Maar welke bedoel je dan?quote:Op zondag 5 december 2004 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
oh zie het nu
panzer 4 wil zeggen de 4de tank van de panzer familie
daarovoor heb je panzer 1 tot 3 net zoals je de leopard 1 en 2 hebt
update 2 wil zeggen 2de revisie in dit geval sloping armor en een groter kanon
net als in de leopard 2a6
Ik ben het even kwijt. Uitgaande van de Panzerkampfwagen IV ausf. A als eerste versie zou "update 1" de ausf. B en "update 2" de ausf. C zijn, niet? Die hadden alledrie exact het zelfde KwK L24 kanon. Een groter kanon kwam er pas vanaf de ausf. G (KwK L48) en "sloping armour" had de Pz. IV nooit.quote:Op zondag 5 december 2004 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
panzer 4 wil zeggen de 4de tank van de panzer familie
daarovoor heb je panzer 1 tot 3 net zoals je de leopard 1 en 2 hebt
update 2 wil zeggen 2de revisie in dit geval sloping armor en een groter kanon
net als in de leopard 2a6
Off-topic, maar ter informatie: onderzoekers zijn het inmiddels eens dat er feitelijk nooit een "F2" heeft bestaan. Deze heette in officiële documenten al meteen ausführung G.quote:Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[...]
# Panzer IV Ausf F2 - 1942, 175 stuks. met een Pak 40 (anti-tank geschut.)
# Panzer IV Ausf G - 1942-43, 1687 stuks.
Ah, ik dacht dat de G verschilde met de F2 door dikker pantser en aanpassingen voor de koude wintersquote:Op zondag 5 december 2004 12:38 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Off-topic, maar ter informatie: onderzoekers zijn het inmiddels eens dat er feitelijk nooit een "F2" heeft bestaan. Deze heette in officiële documenten al meteen ausführung G.
ja ik wist ook niet dat er zoveel revisies waren dus ik denk dan de Gquote:Op zondag 5 december 2004 12:35 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Ik ben het even kwijt. Uitgaande van de Panzerkampfwagen IV ausf. A als eerste versie zou "update 1" de ausf. B en "update 2" de ausf. C zijn, niet? Die hadden alledrie exact het zelfde KwK L24 kanon. Een groter kanon kwam er pas vanaf de ausf. G (KwK L48) en "sloping armour" had de Pz. IV nooit.
Dus welke tank bedoel je nou?![]()
Nee. De westelijke geallieerden hadden al lang van tevoren afspraken gemaakt over wie Berlijn zou veroveren (o.a. in Jalta) en waren allang blij dat de Sovjets deze taak op zich zouden nemen vanwege de te verwachten verliezen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef Pumatje het volgende:
En nee, de amerikanen zouden dolgraag berlijn hebben veroverd als vlaggetje op de taart, dit lukte ze niet, maar de russen wel, die waren niet meer te stuiten
Welke doorslaggevende "experimentele wapens" werden dan wel tegen de Russen en niet tegen de westelijke geallieerden ingezet?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef Pumatje het volgende:
wat jij vergeet is dat de russen stukken meer op zich af kregen dan de westerse geallieerden, tigers, king tigers, sturmgeshutz, andere experimentele wapens , die aan het eind van de oorlog gigantisch effectief bleken te zijn.
Ben je feitelijk niet in de war met de Panzerkampfwagen V (Panther) ivm je opmerkingen over een groter kanon en sloping armor?quote:Op zondag 5 december 2004 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja ik wist ook niet dat er zoveel revisies waren dus ik denk dan de G
ja dat zal het zijn dacht dat de tiger 5 was maar die is blijkbaar panzer 6quote:Op zondag 5 december 2004 14:19 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Ben je feitelijk niet in de war met de Panzerkampfwagen V (Panther) ivm je opmerkingen over een groter kanon en sloping armor?
tut tut tut...quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pumatje, Als je eens een bron noemde voor je beweringen? Ik zie tamelijk veel nonsens ertussendoor sijpelen, namelijk. Onder andere: Speer ontwierp de Westwall niet, dat was Todt. Speer werd pas Minister na de dood van Todt.
Heb je gezien hoe klein ze zijn he? Dat kan toch niet normaal zijn toch.quote:Op zaterdag 8 november 2003 02:55 schreef daReaper het volgende:
is japan zo misvormd dan?
Zo wil ik het niet echt zeggen, ze hebben de meeste druk gekregen, en alles werd inde strijd gezet wat mogelijk was. het oostfront kreeg veel grotere aandacht dan het west, ook werden er gigantisch veel divisies geruild en wapens toen de geallieerde invasie nog niet eens begonnen was.quote:Op zondag 5 december 2004 14:13 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Nee. De westelijke geallieerden hadden al lang van tevoren afspraken gemaakt over wie Berlijn zou veroveren (o.a. in Jalta) en waren allang blij dat de Sovjets deze taak op zich zouden nemen vanwege de te verwachten verliezen.
[..]
Welke doorslaggevende "experimentele wapens" werden dan wel tegen de Russen en niet tegen de westelijke geallieerden ingezet?
off-topic: vanwaar de bijnaam "Pumatje"?
Moeilijk om hierop te reageren want elke logica ontbreekt. Wat bedoel je met "grotere aandacht voor het oostfront"? Relatief of absoluut? En wat bedoel je met het ruilen van divisies?quote:Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
Zo wil ik het niet echt zeggen, ze hebben de meeste druk gekregen, en alles werd inde strijd gezet wat mogelijk was. het oostfront kreeg veel grotere aandacht dan het west, ook werden er gigantisch veel divisies geruild en wapens toen de geallieerde invasie nog niet eens begonnen was.
Ik ben je kwijt geloof ik. De Königstiger werd ingezet in bij alle grote slagen in het westen in 1944 en 1945. Wat bruggen hiermee temaken hebben is mij een raadsel. Bruggen in het oosten waren sterker dan in het westen?quote:Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
De russen kregen de King tiger op hun dak, hij werd natuurlijk niet alleen daar ingezet, maar er waren er zo weinig, dat de king tigers werden verplaatsd naar de gebieden waar ze het meest nodig waren. Echt inzetbaar inhet westen was hij niet, niet zo mobiel, de slappe bruggen zouden simpelweg bezwijken onder het gewicht van een king tiger.
En wat heeft dat met het verschil tussen Oostfront en Westfront temaken?quote:Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
Om de productie te versnellen van tanks e.d werd de koepel weggelaten, hier kwam de sturmgeshutz uit, dit wapen bleek hoogst effectief in een verdedigende rol, enkel hij kwam te laat , er waren te weinig, en er was een verschrikkelijk te kort aan aan brandstof.
Huh? Wat heeft dit allemaal met mijn vragen temaken?quote:Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
sturmgewehr weet ik niet al te veel van. Ik zal het boek over het oostfront eens openslaan.
welke duitse tank had volgens jullie sloping armor??quote:Op zondag 5 december 2004 14:19 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Ben je feitelijk niet in de war met de Panzerkampfwagen V (Panther) ivm je opmerkingen over een groter kanon en sloping armor?
De King Tigers zijn ingezet in Normandië, bij Market Garden en het Adennenoffensief. Het is in het westen van Europa waarschijnlijker dat je een geschikte brug tegen komt dat in Oost-Europa.quote:Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
De russen kregen de King tiger op hun dak, hij werd natuurlijk niet alleen daar ingezet, maar er waren er zo weinig, dat de king tigers werden verplaatsd naar de gebieden waar ze het meest nodig waren. Echt inzetbaar inhet westen was hij niet, niet zo mobiel, de slappe bruggen zouden simpelweg bezwijken onder het gewicht van een king tiger.
Panther, Königstiger.quote:Op zondag 5 december 2004 17:43 schreef Pumatje het volgende:
welke duitse tank had volgens jullie sloping armor??
Genoeg Russische en Poolse bruggetjes hielden hem ook niet. Over welke bekende Frans/Belgische bruggetjes heb je het? Geef eens een voorbeeld van een Königstiger die door zo'n bruggetje gezakt is.quote:Op zondag 5 december 2004 17:48 schreef Pumatje het volgende:
Nou nee hoor, ben ik het niet mee eens, die bekende franse/belgische bruggetjes hielden het gewicht niet.
Deze discussie ga ik niet met je aan. De Königstiger had sloping armour. Einde discussie.quote:Op zondag 5 december 2004 17:52 schreef Pumatje het volgende:
Koningstiger had geen sloping armor, toen de tijd dat hij in productie werd genomen ontdekte de duitsers het effectieve gebruik van sloping armor van de t-34 tanks pas.
Mja, tot zover het serieus nemen van pumatje''quote:Op zondag 5 december 2004 17:15 schreef Pumatje het volgende:
tut tut tut...
Speer deed dat wel, Todt Voerde het uit, todt was een construction company, dat niemand hierop reargeerd snap ik niet, want echt serieus komt het niet over --> , todt ontwierp het, dat is hetzelfde als dat de gamma bij wijze van spreke de erasmus brug even tekent.
Todt was heel simpelweg een constructie bedrijf in dienst van het rijk, niets meer. Het ronselde joden en arbeiders, veel polen om de bouw van plannen van het rijk uit te voeren.
quote:In 1938 kreeg hij de opdracht voor de bouw van de Westwall. Daartoe zette hij "Organisation Todt"op. Deze organisatie was op militaire leest geschoeid. Hij bouwde die uit tot een grote groep van bouwbureaus en transportbedrijven. Hij maakte bij het bouwen van de grote reeks zware verdedigingswerken zowel gebruik van vrijwilligers als van mensen uit de bezette gebieden die bij "Organisation Todt "als slaven werden gebruikt.
In 1940 werd Fritz Todt tot Minister van Bewapening en Munitie benoemd en een jaar later kreeg hij de verantwoordelijkheid over de watervoorraden en het energiebeheer.
In 1941 leed Duitsland zijn eerste nederlaag bij Moskou. De Duitse troepen hadden enorm te lijden van de strenge winter. Fritz Todt had in november 1941 een bezoek gebracht aan het hoofdkwartier van Generaal Guderian, bevelhebber van het Duitse 2e Pantserleger. Todt had daar een buitengewoon somber beeld gekregen van de militaire situatie aan het Oostfront. Hij geloofde niet meer in een Duitse overwinning. Op 4 december 1941 bracht Todt een bezoek aan Hitler in de Rijkskanselarij in Berlijn. Hij zette Hitler zijn denkbeelden uiteen en vroeg hem de oorlog te beëindigen. Op 8 februari 1942 vloog Todt naar het hoofdkwartier van Hitler in Rastenburg. Hij gaf Hitler aan de hand van de laatste uit Rusland binnengekomen verliescijfers een nog somberder beeld. Bij zijn vertrek uit Rastenburg ontplofte het vliegtuig van Todt kort na het opstijgen en stortte neer, waarbij hij om het leven kwam. Er bestaan sterke vermoedens dat de SS de hand in het ongeluk had. Fritz Todt werd na zijn dood in 1942 opgevolgd door Albert Speer.
ik was in de war met de normale tiger zie ik nu,quote:Op zondag 5 december 2004 17:55 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:
[..]
Deze discussie ga ik niet met je aan. De Königstiger had sloping armour. Einde discussie.
Als dit geen sloping armor is, wat is het dan wel?
[afbeelding]
jongen, leesmijn citatie gewoon even,quote:Op zondag 5 december 2004 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mja, tot zover het serieus nemen van pumatje''
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |