abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2004 @ 12:34:01 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23775858
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

oh zie het nu

panzer 4 wil zeggen de 4de tank van de panzer familie

daarovoor heb je panzer 1 tot 3 net zoals je de leopard 1 en 2 hebt

update 2 wil zeggen 2de revisie in dit geval sloping armor en een groter kanon

net als in de leopard 2a6
Maar welke bedoel je dan?
# Panzer IV Ausf A - 1937-38, 35 stuks
# Panzer IV Ausf B - 1938, 42 stuks
# Panzer IV Ausf C - 1938-39, 138 stuks
# Panzer IV Ausf D - 1939-40, 229 stuks
# Panzer IV Ausf E - 1930-41, 223 stuks
# Panzer IV Ausf F1 - 1941-42, 462 stuks
# Panzer IV Ausf F2 - 1942, 175 stuks. met een Pak 40 (anti-tank geschut.)
# Panzer IV Ausf G - 1942-43, 1687 stuks.
# Panzer IV Ausf H - 1943-44, 3774 stuks
# Panzer IV Ausf J - 1944-45, 1758 stuks.
# Wirbelwind - Quad 2 cm Flak.
# Möbelwagen - 3.7 cm Flak.
# Ostwind - 3.7 cm Flak.
# Kugelblitz - Twin 3 cm Flak
# Brummbär - met een 15 cm geschut
# Nashorn - 8.8 cm Pak
# Jagdpanzer IV - 7.5 cm Pak
# Stug IV - Panzer IV met Stug III opbouw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23775885
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

panzer 4 wil zeggen de 4de tank van de panzer familie

daarovoor heb je panzer 1 tot 3 net zoals je de leopard 1 en 2 hebt

update 2 wil zeggen 2de revisie in dit geval sloping armor en een groter kanon

net als in de leopard 2a6
Ik ben het even kwijt. Uitgaande van de Panzerkampfwagen IV ausf. A als eerste versie zou "update 1" de ausf. B en "update 2" de ausf. C zijn, niet? Die hadden alledrie exact het zelfde KwK L24 kanon. Een groter kanon kwam er pas vanaf de ausf. G (KwK L48) en "sloping armour" had de Pz. IV nooit.

Dus welke tank bedoel je nou?
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_23775928
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[...]
# Panzer IV Ausf F2 - 1942, 175 stuks. met een Pak 40 (anti-tank geschut.)
# Panzer IV Ausf G - 1942-43, 1687 stuks.
Off-topic, maar ter informatie: onderzoekers zijn het inmiddels eens dat er feitelijk nooit een "F2" heeft bestaan. Deze heette in officiële documenten al meteen ausführung G.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
  zondag 5 december 2004 @ 12:52:35 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23776177
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:38 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Off-topic, maar ter informatie: onderzoekers zijn het inmiddels eens dat er feitelijk nooit een "F2" heeft bestaan. Deze heette in officiële documenten al meteen ausführung G.
Ah, ik dacht dat de G verschilde met de F2 door dikker pantser en aanpassingen voor de koude winters
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23776991
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:35 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Ik ben het even kwijt. Uitgaande van de Panzerkampfwagen IV ausf. A als eerste versie zou "update 1" de ausf. B en "update 2" de ausf. C zijn, niet? Die hadden alledrie exact het zelfde KwK L24 kanon. Een groter kanon kwam er pas vanaf de ausf. G (KwK L48) en "sloping armour" had de Pz. IV nooit.

Dus welke tank bedoel je nou?
ja ik wist ook niet dat er zoveel revisies waren dus ik denk dan de G
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_23777583
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef Pumatje het volgende:
En nee, de amerikanen zouden dolgraag berlijn hebben veroverd als vlaggetje op de taart, dit lukte ze niet, maar de russen wel, die waren niet meer te stuiten
Nee. De westelijke geallieerden hadden al lang van tevoren afspraken gemaakt over wie Berlijn zou veroveren (o.a. in Jalta) en waren allang blij dat de Sovjets deze taak op zich zouden nemen vanwege de te verwachten verliezen.
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef Pumatje het volgende:
wat jij vergeet is dat de russen stukken meer op zich af kregen dan de westerse geallieerden, tigers, king tigers, sturmgeshutz, andere experimentele wapens , die aan het eind van de oorlog gigantisch effectief bleken te zijn.
Welke doorslaggevende "experimentele wapens" werden dan wel tegen de Russen en niet tegen de westelijke geallieerden ingezet?

off-topic: vanwaar de bijnaam "Pumatje"?
pi_23777685
quote:
Op zondag 5 december 2004 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja ik wist ook niet dat er zoveel revisies waren dus ik denk dan de G
Ben je feitelijk niet in de war met de Panzerkampfwagen V (Panther) ivm je opmerkingen over een groter kanon en sloping armor?
pi_23780748
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:19 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Ben je feitelijk niet in de war met de Panzerkampfwagen V (Panther) ivm je opmerkingen over een groter kanon en sloping armor?
ja dat zal het zijn dacht dat de tiger 5 was maar die is blijkbaar panzer 6
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 december 2004 @ 17:15:43 #159
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781063
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pumatje, Als je eens een bron noemde voor je beweringen? Ik zie tamelijk veel nonsens ertussendoor sijpelen, namelijk. Onder andere: Speer ontwierp de Westwall niet, dat was Todt. Speer werd pas Minister na de dood van Todt.
tut tut tut...
Speer deed dat wel, Todt Voerde het uit, todt was een construction company, dat niemand hierop reargeerd snap ik niet, want echt serieus komt het niet over --> , todt ontwierp het, dat is hetzelfde als dat de gamma bij wijze van spreke de erasmus brug even tekent.

mijn bron voor dit?
Mijn collectie : Bericht van de 2e wereldoorlog.
Uitvoering die ik nu gebruik.: tussen Eb en vloed
heb ik 30 boeken van van elk meer dan 2000 bladzijden.
jaar van uitgave 1970.

Todt was heel simpelweg een constructie bedrijf in dienst van het rijk, niets meer. Het ronselde joden en arbeiders, veel polen om de bouw van plannen van het rijk uit te voeren.

Oke, voor degene die niet widle geloven dat hitler bunkers ontwierp.
ik citeer

In deze bomvrije bunkers zouden 300.000 soldaten worden gelegerd, en uitgerust met licht geschuit, machinegeweren en vlammenwerpers, in de rug gedekt door 150.000 man reservetroepen achter de linies. Tussen deze bunkers langs zou langs de kust een linie van kleinere bunkers worden aangelegd, elk bemand met zes soldaten. Hitler ontwierp deze bunker zelf tot in details, zelfs 's nachts zette hij schetsmatig maar nauwkeurig de meest uiteenlopende typen op papier; zij werden bijna ongewijzigd in uitvoering gegeven, Dit bouwprogramma was niet uitvoerbaar zonder een speciale organisatie , een op zichzelf staand leidinggevend apparaat, waarin onder strenge inachtneming van de militaire eisen het particuliere bouwbedrijf samenging met het staatsbouwbeheer Htiler had reeds voro de oorlog een dergelijk apparaat in het leven geroepen de ; Organisation Todt

Via de de aanleg van autobahnen en de BOUW van de westwall, dit bedrijf was onder leiding van Fritz todt een samenvoeging van meerdere kleine bedrijven.

De OT werd aan alle fronten ingezet. De OT kreeg van Hitler zelf opdracht tot de bouw van de Atlantik wall

De OT mobiliseerde alle beschikbare krachten, coördineerde en bestuurde de inzet van mens en materiaal

En hier het stuk voor meneer die zegt ( proest ) dat organisation Todt het heeft ontworpen ( nou ja sorry maar kom op dit geloof je zelf toch niet, dit kreeg ik zelfs bij geschiedenis 8 jaar geleden voor mijn kiezen )

Met de intensieve uitbreiding ( verstärkter Ausbau ) van de Atlantikwall werd pas begonnen toen hitler het militaire initiatief verloor, Duitsland in het defensief werd gedrongen en het gevaar voor een geallieerde invasie in West-Europa haast tastbaar naderbij kwam. Direct na de mislukte beperte landingspoging bij Dieppe in augustus 1942 gasf hitler order om de kustversterkingen vernseld uit te breiden, Begin januari nam rijksminister SPEER de atlantik wall op in zijn urgentie bouw programma. en begon met het ontwerp van uitvoerige bunker complexen en het verbeteren en versnellen van de bouw van de Atlantikwall.

de verdedigings werken bestonden voor inschakeling van speer it losse stukken posten en versterkte bunkers, daarna werd pas een serieus bouwprogramma gestart.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23781225
Pumatje, ik stelde je ook een paar vragen.
pi_23781266
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:55 schreef daReaper het volgende:
is japan zo misvormd dan?
Heb je gezien hoe klein ze zijn he? Dat kan toch niet normaal zijn toch.
  zondag 5 december 2004 @ 17:29:10 #162
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781304
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:13 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Nee. De westelijke geallieerden hadden al lang van tevoren afspraken gemaakt over wie Berlijn zou veroveren (o.a. in Jalta) en waren allang blij dat de Sovjets deze taak op zich zouden nemen vanwege de te verwachten verliezen.
[..]

Welke doorslaggevende "experimentele wapens" werden dan wel tegen de Russen en niet tegen de westelijke geallieerden ingezet?

off-topic: vanwaar de bijnaam "Pumatje"?
Zo wil ik het niet echt zeggen, ze hebben de meeste druk gekregen, en alles werd inde strijd gezet wat mogelijk was. het oostfront kreeg veel grotere aandacht dan het west, ook werden er gigantisch veel divisies geruild en wapens toen de geallieerde invasie nog niet eens begonnen was.

De russen kregen de King tiger op hun dak, hij werd natuurlijk niet alleen daar ingezet, maar er waren er zo weinig, dat de king tigers werden verplaatsd naar de gebieden waar ze het meest nodig waren. Echt inzetbaar inhet westen was hij niet, niet zo mobiel, de slappe bruggen zouden simpelweg bezwijken onder het gewicht van een king tiger.

Om de productie te versnellen van tanks e.d werd de koepel weggelaten, hier kwam de sturmgeshutz uit, dit wapen bleek hoogst effectief in een verdedigende rol, enkel hij kwam te laat , er waren te weinig, en er was een verschrikkelijk te kort aan aan brandstof.

sturmgewehr weet ik niet al te veel van. Ik zal het boek over het oostfront eens openslaan.
pi_23781558
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:29 schreef Pumatje het volgende:
Zo wil ik het niet echt zeggen, ze hebben de meeste druk gekregen, en alles werd inde strijd gezet wat mogelijk was. het oostfront kreeg veel grotere aandacht dan het west, ook werden er gigantisch veel divisies geruild en wapens toen de geallieerde invasie nog niet eens begonnen was.
Moeilijk om hierop te reageren want elke logica ontbreekt. Wat bedoel je met "grotere aandacht voor het oostfront"? Relatief of absoluut? En wat bedoel je met het ruilen van divisies?
quote:
De russen kregen de King tiger op hun dak, hij werd natuurlijk niet alleen daar ingezet, maar er waren er zo weinig, dat de king tigers werden verplaatsd naar de gebieden waar ze het meest nodig waren. Echt inzetbaar inhet westen was hij niet, niet zo mobiel, de slappe bruggen zouden simpelweg bezwijken onder het gewicht van een king tiger.
Ik ben je kwijt geloof ik. De Königstiger werd ingezet in bij alle grote slagen in het westen in 1944 en 1945. Wat bruggen hiermee temaken hebben is mij een raadsel. Bruggen in het oosten waren sterker dan in het westen?
quote:
Om de productie te versnellen van tanks e.d werd de koepel weggelaten, hier kwam de sturmgeshutz uit, dit wapen bleek hoogst effectief in een verdedigende rol, enkel hij kwam te laat , er waren te weinig, en er was een verschrikkelijk te kort aan aan brandstof.
En wat heeft dat met het verschil tussen Oostfront en Westfront temaken?
quote:
sturmgewehr weet ik niet al te veel van. Ik zal het boek over het oostfront eens openslaan.
Huh? Wat heeft dit allemaal met mijn vragen temaken?
  zondag 5 december 2004 @ 17:43:27 #164
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781568
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:19 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

welke duitse tank had volgens jullie sloping armor??
Kan het me moeilijk voorstellen, want de sloping armor tech. was zelfs niet in de King tiger opgenomen.

of bedoelen jullie de "maus" ?
pi_23781614
quote:

De King Tigers zijn ingezet in Normandië, bij Market Garden en het Adennenoffensief. Het is in het westen van Europa waarschijnlijker dat je een geschikte brug tegen komt dat in Oost-Europa.
  zondag 5 december 2004 @ 17:48:56 #166
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781654
Nou nee hoor, ben ik het niet mee eens, die bekende franse/belgische bruggetjes hielden het gewicht niet. Hij is inderdaad ook in het westen ingezet, dat is zeker , hij is zelfs gecaptured daar, king george en winston churchill kwamen hem zelfs persoonlijk inspecteren, en zijn ontwerpers kwamen tot de conclusie dat het een verschrikkelijk knap in elkaar gezette tank is met geen enkele zwakheden behalve zijn gewicht en dat het geen sloping armor had, maar dat was op zich niet eens een probleem , de bepantsering was dik genoeg om granaten te stoppen.
  zondag 5 december 2004 @ 17:50:34 #167
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781685
hij was btw gecaptured omdat een granaat onder de koepel terechtkwam en de crew dacht dat de tank zou gaan ontploffen, niet dus omdat hij was uitgeschakeld,maar om menselijk falen
pi_23781690
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:43 schreef Pumatje het volgende:
welke duitse tank had volgens jullie sloping armor??
Panther, Königstiger.
  zondag 5 december 2004 @ 17:52:31 #169
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781725
Koningstiger had geen sloping armor, toen de tijd dat hij in productie werd genomen ontdekte de duitsers het effectieve gebruik van sloping armor van de t-34 tanks pas.

bekijk de konings tijger maar op plaatjes
pi_23781742
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:48 schreef Pumatje het volgende:
Nou nee hoor, ben ik het niet mee eens, die bekende franse/belgische bruggetjes hielden het gewicht niet.
Genoeg Russische en Poolse bruggetjes hielden hem ook niet. Over welke bekende Frans/Belgische bruggetjes heb je het? Geef eens een voorbeeld van een Königstiger die door zo'n bruggetje gezakt is.
pi_23781800
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:52 schreef Pumatje het volgende:
Koningstiger had geen sloping armor, toen de tijd dat hij in productie werd genomen ontdekte de duitsers het effectieve gebruik van sloping armor van de t-34 tanks pas.
Deze discussie ga ik niet met je aan. De Königstiger had sloping armour. Einde discussie.

Als dit geen sloping armor is, wat is het dan wel?
  zondag 5 december 2004 @ 17:58:52 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23781849
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:15 schreef Pumatje het volgende:

tut tut tut...
Speer deed dat wel, Todt Voerde het uit, todt was een construction company, dat niemand hierop reargeerd snap ik niet, want echt serieus komt het niet over --> , todt ontwierp het, dat is hetzelfde als dat de gamma bij wijze van spreke de erasmus brug even tekent.

Todt was heel simpelweg een constructie bedrijf in dienst van het rijk, niets meer. Het ronselde joden en arbeiders, veel polen om de bouw van plannen van het rijk uit te voeren.
Mja, tot zover het serieus nemen van pumatje''
quote:
In 1938 kreeg hij de opdracht voor de bouw van de Westwall. Daartoe zette hij "Organisation Todt"op. Deze organisatie was op militaire leest geschoeid. Hij bouwde die uit tot een grote groep van bouwbureaus en transportbedrijven. Hij maakte bij het bouwen van de grote reeks zware verdedigingswerken zowel gebruik van vrijwilligers als van mensen uit de bezette gebieden die bij "Organisation Todt "als slaven werden gebruikt.

In 1940 werd Fritz Todt tot Minister van Bewapening en Munitie benoemd en een jaar later kreeg hij de verantwoordelijkheid over de watervoorraden en het energiebeheer.

In 1941 leed Duitsland zijn eerste nederlaag bij Moskou. De Duitse troepen hadden enorm te lijden van de strenge winter. Fritz Todt had in november 1941 een bezoek gebracht aan het hoofdkwartier van Generaal Guderian, bevelhebber van het Duitse 2e Pantserleger. Todt had daar een buitengewoon somber beeld gekregen van de militaire situatie aan het Oostfront. Hij geloofde niet meer in een Duitse overwinning. Op 4 december 1941 bracht Todt een bezoek aan Hitler in de Rijkskanselarij in Berlijn. Hij zette Hitler zijn denkbeelden uiteen en vroeg hem de oorlog te beëindigen. Op 8 februari 1942 vloog Todt naar het hoofdkwartier van Hitler in Rastenburg. Hij gaf Hitler aan de hand van de laatste uit Rusland binnengekomen verliescijfers een nog somberder beeld. Bij zijn vertrek uit Rastenburg ontplofte het vliegtuig van Todt kort na het opstijgen en stortte neer, waarbij hij om het leven kwam. Er bestaan sterke vermoedens dat de SS de hand in het ongeluk had. Fritz Todt werd na zijn dood in 1942 opgevolgd door Albert Speer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 5 december 2004 @ 18:00:10 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781871
Ppprrrt je hebt gelijk
verdomd, ik zie hem ook net staan. Dat neem ik terug.
en de bekende bruggetjes, snap jeme goed, ik bedoel geen nationale bekende bruggen, Je bent neem ik aan wel eens in frankrijk geweest? , het gebied in het oosten waar hij zou opereren is stukken minder waterig , dus betere mobiliteit, in het westen waar op dat moment het conflict voerde was het erg waterig, dus zeer veel bruggen, dit geld voor heel frankrijk bijna. Vele malen meer rivieren en kanalen waar de king tiger simpelweg niet overheen zou kunnen.
  zondag 5 december 2004 @ 18:02:32 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781915
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:55 schreef Harro_Schulze_Boysen het volgende:

[..]

Deze discussie ga ik niet met je aan. De Königstiger had sloping armour. Einde discussie.

Als dit geen sloping armor is, wat is het dan wel?
[afbeelding]
ik was in de war met de normale tiger zie ik nu, pardon me.
  zondag 5 december 2004 @ 18:03:35 #175
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23781927
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mja, tot zover het serieus nemen van pumatje''
[..]
jongen, leesmijn citatie gewoon even, dan ben je er zo uit
doei