Tol
VVD, CDA en de LPF willen dat minister Peijs van verkeer snel 100 miljoen euro vrijmaakt voor de proef. Boven de bestaande snelwegen komt een volledig nieuwe weg met één rijstrook voor elke richting. De automobilist kan kiezen; tol betalen, of gratis de file in.
Snelweg
De proef zou kunnen worden gehouden op de A1 tussen Muiderberg en Amsterdam, de A2 bij Eindhoven of de A28 bij Zwolle. Het gaat om 15 kilometer weg.
Ik ken de situatie op de A1 en A2 niet maar weet wel dat de A28 bij Zwolle zich hier prima voor leent omdat de snelweg er niet breder kan vanwege de ruimte.Wel denk ik dat het verhoogde gedeelte dan beide kanten 2 banen moet hebben, anders wordt het half werk.
En die tol toestand zullen we in de toekomst toch wel krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 06-12-2003 20:21]
quote:Daarom is het ook een test.
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
[Dit bericht is gewijzigd door Remizon op 06-12-2003 20:22]
quote:ze moeten het doen over een langer traject.
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
quote:Die 15km is alleen maar bedoeld als test.
Op zaterdag 6 december 2003 20:20 schreef Remizon het volgende:
15 km dus dat komt er op neer dat ze het probleem 15 km verderop verschuifen ik sta dagenlijks in die file bij muidenberg allemaal heel erg gezellig maar dan staan we met zijn allen vast op de ring van a'dam
de a6 naar de a9 verlengen zal meer helpen dus zonda van dat geld in deze moeilijke tijden
Het is ook goed voor het bedrijfsleven, ze kunnen betalen om niet in de file te staan en zo veel kosten te besparen. En nog beter. Als het flopt zullen de kosten niet voor de belastingbetaler zijn, maar voor de ondernemingen. En ook als het een succes is zullen de winsten ten goede komen aan de ondernemingen. Beters dat het door bedrijven wordt uitgevoerd en niet door de overheid.
quote:In het geval van Zwolle (A28) is dat niet het geval. Vanaf noordelijke richting sta je in de ochtendspits altijd tussen Staphorst en Zwolle-noord in de file, en vice versa in de avond spits. Als je dat stuk overbrugt door een tolweg helpt het een hele boel. Het liefst zie ik gewoon 6 rijbanen, maar dat is niet haalbaar.
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
quote:Een test die bij voorbaat al gedoemd is te mislukken.
Op zaterdag 6 december 2003 20:21 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Die 15km is alleen maar bedoeld als test.
quote:Dit is nou net niet het geval als ze het bij Zwolle doen want het gedeelte waar het over gaat zijn aan de zuidkant bij Zwolle de A28 en de A50 die van Zwolle tot Meppel samengaan en dan splitsen in de A28 en A32.
Op zaterdag 6 december 2003 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
Dat maakt toch niks uit. Dan staat 15 km verderop iedereen weer lekker in de file. Net zoals met de spitsstroken.
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 06-12-2003 20:31]
quote:Het file gevoelige stuk is denk ik een kilometer of 4-6.
Op zaterdag 6 december 2003 20:29 schreef Morkje het volgende:
jamaar das wel wat meer als 15 km
quote:Bij Zwolle is het iig voor een groot deel te danken aan het linksplakken.
Op zaterdag 6 december 2003 20:32 schreef Lariekoek het volgende:
Ik denk trouwens dat het beter is om de mentaliteit van de Nederlandse automobilist eens aan te pakken. Misschien dat dat al een stuk zal schelen kwa file leed.
quote:Mooi niet bij Muiderberg dus!
Op zaterdag 6 december 2003 20:13 schreef gtotep het volgende:
Kamer wil proef met dubbeldeks-snelweg
Snelwegen moeten de hoogte in om het nijpende fileprobleem in Nederland aan te pakken. Een Kamermeerderheid wil nu snel een proef met een dubbeldeksweg.Tol
VVD, CDA en de LPF willen dat minister Peijs van verkeer snel 100 miljoen euro vrijmaakt voor de proef. Boven de bestaande snelwegen komt een volledig nieuwe weg met één rijstrook voor elke richting. De automobilist kan kiezen; tol betalen, of gratis de file in.Snelweg
De proef zou kunnen worden gehouden op de A1 tussen Muiderberg en Amsterdam, de A2 bij Eindhoven of de A28 bij Zwolle. Het gaat om 15 kilometer weg.
Ik ken de situatie op de A1 en A2 niet maar weet wel dat de A28 bij Zwolle zich hier prima voor leent omdat de snelweg er niet breder kan vanwege de ruimte.Wel denk ik dat het verhoogde gedeelte dan beide kanten 2 banen moet hebben, anders wordt het half werk.
En die tol toestand zullen we in de toekomst toch wel krijgen.
Heb echt geen zin in nog een snelweg...
Wel stoer hoe Muiderberg altijd in het nieuws is
6 Km bij Muiderberg
Muiderberg rulez!!!
quote:Muiderberg?
Op zaterdag 6 december 2003 20:39 schreef Blipjah het volgende:[..]
Mooi niet bij Muiderberg dus!
Heb echt geen zin in nog een snelweg...
Wel stoer hoe Muiderberg altijd in het nieuws is
6 Km bij Muiderberg
Muiderberg rulez!!!
quote:De snelweg komt er 'bovenop' dus het zal wel meevallen met die extra snelweg.
Op zaterdag 6 december 2003 20:39 schreef Blipjah het volgende:[..]
-knip-
quote:Als ze bij Eindhoven iets willen verbeteren , dan moeten ze een binnendoor snelweg maken naar limburg(oostkant van eindhoven)
Op zaterdag 6 december 2003 23:32 schreef blieblie het volgende:
kben benieuwd welk stuk ze hiero willen overdekken dan... met de A2 heb je zo ongeveer de helft van de snelwegen die rond Eindhoven liggen.
Laten we dit met veel meer van dat politiek gekonkel doen, niet lullen gewoon doen, en voor de helft van de prijs van alle onderzoeken tezamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |