abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15167741
Stelling: Nederland moet weer identiteit van gidsland aannemen.

Je kunt je afvragen of een Nederlandse identiteit nog mogelijk of zelfs wenselijk is, in een tijd waarin gehamerd wordt op europese eenwording en globalisering.
Als bron voor maatschappelijke ontwikkeling binnen Europa en in de wereld lijkt het me echter belangrijk dat Nederland een eigen identiteit behoudt, en wel die van gidsland. In het verleden heeft men in Nederland de bereidheid gehad gecompliceerde vraagstukken als drugs en euthanasie opnieuw te doordenken, en de moed gehad nieuwe wegen in te slaan.
Van veel oude, simpele antwoorden zoals je dat bijvoorbeeld in de USA ziet met "war on drugs", is allang aangetoond dat het niet werkt, maar blijkt het in grote samenlevingen onmogelijk nieuwe wegen in te slaan. We moeten er voor waken dat hetzelfde gebeurt in Europa.

pi_15167799
ja idd niet globaliseren. Drugs moet legaal blijven
pi_15167916
Ik vind gidsland zijn juist iets zeer negatiefs. Je wordt scheef aangekeken door de rest van de wereld, er wordt met de samenleving geëxperimenteerd waardoor er ook veel slechte zaken blijven hangen (bv het ontspoorde drugsbeleid) en het creëert een schijntolerantie omdat het gidsland zijn vaak een doel opzich wordt.

Laat andere landen maar mooi gidsland worden. Kunnen wij even afwachten wat werkt en wat niet werkt en alleen het goede eruit pikken. Zo hebben andere landen het ook jarenlang bij ons gedaan.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:15:23 #4
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15169025
Nederland moet eerst maar eens dringend orde op zaken stellen voor we denken te kunnen gaan 'gidsen' in de wereld. We zijn steeds verder aan het afglijden en helemaal niet in de positie om anderen de les te lezen. We hebben een culturele renaissance nodig, daarna kunnen we verder praten over een leidinggevende rol in de wereld.
History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:45:23 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_15179129
Ik vind dat je geen gidsland moet willen zijn om het zijn an sich. Je moet gidsland zijn als je een andere mening hebt en ervan overtuigd bent dat dit de juiste manier is, ook voor die andere landen.

En op welke gebieden is dan de eigenlijke vraag. Voor drugs verschillen we dus van mening. Ik irriteer me dood als er weer een stelletje eikels zitten te blowen in de metro. Dat zal je niet zien in de VS. Maar dat is een andere discussie.

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')