De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
[POLslowchat] "Middle of the road"-topic -55-
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:27 schreef Sidekick het volgende:
Deze was eerder ja.
En wat waren de posts scores? Ik neem aan dat ik weer vrij hoog sta
quote:Ja.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:25 schreef pberends het volgende:[..]
Zoveel nog? Op 15 mei neem ik aan?
Winny de Jong had iets van 30000 stemmen en Cor Eberhard 1000.
Toch? Misschien nog ff nazoeken.
quote:Kwaliteit is waarschijnlijk ook een van de woorden waar je niet zo snel op kunt komen he! (In tegenestelling tot kwantiteit)
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:27 schreef pberends het volgende:En wat waren de posts scores? Ik neem aan dat ik weer vrij hoog sta
quote:Ik ga ook ff wat anders doen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jongens en meisjes, ik ga de hort op, doen jullie rustig aan en maak er wat feestelijks van met de smileys met dat vieze weer buiten!
En oh ja, geef je hond wat extra's, tis dierendag!
And i'm not going to spank my monkey today.
quote:In limburg schijnt de zon
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jongens en meisjes, ik ga de hort op, doen jullie rustig aan en maak er wat feestelijks van met de smileys met dat vieze weer buiten!
En oh ja, geef je hond wat extra's, tis dierendag!
De groeten aan de hond en ik ga er ook vandoor, heb een concert...
quote:Volgens mij was Wijnschenk als nummer 27 ofzo op de lijst in eerste instantie niet eens gekozen, maar kwam hij toch de Kamer in omdat een ander afzag van zijn zetel.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:28 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja.
quote:Ik zoek ff op wie nummer 26 was, want die is de schuldige voor alles wat Wijnschenk in de kamer heeft kunnen doen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Volgens mij was Wijnschenk als nummer 27 ofzo op de lijst in eerste instantie niet eens gekozen, maar kwam hij toch de Kamer in omdat een ander afzag van zijn zetel.
In het vorige topic waren er maar 11 verschillende mensen die erin hebben gepost. Het begint langzamerhand een eng kliekje te worden hier
quote:Zo Winny best veel toenderdtijd
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:28 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja.
quote:Hey die opmerking is nog nooit gemaakt
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:29 schreef Herostratos het volgende:[..]
Kwaliteit is waarschijnlijk ook een van de woorden waar je niet zo snel op kunt komen he! (In tegenestelling tot kwantiteit)
edit:
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 04-10-2003 18:19]
quote:Ik liquideer mijn tegenstanders graag
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
In het vorige topic waren er maar 11 verschillende mensen die erin hebben gepost. Het begint langzamerhand een eng kliekje te worden hier
Maar GG is nog steeds weg
quote:ALs we nu maar niet allemaal van die types als in California krijgen die hier nu makkelijk burgemeester denken te worden omdat ze apart van de partij worden gekozen ...
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:23 schreef pberends het volgende:
Op 2vandaag nu: gekozen burgemeester. Henk Westbroek wil burgemeester van Utrecht worden![]()
![]()
quote:Peperkoorn (7e op de lijst) en Fortuyn (1e op de lijst) zijn niet in de Kamer gekomen. De nummer 27 op de lijst (Geurts) zag ook af van zijn recht op een zetel waardoor de nummers 28 (Wijnschenk) en 29 in de Kamer kwamen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zoek ff op wie nummer 26 was, want die is de schuldige voor alles wat Wijnschenk in de kamer heeft kunnen doen.
Op het lijstje van meeste stemmen stond Wijnschenk overigens 18e met 877 stemmen. Dat waren er meer dan Eerdmans (701 stemmen) en Van As (652). Het minste aantal stemmen was voor dammer Harm Wiersma (185 stemmen).
http://www.nrc.nl/denhaag/personen/
quote:Hoe sneller een topic vol raakt en hoe meer onzin er gepost wordt, hoe minder users zin hebben zich met deze inteeltdiscussie zich te bemoeien.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 04-10-2003 18:39]
quote:Idd, bedankt D66 hiervoor maar
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:31 schreef Lynneke het volgende:[..]
ALs we nu maar niet allemaal van die types als in California krijgen die hier nu makkelijk burgemeester denken te worden omdat ze apart van de partij worden gekozen ...
quote:Raar dat er nog zoveel mensen op Melkert stemden. Stem dan op Bos of Jeltje.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:37 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Peperkoorn (7e op de lijst) en Fortuyn (1e op de lijst) zijn niet in de Kamer gekomen. De nummer 27 op de lijst (Geurts) zag ook af van zijn recht op een zetel waardoor de nummers 28 (Wijnschenk) en 29 in de Kamer kwamen.
Op het lijstje van meeste stemmen stond Wijnschenk overigens 18e met 877 stemmen. Dat waren er meer dan Eerdmans (701 stemmen) en Van As (652). Het minste aantal stemmen was voor dammer Harm Wiersma (185 stemmen).
http://www.nrc.nl/denhaag/personen/
[..]Hoe sneller een topic vol raakt en hoe meer onzin er gepost wordt, hoe minder users zin hebben zich met deze inteeltdiscussie zich te bemoeien.
quote:Bron
Bos wil rechtstreeks gekozen burgemeesterTILBURG (ANP) - PvdA-leider Bos heeft zijn partijgenoten zaterdag opgeroepen ,,mee te denken'' over een door de bevolking gekozen burgemeester. Bos vindt dat er goede argumenten zijn om af te stappen van het idee dat de burgemeester door de gemeenteraad gekozen moet worden.
Dat stond in het verkiezingsprogramma van de partij. Bos zei dat in een toespraak voor lokale PvdA-bestuurders in Tilburg. Hij reageerde op een wetsvoorstel dat minister De Graaf van Bestuurlijke Vernieuwing een week geleden presenteerde om te komen tot een rechtstreeks gekozen burgemeester in 2006.Volgens Bos kan de PvdA beter meedoen aan de discussie over het wetsvoorstel dan aan haar aanvankelijke voorkeur voor een door de raad gekozen burgemeester blijven vasthouden. ,,De trein loopt: plaatsen we ons buiten de discussie of spelen we een rol?''
Kritiek
Maar Bos heeft wel scherpe kritiek op het plan van de D66-minister. Hij spreekt zelfs van ,,een fopburgemeester''. Volgens de PvdA-leider heeft de burgemeester in het plan van De Graaf te weinig invloed. Ook is de relatie tussen burgemeester en wethouders en gemeenteraad niet goed geregeld. Bos vindt dat het kiezen van een burgemeester alleen zin heeft als die een eigen takenpakket en budget heeft, waarop hij door de kiezer afgerekend kan worden.
CDA-fractieleider Verhagen wil niet dat alle burgemeesters in 2006 ontslagen worden om burgemeestersverkiezingen mogelijk te maken. Verhagen vindt dat de huidige burgemeesters eerst hun termijn moeten uitdienen. Daarna kan hun opvolger door de bevolking worden gekozen. Verhagen zei dat zaterdag voor de VARA-radio.
quote:
SGP (2 zetels, 163.562 stemmen)
Kamerlid
leeftijd, woonplaats (plaats op kandidatenlijst) stemmen
1
van der Vlies, B.J. (Bas)
59, Maartensdijk (1) 147.030
quote:Lijst Veldhoen had nog meer! Meesterlijk!
Republikeinse Volkspartij 63 stemmen
quote:Staat al in het burgemeester-topic.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
quote:Ik heb toen ook op Melkert gestemd. Omdat ik al die kritiek op Melkert qua charisme niet terecht vond. Ik wilde voor de inhoud stemmen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:42 schreef pberends het volgende:Raar dat er nog zoveel mensen op Melkert stemden. Stem dan op Bos of Jeltje.
Ik heb bij de vorige verkiezingen ook niet Bos gestemd, omdat ik dan het verwijt zou kunnen krijgen dat ik vanwege zijn charisme zou hebben gestemd. Daarom Jeltje
. Goede kamervoorzitster, iemand met gevoel voor verantwoordelijkheid en inhoud.
quote:Het gaat lekker daar.
Politie zet traangas in tegen demonstranten EU-topROME - De oproerpolitie in Rome heeft zaterdag traangas gebruikt tegen demonstranten die probeerden door het veiligheidskordon te breken rond het centrum waar de regeringsleiders van de EU bijeen zijn. Zij sloeg de betogers met de wapenstok uiteen.
Enkele actievoerders raakten licht gewond. De politie verrichtte een aantal arrestaties. Volgens de organisatoren van de anti-globalistische betogingen doen er zeker 100.000 mensen mee aan de demonstranties in Rome.
Eerder zaterdag staken betogers auto's in brand en gooiden winkelruiten in. Dit gebeurde ver van de plaats waar de EU-top wordt gehouden. Vooral het centrum van Rome, zoals de buurt rond de Sint-Paulusbasiliek en de winkelstraat Via del Corso moesten het ontgelden.
De politie arresteerde meer dan twintig personen die zich uit de voeten wilden maken. Enkele honderden mensen demonstreerden zaterdagochtend voor het kantoor van de Italiaanse premier Berlusconi en gooiden toiletpapier naar het gebouw.
De autoriteiten hebben bijna 10.000 politiemensen ingezet om de orde in de hoofdstad te bewaren. Voor de Italiaanse regering liggen de ongeregeldheden in Genua twee jaar geleden tijdens de G8-ontmoeting nog vers in het geheugen. Daarbij schoot een jonge agent een demonstrant dood.
ANP
Misschien een hele foute vraag, maar zou dit nu vallen onder links- of onder rechts-geweld?
quote:En nog een bericht:
Protest uitslag Turkse verkiezingen verworpenANKARA - De Turkse centrale kiescommissie heeft zaterdag alle protesten tegen de uitslag van de parlementsverkiezingen van vorig jaar verworpen. Bij de stembusgang in november kwam de Partij voor Recht en Ontwikkeling (AKP) van Erdogan als grote winnaar uit de bus.
Tegenstanders verklaarden echter dat er onregelmatigheden hadden plaatsgehad bij de verkiezingen en wilden dat de uitslagen ongeldig werden verklaard. Die bezwaren zijn nu van tafel geveegd, aldus het Turkse persbureau Anatolië.
ANP
quote:
Wijn vangt bot bij Bolkestein over BTWDEN HAAG - Een gesprek van staatssecretaris Wijn van Financiën met eurocommissaris Bolkestein maandag over het lage BTW-tarief voor kleermakers, kappers, schoenmakers en fietsenmakers heeft niets opgeleverd. Wijn liet dat donderdag weten in de Tweede Kamer.
Bolkestein wil een einde maken aan een experiment waarbij kleine dienstverleners een laag BTW-tarief mogen hanteren. Hij wil de BTW-tarieven in de EU zo veel mogelijk gelijktrekken en het systeem van uitzonderingen vereenvoudigen.
Nederland wil dat het experiment wordt voorgezet omdat het goed zou zijn voor de werkgelegenheid maar Bolkestein gelooft daar niet in. Volgens hem stoppen de kappers en rijwielherstellers het betalstingvoordeeltje in eigen zak.
Nederland kan het plan van de Europese Commissie om het experiment per 1 januari stop te zetten alleen nog tegenhouden als de overige veertien EU-lidstaten dat ook willen. Maar daarop bestaat weinig kans. Tijdens een bijeenkomst van EU-ministers in het Italiaanse Stresa vorig jaar bleek dat de Scandinavische landen, Duitsland en Oostenrijk niets voelen voor voortzetting van het experiment.
Als de BTW voor schoenmakers, kappers en dergelijke volgend jaar van 6 naar 19 procent gaat, levert dat de Nederlandse schatkist 300 miljoen euro extra op.
ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |