abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13873158
- 'Nieuwe allochtonen' veroorzaken meer problemen dan als ze er niet waren, en daar worden 'oude allochtonen' ook op aangekeken.
- Minder (niet/laag)geschoolde asielzoekers toelaten vergroot de kansen van niet/laag geschoolde (dus veelal ook 'oude allochtonen') op de arbeidsmarkt
- 'Oude allochtonen' integreren sneller met autochtonen om zich heen dan nog meer nieuwe allochtonen dus vergroot dat de integratie en de kansen op de arbeidsmarkt voor allochtonen.
- Minder getto-vorming, autochtonen voelen zich meer thuis

Kortom: een streng asielbeleid is sociaal

VVD en LPF zijn bijvoorbeeld op dit punt socialer met bestaande allochtonen en niet/laag geschoolden dan bijvoorbeeld de SP, GroenLinks en de PvdA, die zogenaamd het meeste opkomen voor deze groepen.

Dit geld uiteraard alleen voor economische vluchtelingen en huwelijkspartners uit het buitenland, en niet voor 'échte vluchtelingen'.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:18:33 #2
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_13873317
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:13 schreef pberends het volgende:

Dit geld uiteraard alleen voor economische vluchtelingen en huwelijkspartners uit het buitenland, en niet voor 'échte vluchtelingen'.

Heb een beetje moeite met het uitsluiten van economische vluchtelingen.. Want ik vind het ieders recht zich ergens anders te vestigen als men daar een beter bestaan kan opbouwen.
Money talks, Bullshit walks!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:19:53 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13873349
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:18 schreef Kiki het volgende:

[..]

Heb een beetje moeite met het uitsluiten van economische vluchtelingen.. Want ik vind het ieders recht zich ergens anders te vestigen als men daar een beter bestaan kan opbouwen.

We kunnen moeilijk de hele wereld hier laten komen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13873359
economische vluchtelingen komen al bijna niet het land meer binnen, dus wat wil je nou zeggen?
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:22:11 #5
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13873407
quote:

uhm... t.o.v. Nederland leeft meer dan 3/4 van de wereldbevolking onder onze welvaartsstand, wil jij al deze mensen hier toelaten (+/- 4 MILJARD)?

a.u.b. nadenken alvorens posten

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13873424
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:20 schreef EnderOnline het volgende:
economische vluchtelingen komen al bijna niet het land meer binnen, dus wat wil je nou zeggen?
Lees de topictitel eens anders.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:24:52 #7
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_13873476
quote:
Die veroorzaken juist de meeste problemen; ze worden niet vervolgt in eigen land maar komen hierheen omdat ze weten dat wij voor hun natje en droogje zorgen.

Als we ons sociaal stelsel zinvoller zouden inrichten, dan konden we ook economische vluchtelingen verwelkomen (zoals in australia en canada) omdat we er dan vanuit kunnen gaan dat ze hierheen komen om wat op te bouwen in plaats van een uitkering te incaseren.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:24:58 #8
18917 Kiki
pi_13873480
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:20 schreef EnderOnline het volgende:
Dat ik dat een trieste zaak vind.
Begrijp me niet verkeerd..ben absoluut voor integratie of assimilatie of whatever het meest politiek correcte woord van de dag is, maar vind dat de wereld van iedereen is (tikje ideologisch, geef het grif toe) en als je ergens een beter bestaan kan opbouwen dan in het land waar je geboren bent, dan is dat je goed recht.
Vind ook dat er bepaalde mensen hier op zak van de NL samneleving teren en geen maatschappelijke bijdrage leveren en daar zitten we met z'n allen zeker niet op te wachten.
pi_13873487
quote:

-knip-

Het laatste toont al aan dat je niet goed begrijpt waar je het over hebt. Onder asielbeleid vallen alleen 'échte vluchtelingen'. Voor 'economische vluchtelingen' is de huidige wetgeving sowieso al streng genoeg, als je niet wordt binnengehaald door een bedrijf als expat kom je Nederland nauwelijks officieel binnen. Gezinshereniging valt niet onder asielbeleid en is hele andere problematiek.

Je zet trouwens LPF en VVD tegenover GL, SP en PvdA, maar volgens mij verschillen deze partijen ook nogal in opvattingen. Wat zijn volgens jou de standpunten van deze partijen op het gebied van immigratie?

dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:25:35 #10
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_13873493
vroeger was het een ware bezienswaardigheid als er een neger op straat liep, tegenwoordig is het in bepaalde wijken een bezienswaardigheid als er een blanke loopt.

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:26:06 #11
18917 Kiki
pi_13873506
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Lees de topictitel eens anders.

Dat heb ik gedaan en ik vind dat het niet per definitie sociaal is om economische vluchtelingen uit te sluiten.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:26:42 #12
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_13873521
quote:

[..]

Ja fijn, Meneer en mevrouw Luis Van de Maatschappij, kom maar allemaal naar nederland toe waar anderen betalen zodat jullie op je reet kunnen gaan zitten.

Wat wil je? Dat we alles wat zichzelf vluchteling noemt gaan opvangen, iedereen die het niet goed genoeg heeft in zijn of haar ogen met open armen ontvangen?

Nie sloan mo schuppe!
pi_13873525
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:25 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het laatste toont al aan dat je niet goed begrijpt waar je het over hebt. Onder asielbeleid vallen alleen 'échte vluchtelingen'. Voor 'economische vluchtelingen' is de huidige wetgeving sowieso al streng genoeg, als je niet wordt binnengehaald door een bedrijf als expat kom je Nederland nauwelijks officieel binnen. Gezinshereniging valt niet onder asielbeleid en is hele andere problematiek.

Je zet trouwens LPF en VVD tegenover GL, SP en PvdA, maar volgens mij verschillen deze partijen ook nogal in opvattingen. Wat zijn volgens jou de standpunten van deze partijen op het gebied van immigratie?

Boeit mij niet, het gaat er mij om dat mensen weten dat een streng asielbeleid socialer is dan een slap asielbeleid.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:27:18 #14
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_13873532
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:25 schreef Ans het volgende:
vroeger was het een ware bezienswaardigheid als er een neger op straat liep, tegenwoordig is het in bepaalde wijken een bezienswaardigheid als er een blanke loopt.

Ans Appelman

Ans, je bent een kanjer!
Nie sloan mo schuppe!
pi_13873540
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:26 schreef Kiki het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan en ik vind dat het niet per definitie sociaal is om economische vluchtelingen uit te sluiten.

Kom dan met argumenten. Goedzo.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:28:12 #16
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_13873554
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:24 schreef Kiki het volgende:

Dat ik dat een trieste zaak vind.
Begrijp me niet verkeerd..ben absoluut voor integratie of assimilatie of whatever het meest politiek correcte woord van de dag is, maar vind dat de wereld van iedereen is (tikje ideologisch, geef het grif toe) en als je ergens een beter bestaan kan opbouwen dan in het land waar je geboren bent, dan is dat je goed recht.
Vind ook dat er bepaalde mensen hier op zak van de NL samneleving teren en geen maatschappelijke bijdrage leveren en daar zitten we met z'n allen zeker niet op te wachten.

Weet je zeker dat je een uitkering aanvragen onder 'opbouwen' wil verstaan?
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:28:44 #17
18917 Kiki
pi_13873571
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:24 schreef MetalMessiah het volgende:

[..]

Die veroorzaken juist de meeste problemen; ze worden niet vervolgt in eigen land maar komen hierheen omdat ze weten dat wij voor hun natje en droogje zorgen.

Als we ons sociaal stelsel zinvoller zouden inrichten, dan konden we ook economische vluchtelingen verwelkomen (zoals in australia en canada) omdat we er dan vanuit kunnen gaan dat ze hierheen komen om wat op te bouwen in plaats van een uitkering te incaseren.

Ho, ho..ik heb het nergens over criminelen. Ik heb het over mensen die een kans zien om een beter bestaan op te bouwen in Nederland. Ik bedoel ook niet mensen die dan hier een uitkering aanvragen.
Dus bijvoorbeeld een Nieuw Zeelander die in Nederland kans op passende baan heeft en zich hier wil vestigen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:29:45 #18
18917 Kiki
pi_13873604
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:28 schreef MetalMessiah het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je een uitkering aanvragen onder 'opbouwen' wil verstaan?

Waar heb ik uitkeringen gezegd dan?? Dat maak jij ervan.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:34:17 #19
70223 Easy_going
End of the world....now pleaze
pi_13873717
juistem geen asielzoekers en allochtonen....dat is de oplossing

Ohja linkse rakkers laat die reacties maar voor je, daar lach ik alleen maar om:W

dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:37:01 #20
18917 Kiki
pi_13873798
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Kom dan met argumenten. Goedzo.

Okee.
In de perfecte wereld van Kiki zijn er geen klaplopers dus dat scheelt.

Maar serieus, je kan er immers niks aan doen waar je geboren bent. En waarom zou je niet je geluk elders gaan beproeven?
Legioenen Nederlanders hebben dat destijds gedaan en zijn naar Canada of Australie vertrokken. Dat waren dan wel geen vluchtelingen, maar gewoon mensen die zich elders wilden vestigen. Zo zie ik een vietnamese bootvluchteling eigenlijk ook. Wanneer deze willing and able is, waarom niet in NL? Wanneer deze persoon gewoon werkt, netjes belasting betaalt, de taal leert, waarom niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Kiki op 14-10-2003 13:45]

pi_13873828
Nou, zie Denemarken, streng asielbeleid, maar de asielzoekers aldaar hebben waarschijnlijk toegang tot de beste voorzieningen en het hoogste minimumloon.
pi_13873858
quote:
- 'Nieuwe allochtonen' veroorzaken meer problemen dan als ze er niet waren, en daar worden 'oude allochtonen' ook op aangekeken.
- Minder (niet/laag)geschoolde asielzoekers toelaten vergroot de kansen van niet/laag geschoolde (dus veelal ook 'oude allochtonen') op de arbeidsmarkt
- 'Oude allochtonen' integreren sneller met autochtonen om zich heen dan nog meer nieuwe allochtonen dus vergroot dat de integratie en de kansen op de arbeidsmarkt voor allochtonen.
- Minder getto-vorming, autochtonen voelen zich meer thuis

VVD en LPF zijn bijvoorbeeld op dit punt socialer met bestaande allochtonen en niet/laag geschoolden dan bijvoorbeeld de SP, GroenLinks en de PvdA, die zogenaamd het meeste opkomen voor deze groepen.

Weet je wat nog veel socialer is? De diploma's van goed opgeleide vluchtelingen erkennen, of na een taalcursus om laten zetten in een Nederlandse versie, zodat vluchtelingen die een goede opleiding hebben genoten, in Nederland niet langer achter de lopende band worden gezet

Over dat sociale aspect valt nog te twisten. Voor onze samenleving zijn strenge immigratieregels misschien goed, maar de maatregel die ik hier boven beschreef zou toch ook een van de vele oplossingen kunnen zijn.
Waarom kijken we steeds naar hoeveel mensen dit land binnenkomen, maar nooit naar een goede opvang, en een manier om iedereen een handje te helpen?

dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:45:48 #23
39650 StorieZnl
KarateHamster
pi_13874032
Dit is weer 1 van de vele discussie over 'buitenlanders'... Dit kan nog eeuwen duren, middels omdat iedereen er een eigen mening over heeft!

Hederland heeft een aardig beleid.
Het probleem van Nederland alleen: Politie en Justitie leven het zelf niet na. Harder optreden! (En ook tegen al die andere dingen!) (En niet mensen met een vals paspoort 250 pleuro (?) boete geven en dat was het dan!
Maar jah, wie zijn wij om dat te zeggen als burger?

En hier heb ik écht over nagedacht!
  † In Memoriam † dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:46:26 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13874048
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:39 schreef wendy-tje het volgende:
Weet je wat nog veel socialer is? De diploma's van goed opgeleide vluchtelingen erkennen, of na een taalcursus om laten zetten in een Nederlandse versie, zodat vluchtelingen die een goede opleiding hebben genoten, in Nederland niet langer achter de lopende band worden gezet
Weet je wat nog socialer is? Als reeds hoogopgeleiden die nu werkeloos zijn eens voorrang krijgen!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13874061
quote:

[..]

Ja, zelf opbouwen ja. Niet van de sociale dienst gebruik maken dus.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')