abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 23:38:10 #151
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28105409
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:07 schreef DCSboy het volgende:
Gefeliciteerd Sandyman!!
Je mag nou in oktober al met de opleiding beginnen neem ik aan? Hoe lang ben je nou uiteindelijk bezig geweest met de selectie??
Bedankt!

Als ik de medische keuring haal over 2 weken mag ik inderdaad in Oktober beginnen. Mijn selectie heeft tot nu toe zo'n 2 maanden geduurt. 22 april was mijn eerste selectieronde en afgelopen donderdag (16 juni) mijn laatste dag. Nu over 2 weken nog medisch en daar de uitslag nog van afwachten (ook zo'n 2 weken (met een beetje geluk)) en dan heeft het in totaal zo'n 12 weken geduurt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_28109279
@Sandyman: GEFELICITEERD! Die medische keuring is voor gewoon gezonde mensen geen enkel probleem dus het ziet er naar uit dat we collega's worden

@Ryanair: Volgens mij staat er op dit forum al een hoop geschreven over al de selectierondes. Die eerste ronde komt neer op een IQ test!
pi_28128550
Heb het interview ook gehad en kreeg ook gelijk te horen dat ze me graag terug wilde zien. Die twee opdrachten in het Engels waren wel te doen.
Heb nu vrijdag een rondleiding (was niet verplicht maar leek me wel interessant). Dan volgende week (1 juli) assesment.
Ben benieuwd. Voor zover ik het nu weet is het een groepsopdracht met in totaal 4 personen waarbij je bekeken en beoordeeld wordt door psychologen en mensen van lvln.
Iemand nog meer info? Of nog meer mensen die ik deze 2 vrijdagen tegen kan komen?
pi_28216323
Nou, ik heb eindelijk iets gehoord. Dinsdag moet ik eerst mijn ogen laten testen. Ik ben namelijk kleurenblind. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijkbaar is het belangrijk genoeg om eerst uit te sluiten voordat de 'normale' selectieprocedure van start gaat.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:32:17 #155
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28251943
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:38 schreef DCSboy het volgende:
Nou, ik heb eindelijk iets gehoord. Dinsdag moet ik eerst mijn ogen laten testen. Ik ben namelijk kleurenblind. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijkbaar is het belangrijk genoeg om eerst uit te sluiten voordat de 'normale' selectieprocedure van start gaat.
Wat ik wel eens begrepen heb is dat je meerdere gradatie's hebt in kleurenblind zijn. En op een bepaald moment dan is het te heftig en zou je niet door de medische keuring komen. Zelf geen ervaring mee, maar dat heb ik wel eens begrepen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_28258710
HOI,

Zijn er mensen die 5 juli de eerste testen moeten doen in rotterdam???
Ryan Balgobind
pi_28258772
Hey wombad,

Je zei dat de eerste testen gebasseerd zijn op IQ testen.
Kan je me een beetje vertellen waarop ik het meest moet letten
AUB enkele handige tips die ik kan gebruiken

groetjes,
Ryanair
Ryan Balgobind
pi_28264600
@Ryanair:

Ronde 1 bestaat uit 10 onderdelen. Een aantal daarvan vind je ook terug in IQ testen, zoals: cijferreeksen, figuurreeksen, woordbetekenis (.. staat tot..., als ... tot ...), etc. Alle 10 de onderdelen doe je achter de computer en moeten binnen een bepaalde tijd gedaan worden. Belangrijk is gewooon rustig die testen af te werken, je moet uiteraard wel een beetje doorwerken maar maak je geen zorgen als je te weinig tijd heb om alle vragen kan beantwoorden!

Na deze test volgt nog een persoonlijkheidstest. Ook achter de computer zal je antwoord moeten geven op ongelofelijk veel multiple choice vragen. Op deze vragen is uiteraard geen goed of fout antwoord, maar er zitten een hele hooop vage vragen tussen (Nederlanders zijn de beste bruggenbouwers ter wereld, ja of nee?).

Succes 5 juli!
pi_28271237
Heeft iemand wat meer info over het assessment? Enige wat ik tot nu toe weet is dat je een aantal opdrachten (individueel en in groepsverband) moet uitvoeren. Psychologen en mensen van Lvln beoordelen je dan. Weet eigenlijk weinig over die opdrachten, ben wel nieuwsgierig....
pi_28287349
bedank wombad,

Ik heb ook gehoord dat die capciteiten en vaardigheid testen in het engels zijn en de persoonlijksheidstest in het nederlands.
Ik ben al zo'n beetje aan het oefenen maar deze week zal ik me beter concentreren op IQ testen
Nogmaals bedank.
Ben jij al door die testen heen?? Zo, ja wanneer start je dan met de opleiding, want als ik door de testen heen komt begin ik in october

Groetjes,
Ryanair
Ryan Balgobind
pi_28308872
Weet iemand toevallig wat de kledingsvoorschriften zijn van het assesment? Strak in het pak of gewoon netjes?
pi_28308989
Even een vraagje tussendoor: hoe oud zijn juliie, wat is de gemiddelde leeftijd van de eerstejaars?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_28312202
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:21 schreef jeemigdepeemig het volgende:
Weet iemand toevallig wat de kledingsvoorschriften zijn van het assesment? Strak in het pak of gewoon netjes?
Met dit weer: korte broek

Bij mij zat er niemand in pak. Ga gewoon als jezelf!
  woensdag 29 juni 2005 @ 00:50:21 #164
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28324198
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:20 schreef wombad het volgende:

[..]

Met dit weer: korte broek

Bij mij zat er niemand in pak. Ga gewoon als jezelf!
Bij mij hetzelfde. Net casual zou ik zeggen. Nette broek + bloesje zonder strop, werkt prima.
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:46:44 #165
122749 Cookaburra
I'm like a bird!
pi_28367905
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef Niek_ het volgende:
Heeft iemand wat meer info over het assessment? Enige wat ik tot nu toe weet is dat je een aantal opdrachten (individueel en in groepsverband) moet uitvoeren. Psychologen en mensen van Lvln beoordelen je dan. Weet eigenlijk weinig over die opdrachten, ben wel nieuwsgierig....
Dat is ook het enige wat ik weet, ik moet ook morgen (i.e. 1 juli) naar ouderkerk a/d amstel.
Ik laat het maar over me heenkomen, ik weet ook niet wat ik moet verwachten, al krijg ik nu wel een beetje de zenuwen LOL..
Gewoon maar goed uitgerust verschijnen.
pi_28372482
Afgelopen dinsdag heb ik een oogonderzoek gehad bij het Aviation Medical Center vanwege mijn kleurenblindheid. Nooit gedacht dat het uberhaupt een probleem zou zijn maar vanwege een 'groenafwijking' ben ik toch afgekeurd. Ik ben er behoorlijk ziek van kan ik jullie vertellen. Hier houd het verhaal dus zeer anticlimactisch meteen op. Ik heb niet eens de assesments mogen doen...
Blijkbaar gelden voor luchtverkeersleiders dezelfde eisen als voor piloten en die zijn redelijk streng.
Toch jammer want volgens mij is het minder van belang, maar ja.

Dit wilde ik even kwijt.

@cookaburra: Succes morgen!!
pi_28426820
Ik werd door Wombad op dit forum gewezen dus even de laatste pagina's net snel gelezen.

Ik ben inmiddels ook door de selectie heen en mag ook in oktober beginnen met de opleiding.

Zie hier een hoop vragen staan van mensen over inhoudelijke zaken.
Ik denk dat de meeste wel snappen dat ik/we daar niet op in kunnen gaan.
Zodra je verkeersleider bent kun je ook niet even op een forum gaan kijken hoe je dingen aan moet pakken. Op dat soort momenten zul je direct moeten reageren. Deels is dat natuurlijk iets wat je leert in een opleiding maar voor een heel groot deel is dat ook een talent wat je moet hebben.

Hier wordt naar gezocht tijdens de selectie.
Wees dus jezelf en zorg dat je goed uitgerust de testen ondergaat.

Zoals ooit een wijze verkeersleider tegen me zei: "Als het talent er in zit komt het er in de selectie wel uit"

Voor iedereen die de selectie nog wil/moet gaan doen: Heel veel succes!!!
  zondag 3 juli 2005 @ 04:41:58 #168
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28437290
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:10 schreef phkba het volgende:
Ik werd door Wombad op dit forum gewezen dus even de laatste pagina's net snel gelezen.

Ik ben inmiddels ook door de selectie heen en mag ook in oktober beginnen met de opleiding.

Zie hier een hoop vragen staan van mensen over inhoudelijke zaken.
Ik denk dat de meeste wel snappen dat ik/we daar niet op in kunnen gaan.
Zodra je verkeersleider bent kun je ook niet even op een forum gaan kijken hoe je dingen aan moet pakken. Op dat soort momenten zul je direct moeten reageren. Deels is dat natuurlijk iets wat je leert in een opleiding maar voor een heel groot deel is dat ook een talent wat je moet hebben.

Hier wordt naar gezocht tijdens de selectie.
Wees dus jezelf en zorg dat je goed uitgerust de testen ondergaat.

Zoals ooit een wijze verkeersleider tegen me zei: "Als het talent er in zit komt het er in de selectie wel uit"

Voor iedereen die de selectie nog wil/moet gaan doen: Heel veel succes!!!
Amen

@DCSboy: jammer man
pi_28520517
Zoooo!

Ik heb vandaag ook de eerste selectieronde doorgemaakt @ Amersfoort!
Ben benieuwd wat ik heb gescoord...
Aan de ene kant heb ik wel een goed gevoel, maar aan de andere kant heb ik eigenlijk ook weer geen idee...

Ik zie het allemaal wel!

Iemand nog enig idee wat ik van dat 'interview' moet verwachten?!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:41:30 #170
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28522660
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:40 schreef My_ het volgende:
Iemand nog enig idee wat ik van dat 'interview' moet verwachten?!
Ja, een soort sollicitatie gesprek. In die trant moet je het in ieder geval zoeken
pi_28525083
Hey wombad,

heb die testen vandaag gedaan was wel veel en kwam in tijd nood maar over hetgene wat ik emaakt heb heb ik wel een goed gevoel over. verder wist ik bij een oefening niet precies wat dat inhield. Je moest een rood blokje voortbewegen denk ik op het scherm met een groene balk. Van deze opdracht begrijp ik echt niets.
Nu is maar afwachten op de uitslag en dat is vrijdag 8juli.

Hopen dat ik er door ben
Ryan Balgobind
pi_28618817
* My_ is happy

Ik ben door naar de volgende 'ronde'!

Ik heb gevraagd aan die mevrouw die belde wat dat interview ongeveer inhoud. Ze zegt dat het een soort kennismaking is. Even kijken wat jij verwacht van het beroep. Ze kijken ook een beetje of je stevig in je schoenen staat en 'of het wel wat' voor jou is.

Ik zie het allemaal wel! Ik heb er iig een goed gevoel over!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:59:32 #173
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_28622612
@ My_ gefeliciteerd Op naar het interview, veel succes
pi_28648502
He gefeliciteerd!!!
De moeilijkste hobbel heb je gehad (vond ik)
Hou ons op de hoogte
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:10:45 #175
95673 nr11
De beste
pi_28654833
phkba -> ook atcbox'er zeker he
Bramage hier
"The will to win means nothing if you haven't the will to prepare" - Juma Ikangaa, 1989 NUC Marathon winner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')