abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2003 @ 09:52:36 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_14808827
Het moet niet gekker worden hoor.

Na eerdere berichten uit de media dat Ede nu (eindelijk) een totaal zero tolerance beleid gaat voeren, wordt de gemeente nu 'beschuldigd' van het voeren van een 'apartheidsregime', en het niet willen meewerken aan andere oplossingen.

quote:
Gepubliceerd | vrijdag 21 november 2003. Gewijzigd | vrijdag 21 november 02:28 uur.

Marokkanen Ede kwaad op gemeente
Van onze verslaggever Toine Heijmans

AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap in Ede is woedend over het plan van de gemeente een groep jonge criminelen onverbiddelijk aan te pakken, en verder niets meer voor hen te doen. 'Dit gaat escaleren', zegt voorzitter Abderrahim Gssime van de Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede (KMGE). 'Op deze manier krijgen we een politiestaat.'

Gssime zei woensdag in de media voorstander te zijn van het hard aanpakken van criminaliteit. Maar de notie dat hij het plan steunt, is volgens hem verkeerd. 'Hard aanpakken geldt voor iedereen, niet alleen voor Marokkanen. Anders hebben we te maken met een apartheidsregime. Het steekt ons vooral dat we niet zijn betrokken in de plannen.'

Gemeente en politie willen de harde kern van veertig overlastgevende jongeren bestrijden met een apart team van acht agenten, volgens de methode waarmee de harde kern voetbalsupporters van Vitesse wordt aangepakt in Arnhem. De jongeren worden in kaart gebracht, de leiders eruit gehaald en voor de echte criminelen rest repressie. Ook wordt getracht een groep van zo'n tweehonderd 'meelopers' via het welzijnswerk te behoeden voor afglijden.

Volgens Gssime zal van het tweede deel van het plan niets terechtkomen. 'Dit kost de gemeenschap een hoop geld en vergroot de onrust en stigmatisering. Als de burgemeester ouderen in Ede bang wil maken, dan heeft hij dat nu voor elkaar.' Volgens hem en anderen waren geen Marokkanen uitgenodigd bij het bespreken van het plan. Dat heeft wrevel gewekt. 'De burgemeester denkt in wij en zij. Dat is ons grootste bezwaar: hij heeft een dubbele agenda.'

De gemeente Ede is verbaasd over de 'onredelijke kritiek' van Gssime. 'Het gemeentebestuur wenst zich volledig te distantiėren van deze uitspraken', meldt burgemeester Robbertsen via een persbericht. Hij benadrukt dat het plan niet alleen op Marokkaanse jongeren is gericht, en dat het met de meeste Marokkanen in Ede prima gaat. 'Over het plan van aanpak zal binnenkort contact met de betrokken groep gelegd worden.'

Vijf jaar geleden probeerde Ede ook de overlast te bestrijden in met name de wijk Veldhuizen A. Het zero-tolerance-beleid heette destijds back to normal (Baton), en leidde volgens de Marokkaanse gemeenschap tot een zeer gespannen situatie in de wijk. Daarop probeerden Marokkaanse bewoners, verenigd in adviesgroep Irshad, met de harde kern van criminele jongeren in gesprek te komen en de 'meelopers' voor het slechte pad te behoeden. Volgens Irshad-lid Said el Bachrioui kon dat lukken, maar werkten politie en gemeente nauwelijks mee. 'Het hele circus begint nu weer opnieuw.'

Bron

Dan vraag ik me nu af of meneer Gssime nu aan het provoceren is, of echt erin geloofd dat 'zij' goed zijn en de rest fout (in andere woorden; een gigantisch bord voor z'n hoofd heeft)?

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:00:09 #2
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_14808957
Op zich wel grappig, men heeft het over het hardhandig aanpakken van criminele probleemjongeren, vervolgens zegt de Marokkaanse gemeenschap dat het alleen op Marokkanen gericht is. Wie legt nou de link tussen crimineel en Marokkaans
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:04:10 #4
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_14809027
Wat ik ook niet snap: ik zag die heer Gssime in 2Vandaag praten over het project, en met geen woord repte hij over problemen met de gemeente. Integendeel: hij was er positief over! Ik vraag me dan ook af of ik wel dezelfde heer Gssime heb gezien, want die naam is me i.i.g. bijgebleven. Een broer of ander familielid?

In ieder geval: het is niet meer dan logisch dat de keiharde aanpak voor iedereen geldt. Maar het gaat nu even over een groep van 40 zware criminelen die een hele wijk terroriseren. Of dat nu kutmarokkanen of kuthollanders zijn zal me worst wezen.

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_14809125
Ja als het alleen marokanan zijn die last veroorzaken moet je natuurlijk geen autochtonen gaan straffen.

dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken :
ik loop over straat met een lekker ijsje in mijn hand. Ik kijk een beetje in de etalages wetend dat ik toch nix nodig heb, maar wie weet is er wel een leuk hebbedingetje.
Oppeens word ik op mijn rug getikt; ik draai me om. Staat oom Agent achter me, ik vraag wat er aan de hand is. Oom agent antwoord serieus "draai je om" (ik denk: dat heb ik net al gedaan) "handen tegen de muur" (en mijn ijsje dan?) "benen wijd!. Je hebt het recht om te zwijgen en ik heb een pest bui dus dat zou ik maar doen als ik jou was" brult oom agent in mijn oor. Ik mee naar het bureau, daar krijg ik de aanklacht te horen: "Wegens het aanpakken van onrust stokende marokanen moeten we ook autochtonen oppakken, sorry maar jij was een makkelijke prooi." ik word met een dagvaarding weer op straat gedumpt.
uhm das niet zo mooi dus.. ik ga maar niet naar Ede denk ik

vrijdag 21 november 2003 @ 10:13:37 #6
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_14809260
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:09 schreef Foxx2k3 het volgende:
Ja als het alleen marokanan zijn die last veroorzaken moet je natuurlijk geen autochtonen gaan straffen.

<onzin verwijderd>

Ehh, ik denk niet dat je met zo'n onzinpost veel bijdraagt aan dit topic. Want je voorbeeld raakt kant noch wal. Zelfs als het grappig bedoeld was vind ik het totaal niet grappig.
Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_14809337
De beste man heeft ook absoluut niet door dat het al geėscaleerd is daarom trekt de hulpverlening haar handen af van deze criminelen en gaat de politie het oplossen.
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:20:18 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_14809450
Wie heeft sowieso het woord punnikwoord "Marokkaanse gemeenschap" verzonnen?!
censuur :O
pi_14809494
Voordat alles weer eens herhaald wordt:

Ede zet acht agenten op Marokkanen

Dit kan prima daarbij.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_14809789
Aangezien dat andere topic al dicht is, gaat deze weer open.

voor zolang als het duurt...... .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:59:23 #11
19479 Mr.J
pi_14810444
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
De beste man heeft ook absoluut niet door dat het al geėscaleerd is daarom trekt de hulpverlening haar handen af van deze criminelen en gaat de politie het oplossen.
Maar heeft die man het ECHT niet door, of loopt het gewoon de boel te stangen?
pi_14810646
quote:
Gemeente en politie willen de harde kern van veertig overlastgevende jongeren bestrijden
Ze gaan een groep jongeren van 40 jongeren bestrijden. Dat alle 40 jongeren nou toevallig marokkanen zijn, das (niet zo veel) toeval.

Als er tussen die groep opeens 2 autochtone nederlanders zitten worden die ook opgepakt hoor.

vrijdag 21 november 2003 @ 11:18:22 #13
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14810846
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:52 schreef Mr.J het volgende:

Dan vraag ik me nu af of meneer Gssime nu aan het provoceren is, of echt erin geloofd dat 'zij' goed zijn en de rest fout (in andere woorden; een gigantisch bord voor z'n hoofd heeft)?

Lezen is ook best lastig he:
quote:
Gssime zei woensdag in de media voorstander te zijn van het hard aanpakken van criminaliteit. Maar de notie dat hij het plan steunt, is volgens hem verkeerd. 'Hard aanpakken geldt voor iedereen, niet alleen voor Marokkanen. Anders hebben we te maken met een apartheidsregime.
Degene die stemming maakt is TS.
pi_14811314
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:18 schreef Nyrem het volgende:

[..]

[..]

Waar staat in die notitie dat ze alleen Marrokanen gaan oppakken? Als blanke Nederlanders zich aan hetzelfde gedrag schuldig maken worden ze ook opgepakt. Die woordvoerder moet niet zo miepen maar eens in zijn gemeenschap gaan praten waarom alles fout gaat. In plaats van wijzen naar de politie.
  vrijdag 21 november 2003 @ 11:52:58 #15
19479 Mr.J
pi_14811821
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:18 schreef Nyrem het volgende:

[..]

[..]

Misschien omdat het grootste gedeelte van de criminaliteit daar wordt veroorzaakt door de Marokaanse gemeenschap?

En dat is een feit, dus ik begrijp niet echt waarom die man moeilijk en verontwaardigd doet.

vrijdag 21 november 2003 @ 12:55:50 #16
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_14813826
Die Gssime heeft een gespleten persoonlijkheid of zo? In De Gelderlander van 19-11-2003 (dus 2 dagen geleden) zei hij namelijk:
quote:
Voorzitter A. Gssime van de Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede (KMGE) ondersteunt de koerswijziging. "Wij hebben al eerder gepleit voor een hardere aanpak." Het vertrouwen in de politie is volgens hem hersteld, sinds in juni de kerngroep en politie een convenant sloten.

bron

Hij is dus lijnrecht in tegenspraak met zichzelf. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij bedreigd is en nu dus wel genoodzaakt is om een draai van 180 graden te maken. Anders kan ik dit ook niet verklaren!
  Moderator vrijdag 21 november 2003 @ 12:59:34 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14813968
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 12:55 schreef Spotmatic het volgende:
Die Gssime heeft een gespleten persoonlijkheid of zo? In De Gelderlander van 19-11-2003 (dus 2 dagen geleden) zei hij namelijk:
[..]

Hij is dus lijnrecht in tegenspraak met zichzelf. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat hij bedreigd is en nu dus wel genoodzaakt is om een draai van 180 graden te maken. Anders kan ik dit ook niet verklaren!

zal ook wel een telefoontje gehad hebben van Abu en consorten (collect want ze kunnen geen baan vinden door discriminerende werkgevers) net als die Belgische ouders van wie hun zoon tijdens een overval is doodgeschoten door een agent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14814182
Ik vind het logisch dat hij boos is, voornamelijk doelend op:
quote:
Het steekt ons vooral dat we niet zijn betrokken in de plannen
  FOK!fotograaf vrijdag 21 november 2003 @ 13:08:13 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14814261
Hij heeft gelijk in die zin, dat je alle criminaliteit aan moet pakken. Het argument "anderen doen het ook, maar die worden niet gevolgd" is bullshit. Als ik hem was zou ik me eens wat meer bezorgd maken over de stigmatisering die die debiele tieners van ze veroorzaakt. Het is altijd dat de politie etc ze een slechte naam geeft. Volgens mij geven dat eigen uitschot ze de slechte naam, maar de rechtsmacht krijgt de schuld door het te benoemen.

Struisvogelpolitiek en het aloude "het is nooit onze schuld".

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf vrijdag 21 november 2003 @ 13:09:14 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14814294
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die man actie durft te ondernemen tegen de eigen jeugd? Het feit dat ze zelf niet optreden is de reden dat het zo uit de hand loopt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 21 november 2003 @ 13:09:32 #21
19479 Mr.J
pi_14814300
quote:
[..]
Volgens de post van Spotmatic lijkt het alsof hij dat al wist en goedkeuring uitgesproken had cq. het goedgevonden had.

En bovendien, waarom zouden voor dit soort besluiten elke maatschappelijk betrokken groep geraadpleegt moeten worden? Zo krijg je weer het effect dat er alleen maar gepraat wordt en er niet tot actie overgegaan wordt/kan worden gegaan.

pi_14814564
Waarom zou de marokkaanse gemeenschap inspraak krijgen in de plannen?

Ze gaan 40 mensen aanpakken die criminele feiten hebben gepleegd.

KLAAR. PUNT NIET MEER OVER LULLEN.

Het is typerend dat de marokkaanse gemeenschap meteen weer op de achterste benen gaat staan. Omdat ze dondersgoed weten dat het over hun eigen zonen gaat.

pi_14814650
disskriemienaasie!!!
Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
pi_14814724
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:09 schreef freud het volgende:
Het feit dat ze zelf niet optreden is de reden dat het zo uit de hand loopt.
Als het niet over hun eigen familie gaat dan is het onzin daartegen op te treden
  FOK!fotograaf vrijdag 21 november 2003 @ 13:25:08 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14814863
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:20 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als het niet over hun eigen familie gaat dan is het onzin daartegen op te treden

Ze zeuren over stigmatisering, maar willen er zelf niets tegen doen of veroordelen acties om het aan te pakken. Het lijkt mij dat als bep[aalde delen uit je gemeenschap rot zijn, je het aanpakt. Vooral in moskeeen en binnen families zou het imo veeel strenger aangepakt kunnen worden. Nu is het onderling een soort heldenstatus als je crimineel bent.

Als je er niets aan wil doen omdat het je familie niet is, moet je ook niet zeuren als de politie actie onderneemt.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_14814968
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:25 schreef freud het volgende:

[..]

Ze zeuren over stigmatisering, maar willen er zelf niets tegen doen of veroordelen acties om het aan te pakken. Het lijkt mij dat als bep[aalde delen uit je gemeenschap rot zijn, je het aanpakt. Vooral in moskeeen en binnen families zou het imo veeel strenger aangepakt kunnen worden. Nu is het onderling een soort heldenstatus als je crimineel bent.

Als je er niets aan wil doen omdat het je familie niet is, moet je ook niet zeuren als de politie actie onderneemt.

Onzin, de normale Marokkaan heeft geen zak te maken met de Marokkaan die zit te relschoppen. De gemiddelde Nederlander hoeft zich ook niet te bekommeren om mederelschoppertjes.

Overigens wordt dit wel gedaan bij een moskee in de buurt. 3 mensen offeren zichzelf telkens op ervoor te zorgen dat hangjongeren oprotten (terwijl ze zelf voor het gebed komen )

pi_14815551
Ok, de grote groep criminelen in Ede gaat nu hard aangepakt worden.
Dit is het enige plan dat nog kan helpen misschien.
Maar waarom hebben de opstarters van dit project dan niet eerst overlegd met het KMGE, (want er was van het begin af aan dus al duidelijk dat het ging om 40 Marokkaanse jongeren)?
Omdat er nu weer de naam Marokkanen vermeldt word is het aannemelijk dat er vanuit de Marokkaanse bevolking kwaad op gereageerd word. Weer komen ze negatief in het nieuws en door al die negatieve publiciteit gaan andere mensen weer denken van : zie je nou ALLE marokkanen zijn slecht en crimineel.
En als ik een van de 'goeie' Marokkanen zou zijn zou ik hier zelf ook wanhopig van worden.
Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat! Ze moeten wel samenwerken met het KMGE omdat het toch om hun jongeren gaat en zij het beste weten hoe de politie ze het beste kan aanpakken.
Maar dan in samenwerking en niet op deze manier.

Als

pi_14816101
Waarom zou moeilijk doen met samenwerken?

Crimineel --> Moet opgepakt worden

Klaar. Ongeacht turk, marokkaan of wie dan ook.

vrijdag 21 november 2003 @ 14:36:52 #29
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_14817344
quote:
Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat!
Kan best handig zijn om te weten welke bevolkingsgroep de meeste sh*t veroorzaakt hoor. We kunnen allemaal wel doen alsof het gewoon criminelen zijn en het aan Nederland ligt, maar iets meer specificaties is altijd wel fijner als je er later serieus op in wilt gaan.
So Now You Know!
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:49:12 #30
19479 Mr.J
pi_14817758
Yep.

De tijd van doodzwijgen begint doorbroken te worden.

pi_14822569
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:43 schreef miss_cee het volgende:

Ze hadden gewoon de nationaliteit van de criminele jongeren niet moeten vermelden in het nieuws dan werd gewoon die groep jongens aangepakt want het belangrijkste is dat de criminaliteit wordt opgelost en niet om welke bevolkingsgroepen het gaat!
Als

Haha in het oorspronkelijke nieuwsbericht stond ook neit eens dat het om Marrokanen ging. Alleen door inmenging van die KMGE is het opeens een Marrokanen nieuwsbericht geworden.
pi_14822903
quote:
[..]

Het steekt ons vooral dat wij er niet in betrokken zijn.

Mijn god, het moet toch niet gekker worden....... Alsof men in Arnhem eerst ook ff overleg gepleegd heeft met de desbetreffende hooligans. Het gaat om een clubje raddraaiers, die worden gewoon aangepakt, niets meer niets minder. Of ze nou rood, bruin, blank, geel of wat dan ook zijn.
pi_14823884
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, het moet toch niet gekker worden....... Alsof men in Arnhem eerst ook ff overleg gepleegd heeft met de desbetreffende hooligans. Het gaat om een clubje raddraaiers, die worden gewoon aangepakt, niets meer niets minder. Of ze nou rood, bruin, blank, geel of wat dan ook zijn.

Oh ja, natuurlijk, ik maakte even een denkfout. Ik dacht even dat de KMGE (Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede) als gevolg van kleine problemen was opgericht. Beetje dom natuurlijk

Het is natuurlijk de plaatselijke vliegmaatschappije

.

Trouwste user 2022 vrijdag 21 november 2003 @ 18:42:33 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_14823924
Spel het woord Ede eens achterstevoren.

Omgekeerde wereld idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14823973
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Onzin, de normale Marokkaan heeft geen zak te maken met de Marokkaan die zit te relschoppen. De gemiddelde Nederlander hoeft zich ook niet te bekommeren om mederelschoppertjes.

Overigens wordt dit wel gedaan bij een moskee in de buurt. 3 mensen offeren zichzelf telkens op ervoor te zorgen dat hangjongeren oprotten (terwijl ze zelf voor het gebed komen )

Mee eens. Ik ken weliswaar niet zoveel Marokkanen, maar degene die ik ken zijn allemaal -zonder uitzondering- aardig en komen absoluut niet overeen met de prototype-relschoppende-Marokkaan. Tien jaar geleden waren het de voetbalsupporters die zogenaamd altijd voor rellen zorgden, en nu zijn het de Marokkanen. En de achterliggende argumentatie is bij beiden zeer zwak.
pi_14825766
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk, ik maakte even een denkfout. Ik dacht even dat de KMGE (Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede) als gevolg van kleine problemen was opgericht. Beetje dom natuurlijk

Het is natuurlijk de plaatselijke vliegmaatschappije

.

Als je leest:
quote:
Vijf jaar geleden probeerde Ede ook de overlast te bestrijden in met name de wijk Veldhuizen A. Het zero-tolerance-beleid heette destijds back to normal (Baton), en leidde volgens de Marokkaanse gemeenschap tot een zeer gespannen situatie in de wijk. Daarop probeerden Marokkaanse bewoners, verenigd in adviesgroep Irshad, met de harde kern van criminele jongeren in gesprek te komen en de 'meelopers' voor het slechte pad te behoeden. Volgens Irshad-lid Said el Bachrioui kon dat lukken, maar werkten politie en gemeente nauwelijks mee. 'Het hele circus begint nu weer opnieuw.'
In de eerste instantie probeerde de politie het dus. Er wordt zelfs even uit de losse pols bij gemeld dat dat tot "gespannen" situaties heeft geleid. Vervolgens mag de marokkaanse gemeenschap het proberen en die falen net zo hard, maar geven vervolgens politie en gemeente de schuld (die zorgden toch voor een gespannen situatie??)

Nu treedt wederom gemeente/politie op. Moeten ze dan weer het wiel gaan uitvinden en weer om de tafel gaan zitten??? Wetende dat dat in het verleden ook niet gewerkt heeft. Dus die KMGE heeft geen enkel recht van spreken, als ze de vorige keer goed werk geleverd hadden, was dit nu niet nodig geweest.

Komt bij dat men spreekt over een harde kern van raddraaiers, maar die KMGE club gaat er bij voorbaat al vanuit dat men de marokkanen bedoelt. Wie stigmatiseert er dan eigenlijk??

pi_14825963
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 13:59 schreef Menyo het volgende:
Waarom zou moeilijk doen met samenwerken?

Crimineel --> Moet opgepakt worden

Klaar. Ongeacht turk, marokkaan of wie dan ook.

<linkse kerk> Waarom noem je het woord Nederlander hier niet? En schrijf je de nationaliteiten heel minachtend zonder hoofdletter? DISCRIMINATIE! </linkse kerk>

Maar inderdaad: de politie wil criminelen aanpakken en gelijk is er een Marokkaanse belangengroep die moord en brand schreeuwt. Zegt wel iets over die groepering...

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_14826125
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:53 schreef AchJa het volgende:
Komt bij dat men spreekt over een harde kern van raddraaiers, maar die KMGE club gaat er bij voorbaat al vanuit dat men de marokkanen bedoelt. Wie stigmatiseert er dan eigenlijk??
Men sprak over marokkanen in de nieuwsberichten

Overigens faalde de politie eerder al, vervolgens de KMG nogwat... wat is er mis met samenwerken?

pi_14826811
Waarom zou die Marokkaanse groep nou inspraak moeten hebben. Degenen die het plan hebben opgezet zijn waarschijnlijk ook allemaal vertegenwoordigers van politie enz. En in een multi-culti samenleving zullen daar ook best wel wat allochtonen bij gezeten hebben. Dus die hadden ook nog hun inbreng kunnen hebben.

Goed plan trouwens, die harde aanpak.

pi_14827193
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Men sprak over marokkanen in de nieuwsberichten

Ik meende dat het in de eerste instantie om jeugdige raddraaiers ging..... Maar dat kan ik fout hebben. Mijn schuld dan.
quote:
Overigens faalde de politie eerder al, vervolgens de KMG nogwat... wat is er mis met samenwerken?
Omdat:
quote:
De Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap
Ede onderschrijft de visie van B&W.In
overleg met de kerngroep zijn tal van
projecten uitgevoerd voor de jongeren,
die niet hebben geholpen.
Tot nu toe heeft dus niets geholpen, van beide kanten niet. Men is er nu eindelijk achter dat het tijd wordt dat de wind eens een keer uit een andere hoek gaat waaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')