quote:Als er oplossingen gevonden kunnen worden zodat de niet-rokers en met name mensen met problemen aan de luchtwegen, geen last meer hebben van sigarettenrook, dan is roken in gezelschap geen probleem. Maar op dit moment zijn die er niet of nog niet voldoende en is roken nog steeds een probleem.
Op dinsdag 18 november 2003 14:25 schreef simmu het volgende:
en nog steeds niemand die reageert op andere alternatieven.... alleen maar een boel gezeik over hoe asociaal rokers wel niet zijn, en dat alleen niet-rokers valide argumenten hebbennee, dan het ge- 'jeetje al die moeite om je roken te verdedigen stop dan toch'.... da's een goed argument!
tsja: waarom zou je denken aan een oplossing waar iedereen zich kan vinden als je ook 30% gewoon je wil op kunt leggen, of ze nou willen of niet he!
Hoorde bij de voetbaltraining van mijn zoontje iemand zeggen dat ze daar op het werk een soort van bushokjes hadden met een doorzichtige schoorsteenpijp erop aangesloten op een sterke afzuiginstallatie. Ja, prima oplossing, heeft verder niemand er last van.
Maar ook dan is het al gauw niet goed. Dan voelen die rokers zich weer in een hoekje gedreven als een stelletje paria's. Veel, en ik zeg niet alle, rokers vinden dat ze zelf moeten weten waar en hoeveel ze roken en wensen geen rekening te houden met anderen. Hun argument: Maar je mag hier toch roken! Dan hoef ik toch niet te vragen of iemand er last van heeft! Slaat natuurlijk nergens op en vandaar deze discussie en vandaar de overheidsbemoeienis en het verbieden van roken op bijvoorbeeld de werkplek.
maar de laatste 2 dagen op fok is 1 grote rokersbash, en sorry, maar daar wordt ik ook fel van!
Het laatste waar de roker op bespaard is toch z'n sigaret, dus dan kan dat pakje ook duurder, heeft de staat tenminste wat aan
En ik zie de 13 jarige Anita/Johnny in trainingspak niet echt snel 10 euro neerleggen voor een pakje peuken.
quote:Het laatste waar ik op bespaar is mijn bier. Ik ga geen Brouwmeester drinken omdat ik anders niet meer kan roken.
Op dinsdag 18 november 2003 18:44 schreef Refragmental het volgende:
Het laatste waar de roker op bespaard is toch z'n sigaret, dus dan kan dat pakje ook duurder, heeft de staat tenminste wat aan
Stomme vooroordelen over rokers altijd.
quote:hear hear
Op dinsdag 18 november 2003 19:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Het laatste waar ik op bespaar is mijn bier. Ik ga geen Brouwmeester drinken omdat ik anders niet meer kan roken.
Stomme vooroordelen over rokers altijd.
Zijn alle niet-rokers soms uit hun schulp gekropen ofzo de laatste paar jaar?
10 jaar geleden hoorde je NOOIT iemand zeiken over roken in de kroeg terwijl toen toch ook echt wel bekend was hoe slecht het is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |