abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13779496
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:37 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik ben ook voor een goed sociaal stelsel. Gelukken blijven we een goed sociaal stelsel houden. Waarvoor hebben we dan extra geld nodig?

Daar ligt dus een duidelijk verschil van mening. Ik vind dat balk en co op dit moment hard bezig zijn de verzorgingstaat af te breken. Maar ik gun mijn ouders wel een goede oude dag waarbij ze niet alles kwijtraken wanneer een van hen onverhoopt ernstig ziek mocht worden.
En extra geld is niet zozeer noodzakelijk als wel een fatsoenlijke verdeling van het geld en niet bezuinigen op belangrijke zaken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:44:15 #77
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13779525
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Het gaat nu echt hard ja, ik moet de vorige pagina nog lezen en de volgende is ondertussen al vol!

En daarom ga ik nu lekker slapen! Weltrusten
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13779537
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:25 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ooh, jij gaat serieus in op een post zonder bron... (met spelfouten)

Het staat op RTL tekst .
pi_13779544
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:40 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Op de middelbareschool hebben we geleerd dat dat een drogreden is (zalm telmeester).

De aanpassingen aan ons sociale stelsel worden gemaakt zodat het over 50 er nog steeds zal zijn. Als jij het in de huidige toestand wil houden dan ben jij juist asociaal bezig omdat ons sociale stelsel dan over 30 jaar geknapt is.

Om een voorbeeld te noemen: Er zijn vorig jaar al aanpassingen geweest aan de WAO (wet poortwachter) die de instroom behoorlijk verminderde. Het kabinet gooit daar nog een enorme bezuiniging overheen. Bezuinigen die juist sterk afgeraden worden omdat ze voor problemen zullen zorgen bij mensen met kanker, RSI, en andere ernstige ziekten die niet meer in aanmerking zullen komen voor de WAO, maar versneld in de bijstand vliegen (als hun partner niet werkt).
Dat is niet sociaal, maar zeer asociaal, ook over 30 of 50 jaar.
pi_13779574
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Heb je ook al werk gevonden dan?

Neuh, ik moet komende week druk aan het knuppen. (en aan het bier en de sigaren . ).
pi_13779617
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ligt dus een duidelijk verschil van mening. Ik vind dat balk en co op dit moment hard bezig zijn de verzorgingstaat af te breken. Maar ik gun mijn ouders wel een goede oude dag waarbij ze niet alles kwijtraken wanneer een van hen onverhoopt ernstig ziek mocht worden.
En extra geld is niet zozeer noodzakelijk als wel een fatsoenlijke verdeling van het geld en niet bezuinigen op belangrijke zaken.

Als je ouders ziek worden en niet meer kunnen werken hebben ze nog steeds recht op de WAO. De WAO zal je ouders nog steeds opvangen in geval van ziekten.

Je spreekt over verdeling van het geld. Het geld is het geld van mensen. Het is niet het geld van de overheid. De overheid heeft het recht niet om nog meer geld van mensen af te pakken om het maar even te gaan herverdelen.

Als mensen voor geld gewerkt hebben dan is het geld ook van hun.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13779655

Rita Verdonk, de beste immigratie- en integratie minister van de afgelopen 50 jaar. Met natuurlijk dank aan het voorbereidende werk van Cohen en Nawijn.

- Streng en rechtvaardig asielbeleid
- Pardon regeling voor het Paarse immigratie wanbeleid
- Inburgeringscertificaten voor geintegreerde nieuwkomers
- Centraal punt voor asielzoekers
- Minder asielcentra
- Aanpak illegalen en mogelijk ook uithuwelijkingen

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 09-10-2003 23:50]

pi_13779693
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:48 schreef pberends het volgende:
Verdonk, de beste immigratie- en integratie minister van de afgelopen 50 jaar. Met natuurlijk dank aan het voorbereidende werk van Cohen en Nawijn.

- Streng en rechtvaardig asielbeleid
- Pardon regeling voor het Paarse immigratie wanbeleid
- Inburgeringscertificaten voor geintegreerde nieuwkomers
- Centraal punt voor asielzoekers
- Minder asielcentra
- Aanpak illegalen en mogelijk ook uithuwelijkingen

Begin december heb ik een discussieavond met haar via de JOVD.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13779699
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Als je ouders ziek worden en niet meer kunnen werken hebben ze nog steeds recht op de WAO. De WAO zal je ouders nog steeds opvangen in geval van ziekten.

NEE, dat is dus niet meer zo!!!!! Krijgen ze b.v. kanker krijgen ze GEEN WAO.

Je komt in de WAO als: Je 90-100% arbeidsongeschikt bent en het niet de verwachting is dat ziekte binnen 5 jaar geneest. Dat laatste is bij kanker dus wel zo, dus krijg je geen WAO, maar kom je in de WW en dan (versneld dankzij andere plannen) in de bijstand.

Ik vraag me af of de mensen eigenlijk wel weten wat de bezuinigingen inhouden?

pi_13779710
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:44 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te noemen: Er zijn vorig jaar al aanpassingen geweest aan de WAO (wet poortwachter) die de instroom behoorlijk verminderde. Het kabinet gooit daar nog een enorme bezuiniging overheen. Bezuinigen die juist sterk afgeraden worden omdat ze voor problemen zullen zorgen bij mensen met kanker, RSI, en andere ernstige ziekten die niet meer in aanmerking zullen komen voor de WAO, maar versneld in de bijstand vliegen (als hun partner niet werkt).
Dat is niet sociaal, maar zeer asociaal, ook over 30 of 50 jaar.

Je zegt het zelf al. De wet poortwacht heeft de netto instroom beperkt. Dat betekent dat er nog steeds mensen netto de WAO instromen. Mense die kanker hebben kunnen gewoon in de WAO blijven. Deze mensen kunnen 100% niet werken en behouden dus dezelfde gelden als voor de hervorming. Of iemand die RSI heeft in aanmerking komt voor de WAO hangt af of hij/zij nog beroepen kan uitoefen. Zo ja, dan is het redelijk om te verwachten dat hij/zij gewoon aan het werk gaat.

Over 50 jaar mag je blij zijn dat we dit sociale stelsel nog hebben. Op de manier hoe jij het wil aanpakken is ons hele sociale stelsel kaput binnen 30 jaar. Dan mag jij gaan uitleggen hoe je sociaal wou zijn...

pi_13779735
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Begin december heb ik een discussieavond met haar via de JOVD.

Meesterlijk, geef vooral mijn complimenten over. Zeg ook dat het de enige geslaagde vrouwelijke minister is.

Geintje

pi_13779755
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:50 schreef jjdevries het volgende:

[..]

NEE, dat is dus niet meer zo!!!!! Krijgen ze b.v. kanker krijgen ze GEEN WAO.

Je komt in de WAO als: Je 90-100% arbeidsongeschikt bent en het niet de verwachting is dat ziekte binnen 5 jaar geneest. Dat laatste is bij kanker dus wel zo, dus krijg je geen WAO, maar kom je in de WW en dan (versneld dankzij andere plannen) in de bijstand.

Ik vraag me af of de mensen eigenlijk wel weten wat de bezuinigingen inhouden?

kanker en binnen 5 jaar genezen, ik dacht het niet. Daar kan je niet vanuit gaan. Deze mensen vallen dus gewoon in de WAO.
pi_13779842
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Maar daaruit is het straks niet meer te betalen. Weet je wel wat 250 euro per jaar is op een WAO (of AOW) uitkering?
quote:
Je spreekt over verdeling van het geld. Het geld is het geld van mensen. Het is niet het geld van de overheid. De overheid heeft het recht niet om nog meer geld van mensen af te pakken om het maar even te gaan herverdelen.

Als mensen voor geld gewerkt hebben dan is het geld ook van hun.

De overheid is verkozen door "de mensen" zij heeft dan ook het recht om belasting te heffen en het geld wat daarmee binnenkomt weer uit te geven. En een van de belangrijkste taken daarbij is opvang en zorg voor zwakkeren. maar ook b.v. het voorzien in kwalitatief goed en breed toegangkelijk onderwijs. Een ander punt dat dit kabinet weinig lijkt te boeien.
Als mensen veel verdienen dan kunnen ze ook meer afdragen.
pi_13779859
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:51 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. De wet poortwacht heeft de netto instroom beperkt. Dat betekent dat er nog steeds mensen netto de WAO instromen. Mense die kanker hebben kunnen gewoon in de WAO blijven. Deze mensen kunnen 100% niet werken en behouden dus dezelfde gelden als voor de hervorming. Of iemand die RSI heeft in aanmerking komt voor de WAO hangt af of hij/zij nog beroepen kan uitoefen. Zo ja, dan is het redelijk om te verwachten dat hij/zij gewoon aan het werk gaat.

Over 50 jaar mag je blij zijn dat we dit sociale stelsel nog hebben. Op de manier hoe jij het wil aanpakken is ons hele sociale stelsel kaput binnen 30 jaar. Dan mag jij gaan uitleggen hoe je sociaal wou zijn...

Nee, dat zeg ik dus niet. Om het dan maar compleet te maken: met de wet poortwachter is de instroming verminderd en gaan er meer mensen uit. Tot 2004 wordt een lichte stijging van het totaal aantal WAO'ers verwacht waarna het zal afnemen.

Maar ja, dat was dus de verwachting voor de huidige bezuinigingen. Weet je eigenlijk wel wat de bezuingingen aan de WAO inhouden?

pi_13779891
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:01 schreef Maxime Verhagen het volgende:
In Nederland zijn er dubbel zo minder verslaafden als in de VS waar het vrij streng is. etc.
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 23:58:39 #92
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13779918
Slowchat aub, dit is onleesbaar en onreageerbaar aan het worden!!!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13779921
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:52 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

kanker en binnen 5 jaar genezen, ik dacht het niet. Daar kan je niet vanuit gaan. Deze mensen vallen dus gewoon in de WAO.

Nee, want van kanker genees je in het algemeen binnen 5 jaar. Of niet, maar dan ben je meestal dood binnen 5 jaar.
Ligt uiteraard aan de kankersoort, maar voor de meest voorkomende geldt dat. Dus NEE je komt niet in de WAO. Lekker he voor je ouders?
pi_13779941
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:56 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik dus niet. Om het dan maar compleet te maken: met de wet poortwachter is de instroming verminderd en gaan er meer mensen uit. Tot 2004 wordt een lichte stijging van het totaal aantal WAO'ers verwacht waarna het zal afnemen.

Maar ja, dat was dus de verwachting voor de huidige bezuinigingen. Weet je eigenlijk wel wat de bezuingingen aan de WAO inhouden?

Ik heb zo'n gevoel dat je het me nog een keer gaat vertellen...
pi_13779962
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Slowchat aub, dit is onleesbaar en onreageerbaar aan het worden!!!
Nou ja, je wordt toch al gek
pi_13779973
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:57 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

LOL
pi_13779999
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]

De overheid is verkozen door "de mensen" zij heeft dan ook het recht om belasting te heffen en het geld wat daarmee binnenkomt weer uit te geven. En een van de belangrijkste taken daarbij is opvang en zorg voor zwakkeren. maar ook b.v. het voorzien in kwalitatief goed en breed toegangkelijk onderwijs. Een ander punt dat dit kabinet weinig lijkt te boeien.
Als mensen veel verdienen dan kunnen ze ook meer afdragen.

De burgers hebben een rechtse overheid verkozen. Deze rechtse overheid is tegen extreme inkomensnivelering. De meerderheid van Nederland wil dus geen extreme inkomensnivelering, dus doen we het ook niet.
pi_13780027
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL

herken je die quote?
pi_13780031
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:59 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat je het me nog een keer gaat vertellen...

Ik wil het nog wel 's doen hoor. Des te vaker het herhaald word des te meer dringt het misschien 's door tot de mensen. Dat er bezuinigd word, ok, maar niet zo asociaal. Helaas lijken de meeste mensen dat niet eens door te hebben, geindoctineerd door zalm.
pi_13780074
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:01 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

De burgers hebben een rechtse overheid verkozen. Deze rechtse overheid is tegen extreme inkomensnivelering. De meerderheid van Nederland wil dus geen extreme inkomensnivelering, dus doen we het ook niet.

Er zijn niet veel mensen die een extreme inkomensnivelering nastreven. Maar een eerlijk verdeling van de lasten (en lusten) zal toch echt wel de meeste mensen aanspreken. (Behalve dan degenen die toch al geld zat en een leasebak hebben ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')