quote:Is er nog iets van haar man vernomen?
Op zondag 12 oktober 2003 18:30 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
quote:Goeieavond
Op zondag 12 oktober 2003 18:30 schreef Maerycke het volgende:
Ondertussen posten hier meer mannen dan vrouwen...Een hele goedeavond btw
We mogen van de VVD niet meer positieve discriminatie toepassen, dus ik denk dat het een mannenbolwerk blijft hier.
quote:He Maerycke goedeavond
Op zondag 12 oktober 2003 18:30 schreef Maerycke het volgende:
Ondertussen posten hier meer mannen dan vrouwen...Een hele goedeavond btw
En de anderen natuurlijk ook . Ik ben niet zo lang online want ik ben met dit soort dingen bezig
.
quote:SK
Op zondag 12 oktober 2003 18:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Goeieavond
We mogen van de VVD niet meer positieve discriminatie toepassen, dus ik denk dat het een mannenbolwerk blijft hier.
Potdomme.. dan zal ik me toch met veel ellebogenwerk hier een weg moeten banen..
quote:Duke
Op zondag 12 oktober 2003 18:45 schreef du_ke het volgende:
He Maerycke goedeavond.
En de anderen natuurlijk ook
. Ik ben niet zo lang online want ik ben met dit soort dingen bezig
.
[afbeelding]
Wat is dat eigenlijk? (en ben je bezig met het ontwerp ofzo?)
quote:Palen kraken
Op zondag 12 oktober 2003 18:45 schreef du_ke het volgende:[..]
He Maerycke goedeavond
.
En de anderen natuurlijk ook
. Ik ben niet zo lang online want ik ben met dit soort dingen bezig
.
[afbeelding]
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:49 schreef Maerycke het volgende:[..]
Duke
quote:Dit is onze JOTA toren. We hebben met scouting volgend weekend de JOTA, dan praat je met zenders met andere scouts over de hele wereld. En om de antenne op te kunnen zetten bouwen we die toren. Hij wordt een krappe 20 meter hoog.
Wat is dat eigenlijk? (en ben je bezig met het ontwerp ofzo?)
supertopic!! hehe
quote:spammert!
Op zondag 12 oktober 2003 19:15 schreef pberends het volgende:
Vanavond in Tegenlicht: De Waterstofrevolutiesupertopic!! hehe
quote:Hehe zeker
Op zondag 12 oktober 2003 19:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
spammert!
Maar wel interessant!
doen die klote realmedia dingen het bij jou
quote:Nee, "clip not found". Baggerzooi!
Op zondag 12 oktober 2003 19:18 schreef pberends het volgende:[..]
Hehe zeker
doen die klote realmedia dingen het bij jou
quote:Ze wisten dat hun shit herhaald werd op tv vandaag
Op zondag 12 oktober 2003 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nee, "clip not found". Baggerzooi!
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:49 schreef Maerycke het volgende:[..]
SK
quote:De echte VVD-mentaliteit.
Potdomme.. dan zal ik me toch met veel ellebogenwerk hier een weg moeten banen..
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:59 schreef du_ke het volgende:
He mensen tot ziens maar weer.
Je avatar doet het ook niet trouwens...
quote:Dooj! Je avatar is alvast vertrokken!
Op zondag 12 oktober 2003 19:59 schreef du_ke het volgende:
He mensen tot ziens maar weer.
Ik zei toch dat ie elk moment zou komen.
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dooj! Je avatar is alvast vertrokken!
quote:Ik heb mijn sig ook ff aangepast.
Op zondag 12 oktober 2003 20:04 schreef du_ke het volgende:[..]
. hij doet het al weer
. wou wat aanpassen maar dat komt een andere keer wel.
quote:Ik ben toch verbaasd en verrast!
Op zondag 12 oktober 2003 20:04 schreef Sidekick het volgende:
[Interview] Joost Eerdmans (LPF)Ik zei toch dat ie elk moment zou komen.
Maar waar is Kozzmic???
quote:Nu zit je als OR-lid door je werk al tussen je achterban als het goed is. Als het OR-lidmaatschap een gewone baan wordt dan ben je fysiek gescheiden van je achterban en dit leidt nu eenmaal tot mentale verwijdering. Kun je van alles aan willen doen, maar dat lukt niet. Verder is het natuurlijk niet goed voor je carrière. Dat is het nu al niet, maar als je er straks 3 of meer jaar tussenuit gaat dan zijn je carrièrekansen sowieso miniem. Nog even afgezien van hoe het met het salaris gaat natuurlijk.
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:52 schreef hoppe het volgende:[..]
Dat klopt en dus zullen OR-leden meer als nu mogelijk is vanwege krappij vrijstelling voor OR-werk met regelmaat hun neus moeten laten zien in het hele bedrijf tijdens diverse koffiepauzes op verschillende afdelingen.
quote:Ja, het geijkte middel, die SWOT-analyse. Toch zijn we in de OR waarin ik zat pas in deze OR-periode gaan werken met een SWOT-analyse. Verder is het uitwerken van de SWOT (met performance indicators) een hels karwei. Immers het bedrijf gebruikt p.i.'s die de OR vaak niet kan gebruiken. Vergelijking, bewaking etc. is zo erg moeilijk.
De hoge heren? Een kritische blik op de bedrijfsvoering, de kaderbrief en een eigen SWOT-analyse (vergelijken met die van je directie verlost je in sommige gevallen vlot van onnodig ontzag.
quote:Tja, dit is het klassieke vraagstuk. Als OR sta je niet alleen voor de belangen van het personeel, maar ook voor de continuïteit van het bedrijf. Hierdoor voel je je niet zelden burgemeester in oorlogstijd, zoals ik schreef in ons katern in het personeelsblad. Een OR kan bijvoorbeeld alleen maar wat beginnen tegen een niet goed functionerende manager als zijn resultaten tegenvallen... Verder hoe ver moet je gaan in het nadenken over resultaatverbetering? Moet je dat aan de managers overlaten of denk je actief mee, ook als dit betekent dat mensen hun baan kwijtraken. FNV bestaat voor een deel uit gestaalde kaders, die vrij conservatief zijn en waarbij ik me ook altijd moeilijk kon aansluiten, echter ik ben nooit zover gegaan dat ik op de stoel van de managers ging zitten. Het is schizofreen, maar mijn eerste verantwoordelijkheid was toch het personeel. Daarna pas de continuïteit van het bedrijf.
Ik waag dit te betwijfelen en heb juist de idee dat de vakbonden gevangen zitten in links georiënteerde retoriek waarbij zeker oog is voor ARBO maar minder voor winstgevende bedrijfsvoering, hetgeen naar mijn idee mede bijdroeg aan een negatieve economische tendens.
quote:Teveel kleine aan specifieke groepen gebonden wensen en belangen kunnen veel groetere doelen in de weg staan. Geldt ook binnen de OR zelf. Soms moet je onderhandelen. Iets weggeven in ruil voor een groter doel. Overigens moeilijk uit te leggen aan de achterban, die eigenlijk altijd wil winnen.
Door wie of wat worden volgens jou precies welke belangen beperkt dan?
quote:Wat ik zeg je moet geven en nemen. Als je er maar niet voor zorgt dat je altijd verliest of altijd wint.
Maar dan alleen als je je niet overschreeuwt en je er blijk van geeft je daadwerkelijk in de schoenen van je 'tegen'strever verplaatst te hebben.
quote:Daar profileert ze zich ook mee. Alleen als het goed gaat wordt niemand lid. Pas als het fout gaat worden mensen lid.
Geen idee, ik heb mijn eigen advocaat gezocht en betaald. Hierop moeten de bonden zich dan maar eens beter gaan profileren dat kan ze allicht leden schelen.
quote:In het persoonlijke bemiddelen geldt alleen de "wit" van het betreffende OR-lid. Je spreekt nooit als vakbondslid, tenzij ze je als vakbondslid aanspreken. De vakbond dient alleen als extra steun in de rug.
Ikbner ook va overtuigd dat het kan. Je moet dan echter wel een bepaald niveau van inzicht heben bij diverse OR-leden en zij dienen niet met de woorden de Bond dit en de Bond dat in discussie te gaan want voortdurend 'dreigen' met de Bond correspondeert naar mijn idee bijzonder stroef en komt weinig tegemoet aan het totale doel van een ondernemingsraad te weten bewaking van arbeidsomstandigheden van werknemers en oog voor deugdelijke bedrijfsvoering.
quote:Vreemd. Een adjunct-directeur kan niet onder de CAO gaan zitten, lijkt me.
Er was daar een algemene CAO ziekenhuiswezen doch die sloot destijds dermate slecht aan dat ik zelf wat uitonderhandeld heb. Later in FWG 3.0 waarvan de invoering zeer lang op zich liet wachten zijn de nodige zaken dan eindelijk wel meegewogen en kon er een standaard CAO en dito beloning volgen. Dit kon overigens liggen aan de 'boekhouder'-adjunct directeur van het bedrijf die standaard te laag inzette
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 12-10-2003 20:11]
quote:En ik ben verbaast en verrasd.
Op zondag 12 oktober 2003 20:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik ben toch verbaasd en verrast!
quote:Hoezo?
Maar waar is Kozzmic???![]()
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 20:10 schreef Sidekick het volgende:[..]
En ik ben verbaast en verrasd.
[..] =>hehehe
Hoezo? => Kozzmic was zo teleurgesteld over het wegblijven van Eerdmans dat hij zelf maar even het account gebruikt.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |