stef
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 07-12-2003 01:08]
quote:Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..
Op woensdag 15 oktober 2003 09:20 schreef M-HuH-K het volgende:
Prioriteiten stellen is ook erg belangrijk, en aandachtverdeling. maw kan je meerdere dingen tegelijk doen. bv als verkeersleider je werk doen en tegelijk de krant lezen, ik bedoel, naar je assistent of superviser luisteren...
Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?
Stef
quote:Zoals bij heel veel eigenschappen: Je moet het wel een beetje in je hebben, dan kan het met training verder uitgewerkt worden.
Op zondag 7 december 2003 01:16 schreef stef1 het volgende:[..]
Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..
Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?
Stef
vwb de opleiding: De theoriedingen kan iedereen, als je maar lang genoeg studeerd. Als je de theorie niet haalt gaat iedereen ervan uit dat dit je eigen (stomme) schuld is. De praktijkopliding is natuurlijk anders. Als de instructeurs daar merken dat je ergens moeite mee hebt, wordt daar extra aandacht aan besteed. Het doel is niet je weg te krijgen, maar om een VKL van je te maken.
groeten
quote:Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.
Op zondag 7 december 2003 01:25 schreef SnowBite het volgende:
www.atcbox.com
Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
Je doet mee aan de testen van LVNL, maar als ik het me goed herinner kom je uit België, niet? Waarom dan niet bij Belgocontrol ?
Greetz,
Stef
Schiphol handelt meer verkeer af dan Zaventem.
Voor de selecties bij Belgocontrol moeste (vroeger toch) afgeleiden, limieten en integralen kunnen berekenen en da's veel te lang geleden.
Maar de enige echte reden is dat mijn vriendin Nederlandse is en dat het voor mij gemakkelijker is daarheen te gaan dan omgekeerd.
Nu gaan ik verder procedures blokken.
grtS,
gijS.
Ik ben nu nagenoeg helemaal door de keuring heen, medisch was ook alles goed, alleen nog wachten op het resultaat van het bloedonderzoek en de EEG.
Jeeper, een hint voor de grading: Zorg dat je een notatie verzint op de vluchtvoortgangsstrips waaraan je snel de informatie af kan leiden die je nodig hebt (mbt conflictsituaties). En zorg dat je iemand hebt om een oefensessie mee te houden, dat heeft mij veel geholpen iig.
EDIT: Riiiiight....ik zie dat ik een beetje laat ben met de tips , je zult nu ongeveer wel klaar zijn met de test
[Dit bericht is gewijzigd door HetIsMij_80 op 18-12-2003 16:32]
quote:En hoe is het gegaan?
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
quote:Hey xyz, je zwerft hier ook nog rond
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef xyz het volgende:[..]
Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.
quote:Hoe is het geweest??
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?
thx,
Stef
quote:Stef,
Op zaterdag 27 december 2003 11:46 schreef stef1 het volgende:
hey,Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?thx,
Stef
Seoman
quote:Maar 50.000?
Op maandag 29 december 2003 11:52 schreef indus het volgende:
Klopt het zoals ik op een site las dat deze gevorderde LuchtVerkeersLeiders maar 50.000 euro bruto verdienen op jaarbasis terwijl ze zo`n verantwoordelijke taak hebben?
niet echt mooi nederlands maar je begrijpt me wel ;-)
grtz,
stef
quote:Seoman,
Op maandag 29 december 2003 11:30 schreef Seoman het volgende:[..]
Stef,
Ga toch niet naar Eurocontrol joh. Het verdient misschien wel aardig, maar de werkomgeving is weinig interessant. Daarbij komt dat Eurocontrol is zijn huidige vorm op sterven na dood is.
Ga toch naar Amsterdam. Veel leuker.Seoman
Ik twijfel niet aan je woord, maar heb jij dan ervaring met Eurocontrol? Waarom is Amsterdam volgens jouw leuker ?
En waarom zou Eurocontrol op sterven na dood zijn??
Stef
Eurocontrol is in zijn huidige vorm op sterven na dood omdat er in Europa veel dingen gaande zijn met betrekking tot Single Sky. Europa moet onderverdeeld worden in 4 of 5 grote verkeersleidingsblokken (in ieder geval in de hogere luchtlagen), en daarbij zal het huidige werkgebied van Eurocontrol waarschijnlijk herverdeeld gaan worden. Het betekent niet dat Eurocontrol ophoudt te bestaan, maar wat hun nieuwe plek wordt in Europa is niet duidelijk (zoals zoveel nog niet duidelijk is wat europese verkeersleiding betreft).
Waarom Amsterdam zo leuk is?
Simpel, ik werk daar en heb het er erg naar mijn zin.
Seoman
tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende Dat was toch wel een hele harde teleurstelling... elke keer als ik nu zo'n wervingsbord zie of langs schiphol kom denk ik: Daar had ik kunnen (moeten?) zitten...
(doet toch een beetje pijn...)
maar nu eerst maar eens mn HBO doen (ook al moet ik nog 4 jaar minstens), daarna ben ik stuk ouder en wijzer, en misschien probeer ik het wel nog een keer en dan zijn we natuurlijk veel sneller en overzichtelijker
Dus voor iedereen die er nu zit: Succes en gefeliciflabber, en voor iedereen in de selectie: Succes
Verder moeten niet teveel mensen denken dat je bij de LVLN sowieso bovenin de toren komt. Zo'n 5% werkt daar maar. Maak je dus geen illusies. Je zult eerder in een zaal met -tig radarschermen komen te zitten.
En ja, Eurocontrol heeft wel eens lang werk met allerlei dingen terugsturen etc. etc.
Een tip die mij zeker door de selectie heeft geholpen: Wees jezelf en ga je niet nerveus zitten maken. Blijf gewoon lekker nuchter en maak 'misbruik' van de andere die wel behoorlijk zenuwachtig zijn!
Allereerst wil ik Mathijs succes wensen als je begint in februari
Ik werk zelf bij Eurocontrol en ik kan je zeggen dat je niks te klagen zal hebben qua werk/salaris/vrijheid/vakantie maar smaken verschillen
Tuurlijk zijn er ook teams (we hebben zo'n 18 teams totaal met ong. 10 man 'of vrouw' per team om alles 24 uur per dag gaande te houden) bij ons die er een andere kijk op hebben, maar gelukkig in het team waar ik zit is het errug gezellig
Oh en sorry dat je pas op je 19de mag beginnen, das ook een beetje mijn schuld aangezien ik op mn 19de al helemaal klaar was met mn opleiding en iets meer dan een jaar moest wachten totdat ik officieel op mezelf mocht werken.. De min. leeftijd is 21 hier, volgens mij ligt dat bij de LVNL lager maar dat zou je aan iemand anders moeten vragen.
Dus nu hebben ze gezegd (ipv dat ze de minimumleeftijd omlaag gooien) dat ze gewoon niemand aannemen jonger dan 19
Sorry My Bad
Een tip voor de mensen die bezig zijn of nog de hel van testen moeten ondergaan: Je hoeft niet uitstekend te presteren op de oefeningen zolang je alles maar een beetje kan en er niks is wat je helemaal NIET kan.. Ikzelf was zeker niet de beste bij de testing maar heb bij alles wel het gemiddelde gehaald (rekenen, geheugen, ruimtelijk inzicht, doorzettingsvermogen blabla) en het gehaald
MK, vraagje?
Ondanks het feit dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar misschien door omstandigheden naar Amsterdam moet verhuizen, hoe schat jij de mogelijkheden om van Eurocontrol naar de LVNL te 'switchen'?
Ik neem aan dat het helpt dat ik nog onder de 25 ben..
Kom je autom. terecht bij A'dam Radar of kan je ook naar de Tower/Approach?
En hoe lang schat jij de omscholingscursus?
Oh en natuurlijk iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
Greetings,
D
quote:Da's wel hard! Blijkbaar ben je niet de enige die afgewezen wordt wegens "te traag beslissingen nemen". Ik vraag me af of ze soms niet een tikkeltje te streng zijn
Op dinsdag 30 december 2003 12:23 schreef NiTiN het volgende:
Ben afgelopen jaar in de selectieprocedure geweest, 1e, 2e, 3e+4e, medical (omgeruild met grading ivm korte tijdsbestek) allemaal lekker gered.tot zover niks aan de hand...
tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende
Dat was toch wel een hele harde teleurstelling...
Stef1
quote:Hey,
Op dinsdag 30 december 2003 19:47 schreef mathijs123456 het volgende:
Ik ben door alle ronden van Eurocontrol heen en start in februari. Ik denk dat het allemaal vooroordelen zijn, dat Eurocontrol saai zou zijn en A;dam super is. Ieder zijn eigen mening en ik zal t ook wel gaan merken. Je zit dan wel 4 jaar vast na de opleiding (zo'n kleine 3 jaar bij Eurocontrol), maar daarna ben je vrij om te gaan. Genoeg andere opties.Verder moeten niet teveel mensen denken dat je bij de LVLN sowieso bovenin de toren komt. Zo'n 5% werkt daar maar. Maak je dus geen illusies. Je zult eerder in een zaal met -tig radarschermen komen te zitten.
En ja, Eurocontrol heeft wel eens lang werk met allerlei dingen terugsturen etc. etc.
Een tip die mij zeker door de selectie heeft geholpen: Wees jezelf en ga je niet nerveus zitten maken. Blijf gewoon lekker nuchter en maak 'misbruik' van de andere die wel behoorlijk zenuwachtig zijn!
Thanks voor de tip en proficiat voor je selectie!!
Volgens mij is Eurocontrol helemaal niet saai, maar dat weet jij ons binnenkort wel te vertellen ;-)
Oh ja, wat met de andere opties? Bedoel je dan een andere locatie of totaal ander werk?
Nog eens proficiat,
Stef1
Ik heb eindelijk nieuws gekregen van Eurocontrol i.v.m de selectie...
Blijkbaar is de maximumgrens nog niet officieel veranderd (bij Eurocontrol toch) en moet ik nog een beetje geduld uitoefenen om dan eventueel mee te doen aan de testen
Blijkbaar weet niemand wanneer de nieuwe maatregel (tot -5 dioptrie) ingaat.. In de nabije toekomst, meer informatie heb ik niet.. Dus als iemand hier een idee over heeft, zou het wel leuk zijn om dit te vertellen.
Maar... wat ik niet begrijp: als mij ogen zouden voldoen aan de aangepaste grenzen, waarom mag ik dan de selectieproeven nog niet meedoen? Of kost dit hen echt zoveel geld en willen ze er daardoor zeker van zijn dat je ogen ok zijn?
Stef
Je begint in Luxemburg waar je de eerste 8 weken puur theorie krijgt...
Das gewoon discipline met het leren, mensen die dat niet halen zijn of gewoon niet gemotiveerd of kunnen niet lezen
Daarna begin je al deels met praktijktraining in de sim, dit duurt zo'n 6 a 7 maanden, een mondeling en praktisch examen en je bent klaar om naar M'tricht te gaan
Daar ga je verder met de sim wat weer zo'n 5 maanden duurt met tussendoor wat theorie en observatie weken in de OPS-room om alvast te zien hoe het eraan toe gaat en om je toekomstige team-genoten alvast een beetje te leren kennen
Dus na zo'n 13 maanden begin je al je OJT (On-The-Job Training) waarbij je met echt verkeer onder begeleiding van een coach de zogezegde 'kneepjes van het vak' leert. Varierend van snelle leerlingen tot mensen die wat langer tijd nodig hebben kan je al je licenties (je moet voor verschillende sectoren je licentie halen) na zo'n 6 tot 12 maanden OJT halen..
Aangezien ik in de 1ste categorie viel was ik na precies 1 jaar en 10 maanden helemaal klaar. Je training is dus max 3 jaar,
maar omdat je vanaf de 3 maand eigenlijk alleen maar bezig bent met praktijk is het allemaal erg leuk om te doen, ja zelfs de training
quote:Hey Stef ik denk dat het er meer om gaat of je ogen de komende paar jaren binnen die grenzen blijven. Ik weet niet hoe streng ze op dit moment zijn, maar als jij kan aantonen dat jouw ogen de laatste paar jaren niet opeens hard achteruit zijn gegaan maar altijd al 'slecht'
Op zondag 4 januari 2004 19:31 schreef stef1 het volgende:
Hey......Maar... wat ik niet begrijp: als mij ogen zouden voldoen aan de aangepaste grenzen, waarom mag ik dan de selectieproeven nog niet meedoen? Of kost dit hen echt zoveel geld en willen ze er daardoor zeker van zijn dat je ogen ok zijn?
Stef
Kmoet nu denken aan de liften in ons gebouw waarbij de etages ook in braille staan aangegeven haha
Moet ik elke keer om lachen als ik in de lift sta
quote:Hoi Boe,
Op Sunday 4 January 2004 18:56 schreef BoeZegtDeKoe het volgende:
MK, vraagje?
Ondanks het feit dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar misschien door omstandigheden naar Amsterdam moet verhuizen, hoe schat jij de mogelijkheden om van Eurocontrol naar de LVNL te 'switchen'?
Ik neem aan dat het helpt dat ik nog onder de 25 ben..
Kom je autom. terecht bij A'dam Radar of kan je ook naar de Tower/Approach?
En hoe lang schat jij de omscholingscursus?Oh en natuurlijk iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
Greetings,
D
Je zou hier in principe meer dan welkom zijn, omdat het verkeersleiderstekort nog steeds groot is hier in Amsterdam.
Ik zou zelf verwachten dat je een verkorte opleiding krijgt als je voor ACC kiest, en de volledige opleiding moet doen voor Tower/Approach.
Dit weet ik echter niet zeker, ik zou dat moeten navragen.
Wellicht tot binnenkort?!
Seoman
Als je zou kunnen/willen informeren voor mij hoe zoiets in zn werk zou gaan graag
Maar het heeft dus geen haast
Hoe wordt er eigenlijk voor de ACC en Tower/Approach geselecteerd? Ik neem aan dat de basis opleiding voor nieuwe trainees bij de LVNL in het begin hetzelfde is.
Beter zijn is niet echt het goede woord, maar wordt er gekeken of je aanleg heb voor de ene of de andere? Waarschijnlijk is ACC toch het makkelijkst om te switchen?
greetz D
quote:Ik weet wel dat vkl's van de luchtmacht gewoon de hele opleiding moeten doorlopen.
Op maandag 5 januari 2004 20:42 schreef BoeZegtDeKoe het volgende:
Ja het zou pas over iets meer dan een jaar zijn, dus niet echt binnenkort
maar tkan geen kwaad om vast te informeren hoe alles zou gaan dacht ik zoAls je zou kunnen/willen informeren voor mij hoe zoiets in zn werk zou gaan graag
Maar het heeft dus geen haastHoe wordt er eigenlijk voor de ACC en Tower/Approach geselecteerd? Ik neem aan dat de basis opleiding voor nieuwe trainees bij de LVNL in het begin hetzelfde is.
Beter zijn is niet echt het goede woord, maar wordt er gekeken of je aanleg heb voor de ene of de andere? Waarschijnlijk is ACC toch het makkelijkst om te switchen?greetz D
En in de opleiding wordt de keuze waar je heen gaat, en of je al dan niet mag blijven gemaakt na de aapro-module!
[Dit bericht is gewijzigd door DC op 06-01-2004 05:44]
Zoals hierboven al staat heeft de LVNL inderdaad nogal een personeelsprobleem en wordt je zeer waarschijnlijk wel aangenomen.
Voor de zekerheid kan je natuurlijk ff bellen met de LVNL 020-4063639
Dan krijg je de mensen aan de telefoon die het je zeker kunnen vertellen.
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat je wel het risico loopt dat je het niet haalt... En dan geen baan hebt, of is Eurocontrol zo soepel dat ze je een terugkeergarantie bieden?
Anyway,
succes.
groeten, MK
Oh ja, voor iedereen die de opleiding bij Eurocontrol niet heeft gehaald:
In dat geval is de kans dat je wordt aangenomen bij LVNL bijzonder klein.
Hier ben ik weer! Effe tussenuit geweest wegens drukte op het huidige werk en snowboardvakantie, maar nu weer helemaal terug!
Ik heb de grading niet gehaald, ttz ik haalde maar 61 procent op de test en ben nu reserve voor de opleiding van maart. Als ze uit de tweede selectieprocedure, die nu ongeveer start, niet meer dan acht mensen halen, mag ik er nog bij, anders: pech. Ze hebben er namenlijk 6 uit 'mijn' selectieprocedure en beginnen met vijftien personen aan de opleiding...
Maandag mag ik wel medische keuring gaan doen, dus ze hebben er wel vertrouwen in dat ik nog mee kan doen, anders betalen ze dat toch niet, wel? Hoelang duurt het voor je daarvan uitslag krijgt?
Mijn grootste probleem is natuurlijk dat ik pas begin februari zal weten of ik begin maart mag starten en dan moet ik op een maand de hele verhuis in orde brengen... Maar de mensen van de human resources zijn gewaarschuwd: als ik mag beginnen, laat ik wel even zien dat de selectieprocedure niet onfeilbaar is! Ze hebben zoveel over mij getwijfeld, maar ik zal een van de beteren van de opleiding worden!!! Mmm, aan motivatie geen gebrek. Oorlog aan de human resources, zonder persoonlijk te willen zijn, want het zijn zeer aardige mensen.
grtS,
gijS.
quote:Oeh dat is wel vervelend, de uitslag van de medische test duurde bij mij ongeveer 3 weken, maar dat is eigenlijk alleen die hersenscan en je bloedonderzoek waar je op moet wachten, de rest hoor je meteen.
Op woensdag 7 januari 2004 17:14 schreef Jeeper het volgende:
Hoi, allemaal!Hier ben ik weer! Effe tussenuit geweest wegens drukte op het huidige werk en snowboardvakantie, maar nu weer helemaal terug!
Ik heb de grading niet gehaald, ttz ik haalde maar 61 procent op de test en ben nu reserve voor de opleiding van maart. Als ze uit de tweede selectieprocedure, die nu ongeveer start, niet meer dan acht mensen halen, mag ik er nog bij, anders: pech. Ze hebben er namenlijk 6 uit 'mijn' selectieprocedure en beginnen met vijftien personen aan de opleiding...
Maandag mag ik wel medische keuring gaan doen, dus ze hebben er wel vertrouwen in dat ik nog mee kan doen, anders betalen ze dat toch niet, wel? Hoelang duurt het voor je daarvan uitslag krijgt?
Mijn grootste probleem is natuurlijk dat ik pas begin februari zal weten of ik begin maart mag starten en dan moet ik op een maand de hele verhuis in orde brengen... Maar de mensen van de human resources zijn gewaarschuwd: als ik mag beginnen, laat ik wel even zien dat de selectieprocedure niet onfeilbaar is! Ze hebben zoveel over mij getwijfeld, maar ik zal een van de beteren van de opleiding worden!!! Mmm, aan motivatie geen gebrek. Oorlog aan de human resources, zonder persoonlijk te willen zijn, want het zijn zeer aardige mensen.
grtS,
gijS.
Ik heb de medische keuring 15 december gedaan en zit nu nog op reactie van LVNL te wachten. Weet al wel dat alles gewoon goed was, ik had dat bureau van die medische keuring een week erna gebeld, en die zeiden dat alles (ook de hersenscan ) in orde was.
Dus nu hoop ik toch wel een dezer dagen te horen krijg dat ik in maart mag beginnen, want ik moet dus ook nog woonruimte zoeken in de buurt daar.
[Dit bericht is gewijzigd door HetIsMij_80 op 08-01-2004 08:58]
Ik ben dus definitief aangenomen en begin 8 maart aan de opleiding
over 2 weekjes contract tekenen
quote:Gefeliciteerd!!!!!
Op donderdag 8 januari 2004 10:26 schreef HetIsMij_80 het volgende:
Ok toevallig...een uur na mijn vorige post werd ik dus gebeld..Ik ben dus definitief aangenomen en begin 8 maart aan de opleiding
over 2 weekjes contract tekenen
Succes met je opleiding en hopelijk tot binnenkort!
Blijf volhouden! Ook als het soms iets moeilijker gaat in je opleiding!
Groeten
grtS,
gijS.
quote:Gefeliciteerd man, goed gedaan, de eerste horde is genomen.
Op donderdag 8 januari 2004 10:26 schreef HetIsMij_80 het volgende:
Ok toevallig...een uur na mijn vorige post werd ik dus gebeld..Ik ben dus definitief aangenomen en begin 8 maart aan de opleiding
over 2 weekjes contract tekenen
Seoman
Ik heb inmiddels woonruimte gevonden (hoogstwaarschijnlijk), in heemstede.
Nog een klein maandje en dan mag ik beginnen
Heb er echt superveel zin in
quote:Je taalvaardigheid is ook al aardig aan het oxideren
Op zaterdag 14 februari 2004 23:50 schreef Roentjuuh het volgende:
ik ben reeds bezig met het invullen van mn sollicitatieformulier.. maar ik zag staan dat hooftrekenen nogal belangrijk was (kan me ff niet meer bedenken waar precies) maar is dat nu echt zo... ben nogal roestig geworden wat dat betreft
Subtiel tvp'tje...
Ik heb even een paar vraagjes voor je aangezien ik m'n sollicitatieformulier voor ATC aan het invullen ben.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:14 schreef theBlack24 het volgende:
Hallo iedereen!
Weet iemand hoe de opleiding zo'n beetje begint?? Ik ben erg nieuwsgierig en kan bijna niet wachten totdat het 13 september is. Wat voor vakken krijg ik. Wanneer gaan we voor het eerst werken met simulatie. Ik wil alles weten. Dus ben je zelf aspirant LVNL-er of LVNL-er of geweest?? Wie heeft er informatie???
Alvast bedankt!
Tsja, saai. Wat heb je nou voor moeilijke dingen op je 20e meegemaakt? en dat ondanks belemmeringen .quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:33 schreef theBlack24 het volgende:
Hoi Enemy,
op zich zijn die vragen niet vaag, het is alleen verdomt moeilijk om daar een antwoord voor klaar te hebben. Denk er goed over na en je vind vast wel iets. De eerste vraag hangt echt van jezelf af. Je hebt vast wel eens moeilijke dingen proberen te berijken. Zo niet, dan is je leven waarschijnlijk behoorlijk saai!![]()
Op je werk als bijbaantje waar je met tegenzin heengaat ben je anders dan wanneer je iets doet waar je voor 200% achter staat. 'Domme' collega's. Tsja, je kunt t je niet zo goed voorstellen. Op je 50e nog in een wasstraat werken, hetzelfde werk doen als iemand van 15 doet...quote:De 2e ligt al aardig voor de hand. Ik zie dat je allemaal "domme" collega's hebt. Hoe ga je daar dan toch mee om.![]()
"Domme"referenties hoeven natuurlijk niet verkeerde referenties te zijn. Het gaat er niet om hoe zij zijn. Het gaat er om hoe zij jouw zien.
Bedanktquote:Dat zullen ze bij de LVNL graag willen weten. In de selectieprocedure zullen ze je beter leren kennen en als ze denken dat ze nog vragen hebben, nemen ze contact op met je referenties.
Hoop je ff voldoende op weg geholpen te hebben.
Succes![]()
succes..(zul je nodig hebbenquote:Op maandag 18 oktober 2004 11:27 schreef diesel_boy het volgende:
Even een kick!
Ben ook de uitdaging aangegaan en heb m'n formulieren + online sollicitatie ingevuld en opgestuurd. Nu maar afwachten of/wanneer ik wordt uitgenodigd voor de 1e selectiedag!
Zijn er nog meer mensen die de afgelopen tijd de selectie hebben doorlopen of zich hebben aangemeld??
24 uur later is het al zover: 29 november mag ik komen opdraven in R'dam! Kan nu al niet wachten! Heb het idee overigens dat er niet meer zoveel animo is op Fok! voor de selectie/opleiding....quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:27 schreef diesel_boy het volgende:
Nu maar afwachten of/wanneer ik wordt uitgenodigd voor de 1e selectiedag!
denk dat het toch een vrij exclusieve baan is, met een zeer zware selectie en groot aantal afvallers..quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:35 schreef diesel_boy het volgende:
[..]
24 uur later is het al zover: 29 november mag ik komen opdraven in R'dam! Kan nu al niet wachten! Heb het idee overigens dat er niet meer zoveel animo is op Fok! voor de selectie/opleiding....
Zoals ikquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
denk dat het toch een vrij exclusieve baan is, met een zeer zware selectie en groot aantal afvallers..
Volgens mij komt dat doordat er al een heleboel vragen beantwoord zijn op FOK. In het vorige topic stonden erg veel vragen en antwoorden. Ook op www.atcbox.com kan je erg veel info vinden. Mocht je over het vak Verkeersleider nog iets willen wete, stel je vraag maar gewoon. Er zijn hier tenminste 3 verkeeersleiders actief. (incl ik!)quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:35 schreef diesel_boy het volgende:
[..]
Heb het idee overigens dat er niet meer zoveel animo is op Fok! voor de selectie/opleiding....
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:14 schreef Kikker123 het volgende:
De opleiding is 36 of 38 uur p. week. Eerst een deel theorie, dan ga je die theorie in een simulator gebruiken. Phoenix airport geloof ik dat ze het noemen(een niet bestaand vliegveld). Je krijgt dan allerlei modules, zoals toren, radar etc.
De theorie omvat allerlei vakken. Vliegtuigherkenning, aerodynamica, radiotelefonie, wet en regelgeving, meteorologie en navigatie etc etc.
Ik dacht dat de basisopleiding ca een jaar duurt (theorie en simlator) daarna een specialisatie en dan naar je veld/sector voor de ojt (on the job training) Dit kan ACC zijn, of SPL tower/approach of Rotterdam, Beek of Eelde.
Dat laatste deel duurt dan weer tussen de anderhalf en 4 jaar.
Al die tijd wordt je natuurlijk betaald. LVNL verwacht dan ook dat je inzet 100% is, voor mensen die onvoldoende scoren zal de opleiding beëindigd worden.
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:50 schreef diesel_boy het volgende:
Wederom een kick: moi zit in de 2e ronde!
Assessment + interview zullen plaatsvinden op 14 januari in Ouderkerk a/d Amstel. Kan niet wachten tot die dag!
@ theBlack24: hoe gaat het met de opleiding? Nog steeds zo leuk? Zou je in het kort een 'lesweek' kunnen beschrijven aub? Tips voor de 2e ronde?
Veel succes voor iedereen die bezig is of zich nog gaat aanmelden!
gefeliciteerd.. die medische test zal geen probleem zijn.... Dus die opleiding kun je beginnen...quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:33 schreef diesel_boy het volgende:
Het is niet te geloven, maar ik heb het gehaald!!![]()
Nu alleen nog de medische keuring en als dat allemaal ok is, kunnen we 4 april aan de opleiding gaan beginnen!!!
![]()
Welkomquote:
Natuurlijk ben je zenuwachtig. Ik heb voor mijn beroep meerdere testen moeten doorlopen, van psychologisch tot medisch en van aanname gespekken tot taal, reken en tekentestjes... Op eeen gegeven moment wortd het zo bekend dat je weet wat je kan verwachten, maar als de inzet weer hoger wordt, dan stijgt uiteraard ook je zenuwenlevel.quote:Waren jullie ook zo zenuwachtig ????![]()
Of waren jullie de coolheid zelve?![]()
De zenuwen en nervositeit moet je om kunnen zetten in positieve energie inderdaad. Ten alle tijden goed blijven functioneren. Ik kan me nog goed herinneren dat er een paar jaar geleden tijdens een taskmanager-test er een aantal mensen om me heen kwamen wandelen... Hier was ik toch even door afgeleid. Toen ik dit meldde, werd me inderdaad verteld dat ik ook tegen de afleiding moest kunnen en dit mijn score niet hevig mocht beinvloeden.. Dit is gelukkig ook niet gebeurd en ik kwam erdoorheen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:44 schreef The_stranger het volgende:
Welkom
Natuurlijk ben je zenuwachtig. Ik heb voor mijn beroep meerdere testen moeten doorlopen, van psychologisch tot medisch en van aanname gespekken tot taal, reken en tekentestjes... Op eeen gegeven moment wortd het zo bekend dat je weet wat je kan verwachten, maar als de inzet weer hoger wordt, dan stijgt uiteraard ook je zenuwenlevel.
Maar daar staat wel weer tegenover dat je in dit soort beroepen je zenuwen altijd onder controle moet kunnen hebben, dus ook tijdens de selecties...
Al is het enige verschil tussen de laatste twee, dat ik (nog) geen strippenkaarten hoef af te stempelen...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:49 schreef nonam het volgende:
[..
Maar stranger, ben je soms luchtverkeersleider, piloot, of soms uh... buschauffeur ?![]()
A.s. donderdag heb ik de grading.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:15 schreef DCSboy het volgende:
Dat hoopte ik inderdaad ook!.
Maar vertel eens, Welk deel van de selectie zit je nu?
In Maart geloof ik.quote:wanneer heb je je aangemeld?
Dan moet je gewoon even naar [url]http://www.airtrafficcontroller.nl]/url] gaan. Daar staat de gehele selectie procedure uitgelegd en daar kun je ook heel veel informatie vinden.quote:
Ik ben heel benieuwd hoe dat er eigenlijk aan toe gaat.
Ik doe mijn bestquote:wie weet blijt deze topic nu weer een beetje in de picture.
Heel veel succes donderdag sandyman!quote:
Dank uquote:Op zondag 12 juni 2005 23:39 schreef DCSboy het volgende:
De grading is toch een van de laatste onderdelen? ben benieuwd wat het wordt. Succes in ieder geval!
Wat ik begrepen heb bestaat een groep uit 15 mensen.quote:Aan de andere kant hoor ik weer dat er twee keer per jaar een groep met de opleiding begint en zo'n groep maar uit ongeveer tien man bestaat.
De selectie is natuurlijk streng en er doen best wel veel mensen mee. Maar ze zoeken (naar mijn idee) gewoon een bepaald soort mens. Dit ben/heb je wel of niet. Daar zijn de selectie's voor naar mijn idee. Tot nu toe vond ik het niet heel erg lastig, maar andere mensen (die zijn afgevallen) zullen daar waarschijnlijk heel anders over denken.quote:Dat klinkt weer als een select aantal mensen. Is de selectie voor jouw idee tot nu toe heel streng of doen er gewoon niet genoeg mensen mee??
Als het verkeer het toelaat kun je van mij altijd een direct krijgenquote:Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef The_stranger het volgende:
Mochten jullie er doorheen komen, kan ik dan tegen die tijd op jullie rekenen als ik een direct SPL zou willen krijgen ipv HSD-River-SPL??
Alvast bedankt(en succes uiteraard)
Ja interview en groepsassesment waren bij mij 2 aparte dagen. Al had ik na de groepsassesment ook nog een interview (lucky me...quote:Op maandag 13 juni 2005 17:17 schreef wombad het volgende:
Sandyman, heb jij 5 rondes gehad? Ik maar vier namelijk.
Eerst een capaciteitstest en psychologische test, toen groepsassesment en interview, daarna de grading en uiteindelijk de medische test.
Bij de eerste ronde laten ze beste 15% door trouwens, in mijn geval iets van 24 van 160 geloof ik.
Daarna was ik met vier mensen bij die groepsassesment, waarvan er 3 doorgingen naar de grading. Van die drie was ik de enige die dat had gehaald. De medische keuring weet je van jezelf wel of je die haalt. Heb je geen gekke dingen (epilepsie ed.) dan is dat geen probleem!
Dat soort vragen krijg je inderdaad. Ook: Welke eigenschappen denk je dat een Luchtverkeersleider moet hebben? Heb je die? Wat zijn je zwakke punten? Dat soort dingen.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:03 schreef Cookaburra het volgende:
A.S. vrijdag het interview in Ouderkerk a.d. Amstel. Lijkt me lastig, weet niet zo goed wat daar allemaal gevraagd gaat worden. Motivatie / Wat verwacht je van LVL / Waarom dit vak??
Dank je wel. Moet om 13 uur, dus wie weetquote:Op maandag 13 juni 2005 20:07 schreef diesel_boy het volgende:
Yep, de vragen die je tijdens die ronde in Ouderkerk krijgt zijn vrij 'standaard' vragen. Daarvoor krijg je nog een tweetal opdrachten die je in groepsverband moet zien op te lossen (groepje van vier). Profileer jezelf een beetje, laat zien dat je goed naar anderen luistert, en laat je niet afbekken......
Sandyman, enorm veel succes met de grading a.s. donderdag! Hoe laat moet je? Misschien zie ik je nog wel zitten (zitten op dezelfde gang als we theorie hebben 's ochtends)
Dit had ik ook al gehoord tijdens de selectie. Het is gewoon iets waar je inderdaad van te voren rekening mee moet houden. Je moet gewoon realistisch blijven. Het kan altijd zo zijn dat je er uit gegooid wordt. Maar wel heel erg jammer voor je.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:53 schreef VaartZZer het volgende:
...maar ben er na 7 maanden uitgegooid (wel nog 2 maanden doorbetaald), samen met 6 anderen van de 11 waarmee we begonnen zijn.
Ik wil niemand schrik aanjagen, hoor, maar hou er wel rekening mee!
Dat ging bij mij ook vrij snel ja, misschien 10 dagen of zo..hooguitquote:ik kreeg volgens mij binnen een week te horen dat ik uitgenodigd was voor de 1e selectieronde.
Als je 'goed genoeg' ben voor een regional luchthaven, heb je dan zelf nog iets te zeggen over de locatie of kan je gewoon in Eelde geplaatst worden als je in Rotterdam woont?quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:03 schreef VaartZZer het volgende:
@DCSboy: De reden was: onvoldoende resultaten in de AAPRO-module. Uiteindelijk zijn er van onze groep van 11 2 mensen goed genoeg bevonden voor Schiphol en 3 voor een regionale luchthaven.
Je kunt je nu toch ook al inschrijven? Je wordt dan misschien wel wat later uitgenodigd, maar ik zou er zelf niet mee gaan wachten, als je het toch wilt proberen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:36 schreef Carport het volgende:
Luchtverkeersleider lijkt ook mij een mooi beroep. Al een paar jaar wil ik graag solliciteren hiervoor. Zodra de volgende reclamecampagne weer start (waarschijnlijk in september o.i.d.?) ga ik me ook inschrijven!
Ik zou me inderdaad al in kunnen schrijven en vervolgens even wachten totdat de nieuwe selectieronde begint. Het probleem alleen is dat ik nu nog studeer en daar wat vragen over heb. Misschien dat jullie er antwoord op hebben, anders kan ik wel even bellen naar ze.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:54 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je kunt je nu toch ook al inschrijven? Je wordt dan misschien wel wat later uitgenodigd, maar ik zou er zelf niet mee gaan wachten, als je het toch wilt proberen.
Voor zover ik weet is dit mogelijk. Heb namelijk ook begrepen dat er al enkele mensen waren geselecteerd, maar nog niet in de klas van maart meekonden omdat die nog aan het afstuderen waren. Die beginnen dus in Oktober. Maar voor zulke vragen kun je ze inderdaad het beste even bellen denk ik.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:26 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik zou me inderdaad al in kunnen schrijven en vervolgens even wachten totdat de nieuwe selectieronde begint. Het probleem alleen is dat ik nu nog studeer en daar wat vragen over heb. Misschien dat jullie er antwoord op hebben, anders kan ik wel even bellen naar ze.
Je hebt dus meerdere selectierondes (capaciteiten, interview, psychologisch, grading en medisch) en daarna begint de daadwerkelijke opleiding (toch?). Stel dat je een bepaalde selectieronde haalt, hoelang is dit dan geldig? M.a.w. kan ik bijvoorbeeld nu al alle selectierondes doorlopen en dan pas een jaar later aan de daadwerkelijke opleiding beginnen?
Ja, dat ben ik! Ben nu nog aan het afstuderen en ga in oktober beginnen bij LVNL. Ik heb de eerste ronde in november gedaan geloof ik. Je kan op het solicitatieformulier al aangeven wanneer je met de opleiding kan beginnen. In mijn geval was het geen probleem!quote:Op maandag 20 juni 2005 12:45 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dit mogelijk. Heb namelijk ook begrepen dat er al enkele mensen waren geselecteerd, maar nog niet in de klas van maart meekonden omdat die nog aan het afstuderen waren. Die beginnen dus in Oktober.
Ben 5 minuten gelden gebeld! En ik heb de grading gehaaldquote:Op maandag 20 juni 2005 13:54 schreef wombad het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik! Ben nu nog aan het afstuderen en ga in oktober beginnen bij LVNL. Ik heb de eerste ronde in november gedaan geloof ik. Je kan op het solicitatieformulier al aangeven wanneer je met de opleiding kan beginnen. In mijn geval was het geen probleem!
@Sandyman: Heb je de uitslag van de grading nog niet???
Bedankt!quote:Op maandag 20 juni 2005 23:07 schreef DCSboy het volgende:
Gefeliciteerd Sandyman!!
Je mag nou in oktober al met de opleiding beginnen neem ik aan? Hoe lang ben je nou uiteindelijk bezig geweest met de selectie??
Wat ik wel eens begrepen heb is dat je meerdere gradatie's hebt in kleurenblind zijn. En op een bepaald moment dan is het te heftig en zou je niet door de medische keuring komen. Zelf geen ervaring mee, maar dat heb ik wel eens begrepen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:38 schreef DCSboy het volgende:
Nou, ik heb eindelijk iets gehoord. Dinsdag moet ik eerst mijn ogen laten testen. Ik ben namelijk kleurenblind. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijkbaar is het belangrijk genoeg om eerst uit te sluiten voordat de 'normale' selectieprocedure van start gaat.
Met dit weer: korte broekquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:21 schreef jeemigdepeemig het volgende:
Weet iemand toevallig wat de kledingsvoorschriften zijn van het assesment? Strak in het pak of gewoon netjes?
Bij mij hetzelfde. Net casual zou ik zeggen. Nette broek + bloesje zonder strop, werkt prima.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:20 schreef wombad het volgende:
[..]
Met dit weer: korte broek![]()
Bij mij zat er niemand in pak. Ga gewoon als jezelf!
Dat is ook het enige wat ik weet, ik moet ook morgen (i.e. 1 juli) naar ouderkerk a/d amstel.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Niek_ het volgende:
Heeft iemand wat meer info over het assessment? Enige wat ik tot nu toe weet is dat je een aantal opdrachten (individueel en in groepsverband) moet uitvoeren. Psychologen en mensen van Lvln beoordelen je dan. Weet eigenlijk weinig over die opdrachten, ben wel nieuwsgierig....![]()
Amenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:10 schreef phkba het volgende:
Ik werd door Wombad op dit forum gewezen dus even de laatste pagina's net snel gelezen.
Ik ben inmiddels ook door de selectie heen en mag ook in oktober beginnen met de opleiding.![]()
Zie hier een hoop vragen staan van mensen over inhoudelijke zaken.
Ik denk dat de meeste wel snappen dat ik/we daar niet op in kunnen gaan.
Zodra je verkeersleider bent kun je ook niet even op een forum gaan kijken hoe je dingen aan moet pakken. Op dat soort momenten zul je direct moeten reageren. Deels is dat natuurlijk iets wat je leert in een opleiding maar voor een heel groot deel is dat ook een talent wat je moet hebben.
Hier wordt naar gezocht tijdens de selectie.
Wees dus jezelf en zorg dat je goed uitgerust de testen ondergaat.
Zoals ooit een wijze verkeersleider tegen me zei: "Als het talent er in zit komt het er in de selectie wel uit"![]()
Voor iedereen die de selectie nog wil/moet gaan doen: Heel veel succes!!!
Ja, een soort sollicitatie gesprek. In die trant moet je het in ieder geval zoekenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:40 schreef My_ het volgende:
Iemand nog enig idee wat ik van dat 'interview' moet verwachten?!
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:35 schreef phkba het volgende:
He gefeliciteerd!!!
De moeilijkste hobbel heb je gehad (vond ik)
Hou ons op de hoogte
Er zijn per opleiding 15 plaatsten beschikbaar maar in de afgelopen jaren is de groep volgens mij nooit zo groot geweest. Er melden zich niet genoeg mensen aan die "goed genoeg" zijn om door de selectie heen te komen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:03 schreef My_ het volgende:
Maar er zijn meer mensen nodig bij de lvl dus zijn er dan niet meer opleidingsplaatsen?!
misschien zat ze je een beetje te testen hoe je met "teleurstelling" omgaat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:54 schreef laagvlieger het volgende:
Oops.....
OK, weet dus nog niet hoe het allemaal werkt....In ieder geval had ik vandaag dus ronde nummero 2; en idd: "Geef je motivatie?" of "Wat zie je als je goede/slechte kanten?" en "Waarom moeten we jou kiezen en niet iemand anders??". Na veel blabla en nog wat meer blabla kreeg ik te horen dat ik binnen nu en tien dagen gebeld zou worden. Daarna zaten we nog ff te praten en hadden we het nog een beetje over m'n motivatie in de trant van misschien is het handig om voor een volgende keer... . Zegt ze opeens: " Gefeliciteerd, je bent door!"
Dus ben nu superblij!!
Nu maar hopen dat ronde 3 ook een beetje lekker gaat, wanneer die ook mag zijn...
btw: nog meer mensen hier die dinsdag de 5e juli in r'dam waren?
T'is wel jammer dat ze zo streng aan de aaname eisen volhouden. Een voldoende voor wiskunde is leuk, echter dat garandeert dat je ook geschikt bent voor het vak. Terwijl je met die eis mogelijk geschikte kandidaten bij voorbaat uitsluit...quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:55 schreef phkba het volgende:
[..]
Er zijn per opleiding 15 plaatsten beschikbaar maar in de afgelopen jaren is de groep volgens mij nooit zo groot geweest. Er melden zich niet genoeg mensen aan die "goed genoeg" zijn om door de selectie heen te komen.
Er is niet voor niets zo'n heftige reclame campagne elke keer als er een selecties is.
Succes met afwachten!!
Misschien wel, of ik was in haar ogen gewoon nog niet overtuigend genoeg geweest.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
misschien zat ze je een beetje te testen hoe je met "teleurstelling" omgaat.
Maar gefeliciteerd, vragen zoals dat zijn nooit makkelijk, heb ze ook vaak gesteld gekregen, maar doe je best in de volgende ronde..
Dat vind ik zo'n beroerd onderdeel van de medische keuring. Had het al een keer eerder gehad, maar deze keer was het nog minder prettig dan de vorige keer. Mijn hoofd schijnt geloof ik slecht contact te maken met die elektroden dus bleef ze maar met zo'n priem mijn hoofdhuid perforerenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:13 schreef wombad het volgende:
Geen epileptie dus Sandyman?![]()
Ik vond het wel grappig, die MRI scan, een gemiddelde discotheek is er niks bij![]()
Nou, mensen die niet aan die eis voldoen (wiskunde), kunnen toch ook een capaciteiten test doen bij een psychologish bureau? zelfs mavo'ers kunnen worde toegelaten, ze moeten dan alleen wel een rapportage van je ontvangen waaruit blijkt dat je hbo denk-niveau hebt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
T'is wel jammer dat ze zo streng aan de aaname eisen volhouden. Een voldoende voor wiskunde is leuk, echter dat garandeert dat je ook geschikt bent voor het vak. Terwijl je met die eis mogelijk geschikte kandidaten bij voorbaat uitsluit...
Inderdaad. Ik heb het ook op die manier gedaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 10:19 schreef smacker het volgende:
[..]
Nou, mensen die niet aan die eis voldoen (wiskunde), kunnen toch ook een capaciteiten test doen bij een psychologish bureau? zelfs mavo'ers kunnen worde toegelaten, ze moeten dan alleen wel een rapportage van je ontvangen waaruit blijkt dat je hbo denk-niveau hebt.
Ik kreeg keihard een afwijzing, met als reden dat ik dus geen voldoende had voor wiskunde op mijn VWO examen..quote:Op zondag 17 juli 2005 10:19 schreef smacker het volgende:
[..]
Nou, mensen die niet aan die eis voldoen (wiskunde), kunnen toch ook een capaciteiten test doen bij een psychologish bureau? zelfs mavo'ers kunnen worde toegelaten, ze moeten dan alleen wel een rapportage van je ontvangen waaruit blijkt dat je hbo denk-niveau hebt.
Dan doe je toch die capaciteiten test bij zo'n psychologisch bureauquote:Op zondag 17 juli 2005 17:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik kreeg keihard een afwijzing, met als reden dat ik dus geen voldoende had voor wiskunde op mijn VWO examen..
Was ooit in het verleden, toen het er begon uit te zien dat ik de baan waarvoor ik had gestudeerd, niet zou krijgen. Als alternatief dacht ik de LVNL eens te proberen.quote:Op maandag 18 juli 2005 08:51 schreef smacker het volgende:
[..]
Dan doe je toch die capaciteiten test bij zo'n psychologisch bureau... heb ik ook gedaan
Ik heb 31 augustus de eerste selectie test.
Tja hoort natuurlijk bij een van de mooiste beroepen van Nederlandquote:Op maandag 18 juli 2005 20:43 schreef phkba het volgende:
En natuurlijk tussendoor een eetpause in één van de mooiste bedrijfsrestauranten van Nederland![]()
We waren met z'n 5-en eigenlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:48 schreef wombad het volgende:
Waren jullie maar met 6 man dan? Ik geloof dat ik wel met een groep van 20 was ofzo.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef My_ het volgende:
Tadaa! * My is weer door
10 augustus (13:00) heb ik de grading!
Ik krijg de leerspullen morgen of overmorgen.
Iemand tips welke onderdelen ik het best kan leren?
YES!!!!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:03 schreef My_ het volgende:
OK dan! Ik ga zeer zeker echt _alles_ keihard leren!
Ik ben benieuwd of laagvlieger ook door is!
Absoluutquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:28 schreef phkba het volgende:
@Wombad & Sandyman: Duurt het wachten jullie ook zo lang![]()
En, en, en, en, en...... hoe ging het?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:08 schreef Hajnal het volgende:
ik moet as woensdag de grading doen. Volgensmij moet ik als eerste van iedereen hier op de site. Wel spannend allemaal. Ik geloof dat je weer gebeld wordt over de uitslag. wat ik uit het boekje begrijp is dat alle punten(-aftrek) moet worden berekend en dan weten ze pas of je door bent of niet.
4 en 12, ben druk aan 't oefenen vandaar...quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:20 schreef Sandyman het volgende:
De hoogte buiten de TMA is toch tussen level 7 en 12, dus dan kun je ze daar al niet op 2 binnen laten komen.
In de praktijk meldt het vliegtuig zich aan en ratelt meteen de benodigde info op. Als je al contact hebt en je wilt als vlieger iets van ATC (bijv. hoger cruiselevel), dan is het de andere optie, die met Go Ahead..quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:03 schreef laagvlieger het volgende:
[..]
Wat ik wel een beetje verwarrend vind is dat de communicatie tijdens die oefentest weer anders is dan wat je eerst leert in't boekje, bv.: Bij de eerste aanmelding van een aankomend vliegtuig staat in 't boekje dat het vliegtuig zich eerst aanmeld, dan zeg jij: "....., ga uw gang" en dan meld het pilootje pas "KLM..., passeert ...., niveau...." en tijdens de oefentest meld het vliegtuig zich in 1 keer d.m.v. "KLM..., passeert ...., niveau...." Welk van de twee moet je nu toepassen????![]()
Beetje lang verhaal, maar hoop dat 't duidelijk is.
He gaaf, alletwee de beroepen zijn erg gaaf, dus hoe dan ook ben je goed bezigquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:16 schreef nonam het volgende:
hallo allemaal,
leuk om al die goede berichten te horen.
Ik heb al eerder gemeld dat ik de eerste ronde echt heb verknald, dus ook niet meer van de selectie mee mocht maken. Dit heeft er overigens wel voor gezorgd dat ik weer een selectieprocedure in ben gegaan voor mijn oude maar nog steeds hevige liefde voor het vliegen. EN daar ben ik doorheen!!!!!!! Dus ik pak het vliegen weer op en hoop THE STRANGER over een paar jaar een keer tegen te komen in de lucht (op veilige afstand) of naast me op de stoel (waarschijnlijk links naast me). De 18e deze maand begin ik, en kan ik mijn logboek er weer bijpakken. Moet wel mijn JARFCLtheorie opnieuw doen, maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over. Nou succes allemaal, en wie weet 'spreken' we elkaar nog.
![]()
![]()
![]()
Dat zuigt..quote:
Ik heb het vermoeden dat niet veel mensen die beginnen in Oktober de behoefte hebben om nog even 6 maandjes te WW'enquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:02 schreef laagvlieger het volgende:
Als er toevallig nog mensen die door de selectie heen zijn en zoiets hebben van ...a.s. oktober beginnen vind ik wel wat snel en maart is inderdaad veel beter... Laat 't ff weten (ben best bereid om te ruilen)![]()
Sorry beetje oud bericht maar kon het niet latenquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
misschien zat ze je een beetje te testen hoe je met "teleurstelling" omgaat.
Maar gefeliciteerd, vragen zoals dat zijn nooit makkelijk, heb ze ook vaak gesteld gekregen, maar doe je best in de volgende ronde..
Kijk, je moet dit zien als werk, en niet als school (ook al wordt je toevalligerwijs de eerste 3/4 jaar nog opgeleid). Dus je hebt gewoon vakantiedagen (ik geloof 24), maar zoals ik het begreep worden die tijdens de theorie voor je ingedeeld (zodat je hele klas bv met kerst vrij is). Maar dit weet ik niet allemaal zeker. Ik weet wel zeker dat je geen en herfst en kerst en krokus en paas vakantie hebtquote:Op maandag 22 augustus 2005 10:36 schreef laagvlieger het volgende:
ff een berichtje om deze topic "alive" te houden..
Jammer dat niemand met me wil ruilen voor de klas van maart (had het al een beetje zien aankomen, maar ja...) Voordeel is dat ik begin volgend jaar nog wel met wintersport kan, mits de financien meezitten natuurlijk. Hoe zit het eigenlijk met vakanties tijdens de opleiding?? heb je bijna geen vrije dagen of is het ongeveer vergelijkbaar als met vakantieperiodes tijdens bv. middelbare school, dus herfst-, kerst-, krokus-, paas-, zomer vakanties, en wat er allemaal nog meer is?? (tijd geleden!!)
Ik zit zelf ook nog te twijfelen, ben al jaren de auto gewend, maar om 's ochtends ring rotterdam, a 13 en de a4 door te boksen (en later weer terug) lijkt me ook niet ideaal (net 2 maanden terug m'n motor verkocht, ZUCHT...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:39 schreef wombad het volgende:
Ik moet vanuit omgeving Rotterdam komen, maar ga zeker met de auto. OV duurt te lang, is te onbetrouwbaar, en is te duur (jaarkaart was 2400 euro!!!)
Maar je maakt ook wel verlies als je een auto hebt hoorquote:Op zondag 4 september 2005 22:34 schreef laagvlieger het volgende:
Zat nog ff wat rond te neuzen en zag op de site van lvnl dat de maximale reiskosten vergoeding 153 euri p/maand was, dus 12 *153= 1836 = flink verlies als je een jaarkaart neemt.
Woon in Berkel en Rodenrijs, ten noorden van Rotterdam, tegen Zoetermeer aan. Ik neem dus een stukje A12 en dan de A4.quote:Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef laagvlieger het volgende:
[..]
Wombad, waar in de omgeving rotjeknor??
...ben niet doorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:39 schreef smacker het volgende:
vandaag de 1ste selectie ronde gehad..... pffff ... geen idee hoe ik het er vanaf gebracht heb
Ah ideaal, P57 weet ik wel te vindenquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:50 schreef phkba het volgende:
@sandyman: Als aspirant krijg je een parkeerpas voor P57. Dit is ongeveer 2 minuten lopen vanaf het LVNL gebouw.
Ja ik ben pas net 19 dus volgend jaar probeer ik het zeker weerquote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef phkba het volgende:
@Smacker: Ja je kunt het ook zo slecht doen dat je volgend jaar niet meer welkom bent. Daarnaast zou je ook te oud kunnen zijn heIn elk geval jammer voor dit jaar maar over een jaar gewoon weer proberen. Als het in je zit dan kom je er echt wel door.
Wanneer moet je?quote:Op woensdag 7 september 2005 22:46 schreef WXjedat het volgende:
Woei,
Tijd voor de volgende lichting
Ik heb onlangs ook me stukken opgestuurd, en ben nu in afwachting van reactie.
Ik hoop het net zo ver te schoppen als sommige van me voorgangers in dit topic.
Nog meer mensen in het zelfde stadium van de selectie als ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |