Wat laatste reacties:
quote:Niets aan toe te voegen.
Op dinsdag 18 november 2003 18:04 schreef Gia het volgende:[..]
Als er oplossingen gevonden kunnen worden zodat de niet-rokers en met name mensen met problemen aan de luchtwegen, geen last meer hebben van sigarettenrook, dan is roken in gezelschap geen probleem. Maar op dit moment zijn die er niet of nog niet voldoende en is roken nog steeds een probleem.
Hoorde bij de voetbaltraining van mijn zoontje iemand zeggen dat ze daar op het werk een soort van bushokjes hadden met een doorzichtige schoorsteenpijp erop aangesloten op een sterke afzuiginstallatie. Ja, prima oplossing, heeft verder niemand er last van.
Maar ook dan is het al gauw niet goed. Dan voelen die rokers zich weer in een hoekje gedreven als een stelletje paria's. Veel, en ik zeg niet alle, rokers vinden dat ze zelf moeten weten waar en hoeveel ze roken en wensen geen rekening te houden met anderen. Hun argument: Maar je mag hier toch roken! Dan hoef ik toch niet te vragen of iemand er last van heeft! Slaat natuurlijk nergens op en vandaar deze discussie en vandaar de overheidsbemoeienis en het verbieden van roken op bijvoorbeeld de werkplek.
quote:Dat heeft met ontwikkeling te maken, in dit geval gebaseerd op respect voor andermans gezondheid en natuurlijk ook FATSOEN.
Op dinsdag 18 november 2003 19:12 schreef E_Motion het volgende:
Nog ff snel reactie van mij, nah jah eerder een vraagZijn alle niet-rokers soms uit hun schulp gekropen ofzo de laatste paar jaar?
10 jaar geleden hoorde je NOOIT iemand zeiken over roken in de kroeg terwijl toen toch ook echt wel bekend was hoe slecht het is
We vinden het toch ook normaal om geen scheten te laten in het bijzijn van anderen ? Gewoon een kwestie van fatsoen en aangeleerde manieren.
We leven in een samenleving die zich richt op het wederzijdse respect van mensen. Roken is 1 van de punten waaraan gewerkt moet worden, je moet anderen niet lastig vallen met je slechte gewoontes of verslavingen. Punt.
Roken mag, tuurlijk .. thuis of in de aangewezen ruimten waar je er niemand anders mee tot last bent. Wat is hier zo moeilijk aan ?
Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte ), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
niet-rokers kunnen kiezen hier niet bij te gaan zitten, en dan hebben hun geen last van de rook, en de rokers hebben geen last van de mensen die zeuren over de rook
maar nu worden we gedwongen, door de overheid die vind dat roken maar moet minderen, om alleen maar thuis te kunnen roken en op straat. En over 5 jaar zul je zien dat we net zo debiel systeem hier hebben als in New-York dat je niet eens op straat een peukie aan mag steken.
Ik weet niet of dit rookverbod een direct gevolg is van onze "moraalridder" J.P. Balkenende, maar ik heb het gevoel dat hij alles wat volgens hem en zijn kerkvriendjes neit goed is, dat dat maar weg moet uit de samenleving.
idioot beleid hier in nederland imho, maar gelukkig hebben we topics als deze om elkaar digitaal hierover de hersens in te slaan
[edit] volgens mij is deze post een beetje off-topic, maar toch heb ik mijn hart gelucht [/edit]
quote:als we op deze toer gaan, waarom doet de overheid dan niet eerst wat aan alle junks in nederland die je huis leegroven ?
Op woensdag 19 november 2003 10:04 schreef Serum het volgende:
.....
We leven in een samenleving die zich richt op het wederzijdse respect van mensen. Roken is 1 van de punten waaraan gewerkt moet worden, je moet anderen niet lastig vallen met je slechte gewoontes of verslavingen. Punt.
Roken mag, tuurlijk .. thuis of in de aangewezen ruimten waar je er niemand anders mee tot last bent. Wat is hier zo moeilijk aan ?
quote:Hoezo? gratis heroine verstrekken enzo?
Op woensdag 19 november 2003 10:34 schreef mystman het volgende:[..]
als we op deze toer gaan, waarom doet de overheid dan niet eerst wat aan alle junks in nederland die je huis leegroven ?
dat vind ik eerder iemand lastigvallen met je verslaving/slechte gewoonte dan rokers die niet-rokers lastigvallen met 'meeroken'...
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:04 schreef Serum het volgende:
quote:Ik zit vaak in een overvolle trein en soms heb je geen keuze en moet je wel in de rokerscoupé zitten.
Op woensdag 19 november 2003 10:19 schreef mystman het volgende:
Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
quote:dus?
Op woensdag 19 november 2003 10:37 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ik zit vaak in een overvolle trein en soms heb je geen keuze en moet je wel in de rokerscoupé zitten.
quote:De conducteur?
Op woensdag 19 november 2003 10:19 schreef mystman het volgende:
Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
niet-rokers kunnen kiezen hier niet bij te gaan zitten, en dan hebben hun geen last van de rook, en de rokers hebben geen last van de mensen die zeuren over de rook
maar nu worden we gedwongen, door de overheid die vind dat roken maar moet minderen, om alleen maar thuis te kunnen roken en op straat. En over 5 jaar zul je zien dat we net zo debiel systeem hier hebben als in New-York dat je niet eens op straat een peukie aan mag steken.
quote:nee dat niet, maar blijkbaar is het voor de overheid belangrijker om te zorgen dat niet rokers geen last hebben van de rook dan alle junks die op straat liggen, en je zelfs komen lastigvallen om een euro met die stinkbek van ze...
Op woensdag 19 november 2003 10:36 schreef Frutsel het volgende:[..]
Hoezo? gratis heroine verstrekken enzo?
Ook al zo'n fout besluit...(dat hopelijk nu wordt teruggedraaid)
quote:kies dan niet zo'n kansloos beroep... ik denk dat die gasten al meer schijten voor evt gewelddadige (zwart)rijders dan voor een beetje rook in de 2 minuten dat ze in de rokers coupe kaartjes knippen
Op woensdag 19 november 2003 10:46 schreef Kaalhei het volgende:[..]
De conducteur?
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:51 schreef Kaalhei het volgende:
Wat mij betreft bepaalt de eigenaar van een ruimte de regels die daar gelden.
quote:Als de NS dus besluit dat er niet meer in treinen en op perrons gerookt mag worden dan is dat dus geen probleem. Als de staat besluit dat er niet meer op straat gerookt mag worden is dat dus ook geen probleem.
quote:Dus als de eigenaar zelf rookt zijn de longen van al de bijvoorbeeld 1500 werknemers niet zo belangrijk meer ? Nah .. dat werkt niet heeft al gebleken.
quote:Kansloze opmerking.
Op woensdag 19 november 2003 10:48 schreef mystman het volgende:[..]
kies dan niet zo'n kansloos beroep... ik denk dat die gasten al meer schijten voor evt gewelddadige (zwart)rijders dan voor een beetje rook in de 2 minuten dat ze in de rokers coupe kaartjes knippen
quote:Als hij toestaat dat er gerookt wordt op de werkplek is dat zijn keuze. De werknemers zijn uiteraard vrij een arbeidsplek te vinden die aan betere voorwaarden voldoet, ik zou er persoonlijk niet echt vrolijk van worden allemaal rokers om me heen.
Op woensdag 19 november 2003 11:03 schreef Serum het volgende:
Dus als de eigenaar zelf rookt zijn de longen van al de bijvoorbeeld 1500 werknemers niet zo belangrijk meer ?
quote:Waaruit blijkt dat dan?
Nah .. dat werkt niet heeft al gebleken.
quote:kansloze mensen die neit rokers die meteen de rest van de maatschappij hun visie over roken wil opdwingen
Op woensdag 19 november 2003 11:04 schreef Serum het volgende:[..]
Kansloze opmerking.
quote:Jouw verslaving, jouw probleem .. maak van jouw probleem niet een ander z'n probleem.
Op woensdag 19 november 2003 11:10 schreef mystman het volgende:[..]
kansloze mensen die neit rokers die meteen de rest van de maatschappij hun visie over roken wil opdwingen
quote:dus omdat de rook jou niet aanstaat moet iedereen maar stoppen met roken waar jij ook bent ?
Op woensdag 19 november 2003 11:31 schreef Serum het volgende:[..]
Jouw verslaving, jouw probleem .. maak van jouw probleem niet een ander z'n probleem.
Dat heet wederzijds respect, heeft niets te maken met een visie.
quote:Je wil ook echt niet zien dat JIJ een ander LASTIG VALT met JOUW verslaving he ?
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef mystman het volgende:[..]
dus omdat de rook jou niet aanstaat moet iedereen maar stoppen met roken waar jij ook bent ?
dat is ook een beetje hypocriet niet ?
quote:Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over de regels die gelden in zijn panden.
Jouw verslaving, jouw probleem .. maak van jouw probleem niet een ander z'n probleem.
quote:Jij valt anderen lastig door hun het beslissingsrecht over hun eigendom af te willen nemen.
Op woensdag 19 november 2003 11:36 schreef Serum het volgende:[..]
Je wil ook echt niet zien dat JIJ een ander LASTIG VALT met JOUW verslaving he ?
Welk deel van dit feit begrijp je nu niet ?
quote:Mag zo zijn...
Op woensdag 19 november 2003 11:36 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over de regels die gelden in zijn panden.
quote:Same here. We zitten hier met vier man, waarvan 'de baas' rookt en een stagiair. De laatste moet buiten roken (thank god) maar de baas (en klanten) mogen hier wel roken.
Op woensdag 19 november 2003 11:39 schreef Frutsel het volgende:[..]
Mag zo zijn...
neemt niet weg dat ik hier in een hok zit van 2 bij 3 meter met 1 collega die rookt als de tyfus. Kan zeggen wat ie wil maar nokken doet ie niet.
Heet dat ook respect? Dacht het niet... Gelukkig komt daar per 1-1 verandering in, mits de directeur zelf ook de broek aan trekt...
938403920298 keer aangegeven dat ik last heb van dat gepaf van mijn baas, maar inderdaad. Hij rookt alleen nog maar meer. Als een klant netjes vraagt 'mag ik hier roken' zegt ie 'zoveeel je maar wilt'.
Ben je dan een lul of een ...
Maar goed; nog even.
quote:De omstandigheden zijn nog veel slimmer. Lawaaiprinters, veel stof, viezigheid, slechte buro's/stoelen, draaiende airco's boven je kop etc...
Op woensdag 19 november 2003 11:48 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom werken jullie er dan nog als de arbeidsomstandigheden zo erbarmelijk zijn?
Tja...vast contract, leuke collega's, lekker salaris en dichtbij. In deze tijd vind je dat niet zo snel ergens anders. Neemt niet weg dat het je gezondheid niet ten goede komt. Maar er gaat wat gebeuren hoop ik.
Zo niet dan schakel ik zelf anoniem de ARBO in...
quote:We werkgever heeft alle rechten .. tot dat je wil gaan beslissen over de gezondheid van je werknemers, dat kan gewoon niet. En daar wordt nu gelukkig wat aan gedaan.
Op woensdag 19 november 2003 11:38 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Jij valt anderen lastig door hun het beslissingsrecht over hun eigendom af te willen nemen.
quote:Precies. Mijn werk vind ik fantastisch... en ik heb alle vertrouwen in 1/1 as. Anders was ik wel op zoek gegaan naar wat anders.
Op woensdag 19 november 2003 11:50 schreef Frutsel het volgende:[..]
Tja...vast contract, leuke collega's, lekker salaris en dichtbij. In deze tijd vind je dat niet zo snel ergens anders. Neemt niet weg dat het je gezondheid niet ten goede komt. Maar er gaat wat gebeuren hoop ik.
quote:Vanaf 01-01-2004 is 1 telefoontje genoeg ..
De omstandigheden zijn nog veel slimmer. Lawaaiprinters, veel stof, viezigheid, slechte buro's/stoelen, draaiende airco's boven je kop etc...
quote:Dat doe je constant als werkgever, dat is een van je taken.
Op woensdag 19 november 2003 11:51 schreef Serum het volgende:[..]
We werkgever heeft alle rechten .. tot dat je wil gaan beslissen over de gezondheid van je werknemers, dat kan gewoon niet. En daar wordt nu gelukkig wat aan gedaan.
quote:Als ik je baas was, dan lag je er vlug uit.
Op woensdag 19 november 2003 11:50 schreef Frutsel het volgende:
De omstandigheden zijn nog veel slimmer. Lawaaiprinters, veel stof, viezigheid, slechte buro's/stoelen, draaiende airco's boven je kop etc...Tja...vast contract, leuke collega's, lekker salaris en dichtbij. In deze tijd vind je dat niet zo snel ergens anders. Neemt niet weg dat het je gezondheid niet ten goede komt. Maar er gaat wat gebeuren hoop ik.
quote:Zorg dan dat je je taken goed blijft uitvoeren, ook op het vlak van een rookvrije omgeving. Er wordt gewoon wat hulp geboden vanuit de regering .. wat zeur je nou ?
Op woensdag 19 november 2003 11:53 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dat doe je constant als werkgever, dat is een van je taken.
quote:"Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over zijn bezit."
Op woensdag 19 november 2003 11:55 schreef Serum het volgende:[..]
Zorg dan dat je je taken goed blijft uitvoeren, ook op het vlak van een rookvrije omgeving. Er wordt gewoon wat hulp geboden vanuit de regering .. wat zeur je nou ?
quote:Gelukkig kan het anoniem. En daarnaast is het ook geen reden voor ontslag.
Op woensdag 19 november 2003 11:55 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als ik je baas was, dan lag je er vlug uit.
quote:Je argumenten sloegen al nergens op, en nu ga je ze nog herhalen ook ?
Op woensdag 19 november 2003 11:56 schreef Kaalhei het volgende:[..]
"Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over zijn bezit."
quote:ARBO wetgeving:
De omstandigheden zijn nog veel slimmer. Lawaaiprinters, veel stof, viezigheid, slechte buro's/stoelen, draaiende airco's boven je kop etc...
quote:Als je baas er niets aan wil doen, tja, dan kan je eens met P&O overleggen van je bedrijf. Anoniem de arbo inschakelen is niet echt goed voor de sfeer denk ik.
Succes!
quote:Dan ben je als baas gewoon een enorme l*l. Maar zoals je al aangaf, nog even...
Op woensdag 19 november 2003 11:43 schreef cosmick het volgende:
Same here. We zitten hier met vier man, waarvan 'de baas' rookt en een stagiair. De laatste moet buiten roken (thank god) maar de baas (en klanten) mogen hier wel roken.938403920298 keer aangegeven dat ik last heb van dat gepaf van mijn baas, maar inderdaad. Hij rookt alleen nog maar meer. Als een klant netjes vraagt 'mag ik hier roken' zegt ie 'zoveeel je maar wilt'.
Ben je dan een lul of een ...Maar goed; nog even.
quote:Als jij iets niet volledig begrijpt, wil dat niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
Op woensdag 19 november 2003 11:59 schreef Serum het volgende:
Je argumenten sloegen al nergens op, en nu ga je ze nog herhalen ook ?
quote:Zet die overweging tegenover het probleem van het roken en de keuze is snel genoeg gemaakt denk ik.
Op woensdag 19 november 2003 12:00 schreef freud het volgende:[..]
Als je baas er niets aan wil doen, tja, dan kan je eens met P&O overleggen van je bedrijf. Anoniem de arbo inschakelen is niet echt goed voor de sfeer denk ik.
quote:Makkelijk zeg.
Op woensdag 19 november 2003 12:01 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als jij iets niet volledig begrijpt, wil dat niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
quote:haha
Op woensdag 19 november 2003 11:55 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als ik je baas was, dan lag je er vlug uit.
quote:Een echte kerel zegt niet gewoon wat hij denkt, maar gaat anoniem de arbo bellen.
Op woensdag 19 november 2003 12:00 schreef freud het volgende:
Als je baas er niets aan wil doen, tja, dan kan je eens met P&O overleggen van je bedrijf. Anoniem de arbo inschakelen is niet echt goed voor de sfeer denk ik.
quote:Dan ben je een behoorlijke lul inderdaad
Dan ben je als baas gewoon een enorme l*l. Maar zoals je al aangaf, nog even...
quote:nee hoor, dat heet gewoon recht hebben op een schone lucht.
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef mystman het volgende:[..]
dus omdat de rook jou niet aanstaat moet iedereen maar stoppen met roken waar jij ook bent ?
dat is ook een beetje hypocriet niet ?
quote:Een echte vent rookt niet.
Op woensdag 19 november 2003 12:05 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Een echte kerel zegt niet gewoon wat hij denkt, maar gaat anoniem de arbo bellen.
quote:Als je geen fatsoenlijke reacties geeft op mijn argumenten dan valt er weinig te discussieren natuurlijk.
Op woensdag 19 november 2003 12:03 schreef Serum het volgende:
Makkelijk zeg.
quote:Was ja al begonnen met discussieren dan ? Of is er een 2e topic ?
Op woensdag 19 november 2003 12:07 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als je geen fatsoenlijke reacties geeft op mijn argumenten dan valt er weinig te discussieren natuurlijk.
quote:blij dat jij niet mijn werknemer/collega bent!
Op woensdag 19 november 2003 12:03 schreef Serum het volgende:[..]
Makkelijk zeg.
quote:Je denkt dat ik rook? Ik rook al jaren niet meer en ik heb er een hekel aan. Het feit dat de meeste cafe's vol met rook staan op een zaterdagavond is voor mij een reden om bijna nooit meer naar een cafe te gaan. Ik kan slecht tegen rook: ik word er kortademig van en ik heb een hekel aan de stank in mijn kleren. Als een huisgenoot begint te roken in een gezamenlijke ruimte dan gooi in de buitendeur open, ook bij min 10. Als ik echter op zijn kamer zit en hij steekt een sigaret aan, dan zeg ik er uiteraard niets van. Als hij op mijn kamer zit, dan rookt hij niet, dat weet hij. Heel eenvoudig. Ik ga hem toch niet lopen dwingen op zijn kamer ook niet te roken? En dat laatste is nu precies wat de nieuwe tabakswet afdwingt.
Op woensdag 19 november 2003 12:06 schreef Serum het volgende:
Een echte vent rookt niet.
quote:goed punt...maar tis klein bedrijf qua kantoor personeel...
Op woensdag 19 november 2003 12:00 schreef freud het volgende:[..]
ARBO wetgeving:
Printers moeten in een apart hok staan, of in een goed geventileerde ruimte.
Stoelen moeten aan een bepaalde norm voldoen als je er meer da x uur in zit.
[..]Als je baas er niets aan wil doen, tja, dan kan je eens met P&O overleggen van je bedrijf. Anoniem de arbo inschakelen is niet echt goed voor de sfeer denk ik.
Succes!
[..]Dan ben je als baas gewoon een enorme l*l. Maar zoals je al aangaf, nog even...
quote:Dat is inderdaad vervelend, maar ik zie het probleem van twee kanten met een gemeenschapelijke oplossing.
Op woensdag 19 november 2003 11:43 schreef cosmick het volgende:[..]
Same here. We zitten hier met vier man, waarvan 'de baas' rookt en een stagiair. De laatste moet buiten roken (thank god) maar de baas (en klanten) mogen hier wel roken.
938403920298 keer aangegeven dat ik last heb van dat gepaf van mijn baas, maar inderdaad. Hij rookt alleen nog maar meer. Als een klant netjes vraagt 'mag ik hier roken' zegt ie 'zoveeel je maar wilt'.
Ben je dan een lul of een ...Maar goed; nog even.
quote:Dat doe ik ook, maar niet op m'n werk in het openbaar vervoer of bij me thuis.
Op woensdag 19 november 2003 12:10 schreef mystman het volgende:[..]
Accepteer gewoon dat er mensen zijn, en altijd zullen blijven, die roken.
quote:Nee hoor mij leven is en blijft heel relaxed, en dat wordt nog beter door de nieuwe regel per 01-01-2004.
En zoals ik het nu hoor ga jij een frustrerend leven tegemoet als je overal zo over gaat zeuren
quote:Jij moet nog veel leren in je leven, met deze instelling zul je nooit iets bereiken in je maarschappelijke leven. je moet aan beide kanten toegeeflijk zijn, dat ben jij niet.
quote:Oh is dat het, gewoon wraak willen nemen.
Op woensdag 19 november 2003 12:17 schreef Serum het volgende:
Dit is het gevolg van jarenlange pesterijen door rokers die vinden dat IK er geen last van heb. Ze hebben er zelf om gevraagd.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:13 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Je denkt dat ik rook? Ik rook al jaren niet meer en ik heb er een hekel aan. Het feit dat de meeste cafe's vol met rook staan op een zaterdagavond is voor mij een reden om bijna nooit meer naar een cafe te gaan. Ik kan slecht tegen rook: ik word er kortademig van en ik heb een hekel aan de stank in mijn kleren. Als een huisgenoot begint te roken in een gezamenlijke ruimte dan gooi in de buitendeur open, ook bij min 10. Als ik echter op zijn kamer zit en hij steekt een sigaret aan, dan zeg ik er uiteraard niets van. Als hij op mijn kamer zit, dan rookt hij niet, dat weet hij. Heel eenvoudig. Ik ga hem toch niet lopen dwingen op zijn kamer ook niet te roken? En dat laatste is nu precies wat de nieuwe tabakswet afdwingt.
quote:Ja, maar niet over dat van een ander mens. Niet over de gezondheid van een ander mens. Als jij graag jouw longen verpest, ga gerust je gang, maar liever niet waar ik, mijn man en/of mijn kinderen bij zijn.
Op woensdag 19 november 2003 11:56 schreef Kaalhei het volgende:[..]
"Als je respect voor je medemens zou hebben dan zou je ook accepteren dat hij zelf beslist over zijn bezit."
quote:Wraak ? Ongelofelijk, wat een gedachtengang ..
Op woensdag 19 november 2003 12:20 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Oh is dat het, gewoon wraak willen nemen.
quote:Als ik in jouw huis ben dan hou ik me aan jouw regels (niet roken dus). Als je in mijn huis bent dan heb je je echter te conformeren aan mijn regels en als het je niet bevalt dan ga je maar weg.,
Op woensdag 19 november 2003 12:21 schreef Gia het volgende:
Ja, maar niet over dat van een ander mens. Niet over de gezondheid van een ander mens. Als jij graag jouw longen verpest, ga gerust je gang, maar liever niet waar ik, mijn man en/of mijn kinderen bij zijn.
quote:Ik ben een NIET ROKER wel te verstaan en werk in een rookvrij-bedrijf zoals dat heet, met mij en alle wel rokers is iedereen daar tevreden mee. het kan dus wel!
Op woensdag 19 november 2003 12:02 schreef Serum het volgende:[..]
Zet die overweging tegenover het probleem van het roken en de keuze is snel genoeg gemaakt denk ik.
We hebben het hier over je gezondheid .. die nukkige collega's draaien wel weer bij.
quote:Het ene bedrijf is het andere niet.
Op woensdag 19 november 2003 12:25 schreef Elgigante het volgende:[..]
Ik ben een NIET ROKER wel te verstaan en werk in een rookvrij-bedrijf zoals dat heet, met mij en alle wel rokers is iedereen daar tevreden mee. het kan dus wel!
quote:Komt overeen met:
Maar om het allemaal stiekem te doen bij de arbo (die geen ene moer te vertellen hebben) en je collega's te naaien omdat je jezelf belangrijker vind dan de rest... shame on you.
quote:Dat lijkt me heel sterk
Als je mijn collega was weet ik zeker dat je over een jaar de ziektewet ingaat wegens pesterijen ed.
quote:Als dat ten nadele is van een ander zijn gezondheid kan ik me dat goed voorstellen ja.
doe toch normaal man, iedereen heeft minpunten alleen van de roker is het wel erg makkelijk om ze aan te pakken. Moeten we dan ook mensen met vieze aftershave gaan 'bannen', want die lucht van old spice ed lijkt me ook niet gezond, zeker in een overvolle coupe of bus!
quote:Maar om hier nog even op terug te komen, vind je deze reactie nu zelf ook niet erg onvolwassen ? Hoe oud ben je als ik vragen mag ?
Op woensdag 19 november 2003 12:25 schreef Elgigante het volgende:[..]
Als je mijn collega was weet ik zeker dat je over een jaar de ziektewet ingaat wegens pesterijen ed.
quote:Mja, in mijn geval dus niet. Wij hebben in ons pand nog een verdieping boven waar alleen de server staat... daar kan toch mooi gerookt worden?
Op woensdag 19 november 2003 12:16 schreef Elgigante het volgende:[..]
In normaal overleg kun je hier als werkegever-werknemer echt wel uit
quote:Waar niet-rokende collega's bij zitten en last van hebben? Vind ik onacceptabel. Wij hebben een klein kantoor waar klanten vaak meekijken op ons scherm (internetpresentaties).. dus het staat hier dan binnen no-time blauw van de rook *uche uche*.
Ik geef de baas zijn volste recht om zijn klanten te laten roken.
quote:Nah, da's wel erg ver gezocht. Heb ook 's een discussie met een rokende collega bij mijn vorige werkgever gevoerd... als reactie op 'mensen kunnen last hebben van rook' opperde ze , "Ja, ik erger me aan mensen die drinken"
Dadelijk krijgen we ook een tegenreactie van mensen die vinden dat je op de werkplek niet mag eten omat dat provocerend zou kunnen zijn tegen 'lijners' of iets dergelijks.
quote:Nee, moet ook niet. Hulde voor mijn buiten-rokende collega!!!!
Maar we moeten niet zo betuttelend zijn om alle rokers over een kam te scheren.
quote:ipv dat je nou met een nuttige opmerking komt ipv alleen maar het slachtoffer te spelen...
Op woensdag 19 november 2003 12:31 schreef Serum het volgende:
Komt overeen met:
Maar om nu gewoon toch te roken ondanks er een verbod geld .. shame on you.
als je achter een bus fietst waar veel uitlaatgassen uit komen ga je dan ook iemand inschakelen omdat jij vind dat het je gezondheid teveel aantast ?
je bent niet de enige die niet tevreden is, maar om nou meteen zo extreem te denken van niemand moet roken waar ik bij ben dat is ook nogal bekrompen. Als ik ergens rook, zoals op mijn werk, en iemand heeft er last van, dan rook ik niet.
Maar dankzij mensen zoals jij komt er nu dat rookverbod, wat betekent dat je net zo goed cafe's kan sluiten omdat je je ergert aan mensen die bezopen zijn... oftewel ga maar thuis drinken en dronken worden waar ik er geen last van heb.
Alcoholisten mogen zich te tyfus zuipen, junks spuiten zich plat van gejat geld, maar daar is niks mis mee... Maar als er overlast is door het roken, moet het meteen maar overal worden afgeschaft... zoals al eerder werd gezegd: beetje kort door de bocht!
waarom kunnen de rookruimtes niet blijven ? zoals rookcoupe's in de trein... die zijn zelfs gemaakt omdat mensen zoals jij zeuren over rokers, en dan zijn ze er, je hoeft er niet te zitten, maar toch wil jij niet dat ze daar roken...
quote:Daar heb je gelijk in, maar er heeft ook nog niemand in geen van deze topics beweert dat een roker in zijn eigen huis rekening moet houden met anderen.
Op woensdag 19 november 2003 12:24 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als ik in jouw huis ben dan hou ik me aan jouw regels (niet roken dus). Als je in mijn huis bent dan heb je je echter te conformeren aan mijn regels en als het je niet bevalt dan ga je maar weg.,
quote:Lezen vriend .. we hadden het over m'n werkplek.
Op woensdag 19 november 2003 13:02 schreef mystman het volgende:[..]
ipv dat je nou met een nuttige opmerking komt ipv alleen maar het slachtoffer te spelen...
het enige wat jij zegt is: waar ik ook ben, niemand zal roken want ik vind het vies/ongezond/wat dan ook
quote:Zie bovenstaande opmerking.
als je achter een bus fietst waar veel uitlaatgassen uit komen ga je dan ook iemand inschakelen omdat jij vind dat het je gezondheid teveel aantast ?
quote:Dan ben jij goed bezig, helaas zijn er ook andere mensen die er zo echt niet over denken.
je bent niet de enige die niet tevreden is, maar om nou meteen zo extreem te denken van niemand moet roken waar ik bij ben dat is ook nogal bekrompen. Als ik ergens rook, zoals op mijn werk, en iemand heeft er last van, dan rook ik niet.
quote:Drinken in deze discussie vergelijken met roken is appels met peren gaan vergelijken en dat lijkt me niet erg veel toevoegen aan dit verhaal.
Maar dankzij mensen zoals jij komt er nu dat rookverbod, wat betekent dat je net zo goed cafe's kan sluiten omdat je je ergert aan mensen die bezopen zijn... oftewel ga maar thuis drinken en dronken worden waar ik er geen last van heb.
quote:Die andere dingen zijn ook een serieus probleem, dat ontken ik niet. Het aanpakken van die problemen vergt echter hele andere maatregelen. Dat praat het roken echter niet goed en dus pakken we dat ook aan.
Alcoholisten mogen zich te tyfus zuipen, junks spuiten zich plat van gejat geld, maar daar is niks mis mee... Maar als er overlast is door het roken, moet het meteen maar overal worden afgeschaft... zoals al eerder werd gezegd: beetje kort door de bocht!
quote:Werkplekken van conducteurs ? Niet belangrijk genoeg voor je ?
waarom kunnen de rookruimtes niet blijven ? zoals rookcoupe's in de trein... die zijn zelfs gemaakt omdat mensen zoals jij zeuren over rokers, en dan zijn ze er, je hoeft er niet te zitten, maar toch wil jij niet dat ze daar roken...
quote:nee niet belangrijk genoeg voor mij idd, omdat een conducteur nog niet eens 5 minuten in de rook coupe hoeft te staan om alle kaartjes te controleren. Bovendien zijn alle rookcoupe's ook goed geventileerd dus het staat er niet blank oid...
Op woensdag 19 november 2003 13:10 schreef Serum het volgende:
[..]Werkplekken van conducteurs ? Niet belangrijk genoeg voor je ?
quote:Geen gelul, het gaat om een ander z'n gezondheid en die weegt zwaarder dan jouw behoefte aan nicotine.
Op woensdag 19 november 2003 13:19 schreef mystman het volgende:[..]
nee niet belangrijk genoeg voor mij idd, omdat een conducteur nog niet eens 5 minuten in de rook coupe hoeft te staan om alle kaartjes te controleren. Bovendien zijn alle rookcoupe's ook goed geventileerd dus het staat er niet blank oid...
En om nou voor die ene 'arme' conducteur alle rokers niet te laten roken in een DAARTOE AANGEWEZEN RUIMTE, is precies wat ik bedoel!!
quote:5 minuten per dag?
Op woensdag 19 november 2003 13:19 schreef mystman het volgende:[..]
nee niet belangrijk genoeg voor mij idd, omdat een conducteur nog niet eens 5 minuten in de rook coupe hoeft te staan om alle kaartjes te controleren. Bovendien zijn alle rookcoupe's ook goed geventileerd dus het staat er niet blank oid...
En om nou voor die ene 'arme' conducteur alle rokers niet te laten roken in een DAARTOE AANGEWEZEN RUIMTE, is precies wat ik bedoel!!
quote:Over de openbare ruimte beslist het collectief, in ons geval de tweede kamer dus. Werkplekken zijn meestal privebezit en vallen m.i. dus onder dezelfde classificatie als andere private ruimtes.
Op woensdag 19 november 2003 13:10 schreef Gia het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in, maar er heeft ook nog niemand in geen van deze topics beweert dat een roker in zijn eigen huis rekening moet houden met anderen.
Het gaat alleen over werkplekken en openbare ruimten.
quote:Ik heb het recht om de eigen regels op te stellen die in mijn huis gelden.
Op woensdag 19 november 2003 13:25 schreef Gia het volgende:
Zij hebben recht op een rookvrije werkplek.
quote:Als jij alleen op je eigen kantoor zit van je eigen bedrijf, mag je rustig roken.
Op woensdag 19 november 2003 13:26 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Over de openbare ruimte beslist het collectief, in ons geval de tweede kamer dus. Werkplekken zijn meestal privebezit en vallen m.i. dus onder dezelfde classificatie als andere private ruimtes.
En dat kunnen we niet hebben, hè?
Dus, niet roken in die gevallen.
quote:Nogmaals. Beweert iemand dat je dat recht niet hebt? En zo ja, waar dan?
Op woensdag 19 november 2003 13:28 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik heb het recht om de eigen regels op te stellen die in mijn huis gelden.
quote:oke is goed... dit kan de hele dag door blijven gaan dus dit is mijn laatste post hier:
Op woensdag 19 november 2003 13:21 schreef Serum het volgende:[..]
Geen gelul, het gaat om een ander z'n gezondheid en die weegt zwaarder dan jouw behoefte aan nicotine.
WIJ worden er de dupe van dat er vanaf 1-1 niet meer gerookt kan worden op het werk, in het openbaar etc, zodat JULLIE vrij en blij rond kunnen huppelen in je schone lucht. Waarom kan er geen middenweg worden gevonden dan ??
quote:De DUPE???
Op woensdag 19 november 2003 13:31 schreef mystman het volgende:
WIJ worden er de dupe van dat er vanaf 1-1 niet meer gerookt kan worden op het werk, in het openbaar etc, zodat JULLIE vrij en blij rond kunnen huppelen in je schone lucht. Waarom kan er geen middenweg worden gevonden dan ??
quote:Belachelijk, grove inbraak op je eigendomsrecht.
Op woensdag 19 november 2003 13:29 schreef Gia het volgende:
Als jij alleen op je eigen kantoor zit van je eigen bedrijf, mag je rustig roken.
Maar als je werknemers in dienst hebt, moet je zorgen dat die een rookvrije werkplek hebben.
quote:Nee de rokende werknemer zal dan geen mensen aannemen die er iets tegen hebben als er gerookt wordt. Wat is hier zo bezwaarlijk aan?
Er mag dan niet meer gerookt worden, ook niet als je dit overeenkomt met je werknemer omdat die bijvoorbeeld zelf ook rookt. Want dat zou ertoe leiden dat rokende werkgevers alleen maar rokers aan zouden nemen.En dat kunnen we niet hebben, hè?
Dus, niet roken in die gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 19-11-2003 13:39]
quote:de DUPE!
Op woensdag 19 november 2003 13:34 schreef Gia het volgende:[..]
De DUPE???
(k blijf hier denk ik toch nog wel ff hangen )
quote:Je acht jezelf bekwaam genoeg om voor iedereen te bepalen wat goed en niet-goed voor hen is?
Op woensdag 19 november 2003 13:34 schreef Gia het volgende:
De DUPE???
quote:Luchtvervuiling door auto's, industrie en dergelijke heeft een vergelijkbaar effect. Ook aanklagen.
Op woensdag 19 november 2003 10:35 schreef Frutsel het volgende:
zoals ik al eerder zei...De rokers aanklagen voor 'dood door schuld'....
Ik rook zonder dat anderen daar last van hebben.
quote:Is dat van belang dan? 25 jaar.
Op woensdag 19 november 2003 12:45 schreef Serum het volgende:[..]
Maar om hier nog even op terug te komen, vind je deze reactie nu zelf ook niet erg onvolwassen ? Hoe oud ben je als ik vragen mag ?
Over de pesterijen die ik noemde... misschien een verkeerde benaming, maar het is zeker reeel dat je uit die hoek represailles kan verwachten als het notoire (anti-rekening houden met) rokers betreft die ineens voor boetes staan als ze er mee doorgaan.
quote:Daar gáán we weer...
Op woensdag 19 november 2003 13:42 schreef Megumi het volgende:
Luchtvervuiling door auto's, industrie en dergelijke heeft een vergelijkbaar effect. Ook aanklagen.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:24 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als ik in jouw huis ben dan hou ik me aan jouw regels (niet roken dus). Als je in mijn huis bent dan heb je je echter te conformeren aan mijn regels en als het je niet bevalt dan ga je maar weg.,
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:21 schreef Serum het volgende:[..]
Geen gelul, het gaat om een ander z'n gezondheid en die weegt zwaarder dan jouw behoefte aan nicotine.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:50 schreef GeFrenzy2 het volgende:[..]
Daar gáán we weer...
quote:Hoe zo daar gaan we weer. Ik rook inderdaad. Maar net als dat jij geen last moet hebben van mijn roken. Wil ik geen last hebben van de stinkende rook van een diesel als ik fiets. Het zijn dezelfde dingen.
Op woensdag 19 november 2003 13:50 schreef GeFrenzy2 het volgende:[..]
Daar gáán we weer...
mwah, ik steek gewoon mijn sigaretje op als ik op de trein sta te wachten en in de rokerskantine (piepklein en propvol omdat iedereen schijnt te roken en die 2 mensen die niet roken vinden het anders niet gezellig in de grote lege kantine maar dat ff terzijde).
jullie integratie is jullie probleem, ik wens daar geen last van hebben, ga maar in de hoek staan waar niemand je ziet!
quote:Het is schone lucht of geen schone lucht, ik heb nog niet eerder van half schone lucht gehoord, jij wel ?
Op woensdag 19 november 2003 13:31 schreef mystman het volgende:[..]
oke is goed... dit kan de hele dag door blijven gaan dus dit is mijn laatste post hier:
Die conducteur die staat 5 minuten in een ruimte waar weinig rook staat omdat deze goed is geventileerd, maar omdat deze man de kans heeft om ziek te worden van deze rook (kans van 1 op 1 miljoen als het niet kleiner is), moeten alle rokers maar niet meer roken daar.
je loopt zelfs meer risico als je over straat loopt om aangereden te worden!
zoals ik al zei, rokers doen concessies in de zin van als iemand er last van heeft, maak je je sigaret uit (ik iig...). Waarom kunnen niet rokers dan ook geen concessies doen zoals een rookcoupe ? dan hebben niet rokers geen last van de rook (op de eeuwige conducteur na), en kunnen de wel rokers zichzelf samen lekker de dood in roken toch ?WIJ worden er de dupe van dat er vanaf 1-1 niet meer gerookt kan worden op het werk, in het openbaar etc, zodat JULLIE vrij en blij rond kunnen huppelen in je schone lucht. Waarom kan er geen middenweg worden gevonden dan ??
quote:Wat heeft dit er mee te maken?
Op woensdag 19 november 2003 14:06 schreef sp3c het volgende:
zeg ik voortaan ook tegen marokkanen e.d.jullie integratie is jullie probleem, ik wens daar geen last van hebben, ga maar in de hoek staan waar niemand je ziet!
quote:ik probeer aan te tonen wat een bullshit argument de volgende is:
Op woensdag 19 november 2003 14:09 schreef Megumi het volgende:[..]
Wat heeft dit er mee te maken?
quote:
quote:"Ja maar weet je wat ook slecht voor je is ?" (Zie de welbekende rokers-smoezen)
Op woensdag 19 november 2003 13:55 schreef Megumi het volgende:[..]
Hoe zo daar gaan we weer. Ik rook inderdaad. Maar net als dat jij geen last moet hebben van mijn roken. Wil ik geen last hebben van de stinkende rook van een diesel als ik fiets. Het zijn dezelfde dingen.
quote:de middenweg was niet dat het bespreekbaar moet blijven, dat hoort het zowiezo al te zijn!
Op woensdag 19 november 2003 14:07 schreef Serum het volgende:[..]
Het is schone lucht of geen schone lucht, ik heb nog niet eerder van half schone lucht gehoord, jij wel ?
De middenweg was dat het bespreekbaar moest blijven, dat is in de meeste gevallen mislukt.
maar door bekrompen mensen zoals jij die niets van roken of een oplossing daarvoor moeten weten, krijg je dit soort situaties dat in heel nederland roken in het openbaar en op het werk verboden word.
Even een leuk voorbeeld: op mijn werk rookt ong 90% van de 80 man die hier zit. De 10% die niet rookt, heeft nog NOOIT geklaagd over de rook, behalve als je bij wijze van spreken de rook in hun gezicht blaast. Als ik in mijn kamertje een peuk wil roken, en de baas vind het goed, dan heeft de overheid daar geen FUCK mee te maken...
ik val niemand lastig in mijn kamertje met het roken, dus wat heeft de overheid voor recht om voor mensen zoals ik te bepalen wat we wel en niet moeten doen in ons kantoortje ?
ze zeggen dat rokers asociaal zijn door niet-rokers te 'besmetten' met rook, maar niet rokers zjin 100x asocialer door te beslissen dat omdat jullie er last van hebben, dat rokers maar niet meer moeten roken op plekken waar jullie ook komen!
quote:"mijn opa is doodgegaan aan kanker van het roken" (zie de welbekende niet-rokers smoezen)
Op woensdag 19 november 2003 14:13 schreef Serum het volgende:[..]
"Ja maar weet je wat ook slecht voor je is ?" (Zie de welbekende rokers-smoezen)
quote:Ja maar.. jij wilt toch roken? Jij bent degene die overlast bezorgd?
Op woensdag 19 november 2003 14:04 schreef sp3c het volgende:
hypocriet is het zowieso, de ene partij eist dat anderen rekening met hem/haar houdt en vermeld er vervolgens gelijk en subiet de weigering om rekening met de andere partij te houden.
Als ik bij mensen op visite kom die roken (zijn er weinig) dan heb ik daar niets van te zeggen. Bij mij thuis wordt natuurlijk niet gerookt.
quote:Wat erg voor je ..
Op woensdag 19 november 2003 14:06 schreef sp3c het volgende:
zeg ik voortaan ook tegen marokkanen e.d.jullie integratie is jullie probleem, ik wens daar geen last van hebben, ga maar in de hoek staan waar niemand je ziet!
quote:Whatever....
Op woensdag 19 november 2003 12:19 schreef Elgigante het volgende:[..]
Jij moet nog veel leren in je leven, met deze instelling zul je nooit iets bereiken in je maarschappelijke leven. je moet aan beide kanten toegeeflijk zijn, dat ben jij niet.
over de Arbo moet je nog veel leren zie ik.....
Get a life!
[Dit bericht is gewijzigd door Frutsel op 19-11-2003 14:18]
quote:Ik weet dat roken slecht voor mij is. Maar luchtvervuiling en dergelijke is dat ook.
Op woensdag 19 november 2003 14:13 schreef Serum het volgende:[..]
"Ja maar weet je wat ook slecht voor je is ?" (Zie de welbekende rokers-smoezen)
Gaat zo even in de rookruimte een peukje doen
quote:ik bezorg geen overlast
Op woensdag 19 november 2003 14:16 schreef cosmick het volgende:[..]
Ja maar.. jij wilt toch roken? Jij bent degene die overlast bezorgd?
Moet ik dus rekening met rokers houden en maar meeroken (ik doel hier mee op het roken op de werkplek). Lijkt me niet toch! Dus.. hoe kan ik nou met jullie rekening houden?Als ik bij mensen op visite kom die roken (zijn er weinig) dan heb ik daar niets van te zeggen. Bij mij thuis wordt natuurlijk niet gerookt.
mjah mijn muziek staat wat hard soms maar dat was het, als mensen bij mij op visite komen wordt er uberhaupt niet gerookt
quote:Dus hij is niet 90 geworden met 2 pakjes shag per dag ? Vreemd ..
Op woensdag 19 november 2003 14:15 schreef sp3c het volgende:[..]
"mijn opa is doodgegaan aan kanker van het roken" (zie de welbekende niet-rokers smoezen)
quote:ja dat wou ik zeggen idd goed dat je zelf ook inziet hoe achterlijk dergelijke standpunten zijn
Op woensdag 19 november 2003 14:16 schreef Serum het volgende:[..]
Wat erg voor je ..
quote:zei ik dat dan?
Op woensdag 19 november 2003 14:18 schreef Serum het volgende:[..]
Dus hij is niet 90 geworden met 2 pakjes shag per dag ? Vreemd ..
quote:De meeste rokers die ik spreek wel .. en ik had die smoes van jou nu ook wel verwacht gezien je vorige 'argumenten'.
Op woensdag 19 november 2003 14:18 schreef sp3c het volgende:[..]
zei ik dat dan?
Dus stop met die verongelijkte reacties in de trent van 'het val wel mee voor die conducteur' en 'er moet niet zo gezeurd worden'.
Thuis mag je doen en laten wat je wilt, maar bedrijven, OV en openbare gelegenheden moeten nu de gezondheid van niet rokers in acht nemen. Perfect als je het mij vraagt!
PS: Ik heb zelf 5 jaar lang gerookt (ben er al 4 jaar vanaf), en zag pas in nadat ik gestopt was wat ik anderen aandeed door te roken in bijv. een bushokje.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 19-11-2003 14:22]
quote:De vader van mijn baas is onlang overleden aan longkanker. Rookte heel zijn leven al zware sjek. Maar nee, dat kwam natuurlijk niet van het roken hoor!!
Op woensdag 19 november 2003 14:20 schreef Serum het volgende:[..]
De meeste rokers die ik spreek wel .. en ik had die smoes van jou nu ook wel verwacht gezien je vorige 'argumenten'.
quote:nou en
De meeste rokers die ik spreek wel ..
quote:welke 'argumenten' heb je het precies over?
en ik had die smoes van jou nu ook wel verwacht gezien je vorige 'argumenten'.
quote:Wrong, ik ben geen ROKER zoals jij denkt...
Op woensdag 19 november 2003 14:16 schreef Frutsel het volgende:[..]
Whatever....
en dat voor een niet-roker (zag net dat je een niet-roker was)
en heeft niets met instelling te maken.
Oordeel niet over mensen die je niet kent...get dus zelf a life...
sjonge jonge zeg...
Maar d arbo is geen wonderinstelling die alk bedrijfsconflict voor je oplost. Rokers en Niet rokers moeten er zelf uitkomen vind ik daar heeft de overheid weinig mee te maken.
er moet ten alle tijden een mogelijkheid zijn om in een nietrokers gedeelte te staan in de trein en op je wekplek, maar om je baas nou te verlinken, dat gaat te ver
quote:Stoppen met roken en dan gelijk een anti rook paus worden. Dat ken ik.
Op woensdag 19 november 2003 14:22 schreef Mr.J het volgende:
Zien de rokers hier niet in dat dit verder gaat dan overlast? Het gaad om de gezondheid van anderen. En daar komt nu eindelijk een wet voor die deze gezondheid in acht neemt en beschermt. Sim-pel.Dus stop met die verongelijkte reacties in de trent van 'het val wel mee voor die conducteur' en 'er moet niet zo gezeurd worden'.
Thuis mag je doen en laten wat je wilt, maar bedrijven, OV en openbare gelegenheden moeten nu de gezondheid van niet rokers in acht nemen. Perfect als je het mij vraagt!
PS: Ik heb zelf 5 jaar lang gerookt (ben er al 4 jaar vanaf), en zag pas in nadat ik gestopt was wat ik anderen aandeed door te roken in bijv. een bushokje.
Snelle roker. Weer terug uit de ruimte
quote:Zag je die leestekens bij dat woord ?
Op woensdag 19 november 2003 14:23 schreef sp3c het volgende:[..]
nou en
[..]welke 'argumenten' heb je het precies over?
quote:welke ongegronde smoezen bedoel je precies?
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef Serum het volgende:[..]
Zag je die leestekens bij dat woord ?
Dat komt omdat het ook geen argumenten waren maar ongegronde smoezen.
quote:Anti rook paus ?
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef Megumi het volgende:[..]
Stoppen met roken en dan gelijk een anti rook paus worden. Dat ken ik.
Snelle roker. Weer terug uit de ruimte
quote:je moet er niet van uit gaan dat elke roker geprobeert heeft of uberhaupt van plan is te stoppen
Op woensdag 19 november 2003 14:25 schreef Serum het volgende:[..]
Anti rook paus ?
Jaloers omdat het hem wel is gelukt te stoppen ?
quote:Zeg ik dit dan. Voorbeeld. Toen mijn moeder gestopt was met roken. Hing ze een bordje verboden te roken op haar voordeur. Ben er maanden niet meer geweest. Had ze gewoon gevraagt of ik bij haar thuis niet meer wil roken. Was dat anders geweest. Ben weer gegaan nadat dat bord weg was.
Op woensdag 19 november 2003 14:25 schreef Serum het volgende:[..]
Anti rook paus ?
Jaloers omdat het hem wel is gelukt te stoppen ?
quote:Dus je blijft zelfs bij je moeder weg door het roken ?
Op woensdag 19 november 2003 14:29 schreef Megumi het volgende:[..]
Zeg ik dit dan. Voorbeeld. Toen mijn moeder gestopt was met roken. Hing ze een bordje verboden te roken op haar voordeur. Ben er maanden niet meer geweest. Had ze gewoon gevraagt of ik bij haar thuis niet meer wil roken. Was dat anders geweest. Ben weer gegaan nadat dat bord weg was.
quote:Je kan ook netjes aangeven dat er niet gerookt mag worden. En dat hoeft van mij zeker in de prive sfeer absoluut niet zo confronterend.
Op woensdag 19 november 2003 14:31 schreef Serum het volgende:[..]
Dus je blijft zelfs bij je moeder weg door het roken ?
Ziek hoor.
Een beetje moeder had je de rest van het jaar ook de toegang ontzegd.
quote:En dan moet je nog zo reageren ?
Op woensdag 19 november 2003 14:35 schreef Megumi het volgende:[..]
Je kan ook netjes aangeven dat er niet gerookt mag worden. En dat hoeft van mij zeker in de prive sfeer absoluut niet zo confronterend.
quote:?
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef sp3c het volgende:[..]
welke ongegronde smoezen bedoel je precies?
quote:ik ben een roker, en ik ben nu zwaar aan het minderen (van 1 pakje per dag op mijn kantoor naar 5 sigaretten) en zoals ik het zelf zie ben ik over 1 maand helemaal gestopt met roken. Maar wat kan mij het dan schelen of andere mensen dan wel of niet roken ? tuurlijk hoef ik dan niet 24/7 overlast te hebben van rokers, maar dat betekent ook niet dat ze meteen nergens meer mogen roken...
Op woensdag 19 november 2003 14:28 schreef sp3c het volgende:[..]
je moet er niet van uit gaan dat elke roker geprobeert heeft of uberhaupt van plan is te stoppen
quote:Ja want dat is iets wat ik lekker zelf moet weten. Of niet soms.
Op woensdag 19 november 2003 14:36 schreef Serum het volgende:[..]
En dan moet je nog zo reageren ?
quote:Lees de 3 topics eens aandachtig door en laat je verbazen door een hele collectie rokers met allerlei kreten.
Op woensdag 19 november 2003 14:38 schreef sp3c het volgende:[..]
?
quote:Tuurlijk joh, zegt meteen wat over je sociale omgang met mensen.
Op woensdag 19 november 2003 14:38 schreef Megumi het volgende:[..]
Ja want dat is iets wat ik lekker zelf moet weten. Of niet soms.
quote:en niet rokers met hun gezeur over dat roken overal verboden moet worden behalve thuis
Op woensdag 19 november 2003 14:39 schreef Serum het volgende:[..]
Lees de 3 topics eens aandachtig door en laat je verbazen door een hele collectie rokers met allerlei kreten.
quote:jij noemt mij toch specifiek en niet een hele collectie rokers met allerlei kreten
Op woensdag 19 november 2003 14:39 schreef Serum het volgende:[..]
Lees de 3 topics eens aandachtig door en laat je verbazen door een hele collectie rokers met allerlei kreten.
quote:nou kom op met die ongegronde smoezen/argumenten.
De meeste rokers die ik spreek wel .. en ik had die smoes van jou nu ook wel verwacht gezien je vorige 'argumenten'.
of geef toe dat er met jouw geen discussie te voeren valt
quote:neuh jij beledigd nooit iemand ...
Op woensdag 19 november 2003 14:42 schreef Serum het volgende:[..]
Tuurlijk joh, zegt meteen wat over je sociale omgang met mensen.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:42 schreef sp3c het volgende:[..]
jij noemt mij toch specifiek en niet een hele collectie rokers met allerlei kreten
[..]nou kom op met die ongegronde smoezen/argumenten.
quote:*mee eens is*
Op woensdag 19 november 2003 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]nou kom op met die ongegronde smoezen/argumenten.
en je moet niet praten over omgaan met mensen als je hier loopt te vertellen dat je arbo gaat bellen als ze toch gaan roken ook al zit je te huilen dat ze dat niet mogen!
[Dit bericht is gewijzigd door mystman op 19-11-2003 14:47]
quote:Jij kent mij niet. Dus dat kan jij niet weten. Ben een zeer sociaal mens. Vraag dat maar aan mijn andere 15 collega's. En mijn famillie. Jammer dat je zo persoonlijk gaat worden.
Op woensdag 19 november 2003 14:42 schreef Serum het volgende:[..]
Tuurlijk joh, zegt meteen wat over je sociale omgang met mensen.
quote:Zie het zoals je wilt, het blijven feiten.
Op woensdag 19 november 2003 14:43 schreef sp3c het volgende:[..]
neuh jij beledigd nooit iemand ...
quote:Er zijn maar weinig rokers die met niet-rokers kunnen discussieren blijkt hier. Dus join the club.
Op woensdag 19 november 2003 14:45 schreef mystman het volgende:[..]
*mee eens is*
quote:jij zegt dat ik ongegrond zit te posten, ik zeg dat dit niet het geval is ... als jij er dan niet op in wilt gaan heeft het voor mij uberhaupt weinig zin meer om er ontopic over door te gaan.
Op woensdag 19 november 2003 14:44 schreef Serum het volgende:[..]
Is dit alles wat je nog kan aandragen bij dit ondrewerp of gaan we nog ontopic ?
dan zeg ik: jij bent oerdom
en als je vraagt waarom, dan zeg ik daarom ... klaar discussie op jouw niveau sim-pel
quote:... maar ik rook niet !
Op woensdag 19 november 2003 14:48 schreef sp3c het volgende:[..]
jij zegt dat ik ongegrond zit te posten, ik zeg dat dit niet het geval is ... als jij er dan niet op in wilt gaan heeft het voor mij uberhaupt weinig zin meer om er ontopic over door te gaan.
dan zeg ik: jij bent oerdom
en als je vraagt waarom, dan zeg ik daarom ... klaar discussie op jouw niveau sim-pel
quote:Sukkel.
Op woensdag 19 november 2003 14:46 schreef Serum het volgende:[..]
Zie het zoals je wilt, het blijven feiten.
Sorry wordt even persoonlijk en zal dat nooit meer doen.
quote:Je bent nu echt aan het zeiken.
Op woensdag 19 november 2003 14:46 schreef Serum het volgende:[..]
Zie het zoals je wilt, het blijven feiten.
O ja ik rook
quote:zolang je niet naast me zit kan het me geen fuck schelen
Op woensdag 19 november 2003 14:48 schreef Serum het volgende:[..]
... maar ik rook niet !
quote:Ook ik verlies soms de moed om serieus te blijven tussen dit gezwam. Mijn excuses hiervoor.
Op woensdag 19 november 2003 14:49 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Je bent nu echt aan het zeiken.
In het begin reageerde je nog normaal, en kon ik het met sommige dingen die je zei wel vinden maar nuO ja ik rook
quote:nou je hebt weer lekker veel nuttige info in te brengen of niet ?
Op woensdag 19 november 2003 14:48 schreef Serum het volgende:[..]
... maar ik rook niet !
quote:Ok. Sorry dat ik je sukkel noemde. Maar als je dit dan toch gezwam vindt. Blijf dan toch gewoon weg.
Op woensdag 19 november 2003 14:51 schreef Serum het volgende:[..]
Ook ik verlies soms de moed om serieus te blijven tussen dit gezwam. Mijn excuses hiervoor.
quote:Soms zijn sommige posts van me wat minder ontopic, geef ik toe.
Op woensdag 19 november 2003 14:52 schreef mystman het volgende:[..]
nou je hebt weer lekker veel nuttige info in te brengen of niet ?
waarom start je zo'n topic als je alleen maar gelul zoals hier gaat schrijven...
quote:Ik startte deze thread omdat ik hoop had dat we nog wat interessants konden bespreken, en dat lukte in het begin best aardig toch ? Ik blijf hoop houden trouwens.
Op woensdag 19 november 2003 14:54 schreef Megumi het volgende:[..]
Ok. Sorry dat ik je sukkel noemde. Maar als je dit dan toch gezwam vindt. Blijf dan toch gewoon weg.
Serum jij bent oerdom!
quote:JIJ .. en de rest van je eencellige soortgenoten mogen dat zeggen.
Op woensdag 19 november 2003 14:56 schreef sp3c het volgende:
nou vooruit ik heb mijn best gedaan.Serum jij bent oerdom!
quote:tevreden serum ?
Op woensdag 19 november 2003 14:38 schreef mystman het volgende:[..]
ik ben een roker, en ik ben nu zwaar aan het minderen (van 1 pakje per dag op mijn kantoor naar 5 sigaretten) en zoals ik het zelf zie ben ik over 1 maand helemaal gestopt met roken. Maar wat kan mij het dan schelen of andere mensen dan wel of niet roken ? tuurlijk hoef ik dan niet 24/7 overlast te hebben van rokers, maar dat betekent ook niet dat ze meteen nergens meer mogen roken...
zoals ik al zei, er is vast wel een middenweg te vinden.
Rookcoupe's zijn de perfecte oplossing imho. In de trein laat je desnoods 1 conducteur bij de deur van de rokers coupe wachten en daar de kaartjes laat knippen zodat hij niet in de rook hoeft te staan.
nou jij weer...
quote:Als je van regen houdt...
Op woensdag 19 november 2003 14:58 schreef sp3c het volgende:
lekker weertje trouwens hé
quote:Yep.
Op woensdag 19 november 2003 14:57 schreef mystman het volgende:[..]
tevreden serum ?
nou jij weer...
quote:0w nu je het zegt, ik moet vaker uit het raam kijken ... vanochtend was het lekker
Op woensdag 19 november 2003 14:59 schreef cosmick het volgende:[..]
Als je van regen houdt...
maar ff, in afwachting tot die ongegronde smoezen van mij die Serum als het goed zit te zoeken, wat anders
quote:interessant hé
US frigate in historic Vietnam visit
![]()
A small crowd watched as the ship sailed up the Saigon river
A US frigate docked in Vietnam on Wednesday, becoming the first US warship to visit since the Vietnam War.
The USS Vandegrift sailed into Ho Chi Minh City with some of its 200 crew recording the moment on video cameras."The US and Vietnam are showing the world that former foes can become friends," said Raymond Burghardt, US ambassador to Vietnam.
The ship will spend four days in port near Ho Chi Minh City, which as Saigon was the US centre in the war.
The warship made its way into port with US and Vietnamese flags flying and an escort of Vietnamese patrol boats."I think this is a very good sign to promote and develop bilateral relations between Vietnam and the US, particularly between the two navies," said Navy Lieutenant Colonel Nguyen Quang Bieu, who was among the Vietnamese delegation at the port.
It gave the Americans, led by Commander Richard Rogers, a red carpet welcome.
"I think my crew genuinely enjoyed coming up the river and seeing the sights as we came up. My crew is very excited to be here," said Commander Rogers.
Defence
The visit is the most symbolic of several recent indications that relations have reached a new level.
Last week, Vietnam's Defence Minister Pham Van Tra was in Washington for talks with the US Secretary of Defence Donald Rumsfeld.
It was the first time a senior Vietnamese military official had visited the United States.
Hanoi has said it did not want to dwell on the past, and that better bilateral relations were the best way to solve issues left over by the war.
Analysts said the improving relations also reflected changes in the regional balance of power.
"The Vietnamese now feel comfortable enough to share their strategic concerns with the United States - that means China," Nayan Chanda, editor of Yaleglobal Online Magazine, told BBC News Online.
China is now a regional superpower and an old rival of Vietnam, so Hanoi's relationship with the United States gives it a potential ally in the region to offset Chinese influence.
"I think there will be an increase in cooperation in military areas, like joint sea rescue operations... there could also be anti-terrorist operations," Mr Chanda said.
Missing
US troops started withdrawing from Vietnam in 1973 after a peace treaty was signed in Paris.
Two years later Saigon fell after the South Vietnamese, who the Americans had supported, were overrun by the Communist North Vietnamese.
A decade of frosty relations followed, with the first sign of a thaw appearing in the mid-1980s, when Vietnam first cooperated with the Americans in the search for US servicemen missing in action (MIA).
The MIA issue is an ongoing preoccupation for the United States, which lost 58,000 soldiers in the conflict.
An estimated three million Vietnamese were killed.
Under the Clinton administration relations between the two countries improved rapidly. By 1995 diplomatic relations had been re-established and since then bi-lateral trade has flourished.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/3279863.stm
quote:Blijf bij het volgende. Als de meerderheid van de samenleving het roken wil verbieden. Stoppen met de verkoop van tabak. Maar de belangen van de commercie wen de tabaksindustrie zullen wel weer zwader wegen.
Op woensdag 19 november 2003 14:55 schreef Serum het volgende:[..]
Ik startte deze thread omdat ik hoop had dat we nog wat interessants konden bespreken, en dat lukte in het begin best aardig toch ? Ik blijf hoop houden trouwens.
qua gevechtsrol ongeveer vergelijkbaar met onze Karel Doorman fregatten alleen zijn die een stuk beter (maar met 8 schepen is die klasse wel wat kleiner)
edit: 0wja ... interessant hé?
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 19-11-2003 15:06]
quote:We hoeven het niet aan banden te leggen, aangewezen rook-ruimtes zijn toch een prima oplossing ?
Op woensdag 19 november 2003 15:04 schreef Megumi het volgende:[..]
Blijf bij het volgende. Als de meerderheid van de samenleving het roken wil verbieden. Stoppen met de verkoop van tabak. Maar de belangen van de commercie wen de tabaksindustrie zullen wel weer zwader wegen.
quote:het kan me geen fuck schelen hoe die conducteur zijn ronde afmaakt
Op woensdag 19 november 2003 15:01 schreef Serum het volgende:[..]
Yep.
Door al dit gezwam hebben we die niet beantwoord.
De oplossing die je aandraagd is niet erg handig. Of de conducteur nu wacht bij de deur of niet, hij zal toch door de coupe moeten lopen om bij de volgende te komen. Hoe gaan we dat dan weer aanpakken ?
Wat ik dan zeg is geef de rokers een eigen plek op plaatsen zoals de rokers coupe in de trein enzo, zodat niet-rokers er geen last van hebben. Anders krijg je frustraties zoals in dit topic, maar dan irl...
mijn eerlijke mening is dat jij erg bekrompen bent in je visie over hoe dit probleem aangepakt moet worden: jij vind dat roken niet moet kunnen in openbare gelegenheden en op de werkplek, ik vind dat erg overdreven.
mijns inziens kan er makkelijk een manier verzonnen worden die zowel rokers tevreden stelt door ze een rookplek te geven, zoals bijvoorbeeld de rokerscoupe, of een ruimte op het werk waar gerookt kan worden, zodat niet-rokers er geen last van hebben. En als de conducteur er last van heeft, zorg dan dat je iig 1 rokende conducteur per trein zet, zodat het probleem van controleren in de rokerscoupe ook meteen opgelost is.
quote:of automatiseer die shit zoals in londen en parijs in de metro dat iedereen zijn ticket bij de ingang in zo'n ding moet proppen ... dan kunnen er ook minder mensen zwart rijden
Op woensdag 19 november 2003 15:06 schreef mystman het volgende:[..]
het kan me geen fuck schelen hoe die conducteur zijn ronde afmaakt
desnoods is er 1 conducteur die daar zijn vaste plek heeft zodat alle rokers langs hem moeten, en hij hoeft niet de rokers coupe in. Maar dit lijkt me meer een probleem van de NS, en niet een die hier zo uitvoerig ter sprake hoeft te komen niet ? het gaat uiteindelijk om een oplossing waar rokers EN niet rokers tevreden mee zijn.Wat ik dan zeg is geef de rokers een eigen plek op plaatsen zoals de rokers coupe in de trein enzo, zodat niet-rokers er geen last van hebben. Anders krijg je frustraties zoals in dit topic, maar dan irl...
mijn eerlijke mening is dat jij erg bekrompen bent in je visie over hoe dit probleem aangepakt moet worden: jij vind dat roken niet moet kunnen in openbare gelegenheden en op de werkplek, ik vind dat erg overdreven.
mijns inziens kan er makkelijk een manier verzonnen worden die zowel rokers tevreden stelt door ze een rookplek te geven, zoals bijvoorbeeld de rokerscoupe, of een ruimte op het werk waar gerookt kan worden, zodat niet-rokers er geen last van hebben. En als de conducteur er last van heeft, zorg dan dat je iig 1 rokende conducteur per trein zet, zodat het probleem van controleren in de rokerscoupe ook meteen opgelost is.
quote:interessant hé of niet?
KAREL DOORMAN CLASS FRIGATES, NETHERLANDS
The Royal Netherlands Navy Multi-purpose (M-Class) or Karel Doorman Class frigates were built by the De Schelde Group in Flushing and have been operational since 1996. They are equipped for anti-submarine, anti-air and surface warfare roles. M-class frigates have supported anti-drug operations in the Caribbean with the US Navy, UN operations in the Adriatic and regularly participate in NATO exercises.The eight ships of the class are: Karel Doorman (F827), commissioned 1991, Willem Van Der Zaan (F829), 1991, Tjerk Hiddes (F830), 1992, Van Amstel (F831), 1993, Abraham Van Der Hulst (F832), 1993, Van Nes (F833), 1994, Van Galen (F834), 1994 and Van Spejk (F828), 1995.
COMMAND AND CONTROL
Thales Nederland (formerly Signaal) SEWACO VIIB integrates data from sensor systems and provides weapon control. A subsystem, the Multi-Weapon Control System (MWCS) controls the 76mm gun and Seasparrow missile system. SEWACO also integrates navigation systems, communications systems and automatic datalink.
MISSILES
The ship is equipped with two quad launchers for the Boeing Harpoon Block 1C anti-ship missile. Harpoon has an active radar seeker with inertial mid-course guidance, a 220kg warhead and a range of 120km.
For short-range air defence, the ship has a Mk 48 vertical launch system for Raytheon Seasparrow missile, which uses semi-active radar guidance and has a range of 14km. Sixteen missiles are carried.
GUNS
Main gun is a 76mm Otobreda Mk 100 which is capable of firing 100 rounds/min with a range of 16km anti-surface and 12km anti-air. Also fitted are two Oerlikon 20mm light cannon.
The Thales Nederland Goalkeeper close-in weapon system (CIWS) is fitted, which consists of a 30mm seven-barrel gun providing a rate of fire of over 4,000 rounds/min. Range is 200m to 3km. Thales Nederland's IRSCAN infrared search and track system has been fitted to the Willem Van Der Zaan (F 829) for trials. It provides target detection and tracking for Goalkeeper.
TORPEDOES
Two twin Mk 32 Mod 9 torpedo tubes fire ATK (Alliant TechSystems) Mk 46 Mod 5 lightweight anti-submarine torpedoes. These are active/passive homing to a range of over 9km and carry a 45kg warhead.
HELICOPTER
The ship carries one AgustaWestland Lynx SH-14D helicopter for anti-submarine warfare (ASW). Lynx is armed with two Mk 46 torpedoes and dipping sonar and has been upgraded with FLIR Systems 2000HP FLIR (forward-looking infrared). All 20 Lynx helicopters of the RNlN are due to be replaced with NH-90 helicopters from 2003.
COUNTERMEASURES
There are two Mk 36 SRBOC (Super Rapid Blooming Offboard Chaff) quad launchers from Sippican Hycor which fire chaff to a range of 4km. An AN/SLQ-25 Nixie towed torpedo decoy, from Sensytech Inc of Newington, Virginia, is fitted which has two towed units that emit acoustic signals from an onboard transmitter.
ARGOSystems APECS II radar detection and jamming system can identify and jam up to 16 threats simultaneously. Detection range is 370km for ships and 93km for aircraft.
SENSORS
Air and surface search is provided by Thales Nederland's SMART-S 3D radar. This operates in the F-band and range is 100km for a 2m² target. Thales Nederland's LW-08 2D long-range search radar is also fitted, which operates in the D-band and has a range of 230km. Two Thales Nederland STIR tracking and illuminating radars provide fire control for the Seasparrow missile and 76mm gun. STIR operates in I and K bands and has a range of 140km. There is also a Thales (formerly Racal 1226) navigation radar.
The ship is fitted with Thales Underwater Systems (formerly Thomson Marconi Sonar) Anaconda DSBV 61 very low frequency passive towed array sonar mounted on the hull at the bow. Thales Nederland's PHS-36 medium frequency active search and attack sonar is mounted on the hull at the front. The RNlN is planning to upgrade the ASW suite with a low frequency active sonar (LFAS).
PROPULSION
The ship is powered by a CODOG system - combined diesel or gas turbine. Main propulsion is provided by two Rolls Royce Spey 1A gas turbines each providing 12MW. For cruising there are two Stork Werkspoor diesel engines, each 3.6MW.
quote:Noem het bekrompen, ik noem jouw visie daar tegenover weer te rooskleurig.
quote:mag dat niet dan?
Op woensdag 19 november 2003 15:12 schreef mystman het volgende:
ga eens in een ander topic met je bootje posten...
ik zie iedereen overal over lullen behalve waar het over gaat dus ik dacht laat ik is wat interessante shit posten
quote:Ja maar de rest doet het af en toe en jij al vanaf het begin, dat wordt irritant vind je ook niet ?
Op woensdag 19 november 2003 15:13 schreef sp3c het volgende:
mag dat niet dan?ik zie iedereen overal over lullen behalve waar het over gaat dus ik dacht laat ik is wat interessante shit posten
quote:Daar ben ik content mee
mijns inziens kan er makkelijk een manier verzonnen worden die zowel rokers tevreden stelt door ze een rookplek te geven, zoals bijvoorbeeld de rokerscoupe, of een ruimte op het werk waar gerookt kan worden, zodat niet-rokers er geen last van hebben.
quote:voorbeelden graag?
Op woensdag 19 november 2003 15:15 schreef Serum het volgende:[..]
Ja maar de rest doet het af en toe en jij al vanaf het begin, dat wordt irritant vind je ook niet ?
hier heb ik er 1 van de eerste pagina
quote:constructief ...
quote:Wat ik daar zeg is niets dan de realiteit, alleen is die wat vervelend voor je. Daar kan ik niets aan doen natuurlijk.
Op woensdag 19 november 2003 15:16 schreef sp3c het volgende:[..]
hier heb ik er 1 van de eerste pagina
quote:ja het blijft idd fout gaan, maar waarom denkt de regering dat het verbieden van roken meteen alles oplost ?
Op woensdag 19 november 2003 15:13 schreef Serum het volgende:[..]
Noem het bekrompen, ik noem jouw visie daar tegenover weer te rooskleurig.
Wat blijft staan is: Er is al zoveel geprobeerd om het voor beide partijen beter te maken, maar het blijft fout gaan. Nu wordt er vanuit de regering ingegrepen op een naar mijn idee beste keurige manier voor beide partijen, en het is nog niet goed ?
Wat jij je nu voorstelt kan helaas niet zonder dat anderen er last van zullen hebben.
quote:maar erg veel aan het topic voegt het niet toe?
Op woensdag 19 november 2003 15:19 schreef Serum het volgende:[..]
Wat ik daar zeg is niets dan de realiteit, alleen is die wat vervelend voor je. Daar kan ik niets aan doen natuurlijk.
en komen er nu nog voorbeelden of wat, je kan wel steeds van alles roepen maar beargumenteer ook is wat
onze marine heeft nog bootjes zat die ik wel interessant vind
quote:Inderdaad een mooi schip.
Op woensdag 19 november 2003 15:13 schreef sp3c het volgende:[..]
mag dat niet dan?
ik zie iedereen overal over lullen behalve waar het over gaat dus ik dacht laat ik is wat interessante shit posten
quote:Denk je dat ik na je bootjes nog echt serieus met je verder praat ? Niet dus.
Op woensdag 19 november 2003 15:20 schreef sp3c het volgende:[..]
maar erg veel aan het topic voegt het niet toe?
en komen er nu nog voorbeelden of wat, je kan wel steeds van alles roepen maar beargumenteer ook is wat
quote:lol volgens mij vroeg ik voor die bootjes al om voorbeelden maar jij blijft erom heen draaien en herhalen wat je al gezegd hebt (zonder de desbetreffende voorbeelden).
Op woensdag 19 november 2003 15:23 schreef Serum het volgende:[..]
Denk je dat ik na je bootjes nog echt serieus met je verder praat ? Niet dus.
Ga toch ergens anders vervelen joh.
quote:ga weg met je rotzooi... open dan een ander topic als je dat bootje zo vet vind. als je wat nuttigs te melden hebt dat over dit topic gaat, kom dan terug, hou anders gewoon je mond dan...
Op woensdag 19 november 2003 15:20 schreef sp3c het volgende:[..]
maar erg veel aan het topic voegt het niet toe?
quote:Dat idee heb ik niet. Dit weet ik wel zeker.
Op woensdag 19 november 2003 15:19 schreef mystman het volgende:[..]
Ik heb het idee dat dit kabinet alles doorvoert aan wetten en regels wat hun goed uitkomt, maar dit is toch een democratie ?
quote:nee
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef mystman het volgende:[..]
ga weg met je rotzooi... open dan een ander topic als je dat bootje zo vet vind. als je wat nuttigs te melden hebt dat over dit topic gaat, kom dan terug, hou anders gewoon je mond dan...
Serum moet gewoon niet zeiken over 'ongegronde argumenten' zonder er daadwerkelijk 1 te kunnen noemen
quote:???
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef sp3c het volgende:[..]
welke ongegronde smoezen bedoel je precies?
quote:Men heeft eens en long van een pack-a-day roker naast de long van iemand uit NYC gelegd. Er zwerven ook foto's van rond op het internet. De ene long is zwart, de andere heeft een paar kleine zwarte vlekjes. De luchtverontreiniging in de stad is dus niet te vergelijken met rookverontreiniging, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.
Op woensdag 19 november 2003 13:55 schreef Megumi het volgende:[..]
Hoe zo daar gaan we weer. Ik rook inderdaad. Maar net als dat jij geen last moet hebben van mijn roken. Wil ik geen last hebben van de stinkende rook van een diesel als ik fiets. Het zijn dezelfde dingen.
quote:Dus als ik in mijn huis een kantoor maak, dan mag in de huiskamer wel roken, maar in mijn kantoor niet. Wat een onzin. Het is mijn bezit en ik bepaal wel wat ik daar doe of laat.
Op woensdag 19 november 2003 14:22 schreef Mr.J het volgende:
Zien de rokers hier niet in dat dit verder gaat dan overlast? Het gaad om de gezondheid van anderen. En daar komt nu eindelijk een wet voor die deze gezondheid in acht neemt en beschermt. Sim-pel.Dus stop met die verongelijkte reacties in de trent van 'het val wel mee voor die conducteur' en 'er moet niet zo gezeurd worden'.
quote:Ik vind SCH een heel stuk redelijker en minder irritant.
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef Juan Zueco het volgende:
Serum, is SCH een kloon van jou?J.
quote:Als ik dat onderzoek zou hebben uitgevoerd had ik iemand uit LA of Athene genoemen.
Op woensdag 19 november 2003 16:29 schreef GeFrenzy2 het volgende:[..]
Men heeft eens en long van een pack-a-day roker naast de long van iemand uit NYC gelegd. Er zwerven ook foto's van rond op het internet. De ene long is zwart, de andere heeft een paar kleine zwarte vlekjes. De luchtverontreiniging in de stad is dus niet te vergelijken met rookverontreiniging, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.
quote:Als je zelf een bedrijf wordt met werknemers (geen idee wat daar bij komt kijken), en je houdt je huis aan alszijnde kantoor heb jij je ook aan die regels te houden.
Op woensdag 19 november 2003 16:32 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dus als ik in mijn huis een kantoor maak, dan mag in de huiskamer wel roken, maar in mijn kantoor niet. Wat een onzin. Het is mijn bezit en ik bepaal wel wat ik daar doe of laat.
Ik denk zelfs dat je huis of als woonhuis dienst doet of kantoor is, niet beide tegelijk.
quote:Wat een volstrekt belachelijke onzin, Vadertje Staat die weer eens weet wat het beste is voor haar imbiciele onderdanen.
Op woensdag 19 november 2003 16:50 schreef Mr.J het volgende:[..]
Als je zelf een bedrijf wordt met werknemers (geen idee wat daar bij komt kijken), en je houdt je huis aan alszijnde kantoor heb jij je ook aan die regels te houden.
Ik denk zelfs dat je huis of als woonhuis dienst doet of kantoor is, niet beide tegelijk.
quote:Kennelijk niet dus na 01/01.
Op woensdag 19 november 2003 17:08 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wat een volstrekt belachelijke onzin, Vadertje Staat die weer eens weet wat het beste is voor haar imbiciele onderdanen.
Ik bepaal wat er met mijn bezit gebeurt, niet de staat.
quote:reken maar dat er na 01-01-2004 heel wat zeikstraaltjes weggepest gaan worden.
Op woensdag 19 november 2003 11:52 schreef Serum het volgende:[..]
Vanaf 01-01-2004 is 1 telefoontje genoeg ..
Kun je nog zoveel de wet achter je kansloze miltitante antirook reet heb, daar heb je niks aan als je overspannen thuis zit
quote:Grote jongen. Ik spreek jou nog wel eens als de staat haar invloed verder vergroot, door accijnzen op vettig eten bv. Kijken wat je dan zegt.
Op woensdag 19 november 2003 17:10 schreef Mr.J het volgende:[..]
Kennelijk niet dus na 01/01.
quote:Tnx, het is een basis hoor, ben er nog lang niet. En vettig eten doe ik niet, dus dat zal allemaal wel meevallen voor mij.
Op woensdag 19 november 2003 17:16 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Grote jongen. Ik spreek jou nog wel eens als de staat haar invloed verder vergroot, door accijnzen op vettig eten bv. Kijken wat je dan zegt.
Dude, ik val je nergens op aan, ik wijs er alleen op dat hoe rot en oneerlijk je het ook vind, die wet ook voor jou gaat gelden als je een bedrijf begint. Ookal start je die in je woonkamer.
quote:hij heeft feitelijk wel gelijk.
Op woensdag 19 november 2003 17:16 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Grote jongen. Ik spreek jou nog wel eens als de staat haar invloed verder vergroot, door accijnzen op vettig eten bv. Kijken wat je dan zegt.
het moment dat jij mensen in dienst neemt zul je je aan bepaalde afspraken moeten houden ivm de gezondheid van je werknemers.
of dat nu gaat om een oude ongemakkelijke stoel of in dit geval een rookvrije omgeving doet er weinig toe.
toch vind ik het belachelijk, als alle werknemers er mee akkoord gaan zie ik niet in waarom de overheid het dan maar voor ons zou moeten beslissen, vraag me ook af hoe ze dit denken te gaan controleren (was er in een ander topic niet een politieopmerking in de trend van 'als hij er niet mee zit, zitten wij er ook niet mee'?) alsof de overheid nog niet genoeg te doen heeft
quote:Wie zegt dat ik dat in Nederland doe?
Op woensdag 19 november 2003 17:25 schreef Mr.J het volgende:
Tnx, het is een basis hoor, ben er nog lang niet. En vettig eten doe ik niet, dus dat zal allemaal wel meevallen voor mij.Dude, ik val je nergens op aan, ik wijs er alleen op dat hoe rot en oneerlijk je het ook vind, die wet ook voor jou gaat gelden als je een bedrijf begint. Ookal start je die in je woonkamer.
quote:Conducteurs moeten ook rookvrij kunnen werken.
Op woensdag 19 november 2003 10:19 schreef mystman het volgende:Ik heb er geen probleem mee om te roken in de daartoe aangewezen ruimtes, maar dan vind ik de maatregel om elke werkplek in NL rookvrij te maken wel wat overdreven.
Bijvoorbeeld als ik in de trein zit (ervan uitgaande dat ik in de 30% van de treinen zit waar er nog WEL gerookt mag worden, in een daartoe aangewezen ruimte
), dan heeft er toch niemand last van als alle rokers samen in een coupe zitten ?
Ik weet niet of dit rookverbod een direct gevolg is van onze "moraalridder" J.P. Balkenende, maar ik heb het gevoel dat hij alles wat volgens hem en zijn kerkvriendjes neit goed is, dat dat maar weg moet uit de samenleving.
En volgens mij dateerd het ontmoedigen van roken al uit de paarse tijd. Borst was er ook aardig mee bezig.
quote:Als ik een gun in mijn huis heb mag dat ook niet van de staat, en dat vind iedereen zeer vanzelfsprekend...
Op woensdag 19 november 2003 17:08 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wat een volstrekt belachelijke onzin, Vadertje Staat die weer eens weet wat het beste is voor haar imbiciele onderdanen.
Ik bepaal wat er met mijn bezit gebeurt, niet de staat.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 19:04 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wie zegt dat ik dat in Nederland doe?
Voor mij part open je een kantoor in Pakistan. Maar ook daar heb je je maar aan de regels te houden die daar gelden.
quote:Wat als er een niet-roker met astma solliciteert?
Op woensdag 19 november 2003 18:11 schreef sp3c het volgende:
toch vind ik het belachelijk, als alle werknemers er mee akkoord gaan zie ik niet in waarom de overheid het dan maar voor ons zou moeten beslissen, vraag me ook af hoe ze dit denken te gaan controleren (was er in een ander topic niet een politieopmerking in de trend van 'als hij er niet mee zit, zitten wij er ook niet mee'?) alsof de overheid nog niet genoeg te doen heeft
Die wordt dan afgewezen, omdat hij wil dat de wet gehandhaaft wordt?
quote:Dan weet je nu eens hoe een niet-roker zich voelt t.o.v. een roker.
Op woensdag 19 november 2003 16:35 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik vind SCH een heel stuk redelijker en minder irritant.
quote:En ook agressievelingetjes zoals u worden per 01-01 de kop ingedrukt.
Op woensdag 19 november 2003 17:12 schreef speedcore het volgende:[..]
reken maar dat er na 01-01-2004 heel wat zeikstraaltjes weggepest gaan worden.
Kun je nog zoveel de wet achter je kansloze miltitante antirook reet heb, daar heb je niks aan als je overspannen thuis zit
Kijk, daar ben ik dan wel weer blij mee
quote:ga mij geen woorden in de mond leggen die je graag niet wilt horen
Op woensdag 19 november 2003 22:24 schreef Gia het volgende:[..]
Wat als er een niet-roker met astma solliciteert?
Die wordt dan afgewezen, omdat hij wil dat de wet gehandhaaft wordt?
trouwens ik heb ook astma
quote:Vervelend voor je, maar als jij wel tegen rook kunt, of misschien zelf rookt, wil dat niet zeggen dat iedereen met longproblemen er tegen kan.
Op donderdag 20 november 2003 10:20 schreef sp3c het volgende:[..]
ga mij geen woorden in de mond leggen die je graag niet wilt horen
trouwens ik heb ook astma
En je vermijdt het antwoord.
Als iedereen bij een bedrijf overeenkomt dat er op bepaalde tijden gerookt mag worden, en er solliciteert iemand die het hier niet mee eens is, wordt ie dus om die reden afgewezen.
En daarom mag er niet van die regel afgeweken worden.
Vanaf 1-1 mag er op het werk gewoon niet meer gerookt worden.
Ben overigens zeer benieuwd naar de topics tegen die tijd.
(Heb geen werk, dus moet viavia horen hoe het uitpakt.)
Ik ben in ieder geval van de oude stempel en ik doe niet mee met die ongein. In de treinen schijn je nu ook niet meer te mogen roken, ik bloow gewoon door in de trein.
Als het condootje langskomt maak ik hem wel even uit, geen zin een boete en gezeik, want meestal als je in een trein zit ben je op weg ergens naar toe en dan heb je niet even tijd voor een vluchtweg.
quote:ik heb er geen last van, iedereen heeft wel ergens problemen met zijn gezondheid, ik dus ook dus je medelijden heb ik verder niet nodig.
Op donderdag 20 november 2003 11:42 schreef Gia het volgende:[..]
Vervelend voor je, maar als jij wel tegen rook kunt, of misschien zelf rookt, wil dat niet zeggen dat iedereen met longproblemen er tegen kan.
en het wil ook niet zeggen dat iedereen met longproblemen er niet tegen kan wat over het algemeen als anti-rook argument wordt gebruikt. Jan en alleman roepen hoe zielig het wel niet is voor astma patienten zonder daadwerkelijk te weten wat de ziekte inhoud ... als ik er last van krijg dan rook ik gewoon een week of een maand niet maar dan kom ik zowieso weinig buiten het is niet zo dat astma aanvallen getriggered worden door sigarettenrook voor zover ik weet.
quote:omdat het een onzinnige vraag is
En je vermijdt het antwoord.
quote:net zoals je met rokers gewoon afspraken kunt maken over dit soort zaken kan dit met niet rokers ook, hoeft niemand afgewezen te worden ... kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die lekker werken met een brandende sigaret in zijn mond heel de dag.
Als iedereen bij een bedrijf overeenkomt dat er op bepaalde tijden gerookt mag worden, en er solliciteert iemand die het hier niet mee eens is, wordt ie dus om die reden afgewezen.
En daarom mag er niet van die regel afgeweken worden.Vanaf 1-1 mag er op het werk gewoon niet meer gerookt worden.
Ben overigens zeer benieuwd naar de topics tegen die tijd.
(Heb geen werk, dus moet viavia horen hoe het uitpakt.)
als er iemand binnenkomt die niet rookt zet je hem in een kantoor waar mensen niet roken of bouw je er 1 om hem heen of wat dan ook maar ik vind het onzinnig om het gewoon maar te verbieden
Laatst had ook zo`n flappo het idee om roken in psychiatrische ziekenhuizen te verbieden, als het ergens gevaarlijk is om een rookverslaafde niet te laten roken, dan is het daar wel.
Die gasten in de politiek die wonen lekker allemaal in hun villa wijkie en weten wel weer allemaal mooie wetjes te maken die echt nergens op slaan of de maatschappij meer verkloten.
quote:Geloof me maar, dat is enkel een kwestie van tijd ..
Op donderdag 20 november 2003 12:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom is het ook uitgesloten dat ze de niet-rook-regel ook op de horeca gaan toepassen.
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:03 schreef JohnDope het volgende:
die wet dat je op 1-1 niet meer mag roken gaat nergens over, dan kan je ook zeggen dat je vanaf 1-1 geen godsdiensten meer mag preken.
[..]
quote:UIteraard. Ook in tabakswinkels wordt het verboden en in coffeeshops natuurlijk.
Op donderdag 20 november 2003 13:26 schreef Serum het volgende:[..]
Geloof me maar, dat is enkel een kwestie van tijd ..
quote:He ja .. De horeca vergelijken met tabakswinkesl en coffeeshops is zoals appels met peren inderdaad.
Op donderdag 20 november 2003 13:29 schreef Kaalhei het volgende:[..]
UIteraard. Ook in tabakswinkels wordt het verboden en in coffeeshops natuurlijk.
quote:Het zijn alle drie aspecten die werkplekken hebben.....
Op donderdag 20 november 2003 13:34 schreef Serum het volgende:
He ja .. De horeca vergelijken met tabakswinkesl en coffeeshops is zoals appels met peren inderdaad.
Het roken verbieden is ook slecht voor de economie, mensen raken gefrustsreerd op het werk omdat ze niet kunnen roken.
Misschien ontstaat er haad en nijd tussen de medewerkers en kunnen ze dus niet meer goed samenwerken.
Verder is het een feit dat als er niet meer gerookt mag worden dat mensen NIET meer uit gaan en zelf hun feestjes gaan bouwen.
In het begin doe je het iedere week bij iemand anders een feest in huis. En later ga je groteter externe dingen ondernemen.
Echt waar mensen, dit niet-rook-beleid gaat niet werken, daar zijn wij nederlanders veel te nuchter voor.
Die euro hebben ze kunnen door drukken omdat geld door de overheid wordt geregeld, maar het roken wordt echt door de burgers geregeld en ja als je met ze alle in opstand komt dan hebben zij het ook moeilijk
en dat alleen voor het cigaretje, kost misschien wel miljarden eurootjes
quote:Nee, je snapt het niet. Als je dat doet dan krijg je problemen wegens het overtreden van de ARBO-wet en de tabakswet. (als ze de wet consequent gaan doorvoeren). Ga je hier meer door dan komt de politie je tent sluiten.
Op donderdag 20 november 2003 14:01 schreef JohnDope het volgende:
hahaha ja ze willen straks ook roken in coffeeshops verbieden.
Ongelooflijk. Nou ik doe in ieder geval niet mee aan die ongein en velen met mij ook!
Als ik later geld heb dan ga ik rook-uitgaansgelegenheden beginnen en niemand die me tegen houdt.
quote:idd, het is geen kwestie van keuze, anders zouden de bestaande horeca/shops dat natuurlijk ook niet doen
Op donderdag 20 november 2003 14:15 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Nee, je snapt het niet. Als je dat doet dan krijg je problemen wegens het overtreden van de ARBO-wet en de tabakswet. (als ze de wet consequent gaan doorvoeren). Ga je hier meer door dan komt de politie je tent sluiten.
quote:Je onderschat de macht van de staat.
Op donderdag 20 november 2003 14:21 schreef JohnDope het volgende:
nou geloof mij nou als je je best doet kan jij echt wel een horeca gelegenheid beginnen waar gerookt wordt.
Net wat ik al zeg ik doe niet mee aan die ongein als ik ergens binnensta en zeker als ik een paar potjes bier opheb dan ga ik gewoon lekker roken. En als je nou met ze alle in een groep gaat staan en met ze alle gaat roken, dan kunnen ze weinig doen tegen je.
quote:Tabakswinkels zijn al rookvrij meestal, en als je in een coffeeshop gaat werken zeur je denk ik ook niet zo gauw over de rook.
Op donderdag 20 november 2003 13:57 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Het zijn alle drie aspecten die werkplekken hebben.....
quote:Dit gaat echt nergens meer over .. wat een niveau.
Op donderdag 20 november 2003 14:30 schreef JohnDope het volgende:
jij onderschat de macht van de burger
Als wij met ze alle ergens staan, met een partij alcohol op en we gaan lekker zitten roken, niemand die je tegen houdt.
quote:En ze leefde nog lang en gelukkig ..
Ongelooflijk. Nou ik doe in ieder geval niet mee aan die ongein en velen met mij ook!
Als ik later geld heb dan ga ik rook-uitgaansgelegenheden beginnen en niemand die me tegen houdt.Het roken verbieden is ook slecht voor de economie, mensen raken gefrustsreerd op het werk omdat ze niet kunnen roken.
Misschien ontstaat er haad en nijd tussen de medewerkers en kunnen ze dus niet meer goed samenwerken.Verder is het een feit dat als er niet meer gerookt mag worden dat mensen NIET meer uit gaan en zelf hun feestjes gaan bouwen.
In het begin doe je het iedere week bij iemand anders een feest in huis. En later ga je groteter externe dingen ondernemen.Echt waar mensen, dit niet-rook-beleid gaat niet werken, daar zijn wij nederlanders veel te nuchter voor.
Die euro hebben ze kunnen door drukken omdat geld door de overheid wordt geregeld, maar het roken wordt echt door de burgers geregeld en ja als je met ze alle in opstand komt dan hebben zij het ook moeilijk
quote:dit zijn feiten kerel!!!!
Op donderdag 20 november 2003 14:38 schreef Serum het volgende:[..]
En ze leefde nog lang en gelukkig ..
.. weet je nog meer sprookjes ?
quote:Dat is geen argument natuurlijk. Het gaat erom dat iedereen recht zou moeten hebben op een rookvrije werkplek en dat de staat dit met geweld af kan dwingen.
Op donderdag 20 november 2003 14:33 schreef Serum het volgende:[..]
Tabakswinkels zijn al rookvrij meestal, en als je in een coffeeshop gaat werken zeur je denk ik ook niet zo gauw over de rook.
quote:juist laag niveau, maar ik word gedwongen door de overheid om me tot hun niveau te verlagen. Ik laat me veel door die jongens opleggen, maar er zijn grenzen.
Op donderdag 20 november 2003 14:36 schreef Serum het volgende:[..]
Dit gaat echt nergens meer over .. wat een niveau.
quote:En als iemand er wat van zegt sla je 'm met je zatte kop de hersens in?
Op donderdag 20 november 2003 14:30 schreef JohnDope het volgende:
jij onderschat de macht van de burger
Als wij met ze alle ergens staan, met een partij alcohol op en we gaan lekker zitten roken, niemand die je tegen houdt.
quote:nee hoor, als ze er wat van zeggen rook ik gewoon door, ik denk dat zij de eerste zijn die beginnen met rammen.
Op donderdag 20 november 2003 14:41 schreef cosmick het volgende:[..]
En als iemand er wat van zegt sla je 'm met je zatte kop de hersens in?
quote:Een algemeen alcoholverbod heeft men al eens in Amerika geprobeert in de jaren 20......was niet zo succesvol kan ik je vertellen.
Op donderdag 20 november 2003 14:42 schreef JohnDope het volgende:
We kunnen ook de alcohol verbieden in de horecagelegenheden omdat er daardoor gruwelijke verminkingen zijn ontstaan tijdens vechtpartijen en schietpartijen en mensen die naar de klote zijn gereden door een lamme gek.
quote:Als die regel er eenmaal staat overtreed jij hem 1x en dan is het afgelopen met je ondernemers-loopbaan.
quote:Zie boven.
Als ik later geld heb dan ga ik rook-uitgaansgelegenheden beginnen en niemand die me tegen houdt.
quote:Afkicken is een kwestie van tijd inderdaad, opgeven kan altijd nog. Wil je niet .. dan doe je het toch niet en ga je een baantje zoeken in de open lucht ? Niemand zal je tegenhouden.
Het roken verbieden is ook slecht voor de economie, mensen raken gefrustsreerd op het werk omdat ze niet kunnen roken.
Misschien ontstaat er haad en nijd tussen de medewerkers en kunnen ze dus niet meer goed samenwerken.
quote:Dit 'feit' is pas een feit als deze voorspelling bewezen is.
Verder is het een feit dat als er niet meer gerookt mag worden dat mensen NIET meer uit gaan en zelf hun feestjes gaan bouwen.
quote:Waar vervolgens weer een vergunning voor moet komen en waar dan ook weer meteen de welbekende regeltjes aan vast hangen. (Zie eerste reactie)
In het begin doe je het iedere week bij iemand anders een feest in huis. En later ga je groteter externe dingen ondernemen.
quote:Het gaat om de gezondheid van anderen, of je daar nu nuchter tegen aan kijkt of niet .. het blijft een serieuze zaak.
Echt waar mensen, dit niet-rook-beleid gaat niet werken, daar zijn wij nederlanders veel te nuchter voor.
quote:De benzine wordt ook door de burgers opgereden, en de prijzen bijven maar stijgen .. zie jij iemand z'n auto laten staan ?
quote:Echte rokers gaan thuis lekker verder en bijven die rommel wel kopen, dus over die euro'tjes hoeven we ons geen zorgen te maken.
Nog meer ?
quote:
Op donderdag 20 november 2003 14:43 schreef JohnDope het volgende:[..]
nee hoor, als ze er wat van zeggen rook ik gewoon door, ik denk dat zij de eerste zijn die beginnen met rammen.
quote:Als het echt flink doorgevoerd gaat worden wordt dat ook geregeld, echt. En dat ga jij en geen van andere rokers hier echt niet tegen houden.
Op donderdag 20 november 2003 14:40 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dat is geen argument natuurlijk. Het gaat erom dat iedereen recht zou moeten hebben op een rookvrije werkplek en dat de staat dit met geweld af kan dwingen.
Ik kan dat argument natuurlijk ook gewoon toepassen op de gehele horeca maar tevens ook op alle banen waar op gesolliciteerd wordt. "Als je in de trein gaat werken zeur je niet zo over de rook."
quote:dan zal het rookverbod ook niet zo`n succes zijn
Op donderdag 20 november 2003 14:47 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Een algemeen alcoholverbod heeft men al eens in Amerika geprobeert in de jaren 20......was niet zo succesvol kan ik je vertellen.
quote:zo denk ik niet alleen, zo zijn er meerdere, ik zag laatst bijvoorbeeld een oude vrouw een hele discussie houden met een conducteur omdat hij zat te zeiken omdat zij zat te roken.
Op donderdag 20 november 2003 14:51 schreef Serum het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:a.)Ik rook niet
Op donderdag 20 november 2003 14:53 schreef Serum het volgende:[..]
Als het echt flink doorgevoerd gaat worden wordt dat ook geregeld, echt. En dat ga jij en geen van andere rokers hier echt niet tegen houden.
quote:Ach, je kan blijven hopen. Het verbod is ook niet om mensen te laten stoppen, maar om de overlast in te perken. Je vergelijking met de drooglegging geeft wel aan dat je niet echt snapt waar het om gaat...
Op donderdag 20 november 2003 14:53 schreef JohnDope het volgende:[..]
dan zal het rookverbod ook niet zo`n succes zijn
We moeten maar een website beginnen waar we iedereen oproepen om gewoon te roken waar ze vroeger mochten roken en nu niet meer mogen roken!
quote:Als zulke taferelen gebeuren zullen de rokers ook wel weer gaan janken als ze het stempel asociaal krijgen... Als een persoon in een niet rokers gedeelte toch gaat roken en weigert het uit te maken, dan is die roker een asociaal persoon en bovendien strafbaar. Je kan dan mekkeren wat je wilt, maar jammer. Als een hele groep het gedrag gaat vertonen, dan lijkt het me aannemelijk dat het toch een bepaald soort mensen is dat rookt...
Op donderdag 20 november 2003 14:55 schreef JohnDope het volgende:[..]
zo denk ik niet alleen, zo zijn er meerdere, ik zag laatst bijvoorbeeld een oude vrouw een hele discussie houden met een conducteur omdat hij zat te zeiken omdat zij zat te roken.
Er hoeven er maar een paar te beginnen en iedereen doet mee.
Straks heb je een hoek met 100 man die staat te roken, je moet wel een knappe uitsmijter zijn om daar tegen op te treden, ik denk dat ze beter de mobile eenheid kunnen bellen
quote:Juist omdat er rokers zijn die zulk gedrag vertonen is het noodzakelijk dat er een wet komt die ze tegen zichzelf gaat beschermen.
Op donderdag 20 november 2003 14:55 schreef JohnDope het volgende:[..]
zo denk ik niet alleen, zo zijn er meerdere, ik zag laatst bijvoorbeeld een oude vrouw een hele discussie houden met een conducteur omdat hij zat te zeiken omdat zij zat te roken.
Er hoeven er maar een paar te beginnen en iedereen doet mee.
Straks heb je een hoek met 100 man die staat te roken, je moet wel een knappe uitsmijter zijn om daar tegen op te treden, ik denk dat ze beter de mobile eenheid kunnen bellen
quote:precies, we zijn relaxte mensen, maar de overheid moet niet gaan grappen met ons.
Op donderdag 20 november 2003 15:00 schreef Serum het volgende:[..]
Juist omdat er rokers zijn die zulk gedrag vertonen is het noodzakelijk dat er een wet komt die zoichzelf daar tegen beschermt.
Jij schetst hier nu precies even het extreme slechte beeld van de roker die sommige mensen voor zich hebben. Je bent echt goed bezig.
quote:Dat zou inderdaad leuk zijn, dat zou alleen maar vaart zetten achter een eventueel rookverbod in de horeca. Doen !
Op donderdag 20 november 2003 14:58 schreef JohnDope het volgende:
ik snap wel waar het over gaat.
Wie roken verbiedt in de horeca moet ook rechtvaardig zijn door die moordende alcohol te verbieden.We moeten maar een website beginnen waar we iedereen oproepen om gewoon te roken waar ze vroeger mochten roken en nu niet meer mogen roken!
quote:uhum, eerst dat verbod afwachten en dan actie ondernemen.
Op donderdag 20 november 2003 15:03 schreef Serum het volgende:[..]
Dat zou inderdaad leuk zijn, dat zou alleen maar vaart zetten achter een eventueel rookverbod in de horeca. Doen !
quote:Dus jullie zijn sociaal tot er wat tegen zit in je leven ? Interessant .. ga door ..
Op donderdag 20 november 2003 15:01 schreef JohnDope het volgende:[..]
precies, we zijn relaxte mensen, maar de overheid moet niet gaan grappen met ons.
quote:Het horeca verbod is een discussiepunt, het recht op een rookvrije werkplek is vanaf 01-01 een FEIT. Het is dus afwachten wat er allemaal van gaat komen.
Op donderdag 20 november 2003 15:04 schreef JohnDope het volgende:[..]
uhum, eerst dat verbod afwachten en dan actie ondernemen.
quote:ik ben ook sociaal als het tegen zit. maar roken verbieden is toch belachelijk, je kan beter zeggen er moet een rookvrije ruimte aanwezig zijn in een horeca gelegenheid.
Op donderdag 20 november 2003 15:05 schreef Serum het volgende:[..]
Dus jullie zijn sociaal tot er wat tegen zit in je leven ? Interessant .. ga door ..
quote:ja een rookvrije ruimte is wat anders dan een verbod op het roken tijdens het werk.
Op donderdag 20 november 2003 15:07 schreef Serum het volgende:[..]
Het horeca verbod is een discussiepunt, het recht op een rookvrije werkplek is vanaf 01-01 een FEIT. Het is dus afwachten wat er allemaal van gaat komen.
quote:Als er een niet-roker in de buurt is is dat dus wel hetzelfde.
Op donderdag 20 november 2003 15:08 schreef JohnDope het volgende:[..]
ja een rookvrije ruimte is wat anders dan een verbod op het roken tijdens het werk.
quote:'Rook-feesten' ? Je slaat door .. zoek hulp.
ik ben ook sociaal als het tegen zit. maar roken verbieden is toch belachelijk, je kan beter zeggen er moet een rookvrije ruimte aanwezig zijn in een horeca gelegenheid.
Let op mijn woorden, als mensen niet bereid zijn om te vechten dan gaan mensen thuis wel 'rook'-feesten bouwen.
Ik heb mijn standpunt als ik een paar biertjes op heb, dan ga ik gewoon lekker roken.
quote:dan moet die niet-roker maar niet bij mij kantoor binnen komen als ik met me cigaar in me bek met me poten op me bureau zit
Op donderdag 20 november 2003 15:11 schreef Serum het volgende:[..]
Als er een niet-roker in de buurt is is dat dus wel hetzelfde.
quote:ik bedoel gewoon met 'rook'-feesten gewoon de feesten bij mensen thuis waar niks moet en alles mag, gewoon zoals het eigenlijk hoort te zijn.
Op donderdag 20 november 2003 15:12 schreef Serum het volgende:[..]
'Rook-feesten' ? Je slaat door .. zoek hulp.
quote:'We' doen dat helemaal niet. Uitlokken is zeer kinderachtig namelijk.
Op donderdag 20 november 2003 14:58 schreef JohnDope het volgende:
ik snap wel waar het over gaat.
Wie roken verbiedt in de horeca moet ook rechtvaardig zijn door die moordende alcohol te verbieden.We moeten maar een website beginnen waar we iedereen oproepen om gewoon te roken waar ze vroeger mochten roken en nu niet meer mogen roken!
En rokers snappen nog steeds niet dat roken in de buurt van mensen per definitie anderen schade berokkend: ALTIJD. Dat kleine percentage wat ook daadwerkelijk schade ondervindt bij alcohol is niet te vergelijken. Maar goed, misschien dat je dit niet je gerookte hersentjes in kan krijgen. Gewoon blijven trollen...
quote:Zo gauw het rookverbod in de horeca er ook door is, ga ik vaker op stap. Blijf nu liever thuis vanwege de rook.
ik ben ook sociaal als het tegen zit. maar roken verbieden is toch belachelijk, je kan beter zeggen er moet een rookvrije ruimte aanwezig zijn in een horeca gelegenheid.
Let op mijn woorden, als mensen niet bereid zijn om te vechten dan gaan mensen thuis wel 'rook'-feesten bouwen.
Ik heb mijn standpunt als ik een paar biertjes op heb, dan ga ik gewoon lekker roken.
quote:Nou als het zover komt ga ik wel die website maken.
Op donderdag 20 november 2003 15:17 schreef freud het volgende:[..]
'We' doen dat helemaal niet. Uitlokken is zeer kinderachtig namelijk.
En rokers snappen nog steeds niet dat roken in de buurt van mensen per definitie anderen schade berokkend: ALTIJD. Dat kleine percentage wat ook daadwerkelijk schade ondervindt bij alcohol is niet te vergelijken. Maar goed, misschien dat je dit niet je gerookte hersentjes in kan krijgen. Gewoon blijven trollen...
Ik begrijp dus dat jouw mening is dat rokers overal moeten mogen roken, en dat niet rokers gewoon pech hebben?
quote:Wat erg.
Op donderdag 20 november 2003 15:16 schreef JohnDope het volgende:[..]
ik bedoel gewoon met 'rook'-feesten gewoon de feesten bij mensen thuis waar niks moet en alles mag, gewoon zoals het eigenlijk hoort te zijn.
Of illegale feesten, ik weet niet of jij wel eens wat meemaakt? Maar dit is een normale gedachten, misschien moet jij is wat levens-hulp hebben.
quote:Ik zat zelfs nog wat hoger met schatten .. rond de jaren 90 eigenlijk.
Op donderdag 20 november 2003 15:20 schreef freud het volgende:
[offtopic]
Ik zie dat je uit '79 bent johndope, ik had eerlijk meer iets halverwege de 80er jaren verwacht, kijkende naar je posts.
[/offtopic]Ik begrijp dus dat jouw mening is dat rokers overal moeten mogen roken, en dat niet rokers gewoon pech hebben?
quote:Hehehehe, ik merk dat discussieren nog wat te moeilijk is voor je. Geeft niets, misschien komt het ooit nog wel eens. Vind je het heel erg als ik je niet serieus meer neem?
Op donderdag 20 november 2003 15:20 schreef JohnDope het volgende:[..]
Nou als het zover komt ga ik wel die website maken.
Dat percentage valt wel te vergelijken.
Maar goed, misschien dat je dit niet je niet-gerookte hersentjes in kan krijgen. Gewoon blijven trollen...
quote:Nee, dat is als je naar zijn spelling kijkt, subtiel verschil.
Op donderdag 20 november 2003 15:21 schreef Serum het volgende:[..]
Ik zat zelfs nog wat hoger met schatten .. rond de jaren 90 eigenlijk.
quote:klopt en wat jij beheert, dat ontwikkel ik.
Op donderdag 20 november 2003 15:20 schreef freud het volgende:
[offtopic]
Ik zie dat je uit '79 bent johndope, ik had eerlijk meer iets halverwege de 80er jaren verwacht, kijkende naar je posts.
[/offtopic]Ik begrijp dus dat jouw mening is dat rokers overal moeten mogen roken, en dat niet rokers gewoon pech hebben?
Ja zo zou je het kunnen zien of je maakt een niet-rokers-ruimte en een rokers-ruimte.
Of je begint een niet-rokers-horecagelegenheid, maar daar zal wel niemand op afkomen anders hadden die al bestaan, dus daarom zullen de inkomsten in de horeca drastisch stagneren.
Of je hangt een bordje op de deur:"hier binnen wordt gerookt, als je daar niet meer kan leven moet je maar niet naar binnen gaan".
quote:Ah, kijk, dit is zinnig. Ik ben het overigens roerend met je eens dat roken in de horeca moet kunnen en dat een hoop pestventjes gewoon een 2 breezer limit moeten hebben. Wel is het zo dat je een bepaalde max mag stellen aan de luchtvervuiling in een tent. Goeie luchtbehandeling is wel gewenst, zodat het niet té wordt. Als je in de horeca werkt, dan kies je bewust voor het risico.
Op donderdag 20 november 2003 15:22 schreef JohnDope het volgende:[..]
klopt en wat jij beheert, dat ontwikkel ik.
Ja zo zou je het kunnen zien of je maakt een niet-rokers-ruimte en een rokers-ruimte.
Of je begint een niet-rokers-horecagelegenheid, maar daar zal wel niemand op afkomen anders hadden die al bestaan, dus daarom zullen de inkomsten in de horeca drastisch stagneren.Of je hangt een bordje op de deur:"hier binnen wordt gerookt, als je daar niet meer kan leven moet je maar niet naar binnen gaan".
quote:maar wat doe je nou als applicatie beheerder? De hele dag op enter drukken?
Op donderdag 20 november 2003 15:21 schreef freud het volgende:[..]
Hehehehe, ik merk dat discussieren nog wat te moeilijk is voor je. Geeft niets, misschien komt het ooit nog wel eens. Vind je het heel erg als ik je niet serieus meer neem?
quote:Hier kan ik me ook wel in vinden, maar er zullen regels moeten komen, da's zeker.
Op donderdag 20 november 2003 15:25 schreef freud het volgende:[..]
Ah, kijk, dit is zinnig. Ik ben het overigens roerend met je eens dat roken in de horeca moet kunnen en dat een hoop pestventjes gewoon een 2 breezer limit moeten hebben. Wel is het zo dat je een bepaalde max mag stellen aan de luchtvervuiling in een tent. Goeie luchtbehandeling is wel gewenst, zodat het niet té wordt. Als je in de horeca werkt, dan kies je bewust voor het risico.
quote:De regels zijn er al hoor, alleen denk ik dat ze wat beter gecontroleerd of aangescherpt moeten worden. Ik kan me controles voorstellen die gewoon het aantal deeltjes meet. Horeca hoeft dan alleen te investeren in betere filters, en met alle belasting die ze rokers betalen, moet subsidie ook wel kunnen.
Op donderdag 20 november 2003 15:29 schreef Serum het volgende:[..]
Hier kan ik me ook wel in vinden, maar er zullen regels moeten komen, da's zeker.
quote:Ik denk dat jij nu degene bent die zich overschat. Als je namelijk op hetzelfde niveau 'ontwikkelt' als dat je discussiert .. zal het wel bij een simpel batch-bestandje blijven.
Op donderdag 20 november 2003 15:26 schreef JohnDope het volgende:[..]
maar wat doe je nou als applicatie beheerder? De hele dag op enter drukken?
quote:heej maar mister wiseguy, wat doe je nou de hele dag als applicatie beheerder?
Op donderdag 20 november 2003 15:31 schreef freud het volgende:[..]
De regels zijn er al hoor, alleen denk ik dat ze wat beter gecontroleerd of aangescherpt moeten worden. Ik kan me controles voorstellen die gewoon het aantal deeltjes meet. Horeca hoeft dan alleen te investeren in betere filters, en met alle belasting die ze rokers betalen, moet subsidie ook wel kunnen.
quote:Ik vrees dat je hier geen antwoord meer op gaat krijgen.
Op donderdag 20 november 2003 15:32 schreef JohnDope het volgende:[..]
heej maar mister wiseguy, wat doe je nou de hele dag als applicatie beheerder?
quote:Wil je een lijstje? Lijkt me niet echt boeiend of offtopic. Laten we het er op houden dat ik er voor zorg dat 500 man rustig kan werken met de software.
Op donderdag 20 november 2003 15:32 schreef JohnDope het volgende:[..]
heej maar mister wiseguy, wat doe je nou de hele dag als applicatie beheerder?
Iemand nog een closing statement voor dit deel van het rokers 'debat'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |