Als het zo doorgaat dan stevenen deze slowchattopics op hun einde af. Het hoeft niet allemaal even serieus te zijn, maar ook hier blijft de lijn een politieke discussie.
quote:Er werd door ondergetekende een poging gedaan om meer vrouwen in de POL discussie te krijgen. Helaas niet gelukt. Sorry!
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:22 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een bagger, wat een smileys...Als het zo doorgaat dan stevenen deze slowchattopics op hun einde af. Het hoeft niet allemaal even serieus te zijn, maar ook hier blijft de lijn een politieke discussie.
quote:bron: frontpage.fok.nl
Islamitische school niet in strijd met democratie
Gepost door Bart (veekeend) - dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:20 - Bron: RTL teletekst
Islamitisch onderwijs is op geen enkel punt in strijd met de grondbeginselen van de democratie. De Inspectie van onderwijs stelt zelfs dat de scholen de democratie bevorderen.In opdracht van minister Van der Hoeven van Onderwijs heeft de onderwijsinspectie onderzoek gedaan naar Islamitische scholen. Er zijn in totaal twintig scholen onderzocht. Vandaag werden de onderzoeksresultaten in de Tweede Kamer bekend gemaakt.
Uit het onderzoek bleek dat op alle onderzochte Islamitische scholen de inhoud van het godsdienstonderwijs niet in strijd met de basiswaarden van de Nederlandse samenleving. Er werd door de onderwijsinspectie wel vastgesteld dat de 'pedagogisch-didactische kwaliteit' matig is.
Waarom zouden de scholen wel in strijd zijn met de beginselen van de democratie?
quote:Ik mis de
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:22 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een bagger, wat een smileys...Als het zo doorgaat dan stevenen deze slowchattopics op hun einde af. Het hoeft niet allemaal even serieus te zijn, maar ook hier blijft de lijn een politieke discussie.
quote:Uit een oud topic...
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:46 schreef wendy-tje het volgende:
Point taken.
[..]bron: frontpage.fok.nl
Waarom zouden de scholen wel in strijd zijn met de beginselen van de democratie?
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 07:53 schreef Bastard het volgende:BVD onderzoekt 'haat-lesboeken' moslimscholen
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De Binnenlandse
Veiligheidsdienst (BVD) start in opdracht van
het kabinet een onderzoek naar de invloed
van fundamentalistische moslimgroeperingen
op het onderwijs. Daarnaast heeft minister
van Boxtel (Integratie) zijn collega Hermans
(Onderwijs) gevraagd om scherper toezicht te
houden op islamitische scholen, waar met
omstreden lesmateriaal wordt gewerkt.In het televisieprogramma Nova werd
gisteravond lesmateriaal getoond waarin
volgens strafrechtdeskundige, A. Ellian van
de Universiteit van Amsterdam, wordt
opgeroepen tot haat. "Ik heb de opdracht
gekregen om mensen te bestrijden, om in
oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze
erkennen dat Allah de enige God is en dat
Mohammed zijn profeet is", is een citaat uit
een lesboek dat wordt gebruikt op islamitische
scholen in Nederland.Ook zou de Amsterdamse moskee El Tawheed
een pamflet hebben verspreid dat zich afzet tegen
christelijke feestdagen. "Hoe kun je de feesten van
de vijand vieren net of het eigen feesten zijn?''
Bron : telegraaf.nlHaat wordt geleerd op islamitische scholen
quote:Vanavond in Nova:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:46 schreef wendy-tje het volgende:
Point taken.
[..]bron: frontpage.fok.nl
quote:In Barend en van Dorp:
Islamitisch onderwijs
Ondanks de conclusie van de onderwijsinspectie dat Islamitische scholen niet aanzetten tot haat, blijkt uit onderzoek van NOVA dat zes scholen nog steeds banden hebben met fundamentalistische stichtingen.
quote:Rijk Vlaanderen is in dit verband een persoon
Rijk Vlaanderen
docent in Amsterdam, over antisemitisme op zijn school
quote:Hehe, eindelijk! Met die 2-persoons cellen zou dat ook wel kunnen
Minister Donner:Voortaan hele straftijd uitzitten
DEN HAAG, 7 OKT. Minister Donner (Justitie) wil een einde maken aan het automatisme dat gedetineerden na het uitzitten van tweederde van hun straftijd al vrijkomen. In de toekomst moeten zij de gehele straf uitzitten.
Hele artikel: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1065502699528.html
quote:Heeft heeft zeker naar Matje geluisterd
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:51 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Hehe, eindelijk! Met die 2-persoons cellen zou dat ook wel kunnen
Maar vanwege de mogelijke predictie van haat dus.
quote:Is meneer Kozzmic eigenlijk voor harder straffen?
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Uit een oud topic...
[..]
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:53 schreef pberends het volgende:[..]
Is meneer Kozzmic eigenlijk voor harder straffen?
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:53 schreef pberends het volgende:[..]
Is meneer Kozzmic eigenlijk voor harder straffen?
quote:Beantwoordt dat je vraag??
Op dinsdag 15 april 2003 20:30 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben niet voor een versobering van het gevangenisleven, omdat ik vind dat de straf vooral het ontnemen van de vrijheid moet zijn. Ook in de gevangenis moet een persoon recht hebben op informatie, ontspanning en privacy. Met het oog op het laatste ben ik ook niet voor het plaatsen van 2 gevangenen op 1 cel, of in ieder geval niet bij langgestraften (> 1 jaar).Ik ben wel voor het afschaffen van het automatisme van strafkorting bij straffen voor bepaalde tijd. Ik vind dat een zeer onzinnige maatregel, waar slaat het in godsnaam op dat iemand die bijvoorbeeld 15 jaar krijgt na 10 jaar weer vrijkomt. Ik ben niet tegen strafkorting an sich, en ik zou er ook geen probleem mee hebben als in een enkel geval een gevangene vrijkomt na de helft van de straf te hebben uitgezeten.
Er mag wat mij betreft wel de mogelijkheid komen om iemand een langere tijdelijke straf te geven dan 20 jaar. Maar ik ben niet voor zwaarder straffen in zijn algemeenheid, straffen in Nederland zijn over het algemeen lang genoeg.
Modernisering van het strafsysteem
quote:Vrouwen die een tv lijstje bijhouden? Het moet niet veel gekker worden, dat doe ik ook namelijk
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:53 schreef wendy-tje het volgende:
Dank jullie wel, die discussie was ff weggezakt.
Nova staat dus voor vanavond op mijn lijstje.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:58 schreef Kozzmic het volgende:[..]
[..]Beantwoordt dat je vraag??
quote:Ja.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:56 schreef wendy-tje het volgende:
Jongens, help me even... klopt het dat in 1939 voor het eerst ministers van de toenmalige SDAP in het kabinet kwamen?
Ik ben nl een essay aan het schrijven...
quote:
Lange tijd was deelname van de SDAP aan een kabinet ondenkbaar. Enerzijds wees de SDAP tot de Eerste Wereldoorlog zelf samenwerking met andere (burgerlijke) partijen af. Anderzijds voelden de christelijke partijen niets voor een dergelijke samenwerking, omdat de SDAP als revolutionair en anti-christelijk werd beschouwd. In 1925 formuleerde de katholieke voorman Nolens de leer van de uiterste noodzaak: alleen in uiterste noodzaak zou de RKSP samen met de SDAP in een kabinet gaan zitten.Die 'uiterste noodzaak' ontstond in 1939 nadat het kabinet-Colijn IV ten val door een intern conflict was gevallen, en een door Colijn gevormd minderheidskabinet direct naar huis was gestuurd. De SDAP leverde in het tweede kabinet-De Geer Albarda en Van den Tempel als minister. Vanwege de dreigende oorlog moet dit kabinet als een noodkabinet worden gezien, waarbij de SDAP programmatisch slechts beperkt invloed kon uitoefenen.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g6yfgor6
quote:Ja, klopt. Zie hier: http://www.parlement.com/9291000/modules/g5nax4gk.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:56 schreef wendy-tje het volgende:
Jongens, help me even... klopt het dat in 1939 voor het eerst ministers van de toenmalige SDAP in het kabinet kwamen?
Ik ben nl een essay aan het schrijven...
quote:Nee, ik ben tegen de doodstraf.
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:00 schreef pberends het volgende:[..]
Maar ben je voor de doodstraf van een drie of meervoudige moordenaar?
Een uitgebreidere mening is denk ik wel ergens in één van deze topics terug te vinden.
Het onderwerp is trouwens de invloed van arbeiderspartijen op sociaal beleid
quote:Nou volgens mij is dat eerder iets typisch voor vrouwen
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:59 schreef pberends het volgende:[..]
Vrouwen die een tv lijstje bijhouden? Het moet niet veel gekker worden, dat doe ik ook namelijk
In dit topic verder over politiek:
quote:
Europarlement wil half miljard euro voor IrakBRUSSEL - De christen-democraten in het Europees Parlement willen volgend jaar een half miljard euro uittrekken voor de wederopbouw van Irak. Dinsdag wisten zij een meerderheid in de begrotingscommissie van het EP hiervoor te winnen.
VVD-europarlementariër Mulder, binnen het EP verantwoordelijk voor de onderhandelingen over de begroting van volgend jaar, noemt dit ,,volstrekt onrealistisch''. De christen-democratische EVP-fractie wil volgens Mulder ,,vooral een signaal afgeven aan de VS, dat zij toch solidair zijn als het gaat om Irak''. ,,Vooral de Duitse EVP-leden zitten hierachter, om de regerings-Schröder de voet dwars te zetten. Dat zal ze echter niet lukken. De lidstaten, die nog moeten instemmen met de begroting, gaan hier nooit mee akkoord'', aldus Mulder.De VVD'er zegt dat Irak momenteel ook helemaal geen hulp ter hoogte van 500 miljoen euro kan verwerken. In zijn voorstel is een vast bedrag van 30 miljoen euro voor Irak gereserveerd. Daarnaast kan Europa uit de reserve voor volgend jaar van 388 miljoen euro nog altijd geld voor de wederopbouw halen als er voldoende geschikte hulpplannen zijn.
Het voltallige EP moet over twee weken nog instemmen met de voorstellen voor de Europese begroting van 113 miljard euro voor volgend jaar. Als het parlement ook plenair vraagt om 500 miljoen euro voor Irak, moet Mulder gaan schuiven met andere bedragen op de begroting. Dat zal weer leiden tot een botsing met diverse lidstaten, die met het Europees Parlement samen het begrotingsprogramma moeten opstellen.
ANP
quote:Ook hier dan maar gefeliciteerd!
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:42 schreef Sidekick het volgende:
[Centraal] Sollicitatie-ellende, deel 2
In dit topic verder over politiek:
[..]
quote:Kun je me ook feliciteren in het Peter_Hoopman-topic?
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:49 schreef du_ke het volgende:[..]
Ook hier dan maar gefeliciteerd!
quote:Eerst dus (ongefundeerde) beschuldigingen doen, en daarna 'lekken'. Leuke raadsleden.
Vlaardingse raadsleden voor de rechterVLAARDINGEN - Twee Vlaardingse gemeenteraadsleden moeten zich 17 november voor de rechter verantwoorden voor schending van de geheimhoudingsplicht.
Burgemeester Bruinsma deed aangifte tegen de Leefbaar Vlaardingers Ten Have en Van der Raaf, omdat ze dit voorjaar informatie uit een vertrouwelijk rapport naar buiten zouden hebben gebracht. Bruinsma vindt dat vertrouwelijke informatie ook echt binnenskamers moet blijven, aldus een gemeentelijk woordvoerder.
Het rapport was het resultaat van een van de twee onderzoeken naar de beschuldiging van de raadsleden dat ambtenaren van de dienst Stadswerk bijklussen in de tijd van de baas en privé gebruik maken van materiaal van de gemeente. Twee onafhankelijke bureaus onderzochten de beschuldigingen. Beide vonden geen bewijs voor de aantijgingen.
ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |