quote:Ik denk nog wel meer dan die 2,5% aangezien de autochtonen het op een emigreren zetten!
Op donderdag 23 oktober 2003 14:26 schreef Parabola het volgende:[..]
Ja, want dat zou betekenen dat over tien jaar bijna 2,5 procent van de Nederlanders van Marokkaanse komaf is: 1 op de 40 Nederlanders, en dat is wel heel eng
![]()
![]()
![]()
Ik ga me maar weer eens met serieuze zaken bezig houden. Gegroet allen
quote:Impliceert Parabola dat de explosieve toename van Marrokanen in NL geen serieuze zaak is of dat de slowchat geen serieuze zaak is?
Op donderdag 23 oktober 2003 14:26 schreef Parabola het volgende:Ja, want dat zou betekenen dat over tien jaar bijna 2,5 procent van de Nederlanders van Marokkaanse komaf is: 1 op de 40 Nederlanders, en dat is wel heel eng
![]()
![]()
![]()
Ik ga me maar weer eens met serieuze zaken bezig houden. Gegroet allen
quote:Beide heer Herostratos, beide.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:45 schreef Herostratos het volgende:[..]
Impliceert Parabola dat de explosieve toename van Marrokanen in NL geen serieuze zaak is of dat de slowchat geen serieuze zaak is?
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:45 schreef sizzler het volgende:[..]
Volgens mij kloppen Koppe, Franken en Bohler zelf aan bij de verdachten, nog voor dat ze zelf weten dat ze verdacht zijn.
quote:Hij is dus (volgens eigen zeggen) benaderd om de zaak op zich te nemen.
Een paar dingen wil Koppe wél kwijt. Hij kreeg gistermorgen het verzoek als advocaat van een verdachte op te treden, en kon het dossier van zijn cliënt inzien. Zijn conclusie: het openbaar ministerie heeft geen bewijs dat de vijf beweerde terroristen werkelijk bezig waren een aanslag te beramen. ''Ik heb het dossier inmiddels bestudeerd,'' aldus Koppe, ''maar daarin is geen enkele steun te vinden voor wat justitie nu naar buiten heeft gebracht.''Veel bewijs kán justitie ook niet hebben, aldus Koppe, omdat van een opsporingsonderzoek niet of nauwelijks sprake is geweest. ''Als bijvoorbeeld de Criminele Inlichtingeneenheid van een politiekorps een tip doorspeelt naar de recherche, gaat die daarmee aan de slag. In deze zaak heeft de AIVD de Nationale Recherche getipt, en is de Nationale Recherche eigenlijk zonder eigen onderzoek tot arrestatie overgegaan. Ze hebben niet eerst getapt, of gevolgd, of ander onderzoek gedaan.''
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1066885949587.html
quote:Zo gelijk als hij zou hebben over het tweede gestelde zo onwetend en dom zou het zijn als hij dit ook impliceerde voor het eerst gestelde.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:46 schreef du_ke het volgende:Beide heer Herostratos, beide.
quote:Staat er ook nog bij hoe ze aan het getal 40 procent komen? Een weekje geleden werd hier op Fok! door sommigen trouwens nog beweerd dat het aantal allochtonen in de komende 10 jaar zal verdubbelen, een toename van 100 procent dus. Dan valt 40 procent al weer erg mee... (voor degenen die met die 100 procent kwamen iig).
Op donderdag 23 oktober 2003 14:45 schreef Herostratos het volgende:[..]
Impliceert Parabola dat de explosieve toename van Marrokanen in NL geen serieuze zaak is of dat de slowchat geen serieuze zaak is?
Kan iemand eens nakijken op cbs.nl wat de toename van het aantal Marokkanen en Turken was in de afgelopen 10 jaar?
quote:Er is natuurlijk wel een verschil tussen allochtonen en Marokkanen.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:52 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Staat er ook nog bij hoe ze aan het getal 40 procent komen? Een weekje geleden werd hier op Fok! door sommigen trouwens nog beweerd dat het aantal allochtonen in de komende 10 jaar zal verdubbelen, een toename van 100 procent dus. Dan valt 40 procent al weer erg mee... (voor degenen die met die 100 procent kwamen iig).
quote:Correctie, het ging om het aantal moslims. Dat is niet hetzelfde als het aantal Marokkanen, maar het aantal Marokkaanse moslims maakt wel iets van 30% uit van het totale aantal moslims. Dan lijken de cijfers wel van invloed op elkaar.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:08 schreef freako het volgende:[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen allochtonen en Marokkanen.
-edit- zie Islam in opkomst
quote:Ik kan je wel de afgelopen 7 jaar geven, cbs.nl gaat maar tot 1996 wat betreft deze cijfers:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:52 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Staat er ook nog bij hoe ze aan het getal 40 procent komen? Een weekje geleden werd hier op Fok! door sommigen trouwens nog beweerd dat het aantal allochtonen in de komende 10 jaar zal verdubbelen, een toename van 100 procent dus. Dan valt 40 procent al weer erg mee... (voor degenen die met die 100 procent kwamen iig).
Kan iemand eens nakijken op cbs.nl wat de toename van het aantal Marokkanen en Turken was in de afgelopen 10 jaar?
code:Marokkanen 1996:
1e generatie: 140.572
2e generatie: 84.516
Totaal: 225.088Marokkanen 2003:
1e generatie: 163.280
2e generatie: 132.052
Totaal: 295.332Turken 1996:
1e generatie: 167.248
2e generatie: 104.266
Totaal: 271.514Turken 2003:
1e generatie: 190.219
2e generatie: 151.181
Totaal: 341.400
quote:De link van Aaah geeft toch alle afzonderlijke allochtone bevolkingsgroepen weer?
Op donderdag 23 oktober 2003 15:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Heer du_ke kent mij als geen ander, zoveel moge duidelijk zijn.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:46 schreef du_ke het volgende:[..]
Beide heer Herostratos, beide.
quote:Heer Ostratos toch! Alles wat ik doe is de mij in de schoot geworpen gegevens in het juiste perspectief plaatsen. Al het andere dat u erin leest is projectie. Onwetendheid en domheid, voorzover daar hier al sprake van is, ligt derhalve besloten in die projectie.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:48 schreef Herostratos het volgende:[..]
Zo gelijk als hij zou hebben over het tweede gestelde zo onwetend en dom zou het zijn als hij dit ook impliceerde voor het eerst gestelde.
quote:Toename Marokkanen: 31%
Op donderdag 23 oktober 2003 15:16 schreef freako het volgende:[..]
Ik kan je wel de afgelopen 7 jaar geven, cbs.nl gaat maar tot 1996 wat betreft deze cijfers:
quote:De klad zit in de groei
Op donderdag 23 oktober 2003 15:21 schreef freako het volgende:[..]
Toename Marokkanen: 31%
Toename Turken: 25%
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:19 schreef Parabola het volgende:Heer Ostratos toch!
quote:Ook leuk gevonden, mijn interpretatie van het geschrevene kan zeker een foutieve zijn. Derhalve vraag ik aan Parabola een duidelijke standpuntbepaling inzake de forse toename Marrokaanse Nederlanders.
Alles wat ik doe is de mij in de schoot geworpen gegevens in het juiste perspectief plaatsen. Al het andere dat u erin leest is projectie. Onwetendheid en domheid, voorzover daar hier al sprake van is, ligt derhalve besloten in die projectie.
quote:Volledige rapport: http://www.scp.nl/boeken/titels/2003-13/nl/acrobat/default.htm
Helft allochtonen: we zijn met te veelVan de Nederlandse allochtonen vindt bijna de helft (48%) dat er te veel allochtonen in Nederland zijn. 65% van de autochtonen deelt die mening.
Dat blijkt uit het Rapport Minderheden 2003 van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Het moet niet gemakkelijker worden asiel in Nederland te krijgen, vinden beide groepen. Ook menen zowel allochtonen als autochtonen dat wijken er meestal op achteruit gaan als er veel allochtonen komen wonen.
Bijna tweederde van de allochtonen zegt nooit of bijna nooit gediscrimineerd te zijn. Toch denken de meesten dat hun eigen groep vaak gediscrimineerd wordt.
bron: Teletekst
quote:Totaal Nederland is 4.5% (incl. allochtonen)
Op donderdag 23 oktober 2003 15:22 schreef Parabola het volgende:[..]
De klad zit in de groei
quote:Grote boze Pvda?
Op donderdag 23 oktober 2003 15:21 schreef freako het volgende:[..]
Toename Marokkanen: 31%
Toename Turken: 25%
quote:Interessant, volgens mij worden allochtonen steeds slimmer. Ze beginnen eindelijk te snappen dat meer allochtonen slecht voor hun reputatie is
Op donderdag 23 oktober 2003 15:26 schreef Kozzmic het volgende:
Meer allochtonennieuws...
[..]Volledige rapport: http://www.scp.nl/boeken/titels/2003-13/nl/acrobat/default.htm
quote:Natuurlijk. Geen punt. Zelfs bij een flinke groei van het aantal Marokkanen in ons land en mag ik u verzoeken om uit respect voor deze honderdduizenden, in ieder geval hun aanduiding correct te spellen
Op donderdag 23 oktober 2003 15:24 schreef Herostratos het volgende:[..]
Leuk gevonden!
[..]Ook leuk gevonden, mijn interpretatie van het geschrevene kan zeker een foutieve zijn. Derhalve vraag ik aan Parabola een duidelijke standpuntbepaling inzake de forse toename Marrokaanse Nederlanders.
Waarbij ik overigens niet uit wil sluiten dat deze groei best wel eens gepaard zou kunnen gaan met problemen
quote:Die overige 35% woont zeker in een villawijk of het platteland. Dat soort mensen zouden ze eens een week in een gezellige buurt van Rotterdam moeten laten wonen
Van de Nederlandse allochtonen vindt bijna de helft (48%) dat er te veel allochtonen in Nederland zijn. 65% van de autochtonen deelt die mening.
quote:Wat ik bedoelde is
Op donderdag 23 oktober 2003 15:27 schreef freako het volgende:[..]
Totaal Nederland is 4.5% (incl. allochtonen)
Totaal Nederland (autochtoon) is 1.2%
groei in afgelopen 6 jaar: 31% --> 3.9 % per jaar
groei in komende 10 jaar: 40% -->3.4% per jaar
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:34 schreef Parabola het volgende:[..]
Wat ik bedoelde is
groei in afgelopen 6 jaar: 31% --> 3.9 % per jaar
groei in komende 10 jaar: 40% -->3.4% per jaar
quote:Duidelijk.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:31 schreef Parabola het volgende:Natuurlijk. Geen punt. Zelfs bij een flinke groei van het aantal Marokkanen in ons land gaat het om een groep die een betrekkelijk klein deel van de bevolking uitmaakt. Derhalve durf ik de stelling aan dat de 40 procent groei in de komende 10 jaar niet als een serieus probleem is aan te merken.
quote:A slip of the tong, meer niet...
en mag ik u verzoeken om uit respect voor deze honderdduizenden, in ieder geval hun aanduiding correct te spellen![]()
quote:Daar deze zin niet tussen [sub][/sub] is gezet, kan ik leven met het gestelde.
Waarbij ik overigens niet uit wil sluiten dat deze groei best wel eens gepaard zou kunnen gaan met problemen
quote:Hallo grote vriend berends.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:31 schreef pberends het volgende:[..]
Die overige 35% woont zeker in een villawijk of het platteland. Dat soort mensen zouden ze eens een week in een gezellige buurt van Rotterdam moeten laten wonen
![]()
![]()
Wat kunnen sommige mensen toch naief zijn
![]()
Als je bereid bent het niveau van one-liners te verlaten, kunnen we het daar best eens over hebben.
quote:Ik beweer overigens niet dat die site 100% betrouwbaar is hoor!
Op donderdag 23 oktober 2003 15:17 schreef Herostratos het volgende:[..]
De link van Aaah geeft toch alle afzonderlijke allochtone bevolkingsgroepen weer?
http://www.foquz.nl/rapport1.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |