De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
[POLslowchat] "Middle of the road"-topic -55-
[POLslowchat] "Op naar een kenniseconomie" -56-
[POLslowchat] Verhuis nu naar SGP-Staphorst! -57-
[POLslowchat] FOK! de EU! -58-
[POLslowchat] Nuchter gaan we door -59-
[POLslowchat] Demonstreer mee met FNV -60-
[POLslowchat] De val van het kabinet? -61-
[POLslowchat] Shirin Ebadi eerbetoon-topic -62-
[POLslowchat] Leugens, leugens, allemaal... -63-
[POLslowchat] Kozzmic de Rode Jehova -64-
[POLslowchat] Ladies only -65-
[POLslowchat] Flash'mob' Eerdmans geslaagd -66-
[POLslowchat] LOL :'( :D :'( -67-
[POLslowchat] Win hier je zieltjes! -68-
[POLslowchat] Allochtonen-knuffel-hoekje -69-
[POLslowchat] POL meet and greet! -70-
[POLslowchat] Hools [Het VBL-café] sucks!!! -71-
[POLslowchat] #72 Hoe goed is het hart van Blair?
[POLslowchat] Nee tegen Abu Jahjah? -73-
[POLfastchat] De Fok-AIVD vs Mabel Wipse Smit -74-
[POLslowchat] Donner moet meer spuiten! -75-
[POLslowchat] Et tu, Justitie? -76-
[POLslowchat] Stop NieuwRechts én Martijn -77-
Discussier on.
quote:Het is een echte linkse relschopper.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:10 schreef du_ke het volgende:[..]
Daar was kozzmic het niet mee eens
.
quote:Volgens mij is dit onzin, want je bent dan 'gewoon' autochtoon.
3e generatie niet-westers allochtoon
Persoon van wie beide ouders in Nederland zijn geboren en van wie ten minste één grootouder in een niet-westers land is geboren (definitie CBS).
Toevoeging: Ik zie het ook niet staan als officiele definitie op de site van het CBS.
quote:Wist geeneens dat het er een was. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, die one-liner kennen we nu wel.
quote:Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Op wat voor manier zijn we te tolerant dan?
quote:Ik zou wat anders met een lekkere vrouwelijke collega gaan doen in de auto.
[..]Wat is er mis met carpoolen?
quote:Altijd weer die linkse mods idd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is een echte linkse relschopper.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Mag ik ook even zoeken?
quote:Tsja, ik ben nu ook aan het twijfelen...
Maar dan nog, bestaat 3e generatie allochtoon of bestaat het niet?
quote:Sizzler
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:
Altijd weer die linkse mods idd.
quote:Tis gewoon een kloon van X-Ray.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:16 schreef du_ke het volgende:[..]
Sizzler
.
quote:Ik ook niet.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:14 schreef Kozzmic het volgende:Toevoeging: Ik zie het ook niet staan als officiele definitie op de site van het CBS.
Maar bij mijn eerste bron:
quote:Dus... Wel autochtonen, maar voor de stats wel als allochtonen benoemen.
Deze definitie is later toegevoegd om wat over de omvang van het nageslacht van de tweede generatie allochtonen te kunnen zeggen. Volgens de definities van 'autochtoon' en 'allochtoon' zijn derde generatie allochtonen namelijk autochtonen en verdwijnen ze in de statistieken.
quote:Shhhhht.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:17 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Tis gewoon een kloon van X-Ray.
quote:Ik noem dat niet tolerantie. Hoe laag de straf ook is, je tolereert het niet. Aan de andere kant: hoe hoog wil je straf leggen om het niet als tolerantie te zien?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Zero-tolerance werkt, en dat moeten we ook toepassen hier.
quote:Cool da's nieuw vertel
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef NightH4wk het volgende:
Lage straffen en herovertreders worden niet hard genoeg aangepakt, en meer van dat soort lui.
Zero-tolerance werkt, en dat moeten we ook toepassen hier.
quote:Denk ik ook ja. Anders ben ik een derde-generatie allochtoon omdat mijn opa in Duitsland is geboren (aangenomen dat hetzelfde geldt voor westerse allochtonen).
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:14 schreef Kozzmic het volgende:
Om dan nog maar eens een relevante post te herhalen...
[..]Volgens mij is dit onzin, want je bent dan 'gewoon' autochtoon.
quote:De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:08 schreef du_ke het volgende:Is dit naïef? Het lijk me vrij logisch dat een groep die hier zich komt wonen in een jaar of 60 volledig in onze gemeenschap wordt opgenomen deels door zichzelf aan te passen en deels door ons aan te passen aan hen.
Anderzijds ligt deze naïviteit in de voorgestelde eenvoud van de zogenaamde oplossingen (zie quote). Er zijn reeds groepen langer dan 40 jaar hier die volgens de algemene normen niet geïntegreerd zijn (soms zelf verre van). Grote groepen verachten de Nederlanders omwille van hun geloofsindoctrinatie. Maatschappelijk ontstaat er meer en meer onrust en ik heb toch wel enigszins het idee dat dit aan jullie voorbij gaat.
quote:Ik ridiculiseer het extremistische zwart-wit denken aan de kant van de autochtonen...
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef Herostratos het volgende:[..]
De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
Anderzijds ligt deze naïviteit in de voorgestelde eenvoud van de zogenaamde oplossingen (zie quote). Er zijn reeds groepen langer dan 40 jaar hier die volgens de algemene normen niet geïntegreerd zijn (soms zelf verre van). Grote groepen verachten de Nederlanders omwille van hun geloofsindoctrinatie. Maatschappelijk ontstaat er meer en meer onrust en ik heb toch wel enigszins het idee dat dit aan jullie voorbij gaat.
Ik zie moslims an sich niet als probleem. Wel de financiele en sociale achterstand die voor het grootste deel door de immigratie komt. Daar zou ik het liefst de discussie heen willen laten gaan.
quote:Das idd moeilijk te bepalen, maar gelukkig schikt onze efficiente politiemacht al genoeg af. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik noem dat niet tolerantie. Hoe laag de straf ook is, je tolereert het niet. Aan de andere kant: hoe hoog wil je straf leggen om het niet als tolerantie te zien?
quote:Ik denk inderdaad dat er veel te veel drukte om gemaakt wordt. Natuurlijk zijn er problemen en natuurlijk moeten die kut-jochies hard aangepakt worden. Maar moet dat omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? of moet dat omdat er veel jeugdcriminaliteit is? Ik denk dat laatste naar mijn idee zijn het gewoon jongelui uit achterstandswijken die zich geregeld misdragen (30 jaar geleden waren het gewone blanke, blonde rot-jochies die hetzelfde deden).
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef Herostratos het volgende:[..]
De naïviteit ligt enerzijds in de ontkenning van de problematiek. SK en jij ridiculiseren dergelijke onderwerpen graag (moet soms kunnen, maar de structurele ridiculisatie doet mij vermoeden dat het jullie ernst is) ten einde een dergelijke discussie af te ronden.
quote:Tijd heelt alle wonden. En over welke groepen heb jij het dan? Volgens mij zijn b.v. molukkers en surinamers over het algemeen behoorlijk goed geïntegreerd.
quote:Ikke 4e generatie
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef sizzler het volgende:[..]
Denk ik ook ja. Anders ben ik een derde-generatie allochtoon omdat mijn opa in Duitsland is geboren (aangenomen dat hetzelfde geldt voor westerse allochtonen).
quote:Zero tolerance werkt goed, ik zoek wel ff de crime-stats van NYC.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:22 schreef du_ke het volgende:[..]
Cool da's nieuw vertel
. Het is slechts een verschuiving je gooit iedereen de gevangenis en dan? Preventie is veel belangrijker.
quote:Dus iemand moet z'n hele leven achtervolgd worden door een fout op z'n 15e?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:32 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Das idd moeilijk te bepalen, maar gelukkig schikt onze efficiente politiemacht al genoeg af. =)
De straffen mogen imo wel nog aardig wat omhoog, en dingen afgeschaft worden als het cleanen van je strafblad als je 18 word.
quote:Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:36 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Zero tolerance werkt goed, ik zoek wel ff de crime-stats van NYC.
quote:yep, overigens ook dat aan allochtone zijde hoor
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ridiculiseer het extremistische zwart-wit denken aan de kant van de autochtonen...
quote:Maar daar gaat het dus idd niet meer om
Ik zie moslims an sich niet als probleem. Wel de financiele en sociale achterstand die voor het grootste deel door de immigratie komt. Daar zou ik het liefst de discussie heen willen laten gaan.
quote:Ik hou ook niet erg van de Three Strikes Law, cuz het niet meer om het soort misdrijf draait.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja
.
Btw, de stats:
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctrtfall.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctpc9400.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crmtrnd00/ctvc9400.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/crime_trends_ny.htm
http://criminaljustice.state.ny.us/crimnet/ojsa/cjdata.htm
Niet slecht als je het met Nederland vergelijkt.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 28-10-2003 12:47]
quote:Het moet omdat er veel jeugdcriminaliteit is maar in de aanpak moet rekening gehouden worden met hun afkomst omdat daar ook een deel van de oorzaak ligt. Dat ontkennen of in ieder geval niet meenemen en mensen die dat aansnijden als ectreem-rechts bestempelen getuigt van weinig realiteitszin en duidt toch echt op aanwezie restanten van politiek correct denken.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:34 schreef du_ke het volgende:
Ik denk inderdaad dat er veel te veel drukte om gemaakt wordt. Natuurlijk zijn er problemen en natuurlijk moeten die kut-jochies hard aangepakt worden. Maar moet dat omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? of moet dat omdat er veel jeugdcriminaliteit is?
quote:Als sociaal-economische factoren de hoge vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit volledig zou verklaren zou je daarin gelijk hebben, maar helaas ís dat niet zo. Ook na correctie voor sociaal-economische factoren zijn allochtonen oververtegenwoordigd en kun je dus niet zeggen dat je met hetzelfde probleem te maken hebt als 30 jaar geleden met de gewone blanke blonde rotjochies.
Ik denk dat laatste naar mijn idee zijn het gewoon jongelui uit achterstandswijken die zich geregeld misdragen (30 jaar geleden waren het gewone blanke, blonde rot-jochies die hetzelfde deden).
quote:Alleen tijd doet dat zeker niet.
Tijd heelt alle wonden.
quote:Maar wat vind jij er dan van dat blijkbaar mensen zelfs nadat ze voor de 2e keer zijn opgepakt niet op het rechte pad terechtkomen? Ik bedoel, dit gaat dan over 3 overtredingen, maar er zijn in Nederland mensen die voor de 50e of 100e keer opgepakt worden en dan wéér binnen no-time op straat staan. Is dát rechtvaardigheid dan? Ik vind dat als iemand keer op keer bewijst dat hij/zij niet normaal kan functioneren in de maatschappij en de maatschappij daarbij schade berokkent de overheid de plicht heeft om de maatschappij in bescherming te nemen tegen deze persoon door deze persoon langdurig uit de maatschappij weg te halen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:38 schreef du_ke het volgende:
Tja als je iedereen die drie keer een brood jat levenslang opsluit dan neemt de criminaliteit wel af ja.
quote:Natuurlijk moeten recidivisten flink aangepakt worden en ook verplicht afkicken kan erg varstandig zijn. Maar ik ben wel van mening dat terugkeer in de maatschappij (dus niet weer gelijk naar het leger des heils) centraal moet staan. Daarom moet de reclassering meer macht en middelen krijgen. Als zij zien dat iemand weer de fout ingaat zouden ze weer opgelsoten moeten kunnen worden.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Maar wat vind jij er dan van dat blijkbaar mensen zelfs nadat ze voor de 2e keer zijn opgepakt niet op het rechte pad terechtkomen? Ik bedoel, dit gaat dan over 3 overtredingen, maar er zijn in Nederland mensen die voor de 50e of 100e keer opgepakt worden en dan wéér binnen no-time op straat staan. Is dát rechtvaardigheid dan? Ik vind dat als iemand keer op keer bewijst dat hij/zij niet normaal kan functioneren in de maatschappij en de maatschappij daarbij schade berokkent de overheid de plicht heeft om de maatschappij in bescherming te nemen tegen deze persoon door deze persoon langdurig uit de maatschappij weg te halen.
quote:Bedrijven mogen toch niet in je strafblad kijken? Dacht dat ut alleen in de VS mocht.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Dus iemand moet z'n hele leven achtervolgd worden door een fout op z'n 15e?
quote:Dat er veel allochtonen bij jeugdcriminaliteit betrokken zijn is een feit en lastig te ontkennen. Maar zeggen dat ze crimineel zijn omdat ze allochtoon of moslim of zwart zijn is rascisme en extreem rechts (gelukkig hoor je dat niet al te vaak maar de tendens nijgt er wel naar).
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:43 schreef Lithion het volgende:[..]
Het moet omdat er veel jeugdcriminaliteit is maar in de aanpak moet rekening gehouden worden met hun afkomst omdat daar ook een deel van de oorzaak ligt. Dat ontkennen of in ieder geval niet meenemen en mensen die dat aansnijden als ectreem-rechts bestempelen getuigt van weinig realiteitszin en duidt toch echt op aanwezie restanten van politiek correct denken.
quote:Wat dat betreft zit ik niet goed genoeg in de cijfers maar als de totale criminaliteit is toegenomen dan zal ook de jeugdcriminaliteit toenemen. Maar ok wat als je gelijk hebt? Moeten we dan maar gewoon alle donkere mensen drie keer per dag fouilleren? Mohammed die een snickers jat naar een heropvoedingskamp sturen en johnny die een bounty jat alleen een standje geven?
Als sociaal-economische factoren de hoge vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit volledig zou verklaren zou je daarin gelijk hebben, maar helaas ís dat niet zo. Ook na correctie voor sociaal-economische factoren zijn allochtonen oververtegenwoordigd en kun je dus niet zeggen dat je met hetzelfde probleem te maken hebt als 30 jaar geleden met de gewone blanke blonde rotjochies.
quote:Er zal altijd een spoortje haat, nijd en extremisme zijn. Maar al met al zal tijd en een beetje fatsoenlijk beleid voor het meeste zorgen
Alleen tijd doet dat zeker niet.
quote:Als je bij de overheid wil werken moet (in iig vroeger) een verklaring van goed gedrag af worden gegeven en volgens mij wordt daar je strafblad in meegenomen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:57 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Bedrijven mogen toch niet in je strafblad kijken? Dacht dat ut alleen in de VS mocht.
En er komen alleen je zwaarste criminele daden op te staat. =)
quote:Bedrijven mogen inderdaad niet je strafblad zien. Veel overheidsinstellingen overigens ook niet. Daar is de "verklaring van goed gedrag" ook voor.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:57 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Bedrijven mogen toch niet in je strafblad kijken? Dacht dat ut alleen in de VS mocht.
En er komen alleen je zwaarste criminele daden op te staat. =)
quote:Van de site van de gemeente Groningen:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:07 schreef du_ke het volgende:[..]
Als je bij de overheid wil werken moet (in iig vroeger) een verklaring van goed gedrag af worden gegeven en volgens mij wordt daar je strafblad in meegenomen.
quote:
Verklaring omtrent het gedrag (VOG)Heeft u in veel gevallen nodig wanneer u een nieuwe aanstelling krijgt. Ook kan een VOG worden aangevraagd voor andere doeleinden zoals een werk- en/of verblijfsvergunning in een ander land, een adoptie of ingeval van een beëdiging.
Een VOG is alleen geldig voor het bedrijf en de functie waarvoor de aanvraag is ingediend. De aanvraag kan zowel persoonlijk als schriftelijk worden gedaan!
U dient de aanvraag in bij de afdeling Burgerzaken van uw woongemeente. De gemeente informeert naar aanleiding van uw aanvraag bij politie en justitie. Aan de hand van de verkregen informatie wordt vervolgens een besluit genomen, waarna de gemeente u de VOG of de afwijzing per post toestuurt.
Bij toekenning of weigering van een VOG zijn o.a. de navolgende aspecten van belang: ten eerste wordt gekeken naar "het doel" waarvoor deze is aangevraagd. Ook wordt gekeken naar de ernst van een eventueel delict dat is gepleegd. Mocht men een strafblad hebben, dan kan men mogelijk dus toch een VOG krijgen als dit vergrijp niet relevant of ernstig genoeg is voor de functie die men gaat beoefenen.
Voorbeeld: iemand die ooit veroordeeld is geweest voor rijden onder invloed, kan voor de aanstelling tot docent wellicht wel een VOG krijgen, terwijl deze verklaring voor de aanstelling tot taxichauffeur kan worden afgewezen. Eventueel wordt advies ingewonnen bij de landelijke commissie!Bij de aanvraag moet een werkgeversverklaring worden ingeleverd, waarin functie en bedrijf staan vermeld. Uitzonderingen hierop zijn: het opstarten van een eigen zaak (aanvraag vergunning), de beëdiging tot advocaat, aanvraag adoptie en de aanvraag voor een werk- en/of verblijfsvergunning in het buitenland. Binnen 4 weken ontvangt u bericht. Deze termijn kan verlengd worden met tweemaal 4 weken. Indien dit voor u van toepassing is, wordt u hierover geïnformeerd.
De kosten van een aanvraag bedragen ¤ 10,00
quote:
Wallage waarschuwt voor vreemdelingenhaat
28-10-2003Jacques Wallage, burgemeester van Groningen, waarschuwt voor vreemdelingenhaat. "Pas op voor het denken in een monocultuur", dat zei hij volgens dagblad Trouw tegen de Commissie Integratie. "Mensen als Abou Jahjah krijgen juist een kans als we andere culturen wegduwen en groepen als geheel in een negatief daglicht stellen." De oud-fractievoorzitter van de PvdA maakt zich zorgen over het toenemende klimaat van onverdraagzaamheid in Nederland.
De burgemeester riep op tot een scherper optreden tegen racisme, maar pleitte ook voor het aanpakken van mensen die voor problemen zorgen. "We zijn in het verleden te tolerant geweest. Maar in deze tijd is er meer moed voor nodig om minderheden te beschermen, dan om hele groepen in een kwaad daglicht te stellen." Hij stelde de Commissie Integratie voor de successen juist te laten zien. "Breng die honderdduizenden die het prima doen in beeld. Probeer een balans te vinden tussen het bestrijden van uitwassen en het uitgangspunt dat iedereen een plekje onder de zon verdient."
[Copyright 2003, Novum]
quote:Voor zover ik heb begrepen werkt gedwongen afkicken in het gros van de gevallen niet, omdat men daarna net zo snel weer teruggrijpt naar de drugs. Bovendien, als je zoals je hierboven zegt dat de reclassering meer macht en middelen moet krijgen om iemand weer op te sluiten als ze de fout in gaan, dan is het kwaad dus al geschied en loop je wéér achter de feiten aan. Op den duur houdt het voor mij gewoon op en heb je al je krediet verspeeld. Als je aan hebt getoond dat je een onverbeterlijke crimineel bent mag je wat mij betreft echt een héle tijd uit de maatschappij verwijderd worden.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:55 schreef du_ke het volgende:
Natuurlijk moeten recidivisten flink aangepakt worden en ook verplicht afkicken kan erg varstandig zijn. Maar ik ben wel van mening dat terugkeer in de maatschappij (dus niet weer gelijk naar het leger des heils) centraal moet staan. Daarom moet de reclassering meer macht en middelen krijgen. Als zij zien dat iemand weer de fout ingaat zouden ze weer opgelsoten moeten kunnen worden.
quote:Dan vraag je je ook af waarom zo'n man niet langer vastgezet wordt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:16 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Och en als je dan gisteren hoort dat iemand voor de 112e keer opgepakt wordt voor winkeldiefstal, dan vraaaaaag ik je.
quote:Jammer dat Halbertsma zijn excuses heeft aangeboden. Het is volstrekt kinderachtig om over zo'n opmerking te vallen, met name omdat deze 'off the record' geplaatst is. Daarbij vind ik een term als 'kut-Marokkanen' prima te rechtvaardigen en uit te leggen.
Excuses redden fractieleider PvdA
AMSTERDAM - Tjalling Halbertsma mag aanblijven als fractievoorzitter van de Amsterdamse PvdA. Gisteravond stelde hij de vertrouwenskwestie, nadat zijn fractie had besloten zich te distantiëren van zijn uitspraken over het 'kielhalen van kut-Marokkaantjes'. Halbertsma had daar eerder zijn excuses voor aangeboden.
In een gespannen fractievergadering moest Halbertsma zich verantwoorden voor het feit dat hij in de kantlijn van de stadsbegroting van volgend jaar had gekrabbeld dat een werklozenproject, de klipper Stad Amsterdam, moet blijven 'om er kut-Marokkaantjes op te laten werken'. Die zouden kunnen worden 'gekielhaald' als ze niet willen luisteren.''Ik heb mij daar oprecht voor verontschuldigd,'' zegt Halbertsma. ''Dit soort woorden moeten we niet gebruiken, ook al is het gemeengoed geworden. We moeten er juist tegenwicht aan bieden. Het was een faux pas. Niet alleen de fractie heeft zich ervan gedistantieerd, ook zelf heb ik dat gedaan.''
Door de raadsleden Bouwe Olij en Rachid Jamari, zelf van Marokkaanse komaf, was aangedrongen op een speciale vergadering over de zaak. ''Gezien de beweging achter mijn rug om, vond ik het nodig de fractie te vragen of ze nog vertrouwen in mij had,'' zegt Halbertsma. ''Die bleek er unaniem te zijn, wat ik niet had verwacht na de enorme fuss die de afgelopen dagen is gemaakt.''
Olij is verbaasd dat hij door velen wordt gezien als de man die Halbertsma pootje heeft willen lichten. ''Ik ben niet degene die deze woorden heeft gebruikt, ik heb ze alleen aan de kaak willen stellen. Je kunt de zaak natuurlijk laten passeren, maar daar vind ik het gewoon te ernstig voor.''
In de gemeenteraad is met verbijstering kennis genomen van de uitspraken van Halbertsma. ''Beledigende taal,'' zegt fractievoorzitter Frits Huffnagel van de VVD. ''Ongelooflijk na de terechte commotie over Rob Oudkerk en Job Cohen, die het eerder al over kut-Marokkanen hadden.''
''Volstrekt onverantwoord,'' vindt fractievoorzitter Maarten van Poelgeest van GroenLinks. Taal die we 'verre van ons moeten houden', zegt fractievoorzitter Hans Res van het CDA. ''Ik maak me bovendien zorgen over de coalitie. De zo nodige eenheid is ver te zoeken bij de PvdA.''
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1067322158172.html
quote:Zeg, hoeveel moslims ken je zelf eigenlijk en hoevaak heb je er zelf mee te maken?
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:40 schreef du_ke het volgende:[..]
Maar daar gaat het dus idd niet meer om. Het is puur moslims zijn eng want ze hebben een hoofddoekje
.
quote:Ik vraag me af waarom iemand die 112 veroordelingen op zijn naam heeft staan uberhaupt nog vrij rondloopt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:18 schreef freako het volgende:[..]
Dan vraag je je ook af waarom zo'n man niet langer vastgezet wordt.
quote:Nee, iedereen moet gewoon dezelfde straffen krijgen (wel zwaarder wat mij betreft), maar voor het traject daarna en voor toekomstige preventie bij andere jongeren moet een oplossing op maat gezocht worden en dat betekent dus dat je óók moet kijken naar afkomst. Daar je ogen voor sluiten is bij voorbaat al een deel van de oplossing wegwuiven en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:05 schreef du_ke het volgende:
Wat dat betreft zit ik niet goed genoeg in de cijfers maar als de totale criminaliteit is toegenomen dan zal ook de jeugdcriminaliteit toenemen. Maar ok wat als je gelijk hebt? Moeten we dan maar gewoon alle donkere mensen drie keer per dag fouilleren? Mohammed die een snickers jat naar een heropvoedingskamp sturen en johnny die een bounty jat alleen een standje geven?
Hoe zie je dit in hemelsnaam voor je?
quote:Dus niet tijd alleen.
Maar al met al zal tijd en een beetje fatsoenlijk beleid voor het meeste zorgen.
quote:Kennen maar een paar, maar ik heb er toch wel heel geregeld mee te maken. Ik werk een paar dagen in de week in een supermarkt en daar komen heel geregeld moslims en dat zijn over het algemeen gewoon hele vriendelijk mensen. In het uitgaansleven heb je hier ook wel een aantal van die rotjongen die ruzie zoeken maar dat zijn er niet zoveel dat ze de boeren uit de omgeving aankunnen
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:18 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Zeg, hoeveel moslims ken je zelf eigenlijk en hoevaak heb je er zelf mee te maken?
quote:Ik vraag me af of ie 112 keer veroordeeld is. Komt winkeldiefstal wel standaard voor de rechter?
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ik vraag me af waarom iemand die 112 veroordelingen op zijn naam heeft staan uberhaupt nog vrij rondloopt.
quote:Inderdaad, dan faalt de overheid wat mij betreft in haar taak om de maatschappij in bescherming te nemen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik vraag me af waarom iemand die 112 veroordelingen op zijn naam heeft staan uberhaupt nog vrij rondloopt.
quote:Ik vraag me af waarom hij nooit eens tegen een corrigerend pak slaag van een middenstander is aangelopen nadat het beroep op zijn inzet van kostbare tijd voor aangifte en scene in de zaak, gemiste omzet en een aardige dosis psychologische zelfbeheersing net wat te groot werd?
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Wellicht had hem dat al eerder gemotiveerd tot gedragsverandering?
quote:Tja, en hier is de situatie omgedraaid. Boerejongens zijn er niet en Haagse matten zijn uitgestorven. De 'Marokkaantjes' zijn veruit in de meerderheid in de stad, net zoals de hoofddoekdragende dames. De jeugd is in meerderheid allochtoon in Den Haag. Zodoende is de situatie wat anders en is het dus wel begrijpelijk dat mensen er niet zo vreugdevol tegenaan kijken. Ik begrijp je ridiculiserende opmerking van 'hoofddoekjes dus ze zijn eng' vanuit jouw situatie, maar hier is de situatie omgedraaid dus is niet zo ridicuul.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:21 schreef du_ke het volgende:[..]
Kennen maar een paar, maar ik heb er toch wel heel geregeld mee te maken. Ik werk een paar dagen in de week in een supermarkt en daar komen heel geregeld moslims en dat zijn over het algemeen gewoon hele vriendelijk mensen. In het uitgaansleven heb je hier ook wel een aantal van die rotjongen die ruzie zoeken maar dat zijn er niet zoveel dat ze de boeren uit de omgeving aankunnen
.
quote:Bij deze nodig ik je uit om een keer in Gouda uit te gaan. Als je de referentie-shock aankan tenminste.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:21 schreef du_ke het volgende:[..]
In het uitgaansleven heb je hier ook wel een aantal van die rotjongen die ruzie zoeken maar dat zijn er niet zoveel dat ze de boeren uit de omgeving aankunnen
.
quote:Helemaal juistem Jacobse!
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:25 schreef sjun het volgende:[..]
Ik vraag me af waarom hij nooit eens tegen een corrigerend pak slaag van een middenstander is aangelopen nadat het beroep op zijn inzet van kostbare tijd voor aangifte en scene in de zaak, gemiste omzet en een aardige dosis psychologische zelfbeheersing net wat te groot werd?
quote:Weet ik niet. Maar hij had dus wel een strafblad waar op stond dat hij al 112 keer eerder was opgepakt voor winkeldiefstal.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:21 schreef freako het volgende:[..]
Ik vraag me af of ie 112 keer veroordeeld is. Komt winkeldiefstal wel standaard voor de rechter?
Dat is toch gewoon niet normaal meer dat zo iemand nog gewoon vrij rondloopt?
quote:Denk dat de ondernemer een rechtzaak tegen zich krijgt waarin hij beschuldigd word van mishandeling. Btw, volgens mij mogen wij in theorie de overheid afzetten zodra zij niet onze veiligheid kan garanderen. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:25 schreef sjun het volgende:[..]
Ik vraag me af waarom hij nooit eens tegen een corrigerend pak slaag van een middenstander is aangelopen nadat het beroep op zijn inzet van kostbare tijd voor aangifte en scene in de zaak, gemiste omzet en een aardige dosis psychologische zelfbeheersing net wat te groot werd?
quote:Dan moet daar meer aandacht aan besteed worden. Zet ze na afkikken en hun straf in een afgelegen boerderij in Friesland en laat ze daar een normaal werkritme opdoen. Of gooi ze in een begeleid wonen project en laat ze werken als fietsenmaker.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Voor zover ik heb begrepen werkt gedwongen afkicken in het gros van de gevallen niet, omdat men daarna net zo snel weer teruggrijpt naar de drugs.
quote:Ik bedoel ook meer als ze de fout weer in dreigen te gaan.
Bovendien, als je zoals je hierboven zegt dat de reclassering meer macht en middelen moet krijgen om iemand weer op te sluiten als ze de fout in gaan, dan is het kwaad dus al geschied en loop je wéér achter de feiten aan.
quote:En dan mensen 10-20-30 jaar opsluiten? is dat hoe je met je medemens wil omgaan? Ik ben wat dat betreft misschien een tikje blij naïef maar ik vind dat iedereen een nieuwe kans verdiend (hierbij een uitzondering voor zware zedenmisdadigers en bepaalde tbs'ers). Ik heb er geen problemen mee dat iemand die veel overlast verzorgd een paar jaar opgesloten wordt. Maar dan als straf en niet om iemand uit de maatschappij te halen.
Op den duur houdt het voor mij gewoon op en heb je al je krediet verspeeld. Als je aan hebt getoond dat je een onverbeterlijke crimineel bent mag je wat mij betreft echt een héle tijd uit de maatschappij verwijderd worden.
quote:Idd. Wat een watje is die Halbertsma. Ik zou juist het vertrouwen van Olij in twijfel brengen!
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:18 schreef Kozzmic het volgende:
In aanvulling op berichtgeving van gisteren...
[..]Jammer dat Halbertsma zijn excuses heeft aangeboden. Het is volstrekt kinderachtig om over zo'n opmerking te vallen, met name omdat deze 'off the record' geplaatst is. Daarbij vind ik een term als 'kut-Marokkanen' prima te rechtvaardigen en uit te leggen.
quote:Krèg nâh de vinketèring. Die middenstandars zèn gewâhn geconditiâhneâh tot apasies gedrag en zâhn jonge wog daahdoâh weâh gèmâhtiveâh om een rècogtpâhging winkeldiefstal te onderneme..
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:26 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Helemaal juistem Jacobse!
quote:Ik vind ook dat mensen een nieuwe kans moeten krijgen, zelfs 2 nieuwe kansen, maar als je al meer dan 10 kansen hebt gehad en keer op keer blijkt die persoon zich dus niet te kunnen gedragen in de maatschappij, dan heeft het in mijn ogen niet meer met naïviteit te maken dat je zo iemand niet voor heel lang opsluit en weer een nieuwe kans geeft, maar meer met stupiditeit en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel jegens de maatschappij. De overheid heeft namelijk óók tot taak om de maatschappij te beschermen tegen criminelen en bij deze mensen is blijkbaar de enige manier om dat te bewerkstelligen door hen voor langere tijd uit de maatschappij te plaatsen, dat kun je na een kans of 10 toch wel stellen lijkt me.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:29 schreef du_ke het volgende:
En dan mensen 10-20-30 jaar opsluiten? is dat hoe je met je medemens wil omgaan? Ik ben wat dat betreft misschien een tikje blij naïef maar ik vind dat iedereen een nieuwe kans verdiend (hierbij een uitzondering voor zware zedenmisdadigers en bepaalde tbs'ers).
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 28-10-2003 13:33]
quote:Maar dat gebeurd toch allang met Marokkaanse buurtvaders en allerlei projecten enzo? Ik ben ook zeker voor dat soort preventie projecten en natuurlijk meot je die afstemmen op je doelgroep, in dit geval allochtone jongeren. Maar dat lijkt me ook vrij logisch
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, iedereen moet gewoon dezelfde straffen krijgen (wel zwaarder wat mij betreft), maar voor het traject daarna en voor toekomstige preventie bij andere jongeren moet een oplossing op maat gezocht worden en dat betekent dus dat je óók moet kijken naar afkomst. Daar je ogen voor sluiten is bij voorbaat al een deel van de oplossing wegwuiven en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
quote:Ok maar het is wel de belangrijkste factor.
Dus niet tijd alleen.
quote:Ok
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:26 schreef sizzler het volgende:[..]
Bij deze nodig ik je uit om een keer in Gouda uit te gaan. Als je de referentie-shock aankan tenminste.
quote:Ja, dan moet je niet uitgaan in Gouda.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:37 schreef du_ke het volgende:[..]
Ok
, maar ik meot ik zeggen dat ik iemand ben die ruzie en gezeik zoveel mogelijk ontwijkt
.
quote:Natuurlijk maar dat zal iedereen met je eens zijn. Maar wat wil je dan 15 jaar de cel in met die vent of een fatsoenlijke celstraf en dan een goed reïntegratietraject?
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Weet ik niet. Maar hij had dus wel een strafblad waar op stond dat hij al 112 keer eerder was opgepakt voor winkeldiefstal.
quote:Oh ok ik nodig je van harte uit om een keer in Meppel te komen stappen. over het algemeen is het hier erg gezellig en het aantal vechtpartijen valt reuze mee
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:38 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, dan moet je niet uitgaan in Gouda.
quote:Minimaal 15 jaar.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Natuurlijk maar dat zal iedereen met je eens zijn. Maar wat wil je dan 15 jaar de cel in met die vent of een fatsoenlijke celstraf en dan een goed reïntegratietraject?
Kom op zeg, waar heb je het over? Je hebt het over iemand die al 112 keer opgepakt en veroordeeld is. Dat is geen incident, dat is gewoon structureel en die vent heeft gewoon geen enkel respect voor mijn en dijn. Mensen die 10 keer opgepakt worden, soit, die mogen in een reintegratieproject. Mensen die 112 keer de fout in gaan niet.
quote:Idd. Draaideurcrimineel pur sang.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
quote:We hebben btw nooit last van Chinesen hier. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:41 schreef freako het volgende:[..]
pur sang.
quote:Ja, dat is hoe ik met mn medemens wil omgaan. Die wil ik beschermen tegen notoire veelplegers die al lang hebben laten zien schijt aan anderen te hebben.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:29 schreef du_ke het volgende:[..]En dan mensen 10-20-30 jaar opsluiten? is dat hoe je met je medemens wil omgaan? Ik ben wat dat betreft misschien een tikje blij naïef maar ik vind dat iedereen een nieuwe kans verdiend (hierbij een uitzondering voor zware zedenmisdadigers en bepaalde tbs'ers).
Ik vind het pas erg dat jij dat soort mensen hun gang laat gaan, want dat doe je dan.
Sorry hoor maar een tikkeltje blij naief is nog een understatement van heb ik jou daar.
quote:Oh zeker, alhoewel veel van die project alweer stopgezet zijn omdat die buurtvaders op veel kritiek uit de eigen etnische groep kon rekenen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:34 schreef du_ke het volgende:
Maar dat gebeurd toch allang met Marokkaanse buurtvaders en allerlei projecten enzo?
Maar waar het om gaat is dat veel mensen bij het minste of geringste dat je het wil hebben over de etnische of religieuze achtergrond van groepen probleemjongeren, zij om het hardst beginnen te schreeuwen dat je een racist of xenofoob bent en dat orthodoxe christenen dat ook doen en bla bla bla... ook nu nog. Dat er wordt gedaan alsof het exact dezelfde problematiek is als in vroeger tijden, terwijl dat gewoonweg niet het geval is.
quote:Oké.
Ik ben ook zeker voor dat soort preventie projecten en natuurlijk meot je die afstemmen op je doelgroep, in dit geval allochtone jongeren. Maar dat lijkt me ook vrij logisch
quote:Tja, jij valt je geloofsgenoot af.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:
Durven jullie wel met zijn allen tegen du_ke?
quote:Gemeen he
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:
Durven jullie wel met zijn allen tegen du_ke?
Ik heb het nu ook wel weer eve gehad met de allochtonen discussie .
quote:Wie bedoel je?
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Tja, jij valt je geloofsgenoot af.
.
Ik val zovaak iemand af.
quote:Okee:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:01 schreef du_ke het volgende:[..]
Gemeen he
.
Ik heb het nu ook wel weer eve gehad met de allochtonen discussie
.
quote:
Journalisten opgepakt na aanslagen BagdadBAGDAD - Amerikaanse militairen hebben maandag na de reeks aanslagen in Bagdad twee journalisten opgepakt. Een cameraman van de Arabische nieuwszender al-Jazeera en een medewerker van het Britse persbureau Reuters zijn aangehouden, omdat ze mogelijk op de hoogte waren van een aanslag die zou worden gepleegd. Dat heeft een Amerikaanse militaire woordvoerder in Irak gemeld.
Al-Jazeera heeft de arrestatie van de cameraman bevestigd. Hij zit nog altijd vast. Een Iraakse medewerker van de Amerikaanse militairen had gezegd dat de cameraman en andere medewerkers van al-Jazeera al bij een politiebureau stonden te wachten, een uur voordat dit gebouw door een aanslag werd getroffen.
Producent Ahmed Samarai van al-Jazeera noemde die beschuldiging "absurd" . Hij zei dat hijzelf en de cameraman in de buurt van het politiebureau wonen. Ze arriveerden pas bij het gebouw, kort nadat ze een explosie hadden gehoord.
quote:Als ze een band zouden hebben waarop de explosie gefilmd is, lijkt het me verdacht, anders niet.
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:09 schreef sizzler het volgende:[..]
Okee:
[..]
quote:Aan welke verkiezing moet ik dan denken?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:20 schreef pberends het volgende:
Stem op mij in 2007
quote:Post je partijprogramma maar eerst ff, want ik wil wel weten waarop ik de eerste keer in m'n leven ga stemmen.
Stem op mij in 2007
quote:Second-Kamer natuurlijk
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:26 schreef freako het volgende:[..]
Aan welke verkiezing moet ik dan denken?
quote:Programma in one-liners is bijna klaar
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:27 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Post je partijprogramma maar eerst ff, want ik wil wel weten waarop ik de eerste keer in m'n leven ga stemmen.
quote:Second-Room bedoel je?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:27 schreef pberends het volgende:[..]
Second-Kamer natuurlijk
![]()
![]()
![]()
Wanneer ga je je boek promoten? Ik sta al klaar met een taart.
quote:Waar is het FoK!kabinet (ofzo) btw gebleven?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:29 schreef pberends het volgende:[..]
Programma in one-liners is bijna klaar
quote:Voor het eerst sinds jaren krijgt het college van B en W eindelijk eens kritiek. Het CDA heeft een tweederde meerderheid in de raad en dit PvdA-raadslid vormt in zijn eentje de gehele oppositie. Het zal in dit geval er uiteindelijk wel op uitdraaien dat het CDA dit weer in de doofpot drukt, hoewel het volgens mij hoofdzakelijk neerkomt op scoringsdrang van de PvdA, het lijkt mij een beetje een storm in een glas water.
PvdA-raadslid: Wethouder hield informatie achterTUBBERGEN - Wethouder H. Oude Geerdink heeft belangrijke informatie over de bibliotheek op een cruciaal moment met opzet voor de gemeenteraad van Tubbergen achtergehouden. Dat stelt het raadslid J. Hümmels, die daarover schriftelijke vragen heeft gesteld aan het college van B en W.
De PvdAer is zeer verontwaardigd: Dit is een politieke doodzonde. Je kunt wel zeggen dat deze wethouder een probleem heeft. Wethouders zijn net als ministers sinds de dualisering wettelijk gebonden aan een actieve informatieplicht.
De informatie waarom het gaat betreft een stuk over de gevolgen van de bezuinigingen voor de bibliotheek. De rapportage is gemaakt door twee ambtenaren van de gemeente Tubbergen in samenwerking met hoofdbibliothecaris R. Brons. Vorig week dinsdag werd aan het rapport de laatste hand gelegd. Een dag later werd het als concept toegestuurd aan het bestuur van de Stichting Bibliotheken Tubbergen. Hümmels gaat er vanuit dat vanaf dat moment ook wethouder Oude Geerdink de inhoud van het rapport kende. Op dat moment stond de gemeenteraad enkele dagen voor een besluit over een tweede forse bezuiniging op de bibliotheek. Hümmels: Ik weet niet zeker of hij het rapport kende, maar als dat niet zo is dan getuigt het van politiek onbenul. In ieder geval had hij van het rapport moeten weten.
De gemeenteraad kende de inhoud van het rapport niet toen maandagavond werd besloten de subsidie aan de bibliotheek met nog eens 40.000 euro te verminderen (bovenop de 100.000 waartoe eerder was besloten en waarover het rapport ging). Volgens Hümmels ontbrak daardoor essentiële informatie. Ook al is het nog een concept. Maar in zon geval moet je die informatie hebben.
De PvdAer durft zo ver te gaan te veronderstellen dat Oude Geerdink de informatie met opzet achterhield. Ik denk dat het rapport hem niet welgevallig was en dat hij er daarom niets over heeft gezegd.
quote:Ja, dan is het echt in pberends-stijl.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:29 schreef pberends het volgende:[..]
Programma in one-liners is bijna klaar
quote:Er zijn maar 3 raadsleden in Tubbingen?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:35 schreef freako het volgende:
Politiek schandaal in Tubbergen!
[..]Voor het eerst sinds jaren krijgt het college van B en W eindelijk eens kritiek. Het CDA heeft een tweederde meerderheid in de raad en dit PvdA-raadslid vormt in zijn eentje de gehele oppositie. Het zal in dit geval er uiteindelijk wel op uitdraaien dat het CDA dit weer in de doofpot drukt, hoewel het volgens mij hoofdzakelijk neerkomt op scoringsdrang van de PvdA, het lijkt mij een beetje een storm in een glas water.
quote:De premier is nergens te bekennen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:33 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Waar is het FoK!kabinet (ofzo) btw gebleven?
quote:Nee, er is ook nog Gemeentebelangen/VVD, die zitten ook in de coalitie.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
Er zijn maar 3 raadsleden in Tubbergen?
CDA 14 zetels
GB/VVD: 4 zetels
PvdA: 1 zetel
quote:"Schrale macht" is bijna klaar.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Second-Room bedoel je?
Wanneer ga je je boek promoten? Ik sta al klaar met een taart.
quote:Das gelul!
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:37 schreef freako het volgende:[..]
Ja, dan is het echt in pberends-stijl.
.
quote:Wat raar dat GB/VVD ook in de coalitie zit... Eigenlijk geheel overbodig.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:42 schreef freako het volgende:[..]
Nee, er is ook nog Gemeentebelangen/VVD, die zitten ook in de coalitie.
CDA 14 zetels
GB/VVD: 4 zetels
PvdA: 1 zetel
quote:Dan kunnen we makkelijk een staatsgreep plegen. Als jij de Staten GeneraalPOLslowchat bestormt met wat 'soldaten' dan neem ik de mediamoddereters over.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
De premier is nergens te bekennen.
quote:GemeenteBelangen verzin je toch niet als naam
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat raar dat GB/VVD ook in de coalitie zit... Eigenlijk geheel overbodig.
quote:Ja. Hoewel ze op deze manier natuurlijk nog wel iets van hun programma kunnen verwezenlijken. In de oppositie lukt ze dat ook niet.
Raadsvergaderingen zijn trouwens erg vermakelijk. Alles wordt vantevoren al bekokstoofd in de commissievergaderingen, zodat er vaak alleen maar hamerstukken overblijven.
quote:Aangezien ik bijna 20% van alle posts in deze slowchat-reeks heb gepost, denk ik dat mijn deel van de coupe al is bewerkstelligd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:43 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Dan kunnen we makkelijk een staatsgreep plegen. Als jij de Staten GeneraalPOLslowchat bestormt met wat 'soldaten' dan neem ik de mediamoddereters over.
quote:Ik ga meedoen aan de 2e kamer verkiezingen met "GemeenteBelangen Partij", die kan gegarandeerd op veel stemmen rekenen
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:47 schreef pberends het volgende:[..]
GemeenteBelangen verzin je toch niet als naam
![]()
![]()
quote:Daar heb je gelijk in.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:47 schreef freako het volgende:[..]
Ja. Hoewel ze op deze manier natuurlijk nog wel iets van hun programma kunnen verwezenlijken. In de oppositie lukt ze dat ook niet.
quote:Dan is het toch niet vermakelijk? Achterkamertjespolitiek lijkt me voor de gemiddelde burger niet echt interressant.
Raadsvergaderingen zijn trouwens erg vermakelijk. Alles wordt vantevoren al bekokstoofd in de commissievergaderingen, zodat er vaak alleen maar hamerstukken overblijven.
quote:Of "Leefbaar Nederland" Met al die Leefbaar-partijen in de gemeentes is succes verzekerd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:49 schreef pberends het volgende:[..]
Ik ga meedoen aan de 2e kamer verkiezingen met "GemeenteBelangen Partij", die kan gegarandeerd op veel stemmen rekenen
quote:Of anders kies je de naam "Landsbelangen".
Ik ga meedoen aan de 2e kamer verkiezingen met "GemeenteBelangen Partij", die kan gegarandeerd op veel stemmen rekenen
quote:"Geen gezeik, iedereen rijk"
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:50 schreef freako het volgende:[..]
Of "Leefbaar Nederland" Met al die Leefbaar-partijen in de gemeentes is succes verzekerd.
quote:Het is hele schrijnende humor.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in.
[..]Dan is het toch niet vermakelijk? Achterkamertjespolitiek lijkt me voor de gemiddelde burger niet echt interressant.
Ze hebben geloof ik wel eens na een uur weer buiten gestaan. Pas bij de rondvraag op het eind was er wat discussie (of een of andere weg wel veilig was geloof ik).
quote:SteuntrekkersbelangenPartij
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Of anders kies je de naam "Landsbelangen".
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 28-10-2003 15:54]
quote:Ga je vaak kijken?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:52 schreef freako het volgende:[..]
Het is hele schrijnende humor.
.
Ze hebben geloof ik wel eens na een uur weer buiten gestaan. Pas bij de rondvraag op het eind was er wat discussie (of een of andere weg wel veilig was geloof ik).
Ik zal ook weer eens een vergadering volgen. Lange tijd geleden dat ik er voor het laatst ben bij geweest.
quote:Nee. Ten eerste omdat ik altijd in Groningen zit, ten tweede omdat er dus helemaal niks gebeurt. Meestal kom ik niet verder dan de krantenverslagen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ga je vaak kijken?
Ik zal ook weer eens een vergadering volgen. Lange tijd geleden dat ik er voor het laatst ben bij geweest.
In Groningen ga ik overigens ook nooit, daar moet ik maar eens wat aan gaan doen.
quote:We hebben de SP al.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:54 schreef pberends het volgende:[..]
SteuntrekkersbelangenPartij
gegarandeerd 2 miljoen stemmen in Nederland
quote:Tjongejonge, het lijk van Aaahikwordgek is nog niet koud of zijn sig. wordt gejat door pberends. Waar is de piëteit met hen die heen gingen?
Stem op mij in 2007
quote:Ik werk in de geest van Aaahikwordgek.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:02 schreef Herostratos het volgende:[..]
Tjongejonge, het lijk van Aaahikwordgek is nog niet koud of zijn sig. wordt gejat door pberends. Waar is de piëteit met hen die heen gingen?
quote:Heb je een lijntje met Aaahikwordgek?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:03 schreef pberends het volgende:Ik werk in de geest van Aaahikwordgek.
quote:Och raar, denk eens aan D66 in Paars 2. En in balk 2
quote:In Paars-2 was D66 inderdaad compleet overbodig. In Balkenende-2 niet. Zonder D66 is er geen meerderheid.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:04 schreef du_ke het volgende:[..]
Och raar, denk eens aan D66 in Paars 2. En in balk 2
.
quote:In Paars2 waren ze idd overbodig, maar nu niet (qua aantal zetels).
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:04 schreef du_ke het volgende:[..]
Och raar, denk eens aan D66 in Paars 2. En in balk 2
.
quote:Konden ze niet beter in de oppositie? Ik denk dat ze nu dan nog wel 10 zetels zouden hebben gehad.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:09 schreef Sidekick het volgende:[..]
In Paars2 waren ze idd overbodig, maar nu niet (qua aantal zetels).
superzin
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:09 schreef freako het volgende:[..]
In Paars-2 was D66 inderdaad compleet overbodig. In Balkenende-2 niet. Zonder D66 is er geen meerderheid.
quote:Maar inhoudelijk hebben ze niets in te brengen. qua zetelaantal en inhoudelijk hadden ze net zo goed de lpf kunnen nemen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:09 schreef Sidekick het volgende:
In Paars2 waren ze idd overbodig, maar nu niet (qua aantal zetels).
D66 is ook in deze coalitie een inhoudsloos aanhangsel .
quote:Waar?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:12 schreef pberends het volgende:[..]
Ik denk dat ze nu dan nog wel 10 zetels zouden hebben gehad.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:13 schreef du_ke het volgende:D66 is ook in deze coalitie een inhoudsloos aanhangsel
.
quote:Ja daar lijkt het wel meer op, zeker nu andere partijen ook al een gekozen burgemeester en dergelijke zaken beginnen te propageren.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:14 schreef freako het volgende:[..]
quote:Toch lachen, nu Tom z'n Koninkrijkrelaties heeft is D66 helemaal tam.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja daar lijkt het wel meer op, zeker nu andere partijen ook al een gekozen burgemeester en dergelijke zaken beginnen te propageren.
quote:Was verstandiger geweest, maar ook dan blijft de vraag of ze zich wel hadden kunnen profileren (hoewel dat heeft het CDA ook neit gedaan
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:12 schreef pberends het volgende:[..]
Konden ze niet beter in de oppositie? Ik denk dat ze nu dan nog wel 10 zetels zouden hebben gehad.
superzin
quote:Het CDA is gewoon de partij die het van de fouten van anderen moet hebben.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Was verstandiger geweest, maar ook dan blijft de vraag of ze zich wel hadden kunnen profileren (hoewel dat heeft het CDA ook neit gedaan
).
quote:Opzich is D66 een redelijke partij, alleen jammer van hun milieubagger en democratische vernieling. Dat Boris Dittrich in een referendum tot gay is verklaard zegt genoeg over D66.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Was verstandiger geweest, maar ook dan blijft de vraag of ze zich wel hadden kunnen profileren (hoewel dat heeft het CDA ook neit gedaan
).
quote:D66 -> 2e kamer.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:13 schreef freako het volgende:[..]
Waar?
quote:Goed punt
quote:Dat was ooit hun verkiezingsslogan: "D66, het redelijk alternatief."
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:23 schreef pberends het volgende:[..]
Opzich is D66 een redelijke partij, alleen jammer van hun milieubagger en democratische vernieling. Dat Boris Dittrich in een referendum tot gay is verklaard zegt genoeg over D66.
quote:D66 is inhoudloos. Perfect regeerakkoord voor D66 toch?
quote:en de sleutel tot de val van dit kabinet(mocht die er komen) ..
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:13 schreef du_ke het volgende:D66 is ook in deze coalitie een inhoudsloos aanhangsel
.
quote:Kunnen we ook met een referendum D66 uit de Nederlandse politiek stemmen?
Opzich is D66 een redelijke partij, alleen jammer van hun milieubagger en democratische vernieling. Dat Boris Dittrich in een referendum tot gay is verklaard zegt genoeg over D66.
quote:
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:24 schreef freako het volgende:[..]
Dat was ooit hun verkiezingsslogan: "D66, het redelijk alternatief."
quote:
D66 -> 2e kamer.
quote:Democraten graven hun eigen graf
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kunnen we ook met een referendum D66 uit de Nederlandse politiek stemmen?
quote:Tweede-Kamerverkiezingen.
quote:Het enige verschil is dat het CDA en de PvdA omgewisseld zijn.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:25 schreef freako het volgende:[..]
. Ach, verkeerd gelezen. Ik meende dat het over Balkenende-2 ging, maar je had het over Paars-2.
quote:Ze wisten met die slogan anders wel 24 zetels te scoren in 1994.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:25 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
de bescheidenheid druipt ervan af
Snap alleen niet waarom het een alternatief zou moeten zijn. Liever een vernieuwende dan een alternatieve
quote:Ha, dan toch nog iets positiefs uit die partij
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:24 schreef Koos Voos het volgende:[..]
en de sleutel tot de val van dit kabinet(mocht die er komen) ..
quote:Bescheidenheid scoort dus
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:28 schreef freako het volgende:[..]
Ze wisten met die slogan anders wel 24 zetels te scoren in 1994.
Ik heb m'n anti-SP slogan ook al:
"Dit is niet normaal-sociaal, dit is extreem-sociaal"
quote:Die apen weten dus niet dat daar een groot gedeelte van de wereldproductie van medische preparaten (nodig bij bestraling van kanker) gedaan word.
Donderdag 30 oktober - Actie bij kerncentrale Borssele
Op 30 oktober zullen een aantal milieuorganisaties en de SP op beeldend-demonstratieve wijze het 30-jarig bestaan van de kerncentrale Borssele (bij Vlissingen) opluisteren. De exploitant houdt een feestje met symposium, wij zijn buiten prominent aanwezig. Voor deze actie zijn nog medewerkers nodig. Er wordt verzameld op 30-10 om 12.00 uur bij station Goes. Geïnteresseerden worden verzocht vooraf een berichtje te sturen naar Harry Voss, tel. 06-22932937 of per mail.
quote:Dat is Petten, niet Borssele.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:31 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Die apen weten dus niet dat daar een groot gedeelte van de wereldproductie van medische preparaten (nodig bij bestraling van kanker) gedaan word.
quote:Elke verkiezingen zijn er wel mensen die iets totaal anders willen. In het verleden was D66 dat vooral. Nu lijkt het me niets meer te worden met ze...
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:28 schreef freako het volgende:[..]
Ze wisten met die slogan anders wel 24 zetels te scoren in 1994.
quote:1 kerncentrale in Nederland is idd nodig voor kankeronderzoek. Echt asociaal dat de SP en GL dit soort dingen willen sluiten
Die apen weten dus niet dat daar een groot gedeelte van de wereldproductie van medische preparaten (nodig bij bestraling van kanker) gedaan word.
quote:niet zeggen
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:31 schreef freako het volgende:[..]
Dat is Petten, niet Borssele.
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 28-10-2003 16:33]
quote:Heeft Borssele verder nog een functie naast het leveren van stroom?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:31 schreef freako het volgende:[..]
quote:Lange termijn visie ontbreekt altijd gigantisch. Ik bedoel bij de vorige verkiezingen hadden ze onderwijs als hoofdthema. Waarom? Onderwijs is al vele kabinetten slecht in Nederland
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Elke verkiezingen zijn er wel mensen die iets totaal anders willen. In het verleden was D66 dat vooral. Nu lijkt het me niets meer te worden met ze...
quote:Valt me wel tegen dat je voor deze actie zit te spammen.
quote:Je was er al voor aangemeld?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
Valt me wel tegen dat je voor deze actie zit te spammen.
quote:Je doet net alsof het hier op derdewereld-niveau ligt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:34 schreef pberends het volgende:[..]
Lange termijn visie ontbreekt altijd gigantisch. Ik bedoel bij de vorige verkiezingen hadden ze onderwijs als hoofdthema. Waarom? Onderwijs is al vele kabinetten slecht in Nederland
quote:Natuurlijk.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:35 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Je was er al voor aangemeld?
quote:Volgens mij niet. Petten is het onderzoekscentrum voor kernenergie.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:33 schreef Sidekick het volgende:[..]
Heeft Borssele verder nog een functie naast het leveren van stroom?
quote:Dan mag die zo snel mogelijk dicht imho.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:38 schreef freako het volgende:[..]
Volgens mij niet. Petten is het onderzoekscentrum voor kernenergie.
quote:qua uitgaven scheelt er niet zo heel veel meer aan geloof ik (niveau slowakije ofzo).
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je doet net alsof het hier op derdewereld-niveau ligt.
quote:yep
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:31 schreef freako het volgende:
quote:Zo kan ik ook alles wegrelativeren. Die ga ik gebruiken in m'n verkiezingen bij commentaar
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je doet net alsof het hier op derdewereld-niveau ligt.
"Er vallen 100 doden per dag door fouten van ziekenhuizen!!"
"Je doet net alsof het hier op derdewereld-niveau ligt."
Maar het onderwijs is slecht voor een succesvolle kenniseconomie in Nederland ja.
quote:Niveau is oost-Europees idd. (4.6%)
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:39 schreef du_ke het volgende:[..]
qua uitgaven scheelt er niet zo heel veel meer aan geloof ik (niveau slowakije ofzo).
quote:Some uni's doen het wel aardig. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:40 schreef pberends het volgende:[..]
Maar het onderwijs is slecht voor een succesvolle kenniseconomie in Nederland ja.
quote:100 doden is erg overdreven.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:40 schreef pberends het volgende:[..]
Zo kan ik ook alles wegrelativeren. Die ga ik gebruiken in m'n verkiezingen bij commentaar
"Er vallen 100 doden per dag door fouten van ziekenhuizen!!"
"Je doet net alsof het hier op derdewereld-niveau ligt."
quote:Onderwijs is slecht?
Ik stel gelijk kamervragen.
quote:Alleen heeft Slowakije een lager BNP/inwoner, zodat ook de uitgaven aan onderwijs/inwoner lager zijn.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:39 schreef du_ke het volgende:[..]
qua uitgaven scheelt er niet zo heel veel meer aan geloof ik (niveau slowakije ofzo).
[..]
quote:Maar het geeft wel de prioriteit aan van een land.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:43 schreef freako het volgende:[..]
Alleen heeft Slowakije een lager BNP/inwoner, zodat ook de uitgaven aan onderwijs/inwoner lager zijn.
quote:Jammer dat 5% van de resultaten van uni's maar gebruikt worden door het bedrijfsleven. In Finland is dat 45%. Die bedrijven zijn vele malen meer concurrerende, competitiever en innovatiever.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:42 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Some uni's doen het wel aardig. =)
Tilburg enzo maar die hebben niet veel met techniek te maken.
quote:LOL
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
100 doden is erg overdreven.
[..]Onderwijs is slecht?
Ik stel gelijk kamervragen.
quote:Da's waar.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar het geeft wel de prioriteit aan van een land.
quote:Tot op zeker hoogte idd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar het geeft wel de prioriteit aan van een land.
quote:http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/data/38/2/oostblok.html
Onderwijsuitgaven op Oosteuropees niveauHet onderwijs in Nederland raakt achter bij dat in de ons omringende landen. De uitgaven liggen nu op het niveau van Oost-Europese landen als Tsjechië en Slowakije. Per student in het hbo gingen de uitgaven tussen 1980 en 2000 met 11,3% omlaag, in het wetenschappelijk onderwijs was er zelfs sprake van ruim een halvering (-54%).
Deze alarmerende cijfers staan in het rapport 'Investeren en Terugverdienen' dat het Sectorbestuur Onderwijsarbeidsmarkt (SBO) dinsdag heeft overhandigd aan voorzitter Frans Weisglas van de Tweede Kamer. Het platform van werkgevers- en werknemersorganisaties in het onderwijs waarschuwt voor de nadelen van de bezuinigingspolitiek. Een toename van het gemiddelde opleidingsniveau van de beroepsbevolking met een jaar zou leiden tot een extra economische groei van 0,3%. De effecten op langere termijn zouden nog groter zijn. Het SBO wijst erop dat goed onderwijs meer voordelen kent: technologische vooruitgang, betere volksgezondheid, minder criminaliteit, lagere sociale zekerheidsuitgaven en meer burgerschap. De Nederlandse onderwijsuitgaven blijven achter bij het gemiddelde van de OESO-landen. De gemiddelde totale uitgaven (publiek en privaat) aan onderwijs bedroegen in 2000 5,5% van het nationaal inkomen. In Nederland was dit slechts 4,7%. Denemarken, Noorwegen, Zweden en Frankrijk geven beduidend meer uit aan onderwijs.
Ik denk dat Bassie het leiderschap binnenkort gaat overgeven.
Kan iemand dit artikel quoten?
quote:Niet erg in de VS dus. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:46 schreef pberends het volgende:[..]
Tot op zeker hoogte idd.
quote:Financiering wordt daar idd veel gedaan door het bedrijfsleven, maar die cultuur vind je bijna nergens terug in elk Europees land. Zelfs 'kenniskindje' Finland blijft dan achter met 6%.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:48 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Niet erg in de VS dus. =)
Maar alle uni's worden daar ook draaiende gehouden door giften van ex-studenten en veel onderzoek voor bedrijven enzo.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:48 schreef pberends het volgende:
www.volkskrant.nl/economie/1062997392847.htmlKan iemand dit artikel quoten?
quote:
'Hogere onderwijsuitgaven redding kenniseconomie'Van onze verslaggevers Michael Persson Broer Scholtens
AMSTERDAM - Het onderwijsbudget moet omhoog. Nederland geeft veel te weinig uit aan onderwijs en dat is 'de belangrijkste hindernis' op weg naar een toonaangevende kenniseconomie.Dat staat in de Kenniseconomie Monitor 2003, die maandag is aangeboden aan premier Balkenende.
In de Monitor worden de tekortkomingen van de Nederlandse economie op een rijtje gezet. 'Op tal van internationale statistieken zakt Nederland weg', signaleert het rapport. Door achterblijvende innovatie is de productiviteitsgroei laag, en daardoor blijft de economische groei achter.
De Monitor is opgesteld door de stichting Nederland Kennisland. De studie is een werkdocument voor het Innovatieplatform dat vrijdag is geïnstalleerd.
Door de lage onderwijsuitgaven is het opleidingsniveau hier laag en zijn er in vergelijking met het buitenland weinig hoger opgeleiden. In Nederland volgt 24 procent van de bevolking een HBO- of universitaire opleiding. In veel andere westerse landen is dat cijfer bijna anderhalf keer zo hoog. Op bèta- en techniekgebied wordt de achterstand ten opzichte van het buitenland dramatisch genoemd.
De Monitor beveelt aan het onderwijsbudget geleidelijk te verhogen. Nu gaat 4,6 procent van het bruto nationaal product naar het onderwijs, en dat moet geleidelijk omhoog naar 5,3 procent in 2010 om aansluiting te krijgen bij de internationale middenmoot. Dat betekent uiteindelijk enkele miljarden euro's meer voor onderwijs.
Het belang van onderwijs volgt volgens de opstellers uit het toenemende belang van zogeheten kenniswerkers. Die zouden in een moderne economie de hoogste toegevoegde waarde genereren. Het gaat daarbij niet alleen om onderzoekers en wetenschappers, maar ook om consultants, architecten, softwaremakers en muzikanten.
Het wetenschappelijke onderzoek doet het hier goed, signaleert het rapport. Wat betreft publicaties scoort Nederland zeer hoog, zeker waar het gaat om het fundamentele onderzoek. Het ontbreekt echter aan prikkels om deze kennis toe te passen, stelt Nederland Kennisland. Er zijn nieuwe instrumenten nodig om bruggen te slaan tussen fundamenteel onderzoek en productvernieuwing, aldus de Monitor.
Nederland zou moeten komen tot een aantal regionale 'kennisclusters', plekken zoals het Amerikaanse Silicon Valley.
Nederland moet bij een clusterkeuze mikken op producten waar het al goed in is en waarin een groeimarkt is te verwachten is. 'Dat betekent keuzes maken. Een klein land kan niet overal sterk in zijn', stelt de Monitor.
Nederland Kennisland identificeert enkele regionale kennisclusters: Wageningen met voeding, Eindhoven met technologie, Rotterdam met logistiek, Delft met water en luchtvaart, en de regio rond Amsterdam en Hilversum met 'creatieve industrie'.
Innovatie is meer dan technologie, benadrukt het rappor verder. Ook in architectuur, reclame en de amusementsindustrie valt met creativiteit veel te verdienen. 'Nederland kan zich hiermee in een internationale kenniseconomie goed onderscheiden.'
quote:yep dat kan je zelf
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:48 schreef pberends het volgende:
www.volkskrant.nl/economie/1062997392847.htmlKan iemand dit artikel quoten?
Maar we moeten ook niet onze universiteiten een speelbal van bedrijven laten worden! Dan zal het fundamenteel onderzoek het onderspit delven door de drang naar snel resultaat!
quote:Valt mee, kijk maar in de VS hoe goed het daar gaat.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:54 schreef du_ke het volgende:[..]
yep dat kan je zelf
.
Maar we moeten ook niet onze universiteiten een speelbal van bedrijven laten worden! Dan zal het fundamenteel onderzoek het onderspit delven door de drang naar snel resultaat!
quote:
yep dat kan je zelf
.
Bedrijven kijken naar de markt, dus naar de consument. Zo profiteert iedereen van wetenschap en onderzoek dat universiteiten doen.
Je bedoelt dat onderzoek naar dingen zoals kanker dan niet zouden worden gedaan Daar ligt pas een gouden miljardenmarkt voor bedrijven. Uni's zullen trouwens altijd gefinancieerd worden door de overheid, alleen de resultaten worden nu veel beter benut.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]
quote:Ja, daar moet je uitgekozen worden om hoger onderwijs te volgen...
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:56 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Valt mee, kijk maar in de VS hoe goed het daar gaat.
Niet een situatie waarin ik wil verkeren.
quote:Veel wetenschappelijk onderzoek van de beta-faculteiten wordt al (gedeeltelijk) betaald door het bedrijfsleven. Ik heb zelf stage gelopen in een onderzoeksgroep waar bijna alle aio's door bedrijven werden betaald (via een of andere stichting). Ik heb niet gemerkt dat dat ten koste ging van het fundamentele onderzoek of van publicaties.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:57 schreef pberends het volgende:[..]
Bedrijven kijken naar de markt, dus naar de consument. Zo profiteert iedereen van wetenschap en onderzoek dat universiteiten doen.
Je bedoelt dat onderzoek naar dingen zoals kanker dan niet zouden worden gedaanDaar ligt pas een gouden miljardenmarkt voor bedrijven. Uni's zullen trouwens altijd gefinancieerd worden door de overheid, alleen de resultaten worden nu veel beter benut.
quote:De linkse kerk
Kamer wil meer geld voor nazorg ex-gevangenenDEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat minister Donner van Justitie meer geld uittrekt voor de nazorg van ex-gevangenen. Dinsdag werd de Justitiebegroting voor 2004 in de Kamer behandeld.
SGP, ChristenUnie, CDA en PvdA dienen dinsdag een amendement in waarmee zij dik 2,2 miljoen euro vrijmaken voor reclassering van deze groep. Minister Donner verwijst in zijn begroting de stichtingen die zich bezighouden met nazorg voor ex-gedetineerden door naar zijn collega van Sociale Zaken, De Geus.
Indiener Van der Staaij (SGP) vindt dat stichtingen zoals Exodus en Ontmoeting de subsidie moeten houden, temeer omdat Donner ondertussen wel een onderzoek naar de opvang van ex-gedetineerden heeft beloofd. Volgens de SGP'er verkeren de stichtingen hierdoor onnodig in onzekerheid.
ANP
quote:Nee ik bedoel meer echt fundameneel onderzoek in de natuurkunde, het nobelprijs werk zeg maar. Dat is voor bedrijven commericieel gezien niet bijster interessant. En als je het afstemd op behoeften van bedrijven komt het algemeen belang in het geding ben ik bang.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:57 schreef pberends het volgende:[..]
Je bedoelt dat onderzoek naar dingen zoals kanker dan niet zouden worden gedaanDaar ligt pas een gouden miljardenmarkt voor bedrijven. Uni's zullen trouwens altijd gefinancieerd worden door de overheid, alleen de resultaten worden nu veel beter benut.
quote:Dat is ook de bedoeling, maar hoe lang houd je dat vol en wanneer gaat het bedrijfsbelang overheersen?
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:04 schreef freako het volgende:[..]
Veel wetenschappelijk onderzoek van de beta-faculteiten wordt al (gedeeltelijk) betaald door het bedrijfsleven. Ik heb zelf stage gelopen in een onderzoeksgroep waar bijna alle aio's door bedrijven werden betaald (via een of andere stichting). Ik heb niet gemerkt dat dat ten koste ging van het fundamentele onderzoek of van publicaties.
quote:2,2 maar?
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
De linkse kerk
quote:Het is heel weinig ten opzichte van de 30 miljoen ja, maar toch iets.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:09 schreef pberends het volgende:[..]
2,2 maar?
quote:Dat soort onderzoek is ook zeer interessant voor bedrijven hoor
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:08 schreef du_ke het volgende:[..]
Nee ik bedoel meer echt fundameneel onderzoek in de natuurkunde, het nobelprijs werk zeg maar. Dat is voor bedrijven commericieel gezien niet bijster interessant. En als je het afstemd op behoeften van bedrijven komt het algemeen belang in het geding ben ik bang.
quote:
Britse conservatieven kiezen leiderLONDEN De Britse Conservatieven gaan
verkiezingen houden voor een nieuwe
partijleider.Dat betekent dat de
huidige leider,Iain Duncan Smith,zijn
plaats waarschijnlijk moet opgeven.
Zijn positie stond al geruime tijd ter
discussie.Duncan Smith zette maandag
zijn rebellerende partijgenoten voor
het blok.Hij daagde hen uit een motie
van wantrouwen in te dienen.
Het ultimatum had weinig effect.Duncan
Smiths leiderschap werd aangevochten
door 25 conservatieve parlementsleden,
genoeg om een verkiezing af te dwingen.
De partij zou met hem te weinig van de
problemen van premier Blair profiteren.
quote:Veel van de Nobelprijswinnaars komen uit de Verenigde Staten.
yep dat kan je zelf
.
quote:Dat is wel weer waar. Maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt een duidelijk standpunt heb in deze materie. Dit omdat de effecten me nog niet duidelijk genoeg zijn.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:14 schreef freako het volgende:[..]
Veel van de Nobelprijswinnaars komen uit de Verenigde Staten.
.
quote:Ja, de benodigde isotopen leveren. Zonder hun geen kankerbestraling. Bedankt he SP?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:33 schreef Sidekick het volgende:[..]
Heeft Borssele verder nog een functie naast het leveren van stroom?
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:31 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja, de benodigde isotopen leveren. Zonder hun geen kankerbestraling. Bedankt he SP?
quote:Die 2 zijn afhankelijk van elkaar
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:34 schreef freako het volgende:[..]
. Dat is Petten, niet Borssele.
quote:Is dat wel zo? Zo heel veel heeft een echte onderzoekscentrale als Petten toch niette maken met een simpele reactor als Borssele? Je zou eerder banden verwachten met de onderzoeksreactor in Delft.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:43 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die 2 zijn afhankelijk van elkaar
. Uitwisseling van kennis, ervaringen, techniek en elkaars back-up zijn.
quote:Dan splitsen we Petten gewoon in 2en op. Dan kunnen ze elkaars back-up zijn.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:43 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die 2 zijn afhankelijk van elkaar
. Uitwisseling van kennis, ervaringen, techniek en elkaars back-up zijn.
quote:Subsidiëren die onzin! Heerlijk!
Leiden: draadloos internet in de lucht
Gepost door Marijke (Mini_rulez) - dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:34 - Bron: TelegraafVandaag is het Leidse WiFi-netwerk na maanden proefdraaien officieel de lucht in gegaan. Volgens de beheerder, stichting Wireless Leiden, maakt het netwerk gratis, snel en draadloos internet mogelijk voor enkele duizenden gebruikers.
De verbinding tussen de nu al enkele honderden computers in het Leidse netwerk komt tot stand via radiogolven. Deze techniek is bekend als Wireless Fidelity, oftewel WiFi. Met deze techniek kunnen grote hoeveelheden dataverkeer als foto's en muziekbestanden snel verzonden en ontvangen worden. De verbinding is natuurlijk ook te gebruiken voor internet, e-mail, computerspelletjes en telefonie.
Verbinding minstens net zo snel als kabel en ADSL
Om verbinding te kunnen maken met het netwerk, zijn een computer met een WiFi-kaartje, een antenne en bekabeling nodig. Binnenkort komt er een kastje op de markt onder de naam Wandy, dat de antenne en ontvangstelektronica bevat. "Het kastje is via een kabel op de computer aan te sluiten, waardoor de installatie een stuk simpeler wordt," legde een woordvoerder van Wireless Leiden uit.De WiFi-verbinding is, afhankelijk van de verblijfplaats van de gebruiker, net zo snel of zelfs sneller dan ADSL- of kabelinternet. "Drukte op het netwerk of een hoog gebouw in de buurt kan de snelheid verminderen, maar het blijft snel," aldus de woordvoerder. Hij vertelde verder dat ontvangst bijna overal in Leiden mogelijk is. Het netwerk is inmiddels zelfs vertakt naar de omliggende gemeenten Jacobswoude, Katwijk aan Zee en Leiderdorp.
Veiligheid van het systeem
Wireless Leiden is een groep van vrijwilligers die zonder winstdoel zoveel mogelijk mensen toegang tot het internet willen verschaffen. "Naast de gebruikers die al actief zijn, hebben zich nog eens ruim duizend belangstellenden gemeld," zo meldt de woordvoerder. De vrijwilligers kijken allemaal uit naar het moment dat al die mensen ook van het netwerk gebruik kunnen maken. "Het blijft toch de vraag wat er gebeurt als zoveel mensen tegelijk bezig zijn."WiFi is een open netwerk, dus er rijzen regelmatig vragen over hoe veilig het systeem nou eigenlijk is. Wireless Leiden laat weten er alles aan gedaan te hebben om misbruik van het systeem te voorkomen. Er is onder andere een filter op de toegangspoorten gezet om te zorgen dat er geen ongevraagde e-mail (spam) verzonden kan worden. Onder de gebruikers van het systeem is ook een aantal Leidse scholen. "Daar wordt de informatie standaard gecodeerd bij de verzender en gedecodeerd bij de ontvanger. Andere gebruikers kunnen hetzelfde doen."
WiFi-techniek in de rest van Nederland
Ook in steden als Amsterdam en in congrescentra en hotels in Nederland verschijnen zogenaamde Hotspots, basisstations voor een draadloos netwerk. In de omgeving van die basisstations kunnen mensen met hun draagbare computer internetten en e-mailen. Die basisstations zijn meestal niet met elkaar verbonden. Bij het Leidse WiFi-netwerk is dat anders, de knooppunten van dat netwerk staan wel met elkaar in contact. Het netwerk draait op diverse snelle ADSL-verbindingen die dienen als toegangspoort tot het internet, ter beschikking gesteld door bedrijven en particulieren.
quote:Subsidie is positieve discriminatie en marktverpestend.
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:26 schreef pberends het volgende:[..]
Subsidiëren die onzin! Heerlijk!
quote:Dankzij het optreden van Lodewijk de Waal komt Nederland nog dieper in het slob en komen er nog meer werkelozen en stakingen. Goedzo Lodewijk. Dat is sociaal.
'Ruim helft FNV'ers verwerpt najaarsakkoord'AMSTERDAM - Een meerderheid van de FNV-leden lijkt het sociaal akkoord tussen het kabinet en sociale partners af te wijzen. Uit een onderzoek van Maurice de Hond onder ruim duizend FNV'ers in opdracht van het SBS-programma Stem van Nederland blijkt dat 56 procent van de mensen die zegt te gaan stemmen tegen is.
Ongeveer 40 procent zegt zeker het stemformulier te gaan opsturen. De Hond zei dinsdag op basis van ervaring dat in de werkelijkheid een beduidend kleiner aantal dat gaat doen. De wens van FNV-voorman L. de Waal dat 100.000 leden reageren wordt volgens De Hond wel ruim overschreden. De leden kunnen tot en met vrijdag hun stemformulier nog opsturen.
De Hond signaleerde grote verschillen onder leden met een verschillende politieke voorkeur en achtergrond. Onder GroenLinks- of SP-stemmers is driekwart tegen het sociaal akkoord. Bij PvdA-stemmers is dat ruim 50 procent. Van alleen de mensen die in loondienst zijn is weer 54 procent voor.
De Hond maakte een voorbehoud: als de laatste drie dagen de bonden en de kaderleden actie voeren om veel ja-stemmers binnen te halen, dan kan de uitslag anders worden dan nu voorspeld. De vakcentrale FNV heeft eerder al gezegd het akkoord neutraal aan de leden voor te leggen, dat wil zeggen: zonder stemadvies.
Minister Zalm van Financiën zei eerder dat het alles of niks is. Als de vakbondsleden het akkoord afwijzen, gaat het kabinet niet opnieuw onderhandelen met de vakbonden en valt het terug op de oorspronkelijke bezuinigingsplannen.
Een woordvoerster van de FNV noemt de tendens van het onderzoek 'zorgelijk'. "Maar dit is een onderzoek, we moeten zien wat het referendum echt oplevert." Volgens de woordvoerster moet de vakcentrale de komende dagen goed aan de achterban uitleggen wat het betekent als zij het akkoord verwerpt. "Dan denk je dus dat je met acties meer kunt binnenhalen dan met dit akkoord."
quote:Dus dat de leden het afwijzen is ook de schuld van Lodewijk?
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:13 schreef pberends het volgende:[..]
Dankzij het optreden van Lodewijk de Waal komt Nederland nog dieper in het slob en komen er nog meer werkelozen en stakingen. Goedzo Lodewijk. Dat is sociaal.
Mijn pa heeft iig voor gestemd. Maar ja, dat is ook een echte aso.
quote:Gedeeltelijk wel.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus dat de leden het afwijzen is ook de schuld van Lodewijk?
Mijn pa heeft iig voor gestemd. Maar ja, dat is ook een echte aso.
quote:Ik neem onderzoek van Maurice de Hond niet echt serieus meer. Ik zat toevallig vanavond op zijn site te kijken en zag daar een enquete over de voetbalwedstrijd PSV - Ajax van afgelopen weekend. Zeg nu zelf, vragen als De wedstrijd van gisteren werd overschaduwd door de verschillende incidentenop het veld. De voetballers lieten zich van hun slechtste kant zien door een aantal overtredingen vechtpartijen en pogingen om de tegenpartij een kaart aan te smeren. Bent u verontwaardigd over het soort spel dat afgelopen zondag plaats vond? en De eerste helft van de wedstrijd liep door het slappe optreden van arbiter Braamhaar volledig uit de hand. Vindt u dat de scheidsrechters ook een berisping zouden moeten krijgen? zijn toch gewoon niet objectief/neutraal te noemen?
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:13 schreef pberends het volgende:[..]
Dankzij het optreden van Lodewijk de Waal komt Nederland nog dieper in het slob en komen er nog meer werkelozen en stakingen. Goedzo Lodewijk. Dat is sociaal.
Wat bedoel je trouwens met 'optreden van Lodewijk de Waal'? Die is toch tot een akkoord gekomen met het kabinet?
quote:Noem jij mijn pa een gedeeltelijke aso? Dit valt me vies tegen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:17 schreef pberends het volgende:[..]
Gedeeltelijk wel.
quote:Lijkt me logisch. Maar we zullen de resultaten afwachten.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat bedoel je trouwens met 'optreden van Lodewijk de Waal'? Die is toch tot een akkoord gekomen met het kabinet?
quote:Oh mijn god, deze vragen zijn wel heel erg.
Ik neem onderzoek van Maurice de Hond niet echt serieus meer. Ik zat toevallig vanavond op zijn site te kijken en zag daar een enquete over de voetbalwedstrijd PSV - Ajax van afgelopen weekend. Zeg nu zelf, vragen als De wedstrijd van gisteren werd overschaduwd door de verschillende incidentenop het veld. De voetballers lieten zich van hun slechtste kant zien door een aantal overtredingen vechtpartijen en pogingen om de tegenpartij een kaart aan te smeren. Bent u verontwaardigd over het soort spel dat afgelopen zondag plaats vond? en De eerste helft van de wedstrijd liep door het slappe optreden van arbiter Braamhaar volledig uit de hand. Vindt u dat de scheidsrechters ook een berisping zouden moeten krijgen? zijn toch gewoon niet objectief/neutraal te noemen?
Ook bij Kopspijkers werd een vraag getorpedeerd met kritiek.
quote:Ja wees aso of niet weet je. Ja toch?
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Noem jij mijn pa een gedeeltelijke aso? Dit valt me vies tegen.
quote:Niet terugkrabbelen pberends.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:20 schreef pberends het volgende:[..]
Lijkt me logisch. Maar we zullen de resultaten afwachten.
Koninklijke baby
- Denkt u dat het een tweeling wordt?
- Denkt u dat het een jongen of een meisje wordt?
- De eerste nakomeling van Máxima en Willem-Alexander zal de tweede in de lijn van troonopvolging zijn. Het kind zal het tweede kleinkind worden van koningin Beatrix en wijlen prins Claus. De naam van het kind is daarom heel belangrijk. Welke naam zou het kind van Máxima en Willem-Alexander moeten krijgen als het een meisje wordt? (meest gegeven antwoord: Wilhelmina (12%)).
- Welke naam zou het kind van Máxima en Willem-Alexander moeten krijgen als het een jongen wordt? (meest gegeven antwoord: Klaus (15%))
- Het kind van Máxima en Willem-Alexander zal met de keizersnee worden gehaald. Wat vindt u ervan?
Dat heeft toch eigenlijk niets meer met opinie-onderzoek te maken?
quote:Ik dacht dat er 100 miljoen per jaar extra bijkwam voor kinderopvang
De Geus trekt steun voor kinderopvang inDEN HAAG - Minister De Geus van Sociale Zaken trekt de handen helemaal af van de kinderopvang. Hij laat ouders van wie de werkgevers geen cent bijdragen aan de opvang in de toekomst zelf opdraaien voor de volledige kosten.
De CDA-bewindsman was aanvankelijk van plan gedupeerden van onwillige werkgevers tegemoet te komen , maar ziet daar van af. "Als werkgevers niet betalen dan doet de overheid dat ook niet", aldus De Geus dinsdag in het RTL Nieuws. "Werkgevers moeten zich schamen als ze niet bijdragen."
De Geus vindt dat werkgevers en vakbonden in de CAO's afspraken moeten maken over de kinderopvang. "Laat ze de kinderopvang maar aan de CAO-tafel regelen." In tweederde van de gevallen gebeurt dat al.
Voor werknemers van bedrijven die geen geld in de kinderopvang steken, springt De Geus nog drie jaar bij. Dan vervalt de overgangsregeling en moeten ze de kosten zelf gaan dragen.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:21 schreef Kozzmic het volgende:
Nog zo'n geweldig onderzoek van M. de Hond...Koninklijke baby
- De eerste nakomeling van Máxima en Willem-Alexander zal de tweede in de lijn van troonopvolging zijn. Het kind zal het tweede kleinkind worden van koningin Beatrix en wijlen prins Claus. De naam van het kind is daarom heel belangrijk. Welke naam zou het kind van Máxima en Willem-Alexander moeten krijgen als het een meisje wordt? (meest gegeven antwoord: Wilhelmina (12%)).
- Welke naam zou het kind van Máxima en Willem-Alexander moeten krijgen als het een jongen wordt? (meest gegeven antwoord: Klaus (15%))
- Het kind van Máxima en Willem-Alexander zal met de keizersnee worden gehaald. Wat vindt u ervan?Dat heeft toch eigenlijk niets meer met opinie-onderzoek te maken?
quote:http://www.kozzmic.nl/
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:27 schreef Kozzmic het volgende:
Goh, Jozias van Aartsen heeft Maxime Verhagen als webmaster ingehuurd...http://www.joziasvanaartsen.nl/
quote:Ik zou je moderator-schap niet opgeven voor een rol als standup-comedian...
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:27 schreef Kozzmic het volgende:
Goh, Jozias van Aartsen heeft Maxime Verhagen als webmaster ingehuurd...http://www.joziasvanaartsen.nl/
quote:Politieke discussie van hoog niveau
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zou je moderator-schap niet opgeven voor een rol als standup-comedian...
quote:Hmmz, wat doe jij met Jozias op je website
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zou je moderator-schap niet opgeven voor een rol als standup-comedian...
quote:.fri
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Hmmz, wat doe jij met Jozias op je website
quote:pberends heeft het account van Kozzmic op een boebiedoe-iaanse manier gehackt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Hmmz, wat doe jij met Jozias op je website
quote:Jan M. heeft ook een stukje geschreven op de website van Jozias.
Ons land kent een prachtig sociaal stelsel. Dit is opgebouwd uit angst voor een herhaling van de crisis van de jaren dertig.
Nog nieuws behalve een Kozzmic die grappen probeerd te maken ?
quote:De amerikaanse rente blijft 1%
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:44 schreef du_ke het volgende:
Hoi allemaal.
Nog nieuws behalve een Kozzmic die grappen probeerd te maken
?
quote:Niks dus
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:47 schreef Sidekick het volgende:[..]
De amerikaanse rente blijft 1%
Er wordt 2,2 miljoen euro uitgetrokken voor de reclassering.
De Geus trekt steun voor kinderopvang in
In april komt er een referendum op Bonaire
1 op de 6 basisscholen rekent nog in guldens.
quote:Oh en de verijdelde aanslag van vorige week was er niet ofzo.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:50 schreef du_ke het volgende:[..]
Niks dus
.
Herben: "Valt me mee dat ze vorige week al niet waren vrijgelaten. Ik vertrouw het hele justitiële apparaat niet in dit land. Allemaal linkse rakkers. "
En het vliegtuigje had gelijk.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:01 schreef pberends het volgende:
Ayaan Hirsi Ali nu op ned1.
quote:De rechtse media.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:01 schreef pberends het volgende:
Ayaan Hirsi Ali nu op ned1.
quote:Zit je mailbox al vol met haat/dreig-mails?
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:04 schreef Kozzmic het volgende:
Heeft de AEL al niet een beetje gewonnen?
quote:
quote:zoalshetis
zeker een kloon van iemand ofzo
quote:Ik had hem ook al geattendeerd op zijn smakeloze nazi-avatar, maar ja Kozzmic deed er niets mee. Bij dat soort oogkleppen-politiek krijg je dus deze situatie. Het is jammer, maar begrijpelijk.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:07 schreef du_ke het volgende:[..]
. Die is wel erg, maar het is wel weer eens wat anders dan uitgescholden worden voor linkse hond of rode jehova
.
quote:Nazi-avatar
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:09 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik had hem ook al geattendeerd op zijn smakeloze nazi-avatar, maar ja Kozzmic deed er niets mee. Bij dat soort oogkleppen-politiek krijg je dus deze situatie. Het is jammer, maar begrijpelijk.
Sinds wanneer staat de Nederlandse driekleur symbool voor nazis?
quote:Heeft de AEL al niet een beetje gewonnen?
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nazi-avatar
quote:Ja, daar hadden we het juist over!
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:12 schreef schatje het volgende:[..]
quote:Jij bent ook altijd zo op tijd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:12 schreef schatje het volgende:[..]
quote:Als het alleen de Nederlandse vlag was... Maar nee, ook een kaalgeschoren hoofd. En die zonnebril staat voor 88.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:10 schreef Kozzmic het volgende:Nazi-avatar
Serieus: SInds nooit.
quote:volhoudertje...
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:09 schreef pberends het volgende:[..]
zoalshetis
![]()
![]()
zeker een kloon van iemand ofzo
quote:I'm a mass-murderer...
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:14 schreef Sidekick het volgende:Als het alleen de Nederlandse vlag was... Maar nee, ook een kaalgeschoren hoofd. En die zonnebril staat voor 88.
En die vlag is gescheurd!
quote:Zit wel iets in
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij bent ook altijd zo op tijd.
[..]Als het alleen de Nederlandse vlag was... Maar nee, ook een kaalgeschoren hoofd. En die zonnebril staat voor 88.
Serieus: SInds nooit.
quote:En je hoofd hangt extreem-rechts.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
I'm a mass-murderer...
En die vlag is gescheurd!
quote:Het is jammer dat dit geen feedback is, ander had ik je wel een veeg uit de pan kunnen geven.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij bent ook altijd zo op tijd.
Ik ben een beetje laat ja .
quote:Je mag me hier ook wel een veeg uit de pan geven hoor.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:19 schreef schatje het volgende:[..]
Het is jammer dat dit geen feedback is, ander had ik je wel een veeg uit de pan kunnen geven.
quote:Beter te laat dan overtijd.
Ik ben een beetje laat ja.
tot morgen.
quote:Wel na wat msn gesprekken + emails.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:15 schreef Koos Voos het volgende:[..]
volhoudertje...
en daardoor zie je alleen maar bans.. geen unbans ...(hint)
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:24 schreef Sidekick het volgende:tot morgen.
quote:truste
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:24 schreef Sidekick het volgende:
Ik lees die veeg morgen wel. Ik heb nu nog wel wat anders te doen.
tot morgen.
quote:Dat het je toch nog gelukt is
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:25 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Wel na wat msn gesprekken + emails.
[..]
quote:Ik ben niet officieel unbanned in het med topic. =)
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:31 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat het je toch nog gelukt is
.
quote:Gewoon mailen als je niet unbanned bent.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:46 schreef Koos Voos het volgende:
Je vraagt je wel af hoelang een weekban (zonder motivatie) duurt in OOG..
quote:Ik wacht atm tot de dollar nog iets lager staat (~1.19) en de beurs ook (~310) en ga dan denk ik paar lage financials kopen en misschien binnenkort nog een paar andere. Maar als het niet opschiet koop ik ze denk ik gewoon iets hoger. =)
Maar dat weet Kozzmic vast wel.
Ben pissig want de beurs gaat de verkeerde kant op.. althans voor mij
kassa...
Ook wel mooi dat RTV Rijnmond moet gaan bezuinigen... wat een ontzettende baggerprogramma's maken die gasten van gemeensschapsgeld.
quote:
Energy bill imperiled over ethanol provision
House and Senate Republicans at oddsBy Steve Turnham and Ted Barrett
CNN Washington Bureau
Tuesday, October 28, 2003 Posted: 11:54 AM EST (1654 GMT)
WASHINGTON (CNN) -- A GOP dispute over ethanol, the single most potent issue of corn state politics, is threatening to bring down one of President Bush's highest domestic priorities -- the massive $16 billion energy bill.Senate Finance Committee Chairman Chuck Grassley, an Iowa Republican and a big fan of ethanol, is at loggerheads with powerful House Ways and Means Chairman Bill Thomas, R-California, over an ethanol tax provision in heated conference talks over the vast bill, which covers a host of energy issues.
A senior GOP House aide acknowledged, "We're playing chicken" with the Senate. And if no one blinks, the aide said, "We'll do it next year."
But next year will be complicated by election politics, and many believe now is the bill's best chance. GOP leaders remain optimistic. "Sooner or later they'll come to their senses," said Sen. Pete Domenici, R-New Mexico, chairman of the Senate Energy and Natural Resources Committee.
Ethanol is an alcohol-based fuel, typically used as a blending component with gasoline. Corn is one of the crops used to make ethanol, and politicians from the Corn Belt -- or those seeking to curry favor with that region -- support ethanol production and tax breaks for it.
Grassley spoke Monday to the White House, which sided with Thomas. According to a source close to Grassley, the senator said if the ethanol provision isn't in the bill, which would double ethanol use, he won't sign the conference report.
"It could get ugly," the source said.
Thomas's supporters gripe that Grassley is putting the interests of Iowa before his party, a charge Grassley happily accepts.
"I always put the interests of my people above everything else," he said. Corn Belt senators from Ohio to Missouri are with him, underscoring the regional appeal of ethanol.
Ethanol critics say it makes gas more expensive and may even hurt the environment because making it generates a lot of pollution.
But ethanol is virtually untouchable politically in certain farm states, particularly Iowa and particularly during a presidential election year.
In 2000, former New Jersey Sen. Bill Bradley tried to put past anti-ethanol comments behind him. But Bradley was trounced in the Democratic caucus there. Sen. John McCain, R-Arizona, a longtime critic of ethanol, didn't even bother campaigning in Iowa.
Bush supported ethanol tax breaks in 2000. If he backs Thomas and the ethanol provision fails, it could be used against him in swing Midwestern states in the 2004 election.
All the major Democratic presidential candidates support ethanol tax breaks.
If opposition to the ethanol measure doesn't kill the bill, it may be the very thing that ensures its victory.
Senate Minority Leader Tom Daschle, D-South Dakota, is expected to swallow a lot of Republican measures if it means doubling ethanol use, as the overall bill would do. In his home state, one out of every three rows of corn is grown to make ethanol.
quote:Toen ik bij PWC werkte mocht je kiezen uit verschillende dingen: een kerstkrans, drie soorten kerstpakketten, een jaarabonnement op een tijdschrift, een wijnpakket of de storting van een bedrag aan een goed doel. Dat laatste deed niemand maar wel goed dat je er een keuze in hebt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:42 schreef pberends het volgende:
Mooi dat het kerstpakket wordt afgeschaft, die bagger die derin zat gebruik je toch nooit. Goed voor het milieu
quote:Kijk dat is een stuk mooier
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:46 schreef sizzler het volgende:[..]
Toen ik bij PWC werkte mocht je kiezen uit verschillende dingen: een kerstkrans, drie soorten kerstpakketten, een jaarabonnement op een tijdschrift, een wijnpakket of de storting van een bedrag aan een goed doel. Dat laatste deed niemand maar wel goed dat je er een keuze in hebt.
quote:Tot morgen.
Op woensdag 29 oktober 2003 00:01 schreef pberends het volgende:
Slaap zacht jongens! Niet teveel zorgen maken over het debat morgen.![]()
quote:De meeste GB's zijn dan ook herbenoemd tot een Leefbaar-variant.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:47 schreef pberends het volgende:[..]
GemeenteBelangen verzin je toch niet als naam
![]()
![]()
quote:Dat dachten Jan Nagel en Henk Westbroek destijds ook
quote:Meestal is dat ook een reden voor mensen om in de politiek te gaan en het anders en beter te proberen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het CDA is gewoon de partij die het van de fouten van anderen moet hebben.
quote:
quote:Die jongens weten het verschil tussen Petten en Borssele vast niet. Het was iets met een kern en gebruik van energie, daar zijn zij tegen...
Wat niet weet wat niet deert en wat ergens een klepel heeft horen luiden maakt zich druk op straat ... Dat publiek loopt toch altijd al mee met dergelijke demo's?
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 29-10-2003 06:52]
quote:Hoe komt het toch dat Maurice de Hond met van die opzienbarende cijfers komt?
Ik neem onderzoek van Maurice de Hond niet echt serieus meer. Ik zat toevallig vanavond op zijn site te kijken en zag daar een enquete over de voetbalwedstrijd PSV - Ajax van afgelopen weekend. Zeg nu zelf, vragen als De wedstrijd van gisteren werd overschaduwd door de verschillende incidentenop het veld. De voetballers lieten zich van hun slechtste kant zien door een aantal overtredingen vechtpartijen en pogingen om de tegenpartij een kaart aan te smeren. Bent u verontwaardigd over het soort spel dat afgelopen zondag plaats vond? en De eerste helft van de wedstrijd liep door het slappe optreden van arbiter Braamhaar volledig uit de hand. Vindt u dat de scheidsrechters ook een berisping zouden moeten krijgen? zijn toch gewoon niet objectief/neutraal te noemen?
quote:Eerst ment hij het volk tot actie met de dramatische slagzinnen van de Lijst Jan Marijnissen daarna breekt het verstand door maar kan hij niet langer op tegen de door hemzelf veroorzaakte stroming...?
quote:Neem nu de huursubsidie die de huren op kon drijven in een jaarlijkse huurverhoging omdat de overheid wel bijpaste...
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Subsidie is positieve discriminatie en marktverpestend.
quote:Je kunt Maurice de H. vergelijken met ene Willibrord F. Wat Maurice heeft met onderzoek heeft Willibrord met journalistiek...
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:21 schreef Kozzmic het volgende:
Nog zo'n geweldig onderzoek van M. de Hond...Koninklijke baby
- Het kind van Máxima en Willem-Alexander zal met de keizersnee worden gehaald. Wat vindt u ervan?Dat heeft toch eigenlijk niets meer met opinie-onderzoek te maken?
Beiden bedienen ook een eigen marktsegment
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 29-10-2003 07:43]
quote:
Geen verlies voor Sharon bij lokale verkiezingenJERUZALEM - De Likud-partij van de Israëlische premier Sharon heeft bij lokale verkiezingen standgehouden, aldus Israëlische media woensdag. Opiniepeilingen voorspelden eerder een nederlaag voor de rechtse partij.
Zowel Likud als de Arbeidspartij claimen winst te hebben geboekt, maar een vooraanstaande Likud-parlementariër omschreef de uitslag als een ,,respectabel gelijkspel''. De opkomst was met minder dan 50 procent historisch laag.
Israël verkeert in een ernstige economische crisis door de de Palestijnse opstand en de ingezakte wereldeconomie. De regering-Sharon saneert het sociaal stelsel. Veel traditionele Likud-kiezers worden hierdoor getroffen.
Geweld Gaza-Stad
Israëlische militairen hebben woensdag een Palestijn doodgeschoten niet ver van Gaza-Stad. Dat meldden medici en bronnen binnen de Palestijnse veiligheidsdiensten. De man zou zijn doodgeschoten bij de kibboets Nahal Oz dat net over de grens op Israëlisch grondgebied ligt.
Een metgezel van het slachtoffer zou opgepakt zijn. Israël droeg het lichaam van de dode Palestijn kort na de schietpartij meteen over.
ANP
quote:Beide erg
Rumsfeld ontmoet Chinese collega voor het eerstWASHINGTON/PEKING - De Amerikaanse minister van Defensie, Donald Rumsfeld, heeft dinsdag voor het eerst zijn Chinese collega Cao Gangchuan ontmoet. De twee bewindslieden spraken elkaar in Washington ,,op een contructieve en productieve'' wijze over onder meer Noord-Korea.
Ook de betrekkingen tussen de strijdkrachten van China en de VS waren onderwerp van gesprek. De laatste keer dat een Chinese defensieminister Washington aandeed was in 1996.
Het bombardement door de Amerikanen van de Chinese ambassade in Belgrado in 1999 en een botsing tussen een Amerikaans spionagevliegtuig en een Chinese straaljager voor de kust van China in 2001 hebben de betrekkingen geen goed gedaan.
Noord-Korea
De tweede man van de Volksrepubliek, parlementsvoorzitter Wu Bangguo, is samen met onderminister van Buitenlandse Zaken Wang Yi woensdag naar Noord-Korea gegaan om er over het omstreden nucleaire programma van Noord-Korea te spreken. Hij moet de Noord-Koreanen overhalen terug te keren naar de onderhandelingen met onder meer de VS.
ANP
quote:
Politieke rel over hoofddoekjes in TurkijeANKARA - Een groot aantal parlementsleden van de regerende islamitische AKP boycot woensdag de receptie van de Turkse president Ahmet Necdet Sezer ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van de Turkse republiek. Dat meldde de Turkse nieuwszender NTV dinsdag.
Sezer nodigde van een aantal parlementsleden hun vrouwen niet uit omdat zij een hoofddoek dragen. Vice-fractievoorzitter S. Kapusuz en nog tientallen andere leden van de partij van premier Erdogan kondigden openlijk aan uit protest verstek te laten gaan. Ook parlementsvoorzitter B. Arinc van de AKP zal niet aanwezig zijn op de receptie.
,,De republiek is niet alleen van mannen maar ook van vrouwen. Ik ga niet naar een feestelijke receptie waar mijn vrouw niet welkom is'', aldus AKP-Kamerlid H. Tanriverdi.
Het kabinet, enkel bestaand uit AKP-leden, besloot wel voltallig deel te nemen aan de receptie. Onduidelijk is of alle ministers hun vrouw meenemen.
Volgens de uit 1923 stammende Turkse grondwet is het verboden om met hoofddoek officiële staatsfuncties te vervullen. De Turkse republiek, in 1923 door Atatürk opgericht, kent een strikte scheiding tussen kerk en staat.
ANP
Belachelijk dat je niet met hoofddoek welkom bent op een receptie. Die vrouwen hebben geen officiele staatsfunctie.
quote:Men heeft in dat land een strikte scheiding tussen kerk en staat (hint: Nederland?) en het is terecht dat de vrouwen op politieke gelegenheden dus geen hoofddoek mogen dragen (dit is al zo sinds 1923).
Op woensdag 29 oktober 2003 10:27 schreef Sidekick het volgende:Belachelijk dat je niet met hoofddoek welkom bent op een receptie. Die vrouwen hebben geen officiele staatsfunctie.
Sidekick heeft weer de Pvdabehoefte om hoofddoekjes te knuffelen?
quote:Het ging om een officiële receptie van de Turkse president Ahmet Necdet Sezer ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van de Turkse republiek. Een reclame voor de Turkse overheid. Ik vind het vrij logisch dat je daar geen religieuze voorkeuren gaat uitdragen gezien de strikte scheiding van kerk en staat in Turkije.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:27 schreef Sidekick het volgende:
Belachelijk dat je niet met hoofddoek welkom bent op een receptie. Die vrouwen hebben geen officiele staatsfunctie.
Waarom moet die uiterlijke reclame voor de eigen religieuze voorkeur per sé overal op?
quote:Politieke gelegenheid en politieke functie zijn verschillende dingen.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:35 schreef Herostratos het volgende:[..]
Men heeft in dat land een strikte scheiding tussen kerk en staat (hint: Nederland?) en het is terecht dat de vrouwen op politieke gelegenheden dus geen hoofddoek mogen dragen (dit is al zo sinds 1923).
Sidekick heeft weer de Pvdabehoefte om hoofddoekjes te knuffelen?
Jij vind het een normale gang van zaken wanneer vrouwen niet worden uitgenodigd? Wie weet zijn die vrouwen wel bereid om hun hoofddoek af te doen...
quote:Het is geen reclame, het is een uiting van de eigen levensovertuiging.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:36 schreef sjun het volgende:Waarom moet die uiterlijke reclame voor de eigen religieuze voorkeur per sé overal op?
Via het bedrijfsleven terug in de politiek ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |