quote:Dus?
Op woensdag 22 oktober 2003 16:26 schreef Kozzmic het volgende:Vergelijk dat eens met dat vissersbericht. Dat komt niet verder dan 50 reacties op de frontpage en 25 in GC.
quote:Idd. Penetratie van de anus met een banaan is en blijft verkrachting! Als ik vanavond het park inga en precies hetzelfde doe met een willekeurige passerende vrouw dan kan ik minimaal drie jaar de bak in!!
Op woensdag 22 oktober 2003 16:22 schreef pberends het volgende:[..]
Ik heb dat verhaal van die visserjongen gezien op 2Vandaag, dat was niet niks. Maandenlang pesterijen en niet een klein beetje ook. Zo'n jongen is de rest van z'n leven beschadigd en dan krijgen de daders een lullige werkstraf
onze rechters zijn geestelijk gestoord zou je bijna willen zeggen.
[..]
hypothetisch gezien.
quote:Marokkaanse jongeren die illegale straatraces houden, ik vind dat behoorlijk geintegreerd!!
Op woensdag 22 oktober 2003 16:32 schreef pberends het volgende:[..]
Kan iemand me uitleggen wat Lubbers en Kok toendertijd moeten hebben gedacht? Waren ze echt zo kortzichtig, dat een multiculturele samenleving vlekkeloos zou werken?
Alleen als Nederlandse jongeren het doen dan is het allemaal prima, en als Marokkanen het doen dan is het tuig
quote:Tis wel heerlijk om oneliners te roepen. Ik snap Berlusconi ook wel met:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:38 schreef sizzler het volgende:[..]
Idd. Penetratie van de anus met een banaan is en blijft verkrachting! Als ik vanavond het park inga en precies hetzelfde doe met een willekeurige vrouw dan kan ik minimaal drie jaar de bak in!!
"Onze rechters zijn geestelijk gestoord"
Dat klinkt gewoon heerlijk, ook als het niet waar is.
quote:Maar tegen illegale straatraces van autochtonen wordt behoorlijk opgetreden hoor.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:39 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Marokkaanse jongeren die illegale straatraces houden, ik vind dat behoorlijk geintegreerd!!
Alleen als Nederlandse jongeren het doen dan is het allemaal prima, en als Marokkanen het doen dan is het tuig
quote:Zet Marokkaan of Allochtoon in de topictitel en je weet bij voorbaat dat je massa's reacties kunt verwachten. Plaats een bericht of topic over autochtonen die zich op net zo schandelijke wijze gedragen en het boeit nauwelijks.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:35 schreef Herostratos het volgende:[..]
Dus?
quote:Het gaat echt niet om die staatraces hoor.
quote:Ja, prima. Tegen alle illegale straatraces moet worden opgetreden. Maar als Marokkanen het doen kan je het niet een uiting van cultuur noemen, hooguit een uiting van verveling.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:40 schreef pberends het volgende:[..]
Maar tegen illegale straatraces van autochtonen wordt behoorlijk opgetreden hoor.
Niet dat je het letterlijk een 'uiting van cultuur' noemde, maar het wordt wel weer gebruikt als voorbeeld van losgeslagen Marokkanen.
quote:Tja, het is tegenwoordig 'hot news". Eerst was dat pedofilie, toen zinloos geweld en nu de Marokkanen. Maar dat die topics zo 'goed' lopen komt zowel door de verketters als de verdedigers. Het leeft blijkbaar.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zet Marokkaan of Allochtoon in de topictitel en je weet bij voorbaat dat je massa's reacties kunt verwachten. Plaats een bericht of topic over autochtonen die zich op net zo schandelijke wijze gedragen en het boeit nauwelijks.
quote:Wat dan nog meer? "Zwaar geblindeerde dikke BMW's".
Op woensdag 22 oktober 2003 16:41 schreef sizzler het volgende:[..]
Het gaat echt niet om die staatraces hoor.
Met dat soort dingen is het zo dat je er 2 of 3 ziet rijden, en meteen rijden alle Marokkanen in zo'n bak. Lijkt me sterk overdreven.
quote:Ja, want nederlandse jongeren doen dat met de auto van pa of hun eigen gespaarde centen.
Marokkaanse jongeren die illegale straatraces houden, ik vind dat behoorlijk geintegreerd!!
quote:Klopt. Maar de vraag is waarom dan toch? Is het werkelijk een hetze tegen de Marokkanen en een blindheid voor onze eigen mensen?
Op woensdag 22 oktober 2003 16:41 schreef Kozzmic het volgende:Zet Marokkaan of Allochtoon in de topictitel en je weet bij voorbaat dat je massa's reacties kunt verwachten. Plaats een bericht of topic over autochtonen die zich op net zo schandelijke wijze gedragen en het boeit nauwelijks.
quote:Over die straatraces wordt toch niet gezeurt? Het gaat om de overlast van hangmarokkanen in het algemeen. Er wordt niets over straatraces verweten. En dit is ook de eerste keer dat ik uberhaupt van straatraces in Gouda hoor.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, prima. Tegen alle illegale straatraces moet worden opgetreden. Maar als Marokkanen het doen kan je het niet een uiting van cultuur noemen, hooguit een uiting van verveling.
quote:Jezus, probeer je allochtonen te verdedigen met onzin-argumenten. Je kan ook uit een auto stappen namelijk.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat dan nog meer? "Zwaar geblindeerde dikke BMW's".
Hoe kun je nu zien wie erin zit als die auto's zwaar geblindeerd zijn![]()
Met dat soort dingen is het zo dat je er 2 of 3 ziet rijden, en meteen rijden alle Marokkanen in zo'n bak. Lijkt me sterk overdreven.
quote:Hangjongeren die overlast veroorzaken rond het station, in de binnenstad en op parkeerplaatsen. Probleemzoekers in uitgaansgelegenheden, op scholen, rond kerken en in winkels etc. etc. etc.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat dan nog meer?
Dat straatracen is nieuw. Daar hoor je nog niemand over.
quote:Cijfers wijzen gewoon uit dat Marokkanen dit etc. doen en de vele eigen ervaringen van mensen uit de grote steden spelen mee.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:47 schreef Herostratos het volgende:[..]
Klopt. Maar de vraag is waarom dan toch? Is het werkelijk een hetze tegen de Marokkanen en een blindheid voor onze eigen mensen?
Natuurlijk telt dit weldegelijk mee, ik begrijp ook je continue pogingen tot relativering van deze problematiek, maar ook ik zou graag een harde aanpak van deze problematiek zien.
Daar is iedereen bij gebaat...
quote:Tuurlijk moet je personen die zich misdragen aanpakken, in lijn met de criminele daden die ze hebben gepleegd. Maar het lijkt inderdaad wel een anti-Marokkanen hetze momenteel. Ik kan me voorstellen dat een Marokkaan die niets te maken heeft met criminele activiteiten, die netjes zijn school heeft afgemaakt en 'gewoon' van 9 tot 5 ergens op een kantoor zit, zich toch in een hoek gedrukt voelt. Terwijl hij niets te maken heeft met of verantwoordelijk is voor de wandaden van andere Marokkanen.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:47 schreef Herostratos het volgende:[..]
Klopt. Maar de vraag is waarom dan toch? Is het werkelijk een hetze tegen de Marokkanen en een blindheid voor onze eigen mensen?
Natuurlijk telt dit weldegelijk mee, ik begrijp ook je continue pogingen tot relativering van deze problematiek, maar ook ik zou graag een harde aanpak van deze problematiek zien.
Daar is iedereen bij gebaat...
Ik kan ook wel begrip opbrengen voor Marokkaanse jongeren die tekeer gaan bij zo'n Integratiecommissie, hoewel ik niet alle standpunten van ze deel. Er is een sterke polarisatie gaande, er wordt door sommigen op Fok! openlijk de hoop utigesproken op een burgeroorlog zodat we al die 'stinkallochtonen' het land uit kunnen drijven, ik denk dat dat niet de manier is waarop de integratie uiteindelijk zal slagen. Sterker, je radicaliseert er groepen mee, het werkt enkel averechts.
quote:Zo is het en niet anders, overigens vind ik een onderbuikgevoel ook een factor om rekening mee te houden. Iedereen kan wel beweren dat je zo niet mag redeneren, maar het is er wel. Het domweg negeren is een taktiek uit pvda-kringen die niet gewerkt heeft en alleen averechts werkt (leuke woordspeling).
Op woensdag 22 oktober 2003 16:52 schreef pberends het volgende:[..]
Cijfers wijzen gewoon uit dat Marokkanen dit etc. doen en de vele eigen ervaringen van mensen uit de grote steden spelen mee.
Als je in een grote stad rondloopt zie je gewoon telkens vooroordelen over allochtonen bevestigd worden. Dat is een constantering, niet express een hetze tegen allochtonen.
Dus ook eens rekening gaan houden met autochtonen en respect voor de nederlandse cultuur!
quote:De integratie bestaat niet, dat is een verzinsel uit de politiek.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:01 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tuurlijk moet je personen die zich misdragen aanpakken, in lijn met de criminele daden die ze hebben gepleegd. Maar het lijkt inderdaad wel een anti-Marokkanen hetze momenteel. Ik kan me voorstellen dat een Marokkaan die niets te maken heeft met criminele activiteiten, die netjes zijn school heeft afgemaakt en 'gewoon' van 9 tot 5 ergens op een kantoor zit, zich toch in een hoek gedrukt voelt. Terwijl hij niets te maken heeft met of verantwoordelijk is voor de wandaden van andere Marokkanen.
Ik kan ook wel begrip opbrengen voor Marokkaanse jongeren die tekeer gaan bij zo'n Integratiecommissie, hoewel ik niet alle standpunten van ze deel. Er is een sterke polarisatie gaande, er wordt door sommigen op Fok! openlijk de hoop utigesproken op een burgeroorlog zodat we al die 'stinkallochtonen' het land uit kunnen drijven, ik denk dat dat niet de manier is waarop de integratie uiteindelijk zal slagen. Sterker, je radicaliseert er groepen mee, het werkt enkel averechts.
quote:Dat er een soort hetze aan de gang is tegen allochtonen, is mede te danken aan 'jouw' PvdA. Na jarenlange PvdA-besluiteloosheid en negeerpolitiek valt zoiets gewoon te verwachten.
Tuurlijk moet je personen die zich misdragen aanpakken, in lijn met de criminele daden die ze hebben gepleegd. Maar het lijkt inderdaad wel een anti-Marokkanen hetze momenteel. Ik kan me voorstellen dat een Marokkaan die niets te maken heeft met criminele activiteiten, die netjes zijn school heeft afgemaakt en 'gewoon' van 9 tot 5 ergens op een kantoor zit, zich toch in een hoek gedrukt voelt. Terwijl hij niets te maken heeft met of verantwoordelijk is voor de wandaden van andere Marokkanen.
quote:Het ligt eraan wat je verstaat onder integratie. Trouwens, integratie is geen korte termijn proces. Het is daarbij ook niet zo dat je even wat hoofddoekjes kunt afrukken, wat moskeeën kunt sluiten en kunt zeggen vanaf nu bent u Nederlander, daar staan uw klompen en als je die niet wil dragen dan rot je maar op
Op woensdag 22 oktober 2003 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
De integratie bestaat niet, dat is een verzinsel uit de politiek.
Kijk alleen al op de markt van Rotterdam en je ziet dat er geen sprake is van integratie. Zo simpel is het.
quote:Ach ja, lekker makkelijk. Het is allemaal de schuld van die grote boze PvdA die jarenlang de overgrote meerderheid had in parlement en gemeenteraden en die alle voorstellen van de wel nadenkende mensen tegenhield.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:06 schreef pberends het volgende:[..]
Dat er een soort hetze aan de gang is tegen allochtonen, is mede te danken aan 'jouw' PvdA. Na jarenlange PvdA-besluiteloosheid en negeerpolitiek valt zoiets gewoon te verwachten.
quote:Het is gewoon een hetze tegen de PvdA
Op woensdag 22 oktober 2003 17:21 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ach ja, lekker makkelijk. Het is allemaal de schuld van die grote boze PvdA die jarenlang de overgrote meerderheid had in parlement en gemeenteraden en die alle voorstellen van de wel nadenkende mensen tegenhield.
quote:Ik ook, maar ik vind hun daarbij weer stimatiseren door hun woede alleen te richten op de politici, de media, onverdraagzame autochtonen, wetenschappers en docenten.
Ik kan ook wel begrip opbrengen voor Marokkaanse jongeren die tekeer gaan bij zo'n Integratiecommissie, hoewel ik niet alle standpunten van ze deel.
Wat is nu de oorzaak van hun woede?
Een deel van de marokkanen misdraagt zich stelselmatig -> autochtonen ondervinden stelselmatig hinder -> de media bericht erover -> het beeld van marokkanen wordt negatief gevormd en door de continuiteit van de misdragingen versterkt -> overige allochtonen voelen zich gefrustreerd.
Wellicht dat de media een vergrootglas of accellerator is bij de beeldvorming, maar de oorzaak ligt bij de marokkanen die zich misdragen. De gefrustreede marokkanen zouden dus boos moeten zijn op de oorsprong van de negatieve beeldvorming. Maar daar wordt niet naar gekeken. In de plaats daarvan verachten ze de "butt-kissing" allochtonen die juist voor een positief beeld zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |