quote:Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
Zes 2e Kamerzetels voor NieuwRechts bij peilingUit een peiling uitgevoerd voor SBS Stem van Nederland blijkt dat NieuwRechts, als er nu 2e Kamerverkiezingen zouden worden gehouden, zes zetels zou halen. Hiervan zijn er 2 zeer zeker en op de overige vier bestaat een erg grote kans.
Michiel Smit (voorzitter NieuwRechts): Wij zijn zeer verheugd over de resultaten van deze peiling. Het is duidelijk dat we na komende kamerverkiezingen zeker in de 2e kamer vertegenwoordigd zullen zijn. Naar onze volste overtuiging is dit pas het begin en zal het komende jaar uitwijzen dat NieuwRechts een politieke factor van betekenis zal worden.
Het potentieel van NieuwRechts, met haar duidelijke standpunten, blijkt nog veel groter te zijn dan zes zetels. Zo is 67% van de Nederlanders het eens met het standpunt van NieuwRechts dat het stemrecht voor vreemdelingen moet worden teruggedraaid. De discussie hierover is aangezwengeld door NieuwRechts en het blijkt dat de partij hierin duidelijk stelling neemt tegen het stemrecht voor vreemdelingen. Ook is 61% van de Nederlanders het eens met het standpunt dat er een actief remigratiebeleid moet worden gevoerd, ook een standpunt waar NieuwRechts als enige duidelijk stelling voor neemt.
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1068760097.html
quote:Leuke stellingen hoor, maar dit zijn natuurlijk geen exclusieve standpunten van Nieuw Rechts. Behalve misschien dat volkslied dat op scholen moet worden gezongen...
Stelling: Het Wilhelmus moet elke week op school gezongen worden om de nationale trots bij kinderen te stimuleren.Helemaal mee eens 6 %
Mee eens 18
Mee oneens 42
Helemaal mee oneens 31
Weet niet/geen antwoord 4Stelling: De landelijke- en gemeentelijke overheden moeten alleen in het Nederlands communiceren met hun burgers. Dus geen meertalige folders.
Helemaal mee eens 39 %
Mee eens 27
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 8
Weet niet/geen antwoord 1
Stelling: Drugsverslaafden moeten verplicht afkicken onder narcose.Helemaal mee eens 23 %
Mee eens 27
Mee oneens 31
Helemaal mee oneens 8
Weet niet/geen antwoord 11
Stelling: Gastarbeiders moeten actief geholpen worden om terug te keren naar hun geboorteland. Als zij gaan krijgen ze een premie.Helemaal mee eens 19 %
Mee eens 42
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 7
Weet niet/geen antwoord 7
Stelling: Migranten die al minstens 5 jaar in Nederland wonen maar niet over een Nederlands paspoort beschikken hebben op dit moment stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dit recht moet afgeschaft worden.Helemaal mee eens 38 %
Mee eens 27
Mee oneens 22
Helemaal mee oneens 9
Weet niet/geen antwoord 4
Kent u de politieke partij Nieuw Rechts?Ja 18 %
Nee 81
Kent u Michiel Smit?Ja 24 %
Nee 75
De 5 stellingen zijn voorlopige kernpunten van de nieuwe politieke beweging Nieuw Rechts. Voormalig gemeenteraadslid van Leefbaar Rotterdam Michiel Smit is na een conflict uit deze partij vertrokken. Hij ging verder als Nieuw Rechts. Zoals de SP de meest linkse partij is in vergelijking tot Groen Links en PvdA zo wil Nieuw Rechts wil de meest rechtse variant van de LPF en de VVD zijn.
Als er vandaag landelijke verkiezingen gehouden zouden worden hoeveel kans is er dan dat u op Nieuw Rechts zou stemmen?
Zeker wel 1 %
Grote kans 3
Vrij grote kans 4
Vrij kleine kans 8
Kleine kans 9
Zeker niet 68
Weet niet/geen antwoord 8
Heeft u ooit gestemd op de Centrum Democraten?Ja 5
Nee 94
Heeft u ooit overwogen om op Centrum Democraten te stemmen?Ja 8
Nee 90
Weet niet/geen antwoord 2
En 5 procent zegt ooit op de CD te hebben gestemd. Indien dat bij één verkiezing was dan zouden ze ooit een keertje 8 zetels moeten hebben gehaald.
quote:Ben je Pim Fortuyn nu al weer vergeten? Die had ook al zo lekker veel bewezen.
Op donderdag 13 november 2003 23:57 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
Nederland is kennelijk rijp voor een 'echt rechtse' partij. Het is alleen zo jammer dat zulke partijen altijd uit zulk randvolk bestaat dat ze in discussies niet serieus worden genomen.
Als Michiel Smit (ernstig fout mannetje trouwens, type 'kijk daar loopt een aapje') , als hij het voor elkaar krijgt om intelligente mensen met een goede babbel en een relaxe uitstraling voor zn karretje te spannen, weet ik zeker dat hij ongelooflijk goed gaat scoren.
Een programma met punten tegen buitenlanders, maar voor een verzorgingsstaat. Een beetje het Deense model. Mijn gevoel zegt dat dat hetgene is waar mensen voor willen gaan.
quote:En terecht
Op vrijdag 14 november 2003 00:12 schreef Qi het volgende:
Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Gelukkig maar
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet.
quote:Doodzwijgen is zooo passé
Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Nee, dat is juist niet terecht en ook dom. Het doodzwijgen van zo'n partij is ondemocratisch en het zal ervoor zorgen dat zo'n partij alleen maar harder groeit. Je moet zo'n partij juist toelaten, en er mee in discussie gaan.
Op vrijdag 14 november 2003 00:16 schreef du_ke het volgende:[..]
En terecht
.
quote:Ze krijgen al aandacht genoeg. Doodzwijgen is denk ik ook niet de manier, je kunt beter de discussie aangaan en de ideeën en acties van een dergelijke partij belichten. Overigens betekent het ook weer niet dat je Nieuw Rechts moet overbelichten (zoals met de AEL is gebeurd het afgelopen jaar).
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet. Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
Ik vind Michiel Smit overigens niet erg sterk overkomen in discussies. Tenminste, die paar keer dat ik hem op TV heb gezien. Dat is ook een beetje het beeld dat ik momenteel van die partij heb, ze weten het leuk te brengen in persberichtjes en via demonstraties, maar ik moet nog zien wat er van over blijft als hij echt het debat moet aangaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-11-2003 00:29]
quote:Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
Op vrijdag 14 november 2003 00:23 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, dat is juist niet terecht en ook dom. Het doodzwijgen van zo'n partij is ondemocratisch en het zal ervoor zorgen dat zo'n partij alleen maar harder groeit. Je moet zo'n partij juist toelaten, en er mee in discussie gaan.
quote:Laat ze dus maar lekker veel zetels halen. De stemmen zullen ze namelijk waarschijnlijk weghalen bij VVD en LPF en niet bij de linkse partijen. Waarmee rechts dus meer versplintert en verzwakt.
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet. Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Dit is best een pijnlijke post voor links Nederland.
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
.
Discussie en aandacht lijdt tot 23 zetels voor een 'rechtse' partij.
Doodzwijgen is inderdaad beter, als niemand weet wat ie mist hoef je het er ook niet over te hebben
quote:Het lijkt me toch beter met degenen die het nu met de stellingen van Smit eens zijn in gesprek te gaan. Beter laten nadenken en minder onderbuik.
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
.
Ik ben geen fan van Nieuw rechts maar als het volk voor ze kiest heb noch ik noch jij het recht ze "dood te zwijgen". Mensen die ziekelijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk, en bereid zijn anderen "dood te zwijgen", zijn in mijn ogen veel gevaarlijker voor de maatschappij.
quote:Natuurlijk heb je wel het recht niet met bepaalde mensen te willen omgaan of discussieren. De vraag is alleen of dat het verstandigste is.
Op vrijdag 14 november 2003 00:32 schreef Sickie het volgende:
Ik ben geen fan van Nieuw rechts maar als het volk voor ze kiest heb noch ik noch jij het recht ze "dood te zwijgen". Mensen die ziekelijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk, en bereid zijn anderen "dood te zwijgen", zijn in mijn ogen veel gevaarlijker voor de maatschappij.
quote:Dood zwijgen ik bedoel meer dat je aan een partij als Nieuw Rechts niet te veel aandacht moet besteden. Ga niet na elke scheet met een cameraploeg er op af. Een klein berichtje op pagina 5 van de telegraaf is voor zo'n partij meer dan voldoende.
Op vrijdag 14 november 2003 00:32 schreef Sickie het volgende:[..]
![]()
quote:Ja alles leuk en aardig. Maar jouw mening daaromtrent is totaal irrelevant. Als er vraag is naar dat nieuws dan komt op het op de voorpagina. Zo niet, dan komt het op pagina 14 in de vorm van een bericht van 3 regels. Een volk krijgt de leiders die ze verdient. Zo is het en niet anders. Jouw vermeende morele superioriteitsgevoelens doen daar niks aan af.
Op vrijdag 14 november 2003 00:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Dood zwijgen ik bedoel meer dat je aan een partij als Nieuw Rechts niet te veel aandacht moet besteden. Ga niet na elke scheet met een cameraploeg er op af. Een klein berichtje op pagina 5 van de telegraaf is voor zo'n partij meer dan voldoende.
quote:Hmm.. tamelijk verontrustend.
Stelling: Gastarbeiders moeten actief geholpen worden om terug te keren naar hun geboorteland. Als zij gaan krijgen ze een premie.Helemaal mee eens 19 %
Mee eens 42
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 7
Weet niet/geen antwoord 7
quote:Omdat mensen er een andere mening op na houden als jij?
Op vrijdag 14 november 2003 00:41 schreef Posdnous het volgende:[..]
Hmm.. tamelijk verontrustend.
quote:Yup
Op vrijdag 14 november 2003 00:44 schreef Sickie het volgende:[..]
Omdat mensen er een andere mening op na houden als jij?
quote:Niet veel denk ik.
Op vrijdag 14 november 2003 00:26 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind Michiel Smit overigens niet erg sterk overkomen in discussies. Tenminste, die paar keer dat ik hem op TV heb gezien. Dat is ook een beetje het beeld dat ik momenteel van die partij heb, ze weten het leuk te brengen in persberichtjes en via demonstraties,maar ik moet nog zien wat er van over blijft als hij echt het debat moet aangaan.
Er blijft altijd ruimte voor een partij ter rechter zijde van de VVD, die niet extreem-rechts is, maar zich wel harder opstelt tegen allochtonen dan de VVD {iets wat veel politici nu al te hard vinden).
Fortuyn durfde zaken te zeggen die je nu nog steeds niet in de politiek hoort:
Islam is achterlijk (alleen Hirsi Ali herhaalde iets dergelijks),
Wat mij betreft komt er geen islamiet meer naar binnen,
We moeten de islamisering van Nederland stoppen,
Alle grenzen sluiten
etcetera.
NieuwRechts vist in de vijver van de LPF, maar Smit lijkt mij geen sterke leider. Bovendien heult hij teveel met extreem-rechts --> NNP.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-11-2003 01:02]
quote:Verder gaat het ook nog eens om een peiling van Maurice de Hond. We kunnen dus zonder schouderophalen verder met het politieke leven van alledag.
Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
quote:Zolang er geen nieuwe Pim Fortuyn-achtig figuur opstaat verandert er sowieso niet veel wat dit soort zaken betreft. Of die Smit moet ineens over buitengewone gaven in het debat en in mediageniekheid blijken te bezitten.
Op vrijdag 14 november 2003 00:55 schreef sjun het volgende:[..]
Verder gaat het ook nog eens om een peiling van Maurice de Hond. We kunnen dus zonder schouderophalen verder met het politieke leven van alledag.
quote:Een weinig progressieve opmerking en bovendien nog anti-democratisch ook. Denk er nog eens over na... War ben je bang voor als je de democratie op haar beloop laat zonder bevoogdende ingreep?
Op vrijdag 14 november 2003 00:16 schreef du_ke het volgende:[..]
En terecht
.
quote:Tot op heden heeft Smit geen geweldige debatteertrucs en ook al geen mediageniekheid gedemonstreerd. Het enige dat de man punten kan opleveren is een bash-verhaal op KAFKA, een sneu verhaal van een zelfbenoemde maatschappelijke bevoogder in de Volkskrant en een cultuur van politieke correctheid waarin criminele feiten waarbij migranten zijn betrokken als dader omwille van angst voor mogelijke stigmatisering niet (mogen) worden benoemd.
Op vrijdag 14 november 2003 00:58 schreef R@b het volgende:[..]
Zolang er geen nieuwe Pim Fortuyn-achtig figuur opstaat verandert er sowieso niet veel wat dit soort zaken betreft. Of die Smit moet ineens over buitengewone gaven in het debat en in mediageniekheid blijken te bezitten.
quote:Tuurlijk kan ik te ver gaan. Dat is echter nog lang niet het geval. Toch fijn om te weten dat de censuurpolitie zo laat ook nog in de weer is.
Op vrijdag 14 november 2003 00:51 schreef Sickie het volgende:
-edit door moderator- verwijderd, je kan tever gaan.
quote:Volledige democratie is ook niet zaligmakend. Bij veel onderwerpen is het gros van de mensen niet intelligent genoeg of voldoende in de materie ingeveord om een goede afweging te kunnen maken. Als de meerderheid van het volk iets wil, hoeft dat nog niet de verstandigste weg te zijn.
Op vrijdag 14 november 2003 01:01 schreef sjun het volgende:
Een weinig progressieve opmerking en bovendien nog anti-democratisch ook. Denk er nog eens over na... War ben je bang voor als je de democratie op haar beloop laat zonder bevoogdende ingreep?
quote:Jah... En mensen als jij bepalen wel wie er wel en niet intelligent genoeg is om aan het democratisch proces deel te mogen nemen... Das natuurlijk ook een methode om je eigen denkbeelden er doorheen te rossen. Zeer constructief ook. Doet me ergens aan denken.
Op vrijdag 14 november 2003 01:09 schreef k_man het volgende:[..]
Volledige democratie is ook niet zaligmakend. Bij veel onderwerpen is het gros van de mensen niet intelligent genoeg of voldoende in de materie ingeveord om een goede afweging te kunnen maken. Als de meerderheid van het volk iets wil, hoeft dat nog niet de verstandigste weg te zijn.
quote:Dat klopt. Dit heet echter democratie. Indien een zelfbenoemde bevoogder de ruimte krijgt om eiogen beleid te maken dioor het democratische proces uit te schakelen zijn we op weg naar en samenleving waarin medezeggenschap wordt uitgeschakeld voor mensen die er een afwijkende gedachte op na houden van het politieke establishment. Ik vind een dergelijke meritocratie een veel kwalijker zaak dan neveneffecten als de politieke kluchten die we afgelopen jaar rondom de LPF mochten meemaken.
Volledige democratie is ook niet zaligmakend. Bij veel onderwerpen is het gros van de mensen niet intelligent genoeg of voldoende in de materie ingeveord om een goede afweging te kunnen maken. Als de meerderheid van het volk iets wil, hoeft dat nog niet de verstandigste weg te zijn.
Ben je voor intelligentiemeters die de mate van stemrecht van individuen gaan bepalen?
quote:Is dat zo? Ik zeg toch nergens dat ik niet bij de mensen behoor die niet in staat zijn complexe politieke afwegingen te maken?
Op vrijdag 14 november 2003 01:11 schreef Sickie het volgende:
Jah... En mensen als jij bepalen wel wie er wel en niet intelligent genoeg is om aan het democratisch proces deel te mogen nemen... Das natuurlijk ook een methode om je eigen denkbeelden er doorheen te rossen. Zeer constructief ook. Doet me ergens aan denken.
quote:Zodat er nog meer onvrede broeit in de samenleving en de regering verder van de bevolking vergroeid. Nee, heel goed.
Op vrijdag 14 november 2003 00:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Dood zwijgen ik bedoel meer dat je aan een partij als Nieuw Rechts niet te veel aandacht moet besteden. Ga niet na elke scheet met een cameraploeg er op af. Een klein berichtje op pagina 5 van de telegraaf is voor zo'n partij meer dan voldoende.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:46 schreef Posdnous het volgende:[..]
Yup
quote:Nee, maar ik heb hier al wel eens de stelling geponeerd dat het bepaald geen ramp is dat de mensen die na de dood van Fortuyn LPF stemden daarvoor (en daarna) nooit naar de stembus gingen.
Op vrijdag 14 november 2003 01:14 schreef sjun het volgende:
Ben je voor intelligentiemeters die de mate van stemrecht van individuen gaan bepalen?
quote:My thoughts exactly.....
Op vrijdag 14 november 2003 00:30 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Dit is best een pijnlijke post voor links Nederland.
Discussie en aandacht lijdt tot 23 zetels voor een 'rechtse' partij.
Doodzwijgen is inderdaad beter, als niemand weet wat ie mist hoef je het er ook niet over te hebben
Een zeer trieste constatering ook.
quote:Mjah, die stelling zegt meer over jou dan over die mensen.
Op vrijdag 14 november 2003 01:18 schreef k_man het volgende:[..]
Nee, maar ik heb hier al wel eens de stelling geponeerd dat het bepaald geen ramp is dat de mensen die na de dood van Fortuyn LPF stemden daarvoor (en daarna) nooit naar de stembus gingen.
quote:Nee maar je hoort wel bij de groep die dom genoeg is om mensen vanwege hun iq uit te willen sluiten van het democratische proces.
Op vrijdag 14 november 2003 01:15 schreef k_man het volgende:[..]
Is dat zo? Ik zeg toch nergens dat ik niet bij de mensen behoor die niet in staat zijn complexe politieke afwegingen te maken?
quote:Dat heb ik nooit zo gezegd.
Op vrijdag 14 november 2003 01:21 schreef Sickie het volgende:
Nee maar je hoort wel bij de groep die dom genoeg is om mensen vanwege hun iq uit te willen sluiten van het democratische proces.
quote:Je brengt het wel zo.
Op vrijdag 14 november 2003 01:23 schreef k_man het volgende:[..]
Dat heb ik nooit zo gezegd.
quote:Het is inderdaad geen ramp als niet iedereen gaat stemmen zolang ze echter maar de mogelijkheid hebben om hun stem uit te brengen in ons democratische bestel.
Op vrijdag 14 november 2003 01:18 schreef k_man het volgende:[..]
Nee, maar ik heb hier al wel eens de stelling geponeerd dat het bepaald geen ramp is dat de mensen die na de dood van Fortuyn LPF stemden daarvoor (en daarna) nooit naar de stembus gingen.
quote:En zo is het maar net. Ik word echt heel triestig van binnen als ik mensen hoor pleiten voor een onderscheid op iq of iets dergelijks. Echt heel triest.....
Op vrijdag 14 november 2003 01:24 schreef sjun het volgende:[..]
Het is inderdaad geen ramp als niet iedereen gaat stemmen zolang ze echter maar de mogelijkheid hebben om hun stem uit te brengen in ons democratische bestel.
quote:Dan zijn we het daar over eens.
Op vrijdag 14 november 2003 01:24 schreef sjun het volgende:
Het is inderdaad geen ramp als niet iedereen gaat stemmen zolang ze echter maar de mogelijkheid hebben om hun stem uit te brengen in ons democratische bestel.
quote:Zo jij zet je stelling wel heel makkelijk aan de kant.
Op vrijdag 14 november 2003 01:25 schreef k_man het volgende:[..]
Dan zijn we het daar over eens.
quote:Nee, dat is wat jij ervan maakt.
Op vrijdag 14 november 2003 01:24 schreef Sickie het volgende:
Je brengt het wel zo.
Kennelijk vind je het leuk om daartegen te ageren.
quote:Nah, ik zit hier niet te grijzen achter mijn pc. Verre van dat. Leuk vinden doe ik het al helemaal niet. Misschien moet je je eigen uitspraken en stellingen er nog maar eens op nalezen. Je zult tot de conclusie komen dat ik wel degelijk gelijk heb.
Op vrijdag 14 november 2003 01:27 schreef k_man het volgende:[..]
Nee, dat is wat jij ervan maakt.
Kennelijk vind je het leuk om daartegen te ageren.
quote:Het een is helemaal niet in tegenspraak met het ander.
Op vrijdag 14 november 2003 01:26 schreef Sickie het volgende:
Zo jij zet je stelling wel heel makkelijk aan de kant.
Als je nou eens zorgvuldig leest wat ik echt heb gepost, en niet afgaat op wat jij er kennelijk in wilt lezen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 01:29 schreef Sickie het volgende:
Nah, ik zit hier niet te grijzen achter mijn pc. Verre van dat. Leuk vinden doe ik het al helemaal niet. Misschien moet je je eigen uitspraken en stellingen er nog maar eens op nalezen. Je zult tot de conclusie komen dat ik wel degelijk gelijk heb.
quote:Je laat duidelijk weten dat je graag ziet dat mensen met een bepaalde mening beter ver weg kunnen blijven bij de stembus. Dat alleen is al een vrij geschifte stelling / gedachtengang. Heb je trouwens ooit wel eens durven twijfelen aan je eigen gelijk?
Op vrijdag 14 november 2003 01:29 schreef k_man het volgende:[..]
Het een is helemaal niet in tegenspraak met het ander.
Als je nou eens zorgvuldig leest wat ik echt heb gepost, en niet afgaat op wat jij er kennelijk in wilt lezen.
quote:Precies het antwoord dat ik verwacht had.
Op vrijdag 14 november 2003 01:31 schreef k_man het volgende:[..]
![]()
quote:Ik doelde niet op mensen met een bepaalde mening, maar op mensen die voor Fortuyn nooit gestemd hebben en zich alleen lieten leidden door een hype zonder zich zelf te verdiepen in een partij om zo een afweging te maken.
Op vrijdag 14 november 2003 01:31 schreef Sickie het volgende:
Je laat duidelijk weten dat je graag ziet dat mensen met een bepaalde mening beter ver weg kunnen blijven bij de stembus. Dat alleen is al een vrij geschifte stelling / gedachtengang. Heb je trouwens ooit wel eens durven twijfelen aan je eigen gelijk?
Als iemand echt overtuigd Fortuyn heeft gestemd heb ik daar niet zo'n probleem mee (al kan ik het me erg moeilijk voorstellen), maar wel als mensen alleen stemden "op onze Pimmetje" vanwege z'n charisma en omdat ie zo mooi inging tegen dat ingeslapen zootje hoge heren in het Haagse.
quote:Hoe kom jij erbij dat Fortuyn stemmers voor een kennelijk substantieel deel bestaan uit mensen die nog nooit eerder een stemhok hebben betreden? En hoe zit dat dan met de mensen die zich bijvoorbeeld over laten halen door de flitse flyers van de SP om op die partij te stemmen? Kunnen die ook beter thuisblijven?
Op vrijdag 14 november 2003 01:38 schreef k_man het volgende:[..]
Ik doelde niet op mensen met een bepaalde mening, maar op mensen die voor Fortuyn nooit gestemd hebben en zich alleen lieten leidden door een hype zonder zich zelf te verdiepen in een partij om zo een afweging te maken.
Als iemand echt overtuigd Fortuyn heeft gestemd heb ik daar niet zo'n probleem mee (al kan ik het me erg moeilijk voorstellen), maar wel als mensen alleen stemden "op onze Pimmetje" vanwege z'n charisma en omdat ie zo mooi inging tegen dat ingeslapen zootje hoge heren in het Haagse.
quote:En hoe controleer je zoiets?
Ik doelde niet op mensen met een bepaalde mening, maar op mensen die voor Fortuyn nooit gestemd hebben en zich alleen lieten leidden door een hype zonder zich zelf te verdiepen in een partij om zo een afweging te maken.
quote:Ik denk toch dat zowel de PvdA, gebruikmakend van het Wouter Bos-effect en de SP gebruikmakend van het Jan Marijnissen-effect graag gebruik maken van het charisma van hun partijleider. Vooral bij de SP viel mij bij die paar lokale afdelingen die ik bezocht het bedroevend lage intellectuele niveau op. Niettemin kozen deze mensen ondanks hun geringe intellectuele bagage wel voor een politiek betrokken rol. Deze rol wil ik die mensen niet misgunnen want het geeft hen toch een identiteit en een mate van politieke invloed naast het idee zinvol bezig te zijn.
quote:Niet dus. Zoals ik al aangaf hoort iedereen natuurlijk gewoon stemrecht te hebben. Sommige mensen maken daar alleen geen gebruik van en dat kun je zonde vinden of een zegen. Voor de mensen die bij de verkiezingen in 2002 opeens wel kwamen opdagen geldt wat mij betreft vaak dat het geen ramp is dat ze hun stemrecht over het algemeen niet gebruiken.
Op vrijdag 14 november 2003 01:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
En hoe controleer je zoiets?
quote:Hier komt het superioriteitscomplex bovendrijven waar ik het zostraks over had. Misselijkmakend.
Op vrijdag 14 november 2003 01:55 schreef k_man het volgende:[..]
Niet dus. Zoals ik al aangaf hoort iedereen natuurlijk gewoon stemrecht te hebben. Sommige mensen maken daar alleen geen gebruik van en dat kun je zonde vinden of een zegen. Voor de mensen die bij de verkiezingen in 2002 opeens wel kwamen opdagen geldt wat mij betreft vaak dat het geen ramp is dat ze hun stemrecht over het algemeen niet gebruiken.
quote:Dat is onderzocht. Men was bijzonder geinteresseerd in de vraag bij welke partijen Fortuyn zijn stemmen weghaalde. Daarbij bleek dat een groot deel van zijn aanhang niet overgelopen was, maar normaal gesproken nooit stemde.
Op vrijdag 14 november 2003 01:46 schreef Sickie het volgende:
Hoe kom jij erbij dat Fortuyn stemmers voor een kennelijk substantieel deel bestaan uit mensen die nog nooit eerder een stemhok hebben betreden? En hoe zit dat dan met de mensen die zich bijvoorbeeld over laten halen door de flitse flyers van de SP om op die partij te stemmen? Kunnen die ook beter thuisblijven?
quote:De man geeft gewoon zijn mening. Jij kan dat vervolgens misselijk makend vinden. In iedere eigen mening is altijd wel voor wie dat wil iets van gevaar of misselijkmaking te ontdekken... als er maar goed gezocht wordt.
Op vrijdag 14 november 2003 01:56 schreef Sickie het volgende:[..]
Hier komt het superioriteitscomplex bovendrijven waar ik het zostraks over had. Misselijkmakend.
De discussie is ook al eerder gevoerd in dit topic: Laat de kankeraars in januari lekker thuis blijven
Daar staat in mijn openingspost ook de column uit VN waarmee de discussie toen begon. Als jullie verder willen discussieren kan het misschien beter daar.
quote:Ik hoefde er anders niet voor te zoeken. Het ligt er duimendik bovenop.
Op vrijdag 14 november 2003 02:00 schreef sjun het volgende:[..]
De man geeft gewoon zijn mening. Jij kan dat vervolgens misselijk makend vinden. In iedere eigen mening is altijd wel voor wie dat wil iets van gevaar of misselijkmaking te ontdekken... als er maar goed gezocht wordt.
quote:Ik doelde met het zoeken eveneens op clubjes als KAFKA, op Volkskrantreporters en op volksvertegenwoordigers van correct geachte partijen die de concurrentie langs diskwalificerende weg trachten uit te schakelen in plaats van de democratiehaar beloop te laten.
Op vrijdag 14 november 2003 02:07 schreef Sickie het volgende:[..]
Ik hoefde er anders niet voor te zoeken. Het ligt er duimendik bovenop.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:55 schreef sjun het volgende:Verder gaat het ook nog eens om een peiling van Maurice de Hond. We kunnen dus zonder schouderophalen verder met het politieke leven van alledag.
quote:Maakt niet uit of het van de Hond is of niet, het gaat erom dat er een bericht komt dat aangeeft dat er zetels inzitten voor Smit. Dat bericht is nu gekomen en nu komt NieuwRechts in een media stroomversnelling waardoor er meer bekendheid volgt, waaruit automatisch meer zetels in de peilingen volgen. Nu kan NieuwRechts alleen nog maar omhoog gaan.
quote:Nee, hoor het geeft gewoon het aantal mogelijke zetels voor LPF en NieuwRechts weer. Zij vissen daarme vooral in de vijver van de VVD.
Op vrijdag 14 november 2003 09:55 schreef pberends het volgende:[..]
Maakt niet uit of het van de Hond is of niet, het gaat erom dat er een bericht komt dat aangeeft dat er zetels inzitten voor Smit
quote:Denk juist het tegenovergestelde. Als mensen hem horen praten en zien; dan verdwijnt die overweging als sneeuw voor de zon.
. Nu kan NieuwRechts alleen nog maar omhoog gaan.
quote:Ik weet wel zeker van niet. Je moet namelijk ook nog wel een beetje verstand hebben; dat is iets waar Smit flink achterloopt ter vergelijking met Fortuyn.
Ben benieuwd of de huidige politieke partijen al zenuwachtig worden.
NieuwRechts is trouwens een (buitenechtelijk) kind van het CDA en de PvdA, het is geboren uit het slappe immigratie- en integratie beleid van de afgelopen kabinetten.
ps: de VVD heeft ook in de kabinetten gezeten. Grappig dat je dat even voor het gemak er niet bij zet als mede-verantwoordelijke.
We zijn trouwens allemaal mede-verantwoordelijk.
quote:Hij heeft het niet over het kabinet, maar over de partijen. De VVD heeft al vroeg het debat over immigratie geopend. Het CDA en de PvdA zwegen het toen dood.
Op vrijdag 14 november 2003 10:16 schreef Nyrem het volgende:
[..]ps: de VVD heeft ook in de kabinetten gezeten. Grappig dat je dat even voor het gemak er niet bij zet als mede-verantwoordelijke.
We zijn trouwens allemaal mede-verantwoordelijk.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:16 schreef Nyrem het volgende:[..]
Nee, hoor het geeft gewoon het aantal mogelijke zetels voor LPF en NieuwRechts weer. Zij vissen daarme vooral in de vijver van de VVD.
Onzin, ze vissen in de kiezersvijver van elke partij die vindt dat het veiligheidsbeleid en integratiebeleid keihard moet worden aangepakt.
[..]
Denk juist het tegenovergestelde. Als mensen hem horen praten en zien; dan verdwijnt die overweging als sneeuw voor de zon.
Onzin, er zijn een hele hoop mensen die zijn standpunten als muziek in de oren klinken. Vooral de autochtonen in de grote steden, want die praten dagelijks op het niveau van Smit.
[..]
Ik weet wel zeker van niet. Je moet namelijk ook nog wel een beetje verstand hebben; dat is iets waar Smit flink achterloopt ter vergelijking met Fortuyn.
ps: de VVD heeft ook in de kabinetten gezeten. Grappig dat je dat even voor het gemak er niet bij zet als mede-verantwoordelijke.
We zijn trouwens allemaal mede-verantwoordelijk.Dat is waar, maar de VVD zag het veel eerder in dan de PvdA/D66 (Bolkestein).
quote:Helemaal gelijk! het tiraniseren van links, die communistische censuur ed moet eens afgelopen zijn. Je moet ze gewoon beoordelen als elke andere partij. Worden ze gekozen? prima dan moeten ze het in de kamer waarmaken (wordt lastig in het politiek correcte nederland, ze zullen geen kans krijgen) En dan krijg je hetzelfde misschien als de LPF. En kunnen mensen aan den lijve ondervinden waarom ze misschien een verkeerde keuze hebben gemaakt. Dat werkt het beste. Maar de meeste antireacties hier zijn niets meer dan onnadenkende meelopers...
![]()
quote:De grootste aanhang kwam linea recta van de onderkant van de PvdA af. Maar nu ze weer gezellig stemmen op Wouter Bos (met het programma van Melkert) is het weer goed?
quote:Peilingen van De Hond zijn niks waard. Bij de verkiezingen kon je dat ook al zien. De Hond had alleen een geluk dat in de loterij na de dood van Fortuyn hij de goede gok had.
Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor.
Ik heb al meer voorbeelden gezien van onderzoeken, en ik zie toch vaak een hele subjectieve vraagstelling. Ook hier vind ik het subjectief. Ze noemen wat standpunten die NR heeft, en vragen of mensen zich hierin kunnne vinden. Bij een onderzoek enkel naar NR met de vraag of ze misschien op hun stem kunnen rekenen, heb je gewoon meer kans op ja. Dat NR bij de normale peilingen niet voorkomt zegt genoeg.
Overigens denk ik dat NR best wel een zeteltje kan pakken, de partij heeft potentieel. Maar dat hangt voornamelijk van de LPF af; hoe stabiel kan Herben de LPF krijgen.
quote:Als ik iemand dood wil zwijgen dan doe ik dat gewoon. Volgens mij heb ik altijd nog niet de plicht om met iemand in discussie te gaan.
![]()
quote:Fortuyn is heel anders dan Smit. De manier waarop Fortuyn mensen uit alle gelederen van de samenleving kon trekken met charisma is totaal anders dan bij Smit. Ook flirt Smit opvallend met extreem-rechts, iets wat Fortuyn altijd heeft geprobeerd te ontkrachten.
Op vrijdag 14 november 2003 11:15 schreef FreedonNadd het volgende:[..]
De grootste aanhang kwam linea recta van de onderkant van de PvdA af. Maar nu ze weer gezellig stemmen op Wouter Bos (met het programma van Melkert) is het weer goed?
Overigens was het programma van Melkert hetzelfde als dat van Kok...
En volgens de peilingen een maand voor de komst van Fortuyn haalde Melkert met 'zijn' programma 50 zetels...
Ik moest er even offtopic op in gaan, want dat riedeltje komt iedere keer terug, terwijl het nergens op slaat
quote:En Kok had het weer van zijn voorganger. Als je hetzelfde programma hebt als je voorgranger, dan is dat achterhaald omdat tijden veranderen!
Op vrijdag 14 november 2003 11:56 schreef Sidekick het volgende:[..]
Overigens was het programma van Melkert hetzelfde als dat van Kok...
En volgens de peilingen een maand voor de komst van Fortuyn haalde Melkert met 'zijn' programma 50 zetels...
Ik moest er even offtopic op in gaan, want dat riedeltje komt iedere keer terug, terwijl het nergens op slaat
Met een beetje geluk kunnen ze in de toekomst op mijn stem rekenen.
quote:Als het een fatsoenlijke extreem-rechtse partij is, scheurt de boel wel een keer.
Op vrijdag 14 november 2003 12:50 schreef Darth-Vader het volgende:
Nou, die standpunten bevallen me wel! Nu mar hopen dat ze het anders aanpakken dan de LPF en intern gerommel weten te voorkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 14-11-2003 13:10]
quote:nee michiel smit komt inderdaad niet echt overtuigend over. Z'n mond staat altijd een beetje open, hij laat zich makkelijk in de underdogpositie brengen, koppelt de vreemdste zaken aan elkaar, geeft geen antwoord op 'lastige' vragen (wat is extreem-rechts bijv.), hij is extreem reactief, heeft naar mijn idee geen kaas gegeten van de lange termijn. Hij heeft zich voor het karretje van Panorama Winny laten spannen (
Op vrijdag 14 november 2003 00:26 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind Michiel Smit overigens niet erg sterk overkomen in discussies. Tenminste, die paar keer dat ik hem op TV heb gezien. Dat is ook een beetje het beeld dat ik momenteel van die partij heb, ze weten het leuk te brengen in persberichtjes en via demonstraties, maar ik moet nog zien wat er van over blijft als hij echt het debat moet aangaan.
Ik zou het wel leuk vinden om hem in debat te zien in de 2e kamer...
dan is er ook weer echte satire mogelijk...
quote:Ik heb het niet over jou. Ik heb het over het parlement. Wat jij wel of niet doet zal wij werkelijk waar aan mijn aars jeuken.
Op vrijdag 14 november 2003 11:56 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Als ik iemand dood wil zwijgen dan doe ik dat gewoon. Volgens mij heb ik altijd nog niet de plicht om met iemand in discussie te gaan.
quote:Waarom zou een partij per se met een andere partij in discussie moeten gaan?
Op vrijdag 14 november 2003 15:27 schreef Sickie het volgende:[..]
Ik heb het niet over jou. Ik heb het over het parlement. Wat jij wel of niet doet zal wij werkelijk waar aan mijn aars jeuken.
quote:fatsoenlijk extreem-rechts
Op vrijdag 14 november 2003 13:09 schreef freako het volgende:[..]
Als het een fatsoenlijke extreem-rechtse partij is, scheurt de boel wel een keer.
Maar zoals DeWinter regeert bij het Vlaams Blok is het (nog) niet misgegaan.
quote:Omdat ze nog geen verantwoordelijkheid hebben hoeven dragen.
Op vrijdag 14 november 2003 15:40 schreef pberends het volgende:[..]
fatsoenlijk extreem-rechts
![]()
![]()
quote:Ik doel ook meer op Nederland. Extreem-rechts in Nederland is een grote hoop ruzies, scheuringen en fusies (gevolgd door nieuwe scheuringen
Op vrijdag 14 november 2003 15:40 schreef pberends het volgende:[..]
fatsoenlijk extreem-rechts
![]()
![]()
En bij Dewinter zijn er ook al aardig wat uit de partij gezet.
quote:Janmaat heeft ook nooit geregeerd. Dewinter is iemand die blijkbaar wel sympathie opwekt bij mensen. Net zoals Haider bijvoorbeeld. Maar dat zijn wat betere debatteerders dan Smit. Die hebben ook een iets beter imago.
Op vrijdag 14 november 2003 15:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Omdat ze nog geen verantwoordelijkheid hebben hoeven dragen.
quote:Smits motto was toch "Einreich door inhoud"
Op vrijdag 14 november 2003 15:47 schreef freako het volgende:[..]
Ik doel ook meer op Nederland. Extreem-rechts in Nederland is een grote hoop ruzies, scheuringen en fusies (gevolgd door nieuwe scheuringen
.). Zelfs de LPF, die niet extreem-rechts is, heeft er last van.
En bij Dewinter zijn er ook al aardig wat uit de partij gezet.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 15:50 schreef pberends het volgende:[..]
Smits motto was toch "Einreich door inhoud"
Eenheid door inhoud.
quote:Een parlementslid heeft net zoals jij en ik het recht om iemand in de kamer te negeren. En als jou dat niet bevalt dan moet je gewoon niet op de betreffende partij stemmen.
Op vrijdag 14 november 2003 15:27 schreef Sickie het volgende:[..]
Ik heb het niet over jou. Ik heb het over het parlement. Wat jij wel of niet doet zal wij werkelijk waar aan mijn aars jeuken.
quote:En gelukkig is politiek veel meer dan dit item
Op vrijdag 14 november 2003 18:22 schreef pberends het volgende:
Wat iig een feit is, is dat er een behoefte is aan een partij met een keihard veiligheids- en immigratie- en integratiebeleid.
quote:Jammer genoeg zijn er elke dag 100.000en mensen die voor 90% alleen met het falende veiligheids-, immigratie- en integratiebeleid te maken hebben.
Op vrijdag 14 november 2003 19:54 schreef Re het volgende:[..]
En gelukkig is politiek veel meer dan dit item
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 14-11-2003 20:04]
quote:vind jij
Op vrijdag 14 november 2003 19:59 schreef pberends het volgende:[..]
Jammer genoeg zijn er elke dag 100.000en mensen die voor 90% alleen met het slappe veiligheids-, immigratie- en integratiebeleid te maken hebben.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 20:05 schreef Re het volgende:[..]
vind jij
quote:hmmm ik ben toch echt een autochtoon en leef in grote steden. Het gaat mij erom dat je geen land kan regeren met 3 aandachtspuntjes, en wat dat met Melkert te maken heeft? Kom eens met iets beters
Op vrijdag 14 november 2003 20:10 schreef pberends het volgende:[..]
Dan heb je nooit iets begrepen van de psychologische gevoelens bij autochtonen in grote steden. Je lijkt Melkert wel.
quote:Smit is niet een 2de Fortuyn. Niet qua charisma en niet qua inhoud. Fortuyn had niets met extreem-rechts. Smit zoekt het daarentegen zelf op. Dat zal voorkomen dat hij ooit meer dan 5 zetels haalt. En dan reken ik heel ruim...
Op vrijdag 14 november 2003 21:51 schreef RPF het volgende:
Zolang onze politici zich vooral bezig houden met onzinnige schandaaltjes rond het Koningshuis, en zich verder onledig houden met het uitkleden van de bevolking en zich vooral druk maken over Verweggistan zullen de kiezers meer en meer gaan braken van de politiek, en op dit stinkende braaksel gedijen partijtjes zoals Nieuw Rechts uitstekend!
Wat weet de intellectueel a la Rosenmöller nou van de ellende die de bewoners van de grote steden dagelijks aan den lijve ondervinden, linkse salonsocialisten in hun mooie optrekjes midden in het groen, da's makkelijk "multicultureel" zijn, jawel.
Pim Fortuyn wist niet alleen dank zij z'n kale kop en charisma 1.6 miljoen stemmen te krijgen, ook omdat hij de echte problemen van dit land op de kaart wist te zetten.
Links heeft Pim laten vermoorden, maar daarmee niet zijn gedachtengoed, de miljoenen teleurgestelde LPF kiezers zullen desnoods iemand als Smit de kamer inhelpen met een fors zetelaantal, Den Haag ZAL een keertje moeten gaan luisteren!
Rosenmuller was btw niet een echte salonsocialist; hij werkte jarenlang als havenarbeider.
Helemaal mee eens, Michiel kan nog niet in Fortuyn's schaduw staan.
Fortuyn had niets met extreem rechts?
Wanneer je de Islam achterlijk noemt, van mening bent dat de grenzen dicht moeten, zeker voor moslims en er voor pleit dat profiteurs aan het werk moeten, dan wordt je door de linkse media al gauw in de extreem rechtse hoek gezet, ondanks dat hij ook linkse standpunten had (generaal pardon).
Dit is altijd de eerste reactie van de media wanneer iemand dergelijke uitspraken doet, dat gold voor Pim en dat geldt voor Michiel.
Op die manier probeert men een dergelijke partij gelijk kapot te demoniseren. Persoonlijk vind ik Smit niet extreem rechts, al is hij af en toe wel ontzettend dom bezig, maar als je in een vijver vist waar je de enige hengelaar bent, (LPF en LR zijn niet meer geloofwaardig) dan heb je toch wel een goede vangst ook al vis je met een slechte haak!
quote:En kom nou zelf eens met een mening, ipv steeds van die goedkope en inhoudsloze onzin aan te komen. Fortuyn gaf idd voor een deel aan wat er in bepaalde gedeelten van het land fout was, maar weigerde daarna met fatsoenlijke oplossingen te komen. Je kan een hoop signaleren, maar daar schiet je niks mee op. Je kan van die kale zeggen wat je wil, maar van goed doordachte en haalbare oplossingen kun je hem niet ig niet beschuldigen
Op vrijdag 14 november 2003 21:51 schreef RPF het volgende:
Veel geblaat
Pim Fortuyn wist niet alleen dank zij z'n kale kop en charisma 1.6 miljoen stemmen te krijgen, ook omdat hij de echte problemen van dit land op de kaart wist te zetten.
Links heeft Pim laten vermoorden, maar daarmee niet zijn gedachtengoed.Nog wat onzinnig geblaat
En de complete onzin dat "links"die kale vermoord heeft is te triest voor woorden. Hij is door één persoon overhoop geschoten. Dan kan je net zo goed zeggen dat Rechts de 3e wereldoorlog aan het ontketenen is.
Ongenuanceerd lullen is makkelijk, maar veel schiet je er niet mee op
Feit is dat de links-georienteerde media en de linkse Wim Kok niets nalieten om Pim als gevaarlijke rechts extremist weg te zetten, niet omdat hij dat was, maar omdat hij een regelrechte bedreiging was voor de gevestigde macht.
Of Fortuyn de door hem gesignaleerde problemen werkelijk had kunnen aanpakken zullen we nooit weten, hij had in ieder geval wel degelijk gedetailleerde oplossingen uitgewerkt, wellicht heb je nooit de moeite genomen om je eens te verdiepen in z'n boeken.....
Maar goed, het ging over Nieuw Rechts, en ik ben van mening dat deze partij best eens kan uitgroeien tot een grote protestpartij die een factor van belang gaat worden in de 2e kamer.
En dat is heel goed voor de democratie, het dwingt de gevestigde orde om eens heel goed naar de gewone burger te gaan luisteren, dat is de grote verdienste van de "extreem rechtse" activisten a la Smit.
quote:...en waarom wordt er zoveel aandacht geschonken aan Michiel Smit
Op donderdag 13 november 2003 23:58 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zoveel aandacht gegeven aan die peilingen van De Hond.
Ik heb die wandelende Spitting Image-kop deze week al diverse keren langs zien komen op tv...
Optyfen met die stupide volksmenner.
V.
Optyfen met die stupide volksmenner.
"_____________________________
Kom op zeg, kom eens met argumenten, inplaats van nietszeggend gescheld op iemand die jou niet aanstaat.
quote:Als dat gebeurt dan zou ik me schamen om hier te leven. Iemand die loze kreten naar buiten brengt en zelfs voor de camera z'n mensen niet in de hand kan houden en schaapachtig meelacht om racistische grappen van Filip De Winter. Als er echt zo'n groot draagvlak is onder een bepaald deel van de bevolking is denk ik dat het gerechtvaardigd is om te zeggen dat het onderwijs de afgelopen jaren gefaald heeft op een aantal punten, vooral op het punt van geschiedenis en verdraagzaamheid
Op vrijdag 14 november 2003 22:39 schreef RPF het volgende:Maar goed, het ging over Nieuw Rechts, en ik ben van mening dat deze partij best eens kan uitgroeien tot een grote protestpartij die een factor van belang gaat worden in de 2e kamer.
En dat is heel goed voor de democratie, het dwingt de gevestigde orde om eens heel goed naar de gewone burger te gaan luisteren, dat is de grote verdienste van de "extreem rechtse" activisten a la Smit.
quote:Je hebt het waarschijnlijk over m'n lieve Marokkaanse schoondochter en de Turkse buurman die toevallig een schat is. Tuurlijk is de meerheid redelijk geintegreerd, maar nog veel te weinig. Het is een feit dat daar 100.000 autochtonen én geintegreerde allochtonen last van hebben. Daarom is er genoeg animo voor 'een' NieuwRechts.
Op vrijdag 14 november 2003 20:35 schreef Re het volgende:[..]
hmmm ik ben toch echt een autochtoon en leef in grote steden. Het gaat mij erom dat je geen land kan regeren met 3 aandachtspuntjes, en wat dat met Melkert te maken heeft? Kom eens met iets beters
quote:Het is vrij dom om de integratie zo duidelijk te linken aan criminaliteit. Die kut-Marokkaantjes kunnen maar al te goed Nederlands spreken...
Op vrijdag 14 november 2003 23:05 schreef pberends het volgende:[..]
Je hebt het waarschijnlijk over m'n lieve Marokkaanse schoondochter en de Turkse buurman die toevallig een schat is. Tuurlijk is de meerheid redelijk geintegreerd, maar nog veel te weinig. Het is een feit dat daar 100.000 autochtonen én geintegreerde allochtonen last van hebben. Daarom is er genoeg animo voor 'een' NieuwRechts.
Kijk kijk je bent al op weg het Fortuynisme te omarmen
Een van de aandachtspunten van Fortuyn was de belabberde toestand van het onderwijs, vooral de kennis van onze geschiedenis is erbarmelijk. Weet je dat er scholen zijn waar niet eens meer les gegeven kan worden over de holocaust omdat die leuke Noordafrikanen dat niet pikken?
En dat men hier met Palestijnse vlaggen over straat kan lopen, kransen van de Dodenherdenking vernielen en Joden aan het gas roept?
Nee dat wist je nog niet, maar ook deze zaken drijven de burger naar "extreem rechts".
Michiel is een nono, maar doordat de politiek dit alles maar blijft gedogen, zit 'ie straks wel op het pluche!
[Dit bericht is gewijzigd door RPF op 14-11-2003 23:14]
quote:Dan spring ik nog eerder van het Hilton
Op vrijdag 14 november 2003 23:08 schreef RPF het volgende:
Kijk kijk je bent al op weg het Fortuynisme te omarmen
quote:Ja dat weet ik, weet je dat er ook talrijke Nederlandse jongeren zijn die zeggen dat de holocaust een grapje en een verzinsel was en dat die denkbeelden vooral in de kringen van Smit redelijk geaccepteerd zijn
Een van de aandachtspunten van Fortuyn was de belabberde toestand van het onderwijs, vooral de kennis van onze geschiedenis is erbarmelijk. Weet je dat er scholen zijn waar niet eens meer les gegeven kan worden over de holocaust omdat die leuke Noordafrikanen dat niet pikken?
quote:Dat gebeurt door een klein groepje dat idd moet worden aangepakt, maar dat gebeurt ook. En tijdens Feyenoord - Ajax hoor je dat soort dingen ook
En dat men hier met Palestijnse vlaggen over straat kan lopen, kransen van de Dodenherdenking vernielen en Joden aan het gas roept?
quote:Dat zou het ultieme bewijs zijn dat Nederland zsm moet worden opgedoekt en we naar een verenigd Europa moeten gaan
Nee dat wist je nog niet, maar ook deze zaken drijven de burger naar "extreem rechts".
Michiel is een nono, maar doordat de politiek dit alles maar blijft gedogen, zit 'ie straks wel op het pluche!
quote:Ad Melkert natuurlijk
Op vrijdag 14 november 2003 23:24 schreef RPF het volgende:
Haha, en wie wordt de president van verenigd Europa??
DeWinter, Berlusconi, Le Pen of toch maar onze eigen Michieltje??
Goed, het is weer mooi geweest, morgen weer een dag, hopelijk galmt die rotmoskee me niet te vroeg wakker, doeeegie!!
quote:Ik zie het meer als bewijs dat de bevoogdende toonzetting van zelfbenoemde bevoogders niet langer de werking van de democratie bemoeilijkt. Overigens lijken jullie weinig vertrouwen te hebben in het beoordelingsvermogen van het electoraat. Waar komt die zelfgenoegzame houding vandaan en hoe gerechtvaardigd is zij?
Op vrijdag 14 november 2003 23:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dan spring ik nog eerder van het Hilton
[..]Ja dat weet ik, weet je dat er ook talrijke Nederlandse jongeren zijn die zeggen dat de holocaust een grapje en een verzinsel was en dat die denkbeelden vooral in de kringen van Smit redelijk geaccepteerd zijn
[..]Dat gebeurt door een klein groepje dat idd moet worden aangepakt, maar dat gebeurt ook. En tijdens Feyenoord - Ajax hoor je dat soort dingen ook
[..]Dat zou het ultieme bewijs zijn dat Nederland zsm moet worden opgedoekt en we naar een verenigd Europa moeten gaan
quote:Laat hij eerst maar eens met argumenten komen.
Op vrijdag 14 november 2003 22:48 schreef RPF het volgende:Kom op zeg, kom eens met argumenten, inplaats van nietszeggend gescheld op iemand die jou niet aanstaat.
V.
quote:Dan verhuis ik naar naar Irak
Op vrijdag 14 november 2003 23:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ad Melkert natuurlijk
quote:Heel simpel. De opkomst van Fortuyn en de LPF, die vanuit het niets op 26 zetels kwamen en in het verlengde daarvan de val van de PvdA en de VVD, die een half jaar daarvoor beiden zo rond de 45 zetels in de peilingen stonden. Een half jaar later ging de LPF terug naar 8 zetels en ging de PvdA terug naar 42 zetels.
Op vrijdag 14 november 2003 23:52 schreef sjun het volgende:Overigens lijken jullie weinig vertrouwen te hebben in het beoordelingsvermogen van het electoraat. Waar komt die zelfgenoegzame houding vandaan en hoe gerechtvaardigd is zij?
Je kan mij niet wijsmaken dat jij als intelligent persoon veel vertrouwen hebt in een groot deel van het electoraat als je die cijfers ziet en daarnaast ook nog eens de verschillende hypes die de media om de week brengt. Ik durf zelfs te beweren dat als Nederland zich plaatst voor het EK voetbal de komende week en volgend jaar in Portugal goed presteert, het opeens weer een stuk beter gaat dan nu
quote:Vrij Nederland gelezen?
Op zaterdag 15 november 2003 00:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:Ik durf zelfs te beweren dat als Nederland zich plaatst voor het EK voetbal de komende week en volgend jaar in Portugal goed presteert, het opeens weer een stuk beter gaat dan nu
Daar stond vorige week een artikel in over een Engelse onderzoeker die beweerde dat veel van de negatieve gevoelens van de Nederlanders voortkwamen uit het 'traumatische' verlies van Nederland tegen Ierland 2 jaar geleden.
quote:Snel doorgelezen idd, maar er zit volgens mij wel een kern van waarheid in. Mensen moeten altijd een gevoel hebben om met z'n allen te delen. En of dat nou de kutmarokkaantjes zijn of dat het de opstelling van Advocaat is maakt dan niet zoveel uit.
Op zaterdag 15 november 2003 01:02 schreef Kozzmic het volgende:Vrij Nederland gelezen?
Daar stond vorige week een artikel in over een Engelse onderzoeker die beweerde dat veel van de negatieve gevoelens van de Nederlanders voortkwamen uit het 'traumatische' verlies van Nederland tegen Ierland 2 jaar geleden.
Daarmee wil ik dus niet zeggen dat er geen problemen zijn, maar als er positief nieuws gebracht wordt waar je trots op kan zijn, dan worden mensen milder en genuanceerder.
Ik ben best benieuwd of die theorie werkt en hier merkbaar is, mocht Nederland zich plaatsen
Dus dan zou de stelling kunnen zijn: "Als Nederland zich plaatst voor het EK heeft Nieuw-Rechts minder draagkracht onder de bevolking" om maar weer eens een beetje on-topic te gaan
quote:De AEL is geen serieuze politieke macht in Nederland, eigenlijk totaal irrelevant. Waarom zou je daar tegen moeten stemmen door Michiel Smit aan te hangen?
Op zaterdag 15 november 2003 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
tegen sidekick...ik ben bang dat het meer aangehangen wordt dan wij nu nog kunnen denken. baggatelliseer het aub niet. het bestaat. laten we ons verstand behouden aub. het is natuurlijk ook een tegenstem tegen ael. hoe verder extremisme gaat , hoe verder we drijven.
Misselijk ventje
quote:Ik zeg niet dat ik Nieuw Rechts serieus neem, maar ik vind het onzinnig om op die partij te stemmen omdat je je zorgen maakt over de opkomst van de AEL. Omgekeerd ook overigens. Maar ja, dat is hetgeen ik ook altijd al gezegd heb over DeWinter en Abu Jahjah, door op elkaar te wijzen proberen ze zichzelf te versterken. Het zijn eigenlijk 2 handen op 1 buik.
Op zaterdag 15 november 2003 10:17 schreef zoalshetis het volgende:
kozzmic, michiel staat mijlenver af van mijn politieke overtuiging. ik denk alleen dat het zo is. hoezo neem jij michiel eigenlijk wel serieus en ael niet?
Overigens denk ik wel dat Michiel Smit potentie heeft. Hij weet redelijk eenvoudig nu al de aandacht te trekken, terwijl hij politiek gezien niets voorstelt. De paar keer dat ik hem op TV heb gezien vind ik hem echter nogal dommig en inhoudsloos overkomen. Hij spiegelt zich graag aan DeWinter en Fortuyn, maar daar kan hij nog niet eens bij in de schaduw staan. Ik hoor ook dat hij zich in de Rotterdamse raad nauwelijks roert, het is een papierpoliticus die voor de media een aardig persberichtje of schriftelijke motie in elkaar weet te draaien zodat hij daarmee de media kan halen, maar in een discussie delft hij het onderspit.
quote:Dat is waar maar die voedingsbodem is volgens mij vrij beperkt voor beide partijen. Ik verwacht ook dat ze bij eventuele verkiezingen allebei ongeveer even veel stemmen zullen halen. In ieder geval niet genoeg voor en zetel
Op zaterdag 15 november 2003 10:59 schreef zoalshetis het volgende:
zoals je had kunnen lezen in het begin van mijn bericht op dit topic, is de ael slechts 1 van de redenen voor mensen om op michiel te stemmen. eigenlijk had ik het over een voeddingsbodem, want zetels ontstaan niet uit het niets.
quote:* terugvindpost *
Op zaterdag 15 november 2003 11:21 schreef du_ke het volgende:Dat is waar maar die voedingsbodem is volgens mij vrij beperkt voor beide partijen. Ik verwacht ook dat ze bij eventuele verkiezingen allebei ongeveer even veel stemmen zullen halen. In ieder geval niet genoeg voor en zetel
.
de Hond mag een bekend dubieus voorspeller zijn maar 2 tot 6 zetels is natuurlijk niet geheel uit de lucht gegrepen
quote:Ik blijf optimistisch
Op zaterdag 15 november 2003 11:25 schreef Herostratos het volgende:[..]
* terugvindpost *
de Hond mag een bekend dubieus voorspeller zijn maar 2 tot 6 zetels is natuurlijk niet geheel uit de lucht gegrepen
quote:Als de linkse media succesvol is zal NieuwRechts niet één stem krijgen en wordt de AEL de 5de partij van Nederland
Op zaterdag 15 november 2003 11:29 schreef du_ke het volgende:Ik blijf optimistisch
. Als de linkse media zich weer een beetje aan hun taken gaan houden moet het lukken
.
quote:Nee hoor als ze zich weer fatsoenlijk leren gedragen dan krijgt de AEL ook geen stemmen. In belgie hebben ze ook heel veel aandacht gekregen en werd het ook drie keer niks.
Op zaterdag 15 november 2003 11:31 schreef Herostratos het volgende:[..]
Als de linkse media succesvol is zal NieuwRechts niet één stem krijgen en wordt de AEL de 5de partij van Nederland
quote:laten we het hopen duke. van dat linkse media verhaal krijg ik kippevel, niet meer doen he. je holt dan de democratie namenlijk uit. met als gevolg heel erg veel ontevreden mensen.
Op zaterdag 15 november 2003 11:21 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat is waar maar die voedingsbodem is volgens mij vrij beperkt voor beide partijen. Ik verwacht ook dat ze bij eventuele verkiezingen allebei ongeveer even veel stemmen zullen halen. In ieder geval niet genoeg voor en zetel
.
quote:Volgens mij valt die linkse media reuze mee. Een groot deel is gewoon neutraal en ook "rechts" heeft een zeer stevige hap in het media stelsel.
Op zaterdag 15 november 2003 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
van dat linkse media verhaal krijg ik kippevel, niet meer doen he. je holt dan de democratie namenlijk uit. met als gevolg heel erg veel ontevreden mensen.
En als ze gewoon met een paar zetels in de oppositie blijven en overal hun geluid laten horen zie ik het nut er ook nog wel van in. Zoals Fortuyn zonder ooit in de Tweede Kamer te zijn geweest het complete politieke spectrum flink naar rechts heeft weten te krijgen zouden zij een nieuw politiek veld rechts van de VVD kunnen opengooien en acceptabeler maken voor de reguliere partijen die dan later daar weer heen kunnen schuiven.
Zoals er dankzij Fortuyn nu over criminele allochtonen gepraat mag worden (had 5 jaar geleden ook niemand kunnen denken) praat men over 5 jaar misschien wel over de remigratie van niet-willende allochtonen (aanzet SBS peiling na aanleiding van Nieuw Rechts).
Je kunt het natuurlijk "niks bereikt noemen" maar het tegendeel is gewoon waar. Als ze zich tot de volgende verkiezingen een beetje normaal weten te gedragen, dus geen rassenhaat, inlaten met nazi's, anti-jood, enz, zal ik serieus overwegen om op ze te stemmen.
quote:dan is het goed
Op zaterdag 15 november 2003 11:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Volgens mij valt die linkse media reuze mee. Een groot deel is gewoon neutraal en ook "rechts" heeft een zeer stevige hap in het media stelsel.
quote:Er wordt nu al gepraat over remigratie hoor. Heb je de proefballonnetjes van Nawijn niet gehoord? Smit is echt niet revolutionair bezig ofzo. Hij is geen 2de Fortuyn die een nieuwe "verrechtsing" gaat veroorzaken. Het enige wat ik zie wat hij doet is meer extreem-rechts combineren met het Fortuynisme. Er is een behoefte aan nationalisme, maar echt niet aan extreem-rechts, en daar maakt Smit de fout door het zelf op te zoeken (NNP, Vlaams Blok). Fortuyn heeft het altijd ontweken, en tel daar het charisma bij op, en een verkeerde timing (Aan het eind van Paars was de politiek ingedut, en dus was er behoefte aan een flinke opleving), en je kan zelf ook wel voorspellen dat Smit niet het politieke spectrum verrechtst, maar dat hij alleen verrechtst en daarmee electoraat verspilt.
Op zaterdag 15 november 2003 11:55 schreef Tikorev het volgende:
Zoals er dankzij Fortuyn nu over criminele allochtonen gepraat mag worden (had 5 jaar geleden ook niemand kunnen denken) praat men over 5 jaar misschien wel over de remigratie van niet-willende allochtonen (aanzet SBS peiling na aanleiding van Nieuw Rechts).
quote:Wat moeten zij bewijzen dan? Heeft SP of GL al eens iets "bewezen"?
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 15-11-2003 12:10]
quote:Maar voordat een partij als de VVD daar serieus over na wil denken moet het toch wat meer geaccepteerd zijn. Daar kunnen ze wel voor zorgen. Zo'n peiling van SBS6 na aanleiding van Nieuw Rechts waar meer dan 60% van de Nederlanders voorstander is doet meer dan een Nawijn die wat roept.
Op zaterdag 15 november 2003 12:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Er wordt nu al gepraat over remigratie hoor. Heb je de proefballonnetjes van Nawijn niet gehoord? Smit is echt niet revolutionair bezig ofzo.
quote:Er is inderdaad geen behoefte aan extreem-rechts. Maar ik denk dat de mensen die op zo'n partij stemmen ze ook niet extreem rechts vinden. Extreem rechts is erg relatief.
Er is een behoefte aan nationalisme, maar echt niet aan extreem-rechts, en daar maakt Smit de fout door het zelf op te zoeken (NNP, Vlaams Blok).
quote:Hij is inderdaad geen Fortuyn en dat zal hij ook nooit worden laat staan dat hij ooit zo'n succes zal halen als Fortuyn. Maar tussen Fortuyn en de gemiddelde politicus zit ook nog een heel gebied.
Fortuyn heeft het altijd ontweken, en tel daar het charisma bij op, en een verkeerde timing (Aan het eind van Paars was de politiek ingedut, en dus was er behoefte aan een flinke opleving), en je kan zelf ook wel voorspellen dat Smit niet het politieke spectrum verrechtst, maar dat hij alleen verrechtst en daarmee electoraat verspilt.
quote:LOL
Op zaterdag 15 november 2003 09:49 schreef Dezz het volgende:
De Hond he is dat niet BHFH?
zou best kunnen.
quote:Tja. Maar als er alleen opa's meedoen, of bijvoorbeeld alleen maar k-marokkanen, dan krijg je toch een sterk vertekend beeld. Het is toch wel handig om te weten welke vertegnwoordiging er ongeveer in je peilingsgroep zit en of dat in verhouding staat met de samenleving.
Op zaterdag 15 november 2003 14:03 schreef pberends het volgende:
Grappig eigenlijk dat iedereen altijd zegt dat peilingen van de Hond niet kloppenIedereen kan gewoon meedoen aan zijn peilingen (opt-in) en dat verschilt sterk van de andere peilingen (opt-out). Hij heeft geen invloed op de uitslag, dat ligt aan mensen die meedoen.
quote:Internetters die zich in politiek interesseren waarschijnlijk. (potentiele) POL-mensen dus. Grappig dat bezoekers van POL hun eigen soort afkraken
Op zaterdag 15 november 2003 14:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Tja. Maar als er alleen opa's meedoen, of bijvoorbeeld alleen maar k-marokkanen, dan krijg je toch een sterk vertekend beeld. Het is toch wel handig om te weten welke vertegnwoordiging er ongeveer in je peilingsgroep zit en of dat in verhouding staat met de samenleving.
quote:Hahaha, anders bestond er ook geen POL als iedereen het met elkaar eens was.
Op zaterdag 15 november 2003 14:08 schreef pberends het volgende:[..]
Internetters die zich in politiek interesseren waarschijnlijk. (potentiele) POL-mensen dus. Grappig dat bezoekers van POL hun eigen soort afkraken
quote:In POL komen toch vaak wat genuanceerdere meningen naar voren, noem het dan potenitiële FP bezoekers
Op zaterdag 15 november 2003 14:08 schreef pberends het volgende:Internetters die zich in politiek interesseren waarschijnlijk. (potentiele) POL-mensen dus. Grappig dat bezoekers van POL hun eigen soort afkraken
quote:Een peiling waarin mensen zélf kunnen bepalen of zij deel uitmaken van de subpopulatie die de vragenlijst voorgeschoteld krijgen zijn per definitie minder betrouwbaar dan wanneer die subgroep door de onderzoeker zelf samengesteld wordt.
Op zaterdag 15 november 2003 14:03 schreef pberends het volgende:
Grappig eigenlijk dat iedereen altijd zegt dat peilingen van de Hond niet kloppenIedereen kan gewoon meedoen aan zijn peilingen (opt-in) en dat verschilt sterk van de andere peilingen (opt-out).
quote:Waar komt toch de randdebbiele notie vandaan dat het OF extreem-rechts moet worden, OF AEL
Op zaterdag 15 november 2003 11:31 schreef Herostratos het volgende:[..]
Als de linkse media succesvol is zal NieuwRechts niet één stem krijgen en wordt de AEL de 5de partij van Nederland
V.
quote:Nergens. Waar komt deze conclusie van of/of van jou dan vandaan?
Op zaterdag 15 november 2003 15:05 schreef Verbal het volgende:Waar komt toch de randdebbiele notie vandaan dat het OF extreem-rechts moet worden, OF AEL
![]()
V.
quote:Verbal is zich niet zo bewust van smileys met zonnebrillen op!
Op zaterdag 15 november 2003 15:13 schreef Herostratos het volgende:[..]
Nergens. Waar komt deze conclusie van of/of van jou dan vandaan?
quote:Klaarblijkelijk
Op zaterdag 15 november 2003 15:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Verbal is zich niet zo bewust van smileys met zonnebrillen op!
Zeer jammerlijk, voor mij persoonlijk zelfs onbegrijpelijk, maar het bewijst maar weer dat de meeste mensen liever een minderheidsgroep de schuld van iets geven, dan eerst naar zichzelf te kijken.
Of komt de huidige slechte economie door de allochtonen!?
Waren er veel allochtonen betrokken bij de bouwfraude? Bij de invoering van de Euro? Bij de beslissingen over de HSL en de Tolpoortjes!?
Allemaal weggegooid geld, en geen allochtoon in de buurt.
Is het écht onveiliger geworden op straat!? Cijfers wijzen uit van niet. De binnenstad in rotterdam is het afgelopen anderhalf jaar veiliger daan voorheen, toen al die junks nog om het station heen zwierfen.
Ook Utrecht is veiliger geworden in de binnenstad.
Misschien is er nu meer aandacht voor de criminele marokanen, om op die manier de aandacht af te leiden van het falen van de overheid!?
Criminaliteit komt namelijk nog altijd voort uit ARMOEDE en WANHOOP, en niet uit kleur of afkomst.
Waarom raken zoveel allochtonen in de ciminaliteit!? Misschien omdat hun ouders zulke lage kutbaantjes aangeboden kregen toen ze hier kwamen, dat ze zichzelf nog niet omhoog hebben kunnen werken (ook omdat er toen nog geen aandacht werd besteedt aan de integratie, zoals het leren van het Nederlands).
Uiteraard ben ik van mening dat er wel degelijk een probleem is met deze groep jongeren, en IEDEREEN die de wet overtreedt moet gewoon ZWAAR gestraft worden (dus ook al die gasten die bij de bouwfraude betrokken waren!), maar ik heb het idee dat men tegenwoordig alleen kijkt naar welke kleur en afkomst iemand heeft, DAT als oorzaak aanwijst, en niet verder kijkt naar de werkelijke oorzaken van de criminaliteit.
Maar blijkbaar is dat 'normaal' in slechte economische tijden. Is namelijk altijd gebeurd in de geschiedenis, en zal ook altijd wel blijven gebeuren.
Ik zal me proberen in te houden de volgende keer als iemand zonder aanleiding mijn vriendin begint uit te schelden.
Gisteren zat ik in een volle bus, en een marokaans jochie stond op voor een oudere vrouw. Zal ook wel een 'kut-marokaantje' worden later. Toch?
quote:Afgelopen week zat ik in een tram met 6 kut-marokkanen. Schreeuwen en schelden en de controleur uitdagen. Daar mag ik niks over zeggen?
Op zaterdag 15 november 2003 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Yep. 'rechts' denken is weer standaard geworden in Nederland, en 'extreem-rechts' is opeens weer 'acceptabel' lijkt het wel.
vandaar ook dat mijn vriendin regelmatig racistische leuzen naar haar hoofd geslingerd krijgt, terwijl ze zich prima aan alle regels en wetten etc. houdt. Ze heeft haar school (HBO) afgemaakt, ze werkt en is altijd verlegen en beleefd.
Blijkbaar mag je weer allochtoontje pesten, en is een zeer rechtse partij dus niet meer zo ondenkbaar als een paar jaar geleden.Zeer jammerlijk, voor mij persoonlijk zelfs onbegrijpelijk, maar het bewijst maar weer dat de meeste mensen liever een minderheidsgroep de schuld van iets geven, dan eerst naar zichzelf te kijken.
Waren er veel allochtonen betrokken bij de bouwfraude? Bij de invoering van de Euro? Bij de beslissingen over de HSL en de Tolpoortjes!?
Allemaal weggegooid geld, en geen allochtoon in de buurt.Is het écht onveiliger geworden op straat!? Cijfers wijzen uit van niet. De binnenstad in rotterdam is het afgelopen anderhalf jaar veiliger daan voorheen, toen al die junks nog om het station heen zwierfen.
Ook Utrecht is veiliger geworden in de binnenstad.Misschien is er nu meer aandacht voor de criminele marokanen, om op die manier de aandacht af te leiden van het falen van de overheid!?
Criminaliteit komt namelijk nog altijd voort uit ARMOEDE en WANHOOP, en niet uit kleur of afkomst.
Waarom raken zoveel allochtonen in de ciminaliteit!? Misschien omdat hun ouders zulke lage kutbaantjes aangeboden kregen toen ze hier kwamen, dat ze zichzelf nog niet omhoog hebben kunnen werken (ook omdat er toen nog geen aandacht werd besteedt aan de integratie, zoals het leren van het Nederlands).Uiteraard ben ik van mening dat er wel degelijk een probleem is met deze groep jongeren, en IEDEREEN die de wet overtreedt moet gewoon ZWAAR gestraft worden (dus ook al die gasten die bij de bouwfraude betrokken waren!), maar ik heb het idee dat men tegenwoordig alleen kijkt naar welke kleur en afkomst iemand heeft, DAT als oorzaak aanwijst, en niet verder kijkt naar de werkelijke oorzaken van de criminaliteit.
Maar blijkbaar is dat 'normaal' in slechte economische tijden. Is namelijk altijd gebeurd in de geschiedenis, en zal ook altijd wel blijven gebeuren.
Ik zal me proberen in te houden de volgende keer als iemand zonder aanleiding mijn vriendin begint uit te schelden.
Gisteren zat ik in een volle bus, en een marokaans jochie stond op voor een oudere vrouw. Zal ook wel een 'kut-marokaantje' worden later. Toch?
Daarnaast zullen er genoeg groepjes blanke tieners zijn die zich misdragen in bussen en treinen etc. Er zullen altijd groepjes jongeren zijn die zich misdragen als ze in groepsverband zijn, ongeacht huidskleur of afkomst. Dat kom je ook in IEDER land tegen. Probleem is alleen dat in Nederland de politie er geen aandacht aan besteedt en de bevolking zicht te geïntimideerd voelt om er zelf iets van te zeggen (of als groep), dus blijft het bij het achter de ruggen om zwartmaken van de allochtonen binnenskamers, en vuile opmerkingen richting allochtonen die geen schuld aan de problemen hebben, zoals mijn vriendin dus regelmatig overkomt.
quote:Mja dan halen ze misschien wel 10 zetels.
Op zaterdag 15 november 2003 11:29 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik blijf optimistisch
. Als de linkse media zich weer een beetje aan hun taken gaan houden moet het lukken
.
quote:De befaamde slachtofferrol. De tranen schieten hier in de ogen.
Yep. 'rechts' denken is weer standaard geworden in Nederland, en 'extreem-rechts' is opeens weer 'acceptabel' lijkt het wel.
vandaar ook dat mijn vriendin regelmatig racistische leuzen naar haar hoofd geslingerd krijgt, terwijl ze zich prima aan alle regels en wetten etc. houdt. Ze heeft haar school (HBO) afgemaakt, ze werkt en is altijd verlegen en beleefd.
Blijkbaar mag je weer allochtoontje pesten, en is een zeer rechtse partij dus niet meer zo ondenkbaar als een paar jaar geleden.Zeer jammerlijk, voor mij persoonlijk zelfs onbegrijpelijk, maar het bewijst maar weer dat de meeste mensen liever een minderheidsgroep de schuld van iets geven, dan eerst naar zichzelf te kijken.
Allemaal weggegooid geld, en geen allochtoon in de buurt.Is het écht onveiliger geworden op straat!? Cijfers wijzen uit van niet. De binnenstad in rotterdam is het afgelopen anderhalf jaar veiliger daan voorheen, toen al die junks nog om het station heen zwierfen.
Ook Utrecht is veiliger geworden in de binnenstad.Misschien is er nu meer aandacht voor de criminele marokanen, om op die manier de aandacht af te leiden van het falen van de overheid!?
Waarom raken zoveel allochtonen in de ciminaliteit!? Misschien omdat hun ouders zulke lage kutbaantjes aangeboden kregen toen ze hier kwamen, dat ze zichzelf nog niet omhoog hebben kunnen werken (ook omdat er toen nog geen aandacht werd besteedt aan de integratie, zoals het leren van het Nederlands).Uiteraard ben ik van mening dat er wel degelijk een probleem is met deze groep jongeren, en IEDEREEN die de wet overtreedt moet gewoon ZWAAR gestraft worden (dus ook al die gasten die bij de bouwfraude betrokken waren!), maar ik heb het idee dat men tegenwoordig alleen kijkt naar welke kleur en afkomst iemand heeft, DAT als oorzaak aanwijst, en niet verder kijkt naar de werkelijke oorzaken van de criminaliteit.
quote:idd... een echte PvdA stemmer
Op zaterdag 15 november 2003 16:09 schreef Sickie het volgende:[..]
De befaamde slachtofferrol. De tranen schieten hier in de ogen.
Maar maak je geen zorgen. Ik heb de hoop om die (extreem-)rechtse mensen logisch nadenken bij te brengen, al lang opgegeven. Jullie kijken niet verder dan de neus lang, en leggende schuld het liefst bij de ander. Dat is inderdaad een hele nuttige manier tot progressie(!)
Ik heb trouwens nog nooit op PVDA gestemd, maar dat zal weinig verschil maken voor de discussie denk ik. Ik weet dat jullie graag iemand snel in een bepaald hokje willen schuiven, zodat je weer in vooroordelen en stereotypen kunt denken. Ga je gang maar, als je dat liever doet ipv inhoudelijk te reageren.
quote:Je bent wel erg aan het huilen hoor. Sterker nog, je doet precies wat je anderen verwijt. Eén oordeel voor iedereen, scheer het maar allemaal over één kam. Kom op, dat kun je beter.
Op zaterdag 15 november 2003 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
Nee....het probleem alleen afschuiven op huidskleur en afkomst, dát is hoe het moet(!)Maar maak je geen zorgen. Ik heb de hoop om die (extreem-)rechtse mensen logisch nadenken bij te brengen, al lang opgegeven. Jullie kijken niet verder dan de neus lang, en leggende schuld het liefst bij de ander. Dat is inderdaad een hele nuttige manier tot progressie(!)
Ik heb trouwens nog nooit op PVDA gestemd, maar dat zal weinig verschil maken voor de discussie denk ik. Ik weet dat jullie graag iemand snel in een bepaald hokje willen schuiven, zodat je weer in vooroordelen en stereotypen kunt denken. Ga je gang maar, als je dat liever doet ipv inhoudelijk te reageren.
quote:LN en de LPF hadden een gelijksoortige strategie en die heben er ooit 26 gehad.
quote:Het valt mij op dat slechts 18% NR kent, maar 24% overweegt om erop te stemmen (kleine kans of groter).
Op vrijdag 14 november 2003 00:03 schreef Kozzmic het volgende:
Het onderzoek...
[..]Leuke stellingen hoor, maar dit zijn natuurlijk geen exclusieve standpunten van Nieuw Rechts. Behalve misschien dat volkslied dat op scholen moet worden gezongen...
En 5 procent zegt ooit op de CD te hebben gestemd. Indien dat bij één verkiezing was dan zouden ze ooit een keertje 8 zetels moeten hebben gehaald.
quote:Extreem links (sp) is toch ook al tijden acceptabel, hoezo zou extreem rechts dan niet acceptabel kunnen zijn. Dat je vriendin racistische leuzen naar haar hoofd geslingerd krijgt is natuurlijk onacceptabel.
Blijkbaar mag je weer allochtoontje pesten, en is een zeer rechtse partij dus niet meer zo ondenkbaar als een paar jaar geleden.
quote:wat een onzin voorbeelden. De bouwfraude is ontstaan door corrupte ambtenaren en corrupte regelgeving. Daar kan je geen bepaalde groep de schuld van geven. De Euro is juist alleen maar een succes. Raporten hebben uitgewezen dat de handel tussen Euro landen sneller is toegenomen dan de handel tussen bijvoorbeeld een Euro land en Engeland. Tolpoortjes zijn idd onnodig, maar het is juist 'links' dat hier naar streeft en de HSL is geen mislukking voor zover ik weet.
Zeer jammerlijk, voor mij persoonlijk zelfs onbegrijpelijk, maar het bewijst maar weer dat de meeste mensen liever een minderheidsgroep de schuld van iets geven, dan eerst naar zichzelf te kijken.Of komt de huidige slechte economie door de allochtonen!?
Allemaal weggegooid geld, en geen allochtoon in de buurt.
quote:Wat zou er nou de afgelopen 1,5 jaar gebeurd zijn? Pim?
Is het écht onveiliger geworden op straat!? Cijfers wijzen uit van niet. De binnenstad in rotterdam is het afgelopen anderhalf jaar veiliger daan voorheen, toen al die junks nog om het station heen zwierfen.
quote:Sorry hoor, er is geen armoede in Nederland.
quote:Wat heeft de economie er mee te maken?
quote:Alsof dat voor de politici wel geldt.
Die zijn natuurlijk wel expert in verkeer, 4 jaar later in economische zaken, terwijl er een HBO-studie toerisme is gevolgd.
Of expert in asielzaken, daarna in huisvesting en ruimtelijke ordening, en 9 maanden later ineens in defensie, terwijl er een FIOD-controleur opleiding is gevolgd.
En zo'n beetje elke mongool die ooit een stemknop heeft ingedrukt kan zich ook verkiesbaar stellen en MP worden. in een democratie beslist altijd de meerderheid, of dat nu 2-de kamerleden of het domme volk is (kunnen we die laatste niet gewoon naar huis sturen?).
quote:Dat stukje tekst over Michiel Smit en NR in die enquete (na de vraag "Kent u Michiel Smit" zal de geenqueteerden wel meegedeeld zijn, waarna de volgende vraag is gesteld, of ze ooit op NieuwRechts zouden kunnen stemmen.
Op zaterdag 15 november 2003 16:42 schreef hmmmmmmmmm het volgende:Het valt mij op dat slechts 18% NR kent, maar 24% overweegt om erop te stemmen (kleine kans of groter).
quote:HSL is al gedoemd te mislukken; ten eerste kost het project al vele malen méér dan ons aanvankelijk werd voorgehouden. Daarnaast wil men de mensen die er gebruik van gaan maken, extra laten betalen, waardoor velen toch voor de gewone trein blijven kiezen aangezien het maar om een redelijk kort traject gaat, dus het scheelt misschien maar 20 minuten ofzo. De opbrengsten wegen dus waarschijnlijk niet op tegen alle nadelen en de hoge prijs.
wat een onzin voorbeelden. De bouwfraude is ontstaan door corrupte ambtenaren en corrupte regelgeving. Daar kan je geen bepaalde groep de schuld van geven. De Euro is juist alleen maar een succes. Raporten hebben uitgewezen dat de handel tussen Euro landen sneller is toegenomen dan de handel tussen bijvoorbeeld een Euro land en Engeland. Tolpoortjes zijn idd onnodig, maar het is juist 'links' dat hier naar streeft en de HSL is geen mislukking voor zover ik weet.
de voorbeelden haalde ik erbij omdat de focus in de politiek, en dan vooral bij de rechtse partijen, ligt bij wat de allochtonen de nederlandse samenlevingw el niet kosten, terwijl ze weinig tot geen enkele nadruk leggen op veel serieuzere verkwisting van gemeenschaps gelden, zoals de bouwfraude en al die loze projecten en onderzoeken die miljoenen kosten. Ik wou ff melden dat de kosten daarvan vele malen hoger liggen dan die van een paar honderd kut-marokanen. Maar rechts kan daarmee geen buitenlanders bashen, dus besteden ze er geen aandacht aan.
Ik wou daarmee dus geen 'bepaalde groep' de schuld geven, maar aantonen dat men objectief moet kijken waar de grootste onnodige kosten-posten liggen; NIET BIJ DE ALLOCHTONEN.
Rechts legt alle huidige problemen in deze samenleving neer bij 'de allochtoon', waardoor er een voedingsbodem gecreëerd wordt voor 'ge-accepteerd racisme'. Dat is gewoon een kwalijke zaak.
En al die mensen die lullen dat het een 'traan-verhaal' is etc. Je mag dus tegenwoordig niet meer opkomen 'tegen' racisme!? Het is dus 'abnormaal' als ik vindt dat het ronduit schandalig is dat MIJN vriendin, die gewoon een goed diploma heeft gehaald en elke dag naar haar werk gaat en braaf belasting etc betaalt, door wildvreemde mensen beledigt wordt!?
Goed dan. Als ik me dan niet op een normale manier, met woorden, daartegen mag verweren, dan zal ik het voortaan op andere manieren duidelijk maken aan de mensen die zoiets tegen haar proberen.
quote:En dat is?
Op zaterdag 15 november 2003 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
Goed dan. Als ik me dan niet op een normale manier, met woorden, daartegen mag verweren, dan zal ik het voortaan op andere manieren duidelijk maken aan de mensen die zoiets tegen haar proberen.
Hoezo? Waren jullie van plan haar ff uit te gaan schelden?
quote:Volgens mij ben jij toe aan een gesprek met een psychiater.
Op zaterdag 15 november 2003 20:05 schreef Yi-Long het volgende:
Voortaan maar gewoon grof geweld gebruiken zodra iemand haar zonder reden uit begint te schelden!? Moet toch IETS doen om duidelijk te maken dat dat soort gedrag gewoon niet kan en onacceptabel is. Als men geen dialoog wil, dan blijft er weinig over. Accepteren zal ik niet doen. Als mijn vriendin niets verkeerds doet dan verdient ze eht dus ook niet om zo behandelt te worden.Hoezo? Waren jullie van plan haar ff uit te gaan schelden?
quote:Niet elk rechtsstemmend persoon voldoet aan jouw stereotypering.
Op zaterdag 15 november 2003 20:05 schreef Yi-Long het volgende:
Hoezo? Waren jullie van plan haar ff uit te gaan schelden?
quote:Verwar je dit nu niet met de betuwelijn? In theorie is de HSL een goed project. Als de kosten echt veel hoger zijn dan de geschatte kosten, dan is dat een zeer kwalijke zaak. Het ligt eraan of de extra kosten van te voren al verwacht hadden kunnen worden. Als dat niet zo is hebben de politici toen een goed keuze gemaakt. Als het wel zo is dan hebben ze erg hard gefaald.
Op zaterdag 15 november 2003 19:20 schreef Yi-Long het volgende:[..]
HSL is al gedoemd te mislukken; ten eerste kost het project al vele malen méér dan ons aanvankelijk werd voorgehouden. Daarnaast wil men de mensen die er gebruik van gaan maken, extra laten betalen, waardoor velen toch voor de gewone trein blijven kiezen aangezien het maar om een redelijk kort traject gaat, dus het scheelt misschien maar 20 minuten ofzo. De opbrengsten wegen dus waarschijnlijk niet op tegen alle nadelen en de hoge prijs.
quote:Ik denk niet dat rechts alle problemen op allochtonen afschuift. Ze zijn er wel voor om het allochtonen probleem te erkennen. De feiten zijn dat veel allochtonen nog steeds een achterstand hebben op velen gebieden tov de autochtoon.
de voorbeelden haalde ik erbij omdat de focus in de politiek, en dan vooral bij de rechtse partijen, ligt bij wat de allochtonen de nederlandse samenlevingw el niet kosten, terwijl ze weinig tot geen enkele nadruk leggen op veel serieuzere verkwisting van gemeenschaps gelden, zoals de bouwfraude en al die loze projecten en onderzoeken die miljoenen kosten. Ik wou ff melden dat de kosten daarvan vele malen hoger liggen dan die van een paar honderd kut-marokanen. Maar rechts kan daarmee geen buitenlanders bashen, dus besteden ze er geen aandacht aan.Ik wou daarmee dus geen 'bepaalde groep' de schuld geven, maar aantonen dat men objectief moet kijken waar de grootste onnodige kosten-posten liggen; NIET BIJ DE ALLOCHTONEN.
Rechts legt alle huidige problemen in deze samenleving neer bij 'de allochtoon', waardoor er een voedingsbodem gecreëerd wordt voor 'ge-accepteerd racisme'. Dat is gewoon een kwalijke zaak.
En al die mensen die lullen dat het een 'traan-verhaal' is etc. Je mag dus tegenwoordig niet meer opkomen 'tegen' racisme!? Het is dus 'abnormaal' als ik vindt dat het ronduit schandalig is dat MIJN vriendin, die gewoon een goed diploma heeft gehaald en elke dag naar haar werk gaat en braaf belasting etc betaalt, door wildvreemde mensen beledigt wordt!?
Ik vind het juist kwalijk als links deze problemen niet erkent en ze gewoon laat voortbestaan. Waarom kunnen we niet het allochtonen probleem erkennen/aanpakken én ons richten op het goed uitvoeren van grote projecten?
Discriminatie is nooit te rechtvaardigen en zover ik weet steunt geen een van de rechtse partijen dit. Sterker nog, ze zijn er erg tegen. Vooral van de VVD kan je zulke geluiden horen.
quote:Ja, mensen schelden mijn vriendin uit zonder reden, iedereen doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is en als je erover klaagt(!), dan is het een huilverhaal...en IK moet naar een psychiater? Kom nou zeg. Als een marokaan zonder reden jouw moeder begint uit te schelden, dan doe je daar toch ook iets tegen!? Of ga je dan ook naar je psychiater als je boosheid op voelt komen?
Volgens mij ben jij toe aan een gesprek met een psychiater.
quote:Ik denk dat je wat oververhit bent en spoken begint te zien.
Op zaterdag 15 november 2003 20:46 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Ja, mensen schelden mijn vriendin uit zonder reden, iedereen doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is en als je erover klaagt(!), dan is het een huilverhaal...en IK moet naar een psychiater? Kom nou zeg. Als een marokaan zonder reden jouw moeder begint uit te schelden, dan doe je daar toch ook iets tegen!? Of ga je dan ook naar je psychiater als je boosheid op voelt komen?
ik test even de linkse knuffelmethode en doe alsof er helemaal geen probleem bestaat
quote:Heb je er zelfs geen last van dan? Of ben je geen 'nieuwe Nederlander'
Op zaterdag 15 november 2003 16:44 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Extreem links (sp) is toch ook al tijden acceptabel, hoezo zou extreem rechts dan niet acceptabel kunnen zijn. Dat je vriendin racistische leuzen naar haar hoofd geslingerd krijgt is natuurlijk onacceptabel.
quote:Ik kan wel degelijk inhoudelijk reageren, maar dan moet er ook iets te reageren vallen. Ik kan die situatie met je vriendin niet inschatten. Daar blijf je oppervlakkig over, behalve dat ZIJ er HELEMAAL niks aan kan doen en dat de "daders" er ALLE schuld aan hebben. Vervolgens suggereer je dat ieder rechtsdenkend mens jouw vriendin uitscheldt. Ik vraag mij dan af wat daar de reden van kan zijn. Jij begint vervolgens de bouwfraude erbij te halen, hetgeen geen enkele inhoudelijke bijdrage levert aan de oorspronkelijke discussie. Rot voor je vriendin (mits verhaal duidelijk), maar het is maar één geval en wat mij betreft niet illustrerend voor de gehele situatie in nederland. Net zoals je mijn geval met 6 kut-marokkanen in de tram niet illustrerend genoeg vindt.
Op zondag 16 november 2003 01:53 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat jij niet inhoudelijk kunt reageren dus simpelweg vervalt in loze kreten als 'spoken zien'.
Ik zie dat mijn vriendin zonder reden uitgescholden wordt, en dat JULLIE dat blijkbaar acceptabel vinden. Ik moet er namelijk niet over zeuren; dat is namelijk een 'huil-verhaaltje'.
quote:Waarvan moet ik last hebben
Op zondag 16 november 2003 02:06 schreef pberends het volgende:[..]
Heb je er zelfs geen last van dan? Of ben je geen 'nieuwe Nederlander'
quote:Ze woont in Brabant. Paar weken geleden op station Den Bosch noemt een gozer haar zonder reden Tjap Tjoy, en dat komt veel vaker voor. Ook in Eindhoven is het haar al vaak over komen. Gewoon als ze ergens loopt ofzo en dan rijdt er een fietser over de stoep of whatever en dan moet die er langs en dan gaat dat met termen als 'kut-chinees' etc.
yi-long. ik weet niet waar je vandaan komt maar in amsterdam is in mijn bijzijn nog nooit iemand van buitenlandse afkomst uitgescholden. zeker geen vrouwen. of is je vriendin misschien zon asociaal wijf dat hard schreeuwend in haar mobiel in de bus zit? ik ken wel genoeg verhalen en gebeurtenissen waar de kaaskoppen (meestal vrouwen) uitgescholden worden door niet kaaskoppen. dus ik zie het eigenlijk andersom. wat ga je daar aan doen? ga je ook voor alle echte nederlanders in de bres?
Ik moet zeggen dat het in Amsterdam inderdaad een stuk beter is. Daar heb ik het eenmaal meegemaakt dat ze beledigt werd door 3 marokaanse gasten, waar ik dus meteen op af wou gaan maar werd door haar tegen gehouden en die gasten liepen ook meteen door.
Ik ben dat soort gedrag ook zelf niet gewend. ik kom zelf uit omgeving Alkmaar en misschien gaat men hier toch wat beter met verschillende culturen om, alhoewel ik zeker weet dat het hier ook voorkomt, want ik zwarte en arabische vrienden, en die maken het ook wel eens mee... (omgeving Egmond bijvoorbeeld)
En nee, mij vriendin zit niet schreeuwend door haar mobiel in de bus. Daar is ze veels te verlegen voor. Meestal kan ik haar amper verstaan als ze in de bus zit, en houdt ze het gesprek erg kort.
En ja, als gasten een 'blanke' vrouw uitschelden zonder reden, dan zou ik er ook boos om worden, en als het mijn vriendin of whatever is, er ook waarschijnlijk op afspringen.
Het maakt me ook niet uit of NEDERLANDERS of MAROKANEN haar uitschelden, beide is even kut, maar dat als ik zeg dat het blijkbaar nu 'geacepteerd' wordt (rechts komt op, de incidenten nemen toe, en ik mag er niet over 'huilen') dan is het blijkbaar 'normaal' ofzo. En dat vindt ik wél erg. Een ontwikkeld volk als nederland, zou moeten weten dat de oorzaak van de problemen niet simpelweg bij huidskleur of afkomst liggen, maar zeer waarschijnlijk andere oorzaken kent.
Het waren 3 marokanen die in Amsterdam mijn GF uitscholden. Haat ik nu ALLE marokanen; nee ofcourse not, maar DIE gasten wel.
Net als met nederlanders. Ik haat niet ALLE Nederlanders, omdat er eene paar idioten rondlopen met 'extreem-rechtse' gedachten. Er zijn minstens zoveel mensen die het juist leuk vinden dat ik en mijn vriendin iets hebben, dus daar gaat het wat mij betreft niet om.
Gaat er gewoon om dat de Maatschappij, door dat hele gedoe met die Kut-marokanen in de media etc, nu accepteerd als racistisch en bevooroordeeld bent, en dat is een beetje verontrustend. Én erg jammer.
quote:Je wat?
Op zondag 16 november 2003 11:54 schreef Yi-Long het volgende:Het waren 3 marokanen die in Amsterdam mijn GF uitscholden. Haat ik nu ALLE marokanen; nee ofcourse not, maar DIE gasten wel.
Het is overigens typisch nederlands om te schelden op uiterlijkheden.
"Hee dikke"
"Hee schele"
"Hee kleintje"
"Hee tjap tjoy"
"Hee kaaskop"
etc. etc. Haten is een erg groot woord.
(GF= GirlFriend btw )
quote:Ach, ik probeer mij een situatie voor te stellen waarbij ik met mijn fiets een stukje stoep pak en er opeens een chinees meisje uit een oprit komt lopen. Misschien roep ik dan ook iets van "hee spleetoog, kun je niet uit je doppen kijken?!". Zuiver rastechnisch gezien zou je dat als racistisch kunnen opvatten. Ik noem het eerder de "typische" nederlandse bijdehandheid. Ik denk niet dat je in zo'n geval van racisme kunt spreken. Als het een dik wijf was zou ik "dikke zeekoe" roepen of zo. Of kut-wijf. Of misschien alleen maar "Aaahikwordgek"
Op zondag 16 november 2003 12:23 schreef Yi-Long het volgende:
Goed....dan 'haat' ik het gedrag van die idioten, whatever.
Maar ik vind persoonlijk een wildvreemde zonder reden uitschelden, niet echt 'normaal' hoor. Zal wel aan mij liggen.(GF= GirlFriend btw
)
Ik vind het ook meer 'lompheid' dan 'bij-de-hand-heid'
Maar als iemand zulke dingen naar je moeder roept, zoals bijvoorbeeld 'dikke Aldi-teef met haar op je bovenlip!' (voorbeeldje, net als jij spleetoog als voorbeeld aandraagt)
...dan noem jij het rustig Nederlandse Bij-de-handheid en kun je hartelijk om lachen? Tja... (!)
Dan hebben jij en ik een verschillende opvoeding gehad, ben ik bang.
Kan het weer over NieuwRechts gaan?
quote:Ik denk dat jij gewoon iets teveel zeurt en overal maar een aanval in ziet. Dat laat je wel weer zien door over mijn IQ te beginnen. Ik sluit mijn "discussie" met je. Veel plezier met je GF...
Op zondag 16 november 2003 13:11 schreef Yi-Long het volgende:
Dat iemand met jouw IQ al kan fietsen, dat is dan wel weer knap van jeIk vind het ook meer 'lompheid' dan 'bij-de-hand-heid'
Maar als iemand zulke dingen naar je moeder roept, zoals bijvoorbeeld 'dikke Aldi-teef met haar op je bovenlip!' (voorbeeldje, net als jij spleetoog als voorbeeld aandraagt)...dan noem jij het rustig Nederlandse Bij-de-handheid en kun je hartelijk om lachen? Tja... (!)
Dan hebben jij en ik een verschillende opvoeding gehad, ben ik bang.
Ontopic: Kozzmic, er stond nog en vraag open aan jou. Wat heeft een partij als bijvoorbeeld SP al bewezen?
quote:De SP heeft het voorelkaar gekregen dat Michiel Smit de handelswijze van de SP nastreeft.
Op zondag 16 november 2003 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik denk dat jij gewoon iets teveel zeurt en overal maar een aanval in ziet. Dat laat je wel weer zien door over mijn IQ te beginnen. Ik sluit mijn "discussie" met je. Veel plezier met je GF...
Ontopic: Kozzmic, er stond nog en vraag open aan jou.
Wat heeft een partij als bijvoorbeeld SP al bewezen?
quote:Kansloos dus?
Op zondag 16 november 2003 13:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
De SP heeft het voorelkaar gekregen dat Michiel Smit de handelswijze van de SP nastreeft.
quote:NieuwRechts, een 'rechtse SP'
Op zondag 16 november 2003 13:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kansloos dus?
Volgens Michiel zelf niet.
quote:In Belgie haalde Resist (AEL, Vlaamse PvdA) heel erg weinig stemmen.
Op vrijdag 14 november 2003 00:26 schreef Kozzmic het volgende:Overigens betekent het ook weer niet dat je Nieuw Rechts moet overbelichten (zoals met de AEL is gebeurd het afgelopen jaar).
Maar.
1. In de Nederlandse situatie ligt de kiesdeler veel lager.
2. Een deel van de achterban heeft nu nog geen stemrecht. Dat is over 10 jaar anders.
quote:Ja, en toevallig verzet een alsmaar groeiend gedeelte van de jeugd zich tegen de ondergang van Nederland! Mooi toch!
Op zondag 16 november 2003 13:56 schreef Akkersloot het volgende:2. Een deel van de achterban heeft nu nog geen stemrecht. Dat is over 10 jaar anders.
quote:Smit heeft een achterban van acht-jarigen?
Op zondag 16 november 2003 13:56 schreef Akkersloot het volgende:[..]
2. Een deel van de achterban heeft nu nog geen stemrecht. Dat is over 10 jaar anders.
quote:Ik reageerde dan ook op de vermeende overbelichting van de AEL. Daarvan heeft een groot deel van haar aanhang nog geen kiesrecht.
Op maandag 17 november 2003 13:42 schreef Darth-Vader het volgende:
Ja, en toevallig verzet een alsmaar groeiend gedeelte van de jeugd zich tegen de ondergang van Nederland! Mooi toch!
Doet me denken aan de Conservatieven.nl die in haar verkiezingsprogramma elk punt wist te herleiden tot een allochtonenprobleem.
quote:
12 Punten voor een écht Leefbaar RotterdamDe Partij van de Arbeid publiceerde een intern omstreden 12 puntenplan. Nu publiceert Nieuw Rechts een eigen plan; "12 Punten voor een écht Leefbaar Rotterdam".
Volgens een recente peiling van SBS Stem van Nederland is 67% van de Nederlanders het eens met het standpunt van Nieuw Rechts dat het stemrecht voor vreemdelingen moet worden teruggedraaid. Deze discussie werd aangezwengeld door voorman Michiel Smit op een bijeenkomst van het Vlaams Blok. Daarbij is 61% van de Nederlanders het eens met het standpunt dat er een actief remigratiebeleid moet worden gevoerd, een standpunt waar Nieuw Rechts als enige duidelijk stelling voor neemt.
Helaas durven leiders van de 2e kamerfracties het niet aan om de discussie aan te gaan over deze onderwerpen, maar Nieuw Rechts zal hen blijven uitdagen erop te reageren. Vooral partijleider Bos van de PvdA moet eens met de billen bloot, hij kan niet eeuwig van alle walletjes blijven mee-eten.
"12 Punten voor een écht Leefbaar Rotterdam"
1. Huisvesting voor asielzoekers niet in Rotterdam
Rotterdam kan geen enkele asielzoeker meer opvangen en zeker niet in wijken als Spangen, Katendrecht, de Tarwewijk of Bloemhof.
2. Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
Vertalingen werken niet, zo blijkt uit diverse onderzoeken van Neerlandici. Beter kan er gericht worden op communiceren in begrijpelijk Nederlands door de overheid, waar ook Nederlanders wat aan hebben.
3. Stemrecht voor vreemdelingen terugdraaien
Wij vinden dat het stemrecht voor vreemdelingen in Nederland moet worden teruggedraaid. Geen Nederlander, geen stemrecht. Onze partij staat voor de democratie maar ook voor Nederland. Democratie is de basis van ons land en dient daarom beschermd te worden tegen misbruik. stemrecht dient daarom te worden voorbehouden aan mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, de Nederlandse taal beheersen en mensen die verstandelijk in staat zijn een politieke keuze te maken. Nog een probleem is dat bijna alle Marokkanen en Turken in Nederland twee paspoorten hebben. Wij vragen ons af: waar ligt de loyaliteit van deze groep?
4. Huwelijken met thuisland ontmoedigen
Door de continue huwelijksstroom uit landen uit Turkije en Marokko wordt het aanpassen van deze groep onmogelijk, wat desastreus werkt voor de samenhang in de Nederlandse samenleving. Als iemand graag wil trouwen met iemand uit het eigen thuisland mag dat dus wel, maar de persoon krijgt geen verblijfstitel in Nederland.
5. Electronische enkelband voor illegalen en asielzoekers
In Rotterdam woonachtige asielzoekers worden voorzien van een electronische enkelband, om zo te zorgen voor een goede opsporing. Ook dienen opgepakte illegalen hier direct mee uit gerust te worden.
In sommige Amerikaanse grensstaten wordt een enkelbandje al gebruikt om illegalen op te kunnen sporen. Ook kan door dit systeem de opsporing en lokalisering van uitgeprocedeerde asielzoekers vergemakkelijkt worden. Ook in België en het Verenigd Koninkrijk worden de mogelijkheden bestudeerd om asielzoekers en illegalen door middel van een niet-verwijderbaar enkelbandje onder electronisch toezicht te stellen. Een dergelijke maatregel zal een afschrikeffect hebben, waardoor de toestroom van illegalen en asielzoekers naar Rotterdam zal verminderen. Ook is het een discreet systeem, waardoor er geen sprake is van stigmatisering van illegalen.
6. Voorlichting geboortebeperking voor vreemdelingen
Geboortebeperking was in de jaren '60 en '70 een belangrijk onderwerp, waarbij de NVSH en Rutgersstichting voorlichting gaven. Ook werden vooral voor jongeren programma's gemaakt om geboortebeperking te bepleiten. De fractie Nieuw Rechts pleit ervoor om in samenwerking met de NVSH, Rutgers/Nisso Stichting en GGD een voorlichtingsprogramma over geboortebeperking te realiseren.
7. Grote oppakactie organiseren van illegalen
Volgens de publicatie van het CBS "raming van het aantal niet in GBA geregistreerden" ligt het totaal in Nederland verblijvende illegalen tussen de 46.500 en 115.600. Deze verblijven vooral in de grote steden en leggen hier een beslag op voorzieningen als huizen, scholen, etc. Actief opsporen van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers door Politie, legereenheden zoals de Marechaussee moeten bij de vreemdelingenpolitie worden gedetacheerd. Uitwijzen met behulp van militair transport. Deze maatregelen geven ook nieuwe taken aan defensie, waardoor de banen behouden kunnen blijven. Indien uitwijzing niet onmiddellijk mogelijk is, dan detentie in leegstaande legerkazernes.
8. Stoppen subsidies aan groepen niet-EU vreemdelingen
9. Moskeestop
Het aantal moskeeën in Rotterdam is sterk gegroeid in de laatste jaren. Nu dient er een complete bouwstop te worden ingevoerd voor moskeeën.
10. Geen niet-Europese talen in openbare ruimte of op gevels
Verbod op het spreken van Niet-Europese talen in de openbare ruimte, door in de APV op te nemen dat het spreken van een andere taal zorgt voor geluidsoverlast. Verbieden van niet-westerse letters op of in winkels, gevels of gebouwen dan wel verbod op gebruik van andere taal dan Nederlands en/of Engels op gebouwen en op of in winkels.
11. Het voeren van een actief remigratiebeleid.
Hierbij krijgen vreemdelingen van de 'gastarbeidersgeneratie', die terugkeren naar hun land van herkomst, een premie als dank.
12. Verbieden van het dragen van een hoofddoek of sluier in de openbare ruimte
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1069172343.html
quote:Dat ze aan het politieke debat wat meer toe te voegen hebben dan het schrijven van een persberichtje en het organiseren van een demonstratie. Overigens hoeven ze niets te bewijzen, als ze meedoen aan kamerverkiezingen en ze halen een paar zetels dan hebben ze natuurlijk alle recht om in het parlement zitting te nemen. Maar dat laat onverlet dat het politiek nog niet zoveel voorstelt, ze zitten weliswaar met 2 zetels in de Rotterdamse gemeenteraad, maar ze zijn als partij daar helemaal niet verkozen. En het schijnt dat ze zich daar in het debat nauwelijks roeren.
Op zaterdag 15 november 2003 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat moeten zij bewijzen dan?
quote:Al tientallen jaren. Met vertegenwoordigers op alle fronten, tot op lokaal bestuurdersniveau. Deelname aan het politieke debat over uiteenlopende onderwerpen, een actie bestaat uit wat meer dan alleen een persbericht van een A4-tje. Overigens pleitte de SP 20 jaar geleden al (toen ze nog niet in de 2e Kamer zaten) voor een remigratiebonus en waarschuwde tegen segregatie, ze deed dat echter niet door enkel een 'buitenlanders zijn kut'-geluid te laten horen.
Heeft SP of GL al eens iets "bewezen"?
quote:Ik wacht nog op iets overtuigends. Iets waar de meerderheid in nederland kan zeggen : "Ja, dat was wel goed van ze."
Op dinsdag 18 november 2003 21:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat ze aan het politieke debat wat meer toe te voegen hebben dan het schrijven van een persberichtje en het organiseren van een demonstratie. Overigens hoeven ze niets te bewijzen, als ze meedoen aan kamerverkiezingen en ze halen een paar zetels dan hebben ze natuurlijk alle recht om in het parlement zitting te nemen. Maar dat laat onverlet dat het politiek nog niet zoveel voorstelt, ze zitten weliswaar met 2 zetels in de Rotterdamse gemeenteraad, maar ze zijn als partij daar helemaal niet verkozen. En het schijnt dat ze zich daar in het debat nauwelijks roeren.
[..]Al tientallen jaren. Met vertegenwoordigers op alle fronten, tot op lokaal bestuurdersniveau. Deelname aan het politieke debat over uiteenlopende onderwerpen, een actie bestaat uit wat meer dan alleen een persbericht van een A4-tje. Overigens pleitte de SP 20 jaar geleden al (toen ze nog niet in de 2e Kamer zaten) voor een remigratiebonus en waarschuwde tegen segregatie, ze deed dat echter niet door enkel een 'buitenlanders zijn kut'-geluid te laten horen.
quote:'Maar we discrimineren niet, hoor'
Op dinsdag 18 november 2003 21:42 schreef Kozzmic het volgende:
Het is meteen duidelijk waar deze partij staat, het is stuk voor stuk plichten voor allochtonen
V.
quote:Nee, dit is positieve discriminatie he
Op dinsdag 18 november 2003 23:12 schreef Verbal het volgende:'Maar we discrimineren niet, hoor'
V.
F.
quote:Ooooh, extra aandacht voor onze medelanders... aha.
Op dinsdag 18 november 2003 23:13 schreef Furby het volgende:[..]
Nee, dit is positieve discriminatie he
F.
Goed man!
V.
quote:Ik heb gewoon gelachen, ik kon er geen schaamtegevoel van krijgen.
Op dinsdag 18 november 2003 23:58 schreef Zweetbek het volgende:
Ik zag laatst op tv die club van M. Smit op weg naar een bijeenkomst van Het Vlaams Blok. In de touringbus moesten ze zich voorstellen, volwassen mensen die van domheid nog niet 2 volzinnen achter elkaar konden zeggen. Om plaatsvervangende schaamte van te krijgen.
quote:Geweldige zin eigenlijk.
Rotterdam kan geen enkele asielzoeker meer opvangen en zeker niet in wijken als Spangen, Katendrecht, de Tarwewijk of Bloemhof.
quote:Heeft iemand een bron hiervoor?
9. MoskeestopHet aantal moskeeën in Rotterdam is sterk gegroeid in de laatste jaren. Nu dient er een complete bouwstop te worden ingevoerd voor moskeeën.
quote:Zoek een fiets, en fiets half rotterdam af, je ziet er vanzelf wel een stuk of
Op woensdag 19 november 2003 04:39 schreef Sidekick het volgende:Heeft iemand een bron hiervoor?
quote:Waarschijnlijk kom je zelfs meer protserige moskees tegen dan kerken.
Op woensdag 19 november 2003 05:06 schreef boeiend007 het volgende:[..]
Zoek een fiets, en fiets half rotterdam af, je ziet er vanzelf wel een stuk of
teveel
quote:Evenals de SP is hij er kennelijk vroeg bji met zjin NieuwRechtse variant
Op maandag 17 november 2003 13:48 schreef freako het volgende:[..]
Smit heeft een achterban van acht-jarigen?
.
quote:Mensen let op!
Op dinsdag 18 november 2003 23:58 schreef Zweetbek het volgende:
Ik zag laatst op tv die club van M. Smit op weg naar een bijeenkomst van Het Vlaams Blok. In de touringbus moesten ze zich voorstellen, volwassen mensen die van domheid nog niet 2 volzinnen achter elkaar konden zeggen. Om plaatsvervangende schaamte van te krijgen.
Je hebt 6 uur lang een camera van NOVA op je oog staan en ze zenden maar 5 minuutjes uit. Er wordt dus een hoop geknipt op de zoals ik het noem "linkse" manier.
Rechts wordt al gedeeltelijk doodgezwegen met oa. knipwerk in opnamens zoals in NOVA, en de altijd maar vergelijking met 40-45.
Velen mensen zoals jullie hebben al vaak hun oordeel klaar liggen zonder dat ze weten waar ze het werkelijk over hebben.
Het verhaal wat Smit in antwerpen vertelde was veel langer maar door wat mooi knipwerk weer geweldig ingekort. Om over de uitzending van SBS6 maar te zwijgen.
Het commentaar van "en hier wist Smit niks meer op te zeggen" was onterecht. Hij heeft wel degelijk antwoord gegeven maar SBS6 deed "knip"
Als je dus echt met goede argumenten tegen rechts wilt komen gebruik dan liever niet de wat er in de media staat maar haal informatie van nieuwrechts.nl zelf af.
Of bezoek eens een informatieavond. Wordt je veel wijzer van.
quote:Valt wel mee hoor. De staat een eftelingcreatie langs het spoor in aan de schie. Is er nu eentje in aanbouw op zuid. Voor de rest zijn ze allemaal gevestigd in oude schoolpanden of in oude kerken.
Op woensdag 19 november 2003 10:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Waarschijnlijk kom je zelfs meer protserige moskees tegen dan kerken.
-toevoeging- En staat dus gelijk wat betreft protserige geloofshuizen. Staat in het centrum een Russisch orthodoxe kerk die ook niet zou mistaan in het sprookjesbos
[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-11-2003 18:06]
quote:Precies want alle media zijn zo links als de neten en spannen samen met de linkse kerk om fatsoenlijke mensen verdacht te maken en nieuwrechts.nl is de objectiviteit zelve.
Op woensdag 26 november 2003 16:47 schreef rob2003 het volgende:Als je dus echt met goede argumenten tegen rechts wilt komen gebruik dan liever niet de wat er in de media staat maar haal informatie van nieuwrechts.nl zelf af.
Of bezoek eens een informatieavond. Wordt je veel wijzer van.
quote:Niet alle media spannen samen
Op woensdag 26 november 2003 18:16 schreef Parabola het volgende:[..]
Precies want alle media zijn zo links als de neten en spannen samen met de linkse kerk om fatsoenlijke mensen verdacht te maken en nieuwrechts.nl is de objectiviteit zelve.
quote:Ze hebben bij de peilingen eens op een zetel of 8 of zelfs nog meer gestaan. Maar toen kwam die reportage met Bas van Hout er bij...
Op vrijdag 14 november 2003 00:03 schreef Kozzmic het volgende:
Het onderzoek...
[..]Leuke stellingen hoor, maar dit zijn natuurlijk geen exclusieve standpunten van Nieuw Rechts. Behalve misschien dat volkslied dat op scholen moet worden gezongen...
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:16 schreef Parabola het volgende:[..]
Precies want alle media zijn zo links als de neten en spannen samen met de linkse kerk om fatsoenlijke mensen verdacht te maken en nieuwrechts.nl is de objectiviteit zelve.
Vertel nou eens. Word je zelf niet ontzettend moe van die denkwijze?
quote:Vertel nou eens. Weet je echt niet wat een
Op donderdag 27 november 2003 02:22 schreef Nyrem het volgende:[..]
Vertel nou eens. Word je zelf niet ontzettend moe van die denkwijze?
quote:Het aantal zetels is gebaseerd op het volgende stukje tekst in het onderzoek...
Op donderdag 27 november 2003 10:01 schreef pberends het volgende:
Met een goede partijstructuur zijn 15 zetels wel mogelijk. De Hond houdt totaal geen rekening met de retoriek en de mogelijke media-aandacht. Deze peiling gaat uit van van een NieuwRechts dat bij het grote volk nog helemaal niet bekend is. Of het een goede zaak ik laat ik aan de kiezer over.
quote:Vervolgens zegt 1% zeker op NR te stemmen, 3% zegt dat er grote kans is dat ze op NR zullen stemmen en 4% zegt dat er vrij grote kans is. Dat is denk ik niet erg betrouwbaar, aan de hand van de 5 stellingen en het stukje tekst kun je nooit een goed beeld van ene partij hebben. En verder ben ik het met je eens dat toekomstige media-aandacht zeer belangrijk is voor het resultaat dat deze partij uiteindelijk zal behalen.
De 5 stellingen zijn voorlopige kernpunten van de nieuwe politieke beweging Nieuw Rechts. Voormalig gemeenteraadslid van Leefbaar Rotterdam Michiel Smit is na een conflict uit deze partij vertrokken. Hij ging verder als Nieuw Rechts. Zoals de SP de meest linkse partij is in vergelijking tot Groen Links en PvdA zo wil Nieuw Rechts wil de meest rechtse variant van de LPF en de VVD zijn.Als er vandaag landelijke verkiezingen gehouden zouden worden hoeveel kans is er dan dat u op Nieuw Rechts zou stemmen?
quote:Zou het kunnen dat een overmatige aanwezigheid op Fok! een niet-representatieve indruk geeft van het percentage xenofoben onder de Nederlanders?
Op donderdag 27 november 2003 10:01 schreef pberends het volgende:
Met een goede partijstructuur zijn 15 zetels wel mogelijk. De Hond houdt totaal geen rekening met de retoriek en de mogelijke media-aandacht. Deze peiling gaat uit van van een NieuwRechts dat bij het grote volk nog helemaal niet bekend is. Of het een goede zaak ik laat ik aan de kiezer over.
quote:Het is gewoon een zootje.
Op donderdag 27 november 2003 10:16 schreef Parabola het volgende:[..]
Zou het kunnen dat een overmatige aanwezigheid op Fok! een niet-representatieve indruk geeft van het percentage xenofoben onder de Nederlanders?
Wat het Vlaams Blok hier haalt, moet Nieuw Rechts in Nederland kunnen halen met een goede partij-structuur.
Er zijn gewoon flinke problemen en het is flink uit de hand gelopen. Zie het succes van het Vlaams Blok en bedenk dan nog eens dat het Vlaams Blok enkele zeer bekrompen standpunten heeft inzaken thema's als abortus.
quote:Denk jij serieus dat dat ze stemmen kost?
Op donderdag 27 november 2003 11:27 schreef Spartak het volgende:[..]
bedenk dan nog eens dat het Vlaams Blok enkele zeer bekrompen standpunten heeft inzaken thema's als abortus.
Maar ik zie die potentie in Nederland nog niet zo, of er moet een echte charismatische leider opstaan.
quote:Jazeker, zoals wel meer standpunten. Ik ken mensen die Agalev stemden, SP.A stemmen, VLD stemmen, CD&V stemmen... De meesten van hen kunnen zich allemaal vinden in de vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Blok, volkomen zelfs, compleet mee eens, alleen hebben ze zo'n aversie tegen bepaalde andere standpunten van het Blok dat ze er niet op stemmen....
Op donderdag 27 november 2003 11:40 schreef Parabola het volgende:[..]
Denk jij serieus dat dat ze stemmen kost?
Voor de vreemdelingenstandpunten van het Blok is in Vlaanderen zeker draagvlak, helemaal na het migrantenstemrecht-dossier wat een symbooldossier is geworden, alleen voor de bekrompen houding omtrent abortus, de plannen omtrent jongerenbeleid en dergelijke is wat minder draagvlak.
Juist dat is het "gevaar" denk ik. Andere partijen willen zo halsstarrig bepaalde items buiten het debat houden, dat mensen naar het Vlaams Blok gaan, terwijl ze bepaalde dingen die het Blok wil juist totaal niet willen. Hoe anders is het te verklaren dat mensen eerst kiezen voor een liberale partij en vervolgens overstappen naar het Blok? Of dat mensen van Agalev ineens switchen naar Vlaams Blok?
quote:Ik ben rechtsdenkend, maar zal nooit op een NR stemmen, omdat hun ideeen te belachelijk voor woorden zijn. Wel geloof ik in een heropleving van de LPF als ze het goed aanpakken (dat is nog maar afwachten). Maar hun ideeen zijn realistischer en genuanceerder. Het Vlaams Blok en NR teert teveel op onderbuikgevoelens en werkt geen enkel idee uit tot iets bruikbaars waar zelfs een allochtoon het mee eens kan zijn. Dat is bij de LPF wel het geval, maar daar wordt nu teveel een negeerhetze tegen uitgevoerd. Dat werkt dan vervolgens partijen als NR en bijvoorbeeld ook AEL in de hand. Ik zie ze als randverschijnselen van de huidige maatschappij, waarmee ik niet gelijk zeg dat ze volledig ongelijk hebben.
Op donderdag 27 november 2003 11:27 schreef Spartak het volgende:[..]
Het is gewoon een zootje.
Wat het Vlaams Blok hier haalt, moet Nieuw Rechts in Nederland kunnen halen met een goede partij-structuur.
Er zijn gewoon flinke problemen en het is flink uit de hand gelopen. Zie het succes van het Vlaams Blok en bedenk dan nog eens dat het Vlaams Blok enkele zeer bekrompen standpunten heeft inzaken thema's als abortus.
quote:okay, dat wist ik niet. Maar in NL hebben we de SP. Negatief over de integratie en toch pro-abortus. Dus hier heb je die keuze wel.
Op donderdag 27 november 2003 11:45 schreef Spartak het volgende:[..]
Jazeker, zoals wel meer standpunten. Ik ken mensen die Agalev stemden, SP.A stemmen, VLD stemmen, CD&V stemmen... De meesten van hen kunnen zich allemaal vinden in de vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Blok, volkomen zelfs, compleet mee eens, alleen hebben ze zo'n aversie tegen bepaalde andere standpunten van het Blok dat ze er niet op stemmen....
Voor de vreemdelingenstandpunten van het Blok is in Vlaanderen zeker draagvlak, helemaal na het migrantenstemrecht-dossier wat een symbooldossier is geworden, alleen voor de bekrompen houding omtrent abortus, de plannen omtrent jongerenbeleid en dergelijke is wat minder draagvlak.
Juist dat is het "gevaar" denk ik. Andere partijen willen zo halsstarrig bepaalde items buiten het debat houden, dat mensen naar het Vlaams Blok gaan, terwijl ze bepaalde dingen die het Blok wil juist totaal niet willen. Hoe anders is het te verklaren dat mensen eerst kiezen voor een liberale partij en vervolgens overstappen naar het Blok? Of dat mensen van Agalev ineens switchen naar Vlaams Blok?
quote:Dat scheelt wel, al denkt de SP wel aan andere kant op in vergelijking met het Vlaams Blok. Hoewel ze beiden de conclusie trekken dat de integratie is mislukt.
Op donderdag 27 november 2003 11:55 schreef Parabola het volgende:[..]
okay, dat wist ik niet. Maar in NL hebben we de SP. Negatief over de integratie en toch pro-abortus. Dus hier heb je die keuze wel.
In Vlaanderen willen de linkse partijen (AEL, PvdA, SP.A en Agalev) die conclusie maar niet trekken. Dat is ook een verschil tussen Nederland en Vlaanderen denk ik.
Ik denk dat veel autochtone Nederlanders in achterstandswijken kiezen voor de SP of niet?
quote:Juist niet lijkt mij, maar dat hangt ook van de sociale klasse en opleiding af. En dan is ook nog niet alles gezegd.
Op donderdag 27 november 2003 11:59 schreef Spartak het volgende:Ik denk dat veel autochtone Nederlanders in achterstandswijken kiezen voor de SP of niet?
Misschien ontbreekt het in Belgie aan alternatieven en is Vlaams Blok enige keus die overblijft?
quote:Ik heb geen cijfers paraat, maar het zou me niets verbazen.
Op donderdag 27 november 2003 11:59 schreef Spartak het volgende:Ik denk dat veel autochtone Nederlanders in achterstandswijken kiezen voor de SP of niet?
Is de conclusie dan dat we het aan Jan M. te danken hebben dat Nieuw Rechts het hier niet haalt?
quote:Ik denk dat ze toch wel gedeeltelijk (!!) uit dezelfde vijver vissen. Natuurlijk zijn er mensen die NR kiezen die nooit en te nimmer voor een linkse partij zouden kiezen, maar ik denk dat beide partijen ook wel mensen in achterstandswijken die zich in de steek gelaten voelen door de overheid aanspreken.
Op donderdag 27 november 2003 12:03 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik heb geen cijfers paraat, maar het zou me niets verbazen.
Is de conclusie dan dat we het aan Jan M. te danken hebben dat Nieuw Rechts het hier niet haalt?
Cijfers heb ik niet, maar is puur een persoonlijk gevoel. Die mensen willen een leefbare wijk, dan denk ik dat ze al gauw uitkomen bij SP en NR. NR omschreef zichzelf toch ook als een soort rechtse SP? Neem aan dat ze dan ook met gerichte (en makkelijke) acties hun doelgroep willen bereiken, net zoals de SP.
Ik denk dat Nieuw Rechts, hoe de media er ook op zal reageren, minimaal 6 zetels moet kunnen halen als ze er niet meteen een bende van maken zoals de LPF.
quote:Nee, eerder averechts. Ik durf zelfs de stelling aan dat juist vanwege een Jan M. de NR bestaansrecht heeft.
Op donderdag 27 november 2003 12:03 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik heb geen cijfers paraat, maar het zou me niets verbazen.
Dank u Jan.
(aktie = - reaktie)
quote:Wil je een aanpak van de verloedering van de wijken en wil je appelleren tegen de gebrekkige integratie dan kom je uit bij het Vlaams Blok. Veel mensen stemmen er dan nog niet op, vanwege bepaalde standpunten van het Blok, maar dat houden ze 2 keer vol, misschien 3 keer. Maar daarna stromen er steeds meer binnen bij het Blok, omdat de rest de problemen niet eens wil benoemen, laat staan oplossen. Zie het rapport Van San. Men wist niet hoe snel men dat onder de tafel moest gaan vegen.
Op donderdag 27 november 2003 12:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Juist niet lijkt mij, maar dat hangt ook van de sociale klasse en opleiding af. En dan is ook nog niet alles gezegd.
Misschien ontbreekt het in Belgie aan alternatieven en is Vlaams Blok enige keus die overblijft?
Wat je ook ziet is dat als mensen eenmaal voor het Blok hebben gekozen, dat ze dan niet snel meer naar een andere partij overstappen.
quote:Even een zijstapje. Zou het bestaansrecht van de SP dan ook voortkomen uit de opkomst van de CD begin jaren '90?
Op donderdag 27 november 2003 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
pi:
[..]Nee, eerder averechts. Ik durf zelfs de stelling aan dat juist vanwege een Jan M. de NR bestaansrecht heeft.
Dank u Jan.
(aktie = - reaktie)
Overigens zie ik het anders, de opkomst van iets extremere partijen komt door dat de centrumpartijen hun vleugels minder goed afdekken. Hoewel daar bij de VVD voorlopig geen angst voor hoeft te zijn .
quote:Werd er toen niet geschreven dat de SP uit was op CD-kiezers?
Op donderdag 27 november 2003 12:11 schreef du_ke het volgende:[..]
Even een zijstapje. Zou het bestaansrecht van de SP dan ook voortkomen uit de opkomst van de CD begin jaren '90?
quote:Dat sluit ik inderdaad niet uit.
Op donderdag 27 november 2003 12:11 schreef du_ke het volgende:
Even een zijstapje. Zou het bestaansrecht van de SP dan ook voortkomen uit de opkomst van de CD begin jaren '90?
quote:Beetje kort door de bocht, maar er zit een kern van waarheid in. Met name de linkerhelft van VVD zou een onnodige verrooiing kunnen krijgen waar aan de rechterflank teveel de liberale standpunten worden genegeerd.
Overigens zie ik het anders, de opkomst van iets extremere partijen komt door dat de centrumpartijen hun vleugels minder goed afdekken. Hoewel daar bij de VVD voorlopig geen angst voor hoeft te zijn.
quote:In die zienswijze mag je binnenkort de oprichting van een liberale partij verwachten (of de opleving van D66, maar dat lijkt me sterk).
Overigens zie ik het anders, de opkomst van iets extremere partijen komt door dat de centrumpartijen hun vleugels minder goed afdekken. Hoewel daar bij de VVD voorlopig geen angst voor hoeft te zijn
.
quote:Heel goed, ik zie echter zeer zeker een opleving van VVD en LPF in het verschiet. Dat werd overigens al jaren geleden door Bolkestein voorspeld.
Op donderdag 27 november 2003 12:14 schreef Parabola het volgende:[..]
In die zienswijze mag je binnenkort de oprichting van een liberale partij verwachten (of de opleving van D66, maar dat lijkt me sterk).
quote:LPF had 26 zetels behaald, dat draagvlak kan niet ineens verdwenen zijn. Dat ze nu zo marginaal zijn, ligt puur aan hun eigen relletjes en machtstrijd binnen de partij.
Op donderdag 27 november 2003 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heel goed, ik zie echter zeer zeker een opleving van VVD en LPF in het verschiet. Dat werd overigens al jaren geleden door Bolkestein voorspeld.
quote:Precies! Daarom blijf ik ze nauwgezet volgen!
Op donderdag 27 november 2003 12:18 schreef Spartak het volgende:[..]
LPF had 26 zetels behaald, dat draagvlak kan niet ineens verdwenen zijn. Dat ze nu zo marginaal zijn, ligt puur aan hun eigen relletjes en machtstrijd binnen de partij.
Overigens voorspelde Bolkestein uiteraard niet dat de LPF zou opleven... ( )
quote:Janmaat was wel een verkiezingsthema van de SP in 1994. Belichting van de ideeën en de wijze van stemmen in het parlement, waarmee de SP wilde aantonen dat de CD allerminst opkwam voor degenen die zich aangetrokken voelde tot Janmaat c.s..
Persoonlijk denk ik overigens dat het buitenlandersthema nauwelijks gespeeld heeft bij de opkomst van de SP. Die hebben meer profijt gehad aan Kok die in een kabinet met het CDA o.m. de WAO aanpakte.
quote:Nee, dat was veel eerder. Halverwege de jaren 80, toen de SP de brochure Gastarbeid en kapitaal publiceerde.
Op donderdag 27 november 2003 12:13 schreef Spartak het volgende:[..]
Werd er toen niet geschreven dat de SP uit was op CD-kiezers?
quote:
Op donderdag 13 november 2003 23:58 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zoveel aandacht gegeven aan die peilingen van De Hond. Er klopt nooit geen zak van.
quote:Nee, maar de VVD doet de laatste tijd niet voor niets gewaagde rechtse uitspraken natuurlijk.
Op donderdag 27 november 2003 12:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Precies! Daarom blijf ik ze nauwgezet volgen!
Overigens voorspelde Bolkestein uiteraard niet dat de LPF zou opleven... (
)
quote:Bij de VVD is er vast geloof in dat ze ooit de grootste partij van Nederland zullen zijn, en dat ook voor langere tijd zullen blijven. Dat geloof is er sinds de verkiezingen van 1994, waar de VVD een redelijke winst boekte en de traditionele machtspartijen CDA en PvdA een forse stap terug moesten maken. De VVD verwachtte met name te profiteren van de neergang van het CDA, maar bijna 10 jaar later zijn die verhoudingen weer omgekeerd.
Op donderdag 27 november 2003 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heel goed, ik zie echter zeer zeker een opleving van VVD en LPF in het verschiet. Dat werd overigens al jaren geleden door Bolkestein voorspeld.
quote:Nu liggen er echter maatschappelijke problemen die roepen om onconventionele snelle oplossingen zonder al teveel poldermodeloverleg.
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Bij de VVD is er vast geloof in dat ze ooit de grootste partij van Nederland zullen zijn, en dat ook voor langere tijd zullen blijven. Dat geloof is er sinds de verkiezingen van 1994, waar de VVD een redelijke winst boekte en de traditionele machtspartijen CDA en PvdA een forse stap terug moesten maken. De VVD verwachtte met name te profiteren van de neergang van het CDA, maar bijna 10 jaar later zijn die verhoudingen weer omgekeerd.
quote:En juist daarom valt de oprichting van een liberale partij te verwachten. Volgens veel liberalen is de VVD te vervlochten met het poldermodel in het algemeen en de werkgeversorganisaties in het bijzonder.
Op donderdag 27 november 2003 12:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nu liggen er echter maatschappelijke problemen die roepen om onconventionele snelle oplossingen zonder al teveel poldermodeloverleg.
Afgezien van Geert W en Hirsi A hoor ik ook weinig onconventionele geluiden uit de VVD komen.
quote:Ik heb er maar een nieuw topic over geopend
Op donderdag 27 november 2003 12:33 schreef Parabola het volgende:[..]
En juist daarom valt de oprichting van een liberale partij te verwachten. Volgens veel liberalen is de VVD te vervlochten met het poldermodel in het algemeen en de werkgeversorganisaties in het bijzonder.
Afgezien van Geert W en Hirsi A hoor ik ook weinig onconventionele geluiden uit de VVD komen.
quote:Daar kan ik je helaas gelijk in geven. Het wordt tijd voor wat meer charisma. Overigens doet van Aartsen dat beter dan verwacht.
Op donderdag 27 november 2003 12:33 schreef Parabola het volgende:[..]
En juist daarom valt de oprichting van een liberale partij te verwachten. Volgens veel liberalen is de VVD te vervlochten met het poldermodel in het algemeen en de werkgeversorganisaties in het bijzonder.
quote:Tot zo! Eerst even wat nuttige dingen doen, helaas verdien ik niet mijn boterham door met jullie hier discussie te voeren.
Op donderdag 27 november 2003 12:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik heb er maar een nieuw topic over geopend
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |