L M A
B N R O S W R S T O N E L R U
E O A E A D L E F N E N N O S
R Y D L A L M O D O V A R F P
G C E W O R C C N O S K C A J
T E M U L N S E S E S R O C S
quote:
Op donderdag 11 december 2003 00:34 schreef Gorro het volgende:
Ik heb er nu 26, hoeveel moeten het er zijn? 30?
quote:Ik neem aan dat je Ceworccnos en Gweiosnunn al hebt weten te vinden?
Op donderdag 11 december 2003 00:36 schreef ranja het volgende:
ik heb er maar 13 en kom niet verder
zitten er hongaarse of poolse regisseurs bij ofzo met namen als Hhlgopaoandl?
Er zit idd een pool in, alsmede een spanjaard, een japanner, een fransman, een nederlander e.v.a..
David Lynch blijft dan over.
quote:Die vond ik ook pas als allerlaatste (staan in omgekeerde volgorde dat ik ze gevonden heb).
Op donderdag 11 december 2003 00:49 schreef victorinox het volgende:
Compleet over Leone heen gekeken.
hm wel een paar fantasienamen als ik Gorro zo zie had al een paar gegokt die ik niet ken zoals Hughes, Donner en Jeune wat blijkbaar Jeunet moet zijn.
quote:Zeer goed!
Op donderdag 11 december 2003 00:44 schreef Gorro het volgende:
David Lynch blijft dan over.
diagonaal: soderbergh donner frears kurosawa welles jeunet polanski tykwer nolan
verticaal: forman murnau cronenberg noyce singer hughes siegel leone
horizontaal: rademakers scorsese depalma stone sonnenfeld almodovar jackson lumet crowe schumacher kubrick allen aronofsky
Gorro+2
quote:
Op donderdag 11 december 2003 00:50 schreef ranja het volgende:
ja die pool had ik welhm wel een paar fantasienamen als ik Gorro zo zie
had al een paar gegokt die ik niet ken zoals Hughes, Donner en Jeune wat blijkbaar Jeunet moet zijn.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 00:53 schreef SODA het volgende:[..]
![]()
Ik dacht dat jij die Breakfast Club fanaat was?
Patricia Arquette
Kate Winslet
Cameron Diaz
Madonna
Famke Janssen
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:02 schreef SODA het volgende:
Harvey Keitel?
SODA +2
Patricia Arquette - Little Nicky
Kate Winslet - Holy Smoke
Cameron Diaz - Head Above Water
Madonna - Blue in the Face
Famke Janssen - City of Industry
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:13 schreef BwennieBren het volgende:
Kubrick film? Barry Lyndon?
bwenniebren+2
quote:Nee echt??? Djeez, zomaar eerste gok!
Op donderdag 11 december 2003 01:19 schreef SODA het volgende:[..]
Héél knap dit!
bwenniebren+2
Ik wil eigenlijk zo wel gaan slapen (over half uur) maar plaats wel een nieuwe nog, (dat is als er nog iemand is eigenlijk) anders laat ik hem staan tot morgen okay?
Welke film?
quote:bwenniebren+1
Op woensdag 10 december 2003 01:38 schreef BwennieBren het volgende:
Okay dan, Julianne Moore in Far From Heaven...
Welterusten SODA, en welterusten ikke, nu echt!
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:39 schreef SODA het volgende:
Ik moet aan minority report denken?
SODA +2
Heeeeeeeee Sheri Long time no see!
quote:Uh uhhh, * dice heeft puntjes nodig
Op donderdag 11 december 2003 08:03 schreef twentemeisje het volgende:
HeejGoedemorgen....
Wie doet de openingsvraag
quote:Okee... ben er inmiddels aan gewend de dagopening te mogen verzorgen
Op donderdag 11 december 2003 08:06 schreef dice het volgende:[..]
Uh uhhh, * dice heeft puntjes nodig
Daar heb ik de afgelopen paar dagen nog geen kans voor gehad ... stel jij maar een vraag
[Puzzelmode on]
Links boven slaat op Bill Gates ?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:37 schreef dice het volgende:
had ik gezegd dattie simpel mocht zijn![]()
klopt... maar ik ben een beetje slechthorendLinks boven slaat op Bill Gates ?
verklaar u nader...
rechts onder, is dat Fred Astaire ?
Midden is Steven Spielberg ?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:41 schreef dice het volgende:
Where do you want to go today : is m$ slogan, met een skippy ball, doet mij denken aan Bill Gates ... (kan ook mijn zieke geeft zijn hoor)
rechts onder, is dat Fred Astaire ?
Midden is Steven Spielberg ?, is ook (voor zover ik weet) geen bekende die hier staat afgebeeld... het gaat om de compositie
)
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:47 schreef dolle_hond het volgende:
enemy at the gates![]()
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:48 schreef dice het volgende:
*zucht* mental note om TM billenkoek te geven
Yeah baby
Euh ... Heeft iets met grand canyon te maken ?:N
quote:
Op donderdag 11 december 2003 08:54 schreef dyonvbaal het volgende:
Rechts boven is toch (konigin:Y) Juliana? en linksonder is toch een componist
? Ik denk dat het over sissy
gaat heheh zal wel fout zijn maar toch
quote:
Op donderdag 11 december 2003 09:43 schreef dolle_hond het volgende:
zien we Koningin Emma![]()
Washington![]()
but close...
Rudolph Valentino![]()
niet dat me dat verder helpt... denk denk denk
quote:Je kunt het!!!
Op donderdag 11 december 2003 09:42 schreef dice het volgende:
Zit me de tandjes te staren, zie het echt niet
... ik moet nu even naar een vergadering... zo terug...
van Emma, Jefferson, Valentino en die ander kan ik niks maken, sorry
A view from the top
Bounce
Emma
Moonlight and Valentino
Jefferson in Paris
Bounce
Jefferson in Paris
Emma
Moonlight and Valentino
View from the top
quote:ik zag het ook alleen maar door jouw view from the top,
Op donderdag 11 december 2003 10:24 schreef dolle_hond het volgende:
ik maar denken dat het GP zeker niet zou zijn, want ik zag geen talented mr. ripley of Shakespeare in Love of Shallow hall er in![]()
quote:My cover is blown
Op donderdag 11 december 2003 10:25 schreef dolle_hond het volgende:
GFP
Gwyneth Fucking Paltrow
quote:Hier heb ik niets aan toe te voegen...
Op donderdag 11 december 2003 10:15 schreef GFP het volgende:
Gwyneth PaltrowA view from the top
Bounce
Emma
Moonlight and Valentino
Jefferson in Paris
Gwyneth Fucking Palthrow+2
[Dit bericht is gewijzigd door dice op 11-12-2003 10:37]
quote:...
Op donderdag 11 december 2003 10:34 schreef dice het volgende:
TM; iemand zou wel eens gecomplimenteerd met een zieke geest ??
alleen de skippybal was lastig.... de rest van de aanwijzingen bevatten letterlijk delen van de filmtitels die ik zocht... toch
Wil je 1 persoon en meerdere films, of meerdere personen en meerdere films? Wat?
hitman = Road to perdition
weegschaal = rechtbank = Philadelphia
Bush = president = Forrest Gump
- And Justice for all
- Devil's Advocate
- Panic in the Needlepark
- Donnie Brasco
... ik heb eigenlijk geen flauw idee...
Die zit in Army Of Darkness, speelt een huurmoordenares in Point Of No Return, andere zijn eventueel Doc Hollywood en City Hall?
A fish called Wanda
George of the jungle 2
Jungle Book
Als jullie wat gerichter vragen kan ik hintjes geven
quote:Welke acteur zoek je?
Op donderdag 11 december 2003 13:05 schreef GFP het volgende:Als jullie wat gerichter vragen kan ik hintjes geven
quote:Of bedoel je gewoon Dumb & Dumber?
Op donderdag 11 december 2003 13:08 schreef Pretoriaan het volgende:
Een gerichte vraag dan: George Bush, is dat omdat deze acteur ooit eens een president speelde?
quote:Die ene
Op donderdag 11 december 2003 13:06 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Welke acteur zoek je?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:08 schreef Pretoriaan het volgende:
Een gerichte vraag dan: George Bush, is dat omdat deze acteur ooit eens een president speelde?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:09 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Of bedoel je gewoon Dumb & Dumber?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:18 schreef ShaoliN het volgende:
Broes Willis?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:19 schreef twentemeisje het volgende:
Gary Oldman (over de films behalve 'JFK' en 'Air Force One' moet ik nog nadenken...)
Deze acteur is wel een bekend gezicht, maar hoort niet tot de topselling acteurs hoor, is nu wel duidelijk dat ik een man zoek trouwens...
John Heard
My fellow Americans
The Seventh Sign
Awakenings
ehh.....
quote:Film ging niet over een dokter, al zaten die er wel in...
Op donderdag 11 december 2003 13:32 schreef Pretoriaan het volgende:
Ok, nog een gerichte vraag dan: de foto van de dokters (of zijn het tandartsen?), speelde hij zelf een dokter in een film of ging de film over een dokter
quote:Very wild, very wrong
Op donderdag 11 december 2003 13:35 schreef BwennieBren het volgende:
Ik gooi er maar een wild guess in:John Heard
My fellow Americans
The Seventh Sign
Awakenings
ehh.....
oh ja, tm had trouwens wel een film goed geraden
quote:ach... detail
Op donderdag 11 december 2003 13:39 schreef GFP het volgende:
oh ja, tm had trouwens wel een film goed geraden
Kevin Bacon
= JFK
= Flatliners
= Sleepers
= denkt nog steeds
quote:Moet je wel de goede film pakken
Op donderdag 11 december 2003 13:43 schreef twentemeisje het volgende:[..]
ach... detail
Kevin Bacon
= JFK
= Flatliners
= Sleepers
= denkt nog steeds
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:49 schreef twentemeisje het volgende:
William H. Macy!
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:51 schreef twentemeisje het volgende:
- The Client
- Air Force One
quote:Gerichte vragen, gerichte hintjes...
Op donderdag 11 december 2003 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Bill Smitrovich
*vind het niet leuk meer*
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef GFP het volgende:[..]
Gerichte vragen, gerichte hintjes...
quote:Weet je hoe wij ons ook af en toe voelen
Op donderdag 11 december 2003 13:53 schreef twentemeisje het volgende:
Bill Smitrovich
*vind het niet leuk meer*
quote:Is het Bill Smitrovich?
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef GFP het volgende:[..]
Gerichte vragen, gerichte hintjes...
quote:.... Silence is golden ....
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef GFP het volgende:
Weet je hoe wij ons ook af en toe voelen
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 11-12-2003 13:58]
quote:Wat denk je zelf....
Op donderdag 11 december 2003 13:57 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Is het Bill Smitrovich?
Bush = Air force one
weegschaal = recht = The Firm
dokters = patient = Hannibal
hitman = Oswald = JFK
boek = mystiek? = The fifth element?
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:03 schreef twentemeisje het volgende:
Is The Replacement Killers ook 1 van de door jou gezochte films?
quote:If so... Jurgen Proknow
Op donderdag 11 december 2003 14:21 schreef GFP het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:18 schreef Woodpecker het volgende:
Oldman:Bush = Air force one
weegschaal = recht = The Firm
dokters = patient = Hannibal
hitman = Oswald = JFK
boek = mystiek? = The fifth element?geen mystiek
quote:Jurgen Prochnow idd
Op donderdag 11 december 2003 14:22 schreef twentemeisje het volgende:[..]
If so... Jurgen Proknow
(of hoe je het ook skreift die Duitse Dude)
-The Replacement Killers (hitman)
-Air Force One (president)
-Judge Dredd (weegschaal)
-The English Patient (patiënt op de foto)
-In the Mouth of Madness (duiveltje)
vind je het nog steeds niet leuk meer
quote:het begint alweer een ietsiepietsie leuker te worden...
Op donderdag 11 december 2003 14:25 schreef GFP het volgende:[..]
Jurgen Prochnow idd
Een weegschaal staat symbool voor de law
In the mouth of Madness ging over een duivels boekvind je het nog steeds niet leuk meer
Eerst een nicotinebreak en dan een fatsoenlijke vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |