quote:Wat? Gezamelijke protestactie FNV en SP trekt maar 4 demonstranten?
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:20 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
quote:
Meerderheid Nederlanders steunt FNVAMSTERDAM - Een meerderheid van de Nederlanders steunt de vakcentrale FNV in haar kritiek op het kabinet. Dat blijkt uit een onderzoek dat het NIPO in opdracht van de FNV heeft gehouden. Voor het onderzoek heeft het NIPO 823 mensen naar hun mening gevraagd.
Bijna driekwart van de mensen heeft weinig tot heel weinig vertrouwen in het kabinet, aldus de peiling die dinsdag is gepubliceerd. Mensen zijn redelijk op de hoogte van de plannen van de regering. Over de inhoud daarvan is een meerderheid negatief.
Mensen zijn vooral bezorgd over de ingrepen van het kabinet in het ziekenfonds, die behelsen dat mensen meer zelf moeten gaan betalen. De meesten (68 procent) zien meer in het idee van de FNV om de prijs van het ziekenfondspakket te verhogen en de premie helemaal afhankelijk van het inkomen te maken.
De ingrepen in de VUT en het vroegpensioen, waarmee het kabinet wil bereiken dat mensen langer door blijven werken, stuiten 78 procent tegen de borst.
Over de WAO zijn de meningen verdeeld. De helft denkt dat betere werkomstandigheden en arbeidsongeschikten een baan bezorgen, kunnen helpen het aantal WAO'ers te verminderen. Vier op de tien mensen zien meer in het aanscherpen van de regels bij de keuring voor de WAO.
quote:Aaah...... maakt nog kans
Meeste burgemeesters in 2006 op leeftijdDEN HAAG - De kosten van massaal burgemeestersontslag in 2006 lijken mee te vallen. Meer dan 90 procent van de burgemeesters is dan ouder dan vijftig, vier op de tien zelfs ouder dan zestig, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing) wil alle burgemeesters in 2006 in een klap ontslaan bij de invoering van de gekozen burgemeester. Burgemeesters die niet willen meedoen aan de verkiezingen kunnen rekenen op een redelijke afvloeiingsregeling, heeft De Graaf al toegezegd.
Een meerderheid van de Tweede Kamer ziet zo'n 'big bang', zoals het massaontslag wordt genoemd, niet zitten.
quote:Zulke onderzoeken moesten ze verbieden.
Voor het onderzoek heeft het NIPO 823 mensen naar hun mening gevraagd.
quote:De rest was aan't werk, dus konden alleen WAO'ers antwoorden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:25 schreef Herostratos het volgende:[..]
Zulke onderzoeken moesten ze verbieden.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:23 schreef pberends het volgende:[..]
Wat zijn mensen toch eigenlijk egoistisch
quote:
Meerderheid Nederlanders steunt FNV
quote:We wonen toch met meer dan 16 miljoen mensen in NL?
Voor het onderzoek heeft het NIPO 823 mensen naar hun mening gevraagd.
Wat een belachelijke conclusie!
quote:YES!
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:25 schreef pberends het volgende:[..]
Aaah...... maakt nog kans
STEM OP Aaah!!!!
quote:Het NIPO doet behoorlijk zijn best om een zo representatief mogelijke groep te enqueteren. Dus ik geloof best dat een meerderheid van de bevolking het beleid niet aanstaat.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:We wonen toch met meer dan 16 miljoen mensen in NL?
![]()
Wat een belachelijke conclusie!
quote:Tegen, omdat het hun geld kost dus.
Mensen zijn vooral bezorgd over de ingrepen van het kabinet in het ziekenfonds, die behelsen dat mensen meer zelf moeten gaan betalen.
quote:Ik geloof best dat het NIPO zijn best doet, maar een onderzoek onder 800 mensen dat representatief moet zijn voor 16 miljoen, daar geloof ik eenvoudigweg niet in. Ongeacht welke statistische goocheltruuk en standaarddeviatie daarachter mag zitten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:37 schreef freako het volgende:Het NIPO doet behoorlijk zijn best om een zo representatief mogelijke groep te enqueteren. Dus ik geloof best dat een meerderheid van de bevolking het beleid niet aanstaat.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:37 schreef freako het volgende:[..]
Het NIPO doet behoorlijk zijn best om een zo representatief mogelijke groep te enqueteren. Dus ik geloof best dat een meerderheid van de bevolking het beleid FNV niet aanstaat.
[..]
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:37 schreef freako het volgende:[..]
Het NIPO doet behoorlijk zijn best om een zo representatief mogelijke groep te enqueteren. Dus ik geloof best dat een meerderheid van de bevolking het beleid de FNV niet aanstaat.
[..]
quote:Zo'n enquete hoeft ook niet op de procent nauwkeurig te zijn. Als de uitslag ~75% tegen is, geeft dat al een aardige indicatie.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:43 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik geloof best dat het NIPO zijn best doet, maar een onderzoek onder 800 mensen dat representatief moet zijn voor 16 miljoen, daar geloof ik eenvoudigweg niet in. Ongeacht welke statistische goocheltruuk en standaarddeviatie daarachter mag zitten.
Met opiniepeilingen over wat men gaat stemmen worden soortgelijke panels gebruikt. Daar is het resultaat toch aardig betrouwbaar.
quote:Dat hangt af van de enquete zelf. Welke vragen worden er gesteld en hoe suggestief zijn ze? Verder is de verwerking en interpretatie ervan ook weer ondoorzichtig. Ik kan het best eens zijn met een paar punten van de FNV, maar ben overall tegen die ouwejongenskrentenbroodmentaliteit.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:52 schreef freako het volgende:[..]
Zo'n enquete hoeft ook niet op de procent nauwkeurig te zijn. Als de uitslag ~75% tegen is, geeft dat al een aardige indicatie.
Met opiniepeilingen over wat men gaat stemmen worden soortgelijke panels gebruikt. Daar is het resultaat toch aardig betrouwbaar.
De vraag is: uit welke vragen is de eindconclusie gekomen??
Waarom zakt zalm door de grond? Zit er nog een speciale betekenis achter?
quote:Hahahaha, ik zoek eigenlijk nog een gif-animatie van een dampende drol die uit de lucht valt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:06 schreef UnderWorld_ het volgende:
@ A4A4h (breezah variant)Waarom zakt zalm door de grond? Zit er nog een speciale betekenis achter?
Dieperliggende betekenis? Tja.
Ik heb eigenlijk helemaal niks met al het geblaat en gekonkel in de politiek. Toch vind ik Zalm nog wel een zeer geschikt minister van Financiën. Met een Balkenendepruik kom je tot een Zalmellende-variant (Zalm luistert nl. nog teveel naar de gristenen als liberaal) en daar moet een drol op!
Of zoiets...
quote:Ik vind hem nu meer op Owen Schumacher van Kopspijkers lijken die Balkenende nadoet.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hahahaha, ik zoek eigenlijk nog een gif-animatie van een dampende drol die uit de lucht valt.
Ik heb eigenlijk helemaal niks met al het geblaat en gekonkel in de politiek. Toch vind ik Zalm nog wel een zeer geschikt minister van Financiën. Met een Balkenendepruik kom je tot een Zalmellende-variant (Zalm luistert nl. nog teveel naar de gristenen als liberaal) en daar moet een drol op!Of zoiets...
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:19 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik vind hem nu meer op Owen Schumacher van Kopspijkers lijken die Balkenende nadoet.
Is ook een oude foto!
quote:heh. veel succes met je zoektocht.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hahahaha, ik zoek eigenlijk nog een gif-animatie van een dampende drol die uit de lucht valt.
Ik heb eigenlijk helemaal niks met al het geblaat en gekonkel in de politiek. Toch vind ik Zalm nog wel een zeer geschikt minister van Financiën. Met een Balkenendepruik kom je tot een Zalmellende-variant (Zalm luistert nl. nog teveel naar de gristenen als liberaal) en daar moet een drol op!Of zoiets...
quote:Mocht je wat vinden, dan hoor ik het wel!
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:23 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
heh. veel succes met je zoektocht.
quote:Hmm, ik zie nu net dat het een enquete van NIPO in opdracht van de FNV is. Dan zullen de vragen wel in de lijn van "Hoe staat u tegenover het asociale beleid van het kabinet?" zijn geweest.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat hangt af van de enquete zelf. Welke vragen worden er gesteld en hoe suggestief zijn ze? Verder is de verwerking en interpretatie ervan ook weer ondoorzichtig.
Dat het NIPO fraudeert met de antwoorden geloof ik niet. Als het resultaat van het onderzoek de FNV niet aangestaan had, hadden de FNV het niet gepubliceerd.
quote:Met zo'n werkwillig hoofd en dito rode rok zie ik het zwaar in voor deze SP-stormtroeper... De 'active' houding druipt er daadwerkelijk vanaf.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:20 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
dubbele copy voor de Pvda!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |