abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14270847
quote:
Wat doet AFA?

Anti-Fascistische Actie (AFA) is een in 1992 opgerichte organisatie, die zich ten doel heeft gesteld racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden, alsmede racistisch en discriminerend overheidsbeleid aan de kaak te stellen. AFA doet dit onder andere door middel van het ondersteunen van lokale organisaties, het organiseren van voorlichtingsavonden, het doen van onderzoek en het uitgeven van publicaties. AFA onderneemt ook acties, zoals demonstraties, manifestaties en blokkades.

Sinds 1992 heeft AFA haar bestaansrecht bewezen, door telkens als extreem-rechts zich op straat manifesteerde, probeerde congressen te beleggen of dreigde te gaan groeien, actie te ondernemen. Extreem- rechts misbruikt namelijk de vrijheid van meningsuiting om personen en groepen mensen te discrimineren. Extreem-rechts wil invoering van de doodstraf, de vrouw terug naar het aanrecht, vakbonden verbieden en verregaande gecentraliseerde macht. Door in te spelen op vooroordelen over vooral migranten en vluchtelingen probeert extreem-rechts een tweedeling in de maatschappij te creëren. Met de verspreiding van haat en discriminerende propaganda zet extreem-rechts aan tot geestelijk en lichamelijk geweld tegenover minderheden. Ook zorgt extreem-rechts ervoor dat het gehele politieke klimaat rechtser wordt, doordat gevestigde politieke partijen de extreem-rechtse standpunten overneemt om geen kiezers te verliezen in plaats van vooroordelen en racisme te weerleggen en te verspreiden. Met deze acties bereikte AFA een tweeledig doel; enerzijds discussie over de bestrijding van extreem-rechts en anderzijds direct resultaat, namelijk het frustreren en tegenwerken van de opbouw van extreem-rechts.

http://www.afanederland.org/

Dit klinkt allemaal leuk en aardig, en ik vind het prima als AFA door middel van informatie en demonstratie probeert te waarschuwen voor wat zij als extreem-rechts beschouwen, maar als ze weer eens het nieuws halen dan is het omdat ze met geweld een extreem-rechtse demo proberen te verhinderen of omdat ze veldslagen leveren met de ME.

En dat zullen ze ongetwijfeld zelf prima te rechtvaardigen vinden, echter naar mijn mening zullen ze op deze manier nooit het morele gelijk aan hun zijde krijgen, in feite laten ze zien dat ze niet veel beter zijn dan hetgeen ze proberen te bestrijden. Sterker, deze manier van handelen kan eigenlijk alleen maar publieke sympathie opwekken voor de 'tegenstander', die tenslotte het 'recht' op vrijheid van meningsuiting is ontnomen, en die vermoedelijk door een dergelijke actie meer publiciteit krijgt dan dat ze ooit door een demonstratie hadden kunnen krijgen.

Wie denken die Antifa's wel niet dat ze zijn??

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:33:45 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14271115
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:23 schreef Kozzmic het volgende:

Reeds vaker gequot maar wel veelzeggend:

"de nieuwe fascisten zich antifascisten zullen noemen".

Winston Churchill

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_14271181
quote:

[..]

En dat zullen ze ongetwijfeld zelf prima te rechtvaardigen vinden, echter naar mijn mening zullen ze op deze manier nooit het morele gelijk aan hun zijde krijgen, in feite laten ze zien dat ze niet veel beter zijn dan hetgeen ze proberen te bestrijden. Sterker, deze manier van handelen kan eigenlijk alleen maar publieke sympathie opwekken voor de 'tegenstander', die tenslotte het 'recht' op vrijheid van meningsuiting is ontnomen, en die vermoedelijk door een dergelijke actie meer publiciteit krijgt dan dat ze ooit door een demonstratie hadden kunnen krijgen.

Hebben dit soort organisaties wel vaker last van, iedereen is gelijk zolang ze maar "links" zijn. Vaak kun je ze ook niet aan het verstand brengen dat hun manier van actie voeren juist averechts werkt en hun op hetzelfde niveau brengt als de organisaties waar ze tegen demonstreren.

Dierenactivisten hebben imo hetzelfde probleem, omdat ze tegen iets "fouts" actie voeren maakt dat hun actie's gelijk goed.

extreem rechtse actiegroepen hebben trouwens hetzelfde probleem.

pi_14271338
Ze zijn zelf net zo erg. En AFA moet ook op dezelfde manier worden aangepakt als alle andere extremistische organisaties.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:45:33 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14271401
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:33 schreef Herostratos het volgende:

[..]

"de nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen".

Winston Churchill

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14272920
Als iemand dan meteen even de context van de uitspraak van de rechtse bal churchill (met alle respect, maar echt deugen deed ie ook weer niet) wil vermelden. Ik denk dat de uitspraak vrij algemeen bedoeld is. maar misschien ook niet hoor.

Anyway... die AFA is niet heel erg slim bezig. Maar het gebruik van geweld tegen mensen die openlijk het nazisme aanhangen... daar zie ik op zich niet zoveel slechts aan kleven. Er wordt daar nauwelijks echt een mening naar voren gebracht dus met die vrijheid van meningsuiting vind ik het wel meevallen.

Maar goed... extreem links of rechts... met allebei schiet je niet zo veel op.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:46:06 #7
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14273039
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als iemand dan meteen even de context van de uitspraak van de rechtse bal churchill (met alle respect, maar echt deugen deed ie ook weer niet) wil vermelden. Ik denk dat de uitspraak vrij algemeen bedoeld is. maar misschien ook niet hoor.
Winston Churchill deugde niet?
De uitspraak staat weldegelijk in de juiste context.
quote:
Anyway... die AFA is niet heel erg slim bezig. Maar het gebruik van geweld tegen mensen die openlijk het nazisme aanhangen... daar zie ik op zich niet zoveel slechts aan kleven. Er wordt daar nauwelijks echt een mening naar voren gebracht dus met die vrijheid van meningsuiting vind ik het wel meevallen.

Maar goed... extreem links of rechts... met allebei schiet je niet zo veel op.

Mee eens.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:09:58 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_14273580
Goh Kozzmic,

Wat fantastisch dat jij eindelijk het licht begint te zien.

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat bepaalde mensen dit al jaren zeggen, en tot niet zo lang geleden in de hoek getrapt werden onder de noemer 'racist' ed.

Nog heb je hier zat mensen voor wie alles ter linker zijde niet kwaad kan doen, ongeacht met hoeveel argumenten en bewijzen je komt.

pi_14274932
quote:
Ik heb r ook niets op tegen, heb een enorme hekel aan dat tuig en ik zie ze dus het liefst met het profiel van een kist in hun gezicht Dat extreemrechts nauwelijk een echte mening heeft is wel waar, maar afgelopen zaterdag wilden ze toch wel degelijk voor iets demonstreren.. Voorlopig vind ik dat AFA goed werk doet..

PS.. Nee, ik ben niet extreem-links..

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_14275079
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:09 schreef ExTec het volgende:
Goh Kozzmic,

Wat fantastisch dat jij eindelijk het licht begint te zien.

Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat bepaalde mensen dit al jaren zeggen, en tot niet zo lang geleden in de hoek getrapt werden onder de noemer 'racist' ed.

Nog heb je hier zat mensen voor wie alles ter linker zijde niet kwaad kan doen, ongeacht met hoeveel argumenten en bewijzen je komt.

Eindelijk? Volgens mij heb ik gewelddadige AFA-acties altijd afgewezen, maar sommige mensen trekken dit soort acties naar mijn mening vaak een beetje te snel door naar 'heel links'. Terwijl figuren die zich bij AFA aansluiten over het algemeen van de SP al weinig moeten hebben, laat staan van een 'rechtse' partij als de PvdA.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:10:20 #11
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14275189
Zowel AFA als AEL zijn in mijn ogen zelfbenoemde agerende en bevoogdende clubjes die claimen te handelen namens een achterban die zij qua grootte nooit zullen vertegenwoordigen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:13:56 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14275300
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:09 schreef ExTec het volgende:

Voordat je mij net als Kozzmic bij extreem-links schaart: ik vind AFA ook een groep idioten die een imho te extreme standpunten proberen te realiseren door acties die totaal niet door de beugel kunnen, en door die geweldadigheden zichzelf behoorlijk in de vinders snijden. Het "bestrijden" van extreem-rechts is imho goed, maar manier waarop zij het doen is onacceptabel en dom vanwege de sympathie die extreem-rechts kan krijgen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14275573
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voordat je mij net als Kozzmic bij extreem-links schaart: ik vind AFA ook een groep idioten die een imho te extreme standpunten proberen te realiseren door acties die totaal niet door de beugel kunnen, en door die geweldadigheden zichzelf behoorlijk in de vinders snijden. Het "bestrijden" van extreem-rechts is imho goed, maar manier waarop zij het doen is onacceptabel en dom vanwege de sympathie die extreem-rechts kan krijgen.

Ik ben het met je eens dat extreem-rechts bestreden moet worden (en ja ik ben rechts). Maar wat ik mij wel afvraag is waarom de discussie over extreem-links totaal anders is. Wat je vaak ziet in discussies is dat extreem links wel een mening/standpunten worden toegedicht en dat benamingen als terrorist voor deze groep door "links"(PvdA, GL enz) vaak afgezwakt worden.

AFA is imo een extreem-linkse organisatie en die zou net zo aangepakt moeten worden als extreem-rechts.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:53:57 #14
6484 ExTec
pi_14276439
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:06 schreef Kozzmic het volgende:

Eindelijk? Volgens mij heb ik gewelddadige AFA-acties altijd afgewezen, maar sommige mensen trekken dit soort acties naar mijn mening vaak een beetje te snel door naar 'heel links'. Terwijl figuren die zich bij AFA aansluiten over het algemeen van de SP al weinig moeten hebben, laat staan van een 'rechtse' partij als de PvdA.

Ja, idd eindelijk.

Want, zoals al gezegd, er zijn mensen die dit al *jaren* roepen, toch konden ze toen niet op jou bijval rekenen.

En ik geef toe, dat er sprake is van het 'te snel doortrekken naar', maar ach, dat roep je min of meer over je af, als je eerst 15 jaar hetzelfde doet met mensen van rechtse signatuur, vind je ook niet?

pi_14277280
quote:

[..]

Het is gemakkelijker mensen te stigmatiseren door ze EXTREEM en vooral EXTREEM RECHTS te noemen dan bijvoorbeeld iemand te beschadigen met de kreet dierenactivist, milieudefensief, kraker of een Maoïst. Geen van deze termen hebben de negatieve lading als RE. Iedereen weet wat dierenactivisten hebben gedaan en welke geweldsdaden zij op hun geweten hebben, maar dat valt dan onder een soort van Robin Hood-achtige verheerlijking door de media. Ondanks dat ze mensenlevens in gevaar brengen en enorme schades aanrichten.

Maar zodra je mensen betrapt op het onschuldig verspreiden van rechts gesigneerde folders is Leiden in last. Dan hebben we ineens met levensgevaarlijke RE te maken want voor je het weet staat de Holocaust weer op de agenda en rollen de veewagens weer naar het Oosten. Dan zullen we waakzaam moeten zijn. Rechts is natuurlijk alles wat tegen de immigratie is, rechts is als je tegen de overlast van Moskeeën bent, rechts is als je een mening hebt over integratie, rechts is als je meent dat je eigen cultuur het waard is om bewaard en gekoesterd te worden, rechts is als je dingen bij de naam noemt, daar waar de overheid het liever bedekt met gekunstelde terminologie.

Links is niet gevaarlijk, zelfs niet als ze met trottoir tegels de ME bekogelen, links mag slangen doorsnijden, remmen onklaar maken, militaire complexen en objecten beschadigen, laboratoria openbreken en proeven vernietigen, links mag mensen trainen in burgerlijke ongehoorzaamheid, links mag kinderen indoctrineren, links mag feiten vervalsen. Want links is sociaal, voor de massa, voor de onderdrukten en voor de onderklasse. De bovenklasse is dan graag ook links want daarmee profileren zij hun sociale gezicht en kunnen met een gerust geweten op de grachtengordels afgeven op die rechtse zakken.

Zo heeft men een hele politieke stroming vakkundig en slim monddood gemaakt want niemand wil dat hij of zij gelijk wordt gesteld met oorlogsmisdadigers, met fascisten die zonder scrupules volkeren onderdrukken en uitmoorden. Dus rechts is principieel slecht, zelfs gematigd rechts want dan ben je uitbener, dan sta je voor kapitalisme, uitbuiting, individualisme en egoïsme. Alleen links kent het altruïsme en het onbaatzuchtige.

Wie dus een tegenstander de mond wil snoeren zoekt naar rechtse trekjes en als je die niet direct kunt vinden dan creëer je ze gewoon door te melden dat de persoon of personen in kwestie een verborgen agenda hebben, dat zij RE aanhangen of RE-trekjes hebben, succes verzekerd en een gegarandeerde mediadekking van de slinkse kerk.

Wie een stelling inneemt dat de Islam in Nederland gevaarlijke aspecten heeft, is dus meteen gestigmatiseerd want dat zijn RE-uitlatingen die we in dit verlinkste land niet kunnen tolereren. Ook mag je niet de criminaliteitscijfers presenteren en constateren dat het aantal allochtonen wel erg groot is want ook dat is RE-taal. Dat onze rechterlijke macht verworden is tot een sociaal links denkende en allang niet meer onafhankelijke politieke macht dat is wel algemeen bekend maar wordt op alle niveaus tegengesproken want onze justitie is blind en doof voor kritiek.

Normen en waarden vervagen zienderogen, mensen schelden elkander uit voor rotte vis, alsof het niks is, voetballers gaan elkaar spugend, schoppend, trappende en slaand te lijf als nationaal tijdverdrijf, massas zingen vunzige en choquerende teksten, alleen om een ander te kwetsen, een mensenleven is niets meer waard, we accepteren de zegeningen van de linkse welvaartsstaat, want we willen geen fascisten en/of rechts extremen. Grappig deze instelling, want toen Fortuyn in opkomst was, gaf al het linkse rapaille tegengas en verketterde hem voor Extreem en zelfs Rechts. Niet dat het hielp want de kiezers sloten zich massaal achter zijn ideeën en idealen aan. Want wat hij zei sprak hen aan en gaf inzicht in hun heilloze en beknelde bestaan.

Ben je Extreem als je terug verlangt naar de ouderwetse zondagsrust en oude gebruiken en geen interesse hebt in gebouwen met koepels en minaretten en vrijdagse gebeden in het heden? Ben je Extreem als je gettos verafschuwt en wat wilt doen aan crimineel gedrag, ben je Extreem als je het niet accepteert dat mensen willen dat de religie regeert? Ach, wat is er Extreem aan het zingen van Hollands repertoire, wat is er voor bezwaar tegen het eisen van hardere straffen en de aanpak van de kleine criminaliteit, wat is er Extreem aan het koesteren van nationale gevoelens, sinds wanneer is het slecht om trots op je Nederlanderschap te zijn. Waarom mag men zich niet meer als Nederlander profileren, wat is er mis met onze nationale gevoelens, wat is er mis met ons verleden, wat maakt dat wij ons plaatsvervangend zouden moeten schamen voor de daden van onze betovergrootouders, niet meer trots mogen zijn op de prestaties van soms wereldformaat van dit zo kleine en meer dan volle land? Sinds wanneer mag je niet meer open voor je mening uitkomen, waar haalt men het recht vandaan om klakkeloos mensen te stigmatiseren, enkel en alleen omdat men angst heeft dat anderen gaan regeren?

Links heeft nu decennia lang dit land geregeerd, men heeft onze vlag onteerd, men heeft onze helden verguisd, ons in de EEG gesluisd en onze trots en eigenwaan ontnomen. We moesten ons schamen dat we in dit land wilden wonen, we moesten doen aan zelfspot, men maakte deskundig het nationale gevoel kapot, maar men duwde wel Oranje door onze strot.

Denk eens na, voordat je iemand rechts extreem noemt, bedenk eens wat men daarmee feitelijk bedoelt? Je bent geen linkse activist ... maar dat is iets dat jullie al wisten.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:43:47 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14277851
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat extreem-rechts bestreden moet worden (en ja ik ben rechts). Maar wat ik mij wel afvraag is waarom de discussie over extreem-links totaal anders is. Wat je vaak ziet in discussies is dat extreem links wel een mening/standpunten worden toegedicht en dat benamingen als terrorist voor deze groep door "links"(PvdA, GL enz) vaak afgezwakt worden.

De termen "terrorist" wordt bij die groep afgezwakt omdat het geen terroristen zijn in mijn ogen. Ook extreem-rechtse mensen zou ik geen terrorist willen noemen. Bij dergelijke lieden die geweld gebruiken kun je wel spreken van criminelen. Ik vind het benoemen van terroristen erg krampachtig overkomen.
quote:
AFA is imo een extreem-linkse organisatie en die zou net zo aangepakt moeten worden als extreem-rechts.
Idd.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:53 schreef ExTec het volgende:

Ja, idd eindelijk.

Want, zoals al gezegd, er zijn mensen die dit al *jaren* roepen, toch konden ze toen niet op jou bijval rekenen.

Wat voor bijval wilde je dan? Ik heb Kozzmic in discussies over extreem-links altijd het geweld zien afkeuren. Ook heeft Kozzmic in de diverse discussies ook telkens laten weten dat hij de tactiek van AFA en ander geweldadig extreem-links gespuis te zien als averrechts. En die 2 dingen zie je ook in dit topic terug. Wat is er opeens anders aan zijn opvatting?
quote:
En ik geef toe, dat er sprake is van het 'te snel doortrekken naar', maar ach, dat roep je min of meer over je af, als je eerst 15 jaar hetzelfde doet met mensen van rechtse signatuur, vind je ook niet?
Belachelijke leugens.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:24 schreef Fullbrain het volgende:
-knip-
Hopelijk ga je niet door met plagiaat.
Dus een bronvermelding zou wel leuk zijn.
pi_14278185
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De termen "terrorist" wordt bij die groep afgezwakt omdat het geen terroristen zijn in mijn ogen. Ook extreem-rechtse mensen zou ik geen terrorist willen noemen. Bij dergelijke lieden die geweld gebruiken kun je wel spreken van criminelen. Ik vind het benoemen van terroristen erg krampachtig overkomen.

Ok terrorist was mischien niet helemaal gelukkig gekozen. Het ging mij er meer om de manier van discussie voeren over extreem- links in vergelijking met extreem-rechts. Actie's van extreem-links worden mij iets te vaak gebageteliseerd.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:02:10 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14278523
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:53 schreef Chewie het volgende:

Actie's van extreem-links worden mij iets te vaak gebageteliseerd.

Ik denk dat acties van extreem-rechts et snel worden verbonden met de 2de WO, wat een enorme impact heeft. Daardoor lijkt de impact van extreem-links minder.

Ik heb wel het gevoel dat het onderhand wel redelijk in balans is qua beide groepen.

pi_14278719
Ik ben het niet met Kozzmic en zijn openingspost eens. AFA kan wel degelijk het morele gelijk aan haar zijde hebben en ik mis de motivatie waarom wat hardere acties niet geoorloofd zouden zijn?

Facisme en racisme staat bij mij nog altijd het laagst in de rangorde van wat voor denkbeelden dan ook. Dus is het legitiem daar tegen te strijden. Ik heb nooit begrepen wat er mis is met tegendemonstraties. Geweld keur ik wel af.

AFA gaat soms te ver maar doet ook erg veel goede dingen omdat hun uitgangspunten en doelen in principe juist zijn. Daar wordt nu wel wat makkelijk over heen gepraat.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:14:38 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14278977
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:08 schreef SCH het volgende:
Ik ben het niet met Kozzmic en zijn openingspost eens. AFA kan wel degelijk het morele gelijk aan haar zijde hebben en ik mis de motivatie waarom wat hardere acties niet geoorloofd zouden zijn?

Facisme en racisme staat bij mij nog altijd het laagst in de rangorde van wat voor denkbeelden dan ook. Dus is het legitiem daar tegen te strijden. Ik heb nooit begrepen wat er mis is met tegendemonstraties. Geweld keur ik wel af.

AFA gaat soms te ver maar doet ook erg veel goede dingen omdat hun uitgangspunten en doelen in principe juist zijn. Daar wordt nu wel wat makkelijk over heen gepraat.

Zodra AFA geweld gebruikt dan verliezen ze automatisch het morele gelijk (even afgezien of ze het uberhaupt wel hadden).
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:16:49 #21
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14279077
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:
Zodra AFA geweld gebruikt dan verliezen ze automatisch het morele gelijk (even afgezien of ze het uberhaupt wel hadden).
Juist, extreem-rechtsen die binnen het democratische systeem fascisme propageren of extreem-linksen die fascistoïde methoden erop nahouden om fascisme tegen te houden is lood om oud ijzer.
pi_14279195
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Juist, extreem-rechtsen die binnen het democratische systeem fascisme propageren of extreem-linksen die fascistoïde methoden erop nahouden om fascisme tegen te houden is lood om oud ijzer.

Geef eens voorbeelden van die fascistoide methoden dan?
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:
Dat ben ik niet met je eens - moreel gelijk staat buiten de methoden die je gebruikt. Je kunt wel aan zeggingskracht en effectiviteit en loyaliteit inboeten door de gebruikte methodes.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:23:18 #23
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14279296
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:20 schreef SCH het volgende:
Geef eens voorbeelden van die fascistoide methoden dan?
Demonstranten met een hele groep tegelijk in elkaar slaan om maar eens een futiliteit te noemen.
pi_14279309
Ik ben niet bepaald voorstander van racisme of fascisme, maar met AFA heb ik helemaal niks. Een club die zijn bestaansrecht puur en alleen ontleent aan het bestrijden van mensen met een andere mening kan niet op mijn sympathie rekenen. En de keren dat ze juridisch of moreel (zoals bij hun favoriete spelletje naming & shaming zonder wederhoor) over de schreef gaan, kunnen ze zelfs op mijn antipathie rekenen.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_14279372
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

Demonstranten met een hele groep tegelijk in elkaar slaan om maar eens een futiliteit te noemen.

Is dat fascistoide? In de ruime definitie zeker
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:26:57 #26
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14279419
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:25 schreef SCH het volgende:
Is dat fascistoide?
Ja, iemand puur en alleen om de reden dat hij zich ergens anders in het politieke spectrum bevindt aftuigen is fascistoïde.
pi_14279463
quote:
Anti-Fascistische Actie (AFA) is een in 1992 opgerichte organisatie, die zich ten doel heeft gesteld racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden,
Als dit waar zou zijn zouden ze zichzelf moeten bestrijden

Nou ze gaan hun gang maar

Fascisme betekend jouw mening door middel van geweld opdringen aan de massa, dus anti-democratisch, en dat is precies wat ze doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 31-10-2003 16:29]

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_14279496
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, iemand puur en alleen om de reden dat hij zich ergens anders in het politieke spectrum bevindt aftuigen is fascistoïde.

Nee dat is het niet.

Het is grof, weerzinwekkend en dom maar niet fascistoide. Extreemlinks kan nooit fascistisch zijn in de juiste betekenis van dat begrip.

pi_14279565
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef SCH het volgende:
Nee dat is het niet.

Het is grof, weerzinwekkend en dom maar niet fascistoide. Extreemlinks kan nooit fascistisch zijn in de juiste betekenis van dat begrip.

Mussolini was ook extreem links, hij was de stichter van fascisme.
Fascisme kan onder alle stromingen plaatsvinden.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_14279728
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:30 schreef Hayek het volgende:

[..]

Mussolini was ook extreem links, hij was de stichter van fascisme.
Fascisme kan onder alle stromingen plaatsvinden.

Maar bij mijn weten heeft de AFA geen ultranationalistisch streven en dat is een dwingende voorwaarde!
pi_14279818
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:35 schreef SCH het volgende:
Maar bij mijn weten heeft de AFA geen ultranationalistisch streven en dat is een dwingende voorwaarde!
Fascisme heeft niets te maken met nationalisme, het kan gebruikt worden voor alle soorten ideeën, het gaat erom dat er met geweld een mening wordt opgedrongen. Wat die mening is doet er niet toe.
pi_14279910
quote:

Het is grof, weerzinwekkend en dom maar niet fascistoide.

Nou dan zijn we het eens en hoeven we ons niet meer zo druk te maken om de precieze definitie van fascistoïde.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_14279950
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:38 schreef Hayek het volgende:

[..]

Fascisme heeft niets te maken met nationalisme, het kan gebruikt worden voor alle soorten ideeën, het gaat erom dat er met geweld een mening wordt opgedrongen. Wat die mening is doet er niet toe.

Fascisme : politiek systeem berustend op ultranationalistische, corporatistische, autoritaire en onverdraagzame beginselen.
pi_14282086
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:42 schreef SCH het volgende:
Fascisme : politiek systeem berustend op ultranationalistische, corporatistische, autoritaire en onverdraagzame beginselen.
Dat zijn voorbeelden, maar uiteindelijk willen AFA's ook een socialistische heilstaat, en daar is nationalisme onderdeel van.
pi_14283129
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:05 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat zijn voorbeelden, maar uiteindelijk willen AFA's ook een socialistische heilstaat, en daar is nationalisme onderdeel van.

Dat zijn geen voorbeelden, dat is DE definitie. En wat is je bron in casu AFA en de heilstaat
pi_14284717
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:47 schreef SCH het volgende:
Dat zijn geen voorbeelden, dat is DE definitie. En wat is je bron in casu AFA en de heilstaat
Dat is de essentie van die AFA's, wat dacht je anders dat ze wilden? Een kapitalistische vrije wereld? Nee, hun echte wens is een samenleving zonder vrijheid waar mensen zich niet kunnen ontplooien.
Vandaar dat dit soort figuren bijvoorbeeld ook tegen de oorlog waren, ze sympathiseerden met Saddam aangezien die uit de Nationaal Socialistische Baath partij kwam. Zie ook www.internationalesocialisten.org over hun ziekelijke waanideeën.
pi_14285139
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:46 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat is de essentie van die AFA's, wat dacht je anders dat ze wilden? Een kapitalistische vrije wereld? Nee, hun echte wens is een samenleving zonder vrijheid waar mensen zich niet kunnen ontplooien.
Vandaar dat dit soort figuren bijvoorbeeld ook tegen de oorlog waren, ze sympathiseerden met Saddam aangezien die uit de Nationaal Socialistische Baath partij kwam. Zie ook www.internationalesocialisten.org over hun ziekelijke waanideeën.

Ik vind antifascisme geen waan en ook niet ziek.

De rest van je opmerkingen zijn ongegrond, ik zie graag bronnen van je beweringen. Je opmerkingen raken kant noch wal want AFA is geen beweging met een politiek doel maar een organisatie die zich tegen extreem-rechtse uitingen richt. Daar houden ze zich mee bezig en met het stichten van een staat waar niemand vrijheid heeft

pi_14285242
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:02 schreef SCH het volgende:
Ik vind antifascisme geen waan en ook niet ziek.

De rest van je opmerkingen zijn ongegrond, ik zie graag bronnen van je beweringen. Je opmerkingen raken kant noch wal want AFA is geen beweging met een politiek doel maar een organisatie die zich tegen extreem-rechtse uitingen richt. Daar houden ze zich mee bezig en met het stichten van een staat waar niemand vrijheid heeft

Ja zo kan ik ook wel zeggen dat Nazi's geen nationaal socialistische staat willen, maar slechts erop uit is zich tegen joodse mensen te richten. En volgens mij ben jij ook zo'n AFA dus niet voor rede vatbaar
pi_14285341
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:06 schreef Hayek het volgende:
En volgens mij ben jij ook zo'n AFA dus niet voor rede vatbaar

Dat zal het zijn joh

pi_14285738
AFA is gewoon fout, met geweld hun visie uitvoeren terwijl
er door Cohen toestemming is gegeven. Hierbij dus niet alleen
het uitvoeren van eigen gerechtigheid maar ook het ongeloof/vertrouwen
van een overheids ambtenaar.

Gehuld in zwarte kleding met mutsen op om volledig onherkenbaar
te blijven jagen ze andere mensen op met kettingen en vaak ook
nog met honden erbij.

Het is erg pijnlijk om te zien hoe deze club is doorgeslagen in het
geloven van hun eigen werkelijkheid.

pi_14285856
Jaap van Beek reageert op het hoe en waarom van het verhinderen van de demonstratie.
"Wij bepalen de grenzen van vrijheid van meningsuiting"

Zie hier een video uitzending van Finance Television

Dit heb ik niet in de media kunnen vernemen (landelijke media)
ik vind persoonlijk ook een aanflater voor AFA.

pi_14285935
quote:

[..]

Ja, idd eindelijk.

Je slaat de plank mis.

Btw, AFA keert zich niet alleen tegen 'rechts', toen ik een jaar of 10 geleden actief lid van de SP was heb ik het ook wel eens met ze te stellen gehad omdat ze het niet eens waren met de ideeën van de SP over spreiding en integratie. Ik heb nooit veel met dit soort lieden opgehad, ook niet met de zogenaamde autonomen of Internationale Socialisten of meer van dit soort lieden.

Overigens moet naar mijn mening iedereen zijn ideeën kunnen laten horen. Maar als ze daar geweld bij gebruiken of anderen het vrije woord willen ontnemen dan gaan ze wmb een flinke stap te ver.

pi_14285999
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:46 schreef Hayek het volgende:

[..]

Volgens mij is AFA meer anarchistisch dan socialistisch/communistisch. Maar dat weet ik niet zeker, ik zie ze zich niet echt politiek profileren behalve dat ze zich tegen in hun ogen fascistische en racistische uitingen keren.
pi_14286791
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:42 schreef Kozzmic het volgende:

Volgens mij is AFA meer anarchistisch dan socialistisch/communistisch.

En ondertussen wel subsidie trekken
Nee, ze noemen zich gewoon anarchistisch omdat ze niets geven om bepaalde regels, maar ze snappen zelf ook wel dat binnen een anarchistische maatschappij de vrije markt de overhand krijgt, dus puur kapitalisme. AFA's zijn van hetzelfde hout als Anti-globalisten of extreme dierenactivisten. Het enige waar ze op uit zijn is een extreem linkse maatschappij, ala communisme.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:42:44 #45
6484 ExTec
pi_14287501
quote:

Belachelijke leugens.

En als de ultieme vlucht naar voren, gaat Sidekick nu ontkennen dat het niet zo was dat iedereen die 15 jaar geleden kritisch was over de multiculturele droom, niet instant verkettert werd door de zelfbenoemde linkse gewetens van nederland.

T'mag ondertussen als algemeen bekend verondersteld worden, de PvdA bij monde van Kok en Bos hebben toegegeven dat het ze de verkiezingen heeft gekost,

Maar niet volgens Sidekick, niet, Sidekick?

quote:
AFA kan wel degelijk het morele gelijk aan haar zijde hebben en ik mis de motivatie waarom wat hardere acties niet geoorloofd zouden zijn?
'Moreel gelijk' heeft een hoog marcel van dam gehalte. Gelijk is per definitie niet te meten, laat staan dat je er rechten aan kunt ontlenen.

De motivatie waarom het niet geoorloofd is, is zo simpel als dat het banaal is: t'is verboden nertsfokkerijen af te fikken omdat dat in het wetboek van strafrecht staat. Ook als je meent 'het voor een goede zaak te doen'.

quote:
Konden we op wachten natuurlijk.

Let op, nog een keer: iedereen moet zich aan de wet houden, ook zelfbenoemde moraalridders met pallestina sjaaltjes, ook mensen die vinden dat ze het 'voor een goeie zaak doen'.

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:25 schreef SCH het volgende:
Is dat fascistoide? In de ruime definitie zeker
Ja, SCH, politieke tegenstanders met geweld het zwijgen opleggen is het schoolvoorbeeld van fascisme.

Pak een woordenboek, lees de definitie.

Voor de duidelijkheid: of iets fascistisch is, lees je af aan het handelen, niet aan de vage motieven, die de lieden die het doen pretenderen te hebben.

Dus het feit dat jij vind dat 'ze het voor een goede zaak doen' doet er niets aan af dat het fascistisch is.

Volgens SCH kan iets alleen fascistisch zijn als het rechts is.

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:39 schreef Kozzmic het volgende:

Je slaat de plank mis.

Ik denk het toch niet.

Waarom heb je zo'n topic als deze dan niet geopend in pak em beet '95?

Waarom nu pas?

En kijk eens om je heen, NL verrechtst. Dan kun je jezelf wel kietelen, a'la Sidekick, en net doen alsof dat *niks* te maken heeft met dat rechts structureel in de hoek is getrapt de afgelopen 15+ jaar, maar ik denk dat dat wel zo is. Met mij velen.

quote:
Btw, AFA keert zich niet alleen tegen 'rechts', toen ik een jaar of 10 geleden actief lid van de SP was heb ik het ook wel eens met ze te stellen gehad omdat ze het niet eens waren met de ideeën van de SP over spreiding en integratie. Ik heb nooit veel met dit soort lieden opgehad, ook niet met de zogenaamde autonomen of Internationale Socialisten of meer van dit soort lieden.

Overigens moet naar mijn mening iedereen zijn ideeën kunnen laten horen. Maar als ze daar geweld bij gebruiken of anderen het vrije woord willen ontnemen dan gaan ze wmb een flinke stap te ver.

In zekere zin vind ik et jammer dat je 'de schoen' aantrekt, Kozzmic, in principe kom je op mij redelijk gematigd over

Voor de rest ben ik het met je eens, en ik weet dat de SP zich eerder de woede van menig multiculti fundi op de hals heeft gehaald door hele realistische punten voor te stellen. Daarvoor verdienen ze mijn respect, al is dat nog steeds een end weg van mijn stem.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:55:26 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14287897
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als de ultieme vlucht naar voren, gaat Sidekick nu ontkennen dat het niet zo was dat iedereen die 15 jaar geleden kritisch was over de multiculturele droom, niet instant verkettert werd door de zelfbenoemde linkse gewetens van nederland.

T'mag ondertussen als algemeen bekend verondersteld worden, de PvdA bij monde van Kok en Bos hebben toegegeven dat het ze de verkiezingen heeft gekost,

Maar niet volgens Sidekick, niet, Sidekick?

Waar heb je het nu over? Jij denkt dat je Kozzmic (en ik voel me daarbij aangesproken omdat ik dezelfde mening heb) iets wil aanpraten. Alsof wij ooit geweld goed hebben gekeurd. Alsof wij ooit AFA als fantastische organisatie hebben bestempeld. Dan kan je wel leuk politieke partijen erbij halen die in het verleden niet naar jouw wens hebben gehandeld, maar het is totaal geen argument voor een beschuldiging naar Fok!users.

Krijg ik nog een link naar uitspraken die jouw beschuldiging bewijst?

pi_14288350
Je spreekt jezelf tegen......

Buiten dat vind ik het simpel (mijn topic is gesloten wegens het niet divers genoeg te zijn geweest.... ) de vraag : heeft AFA het hoogste recht ?

vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:11:23 #48
6484 ExTec
pi_14288358
quote:
Jij denkt dat je Kozzmic (en ik voel me daarbij aangesproken omdat ik dezelfde mening heb) iets wil aanpraten. Alsof wij ooit geweld goed hebben gekeurd.
Hmmmm, nee, daar heb ik het niet over.

Kozzmic zegt (terecht) dat 'links' als zodanig nu in een kwade ruik staat. Dat klopt. Als reden daarvoor gaf ik:

quote:
Waarop jiij antwoordde:
quote:
Belachelijke leugens.
Duidelijk? Mooi.

En ik geloof heus wel dat jij en Kozz geweld niet goedkeuren. Maar kijk eens naar je geloofsbroeders zoals SCH. Zelf de definitie 'fascisme' herschrijft'ie als het moet wel ff, want (extreem) links kan immers geen kwaad doen, ze doen het immers voor 'een goede zaak'.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:22:17 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14288611
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hmmmm, nee, daar heb ik het niet over.

Ok.
quote:
Kozzmic zegt (terecht) dat 'links' als zodanig nu in een kwade ruik staat. Dat klopt.
Ik zie in de openingspost staan dat de acties van AFA alleen maar nadelig zijn voor links, en sympathie opwekken voor (extreem-)rechts. Het gaat niet om het algehele beeld wat nu in de publieke opinie heerst.
quote:
Als reden daarvoor gaf ik:
[..]

Waarop jiij antwoordde:
[..]

Duidelijk? Mooi.

Duidelijk, alleen rechts is niet in de grond getrapt de laatste 15 jaar. De VVD zat van die 15 jaar zelfs 11 jaar in de regering! Het "fortuynisme" is misschien negeert, alleen dat is toch echt wat anders. Ik snap overigens niet wat het met de AFA te maken heeft.

Alleen waar slaat deze zin dan op:

quote:
Wat roepen mensen dan al jaren?
quote:
En ik geloof heus wel dat jij en Kozz geweld niet goedkeuren. Maar kijk eens naar je geloofsbroeders zoals SCH.
SCH een geloofsbroeder? Ik zie in sizzler, freako of heerlijkheid meer een geloofsbroeder dan in SCH. Het is echt niet zo dat ik alles wat links is ga ophemelen. Organisaties als AFA en Kafka vind ik 3 keer niks.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:35:28 #50
6484 ExTec
pi_14288914
quote:
Het gaat niet om het algehele beeld wat nu in de publieke opinie heerst.
Hmmmmm, ja en nee.

Dat heeft er toch onlosmakelijk mee te maken? tenmminste dat ze dat beeld dus versterken.

quote:
Duidelijk, alleen rechts is niet in de grond getrapt de laatste 15 jaar. De VVD zat van die 15 jaar zelfs 11 jaar in de regering! Het "fortuynisme" is misschien negeert, alleen dat is toch echt wat anders. Ik snap overigens niet wat het met de AFA te maken heeft.
Nee, niet.

Vraag: Wat gebeurde er met iemand, die pak em beet 15 jaar geleden kritische kanttkeningen had over de multiculturele droom?

Zou je zeggen dat:

A) er geluisterd werd naar die persoon, en daar over nagedacht werd?
B) die persoon binnen de kortste keren weggezet werd als racist, zodat men er niet meer op in hoefde te gaan?

Ja, super dooddoener, melden dat de VVD meegeregeerd heeft. Niet alleen lang de *enige* rechtse partij van NL, maar ook in een coalitie regering wat in NL inhoud dat iedereen water bij de wijn doet, wat concreet betekende dat er zeker sociaal/cultureel totaal geen rechtse punten op de agenda stonden.

quote:
SCH een geloofsbroeder?
Hmmmmmmmja, ok. Jou ook maar vaag associeren met SCH gaat idd wel erg ver. Mijn welgemeende excuses
pi_14290623
Wat zit je weer lekker dom te flamen, Extec, ga je lekker

Een paar punten:

1. zoek zelf de definitie van fascisme eens op - ik heb de definitie uit de VanDale hier vanmiddag al gepost en jij geeft er plotseling een andere invulling aan rakker, en dat op een nogal hoge toon - geef je ongelijk eens toe- dan zul je zien dat het met geweld bejegenen van politieke tegenstanders niet voldoende is om aan dat criterium te voldoen. Het begrip fascisme wordt te pas en te onpas gebruikt om misbruikt om argumenten kracht bij te zetten, vaak ten onrechte.

2. Grappig hoe de beeldvorming is rond sommige mensen en hoe gemakkelijk sidekick daar in meegaat. Als je mij hier volgt weet je dat ik een rechtgeaarde pacifist ben die elke vorm van geweld afwijst. Ik probeer echter altijd genuanceerd naar de dingen te kijken en dan zie ik in de doelstellingen en achtergronden van de AFA en KAFKA goede punten. Je hoort mij dan ook niet zo populistisch en angstig roepen dat ik deze clubs "drie keer niks" vind. Ik steun ze niet en keur sommige handelswijzen af maar vind dat ze goede dingen doen en ze staan wat mij betreft in ieder geval aan de goede kant. Tegen racistische clubs als NieuwRechts die hier op Fok nogal wat credit krijgen.

pi_14290674
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:35 schreef ExTec het volgende:
Vraag: Wat gebeurde er met iemand, die pak em beet 15 jaar geleden kritische kanttkeningen had over de multiculturele droom?
Omschrijf die multiculturele droom dan eens. Ik kan me er niks bij voorstellen, sterker: die heeft nooit bestaan. Geen droom, wel een realiteit. Je doet net of er een soort politieke stroming is die het multiculturalisme aanhangt en daar een doel op zich van heeft gemaakt.
  zaterdag 1 november 2003 @ 06:41:50 #53
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14293101
Hebben deze "anti-fascisten" ooit iets gezegd over de aanhangers van een "profeet" die schreef "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper (hij zelf dus) bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ?
Of tegen mensen die een boek goddelijk noemen waarin in de naam van God (zelfs met de hulp van God, had zelfs de zon even stil laten staan) zeven volkeren zijn uitgeroeid.
Er moet een echte anti-fascistische aktiegroep komen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_14293489
quote:

[..]

[..]

Idd.
[..]

Wat voor bijval wilde je dan? Ik heb Kozzmic in discussies over extreem-links altijd het geweld zien afkeuren. Ook heeft Kozzmic in de diverse discussies ook telkens laten weten dat hij de tactiek van AFA en ander geweldadig extreem-links gespuis te zien als averrechts. En die 2 dingen zie je ook in dit topic terug. Wat is er opeens anders aan zijn opvatting?
[..]

Belachelijke leugens.
[..]

Hopelijk ga je niet door met plagiaat.
Dus een bronvermelding zou wel leuk zijn.

Tekenend voor jou Sidekick ..... andersdenkenden bagatelliseren en beledigen. Je lijkt wel een extreem-linkse activist
pi_14293520
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 09:21 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Tekenend voor jou Sidekick ..... andersdenkenden bagatelliseren en beledigen. Je lijkt wel een extreem-linkse activist

http://members.chello.nl/a.veenmeerstadt/10_28_03.html
  zaterdag 1 november 2003 @ 09:27:23 #56
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14293533
quote:

[..]

Nee dat is het niet.

Nee, je kan ze dan altijd nog tot extreem rechts verklaren. Je verklaart Stalin, Pol Pot en Mao, om er eens enkele te noemen gewoon tot rechtse politici om je veilige wereldbeeld te kunnen laten blijven bestaan...

Die AFA's die een hotel in Kedichem in de brand staken waardoor een 'politica' als Wil Schuurmans haar been verloor stonden in ieder geval aan de goede kant ....

pi_14293562
Trouwens, het hokjesdenken van sommigen is wel weer tekenend. Als je tegen 'extreem-rechts' bent dan zul je wel voor AFA zijn... Alsof je niet wat tegen beiden kunt hebben.

Wat mij betreft mag iedereen demonstreren. Tenminste, als er een verbod op een demo moet komen dan is het aan de burgemeesters en wethouders van een stad om dat te bepalen. Ik ben daarom tegen AFA dat door middel van geweld een ander probeert te verhinderen zijn mening te uiten. Als ze door middel van argumenten zouden proberen te waarschuwen tegen hetgeen wat zij zien als extreem-rechts dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Dit alles laat onverlet dat ik partijen als NVU, NNP en NieuwRechts ranzige clubjes vind. Maar dat is hier niet de discussie.

pi_14293919
quote:
Ik ben daarom tegen AFA dat door middel van geweld een ander probeert te verhinderen zijn mening te uiten.

Het is superefficient wat ze doen. Ze zijn bijna altijd in staat om extreem-rechtse demonstraties te voorkomen of snel te eindigen. Afgezien of je het er mee eens bent kun je er niet onderuit komen dat ze slim bezig zijn. Ze bereiken hun doel wel.

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_14294004
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 09:27 schreef sjun het volgende:

[..]

Nee, je kan ze dan altijd nog tot extreem rechts verklaren. Je verklaart Stalin, Pol Pot en Mao, om er eens enkele te noemen gewoon tot rechtse politici om je veilige wereldbeeld te kunnen laten blijven bestaan...

Die AFA's die een hotel in Kedichem in de brand staken waardoor een 'politica' als Wil Schuurmans haar been verloor stonden in ieder geval aan de goede kant ....

Nee - dan lees je mijn post niet goed. Ik keur het geweld toch af. Maar zeg erbij dat dit soort activiteiten een zeer klein onderdeel is van het werk van AFA en dat ik me dan niet meteen geroepen voel de hele organisatie en haar grondslagen tot de grond toe af te branden...
pi_14294497
AFA zijn een stelletje criminelen. Ik snap ook niet dat de regering daar geen artikel 140 meen ik, voor een criminele vereniging tegen aan gooien, zodat die bende kan worden opgerolt.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_14295116
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het "bestrijden" van extreem-rechts is imho goed, maar manier waarop zij het doen is onacceptabel en dom vanwege de sympathie die extreem-rechts kan krijgen.

Hier vond je het anders nog hoe ze met geweld een anti-pedo demonstratie verhinderde:

Foto's rellende AFA leden in anti-martijn demo..

quote:
Op zondag 26 oktober 2003 12:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vind je dit ook
quote:
De demonstratie van de in de organisatie Stop Martijn verenigde rechtsradicale partijen Nieuw Rechts en Nieuwe Nationale Partij werd door de Amsterdamse burgemeester Cohen op het allerlaatst verboden vanwege een gevreesd treffen met de linksradicale Anti Fascistische Actie. Tot dat treffen kwam het desalniettemin toch op diverse plaatsen in de stad.

Hierbij raakte ook een 18-jarige Zwitserse toerist ernstig gewond, aldus het laatste nieuws op AT5. Deze liep met een vriend op het Stationsplein toen hij plotseling door een paar mannen met bivakmutsen op werd aangevallen en ernstig mishandeld. De man ligt momenteel in het ziekenhuis met zwaar inwendig letsel. Mogelijk gaf de korte haardracht van de man aanleiding tot misverstand.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 1 november 2003 @ 13:13:08 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14296029
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hier vond je het anders nog hoe ze met geweld een anti-pedo demonstratie verhinderde:

Foto's rellende AFA leden in anti-martijn demo..
[..]

Vind je dit ook
[..]

Ik vind rennende nazi's idd kostelijk. Waar o waar heb ik het over de AFA gehad?

pi_14296259
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - dan lees je mijn post niet goed. Ik keur het geweld toch af. Maar zeg erbij dat dit soort activiteiten een zeer klein onderdeel is van het werk van AFA en dat ik me dan niet meteen geroepen voel de hele organisatie en haar grondslagen tot de grond toe af te branden...

Je valt nu wel erg hard door de mand zeg........ Als het om een klein iets bij de AFA gaat dan is de rest van de organisatie oke......
pi_14296359
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je valt nu wel erg hard door de mand zeg........ Als het om een klein iets bij de AFA gaat dan is de rest van de organisatie oke......

Waarom lezen mensen steeds wat ze willen lezen en niet wat er staat?

Quote mij waar ik zeg dat de organisatie oke is...

pi_14296714
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom lezen mensen steeds wat ze willen lezen en niet wat er staat?

Quote mij waar ik zeg dat de organisatie oke is...

quote:
2. Grappig hoe de beeldvorming is rond sommige mensen en hoe gemakkelijk sidekick daar in meegaat. Als je mij hier volgt weet je dat ik een rechtgeaarde pacifist ben die elke vorm van geweld afwijst. Ik probeer echter altijd genuanceerd naar de dingen te kijken en dan zie ik in de doelstellingen en achtergronden van de AFA en KAFKA goede punten. Je hoort mij dan ook niet zo populistisch en angstig roepen dat ik deze clubs "drie keer niks" vind. Ik steun ze niet en keur sommige handelswijzen af maar vind dat ze goede dingen doen en ze staan wat mij betreft in ieder geval aan de goede kant. Tegen racistische clubs als NieuwRechts die hier op Fok nogal wat credit krijgen.
Jij vindt dat ze goede dingen doen, en jij vindt dat ze aan de goede kant staan.... Nou dat klinkt niet echt als vierkant tegen die club zijn. En nu probeer je plotseling genuanceerd naar de dingen te kijken??? Nu is het plotseling "anders" dat geweld, omdat het maar om een klein onderdeel gaat........ Maar owee als er iets gebeurt bij een organisatie als defensie, dan weet je niet hoe hoog je moet springen om heel defensie de schuld te geven.......

Dat valt me gewoon tegen van je..... Je meet altijd met meerdere maten. Als het in jou straatje past dan valt het wel mee en is het maar een klein clubje en weet ik veel wat. Maar als het ergens gebeurt waar jij niet zoveel mee op hebt, dan is plotseling alles en iedereen verantwoordelijk.

pi_14297371
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vind rennende nazi's idd kostelijk. Waar o waar heb ik het over de AFA gehad?

Stom, die anti-pedo's liepen natuurlijk voor hun conditie
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_14297379
ik vond het wel leuk dat ze er 8 maart 2003 oook waren ze hadden wel ff lekker op die nazi's ingebeukt
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_14297405
Kan het allemaal wat minder persoonlijk?
pi_14297433
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:49 schreef AchJa het volgende:

Jij vindt dat ze goede dingen doen, en jij vindt dat ze aan de goede kant staan.... Nou dat klinkt niet echt als vierkant tegen die club zijn.

Nee, ik ben ook niet vierkant tegen ze. Waarom altijd zo zwart wit. Ik keur hun gewelddadigheden af en zou ze volledig afkeuren als dat het enige is dat ze doen. Maar dat is niet zo. Er is ook altijd grijs tussen zwart en wit. Dat verhaal over het leger heeft hier niks mee te maken.
verantwoordelijk. Behalve dat ik daar ook een genuanceerd standpunt over heb.
  zaterdag 1 november 2003 @ 15:44:51 #70
6484 ExTec
pi_14298704
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 00:01 schreef SCH het volgende:
Wat zit je weer lekker dom te flamen, Extec, ga je lekker

Een paar punten:

1. zoek zelf de definitie van fascisme eens op - ik heb de definitie uit de VanDale hier vanmiddag al gepost en jij geeft er plotseling een andere invulling aan rakker, en dat op een nogal hoge toon - geef je ongelijk eens toe- dan zul je zien dat het met geweld bejegenen van politieke tegenstanders niet voldoende is om aan dat criterium te voldoen. Het begrip fascisme wordt te pas en te onpas gebruikt om misbruikt om argumenten kracht bij te zetten, vaak ten onrechte.

Een kenmerk van fascisme is je politieke tegenstanders met geweld het zwijgen opleggen.

Dat weet ik nog van de lessen maatschappijleer die ik ooit heb gehad.

De kern van het argument is dat die gasten zich misdragen, en zich niet aan de wet houden. En welke naam je daar aan hangt, dat is slechts bijzaak.

quote:
Ik steun ze niet en keur sommige handelswijzen af maar vind dat ze goede dingen doen en ze staan wat mij betreft in ieder geval aan de goede kant.
En dit is wat blijft verbazen.

Wanneer stap jij ens af van het idee, dat als je het maar voor een 'goedgenoege zaak doet' dat je de wet mag breken?

Overduidelijk hebben die gasten meer dan eens de wet gebroken, maar veranderd dat jou mening? Nee, SCH blijft zich maar fixeren op de goeie dingen die ze doen. Blijft ze tot in het oneindige het voordeel van de twijfel geven.

Dat maakt je een ondemocratische fundamentalist. Want of ze al dan niet fascistisch bezig zijn, daar kunnen we nog over discuzeuren, maar dat ze fout zijn gebleken, dat staat buiten kijf.

Kunnen we daarom afkeuring verwachten van SCH? Nee, die wordt er niet moe van om ons te vertellen dat ze "goede dingen doen".

Als ik als extreem voorbeeld geeft dat hitler goeie dingen heeft gedaan, zoals de autobahn bouwen, en uitkeringen realiseren, dan twijfelt nog steeds niemand over zijn slechtheid.

Maar niet in't geval van extreem links. Dan wenst SCH zich niet te storen aan de misstanden, hij zet de gebroken plaat nog een keer op, dat ze het doen 'voor een goeie zaak'.

pi_14298712
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:30 schreef Kozzmic het volgende:
Kan het allemaal wat minder persoonlijk?
Die eerste opmerking gewoon laten staan totdat er op gereageerd wordt en dan haal je ze vlug weg.
pi_14298779
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die eerste opmerking gewoon laten staan totdat er op gereageerd wordt en dan haal je ze vlug weg.

Ik heb niets weggehaald uit dit topic.
En je moet toch zo langzamerhand wel een keertje weten waar je met commentaar terecht kunt...

[Feedback] Modderen in Politiek

pi_14298972
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb niets weggehaald uit dit topic.

Jawel, twee berichten. Een van sidedick dat ik niet hoef te laten zien dat ik geen humor heb en een van mij dat hij beter niets kan zeggen als hij geen fatsoenlijke argumenten meer heeft.
pi_14299093
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 16:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jawel, twee berichten. Een van sidedick dat ik niet hoef te laten zien dat ik geen humor heb en een van mij dat hij beter niets kan zeggen als hij geen fatsoenlijke argumenten meer heeft.

Die heb ik weggehaald omdat het persoonlijk was en na het verzoek van Kozzmic dat niet meer te doen. Als je het daar niet mee eens bent kan je dat kenbaar maken in het feedbacktopic. Nu hier aub weer ontopic.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_14299903
Ik vind de AFA een naar clubje met verderfelijke werkwijze. Compleet ondemocratisch en een ondermijning van onze vrij Nederland. N.a.v. bijv de beelden uit Amsterdam kan in mijn ogen deze hele club worden aangeklaagd voor 'deelname aan criminele organisatie'. Tuig!
pi_14300554
Het is gewoon een terroristische organisatie die ook zo behandeld moet worden.

En als mensen zeggen dat dit overdreven is, sla de definitie van terreur er maar eens op na

quote:
ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

ter·reur·groep (de ~)
1 gezamenlijk optredende groep die meestal om dezelfde motieven terreurdaden pleegt

Lijkt me duidelijk, ze ontwrichten de democratie door de grondbeginselen (vrijheid van meningsuiting) te bestrijden. Ze plegen georganiseerd geweld om politieke doelen te bereiken. Dit geld overigens net zo goed voor alle andere extreem linkse clubjes die andere redenen opgeven om hun daden te rechtvaardigen, zoals dierenactivisten en antiglobalisten.
  zaterdag 1 november 2003 @ 22:45:33 #77
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14309075
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting, ik begreep je inderdaad verkeerd. Dat hoeft ook niet. Anderen zullen die taak dankbaar van je overnemen. Ik heb er bevoorbeeld een bloedhekel aan door AFA bevoogd te worden. Ik vind dat AFA de democratische grondbeginselen schendt door wat voor club dan ook uitoefening van hun recht op demonstratie af te nemen. Dergelijke praktijken doen mij denken aan een dictatuur van de gewenste mening.

Laat AFA dan gewoon een tegendemonstratie organiseren of laten zij de pers bewerken met achtergrondinformatie over de demonstranten en hun politieke of maatschappelijke stellingname. Bijvoorbeeld door aan te geven waar dat volgens hen toe zou kunnen leiden. Hierdoor blijft het voor mensen op straat daadwerkelijk mogelijk tot een eigen keuze inzake de standpunten van welke club dan ook te komen.

pi_14309243
Laat ze maar lekker extreem-rechste lui in elkaar meppen, maar ondertussen moeten we wel een manier vinden om ze allebij op te ruimen.
pi_14309804
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 22:54 schreef NightH4wk het volgende:
Laat ze maar lekker extreem-rechste lui in elkaar meppen, maar ondertussen moeten we wel een manier vinden om ze allebij op te ruimen.
als ze nou alleen extreem rechts zouden meppen.. het probleem is dat ze iedereen meppen die ze voor extreem rechts aanzien
quote:
De demonstratie van de in de organisatie Stop Martijn verenigde rechtsradicale partijen Nieuw Rechts en Nieuwe Nationale Partij werd door de Amsterdamse burgemeester Cohen op het allerlaatst verboden vanwege een gevreesd treffen met de linksradicale Anti Fascistische Actie. Tot dat treffen kwam het desalniettemin toch op diverse plaatsen in de stad.
Hierbij raakte ook een 18-jarige Zwitserse toerist ernstig gewond, aldus het laatste nieuws op AT5. Deze liep met een vriend op het Stationsplein toen hij plotseling door een paar mannen met bivakmutsen op werd aangevallen en ernstig mishandeld. De man ligt momenteel in het ziekenhuis met zwaar inwendig letsel. Mogelijk gaf de korte haardracht van de man aanleiding tot misverstand.
pi_14315011
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:44 schreef ExTec het volgende:
De kern van het argument is dat die gasten zich misdragen, en zich niet aan de wet houden. En welke naam je daar aan hangt, dat is slechts bijzaak.
Je geeft dus toe dat het AFA niet fascistisch genoemd kan worden. Tussen de regels door dan want hardop toegeven blijft moeilijk. De naam is geen bijzaak, het is imo nogal tendentieus om er meteen een zwaar begrip als fascisme aan te hangen terwijl je dat niet waar kan maken. Wie Fortuyn extreem-rechts noemde werd bijkans onthoofd, toen hoorde ik niemand zeggen dat de naam die je er aan hangt slechts bijzaak is
quote:
Wanneer stap jij ens af van het idee, dat als je het maar voor een 'goedgenoege zaak doet' dat je de wet mag breken?

Overduidelijk hebben die gasten meer dan eens de wet gebroken, maar veranderd dat jou mening? Nee, SCH blijft zich maar fixeren op de goeie dingen die ze doen. Blijft ze tot in het oneindige het voordeel van de twijfel geven.

Dat maakt je een ondemocratische fundamentalist. Want of ze al dan niet fascistisch bezig zijn, daar kunnen we nog over discuzeuren, maar dat ze fout zijn gebleken, dat staat buiten kijf.

Kunnen we daarom afkeuring verwachten van SCH? Nee, die wordt er niet moe van om ons te vertellen dat ze "goede dingen doen".

Als ik als extreem voorbeeld geeft dat hitler goeie dingen heeft gedaan, zoals de autobahn bouwen, en uitkeringen realiseren, dan twijfelt nog steeds niemand over zijn slechtheid.

Maar niet in't geval van extreem links. Dan wenst SCH zich niet te storen aan de misstanden, hij zet de gebroken plaat nog een keer op, dat ze het doen 'voor een goeie zaak'.

Je blijft jezelf onjuist herhalen. Ik stoor me wel aan de misstanden, ik geef wel blijk van afkeuring en quote me dan waar ik zeg dat je de wet mag breken. Beetje flauw op deze manier
  zondag 2 november 2003 @ 14:05:22 #81
6484 ExTec
pi_14319129
quote:
Op zondag 2 november 2003 10:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat het AFA niet fascistisch genoemd kan worden...

Waar het mij om gaat, is dat die gasten bewezen fout zijn, en ik ben wel van mening dat wat die gasten fascisme van het puurste water bedrijven,

Waarom vind je dat zo belangrijk? Het zijn gewoon een setje foute mensen, bewezen nogal niet.

Is het voor jou zo belangrijk om op het detailneuk puntje gelijk te krijgen? Ik kan het me voorstellen; want inhoudelijk heb je voor de rest niks (what else is new).

En welke noemer we er ook aan hangen, doet dat af aan hun misdadige daden? Ik dacht et niet.

quote:
Je blijft jezelf onjuist herhalen. Ik stoor me wel aan de misstanden, ik geef wel blijk van afkeuring en quote me dan waar ik zeg dat je de wet mag breken. Beetje flauw op deze manier
Nee, dat zeg je nergens direct, je kijkt wel uit.

Maar als ik de parallel maak met dat ik 'Hitler best een goeie chap vond, want hij deed best wel goeie dingen, en stond voor mij aan de goeie kant, al keur ik z'n daden wel af' snap je dan wat er bedoeld wordt?

Het is een groepje bewezen misdadgers, maar dat laat voor jou overlet dat 'ze aan de goede kant staan', zeg ik het zo goed?

En dat is te bezopen voor woorden, als je een misdaad pleegt wordt je op die daad afgerekend, niet op het domme motief waar je mee schermt.

En een bewezen groepje misdadigers, verdiend het om krediet te verliezen. Maar niet bij SCH.

SCH stapt luchtig over het gegeven heen dat die gasten misdadigers zijn en gaat weer ens quasi-intellectueel de gebroken plaat op zetten 'maar ze doen het voor een goeie zaak, en daarom weiger ik die bewezen misdadiger compleet af te branden'.

Edit:

quote:
Hey SCH, misschien dat het je belieft om even naar A'Dam af te reizen, en aan die Zwitserse toerist uit te leggen dat:
quote:
AFA soms te ver gaat ,maar ook erg veel goede dingen doen, omdat hun uitgangspunten en doelen in principe juist zijn; en dat daar nu wel wat gemakkelijk over heen wordt gepraat.
En:
quote:
Dat'ie moet proberen altijd genuanceerd naar de dingen te kijken en dan ziet'ie in de doelstellingen en achtergronden van de AFA en KAFKA goede punten. En dat'ie vooral niet zo populistisch en angstig moet roepen dat deze clubs "drie keer niks" zijn. En dat'ie ze niet steund, en sommige handelswijzen afkeurt, maar wel vind dat ze goede dingen doen en ze wat hem betreft in ieder geval aan de goede kant staan
.

En:

quote:
dit soort activiteiten een zeer klein onderdeel is van het werk van AFA en dat hij zich toch niet meteen geroepen moet voelen de hele organisatie en haar grondslagen tot de grond toe af te branden...
En:
quote:
Dat'ie toch niet vierkant tegen ze moet zijn. Want dat zou zwart wit zijn. En dat'ie hun gewelddadigheden afkeurt, en ze volledig zou moeten afkeuren als dat het enige is dat ze doen, maar dat dat niet zo is.

[Dit bericht is gewijzigd door ExTec op 02-11-2003 14:27]

pi_14324895
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:33 schreef Herostratos het volgende:

[..]

"de nieuwe fascisten zich antifascisten zullen noemen".

Winston Churchill

De AFA is een gesubsidieerde terreureenheid, die ertoe heeft bijgedragen dat er in Nederland niet gesproken kan worden van een democratie. Het is een 'correcte' dictatuur, waarin alleen links voldoende kan profiteren van grondrechten.

JG

zondag 2 november 2003 @ 18:15:22 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14324974
quote:
Op zondag 2 november 2003 18:12 schreef Gulik het volgende:

[..]

De AFA is een gesubsidieerde terreureenheid, die ertoe heeft bijgedragen dat er in Nederland niet gesproken kan worden van een democratie. Het is een 'correcte' dictatuur, waarin alleen links voldoende kan profiteren van grondrechten.

JG

De AFA wordt niet gesubsidieerd!

Je kan wel in de slachtofferrol kruipen, maar partijen als de NVU en de NNP kunnen ook gewoon bestaan, waardoor er geen sprake is van een alleenrecht op grondrechten door links.

Overigens worden geweldidadigheden gewoon bestraft, dus krijgt de AFA niet alle ruimte.

pi_14325731
quote:
Op zondag 2 november 2003 18:15 schreef Sidekick het volgende:
De AFA wordt niet gesubsidieerd!

Je kan wel in de slachtofferrol kruipen, maar partijen als de NVU en de NNP kunnen ook gewoon bestaan, waardoor er geen sprake is van een alleenrecht op grondrechten door links.

Net alsof die partijen nut hebben als ze in de politiek worden doodgezwegen of gedemoniseerd, en op straat in elkaar worden geslagen door de idioten van extreem links.

we moeten een voorbeeld nemen aan de VS, daar mag je in het openbaar zeggen dat je een hekel hebt aan negers, westelingen, joden, etc etc. Iedereen weet waar je voor staat en als je belachelijke ideeën hebt kunnen de mensen zelf een mening erover vormen in plaats van dat een stelletje zelfbenoemde 'antifascisten' de boel kort en klein slaat.

quote:
Overigens worden geweldidadigheden gewoon bestraft, dus krijgt de AFA niet alle ruimte.
Nee dat hebben we gezien laatst bij die anti-pedo demonstratie. In plaats van de AFA aan te pakken, beloonde cohen de AFA en laste de demonstratie af.

Overigens wordt er bij extreem links praktisch nooit iemand aangehouden, ik heb verhalen gehoord over maximaal 3 in de afgelopen 30 jaar (en dan inclusief Volkert)
Terwijl je als nationalist al wordt opgepakt als je een foldertje uitdeelt waarin staat dat het eigen volk eerst komt.

Ik ben absoluut niet nationalistisch, maar ik vind dat er gewoon geen onderscheid meer moet worden gemaakt tussen de verschillende ideeën van groeperingen, maar er moet puur worden gekeken naar de eventuele overtreding die men maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 02-11-2003 20:29]

pi_14337320
quote:
Overigens wordt er bij extreem links praktisch nooit iemand aangehouden, ik heb verhalen gehoord over maximaal 3 in de afgelopen 30 jaar (en dan inclusief Volkert)
Dit is een grapje hoop ik Zo zou er bij deze "extreem linkse" AFA demo al 2 mensen opgepakt zijn. Plak daar volkert bij en dan is er verder NIEMAND meer opgepakt in de afgelopen 30 jaar
quote:
Ik ben absoluut niet nationalistisch, maar ik vind dat er gewoon geen onderscheid meer moet worden gemaakt tussen de verschillende ideeën van groeperingen, maar er moet puur worden gekeken naar de eventuele overtreding die men maakt.
Dat vind ik ook.

bArt

pi_14345725
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:01 schreef Siertuin het volgende:

Dit is een grapje hoop ik Zo zou er bij deze "extreem linkse" AFA demo al 2 mensen opgepakt zijn. Plak daar volkert bij en dan is er verder NIEMAND meer opgepakt in de afgelopen 30 jaar

Ik bedoelde arresteren/veroordelen, dus niet alleen meenemen en dan weer vrijlaten.
pi_14348449
Dan klopt t nog niet aangezien er in 1996 nog een aantal dierenrechtenactivisten veroordeeld zijn

bArt

pi_14348842
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:56 schreef Siertuin het volgende:
Dan klopt t nog niet aangezien er in 1996 nog een aantal dierenrechtenactivisten veroordeeld zijn

bArt

Maar hij bedoelt natuurlijk wel dat ze minimaal levenslang gekregen moeten hebben, snap dat dan!
Slaapt winter
en zomer
pi_14350682
Antifaweekend in CIA infocafe Amsterdam vrijdag 7 november.

22.00 uur: diskussie over Antifascisme: vrijheid van meningsuiting vs. antidiscriminatie .
Wat is de beste taktiek voor antifascisten? Moeten we extreem-rechts de mond snoeren bij elke gelegenheid en ze beletten de straat op te gaan, of ze zich laten uitspreken en een tegengeluid laten horen?

3E Oosterparkstraat 166 H, Amsterdam

http://squat.net/cia/infocafe/index.shtml

pi_14358244
quote:
Anti-Fascistische Actie (AFA) is een in 1992 opgerichte organisatie, die zich ten doel heeft gesteld ...groeperingen .. te bestrijden
Pure fascisten dus .

Overigens wacht ik al lang, maar niet minder intensief tot een paar van die lui mijn pad kruisen . Want elke keer als ik ze foto's van hun groepjes zie denk ik toch "Wat zien ze er breekbaar uit" ... ik snap ook niet dat die "extreem rechtse" lui de confrontatie niet met die lui aandurven

pi_14358310
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:29 schreef battlesickloner het volgende:
Pure fascisten dus .

Overigens wacht ik al lang, maar niet minder intensief tot een paar van die lui mijn pad kruisen . Want elke keer als ik ze foto's van hun groepjes zie denk ik toch "Wat zien ze er breekbaar uit" ... ik snap ook niet dat die "extreem rechtse" lui de confrontatie niet met die lui aandurven

dat zou ik ook niet durfen als je tegenover 1000 van die lui staat, en de politie niet ingrijpt
pi_14358520
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:31 schreef Hayek het volgende:
dat zou ik ook niet durfen als je tegenover 1000 van die lui staat, en de politie niet ingrijpt
Nu vindt ik het eigenlijk nog grotere mietjes ... waarschijnlijk weer een paar tiental hardcore AFA's met een paar hondertal meelopertjes
pi_14394574
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:29 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Pure fascisten dus .

AFA is meestal gewoon met meer dan die rechtse lui.

De ME moet AFA gewoon een keertje helemaal kapotbeuken, want die lui zijn echt de grootste fascisten van dit land. Als er doden vallen dan is dat mooi meegenomen in deze!

woensdag 10 december 2003 @ 16:39:36 #94
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15305877
AFA

het grote punt met AFA is dat ze enorm generaliseren, er hoeft bijv maar 1 van een groep iets extreem rechts hebben en het is meteen ALLEMAAL extreem rechts, dat is erg slecht naar mijn mening

Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15312510
De AFA is een extreme organisatie die alles goed vind om wat zij als extreem recht beschouwen (daar valt voor hun ook de VVD onder !! ) .

Elke partij die is opgericht om een andere bevolkingsgroep de mond te snoeren heeft dictoriale trekjes dient onmiddelijk verboden te worden. m.a.w. dit is gewoon de knokploeg van SP.

woensdag 10 december 2003 @ 20:40:30 #96
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15312698
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
De AFA is een extreme organisatie die alles goed vind om wat zij als extreem recht beschouwen (daar valt voor hun ook de VVD onder !! ) .

Elke partij die is opgericht om een andere bevolkingsgroep de mond te snoeren heeft dictoriale trekjes dient onmiddelijk verboden te worden. m.a.w. dit is gewoon de knokploeg van SP.

Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar deze gasten vinden de SP nog rechts
dus maak er geen SP bashen van..
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15322042
quote:
Extreem-rechts wil invoering van de doodstraf, de vrouw terug naar het aanrecht, vakbonden verbieden en verregaande gecentraliseerde macht.
Ehm, dat is nou juist wat links wil

Rechts wil juist minder macht bij de overheid. Maargoed ik zal ze verder in hun waan laten

donderdag 11 december 2003 @ 09:31:48 #98
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15323489
quote:
Op donderdag 11 december 2003 03:58 schreef Hayek het volgende:

[..]

Ehm, dat is nou juist wat links wil

Rechts wil juist minder macht bij de overheid. Maargoed ik zal ze verder in hun waan laten

Ik geloof dat dat niet iets speciaal links of rechts is, thats beside the point though.

Overigens is die opmerking over Achterstelling van vrouwen totaal ongefundeerd, dat is meer op religie gebasseerd dan op politieke overtuiging. denk ik dan

pi_15330657
quote:
Op donderdag 11 december 2003 09:31 schreef Graveland het volgende:

Ik geloof dat dat niet iets speciaal links of rechts is, thats beside the point though.

Jawel, de essentie van links is meer overheidsinvloed
  donderdag 11 december 2003 @ 15:00:05 #100
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15330696
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:58 schreef Hayek het volgende:

[..]

Jawel, de essentie van links is meer overheidsinvloed

In essentie wellicht, maar daar kan ook over gediscussieerd worden. In de praktijk is het duidelijk anders, kijk maar naar de identificatieplicht, duidelijk gepropageerd door rechts.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15330737
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:00 schreef tvlxd het volgende:

In essentie wellicht, maar daar kan ook over gediscussieerd worden. In de praktijk is het duidelijk anders, kijk maar naar de identificatieplicht, duidelijk gepropageerd door rechts.

Dan is het nog geen rechts voorstel
pi_15332079
Inmiddels heeft iedereen wel gehoord van het schandelijke plan dat het
Rotterdamse stadsbestuur heeft bedacht onder de naam ´Stad in Balans`. Het plan, dat officieel alleen maar een selectie maakt op inkomen, heeft feitelijk als doel allochtonen te weren. Dat gebeurt door een inkomens-eis te stellen. Als je je wilt vestigen in Rotterdam dien je minimaal 120% van het minimumloon te verdienen. Hier is duidelijk sprake van indirecte discriminatie. Allochtonen en vrouwen verdienen systematisch minder dan blanke mannen en zullen dus onevenredig worden getroffen door deze maatregelen. Tot in de derde generatie ben je blijkbaar allochtoon want zurig wordt opgemerkt in het rapport dat deze groep weliswaar administratief behoort tot de autochtonen maar dat dat in de praktijk anders beleefd wordt.
Gelukkig zijn er nog vele Rotterdammers die dit beleid niet pikken en in
verzet gaan. Op 11 december, van 13.30u-21.00u.zullen acties worden gehouden bij het stadhuis op de Coolsingel. Ook zullen migrantengroepen die dag een actie houden tegen de voortdurende tegenwerking van het stadsbestuur tegen de bouw van moskeeën.:r

En... lopen die fascisten nu op de Coolsingel.. ?

donderdag 11 december 2003 @ 16:34:13 #103
6484 ExTec
pi_15333200
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:54 schreef Koos Voos het volgende:
Het plan, dat officieel alleen maar een selectie maakt op inkomen, heeft feitelijk als doel allochtonen te weren.
'Officieel'. En wat zijn de officieuze selectie criteria dan? Ow, die zijn er niet?? duidelijk
quote:
Dat gebeurt door een inkomens-eis te stellen. Als je je wilt vestigen in Rotterdam dien je minimaal 120% van het minimumloon te verdienen. Hier is duidelijk sprake van indirecte discriminatie.
Daar heb je gelijk in ja. Maar kijk ens om je heen, indirecte discriminatie gebeurt altijd al en overal.

Heb je met een jaarinkomen van 1000000 wel ens geprobeerd een huurhuisje van 300 euro per maand te huren? Mag niet, de staat 'dicteert' dat je duurder moet wonen. Is ook discriminatie.

En Positieve discriminatie? Is nogal negatief, zeg maar voor diegene die gepasseerd worden, vind je ook niet?

quote:
Tot in de derde generatie ben je blijkbaar allochtoon want zurig wordt opgemerkt in het rapport dat deze groep weliswaar administratief behoort tot de autochtonen maar dat dat in de praktijk anders beleefd wordt.
Uh huh. En wat, de waarheid is wat harder dan wat jij kan verdragen ofzo?
quote:
Gelukkig zijn er nog vele Rotterdammers die dit beleid niet pikken en in
verzet gaan. Op 11 december, van 13.30u-21.00u.zullen acties worden gehouden bij het stadhuis op de Coolsingel. Ook zullen migrantengroepen die dag een actie houden tegen de voortdurende tegenwerking van het stadsbestuur tegen de bouw van moskeeën.:r

En... lopen die fascisten nu op de Coolsingel.. ?

Het vermeende verzet lijkt wel mee te vallen, ik heb nu.nl gechecked, de frontpage natuurlijk en 1 grote oorverdovende stilte mbt het protest.

Ook wel typerend, dat de door het rotterdamse volk gekozen vertegenwoordiging door jou wel ff worden weggezet als fascisten.

Lekker genuanceerd ook.

pi_15333754
oeps... vergeten de bron te vermelden : http://www.afanederland.org/

Dat zijn die pedofiele uitkeringstrekkers...

pi_15334421
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:34 schreef ExTec het volgende:
Ook wel typerend, dat de door het rotterdamse volk gekozen vertegenwoordiging door jou wel ff worden weggezet als fascisten.
ja een echte AFA die KoosVoos
pi_15334901
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:16 schreef Hayek het volgende:

[..]

ja een echte AFA die KoosVoos

...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')