quote:
Op zondag 26 oktober 2003 16:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dan had je Leefbaar Nederland moeten stemmen.
quote:Inderdaad, goed onderwijs is de basis van integratie, (kennis)economie én veiligheid.
Op zondag 26 oktober 2003 16:25 schreef du_ke het volgende:[..]
Je hebt gelijk maar helaas heeft onderwijs geen prioriteit in het huidige politieke klimaat
. Iedereen loopt te zeuren over integratie en veiligheid maar daarbij wordt simpelweg vergeten dat onderwijs juist de belangrijkste basis is voor een goede integratie
. En voor een goede internationale concurrentiepositie (beter dan lage lonen)
quote:Maar ze hebben Pim F ook het huis uitgeschopt.
Op zondag 26 oktober 2003 16:29 schreef du_ke het volgende:[..]
.
. Nee want niet alleen onderwijs bepaalt mijn keuze
. En LN is eng, ze hebben zich ingelaten met P
F.
quote:Van mij mag de staatsschuld best oplopen als er daarmee meer in onderwijs wordt geinvesteerd.
Op zondag 26 oktober 2003 16:27 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat heet investeren in de toekomst!
quote:Echt niet. Het is vrij goedkoop ten opzichte van anderen. Ik had tenminste geen enkele financiele barriere om HBO te kunnen volgen. Stufi + OV is erg lekker.
Op zondag 26 oktober 2003 16:30 schreef pberends het volgende:Onderwijs is in Nederland één van de duurste ter wereld om te volgen en de kwaliteit is bedroefd.
quote:Er kan best wel meerdere onderwerpen worden besproken. Multi-tasking
Maar nee, we moeten het zo nodig over de Antillen, het Koningshuis en andere onzinonderwerpen hebben
quote:Maar ik hoorde ook dat er nog 2 miljard euro beschikbaar is in het onderwijs....
Op zondag 26 oktober 2003 16:31 schreef pberends het volgende:[..]
Van mij mag de staatsschuld best oplopen als er daarmee meer in onderwijs wordt geinvesteerd.
Zou daar niet eerst wat mee moeten gebeuren?
quote:Ow in veel Europese landen hebben ze anders geen lesgeld en boekengeld.
Op zondag 26 oktober 2003 16:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Echt niet. Het is vrij goedkoop ten opzichte van anderen. Ik had tenminste geen enkele financiele barriere om HBO te kunnen volgen. Stufi + OV is erg lekker.
[..]Er kan best wel meerdere onderwerpen worden besproken. Multi-tasking
quote:5 miljard reserve bedoel je? Nee, dat heet gewoon gezonde bedrijfsvoering, dat is vrij normaal. Per instelling valt dat bedrag enorm mee. Het mag van mij best besteed worden daar niet van
Op zondag 26 oktober 2003 16:33 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar ik hoorde ook dat er nog 2 miljard euro beschikbaar is in het onderwijs....
Zou daar niet eerst wat mee moeten gebeuren?
quote:Welke landen zijn dat dan?
Op zondag 26 oktober 2003 16:34 schreef pberends het volgende:[..]
Ow in veel Europese landen hebben ze anders geen lesgeld en boekengeld.
Misschien dat er in sommige andere landen dingen beter zijn geregeld, maar in Nederland is het ook goed geregeld. Misschien moet er meer stufi komen voor uitwonende studenten, en moet er meer woningen worden vrijgemaakt voor studenten.
quote:Zo kan je het ook zien natuurlijk.
Op zondag 26 oktober 2003 16:35 schreef pberends het volgende:[..]
5 miljard reserve bedoel je? Nee, dat heet gewoon gezonde bedrijfsvoering, dat is vrij normaal.
quote:Misschien niet helemaal een objectieve site, maar ik neem aan dat het merendeel waar is;
Op zondag 26 oktober 2003 16:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Welke landen zijn dat dan?
Misschien dat er in sommige andere landen dingen beter zijn geregeld, maar in Nederland is het ook goed geregeld. Misschien moet er meer stufi komen voor uitwonende studenten, en moet er meer woningen worden vrijgemaakt voor studenten.
quote:http://www.ouders.net/ditwilpersb.html
OUDERS & COO bepleit gratis schoolboeken en afschaffing lesgeld
OUDERS & COO wil dat scholen voor voortgezet onderwijs de studieboeken voortaan zonder kosten voor de ouders beschikbaar stellen. Dat kan betaald worden uit de algemene overheidsmiddelen. Tevens wil OUDERS & COO dat het lesgeld wordt afgeschaft. Een pleidooi hiertoe en een onderbouwing van dit voorstel is in november 2000 aangeboden aan de onderwijsminister Hermans.Schokkende internationale vergelijking: ouders betalen nergens zoveel voor onderwijs
OUDERS & COO vergeleek de situatie in Nederland met omringende landen waarmee Nederland zich graag meet (zie het overzicht op de volgende pagina). De resultaten zijn schokkend. Vrijwel alle landen geven inhoud aan het Internationale Verdrag Economische Sociale en Culturele Rechten: het secundair onderwijs is gratis toegankelijk. Slechts Noorwegen (gedeeltelijk) België (Vlaanderen), Luxemburg en Italië vragen boekengeld, maar die landen heffen geen lesgeld. Ten opzichte van de ouders in al deze landen zijn de Nederlandse ouders flink slechter af.
In Nederland moeten ouders grote bedragen (tot meer dan ¤ 1400 per kind) betalen voor het lesgeld en de schoolmiddelen.De maat is vol
Zowel bij de kosten van schoolboeken als bij de kosten van het lesgeld hebben de ouders in de afgelopen jaren te maken gekregen met een substantiële stijging van kosten. Terwijl de inkomens in de afgelopen jaren gemiddeld stegen met 2 a 3 procent zijn de aan de ouders doorberekende kosten voor het onderwijs (zo blijkt uit het overzicht hierna) met een veelvoud daarvan stegen.
Als het lesgeld een normale indexering volgens het prijsindexcijfer van 2% had gekend dan was het nu ¤ 240 lager geweest. Met andere woorden de ouders hebben bijna 45 % extra kostenstijging te verwerken gekregen.OUDERS & COO wil van de bewindslieden en volksvertegenwoordigers gedaan krijgen dat schoolboeken gratis worden en dat lesgeld wordt afgeschaft.
quote:Ja, daar heb je wel een punt. Middelbaar onderwijs kost nogal veel voor de ouders... Tsja, ik had daar geen rekening mee gehouden aangezien ik dat niet heb hoeven te betalen.
Op zondag 26 oktober 2003 16:38 schreef pberends het volgende:[..]
Misschien niet helemaal een objectieve site, maar ik neem aan dat het merendeel waar is;
[..]http://www.ouders.net/ditwilpersb.html
quote:http://www.ouders.net/ditwil.html
Op zondag 26 oktober 2003 16:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Welke landen zijn dat dan?
Onder het kopje:
quote:Ongeveer in het midden van de pagina, een vergelijking met andere landen.
5. Maar wat doet Nederland? - De internationale vergelijking
quote:Secundair onderwijs zo sowiezo gratis moeten zijn. Zou een goede stimulans voor ouders zijn. Ik bedoel; schaf de leerplicht dan ook maar af als het niet gratis is.
Op zondag 26 oktober 2003 16:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, daar heb je wel een punt. Middelbaar onderwijs kost nogal veel voor de ouders... Tsja, ik had daar geen rekening mee gehouden aangezien ik dat niet heb hoeven te betalen.
quote:Wat zie jij als oplossing voor de financiele dekking van gratis boeken en lesgeld?
Op zondag 26 oktober 2003 16:41 schreef pberends het volgende:[..]
http://www.ouders.net/ditwil.html
Onder het kopje:
[..]Ongeveer in het midden van de pagina, een vergelijking met andere landen.
quote:Wat voor stimulans?
Op zondag 26 oktober 2003 16:43 schreef pberends het volgende:[..]
Secundair onderwijs zo sowiezo gratis moeten zijn. Zou een goede stimulans voor ouders zijn.
quote:Zo werkt het dus niet.. Er zijn nog wel meer voorbeelden te geven van niet gratis dingen die verplicht zijn.
Ik bedoel; schaf de leerplicht dan ook maar af als het niet gratis is.
quote:Dat is een moeilijke. Of misschien wel een makkelijke. Je bedoeld, van waaruit zou ik dat financieren?
Op zondag 26 oktober 2003 16:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat zie jij als oplossing voor de financiele dekking van gratis boeken en lesgeld?
quote:Ja.
Op zondag 26 oktober 2003 16:46 schreef pberends het volgende:[..]
Dat is een moeilijke. Of misschien wel een makkelijke. Je bedoeld, van waaruit zou ik dat financieren?
Middelbaar onderwijs gratis maken is een enorme investering... Waar haal je het geld vandaan?
quote:Hypotheek-rente aftrek voor hogere inkomens afschaffen. Dat zou het ongeveer dekken (1 miljard).
Op zondag 26 oktober 2003 16:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja.
Middelbaar onderwijs gratis maken is een enorme investering... Waar haal je het geld vandaan?
Maar het kan overal vandaan komen; bureaucratie, subsidies, regelingen, defensie, wegen, etc.
quote:
Actie voor foutloos Fries op computers Tweede KamerDEN HAAG - De computerdeskundigen van de Tweede Kamer kunnen harde actie verwachten als de Friese spellingcontrole niet snel op het interne systeem terugkeert. Dat kondigt kamerlid Rendert Algra (CDA) uit Jubbega aan.
Algra kreeg deze week een nieuwe computer en zag dat die bijna alle talen van de wereld beheerst maar niet het Fries. Eerder dit jaar had de CDA'er zelf een Fries programma geïnstalleerd, maar dat mag nu niet meer. De ambtenaar die dat zou moeten doen, maakt volgens Algra opvallend weinig haast. Als volgende week niet alle kamercomputers foutloos Fries spellen, belooft de Jubbegaster er werk van te maken.
Bron: LC
Nog 25 posts voor mijn volgend jubileum
quote:Goed plan. Hoewel ik niet denk dat het zoveel oplevert...
Op zondag 26 oktober 2003 16:51 schreef pberends het volgende:[..]
Hypotheek-rente aftrek voor hogere inkomens afschaffen. Dat zou het ongeveer dekken (1 miljard).
quote:Nog meer subsidies afstoten?
Maar het kan overal vandaan komen; bureaucratie, subsidies, regelingen, defensie, wegen, etc.
quote:Weinig subsidies zijn er dit kabinet gekort hoor. Er zijn is nog 16 miljard aan subsidies en onzinregelingen over. Meeste bedrijven en mensen weten niet eens dat ze bestaan, dat is gewoon oneerlijke concurrentie.
Op zondag 26 oktober 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
Goed plan. Hoewel ik niet denk dat het zoveel oplevert...
[..]Nog meer subsidies afstoten?
Maar dat het afschaffen van die hypotheekrente aftrek voor topinkomens 1 miljard opleverd had ik gelezen in 1 van de financiele beschouwingen van Nederland Kiest ofzo van de partijen.
quote:Heb je een overzicht van alle subsidies?
Op zondag 26 oktober 2003 16:58 schreef pberends het volgende:[..]
Weinig subsidies zijn er dit kabinet gekort hoor. Er zijn is nog 16 miljard aan subsidies en onzinregelingen over. Meeste bedrijven en mensen weten niet eens dat ze bestaan, dat is gewoon oneerlijke concurrentie.
quote:Dat is meer dan ik had verwacht.
Maar dat het afschaffen van die hypotheekrente aftrek voor topinkomens 1 miljard opleverd had ik gelezen in 1 van de financiele beschouwingen van Nederland Kiest ofzo van de partijen.
quote:De hele huizenmarkt in Nederland is verrot. Aan de ene kant hypotheekrente aftrek en aan de andere kant OZB-belasting (of zeg ik nu iets doms
Op zondag 26 oktober 2003 17:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Heb je een overzicht van alle subsidies?
[..]Dat is meer dan ik had verwacht.
De gehele hyptheekrente aftrek bedraagd volgens mij zo'n 10 miljard. Maar dat is moeilijk te achterhalen.
quote:Er is veel tegenstrijdige overheidsbemoeienis, dus er mag imho zo snel mogelijk worden begonnen met de afbraak daarvan.
Op zondag 26 oktober 2003 17:03 schreef pberends het volgende:[..]
De hele huizenmarkt in Nederland is verrot. Aan de ene kant hypotheekrente aftrek en aan de andere kant OZB-belasting (of zeg ik nu iets doms
).
De gehele hyptheekrente aftrek bedraagd volgens mij zo'n 10 miljard. Maar dat is moeilijk te achterhalen.
Natuurlijk moet de overheid wel zorg dragen voor goede betaalbare woningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |