In mijn geval wordt dat de v.v.d.
Voorheen heb ik nog wel eens op D'66 gestemd.
quote:Ik zit te denken, 'misschien wel niet' is bij nader inzien toch meer iets voor de PvdA.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:17 schreef Koekepan het volgende:
Ik stem misschien wel niet.Of SP. Maar da's hetzelfde.
quote:Hoe kom je bij de Staatkundig Gereformeerde Partij uit ???
Op vrijdag 08 juni 2001 21:19 schreef Adijos het volgende:
SGP
quote:he, moet ik me nu ook al verantwoorden ?
Op vrijdag 08 juni 2001 21:22 schreef R@b het volgende:[..]
Hoe kom je bij de Staatkundig Gereformeerde Partij uit ???
quote:Bij de doodlopende weg rechts.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:22 schreef R@b het volgende:
Hoe kom je bij de Staatkundig Gereformeerde Partij uit ???
quote:Dacht altijd al ergens dat je een verkapte rechtsstemmer was
Op vrijdag 08 juni 2001 21:20 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik zit te denken, 'misschien wel niet' is bij nader inzien toch meer iets voor de PvdA.
Lijkt me trouwens niet onverstandig om even naar de stembus te lopen om je politieke mening kenbaar te maken .
Ik vind dat iedereen moet stemmen. Stem dan blanco dat is beter dan een stem uitbrengen op de SP. Als je een signaal wil geven dat je de politiek waardeloos vindt dan is blanco stemmen gewoon de oplossing.
quote:VVD stemmen vind ik zelf goed waardeloos. Maar ik geloof dat de essentie van democratie is dat je elkaars mening in z'n (al dan niet) waarde laat.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:24 schreef Uiruru het volgende:
Ik vind dat iedereen moet stemmen. Stem dan blanco dat is beter dan een stem uitbrengen op de SP. Als je een signaal wil geven dat je de politiek waardeloos vindt dan is blanco stemmen gewoon de oplossing.
quote:Waarom?
Op vrijdag 08 juni 2001 21:26 schreef Koekepan het volgende:[..]
VVD stemmen vind ik zelf goed waardeloos.
quote:Als er geen partij is wiens program ik goedkeur niet.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:24 schreef Hummerr het volgende:
Lijkt me trouwens niet onverstandig om even naar de stembus te lopen om je politieke mening kenbaar te maken .
quote:Dan moet je blanco stemmen.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:28 schreef Koekepan het volgende:[..]
Als er geen partij is wiens program ik goedkeur niet.
quote:Wie niet stemt stemt toe.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:28 schreef Koekepan het volgende:[..]
Als er geen partij is wiens program ik goedkeur niet.
quote:Nee hoor, vraag me alleen af wat voor opvallende punten jij in het programma van deze splinterpartij ziet staan.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:23 schreef Adijos het volgende:[..]
he, moet ik me nu ook al verantwoorden ?
quote:Als ik mijn walging zou kunnen onderdrukken, en stemmen dan uiteindelijk hoger zou waarderen dan de mussen van het gras af kijken, ja dan zou ik inderdaad SP stemmen. Vind ik nog de meest integere van het hele zooitje.
VVD denk ik.Ik vind dat iedereen moet stemmen. Stem dan blanco dat is beter dan een stem uitbrengen op de SP. Als je een signaal wil geven dat je de politiek waardeloos vindt dan is blanco stemmen gewoon de oplossing.
Blanco stemmen vind ik helemaal kul. Wie houd ik dan voor de gek?
quote:Wie stemt, stemt toe, toch? Met niet stemmen bedoelde ik blanco inderdaad, okee.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:29 schreef Hummerr het volgende:
Wie niet stemt stemt toe.
quote:Dan kun je net zo goed niet stemmen.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:29 schreef Uiruru het volgende:[..]
Dan moet je blanco stemmen.
Blanco stemmen helpt alleen het percentage kiezers omhoog gaan, voor de rest volslagen onzin.
quote:Waarmee
Op vrijdag 08 juni 2001 21:29 schreef Hummerr het volgende:[..]
Wie niet stemt stemt toe.
quote:Met de huidige politieke kabinetsverhoudingen.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Waarmee
quote:Ja, wie niet gaat stemmen stemt ook toe met de politieke verhoudingen die er dan ontstaan.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:34 schreef Hummerr het volgende:[..]
Met de huidige politieke verhoudingen.
Blanco of niet, maakt geen hol uit.
quote:Wat is er integer aan de SP?
Op vrijdag 08 juni 2001 21:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Als ik mijn walging zou kunnen onderdrukken, en stemmen dan uiteindelijk hoger zou waarderen dan de mussen van het gras af kijken, ja dan zou ik inderdaad SP stemmen. Vind ik nog de meest integere van het hele zooitje.
quote:Als een groot percentage mensen blanco stemt zien de politieke partijen misschien in dat ze verkeerd bezig zijn, denk ik.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:32 schreef R@b het volgende:[..]
Dan kun je net zo goed niet stemmen.
Blanco stemmen helpt alleen het percentage kiezers omhoog gaan, voor de rest volslagen onzin.
Iedere regering weet op zijn eigen manier wel de boel te verneuken.
quote:Hmmmm.....blanco stemmen is toch meer een vorm van protest als uberhaubt niet op komen dagen.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:36 schreef R@b het volgende:[..]
Ja, wie niet gaat stemmen stemt ook toe met de politieke verhoudingen die er dan ontstaan.
Blanco of niet, maakt geen hol uit.
quote:Die mensen staan ergens voor. Die kennen echte emoties en zo. Die worden kwaad als ze de krant lezen, dat soort dingen, begrijp je.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:37 schreef Uiruru het volgende:
Wat is er integer aan de SP?
quote:Is prima kerel ga je ook niet blanco stemmen?
Op vrijdag 08 juni 2001 21:37 schreef houseworkx het volgende:
ik stem NIET !!!Iedere regering weet op zijn eigen manier wel de boel te verneuken.
Als je helemaal niet gaat stemmen wil ik jou wel niet horen zeuren zodra ze wat fout doen want dan had je er zelf wat aan kunnen doen.
Niet stemmen = niet zeuren.
quote:en het is eeeeen groot complot he
Op vrijdag 08 juni 2001 21:37 schreef houseworkx het volgende:
ik stem NIET !!!Iedere regering weet op zijn eigen manier wel de boel te verneuken.
quote:Ja begrijp ik. Een mooie protestpartij. Ze moeten er zijn. Maar niet als een grote oppositiepartij of zelfs een coalitiepartij daar zijn ze totaal niet geschikt voor.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:39 schreef Koekepan het volgende:[..]
Die mensen staan ergens voor. Die kennen echte emoties en zo. Die worden kwaad als ze de krant lezen, dat soort dingen, begrijp je.
quote:Dat zeg ik....kun je beter blanco stemmen
Die mensen staan ergens voor
quote:Een land besturen ruilt en zuilt niet met emoties maar met daadwerkelijke struktuurpolitiek.
Die kennen echte emoties en zo. Die worden kwaad als ze de krant lezen, dat soort dingen, begrijp je.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 08-06-2001 21:57]
quote:Onzin, want als er veel mensen niet stemmen geeft dat óók een signaal af aan de politiek, dat men het er niet mee eens is.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:39 schreef Hummerr het volgende:[..]
Hmmmm.....blanco stemmen is toch meer een vorm van protest als uberhaubt niet op komen dagen.
Dus als je al niet wil stemmen kun je (in het geval van koekepan) beter blanco stemmen.
De enige proteststem die voor opschudding zorgt is de proteststem op een protestpartij.
Dat zal bij deze verkiezingen dan Leefbaar Nederland moeten zijn. Daar heeft de zittende politiek een hekel aan, als er schreeuwende nieuwkomers de kamer in komen.
De weinige zetels die bijvoorbeeld de Centrum Partij indertijd haalde, zorgde voor een enorme, bijna lachwekkende, opschudding in de kamer.
quote:Ik snap wel dat je dit zegt, maar toch is het niet helemaal waar. Je kunt het eigenlijk nooit 100% eens zijn met een partij. De VVD is bijvoorbeeld erg sterk op het punt van ideologie: er zijn liberale denkers te over geweest die heel wat zinnigs hebben gezegd over het recht op individuele vrijheid etc. Maar ja, dat strookt bijvoorbeeld weer niet met mijn opvattingen over het milieu, of de sociale voorzieningen voor de minder bedeelden. Dan kijk ik naar de SP, maar die is in sommige dingen weer te weinig liberaal (neem euthanasie, dat is op zich misschien geen punt maar principieel weer wel). Dus als ik bij geen partij terecht kan, dan kies ik liever voor geen partij at all. Dan ben ik maar een waardeloze burger, maar volgens mij heb ik daar ook recht op.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:41 schreef Uiruru het volgende:
Als je helemaal niet gaat stemmen wil ik jou wel niet horen zeuren zodra ze wat fout doen want dan had je er zelf wat aan kunnen doen.
quote:Waarom zou je dan een waardeloze burger zijn
Op vrijdag 08 juni 2001 21:45 schreef Koekepan het volgende:Dus als ik bij geen partij terecht kan, dan kies ik liever voor geen partij at all. Dan ben ik maar een waardeloze burger, maar volgens mij heb ik daar ook recht op.
Is niet hoeven stemmen niet nou juist een verworvenheid van democratie?
Vanwaar het dogma: niet stemmen --> mond houden
Er zijn toch wel meer wijzen om je bijdrage aan de democratie te leveren dan alleen stemmen. Dat is toch geen absolute voorwaarde?
Ik heb meer aan mensen die niet gaan stemmen, maar verder wel meepraten, dan mensen die gaan stemmen 'omdat het zo hoort' en vervolgens zich vier jaar lang nergens druk om maken.
Waar laten ze steken liggen?
- snel en adequaat reageren op onderwerpen, daar vind ik de fractie nog te traag (wat was nou het standpunt in het begin van de zaak Zorreguitta?)
- Zaak Peper als dieptepunt
- interne strubbelingen met bijv. Van Hees
- gezeik dat het niet goed zou gaan met de partij, D66 heeft reden tot klagen, maar de PvdA moet gewoon een brede linkse middenpartij blijven
- kan soms wat meer fantasie en creativiteit in het denken van mensen van deze partij, maar daar is groenlinks weer wat sterker in.
Van mij krijgen ze een dikke 7... en mijn allereerste stem in 2002
quote:Om dan uiteindelijk altijd weer bij de VVD uit te komen. Héél verstandig
Op vrijdag 08 juni 2001 21:50 schreef Priscella het volgende:
ik doe altijd iene miene mutte
quote:Niet per se van democratie maar gewoon van een liberaal land zoals Nederland.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is niet hoeven stemmen niet nou juist een verworvenheid van democratie?
quote:Idd.
Vanwaar het dogma: niet stemmen --> mond houden
Er zijn toch wel meer wijzen om je bijdrage aan de democratie te leveren dan alleen stemmen. Dat is toch geen absolute voorwaarde?
quote:Ik bedoelde mensen die zeggen ik kom niet opdagen. Stem dan blanco zeg ik.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:45 schreef Koekepan het volgende:[verhaal]
quote:Ik zie graag van elke partij zo'n rijtje
Op vrijdag 08 juni 2001 21:52 schreef Adijos het volgende:
serieus: ik vind de PvdA de meest logische keus van dit moment. En waarom?
- ik draag geen geitenwollensokken (geen groenlinks), vind groenlinks soms watjes
- realistische partij, problemen onderkennen en dan op een goede manier oplossen.
- impopulair beleid durven voeren, stoot veel gefrustreerde automobilisten af maar mevrouw Netelenbos doet het toch wel goed (dit beleid van filebestrijding moest toch een keer komen, de VVD had hetzelfde kunnen doen, nl het uitvoeren van het regeerakkoord maar de PvdA durft de verantwoordelijkheid te nemen).
Pleit voor ze.
- behalve Peper integere goede bestuurders, Kok voorop
- gedachtengoed ligt me wel, milieu, publieke sector en gelijke kansen zijn erg belangrijk vind ikWaar laten ze steken liggen?
- snel en adequaat reageren op onderwerpen, daar vind ik de fractie nog te traag (wat was nou het standpunt in het begin van de zaak Zorreguitta?)
- Zaak Peper als dieptepunt
- interne strubbelingen met bijv. Van Hees
- gezeik dat het niet goed zou gaan met de partij, D66 heeft reden tot klagen, maar de PvdA moet gewoon een brede linkse middenpartij blijven
- kan soms wat meer fantasie en creativiteit in het denken van mensen van deze partij, maar daar is groenlinks weer wat sterker in.Van mij krijgen ze een dikke 7... en mijn allereerste stem in 2002
Wat ik bijvoorbeeld wel 'leuk' vind is: we hebben een verantwoordelijkheid voor de volgende generatie. 'Dus' moet de staatsschuld afgelost worden. 'Maar' diezelfde verantwoordelijkheid houdt niet in dat we iets aan het milieu moeten doen, dat schuiven we maar wél door. De 'principiële' argumenten worden selectief ingezet, imho.
quote:Ik weet niet voor welke deur die verkiezingen staan, maar zelfs de Driekoningen zijn nog eerder aan de beurt.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:16 schreef Hummerr het volgende:
Met de verkiezingen alweer bijna voor de deur wordt
het voor menig nederlander weer nadenken over wat hij/zij stemt.
SGP maar weer? Of toch de VVD? Over een maand of acht vraag je het nog maar een keer.
quote:ja daaaahaaag
Op vrijdag 08 juni 2001 21:56 schreef Priscella het volgende:[..]
Ik zie graag van elke partij zo'n rijtje
quote:Oke dan
Op vrijdag 08 juni 2001 21:24 schreef Koekepan het volgende:[..]
Bij de doodlopende weg rechts.
quote:brrr nepotisme
Op vrijdag 08 juni 2001 22:01 schreef speknek het volgende:
Vooralsnog D66, maar ik ben bang dat ik afglijd naar de VVD. Brrr populisme.
quote:Oke, dan de rest: wat stem jij? En waarom?
Op vrijdag 08 juni 2001 22:03 schreef Adijos het volgende:[..]
ja daaaahaaag
quote:Eng idee!
Op vrijdag 08 juni 2001 22:19 schreef speknek het volgende:
brrr communisme?
quote:Moet jij zeggen.
Op vrijdag 08 juni 2001 22:23 schreef Hummerr het volgende:
Eng idee!
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 22:23 schreef Koekepan het volgende:[..]
Moet jij zeggen.
quote:Dat wist je toch al? Ik vind rechts aan de macht een eng idee. Da's alles, no personal offence...
Op vrijdag 08 juni 2001 22:26 schreef Hummerr het volgende:Verklaar je nader.....
quote:Partij van de Arbeid dus
Op vrijdag 08 juni 2001 22:19 schreef speknek het volgende:
brrr communisme?
quote:Jammer dat je dat niet nader kunt verklaren.
Op vrijdag 08 juni 2001 22:29 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat wist je toch al? Ik vind rechts aan de macht een eng idee.
quote:Hm, ik zat net een stuk te typen maar ik zal er beter over na moeten denken. Niet dat ik niet zo drie dingen kan noemen waarmee ik het grofweg oneens ben, maar ik heb er voor mezelf ook wel behoefte aan om er wat dieper op door te denken.
Op vrijdag 08 juni 2001 22:38 schreef Hummerr het volgende:
Zou best wel eens willen weten wat je nou eigenlijk zo eng aan een partij als de V.V.D vind.
Kernpunten: milieu, sociaal zwakkeren, minderheden, privatisering. Kom ik dus op terug.
Niet omdat ik het altijd met ze eens ben, maar meer om de mentaliteit, nl. wat meer aandacht en betrokkenheid van de mensen. Die kilheid komt me de neus uit. Aandacht voor normen en waarden is iets waar ik voor pleit, dat daar nu eens een keer goed over wordt nagedacht.
quote:I.d.d wel een partij voor normen en waarden maar helaas bijna allemaal op basis van het geloof.
Op vrijdag 08 juni 2001 23:05 schreef fokje het volgende:
CDANiet omdat ik het altijd met ze eens ben, maar meer om de mentaliteit, nl. wat meer aandacht en betrokkenheid van de mensen. Die kilheid komt me de neus uit. Aandacht voor normen en waarden is iets waar ik voor pleit, dat daar nu eens een keer goed over wordt nagedacht.
Maar als ik moest kiezen tussen de normen en waarden van De hoop scheffer en Marijnissen ga ik i.d.d wel voor De hoop-scheffer denk ik.
quote:ja vooral doen, welke mentaliteit? Ik vind de Hoop Scheffer weinig betrokken overkomen hoor...
Op vrijdag 08 juni 2001 23:05 schreef fokje het volgende:
CDANiet omdat ik het altijd met ze eens ben, maar meer om de mentaliteit,
quote:toen het CDA meeregeerde met de VVD saneerden ze driftig mee anders... En voor welke mensen hebben ze aandacht? De enige CDA'ers die ik weleens zie hier voor de deur zijn de Jehova's die om de week met me komen praten en pretty wanhopig worden van me.
nl. wat meer aandacht en betrokkenheid van de mensen.
quote:weleens van Hans Hillen gehoord? prominente CDA'er, sypatieke, warme vent hoor NOT.
Die kilheid komt me de neus uit.
quote:en alleen het CDA heeft normen en waarden? Ik vind het van weinig respect getuigen hoe ze al 10 jaar het woord respect uithollen wanneer het hen uitkomt met als enige doel zieltjes te winnen. Men kan geen argumenten vinden dus maar weer inzetten op gezellige oude normen en waarden... die natuuuurlijk ontzettend in verval zijn (als dat steeds zo was van het jaar 0 tot nu hebben we geen normen en waarden meer over maar ja...)Iedere partij heeft normen en waarden, de invulling ervan vind ik interessanter dan het woord zelf, en daar vind ik het CDA niet echt sterk in, sorry
Aandacht voor normen en waarden is iets waar ik voor pleit,
quote:ja, noem eens een goed voostel van het CDA om het respect op te krikken!
dat daar nu eens een keer goed over wordt nagedacht.
let's face the facts: het CDA is nog steeds die oude partij van verbeten dominee-rolemodels en hun vrouwen die met nostalgie terugdenken aan die tijd dat de samenleving nog Gristelijk en lekker ordelijk was en de kerk nog macht had over het individu.
quote:Wat een onzin. Dat het CDA een dergelijke uitstraling heeft, wil niet zeggen dat het zo'n GGristelijke partij is. Het is de SGP niet, kom nou. Kijk nou is ff verder dan enkel een gezicht van een partij, doe is gek, doe is wat minder amerikaans.
Op vrijdag 08 juni 2001 23:21 schreef Adijos het volgende:[..]
ja vooral doen, welke mentaliteit? Ik vind de Hoop Scheffer weinig betrokken overkomen hoor...
[..]toen het CDA meeregeerde met de VVD saneerden ze driftig mee anders... En voor welke mensen hebben ze aandacht? De enige CDA'ers die ik weleens zie hier voor de deur zijn de Jehova's die om de week met me komen praten en pretty wanhopig worden van me.
[..]weleens van Hans Hillen gehoord? prominente CDA'er, sypatieke, warme vent hoor NOT.
[..]en alleen het CDA heeft normen en waarden? Ik vind het van weinig respect getuigen hoe ze al 10 jaar het woord respect uithollen wanneer het hen uitkomt met als enige doel zieltjes te winnen. Men kan geen argumenten vinden dus maar weer inzetten op gezellige oude normen en waarden... die natuuuurlijk ontzettend in verval zijn (als dat steeds zo was van het jaar 0 tot nu hebben we geen normen en waarden meer over maar ja...)Iedere partij heeft normen en waarden, de invulling ervan vind ik interessanter dan het woord zelf, en daar vind ik het CDA niet echt sterk in, sorry
[..]ja, noem eens een goed voostel van het CDA om het respect op te krikken!
Zelfs Ali G heeft meer inhoud (en maakt leukere TV dan de Hoop Scheffer)
MAXIMUM RESPECT!let's face the facts: het CDA is nog steeds die oude partij van verbeten dominee-rolemodels en hun vrouwen die met nostalgie terugdenken aan die tijd dat de samenleving nog Gristelijk en lekker ordelijk was en de kerk nog macht had over het individu.
quote:en hoe kwam dat??? er was een economische resessie, en er MOEST gewoon bezuinigd worden omdat de regeringen daarvoor voor sinterklaas hadden gespeeld
Op vrijdag 08 juni 2001 23:21 schreef Adijos het volgende:[..]
ja vooral doen, welke mentaliteit? Ik vind de Hoop Scheffer weinig betrokken overkomen hoor...
[..]toen het CDA meeregeerde met de VVD saneerden ze driftig mee anders... En voor welke mensen hebben ze aandacht? De enige CDA'ers die ik weleens zie hier voor de deur zijn de Jehova's die om de week met me komen praten en pretty wanhopig worden van me.
[..]
quote:iedere partij heeft wel een onsympathiek lid
weleens van Hans Hillen gehoord? prominente CDA'er, sypatieke, warme vent hoor NOT.
[..]
quote:degene die de leukste tv maakt is het best in de politiek?? vreemde redenatie
bla bla bla....ja, noem eens een goed voostel van het CDA om het respect op te krikken!
Zelfs Ali G heeft meer inhoud (en maakt leukere TV dan de Hoop Scheffer)
MAXIMUM RESPECT!
quote:gelukkig zij de ideeen van de CDA niet zo in de tijd blijven steken als jij denkt...
let's face the facts: het CDA is nog steeds die oude partij van verbeten dominee-rolemodels en hun vrouwen die met nostalgie terugdenken aan die tijd dat de samenleving nog Gristelijk en lekker ordelijk was en de kerk nog macht had over het individu.
en het CDA heeft nooit iets gezegd over dat staat en kerk samegevoegd moeten worden... ik denk dat je in de verkeerde eeuw zit...
Tot nu toe heb ik op de VVD gestemd vanwege hun economisch beleid. Tegenwoordig ben ik wat meer naar links geschoven qua mening.
Deze vallen voor mij af:
D66 is voor mij een partij zonder gezicht. Waar staan zij voor?
SP: veel geblaat weinig wol. Het is zo makkelijk om te protesteren zonder werkelijk iets aan te dragen.
Christelijke splinter partijen: hun ideologie bevalt mij niet.
Groen Links, ben bang dat zij onze economie snel om zeep zullen helpen, hebben wel een aantal sterke punten.
PVDA, VVD en CDA blijven dan voor mij over.
Ik denk dat ik de boel in de gaten zal houden en als het te ver een kant dreigt op te gaan op een soort "compenstatiestem" zal uitbrengen. Ik hoop dat dit niet al te vreemd klinkt.
quote:Ken je DWARS ook ?
Op vrijdag 08 juni 2001 23:57 schreef Verbal het volgende:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid net als vorige keren GroenLinks stemmen.V.
quote:Helemaal mee eens, al houden de niet-stemmers zich hier ongetwijfeld niet aan.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:41 schreef Uiruru het volgende:
Als je helemaal niet gaat stemmen wil ik jou wel niet horen zeuren zodra ze wat fout doen want dan had je er zelf wat aan kunnen doen.Niet stemmen = niet zeuren.
Zoals gewoonlijk zit de goeie partij er weer niet bij (die bestaat namelijk niet), dus stem ik maar weer eens op de VVD. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen hier, maar ik heb iets met vrijheid en democratie.
quote:Door het percentage kiezers omhoog te helpen wordt het aantal stemmen dat nodig is om een zetel te veroveren hoger, een splinterpartij zal dus minder snel in de kamer kunnen komen, niet geheel zinloos dus...
Op vrijdag 08 juni 2001 21:32 schreef R@b het volgende:[..]
Ikzelf zal wel weer Groenlinks gaan stemmen, omdat Groenlinks:
- een scherper milieubeleid wil voeren.
- wil investeren in een goede zorg die toegankelijk is voor iedereen.
- Het de kwaliteit van het onderwijs wil verbeteren, en niet alleen kijkt naar prestaties.
- wil investeren in alternatieven voor bestaande vervoerssystemen.
- een toekomstgericht woningbouwbeleid voorstaat.
- Een solidair en rechtvaardig sociaal zekerheidsstelsel wil handhaven.
- criminaliteit wil bestrijden door het aanpakken van de oorzaken.
- pleit voor duurzame ontwikkelingssamenwerking
- niet gelooft in meer, strenger of langer straffen en vooral voor alternatieve straffen.
- druggebruik, zowel van soft- als harddrugs, uit de criminele sfeer wil halen.
- een multiculturele samenleving ziet als een verrijking, niet als bedreiging. Een onafhankelijk instituut adviseert of een land 'veilig' is.
- Hypotheek rente aftrek moet (in fases uiteraard) volledig worden afgeschaft
- Huurwaarde forfait ook volledig afschaffen
- Overdrachts belasting (bij aan- en verkoop van huizen) afschaffen
- Tegen uitbreiding Europese Unie
- Alle WAO-ers herkeuren (indien nog niet gebeurd)
- WW-ers moeten kunnen worden ingezet voor seizoens arbeid (gaat instroom van illegale werknemers tegen)
- Er moet meer verschil komen tussen het minimum loon en uitkeringen (een vakkenvuller in de supermarkt verdient nauwelijks meer dan iemand die de hele dag op z'n reet rit)
- Nederland moet terughoudender zijn met deelname aan militaire VN missies
- De kwestie Scebrenica moet volledig worden uitgezocht. Hoe kunnen zulke misdaden worden begaan onder toeziend oog van een Nederlandse legereenheid en vervolgens geen enkele Nederlandse leidinggevende die zich ervoor verantwoordelijk voelt?
- Kok en de minister van defensie zouden voor een internationaal gerechtshof moeten verschijnen om vast te stellen of ze al dan niet schuldig zijn aan oorlogsmisdaden, namelijk agressie tegen een soevereine staat (Servie) zonder VN mandaat.
- Gekozen burgemeester ipv benoeming door koningin
quote:ik ben het er helemaal mee eens....
Op zaterdag 09 juni 2001 13:08 schreef Aernout het volgende:
Tegen de tijd dat de verkiezingen naderen ga ik weer eens wat programmas naast elkaar leggen...
In elk geval zijn de verschillen tussen de grootste partijen erg klein. Wat ik zoek is een partij met de volgende opvattingen:- Hypotheek rente aftrek moet (in fases uiteraard) volledig worden afgeschaft
- Huurwaarde forfait ook volledig afschaffen
- Overdrachts belasting (bij aan- en verkoop van huizen) afschaffen
- Tegen uitbreiding Europese Unie
- Alle WAO-ers herkeuren (indien nog niet gebeurd)
- WW-ers moeten kunnen worden ingezet voor seizoens arbeid (gaat instroom van illegale werknemers tegen)
- Er moet meer verschil komen tussen het minimum loon en uitkeringen (een vakkenvuller in de supermarkt verdient nauwelijks meer dan iemand die de hele dag op z'n reet rit)
- Nederland moet terughoudender zijn met deelname aan militaire VN missies
- De kwestie Scebrenica moet volledig worden uitgezocht. Hoe kunnen zulke misdaden worden begaan onder toeziend oog van een Nederlandse legereenheid en vervolgens geen enkele Nederlandse leidinggevende die zich ervoor verantwoordelijk voelt?
- Kok en de minister van defensie zouden voor een internationaal gerechtshof moeten verschijnen om vast te stellen of ze al dan niet schuldig zijn aan oorlogsmisdaden, namelijk agressie tegen een soevereine staat (Servie) zonder VN mandaat.
- Gekozen burgemeester ipv benoeming door koningin
richt zelf een partij op!! mijn stem heb je
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 13:08 schreef Aernout het volgende:
quote:deze 2 dingen vind ik elkaar een beetje tegenspreken...
quote:nou ja weet je wat? een maand of 2 van tevoren wil ik wel een lijstje voor je maken hoor
Op vrijdag 08 juni 2001 21:56 schreef Priscella het volgende:[..]
Ik zie graag van elke partij zo'n rijtje
quote:Ik waarschijnlijk ook, maar nu ben ik ouder en wijzer.
Op zaterdag 09 juni 2001 14:36 schreef scarefreak het volgende:
als ik nu 18 was zou ik GroenLinks stemmen
Stem trouwens helemaal niet, want tegen die tijd woon ik niet meer in Nederland.
quote:eh... help me out...?
Op zaterdag 09 juni 2001 12:07 schreef Xamira het volgende:[..]
Ken je DWARS ook ?
quote:Jongerentak van GroenLinks.
Op zaterdag 09 juni 2001 14:47 schreef Verbal het volgende:
eh... help me out...?
quote:ik ben een ouwe lul...
Op zaterdag 09 juni 2001 14:52 schreef Koekepan het volgende:[..]
Jongerentak van GroenLinks.
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 09-06-2001 17:37]
quote:Helemaal niet, die zaken staan compleet los van elkaar:
Op zaterdag 09 juni 2001 14:13 schreef Adijos het volgende:[..]
[..]deze 2 dingen vind ik elkaar een beetje tegenspreken...
Scebrenica: de VN (het Nederlandse Dutchbat) commit zich aan het beschermen van een moslim enclave in Bosnie. Er wordt een wapenembargo ingesteld tegen zowel de moslims als de Bosnische Serviers. Het gevolg is dat de moslims (die veel slechter bewapend waren dan de Bosnische Serviers) zichzelf niet meer konden verdedigen (maar die taak zou Dutchbat dus op zich nemen). Vervolgens steken de Nederlanders geen poot uit als de enclave onder de voet wordt gelopen. Onder de ogen van de Nederlanders worden duizenden moslims afgevoerd en (naar later blijkt) vermoord. Aangezien de enclave onder toezicht stond van een Nederlandse leger eenheid is de Nederlandse legerleiding (inclusief minister van defensie en evt minister van buitenlandse zaken) mede verantwoordelijk voor de gang van zaken. Niemand lijkt zich echter verantwoordelijk te voelen. Ongelofelijk dat bijna niemand in Nederland daar over valt!
Servie/ Kosovo: In Kosovo (waar veel etnische Albanezen wonen maar deel uitmaakt van de soevereine staat Servie) is een afscheidingsbeweging actief (het UCK). Deze beweging pleegt aanslagen, vermoordt Servische politiebeambten, etc. Het Servische leger probeert orde op zaken te stellen door vermeende UCK strijders te doden en treedt daarbij nogal hard op. Al gauw komen er geruchten over 'etnische zuiveringen' zoals die bijvoorbeeld in Bosnie plaatsvonden. De zaak wordt in de VN besproken maar de VN wil niet optreden. dan besluit de NAVO eigenhandig op te treden zonder VN mandaat. Servische doelen worden gebombardeerd, innfrastructuur vernietigd. En passant wordt ook nog eens de Chinese ambassade vernietigd. Vele burgers komen om, en de Serviers die vanaf dat moment (heel begrijpelijk) de NAVO als de luchtmacht van het UCK beschouwen breiden hun acties in Kosovo grondig uit. Als uiteindelijk NAVO troepen worden gestationeerd in Kosovo krijgt het UCK de overhand en vluchten vele Servische burgers weg uit Kosovo.
Uiteraard was het regime in Belgrado erg fout, maar het eigenhandig starten van een oorlog tegen een soevereine staat (zonder VN mandaat) is geen goed idee. Volgens mij gaat het in tegen alle internationale rechtsregels en valt het onder het hoofdstuk 'oorlogsmisdaden'. Het heeft ook nog eens heel negatief uitgewerkt op de situatie aldaar want het zette het onderling sterk verdeelde Servische volk als één man achter Milosovitch. Ook kon het Servische leger opeens veel harder optreden omdat er plotseling sprake was van een externe vijand. Het heeft mij verbaasd dat wij Nederlanders die altijd met een belerend vingertje klaar staan dit zomaar van onze eigen regering hebben geslikt.
Het zal wel nooit gebeuren, maar het zou een goede zaak zijn als verantwoordelijke regeringsleiders waaronder Tony Blair en Wim Kok voor een internationaal tribunaal zouden komen om vast te stellen of er hier al dan niet sprake was van oorlogsmisdaden.
Welke partij wil ik? Geen idee....
quote:Hoor je mij zeuren dan ??? Ik heb alleen geen interesse in politiek.
Op vrijdag 08 juni 2001 21:41 schreef Uiruru het volgende:[..]
Is prima kerel ga je ook niet blanco stemmen?
Niet stemmen = niet zeuren.
Waarom niet ? Puur egoisme, mij gaat het extreem goed dus wat zou het mij kunnen boeien ??? Ze doen maar...
VVD is natuurlijk helemaal uit den boze, net als elke andere ultra-rechtse populistenbende.
quote:Ja, DAT gaat vast lukken.
Op zaterdag 09 juni 2001 15:27 schreef Jeromar het volgende:
- Criminele illegalen moeten in hun eigen land berecht worden voor de misdaad die ze hier hebben begaan
Wat naief.
quote:Mijn mening. Heb altijd op de PvdA gestemd, maar ik ga steeds meer twijfelen. Dan wordt Groen links het alternatief,.....waarschijnlijk.
Op maandag 11 juni 2001 11:19 schreef links234 het volgende:
Groenlinks denk ik. Misschien Pvda, maar dan moeten ze wel een ruk naar links maken.
quote:Groen Links is natuurlijk helemaal uit den boze, net als elke andere ultra-linkse populistenbende.
Op maandag 11 juni 2001 11:11 schreef Ringo het volgende:
Ik stem OF Groen-Links OF blanco.VVD is natuurlijk helemaal uit den boze, net als elke andere ultra-rechtse populistenbende.
Oftewel: als je zulke ongenuanceerde uitspraken doet, reageer dan niet.
quote:Maar dat doet toch iedere partij? Het gaat er ook niet om dat ze kwaad worden, het gaat erom wat ze er daarna mee doen en hoe ze het politiek vertalen.
Die mensen staan ergens voor. Die kennen echte emoties en zo. Die worden kwaad als ze de krant lezen, dat soort dingen, begrijp je.
Heb op zich bewondering voor de sp, maar hun standpunt inzake euthanasie begrijp ik dan weer niet. Verder blijf ik moeite hebben met waar ze vandaan komen (het rode mao boekje)en zie ik net als bij iedere andere partij toch erg veel onderling kissebis (veel problemen binnen lokale afdelingen, macht erotiseert blijkbaar).
[Dit bericht is gewijzigd door evert op 11-06-2001 18:37]
quote:Niet doen joh! We zijn al met z'n vieren ongeveer
Op maandag 11 juni 2001 12:06 schreef Elbutre het volgende:
* Elbutre schaamt zichIk stem D'66
quote:Hmmm dat heb ik nu met Links!
Op vrijdag 08 juni 2001 22:29 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik vind rechts aan de macht een eng idee. Da's alles, no personal offence...
(stem zelf vvd)
Was ik nog vergeten het CDA Cristen Democraten Appel hebben een moslim op sleeptouw genomen. Hiermee komt zo'n partij lekker geloofwaardig over..
ikke in ieder geval niet op groen links.. dat is TOTAAL de verkeerde kant..
[Dit bericht is gewijzigd door Zanikneef op 11-06-2001 22:50]
quote:Ook wel een "troetelturk" genoemd in politieke thermen.
Op maandag 11 juni 2001 22:35 schreef Zanikneef het volgende:
Was ik nog vergeten het CDA Cristen Democraten Appel hebben een moslim op sleeptouw genomen. Hiermee komt zo'n partij lekker geloofwaardig over..
quote:reken er maar op dat je heel wat kwaliteit en inhoud moet hebben zitten voordat je de kamer binnenkomt
Op maandag 11 juni 2001 23:39 schreef Hummerr het volgende:[..]
Ook wel een "troetelturk" genoemd in politieke thermen.
Overigens heeft niet alleen het c.d.a hier een handje van.
De p.v.d.a kan der zeer zeker ook wat van!
quote:Iedereen kan zich verkiesbaar stellen als kamerlid hoor
Op maandag 11 juni 2001 23:47 schreef Adijos het volgende:[..]
reken er maar op dat je heel wat kwaliteit en inhoud moet hebben zitten voordat je de kamer binnenkomt
quote:probeer voor de gein maar eens op de lijst te komen van de VVD
Op maandag 11 juni 2001 23:48 schreef Hummerr het volgende:[..]
Iedereen kan zich verkiesbaar stellen als kamerlid hoor
quote:never in my life...
Op maandag 11 juni 2001 23:50 schreef Adijos het volgende:[..]
probeer voor de gein maar eens op de lijst te komen van de VVD
quote:Ze zijn mischien wat selectiever ja.
Op maandag 11 juni 2001 23:50 schreef Adijos het volgende:[..]
probeer voor de gein maar eens op de lijst te komen van de VVD
quote:Nee, maar zij hebben weer kortzichtige sufneuzen
Op dinsdag 12 juni 2001 00:00 schreef Hummerr het volgende:
Maar naar mijn weten kent de v.v.d geen "troetelturken".
quote:Jij mocht wensen dat jij het peil van zo'n troetelturk had.
Op maandag 11 juni 2001 23:39 schreef Hummerr het volgende:
De p.v.d.a kan der zeer zeker ook wat van!
quote:Is dat de chauffeur van kok
Op dinsdag 12 juni 2001 00:13 schreef Koekepan het volgende:[..]
En heeft de VVD ook niet zo iemand als eh... Oussama Cherribi?
quote:www.cherribi.nl
Op dinsdag 12 juni 2001 00:15 schreef Hummerr het volgende:
Is dat de chauffeur van kok
quote:De heer Cherribi is vast geen troetelturk, want hij is afkomstig uit Marokko.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:13 schreef Koekepan het volgende:[..]
Jij mocht wensen dat jij het peil van zo'n troetelturk had.
En heeft de VVD ook niet zo iemand als eh... Oussama Cherribi?
quote:Even zonder gekheid: Ik heb werkelijk waar nog nooit van hem gehoord.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:16 schreef Koekepan het volgende:[..]
quote:Bekentenis van mijn kant: ik ken zijn naam ook pas sinds die imam-kwestie.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:18 schreef Hummerr het volgende:
Even zonder gekheid: Ik heb werkelijk waar nog nooit van hem gehoord.
quote:valt me tegen van je hummerr...
Op dinsdag 12 juni 2001 00:18 schreef Hummerr het volgende:[..]
Even zonder gekheid: Ik heb werkelijk waar nog nooit van hem gehoord.
quote:Ik ben niet een of andere politiek verslaggever
Op dinsdag 12 juni 2001 00:22 schreef waspman het volgende:[..]
valt me tegen van je hummerr...
quote:Heeft er weinig mee te maken denk ik.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:26 schreef evert het volgende:
Cherribi is een soort 'wizzkid' in de politiek, ik denk dat er maar weinig de impact en kracht van Internet in een zo'n vroeg stadium begrepen hebben.
quote:Oh, ik bedoel het ook niet als verwijt.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:27 schreef Hummerr het volgende:[..]
Heeft er weinig mee te maken denk ik.
Ik hou mij met mijn beperkte vrije tijd zeer oppervlakkig met politiek bezig
Vrouwen in de politiek zijn zeker vergaderdozen? Die zijn er alleen maar om die feministische trutten een plezier te doen?
quote:Was zo iemand niet een ExcuusTruus?
Op dinsdag 12 juni 2001 10:05 schreef links234 het volgende:
Vrouwen in de politiek zijn zeker vergaderdozen?
quote:Blie blie mamoe.
Op maandag 11 juni 2001 17:42 schreef evert het volgende:
Groen Links is natuurlijk helemaal uit den boze, net als elke andere ultra-linkse populistenbende.
Oftewel: als je zulke ongenuanceerde uitspraken doet, reageer dan niet.
quote:Je zit er hier op een paar punten volledig naast.
Op zaterdag 09 juni 2001 15:22 schreef Aernout het volgende:[..]
Helemaal niet, die zaken staan compleet los van elkaar:
Scebrenica: de VN (het Nederlandse Dutchbat) commit zich aan het beschermen van een moslim enclave in Bosnie. Er wordt een wapenembargo ingesteld tegen zowel de moslims als de Bosnische Serviers. Het gevolg is dat de moslims (die veel slechter bewapend waren dan de Bosnische Serviers) zichzelf niet meer konden verdedigen (maar die taak zou Dutchbat dus op zich nemen). Vervolgens steken de Nederlanders geen poot uit als de enclave onder de voet wordt gelopen. Onder de ogen van de Nederlanders worden duizenden moslims afgevoerd en (naar later blijkt) vermoord. Aangezien de enclave onder toezicht stond van een Nederlandse leger eenheid is de Nederlandse legerleiding (inclusief minister van defensie en evt minister van buitenlandse zaken) mede verantwoordelijk voor de gang van zaken. Niemand lijkt zich echter verantwoordelijk te voelen. Ongelofelijk dat bijna niemand in Nederland daar over valt!
Servie/ Kosovo: In Kosovo (waar veel etnische Albanezen wonen maar deel uitmaakt van de soevereine staat Servie) is een afscheidingsbeweging actief (het UCK). Deze beweging pleegt aanslagen, vermoordt Servische politiebeambten, etc. Het Servische leger probeert orde op zaken te stellen door vermeende UCK strijders te doden en treedt daarbij nogal hard op. Al gauw komen er geruchten over 'etnische zuiveringen' zoals die bijvoorbeeld in Bosnie plaatsvonden. De zaak wordt in de VN besproken maar de VN wil niet optreden. dan besluit de NAVO eigenhandig op te treden zonder VN mandaat. Servische doelen worden gebombardeerd, innfrastructuur vernietigd. En passant wordt ook nog eens de Chinese ambassade vernietigd. Vele burgers komen om, en de Serviers die vanaf dat moment (heel begrijpelijk) de NAVO als de luchtmacht van het UCK beschouwen breiden hun acties in Kosovo grondig uit. Als uiteindelijk NAVO troepen worden gestationeerd in Kosovo krijgt het UCK de overhand en vluchten vele Servische burgers weg uit Kosovo.
Uiteraard was het regime in Belgrado erg fout, maar het eigenhandig starten van een oorlog tegen een soevereine staat (zonder VN mandaat) is geen goed idee. Volgens mij gaat het in tegen alle internationale rechtsregels en valt het onder het hoofdstuk 'oorlogsmisdaden'. Het heeft ook nog eens heel negatief uitgewerkt op de situatie aldaar want het zette het onderling sterk verdeelde Servische volk als één man achter Milosovitch. Ook kon het Servische leger opeens veel harder optreden omdat er plotseling sprake was van een externe vijand. Het heeft mij verbaasd dat wij Nederlanders die altijd met een belerend vingertje klaar staan dit zomaar van onze eigen regering hebben geslikt.
Het zal wel nooit gebeuren, maar het zou een goede zaak zijn als verantwoordelijke regeringsleiders waaronder Tony Blair en Wim Kok voor een internationaal tribunaal zouden komen om vast te stellen of er hier al dan niet sprake was van oorlogsmisdaden.
Mocht je willen dan licht ik ze wel toe.
TnB.
quote:Uitspraak van Henk Westbroek, de partij die Party Pooper blijkbaar zo goed vindt.
Op dinsdag 12 juni 2001 10:05 schreef links234 het volgende:
Troetelturk. Christus Jezus wat een denigrerende rattenopmerking.Vrouwen in de politiek zijn zeker vergaderdozen? Die zijn er alleen maar om die feministische trutten een plezier te doen?
quote:Heerlijk, zo'n zinvolle bijdrage...
Op dinsdag 12 juni 2001 10:36 schreef Ringo het volgende:[..]
Blie blie mamoe.
quote:Ja echt wel. Kijk maar eens in Italie.
Op maandag 11 juni 2001 23:47 schreef Adijos het volgende:
reken er maar op dat je heel wat kwaliteit en inhoud moet hebben zitten voordat je de kamer binnenkomt
Maar eh
het zal bij mij wel weer Groen Links worden, zoals elke keer tot nu toe.
quote:Een oase van wijsheid temidden van de onzin die hier neergeplempt wordt.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:06 schreef evert het volgende:
Heerlijk, zo'n zinvolle bijdrage...
De VVD zuigt echt wel. Criminelen.
PvdA vind ik veel te rechts geworden en de SP is mij te weinig liberaal (drugs? verbieden! euthanasie? verbieden!) en bovendien teveel een arbeiderspartij. De andere partijen maak ik niet eens woorden aan vuil!
quote:Criminelen ?
Op dinsdag 12 juni 2001 14:17 schreef Ringo het volgende:[..]
Een oase van wijsheid temidden van de onzin die hier neergeplempt wordt.
De s.p daarintegen is wel ff wat meer dan een "linkse partij". Als die hun zinnen doordrijven ben ik bang dat ik hier straks in het communistische moskou van 20 jaar terug zit.
Niet echt een fijn idee dus.
quote:Geeft wel weer jouw niveau weer deze reactie.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:17 schreef Ringo het volgende:De VVD zuigt echt wel. Criminelen.
Totaal geen relevantie met de werkelijkheid, maar dat blijkt ook uit andere reacties van je.
quote:Want?
Op dinsdag 12 juni 2001 14:32 schreef Hummerr het volgende:[..]
Criminelen ?
Leg eens ff uit !
Ik denk trouwens eerder dat Links een groot gevaar voor de samenleving betekend met hun communistische gedachtengangen.
quote:Niet naïever dan alles wat links is 'communistisch' te noemen...
Op dinsdag 12 juni 2001 14:32 schreef Hummerr het volgende:
Nogmaals is het zeer naief om zoals sommigen hier de v.v.d door te trekken naar "extreem rechts".
quote:Communisme is trouwens iets heel anders dan Leninisme of Stalinisme.
De s.p daarintegen is wel ff wat meer dan een "linkse partij". Als die hun zinnen doordrijven ben ik bang dat ik hier straks in het communistische moskou van 20 jaar terug zit.
Niet echt een fijn idee dus.
Op zich is communisme een prachtig systeem.
Maar het werkt niet.
V.
quote:Communisme werkt niet en heeft bewezen ook nog nooit gewerkt.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:38 schreef links234 het volgende:[..]
Want?
Ik wil dat mijn kinderen later in een land met een goede economie opgroeien,niet in een ontwikkelingsland!
quote:Shit hey, de hele dag een beetje stoned rondneuken.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:50 schreef Hummerr het volgende:dan houden we alleen nog maar love,peace en stikkies over.
Wat erg.
quote:Yep. Vooral om Hummerrr die nog lijkt te denken dat de klassenstrijd een issue van de pvda is.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:54 schreef Adijos het volgende:
ik zit me echt krom te lachen om het zeer eigentijdse beeld dat Ringo en Hummerrr hebben
Groenlinks communistisch?
quote:Nee, dan moet je schrijven: ik vind dat de VVD echt wel zuigt. En dan ook motiveren.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:17 schreef Ringo het volgende:[..]
Een oase van wijsheid temidden van de onzin die hier neergeplempt wordt.
quote:Een van de partijen die opgegaan zijn in Groen Links was de CPN.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:59 schreef links234 het volgende:[..]
Yep. Vooral om Hummerrr die nog lijkt te denken dat de klassenstrijd een issue van de pvda is.
Groenlinks communistisch?
quote:toen dus...
Op dinsdag 12 juni 2001 15:05 schreef evert het volgende:[..]
Gebrek aan historische kennis?
quote:Dan vraag ik me af waarom een aantal figuren uit de voormalige cpn de ncpn heeft opgericht.
Op dinsdag 12 juni 2001 15:05 schreef evert het volgende:[..]
Een van de partijen die opgegaan zijn in Groen Links was de CPN.
Gebrek aan historische kennis?
Prominente leden van toen zijn nu ook nog lid (bijv. Ina Brouwer). Die heb ik nog nooit afstand zien doen van de standpunten die zij toen vertolkte.
En als je partijen gaat beoordelen op hun leden dan kun je ook kijken naar LN. Een van de geweigerde leden was vvd lid. En lid van een andere partij. Zegt dat wat over de vvd?
Ik kan GL met de beste wil van de wereld niet commi noemen. Tenzij je alles links van de pvda als communistisch wilt afdoen. Maar dan moet je ook niet raar opkijken als alles ter rechterzijde van d66 als fascistisch wordt omschreven.
quote:En.... HAP.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:34 schreef R@b het volgende:
Geeft wel weer jouw niveau weer deze reactie.
Totaal geen relevantie met de werkelijkheid, maar dat blijkt ook uit andere reacties van je.
quote:Ik heb nooit gezegd dat Groen Links communistisch is.
Op dinsdag 12 juni 2001 15:12 schreef links234 het volgende:[..]
Dan vraag ik me af waarom een aantal figuren uit de voormalige cpn de ncpn heeft opgericht.
En als je partijen gaat beoordelen op hun leden dan kun je ook kijken naar LN. Een van de geweigerde leden was vvd lid. En lid van een andere partij. Zegt dat wat over de vvd?
Ik kan GL met de beste wil van de wereld niet commi noemen. Tenzij je alles links van de pvda als communistisch wilt afdoen. Maar dan moet je ook niet raar opkijken als alles ter rechterzijde van d66 als fascistisch wordt omschreven.
Dus iedere partijaanhanger van een partij ter 'rechter' zijde van D'66 wordt niet meer voor fascist uitgemaakt? (behalve als het CD betreft)?
Ik geef alleen aan dat de 'oude' communistische partij van nederland 1 van de 4 partijen is die nu samen groen links vormen. een aantal leden waren het daar niet mee eens en hebben een nieuwe communistische partij opgericht. Er zitten dus mensen met een 'communistisch' verleden en die heb ik nooit publiekelijk afstand horen nemen van hun standspunten toen. Terwijl bijv. Marijnensen dit wel heeft gedaan van de oude ideologie van de SP, het rode boekje van Mao.
quote:Het zal een beetje voor je tijd zijn.
Op dinsdag 12 juni 2001 15:23 schreef evert het volgende:
Er zitten dus mensen met een 'communistisch' verleden en die heb ik nooit publiekelijk afstand horen nemen van hun standspunten toen. Terwijl bijv. Marijnensen dit wel heeft gedaan van de oude ideologie van de SP, het rode boekje van Mao.
De meesten namen al afstand van het sovjet model na de inval in tsjechoslowakije.
quote:heeeeel erg flauw om steeds 'HAP' en loze kreten te plaatsen als iemand je tegenspreekt of je beredenering onderuit haalt.. op deze manaier kun je toch nooit een discussie houden?
Op dinsdag 12 juni 2001 15:20 schreef Ringo het volgende:[..]
En.... HAP.
quote:Helaas ben ik niet zo jong meer.
Op dinsdag 12 juni 2001 15:25 schreef links234 het volgende:[..]
Het zal een beetje voor je tijd zijn.
De meesten namen al afstand van het sovjet model na de inval in tsjechoslowakije.
Maar nu weer ontopic
quote:Het interessante is: waarom?
Op dinsdag 12 juni 2001 15:46 schreef Riduce het volgende:
ik stem blanco
Is het anders geen idee om actief te worden binnen een partij die het dichtst bij je staat en vanuit de partij een en ander trachten te veranderen?
ik zal iig_nooit_pvda_stemmen_kut_partij
Leefbaar NL? Sjah...laten ze maar eerst bewijzen
wat ze in huis hebben (ook in Utrecht btw)
quote:Klopt. Helemaal gelijk. Dom van mij. Excuses, nederige excuses. Hoe heb ik DAT nou kunnen doen. Stupid, stupid Ringo.
Op dinsdag 12 juni 2001 15:33 schreef waspman het volgende:
heeeeel erg flauw om steeds 'HAP' en loze kreten te plaatsen als iemand je tegenspreekt of je beredenering onderuit haalt.. op deze manaier kun je toch nooit een discussie houden?
quote:Ik heb het al eerder gezegd: de vvd is een liberale partij. Liberaal betekent niet per definitie rechts.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:32 schreef Hummerr het volgende:
De v.v.d is een gewoon rechtse partij met rechtse standpunten (meer zakelijk gericht dus).
Verder: ook al eerder gemeld, in het buitenland bijv. engeland (zie topic engelse verkiezingen) zijn op een aantal zaken de liberal democrats de labour partij links gepasseerd.
of kijk in duitsland, rechts is daar cdu/csu, extreem rechts heb je daar ook, en de fdp is daar de middenpartij.
quote:gebruik liever het woord 'conservatief'
Op dinsdag 12 juni 2001 17:03 schreef evert het volgende:[..]
Ik heb het al eerder gezegd: de vvd is een liberale partij. Liberaal betekent niet per definitie rechts.
rechts is behoudend, vasthouden aan huidige situaties.
En dat wil de vvd juist niet.Verder: ook al eerder gemeld, in het buitenland bijv. engeland (zie topic engelse verkiezingen) zijn op een aantal zaken de liberal democrats de labour partij links gepasseerd.
of kijk in duitsland, rechts is daar cdu/csu, extreem rechts heb je daar ook, en de fdp is daar de middenpartij.
quote:Precies! En dan is de vraag of de vvd een liberale of conservatieve partij is.
Op dinsdag 12 juni 2001 17:11 schreef Lord_spawn het volgende:[..]
gebruik liever het woord 'conservatief'
Idem als de omschrijving: klein rechts (sgp, christen unie). Ook zo'n foute omschrijving, op sommige aspecten (milieu) zijn de standpunten van deze partijen dichter bij Groen Links als het CDA. Praat dan over kleine confessionele partijen.
quote:conservatief: behoudend, vasthouden aan oude of bestaande staatsnormen of maatschappelijke toestanden
Op dinsdag 12 juni 2001 17:21 schreef evert het volgende:[..]
Precies! En dan is de vraag of de vvd een liberale of conservatieve partij is.
liberaal: onbevooroordeeld, ruimdenkend, vooruitstrevend
quote:In het geval van de VVD: geld regeert alles, geld=macht, laat de armen stikken. VVD is de progressiviteit van het kapitaal, daar is weinig liberaals aan, in de zuiverste zin van het woord.
Op dinsdag 12 juni 2001 18:03 schreef waspman het volgende:
liberaal: onbevooroordeeld, ruimdenkend, vooruitstrevend
Bekijk jij het drugsbeleid van de VVD nog maar eens goed, of hun asielzoekerspolicy, en vertel mij luid en duidelijk wat jij daar voor liberaals in kan ontdekken.
Ik stem iig niet standaard op dezelfde partij, ik stem nav alles wat ik meekrijg en vind over de partijen en kies daaruit de in mijn ogen 'minst slechte' optie. Dat kan dus bij wijze van de ene keer de VVD zijn en de andere keer de SP.
Ik zal dus eerst wachten op lijsttrekkers, verkiezingsprogramma's, verkiezingsthema's etc.
En mensen die bv altijd op de PvdA stemmen, 'want dat deed me vader ook' of 'het is de partijd voor de arbeider' vind ik kortzichtig en dom, maar da's mijn persoonlijke mening (PvdA is nu voorbeeld, kan ook met andere partijen een voorbeeld maken, maar het gaat om het niet nadenken bij het stemmen)
quote:1. de huidige politiek van paars, waarin de vvd deel van uitmaakt is een gezamelijk beleid van 3 partijen.
Op dinsdag 12 juni 2001 18:07 schreef Ringo het volgende:[..]
In het geval van de VVD: geld regeert alles, geld=macht, laat de armen stikken. VVD is de progressiviteit van het kapitaal, daar is weinig liberaals aan, in de zuiverste zin van het woord.
Bekijk jij het drugsbeleid van de VVD nog maar eens goed, of hun asielzoekerspolicy, en vertel mij luid en duidelijk wat jij daar voor liberaals in kan ontdekken.
2. liberaal is volgens de vandale (dus zuivere zin des woords om jou te citeren):
(citaat)
li·be·´raal1 (de ~ (m.))
1 aanhanger van de liberale staatsinrichting, lid van een partij van die beginselen
2 vrijzinnige op kerkelijk gebied
li·be·´raal2 (bn.)
1 een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis met het maatschappelijk leven voorstaand
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied => vrijzinnig; <=> conservatief
(einde citaat).
Wat betreft drugsbeleid: de vrijheid wordt begrensd door het moment dat de vrijheid van de een tot last is van de ander.
Wat betreft asielzoekersproblematiek: ruimdenkend voor echte asielzoekers, kritisch op economische vluchtelingen. Heel simpel en praktisch: er zijn signalen uit de samenleving dat een onbeperkte toestroom leidt tot onbeheersbare situaties. Die wil men voorkomen.
quote:Dat geldt natuurlijk evenzo voor de PvdA.
Op dinsdag 12 juni 2001 23:04 schreef Adijos het volgende:
De vraag is of ze in een kabinet met het CDA net zo vast hadden gehouden aan deze principes.
En partij voor de 'rijken'? Ik stemde al op die partij toen ik 18 was, 1 jaar aan het werk tegen minimum jeugdloon.
quote:idd... de mix paars is dus wel heel goed geweest hiervoor...
Op dinsdag 12 juni 2001 23:34 schreef evert het volgende:[..]
Dat geldt natuurlijk evenzo voor de PvdA.
quote:Ja toch wel hoor, de VVD haalt relatief veel stemmers uit rijke gemeentes. In Wassenaar, toch niet een van de minst bemiddelde gemeentes in Nederland, stemt bijvoorbeeld meer dan de helft van de kiezers op de VVD. Landelijk is dat zo'n dertig procent.
[..]De VVD een partij voor de 'rijken'?
Met de VVD op zich heb ik niet zoveel moeite, ze hangen tenminste een ideologie aan, maar de reden waarom mensen op de VVD stemmen staat mij vaak niet aan. Heel vaak hoor ik helaas 'minder belasting betalen', 'streng asielbeleid' of 'dan mag je tenminste 140 op de snelweg rijden' als enige reden. Beetje jammer.
quote:Landelijk 30% en dus een partij van de rijken? Ik zou eerder zeggen 'brede volkspartij'.
Op dinsdag 12 juni 2001 23:56 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ja toch wel hoor, de VVD haalt relatief veel stemmers uit rijke gemeentes. In Wassenaar, toch niet een van de minst bemiddelde gemeentes in Nederland, stemt bijvoorbeeld meer dan de helft van de kiezers op de VVD. Landelijk is dat zo'n dertig procent.
Met de VVD op zich heb ik niet zoveel moeite, ze hangen tenminste een ideologie aan, maar de reden waarom mensen op de VVD stemmen staat mij vaak niet aan. Heel vaak hoor ik helaas 'minder belasting betalen', 'streng asielbeleid' of 'dan mag je tenminste 140 op de snelweg rijden' als enige reden. Beetje jammer.
kan mij herinneren dat de vvd de grootste partij is onder 18-24 jarigen, zitten weinig rijken bij.
En wat betreft de reden om te stemmen: je doet alsof dat iets is wat alleen bij de vvd zo werkt. Hoe bewust stemmen mensen denk je? Hoe vaak op personen en niet om de inhoud. Op 1 issue (de ouderenpartijen)? Groen Links want die zijn voor het milieu? D'66 want ik vind die De Graaf wel sympathiek. SGP want die denken volgens de bijbel?
Als ik iemand vraag waarom ze pvda gestemd hebben komen ze ook niet verder dan 'vanwege Kok'.
[Dit bericht is gewijzigd door evert op 13-06-2001 00:08]
quote:http://www.dwars.org
Op zaterdag 09 juni 2001 14:47 schreef Verbal het volgende:[..]
eh... help me out...?
quote:Dat is ook zo ja, maar daarmee sluit je nog niet uit dat de VVD in ieder geval ook een partij voor de rijkeren is. Jongeren stemmen nu eenmaal over het algemeen wat 'extremer'. De VVD zit duidelijk rechts van het midden en aangezien de VVD ter rechterzijde in itt ter linkerzijde GL weinig concurrentie heeft, verklaart dat waarom de VVD de grootste partij is onder 18-24 jarigen.
Op woensdag 13 juni 2001 00:00 schreef evert het volgende:[..]
Landelijk 30% en dus een partij van de rijken? Ik zou eerder zeggen 'brede volkspartij'.
kan mij herinneren dat de vvd de grootste partij is onder 18-24 jarigen, zitten weinig rijken bij.
quote:Daar heb je helaas wel een beetje gelijk in ja. Bij mij op school stemt ook zowat iedereen Groenlinks, maar over het algemeen strookt hun mening over bv het asielbeleid niet geheel met die van de uitgangspunten van GroenLinks. (Tsja veel Tukkers en Brabanders bij mij op de opleiding
En wat betreft de reden om te stemmen: je doet alsof dat iets is wat alleen bij de vvd zo werkt. Hoe bewust stemmen mensen denk je? Hoe vaak op personen en niet om de inhoud. Op 1 issue (de ouderenpartijen)? Groen Links want die zijn voor het milieu? D'66 want ik vind die De Graaf wel sympathiek. SGP want die denken volgens de bijbel?Als ik iemand vraag waarom ze pvda gestemd hebben komen ze ook niet verder dan 'vanwege Kok'.
quote:Verdomd goede reden trouwens
Op woensdag 13 juni 2001 00:00 schreef evert het volgende:[..]
Als ik iemand vraag waarom ze pvda gestemd hebben komen ze ook niet verder dan 'vanwege Kok'.
En 18-24 jarigen zijn ook verantwoordelijk voor de meeste verkeersongelukken hoor
Dat roekeloze ook
quote:Maar dan hebben wij het over mannetjesmaken, amerikaanse toestanden (de looks zijn belangrijker dan de inhoud).
Op woensdag 13 juni 2001 00:41 schreef the-O het volgende:[..]
Verdomd goede reden trouwens
En 18-24 jarigen zijn ook verantwoordelijk voor de meeste verkeersongelukken hoor
Dat roekeloze ook
quote:Is dit écht het programma van GroenLinks?
Op zaterdag 09 juni 2001 12:50 schreef Trainspotter het volgende:
Ikzelf zal wel weer Groenlinks gaan stemmen, omdat Groenlinks:- een scherper milieubeleid wil voeren.
- wil investeren in een goede zorg die toegankelijk is voor iedereen.
- de kwaliteit van het onderwijs wil verbeteren, en niet alleen kijkt naar prestaties.
- wil investeren in alternatieven voor bestaande vervoerssystemen.
- een toekomstgericht woningbouwbeleid voorstaat.
- Een solidair en rechtvaardig sociaal zekerheidsstelsel wil handhaven.
- criminaliteit wil bestrijden door het aanpakken van de oorzaken.
- pleit voor duurzame ontwikkelingssamenwerking
- niet gelooft in meer, strenger of langer straffen en vooral voor alternatieve straffen.
- druggebruik, zowel van soft- als harddrugs, uit de criminele sfeer wil halen.
- een multiculturele samenleving ziet als een verrijking, niet als bedreiging. Een onafhankelijk instituut adviseert of een land 'veilig' is.
Nou ja, links om of rechts om, de belastingen zullen uiteindelijk gewoon nóg verder omhoog gaan. Totdat het ultieme doel bereikt is, een communistische staat. Alles in de grote pot en een kleine elite die dan bepaalt hoe dat verdeeld wordt. Of eigenlijk: dit gaat uiteindelijk verder dan welke Oost-europese staat ooit gegaan is.
Stelling:
Ik durf te wedden dat de Nederlander op dit moment procentueel al minder van zijn inkomen zélf vrij mag besteden (anders dan belastingen, accijnzen, btw etc) dan in de Oost-Europese landen in de meest donkere dagen ooit het geval is geweest. En het wordt alleen maar erger.
quote:Open er een topic over in filosofie zou ik zeggen
[b]Op maandag 18 juni 2001 22:24 schreef Cynix Stelling:
Ik durf te wedden dat de Nederlander op dit moment procentueel al minder van zijn inkomen zélf vrij mag besteden (anders dan belastingen, accijnzen, btw etc) dan in de Oost-Europese landen in de meest donkere dagen ooit het geval is geweest. En het wordt alleen maar erger.
quote:Tuurlijk wil elke partij dat, maar Groenlinks komt daarnaast ook nog eens met doordachte plannen hiervoor, welke ik maar niet heb opgenoemd. Dat zou een beetje teveel worden.
Op maandag 18 juni 2001 22:24 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Is dit écht het programma van GroenLinks?
Wat een open deuren allemaal. De kwaliteit van milieu, zorg en onderwijs verbeteren?
Ja, wie wil dat niet, dan?
quote:
Dit lijken wel punten die iedereen eigenlijk wel zou willen, alleen wordt meestal de financiering ervan vergeten. En dáár gaat het volgens mij om.
quote:
Het verkiezingsprogramma en de jaarlijkse tegenbegroting van GroenLinks worden altijd doorgerekend door het Centraal Planbureau. Zij controleren onze rekensommen en kijken naar de economische effecten van ons programma. Keer op keer blijkt dat de Nederlandse economie goed blijft functioneren, terwijl het milieu wordt gespaard, de krappe budgetten voor onderwijs en gezondheidszorg worden verruimd en de welvaart eerlijker wordt verdeeld.
quote:De laatste zeven jaar was een tijd van continue lastenverlichting. Daarbij zijn de inkomensverschillen alleen maar toegenomen. Weinig communistisch aan dus. Alles in de grote pot en een kleine elite die dan bepaalt hoe dat verdeeld wordt? Dat zal altijd zo zijn, alleen in een wat kapitalistischere staat zal de verdeling slecht gunstig zijn voor dezelfde kleine elite die het geld verdeelt. Nu profiteert in principe elke burger van een gunstig economisch klimaat. Ik zie niet in wat daar mis mee is, sterker nog, dit is zelfs nodig om een stabiele economie te kunnen garanderen. Dat heb ik nog wel opgepikt van die drie economielessen die ik ooit heb gevolgd.
Nou ja, links om of rechts om, de belastingen zullen uiteindelijk gewoon nóg verder omhoog gaan. Totdat het ultieme doel bereikt is, een communistische staat. Alles in de grote pot en een kleine elite die dan bepaalt hoe dat verdeeld wordt. Of eigenlijk: dit gaat uiteindelijk verder dan welke Oost-europese staat ooit gegaan is.
quote:Ik durf te wedden dat deze stelling dikke onzin is. Onderbouw deze stelling eerst maar eens dan.
Stelling:
* Alle drugsverslaafden verplicht afkicken en anders opsluiten
* Sterk leger
* Voor de Euro en Ver gaande Europese samenwerking
* Belastingen handhaven zoals ze nu zijn
* Hypotheek rente aftrek afschaffen
* Meer geld naar onderwijs & gezondheidszorg
* Alleen nog maar immigranten met "job skills" toelaten zoals Canada/Australie/USA etc dat nu ook al doen
* Afschaffing van het koninklijk huis
Wat denken jullie ?
quote:Grapjas.
Op maandag 18 juni 2001 23:44 schreef Trainspotter het volgende:
De laatste zeven jaar was een tijd van continue lastenverlichting.
Ik zet er zo 10 dingen tegenover die alleen maar duurder zijn geworden en/of nog duurder gaan worden.
- BTW
- Accijns op brandstof en tabak
- Alle gemeentelijke heffingen (O.G., verontreinigingsheffing etc.)
- Kosten voor gas, water en electra
- Beperking aftrek consumptief krediet
- Premies voor de volksgezondheid
- Beperking cq. afschaffing overhevelingstoeslag
- Jaarlijkse toegestane huurstijging
- Verwijderingsbijdrage
- Kosten voor rijbewijs of paspoort
- Ecotax / groene stroom
Dat het bepaalde individuen desondanks enigzins beter gaat dan een aantal jaren geleden komt gewoon door een (inmiddels over de top zijnde) economische hoogconjunctuur en ik heb niet het gevoel dat de overheid daar (een positieve) invloed op heeft.
quote:NCPN, alleen sterk leger is dan niet echt een optie.
Op dinsdag 19 juni 2001 01:14 schreef BAZZA het volgende:
Bij welke partij denken jullie dat mijn denkbeelden het beste passen ?
* Alle drugsverslaafden verplicht afkicken en anders opsluiten* Sterk leger
* Voor de Euro en Ver gaande Europese samenwerking
* Belastingen handhaven zoals ze nu zijn
* Hypotheek rente aftrek afschaffen
* Meer geld naar onderwijs & gezondheidszorg
* Alleen nog maar immigranten met "job skills" toelaten zoals Canada/Australie/USA etc dat nu ook al doen
* Afschaffing van het koninklijk huis
Wat denken jullie ?
Anders CDA.
Verder is het de enige partij die een gedege financieel beleid durft te voeren. Als het huishoudboekje in orde is pas dan kan je namelijk leuke dingen gaan doen. Zolang Nederland nog steeds Miljarden schulden heeft zijn naar mijn mening alleen investeringen nodig die de economie gaande houden belangrijk. Het steeds reageren op populistische roepen om geld voor de zorg zoals de PvdA doet vind ik dan ook een zwaktebod. Het saneren van de zorg is de enige juiste weg. Zoals de VVD al meerdere malen heeft aangegeven.
Het Asielbeleid van de VVD vind ik een gunstige bijkomstigheid van de partij.
Groenlinks is een partij die naar mijn idee niet kan bestaan omdat de naam alleen al tegenstrijdig is.
Groenlinks is namelijk voor een versoepeling van het asiel beleid. Een versoepeling van het asiel beleid brengt met zich mee dat er meer mensen op deze paar m2 komen wonen en dat heeft zeer nadelige gevolgen voor het milieu.
Wat de berekeningen betreft die het cp heeft gedaan voor het programma van GL zijn de gevolgen op de korte termijn gunstig voor de economie omdat de overheid enorme milieu investeringen gaat doen waardoor er meer werkgelegenheid ontstaat in die sectoren die daarmee te maken heeft. Op de langere termijn echter stuikt de economie in elkaar omdat de overheid de investeringen niet vol kan houden.
PvdA blijft een partij van azijnzeikerds. Het is allemaal erg nobel maar nooit haalbaar.
CDA is totaal ongeloofwaardig. Ze hebben het 75 jaar voor het zeggen gehad.Ze hebben meegewerkt aan de uitholling van de normen en waarden en geven daar nu de huidige regering de schuld van.
D66 Tja...
Overigens ben ik niet rijk, ik ben een kind van een middenstands gezin dat niks anders heeft gedaan dan hard te werken voor iedere cent.
Ik stem al jaren D66. Dus nu waarschijnlijk ook.
Moet eerst het programma zien, overigens.
quote:????
VVD denk ik.
quote:volgens mij wordt je statistisch gezien hetzelfde geteld... plus dat het met de automaten van tegenwoordig volgens mij onmogelijk is om blanco te stemmen ....
quote:das nou een echte FOK opmerking !!!!!
Op woensdag 29 augustus 2001 18:14 schreef mob_boss het volgende:
ik ga weer eens op de CD stemmen, ookal zijn zij niet meer in maar toch zet ik dat op mijn papiertje. Geen idee waarom maar boeien het toch geen zin om te stemmen, zuigen.
kweet nou niet of ik moet of
of zelfs
vertel, was dat nou serieus of niet
Damn, hoe leeg is je schedel als je nou nog steeds daar op stemt?
Dat heb ik al een aantal keren gelezen.. Maar waarom?
Als dat er niet was geweest hadden wij ons huis niet kunnen kopen. Als dat afgeschaft gaat worden .. Moeten wij onze huis weer verkopen en op een flatje gaan zitten??
Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo fout is..
Misschien een stupide vraag hoor maar wil het eigenlijk toch wel weten...
In Nederland zou het dus ook de groenen zijn.
quote:Dat gaan we er even uitdrammen
Op woensdag 29 augustus 2001 23:05 schreef Koekepan het volgende:
Ik ben nog steeds voornemens SP te stemmen.
quote:De natuur staat op uitsterven??? Wahahahahahahahahahahaha............
Op woensdag 29 augustus 2001 13:12 schreef KomMaar het volgende:
Groenlinks, natuur staat op uitsterven.
quote:De aftrek van de hypotheekrente is gewoon een heel dom systeem. Want de overheid heeft toch een bepaald bedrag nodig om de uitgaven te financieren. Dat moet hoe dan ook binnenkomen. En als ze een stuk van de inkomsten via de belasting moeten teruggeven via de aftrek van de hypotheekrente, dan verhogen ze dus gewoon het percentage belasting voordat je wat terugkrijg. Rondpompen van geld heet dat ook wel. Het zou dus handiger zijn om de belasting te verlagen en de aftrek af te schaffen. Per saldo is dat dus hetzelfde, alleen worden er wat belastingdienstwerkers werkloos, want die hebben niks meer te doen.
Op woensdag 29 augustus 2001 22:57 schreef Funnie het volgende:
* Hypotheek rente aftrek afschaffenDat heb ik al een aantal keren gelezen.. Maar waarom?
Als dat er niet was geweest hadden wij ons huis niet kunnen kopen. Als dat afgeschaft gaat worden .. Moeten wij onze huis weer verkopen en op een flatje gaan zitten??Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo fout is..
Misschien een stupide vraag hoor maar wil het eigenlijk toch wel weten...
quote:Hier misschien niet, maar je reageert alsof de zin op zich al een contradictio in terminis is. Dat is natuurlijk onzin. Honderd waterstofbommen eroverheen en de natuur is weg: geen mensen, geen dieren en geen planten. En maar wachten tot de juiste koolstofverbindingen elkaar tegenkomen... kan miljarden jaren duren maar enfin, dat weet je.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:36 schreef R@b het volgende:
De natuur staat op uitsterven??? Wahahahahahahahahahahaha............
quote:Ook met honderdwaterstofbommen vernietig je niet alle leven. Ga maar na, zelfs in vulkanen worden levende organismen aangetroffen.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
Hier misschien niet, maar je reageert alsof de zin op zich al een contradictio in terminis is. Dat is natuurlijk onzin. Honderd waterstofbommen eroverheen en de natuur is weg: geen mensen, geen dieren en geen planten. En maar wachten tot de juiste koolstofverbindingen elkaar tegenkomen... kan miljarden jaren duren maar enfin, dat weet je.
Maar waar op gedoelt wordt met: de natuur staat op uitsterven, dus ik stem Groen Links, daar klopt geen hout van natuurlijk.
quote:Ja, en die bouwen in mum van tijd wel weer een wereldwijd ecosysteem op, met de oorspronkelijke biodiversiteit en zo. Prima als je aan zaken als natuur en biodiversiteit geen waarde toekent, maar doe niet alsof 'de natuur' een allesdoordringend en -overkoepelend orgaan is dat niet uitgeschakeld kan worden. Het is een op sommige plekken dun op andere plekken dik groen laagje op een klomp metaal die aarde heet.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:57 schreef R@b het volgende:
Ook met honderdwaterstofbommen vernietig je niet alle leven. Ga maar na, zelfs in vulkanen worden levende organismen aangetroffen.
Wat ik absoluut NIET stem?
Groen-Links: bananenpartij met belachelijke leden
PvdA: Zelfs uitgehold socialisme staat me tegen
D66: bananenpartij met belachelijke leden
De christenen: bananenpartij met belachelijke leden
Best wel veel fruit in die 2e kamer eigenlijk
quote:beter als die tomaten van de SP, come to think of it.. typisch SP smiley dit:
Op donderdag 30 augustus 2001 11:43 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Best wel veel fruit in die 2e kamer eigenlijk
quote:Oh shit ja, die was ik nog vergeten!
Op donderdag 30 augustus 2001 11:47 schreef oZy het volgende:[..]
beter als die tomaten van de SP, come to think of it.. typisch SP smiley dit:
De SP, bah. Tegen om het tegen zijn.
quote:[SP-mode]
Op donderdag 30 augustus 2001 11:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Oh shit ja, die was ik nog vergeten!
De SP! Die staat eigenlijk nog hoger in mijn lijstje van NIET-stemmen dan GroenLinks.De SP, bah. Tegen om het tegen zijn.
[GL-mode]
Geef die tomaten toch een kans!! Dit is je reinste discriminatie, u moet het maar eens onder ogen zien meneer de voorzitter, de bananen voortrekkerij is verleden tijd!
[/GL-mode]
zo kan je nog wel ff doorgaan.. 1 grote kleuterklas daar en strax zitten de tribunes weer vol met boze boeren
quote:lol
Op donderdag 30 augustus 2001 12:57 schreef oZy het volgende:[..]
[SP-mode]
Meneer de voorzitter, daar ben ik het NIET mee eens!
[/SP-mode][GL-mode]
Geef die tomaten toch een kans!! Dit is je reinste discriminatie, u moet het maar eens onder ogen zien meneer de voorzitter, de bananen voortrekkerij is verleden tijd!
[/GL-mode]zo kan je nog wel ff doorgaan.. 1 grote kleuterklas daar
en strax zitten de tribunes weer vol met boze boeren
Ach, ik stem waarschijnlijk toch wel op ze. Anders krijgen we die Beatrix nooit weg
quote:Tja, en dat leven heeft miljarden jaren nodig om te evolueren naar het leefsysteem dat IK in elk geval graag natuur noem.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:57 schreef R@b het volgende:
Ook met honderdwaterstofbommen vernietig je niet alle leven. Ga maar na, zelfs in vulkanen worden levende organismen aangetroffen.
quote:Je kan SOWIESO de wereld niet veranderen door op een politieke partij te stemmen. Maar als je dan TOCH stemt, en je wilt dat de mens niet al teveel invloed krijgt op de flora en fauna om hem heen, dan is (vermoed ik) GroenLinks helemaal niet zo'n slecht alternatief. Beter in elk geval dan een partij die onder één hoedje speelt met de petrochemische industrie, de grootschalige visserij, de consumptielandbouw, noem maar op.
Maar waar op gedoelt wordt met: de natuur staat op uitsterven, dus ik stem Groen Links, daar klopt geen hout van natuurlijk.
quote:Haal jij je boodschappen in de supermarkt?
Op donderdag 30 augustus 2001 14:57 schreef Ringo het volgende:
Je kan SOWIESO de wereld niet veranderen door op een politieke partij te stemmen. Maar als je dan TOCH stemt, en je wilt dat de mens niet al teveel invloed krijgt op de flora en fauna om hem heen, dan is (vermoed ik) GroenLinks helemaal niet zo'n slecht alternatief. Beter in elk geval dan een partij die onder één hoedje speelt met de petrochemische industrie, de grootschalige visserij, de consumptielandbouw, noem maar op.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 15:04 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Haal jij je boodschappen in de supermarkt?
quote:Verklaar je nader.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:04 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Haal jij je boodschappen in de supermarkt?
quote:Aangezien jij zo tegen de petrochemische industrie, de grootschalige visserij, de consumptielandbouw, noem maar op bent, vraag ik me erg af of jij je voedsel hier vandaan haalt.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:18 schreef Ringo het volgende:[..]
Verklaar je nader.
quote:Tegenwoordig haal ik er zelfs me PC's
Op donderdag 30 augustus 2001 15:08 schreef Koekepan het volgende:[..]
jij wel dan?
http://multimedia.ah.nl/multimedia/producten/multimediapc3/
quote:Ik probeer daar wel zoveel mogelijk op te letten. Hoor eens, je zult mij niet als graskauwende boeddha aantreffen, maar dat wil niet zeggen dat mijn daden mijn woorden volledig verloochenen.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Aangezien jij zo tegen de petrochemische industrie, de grootschalige visserij, de consumptielandbouw, noem maar op bent, vraag ik me erg af of jij je voedsel hier vandaan haalt.
quote:Wederom doe je het dus niet.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:26 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik probeer daar wel zoveel mogelijk op te letten. Hoor eens, je zult mij niet als graskauwende boeddha aantreffen, maar dat wil niet zeggen dat mijn daden mijn woorden volledig verloochenen.
Alles beter dan iemand die anderen aanvalt om zijn eigen nonchalante en koudbloedige mentaliteit vrij te pleiten.
-Onze democratie bestaat uit uitzuigers en we moeten anarchisten worden.....maar je plukt wel de voordelen van deze politieke en economische situatie.
-Je verfoeit de regels wat betrekking tot illegalen en vind dat ze allemaal moeten mogen blijven....maar zelf wil je er ook geen een in je huis.
-Nu vervloek je de petrochemische industrie, de landbouw en veeteelt, maar je woont wel in een huis met verwarming, rijdt in de auto mee, eet van die industrie. Wederom doe je niks.
Als jij zo betrokken zou zijn als je claimde, dan zo je wat consequenter moeten zijn. Begin bij jezelf. Niks is belachelijker dan een Greenpeace activist die olie in het water gooit omdat ie te lui is om even verder te lopen.
quote:Ik heb helemaal niet gezegd dat we anarchisten moeten worden. Ik heb alleen voor mijzelf gesproken, en bovendien is mijn idee van "anarchisme" (of wat voor naampje je er ook aan wilt geven) volkomen apolitiek. Als jij mijn ideeën niet wil/kan begrijpen, of je eigen draai eraan wil geven, prima, maar ik doe er niet aan mee.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:32 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Wederom doe je het dus niet.
Dat is me een beetje opgevallen aan jou.
Je loopt enorm van de toren te blazen over wat er allemaal mis is:
-Onze democratie bestaat uit uitzuigers en we moeten anarchisten worden.....maar je plukt wel de voordelen van deze politieke en economische situatie.
quote:Dat heb jij mij niet horen zeggen. En alsof er geen tussenwegen zijn. Het asielprobleem, en de stellingname daarin, hangt niet af van de simplistische vraag: wil je een asielzoeker in huis, ja of nee? We zijn Barend en Van Dorp niet.
-Je verfoeit de regels wat betrekking tot illegalen en vind dat ze allemaal moeten mogen blijven....maar zelf wil je er ook geen een in je huis.
quote:Waar leid je dat uit af? Omdat ik eerlijk zeg dat ik niet in mijn nakie onder een boddhi-boom zit? Omdat ik toegeef niet elke dag zelfgeteelde granen te eten? Omdat ik ook wel eens door een supermarkt loop?
-Nu vervloek je de petrochemische industrie, de landbouw en veeteelt, maar je woont wel in een huis met verwarming, rijdt in de auto mee, eet van die industrie. Wederom doe je niks.
quote:Dit circus van vooronderstellingen en ongestaafde conclusies laat ik liever aan mij voorbijgaan.
Als jij zo betrokken zou zijn als je claimde, dan zo je wat consequenter moeten zijn. Begin bij jezelf. Niks is belachelijker dan een Greenpeace activist die olie in het water gooit omdat ie te lui is om even verder te lopen.
quote:Dat is een makkelijke uitweg als je geconfronteerd wordt met een waarheid die je niet bevalt.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:44 schreef Ringo het volgende:
Dit circus van vooronderstellingen en ongestaafde conclusies laat ik liever aan mij voorbijgaan.
quote:Stem gewoon niet.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:45 schreef merulez het volgende:
ik moet komend jaar voor het eerst gaan stemmen, en ik zou het eigenlijk absoluut niet weten op wat
quote:Welles-niets, welles-niets, hou eens op zeg.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:46 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Dat is een makkelijke uitweg als je geconfronteerd wordt met een waarheid die je niet bevalt.
quote:Whatever you do, geen SP, Groen Links of D66!
ik moet komend jaar voor het eerst gaan stemmen, en ik zou het eigenlijk absoluut niet weten op wat
quote:Da's inderdaad het beste. Als je het nu nog niet weet, zul je hoogstwaarschijnlijk meegetrokken worden door die 'kijk ons eens popi vvd stemmen' mensen.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:46 schreef Ringo het volgende:
Stem gewoon niet.
quote:Als je maar wel gaat stemmen.
quote:Waarom? Beter géén stem dan een stem die je niet voor jezelf kan verantwoorden.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:50 schreef marky het volgende:
Als je maar wel gaat stemmen.
Maar als je zeker weet dat een bepaalde partij jouw standpunten vertegenwoordigt, moet je het stemmen zeker niet nalaten. Zo liberaal ben ik dan ook weer.
quote:Dat heet nou ironie.
Op donderdag 30 augustus 2001 15:46 schreef Ringo het volgende:[..]
Welles-niets, welles-niets, hou eens op zeg.
Ironisch, is het niet?
quote:Hm. Mwah. Nou... okee, kan ermee door.
Op donderdag 30 augustus 2001 16:02 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Dat heet nou ironie.
Ironisch, is het niet?
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 16:10 schreef speknek het volgende:
dat bedoel ik
Zo vind ik bijvoorbeeld van de VVD het Asielbeleid goed, maar deze partij houd weinig tot geen rekening met de sociaal zwakkeren, als je rijk bent heb je geluk, en de armen mogen stikken.. solidariteit kennen ze daar niet.
De SP heeft ook een paar goeie punten, Zorg verbeteren, inkomstenverschillen verkleinen [het slaat nergens op dat sommige mensen 4 ton per jaar verdienen en anderen 17000, terwijl ze net zo hard werken.
Ook ben ik tegen een gecentraliseerde europese politiek [dalijk heeft nederland niets meer over zijn eigen land te zeggen ].
Wat ik weer goed vind aan de rechtse partijen is het verbieden van alle drugs. Junks IDD verplicht af laten kicken of de bak in pleuren, geen medelijden mee hebben. Ook vind ik dat de criminaliteit veel harder aangepakt moet worden, geen medelijden hebben met criminelen. Van mij mogen ze dus ook de doodstraf instellen.. maar ALLEEN als de verdachte echt schuldig is, bij elke twijfel gewoon paar keer levenslang.
Wat ik echt MINDER vind van de VVD&zo, is dat ze willen dat het bedrijfsleven invloed krijgt op het onderwijs enzo, en dat is echt niet goed.. Dalijk krijg je net zoals in de US en de UK dat alleen mensen met veel geld goed onderwijs kunnen genieten, en dat zou voor iedereen gelijk moeten zijn...
Maarja, ik zal waarschijnlijk tog niet op de vvd stemmen, want volgens hun is geld het belangrijkste wat er is, en daar handelen ze ook naar.
Kortom > 1 stem voor Links
quote:Die zijn samengegaan met een of andere ultra-conservatieve partij van oud-strijders, weliswaar wel onder de naam NedMob. Of ze nog meedoen in de strijd tegen het 'autootje pesten', zoals de lijsttrekkert het zo koddig kon zeggen, weet ik eigenlijk niet. One Issue partijen boeien mij sowieso niet.
Op vrijdag 31 augustus 2001 02:43 schreef AchJa het volgende:
Doet mobiel nederland nog mee??? Dan stem ik daarop....Anders stem ik gewoon niet, het is toch 1 pot nat.
Ikzelf moet er toch nog eens hard over nadenken of Groenlinks dit keer mijn stem wel verdient. Wellicht kies ik toch voor de PvdA, als blijkt dat deze partij onder Melkert een wat linksere koers gaat varen. Het is of GL of PvdA, alle andere partijen vallen voor mij direct al af.
quote:Idem. Maar dat had ik al een keer geschreven in dit topic.
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:31 schreef Trainspotter het volgende:
Ikzelf moet er toch nog eens hard over nadenken of Groenlinks dit keer mijn stem wel verdient. Wellicht kies ik toch voor de PvdA, als blijkt dat deze partij onder Melkert een wat linksere koers gaat varen. Het is of GL of PvdA, alle andere partijen vallen voor mij direct al af.
quote:Hoe linker, hoe flinker met andermans belastinggeld......
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:35 schreef links234 het volgende:[..]
Idem. Maar dat had ik al een keer geschreven in dit topic.
Overigens: Ik stem VVD.
Heb nu meer geld en ben conservatiefer. Ik ga dus denk ik VVD stemmen. (wat geld al niet met je doet......)
quote:Ik maak 5500 bruto per maand, lijkt me dat ik dus ook een flinke som aan belastingen dok, schattebout.
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
met andermans belastinggeld......
Nu wordt het waarschijnlijk weer VVD, alleen nog effe kijken wat Pim allemaal van plan is.
Vooral als hij nog iets rechtsere standpunten inneemt dan de VVD. Dan kan hij mijn stem verwachten.
quote:Hmmmmm..... dat is een slordige 25.000 p/j aan totale inhoudingen. In het licht bezien van je overtuiging en ideeën zou je eigenlijk het dubbele moeten betalen. Vraag me af of je dan nog zo'n voorstander zou zijn......
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef links234 het volgende:[..]
Ik maak 5500 bruto per maand, lijkt me dat ik dus ook een flinke som aan belastingen dok, schattebout.
quote:Goeie redenering! Heel knap... Zo uit de VVD-koker
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Hmmmmm..... dat is een slordige 25.000 p/j aan totale inhoudingen. In het licht bezien van je overtuiging en ideeën zou je eigenlijk het dubbele moeten betalen. Vraag me af of je dan nog zo'n voorstander zou zijn......
quote:Ook niet veel
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef links234 het volgende:[..]
Ik maak 5500 bruto per maand, lijkt me dat ik dus ook een flinke som aan belastingen dok, schattebout.
Ik dacht dat die systeembeheerders zo lekker verdienden?
Slappen hap
*Ron zit lekker in sales...lang leven prestatieloon! *
quote:Jij zat toch in de porno, oud pompkanon?
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:35 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ook niet veel
Slappen hap*Ron zit lekker in sales...lang leven prestatieloon!
*
quote:Ach:
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:35 schreef Ron_Jeremy het volgende:
*Ron zit lekker in sales...lang leven prestatieloon!*
quote:
salescritter /sayls'kri`tr/ n.Pejorative hackerism for a computer salesperson. Hackers tell the following joke:
Q. What's the difference between a used-car dealer and a
computer salesman?
A. The used-car dealer knows he's lying. [Some versions add:
...and probably knows how to drive.]This reflects the widespread hacker belief that salescritters are self-selected for stupidity (after all, if they had brains and the inclination to use them, they'd be in programming). The terms `salesthing' and `salesdroid' are also common. Compare marketroid, suit, droid.
quote:
marketroid /mar'k*-troyd/ n.alt. `marketing slime', `marketeer', `marketing droid', `marketdroid'. A member of a company's marketing department, esp. one who promises users that the next version of a product will have features that are not actually scheduled for inclusion, are extremely difficult to implement, and/or are in violation of the laws of physics; and/or one who describes existing features (and misfeatures) in ebullient, buzzword-laden adspeak. Derogatory. Compare droid.
quote:
droid n.[from `android', SF terminology for a humanoid robot of essentially biological (as opposed to mechanical/electronic) construction] A person (esp. a low-level bureaucrat or service-business employee) exhibiting most of the following characteristics: (a) naive trust in the wisdom of the parent organization or `the system'; (b) a blind-faith propensity to believe obvious nonsense emitted by authority figures (or computers!); (c) a rule-governed mentality, one unwilling or unable to look beyond the `letter of the law' in exceptional situations; (d) a paralyzing fear of official reprimand or worse if Procedures are not followed No Matter What; and (e) no interest in doing anything above or beyond the call of a very narrowly-interpreted duty, or in particular in fixing that which is broken; an "It's not my job, man" attitude.
Typical droid positions include supermarket checkout assistant and bank clerk; the syndrome is also endemic in low-level government employees. The implication is that the rules and official procedures constitute software that the droid is executing; problems arise when the software has not been properly debugged. The term `droid mentality' is also used to describe the mindset behind this behavior. Compare suit, marketroid; see -oid.
In England there is equivalent mainstream slang; a `jobsworth' is an obstructive, rule-following bureaucrat, often of the uniformed or suited variety. Named for the habit of denying a reasonable request by sucking his teeth and saying "Oh no, guv, sorry I can't help you: that's more than my job's worth".
quote:Da's slechts een bijbaantje!
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:36 schreef Modderman het volgende:[..]
Jij zat toch in de porno, oud pompkanon?
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:40 schreef links234 het volgende:[..]
Ach:
Ach, je denkt toch niet dat ik met computers loop te leuren he?
quote:Nee, ik zie je eigenlijk meer aan voor een stoifzuiger verkoper. Hoewel je ook goed door kunt gaan voor een tupperware verkoopster.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:45 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ach, je denkt toch niet dat ik met computers loop te leuren he?
quote:jaaahhh....... en het uitvoerend orgaan is PvdA.......
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:32 schreef Modderman het volgende:[..]
Goeie redenering! Heel knap... Zo uit de VVD-koker
quote:Heh, dat wou ik nou net niet zeggen... Overigens is zijn bijdrage op jaarbasis aan de belastingdienst misschien net voldoende om 1 asielzoeker 3 maanden te financiëren....
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:35 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ook niet veel
Slappen hap
quote:Ach, regelingen/bonussen/extras etc meegerekend kom ik wel op iets hogers uit. Maar goed, dat heeft hier niet zoveel mee te maken. En dat mijn bijdrage genoeg zou zijn om een asielzoeker 3 maanden opgesloten te houden? Tja, zet zo iemand dan aan het werk, in plaats van dat bezopen ontmoedigingsbeleid. Dan levert het nog iets op in plaats dat het geld kost.
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Heh, dat wou ik nou net niet zeggen... Overigens is zijn bijdrage op jaarbasis aan de belastingdienst misschien net voldoende om 1 asielzoeker 3 maanden te financiëren....
Wie deel 2 wil openen gaat z'n gang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |