abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14796371
Die man is pas goed bezig. Hij maakt echt werk van de betaalbaarheid van onze zorg die echt uit de hand loopt, zeker op langere termijn. Eindelijk iemand die kijkt naar de efficiencymogelijkheden en de kosten aanpakt van de zorg.
Korte termijn one-liners als afbreking van de verzorgingstaat en meer geld voor wachtlijsten klinken natuurlijk leuk, maar wat een onzin allemaal.
Ik denk dat we met Hoogenvorst over 3 jaar de helft van de wachtlijsten kwijt zijn en de betaalbaarheid van de zorg ook gewaarborgd blijft op lange termijn. Wat is de mening van de 'linkse' users over deze man en zijn plannen met de zorg?

Hoogenvorst

pi_14796391
Mag ik als 'rechtse user' dan even vragen wat deze plannen precies inhouden?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_14796424
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:37 schreef American_Nightmare het volgende:

Bureaucratie aanpakken, betaalbaarheid aanpakken, liberalisering, efficiëntie doorvoeren, wachtlijsten terugdringen, meer transparantie etc.

pi_14796857
Zo aan dit topic is goed het egoisme aan Nederland te zien. Wel janken als de pil niet meer vergoed wordt, maar aan betaalbaarheid van de zorg denken hoo maar.
pi_14796935
Het is iig een VVD'er.
pi_14797350
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Bureaucratie aanpakken, betaalbaarheid aanpakken, liberalisering, efficiëntie doorvoeren, wachtlijsten terugdringen, meer transparantie etc.

Nee, dit zijn gelukkig geen 'oneliners' van Hoogervorst.
pi_14797373
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:12 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Nee, dit zijn gelukkig geen 'oneliners' van Hoogervorst.

Jij hebt de afgelopen verkiezingen ook alleen maar op oneliners gestemd; namelijk het verkiezingsprogramma.
pi_14797891
Zonet nog in het journaal... Hoogervorst wil een systeem om de kwaliteit van ziekenhuizen met elkaar te vergelijken...op zich een goed plan, maar jammer dat ziekenhuizen nog steeds geen financiele prikkel hebben om bijvoorbeeld de wachtlijsten weg te werken, en te innoveren. Immers, als een ziekenhuis teveel patienten helpt, kan het zijn dat op een gegeven moment het budget op is, en er dus niemand meer geholpen kan worden... Verder is het ook op eigen rekening als ziekenhuizen investeren om de beste behandelingsmethode uitzoeken, ipv de goedkoopste. Langetermijndenken is ook bij hoogervorst niet zijn sterkste kant...
pi_14798053
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:28 schreef wendy-tje het volgende:
Zonet nog in het journaal... Hoogervorst wil een systeem om de kwaliteit van ziekenhuizen met elkaar te vergelijken...op zich een goed plan, maar jammer dat ziekenhuizen nog steeds geen financiele prikkel hebben om bijvoorbeeld de wachtlijsten weg te werken, en te innoveren. Immers, als een ziekenhuis teveel patienten helpt, kan het zijn dat op een gegeven moment het budget op is, en er dus niemand meer geholpen kan worden... Verder is het ook op eigen rekening als ziekenhuizen investeren om de beste behandelingsmethode uitzoeken, ipv de goedkoopste. Langetermijndenken is ook bij hoogervorst niet zijn sterkste kant...
Het belonen laat hij aan de markt over. Als er verder geliberaliseerd wordt ontstaat er dus wel degelijk een redelijke financiele prikkel.
pi_14798254
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Het belonen laat hij aan de markt over. Als er verder geliberaliseerd wordt ontstaat er dus wel degelijk een redelijke financiele prikkel.

Jammergenoeg is de afgelopen jaren aangestuurd op 1 ziekenhuis per regio, en zijn ook de zorgverzekeraars veel gefuseerd. Die marktwerking is dus niet zo sterk, simpelweg omdat ten eerste... er in bepaalde regio's niet veel keuze is, ten tweede omdat niet ieder ziekenhuis dezelfde diensten biedt. Verder lijkt het me ook vreemd om ziekenhuizen niet voor te bereiden op die makrtwerking, maar simpelweg alleen een keurmerk in te stellen, en niet te belonen op kwaliteit...
  donderdag 20 november 2003 @ 20:42:16 #11
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14798321
Volgens mij is Hoogenvorst de Josti die de discotheken en kroegen 1 januari 2005 rookvrij wil hebben
pi_14798378
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:42 schreef CreativeMind het volgende:
Volgens mij is Hoogenvorst de Josti die de discotheken en kroegen 1 januari 2005 rookvrij wil hebben
Hij is ook degene van de afschaffing van de subsidies van clubs.... heeft een naam hoog te houden dus
  donderdag 20 november 2003 @ 20:45:59 #13
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14798419
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:44 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Hij is ook degene van de afschaffing van de subsidies van clubs.... heeft een naam hoog te houden dus

Daar ben ik niet tegen.
pi_14798570
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:45 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Daar ben ik niet tegen.

Nee, misschien niet, maar het geeft wel aan dat hij nogal... tsja, hoe zal ik het zeggen, VVD-achtige ideeen heeft.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:21:33 #15
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14801281
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:52 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Nee, misschien niet, maar het geeft wel aan dat hij nogal... tsja, hoe zal ik het zeggen, VVD-achtige ideeen heeft.

VVD-achtige ideeën, daar ben ik ook niet tegen
pi_14801445
de VVD ? dat is toch die partij van "met de Euro word alles goedkoper" en "door privatisering gaan de ziektekosten premies omlaag"

en nog staan mensen te juichen als ze weer met zo'n mooi verhaaltje komen

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  donderdag 20 november 2003 @ 22:31:02 #17
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_14801589
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:26 schreef MokroKees het volgende:
de VVD ? dat is toch die partij van "met de Euro word alles goedkoper" en "door privatisering gaan de ziektekosten premies omlaag"

en nog staan mensen te juichen als ze weer met zo'n mooi verhaaltje komen

Het zijn vooral die mensen met lange termijn visie. De variant zonder houten contactlenzen dus.
Say your prayers
pi_14801854
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:21 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

VVD-achtige ideeën, daar ben ik ook niet tegen

Nee, maar wel tegen het rookverbod omdat dat jou beter uitkomt?
pi_14801878
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het zijn vooral die mensen met lange termijn visie. De variant zonder houten contactlenzen dus.

De voorbeelden waarop je reageert tonen wel aan dat het niet echt lange termijn visie is...
  donderdag 20 november 2003 @ 22:43:24 #20
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_14802012
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:39 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

De voorbeelden waarop je reageert tonen wel aan dat het niet echt lange termijn visie is...

In het geval van de privatisering en de euro is het dat wel degelijk.
Say your prayers
  donderdag 20 november 2003 @ 22:45:46 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_14802087
quote:
Mooi streven he. Of het haalbaar is is een tweede. Maar een mooi streven blijft het. Dat rokers terminale ziektes tot hun ambitie rekenen is hun probleem. Andere mensen die geen behoefte hebben aan een lang pijnlijk sterfbed moeten ze met rust laten. Sim-pel.
Say your prayers
  donderdag 20 november 2003 @ 22:51:24 #22
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14802270
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:38 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Nee, maar wel tegen het rookverbod omdat dat jou beter uitkomt?

Nee. Ik rook namelijk niet.
Gisteren was er een item in Nova over deze Hoogervorst en zijn anti-rook plannen. Eigenlijk vindt heel de kamer (inclusief VVD) dat hij met zijn plannen om roken in de horeca te verbieden doordraaft. Hij heeft het typische, hypocriete anti-rook-fanatisme van een ex-roker.
Een rookverbod in de horeca is simpelweg niet haalbaar. Rokers gaan dan gewoon buiten staan. En dan is het buiten gezelliger dus gaat de rest ook naar buiten met z'n glaasje. Resultaat: gezeik over het nuttigen van alcohol in het openbaar. Dat gaat dus nooit werken.
Wat dat betreft is dat plan van de afzuiginstallaties helemaal niet zo gek.
pi_14802389
quote:
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:44 schreef wendy-tje het volgende:
In beide zaken kan ik me prima vinden.
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:15:44 #24
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14805071
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Als ik mij niet vergis is Hoogervorst een VVD-er dus je had wel ongeveer mogen weten wat die man zoal van plan is.

Ik ben het ook met Hoogervorst eens overigens. De verzorgingsstaat blijft niet betaalbaar door de vergrijzing en grotere verzorgingseisen van mensen tegenwoordig.

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:23:56 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_14805275
quote:
Vind ik geen idioot plan, maar niet zo 1-2-3 uitvoerbaar zonder de vrees dat men klandizie zal missen te sussen.

Geen 'muur' van stank en grijpen naar je hals omdat je een stoot gif in je longen krijgt als je een horeca-etablisment binnenwandelt! Het zal niet meteen komen, maar komen zal het!

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 21-11-2003 00:26]

The Internets, I needs it..
pi_14805296
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:15 schreef El_Fenomino het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis is Hoogervorst een VVD-er dus je had wel ongeveer mogen weten wat die man zoal van plan is.

Ik ben het ook met Hoogervorst eens overigens. De verzorgingsstaat blijft niet betaalbaar door de vergrijzing en grotere verzorgingseisen van mensen tegenwoordig.

Ik geloof trouwens dat Hoogervorst evenals Zalm van oorsprong uit de linkse school afkomstig zijn.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
  vrijdag 21 november 2003 @ 00:27:32 #27
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_14805369
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:24 schreef hazelnoot het volgende:

[..]

Ik geloof trouwens dat Hoogervorst evenals Zalm van oorsprong uit de linkse school afkomstig zijn.

Die hebben dan uiteindelijk het licht gezien.
The Internets, I needs it..
pi_14805707
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

huhhuh, ze zitten, afgezien van Lubbers 3, de korte Van Agt kabinetten en Den Uyl, sinds 1967 in de regering. Zo'n 30 jaar is toch een redelijk lange termijn.....Ze hebben toch wel een aantal steken laten liggen dacht ik zo

Of wordt het nu allemaal anders?

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_14808311
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:43 schreef Sickie het volgende:

[..]

In het geval van de privatisering en de euro is het dat wel degelijk.

Geef maar een voorbeeld dat privatisering iets goedkoper heeft gemaakt... het probleem bij privatisering is namelijk bijna altijd dat de onderneming een monopoliepositie (of oligopolie) krijgt, zonder echte concurrentie. Dat betekent of dat er toch nog een hoop gereguleerd wordt door de overheid (dan kun je eigenlijk nauwelijks van privatisering spreken) of dat de onderneming absurd veel gaat vragen voor zijn diensten.
De euro heeft tot nu toe niet echt iets goedkoper gemaakt, juist niet, de prijzen zijn vaak juist omhoog gegaan, want bijna geen consument gaat de grens over om inkopen te doen, omdat het daar 3 cent goedkoper is, tenzij ze dicht bij de grens wonen. Het enige wat het vergemakkelijkt is het handelsverkeer, er hoeft niet elke keer gewisseld te worden met valuta binnen de EU. Ik zeg niet dat ik tegen de Euro ben, maar dat het alles goedkoper zou maken geldt volgens mij niet voor de consument.
pi_14808396
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:24 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Geef maar een voorbeeld dat privatisering iets goedkoper heeft gemaakt... het probleem bij privatisering is namelijk bijna altijd dat de onderneming een monopoliepositie (of oligopolie) krijgt,

Telefonie is stukken goedkoper geworden net zoals electriciteit.
pi_14808446
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Telefonie is stukken goedkoper geworden net zoals electriciteit.

Voor electriciteit zit je als burger nog grotendeels vast aan 1 aanbieder. Als die niet goed functioneert, kun je nog altijd niet goed overstappen. Als voor telefonie KPN je aansluiting afsluit, ben je nog altijd afhankelijk van ze. Dat is geen volledige privatisering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')