abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14081882
quote:
Coffeeshops zien niets in plannen Donner

AMSTERDAM - Gemeenten en coffeeshophouders zijn allerminst gelukkig met het plan van minister Donner (Justitie) om drugstoeristen te weren uit coffeeshops met een pasjes- of ledensysteem. "Waardeloos", noemt de Bond van Cannabis Detaillisten (BCD) het idee.

"Een ledensysteem veroorzaakt grote overlast op straat. Dealers in harddrugs nemen de handel over", zegt een woordvoerder van de bond donderdag. De gemeente Venlo deelt die vrees. De grensgemeente vreest een explosieve toename van illegale handel door drugsrunners. Venlo wil zo snel mogelijk een gesprek met Donner over de consequenties van zijn ideeën.

Venlo heeft vijf gedoogde coffeeshops en een onbekende veelvoud daarvan aan illegale shops. Venlo heeft juist het plan gelanceerd om twee nieuwe coffeeshops vlakbij de Duitse grens te gedogen om de overlast voor de bewoners in het centrum te verminderen.

Voor hun inkomsten zijn de coffeeshops in Amsterdam en de grensstreek volgens de BCD niet afhankelijk van buitenlanders. "Zelfs in de zomermaanden is 70 procent van mijn klanten Nederlands", stelt de woordvoerder die zelf een coffeeshop uitbaat aan de Oudezijds Voorburgwal in de hoofdstad.

De gemeente Enschede wil niet op de plannen vooruitlopen. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) wil eerst de concrete voorstellen afwachten om dan de stemming onder de leden te peilen.

Minister Donner lanceerde zijn idee woensdag onder druk van zijn Duitse collega Schily die veel kritiek heeft op de Nederlandse drugsbestrijding.

Schijnheilige huisjes in Europa.
pi_14081936
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:38 schreef Parabola het volgende:

[..]

Hallo grote vriend berends. Ik voel me enigszins aangesproken door je strenge blik. Ik hoor namelijk bij die 35% En ik heb 5 jaar in Charlois gewoond, iets langer dan een week. Hoewel ik nu wat meer 'op stand' woon, woon ik niet in een villawijk of het platteland en heb ik nog altijd Marokkaanse buren, waar ik overigens een prima contact mee heb.

Als je bereid bent het niveau van one-liners te verlaten, kunnen we het daar best eens over hebben.

Ik wilde je alleen ff testen
pi_14081983
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wilde je alleen ff testen

En? Ben ik geslaagd?

Over het kaartje in je vorige post: Zweden zijn leugenaars

en de Finnen geloof ik ook maar half

Slaapt winter
en zomer
pi_14082019
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:03 schreef Parabola het volgende:

[..]

En? Ben ik geslaagd?

Over het kaartje in je vorige post: Zweden zijn leugenaars

en de Finnen geloof ik ook maar half

Zweden?

edit: ow stonden daar ook cijfers in ik dacht dat wit=onbekend was maar goed.

edit2: Zweden en Finland hebben wel het beste onderwijs ter wereld, misschien heeft dat er mee te maken

pi_14082076
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:03 schreef Parabola het volgende:

[..]

En? Ben ik geslaagd?

Nee.
pi_14082120
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee.

Gelukkig

En als de Zweden het beste onderwijs hebben, geldt dat kennelijk niet voor het vak statistiek

Slaapt winter
en zomer
pi_14082144
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Zweden?

edit2: Zweden en Finland hebben wel het beste onderwijs ter wereld, misschien heeft dat er mee te maken

Kan je allochtonen ook aan de kenniseconomie linken?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14082163
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:08 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Kan je allochtonen ook aan de kenniseconomie linken?

Tuurlijk, buitenlandse kenniswerkers. Of bedoeld je iets anders
pi_14082406
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuurlijk, buitenlandse kenniswerkers. Of bedoeld je iets anders

heh. Ik bedoelde meer dat een kenniseconomie niet voor een utopia zorgt.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:17:48 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14082413
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:00 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[..]

Schijnheilige huisjes in Europa.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel van die jongeren naar Nederland komen om wiet te halen.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:22:40 #61
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14082534
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Zweden?

Zweedse toeristen zijn anders prima klanten van de hoofdstedelijke middenstanders in de branche 'koffie'shop. Mogelijk gebruiken deze toeristen thuis helemaal niets?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14082577
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:17 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

heh. Ik bedoelde meer dat een kenniseconomie niet voor een utopia zorgt.

Elke westers land is een kenniseconomie. Maar zoals zovelen geen succelvolle kenniseconomie. Een succesvolle kenniseconomie vereist kwaliteit-onderwijs, maar goed onderwijs zorgt niet alleen voor een succesvolle kenniseconomie. Ook minder criminaliteit, betere gezondheid mensen, minder milieuvervuiling ect.
Goed onderwijs/kenniseconomie kan wel degelijk voor een 'beetje' utopia zorgen.
pi_14082583
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:22 schreef sjun het volgende:

[..]

Zweedse toeristen zijn anders prima klanten van de hoofdstedelijke middenstanders in de branche 'koffie'shop. Mogelijk gebruiken deze toeristen thuis helemaal niets?

Of ze gebruiken hier zo veel, dat ze bij het afnemen van de enquete een witte vlek in hun geheugen hebben?
Slaapt winter
en zomer
pi_14082620
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:17 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel van die jongeren naar Nederland komen om wiet te halen.

Zeer weinig. Ten eerste omdat het meeste gewoon illegaal geëxporteerd wordt; die jongeren komen het zelf niet halen want dat is te duur. Voor die reisjes kon je namelijk nog veel meer wiet kopen dan als ze op reis gingen. Ben wel benieuwd hoeveel % van uit Nederland afkomstig is in bepaalde EU-landen. Ik denk dat de meeste wiet-gebruikers het gewoon zelf kweken.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:27:11 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14082654
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Zeer weinig. Ten eerste omdat het meeste gewoon illegaal geëxporteerd wordt; die jongeren komen het zelf niet halen want dat is te duur. Voor die reisjes kon je namelijk nog veel meer wiet kopen dan als ze op reis gingen. Ben wel benieuwd hoeveel % van uit Nederland afkomstig is in bepaalde EU-landen. Ik denk dat de meeste wiet-gebruikers het gewoon zelf kweken.

Dan is zo'n pasjessysteem dus ook overbodig.
pi_14082698
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:27 schreef freako het volgende:

[..]

Dat is het ook. Het is alleen een politiek gebaar naar de luid piepende Bundesminister, die zijn eigen jeugd niet in de hand heeft (zie kaartje )en het wel lekker makkelijk vindt om de schuld op het te liberale buurlandje af te schuiven
Slaapt winter
en zomer
pi_14082715
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:27 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, kortzichtig.

Dom voor onze (liberale) reputatie, slecht voor ons handelsoverschot en economie, slecht voor het toerisme in Nederland en het effect op het eerste doel opzich; minder drugsoverlast in het buitenland is pure onzin. Als ze het in Nederland niet kunnen halen dan gaan ze nederwiet wel in het buitenland kweken.
Puur een tactiek om de Duitsers tevreden te stellen, maar daar moeten we eigenlijk een keer schijt aan hebben. Duitsland moet eerst maar zelf hun eigen problemen oplossen zoals het enorme begrotingstekort en het niet uitleveren van oud-nazi's.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 23-10-2003 16:30]

† In Memoriam † donderdag 23 oktober 2003 @ 16:30:12 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_14082716
Nee dan dit nieuws:

'Gretta Duisenberg eist verwijdering online column
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=411761/sc=863926

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_14082753
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee dan dit nieuws:

Wat een zeikmuts

Geen vrijheid van meningsuiting is vast een mening dat veel Arabische landen ook delen met Gretta.

donderdag 23 oktober 2003 @ 16:33:10 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14082792
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee dan dit nieuws:

.
  † In Memoriam † donderdag 23 oktober 2003 @ 16:35:40 #71
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_14082843
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_14082961
quote:
AEL eist excuses van media, politie en politiek
Gepost door Rob (R@b) - donderdag 23 oktober 2003 @ 09:54 - Bron: Nieuws.nl / AEL persbericht / Fok!

De Arabisch Europese Liga eist excuses van bevooroordeelde onderzoekers, media, publiek, politici en politie, naar aanleiding van de berichten over criminele Marokkaanse jongeren. Het aantal criminele jongeren zou een stuk lager zijn dan wordt beweerd. De AEL stelt dat de afgelopen dagen de kranten vol zijn geweest met berichten over grote aantallen criminele Marokkaanse jongeren die de politie met de dood zouden bedreigen en bejaarden zouden terroriseren.

In een persbericht keert de AEL zich ook tegen de ''minderhedenhatende staatssecretaris Verdonck''** die een plan lanceerde om ouders te straffen vanwege de criminele kinderen en ''denigrerend dreigde'', in lijn met haar collega-politici, met het korten op de uitkeringen. ''Alsof de gehele Marokkaanse gemeenschap van de uitkering leeft''.

De manier van berichtgeving over Marokkanen is volgens de AEL enkel bedoeld om ''een tweespalt te creëren in de maatschapij met als doel de Marokkaanse jongeren te frustreren, wantrouwen te scheppen, verdeeldheid te zaaien en de aandacht af te leiden van de successen van de Marokkaanse artsen, advocaten, ingenieurs, journalisten, welzijnswerker en ondernemers die het heel goed doen en waar, zoals onderzoek heeft aangetoond, autochtonen jaloers op zijn''.

De AEL stelt dat zij als enige ''het hoofd koel heeft gehouden en niet meegedaan heeft met het gehuil over stoute jongens die zielige autochtonen mishandelen''. AEL-NL bestuurslid Nabil Marmouch bezocht de troosteloze buurt en stelde vast dat Marokkanen getreiterd worden door de politie en niet andersom.

Bevooroordeelde onderzoekers, media, publiek, politici en politie dienen daarom publiekelijk excuses aan te bieden aan de gehele Marokkaanse gemeenschap voor de negatieve uitlatingen die discriminatie, uitsluiting en criminalisering in de hand helpen, zo eist de AEL. ''Zij zijn excuses verschuldigd aan de Marokkaanse jongeren en hun ouders''.

-
** Met ''minderhedenhatende staatssecretaris Verdonck'', bedoelt de AEL waarschijnlijk VVD-minister Rita Verdonk.

donderdag 23 oktober 2003 @ 16:39:46 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14082971
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
http://www.koelman.com/columns/archief/000227.html

Het stukje over Gretta!

Als dat stukje hier neergeflikkerd wordt, levert dat dan ook problemen op met die advocaat?
pi_14082981
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
http://www.koelman.com/columns/archief/000227.html

Het stukje over Gretta!

Koelman haalt vaker van dit soort grappen uit. De reacties van advocaten e.d. maken in zijn ogen onderdeel uit van de grap. Zijn website staat er vol van. Door op hem te reageren, versterk je dus eigenlijk zijn grap.

Dat wil zeggen: als het waar is en planet.nl niet in een van Koelman's practical jokes is gestonken

Slaapt winter
en zomer
pi_14083018
quote:
De manier van berichtgeving over Marokkanen is volgens de AEL enkel bedoeld om ''een tweespalt te creëren in de maatschapij
Was dat niet het beginselprogramma van de AEL zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')