abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13823722
Dat vindt tenminste het CDA...
quote:
CDA wil kraken verbieden

Het CDA wil het kraken van woningen verbieden. Zo'n verbod moet voorkomen dat buitenlandse criminele organisaties Nederland uitkiezen als vestigingsplaats. Dat heeft het Kamerlid Ten Hoopen gezegd in het radioprogramma 'De andere wereld van zondagmorgen'.

Het huidige gedoogbeleid in Nederland maakt het kraken aantrekkelijk, meent Ten Hoopen. In het buitenland zijn de regels veel strenger.

Vorige week diende de CDA'er al een motie in om het kraken van leegstaande bedrijfspanden te verbieden. Die kreeg steun van een Kamermeerderheid. D66 en GroenLinks steunden die motie niet.

bron: Teletekst

Ik vind dat kraken moeilijker moet worden gemaakt, meer rechten voor de huiseigenaar op het moment dat hij krakers eruit wil zetten omdat hij iets met het pand van plan is, meer plichten voor de krakers om het pand te onderhouden. Maar ik ben niet voor een verbod. Er wordt nu ook weer te makkelijk geschermd met 'buitenlandse criminele organisaties', het woordje terrorist wordt nog net niet gebruikt.

Waar het om gaat is dat panden niet langdurig leeg mogen staan. Het wettelijk aan banden leggen van kraken zou daarom naar mijn mening moeten worden gekoppeld aan meer verplichtingen voor bezitters van panden om te voorkomen dat panden gebruikt worden voor speculatie en langdurig leeg staan.

pi_13823736
Tuurlijk moet het verboden worden. Het slaat echt totaal nergens op dat men iemands anders bezit gewoon jat, want dat is het, kraken. Iemands anders bezit onrechtmatig toeeigenen.

Een domme wet uit vervlogen tijden die per direct afgeschaft moet worden.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13823743
was dit nog niet verboden dan
Dit moet men natuurlijk meteen verbieden
pi_13823771
ben het volkomen met je eens, als ze er eenmaal inzitten krijg je ze lastig uit!!!
pi_13823780
Het CDA wordt steeds grappiger. En het krijgt zelfs mensen als Kozzmic al mee
Het CDA draait de boel weer eens om, het gaat om het volgende:

Het moet verboden worden om huizen erg lang leeg te laten staan dan is kraken ook niet meer nodig!!!

zondag 12 oktober 2003 @ 11:18:41 #6
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_13823783
Eruit schoppen die linkse boomknuffelaars!
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:19:27 #7
70256 Baklap
pi_13823791
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:

Het moet verboden worden om huizen erg lang leeg te laten staan dan is kraken ook niet meer nodig!!!

Kraken is sowieso niet nodig, gewoon met je tengels van andermans goed afblijven.
pi_13823810
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:19 schreef Baklap het volgende:

[..]

Kraken is sowieso niet nodig,

Is de woningnood in de grote steden opgelost?
pi_13823811
quote:
Wat een onzin, als ik mijn auto een jaar niet wens te gebruiken geeft dat anderen nog geen toestemming hem zomaar te pakken. Ik zie niet in wat het verschil met een huis is.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13823817
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

daarom ga je maar gewoon ergens inbreken
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:21:43 #11
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_13823821
waarom wordt het goedgekeurd dat mensen ongevraagd zomaar andermans gebouw in beslag nemen ??? normaal gesproken heet zoiets toch inbreken/diefstal ??
Religion : Mankind's Worst Invention!
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:22:06 #12
70256 Baklap
pi_13823823
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Neen, Dus dan maar iets van iemand anders pakken?
Het zijn trouwens altijd dezelfde wannebee junkies en vrijheidsstrijders die zich stoned paffen in zon huis.
pi_13823826
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Wat een onzin, als ik mijn auto een jaar niet wens te gebruiken geeft dat anderen nog geen toestemming hem zomaar te pakken. Ik zie niet in wat het verschil met een huis is.

Auto's zijn er teveel, betaalbare woonruimte te weinig
pi_13823849
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Directeuren van grote bedrijven hebben ook teveel geld, dus die mag je ongegeneerd beroven daarvan?
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13823850
quote:
Wat IK met MIJN bezit doe maak ik ZELF wel uit.

En als dat leegstaan is, dan doe ik dat.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:24:04 #16
70256 Baklap
pi_13823852
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Mogen wij ook je moeder neuken bij gebrek aan vrouwen?
pi_13823877
Een woning moet een jaar leegstaan voor je het mag kraken! Dan moet de bezitter er maar in gaan wonen of het pand verhuren, ik vind het een prachtige wet! Studenten zonder huis kunnen zo in een huis wonen dat toch niet wordt gebruikt. Als ik zo de reacties lees weet de helft van jullie niet eens wat kraken is
pi_13823878
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:24 schreef Baklap het volgende:

[..]

Mogen wij ook je moeder neuken bij gebrek aan vrouwen?

Ten eerste is er geen gebrek aan vrouwen, ten tweede is mijn moeder dood
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:26:44 #19
70256 Baklap
pi_13823888
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ten eerste is er geen gebrek aan vrouwen, ten tweede is mijn moeder dood

Neej dan houdt t op helaas.
pi_13823893
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:25 schreef MArten het volgende:
Als ik zo de reacties lees weet de helft van jullie niet eens wat kraken is
Nee inderdaad, ik steel niet.
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:27:52 #21
70256 Baklap
pi_13823908
Gewoon in de cel met die krakers, hebbe ze ook gratis onderdak.
Stelletje luie linkse sloeberige mietjes!
pi_13823917
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:23 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Wat IK met MIJN bezit doe maak ik ZELF wel uit.

En als dat leegstaan is, dan doe ik dat.

Nee dus. Je woont in een land met andere mensen waar je ook mee te maken hebt. Als er woningnood is, doe je maar iets nuttigs met je huis en laat jehet niet tien jaar leeg staan.
pi_13823920
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:27 schreef Baklap het volgende:
Gewoon in de cel met die krakers, hebbe ze ook gratis onderdak.
Stelletje luie linkse sloeberige mietjes!
Waarom zou iemand die kraakt lui zijn?
pi_13823927
Zijn jullie nou trots op jezelf?

zondag 12 oktober 2003 @ 11:31:16 #25
70256 Baklap
pi_13823946
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dus. Je woont in een land met andere mensen waar je ook mee te maken hebt. Als er woningnood is, doe je maar iets nuttigs met je huis en laat jehet niet tien jaar leeg staan.

Als het mijn huis is dan heb ik ervoor betaald en jij niet. Je hebt dan geen recht om bezig te nemen van mijn goed.
Misschien vind ik een lege zolder wel leuk staan.
Gewoon aanpakken die krakers, het liefst kwaadschiks.
pi_13823955
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:32:44 #27
70256 Baklap
pi_13823962
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:32 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
Hey, ik zie lamers!
pi_13823971
Dat argument over terrorisme vind ik nog wel het meest bezopen.

Alsj e het tegenwoordig niet meer weet als politicus, dan gooi je het terrorisme in de strijd - gegarandeerd dat je het klootjesvolk op de stoelen hebt. Walgelijk goedkoop.

Laat zo'n man eens uit zijn hol komen en gaan kijken wat de realiteit is.

Veel gemeentes zijn juist blij met krakers.

pi_13823972
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:31 schreef Baklap het volgende:

Gewoon aanpakken die krakers, het liefst kwaadschiks.

Jij bent gewoon dom
pi_13823974
Zodra de bezitter kan aantonen dat hij iets met de woning gaat doen worden de krakers er gewoon uit gezet hoor... Ik zou het liever 'lenen' noemen, en vorm van sociale dienstverlening
pi_13823989
Dat kraken gaat echt nergens over. Als er meer mensen gaan kraken, wordt er dus in totaal minder betaald aan "wonen", wat dus ook weer minder impuls geeft (en minder geld opbrengt) om nieuwe woningen te realiseren.
You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
pi_13824021
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:12 schreef Kozzmic het volgende:
GroenLinks steunden die motie niet
Ze zouden wel gek zijn. Hun kweekvijver voor toekomstige kamerleden ontmantelen..
pi_13824032
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:34 schreef rogiernota het volgende:
Dat kraken gaat echt nergens over. Als er meer mensen gaan kraken, wordt er dus in totaal minder betaald aan "wonen", wat dus ook weer minder impuls geeft (en minder geld opbrengt) om nieuwe woningen te realiseren.
Dus als ik goed begrijp stel jij voor de krakers onder te brengen in woningen die er niet zijn maar waar ze wel voor betalen zodat er met de opbrengsten nieuwe woningen gebouwd kunnen worden?
pi_13824041
Ik ben aan het wachten op een woningaanbod van een anti-kraakstichting.
Als kraken verboden wordt zal dat anti-kraken ook niet meer interessant blijven. Nog meer woningnood.

Weten jullie wel hoe lang het duurt eer je op de 'gewone' manier aan een betaalbare woning komt? En echt niet alleen in een stad, maar ook in een dorp.
En begrijpen jullie wel dat je tegenwoordig ook in geval van grote nood geen urgentieverklaring meer krijgt voor een huurwoning. Mijn schoonzus heeft drie kinderen en die hebben ze twee weken geleden zonder pardon op straat gezet. Zonder hulp, zonder urgentieverklaring.

Waar moet dat heen???

pi_13824069
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dus als ik goed begrijp stel jij voor de krakers onder te brengen in woningen die er niet zijn maar waar ze wel voor betalen zodat er met de opbrengsten nieuwe woningen gebouwd kunnen worden?

ik stel helemaal niks voor. Ik vind alleen dat je niet aan andermans spullen moet komen. Zelfs niet bij schaarste of als het niet gebruikt wordt.
You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:41:57 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824079
Ach het Nederlandse poldermodel weer.

Gedogen, het grootste wettelijke gedrocht wat er bestaat. Legaliseer OF maak het strafbaar, maar niet die 'kool en de geit' mentaliteit.

Kraken is simpelweg de weg van de minste weerstand. Niet jezelf inschrijven voor een woning en een aantal jaar wachten, nee jezelf toe-eigenen wat van een ander is. Het IS dus al strafbaar.

pi_13824103
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:

Gedogen, het grootste wettelijke gedrocht wat er bestaat. Legaliseer OF maak het strafbaar, maar niet die 'kool en de geit' mentaliteit.

Kraken is simpelweg de weg van de minste weerstand. Niet jezelf inschrijven voor een woning en een aantal jaar wachten, nee jezelf toe-eigenen wat van een ander is. Het IS dus al strafbaar.

Toch is gedogen SOMS erg handig. Zie drugs... legaliseren zou nooit lukken omdat je rekening moet houden met Amerika en vooral de rest van Europa. Door het gedogen krijg je toch het gewenste beleid...
pi_13824108
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:38 schreef Mano het volgende:

Weten jullie wel hoe lang het duurt eer je op de 'gewone' manier aan een betaalbare woning komt?

Ja helaas wel, wacht al 6 jaar.
quote:
En begrijpen jullie wel dat je tegenwoordig ook in geval van grote nood geen urgentieverklaring meer krijgt voor een hurwoning.
Ook
quote:
Mijn schoonzus heeft drie kinderen en die hebben ze zonder pardon op straat gezet. Zonder hulp, zonder urgentieverklaring.

Waar moet dat heen???

Mooi land hè, dat Nederland.
pi_13824115
quote:
Niet jezelf inschrijven voor een woning en een aantal jaar wachten
Ik ben niet voor diefstal (of 'gebruik maken' van wat van een ander is) maar weet je wel wat je hier zegt. Hoe moet je dat aantal jaren in jouw ogen dan doorbrengen? In een doos?
  zondag 12 oktober 2003 @ 11:45:51 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_13824123
quote:
Waar het om gaat is dat panden niet langdurig leeg mogen staan. Het wettelijk aan banden leggen van kraken zou daarom naar mijn mening moeten worden gekoppeld aan meer verplichtingen voor bezitters van panden om te voorkomen dat panden gebruikt worden voor speculatie en langdurig leeg staan.
Eens. Ik heb het niet zo op krakers, het is inderdaad vergelijkbaar met stelen. Maar maatschappelijk hebben ze wel nut, om duidelijk te maken hoe schrijnend de situatie is. Het kan niet zo zijn dat huisbazen de huizen leeg laten staan en belachelijk hoge prijzen voor andere panden vragen.
Ik ben vierdejaars student, ik wacht nog steeds op een enigszins betaalbare en goedgesitueerde kamer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_13824131
quote:
Kraken is simpelweg de weg van de minste weerstand. Niet jezelf inschrijven voor een woning en een aantal jaar wachten, nee jezelf toe-eigenen wat van een ander is.
En als je nou eens niet 8 jaar kunt wachten? Verrekken dan maar?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:47:32 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824147
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:45 schreef Mano het volgende:

[..]

Ik ben niet voor diefstal (of 'gebruik maken' van wat van een ander is) maar weet je wel wat je hier zegt. Hoe moet je dat aantal jaren in jouw ogen dan doorbrengen? In een doos?

Tja, zo zijn we allemaal begonnen. Dan ga je maar bij je ouders in wonen oid.
In ieder geval NIET onrechtmatig gebruik maken van een woning van een ander.

Waar ik het overigens WEL mee eens bent is dat leegstand ook aangepakt moet worden. Het is natuurlijk belachelijk dat panden jaren leegstaan omdat de projectontwikkelaar of eigenaar een bepaald doel of prijs voor ogen heeft. Daar mag wel een tijdsbeperking aan gehangen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 12-10-2003 11:49]

pi_13824151
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit.
Als er ooit krakers in mijn pand komen dan schop ik ze er per direct uit.

Deze wet is gewoon diefstal toestaan.

En de rest vd buurt maar betalen voor onderhoud, vuilnis, riolering ed en die uitvreters maar voor nakkes wonen.

Nou dacht het niet.

pi_13824154
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:41 schreef rogiernota het volgende:

[..]

ik stel helemaal niks voor. Ik vind alleen dat je niet aan andermans spullen moet komen. Zelfs niet bij schaarste of als het niet gebruikt wordt.

De eigenaar 'gebruikt' het wel, slechts om geld aan te verdienen, speculatie.
pi_13824171
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:38 schreef Mano het volgende:
Ik ben aan het wachten op een woningaanbod van een anti-kraakstichting.
Als kraken verboden wordt zal dat anti-kraken ook niet meer interessant blijven. Nog meer woningnood.

Weten jullie wel hoe lang het duurt eer je op de 'gewone' manier aan een betaalbare woning komt? En echt niet alleen in een stad, maar ook in een dorp.

Ja dat begrijp ik en dat heb ik zelf ook ondervonden, maar dat geeft niemand het recht andermans eigendom te misbruiken.

Ik heb uiteindelijk ook gewoon een woning gevonden.

pi_13824179
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:47 schreef Tedje_van_Es het volgende:

En de rest vd buurt maar betalen voor onderhoud, vuilnis, riolering ed en die uitvreters maar voor nakkes wonen.

Krakers betalen meestal gewoon de vaste lasten voor energie en de gemeentelijke gebruikersbelastingen
pi_13824183
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

eigenaar

ei·ge·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 iem. aan wie iets in eigendom toebehoort

.

pi_13824186
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Tja, zo zijn we allemaal begonnen. Dan ga je maar bij je ouders in wonen oid.

Ik ben 38 en heb twee honden. Daar kan ik niet mee bij mijn ouders terecht. Vind maar eens op korte termijn een normale woning met twee honden. Mag voor mij gewoon een kleine kamer zijn! En nee, ik breng mijn twee lieve honden niet naar het asiel!

Een vriendin van me heeft geen ouders in Nederland wonen. Die moet dan in een kartonnen doos?

Mijn schoonzus is haar kinderen door dit geintje al kwijtgeraakt aan haar agressieve ex-man. Wat doet dat met hun opvoeding?

[Dit bericht is gewijzigd door Mano op 12-10-2003 11:53]

pi_13824211
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:50 schreef Grayburn het volgende:

[..]

ei·ge·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 iem. aan wie iets in eigendom toebehoort

.

Maar het zegt niets over het gebruik van ....
pi_13824220
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:51 schreef Mano het volgende:

[..]

Ik ben 38 en heb twee honden. Daar kan ik niet mee bij mijn ouders terecht. Vind maar eens een normale woning met twee honden op korte termijn. En nee, ik breng mijn twee lieve honden niet naar het asiel!

Een vriendin van me heeft geen ouders in Nederland wonen. Die moet dan in een kartonnen doos?

Mijn schoonzus is haar kinderen door dit geintje al kwijtgeraakt aan haar agressieve ex-man. Wat doet dat met hun opvoeding?

Ik kan morgen een kamer voor je regelen in Den Haag via woningbureaus.
pi_13824227
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik en dat heb ik zelf ook ondervonden, maar dat geeft niemand het recht andermans eigendom te misbruiken.

Ik heb uiteindelijk ook gewoon een woning gevonden.

NIemand heeft het over misbruiken, maar gebruiken.

Panden laten verkrotten - da's pas sociaal

pi_13824232
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:52 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Maar het zegt niets over het gebruik van ....

Dat is aan de eigenaar om te bepalen, of snap jij het woord eigendom niet?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:54:36 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824234
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:51 schreef Mano het volgende:

[..]

Ik ben 38 en heb twee honden. Daar kan ik niet mee bij mijn ouders terecht. Vind maar eens een normale woning met twee honden op korte termijn. En nee, ik breng mijn twee lieve honden niet naar het asiel!

Allemaal geweldig, maar wat heb IK als eigenaar van een pand te maken met JOU sores?

Los het zelf maar op.

Dat jij vind dat je niet bij je ouders terecht kan omdat je honden je meer waard zijn dan een dak boven je hoofd is een keuze die JIJ maakt.

Allemaal drogredenaties welke onrechtmatig verkrijgen van woningen nog steeds niet toestaat.

pi_13824246
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:54 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dat is aan de eigenaar om te bepalen, of snap jij het woord eigendom niet?

De eigenaar heeft niet alleen rechten, ook plichten. Hij verspeelt een deel van de rechten als hij zijn plichten niet nakomt. Of snap jij het woord plichten niet?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:57:08 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824258
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

De eigenaar heeft niet alleen rechten, ook plichten. Hij verspeelt een deel van de rechten als hij zijn plichten niet nakomt. Of snap jij het woord plichten niet?

Hij heeft niet de plicht om zijn pand binnen afzienbare tijd voor een habbekrats op de markt te gooien. Dat staat niet in het wetboek.

Wat WEL in het wetboek staat is dat je geen onrechtmatig gebruik mag maken van spullen welke niet van jou zijn. En dat wordt nu 'gedoogd', maar er is dus geen enkele wettelijke grond voor.

pi_13824268
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:54 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dat is aan de eigenaar om te bepalen

De woningbouwvereniging heeft ook NIETS te vertellen over wie hun woning huurt terwijl die ook eigenaar is
pi_13824278
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij heeft niet de plicht om zijn pand binnen afzienbare tijd voor een habbekrats op de markt te gooien. Dat staat niet in het wetboek.

Wat WEL in het wetboek staat is dat je geen onrechtmatig gebruik mag maken van spullen welke niet van jou zijn. En dat wordt nu 'gedoogd', maar er is dus geen enkele wettelijke grond voor.

Krakers worden er zonder pardon vaak weer uitgegooid dus het valt wel mee met dat gedogen.

Ik vind het een grotere misdaad om een prachtig historisch pand dat aan 20 mensen onderdak kan bieden, tien jaar te laten staan wegrotten, zoals hier om de hoek.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:59:06 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824282
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:58 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De woningbouwvereniging heeft ook NIETS te vertellen over wie hun woning huurt terwijl die ook eigenaar is

Ja hoor, die eigenaar heeft er namelijk in statuten van een vereniging voor gekozen om het op die manier te doen.
pi_13824283
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:

Los het zelf maar op.

Val dood bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 11:59:43 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824292
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Val dood bedoel je?

What ever, maar je komt niet in mijn pand.
Nogmaals JIJ vind je twee honden belangrijker dan een noodoplossing.
pi_13824310
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:58 schreef SCH het volgende:

Ik vind het een grotere misdaad om een prachtig historisch pand dat aan 20 mensen onderdak kan bieden, tien jaar te laten staan wegrotten, zoals hier om de hoek.

Ik zag gister een reportage over wonen boven winkels. Het schijnt dat er onnoemelijk veel woningen leeg staan in ..... De Kalverstraat
pi_13824313
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:58 schreef SCH het volgende:

Dan leg met 20 man netjes het geld bij elkaar, en knap het op.
pi_13824327
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

What ever, maar je komt niet in mijn pand.
Nogmaals JIJ vind je twee honden belangrijker dan een noodoplossing.

Dat was een voorbeeld van een ander, maar je bent duidelijk. Egoïstisch maar duidelijk
pi_13824330
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:01 schreef Scrutinizer het volgende:
De Kalverstraat
Wat let je?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:04:02 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824342
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld van een ander, maar je bent duidelijk. Egoïstisch maar duidelijk

Ja IK ben egoistisch.
Jij wil onrechtmatig gebruik maken van spullen van een ANDER, zonder daarvoor te betalen omdat JIJ een probleem heb, en dan ben IK egoistisch.

Zoek de definitie van het woord eens op

pi_13824348
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Heeft niks met egoïsme te maken hoor, maar met prioriteiten. Als ik zou moeten kiezen voor mijn kat of een huis is die keus snel gemaakt, dan kies ik voor het huis.
pi_13824349
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:01 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dan leg met 20 man netjes het geld bij elkaar, en knap het op.

Jaja, de bank ziet je aankomen met 20 starters een huis kopen, heel realistisch
pi_13824364
quote:

Er is een kraakWET
pi_13824369
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:05 schreef Roellio het volgende:

[..]

Er is een kraakWET

Het topic gaat over het afschaffen daarvan? Wat is je punt?
pi_13824387
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Allemaal drogredenaties welke onrechtmatig verkrijgen van woningen nog steeds niet toestaat.

Ik ben niet voor kraken. Zou het zelf nooit doen. Maar ik wilde even de andere kant laten zien. Wilde laten zien waarom mensen zo wanhopig kunnen worden dat ze gaan kraken.
pi_13824388
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:06 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Het topic gaat over het afschaffen daarvan? Wat is je punt?

Ik doelde op Swets z'n "gedogen of strafbaar maken" verhaal.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:07:28 #72
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824391
Ik snap sowieso niet wat die mensen er tegen hebben dat er een zootje krakers in hun pand zitten. Ik bedoel, je doet er toch niks mee. Als je afspreekt dat zij het gas/licht/etc. betalen, en dat ze niks kapotmaken, is er toch geen probleem?
pi_13824399
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:53 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ik kan morgen een kamer voor je regelen in Den Haag via woningbureaus.

Wow, dat is een reuze aardig aanbod van je!
Maar ik woon in Brabant en daar heb ik ook mijn werk.
pi_13824404
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja IK ben egoistisch.
Jij wil onrechtmatig gebruik maken van spullen van een ANDER, zonder daarvoor te betalen omdat JIJ een probleem heb, en dan ben IK egoistisch.

Zoek de definitie van het woord eens op

Als jij er voor kiest iets wat erg schaars is van jou niet te gebruiken en dat gebruik willens en wetens anderen ook niet toe te staan, ja dan ben je egoïstisch=zelfzuchtig
pi_13824411
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:07 schreef sleepflower het volgende:
Ik snap sowieso niet wat die mensen er tegen hebben dat er een zootje krakers in hun pand zitten. Ik bedoel, je doet er toch niks mee. Als je afspreekt dat zij het gas/licht/etc. betalen, en dat ze niks kapotmaken, is er toch geen probleem?
Dan snap ik ook niet wat het probleem zou zijn als ik jouw auto pak. Ik zal tanken en hem uitzuigen voor ik hem terugzet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:09:43 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824425
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:07 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik doelde op Swets z'n "gedogen of strafbaar maken" verhaal.

quote:
Het huidige gedoogbeleid in Nederland maakt het kraken aantrekkelijk, meent Ten Hoopen. In het buitenland zijn de regels veel strenger.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:10:31 #77
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824436
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:09 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Dan snap ik ook niet wat het probleem zou zijn als ik jouw auto pak. Ik zal tanken en hem uitzuigen voor ik hem terugzet.

Ten eerste, ik heb geen auto. Ten tweede, als ik een auto zou hebben, zou ik hem gebruiken. Maar als ik een auto zou hebben die ik een jaar voor mijn deur zou laten staan en verder niks mee zou doen, ja hoor, dan mag je hem best gebruiken.
pi_13824440
quote:
Ik snap sowieso niet wat die mensen er tegen hebben dat er een zootje krakers in hun pand zitten.
Heb je weleens een ontruimd kraakpand gezien? Negen van de tien keer compleet uitgewoond.
Ow, en onder het motto vrije expressie tref je je pand vervolgens paars met oranje geschilderd aan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:10:59 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824442
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Als jij er voor kiest iets wat erg schaars is van jou niet te gebruiken en dat gebruik willens en wetens anderen ook niet toe te staan, ja dan ben je egoïstisch=zelfzuchtig

Ah ja het robin hood verhaal.
Dus als jij twee fietsen hebt, terwijl je er maar 1 gebruikt zet je die andere ook langs de stoep?

Menig bijstandmoeder heeft immers geen fiets

pi_13824455
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:09 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Een auto wordt minder waard als je hem gebruikt/kilometers maakt. Gezien de prijsontwikkeling op de huizenmarkt is dat bij huizen niet zo
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:12:11 #81
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824463
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:10 schreef What het volgende:

[..]

Heb je weleens een ontruimd kraakpand gezien? Negen van de tien keer compleet uitgewoond.
Ow, en onder het motto vrije expressie tref je je pand vervolgens paars met oranje geschilderd aan.

Dan ga je om de maand eens kijken, en als er iets kapot is/veranderd is mogen ze het betalen, of weggaan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:13:26 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824476
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:12 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Dan ga je om de maand eens kijken, en als er iets kapot is/veranderd is mogen ze het betalen, of weggaan.

Ja die krakers trekken direkt hun portomonnee en betalen het.

Ow nee, dan krijgen we natuurlijk het verhaal dat dat egoistisch is, dat je als welgestelde projectontwikkelaar zoiets niet mag vragen van armlastige mensen! Dat is egoistisch!

pi_13824480
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ja het robin hood verhaal.
Dus als jij twee fietsen hebt, terwijl je er maar 1 gebruikt zet je die andere ook langs de stoep?

Menig bijstandmoeder heeft immers geen fiets

Ten eerste heb ik maar één fiets, wat zou ik er met twee moeten? En ten tweede: Had ik twee fietsen en mijn bijstandbuurvrouw zou die willen gebruiken, geen probleem.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:13:52 #84
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824483
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja die krakers trekken direkt hun portomonnee en betalen het.

Ow nee, dan krijgen we natuurlijk het verhaal dat dat egoistisch is, dat je als welgestelde projectontwikkelaar zoiets niet mag vragen van armlastige mensen! Dat is egoistisch!

Als ze het niet betalen, kunnen ze oprotten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:14:43 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824493
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik maar één fiets, wat zou ik er met twee moeten? En ten tweede: Had ik twee fietsen en mijn bijstandbuurvrouw zou die willen gebruiken, geen probleem.

Yeah, right
En nu het verhaal dat ze je tweede fiets uit je schuur jat en hem simpelweg niet terug geeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:14:59 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824497
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Als ze het niet betalen, kunnen ze oprotten.

Ja, DAT doen ze dus niet helder licht
pi_13824504
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef sleepflower het volgende:
kunnen ze oprotten.
Probeer ze er maar uit te krijgen.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:15:38 #88
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824511
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, DAT doen ze dus niet helder licht

Dan roep je de politie erbij.
pi_13824528
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Yeah, right
En nu het verhaal dat ze je tweede fiets uit je schuur jat en hem simpelweg niet terug geeft.

Hoezo? Zijn er door krakers hele panden verdwenen ofzo? En wat bedoel je met Yeah, right?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:17:12 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824529
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:15 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Heb je de krakersrellen in de jaren 80 niet bewust meegemaakt?
pi_13824542
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:15 schreef sleepflower het volgende:
Die kunnen niets doen.
Je moet naar de rechter om dat tuig uit je huis te krijgen.
En geeft de rechter daar dan toestemming voor dan wordt het pand in kwestie nog effe meer naar de klote geholpen door bezettingsacties, barricades en ontruiming.
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:18:07 #92
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824543
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toen was ik nog niet geboren, schat.

Valt me op de de mensen die hier tegen kraak zijn, al lang en breed en dak boven hun hoofd hebben. Zo is het inderdaad makkelijk praten.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:18:33 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824551
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hoezo? Zijn er door krakers hele panden verdwenen ofzo?

Ja, ook aan jou de vraag. Heb je de krakersrellen in de jaren 80 niet bewust meegemaakt?
quote:
En wat bedoel je met Yeah, right?
Dat ik niet geloof dat je zo nobel bent. Dat DENK je misschien, totdat iemand aan de spullen komt waar JIJ keihard voor gewerkt heb
pi_13824557
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

A lot happened since then
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:20:07 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824570
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:18 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Valt me op de de mensen die hier tegen kraak zijn, al lang en breed en dak boven hun hoofd hebben. Zo is het inderdaad makkelijk praten.

Hahahahaha, de hele krakersbeweging is toen ONTSTAAN!
In 'onze' tijd was het krijgen van een woning net zo moeilijk als nu, zo niet moeilijker.

Wanneer iemand een pand van jou kraakt, krijg je die krakers er NIET uit. DAT is nu dat hele gedoodbeleid. Dat van jou is, is simpelweg niet meer van jou. Logisch he?

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:20:58 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824580
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:19 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

A lot happened since then

Yep, ik heb gezien hoe krakers zijn omgegaan met een bedrijfspand 4 deuren verder. DAT is in ieder geval NIET veranderd sinds de jaren 80. Pand wordt binnenkort afgebroken.
pi_13824593
quote:
Wat lul jij nou? Ik ben dik in de dertig en in heb in mijn tijd ook in een kutkamertje in oost gewoond.
Ik heb me nooit verlaagd tot kraken nee.
Ik heb namelijk een opvoeding genoten en het verschil tussen mijn en dein is mij dus duidelijk.
pi_13824601
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja, ook aan jou de vraag. Heb je de krakersrellen in de jaren 80 niet bewust meegemaakt?

Jawel hoor, ik ben van 67
quote:
Dat ik niet geloof dat je zo nobel bent.
Dat zegt meer over jou dan over mij. Ik ga vanavond met de trein omdat ik mijn auto uitgeleend heb (geloof je ook niet zeker)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:23:20 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824615
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik ben van 67
[..]

Dat zegt meer over jou dan over mij. Ik ga vanavond met de trein omdat ik mijn auto uitgeleend heb (geloof je ook niet zeker)

Uitlenen OF gedogen dat iemand hem JAT is wel wat anders
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:24:25 #100
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824622
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:21 schreef What het volgende:

[..]

Wat lul jij nou? Ik ben dik in de dertig en in heb in mijn tijd ook in een kutkamertje in oost gewoond.
Ik heb me nooit verlaagd tot kraken nee.
Ik heb namelijk een opvoeding genoten en het verschil tussen mijn en dein is mij dus duidelijk.

Het verschil alleen is dat er geen kutkamertjes in oost meer zijn...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:25:26 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824634
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:24 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ja hoor, zat.
Het probleem is meer dat de huidige generatie direkt tuin voor, tuin achter EN een auto voor de deur wil.
pi_13824637
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uitlenen OF gedogen dat iemand hem JAT is wel wat anders

Dat is zeker wat anders, bij jatten krijg je hem niet terug. Jij ziet kraken als jatten. Vind je zelf nou echt niet dat daar een verschil tussen is?
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:26:04 #103
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824638
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja hoor, zat.
Het probleem is meer dat de huidige generatie direkt tuin voor, tuin achter EN een auto voor de deur wil.

Ik kan je vertellen dat dat niet zo is.
pi_13824644
quote:

Dat is een aanname die je niet kunt staven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:27:28 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824659
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is zeker wat anders, bij jatten krijg je hem niet terug. Jij ziet kraken als jatten. Vind je zelf nou echt niet dat daar een verschil tussen is?

Nee.
Men overlegt namelijk niet met de eigenaar, maar KRAAKT de woning (de naam zegt het al he) Vervolgens wordt in de regel het pand volledig uitgewoond, krijg je de krakers met geen mogelijkheid uit JOU pand en nadat de ME ze eruit gewerkt heeft met grof geweld blijft er meestal weinig anders over dan de slopershamer.

Dat versta ik niet echt onder idealistisch de minder bedeelde medemens helpen.

pi_13824669
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:24 schreef sleepflower het volgende:
Dat zeiden ze in de jaren tachtig ook. Niks van gemerkt.
Er studeren nu 2 nichtjes en 2 neefjes van mij in Amsterdam.
Die hebben allemaal een kamer/appartement in de stad. Waarom lukt het hun wel?
En voordat je daarover begint; er zit geen financiële steun van de ouders bij.
pi_13824677
Wat wil het geachte CDA-kamerlid Ten Hoopen eigenlijk? Kraken is de facto al verboden. De wetgever heeft bepaald dat het kraken van leegstaande woonruimte strafbaar is als aangetoond is dat betreffende ruimte in het voorafgaande jaar op enigerlei wijze in gebruik is geweest. Artikel 429sexies van het wetboek strafrecht. Bovendien kan een eigenaar die de woonruimte aantoonbaar in de verkoop/verhuur heeft of serieuze plannen voor verbouwing heeft op eenvoudige wijze een ontruimingsvonnis halen bij de rechter.

Nu heeft Ten Hoopen een motie ingediend waarin hij de regering vraagt om te onderzoeken of het mogelijk is de wet te veranderen. Zelf komt hij niet met een ander voorstel dan "het zou verboden moeten worden". Zonder enige twijfel komt de regering over twee jaar met een reactie op de motie die inhoudt dat de gewenste verandering van de wet juridisch strijdig is met eerdere uitspraken van de Hoge Raad, die de juridische knoop tussen de eigendomsrecht en woonrecht al vaker op duidelijke wijze heeft doorgehakt. Zonde van de tijd dus.

Verder loopt Ten Hoopen te zeuren over gedoogbeleid, terwijl dat in geval van kraken niet eens bestaat, er is immers duidelijke wetgeving die ook duidelijk gehandhaafd wordt.

Overigens houdt Ten Hoopens bezwaar tegen de wens van buitenlanders uit bijvoorbeeld Spanje en Italie zich hier te vestigen ook geen grond: Nederland is immers lid van de EU en is daardoor gebonden aan internationale verdragen waarin o.a. vrije vestiging in alle EU-landen voor alle EU-burgers is gewaarborgd.

Het is jammer dat kamerleden met een gebrek aan kennis ongestraft geld en tijd van het overheidsapparaat mogen verspillen. Laten we beginnen dat niet meer te gedogen. Een 'three strikes and out'-systeem voor politici zou dit land vele miljoenen kunnen besparen.

[Dit bericht is gewijzigd door Madame op 12-10-2003 12:29]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:28:46 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824678
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:26 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat dat niet zo is.

En ik ja vertellen dat het wel zo is.
Hier, midden in de randstad heb je binnen een maand een woning.
Tja, natuurlijk NIET met 4 kamers, inbouwkeuken en een ligbad.
pi_13824687
quote:
Hear hear!

Starten doe je op een klotekamertje en niet in een eensgezinswoning.

zondag 12 oktober 2003 @ 12:29:24 #110
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13824692
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk NIET met 4 kamers, inbouwkeuken en een ligbad.

Waarom staan sommige mensen dan al 6 jaar in een wachtlijst? Vertel jij me dan maar even waar die huizen zijn.
pi_13824694
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.
Men overlegt namelijk niet met de eigenaar, maar KRAAKT de woning (de naam zegt het al he) Vervolgens wordt in de regel het pand volledig uitgewoond, krijg je de krakers met geen mogelijkheid uit JOU pand en nadat de ME ze eruit gewerkt heeft met grof geweld blijft er meestal weinig anders over dan de slopershamer.

Dat versta ik niet echt onder idealistisch de minder bedeelde medemens helpen.

Een verstandige eigenaar weet dat te voorkomen bijv, door ipv krakertje te pesten in overleg te gaan, het bewoonbaar te maken/houden etc
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 12:30:27 #112
5428 crew  miss_sly
pi_13824701
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Zolang hij aan alle financiele plichten (belastingen, onderhoud e.d.) voldoet, heeft hij in mijn ogen geen enkele sociale plicht!
Welke plicht verzuimt hij dan verder na te komen waardoor hij rechten kan verspelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_13824728
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet in de grote steden
pi_13824741
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:30 schreef miss_sly het volgende:

Welke plicht verzuimt hij dan verder na te komen waardoor hij rechten kan verspelen?

Zijn morele verantwoordelijkheid?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:33:49 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824758
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:29 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Een verstandige eigenaar weet dat te voorkomen bijv, door ipv krakertje te pesten in overleg te gaan, het bewoonbaar te maken/houden etc

Ow ja?

Voorbeeldje bedrijfspand dan nog maar?
Een projectontwikkelaar laat in Rdam bedrijvenpark Noord-West een pand neerzetten.
Maar de malaise komt in de bedrijfshuisvesting.

De projectontwikkelaar heeft zijn prijs al laten zakken, maar zal toch een minimaal bedrag moeten vragen om uit de kosten te komen.

Het bestemmingsplan laat niet toe dat er (tijdelijke) woonruimte gemaakt wordt van het pand. Men houdt het pand netjes bij (de glazenwasser komt regelmatig) en er zijn regelmatig geinteresseerde in het pand aan het kijken.

Vervolgens wordt het pand gekraakt, uitgewoond en pas na een jaar krijgt de projectontwikkelaar de krakers eruit. Werkelijk ALLES is gesloopt in het pand. De krakers hebben met grof geweld de volledige CV van de muren gesloopt, gaten in de gestorte vloer gehakt, etc. Opknappen kost de projectontwikkelaar MEER dan een nieuw pand laten zetten en dus wordt het afgebroken.

Ja dit is duidelijk de schuld van de op geld beluste projectontwikkelaar.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:35:00 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824772
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:29 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Waarom staan sommige mensen dan al 6 jaar in een wachtlijst? Vertel jij me dan maar even waar die huizen zijn.

Zoals gezegd hier. Mijn partener is 3 jaar geleden na een scheiding EERST bij haar vader gaan wonen (en niet gaan kraken). Heeft zich vanuit Hoorn ingeschreven in Capelle a/d IJssel (dus geen historische of economische binding) en had binnen 4 weken een woning.
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 12:35:00 #117
5428 crew  miss_sly
pi_13824773
quote:

[..]

En waarschijnlijk hebben al die mensen zomaar de door hun gewenste, ideale woonruimte in hun schoot geworpen gekregen...

tuuuuurlijk!

dream on!

pi_13824782
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Niet in de grote steden
Niet?
Tedje_van_Es regelt in no time een kamer voor je in Den haag, ik doe hetzelfde voor je in Amsterdam.
Gewoon gelul en proberen de makkelijke weg te bewandelen.
Als je er wat voor doet heb je zo een kamer. En nee ze komen hem niet achter je kont aanbrengen nee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:37:05 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824803
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:35 schreef What het volgende:

[..]

Niet?
Tedje_van_Es regelt in no time een kamer voor je in Den haag, ik doe hetzelfde voor je in Amsterdam.

En ik in regio Rotterdam
pi_13824818
Kraken is uit nood geboren. Doe wat aan die nood!
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:38:16 #121
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13824823
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:32 schreef SCH het volgende:
Veel gemeentes zijn juist blij met krakers.
LOL!

Ja, vooral als er bij ontruimingen (omdat dat tuig stront in de oren heeft) een massale politiemacht op de been moet worden gebracht, plus hijskranen, brandweerwagens en weet ik wat nog niet meer. Jáá, gemeentes zijn onwijs blij met krakers!

En nog maar niet te spreken van het ronduit asociale feit dat die werkschuwe krakers bij zo'n ontruiming een partij politie 'opeisen' met hun onnodige gedrag. En soms ook nog het lef hebben om bij een demonstratie te roepen: 'Meer blauw op straat!'

Direct eruit trappen die figuren, simplistisch volk met 'oh het staat leeg dus het is nu van mij'. Je hebt gewoon af te blijven van andermans spullen. Rot toch op met die paupers.

pi_13824825
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow ja?

Voorbeeldje bedrijfspand dan nog maar?
[knip]
Ja dit is duidelijk de schuld van de op geld beluste projectontwikkelaar.

Oncontroleerbaar maar ... ik zal niet ontkennen dat dit soort dingen kunnen gebeuren en af te keuren valt. De veroorzakers zijn vervolgbaar. Uit je verhaal blijkt overigens niet dat de eigenaar er het beste van had willen maken
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 12:39:09 #123
5428 crew  miss_sly
pi_13824831
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:32 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Zijn morele verantwoordelijkheid?

'morele verantwoordelijkheid' is geen plicht op grond waarvan jij gewone burgerrechten kunt verspelen!!
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:39:14 #124
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13824832
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:38 schreef Mano het volgende:
Wordt bouwvakker.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:39:45 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824838
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:38 schreef Mano het volgende:
Kijk, en DAT ben ik, zoals eerder gezegd, met je eens.

Maar is dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand??

FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:40:18 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824844
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:38 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Oncontroleerbaar maar ... ik zal niet ontkennen dat dit soort dingen kunnen gebeuren en af te keuren valt. De veroorzakers zijn vervolgbaar. Uit je verhaal blijkt overigens niet dat de eigenaar er het beste van had willen maken

Niet?
Wat had de man meer moeten doen? Gratis weggeven?
pi_13824848
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Uit je verhaal blijkt overigens niet dat de eigenaar er het beste van had willen maken
Jawel hoor, de eigenaar wilde het bedrijfspand volgens bestemmingsplan verhuren aan bedrijven.
Die krakers moeten bij de gemeente zijn, niet bij de eigenaar van een bedrijfspand.
pi_13824863
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:35 schreef What het volgende:

[..]

Niet?
Gewoon gelul en proberen de makkelijke weg te bewandelen.
Als je er wat voor doet heb je zo een kamer.

Ja als ik 1000 euro per maand kan betalen heb ik inderdaad zo een woning in Amsterdam. Dat mijn buren dan ongeveer een derde aan huur betalen voor precies hetzelfde huis daar moet ik dan niet over zeuren, ik heb geld zat, toch?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:42:34 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824879
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:41 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja als ik 1000 euro per maand kan betalen heb ik inderdaad zo een woning in Amsterdam. Dat mijn buren dan ongeveer een derde aan huur betalen voor precies hetzelfde huis daar moet ik dan niet over zeuren, ik heb geld zat, toch?

800 gulden voor een 3 kamerflat.
-edit- maar eigenlijk moet kraken gedoogd worden omdat jij je zaken niet voor elkaar hebt en dus geen cent te makken of niet bereid te besparen op andere zaken.

Dat is de voorzichtige conclusie

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 12-10-2003 12:45]

Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 12:43:47 #130
5428 crew  miss_sly
pi_13824898
quote:

[..]

Toen ik bij mijn partner wegging, had ik ook weinig keus. Mijn ouders hadden geen plaats, dus moest ik zelf en woning zoeken. Het kraken van een pand is geen moment bij me opgekomen. Dat ik een woning heb moeten nemen die eigenlijk te duur voor me was, waardoor ik op een hoop zaken moest besparen, is dan jammer, maar de enige juiste weg....
pi_13824927
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet?
Wat had de man meer moeten doen? Gratis weggeven?

Krakers hebben vaak te maken met eigenaars die met geweld dreigen, voorzieningen afsluiten e.d. Verstandiger is het als eigenaar in overleg te blijven, afspraken te maken over het gebruik. Er is een voldongen situatie, daar kun je maar beter het beste van maken ipv van wederzijdse pesterijen, vernielingen etc
pi_13824950
quote:
Een baan wil daarbij nog weleens helpen.
Ik heb het hier over een betaalde baan hè, niet over het onbezoldigd in elkaar nieten en rondbrengen van het actieblad Ravage.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:48:14 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824955
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:46 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Krakers hebben vaak te maken met eigenaars die met geweld dreigen, voorzieningen afsluiten e.d. Verstandiger is het als eigenaar in overleg te blijven, afspraken te maken over het gebruik. Er is een voldongen situatie, daar kun je maar beter het beste van maken ipv van wederzijdse pesterijen, vernielingen etc

Jaja, dus je moet nog in overleg treden met de dieven ook.
Het wordt echt steeds logischer dit verhaal.
pi_13824971
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:47 schreef What het volgende:

[..]

Ik heb het hier over een betaalde baan hè, niet over het onbezoldigd in elkaar nieten en rondbrengen van het actieblad Ravage.

Zo. Jij zit ook weer aan je tax 'vooroordelen' voor vandaag.
pi_13824979
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

800 gulden voor een 3 kamerflat.

Een driekamerflat voor 800 gulden (360 euro) zonder wachttijd? In Amsterdam? Ga jij je grootje maar voor de gek houden!

Enne, ik heb een dak boven mijn hoofd. Dat ik in de verkeerde plaats woon heeft helaas wel grote consequenties voor mijn professionele loopbaan

pi_13824987
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Omgekeerde wereld dit.
Een beetje in overleg treden met personen die je eigendom kapen en vervolgens naar de klote helpen. Tssss.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:50:15 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13824990
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:49 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Een driekamerflat voor 800 gulden (360 euro) zonder wachttijd? In Amsterdam? Ga jij je grootje maar voor de gek houden!

Enne, ik heb een dak boven mijn hoofd. Dat ik in de verkeerde plaats woon heeft helaas wel grote consequenties voor mijn professionele loopbaan

Je leest knap beroerd.
In Capelle a/d IJssel op spitting distance van Rotterdam.
pi_13824999
Snap eigenlijk niet dat er een discussie over moet zijn.
je hoort simpelweg met je tengels van andermans spullen af te blijven, wat dat dan voor spullen zijn.

Ik heb ook tekort aan centen voor een leuke buitenhuisje, wat mijn droomwens is.
En ja hoor bij mij in de buurt staat zo 1 al 10 jaar leeg.
Erg jammer, en toch haal ik het niet mijn kop daar in te gaan wonen, gewoon omdat ik geleerd heb dat je niet aan andermans spullen komt.

het word eens tijd dat alle straffen die te maken hebben met aan andersmans bezit komen eens wat flinker aangepakt worden.

pi_13825010
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:43 schreef miss_sly het volgende:

Dat ik een woning heb moeten nemen die eigenlijk te duur voor me was, waardoor ik op een hoop zaken moest besparen, is dan jammer, maar de enige juiste weg....

Die mogelijkheid is er maar voor weinigen. Huiseigenaren eisen vrijwel altijd een bruto-maandloon dat minimaal 5 keer zo hoog is als de bruto-maandhuur. Mensen met een onregelmatig inkomen, zoals ik, hoeven niet eens te proberen
pi_13825018
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:49 schreef Mano het volgende:
Zo. Jij zit ook weer aan je tax 'vooroordelen' voor vandaag.
Nee, jij hebt er kijk op vanuit Brabant.
pi_13825021
quote:
CDA wil kraken verbieden
Het CDA wil het kraken van woningen verbieden. Zo'n verbod moet voorkomen dat buitenlandse criminele organisaties Nederland uitkiezen als vestigingsplaats. Dat heeft het Kamerlid Ten Hoopen gezegd in het radioprogramma 'De andere wereld van zondagmorgen'.

Vorige week diende de CDA'er al een motie in om het kraken van leegstaande bedrijfspanden te verbieden. Die kreeg steun van een Kamermeerderheid. D66 en GroenLinks steunden die motie niet.

Buitenlanders zijn eng . .

Het mag wel wat minder aantrekkelijk maar een verbod hoeft van mij zeer zeker niet.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13825035
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:47 schreef What het volgende:

[..]

Ik ben meercamera-regisseur en werk meestal voor de commerciële omroepen.
pi_13825037
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:52 schreef What het volgende:

[..]

Nee, jij hebt er kijk op vanuit Brabant.

Haha, je gaat er nu overheen, hoor
pi_13825047
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je leest knap beroerd.
In Capelle a/d IJssel op spitting distance van Rotterdam.

Lees jij je reactie waar ik op reageer nog eens
pi_13825061
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:49 schreef What het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld dit.
Een beetje in overleg treden met personen die je eigendom kapen en vervolgens naar de klote helpen. Tssss.

Nee juist om te zorgen dat het niet naar de kloten geholpen wordt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 12:56:47 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13825071
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:55 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja?
Jij reageert op MIJN 800 gulden verhaal; en plakt daar Amsterdam aan vast. Terwijl IK vertelde dat dat in Capelle a/d IJssel was.

Je leest dus nog steeds beroerd

zondag 12 oktober 2003 @ 12:57:04 #147
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13825075
quote:
Dat vindt tenminste het CDA...
[..]

Er wordt nu ook weer te makkelijk geschermd met 'buitenlandse criminele organisaties', het woordje terrorist wordt nog net niet gebruikt.

Dat komt nog wel. Dit is een trend. Dat vooral uitgaat van neo-conservatieve denkers.
Alles aanpakken en verbieden, wat niet in hun straatje past.

In plaats van dat het CDA nou eens echte problemen aanpakt; zoals wat te doen aan leegstaande kantoorpanden in een periode dat er een gigantisch woningentekort is.

What's next een verbod op niet-gelovigen? Die niet meer samen mogen scholen?

pi_13825077
quote:
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik in regio Rotterdam
pi_13825084
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:51 schreef ME2 het volgende:
Ik heb ook tekort aan centen voor een leuke buitenhuisje, wat mijn droomwens is.
Tja wat vind je zelf? Een buitenhuisje? Zou het de krakers daar om te doen zijn?
pi_13825095
quote:
Nee juist om te zorgen dat het niet naar de kloten geholpen wordt
Ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven to begin with.
pi_13825116
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja?
Jij reageert op MIJN 800 gulden verhaal; en plakt daar Amsterdam aan vast. Terwijl IK vertelde dat dat in Capelle a/d IJssel was.

Je leest dus nog steeds beroerd

En wanneer heb ik gezegd dat ik geïnteresseerd was in de huurprijzen in Capelle a/d IJssel?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 13:00:50 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13825134
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En wanneer heb ik gezegd dat ik geïnteresseerd was in de huurprijzen in Capelle a/d IJssel?

Niet, maar jij reageert op MIJ.
Waar heb IK gezegd dat dat in A'dam is?

Conclusie, je leest nog steeds beroerd

pi_13825138
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:57 schreef Nyrem het volgende:
In plaats van dat het CDA nou eens echte problemen aanpakt; zoals wat te doen aan leegstaande kantoorpanden in een periode dat er een gigantisch woningentekort is.
Daar heb je he-le-maal gelijk in!
Dan moet de gemeente het bestemmingsplan aanpassen, zodat eigenaren die daartoe bereid zijn hun panden voor bewoning geschikt kunnen maken.
Nu is de eigenaar van het pand (welwillend of niet) hoe dan ook de lul.
pi_13825144
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:58 schreef What het volgende:

[..]

Ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven to begin with.

Okay jouw mening. Het schiet niet op. Ik heb nog meer te doen vandaag. Later
pi_13825182
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet, maar jij reageert op MIJ.

pi_13825189
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:01 schreef What het volgende:

[..]
Dan moet de gemeente het bestemmingsplan aanpassen, zodat eigenaren die daartoe bereid zijn hun panden voor bewoning geschikt kunnen maken.

Je zegt zomaar iets verstandigs. Ik schrik er van.
pi_13825386
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:01 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Okay jouw mening. Het schiet niet op. Ik heb nog meer te doen vandaag. Later

Is goed. Geef me je adres en ik haal je huis even leeg, okay?
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:19:17 #158
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13825411
Kraken is niet erg, mits er niets met het gebouw gebeurt. Dit verandert als er wel een ebstemming voor is, dan moeten de krakers er uit.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13825503
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Is goed. Geef me je adres en ik haal je huis even leeg, okay?

Als het leeg staat stuur ik je het adres. Nu echt weg
pi_13825630
Misschien, maar dan moeten er natuurlijk wel vele tienduizenden betaalbare (huur)woningen bij komen.
pi_13825807
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tja wat vind je zelf? Een buitenhuisje? Zou het de krakers daar om te doen zijn?

Buitenhuisje staat wel net 2km van de stadsgrens, met goede bus verbinding en ook goed te doen met de fiets.
Dus waarom niet?
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:59:21 #162
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13826060
Alweer blijkt dat de overheid niet bereid is haar verantwoordelijkheid te nemen. Als de overheid nl. haar werk goed zou doen, zou er helemaal niet gekraakt hoeven te worden. De enige reden dat er gekraakt wordt is omdat er te weinig woonruimte beschikbaar is, en dat komt omdat er te weinig nieuwe huizen worden gebouwd. Er zijn zoveel ambtenaren en commissies die zich bemoeien met het woningbouwbeleid binnen gemeenten, dat het haast onmogelijk is om nog aan bouwen toe te komen. Bovendien vragen gemeenten belachelijk hoge prijzen voor hun bouwgrond, waardoor de huizenprijzen hier veel te hoog zijn, en er geen doorstroming meer is binnen de woningmarkt.

Het hele woningbouwbeleid van de overheid moet op de schop. Daar zou de 2e kamer eens aandacht aan moeten besteden. Problemen los je op door de oorzaak aan te pakken. Met symptoombestrijding - zoals nu wordt voorgesteld - verplaats je het probleem alleen maar.

pi_13826132
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:59 schreef NewOrder het volgende:
Alweer blijkt dat de overheid niet bereid is haar verantwoordelijkheid te nemen. Als de overheid nl. haar werk goed zou doen, zou er helemaal niet gekraakt hoeven te worden. De enige reden dat er gekraakt wordt is omdat er te weinig woonruimte beschikbaar is, en dat komt omdat er te weinig nieuwe huizen worden gebouwd. Er zijn zoveel ambtenaren en commissies die zich bemoeien met het woningbouwbeleid binnen gemeenten, dat het haast onmogelijk is om nog aan bouwen toe te komen. Bovendien vragen gemeenten belachelijk hoge prijzen voor hun bouwgrond, waardoor de huizenprijzen hier veel te hoog zijn, en er geen doorstroming meer is binnen de woningmarkt.

Het hele woningbouwbeleid van de overheid moet op de schop. Daar zou de 2e kamer eens aandacht aan moeten besteden. Problemen los je op door de oorzaak aan te pakken. Met symptoombestrijding - zoals nu wordt voorgesteld - verplaats je het probleem alleen maar.

Kraken is zowieso nergens voor nodig. Maar goed, als je te druk bezig bent met bomen knuffelen dan wil werken voor je geld er nog wel eens inschieten he?
  zondag 12 oktober 2003 @ 14:19:39 #164
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13826344
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Kraken is zowieso sowieso nergens voor nodig. Maar goed, als je te druk bezig bent met bomen knuffelen dan wil werken voor je geld er nog wel eens inschieten he?

Dit slaat gewoon nergens op. Al zou iedereen werken voor zijn/haar geld (wat in economisch opzicht een ongunstige situatie zou zijn), dan nog is er te weinig woonruimte.
pi_13826399
Het kraken wordt idd grotendeels veroorzaakt door dat bestemmingsplan. Er werden/worden veel te veel bedrijfspanden gebouwd, die nu vaak leeg staan. Maar dan is er een bestemmingsplan dat bepaalt dat er geen woonruimte van gemaakt mag worden, dus blijven die ruimtes leegstaan. Als je ziet hoe hoog de woningnood is, en dat er op zich genoeg ruimte is, maar dat dat tegengehouden wordt door bureaucratische regeltjes, dan geef ik de krakers niet eens ongelijk. Panden die langer dan een jaar leegstaan mogen wat mij betreft gekraakt worden, of er moeten woningen van gemaakt worden, bestemmingsplan of niet. We zitten hier met zoveel mensen op een kluitje, dan mag er ook van de overheid flexibiliteit geeist worden, ipv dat ze zo rigide aan het bestemmingsplan blijven vasthouden.
Unox, the worst operating system.
pi_13826413
Misschien moeten we de vraag anders stellen:

Waarom worden kantoorpanden, etc zo weinig omgebouwd tot (tijdelijke) huurruimte?

Waarschijnlijk treft de overheid hier alle blaam. De overheid heeft tal van regels die het ontroerendgoedbezitters moeilijk maakt om de bestemming van gebouwen te veranderen.

Hoeveel vergunningen zijn er nodig om een kantoorgebouw om te zetten naar huurruimte?

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13826443
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:19 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dit slaat gewoon nergens op. Al zou iedereen werken voor zijn/haar geld (wat in economisch opzicht een ongunstige situatie zou zijn), dan nog is er te weinig woonruimte.

Ik regel zo een kamer voor je hier in Den Haag. Dat zal in de andere grote steden niet anders zijn. Maar goed, ik zal wel in m'n opvoeding meegekregen hebben dat stelen en inbreken niet goed is.
  zondag 12 oktober 2003 @ 14:26:31 #168
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_13826467
quote:
Eigendom is eigendom, iemand moet zelf weten wat hij met een pand doet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13826473
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:22 schreef Schorpioen het volgende:
Het kraken wordt idd grotendeels veroorzaakt door dat bestemmingsplan. Er werden/worden veel te veel bedrijfspanden gebouwd, die nu vaak leeg staan. Maar dan is er een bestemmingsplan dat bepaalt dat er geen woonruimte van gemaakt mag worden, dus blijven die ruimtes leegstaan. Als je ziet hoe hoog de woningnood is, en dat er op zich genoeg ruimte is, maar dat dat tegengehouden wordt door bureaucratische regeltjes, dan geef ik de krakers niet eens ongelijk. Panden die langer dan een jaar leegstaan mogen wat mij betreft gekraakt worden, of er moeten woningen van gemaakt worden, bestemmingsplan of niet. We zitten hier met zoveel mensen op een kluitje, dan mag er ook van de overheid flexibiliteit geeist worden, ipv dat ze zo rigide aan het bestemmingsplan blijven vasthouden.
Tja, als je als bedrijf/aannemer/particulier/etc een pand bezit (en ook voor hebt betaald) doe je die niet gratis of voor een afbraakprijs weg.
  zondag 12 oktober 2003 @ 14:28:00 #170
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13826495
quote:
Dat is juist het probleem. Daarbuiten kan je niet meteen iets met je pand gaan doen als daar eerst nog eens krakers uit verwijderd moeten worden. Je raakt als eigenaar je flexibiliteit kwijt.

Tel hierbij op dat diverse woongroepen de onhebbenlijke eigenschap hebben zichelf huisdieren te verzamelen en alras bemerk je dat de inrichting van je mooie historische pand weer aan een opknapbeurt toe is die je uiteraard volledig op eigen kosten voor je rekening mag nemen.

Het CDA heeft gewoon gelijk paal en perk te stellen aan de vrijheden die sommige mensen zichzelf ten koste van anderen menen te moeten toe-eigenen.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13826529
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:22 schreef UnderWorld_ het volgende:
Waarom worden kantoorpanden, etc zo weinig omgebouwd tot (tijdelijke) huurruimte?
Waarschijnlijk omdat het allergrootste deel van de kantoorpanden niet geschikt is om in te wonen. Verder ga je niet veel geld investeren in het herbouwen om het vervolgens na 2 jaar weer om te bouwen.
pi_13826586
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, als je als bedrijf/aannemer/particulier/etc een pand bezit (en ook voor hebt betaald) doe je die niet gratis of voor een afbraakprijs weg.

Als een kantoorpand jarenlang leegstaat en er geen huurders voor zijn dan kan het door de overheid (of desnoods particulieren) opgekocht worden voor een redelijke prijs en er woonruimte van gemaakt worden. Dan hebben mensen er tenminste nog iets aan. Gebeurt dat niet, dan moet er een wet komen dat na zoveel tijd van leegstand het pand vrij is om te kraken. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen om de beschikbare ruimte zo goed mogelijk te benutten, zoveel ruimte is er hier niet. Ik vind het erg asociaal om met zulke bevolkingsdichtheid en woningnood een pand zo lang leeg te laten staan.
pi_13826633
Als dit er door komt dan opteer ik gelijk maar even het schrappen van het recht op onderdak.
pi_13826712
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:34 schreef Schorpioen het volgende:
Als een kantoorpand jarenlang leegstaat en er geen huurders voor zijn dan kan het door de overheid (of desnoods particulieren) opgekocht worden voor een redelijke prijs en er woonruimte van gemaakt worden. Dan hebben mensen er tenminste nog iets aan.
Mee eens. De overheid zou dat bijvoorbeeld kunnen doen. Alhoewel ook de overheid marktprijzen zou moeten betalen.
quote:
Gebeurt dat niet, dan moet er een wet komen dat na zoveel tijd van leegstand het pand vrij is om te kraken. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen om de beschikbare ruimte zo goed mogelijk te benutten, zoveel ruimte is er hier niet. Ik vind het erg asociaal om met zulke bevolkingsdichtheid en woningnood een pand zo lang leeg te laten staan.
Oneens. Soms laat de markt het niet toe. Als ik nu een heel erg duur kantoorpand laat bouwen en de economie stort voor een gedeelte in dan is het onverantwoord dit pand met een enorm verlies van de hand te doen. Dan behoud je het pand en wacht je totdat het economisch weer wat beter gaat. Daarnaast heb je eigenaar helemaal niet de verplichting een ruimte zo goed mogelijk te benutten.
  zondag 12 oktober 2003 @ 14:46:41 #175
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13826768
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:28 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Daarbuiten kan je niet meteen iets met je pand gaan doen als daar eerst nog eens krakers uit verwijderd moeten worden. Je raakt als eigenaar je flexibiliteit kwijt.

Tel hierbij op dat diverse woongroepen de onhebbenlijke eigenschap hebben zichelf huisdieren te verzamelen en alras bemerk je dat de inrichting van je mooie historische pand weer aan een opknapbeurt toe is die je uiteraard volledig op eigen kosten voor je rekening mag nemen.

Het CDA heeft gewoon gelijk paal en perk te stellen aan de vrijheden die sommige mensen zichzelf ten koste van anderen menen te moeten toe-eigenen.

En uiteindelijk krijgt het CDA het ook weer in haar eigen gezicht terug. Want wat zal er gebeuren: een kraker wordt gearresteerd, maar er is te weinig capaciteit en prioriteit om hem/haar te vervolgen, dus wordt de kraker al gauw weer vrij gelaten en begint het spel opnieuw. Het woningnood-probleem wordt op deze manier doorgeschoven naar justitie, maar daar kan men er niets mee.
pi_13826815
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:46 schreef NewOrder het volgende:
En uiteindelijk krijgt het CDA het ook weer in haar eigen gezicht terug. Want wat zal er gebeuren: een kraker wordt gearresteerd, maar er is te weinig capaciteit en prioriteit om hem/haar te vervolgen, dus wordt de kraker al gauw weer vrij gelaten en begint het spel opnieuw. Het woningnood-probleem wordt op deze manier doorgeschoven naar justitie, maar daar kan men er niets mee.
Jawel hoor. Een boete geven bijvoorbeeld.
  zondag 12 oktober 2003 @ 14:53:46 #177
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13826878
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:34 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als een kantoorpand jarenlang leegstaat en er geen huurders voor zijn dan kan het door de overheid (of desnoods particulieren) opgekocht worden voor een redelijke prijs en er woonruimte van gemaakt worden. Dan hebben mensen er tenminste nog iets aan. Gebeurt dat niet, dan moet er een wet komen dat na zoveel tijd van leegstand het pand vrij is om te kraken. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen om de beschikbare ruimte zo goed mogelijk te benutten, zoveel ruimte is er hier niet. Ik vind het erg asociaal om met zulke bevolkingsdichtheid en woningnood een pand zo lang leeg te laten staan.

Eigenlijk is dat ook geen wenselijke oplossing. Kantoorpanden staan meestal niet op plekken waar je mensen wilt laten wonen. Bovendien los je het onderliggende probleem - het verouderde woningbouwbeleid van de overheid - op deze manier niet op. Het is i.m.o. alleen geschikt als tijdelijke maatregel.
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:00:06 #178
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13827005
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Boetes werken alleen als je iemand ook daadwerkelijk het gevoel kunt geven dat ie iets fout heeft gedaan. Vandaar dat bijv. bekeuringen voor snelheidsovertredingen ook niet werken
pi_13827086
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:00 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Boetes werken alleen als je iemand ook daadwerkelijk het gevoel kunt geven dat ie iets fout heeft gedaan.

Het is tenminste iets van een drempel. Ik weet wel zeker dat wanneer je wekelijks een boete uitdeelt voor het kraken dat een groot gedeelte ermee zal kappen.
quote:
Vandaar dat bijv. bekeuringen voor snelheidsovertredingen ook niet werken
Dat is weer een andere discussie. Enne, als je elke week een boete zou krijgen dan ga misschien toch wat minder hard rijden.
pi_13827090
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het allergrootste deel van de kantoorpanden niet geschikt is om in te wonen. Verder ga je niet veel geld investeren in het herbouwen om het vervolgens na 2 jaar weer om te bouwen.

In het NOS journaal werd als argument gebruikt dat er te veel regelgeving is op dit gebied. Ik denk dat de ontroerendgoed bezitters dit best goed kunnen inschatten.
pi_13827132
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:05 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

In het NOS journaal werd als argument gebruikt dat er te veel regelgeving is op dit gebied. Ik denk dat de ontroerendgoed bezitters dit best goed kunnen inschatten.

De vraag is welke regelgeving ze bedoelen. Nogal wiedes dat er nogal wat eisen zijn rondom het wonen.
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:11:19 #182
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13827163
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Een boete lost nogal wat op bij deze gevallen
quote:
,,Je was sowieso alleen maar bezig met dienstverlening - wat niet erg is als het een hoger doel dient - maar als je alleen maar mensen helpt die er vervolgens een zootje van maken houdt het op.''

Kraakspreekuur Centrum had op een gegeven moment de voorwaarde gesteld dat er naast een koevoet en een nieuw slot ook een brandblusser deel uit moest maken van de standaarduitrusting bij een kraakactie. Dit omdat er de laatste tijd nogal eens brand uitbreekt in kraakpanden. Na een aantal maanden kwam men er achter dat er bij elke kraak dezelfde brandblusser van ahnd tot hand ging, terwijl die juist bedoeld was om achter te blijven in het gekraakte pand.

,,Dan word je dus gewoon belazerd'', zegt Ivo. ,,Ook werd ik bijna wekelijks gebeld door de 'buurtregisseur' van de politie omdat ze ergens een probleem hadden met een kraakpand. Of ik niet even langs kon gaan? Dat gaat natuurlijk te ver. Toen dacht ik, ik hou er mee op.''

bron: http://www.antenna.nl/ravage/2001_2002/0213a11.htm

Het CDA heeft gewoon gelijk, verbieden ongevraagd bezit te nemen van de eigendommen van een ander. Waarschinlijk zijn er ook wel krakers die de boel normaal achterlaten maar niemand weet van te voren wie er in het pand komt. Mede daarom vind ik het verbod van het CDA op zijn plaats. Privé-eigenaren dienen niet op psychische en financiële kosten gejaagd te worden door maatschappelijke problematiek.

zondag 12 oktober 2003 @ 15:12:48 #183
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13827180
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is tenminste iets van een drempel. Ik weet wel zeker dat wanneer je wekelijks een boete uitdeelt voor het kraken dat een groot gedeelte ermee zal kappen.

Als de overheid zovaak een boete voor een bepaald delict moet uitdelen, wordt het vanzelf gedoogd
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:14:06 #184
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13827201
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:05 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik denk dat onroerend goed bezitters vooral goed kunnen inschatten hoeveel ze willen verdienen. Kantoorpanden zijn relatief goedkoop te bouwen en ze leveren veel meer op dan woonhuizen. Als je je kantoorpand eenmaal hebt omgebouwd naar woonruimte, zal het nooit meer kantoorruimte worden, terwijl leegstaande kantoorruimte op de lange termijn vast wel weer eens verhuurd wordt en dan meer op gaat leveren dan dat het als woonruimte ooit zou doen.

Bovendien is momenteel de rentestand laag, dus kan je goedkoop financieren en worden er dus veel kantoorpanden gebouwd, zonder dat er vraag naar is. Dat het pand eerst een tijdje leeg staat, is vervelend maar loont op de lange termijn wel.

De krakersbeweging is ontstaan uit onvrede over dit soort speculatief gedoe terwijl er een groot tekort aan woonruimte heerst. Verder is kraken mogelijk dankzij de wet huurbescherming, die niet alleen krakers steunt, maar voor het overgrote deel normale huurders die hiermee bescherming hebben tegen kutgeintjes van huisbazen. Want laten we nou eerlijk zijn: je huisbaas is nooit je beste vriend

Dat het CDA nu ineens aankomt zetten met het argument dat kraakpanden worden gebruikt door buitenlandse criminele organisaties is grote onzin. Die criminele organisaties zijn juist de eigenaren van de panden en als die last van krakers hebben, hebben ze daar zo hun eigen oplossingen voor.

zondag 12 oktober 2003 @ 15:16:35 #185
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13827244
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:14 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ik denk dat onroerend goed bezitters vooral goed kunnen inschatten hoeveel ze willen verdienen. Kantoorpanden zijn relatief goedkoop te bouwen en ze leveren veel meer op dan woonhuizen. Als je je kantoorpand eenmaal hebt omgebouwd naar woonruimte, zal het nooit meer kantoorruimte worden, terwijl leegstaande kantoorruimte op de lange termijn vast wel weer eens verhuurd wordt en dan meer op gaat leveren dan dat het als woonruimte ooit zou doen.

Bovendien is momenteel de rentestand laag, dus kan je goedkoop financieren en worden er dus veel kantoorpanden gebouwd, zonder dat er vraag naar is. Dat het pand eerst een tijdje leeg staat, is vervelend maar loont op de lange termijn wel.

De krakersbeweging is ontstaan uit onvrede over dit soort speculatief gedoe terwijl er een groot tekort aan woonruimte heerst. Verder is kraken mogelijk dankzij de wet huurbescherming, die niet alleen krakers steunt, maar voor het overgrote deel normale huurders die hiermee bescherming hebben tegen kutgeintjes van huisbazen. Want laten we nou eerlijk zijn: je huisbaas is nooit je beste vriend

Dat het CDA nu ineens aankomt zetten met het argument dat kraakpanden worden gebruikt door buitenlandse criminele organisaties is grote onzin. Die criminele organisaties zijn juist de eigenaren van de panden en als die last van krakers hebben, hebben ze daar zo hun eigen oplossingen voor.

Tijd voor een leegstandsbelasting
pi_13827246
Ik hoorde ook ergens het argument dat er vaak feestjes werden gehouden in kraakpanden, zonder vergunning. En dat is gevaarlijk.

Maar daar gaan allang een aantal wetten over. .

Oh, Jan ten Hoopen was het:

'Zij organiseren grote feesten in de bedrijfspanden en trekken daarbij allerlei vormen van criminaliteit aan. Aan die situatie moet dringend een einde komen.'

Criminaliteit? Hoogstens openbaar dronkenschap als het volk richting huis loopt.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:22:35 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_13827344
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:24 schreef nikk het volgende:
Ik regel zo een kamer voor je hier in Den Haag. Dat zal in de andere grote steden niet anders zijn.
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:24:48 #188
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13827384
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:16 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik hoorde ook ergens het argument dat er vaak feestjes werden gehouden in kraakpanden, zonder vergunning. En dat is gevaarlijk.
Ja, dat zijn meestal wel leuke feestjes.
quote:
Maar daar gaan allang een aantal wetten over. .
Idd, die worden meestal voortijdig be-eindigt door de politie. Meestal wegens overlast.
quote:
Oh, Jan ten Hoopen was het:

'Zij organiseren grote feesten in de bedrijfspanden en trekken daarbij allerlei vormen van criminaliteit aan. Aan die situatie moet dringend een einde komen.'

Criminaliteit als in: alcohol verkopen zonder vergunning (nou en), drugsgebruik (heb je op legale feesten ook) en geluidsoverlast (zie vorige alinea). O boehoe, wat een criminaliteit. Er zijn volgens mij wel dringender vormen van criminaliteit die aangepakt moeten worden.
quote:
Criminaliteit? Hoogstens openbaar dronkenschap als het volk richting huis loopt.
psies
pi_13827487
Juist.
Denk dat ze duidelijk gemaakt moet worden dat de illegale houseparties in bedrijfspanden niet zoveel met kraken te maken heeft. Dit moet wel serieus genomen worden, want als ze al een kamermeerderheid achter zich hebben... Dit is de eerste stap richting een volledig verbod op kraken, vrees ik. Voor je het weet wordt het lekker ruim gedefinieerd en kun je niks meer kraken wat geen woonbestemming heeft. Dan blijft er niet zoveel meer over.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_13827514
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:32 schreef Diverse_Reality het volgende:
Voor je het weet wordt het lekker ruim gedefinieerd en kun je niks meer kraken wat geen woonbestemming heeft. Dan blijft er niet zoveel meer over.
En terecht. Wat van 'geen woonbestemming' begrijp je niet?
  zondag 12 oktober 2003 @ 15:40:16 #191
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13827578
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:32 schreef Diverse_Reality het volgende:
Juist.
Denk dat ze duidelijk gemaakt moet worden dat de illegale houseparties in bedrijfspanden niet zoveel met kraken te maken heeft. Dit moet wel serieus genomen worden, want als ze al een kamermeerderheid achter zich hebben... Dit is de eerste stap richting een volledig verbod op kraken, vrees ik. Voor je het weet wordt het lekker ruim gedefinieerd en kun je niks meer kraken wat geen woonbestemming heeft. Dan blijft er niet zoveel meer over.
Erger nog: wat als die anti-kraak wet misbruikt gaat worden om normale huurders uit hun woning te zetten? Nogmaals: je huisbaas is nooit je beste vriend. Dat je als kraker eruit gezet kan worden, is een risico van het vak, lijkt mij.
pi_13827685
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:14 schreef Miwe het volgende:

[..]

Onzin. Als je duidelijke afspraken maakt met de huurders (dat het bijvoorbeeld voor een periode van 4 jaar is, dan is het niks aan de hand.
quote:
Het kost niet veel om zo'n pand om te bouwen en dan later weer om te bouwen. De meeste voorzieningen zijn al aanwezig (water, electra, etc.).

Een pand waar je op verdient door huurders is nog altijd aantrekkelijker dan een pand dat leegstaat. Als de kantorenmarkt weer aantrekt bouw je het weer om.

quote:
Ik zie echt de link tussen de krakersbeweging en de huurbescherming niet. De huurbescherming heeft een goede en duidelijke taak. De krakersbeweging heeft hier helemaal niks mee te maken.

Als een ontroerendgoedbezitter tal van vergunningen aan moet vragen om zijn pand te veranderen in een huurgebouw, dan geef ik ze groot gelijk dat ze het niet doen. Dat is zeker veel werk. Misschien moet de overheid het maar wat makkelijk maken voor deze bedrijven.

Regelgeving die noodzakelijk is voor goed wonen moet natuurlijk wel gewoon worden nageleefd. Voor bedrijven geld deze regelgeving echter ook, hier zal het probleem dus niet zitten.

pi_13827846
Wat is er zo moeilijk aan om aan een woonruimte te komen ?
Je moet gewoon niets afwijzen als je ergens bent ingeschreven.
Heb je vrienden, probeer samen wat te huren voor zolang
je geen woonruimte voor jezelf kan vinden.

Heb je een baan ? Reiskosten vergoeding dus kan je ook in
andere steden je inschrijven. Maar we zijn te precies met onze
eisen.

Voorbeelden over vrouwen met kinderen vind ik geen voorbeelden.
Ik geloof niet dat er gezinnen in kraakpanden wonen tenzij iemand
mij anders kan vertellen.

zondag 12 oktober 2003 @ 16:09:45 #194
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13828095
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 15:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
Onzin. Als je duidelijke afspraken maakt met de huurders (dat het bijvoorbeeld voor een periode van 4 jaar is, dan is het niks aan de hand.
En wat als de markt na 2 jaar al aantrekt? Dan verdient die verhuurder 2 jaar lang minder dan ie zou kunnen. Het verschil in huurprijs tussen kantoorruimte en woonruimte is echt gigantisch hoor.
quote:
Het kost niet veel om zo'n pand om te bouwen en dan later weer om te bouwen. De meeste voorzieningen zijn al aanwezig (water, electra, etc.).

Een pand waar je op verdient door huurders is nog altijd aantrekkelijker dan een pand dat leegstaat. Als de kantorenmarkt weer aantrekt bouw je het weer om.

Ben je wel eens in een kantoorpand geweest? Daar zitten geeneens muren in. En misschien wel een klein keukentje, maar daar kan je zeker niet in koken en een badkamertje aanleggen kost ook wel wat hoor. Dat ombouwen loopt flink in de papieren en dat doe je niet voor een paar jaar.
quote:
Ik zie echt de link tussen de krakersbeweging en de huurbescherming niet. De huurbescherming heeft een goede en duidelijke taak. De krakersbeweging heeft hier helemaal niks mee te maken.
De krakers maken gebruik van de wet huurbescherming. Om kraken aan banden te leggen, moet je die wet dus aanpassen met alle ongewilde gevolgen vandien. Vergeet niet dat de exacte mogelijkheden van een wet vaak pas duidelijk worden nadat er enkele rechtszaken over gevoerd zijn en dat er dan vaak dingen mogelijk blijken te zijn die oorspronkelijk niet de bedoeling van die wet waren.
quote:
Als een ontroerendgoedbezitter tal van vergunningen aan moet vragen om zijn pand te veranderen in een huurgebouw, dan geef ik ze groot gelijk dat ze het niet doen. Dat is zeker veel werk. Misschien moet de overheid het maar wat makkelijk maken voor deze bedrijven.
Ik kan me niet voorstellen dat als een onroerend goed bezitter ergens geld kan verdienen hij het niet doet, omdat de regelgeving te ingewikkeld is. Als er geld te verdienen valt, doen ze heus die moeite wel.
quote:
Regelgeving die noodzakelijk is voor goed wonen moet natuurlijk wel gewoon worden nageleefd. Voor bedrijven geld deze regelgeving echter ook, hier zal het probleem dus niet zitten.
pi_13828440
Het Cda wil het kraken dus afschaffen, ze kunnen beter eens de oorzaak van al dat kraken aanpakken in plaats van te zitten zeiken.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:26:32 #196
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13828452
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:25 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Het Cda wil het kraken dus afschaffen, ze kunnen beter eens de oorzaak van al dat kraken aanpakken in plaats van te zitten zeiken.
Mensen die geen geld over hebben voor 'n betaalde woning?

Ze kunnen beter de twee dingen tegelijkertijd doen.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13828482
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:25 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Tja maar hoe krijg je ongewassen gasten die het verdommen om te werken en te betalen voor hun woonruimte zoals iedereen aan het werk?
pi_13828501
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Tja maar hoe krijg je ongewassen gasten die het verdommen om te werken en te betalen voor hun woonruimte zoals iedereen aan het werk?

Vervallen we weer in vooroordelen?
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:30:23 #199
70256 Baklap
pi_13828511
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:29 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Op tv zieje nix anders.
Onee wacht, dat beeld wordt natuurlijk door de media geschapen
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:31:14 #200
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13828525
quote:

Ja en? als ik een huis KOOP, dan mag ik ermee doen wat ik wil.

Die krakers moeten met hun poten van andermans eigendom afblijven. Ik spuug op krakers. Tis gewoon tuig.

pi_13828628
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:09 schreef Miwe het volgende:

[..]

En wat als de markt na 2 jaar al aantrekt? Dan verdient die verhuurder 2 jaar lang minder dan ie zou kunnen. Het verschil in huurprijs tussen kantoorruimte en woonruimte is echt gigantisch hoor.

Je kan nu al voorspellen wanneer de economische groei weer aan gaat trekken. We zitten nu op het dieptepunt. Op zulke verwachtingen kun je kantoorruimtes gaan verhuren.

Bij mij op de opleiding zit iemand die een huurkamer in een kantoorruimte krijgt voor 3 jaar, daarna moet hij eruit zijn. Lijkt me een goede regeling.

quote:
[..]

Ben je wel eens in een kantoorpand geweest? Daar zitten geeneens muren in. En misschien wel een klein keukentje, maar daar kan je zeker niet in koken en een badkamertje aanleggen kost ook wel wat hoor. Dat ombouwen loopt flink in de papieren en dat doe je niet voor een paar jaar.

Badkamer?! Gewoon een groot douchehok net zoals in het zwembad. WC's zullen er al genoeg zitten en dan nog een paar wastafels erbij maken. Klaar.

Ze doen het niet voor een paar jaar? Ze doen het nu bij een kantoorgebouw voor een gast bij mij op de opleiding ... ze doen het dus wel. Het hoeft dus helemaal niet zoveel te kosten.

quote:
[..]

De krakers maken gebruik van de wet huurbescherming. Om kraken aan banden te leggen, moet je die wet dus aanpassen met alle ongewilde gevolgen vandien. Vergeet niet dat de exacte mogelijkheden van een wet vaak pas duidelijk worden nadat er enkele rechtszaken over gevoerd zijn en dat er dan vaak dingen mogelijk blijken te zijn die oorspronkelijk niet de bedoeling van die wet waren.

Dat kraken net onder de wet huurbescherming valt heeft helemaal niks met de wet huurbescherming op zich te maken. De wet huurbeschermin heeft een taak. Deze taak zal hetzelfde blijven en goed worden uitgeoefend. Het artikel van kraken wordt er gewoon uitgehaald.
quote:
[..]

Ik kan me niet voorstellen dat als een onroerend goed bezitter ergens geld kan verdienen hij het niet doet, omdat de regelgeving te ingewikkeld is. Als er geld te verdienen valt, doen ze heus die moeite wel.

Doordat er zoveel regelgeving is en ze zoveel arbeid erin moeten steken is het niet meer rendabel!
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 16:38:36 #202
5428 crew  miss_sly
pi_13828641
quote:

[..]

Hoeveel mensen met een reguliere baan die dagelijks op tijd op meoten staan, gewassen en wel op het werk moeten verschijnen en 's avonds een gewone maaltijd willen eten, denk je dat er in kraakpanden rondhangen?
pi_13828642
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:30 schreef Baklap het volgende:

[..]

Op tv zieje nix anders.

Bron?
pi_13828660
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoeveel mensen met een reguliere baan die dagelijks op tijd op meoten staan, gewassen en wel op het werk moeten verschijnen en 's avonds een gewone maaltijd willen eten, denk je dat er in kraakpanden rondhangen?

Werk of studie, in bijvoorbeeld leeuwarden (waar ik de meeste krakers daadwerkelijk ken) zeker meer dan driekwart.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:39:53 #205
70256 Baklap
pi_13828663
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:38 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Bron?

Kijk een keer tv, of kraak(lees steel) een pand waar wel een tv instaat.
pi_13828668
quote:

[..]

www.werkschuw.nl
pi_13828686
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:39 schreef Baklap het volgende:

Kijk een keer tv, of kraak(lees steel) een pand waar wel een tv instaat.

Stelen:

(iets) heimelijk wegnemen om zich wederrechtelijk toe te eigenen.

Een pand neem ik niet onder de arm mee hoor.

zondag 12 oktober 2003 @ 16:42:03 #208
70256 Baklap
pi_13828697
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:41 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Stelen:

Makkelijk he, om alles heenlullen, linkse baggerkop.
Kom maarres hier in buurt wat kraken, gaat mooi de fik erin,
pi_13828699
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:40 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

www.werkschuw.nl

En jij dacht dat dat alles serieus was? . Tsk tsk.
pi_13828735
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:41 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Stelen:

Oh in dat geval is software kopieeren, muziek en films downloaden ed ook geen stelen zeker?
pi_13828758
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:42 schreef Baklap het volgende:

Makkelijk he, om alles heenlullen, linkse baggerkop.
Kom maarres hier in buurt wat kraken, gaat mooi de fik erin,

Leuk hé, stoer doen achter zo'n beeldschermpje.
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:46:43 #212
70256 Baklap
pi_13828781
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Leuk hé, stoer doen achter zo'n beeldschermpje.

Leuke hé, met je lelijke ongewasse lange kneuzenhaar om alles heenlullen omdat je er anders uitgeluld wordt.
Je bent zeker veel gepest op school?
Anders gaje ff met je linkse junk vriende lelijke metal opzetten in het huis van een ander.
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 16:48:14 #213
5428 crew  miss_sly
pi_13828808
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:39 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Werk of studie, in bijvoorbeeld leeuwarden (waar ik de meeste krakers daadwerkelijk ken) zeker meer dan driekwart.

studenten kan ik me er nog wel voorstellen, hoewel ik ook dat niet goedkeur.
werkenden? bijbaantjes tijdens studie bedoel je neem ik aan? Iemand die iets wil bereiken in zijn huidige baan en die baan ook serieus neemt, woont niet in een kraakpand.....
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:49:06 #214
70256 Baklap
pi_13828823
Ik ga ff douchen..jaaaah sommigen mensen wassen zichzelf!
pi_13828843
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:46 schreef Baklap het volgende:

[..]

Leuke hé, met je lelijke ongewasse lange kneuzenhaar om alles heenlullen omdat je er anders uitgeluld wordt.
Je bent zeker veel gepest op school?
Anders gaje ff met je linkse junk vriende lelijke metal opzetten in het huis van een ander.

We komen wel even bij jou en mams binnenkort. Je kindercola opzuipen.
pi_13828863
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:48 schreef miss_sly het volgende:
Iemand die iets wil bereiken in zijn huidige baan en die baan ook serieus neemt, woont niet in een kraakpand.....
Waarom? Er wonen ook werkende mensen anti-kraak, nemen die hun baan ook niet serieus?
pi_13828882
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:49 schreef Baklap het volgende:
Ik ga ff douchen..jaaaah sommigen mensen wassen zichzelf!
Ik prefereer dagelijks minstens een uur in bad liggen. Ik heb de hele dag om me te wassen.
pi_13829025
Waar het natuurlijk om gaat in deze discussie is dat de CDA zich weer lekker belachelijk maakt door alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding ipv de oorzaak aan te pakken. De overheid zelf is er mede schuldig aan dat er gekraakt wordt, maar ipv de hand in eigen boezem te steken komen ze weer met niks anders dan "ze zouden het moeten verbieden" op de proppen. Maar dat zijn we wel van die gasten gewend, voorspelbare hypocrietjes die zich er gemakkelijk vanaf willen maken.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:04:37 #219
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13829066
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:37 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Je kan nu al voorspellen wanneer de economische groei weer aan gaat trekken. We zitten nu op het dieptepunt. Op zulke verwachtingen kun je kantoorruimtes gaan verhuren.

Bij mij op de opleiding zit iemand die een huurkamer in een kantoorruimte krijgt voor 3 jaar, daarna moet hij eruit zijn. Lijkt me een goede regeling.

Ow, dus het kan wel? Waarom gebeurd het dan zo weinig? Omdat het niet genoeg oplevert.
quote:
Badkamer?! Gewoon een groot douchehok net zoals in het zwembad. WC's zullen er al genoeg zitten en dan nog een paar wastafels erbij maken. Klaar.
En muren, vloerbedekking, deuren, keuken, enz enz.
quote:
Ze doen het niet voor een paar jaar? Ze doen het nu bij een kantoorgebouw voor een gast bij mij op de opleiding ... ze doen het dus wel. Het hoeft dus helemaal niet zoveel te kosten.

Dat kraken net onder de wet huurbescherming valt heeft helemaal niks met de wet huurbescherming op zich te maken. De wet huurbeschermin heeft een taak. Deze taak zal hetzelfde blijven en goed worden uitgeoefend. Het artikel van kraken wordt er gewoon uitgehaald.

Er is geen artikel over kraken specifiek natuurlijk In de wet huurbescherming staat dat als jij ergens een tafel, bed en stoel hebt staan, de ruimte jou huis is en je recht hebt op 'huisvrede'. Dat geldt voor iedereen en dat is maar goed ook, maar dus ook voor krakers. Dat is de essentie van kraken: je verschaft jezelfd toegang tot een ruimte, zet er een nieuw slot op en zet je 'kraakset' daar neer: stoel, bed en tafel. Dan mag zelfs de politie of de eigenaar er niet zomaar in.
quote:
Doordat er zoveel regelgeving is en ze zoveel arbeid erin moeten steken is het niet meer rendabel!
Waarom kan het bij die vriend van jouw dan wel?
pi_13829188
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:01 schreef Schorpioen het volgende:
Waar het natuurlijk om gaat in deze discussie is dat de CDA zich weer lekker belachelijk maakt door alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding ipv de oorzaak aan te pakken.
Waar het mij om gaat is dat er kennelijk lui zijn die het recht denken te hebben eigendom van anderen toe te eigenen. Ik ben het niet vaak met het CDA eens, maar in dit geval wel.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:12:21 #221
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13829206
Voor iedereen die het zelf ook eens wil proberen:
kraakhandleiding

[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 12-10-2003 17:12]

pi_13829210
Waarom moet ik, en iedereen, zich krombetalen voor woonruimte en zouden anderen voor nop mogen wonen?
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:13:41 #223
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13829228
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:12 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Waarom moet ik, en iedereen, zich krombetalen voor woonruimte en zouden anderen voor nop mogen wonen?
Omdat er ook mensen zijn die in tijden van woningnood het nodig vinden daar grof geld aan te verdienen.
pi_13829284
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:12 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Jij kan toch ook gaan kraken? Je hoeft niet perse lang haar te hebben ofzo, er is een wetgeving.

DIY enzo.

pi_13829315
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:13 schreef Miwe het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die in tijden van woningnood het nodig vinden daar grof geld aan te verdienen.

Laten we met z'n allen maar gaan kraken. Kom op mensen, niet gaan huren of kopen, gewoon kraken!
pi_13829341
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:16 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Jij kan toch ook gaan kraken? Je hoeft niet perse lang haar te hebben ofzo, er is een wetgeving.

DIY enzo.

Omdat als iedereen zoals jij was (tuig dus) Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.
  zondag 12 oktober 2003 @ 17:19:25 #227
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_13829346
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Laten we met z'n allen maar gaan kraken. Kom op mensen, niet gaan huren of kopen, gewoon kraken!

That's the spirit
pi_13829406
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat als iedereen zoals jij was (tuig dus) Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.

Ik betaal gewoon huur hoor. Niet op de man spelen svp.
pi_13829454
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:23 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Ik betaal gewoon huur hoor. Niet op de man spelen svp.

Je hebt gelijk, excuses. Correctie:
quote:
Omdat als iedereen zou kraken Nederland helemaal geen woningen meer zou kennen en iedereen in hutjes zou moeten leven.
pi_13829471
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:16 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

DIY enzo.

zondag 12 oktober 2003 @ 17:57:53 #231
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13830068
quote:
Waar het natuurlijk om gaat in deze discussie is dat de CDA zich weer lekker belachelijk maakt door alleen maar bezig te zijn met symptoombestrijding ipv de oorzaak aan te pakken. De overheid zelf is er mede schuldig aan dat er gekraakt wordt, maar ipv de hand in eigen boezem te steken komen ze weer met niks anders dan "ze zouden het moeten verbieden" op de proppen. Maar dat zijn we wel van die gasten gewend, voorspelbare hypocrietjes die zich er gemakkelijk vanaf willen maken.
Signalering en symptoombestrijding is één ding, aan pakken van de oorzaak die is gelegen in een mentaliteit van wie maakt me wat is een andere zaak. Die mentaliteitsverandering zal dit kabinet ook nog gaan bewerkstelligen doordat mensen er meer en meer ziek van worden voortdurend de shit en overlast van anderen te moeten opruimen die zij ook nog voeden middels hun belastingpremie.

Vanwege gedoogbeleid en slecht huisvestingsbeleid is de overheid er medeschuldig aan dat er gekraakt wordt. Het eerste kan worden aangpakt door militairen in te zetten onder politiecommando en huiseigenaren meer armslag te geven hun bezit tegen indringers en ingedrongenen te beschermen.

Het tweede vereist een visie in aanbouw van betaalbare huisvesting en spreiding van de bevolkingspopulatie en het aanbod van randvoorwaarden voor ontwikkeling van scholing en werk over het hele land.

pi_13830230
quote:
Ze moeten idd ook de oorzaak aanpakken, de markt moet geliberaliseerd worden, er is bijvoorbeeld ook geen tekort aan kantoorruimte omdat dat in handen van de markt ligt.
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zondag 12 oktober 2003 @ 18:14:57 #233
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13830349
Van mij mag kraken verboden worden, maar wel op één strikte voorwaarde:

Meer dan 1 pand bezitten in een stad met veel woningnood moet heel zwaar belast worden als niet aangetoond kan worden dat zo'n 2e of 3e pand nuttig gebruikt wordt.

Nuttig is dan: voor bewoning, voor een magazijn dat aktief gebruikt wordt of voor een winkel. En niet voor het leeg laten staan, of voor de opslag van een oude piano.

Maar met de vvd in de regering zie ik dat niet gauw gebeuren. Die zijn alleen maar geinteresseerd in de belangen van huisjesmelkers. Studenten en laagbetaalden kunnen doodvallen.

zondag 12 oktober 2003 @ 20:20:57 #234
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13833186
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:13 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ja en? Dat heet handelsgeest.
pi_13833625
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:14 schreef DaveM het volgende:
Maar met de vvd in de regering zie ik dat niet gauw gebeuren. Die zijn alleen maar geinteresseerd in de belangen van huisjesmelkers. Studenten en laagbetaalden kunnen doodvallen.
als het aan de VVD lag was er helemaal geen woningnood, de linkse partijen willen zo nodig de huizenmarkt in handen van de staat houden waardoor er een schaarste ontstaat
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:47:07 #236
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13833975
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:34 schreef JamesHetfield het volgende:

[..]

als het aan de VVD lag was er helemaal geen woningnood, de linkse partijen willen zo nodig de huizenmarkt in handen van de staat houden waardoor er een schaarste ontstaat

Links heeft in de afgelopen 25 jaar precies 4 jaar geregeerd. De VVD heeft in diezelfde periode maar 4 jaar niet geregeerd en heeft daarmee het langst in de regering gezeten.

Verder heeft links bij mijn weten ook nooit een meerderheid gehad in het parlement om rechtse voorstellen op woninggebied te torpederen.

Dus hoezo heeft links hier de schuld? Op andere gebieden wel, maar dit zie ik toch echt als een probleem veroorzaakt door rechts beleid

[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 12-10-2003 20:56]

pi_13834275
Krakers zijn niet allemaal tuig. Wat een onzin. Veel studenten kraken ivm woningnood. Ik woon al 8 jaar in Amsterdam, ik werk, maar heb nog steeds geen "officiele" woning. In onderhuur wonen is ook verboden, dus wat moet ik dan doen? Gister was het nog op tv: veel huizen boven winkels in de binnenstad staan al decennia leeg! Huizen zijn ooit gebouwd om in te wonen. Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:14:59 #238
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13834882
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:57 schreef illana het volgende:
Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
Ja ja, en als ik een blikje bier pik en het opdrink (want daar is het voor toch?) dan is het ook beter voor ons allemaal? Súúúre!
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:15:30 #239
67385 ROG
Go on, say it.
pi_13834902
dubbel
  zondag 12 oktober 2003 @ 22:57:28 #240
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13838102
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:57 schreef sjun het volgende:

Vanwege gedoogbeleid en slecht huisvestingsbeleid is de overheid er medeschuldig aan dat er gekraakt wordt. Het eerste kan worden aangpakt door militairen in te zetten onder politiecommando en huiseigenaren meer armslag te geven hun bezit tegen indringers en ingedrongenen te beschermen.

Lijkt me niet verstandig om het leger in te schakelen om mogelijke kraakobjecten te gaan verdedigen. De volgende stap is zeker dat militairen in winkels patrouilleren om winkeldieven op te sporen. Daar zit toch niemand op te wachten. Die paar 'zielige' huiseigenaren die hún woningbezit zonodig leeg willen laten staan, moeten zelf maar voor bewaking zorgen. Geld hebben ze immers zat, anders zouden ze hun panden wel eerder verhuurd of verkocht hebben.
pi_13838222
Ik zou het wel weten hoor als ik een leegstaand pand ergens zou hebben.

Lekker iemand er anti-kraak laten wonen tot ik iets met m'n pand doe.

Die persoon betaalt gewoon minimaal huur, gas licht en water. Op die manier kunnen er tenminste geen krakers m'n pand kraken, want m'n pand staat niet leeg maar wordt gebruikt.

pi_13838646
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:47 schreef DaveM het volgende:
Links heeft in de afgelopen 25 jaar precies 4 jaar geregeerd. De VVD heeft in diezelfde periode maar 4 jaar niet geregeerd en heeft daarmee het langst in de regering gezeten.
PvdA heeft 8 jaar geregeerd. VVD heeft wel vaker in de regering gezeten, maar heeft veel minder te vertellen gehad aangezien ze zo klein waren. Daarvoor hadden we ook nog Den Uyl, dat was helemaal links
quote:
Verder heeft links bij mijn weten ook nooit een meerderheid gehad in het parlement om rechtse voorstellen op woninggebied te torpederen.

In Paars had PvdA de meerderheid hoor.
quote:
Dus hoezo heeft links hier de schuld? Op andere gebieden wel, maar dit zie ik toch echt als een probleem veroorzaakt door rechts beleid
Fout gedacht dus
  zondag 12 oktober 2003 @ 23:23:49 #243
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13838873
Graag wil ik toch even wijzen op de prachtige term 'culturele broedplaatsen' die toch bijzonder vaak betrekking heeft op kraakpanden.

Voorts ben ik het volkomen oneens met deze actie tegen kraken. Er is niets mis mee. Er is iets danig mis met het stedelijk beleid dat er aan woningnood niet structureel wordt gewerkt, afgezien van het in hoogtempo aanbouwen van baggerwoningen ver buiten de stad.
Een gekraakt pand mag dan misschien niet altijd een even goed straatbeeld geven, (ex)kantoorpanden die jaren leegstaan maken een omgeving bijzonder veel meer luguber dan een gebouw met wat 'paarse verf'.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 12 oktober 2003 @ 23:48:23 #244
61927 DaveM
uitgefokt
pi_13839443
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:15 schreef JamesHetfield het volgende:

[..]

PvdA heeft 8 jaar geregeerd. VVD heeft wel vaker in de regering gezeten, maar heeft veel minder te vertellen gehad aangezien ze zo klein waren. Daarvoor hadden we ook nog Den Uyl, dat was helemaal links
[..]

Nee dit is niet waar. Dit moet een grap zijn. Den Uyl (vertrokken in 77/78) verantwoordelijk stellen dat er 25 jaar lang een gebrek is aan goedkope woningen?

En in de vorige periode met veel woningnood (jaren 80) regeerde de VVD 8 jaar lang samen met het CDA. Maar toen was het natuurlijk de schuld van het CDA omdat die toen weer groter was.

En dat bv. Ed Nijpels () VVD-minister van VROM (Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu) was doet er natuurlijk ook niet toe.

En de VVD altijd maar anderen aanspreken op je verantwoordelijkheid nemen en verantwoording afleggen.

quote:

In Paars had PvdA de meerderheid hoor.
Lezen, ik had het over het parlement, niet het kabinet!
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:32:56 #245
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840249
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:57 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Lijkt me niet verstandig om het leger in te schakelen om mogelijke kraakobjecten te gaan verdedigen. De volgende stap is zeker dat militairen in winkels patrouilleren om winkeldieven op te sporen. Daar zit toch niemand op te wachten. Die paar 'zielige' huiseigenaren die hún woningbezit zonodig leeg willen laten staan, moeten zelf maar voor bewaking zorgen. Geld hebben ze immers zat, anders zouden ze hun panden wel eerder verhuurd of verkocht hebben.

Het leger kan worden ingezet ter voorkoming van pinwacht en burgerwacht bij beveiliging van de straat in blauwe uniformen en onder onder politiecommando. Huisontruiming kan gewoon gedaan worden door eigenaren in de gelegenheid te stellen hun bezit met knokploegen te verdedigen en te herkrijgen. Zo moeilijk is dat toch niet? Inzet van het leger is helemaal niet nodig bij kraakobjecten. Dat schreef ik dus ook niet.
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:37:32 #246
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840322
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:57 schreef illana het volgende:
Krakers zijn niet allemaal tuig. Wat een onzin. Veel studenten kraken ivm woningnood. Ik woon al 8 jaar in Amsterdam, ik werk, maar heb nog steeds geen "officiele" woning. In onderhuur wonen is ook verboden, dus wat moet ik dan doen? Gister was het nog op tv: veel huizen boven winkels in de binnenstad staan al decennia leeg! Huizen zijn ooit gebouwd om in te wonen. Als een huiseigenaar voor lange tijd niets met het pand doet, ben ik voor kraken. Uiteindelijk bevorderd dat de bestemming van het pand. Want dan hebben ze plotseling wel plannen en dat is vaak beter voor ons allemaal.
Wat een onzin. Had je je in Zuid-Oost ingeschreven dan had je allang in woning gehad.

Geen winkelier gaat tegenwoordig risico nemen met bovenbewoning in verband met brandgevaar en eventuele ongeregeldheden op zo'n toplocatie. Vaak wordt de ruimte als opslagplaats gebruikt.

In mijn optiek bepaalt de eigenaar zelf wat hij met zijn bezit doet en wordt hem dat niet opgedrongen door de politiek of de straat.

maandag 13 oktober 2003 @ 00:41:40 #247
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13840394
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Huisontruiming kan gewoon gedaan worden door eigenaren in de gelegenheid te stellen hun bezit met knokploegen te verdedigen en te herkrijgen.

Ja. Goed plan..

We hebben recentelijk in Amsterdam mogen zien hoe goed dat gaat wanneer burgers dit soort taken van de politie overnemen.

Echt top.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 13 oktober 2003 @ 01:07:08 #248
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13840820
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ja. Goed plan..

We hebben recentelijk in Amsterdam mogen zien hoe goed dat gaat wanneer burgers dit soort taken van de politie overnemen.

Echt top.

Houd dan geen pleidooi tegen extra inzet van overheidsdienders ter ontruiming van de panden. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat de straat bezitters terroriseert en klakkeloos hun bezit kan innemen en beschadigen. Of je gunt de overheid het mnopolie op geweld en zij treden op, of je laat mensen het zelf uitzoeken en klaag daar dan niet over.

Per slot van rekening vindt er gewoon diefstal plaats al krijgt deze misdaad dan het vergoeilijkende etiket 'kraken' mee.

maandag 13 oktober 2003 @ 02:43:50 #249
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_13841954
Wat absoluut gezegd moet worden is a) Nee, de PvdA is zeker niet verantwoordelijk voor alle ellende, het volk heeft gewoon op haar gestemd, b) Ja, Den Uyl is een gevaarlijke gek die het best postuum geëxecuteerd dient te worden, wat hij economisch, moralistish en politiek heeft aangericht valt met geen pen te beschrijven, na Seiss-Inquart is hij de grootste schurk die in ons mooie land is geweest.

Kraken, tja, als ik mijn tv een maand niet gebruik, mag dan tuig mijn TV gaan gebruiken, of mijn auto? Nee natuurlijk niet, je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Goed plan dus van het CDA. Neemt niet weg dat je met andere wetgeving iets dergelijks kunt bereiken, zoals het verplichten van verhuur van leegstaande panden. Maar dat is iets anders dan kraken.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_13842613
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:37 schreef sjun het volgende:
In mijn optiek bepaalt de eigenaar zelf wat hij met zijn bezit doet en wordt hem dat niet opgedrongen door de politiek of de straat.
Dat zou je denken inderdaad.
pi_13843840
Ik blijf de motie waarin de regering gevraagd wordt met wetsvoorstellen te komen om kraken te verbieden onzin vinden. Kraken is immers al verboden. Je gaat toch ook niet vragen om een wetsvoorstel waarin het stelen van brood verboden wordt?

Trouwens, als Ten Hoopen in de veronderstelling leeft dat kraken niet verboden is, wat zeurt hij dan dat kraken niet langer "gedoogd" zou moeten worden? Als iets niet verboden is, kan het ook niet gedoogd worden. De man praat poep.

Heel erg opvallend is het feit dat Ten Hoopen banden met de bouwwereld heeft en bovendien lid was van de parlementaire commissie bouwfraude (bron). Waar de LPF-er van As tenminste nog het 'fatsoen' had zijn lidmaatschap van die commissie op te geven om in elk geval de schijn van gemengde belangen te vermijden, kon Ten Hoopen rustig blijven zitten.

Je kan alleen maar vermoeden dat zijn motie niet ingegeven is door de wens het hele volk te vertegenwoordigen. De wensen van de onroerend goedsector, dat is waarschijnlijker.

maandag 13 oktober 2003 @ 11:04:45 #252
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_13844531
Okee, dus er is woningnood.. dat geeft niemand het recht om zichzelf het eigendom van een ander zich toe te eigenen.
Ik kan het best begrijpen dat mensen kraken, mee eens ben ik het er niet mee.
Maar wat mij vooral tegen de borst stuit, is dat op het moment dat ik een pand leeg heb staan, voor wat voor reden dan ook..(ik betaal de kosten, ik bepaal wat er mee gebeurd) en dat pand wordt gekraakt... Het moment dat ik mijn eigen pand betreed, het pand waar IK voor betaal..dan pleeg IK huisvredebreuk. WTF?!?!
Kijk DAT is krom. Als er krakers in mijn pand zitten, en ik heb er geen last van..prima. Als ze de boel heel houden en netjes laten, heel goed. Maar het moment dat ik vraag of ze weg willen gaan, dan moeten ze dat ook per direct doen. Ik vind het al aardig genoeg van mezelf dat ze er een tijdje hebben kunnen wonen..dus dan moeten ze mij ook met hetzelfde respect behandelen en weggaan wanneer dat gevraagd wordt.
Money talks, Bullshit walks!
pi_13844594
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:04 schreef Kiki het volgende:
Het moment dat ik mijn eigen pand betreed, het pand waar IK voor betaal..dan pleeg IK huisvredebreuk. WTF?!?!
Normale mensen zouden dat inderdaad erg debiel vinden.
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:12:26 #254
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13844667
Maar ja, helaas hebben die eikels van de linkse kerk de afgelopen 50 jaar continu alles fout gedaan he. En daarom is het nu zo.
pi_13844810
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Maar ja, helaas hebben die eikels van de linkse kerk de afgelopen 50 jaar continu alles fout gedaan he. En daarom is het nu zo.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken. Ach ja, zelfmedelijden natuurlijk. Dit is gewoon een debiele regeling voor debiele mensen.
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:40:02 #256
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13845205
In Den Haag is recentelijk getoond hoe het wel moet.

In de Markthof zat tot vorige maand nog een C&A, de laatste winkel. Die is nu weg. En er is direct begonnen met afbreken. Dat is het principe. En niet een pand jaren laten leegstaan, maar direct iets doen met de locatie.

Niet per definitie dat ik het 'eens' ben met het kraakbeleid. Maar het leeg laten staan van panden ben ik het nog meer oneens.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')