Het gaat over een meisje (duh) genaamd Joan, die de nare gewoonte heeft ontwikkeld om God tegen het lijf te lopen en met hem regelmatige een gezellig gesprek heeft.
Joan heeft een oudere broer die na een auto-ongeluk in een rolstoel is beland en sindsdien vrij depressief en somber is ingesteld.
Ook heeft Joan het genoegen om een jongere broer te hebben, die intelligent is, maar zo goed als ondergesneeuwd wordt binnen het gezin.
Pappa is een politie agent, en mamma werkt op dezelfde school als waar Joan naartoe gaat.
Nu denk je 'he getver, meisje dat praat met God, dat zal wel weer een EO programma zijn dat goede christelijke waarden en normen promoot, en die ons op onze teentjes houd wat betreft die goede man daarboven.'
Niet is minder waar. Joan of Arcadia heeft een religieuze inslag zonder in een akelige feel-good serie te veranderen. Verwacht geen wijze levenslessen van de grote man, verwacht geen helden daden. God is vaag, en Joan vind het vrij frustrerend om telkens door God te worden aangesproken.
En om het allemaal nog leuker te maken waart er in de stad een serie moordenaar rond...
Joan of Arcadia is a drama that follows a typical family facing atypical situations, not the least of which is their teenage daughter's sudden, unexpected conversations with God.
A tough but soft-hearted police chief, Will Girardi is new to the city of Arcadia and dreams of providing a safe haven for his family and his community. An outbreak of serious crime in his idyllic new town challenges Girardi's desire for order, as do the ups-and-downs he faces with his family. Daughter Joan, an average teenager, has begun acting a little strange. No one knows that it has to do with the unusual way various people keep popping up, introducing themselves as God, and then giving her specific directions to do things, such as get a job. The appearances are hard for her to believe, even more so as she never knows who's going to turn up next. One minute it's a cute boy her own age, the next it's the lunch lady. For now, she's keeping it all a secret. Rounding out the Girardi family are her mother, Helen, her 15-year-old science-geek brother, Luke, and her older brother, Kevin, a former high-school sports star who is in a wheelchair as a result of a car accident. Unsure of what God wants, and if she's even sane, Joan tentatively begins to follow God's cryptic directives, all the while trying to retain a "normal" teen-aged existence.
Het is echt heel leuk, en misschien klinkt het wel een beetje cliche maar dat is het niet. Zijn er nog meer mensen die er na kijken (alleen in de vs, en het internet ). en dat vrouwke die Joan speelt (Amber Tamblyn) is zeker cute.
Jazeker, en het was weer een goeie.quote:Op maandag 24 mei 2004 14:59 schreef Faith5321 het volgende:
De laatste aflevering o my! heeft iemand het al gezien?????/
precies, ik ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 2 januari 2005 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daarbij is Joan ook wel leuk om naar te kijken
Hij begint pas netquote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef Uknowweloveu het volgende:
shit, ik dacht dat ik naar een film zat te kijken, blijkt het een serie te zijn![]()
weet ik nog niet hoe het afloopt....
Mogelijk is het een van deze nummers: Music featured in the episode includes: "Overdrive" by Katy Rose "Kryptonite" by 3 Doors Down "Kryie & Gloria" by Amy Fairchild "There's A Love" by Morphic Field "Bizarre" by Melissa Ritter "Run" by David Loring "I Don't Know What It Is" by Kit Hain "Concerto for Clarinet" (Instrumental) "Tomorrow" by Avril Lavigne "I Believe In You" by Sinead O'Connorquote:Op zondag 2 januari 2005 23:18 schreef Keano het volgende:
Weet iemand hoe dat rocknummer heet wat werd gespeeld ergens in het midden toen ze met "god" door de gangen van die school liep, het was vlak voor een reclameblok.
Zegt hij 4 minuten na mijn postquote:Op zondag 2 januari 2005 23:27 schreef Hubo het volgende:
[..]
Mogelijk is het een van deze nummers: Music featured in the episode includes: "Overdrive" by Katy Rose "Kryptonite" by 3 Doors Down "Kryie & Gloria" by Amy Fairchild "There's A Love" by Morphic Field "Bizarre" by Melissa Ritter "Run" by David Loring "I Don't Know What It Is" by Kit Hain "Concerto for Clarinet" (Instrumental) "Tomorrow" by Avril Lavigne "I Believe In You" by Sinead O'Connor
bron
dat dacht ik dus ook.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef Uknowweloveu het volgende:
shit, ik dacht dat ik naar een film zat te kijken, blijkt het een serie te zijn![]()
Serie > Film. Maar het kan inderdaad wel irritant zijn, als je verwacht dat het een film is, en dat ze dan zonder een goed einde opeens tot volgende week zeggen.quote:Op zondag 2 januari 2005 23:39 schreef Dizzee het volgende:
[..]
dat dacht ik dus ook.![]()
leuk meisje though![]()
Ja, ik dacht dat het een speelfilm was. Keek er naar bij gebrek aan beter. Houd niet van series die per aflevering geen zelfstandig verhaaltje zijn. Dead like me, was wel leuk, Touched by an Angel al minder vanwege het slepende drama in de verhaaltjes en dit belooft echt langdradig te worden. EO heeft niet het alleenrecht op braafheid. Maar wie zich wel ermee vermaakt: veel kijkplezier.quote:Op maandag 3 januari 2005 11:48 schreef SignOTheTimes het volgende:
Erg goed! Jammer dat het afgelopen was!
jammer voor jou dat god 10 min later als dikke serverende negerin terugkwamquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:42 schreef Footprint het volgende:
Leuke serie!
Ik ga zeker de volgende aflevering kijken.
En die God waar Joan 'op viel' zag er niet verkeerd uit![]()
uhu...dat was inderdaad wat minderquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:34 schreef Keano het volgende:
[..]
jammer voor jou dat god 10 min later als dikke serverende negerin terugkwam![]()
serie 1quote:Op zondag 9 januari 2005 17:04 schreef BlackSheep het volgende:
Het is al eerder gevraagd in dit topic maar toen is er volgens mij niet echt aan antwoord opgekomen:
Is het nu serie 1 of 2 die draait op rtl4?
2 seizoenen, de laatste aflevering eindigd erg mooi.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:01 schreef Hopey het volgende:
Gecanceld.. aaaw why...Ik vond die serie zo dope. Lekker droog en tikje zwartgallig, heerlijk gewoon. Hoeveel seizoenen zijn ervan gemaakt? Ik hoop dat ze maar weer aankopen.
![]()
Ik lag echt dubbelquote:Like I also can take the Blue pill
Ik idd ook! Ik hoop wel dat iedereen em snapte.quote:Op zondag 16 januari 2005 22:10 schreef Skinkie het volgende:
[Like I can also take the blue pill]
Ik lag echt dubbel![]()
![]()
Most definately.quote:Op zondag 16 januari 2005 23:17 schreef Nathalytje het volgende:
[..]
Ik idd ook! Ik hoop wel dat iedereen em snapte.
Dat zijn niet echt spoilers... ze doen iig geen afbraak aan de waarde van het alsnog bekijken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:17 schreef MissParker het volgende:
Ik vind het ook een geweldige serie.
Hier heb je een site (voor diegene die wilde weten wat er in ep 1 en 2 was gebeurd) waar je alle eps kunt lezen van seizoen 1 en 2. (Dus diegenen die geinteresseerd zijn in spoliers, misschien wel handige link)
http://www.sonypictures.c(...).php?episode_num=100
Zeker! In het Oude Testament komt Hij er meer vanaf als een god om te vrezen en de god in de serie wil zich absoluut niet zo profileren.quote:Op maandag 17 januari 2005 03:48 schreef kneejo het volgende:
Lijkt een leuke serie te worden. Draait in de States al een seizoen. Waar ik toch een beetje over struikelde was dat God in de 1ste aflevering het Nieuwe Testament zomaar in één zin durfde gelijk te trekken met de Koran... hoewel... om precies te zijn zij hij: "Ik kom er in het nieuwe testament en de koran beter vanaf dan in het oude testament". Daarbij laten de makers noch ten voordeel noch ten nadeel van een van beide religies een hele gevoelige kwestie op heel subtiele wijze mooi in het midden liggen... petje af!
Nou... het zijn meer de dingen die Hij (zowel in de serie als in het echt) niet zegt, die Hem af en toe wel om te vrezen maken. Dingen die Hij niet zegt, maar doet, zeg maar. Petje af voor God ook!quote:Op maandag 17 januari 2005 07:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker! In het Oude Testament komt Hij er meer vanaf als een god om te vrezen en de god in de serie wil zich absoluut niet zo profileren.
"Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I the LORD thy God am a jealous God"quote:Op maandag 17 januari 2005 20:54 schreef kneejo het volgende:
[..]
Nou... het zijn meer de dingen die Hij (zowel in de serie als in het echt) niet zegt, die Hem af en toe wel om te vrezen maken. Dingen die Hij niet zegt, maar doet, zeg maar. Petje af voor God ook!
Hier hetzelde. Al ben ik pas bij 1x6. Serie wordt steeds beter en blijft diepgang houden zonder dat het teveel god en gelovig wordt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:11 schreef s0d het volgende:
Ik kon mezelf niet bedwingen en heb afgelopen week toch emule wat nachtjes laten draaien.
Zodoende ben ik al bij aflevering 1x11 en vind het een topserie.
Ik vind dat sommige afleveringen wel erg sterk zijn als god erin voorkomt, omdat er meestal in zijn/haar uitspraken meerdere boodschappen zitten. Hoewel ik hem niet bij iedere aflevering heb kunnen ontdekken.
Joan is liev
Vind de verschillende afleveringen toch behoorlijk op zich zelf staan.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:15 schreef barman het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat het een speelfilm was. Keek er naar bij gebrek aan beter. Houd niet van series die per aflevering geen zelfstandig verhaaltje zijn. Dead like me, was wel leuk, Touched by an Angel al minder vanwege het slepende drama in de verhaaltjes en dit belooft echt langdradig te worden. EO heeft niet het alleenrecht op braafheid. Maar wie zich wel ermee vermaakt: veel kijkplezier.
Vind ik ook. Klote RLT 4quote:Op zondag 30 januari 2005 15:44 schreef PAA-053 het volgende:
He k*t, wrom kiezen ze in godsnaam voor zo'n infantiel programma als "De Vrienden van Amstel Live" ipv een leuke serie die vaste kijkers trekt!?
Nou, dan maar weekje wachten.......
nee, ik kan gtst niet missen!quote:Op maandag 31 januari 2005 12:13 schreef PAA-053 het volgende:
Laten we RTL 4 boycotten!!
Precies tot volgende week 21.59 uur!
Da's wel een héél oppervlakkige uitleg als je het mij vraagtquote:Op maandag 7 februari 2005 04:41 schreef Skinkie het volgende:
Misschien dat die verkrachting van haar moeder nog in de toekomst mee gaat spelen, maar het lijkt op een 'Star Trek' aflevering... begin heeft d'r rolstoel broer een baantje bij een krant gekregen en op het einde wil hij er niet meer blijven. Het zelfde geld voor Joan die een vriendje gescoord heeft en hem vervolgens toch niet meer ziet zitten.
Hahaha dat 7th heaven was echt walgelijk!! ''give me a hugg''quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is allemaal wel super lief hoor
Een beetje het 7'th heaven idee![]()
Ja geweldig he? geen geweld of sex, alleen maar super lieve mensenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:45 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hahaha dat 7th heaven was echt walgelijk!! ''give me a hugg''en die ouders bleven maar doorfokken met kinderen maken, echt nogal ongeloofwaardig die serie.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:06 schreef Dizzee het volgende:
7th heaven?? met wie was dat ook alweer?
wtf, in de serie leek ze veel dikker, daar vond ik haar ook echt niet knapquote:Op maandag 14 februari 2005 08:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze kan nog leuk rappen ook![]()
[afbeelding]
Keri Lynn Pratt speelde weer een een gekke rol
Ikquote:Op maandag 14 februari 2005 15:49 schreef G.I. het volgende:
Zijn er mensen die al begonnen zijn met het kijken van seizoen 2
de downloaders onder ons dan ???
heb net de torrents aangezet en ben bij epp 21 van season 1
Die foto is wat recenter dan de uitzendingquote:Op maandag 14 februari 2005 21:03 schreef Molluck het volgende:
wtf, in de serie leek ze veel dikker, daar vond ik haar ook echt niet knap
*opdracht van God, niet iedereen vraagt om hulp, dus kijk goed rondquote:Op maandag 21 februari 2005 07:44 schreef Radjwantie het volgende:
Ik heb het gisteren gemist. Wat was er gebeurd?
Heb je die ook zonder die 'lelijke' ouders... Vooral die moeder staat me totaal niet aan...quote:
ja die moeder heet Steenburgen ofzoiets. Nederlands?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:55 schreef morgana_1983 het volgende:
broer in rolstoel = kevin
in het echie gaat hij door het leven als Jason Ritter
[afbeelding]
en natuurlijk miss vervelende stem:
[afbeelding]
Het het even een beetje aangevult, hopelijk vind je het niet ergquote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:13 schreef starbuck het volgende:
[..]
*Joan's vriend (weet zo niet hoe die heet) vind novenmber een kutmaand, Joan weet niet waarom
*opdracht van God, niet iedereen vraagt om hulp, dus kijk goed rond
*Joan gaat babysitten op een jochie die ten dode is opgeschreven vanwege taaislijmziekte.
Ze gaat met de jongen naar de lokale begraafplaatst wat tot gevolge heeft dat ze het graf van de moeder van haar vriend ziet die is overleden in November. Daardoor weet ze ook waarom hij November zo haat.
*Joan vind het niet eerlijk en is boos op God.
* papa Joan dient aanklacht in tegen twee van zijn eigen agenten, die veel geweld hebben gebruikt tegen een negroide man met een zeer laag I.Q. De twee agenten waren blank en hadden een hekel aan zwarte mensen.
natuurlijk niet....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:44 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Het het even een beetje aangevult, hopelijk vind je het niet erg
Dat zal ik je niet aandoen...zingen is niet mijn sterkste kant..maarre 't is ZONDAG !!..Nog 9 uur tot Joan.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:18 schreef starbuck het volgende:
[..]
ik dacht even dat je het HI reclame liedje ging zingen![]()
maar goed 22.00 het schiet al op..
[afbeelding]
ik ook niet! nog 5:12 uurquote:Op zondag 27 februari 2005 16:16 schreef Mientje het volgende:
Nog 5,84 uur! Kan niet wachten!!
Thanks!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:13 schreef starbuck het volgende:
[..]
*opdracht van God, niet iedereen vraagt om hulp, dus kijk goed rond
*Joan gaat babysitten op een jochie die ten dode is opgeschreven vanwege taaislijmziekte.
*Joan vind het niet eerlijk en is boos op God.
* papa Joan dient aanklacht in tegen twee van zijn eigen agenten, die veel geweld hebben gebruikt tegen een man met een zeer laag I.Q.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:44 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Het het even een beetje aangevult, hopelijk vind je het niet erg
Precies, zowel die rabijn als die dominee zeiden allebei dat God nooit zou vragen om iets slechts te doen. Maar aan de andere kant, Hij zei niet letterlijk dat ze dat "kunstwerk" met een stoel moest bewerkenquote:Op maandag 28 februari 2005 10:50 schreef Radjwantie het volgende:
Straks blijkt God eigenlijk de duivel ofzo te zijn.
maar wel een mooi meisje van 16quote:Op maandag 28 februari 2005 14:18 schreef Smittend het volgende:
Nou ik vind toch dat ie wel heel veel vraagt van een meisje van 16 !![]()
( t'is maar een serie..t'is maar een serie..maak jezelf niet zo druk Smittend)
Elke eerste seizoen van een TV serie houdt zich vaak aan een 'gesloten' einde per aflevering. dit omdat de kijkers zo op hun gemak de serie kunnen gaan 'ontdekken'.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:04 schreef LostFormat het volgende:
Vind het een leuke serie maar heb het idee dat 't tempo er een beetje uit begint te raken. Er had van mij wel wat meer mogen gebeuren in 1 aflevering. Hoop niet dat het zo'n probleem-oplossing serie wordt.
John Doequote:Op donderdag 3 maart 2005 10:34 schreef RickySway het volgende:
[..]
Elke eerste seizoen van een TV serie houdt zich vaak aan een 'gesloten' einde per aflevering. dit omdat de kijkers zo op hun gemak de serie kunnen gaan 'ontdekken'.
Smallville is hiervan een extreem duidelijk voorbeeld. elke 1e seizoensaflevering ging over 1 villain en de oplossing daarvoor.
Ja, ik lag echt dubbel van het lachen!quote:Op zondag 6 maart 2005 22:33 schreef alwaysthebest het volgende:
bent u therapeut of bent u U? geweldig!
Die knipoogquote:
Ja...hahahaquote:Op maandag 7 maart 2005 10:23 schreef starbuck het volgende:
en dan Luke, die bij de therapie verteld dat er niemand naar hem luisterd, waarop de therapeute hem totaal negeerd.![]()
Bij Smallville kon je het inderdaad zo allemaal invullen. Rare gebeurtenis -> We komen erachter wie wat doet --> Tweede rare gebeurtenis, waarbij Clark zonder erachter te komen wie het doet iemand red ---> Ze komen er uiteindelijk achter, waarna Clark nog net op tijd is om weer iemand te redden, en op een vrijwel geweldloze manier voor de redding zorgt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:34 schreef RickySway het volgende:
[..]
Elke eerste seizoen van een TV serie houdt zich vaak aan een 'gesloten' einde per aflevering. dit omdat de kijkers zo op hun gemak de serie kunnen gaan 'ontdekken'.
Smallville is hiervan een extreem duidelijk voorbeeld. elke 1e seizoensaflevering ging over 1 villain en de oplossing daarvoor.
Wees dus gerust. Joan of Arcadia heeft toezegging gehad voor seizoen 3 en ik verwacht dan ook dat zowel het tempo als de verhaallijnen alsmaar sterker worden.
Het zijn er op zondag avond gewoon te veel, Joan of Arcadia, boer zoekt vrouw, peking express, meiden van de wit en volgende week begint ER ook nog eens.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:13 schreef mrkanarie het volgende:
mijn moeder bij iedere aflevering: jaa en dit is echt een serie voor de EO en blablabla...
Maar ik vind het wel jammer dat er nu zo veel goede programma's op zondag op zijn zoals boer zoekt vrouw, peking express, meiden van de wit en ook nog joan of arcadia.
Ik denk dat ik JOA ga downloaden en op zondagavond iets ander kijken...
Oeh je maakt me nieuwsgierig !!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:43 schreef kniekousje het volgende:
Blijf allemaal toch kijken. Na aankomende zondag gebeurt er iets heel leuks, misschien voorspelbaar maar wel leuk.
wat dan...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:43 schreef kniekousje het volgende:
Blijf allemaal toch kijken. Na aankomende zondag gebeurt er iets heel leuks, misschien voorspelbaar maar wel leuk.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:38 schreef Smittend het volgende:
[..]
Oeh je maakt me nieuwsgierig !!
Gelukkig is het bijna zondag !
haha..wordt 't je allemaal teveel?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef Ang3l het volgende:
That's it. Nu met Peking Express, Lost, Desperate Housewives.... Joan of Arcadia delft het onderspitHelaas.
Ik lees hier wel af en toe bij
overloperquote:Op zondag 20 maart 2005 15:05 schreef Ang3l het volgende:
Waar en wanneer wordt DH dan herhaalt?
En het is niet de enige reden dat ik Joan drop... ik vind het te lief en zoet en saai worden. Ik hoopte dat het niet zo'n zoetige dawson meets god serie zou worden.... en de eerste afleveringn leek dat ook niet... maar helaas na aflevering 4 of 5 kreeg ik steeds meer tandpijn.
wmb had ze wel wat proactiever mogen handelen bij het vuurwapen incidentquote:Op zondag 20 maart 2005 23:56 schreef markiemark het volgende:
ik vond het weer een mooie aflevering!
Uhmquote:Op zondag 20 maart 2005 15:05 schreef Ang3l het volgende:
Waar en wanneer wordt DH dan herhaald
kijk hier eensquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:10 schreef linuxje het volgende:
komt er nog dvd box? in nederland of bij een online dvd shop:D
bij dvdbox office is seizoen 1 voor 74 canadese dollars, oftewel bijna 50 euro.
jaquote:Op zondag 27 maart 2005 18:09 schreef SuperSiem het volgende:
Vanavond weer een nieuwe aflevering. Je zou het bijna vergeten met al die feestdagen en klokken die verzet moeten worden.
Juist niet....waarom zoent ze nu weer met die Adam? Funest voor het plot.quote:
Welnee. Wat zou er nu wezenlijk anders aan die serie zijn als ze nog om elkaar heen dwarrelen?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:04 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Juist niet....waarom zoent ze nu weer met die Adam? Funest voor het plot.
het wordt niet herhaald, of je moet het even van internet plukkenquote:Op maandag 28 maart 2005 12:55 schreef Miss_B het volgende:
Ik heb het helaas gisteren moeten missen..
Weet iemand of het herhaald wordt?
quote:Op maandag 28 maart 2005 17:03 schreef Billy_Mack het volgende:
wel een zielig einde, dat die zus word neergeschotenkevin costner overleeft gelukkig. Mooie soundtrack van Whitney ook (Y)
ik heb alle afl. van JoA op divx, gedownload met emule. goee kwali!quote:Op maandag 28 maart 2005 13:20 schreef Miss_B het volgende:
Hmm.. denk dat ik maar moet wachten tot de DVD Box set uitkomt, alleen dan is er de mogelijkheid om de aflevering van gisteren te zien... Jammer dat ie niet wordt herhaald op tv
Nu maar hopen dat het weer snel zondag is.
jij ook al. ik ben nu bij seizoen 2 afl 18.quote:Op maandag 28 maart 2005 17:58 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ik heb alle afl. van JoA op divx, gedownload met emule. goee kwali!![]()
Ik kan mij het voorstukje niet meer herinnerenquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:40 schreef Natalie het volgende:
In het voorstukje zag ik er niet over trouwens.
quote:recreation
Helen staat erop dat zij en Will een weekendje uitrusten in een beautycentrum. Maar Will kan zijn werk maar niet uit zijn hoofd zetten. Kevin worstelt met gevoelens voor zijn baas, terwijl Joan erachter probeert te komen wat ze precies voor Adam voelt. God draagt haar op een feestje te geven nu haar ouders weg zijn. Luke helpt Joan daarbij
quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:27 schreef Natalie het volgende:
Alwaysthebest doet zijn naam eer aan.
Dankjewel
NAHHHHHHHHHHHHHHHquote:Op maandag 4 april 2005 07:25 schreef Billy_Mack het volgende:
wat ordinair![]()
![]()
op de vuist gaan in center parkswhite trash to da max
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |