abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:43:05 #1
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15091434
Naar aanleiding van mij bezoek op de website van NieuwRechts wilde ik toch even een topic plaatsen.
Het gaat echt te ver als hoe mensen als Michiel Smit over de kleurlingen, om het zomaar te zeggen, denken!! M. Smit is zelfs Fractievoorzitter van de gemeenteraad van Rotterdam en hij is Voorzitter van de politieke partij NieuwRechts.
Hij beschrijft zelf zijn partij als: dè actiepartij aan de rechterflank met aandacht voor de gewone Nederlander.

Er staan ook veel mediaberichten en artikelen van die desbetreffende partij..

De partij probeert zelf zo goed mogelijk over te komen voor de nederlanders, maar in feite slaat het echt nergens op wat ze zeggen en welke acties zij voeren!!
Ik heb het dan over een aktie als zo hoe hun het noemen: MoskNee
Zie: programma

Download toespraak

Er zijn ook echt standpunten van die partij waar je je twijfels bij trekt:

Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen.

Drugverslaafden afkicken onder narcose

Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten

De partij NieuwRechts werkt ook samen met de Nieuwe Nationale Partij en met het VlaamsBlok

Dit omdat ze samen één sterke vuist willen maken. Verschillende onderwerpen vinden beide partijen ook belangrijk, zoals: opkomen voor de kleine ondernemer, tegen de islamisering en voor recht op zelfverdediging. Nieuw Rechts ziet in het Vlaams Blok een sterke organisatie waar veel van te leren valt.

En wat denk je trouwens als je dit zietnieuwe nationale jongeren
Dit komt echt wel in de buurt van de partij die hitler voor de jeugd liet oprichten: de HitlerJugend

Zelf vindt ik dit allemaal echt te ver gaan en ik wist eigenlijk niet dat het zo erg was met bepaalde mensen!!

Ik ben beniewd naar jullie reacties.

[Dit bericht is gewijzigd door Tha_Ramsush op 02-12-2003 15:59]

Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:44:55 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15091499
Gezien de hoeveelheid topics die jij opent over NieuwRechts zou ik bijna zeggen dat je probeert die partij te promoten.....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:45:37 #4
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15091524
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:43 schreef Tha_Ramsush het volgende:

Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten

Hele goede zaak!!
Ach...
Your uppance will come!
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:47:02 #5
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15091576
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:44 schreef Herkauwer het volgende:
Gezien de hoeveelheid topics die jij opent over NieuwRechts zou ik bijna zeggen dat je probeert die partij te promoten.....
Ik vond het jammer dat mijn topic werd gesloten doordat ik in mijn opening niet voldoende informatie had gezet...
Ik hoop daarom dat dat hier wel het geval is!!!!
Ik ben het absoluut niet met partijen als vlaamsBlok, NieuwRechts, NNP en AEL eens...
pi_15091666
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:47 schreef Tha_Ramsush het volgende:

[..]

Ik vond het jammer dat mijn topic werd gesloten doordat ik in mijn opening niet voldoende informatie had gezet...
Ik hoop daarom dat dat hier wel het geval is!!!!
Ik ben het absoluut niet met partijen als vlaamsBlok, NieuwRechts, NNP en AEL eens...

Zeker Groen Links, SP of PvdA stemmer?
Dacht ik al, overal mee oneens maar geen alternatieven aandragen.......
pi_15091679
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:45 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Hele goede zaak!!

In de praktijk betekend dat dat die crimineel op straat komt te staan en illegaal wordt. Daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:51:02 #8
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15091714
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:50 schreef Elroyb het volgende:

[..]

In de praktijk betekend dat dat die crimineel op straat komt te staan en illegaal wordt. Daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost.

Precies en daarom moet een dergelijk idee verder uitgewerkt worden, maar het idee is al goed...
Ach...
Your uppance will come!
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:51:13 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15091720
'spreek Nederlands' nieuw rechts'.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:51:57 #10
17698 nappel
raar menneke..
pi_15091745
Ik vind dat afkicken onder narcose wel een goeie..
Maar jah, hoe lang moet die verslaafde dan onder narcose? Een week of 3?? Kan dat überhaupt wel, en wah kost dah wel niet?
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_15091802
De tering, wees dan wel consequent en verbied gelijk communistische partijen.
pi_15091811
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:44 schreef Herkauwer het volgende:
ik zie het negatieve in z'n betoog ook niet echt, onder het motto van 'kijk eens wat erg' iedereen atent maken op de site en de inhoud...
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:54:07 #13
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15091824
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:51 schreef Posdnous het volgende:
'spreek Nederlands' nieuw rechts'.

Wat is er slecht aan om mensen die in Nederland wonen Nederlands te laten spreken?
Ach...
Your uppance will come!
pi_15091834
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:53 schreef NightH4wk het volgende:
Wie heeft het over verbieden?
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:55:15 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15091855
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:54 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Wat is er slecht aan om mensen die in Nederland wonen Nederlands te laten spreken?

Niks, maar om nou te denken dat zij de enigen zijn die dat willen...
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15091862
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:54 schreef Elroyb het volgende:

[..]

Wie heeft het over verbieden?

Ik, maar dat gaat misschien nog een klein beetje te ver.
  dinsdag 2 december 2003 @ 15:56:55 #17
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15091911
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niks, maar om nou te denken dat zij de enigen zijn die dat willen...

Dat was de enige leus die nog niet gebruikt was...
Ach...
Your uppance will come!
pi_15092031
Topictitel ligt in de lijn van de volgende, inmiddels volle, topics:
Michiel Smit & NieuwRechts: extreem of niet? (#3)
Michiel Smit: extreem of niet? -deel 2-
Michiel Smit: extreem of niet?

Ik heb daarom de topictitel gewijzigd en verduidelijkt (was 'Hoe ver denkt iemand te kunnen gaan!!!!!!!')

pi_15092142
UTFS, alles wat hierin aan de orde komt is recent al meermalen besproken in POL:
http://forum.fok.nl/search.php?order=last&on=content&search=NieuwRechts&fora=56

Voor een algemene discussie over NR kun je eventueel hier verder: De Hond: 2 tot 6 zetels voor NieuwRechts

Dit topic begint een ordinaire discussie te worden tussen links en rechts, en verdient daarom een slotje.

dinsdag 2 december 2003 @ 16:05:59 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15092147
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:00 schreef Kozzmic het volgende:
Topictitel ligt in de lijn van de volgende, inmiddels volle, topics:
Michiel Smit & NieuwRechts: extreem of niet? (#3)
Michiel Smit: extreem of niet? -deel 2-
Michiel Smit: extreem of niet?

Ik heb daarom de topictitel gewijzigd en verduidelijkt (was 'Hoe ver denkt iemand te kunnen gaan!!!!!!!')

Geen "#4" erachter?

Ik heb geen zin om de hele discussie nog een keer te voeren, maar ik zie wel een hele foute beschuldiging in de OP. De NNJ als een tweede Hitlerjugend. Hoe dom kan je het bedenken zeg. Alle politieke partijen hebben een jongerenafdeling.

Voor de rest is NR extreem. En Smit is zelfs dom genoeg om het op te zoeken...

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15092171
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:49 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Lekker stigmatiserend weer

Maar ff over nieuwrechts... door zulke uitspraken te doen zetten ze uiteindelijk zichzelf buiten spel. Lekker laten lullen zou ik zeggen....

dinsdag 2 december 2003 @ 16:08:01 #22
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15092181
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:53 schreef extreme het volgende:
ik zie het negatieve in z'n betoog ook niet echt, onder het motto van 'kijk eens wat erg' iedereen atent maken op de site en de inhoud...
Het is min of meer ook mijn bedoeling om het negatieve van die natiolistische partijen onder de aandacht te brengen en dat is tot nu toe nog aardig gelukt...
Het kan wel zijn dat iemand ergens niet mee eens is (Michiel Smit) maar dan moeten ze dat op een menselijke manier laten zien...

Nog bijvoorbeeld op de homepagina:

Moet er voor bepaalde groepen een electronische enkelband komen zodat ze eenvoudig opgespoord kunnen worden?
Ja, voor illegalen en alle asielzoekers
Ja, voor illegalen en uitgeproceerde asielzoekers
Ja, maar alleen voor illegalen
Nee, het is onmenselijk

Dit slaat toch helemaal nergens op!!!!
Het lijkt de tweede wereldoorlog wel waar allle joden die nog niet gelijk doorgestuurd werden naar de gaskamers, eerst nog nummer kregen ingebrand/geschroeid....

pi_15092190
Eigenlijk weinig positiefs te zeggen over Michiel Smit, op 1 ding na: hij is tegen terrorisme

Protest
Hij heeft trouwens fijne kale vriendjes (zie URL site)

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 02-12-2003 16:09]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:13:23 #24
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_15092315
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:08 schreef Tha_Ramsush het volgende:

[..]

Het is min of meer ook mijn bedoeling om het negatieve van die natiolistische partijen onder de aandacht te brengen en dat is tot nu toe nog aardig gelukt...
Het kan wel zijn dat iemand ergens niet mee eens is (Michiel Smit) maar dan moeten ze dat op een menselijke manier laten zien...

Nog bijvoorbeeld op de homepagina:

Moet er voor bepaalde groepen een electronische enkelband komen zodat ze eenvoudig opgespoord kunnen worden?
Ja, voor illegalen en alle asielzoekers
Ja, voor illegalen en uitgeproceerde asielzoekers
Ja, maar alleen voor illegalen
Nee, het is onmenselijk

Dit slaat toch helemaal nergens op!!!!
Het lijkt de tweede wereldoorlog wel waar allle joden die nog niet gelijk doorgestuurd werden naar de gaskamers, eerst nog nummer kregen ingebrand/geschroeid....

Een enkelband is iets anders dan een brandmerk. Ikzelf vind dat een hele menselijke (onuitvoerbare) manier van controle op de personen die het land uitmoeten. Op die manier kunnen ze gemakkelijk 'verwerkt' worden en snel het land uitgezet worden. Niks belachelijks aan in mijn ogen.

Is dat trouwens een poll op die pagina ofzo?

Ach...
Your uppance will come!
pi_15092467
' Het is min of meer ook mijn bedoeling om het negatieve van die natiolistische partijen onder de aandacht te brengen en dat is tot nu toe nog aardig gelukt...'..

Vind je Ik vind het maar een beetje zielig in het rond trappen..
Rechts is DE trend.. en het werd tijd

pi_15092494
quote:
NieuwRechts: extreem of niet?
Ja.

btw. mooi meisje in het vlaggetje. Alleen een beetje vreemd dat ze geen blond haar en blauwe ogen heeft, niet?

pi_15092672
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:19 schreef Koos Voos het volgende:
' Het is min of meer ook mijn bedoeling om het negatieve van die natiolistische partijen onder de aandacht te brengen en dat is tot nu toe nog aardig gelukt...'..

Ahh, je ziet het als een tijdelijk verschijnseltje....zo denk ik er namelijk ook over.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:28:36 #28
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15092766
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:25 schreef RichardQuest het volgende:
Ahh, je ziet het als een tijdelijk verschijnseltje....zo denk ik er namelijk ook over.
Dan hoop ik maar dat het bij een tijdelijk verschijnseltje blijft...
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:30:36 #29
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15092817
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:13 schreef ReSpawn het volgende:
Is dat trouwens een poll op die pagina ofzo?
ja het is idd een poll...
pi_15092885
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:05 schreef pberends het volgende:
Dit topic begint een ordinaire discussie te worden tussen links en rechts, en verdient daarom een slotje.
En dus begon je er zelf maar een

Waarom wordt links 'sociaal' genoemd?

pi_15092944
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:25 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

idd.. tot de 'wederopbouw' van Nederland voltooid is..
pi_15093019
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Oké....
pi_15093515
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Wat versta je onder wederopbouw? Volgens mij 'staat' Nederland nog steeds
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:13:22 #34
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15094080
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja.

btw. mooi meisje in het vlaggetje. Alleen een beetje vreemd dat ze geen blond haar en blauwe ogen heeft, niet?

Dat geeft dan weer aan dat het met de extremiteit nog wel meevalt. Niet ieder die zich een eigen territorium onder de zon wenst uit te zetten laat zich associëren met Arische theoriën.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15094167
Dat vingertje is ook tekenend
pi_15094456
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:13 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat geeft dan weer aan dat het met de extremiteit nog wel meevalt. Niet ieder die zich een eigen territorium onder de zon wenst uit te zetten laat zich associëren met Arische theoriën.

Oooow. Het is een Varela.
pi_15094585
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:13 schreef sjun het volgende:

[..]

Je weet toch wel wie Florens van der Kooi, voorzitter van de NNP, is ?
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:46:23 #38
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15095020
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Je weet toch wel wie Florens van der Kooi, voorzitter van de NNP, is ?

Ja. Ene Constant Kusters schreef er onlangs nog het navolgende over:
quote:
Opkomst en ondergang van Nieuw Rechts

Michiel Smit de rijzende ster van Nieuw Rechts zal spoedig ten onder gaan. Niemand in Nederland zit te wachten op de LPF deel II. In de nieuwe Wij Europa zullen wij hier uitgebreid op ingaan. Maar de nieuwe bondgenoten van Michiel Smit zijn JDL vrienden wilden nog een krans gaan neerleggen bij de herdenking van de Kristallnacht 9e novemer j.l.! Michiel Smit is de weg kwijt, in het volgende nummer van Wij Europa december uitgave gaan wij uitgebreid in op Nieuw Rechts en de al verkochte NNP. Voorzitter Florens van der Kooi heeft zich al verkocht aan Michiel Smit door betalend fractiemedewerker te zijn van Michiel Smit in Rotterdam. Niemand in Nederand, in het rechts-radicale kamp zit te wachten op het staats-nationalisme van mijnheer Smit en zijn ?joodse vriendjes?. Ga lekker in Vlaanderen wonen kun je lid worden van het Vlaams Blok! Daar pas je beter dan hier in Nederland.

bron: NVU-info

Als ik het over extreem heb dan denk ik eerder aan de NVU van Constantijn Kusters dan aan Michiel Smit. Het mag wel duidelijk zijn dat Smit erom vraagt kritisch op zijn daden te worden beoordeeld na het bovenstaande verhaal. Ik vind de NNP van Florens van der Kooi grenzen aan het extreme en ben zeer benieuwd welke koers de club nu gaat varen. Slepen zij nieuw Rechts mee op extreme koers of varen zij in navolging van Nieuw Rechts een meer gematigde koers?

pi_15095083
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:46 schreef sjun het volgende:

[..]

Ja. Ene Constant Kusters schreef er onlangs nog het navolgende over:
[..]

bron: NVU-info

Als ik het over extreem heb dan denk ik eerder aan de NVU van Constantijn Kusters dan aan Michiel Smit. Het mag wel duidelijk zijn dat Smit erom vraagt kritisch op zijn daden te worden beoordeeld na het bovenstaande verhaal. Ik vind de NNP van Florens van der Kooi grenzen aan het extreme en ben zeer benieuwd welke koers de club nu gaat varen. Slepen zij nieuw Rechts mee op extreme koers of varen zij in navolging van Nieuw Rechts een meer gematigde koers?

Als NR al gematigd is, wil ik niet weten wat een echte rechts-extreme partij doet.
pi_15095110
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:51 schreef nappel het volgende:
Ik vind dat afkicken onder narcose wel een goeie..
Maar jah, hoe lang moet die verslaafde dan onder narcose? Een week of 3?? Kan dat überhaupt wel, en wah kost dah wel niet?
Dat hebben ze allang geprobeerd. Het bleek voor geen meter te werken.
pi_15095399
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:46 schreef sjun het volgende:

[..]

Slepen zij nieuw Rechts mee op extreme koers of varen zij in navolging van Nieuw Rechts een meer gematigde koers?

http://www.kafka.antifa.net/kooibenvd.htm
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:23:18 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_15097524
Achja, wat zal ik van zeggen. Ik heb het hele nut van nationalisme nooit ingezien. Ik zie dan ook niet echt veel in die partij van Smit. Maar goed, we leven in een democratie dus het is aan het volk. Er zitten immers ook al jarenlang enkele zeer linkse partijen in de kamer dus wat dat betreft mogen ze hun gang gaan.
Say your prayers
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:12:22 #43
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15098764
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:01 schreef gelly het volgende:

[..]

http://www.kafka.antifa.net/kooibenvd.htm

Wat moet ik met een link naar KAFKA waarin Ben en niet Florens van der Kooi floreert. De link beschrijft wat mensen in hun verleden hebben gedaan en gebruikt een manier van schrijven de mensen vastpint op een door KAFKA beschreven verleden. Hiermee wordt mensen een andere keuze nagenoeg onmogelijk gemaakt. Steeds weer zullen jeugdzonden hen blijven achtervolgen en hen zo langzaam maar zeker in de extremiteit dringen onder druk van de aanklachten van KAFKA.

Ik ben dus in tegenstelling tot de mensen van KAFKA die het voor zichzelf al uitgemaakt hebben, nog steeds benieuwd naar welke koers Smit gaat varen en of hij in zijn kielzog de NNP meekrijgt of dat Smit meegaat met de NNP in de hieronder benoemde standpunten.

quote:
Vreemdelingenbeleid

Nederland hoeft zich niet te schamen. Nederland is van oudsher een gastvrij land geweest. De NNP wil dat zeker ook zo houden.
Echter de NNP wil, in tegenstelling tot de linkse elite, NIET haar ogen sluiten voor de problemen die massa-immigratie en de multiculturele samenleving met zich mee brengen.
In de grote steden is de helft van de bevolking van vreemde afkomst. Van de jongeren onder de 25 jaar in deze steden is dat rond de driekwart. Hetzelfde lot treffen al reeds de middelgrote steden en als het huidige vreemdelingenbeleid niet gestopt wordt zijn ook de kleine steden en het platteland aan de beurt.

De overheid heeft nooit een grens gesteld aan de toestroom van immigranten naar Nederland en heeft al helemaal geen eisen gesteld aan de immigranten. in haar droom naar de verwezenlijking van de multiculturele samenleving steekt de overheid de kop in het zand en ontwijkt haar verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de mislukking er van.

De NNP wil een gastvrij land zijn indien de vreemdeling onze wet respecteert en onze manier van leven eigen wil maken. De NNP wil een herkenbaar Nederland, zonder etnische getto's en broeihaarden van geweld. De NNP wil een open en eerlijk debat over het vreemdelingenbeleid en de multiculturele samenleving.

NNP standpunten:

Een onmiddelijke asiel- en immigratiestop
Het op gang brengen van een remigratiebeleid voor het overgrote deel van de niet- Westeuropese vreemdelingen
Alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel, asielzoekers van buiten Europa opvangen in de regio van herkomst
Actieve opsporing en uitzetting van alle illegalen
Uitzetten van criminele vreemdelingen
Stopzetting subsidies voor de multiculturele propagandamachine
Voor het zeer kleine deel van de vreemdelingen dat zich hier blijvend wil vestigen, moet geëist worden dat zij assimileren met de Nederlandse samenleving, hun lot verbinden aan Nederland en onze manier van leven eigen maken
Pas na 15 jaar kan een vreemdeling in aanmerking komen voor naturalisatie én na het slagen voor een Nederlanderschapsproef
Het stemrecht voor vreemdelingen is voor de NNP onbespreekbaar
Gezinshereniging alleen in eigen land
Voorlichting op scholen over gemengde relaties en gemengd huwelijk

bron: NNP standpunten.

Te prijzen valt het mijns inziens dat men de ogen open houdt voor problematiek. Te bediscussiëren valt dan de asiel en immigratiestop, de wijze waarop men remigratiebeleid wil vormgeven. In mijn optiek kan er slechts van remigratie sprake zijn indien het land van herkomst veilig genoeg is. Gezinsherenigingsbeleid kan ook wel minder rigide dan de NNP het voorstelt. Niettemin zullen we reëel moeten zijn en erkennen dat al te goed resulteert in buurman's gek. Verder vind ik de door NNP voorgestelde periode van 15 jaar absurd lang en ook het standpunt van slechts asiel voor mensen uit Europa vind ik te bediscussiëren. Wel ben ik voorstander van opvang van vluchtelingen in de eigen regio, maar dat betekent dat wel dat er meer geïnvesteerd zal moeten worden in vluchtelingenwerk elders dan er nu gebeurt.

Deze draad gaat echter over Smit en niet over andere partijen die KAFKA en anderen in navolging van hen met hem in verband brengen om de man een negatief etiket te bezorgen.

Ik ben dus benieuwd welke politieke koers Smit met zijn Nieuw Rechts gaat varen. Zo bezien wordt hem een extreme koers al afgesneden door Constantijn Kusters, al zou je zijn beschimperij ook 'brood'nijd of beter electoraatnijd kunnen noemen.

dinsdag 2 december 2003 @ 20:17:37 #44
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15098884
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als NR al gematigd is, wil ik niet weten wat een echte rechts-extreme partij doet.

Zo houd je de fijn je vooroordelen in stand en doe je hetzelfde als hetgeen kortzichtige (extreem) rechtse mensen en kortzichtige (extreem) linkse mensen doen. Je vooral niet oriënteren op wat een ander zegt en bedoelt en waar dat vandaan komt maar snel de ander veroordelen omdat deze wat anders praat en doet dan jij graag ziet.

Wat jij verder niet wilt weten is voor mij geen argument met geldigheidswaarde. Je bedrijft ermee slechts een vorm van stemmingmakerij die evenals andere vormen van stemmingmakerij een kritische belichting niet doorstaan.

dinsdag 2 december 2003 @ 20:20:27 #45
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_15098957
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:19 schreef Koos Voos het volgende:

Volkert schoot ook maar zielig wat in het rond, niet?
pi_15099020
Ik zat net de standpunten te lezen, zie ik dit :

- Drugverslaafden afkicken onder narcose ...

Delivered without an information leaflet
pi_15099041
Alles is relatief.
..................het begin is daar....
pi_15099045
Ik ben rechts, maar sommige punten vind ik een beetje raar.
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:54:41 #49
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15099799
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oooow. Het is een Varela.

Leg de grap eens uit? Joao Varela was de 2e man bij de LPF die voor zover mij bekend geen uitspraken over Arische theoriën heeft gedaan evenals de rest van de LPF. Met etiketjes ter beïnvloeding van de stemming krijg je de handen niet op elkaar.

De hele Ariërmeuk is overigens geen issue in de Nederlandse politiek maar mocht je daar graag wat nader over geïnformeerd worden dan moet je maar eens achter dit boek aan:

Poliakov, L. (1979) De Arische mythe. De Arbeiderspers: Amsterdam ISBN 9029533935

pi_15099878
Ik ben rechts, ik steek dat niet onder stoelen of banken. Alleen het punt is dat linkse zielepoten rechtse ideeen zoals een participatie staat meteen bestempelen als "extreem" (volgens mij was het Adolf die begon met de term verzorgingsstaat immers, de gewonde / mismaakte soldaten konden niet meer werken. )

Het is jarenlang de tacktiek van links geweest om alle opmerkingen over het bovenstaande en de immigratiepolitiek onbespreekbaar te maken. Gelukkig heeft ene Pim daar verandering in gebracht .

Nieuw Rechts is een ander verhaal. Ze melken de discussie over de immigratie uit voor hun eigen doel. Het verdrijven van immigranten. Een economisch beleid is er niet en daarom is deze partij een hele sterke afrader.

pi_15099971
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:53 schreef NightH4wk het volgende:
Mee eens, we verbieden meteen de SP.
pi_15100319
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Mee eens, we verbieden meteen de SP.

Niet opgelet tijdens maatschappijleer?
pi_15100389
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Niet opgelet tijdens maatschappijleer?

OMG, hoe naief kun je wezen ??
pi_15100438
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Pim Fortuyn was ook een communist.
pi_15100480
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Pim Fortuyn was ook een communist.

Ik daag je uit om 10 'collectieve' standpunten te noemen van Pim Fortuyn
pi_15100532
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
Naïef? Jij kunt socialisme en communisme niet uit elkaar houden....dat is nogal een belediging voor beide stromingen.

Moet ik de LPF fascistisch noemen? Of zal ik maar afzien van jouw kinderachtige vergelijkingen?

dinsdag 2 december 2003 @ 21:25:45 #57
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15100556
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:20 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Volkert schoot ook maar zielig wat in het rond, niet?

Volkert schoot niet met losse flodders
pi_15100596
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:22 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik daag je uit om 10 'collectieve' standpunten te noemen van Pim Fortuyn

Hij was een fervent aanhanger van Mao, samen met Marijnissen in die tijd. Beiden zijn echter op die mening terug gekomen.
pi_15101395
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Naïef? Jij kunt socialisme en communisme niet uit elkaar houden....dat is nogal een belediging voor beide stromingen.

Moet ik de LPF fascistisch noemen? Of zal ik maar afzien van jouw kinderachtige vergelijkingen?

Noem je mij kinderachtig Het socialisme heeft meer gemeen dan je zult denken:

- Rijk zijn is een misdaad.
- Mensen die 'discrimineren' moeten worden gevangengezet.
- Iedereen is gelijk
- Geld verdienen mag niet / nauwelijks
- Iedereen die iets bezit moet dat afstaan aan de armen
- Commies en konsorten streven naar een 'borg' samenleving waar iedereen precies gelijk is aan de andere. Ben je dat niet, dan ben je in overtreding en dien je te worden 'gestraft'. In alle commie c.q. socialistische staten waren massamoorden doodgewoon door dit simpele feit.

pi_15101475
Waar haal je dergelijke onzin vandaan

Door het socialisme kun jij nu naar school i.p.v. vanaf je 5e in een fabriek te werken, en hoef je later niet 7 dagen per week te werken van 6 tot 8.

Of is dat ook allemaal negatief ?

pi_15101557
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:54 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Noem je mij kinderachtig Het socialisme heeft meer gemeen dan je zult denken:

- Rijk zijn is een misdaad.
- Mensen die 'discrimineren' moeten worden gevangengezet.
- Iedereen is gelijk
- Geld verdienen mag niet / nauwelijks
- Iedereen die iets bezit moet dat afstaan aan de armen
- Commies en konsorten streven naar een 'borg' samenleving waar iedereen precies gelijk is aan de andere. Ben je dat niet, dan ben je in overtreding en dien je te worden 'gestraft'. In alle commie c.q. socialistische staten waren massamoorden doodgewoon door dit simpele feit.

Je hebt ze echt niet allemaal op een rijtje hè. Je zet hier eigenschappen van communisme uiteen, socialisme is anders.

De SP wil natuurlijk massagraven aanleggen

Ga alsjeblieft terug naar de MAVO, voor je eigen bestwil

pi_15101581
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:57 schreef gelly het volgende:

Door het socialisme kun jij nu naar school i.p.v. vanaf je 5e in een fabriek te werken, en hoef je later niet 7 dagen per week te werken van 6 tot 8.

Dat is de nieuwe leer van tegenwoordig. Arme kindertjes wordt ingeprent dat het eng en verkeerd is om iets te delen. Je moet zorgen dt je zelf zo veel mogelijk vergaard ten koste van zwakkeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 3 december 2003 @ 00:41:58 #63
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15105882
Als we dan klaar zijn met het gooien van doorgeschoten ideeën over de extremiteit van de andere politieke richting kunnen we weer verder met de discussie. Elke politieke richting heeft wel iets nastrevenswaardigs.Elke politieke richting kent een doorgeschoten variant die in situaties maar kwaad doet dan goed.

In hoeverre schiet Nieuw Rechts nu door?

Ik vond het clipje over voel jij je nog thuis in Rotterdam wat zielig.

Conform de van een ander herhaalde woorden door Maxime Verhagen vandaag mag er toch gedacht worden aan het draagvlak voor opvang van migranten op diverse plekken in ons land.

Verder mag er serieus gedacht worden over integratieve problematiek, functies en neveneffecten van taboes en belichting van zaken.

woensdag 3 december 2003 @ 00:49:30 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15106007
ik denk dat het hoog tijd is om michiel nederland te laten kennen. beetje meer gefundamenteerd of in iedergeval intelligenter overkomen en het is gepiept. nederland wacht heel erg hard op de nieuwe pim, ik kan het voelen. ik wil michiel graag helpen, hij lijkt zo hulpeloos.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15106012
quote:
Op woensdag 3 december 2003 00:41 schreef sjun het volgende:

In hoeverre schiet Nieuw Rechts nu door?

Als je als partij alleen oog hebt voor de aanpak van criminaliteit en de verwijdering van de Islam uit de nederlandse samenleving, en het liefst een combinatie van beide, behoorlijk ver denk ik. Als je vervolgens als partij nauwe banden aanhaalt met notoire rechts-extremisten en daar ook geen probleem in ziet zit je ruim over de grens.
  woensdag 3 december 2003 @ 00:58:32 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15106116
-edit- wartaal verwijderd door moderator

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-12-2003 01:03]

woensdag 3 december 2003 @ 08:40:57 #67
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15108141
Aan de ene kant is het wel goed om Allochtonen te weren en niet te veel buitenlanders in nederland te laten blijven..

Punten als:

criminelen terug sturen naar hun eigen land nadat alles goed onderzocht is zoals bijvoorbeeld onder welke toestand hij de desbetreffende daad verrichtte..

goed uitzoeken of de plaats of land waar vluchtelingen vandaan komen, veilig is en zoja, dan de vluchtelingen weer naar hun eigen land wijzen...

Maar dan moet je wel op een menselijke manier met mensen omgaan en niet een paar doelloze kreten in het rond gaan sturen en praten over een electrisch enkelbandje wat kleurlingen om moeten doen, zodat je ze beter kan registreren...
Het zijn geen vogels die je een ringetje om hun moet doet zodat je ze kunt registreren..

pi_15121847
Met deze punten ben ik het eens:

- Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomens
- Wie kan werken, moet werken
- Herinvoering gemeentepolitie
- Recht op zelfverdediging en verdediging van have en goed
- Referenda, gekozen korpschef van politie
- Drugverslaafden afkicken onder narcose
- Detachering van legeronderdelen bij politie
- Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
- Totale sluiting grenzen voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke vluchtelingen
- Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten
- Nationalisering Nederlandse Spoorwegen
- Stop op gemeentelijke herindelingen
- Stop op 'leerfabrieken' in onderwijs

woensdag 3 december 2003 @ 18:32:47 #69
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15122899
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij was een fervent aanhanger van Mao, samen met Marijnissen in die tijd. Beiden zijn echter op die mening terug gekomen.

Toch schattig dat je denkt iets te weten maar toch de plank misslaat.

Je mag het nog een keer proberen, Marijnissen EN de SP zijn zelfs op Maoistische lijst geschoeid en hadden tot 10 jaar geleden in hun partijprogramma als doen het creeeren vd klasseloze socialistische maatschappij staat, Fortuyn niet.

Maarre... als CP'86 nu opeens zegt geen extreem-rechtse standpunten meer te verkondigen dan geloof jij ze?

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:34:07 #70
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15122932
quote:

Grappenmaker, dat komt door de toegenomen welvaart. En dat heb je te danken aan het Marshall-plan, ja sorry, ik kan er ook niets anders van maken, maar het is wel zo.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:39:05 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15123064
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:32 schreef Robert_Jensen het volgende:

Maarre... als CP'86 nu opeens zegt geen extreem-rechtse standpunten meer te verkondigen dan geloof jij ze?

Ligt eraan wat de standpunten dan zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15123086
quote:

Dat is allemaal dankzij het kapitalisme en de industrialisatie. Waarom denk je dat na de dood van Marx verschillende aangepaste stromingen van het socialsme kwamen? Juist omdat hij het fout had; de arbeiders kregen het steeds beter en de economie verslechterde niet, maar dat beweerde hij wel.

[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 03-12-2003 18:40]

woensdag 3 december 2003 @ 18:40:31 #73
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_15123097
quote:

Precies. Voor het socialisme moest ieder kind van 5 in Nederland in de fabriek werken.

*zucht*

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:55:57 #74
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15123457
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:40 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Precies. Voor het socialisme moest ieder kind van 5 in Nederland in de fabriek werken.

*zucht*

Het ergste is dat hij het nog serieus meende ook. Het socialisme heeft dan iig geen goede scholing opgeleverd zo te zien.
pi_15123607
quote:

[..]

*zucht*

dat was het socialisme vroeger, toen was het heel anders..
we hebben het over het socialisme tegenwoordig..
  woensdag 3 december 2003 @ 19:08:49 #76
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15123793
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:02 schreef xxdeesjuhxx het volgende:

[..]

dat was het socialisme vroeger, toen was het heel anders..
we hebben het over het socialisme tegenwoordig..

Gelly had het over vroeger anders, maar alsjeblieft: verlicht ons met je grote kennis over het socialisme en de strijd tegen het kapitalisme, dat alles uiteraard in een sausje van religieus non-conformisme gegoten.
pi_15124232
quote:

[..]

*zucht*

Dat socialisme zo populair is geworden heeft inderdaad te maken met de fijne omstandigheden waarin de arbeiders moesten leven in de 19e eeuw.

Maar laten we het niet tot een links-rechts discussie maken, misschien dat sommige mensen het hier fijn vinden om rechts niet geassocieerd te zien met Nieuw Rechts en een links-rechts discussie te maken.

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort stromingen alleen in Rotterdam voorkomen en bijvoorbeeld niet (iig minder sterk) in Amsterdam, Utrecht of Eindhoven? Er stond vandaag in de Metro een tabelletje waarin stond dat Rotterdam wel 200 meer immigranten had opgenomen dan Amsterdam in 2002....een speld in een hooiberg.

Ik had een aantal jongens in mijn klas gevraagd hoeveel zij dachten dat Rotterdam aan vluchtelingenstroom kreeg te verwerken. De duizenden vlogen me werkelijk om de oren. Toen ik zei 441 in 2002 waren ze nogal verbaasd....misschien dat er een vertekend beeld is ontstaan?

woensdag 3 december 2003 @ 19:44:32 #78
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15124791
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat socialisme zo populair is geworden heeft inderdaad te maken met de fijne omstandigheden waarin de arbeiders moesten leven in de 19e eeuw.

Maar laten we het niet tot een links-rechts discussie maken, misschien dat sommige mensen het hier fijn vinden om rechts niet geassocieerd te zien met Nieuw Rechts en een links-rechts discussie te maken.

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort stromingen alleen in Rotterdam voorkomen en bijvoorbeeld niet (iig minder sterk) in Amsterdam, Utrecht of Eindhoven? Er stond vandaag in de Metro een tabelletje waarin stond dat Rotterdam wel 200 meer immigranten had opgenomen dan Amsterdam in 2002....een speld in een hooiberg.

Ik had een aantal jongens in mijn klas gevraagd hoeveel zij dachten dat Rotterdam aan vluchtelingenstroom kreeg te verwerken. De duizenden vlogen me werkelijk om de oren. Toen ik zei 441 in 2002 waren ze nogal verbaasd....misschien dat er een vertekend beeld is ontstaan?

Ik denk dat Rotterdam ook met illegalen te maken heft die zich niet in cijfers laten registreren. Een deel daarvan uit Antilliaanse hoek veroorzaakt ook nog eens overlast door straatroof en overvallen, ze moeten immers ergens van eten.

Wellicht kun je bij je bron van 441 eens vragen hoeveel illegale migranten men schat te huisvesten in Rotterdam?

Verder denk ik ook dat er sprake is van een subjectieve werkelijkheidsbeleving waarin het probleem wat groter gemaakt wordt dan het is.

pi_15124950
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:44 schreef sjun het volgende:

Wellicht kun je bij je bron van 441 eens vragen hoeveel illegale migranten men schat te huisvesten in Rotterdam?

Ik heb geen reden om te geloven dat Rotterdam er meer heeft dan Amsterdam....waarom zou een illegale immigrant zich willen huisvesten in Rotterdam en niet in Amsterdan?
  woensdag 3 december 2003 @ 19:55:39 #80
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15125165
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef RichardQuest het volgende:

Vorig jaar kreeg Rotterdam 30.000 buitenlanders als nieuwe inwoner. Er is meer dan de legale vluchtelingenstroom weet je.
pi_15127211
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:55 schreef Robert_Jensen het volgende:
Vorig jaar kreeg Rotterdam 30.000 buitenlanders als nieuwe inwoner. Er is meer dan de legale vluchtelingenstroom weet je.
Bron? Illegalen staan toch niet geregisteerd hoe kan je dan weten hoeveel buitenlanders in totaal er Rotterdam binnenkwamen.
lollig
pi_15129446
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:50 schreef xxdeesjuhxx het volgende:

- Totale sluiting grenzen voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke vluchtelingen

Yep en daarna gooien we ze in grote kampen waar ze onder het afwachten van hun uitzetting zware dwangarbeid moeten verzorgen. En ik denk dat ze een mooi teken op hun kleding voor de herkenbaarheid ook wel prettig zullen vinden.
  woensdag 3 december 2003 @ 22:57:47 #83
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15131299
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Yep en daarna gooien we ze in grote kampen waar ze onder het afwachten van hun uitzetting zware dwangarbeid moeten verzorgen. En ik denk dat ze een mooi teken op hun kleding voor de herkenbaarheid ook wel prettig zullen vinden.

En zo verketter je dan meteen een discussie. Wat is er mis met meer opvang van economische asielzoekers in de eigen regio waarin minder cuturele aanpassingen noodzakelijk zijn en waarmee tevens voor die regio voldoende arbeidspotentieel overblijft om er zelf wat op te kunnen bouwen.

Je komt niet met een oplossing voor het aangeroerde probleem van draagvlak voor plaatsing van nieuwe migranten, en het impliciet aangeroerde probleem van angst voor een verdwijnen van de eigen ankerpunten. Niet iedereen heeft de kans gehad om door te leren en zich breder te oriënteren. Frappant is daarbij dat juist degenen die zich breder konden oriënteren zich doorgaans ook financiëel breder situeren en daarmee niet direct worden geconfronteerd met buurtproblematiek als gevolg van wederzijdse onbekendheid en de onzekerheid en angst voor de eigenheid die dat met zich meebrengt. Het gevolg hiervan is dat katten in het nauw soms rare sprongen maken waarop ze als het hen tegenzit levenslang worden aangekeken.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 04-12-2003 00:04]

donderdag 4 december 2003 @ 09:00:31 #84
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15137009
quote:
Waarom trap je ze niet gelijk een getto in???
wat ben jij dom bezig zeg!!!!!!
pi_15143476
quote:

[..]

Wordt je er niet een beetje moe van telkens de boel te verdraaien?
pi_15143607
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:20 schreef BladjeBier het volgende:

[..]

Wordt je er niet een beetje moe van telkens de boel te verdraaien?

Hoezo verdraaien? NR is een zeer tot extreem rechts clubje. Ze stralen een diepe intensieve haat uit naar buitenlanders. Als zo'n groep, god behoede ons, ooit aan de macht komt liggen ghetto's en kampen binnen handbereik.
pi_15143622
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoezo verdraaien? NR is een zeer tot extreem rechts clubje. Ze stralen een diepe intensieve haat uit naar buitenlanders. Als zo'n groep, god behoede ons, ooit aan de macht komt liggen ghetto's en kampen binnen handbereik.

Dat is jouw mening. Ik zie de woorden ghetto en kampen nergens staan in het programma. Dat maak jij er van!
pi_15152549
quote:

[..]

Hoe is Ze stralen een diepe intensieve haat uit naar buitenlanders. meetbaar? Het zou jammer zijn als een subjectieve werkelijkheidsbeleving kritiekloos tot maat der dingen verheven werd.

Als zo'n groep, god behoede ons, ooit aan de macht komt liggen ghetto's en kampen binnen handbereik.
Buiten dat ik hier enig beroep op een vermeend opperwezen meen te bespeuren vraag ik me af wat deze toeschrijving rechtvaardigt.

Een democratie heeft dergelijke zwartmakerij niet nodig en weet middels argumentatie doelen en neveneffecten van door de ander voorgesteld beleid te belichten. Ik heb veel betere berichtgeving van je hier gezien du_ke. Misschien kun je ons laten delen in de kennis die je tot deze conclusies brachten want in je dossierkennis heb ik zeker vertrouwen.
...schreef de meelurker

salva cum reverentia
pi_15159988
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:29 schreef hoppe het volgende:

[..]

Hoe is Ze stralen een diepe intensieve haat uit naar buitenlanders. meetbaar? Het zou jammer zijn als een subjectieve werkelijkheidsbeleving kritiekloos tot maat der dingen verheven werd.

Oh nee dat is zeker niet meetbaar. Echter in vele uitlatingen ook uit non-verbale zaken maak ik een diepe haat ten opzichte van iedereen die niet voldoet aan het arische ideaal van de heer Smit op.
quote:
Als zo'n groep, god behoede ons, ooit aan de macht komt liggen ghetto's en kampen binnen handbereik.
Buiten dat ik hier enig beroep op een vermeend opperwezen meen te bespeuren vraag ik me af wat deze toeschrijving rechtvaardigt.
Op het moment dat ons land naar een dergelijk niveau is afgezakt dat een partij als NR voldoende zetels heeft behaald voor regeringsdeelname, dan vrees ik dat er ook een aanzienlijk draagvlak is voor het concentreren van op afkomst beoordelen van inwoners van ons land.

Mijn beroep op een vermeend opperwezen had als grond dat wanneer een dergelijke situatie zich in ons land zou voordoen haat en polarisatie de boventoon zouden voeren. Iets waar ik van hoop het nooit mee te maken.

quote:
Een democratie heeft dergelijke zwartmakerij niet nodig en weet middels argumentatie doelen en neveneffecten van door de ander voorgesteld beleid te belichten. Ik heb veel betere berichtgeving van je hier gezien du_ke. Misschien kun je ons laten delen in de kennis die je tot deze conclusies brachten want in je dossierkennis heb ik zeker vertrouwen.
...schreef de meelurker
ha, ik wordt van dit soort, in mijn ogen, zeer enge partijen altijd een beetje kriegelig. Dit wil nog wel eens leiden tot enigszins ongenuanceerde uitspraken.

...Ach en leuk dat mijn posts soms ook nog gelezen worden .

donderdag 4 december 2003 @ 23:36:57 #90
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15161335
quote:

[..]

Ja, maar opvang in de regio is al de norm hoor, dus klaag Anan maar aan met je kamp-verhalen.
  donderdag 4 december 2003 @ 23:59:11 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15162020
quote:

[..]

hier ben ik het niet mee eens. ik zie geen haat tegen buitenlanders maar meer een angst voor het onbekende.
pi_15162505
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hier ben ik het niet mee eens. ik zie geen haat tegen buitenlanders maar meer een angst voor het onbekende.

Maar is het niet zo dat die angst zich uit in haat en afgunst? Omdat ik ze niet kan verstaan en ze er anders uitzien kan het niet veel soeps zijn.
  vrijdag 5 december 2003 @ 08:05:04 #93
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15165734
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 00:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat die angst zich uit in haat en afgunst? Omdat ik ze niet kan verstaan en ze er anders uitzien kan het niet veel soeps zijn.

Ga gewoon eens een tijdje in dergelijke buurten wonen en dan kom je er vanzelf achter.
pi_15165790
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:05 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ga gewoon eens een tijdje in dergelijke buurten wonen en dan kom je er vanzelf achter.

Vreemd dan dat de Amsterdamse gemeenteraad/college een heel andere samenstelling heeft. En de Amsterdammers ook achterstandswijken/migrantenstroom e.d. hebben.

Blijkt dat ook mensen die in die wijken wonen het niet allemaal kunnen vinden met Nieuw Rechts.

pi_15166043
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:32 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Toch schattig dat je denkt iets te weten maar toch de plank misslaat.

Je mag het nog een keer proberen, Marijnissen EN de SP zijn zelfs op Maoistische lijst geschoeid en hadden tot 10 jaar geleden in hun partijprogramma als doen het creeeren vd klasseloze socialistische maatschappij staat, Fortuyn niet.

Robert weet je echt niet dat Fortuyn lid wou worden van de CPN in de jaren 70?

http://www.pvdadrenthe.nl/ShowPage.cfm?PageID=218

quote:
Ooit was Pim Fortuyn docent in de marxistische theorie aan de Groningse universiteit. Als één van zijn studenten herinner ik mij hem niet alleen als een goede docent, maar ook als het middelpunt van heibel. De destijds manifest aanwezige CPN weigerde hem als lid en Pim zocht begin 1974 daarom zijn heil bij de PvdA.
  vrijdag 5 december 2003 @ 09:13:08 #96
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15166509
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:15 schreef RichardQuest het volgende:
Blijkt dat ook mensen die in die wijken wonen het niet allemaal kunnen vinden met Nieuw Rechts.
Gisteren die toespraak geluisterd, maar ik kan het er ook absoluut niet mee vinden....
Misschien hebben ze soms wel goeie aandachtspunten, alleen gaan ze er op een verkeerde manier mee om....
Ze denken dus soms wel aan juiste dingen, maar hebben er geen juiste oplossing of geen juiste manier voor om er mee om te gaan!!!
  vrijdag 5 december 2003 @ 09:53:18 #97
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15167241
quote:

[..]

Vreemd dan dat de Amsterdamse gemeenteraad/college een heel andere samenstelling heeft. En de Amsterdammers ook achterstandswijken/migrantenstroom e.d. hebben.

In Adam is het probleem minder groot. Amsterdam heeft ook minder slechte buurten dan Rotterdam. Ik heb een kaart gezien die liet zien dat Adam een aantal goede, veel oranje wijken (middelmatig) en bijna geen echt slechte heeft, buiten de Bijlmer en West om.
Rotterdam heeft bijna geen goede wijken, veel oranje en heel veel rode, gewoon echt slechte buurten.

En er is natuurlijk een mentaliteitsverschil tussen de 2 steden. Adam is altijd een rood bolwerk geweest.

quote:
Nee gelukkig niet, ik vind het ook niets.
pi_15167419
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 09:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

In Adam is het probleem minder groot. Amsterdam heeft ook minder slechte buurten dan Rotterdam. Ik heb een kaart gezien die liet zien dat Adam een aantal goede, veel oranje wijken (middelmatig) en bijna geen echt slechte heeft, buiten de Bijlmer en West om.
Rotterdam heeft bijna geen goede wijken, veel oranje en heel veel rode, gewoon echt slechte buurten.

Rotterdam heeft zat middelmatige en goede wijken, alleen wordt er nu teveel gefocussed op de nieuwe achterstands (probleem) wijken.
quote:
En er is natuurlijk een mentaliteitsverschil tussen de 2 steden. Adam is altijd een rood bolwerk geweest.
Evenals Rotterdam, hier zijn de mensen massaal doorgeslagen naar recht, dus waarom zou dat in amsterdam dan niet kunnen?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:12:04 #99
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15167544
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Rotterdam heeft zat middelmatige en goede wijken, alleen wordt er nu teveel gefocussed op de nieuwe achterstands (probleem) wijken.

Kop van Zuid, Hillegersberg en Alexander. Dat is het wel.
quote:
Evenals Rotterdam, hier zijn de mensen massaal doorgeslagen naar recht, dus waarom zou dat in amsterdam dan niet kunnen?
Het zou kunnen, maar ik denk het niet. A'dam is een vies rood nest, altijd al geweest. De R'damse mentaliteit is anders.
pi_15167601
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie geen haat tegen buitenlanders maar meer een angst voor het onbekende.

Dat slaat echt nergens op. Wat is dan dat onbekende?

De buitensporig hoge criminaliteit onder allochtonen? Verloederde volksbuurten door massa-immigratie? Met kransen voetballende Marokkanen op 4 mei? Door hoofddoekjes gedomineerde straatbeelden? Buren waarmee je niet kunt of door het geloof niet mee mag praten? Homo's die na tientallenjaren gelukkig wonen plotseling uit hun buurt worden weggetreiterd omdat hun buurt verislamiseert? enz. enz. enz.

Wat een onzin. Het is juist de (terechte) angst voor het bekende...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:18:25 #101
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15167689
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op. Wat is dan dat onbekende?

De buitensporig hoge criminaliteit onder allochtonen? Verloederde volksbuurten door massa-immigratie? Met kransen voetballende Marokkanen op 4 mei? Door hoofddoekjes gedomineerde straatbeelden? Buren waarmee je niet kunt of door het geloof niet mee mag praten? Homo's die na tientallenjaren gelukkig wonen plotseling uit hun buurt worden weggetreiterd omdat hun buurt verislamiseert? enz. enz. enz.

Wat een onzin. Het is juist de (terechte) angst voor het bekende...

Ik wou net zeggen. Er is zo onderhand niets onbekends meer aan hoor. Ben er in opgegroeid.
pi_15168135
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:12 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Kop van Zuid, Hillegersberg en Alexander. Dat is het wel.

Denk dat je toch echt wel ietwat meer wijken kan opnoemen die boven de middelmaat uitkomen. Kop van Zuid staat als middelmatig aangeschreven en die andere twee zijn "duurdere" wijken. Ligt er natuurlijk ook net aan waar je de grens voor jezelf trekt mbt het niveau van een wijk. Als je niet in een wijk wilt wonen met een gemengde populatie dan is het inderdaad moeilijk om een wijk te vinden. Maar dat betekend nog niet dat die wijk de status aangemeten kan krijgen als probleemwijk.
quote:
Het zou kunnen, maar ik denk het niet. A'dam is een vies rood nest, altijd al geweest. De R'damse mentaliteit is anders.
Ik ga als Rotterdammer niet ontkennen dat er een levensgroot mentaliteitsverschil is tussen A'dammers en R'dammers. Ben maar al te blij dat dat er is. Maar Rotterdam is tot aan de laatste Gemeenteraadsverkiezing ook altijd een "vies rood" nest geweest met een vleugje Catholisisme en Liberalisme afhankelijk waar je in Rotterdam kijkt.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:07:43 #103
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15168837
LOL! Het onbekende? Zoals een afvallige moslim ooit eens profetisch sprak, door alle informatie die er over de Islam te lezen valt (de Koran en de hadith zelf niet uitgezonderd) weet iedere haringboer waar die 'levensbeschouwing' voor staat. Maar blijkbaar mag je het alleen maar eens zijn met de doctrine. Als je het er niet mee eens bent en het zelfs gevaarlijk vindt dan moet je zwijgen. Zo was het toch, naar socialistische traditie je mond houden en slaafse volgzaamheid? Noemt het 'onderwerping' voor mij part. Mensen die kritiek hebben doorverwijzen naar de Goelag. Wie zij daar iets over werkkampen, doekie?

Helaas, we weten dondersgoed wat het is, wat de consequenties zijn en we weten ook voor 1000% zeker dat we het niet willen in dit land. Duidelijk genoeg? En neen, ik ben niet ontvankelijk voor het 'maar jij begrijpt het gewoon niet' argument waar alle gelovigen zich van bedienen als ze geconfronteerd worden met iemand die hun slaafse breinwas-model afwijst. Zij zijn het die 'het' niet begrijpen en het maar niet willen leren. Het werkt niet, heeft nooit gewerkt en zal nooit werken.

Verder is NR niet extreem rechts maar een echte conservatieve partij, iets waar het oligarchische Nederlandse politieke stelsel dringend behoefte aan heeft. Geen nep-rechts zoals bijvoorbeeld VVD of D66 die zich zlechts bezighouden met eenzijdige bestrijding van symptomen maar een partij die het filosofisch en maatschappelijk verval aan de kaak wil stellen.

Voor interessante stof tot nadenken verwijs ik je naar de Edmund Burke Stichting:

http://www.burkestichting.nl/content/nl/conservatisme/publicaties/pamflet_zw.pdf

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:21:13 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15171145
quote:

[..]

Doe nu niet of er in Amsterdam geen problemen zijn. Zo vind ik het droevig gesteld met de veiligheid in Oost en Zuid-Oost. De lokale PvdA dekt deze problematiek gewoon wat meer toe. Ook hier zijn vooral problemen met Antillianen en Marokkanen. Ik heb geen idee of er aan de bevolkingssamenstelling van de Bijlmerbajes te komen is maar het laat gewoon een taboe zien.

Nu heeft dat taboe natuurlijk ook haar functie. Het geeft immers terecht geen pas ieder individu uit een bepaalde minderheidsgroepering aan te zien om wat andere individuen uit dezelfde groepering voor onmaatschappelijk gedrag laten zien. Daarmee ontneem je deze ingezetenen immers hun kans op een opbouwende bijdrage aan onze samenleving.

pi_15171457
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:07 schreef Pennypacker het volgende:
LOL! Het onbekende? Zoals een afvallige moslim ooit eens profetisch sprak, door alle informatie die er over de Islam te lezen valt (de Koran en de hadith zelf niet uitgezonderd) weet iedere haringboer waar die 'levensbeschouwing' voor staat.

....

Sinds wanneer is Ahali geloofsdeskundige. Dat ze enkele traumatische ervaringen achter de rug heeft door haar cultuur (!=godsdienst) is dikke pech voor haar. Iedere haringboer kijkt naar SBS6 en weet aan de hand daarvan waar die levensbeschouwing voor staat.

Daar tel ik jou ook onder gezien je reacties. Onwetendheid is niet erg. Wat erg is dat je je niet wilt verdiepen in iets waar je onwetend over bent.

pi_15171572
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Ahali geloofsdeskundige. Dat ze enkele traumatische ervaringen achter de rug heeft door haar cultuur (!=godsdienst) is dikke pech voor haar. Iedere haringboer kijkt naar SBS6 en weet aan de hand daarvan waar die levensbeschouwing voor staat.

Daar tel ik jou ook onder gezien je reacties. Onwetendheid is niet erg. Wat erg is dat je je niet wilt verdiepen in iets waar je onwetend over bent.

Verdiep jij je maar is in NieuwRechts... onwetende
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:44:16 #107
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15171676
quote:

[..]

Ik ken de koran hoor.
Ik denk beter dan jij. Anders zou je namelijk de hadiths niet volgen, aangezien er letterlijk in de koran staat dat dat ten strengste verboden is.

Heb je em zelf wel eens echt gelezen of loop je maar anderen achterna? Imams en zo op hun woord geloven?

pi_15171679
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:39 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Verdiep jij je maar is in NieuwRechts... onwetende

Van de week naar NieuwRechts gebeld om te vragen of ik lid kon worden. Ze vonden mijn naam denk ik niet leuk genoeg

FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2003 @ 12:47:33 #109
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15171764
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Van de week naar NieuwRechts gebeld om te vragen of ik lid kon worden. Ze vonden mijn naam denk ik niet leuk genoeg

Beetje zelfde methode als de AEL dus. Hoe narrowminded mensen kunnen zijn zeg.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2003 @ 12:49:06 #110
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15171804
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:44 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]
Heb je em zelf wel eens echt gelezen of loop je maar anderen achterna? Imams en zo op hun woord geloven?

No offence, maar de meeste geloven blinken nou niet uit in het promoten van zelfstandig denken. Je kan het die mensen dus niet kwalijk nemen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:49:19 #111
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15171816
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Had ik ook met de AEL. Ik mocht geen lid worden . Wel geld geven uiteraard maar ik was untermensch volgens hun, namelijk geen moslim-arabier .
pi_15171883
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:49 schreef freud het volgende:

[..]

No offence, maar de meeste geloven blinken nou niet uit in het promoten van zelfstandig denken. Je kan het die mensen dus niet kwalijk nemen.

Jij kunt wel zelfstandig denken?
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:51:42 #113
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15171886
Dat was trouwens niet een uitspraak van Ayaan, RoodWit. Er zijn wel meer moslims die uiteindelijk het licht zien en tot de conclusie komen dat ze op een dood spoor zitten.

Ik moet je trouwens maar op je woord geloven dat je geen lid mocht worden van NR. Heb je daar bewijzen van, ik kan er nl niks over terugvinden bij NR dat je met een Turkse achternaam geen lid mag worden. Dit in tegenstelling tot de AEL. Komt dit weer uit je dikke duim?

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:58:45 #114
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15172065
quote:

[..]Daar tel ik jou ook onder gezien je reacties. Onwetendheid is niet erg. Wat erg is dat je je niet wilt verdiepen in iets waar je onwetend over bent.

Ziehier de klassieke 'je begrijpt het niet' truuk in werking. Vraagje, staat het volgende ook in jouw Koran? Ik denk, vraag het even aan onze nationalistische Turkse fundi want die weet vast alles over de Islam en hoe we hetgeen staat geschreven moeten uitleggen.

YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

PICKTHAL: Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

SHAKIR: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

KHALIFA: You shall fight back against those who do not believe in Allah, nor in the Last Day, nor do they prohibit what Allah and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.

pi_15172287
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:58 schreef Pennypacker het volgende:

[..]

Ziehier de klassieke 'je begrijpt het niet' truuk in werking. Vraagje, staat het volgende ook in jouw Koran? Ik denk, vraag het even aan onze nationalistische Turkse fundi want die weet vast alles over de Islam en hoe we hetgeen staat geschreven moeten uitleggen.

YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

PICKTHAL: Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

SHAKIR: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

KHALIFA: You shall fight back against those who do not believe in Allah, nor in the Last Day, nor do they prohibit what Allah and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.

Zie hier het klassieke voorbeeld van een religie niet begrijpen. Mijn Marokkaanse klasgenoten doen dit zeker ook allemaal
pi_15172332
quote:

Zou je misschien kunnen aangeven wat er met die drugsverlaafden moet gebeuren nadat ze zijn afgekicked?
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:12:26 #117
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15172405
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zie hier het klassieke voorbeeld van een religie niet begrijpen. Mijn Marokkaanse klasgenoten doen dit zeker ook allemaal

Wat de fok heb ik met jou Marokkaanse klasgenoten te maken? Zit je trouwens op de basisschool, te oordelen naar je slome reacties overal op krijg ik dat idee nl wel een beetje. Jij begrijpt zeker beter wat er in de Koran staat geschreven. Wordt imam, zou ik zo zeggen.

Ga je trouwens nog met een uitleg komen? Ik wacht in spanning af.

pi_15172508
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:58 schreef Pennypacker het volgende:

[..]

Selectief kwoten is niet cool
pi_15172512
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:12 schreef Pennypacker het volgende:

[..]

Wat de fok heb ik met jou Marokkaanse klasgenoten te maken?

Nou....die zijn moslim
quote:
Zit je trouwens op de basisschool, te oordelen naar je slome reacties overal op krijg ik dat idee nl wel een beetje. Jij begrijpt zeker beter wat er in de Koran staat geschreven. Wordt imam, zou ik zo zeggen.
Ik zal maar niet op dit kaliber opmerkingen ingaan.
pi_15172571
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:51 schreef Pennypacker het volgende:
Dat was trouwens niet een uitspraak van Ayaan, RoodWit. Er zijn wel meer moslims die uiteindelijk het licht zien en tot de conclusie komen dat ze op een dood spoor zitten.

blablabla..

Die zijn op een hand te tellen. Wat niet op 1 hand te tellen is, is de snelheid en het aantal waarmee de islam ook rasechte nederlanders tot zich mag rekenen. Die mensen hebben dan inderdaad uiteindelijk het licht gezien.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:22:29 #121
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15172682
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat niet op 1 hand te tellen is, is de snelheid en het aantal waarmee de islam ook rasechte nederlanders tot zich mag rekenen. Die mensen hebben dan inderdaad uiteindelijk het licht gezien.

, , , .

Ongeveer 0,0001% ja! Nou, dat is een snelheid zeg! , . Waarvan 99% het doet omdat ze MOETEN omdat ze anders niet met de persoon willen trouwen waar ze verliefd op zijn geworden! . . En na het huwelijk dat binnen 5 jaar strand weer scheit aan allah krijgt natuurlijk.

Hahahaha, NLs bekeren zich massaal tot de islam! . Ja hoor knullie. Geloof het vooral zelf , .
Die zijn pas op 1 hand te tellen!

NLs hebben niet zoveel zin om terug te keren naar de middeleeuwen. Zoals je weet is het hier wel goed geregeld namelijk, in tegenstelling tot IEDER islamitisch land.

vrijdag 5 december 2003 @ 13:24:04 #122
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15172741
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Die zijn op een hand te tellen. Wat niet op 1 hand te tellen is, is de snelheid en het aantal waarmee de islam ook rasechte nederlanders tot zich mag rekenen. Die mensen hebben dan inderdaad uiteindelijk het licht gezien.

Je ziet het vaker dat wat meer labiele mensen zich richten op alles dat middels ride uitspraken houvast lijktte bieden in een onzeker bestaan:
Sommigen volgende Jomanda, anderen Emile Ratelband, weer anderen Jan Marijnissen en zijn SP en weer anderen komen bij Islam terecht.
Alleen onderwerpen zij hun vrije geest aan de werkelijkheidsverwoording van een ander... en lijken zij voor eigen verantwoordelijkheid te vluchten.
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:30:04 #123
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15172912
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:24 schreef sjun het volgende:

[..]

Je ziet het vaker dat wat meer labiele mensen zich richten op alles dat middels ride uitspraken houvast lijktte bieden in een onzeker bestaan:
Sommigen volgende Jomanda, anderen Emile Ratelband, weer anderen Jan Marijnissen en zijn SP en weer anderen komen bij Islam terecht.
Alleen onderwerpen zij hun vrije geest aan de werkelijkheidsverwoording van een ander... en lijken zij voor eigen verantwoordelijkheid te vluchten.

Ach ja, overlopers heb je overal en altijd.
pi_15173095
Uhhhh..... dit topic gaat niet over de Islam, maar over NieuwRechts. Voor uitgebreide discussies over de Islam zijn er ongetwijfeld nog wat andere topics open.
pi_15173189
En over NieuwRechts gesproken, die overwegen een folderactie tegen de HEMA omdat deze winkelketen niet wil erkennen dat ze fout bezig zijn door in een reclame-uiting een dame met een hoofddoekje af te beelden. Het is hun goed recht om actie te voeren hoor, daar niet van, maar hoe bekrompen kun je als partij zijn...

Bron: http://www.nieuwrechts.nl/forum/onderwerp/16/start/6/bekijk/3956.html

pi_15173634
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:38 schreef Kozzmic het volgende:
En over NieuwRechts gesproken, die overwegen een folderactie tegen de HEMA omdat deze winkelketen niet wil erkennen dat ze fout bezig zijn door in een reclame-uiting een dame met een hoofddoekje af te beelden. Het is hun goed recht om actie te voeren hoor, daar niet van, maar hoe bekrompen kun je als partij zijn...

Mogen die leuke aziatische dames wel?

Inderdaad heel erg bekrompen. Hopenlijk maken ze zich zo genoeg belachelijk om niet serieus genomen te worden door de kiezer

pi_15173684
Ik zit even te surfen op die site van NieuwRechts, de enige onderwerpen die de forumleden aldaar kunnen aandragen zijn allochtonen....Is dat het enige wat ze bezighoudt?
pi_15173730
ach.. voor je het weet heb je halalworsten..
De HEMA is gewoon slecht bezig... boycotten dus als je tegen de Islamisering van Nederland bent !
pi_15173881
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:54 schreef Koos Voos het volgende:
Stel je eens voor
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:00:40 #130
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15173948
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Stel je eens voor

Zolang zij geen varkensworsten vreten vreet ik geen halal-shit.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:01:33 #131
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15173966
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:38 schreef Kozzmic het volgende:

Och, het is een trieste reclame en het IS een teken van islamisering van Nederland.

Nu kocht ik toch al niets bij de Hema, maar toch.

pi_15173996
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:00 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Shit kan al niet 'halal' zijn
pi_15174027
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:54 schreef Koos Voos het volgende:
De HEMA is gewoon slecht bezig... boycotten dus als je tegen de Islamisering van Nederland bent !
Paranoïde?
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:05:21 #134
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15174075
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Shit kan al niet 'halal' zijn

Zo ruikt het anders meestal wel in die winkels.
pi_15174101
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:05 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Zo ruikt het anders meestal wel in die winkels.

Knap dat jij het verschil kan ruiken tussen helal voedsel en niet helal voedsel.
pi_15174111
Ik vind het een goed teken dat ze er aanstoot aan geven. Zoiets hoort gewoon niet. Er worden ook geen truien aangeprezen door bijbellezende vrouwen.

Maar volgens mij zijn er momenteen wel belangrijkere zaken in de multikul om je druk over te maken.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15174135
Maar het topic gaat nog steeds over moslims, terwijl het toch eigelijk over de extreem-rechtse hobbyclub gaat, die NieuwRechts heet.
pi_15174230
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:00 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Niemand dwingt je om halal te eten...
pi_15174240
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Paranoïde?

Nee.. erg aktief tegen de Islamisering... reclame uitingen met hoofddoekjes moet je bestrijden.. het is tenslotte niet een gewenst straatbeeld in Nederland.
pi_15174335
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:10 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee.. erg aktief tegen de Islamisering... reclame uitingen met hoofddoekjes moet je bestrijden.. het is tenslotte niet een gewenst straatbeeld in Nederland.

Mannen met een baard ook niet......
Toch ook een goed marketingproduct
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:15:52 #141
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15174435
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar het topic gaat nog steeds over moslims, terwijl het toch eigelijk over de extreem-rechtse hobbyclub gaat, die NieuwRechts heet.
NieuwRechts bestaat bij de gratie van allochtonen/moslims die weigeren te integreren. Zonder hun zou Nieuw Rechts helemaal niet bestaan.
pi_15174443
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:10 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ze kunnen zich beter in gothic en alto stijl kleden zeker?

Een burka gaat wel erg ver, maar zolang we nog geen algemene voorschriften hebben voor het dragen van kleding op straat vind ik dit soort acties flauwekul.

Wat krijgen we straks? Een protest van skinheads in nazi kledij tegen hoofddoekjes?

pi_15174580
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:16 schreef Beathoven het volgende:

Wat krijgen we straks? Een protest van skinheads in nazi kledij tegen hoofddoekjes?

Michiel Smit is op dat forum wel bezig met opjutten tot actie ja
pi_15174762
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Michiel Smit is op dat forum wel bezig met opjutten tot actie ja

Opjutten? Ik zie hem alleen posten dat hij een folderactie voor wat filialen wel een idee vindt.
pi_15174798
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze kunnen zich beter in gothic en alto stijl kleden zeker?

Een burka gaat wel erg ver, maar zolang we nog geen algemene voorschriften hebben voor het dragen van kleding op straat vind ik dit soort acties flauwekul.

Nee.... een 'hoofddoekjes' verbranddag.. symbolen van onderdrukking moet je niet gebruiken in reclame..
pi_15174978
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee.... een 'hoofddoekjes' verbranddag.. symbolen van onderdrukking moet je niet gebruiken in reclame..

W'rom niet?
pi_15175044
quote:

[..]

Onderdrukking in jouw ogen of ook voor de vrouwen die het dragen? Vraag het ze anders zelf, ze bijten heus niet.

Je had het over 'gewenst straatbeeld'. Wat voor beeld zou dat moeten zijn dan? Een beeld waar jij je aan kan verlekkeren (korte rokjes, strakke topjes, diepe decolletés, strakke leggings, enz)?

Gelukkig is iedereen op straat in ieder geval vrij om te dragen wat hij/zij wil. Gelukkig zijn er geen mensen als jij aan de macht.

vrijdag 5 december 2003 @ 14:33:42 #148
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_15175093
quote:

Waarom nou alleen de werkenden?
quote:
Dat is allang zo.
quote:
De hele organisatie van de politie zou eens onder de loep genomen moeten worden.
quote:
Krijgen we hier straks van die Texaanse taferelen waarbij het middel erger is dan de kwaal. Zelfverdediging is al bij de wet toegestaan, alleen de mate waarin is (gelukkig) beperkt. Je mag bijv. een inbreker niet vellen met een honkbalknuppel.
quote:
Referenda zijn in bepaalde situaties prima, maar een korpschef van de politie is nou niet iemand die zo gekozen dient te worden. Ik zie liever een korpschef die op basis van zijn/haar kwaliteiten wordt aangesteld, en niet op basis van populariteit.
quote:
Dat is een oplossing voor een bepaalde groep verslaafden. Helaas is er meestal sprake van een onderliggende psychiatrische oorzaak, en dan is het slechts symptoombestrijding.
quote:
Leger en politie zijn 2 verschillende taken met allebei specialistische opleidingen. Als er meer politie nodig is, moet je daar meer mensen aannemen. Als het leger te groot, moet je het verkleinen. Maar ga geen ingewikkelde en dure oplossingen bedenken om zowel de politie uit te breiden en het leger in stand te houden.
quote:
Ik vraag me af wat ze hiermee willen bereiken. De afstand van de (semi-)overheid tot de niet-Nederlands sprekende medeburger is al veel te groot, en die wordt op deze manier alleen maar groter. Ze raken in een isolement terwijl er nou juist getracht wordt om deze groep meer te betrekken.
quote:
Leuk idee, maar in de praktijk moeilijk haalbaar. Helaas weten we vaak niet wat de herkomst van een asielzoeker is. Ze komen binnen zonder papieren, dus het is moeilijk na te gaan waar ze vandaan komen. Bovendien heb je voor opvang in de regio ook de medewerking van de betrokken landen nodig.
quote:
Wat zou dat op moeten leveren?
quote:
Een van de weinige goede ideeën.
quote:
Dat is nogal achterhaald aangezien we de meeste herindelingen wel gehad hebben.
quote:
Eens, al is het wel te laat.

Andere punten NieuwRechts:

quote:
Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
Kennis van de Nederlandse geschiedenis kan geen kwaad, maar verder is er hier al voldoende nationale trots.
quote:
Aan banden leggen van gezinshereniging
De huidige regels zijn al streng.
quote:
Actieve remigratie, "gastarbeidersgeneratie" met een premie als dank
Een buitengewoon respectloos idee.
quote:
Geen verdere soevereiniteitsafdracht
Het is altijd goed om te kijken naar de positie van Nederland in Europa en de wereld. Maar bovenstaande stelling komt de internationale samenwerking niet ten goede.
pi_15175231
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:33 schreef NewOrder het volgende:

[..]

een hele lap kwoots

pi_15175254
[dubbelpost sorry, kan modje deze wissen? thx:)]

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 14:41]

vrijdag 5 december 2003 @ 14:37:42 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15175263
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:49 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Dus jij stemt dus graag op partijen. Met een rechts/racistische achtergrond. Er zijn alternatiefen genoeg. Maar de huidige overheid heeft helaas andere prioriteiten. En wat mankeerd er aan de PVDA, SP of Groen links.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15175345
quote:

[..]

Je kunt het geen onderdrukking noemen als ze zelf die keuzes maken.

En waarom is uitgerekend Nieuw Rechts de partij om daar wat aan te veranderen? Ah ja.. daar lopen natuurlijk de mensen rond die weten wat onderdrukking is (of juist niet).

Ik dacht dat het Nieuw Rechts niet zoveel uitmaakte of ze nou met of zonder hoofddoekje ons land verlaten.

pi_15175401
Het punt is niet dat er een moslima gebruikt is, maar dat dit het zoveelste teken is van de Islamitisering van Nederland. Je kunt wel naief z eggen van 'ach het is maar een moslima voor een reclame actie'. Maar zou jij je prettig voelen als een indringend geloof gepropageerd word zoals streng gereformeerde christenen, orthodoxe jehova's etc? Ik niet. En de Islam is geen onschuldig geloof zoals het Christendom. Als je vertalingen uit de Koran leest schrik je je dood.

In hoofdstuk 5 vers 51 worden Joden en Christenen uiterst duidelijk genoemd in termen strijdig aan de Nederlandse Grondwet. Joden en Christenen mogen, als ze heel braaf zijn en extra belasting betalen, in een islamitische staat (dar-es-salaam) als 2e-rangs-burgers weliswaar naar believen levend worden gelaten maar geen islamitische rechter zal/mag een moslim veroordelen die een "dhimmi" (gedoogde christen of jood) omlegt. Er zijn trouwens vele websites waar vertalingen staan uit de Koran, lees dit maar eens en schrik.

Om dan even terug te komen op de Moslima met hoofddoek, behalve dat dit dus propaganda is (mensen, denk even terug aan de tijden dat man met snor ook reclame misbruikte voor propaganda van het arische ras), is een hoofddoek ook nog eens een teken van onderdrukking van de vrouw. Zelfs in Turkije zijn moslims beter geemancipeerd omdat de vrouw daar in bijvoorbeeld overheidsgebouwen niet eens een hoofddoek meer mag dragen omdat het dus een teken van onderdrukking van de vrouw is..

Mijn punt is dus, door onwetendheid van mensen hier gebeuren dit soort dingen in Nederland, en word het ons letterlijk door de strot gepropt. Mensen die denken dat het onzin is je dru kte maken over dit soort kleine dingen, moeten zelf eens de Koran lezen (al lees je maar een paar hoofdstukken, overal word er haat omschreven jegens 'ons', homo's en andere hele normale mensen), en je wat meer verdiepen in de Islam en hoe landen die langzaam meer westers worden (als Turkije) omgaat met de Islam.

Het is dieptriest dat kortzichtige mensen hier dergelijke acties en dingen van NieuwRechts afkeuren uit onwetendheid. Graag nodig ik dan al deze mensen uit eens serieus te verdiepen in het hoe en wat. Ik heb namenlijk geen zin om over 10 of 20 jaar onderdrukt te worden in mijn eigen land of dat mijn kinderen moeten opgroeien in een langslepende burgeroorlog. En ja, dat komt er aan.

pi_15175414
quote:
En wat mankeerd er aan de PVDA, SP of Groen links.
De uitvinders van de hele multikul...neuh helemaal niets hoor....whoehahahaha....
pi_15175460
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De uitvinders van de hele multikul...neuh helemaal niets hoor....whoehahahaha....

hylarisch ja

de VVD zat ook in paars

pi_15175597
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

de VVD zat ook in paars

Kun je nagaan wat het zonder ze geworden was.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:45:56 #157
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15175608
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is jarenlang de tacktiek van links geweest om alle opmerkingen over het bovenstaande en de immigratiepolitiek onbespreekbaar te maken. Gelukkig heeft ene Pim daar verandering in gebracht .
Come op, kap eens met dat 'links' ge-emmer.

Ben je nou echt zo onwetend dat je niet weet dat actieve spreiding een punt was waar de SP al in de jaren tachtig voor vocht, voordat het door de rest van politiek Nederland werd opgepikt?

Ik word er een beetje moe van dat de SP altijd als een allochtonenknuffelaar word aangezien.

Ik ga naar huis.
pi_15175628
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

roder
pi_15175679
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:40 schreef Sj25 het volgende:

[heel geblaat]

Om dan even terug te komen op de Moslima met hoofddoek, behalve dat dit dus propaganda is (mensen, denk even terug aan de tijden dat man met snor ook reclame misbruikte voor propaganda van het arische ras), is een hoofddoek ook nog eens een teken van onderdrukking van de vrouw. Zelfs in Turkije zijn moslims beter geemancipeerd omdat de vrouw daar in bijvoorbeeld overheidsgebouwen niet eens een hoofddoek meer mag dragen omdat het dus een teken van onderdrukking van de vrouw is..

Dat is een absurde wet en deze zal spoedig ook aangepast worden. Of het onderdrukking is, mag je aan de vrouwen zelf vragen.
quote:
Mijn punt is dus, door onwetendheid van mensen hier gebeuren dit soort dingen in Nederland, en word het ons letterlijk door de strot gepropt. Mensen die denken dat het onzin is je dru kte maken over dit soort kleine dingen, moeten zelf eens de Koran lezen (al lees je maar een paar hoofdstukken, overal word er haat omschreven jegens 'ons', homo's en andere hele normale mensen), en je wat meer verdiepen in de Islam en hoe landen die langzaam meer westers worden (als Turkije) omgaat met de Islam.

Het is dieptriest dat kortzichtige mensen hier dergelijke acties en dingen van NieuwRechts afkeuren uit onwetendheid. Graag nodig ik dan al deze mensen uit eens serieus te verdiepen in het hoe en wat. Ik heb namenlijk geen zin om over 10 of 20 jaar onderdrukt te worden in mijn eigen land of dat mijn kinderen moeten opgroeien in een langslepende burgeroorlog. En ja, dat komt er aan.

Het gaat om een percentage van tussen de 5 en 10 procent, waar maar je je druk om. Niemand die jouw verplicht tot de Islam. Best wel paranoïde eigelijk hoe jij je hier tentoonstelt. Jammer, met paranoïde mensen valt niet te discussieren. En daar zijn er hier wel meer van.
pi_15175711
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:40 schreef Sj25 het volgende:
Het punt is niet dat er een moslima gebruikt is, maar dat dit het zoveelste teken is van de Islamitisering van Nederland. Je kunt wel naief z eggen van 'ach het is maar een moslima voor een reclame actie'. Maar zou jij je prettig voelen als een indringend geloof gepropageerd word zoals streng gereformeerde christenen, orthodoxe jehova's etc? Ik niet. En de Islam is geen onschuldig geloof zoals het Christendom. Als je vertalingen uit de Koran leest schrik je je dood.

In hoofdstuk 5 vers 51 worden Joden en Christenen uiterst duidelijk genoemd in termen strijdig aan de Nederlandse Grondwet. Joden en Christenen mogen, als ze heel braaf zijn en extra belasting betalen, in een islamitische staat (dar-es-salaam) als 2e-rangs-burgers weliswaar naar believen levend worden gelaten maar geen islamitische rechter zal/mag een moslim veroordelen die een "dhimmi" (gedoogde christen of jood) omlegt. Er zijn trouwens vele websites waar vertalingen staan uit de Koran, lees dit maar eens en schrik.

Leuke Sinterklaastips... http://www.capsters.com

Mijn nichtje is met een Marokkaan getrouwd en loopt nu 'vrijwillig' met zo'n hoofddoek.. dieptriest als je de achtergronden kent..

pi_15175761
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:49 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Leuke Sinterklaastips... http://www.capsters.com

Mijn nichtje is met een Marokkaan getrouwd en loopt nu 'vrijwillig' met zo'n hoofddoek.. dieptriest als je de achtergronden kent..

Goed van je nichtje , weer een verlicht persoon erbij.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:52:11 #162
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15175839
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Weer iemand zo gestoord om 'de waarheid' uit een boekje te halen.
Ik ga naar huis.
pi_15175891
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee dat niet, als ze het niet doet slaat hij haar verrot... als jij dat 'verlichting' noemt...
pi_15175898
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Het gaat om een percentage van tussen de 5 en 10 procent, waar maar je je druk om. Niemand die jouw verplicht tot de Islam. Best wel paranoïde eigelijk hoe jij je hier tentoonstelt. Jammer, met paranoïde mensen valt niet te discussieren. En daar zijn er hier wel meer van.

Haha lol, ik onderbouw een heel verhaal en omdat je geen verweer hebt benoem je me gelijk maar paranoïde en valt er niet met mij te discussiëren.... Jij ontrekt je uit de discussie die nog niet eens begonnen is... Het is dus wel duidelijk hoe gemakkelijk het is om je om te draaien en te doen alsof er niks aan de hand is. Blijf maar naief in je schelpje, steeds meer mensen zien 't licht (zie maar hoeveel draagvlak rechtsgeorienteerde organisaties krijgen de laatste jaren), jij vast ook, alleen is de vraag wanneer.
pi_15175974
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:53 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Haha lol, ik onderbouw een heel verhaal en omdat je geen verweer hebt benoem je me gelijk maar paranoïde en valt er niet met mij te discussiëren.... Jij ontrekt je uit de discussie die nog niet eens begonnen is... Het is dus wel duidelijk hoe gemakkelijk het is om je om te draaien en te doen alsof er niks aan de hand is. Blijf maar naief in je schelpje, steeds meer mensen zien 't licht (zie maar hoeveel draagvlak rechtsgeorienteerde organisaties krijgen de laatste jaren), jij vast ook, alleen is de vraag wanneer.

In de laatste peilingen stond de PvdA op een zeer dikke winst dit itt CDA en VVD welke beiden op zwaar verlies stonden
pi_15176039
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:53 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee dat niet, als ze het niet doet slaat hij haar verrot... als jij dat 'verlichting' noemt...

Als zij er niets van zegt, dan zeg jij er toch iets van? Beetje achter je PC'tje lopen rellen kan ik ook wel. Wees een kerel en stap er op af zou ik zeggen.

Maare, wat had dat ook alweer met dit topic te maken? Was je nichtje soms ook lid van NR ofzo?

pi_15176068
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In de laatste peilingen stond de PvdA op een zeer dikke winst dit itt CDA en VVD welke beiden op zwaar verlies stonden

Volgens de laatste 'peilingen' zaten er heel wat kamerzetels in voor ieuw Rechts, meer dan groenlinks. En bedenk dan eens hoe snel een partij als Nieuwrechts dus leden werft, groenlinks is al jaaaren bezig, nieuwrechts een klein jaartje, en nu al groter....
pi_15176131
Zit daar het forum beetje door te lezen, en wat een verschrikkelijk zielige figuren zitten daar. Alsof iedereen die Links is hun aardvijanden zijn.....lighten up, dudes
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:00:20 #169
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15176135
De hoofddoek is een uiting van een fundamentalistische interpretatie van de Islam. Nog net te laf om bommen te leggen, (dat zijn weer de sluiers. Veel sluiers opgepakt in Turkije na de bomaanslagen in Istanbul), maar het hikt er aardig dicht tegenaan. Het is ook puur een afwijzing van de Nederlandse normen en waarden daar waar we zeggen dat een man een man mag zijn en een vrouw haar vrouwelijkheid mag tonen. Het is achterlijk en diep triest dat een HEMA daar reclame mee loopt te maken alsof het iets heel moois is.

Daarbovenop is het nogal ironisch dat een vrouw die met haar hoofddoek zegt 'kijkt niet naar mij, ik behoor Mohammed toe' tegelijkertijd met haar kop in een reclamezuil kan staan en zeggen 'kijkt naar mij, ik koop bij de HEMA!' Heel wat mannen die zich zullen verlekkeren aan de welvingen van dat strakke truitje en haar eens diep in de donkere ogen kijken. Foei!

Maar goed, ik denk eerder dat de HEMA goedkoop in de kijker wil komen door controversiele reclame. Ze hadden geloof ik ook al twee homo's in bad en een debieltje dus dan kan een andere 'zwakkere in de samenleving' er ook nog wel bij.

Het wachten is nu op de kale jongen die in een warme wollen HEMA trui de Hitler-groet aan de man brengt. Misschien iets voor Michiel? Haha, flauw grapje.

pi_15176172
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als zij er niets van zegt, dan zeg jij er toch iets van? Beetje achter je PC'tje lopen rellen kan ik ook wel. Wees een kerel en stap er op af zou ik zeggen.

Maare, wat had dat ook alweer met dit topic te maken? Was je nichtje soms ook lid van NR ofzo?

Lol, omdat je het totaal mishad onderbreek je de discussie dus ineens?
pi_15176242
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja.. dat soort berichten hoor en zie jij liever niet natuurlijk.
Wat is jou probleem eigenlijk met NieuwRechts ?
En familiezaken bespreek ik niet op dit forum.. maar geloof mij als ik zeg dat we hem al aangepakt hebben.. hij is zijn huisje in Marokko al kwijt
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:05:45 #172
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15176313
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:58 schreef Sj25 het volgende:
Volgens de laatste 'peilingen' zaten er heel wat kamerzetels in voor ieuw Rechts, meer dan groenlinks. En bedenk dan eens hoe snel een partij als Nieuwrechts dus leden werft, groenlinks is al jaaaren bezig, nieuwrechts een klein jaartje, en nu al groter....
Bwoehoe, de LPF begon ook groot, en dat is ook niets meer.

Stemmen trekken door populistisch lullen is geen kunst, iets waar kunnen maken, dat moet je!

Ik ga naar huis.
pi_15176376
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee dat kun je niet nagaan. Je kan suggestief gaan lopen ouwehoeren, maar feit is dat je niet kunt zeggen hoe een regering eruit zou zien zonder een van de regerende partijen. Dus die reactie slaat nergens op
pi_15176411
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:05 schreef nietzman het volgende:

[..]

Stemmen trekken door populistisch lullen is geen kunst, iets waar kunnen maken, dat moet je!

Wacht maar tot er een Islamitische aanslag wordt gepleegd in Nederland (of Europa).. dan staan alle neuzen dezelfde kant op.. !
pi_15176437
quote:

[..]

Idd. Of je nu SP of LPF of nieuwrechts heet, met populistisch geblaat (waar alledrie de partijen zich schuldig aan maken) bereik je helemaal niks...
pi_15176454
quote:

[..]

Het probleem dat de lpf gewoon geflopt is, heeft puur te maken dat de leider wegviel op een belangrijk punt. Het was een nieuwe partij, en de leider, die nog geen kans had gehad zijn partij te kneden, werd vermoord. Vervolgens was er geen duidelijke leider meer en ging iedereen op eigen houtje verder. Als Fortuyn niet was vermoord, was het 100% zeker niet zo gelopen.

Gelukkig heeft hij wel de taboe doorbroken en dat zorgt er ook voor dat er nu een verschuiving is ten gunste van rechts.

En daarnaast geeft het feit dat NieuwRechts qua zetels volgens de peilingen nu al groter dan Groenlinks is aan, dat er voldoende vraag is naar een rechts georienteerde partij. Vraag -> aanbod heet dat.

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 15:11]

vrijdag 5 december 2003 @ 15:15:05 #177
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15176631
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:08 schreef Koos Voos het volgende:
Wacht maar tot er een Islamitische aanslag wordt gepleegd in Nederland (of Europa).. dan staan alle neuzen dezelfde kant op.. !
Niet iedereen raakt de mogelijkheid tot rationeel denken in zo'n situatie kwijt, mag ik hopen.

De politieke partijen zijn het over het algemeen allemaal wel eens over asielzaken, en het volk ook wel, maar de manier waarop iets opgelost moet worden, verschilt. En ik denk niet dat de hard-tegen-hard manier van Michieltje veel kans van slagen heeft.

En het is een engert, natuurlijk.

Ik ga naar huis.
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:19:36 #178
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15176761
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:09 schreef Sj25 het volgende:En daarnaast geeft het feit dat NieuwRechts qua zetels volgens de peilingen nu al groter dan Groenlinks is aan, dat er voldoende vraag is naar een rechts georienteerde partij. Vraag -> aanbod heet dat.
Die zijn er al, in de vorm van de VVD, de SGP en het CDA. Daar is in mijn ogen geen nieuw clubje voor nodig, en al helemaal niet eentje onder leiding van zo'n niet-blonde, niet bruinenogenhebbende unterlander.
Ik ga naar huis.
pi_15176786
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:09 schreef Sj25 het volgende:
En daarnaast geeft het feit dat NieuwRechts qua zetels volgens de peilingen nu al groter dan Groenlinks is aan, dat er voldoende vraag is naar een rechts georienteerde partij. Vraag -> aanbod heet dat.
Daar snijd je wel een interessant punt aan. Moet de politiek bestaan uit mensen die 'het volk' graag willen, of uit mensen die veel verstand van zaken hebben?? Daar zal denk ik altijd onenigheid over blijven; de een wilt dat de regering zo dicht mogelijk bij het volk staat (dus de vraag/aanbod theorie die jij noemt); de ander wilt dat de regering uit zeer bekwame mensen bestaat, die het land goed zouden moeten kunnen besturen.

Wanneer je het eerste vindt, moet je hoe dan ook NieuwRechts respecteren, er bestaat kennelijk idd. een grote vraag naar zo'n partij.

Persoonlijk zou ik het interessant vinden als NieuwRechts een paar zetels krijgt. Hoewel ik er nooit op zou stemmen en ze absoluut niet te groot wil zien -ik acht ze totaal niet in staat het land te besturen- kunnen ze door een paar zetels wel het debat scherp houden.

pi_15176875
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:08 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Anders help je het 'lot' een handje en leg je een bom onder een kerk of laat je het leggen en laat je een Arabier een briefje voor je schrijven om deze er uiteindelijk bij te leggen? Ideetje om te opperen bij 'iknoemmaarwat' NR?
pi_15176924
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Anders help je het 'lot' een handje en leg je een bom onder een kerk of laat je het leggen en laat je een Arabier een briefje voor je schrijven om deze er uiteindelijk bij te leggen? Ideetje om te opperen bij 'iknoemmaarwat' NR?

Nee.. dat hebben de Turken zelf al gedaan dus dat is niet origineel..
pi_15176963
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

lol
pi_15176994
Hopen op een aanslag omdat daarmee een burgeroorlog kan ontstaan vind ik eerlijk gezegd nogal ziek. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Ontropic svp.

pi_15177031
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:20 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Daar snijd je wel een interessant punt aan. Moet de politiek bestaan uit mensen die 'het volk' graag willen, of uit mensen die veel verstand van zaken hebben?? Daar zal denk ik altijd onenigheid over blijven; de een wilt dat de regering zo dicht mogelijk bij het volk staat (dus de vraag/aanbod theorie die jij noemt); de ander wilt dat de regering uit zeer bekwame mensen bestaat, die het land goed zouden moeten kunnen besturen.

Wanneer je het eerste vindt, moet je hoe dan ook NieuwRechts respecteren, er bestaat kennelijk idd. een grote vraag naar zo'n partij.

Persoonlijk zou ik het interessant vinden als NieuwRechts een paar zetels krijgt. Hoewel ik er nooit op zou stemmen en ze absoluut niet te groot wil zien -ik acht ze totaal niet in staat het land te besturen- kunnen ze door een paar zetels wel het debat scherp houden.

Tja, ik denk dat - op dit moment - Nieuw Rechts ook niet in staat zou zijn met 40 zetels in de 2e kamer te zitten. Maar Nieuw Rechts heeft nog een paar jaar om daar naar toe te werken en de juiste mensen aan te trekken, te begeleiden en te kneden zodat het een stabiele partij kan worden die kan meeregeren. Ik ben er niet zo bang voor eigenlijk.
pi_15177065
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:09 schreef Sj25 het volgende:

Volgens mij is er geen enkele peiling waarin NR zetels haalt.

Zie recente peilingen van de politieke barometer en Stem van Nederland.

pi_15177223
quote:
Vrijdag 5 december viert Nieuw Rechts het Sinterklaasfeest op onze vaste plek de eerste vrijdag van de maand. Vanaf 20.00 is een ieder welkom, er zijn heerlijke lekkernijen en drankjes te verkrijgen. Meer informatie via mail of PM.

Ook heeft het Dagelijks Bestuur van Nieuw Rechts via een van zijn pieten vernomen dat de Sint zelf ook nog langskomt in de loop van de avond. Vol verwachting klopt ons hart :-)

Die Turkse invloeden zijn wel goed
pi_15177251
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen enkele peiling waarin NR zetels haalt.

Zie recente peilingen van de politieke barometer en Stem van Nederland.

Mark de Hond heeft enkele maanden geleden die peiling gedaan, was ook op tv. En (uit mijn hoofd) was er 80% die nieuwrechts nog niet kende (en dus er niet op zou stemmen), en van de 20% die hem wel kende stemden er voldoende op om circa 6 zetels te behalen. Zodra dus nog meer mensen nieuwrechts zouden gaan kennen worden het automatich meer zetels (bij 20% al 6 zetels, zou dus bij 100% al 30 zetels zijn).

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 15:39]

vrijdag 5 december 2003 @ 15:38:29 #188
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15177286
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:29 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat - op dit moment - Nieuw Rechts ook niet in staat zou zijn met 40 zetels in de 2e kamer te zitten. Maar Nieuw Rechts heeft nog een paar jaar om daar naar toe te werken en de juiste mensen aan te trekken, te begeleiden en te kneden zodat het een stabiele partij kan worden die kan meeregeren. Ik ben er niet zo bang voor eigenlijk.

Ik verwacht er weinig van als Michiel Smit niet wat meer afstand neemt van extremere clubjes. Hij mist het charisma en de eloquentie van Fortuyn.
pi_15177376
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:38 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik verwacht er weinig van als Michiel Smit niet wat meer afstand neemt van extremere clubjes. Hij mist het charisma en de eloquentie van Fortuyn.

Ben ik met je eens, Michiel Smit is ook nog jong, maar als je puur kijkt naar wat hij bereikt heeft, dan zit er in mijn ogen wel voldoende potentie in om een bijna-Fortuyn te worden... Fortuyn zal nooit te evenaren zijn, al was het alleen maar door de geschiedenis die hij geschreven heeft.
pi_15177381
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:38 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat kwaad is al geschied denk ik. Kafka heeft nogal wat historische gegevens van meneer Smit op hun site staan, met zo'n CV zul je denk ik niet ver komen in de politiek.
pi_15177427
Ode aan Pim.
pi_15177435
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die Turkse invloeden zijn wel goed

LOL@RichardQuest
pi_15177492
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat kwaad is al geschied denk ik. Kafka heeft nogal wat historische gegevens van meneer Smit op hun site staan, met zo'n CV zul je denk ik niet ver komen in de politiek.

Nou noem je ook een club laffe idioten op ook... laat ze maar is naar Rotterdam komen.. ze hebben nog wat tegoed
pi_15177522
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:37 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Mark de Hond heeft enkele maanden geleden die peiling gedaan, was ook op tv. En (uit mijn hoofd) was er 80% die nieuwrechts nog niet kende (en dus er niet op zou stemmen), en van de 20% die hem wel kende stemden er voldoende op om circa 6 zetels te behalen. Zodra dus nog meer mensen nieuwrechts zouden gaan kennen worden het automatich meer zetels (bij 20% al 6 zetels, zou dus bij 100% al 30 zetels zijn).

Was geen verkiezingsonderzoek, maar een onderzoek puur naar NieuwRechts, waar de onderzoeksgroep na een aantal stellingen en een korte uitleg over NieuwRechts kon aangeven of ze mogelijk op een dergelijke partij zouden stemmen. Dus of iemand NR wel of niet kende maakte daarbij niet uit.
Daar kwam een percentage van 1 procent zeker en iets van 4 procent misschien uit. Die ene procent zeker zie je overigens niet terug in de standaard peilingen van hetzelfde onderzoeksbureau, dus de vraag is welke waarde je daaraan moet hechten. Maar dat is misschien meer iets voor een discussie over Maurice de Hond dan een discussie over NieuwRechts.

Overigens peilt De Hond ook dat GroenLinks in potentie 23% zou kunnen halen, oftewel 35 zetels. Kiezers die overwegen op GL te stemmen dus.

Ik denk dat Michiel Smit met zijn partij best met 1 of 2 zetels in de Kamer zou kunnen komen. De tijd zal dat uitwijzen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-12-2003 15:53]

pi_15177525
quote:

[..]

Of die 20% zijn vooral Fokkers en extreem-rechtsen. Hiermee heb je ook gelijk het potentieel van NR te pakken, dus ja, 6% zal het wel bij blijven. Er zijn namelijk wel genoeg Nederlanders (100-6=94%), zeer ruime meerderheid, die wel goed bij hun hoofd zijn en wel weten wat ze zich op de hals zouden halen met een NR.
pi_15177528
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kafka is nogal een extreemlinks georienteerde site met veel onzin. Daar moet je dus geen waarde aan hechten. Daarnaast zit groenlinks kamerlid Duyvendak ook in de kamer en heeft hij nog wel wat meer op zijn kerfstok (http://www.scholtens.nl/nieuws/nieuws4.asp?berichtnr=1544 & http://www.uitgeverijaspekt.nl/nieuw1.htm)

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 15:50]

pi_15177545
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:45 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nou noem je ook een club laffe idioten op ook... laat ze maar is naar Rotterdam komen.. ze hebben nog wat tegoed

Ja.....laf.....Het dossier van Smit liegt er niet om...
pi_15177585
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:46 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Kafka is nogal een extreemlinks georienteerde site met veel onzin. Daar moet je dus geen waarde aan hechten.

Ik heb geen reden om te geloven dat daar onwaarheden staan...

Dusse....bron?

pi_15177691
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dusse....bron?

Je draait het om, welke bronnen heeft Kafka? Behalve dat ze dingen verdraaien, hebben ze bijna nooit bronnen maar geruchten of verzonnen feiten.

En dat het een extremistisch linkse site is, is natuurlijk niet zo moeilijk te zien. Wel gek dat ze alleen rechtse figuren benoemen alsof links zo lief is (meeste aanslagen over de afgelopen jaren zijn door linkse groeperingen gedaan, bron ben ik ff kwijt, las ik vorige week in de krant)

pi_15177719
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Of die 20% zijn vooral Fokkers en extreem-rechtsen. Hiermee heb je ook gelijk het potentieel van NR te pakken, dus ja, 6% zal het wel bij blijven. Er zijn namelijk wel genoeg Nederlanders (100-6=94%), zeer ruime meerderheid, die wel goed bij hun hoofd zijn en wel weten wat ze zich op de hals zouden halen met een NR.

Oh... dus je bent volgens jou niet goed bij je hoofd als je tegen de Islamitisering van Nederland bent. ?
Het potentieel van NR is wellicht hetzelfde als dat van de LPF ten tijde van Fortuyn.. het kan nog raar uit gaan pakken..
pi_15177779
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:52 schreef Sj25 het volgende:

[..]

En dat het een extremistisch linkse site is, is natuurlijk niet zo moeilijk te zien. Wel gek dat ze alleen rechtse figuren benoemen alsof links zo lief is (meeste aanslagen over de afgelopen jaren zijn door linkse groeperingen gedaan, bron ben ik ff kwijt, las ik vorige week in de krant)

Heel fijn, het gaat hier om NieuwRechts, niet om hoe stout 'de linksen' zijn geweest.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:52 schreef Sj25 het volgende:Je draait het om, welke bronnen heeft Kafka? Behalve dat ze dingen verdraaien, hebben ze bijna nooit bronnen maar geruchten of verzonnen feiten.
Ik vraag me af waar jij het gerucht vandaan haalt dat ze liegen, en waar voorbeelden staan van geruchten en verzinsels die ze op hun site geplaatst hebben. Michiel Smit zal vast wel iets te verdedigen hebben...
pi_15177788
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:53 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Oh... dus je bent volgens jou niet goed bij je hoofd als je tegen de Islamitisering van Nederland bent. ?
Het potentieel van NR is wellicht hetzelfde als dat van de LPF ten tijde van Fortuyn.. het kan nog raar uit gaan pakken..

Nee, ik zei toch duidelijk dat je niet goed bij je hoofd bent als je paranoïde bent. Waarom heb jij altijd die sterke neiging om mijn woorden te verdraaien? Dat deed tedje vroeger ook altijd
pi_15177810
quote:

[..]

Duidelijk dat jij geen wiskunde knobbel hebt
pi_15177812
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:52 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Je draait het om, welke bronnen heeft Kafka? Behalve dat ze dingen verdraaien, hebben ze bijna nooit bronnen maar geruchten of verzonnen feiten.

Nahja, afgezien wat KAFKA beweert steekt Michiel Smit zijn contacten met extremere figuren niet echt onder stoelen of banken. NNP, NNJ, Stormfront, dat zijn toch niet bepaald organisaties waarmee je gezien wilt worden. Kijk ook maar eens wat voor figuren er op zijn forum rondlopen (niet allemaal overigens, er zitten er ook wel bij die een wat genuanceerdere opinie hebben).

Een programma heeft de partij nog niet, maar als je de standpunten bekijkt is het behoorlijk eenzijdig op buitenlander-issues toegesneden. Je kan denk ik wel gerust stellen dat Smit een stuk extremer is dan Fortuyn, dat blijkt denk ik ook uit het willen samenwerken met het Vlaams Blok.

pi_15177915
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij geen wiskunde knobbel hebt

Tsja, en wie Mark de Hond is
pi_15178056
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nahja, afgezien wat KAFKA beweert steekt Michiel Smit zijn contacten met extremere figuren niet echt onder stoelen of banken. NNP, NNJ, Stormfront, dat zijn toch niet bepaald organisaties waarmee je gezien wilt worden. Kijk ook maar eens wat voor figuren er op zijn forum rondlopen (niet allemaal overigens, er zitten er ook wel bij die een wat genuanceerdere opinie hebben).

Een programma heeft de partij nog niet, maar als je de standpunten bekijkt is het behoorlijk eenzijdig op buitenlander-issues toegesneden. Je kan denk ik wel gerust stellen dat Smit een stuk extremer is dan Fortuyn, dat blijkt denk ik ook uit het willen samenwerken met het Vlaams Blok.

Het Vlaams Blok is veel beter georganiseerd en daar kan NR wat van leren.
Vooral het de afdeling 'intelligence' moet veeeeel beter.. wie zijn je vijanden en waar vind je ze..
Ook de afdeling 'media en pr' behoeft enige verbetering, neem nu dat commentaar op de HEMA.
Niet goed natuurlijk terwijl een goed gerichte aktie waarbij de HEMA wordt neergezet als een allochtonenwinkel veel effectiever zou zijn..
pi_15178116
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:01 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Tsja, en wie Mark de Hond is

pi_15178167
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:07 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Het Vlaams Blok is veel beter georganiseerd en daar kan NR wat van leren.
Vooral het de afdeling 'intelligence' moet veeeeel beter.. wie zijn je vijanden en waar vind je ze..
Ook de afdeling 'media en pr' behoeft enige verbetering, neem nu dat commentaar op de HEMA.
Niet goed natuurlijk terwijl een goed gerichte aktie waarbij de HEMA wordt neergezet als een allochtonenwinkel veel effectiever zou zijn..

Paranoïde? Bij ons in de HEMA stikt het er anders van de autochtonen. Als je nou had gezegd Wibra of Zeeman, oke.
pi_15178388
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Paranoïde? Bij ons in de HEMA stikt het er anders van de autochtonen. Als je nou had gezegd Wibra of Zeeman, oke.

Jij niet helemaal begrijp hebt.. jij beetje dom ik denk ...
pi_15178495
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:18 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Je hebt er dus wederom geen antwoord op....wordt een beetje veel de laatste tijd.
pi_15178535
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je hebt er dus wederom geen antwoord op....wordt een beetje veel de laatste tijd.

Jij lult ook met elke allochtonenwind mee.. pffffff Kafka fan..
pi_15178570
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:23 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Jij lult ook met elke allochtonenwind mee.. pffffff Kafka fan..

Pas op dat je niet te veel ontopic praat hè.
pi_15178686
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:25 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Pas op dat je niet te veel ontopic praat hè.

Nee.. daar heb jij geen last van wil je zeggen, goed ontopic.. NR gaat het de komende jaren helemaal maken..
pi_15178775
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:30 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee.. daar heb jij geen last van wil je zeggen, goed ontopic.. NR gaat het de komende jaren helemaal maken..

Denk het niet hoor. Gemiddelde Nederlander zal toch wel wat verlangen van een partij en als die partij de beloftes niet kan waar maken gaan ze als een baksteen weer naar benee. Hetzelfde zie je met de LPF leefbaar NL en al die rechtse partijen. Rechts kan alleen goed scoren als er economische achteruitgang is in combinatie met een fear factor zodra dat over is kan extreem rechts inpakken.
pi_15178953
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk het niet hoor. Gemiddelde Nederlander zal toch wel wat verlangen van een partij en als die partij de beloftes niet kan waar maken gaan ze als een baksteen weer naar benee. Hetzelfde zie je met de LPF leefbaar NL en al die rechtse partijen. Rechts kan alleen goed scoren als er economische achteruitgang is in combinatie met een fear factor zodra dat over is kan extreem rechts inpakken.

He.. dat denk ik van Links.. links kan alleen scoren als mensen moeten inleveren en er weer wordt gehamerd op 'solidariteit'... het betalen van een ander zijn uitkering..
Zodra de economie weer aantrekt blijft de Islamitisering van Nederland over en daar moeten mensen en partijen op worden afgerekend..
pi_15179023
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:18 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Jammer dat je weer op de denigrerende toon verder wilt gaan, aangezien je weer weerwoord hebt kunnen vinden. Ene tedje deed dat ook altijd, maar vreemd genoeg horen we tegenwoordig maar weinig van hem. Wel jammer.

Maar inderdaad, om maar weer ontopic te gaan: NR is behoorlijk extreem-rechts. Om twijfelaars ook over de streep te trekken proberen ze dat niet al te sterk te profileren. Vandaar dat er ook constant omheen wordt gedraaid in interviews, maar ook op de site zelf.

pi_15179150
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:39 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Zodra de economie weer aantrekt blijft de Islamitisering van Nederland over en daar moeten mensen en partijen op worden afgerekend..

Wat een moet een partij doen volgen jou om die zogenaamde islamisering tegen te houden?
pi_15179264
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Heel fijn, het gaat hier om NieuwRechts, niet om hoe stout 'de linksen' zijn geweest.

JIJ brengt die discussie op, geef ik antwoord, en dan kap je het zo af omdat je uitgel*lt bent ofzo? Beetje kinderachtig niet?
quote:
[..]

Ik vraag me af waar jij het gerucht vandaan haalt dat ze liegen, en waar voorbeelden staan van geruchten en verzinsels die ze op hun site geplaatst hebben. Michiel Smit zal vast wel iets te verdedigen hebben...

Wacht even, dus omdat op een linksextremistische site iets staat zonder bronnen, dan moet het wel waar zijn omdat Michiel Smit vast wel wat te verdedigen heeft? Jahoor, nu word ie mooi.

Veel dingen worden op die site uit zijn verband gerukt, je kunt met quotes van een persoon iemand totaal onderuit halen, als je maar de context weglaat.... en dat is juist wat er gebeurd.

Om maar een voorbeeldje te geven zodat je het misschien snapt:
Als ik zeg 'die marokkanen die tijdens de dodenherdenking schreeuwden "hamas hamas alle joden aan het gas" en met de kransen gingen voetballen, zijn kut-marokkanen', dan vind ik deze uitspraak niet extremistisch, sterker nog, een bijna zelfde soort uitspraak is door zowel de pvda als d66 gedaan. Maar als nu een zeer onafhankelijke *kuch!* site als kafka dan zegt 'Sj25 zegt kut-marokkanen', dan is het verband weg en word daarmee gesuggereerd dat ik alle marokkanen kut vind. Dit is trouwens niet alleen een kafka trekje, maar dit gebeurd ook in de media. Fortuyn is op die manier ook dagelijks bestookt, door uitspraken uit hun verband te rukken.

Nog een voorbeeld? okee. Ik ben toen ik 18 was ben ik opgepakt voor het ingooien van ramen op een basisschool. Dit heeft toen ook in de lokale krant gestaan met mijn voornaam en 1e letter van me achternaam. Ik heb toen slechts enkele uren op het politie bureau gezeten en kon later bewijzen dat ik van niks wist en het niet had gedaan. Maar ondertussen had het wel in de krant gestaan. Als ik nu in de schijnwerpers kom qua politiek, dan sta ik over een tijdje ook op Kafka dat ik ben opgepakt voor de vernieling van een basisschool. Ja dat is waar (dat ik opgepakt ben), maar de suggestie word gewekt dat ik er ook mee te maken zou hebben, en dat is dus niet zo.

Daarnaast staat er gewoon een hoop onzin op die sites, dingen die op basis van speculaties, of vaak nog minder zijn bedacht.

pi_15179326
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat een moet een partij doen volgen jou om die zogenaamde islamisering tegen te houden?

Door niet alles op basis van 'geloofsovertuiging' te pikken. Het hard aanpakken van bijvoorbeeld eerwraak, 'positieve discriminatie', discriminatie op basis van geloofsovertuiging (imam: homo zijn is een ziekte, homo's zijn minder dan varkens), etc etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 16:56]

pi_15179328
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jammer dat je weer op de denigrerende toon verder wilt gaan, aangezien je weer weerwoord hebt kunnen vinden. Ene tedje deed dat ook altijd, maar vreemd genoeg horen we tegenwoordig maar weinig van hem. Wel jammer.

Maar inderdaad, om maar weer ontopic te gaan: NR is behoorlijk extreem-rechts. Om twijfelaars ook over de streep te trekken proberen ze dat niet al te sterk te profileren. Vandaar dat er ook constant omheen wordt gedraaid in interviews, maar ook op de site zelf.

Jou ' toon' bevalt mij ook niet... en hier, je was vast niet in de moskee vanmiddag :

'AMSTERDAM - De imams van de sociaal-religieuze beweging Milli Görüs hebben hun mannelijke gehoor vrijdag opgeroepen te delen in de huishoudelijke taken. In de 23 moskeeën van Milli Görüs in Nederland klonk een pleidooi voor een "islamitisch gezinsmodel" waarin mannen en vrouwen volledig gelijkwaardig zijn. '

.. kijk ons eens modern zijn..

pi_15179434
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:51 schreef Koos Voos het volgende:

.. kijk ons eens modern zijn..

Het 'extreem-fundamentalistische' Milli Görüs nog wel.

Maar nogmaals, kan hier wat meer op argumenten en feiten over NieuwRechts worden gepraat? Geldt voor iedereen overigens.

pi_15179470
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:51 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Jou ' toon' bevalt mij ook niet... en hier, je was vast niet in de moskee vanmiddag :

'AMSTERDAM - De imams van de sociaal-religieuze beweging Milli Görüs hebben hun mannelijke gehoor vrijdag opgeroepen te delen in de huishoudelijke taken. In de 23 moskeeën van Milli Görüs in Nederland klonk een pleidooi voor een "islamitisch gezinsmodel" waarin mannen en vrouwen volledig gelijkwaardig zijn. '

.. kijk ons eens modern islamitisch zijn..

Klopt, ik was aan het werk.
pi_15179509
quote:

[..]

Mark is de broer van Maurice?
pi_15179598
quote:
JIJ brengt die discussie op, geef ik antwoord, en dan kap je het zo af omdat je uitgel*lt bent ofzo? Beetje kinderachtig niet?
Ik heb nergens links-extremisten opgebracht...dus nee....
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:49 schreef Sj25 het volgende:

Wacht even, dus omdat op een linksextremistische site iets staat zonder bronnen, dan moet het wel waar zijn omdat Michiel Smit vast wel wat te verdedigen heeft? Jahoor, nu word ie mooi.

Veel dingen worden op die site uit zijn verband gerukt, je kunt met quotes van een persoon iemand totaal onderuit halen, als je maar de context weglaat.... en dat is juist wat er gebeurd.

Om maar een voorbeeldje te geven zodat je het misschien snapt:
Als ik zeg 'die marokkanen die tijdens de dodenherdenking schreeuwden "hamas hamas alle joden aan het gas" en met de kransen gingen voetballen, zijn kut-marokkanen', dan vind ik deze uitspraak niet extremistisch, sterker nog, een bijna zelfde soort uitspraak is door zowel de pvda als d66 gedaan. Maar als nu een zeer onafhankelijke *kuch!* site als kafka dan zegt 'Sj25 zegt kut-marokkanen', dan is het verband weg en word daarmee gesuggereerd dat ik alle marokkanen kut vind. Dit is trouwens niet alleen een kafka trekje, maar dit gebeurd ook in de media. Fortuyn is op die manier ook dagelijks bestookt, door uitspraken uit hun verband te rukken.

Nog een voorbeeld? okee. Ik ben toen ik 18 was ben ik opgepakt voor het ingooien van ramen op een basisschool. Dit heeft toen ook in de lokale krant gestaan met mijn voornaam en 1e letter van me achternaam. Ik heb toen slechts enkele uren op het politie bureau gezeten en kon later bewijzen dat ik van niks wist en het niet had gedaan. Maar ondertussen had het wel in de krant gestaan. Als ik nu in de schijnwerpers kom qua politiek, dan sta ik over een tijdje ook op Kafka dat ik ben opgepakt voor de vernieling van een basisschool. Ja dat is waar (dat ik opgepakt ben), maar de suggestie word gewekt dat ik er ook mee te maken zou hebben, en dat is dus niet zo.

Daarnaast staat er gewoon een hoop onzin op die sites, dingen die op basis van speculaties, of vaak nog minder zijn bedacht.

Michiel Smit: "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger"
Uit z'n verband gerukt? Ik heb dat topic eens opgezocht op stormfront, het stond er inderdaad. Ging over Eminem of zo.

I rest my case

vrijdag 5 december 2003 @ 17:03:43 #225
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15179742
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:51 schreef Sj25 het volgende:
discriminatie op basis van geloofsovertuiging (imam: homo zijn is een ziekte, homo's zijn minder dan varkens)
(paus: Aids gaat door het condoom)
Ik ga naar huis.
pi_15179853
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Michiel Smit: "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger"
Uit z'n verband gerukt? Ik heb dat topic eens opgezocht op stormfront, het stond er inderdaad. Ging over Eminem of zo.

I rest my case

Dat is dus WEL uit zijn verband gerukt, je hebt het dus niet opgezocht of je hebt maar de helft gelezen. Michiel Smit zei dat naar aanleiding van ghetto vorming in Nederland. Dat veel autochtone Nederlanderse jongeren ghetto vorming stoer vinden (door muziek als eminem, films etc), en er dus ook ghettovorming ontstaat met gangs en alle andere nare dingen waar in Amerika dagelijks tientallen doden door vallen. Michiel Smit zei toen naar aanleiding daarvan, "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger", waarop hij doelde dat er 1 ding erger is dan ghettovorming door negers, is dat als het door anderen (waaronder blanken) gebeurd die het doen omdat het stoer lijkt. En ik geef toe, het is nogal slecht omschreven, maar dat is wat hij bedoelde. (even voor de mensen die niet weten wat ghettovorming en gangs zijn, dit zijn 99.9% negeroide mensen die in wijken en soms hele stadsdelen met eigen groepen (gangs) andere groepen bestrijden met ernstig geweld om macht in die wijken. Iets waar politie amper greep op heeft.

Rob Oudkerk van de PvdA nam zelf 'kut marokkanen' in de mond, terwijl PvdA toch een behoorlijk linkse partij is.

[Dit bericht is gewijzigd door Sj25 op 05-12-2003 17:12]

pi_15179988
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:07 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Dat is dus WEL uit zijn verband gerukt, je hebt het dus niet opgezocht of je hebt maar de helft gelezen. Michiel Smit zei dat naar aanleiding van ghetto vorming in Nederland. Dat veel autochtone Nederlanderse jongeren ghetto vorming stoer vinden (door muziek als eminem, films etc), en er dus ook ghettovorming ontstaat met gangs en alle andere nare dingen waar in Amerika dagelijks tientallen doden door vallen. Michiel Smit zei toen naar aanleiding daarvan, "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger", waarop hij doelde dat er 1 ding erger is dan ghettovorming door negers, is dat als het door anderen (waaronder blanken) gebeurd die het doen omdat het stoer lijkt. En ik geef toe, het is nogal slecht omschreven, maar dat is wat hij bedoelde.

Oh, jij weet wel wat Michiel Smit bedoelt Ben je Michiel Smit zelf?
pi_15180015
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh, jij weet wel wat Michiel Smit bedoelt Ben je Michiel Smit zelf?

Nee ik heb de gehele context gelezen omdat ik wel eens wilde weten hoe hij bij die uitspraak kwam. Jij kunt echt niet discussieren hé? Telkens als ik met feiten en onderbouwing kom kap jij het af met een snauw....
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:14:38 #229
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15180034
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:07 schreef Sj25 het volgende:
Dat veel autochtone Nederlanderse jongeren ghetto vorming stoer vinden (door muziek als eminem, films etc),
Gevaar erotiseerd. Zie Mabel.
quote:
Iets waar politie amper greep op heeft.
Nou, de gummiknuppel erover. De politie meer bevoegdheden, en de knuppel over deze kleine groep mensen hebben. (Dat is ee standpunt die elke partij wel kan verzinnen.) Sim-pel. Daar voor hoeven we niet elke ochtend op school het volkslied te zingen om de 'volksgeest' te bevorderen zoals Michieltje dat zo graag wil.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:15:44 #230
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15180060
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:13 schreef Sj25 het volgende:
Nee ik heb de gehele context gelezen omdat ik wel eens wilde weten hoe hij bij die uitspraak kwam. Jij kunt echt niet discussieren hé? Telkens als ik met feiten en onderbouwing kom kap jij het af met een snauw....
Iedereen kan overal een andere context in lezen. Iemand die voor Michieltje is, zal iets heel anders zien dan iemand die er tegen is. Dat heeft niets te maken met wat het olijke menneke er nou mee bedoelde.
Ik ga naar huis.
pi_15180315
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:13 schreef Sj25 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon in op je opmerkingen zonder te vloeken, schelden e.d. Je moet tegen wat tegenstand kunnen...

Zegt het niet al genoeg over Smit als 'ie op dat forum komt?

Het bewuste topic:

quote:
Dit is een origineel artikel uit de nieuwe revu.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier van walg.
Dit wiggerprobleem loopt aardig uit de hand de laatste tijd
en het heeft al een aantal jaren de tijd gehad om te ontplooien.
Steeds meer blanke jongeren krijgen geen respect meer voor
hun zelf en hun nationaliteit omdat ze volledig worden beinvloed
door hun multi-kulturele omgeving en de media die zo'n omgeving
promoot door o.a. videoclips,"liederen" en reclames waarin men
negers met surinaamse of antiliaanse woorden een product
promoten. Taalbeheersing is er al hellemaal niet meer bij onze jeugd.
Hier moet een eind aan komen voor eens en altijd!
Het gaat inderdaad over ghetto's
pi_15180632
quote:
Dit is een origineel artikel uit de nieuwe revu.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier van walg.
Dit wiggerprobleem loopt aardig uit de hand de laatste tijd
en het heeft al een aantal jaren de tijd gehad om te ontplooien.
Steeds meer blanke jongeren krijgen geen respect meer voor
hun zelf en hun nationaliteit omdat ze volledig worden beinvloed
door hun multi-kulturele omgeving en de media die zo'n omgeving
promoot door o.a. videoclips,"liederen" en reclames waarin men
negers met surienaamse of antiliaanse woorden een product
promoten. Taalbeheersing is er al hellemaal niet meer bij onze jeugd.
Hier moet een eind aan komen voor eens en altijd!
en dan de uitspraak:
quote:
Taalbeheersing is er al hellemaal niet meer bij onze jeugd.

Die kerel kan zelf helemaal geen Nederlands!! Ik twijfel zelfs aan zijn nationaliteitsgevoel!! Hup; land uit schoppen die kerel!!!
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:52:43 #233
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15180947
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:37 schreef DonStefano het volgende:

[..]

en dan de uitspraak:
[..]

Die kerel kan zelf helemaal geen Nederlands!! Ik twijfel zelfs aan zijn nationaliteitsgevoel!! Hup; land uit schoppen die kerel!!!

.....of de voorzitten van een vereniging die het zingen van het volkslied verplicht wil stellen in de schoolklas. Maar zelf de tekst niet kent. Geweldig gewoon. Dat soort figuren, figureren in hun eigen slapstick film.

ps: Leeghoofd Smit heeft wel een gat in de markt ontdekt: Halal Hema worst

vrijdag 5 december 2003 @ 17:53:13 #234
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15180958
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

.

MASKERS AF door KOLOM
FOK EN KAFKA, BASTAARDKINDEREN VAN DE ANNE FRANK STICHTING (2)

Sedert een jaar of vijftien worden Nederlandse nationalisten van gematigd tot extreem geterroriseerd door twee schimmige organisaties genaamd Fascisme Onderzoek Kollektief (FOK) en Kollektief Anti Fascistisch/Kapitalistisch Archief (KAFKA). Middels ongefundeerde beschuldigingen, door inbraak en diefstal verkregen informatie en het illegaal beheren van persoonsgegevens wordt iedereen die van nationalisme kan worden beticht publiekelijk aan de schandpaal genageld. KOLOM bericht over de geschiedenis, verbanden en activiteiten van de "linkse" BVD.

ONTSTAAN VAN KAFKA
In 1988 splitst een aantal FOK medewerkers zich af vanwege "politieke meningsverschillen". (1) De afsplitsing noemt zich Internationaal Politiek Documentatiecentrum (IPD) en laat zich op 23 september van dat jaar als stichting registreren bij de Amsterdamse Kamer van Koophandel en krijgt nummer 207988. Men maakt gebruik van postbus 59043 die op een adres in de Amsterdamse De Wittenstraat staat geregistreerd.

IPD blijkt slechts een naam, want al snel schrijven de ex-FOKkers onder de naam Kollektief Anti Fascistisch/Kapitalistisch Archief (KAFKA) in o.a. Casablanca. Met de naam "archief" verwijst men impliciet naar het ArchievenOverleg zoals dat vooral eind jaren ’80 en begin jaren ’90 regelmatig plaatsvond en waarbij o.a. FOK, AMOK (Anti Militaristisch Onderzoeks Kollektief), Jansen & Janssen (Onderzoeksbureau naar o.a. BVD, PID etc), SPOK (Spekulatie Onderzoeks Kollektief), IISG (Internationaal Instituut Sociale Geschiedenis) en het linkse periodiek Kleintje Muurkrant aanwezig zijn.

KAFKA gaat voor het eerst grandioos de fout in wanneer het de brochure "Aktieve nazi’s in Nederland, Deel 1" uitgeeft in Februari 1993. Er staan zoveel fouten in dat de brochure snel uit de handel wordt genomen en AFA Nijmegen haar postbus 31420 niet meer ter beschikking van KAFKA wil stellen. In 1994 geven KAFKA, FOK en AFA LS (Nijmegen) nog wel de brochure "De foute kandidaten van CD, CP ’86 en andere partijen uit waarin zo’n 50 mensen met naam, adres etc worden vermeld. Waar het FOK middels haar Dossier-reeks aan financiële middelen tracht te komen, daar kiest KAFKA de tactiek van een regelmatig verschijnende Nieuwsbrief en publicatie van haar "onthullingen" in (actie)bladen als Ravage, Kleintje Muurkrant, De Fabel van de Illegaal en Kleur, het blad van de Stichting Nederland Bekent Kleur.

Tegenwoordig noemt KAFKA zich overigens "Anti-fascistische Onderzoeksgroep Kafka", de politiek beladen naam uit de krakersjaren ’80, waar men zich vroeger van bediende opent blijkbaar geen deuren bij mogelijke betalers.

BUITENLANDSE CONTACTEN
Evenals de AFS en het FOK streeft KAFKA kontakten met buitenlandse organisaties na. Er wordt samengewerkt met het Britse Searchlight, een onderzoeksgroep die 25 jaar geleden werd opgericht door leden van the Communist Party of the UK en tegenwoordig zelfs als liefdadigheidsorganisatie staat ingeschreven terwijl zij veelal in één adem genoemd wordt met de Anti Nazi League, een gewelddadige antifa-knokploeg die onderleiding staat van de trotskistische Socialist Workers Party (de Nederlandse tak heet Internationale Socialisten en heeft als antifamantelorganisatie vorig jaar SAMEN opgericht).

Medewerkers en leidinggevende activisten van Searchlight gingen zover in het infiltreren in allerlei (schimmige) nationalistische groeperingen in Engeland dat ze werden veroordeeld wegens racisme, gewelddadige demonstraties en zelfs het oprichten van een fascistische organisatie. Andere medewerkers hadden veroordelingen wegens prostitutie van minderjarige jongens, inbraak, brandstichting, zwendel met kredietkaarten etc. (2) Searchlight wordt overigens door veel linksen verweten met de Britse geheime dienst MI5 samen te werken. KAFKA op haar beurt is de laatste drie jaar om haar "goede"contacten met politie en overheid verweten zich te laten gebruiken door de Nederlandse staat.

In Vlaanderen heeft KAFKA onderdak gevonden op de internetwebstek van Patje Coemans. Deze AGALEV-er (voor de Nederlandse lezers: dit is de Vlaamse variant van GroenLinks) is de plaatselijke AFF (Anti Fascistisch Front) organisator van Hemiksem alwaar ook de postbus van het Antifa.net gevestigd is. Onder zijn schuilnaam "Jef" vertelde Patje dat hij op Internet een databank van zo’n 400 Belgische fascisten bijhoudt, in België, net als in Nederland, een zware misdaad waar een maximale boeten van een miljoen frank (ca. 18.000 gulden) op staat.

In Duitsland werkt KAFKA samen met allerhande groepjes van de brandschattende Autonome Antifa (M) tot de neocommunisten van het Antifascistisches Infoblatt. Erg veel verder dan het uitwisselen van ondeugdelijke informatie gaat deze samenwerking overigens niet.

EXIT IPD, KAFKA JURIDISCH IN DE FOUT
Op 29 april 1996 wordt het IPD ontbonden. De op 14-1-1967 te Utrecht geboren Johan Willem Philip Wagenaar, tegenwoordig domicilie houdende aan de Brouwersgracht in Amsterdam die van 22-11’94 tot 29-4’96 secretaris/penningmeester was, wordt aangewezen als vereffenaar. Het enige andere bestuurslid, de Haarlemmer Arthur Elzinga (geboren 12-12-1969) zullen we later nog tegen komen. De postbus wordt overigens nog steeds door KAFKA gebruikt o.a. in het blad Kleur van NBK. Ene Hennie "Molenaar" bewoont het adres waar de postbus geregistreerd staat, maar zegt desgevraagd "niets meer met dat zooitje te maken te hebben.

In navolging van het FOK diende ook KAFKA een klacht in tegen een muziekdistributiebedrijf, Nordisc van de Leeuwarder Robert Brouwer. En ook KAFKA kreeg nul op het rekest. Het Openbaar Ministerie zag geen aanleiding om tot vervolging over te gaan, tot woede van Gerard Dekker van KAFKA, maar in hoger beroep durfde men toch niet te gaan, bang als ze zijn hetzelfde lot (bankroet door juridische vorderingen) als het Fok te ondergaan.

NAAMLOZE KRAKERS?
Naast Gerard Dekker (pseudoniem) treed KAFKA ook naar buiten door Willem Hart (pseudoniem) en Harold van Dijk (alweer een pseudoniem) die o.a. bij de Vlaamse Jongeren Mechelen en Nordisc materiaal aanvraagt. Men besteld allerlei brochures, bladen, CD’s etc bij nationalisten, skinheads en anderen onder genoemde namen en bijna altijd op postbus 14710 in Amsterdam. De postbus staat geregistreerd op Spuistraat 216, wat op haar beurt het kraakpand "Vrankrijk" is waar vanuit de rellen bij de Eurotop in 1998 georganiseerd werden. Om aan informatie te komen gaat KAFKA vrij ver blijkens dit gedeelte uit een brief die men onder de naam I.P.D. aan Voorpost stuurde in 1990: "Voor de eerlijkheid: wij zijn het weliswaar zeker niet op alle punten met u eens, maar vinden wel dat in een (zogenaamde) democratie uw geluid gehoord moet kunnen worden, zeker door de mensen die over u schrijven in de pers."(3)

Aan het in 1998 verschenen boek "CP ’86, Met name genoemd", uitgegeven door uitgeverij de Papieren Tijger, de Nederlandse zusteruitgever van de Belgische communistische EPO-uitgever, werd meegewerkt door de vaste fotografe van Vrij Nederland journalist Rinke van den Brink, Yvon Schoenmakers. Veel informatie in het boek was overigens van de hand van Van den Brink, een oud CPN-er.

DE SP-CONNECTIE
Een opvallende link van KAFKA loopt naar de (ex)-maoïstische Socialistische Partij (SP). Waar bijna alle communisten, socialisten, marxistisch-leninisten en trotzkisten hun eigen antifa-commiteetje hebben, daar heeft de SP zich nooit openlijk met het bestrijden van het "voetvolk" van het kapitaal beziggehouden. Dat is de laatste jaren veranderd, vooral om stemmers weg te trekken bij een andere populist, Janmaat. Voor de Tweede Kamerverkiezingen van mei 1994 betaald de SP een onderzoek naar het stemgedrag van Janmaat en ook het infiltratiewerk van Bas van Hout dat uitmond in het brabbelwerkje "Dansen met de duivel" is i.s.m. de SP tot stand gekomen.

Vooral in Rotterdam heeft de SP een groep AFA-aanhangers in haar geleden, één van hen (Yorrik Haan) schopt het zelfs tot deelraadslid in Delfshaven en in 1998 tot gemeenteraadslid in Schiedam. Aan de vooravond van de AFA-demonstratie in Delft tegen de Willem van Oranjeherdenking van Voorpost op zaterdag 11 juli 1998 wordt in verschillende SP-kantoren het KAFKA-boek "CP ’86 met name genoemd" gratis aangeboden aan belangstellende journalisten, misschien ook financieel mede mogelijk gemaakt door de SP? Een directe verbinding van de IPD/KAFKA naar de SP is eerder genoemde Arthur Elzinga. In de Tribune (partijorgaan van de SP) wordt hij opgevoerd als medewerker van de Tweede Kamerfractie van de SP.

Nu het FOK als "serieuze" concurrent is uitgeschakeld, van samenwerking was de laatste jaren al helemaal geen sprake meer gezien het feit dat van beide organisaties dezelfde namen opdoken in de adressenbestanden van nationalistische organisaties, kunnen de ex-krakers van KAFKA het braakliggende terrein vullen, maar de tijd lijkt er niet rijp voor gezien de ineenstorting van het partijpolitieke extreemrechtse spectrum in Nederland. Op Internet vult men de rubriek "Laatste nieuws" dan ook doorgaans met wat men van de Onafhankelijke Nationale Persdienst (ONP) afpikt, aangevuld met wat krantenberichten. Beraadt KAFKA zich op haar toekomst, na het debacle Nordisc, de dramatische verkoopcijfers van het CP ‘86-boek en de tanende belangstelling voor de KAFKA-Nieuwsbrief?? We zullen het voor het einde van het jaar weten!
'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars?

pi_15181375
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

-subjectieve geschiedschrijving-
'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars?

En waarom zou ik de website over Michiel Smit niet moeten geloven?
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:13:01 #236
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15181466
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

En waarom zou ik de website over Michiel Smit niet moeten geloven?

Kafka geloven is zoiets als een nazi geloven als hij beweert dat 'de joden' altijd overal achter zitten.
pi_15181820
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:13 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Kafka geloven is zoiets als een nazi geloven als hij beweert dat 'de joden' altijd overal achter zitten.

Oh...

Citaten als "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger" zijn dus wel uitgesproken....of ben ik ook een soort van nazi als ik dit soort citaten aanhaal?

pi_15182481
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:40 schreef Sj25 het volgende:[b]Zelfs in Turkije zijn moslims beter geemancipeerd omdat de vrouw daar in bijvoorbeeld overheidsgebouwen niet eens een hoofddoek meer mag dragen omdat het dus een teken van onderdrukking van de vrouw is..
Nee, omdat Turkije een seculier land moest worden. Daarom mogen mannen er ook geen fez meer dragen.
Raar land trouwens, waar een symbool van onderdrukking alleen in overheidsgebouwen verboden wordt. Je verbiedt iets, of je verbiedt het niet.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 5 december 2003 @ 19:25:18 #239
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15183215
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh...

Citaten als "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger" zijn dus wel uitgesproken....of ben ik ook een soort van nazi als ik dit soort citaten aanhaal?

Nee hoor, als je kan laten zien of dat ergens anders te lezen is dan op Kafka.
pi_15184490
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:25 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Volgens mij is de desbetreffende uitspraak van Stormfront verwijderd, want ik kan hem niet meer terugvinden. Hier wordt er in ieder geval op Fok! over gesproken: Michiel Smit: extreem of niet?

Andere posts zijn nog wel terug te vinden: http://www.stormfront.org/forum/search.php?searchid=267753

Overigens heeft Michiel Smit gewoon toegegeven dat hij degene was die schuil ging onder de nick 'wooninrotterdam'...

quote:
Leefbaar Rotterdam-raadslid Michiel Smit is in opspraak geraakt. Kort geleden erkende hij onder het pseudoniem 'wooninrotterdam' deel te hebben genomen aan discussies op de webfora van Polinco en Stormfront. De fractie riep Smit ter verantwoording. Hij bood excuses aan. Daarmee lijkt voor de LR-fractie de kous af.

bron

Dit is allemaal wel een beetje 'ouwe koeien' uit de sloot halen, dit speelde ruim een jaar geleden. Ik beoordeel Smit liever op zijn woorden en daden van nu.
pi_15184683
quote:
Desgevraagd reageert Smit op zijn meest herhaalde uitspraak in de media, een zin die hij op een rechts-georienteerde website heeft geschreven: Er is een ding erger dan een neger, een blanke neger. Smit: ,,Ik ben geen voorgeprogrammeerd iemand, ik heb ook emoties. En soms zeg ik ongenuanceerde dingen. Maar als ik een blanke jongen zie lopen met zon panty op zijn kop, dan denk ik: waar komt dat vandaan? Ghettorap vinden ze heel normaal, maar iemand met een kale kop is gelijk een neonazi. Dat vind ik een beetje vreemd. Het is niet het grootste probleem in de samenleving, maar ik kan me er wel aan ergeren. Hij besluit: ,,Sommigen zeggen over mij dat ik er een politiek incorrecte mening op nahoud. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil mijn eigen visie erop kunnen nahouden. Dat recht heb ik.

bron: origineel Spits van 2/1/2003, is kennelijk verwijderd van de site van NR maar staat nog wel in de Google-cache

vrijdag 5 december 2003 @ 20:31:28 #242
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_15184948
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_15185047
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:12 schreef Kozzmic het volgende:
Overigens heeft Michiel Smit gewoon toegegeven dat hij degene was die schuil ging onder de nick 'wooninrotterdam'...
Dat is ook juist goed, hij geeft zijn fouten toe. Iedereen maakt fouten, ik, jij iedereen.Ik heb heel kritisch gekeken naar wat Smit heeft gedaan in het verleden, en dat valt allemaal reuze mee. Hij heeft niks meer of minder gedaan dan de gemiddelde Nederlander en iedere Nederlander neemt wel eens de verkeerde woorden in de mond.

Ik zou wel eens Wijnand Duyvendak willen horen dat ie toegeeft wat hij allemaal op ziin kerfstok heeft. Maar dat soort figuren houden alles zo stil mogelijk. En logisch ook, terrorisme, afpersing en bedreigingen zijn niet echt dingen om trots op te zijn. Maar dat heeft Smit ook niet op zijn kerfstok. Het enige wat Smit heeft gedaan is wat impulsieve uitlatingen... tja, niet netjes maar gebeurd mij ook vaak zat.

vrijdag 5 december 2003 @ 20:39:06 #244
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_15185100
Kan me ook weinig dingen voorstellen waar ik meer aan erger dan Nederlandse negers die denken dat ze 'ghetto' zijn en een cultuur van geweld aanhangen. Nou ja, ik erger me inderdaad meer aan blanke snotapen die dat ook proberen na te apen. Maar goed, de debilisering van de Nederlandse jeugd was al enige tijd aan de gang.
pi_15185149
Tjaaaaaa over maskers af gesproken
Hieronder nog een paar maskers af

Eerder werd in dit topic het artikel "Fok en Kafka..etc" gepost

Het artikel MASKERS AF door KOLOM
FOK EN KAFKA, BASTAARDKINDEREN VAN DE ANNE FRANK STICHTING (2)
staat ook op de website sdnl. http://www.sdnl.nl/kafka.htm
Onderaan het artikel was deze quote

quote:
Alle informatie voor deze rubriek kunt u sturen naar de VP-adressen op bladzijde 2, a.u.b. KOLOM in de linkerbovenhoek vermelden. KOLOM (Kritisch Onderzoek Linkse Ondermijning) maakt in Nederland deel uit van de Initiatiefgroep Nooit 1984 (IN '84). De, bij deze in de Noordelijke Nederlanden landelijk opererende groep, aangesloten onderzoeksgroepen publiceren in verschillende tijdschriften en op het Internet. U kunt uw medewerking verlenen door alle relevante informatie op te sturen aan; IN '84, Postbus 181, 2300 AD Leiden. Een financiële bijdrage (altijd welkom) kunt u storten op de rekeningnummers van Voorpost, o.v.v. Gift IN '84.

Deel 1 is verschenen in 1999 in Revolte, blad van het fascistische Voorpost zie: http://www.vooraan.net/onp/mei1999.htm

Kafka-site meldt het volgende over Nooit 1984 en diens kloon Kolom
http://www.kafka.antifa.net/boerhoog.htm

quote:
Na het definitieve overlijden van ODIN ontstaan er in 1998 enkele nieuwe anti-antifa clubjes. De 'Initiatiefgroep Nooit 1984' (IN '84) fungeert hierbij als een soort koepelorganisatie.
De sporen naar de drijvende kracht achter de IN '84 leiden
naar ex-ODIN-man Tim Mudde, nu actieleider bij Voorpost.
Eén van de groepjes die bij de IN '84 is aangesloten noemt zichzelf 'Werkgroep Blijf Waakzaam' (WBW). Men is bereikbaar via de postbus van Marcel Hoogstra. Namens de WBW schrijft iemand onder het pseudoniem Americo in 1998 artikelen over links en anti-fascisten in het partijblad van de VNN, en later als deze partij is overgegaan in de NNP in hun blad 'Barricade'. Americo roept op om 'alle informatie over "anti" fascistische en (s)linkse acties, activisten en alle andere socialistische en anarchistische ondermijnende activiteiten. Kranten artikels, foto's, linkse acties etc.' naar de postbus van Hoogstra te sturen. Binnenkort zal men 'een zeer uitgebreid fotoboek van radicale antifa' gaan uitgeven. Het kost weinig moeite om hier de activiteiten van Hoogstra en De Boer in te herkennen.
http://www.kafka.antifa.net/mudde.htm
quote:

Tibor Rudolf Mudde werd op 23 februari 1965 in Amsterdam geboren. Hij is sinds geruime tijd één van de belangrijkste figuren binnen extreemrechts in Nederland. Als tiener raakt hij verzeild in het extreemrechtse circuit en wordt hij lid van de Nederlandse Volksunie. In 1985 staat hij op de verzendlijst van het Consortium de Levensboom van de weduwe Rost van Tonningen. Op deze lijst staan veel extreemrechtse activisten en topnazi's.
Het zwaartepunt van Mudde's activiteiten ligt op dat moment echter in het Jongerenfront Nederland (JFN). Dit is dan een nazistische organisatie onder leiding van Stewart Mordaunt.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluesdude op 05-12-2003 20:45]

pi_15185163
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:39 schreef Pennypacker het volgende:
Kan me ook weinig dingen voorstellen waar ik meer aan erger dan Nederlandse negers die denken dat ze 'ghetto' zijn en een cultuur van geweld aanhangen. Nou ja, ik erger me inderdaad meer aan blanke snotapen die dat ook proberen na te apen. Maar goed, de debilisering van de Nederlandse jeugd was al enige tijd aan de gang.
Nu zeg je dus exact wat Michiel Smit met die uitspraak bedoelde.... Je zegt het zelfde alleen genuanceerder... zo had hij het ook moeten doen en had er geen haan naar gekraait...
pi_15187591
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:39 schreef Pennypacker het volgende:
*checkt profiel

geboortedatum: 1987
Behoor jezelf dan ook niet tot die jeugd?!

pi_15188286
Zeg, users die over KAFKA willen discussieren openen maar een nieuw topic. Bovenstaande posts van Robert_Jensen en Bluesdude hebben niets meer met dit topic te maken.
pi_15188475
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 22:36 schreef DonStefano het volgende:

[..]

*checkt profiel

geboortedatum: 1987
Behoor jezelf dan ook niet tot die jeugd?!

Geen leeftijdgenoten aanvallen.
pi_15189363
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:25 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Sorry Kozzmic, maar ik wil hier echt op ingaan.

Het is gewoon gepost op het forum van Stormfront ()

Zie ook de post van Kozzmic zelf.....

pi_15189791
Ik zeg niet dat je per definitie geen KAFKA erbij mag sleuren, maar het moet wel nog iets met het onderwerp te maken hebben.

Maar goed, dit topic is ook weer bijna vol...

pi_15205239
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 23:07 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Geen leeftijdgenoten aanvallen.

-leeftijdgenoot?! ik ben toch wel wat jaartjes ouder dan deze user
-en volgens mij is hij het die de jeugd infantiel noemt, en jongeren die van rapmuziek houden snotapen noemt...

maandag 8 december 2003 @ 00:16:21 #253
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15238338
Nieuw Rechts lijkt me minder extreem dan deze club: Voorman DWARS (GL-jongeren) in opspraak..
Voor zover mij bekend blijft NR gewoon binnen de wet en terroriseert NR geen individuen omdat deze een afwijkende mening hebben over samenlevingsinrichting waaronder de omgang met dieren, laat staan dat zij dit goedpraat.
pi_15238630
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:16 schreef sjun het volgende:
Nieuw Rechts lijkt me minder extreem dan deze club: Voorman DWARS (GL-jongeren) in opspraak..
Voor zover mij bekend blijft NR gewoon binnen de wet en terroriseert NR geen individuen omdat deze een afwijkende mening hebben over samenlevingsinrichting waaronder de omgang met dieren, laat staan dat zij dit goedpraat.

En dat is de definitie van een extreme politieke stroming? Bij mij in ieder geval niet....Standpunten zijn daar bij mij van belang.
pi_15238663
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

En dat is de definitie van een extreme politieke stroming? Bij mij in ieder geval niet....Standpunten zijn daar bij mij van belang.

Bovendien hebben enkele bestuursleden en aanverwante geesten een nogal geweldadig en racistisch verleden. "Maar dat was vroeger" volgens Sjun.
  maandag 8 december 2003 @ 00:56:36 #256
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15239191
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Bovendien hebben enkele bestuursleden en aanverwante geesten een nogal geweldadig en racistisch verleden. "Maar dat was vroeger" volgens Sjun.

Ik vind het nu eenmaal belangrijker mensen op hun daden te beoordelen dan mee te doen met toeschrijvingen. In de alledaagse praktijk mag ik graag eens zieken maar als het om het echie gaat weiger ik een etiket te plakken dat niet door eigen ervaring bevestigd is.

Verder vind ik het van belang situaties tegen de context te belichten waarin zij plaatsvonden. Een clubje brallende studenten met wat lullograppen over migranten benoem ik dus niet meteen tot Nazi's of racisten terwijl een man als Joop Glimmerveen van mij het etiket racist wel krijgt totdat hij zelf afstand neemt van zijn eigen uitspraken of weet toe te lichten waarom ze mogelijk anders zijn opgevat dan door hem bedoeld.

Sommige mensen hebben het plakken van stickers echter nodig zoals een hond ook via de geëigende hondenmethode een eigen territorium afbakent. Voor hen moet alles wel zo bekend en wel zo overzichtelijjk blijven. Het uitzetten van een geurvlag of het plakken van een sticker helpt hen daarbij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')