quote:Jammer dat het merendeel van de bewoners zich lijkt te schikken in het einde van dit kraakpand.
woensdag 1 oktober 2003DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil nog niet zeggen of en zo ja wanneer het krakerspand De Blauwe Aanslag wordt ontruimd. Hoogstwaarschijnlijk gebeurt de ontruiming nog niet in de nacht van woensdag op donderdag, omdat de rechter vrijdag pas uitspraak doet of het pand ook gesloopt mag worden. Het pand zou eigenlijk vandaag leeg opgeleverd moeten worden. Maar een kleine groep krakers weigert te vertrekken en zit nog steeds in het pand.De krakers die het pand inmiddels hebben verlaten slapen voorlopig in tenten, omdat hun nieuwe onderkomen nog niet bewoonbaar is. Het is de bedoeling dat zij uiteindelijk hun intrek nemen in een monumentaal schoolgebouw aan de Waldeck Pyrmontkade.
De Blauwe Aanslag zal worden gesloopt om plaats te maken voor de nieuwe randweg om het centrum van Den Haag. Tot op het laatste moment probeerden de krakers uitzetting te voorkomen. Het voormalige belastingkantoor werd al in 1980 gekraakt.
Om op de hoogte te blijven kun je altijd afstemmen op http://www2.radiotonka.nl/
Zend live vanuit de Blauwe aanslag.
quote:Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Op donderdag 2 oktober 2003 09:25 schreef Kaalhei het volgende:
druit knuppelen die krakers
quote:Waarom is dit het probleem van de gemeente? Kunnen jullie niet net als alle andere nederlanders jullie eigen woonruimte regelen? Dat lelijke kutgebouw had al jaren weggemoeten, die ringweg moet er komen, sterker nog, die had er al moeten zijn.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:20 schreef Diverse_Reality het volgende:
Die zogenaamde steun van de gemeente om een nieuw pand te vinden stelt niet veel voor, in dat nieuwe pand kunnen ook maar een klein aantal mensen terecht.
[Dit bericht is gewijzigd door Mac11 op 02-10-2003 09:35]
quote:allemaal eigenbelang.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:32 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
Ik vind dat mij geld voor betere zaken gespendeerd moet worden.
quote:Dat hebben ze toch ook gedaan?
Op donderdag 2 oktober 2003 09:33 schreef err het volgende:Kunnen jullie niet net als alle andere nederlanders jullie eigen woonruimte regelen?
quote:O ja, zoals koken voor een zo laag mogelijk bedrag en iedereen mag langskomen?
Op donderdag 2 oktober 2003 09:34 schreef err het volgende:[..]
allemaal eigenbelang.
quote:Ze betalen gas, water en electra zelf. Ook hebben ze het pand opgeknapt.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:37 schreef Mac11 het volgende:
Activiteiten?, waar valt dat onder dan?
Drugs/drank/lekker niet werken maar wel wonen/beetje in die hallen schijten en pissen daar(waarschijnlijk gewoon over de buurman)/stroomaftappen/wateraftappen.Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
quote:Ik vind kraakinitiatieven over het algemeen wel goed. Maar op het moment dat er een andere bestemming wordt gevonden voor een pand of het terrein waar het pand staat dan zouden de krakers simpelweg moeten vertrekken, zonder aanspraak te kunnen maken op vervangende ruimte, zoals hier wel is gebeurd. De gemeente Den Haag is wat dat betreft nog veel te goed geweest.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:32 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Eventueel zouden de krakers kunnen onderhandelen over aankoop van het pand waarin ze zitten, maar als de gemeente duidelijk andere plannen heeft dan is het jammer dan, en wegwezen. Dat is waar je aan begint als je kiest voor kraken.
Een achtergrondartikel over de Blauwe Aanslag: http://web.inter.nl.net/users/sf/blau/homoludens.html
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 02-10-2003 09:43]
quote:Idd maar dan wel op een illegale manier
Op donderdag 2 oktober 2003 09:38 schreef robh het volgende:Dat hebben ze toch ook gedaan?
Maar illegale praktijken blijven altijd hetzelfde, wees blij dat ze daar al zo lang hebben gezeten.
quote:Oi ik had iets anders in gedachten, opzich wel een super mooie opzet dus wel respect voor die mensen dat ze nog een leven proberen te krijgen.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:40 schreef Diverse_Reality het volgende:Ze betalen gas, water en electra zelf. Ook hebben ze het pand opgeknapt.
quote:Kraken is legaal.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:42 schreef Mac11 het volgende:Idd maar dan wel op een illegale manier
.
quote:ja, belachelijk hè!
Op donderdag 2 oktober 2003 09:45 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Kraken is legaal.
[Dit bericht is gewijzigd door ixion op 02-10-2003 09:49]
quote:Blijven zitten als er concrete plannen zijn niet is namelijk geen legaal kraken meer.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:45 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Kraken is legaal.
quote:Inderdaad, door een pand toe te eigenen en vervolgens jarenlang misbruik van de goedheid van de gemeente maken.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:38 schreef robh het volgende:[..]
Dat hebben ze toch ook gedaan?
quote:Neeneeneenee
Op donderdag 2 oktober 2003 09:37 schreef Mac11 het volgende:
Activiteiten?, waar valt dat onder dan?
Drugs/drank/lekker niet werken maar wel wonen/beetje in die hallen schijten en pissen daar(waarschijnlijk gewoon over de buurman)/stroomaftappen/wateraftappen.Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
Alles word door de bewoners zelf betaald. Water, gas & licht.
Of dat nou betaald word door een baan of een uitkering dat doet er niet toe. De bewoners hebben daar een restaurant opgezet waar overigens nog bijzonder smakelijk gekookt wordt. Het zijn geen inboorlingen hoor.
Ik denk ook niet dat je door in de gang te schijten het pand 25 jaar bewoonbaar houd
quote:Het lijkt Vitesse wel
Op donderdag 2 oktober 2003 09:50 schreef err het volgende:Inderdaad, door een pand toe te eigenen en vervolgens jarenlang misbruik van de goedheid van de gemeente maken.
Maar er komt nu een eind aan, geen probleem toch?
Als Den Haag eerder die weg daar had willen hebben hadden ze het eerder ontruimd lijkt me..
quote:De mensen die in dat pand komen hebben de Blauwe al verlaten.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:44 schreef SONIC het volgende:
Het pand wordt toch wel ontruimt. Ik vind trouwens wel dat ze ff hadden kunnen wachten tot het pand aan de WP kade klaar was.
quote:Ja dat had ik ook begrepen.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:56 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
De mensen die in dat pand komen hebben de Blauwe al verlaten.
quote:Zeker, dat ben ik met je eens.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:02 schreef SONIC het volgende:[..]
Ja dat had ik ook begrepen.
Ik vind alleen dat de gemeente ze nog wel wat tijd had mogen geven totdat het nieuwe pand klaar was.
quote:
donderdag 2 oktober 2003DEN HAAG - De Mobiele Eenheid kan op een typisch krakersonthaal rekenen als het krakerspand de Blauwe Aanslag wordt ontruimd. Dat zegt een sympathisant van de krakers die nog in het pand bivakkeren. Volgens de sympathisant zal het er ouderwets heftig aan toe gaan bij
de ontruiming. Een onbekend aantal krakers heeft de toegangsdeuren van het pand gebarricadeerd. Zij weigeren het pand te verlaten en negeren daarmee een uitspraak van de rechter. Gemeentemedewerkers werd de toegang tot het pand geweigerd toen zij in de nacht van dinsdag op woensdag wilden controleren of het pand leeg was. De gemeente Den Haag wilde woensdag nog niet zeggen of er tot ontruiming wordt overgegaan. De bestuursrechter doet vrijdag nog
uitspraak of het pand ook mag worden gesloopt.
liepen jullie niet eerst van de daken te schreeuwen dat het allemaal geweldloos zou gaan verlopen?
Allerlei olijke koppen in de Haagsche Courant; geen woede maar een biertje en dat soort onzin.
Ik hoop dat die krakers lens getimmerd worden.
-edit:
quote:
Een demonstratie van een handjevol opgetrommelde buurtbewoners en sympathisanten. Snoeiharde muziek op straat. Relaxed een biertje drinken op de stoep. Zo gaat kraakpand De Blauwe Aanslag zijn ontruiming van 1 oktober tegemoet.
[...]
Boogert benadrukt dat intern een geweldloze ontruiming is afgesproken. "We proberen het op een zo galant mogelijke manier te doen, maar gaan niet vrijwillig. Barricaden? Niks is nog duidelijk. Het is de taak van de politie om ons eruit te krijgen. Ook vanuit andere steden is er belangstelling. Ik heb nog geen geluiden gehoord van: 'Dan gaan we rellen'. Dat zou publicitair gezien alleen maar schade opleveren. Maar je moet wel rekening houden met emoties. Je blijft een risico houden dat mensen over de rooie gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 02-10-2003 10:46]
quote:Hallo,
Op donderdag 2 oktober 2003 10:40 schreef err het volgende:![]()
liepen jullie
quote:jullie krakers dan. Of mag ik die conclusie niet trekken aan de hand van je icoon en titel?
Op donderdag 2 oktober 2003 10:46 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Hallo,
. Ik zit hier lekker knus bij de kachel in Friesland.
quote:Je mag me een kraker noemen hoor, maar die in een huurwoning zit.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:48 schreef err het volgende:[..]
jullie krakers dan. Of mag ik die conclusie niet trekken aan de hand van je icoon en titel?
quote:Nee? De hele dag uit je neus zitten te vreten in een pand dat niet eens van jou is, is inderdaad helemaal niet werkschuw.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:49 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Je mag me een kraker noemen hoor, maar die in een huurwoning zit.
.
Werkschuw heeft ook zeker niks met kraken te maken.
Stel ongemanierde asociale neanderthalers zijn het. Niets meer, niets minder.
quote:Kraken en al dan niet een baan hebben heeft weinig met elkaar te maken.
Op donderdag 2 oktober 2003 23:16 schreef Likud_NL het volgende:
Nee? De hele dag uit je neus zitten te vreten in een pand dat niet eens van jou is, is inderdaad helemaal niet werkschuw.Stel ongemanierde asociale neanderthalers zijn het. Niets meer, niets minder.
quote:Kraken en een baan hebben passen inderdaad niet bij elkaar!
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:05 schreef k_man het volgende:[..]
Kraken en al dan niet een baan hebben heeft weinig met elkaar te maken.
quote:Gatsie, wat doe je weer genuanceerd
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:05 schreef k_man het volgende:[..]
Kraken en al dan niet een baan hebben heeft weinig met elkaar te maken.
Maar desalniettemin wel correct. Ik ken genoeg mensen die in een kraakpand wonen (of gewoond hebben) en gewoon een baan hebben. Zo is ook het relschoppen bij ontruimingen echt niet iets wat alle krakers doen.
De meesten kraken een pand om een combinatie van redenen. Meestal als protest om de ridicuul hoge huur- en koopprijzen of als protest tegen het gebruik van panden voor speculatie in plaats van huisvesting. Daarnaast kraken ze ook alleen wanneer dat wettelijk is toegestaan. Wanneer er een duidelijke bestemming voor een pand is, en ze daarom moeten vertreken (al dan niet na een uitspraak van een rechter) dan vertrekken ze ook gewoon. Zonder herrie, zonder gezeik. Daarnaast doen de meeste "grote" kraakpanden en bijbehorende bewegingen ook regelmatig pogingen om over te gaan tot (collectieve) koop van het betreffende pand, en worden de kosten voor nuts-voorzieningen als gas, water en electra gewoon netjes betaald. Kijk bijvoorbeeld naar kraakpand 'Burgers' in de voormalige Burgers fabriek te Eindhoven. Dat is jarenlang een "echt" kraakpand geweest, zonder dat het echt overlast veroorzaakte, en het is een aantal jaren terug door de al eerder opgerichte (kraak)vereninging Burgers aangekocht.
Maar zoals altijd, en zoals in vrijwel elke aan te wijzen 'groep', zitten er ook onder krakers een groep lui die gewoon uit zijn op het veroorzaken van problemen. En dat zijn de lui die je bij de rellen ziet, en waarvoor de ME moet komen opdraven om ze een pand uit te schoppen.
Wat geheel terecht is. Maar met krakers die binnen de wet opereren, is doorgaans niets mis.
Van de week stonden ze nog met ze allen ongewassen buiten te protesteren met gele mailliots aan.
DEN HAAG - Verschillende ME pelotons hebben zich rondom het Haagse kraakpand de Blauwe Aanslag geschaard. Op het dak van het pand staan diverse krakers die voorwerpen naar beneden gooien. De ME heeft alle toegangswegen afgesloten.
Er heerst een grimmige sfeer rondom het pand. Diverse sympathisanten zijn vanuit de stad naar de krakers getrokken en verschuilen zich onder de toeschouwers. De politie heeft inmiddels zeker twee arrestaties verricht.
De bestuursrechter bepaalde vrijdagochtend dat het krakersbolwerk mag worden gesloopt. Een tweede rechter gaf te kennen dat de gemeente mocht overgaan tot ontruiming.
Een relatief kleine groep krakers heeft enkele dagen geleden gemeld niet zomaar te zullen wijken. Zij lijken op een confrontatie aan te sturen. Een deel van het Openbaar Vervoer is stilgelegd, omdat veel sympathisanten zich per tram lieten vervoeren naar het pand.
TV west.
Aan de ene kant vind ik dat de krakers gewoon weg moeten aangezien ze nu gewoon alle mogelijk procedures hebben verloren. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een prachtig gebouw waar tal van activiteiten plaatsvinden. Toch denk ik dat we nu op een punt aanbeland zijn waar de wet gevolgd moet worden.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 09:25 schreef Kaalhei het volgende:
druit knuppelen die krakers
Stond een kwartier te wachten op een tram door die idioten.
quote:Man, dat artikel 12 gemeente is al LAAAAANG afgeschafd man! En wat heeft DAT er in godsnaam mee te maken?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:40 schreef Diverse_Reality het volgende:
Te dom voor woorden die politie strategie, Den Haag is niet voor niets artikel 12 gemeente...
Dit hadden ze al maanden kunnen zien aankomen.
Eruit met die sukkels in dat gebouw. Iedereen moet betalen voor zijn woonruimte, ik ook. Dus zij ook.
quote:Nee, dat zijn geen supporters. Dat zijn hooligans
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:50 schreef Diverse_Reality het volgende:
ADO den Haag schijnt zich er nu ook mee te bemoeien, ze hebben vrienden en supporters in de Blauwe zitten.
Maar goed, dit is natuurlijk weer te triest voor wooren. Kraken OK, zolang dat inderdaad wettelijk is toegestaan. Maar heeft de rechter bepaald dat je er uit moet, dan heb je gewoon je boeltje te pakken. Sim-pel.
quote:Waarom? Als de kans groot is dat er daarna niks met het pand gebeurt, dat het blijft leegstaan enz. Dat poldergekraak, daar heb ik niks mee. Als prachtige panden staan te verkrotten omdat huisjesmelkers te beroerd zijn er in te investeren, is het goed dat anderen er zorg voor dragen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Nee, dat zijn geen supporters. Dat zijn hooligans
!
Maar goed, dit is natuurlijk weer te triest voor wooren. Kraken OK, zolang dat inderdaad wettelijk is toegestaan. Maar heeft de rechter bepaald dat je er uit moet, dan heb je gewoon je boeltje te pakken. Sim-pel.
Een aantal straten zijn met zachte hand ontruimd, en er is een soort vloeistof op een aantal straten gegooid.
Ze hebben trouwens ook de kraanmachinist een tijdje vastgehouden. .
quote:Maar dat is hier niet het geval. Het pand wordt gesloopt. Een rechter geeft geen bevel tot ontruiming als er geen duidelijk plan voorhanden is met een gebouw.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:46 schreef Coone het volgende:[..]
Waarom? Als de kans groot is dat er daarna niks met het pand gebeurt, dat het blijft leegstaan enz.
quote:Dit is nou niet wat je noemt 'een prachtig pand'. Dat soort gebouwen zijn er in de grote steden duizenden te vinden. Daarnaast, afgaande op de foto hierboven, ziet het er ook niet uit of het serieus onderhouden is door de bewoners.
Dat poldergekraak, daar heb ik niks mee. Als prachtige panden staan te verkrotten omdat huisjesmelkers te beroerd zijn er in te investeren, is het goed dat anderen er zorg voor dragen.
quote:De Blauwe Aanslag staat al een eeuwigheid op de kaart om gesloopt te worden. Alle gebouwen ernaast (behalve de nieuwbouw uiteraard) zijn al gesloopt. Dat gebouw gaat tegen de vlakte, en terecht, het is een oude verotte bouwval.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:46 schreef Coone het volgende:[..]
Waarom? Als de kans groot is dat er daarna niks met het pand gebeurt, dat het blijft leegstaan enz. Dat poldergekraak, daar heb ik niks mee. Als prachtige panden staan te verkrotten omdat huisjesmelkers te beroerd zijn er in te investeren, is het goed dat anderen er zorg voor dragen.
ME is nu druk bezig met ontruimen, een aantal punkers hebben binnen goede barricades opgeworpen.
quote:Agree wat dit pand betreft. Ik had jouw post in wat bredere zin opgevat. Over kraken en rechters in het algemeen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar dat is hier niet het geval. Het pand wordt gesloopt. Een rechter geeft geen bevel tot ontruiming als er geen duidelijk plan voorhanden is met een gebouw.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:27 schreef Diverse_Reality het volgende:
ME is nu druk bezig met ontruimen, een aantal punkers hebben binnen goede barricades opgeworpen.
quote:Ja en de kosten van het ontruimen verhalen op de krakers.
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:28 schreef tvlxd het volgende:
Als ze weg moeten, moeten ze weg. Het is niet van hen, maar van iemand anders, en die wil het nu slopen. Simpel.
quote:het wordt eens tijd dat er geweld gebruikt mag worden tegen dit soort uitwassen van extreem vrijheidsdenken. Deze zeik kost de maatschappij te veel geld en ongemak. je kan we zeggen dat die lui in de Blauwe Aanslag goede dingen deden voor de maatschappij, maar ik vermoed dat het gewoon weer een drugspand was. het smijten van zooi naar voorbijgangers en het optrekken van baricade's terwijl het gebouw op laste van een verordening ontruimd moet worden zegt mij alweer genoeg... lekker rellen maar, maar dan moet je ook niet janken als je een ME-knuppel op je koppie krijgt!
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:27 schreef Diverse_Reality het volgende:
Maar niet zonder slag of stoot!ME is nu druk bezig met ontruimen, een aantal punkers hebben binnen goede barricades opgeworpen.
quote:Banden met de Colobiaanse mafia waarschijnlijk.
Op zaterdag 4 oktober 2003 07:51 schreef ixion het volgende:
maar ik vermoed dat het gewoon weer een drugspand was.
Kraakpanden zijn echt geen drugspanden. Ald dat milieu je tegenstaat, akkoord. Maar kom dan met terechte beschuldigingen.
They are a waste of money!
quote:23 jaar een groot gebouw leeg laten staan is een goede investering wou je zeggen? De krakers die voortijdig zijn weggegaan omdat hun dat is gevraagd daar heb ik absoluut geen moeite mee, wel met die paar achterblijvers + sympathisanten, dat is in mijn ogen tuig.
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:30 schreef frankthetank het volgende:
Oprotten met die teringlui in dat gebouw... sluit ze maar op in de bajes, ruimte zatThey are a waste of money!
quote:*aansluit
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:41 schreef Re het volgende:[..]
23 jaar een groot gebouw leeg laten staan is een goede investering wou je zeggen? De krakers die voortijdig zijn weggegaan omdat hun dat is gevraagd daar heb ik absoluut geen moeite mee, wel met die paar achterblijvers + sympathisanten, dat is in mijn ogen tuig.
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 07:11 schreef Captain_Chaos het volgende:*niks zegt
Het is maar hopen dat de vergunningen en verbouwingen goedkomen in het nieuwe pand, zodat deze stroom niet verloren gaat.
quote:die illegale feestjes waren idd leuk, maar deze werden georganiseerd door externen en had dus wenig van doen met de bewoners. Is dus ook niet iets waarvoor zij credits verdienen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Er is een gigantisch aantal feesten georganiseerd in de Blauwe Aanslag. Tot grote vreugde van een deel van de jeugdger hagenaars.
Dat is absoluut een gigantische toevoeging voor Den Haag als uitgaansstad (geweest).
quote:die feestjes waren allang niet meer illegaal, maargoed...ben dr vannacht nog wezen kijken, Laatste foto gemaakt
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:46 schreef err het volgende:
die illegale feestjes waren idd leuk, maar deze werden georganiseerd door externen en had dus wenig van doen met de bewoners. Is dus ook niet iets waarvoor zij credits verdienen.
en dat trouwens weghalen voor een verbreding van een weg, Komop zeg, ik rijd er elke dag langs en zo druk isset echt niet! Die gracht aan de andere kant hadden ze van mij part voor de helft droog kunnen leggen. Wat een onzin
quote:dat smerige gebouw ga je toch niet uit sentiment laten staan?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:57 schreef Ska-te het volgende:[..]
die feestjes waren allang niet meer illegaal, maargoed...ben dr vannacht nog wezen kijken, Laatste foto gemaakt
het doet me echt wel wat dat de blauwe weggaat, ookal krijgen ze dat nieuwe pand, het had allemaal anders gekunten dat trouwens weghalen voor een verbreding van een weg, Komop zeg, ik rijd er elke dag langs en zo druk isset echt niet! Die gracht aan de andere kant hadden ze van mij part voor de helft droog kunnen leggen. Wat een onzin
quote:Wat blaat je?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:46 schreef err het volgende:[..]
die illegale feestjes waren idd leuk, maar deze werden georganiseerd door externen en had dus wenig van doen met de bewoners. Is dus ook niet iets waarvoor zij credits verdienen.
ER WAREN FEESTEN IN DAT GEBOUW, daar gaat het om. En die locatie is nu passee. Ja.
Waar het dus om gaat is dat ik hoop dat eenzelfde initiatief in de nieuwe locatie gaat lukken.
Het zou een gemis zijn voor Den Haag als die feesten niet terugkomen. Dan kan je echt bijna alleen nog maar naar die commerciele troep.
quote:ach er wordt heus wel weer een andere locatie gevonden, misschien idd wel het nieuwe pand aan de WPK. Maar nogmaals, feestjes of geen feestjes, ben blij dat het weg is.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:26 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
Wat blaat je?
ER WAREN FEESTEN IN DAT GEBOUW, daar gaat het om. En die locatie is nu passee. Ja.
Waar het dus om gaat is dat ik hoop dat eenzelfde initiatief in de nieuwe locatie gaat lukken.
Het zou een gemis zijn voor Den Haag als die feesten niet terugkomen. Dan kan je echt bijna alleen nog maar naar die commerciele troep.
quote:"culturele broedplaats" heet zoiets in gemeentelijke termen. En het is kwalijk dat het zo moet lopen, aangezien dus de verbouwing nog niet af is. En omdat de vergunningen nog niet rond zijn, voor het nieuwe pand.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:31 schreef err het volgende:[..]
ach er wordt heus wel weer een andere locatie gevonden, misschien idd wel het nieuwe pand aan de WPK. Maar nogmaals, feestjes of geen feestjes, ben blij dat het weg is.
Maar wat is jou in godsnaam aangedaan dat jij er zo blij mee bent...
quote:omdat ik mijn buik vol heb van die alternatieve niksnutten die de hoognodige modernisering van het centrum al jarenlang dwarsliggen en ondanks het poeslieve gedoogbeleid van de gemeent èn na het in ontvangst nemen van een gloednieuwe locatie nog menen te moeten rellen met de politie wat mij m'n belastingcenten kost.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:46 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
"culturele broedplaats" heet zoiets in gemeentelijke termen. En het is kwalijk dat het zo moet lopen, aangezien dus de verbouwing nog niet af is. En omdat de vergunningen nog niet rond zijn, voor het nieuwe pand.
Maar wat is jou in godsnaam aangedaan dat jij er zo blij mee bent...
quote:Allemaal illegale kutfeestjes. Ik houd echt niet van die vieze krakersplees en gasten met jassen die onder de zeik zitten
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Er is een gigantisch aantal feesten georganiseerd in de Blauwe Aanslag. Tot grote vreugde van een deel van de jeugdger hagenaars.
Dat is absoluut een gigantische toevoeging voor Den Haag als uitgaansstad (geweest).Het is maar hopen dat de vergunningen en verbouwingen goedkomen in het nieuwe pand, zodat deze stroom niet verloren gaat.
quote:Altijd makkelijk sos en LSD scoren daar hoor.
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:26 schreef Coone het volgende:
Kraakpanden zijn echt geen drugspanden.
quote:En je schrijft net dat je er niet graag komt
Op zaterdag 4 oktober 2003 21:04 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Altijd makkelijk sos en LSD scoren daar hoor.
De Poolse minister van Defensie zegt dat de soldaten de inscriptie 2003 op de raketten onjuist geïnterpreteerd hebben. Dat kan net zo goed het jaar zijn tot wanneer de raketten gebruikt kunnen worden, gaf Szmajdzinski toe. De mededeling was buiten hem om gedaan.
Frankrijk liet direct na de Poolse bekendmaking weten dat de Roland 3- raketten al vijftien jaar niet meer worden geproduceerd.
quote:Dat schrijft de advocaat van Kazaa, Christiaan Alberdingk Thijm, op het weblog van zijn advocatenkantoor. Hij baseert zich daarbij op een 43 pagina's tellend advies van de advocaat generaal bij de Hoge Raad.
Op zondag 5 oktober 2003 21:07 schreef Chadi het volgende:
Polen heeft Frankrijk excuses aangeboden voor de melding dat Poolse troepen vrijdag in Irak 4 Franse luchtdoelraketten hebben gevonden die nog dit jaar gefabriceerd zijn.De Poolse minister van Defensie zegt dat de soldaten de inscriptie 2003 op de raketten onjuist geïnterpreteerd hebben. Dat kan net zo goed het jaar zijn tot wanneer de raketten gebruikt kunnen worden, gaf Szmajdzinski toe. De mededeling was buiten hem om gedaan.
Frankrijk liet direct na de Poolse bekendmaking weten dat de Roland 3- raketten al vijftien jaar niet meer worden geproduceerd.
De advocaat generaal adviseert de hoogste Nederlandse rechtsorgaan om het cassatieverzoek van Buma/Stemra in de Kazaa-zaak te verwerpen. Hij schrijft dat rechters voorzichtig moeten zijn met het verbieden van technische vernieuwingen, ook al kunnen die 'ten koste gaan van bepaalde beroepsgroepen of bedrijfstakken'.
quote:Politiemensen zagen enkele opgevoerde auto's in de richting van het industrieterrein rijden. Daar bleek zich een grote menigte te hebben verzameld, die kennelijk van plan was een straatrace te houden.
Op zondag 5 oktober 2003 21:08 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat schrijft de advocaat van Kazaa, Christiaan Alberdingk Thijm, op het weblog van zijn advocatenkantoor. Hij baseert zich daarbij op een 43 pagina's tellend advies van de advocaat generaal bij de Hoge Raad.
De advocaat generaal adviseert de hoogste Nederlandse rechtsorgaan om het cassatieverzoek van Buma/Stemra in de Kazaa-zaak te verwerpen. Hij schrijft dat rechters voorzichtig moeten zijn met het verbieden van technische vernieuwingen, ook al kunnen die 'ten koste gaan van bepaalde beroepsgroepen of bedrijfstakken'.
De politie stuurde tien surveillancewagens naar de omgeving van Kellen. De politiemensen hebben alle activiteiten intensief in de gaten gehouden. Na ongeveer een half uur waren alle auto's vertrokken.
Eruit met dat tuig, te belachelijk dat dit kan. Even het zotste voorbeeld: 'Zodra je een stoel, tafel en bed neerzet ín een kraakpand heb je huisvrede gesticht en mag de politie niet meer zonder bevel het pand binnen.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |