Wie is het met de stelling (on)eens?
En overal stoppen is ook zinloos
Wie stemt voor afschaffing?
quote:Tijdens spitsuren sowiezo.
Op woensdag 12 november 2003 23:26 schreef CasB het volgende:
Hmmz moet de chauffeur dan alles onthouden of overal stoppen voor niks?
quote:Volgen toch vaste lijnen. Ik bedoel elke halte stoppen op de lijn, waar die mogelijk zou kunnen stoppen als het stopding zou ingedrukt zijn. DUH
Op woensdag 12 november 2003 23:27 schreef florisje het volgende:
hoe wou je de bus dan laten stoppen? jij leeft zeker in een grote stad en reist alleen maar tijdens piekuren? dan stopt ie idd overal, maar op het platteland maar op 1 van de 3 haltes ofzo. en dan is het ook leuk als je tussen een groep blerende kotertjes staat...
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 12-11-2003 23:30]
Het kost verdorie ruim een kwartier extra als de bus bij elke halte zou stoppen...
Als je niet weet waar je eruit moet, vraag je gewoon even aan de chauffeur of die je even wil zeggen wanneer je eruit moet.
De meeste mensen in de bus zitten vaker op die route en weten dus echt wel waar ze moeten uitstappen.
quote:Bespaard een boel diesel/stroom.
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:ben ik ook voor
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:Of je maakt gewoon een bus die net zo lang is als het traject.
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:Kijk daar kunnen we wat mee
Op woensdag 12 november 2003 23:31 schreef laffer het volgende:
of je maakt èèn halte die zo lang is dattie de hele route bestrijkt!!
dan hoeft die bus/tram niet eens meer uit te rijden en iedereen stapt op de juiste halte uit!
quote:Om met Drs P te spreken:
Op donderdag 13 november 2003 00:57 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Of je maakt gewoon een bus die net zo lang is als het traject.
quote:
Ik breng de mensen heen, ik breng anderen weer terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer
Dan vaart hij uit, dan legt hij aan, dan hij steekt hij weer van wal
En ondertussen klinkt langs berg en dal mijn hoorngeschal
quote:Rondje om de kerk!
Op woensdag 12 november 2003 23:25 schreef Minisuisse het volgende:
Laten we bussen voortaan maar van één punt naar het andere rijden zonder tussenstoppen.En overal stoppen is ook zinloos
Oke de RET buschauffeurs zijn wel af en toe zo,n stelletje tuinkabouters dat ze af en toe vergeten dat je op de knop geramd heb en gewoon je halte voorbij scheuren.
quote:mee eens. Gewoon pendeldiensten tussen belangrijke knooppunten in de stad. Zal een hoop schelen op andere lijnen (maar hebben ze wel meer bussen en chaufeurs nodig denk ik)
Op donderdag 13 november 2003 09:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben wel voor meer zg spits lijnen die je dwars door de stad vervoeren zonder al te veel tussen haltes. Dus bv in Amsterdam van CS naar Leidseplein in 5 min, dan door naar bv WTC ofzo. Van de hoofdpunten vanwaar je snel op lijnen kan overstappen die wel overal stoppen.
quote:Vreselijk oneens, waar ik in de bus zit, stopt ie maar bij de helft vd haltes!
Op woensdag 12 november 2003 23:23 schreef pberends het volgende:
Die irritante zuigende rooie rotknopjes in het openbaar vervoer (iig tram en bus) moeten afgeschaft worden.
Het is compleet nutteloos, kost veel geld, en het belangrijkste: het maakt nieuwe reizigers zenuwachtig. Ze weten waar ze moeten uitstappen dus weten ze ook niet wanneer ze moeten drukken; en ja dan is het te laat. Die ene halte die dan af en toe bespaart blijft is dan jammer hoor.Wie is het met de stelling (on)eens?
Ze weten waar ze moeten uitstappen dus weten ze ook niet wanneer ze moeten drukken;
quote:Bij mij zuigen ze niet, p.
Op woensdag 12 november 2003 23:23 schreef pberends het volgende:
Die irritante zuigende rooie rotknopjes in het openbaar vervoer (iig tram en bus) moeten afgeschaft worden.
Het is compleet nutteloos, kost veel geld, en het belangrijkste: het maakt nieuwe reizigers zenuwachtig. Ze weten waar ze moeten uitstappen dus weten ze ook niet wanneer ze moeten drukken; en ja dan is het te laat. Die ene halte die dan af en toe bespaart blijft is dan jammer hoor.Wie is het met de stelling (on)eens?
quote:Hahaha, en kan je me ook uitleggen wat daar het voordeel van is?
Op vrijdag 14 november 2003 10:13 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Tjah.. kan je er niet iets worden verzonnen dat als die chauffeur de halte voorbij wilt rijden er een lichtje gaat branden je dan dat lampje uitzet in plaats van aanzet..
LOL
quote:hmmz...
Op zaterdag 15 november 2003 12:58 schreef Kogando het volgende:[..]
Hahaha, en kan je me ook uitleggen wat daar het voordeel van is?
LOL
situatie 2: je moet op knopje drukken om licht uit te doen...
Als je in de bus zit en het licht gaat branden omdat de chauffeur langs de halte wilt gaan rijden (dit valt natuurlijk op als er een lichtje of licht gaat branden en er zijn ook wel heel erg opvallende manieren voor te bedenken) moet je dus op dat knopje drukken om het lichtje uit te doen zodat de chauffeur kan zien dat er wel iemand moet instappen...
Situatie 2 is dus in feite wel beter, hij klinkt misschien wel wat onlogisch! de knopjes moeten dus niet helemaal afgeschaft worden, maar de functie moet worden omgedraaid..
alle rails verwijderen en asfalteren.
auto's op waterstof eindelijk invoeren
huidige kabinet massaal ontslaan en nederland mobiel stemmen
waterstof / benzineprijzen verlagen naar 40 cent per liter zoals een jaar of 15 geleden
en niet meer zeiken en gewoon lekker rijden
(tot zover hoopvolle poging )
quote:Eigenlijk ben ik blij dat die stopknoppen wél bestaan. 't Is een beetje lullig als je in een bus zit en finaal je eigen huis voorbij rijdt, omdat de bus geen stopknop heeft. Een bus is er speciaal voor om mensen zo dicht mogelijk bij de plek te brengen waar ze zijn moeten. En zonder stopknop kun je dat wel schudden.
Op woensdag 12 november 2003 23:23 schreef pberends het volgende:
Die irritante zuigende rooie rotknopjes in het openbaar vervoer (iig tram en bus) moeten afgeschaft worden.
Het is compleet nutteloos, kost veel geld, en het belangrijkste: het maakt nieuwe reizigers zenuwachtig. Ze weten waar ze moeten uitstappen dus weten ze ook niet wanneer ze moeten drukken; en ja dan is het te laat.
quote:Metro2005 for president
Op maandag 17 november 2003 12:43 schreef Metro2005 het volgende:
beter plan:alle rails verwijderen en asfalteren.
auto's op waterstof eindelijk invoeren
huidige kabinet massaal ontslaan en nederland mobiel stemmen
waterstof / benzineprijzen verlagen naar 40 cent per liter zoals een jaar of 15 geledenen niet meer zeiken en gewoon lekker rijden
(tot zover hoopvolle poging )
quote:ben ik ff blij dat ik dat gezeik niet heb met het openbaar vervoer en gewoon mijn eigen chauffeur heb..
Op maandag 17 november 2003 14:44 schreef GWD het volgende:
goed plan, we schaffen bussen af en zorgen dat OV houders gratis met de taxi kunnen ... geen knopjes en niet in een vieze bus. Wat een uitkomst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |