Nu ben ik dus ook uitgenodigd en 't leek me een leuke mogelijkheid om ook eens iets verder dan tunesie te komen.
De bruiloft zal 1 week duren, en dit vind allemaal plaats in mendoza in eind februari.
Omdat ik dan toch in argentinie ben, wil ik er graag nog een vakantietje achteraan plakken, anders is het ook zo zonde van het (dure) ticket.
Ik kan dus maximaal 10 dagen (i.v.m. school en werk) nog ergens daar in de buurt naar toegaan.
Ik had zelf gedacht aan:
- Bueanos aires
- Puerto Iguazu
- El Calafate of Ushuaia
Op de eerste plaats:
zijn er dingen waarvan jullie zeggen: dat is niet de moeite waard, je kunt beter blablablabal (vul hier iets in)
2de plaats:
El Calafate of Ushuaia (of iets anders in patagonie)
Mendoza zelf is een erg mooi plaatsje. Zeker de moeite waard om naast de bruiloft nog even rond te hangen om een aantal omliggende wijngaarden te bekijken (en te proeven! ). Vanuit Mendoza kun je ook op een tour richting de Chileense grens, dwars door de Andes. Erg mooi landschap, maar zorg dat je niet in zo'n ontzettende grote tourbus terechtkomt (vooraf even vragen dus).
Leuke lunchtip: Op de hoek van Sarmiento en Belgrado zit Sabores Mendocinos, een geweldig zaakje, dat ik al aan heel veel mensen heb aangeraden. Je kunt er wijn kopen en per glas proeven, onder het genot van wat lokale worst en kaas. De eigenaar, Martín, is een hele gezellige jongen die helemaal uit zijn dak gaat als je een beetje geďnteresseert bent in wijn...
Buenos Aires ( ) is prachtig! Vanuit Mendoza kun je er het beste met een bus naartoe gaan. Het is een nachtbusrit van 13 uur, dus precies een nacht en als je maar 10 dagen hebt spaar je dan toch weer wat tijd uit (dat klinkt vreemd, maar vliegen kost je met inchecken etc. minimaal een halve dag). Om wat van de stad te zien heb je zeker een paar dagen nodig. Ik weet niet wanneer je er bent, maar in de lente (dus nu ongeveer) is het een heerlijke stad om te relaxen in de parken en daar een beetje mensen te kijken. De markt in Tigre is leuk, en het is goed shoppen in het centrum en in Palermo. San Telmo heeft geweldige antiekwinkels en aparte winkeltjes. Must-sees zijn natuurlijk de begraafplaats van Recoletta (waar Evita begraven ligt) en de kleurige wijk La Boca (ook al vond ik dat niet echt bijzonder). Het leuke aan de stad is dat iede wijk echt zijn eigen karakter heeft en ik raad je aan om echt de tijd te nemen om daar iets van te gaan zien. Zorg dat er in ieder geval een weekend in je verblijf zit, zodat je wat kunt gaan zien van het nachtleven en zodat je een weekendmarkt kunt meepakken (in Recoletta, San Telmo of Matadores). In Palermo kun je geweldig uit eten. Houd er wel even rekening mee dat Porteńos (inwoners van BsAs) zéker niet voor 11en naar een restaurant gaan of voor 2en naar een club!!
En vergeet niet in ieder geval één straatkrant te kopen van een lokale dakloze als je daar bent!
En dan...
Argentinië is énorm, de afstanden en de verschillen tussen verschillende delen van het land dus ook. Mijn vader heb ik in 14 dagen wat van het land laten zien en dat was al veel te veel haastwerk. Als het éven kan, zorg dan voor iets meer tijd. Kom op, als je daar toch zit....
Als je je aan 10 dagen houdt zou ik er naast BsAs maximaal nog 1 plaats bijnemen, anders heb je echt geen kans om ergens van te genieten. Iguazu en El Calafate zijn allebei prachtig. Ushuaia ken ik zelf niet maar lijkt mij, zoals Lucille al aangaf, te lastig bereikbaar voor jouw korte tijd. Ushuaia, Torres del Paine etc. zijn dénk ik sowieso meer geschik voor hiken en vergen dus ook meer tijd. Perito Moreno is per bus bereikbaar en dus makkelijker te doen in weinig tijd.
De tot nu toe besproken plaatsen hebben allemaal een vrij Europese uitstraling. Hoewel prachtig, vond ik het destijds leuk om mijn vader ook een beetje meer "Latijns Amerika" te laten zien. En dan moet je dus niet naar het zuiden! Wij zijn een aantal dagen in Salta geweest en zijn vandaaruit ook meer richting de grens met Bolivia gegaan. Je kunt daar hele kleine dorpjes bezoeken en wat meer zien van het leven van de mensen daar. Erg mooi en vooral als het de eerste keer voor je is in die regio heel erg de moeite waard.
Als je meer wilt weten kun je op mij homepage kijken voor wat sfeerverslagen van alle bovenstaande plaatsen. De volgende verhalen gaan daarover:
quote:
A Batteriú, Bonfim e Cataratas do Iguaçu
Crisis, Tango y Mi hogar
Comidas (2) y Hecho Bs. As.
Fin de semana, Lunfardo y Dolores del Pasado
Noticias, Polo y Decir NO
Vino, Argentinos en la Nieve y Theorias de Ignacio
Un Quilombo, En la Carpa y Moco de Ballenas
Immigrantes y Hielo cayendo
Argentinië is werkelijk fantastisch, geniet er heel erg van (en neem je tijd!!! ).
quote:Het gaat dus om de broer van mijn vriendin, die is afgelopen half jaar op reis geweest in zuid amerika, en zijn vrij lang blijven hangen in mendoza, omdat ze het daar zo naar hun zin hadden. Daarom hebben ze ook besloten om daar te gaan trouwen.
Wat leuk!
Hoe komt ze er zo bij daar te gaan trouwen? Komt ze daar vandaan?
quote:Dat is helaas niet mogelijk, ik zou zelf erg graag willen, maar dat gaat helaas niet i.v.m. werk van mij en school van mijn vriendin
Als het éven kan, zorg dan voor iets meer tijd. Kom op, als je daar toch zit....
Maar jij denkt dus dat ik beter overal met de bus naar toe kan gaan, ik had al gekeken op de site van aerolinas argentinas, de prijzen vielen mij erg mee, Buenos aires - mendoza (retour) dan van buenos aires naar Puerto iguaza (retour) en dan Buenos aires - El calafete (retour) zouden in totaal minder dan 400 euro kosten.
En ik denk dat vliegen toch een stuk minder vermoeiend is dan 6 keer zo lang in een bus zitten ??
Heb jij trouwens ervaring met aerolinas argentinas ??
ff opgezocht in lonely planet:
bus mendoza - buenos aires: 13 tot 17 uur
bus buenos aires - puerto iguazu 20 uur:
bus buenos aires - el calafete: staat er niet in, maar dat zal volgens mij niet minder dan 30 uur zijn,
Als je dit optelt zou ik dan wel eeeerg lang in een bus zitten, daarom dacht ik dat vliegen een betere oplossing zou zijn.
Ik had het tot nu toe ongeveer zo gepland:
mendoza: 1 week
dan via buenos aires naar puerto iguaza, daar 3 dagen
dan naar el calafette: daar 2 dagen
dan naar buenos aires: daar 4 dagen
en dan terug
Bedankt voor de leuke tips, ik ga overigens in februari.
En over die bussen, kan/moet ik vantevoren al hier in nederland al een plaatsje reserveren ?
Verder ben ik zeker van plan om nog eens terug te gaan naar zuid amerika (en naar nog veel meer werelddelen/landen). Ik wil nu graag zo veel mogelijk zien.
Ik zal ook de verhalen op je site nog even doorlezen...:Y
Overigens hoever kom ik met engels ??
ik ken wel een beetje spaans, maar dat zijn maar paar woordejes/zinnetjes. Anders wordt het toch nog een stoomcursus Spaans.
Bussen hoef je niet van tevoren te reserveren. Een dag voor je wilt reizen naar het busstation gaan is genoeg. Zeker op de route BsAs-Mendoza rijden héél veel bussen. Andesmar heeft hele lekkere luxe bussen op deze route.
Je schema kan op zich wel, je hebt alleen geen rekening gehouden met de tijd die je spendeert op vliegvelden. Voorbeeldje: Van Iguazu naar El Calafate (overstap in BsAs) kost je minimaal een halve dag, waarschijnlijk meer. Reis je dus 's ochtends dan kom je eind van de middag aan in je hotel. Als een idioot een tour regelen voor de volgende dag, volgende dag met die tour mee, maar dan moet je wel érg veel geluk hebben wil je nog een vliegtuig terug naar BsAs kunnen vinden (omdat je ook weer moet inchecken enzo). Twee dagen lijkt dus voldoende, maar je redt het gewoon niet (plus dat zo'n tour behoorlijk vermoeiend kan zijn!).
Datzelfde geldt weer voor Iguazu, waar je puur voor het bekijken eigenlijk twee volle dagen nodig hebt (Braziliaanse en Argentijnse kant). En dan heb je dus niet genoeg aan een derde dag voor het reizen.
Wat ik zou doen? El Calafate laten vallen.... Hoewel heel mooi, het legt zo'n ontzettende druk op je schema dat je volgens mij ontzettend moet gaan stressen daar. Die twee dagen die je over hebt kun je dan aan reizen spenderen, zodat je niet helemal gek wordt... Just my 2 cts...
Mja, het is wel makkelijk om wat Spaans te spreken. Argentinië heeft meer Engels-sprekers dan de meeste LA-landen, maar het is nog steeds niet veel. Probleem is wel dat Argentijns spaans...uhhhmm... vrij apart is! (Zie ook mijn homepage).
Las tarifas expresadas en pesos (ARS) para vuelos dentro del territorio argentino no se aplican para compras realizadas en el exterior. Solo se aplican a residentes en Argentina.
maar ik kan verder geen informatie vinden over de prijzen die ik dan wel zou moeten betalen.
Wat was jouw ervaring? was dit (heel) veel meer?? of weet je dat niet meer....
En voor de rest, toch maar proberen dan nog een paar extra daagjes te krijgen, dan maar hopen dat dat gaat lukken
Onhandig dus...
Leuke verhalen trouwens op je site
quote:Tnx!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:10 schreef Slak_VDV het volgende:
dan laat ik morgen maar even de aanstaande bruid bellen ( dat is een spaanse) , en dan maar hopen dat ze voldoende informatie kunnen geven.Leuke verhalen trouwens op je site
Ik vond trouwens een Creditcard-notitie die volgens mij van AA is: P$ 1300,- (wat toen ongeveer 370 euro was). Dat is dus voor twee vluchten Mendoza-Salta (via Cordoba) en twee vluchten Salta-BsAs... Dit kan je vergelijken met de prijsinfo van hun site en dan heb je een idee van het verschil voor buitenlanders... (onder voorbehoud dat ik het goede briefje heb dus )
quote:Dat is érg goedkoop voor Argentinië! Go for it, zou ik zeggen!
Op zondag 5 oktober 2003 11:00 schreef Toolshed het volgende:
Vet!Mijn vriendin zit voor een uitwisseling van Rotary een jaar in Franck, Argentinie. Ik kan haar echt geen jaar missen, dus ik ga er in januari heen
.
Zit nu een beetje te zoeken naar goedkope tickets, de goedkoopste die ik kan vinden kost incl tax iets van 750 euro. Iemand nog ergens goedkoper gezien??
Deze vluchten zijn allemaal naar buenos aires.
quote:Ja idd, deze heb ik ook gezien. Hier komt nog bij de security and fuel fee en event. reserveringskosten. Dan wordt het met Alitalia iets van 780 euro. Volgens mij is het goedkoper als je bijv. in augustus gaat (laagseizoen). M'n vriendin betaalde 650 euro voor een jaarticket, in augustus, met Iberia.
Op maandag 6 oktober 2003 09:49 schreef Slak_VDV het volgende:
de goedkoopste die ik heb gezien waren:
Alitalia (750.11 incl tax)
British Airways (763.79 incl. tax)
klm (784.79 incl tax)Deze vluchten zijn allemaal naar buenos aires.
quote:Iberia
Op maandag 6 oktober 2003 13:53 schreef Toolshed het volgende:
M'n vriendin betaalde 650 euro voor een jaarticket, in augustus, met Iberia.
quote:Niet aan te raden zo te zien ?
Op maandag 6 oktober 2003 15:57 schreef Hik het volgende:[..]
Iberia
quote:Ach, uiteindelijk gaat het me toch om de prijs en het feit dat de vliegtuigen in de lucht blijven...
Op maandag 6 oktober 2003 17:27 schreef Slak_VDV het volgende:[..]
Niet aan te raden zo te zien ?
Maar verder moet je niet al te veel verwachten nee...
quote:Naja tenzij je van sago niet glimlachend personeel houdt
Op maandag 6 oktober 2003 17:38 schreef Hik het volgende:[..]
Ach, uiteindelijk gaat het me toch om de prijs en het feit dat de vliegtuigen in de lucht blijven...
Maar verder moet je niet al te veel verwachten nee...
16 februari vertrekken en 7 maart terug.
De planning:
17 t/m 24 februari: mendoza
24 t/m 28 februari: foz de iguacu
29 februari en 1 t/m 2 maart: el calafette
3 t/m 7 maart: buenos aires
dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk .
Voor de mensen die ook nog naar argentinie gaan met AlItalia:
info over het vliegtuig waarmee alitalia naar buenos aires vliegt incl. indeling van rij- en stoelnummers.
Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b
quote:Tis El Calafate
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:
dus H!K, ik ga toch proberen om zowel el calafette en iguacu te bezoeken, ik heb er dan ook nog een paar extra dagen uit weten te persen op m'n werk.
Maar leuk, veel plezier!
quote:Was de business class uitverkocht?
Op woensdag 29 oktober 2003 14:21 schreef Slak_VDV het volgende:Directe link naar indeling vliegtuig (pdf bestand)
ik zit nu dus heen en terug op rij 33 stoel a en b
quote:Dat staat ook niet op je ticket, pas bij het inchecken kom je dit te weten, het staat dus op je boarding kaart.
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef Toolshed het volgende:
Hmm, ik kan zo gauw nergens op het ticket vinden welke seat ik zit. Ik vlieg ook Alitalia.
Op zich wel relaxed dat m'n seat nog niet vaststaat, kan ik misschien nog bietsen voor wat meer beenruimte, met m'n 2 meter lange lijf
Ik heb gehoord dat het soms nog wel lukt om een hogere klasse ticket te vragen, als de business class bijv. nog niet vol zit, dat zou wel opschieten
Zou het niet kunnen dat bijvoorbeeld voor langere vluchten de stoelnummers wel al vastgelegd worden ?
quote:websites: www.lcr.nl en travelmaker
Difterie Tetanus Polio: Vaccinatie is aanbevolen
Hepatitis A: Vaccinatie is aanbevolen
Malaria: Malaria komt voor in de maanden januari t/m december in bepaalde gebieden. Voor deze gebieden wordt bescherming tegen muggenbeten aanbevolen door het gebruik van anti-mug middelen.
Je moet minstens 4-6 weken voor je reis informeren, want het duurt even voordat de inentingen je beschermen.
Hepatitis A: : 2 jaar geleden gehad voor reis naar turkije, vorig jaar nog 1 zodat ik nu voor +- 10 jaar beschermd ben
Malaria: : even wat anti-mug spul kopen
En als het niet nodig is, dan zou ik niet aan de malariatabletten gaan. Gebruik de zoekfunctie anders even, kom je wel het nodige tegen!
Een vriendin van mij is net terug uit Ghana en heeft daar, ondanks dat ze Lariam heeft geslikt, binnen een maand twee keer malaria gekregen. Daarop is ze teruggekomen naar Nederland, maar heeft nu behoorlijk last van haaruitval. Stopt dat dan weer zodra ze mag stoppen met de Lariam? Of zijn er andere middelen die de ergste haaruitval verminderen?
mischien is dit dan wel iets:
ik heb het havenziekenhuis en de ggd gebeld en behalve wat jullie mij al verteld hadden heb ik de volgende tip gehad:
* lariam slikken -> veel bijwerkingen
* malarone (nieuw middel) -> minder bijwerkingen, werkt even goed, hoeft pas 1 dag van te voren geslikt te worden, lariam 3 weken van te voren. het is wel 3x zo duur (lariam vind ik al erg duur)
dit laatste bericht is trouwens al van 2001, dus mischien zijn er nu weer andere middelen.
Zal toch over een tijdje nog even zelf bij de ggd informeren.
quote:Vrij prijzig dus, vooral die hepatitis A... en daar komt dan ook nog de malaria kuur bij.
Het klopt dat je deze vaccinaties nodig hebtje kunt iedere cohtend tussen 9.00 en 12.00 uur bellen voor
informatie of een afspraak voor het spreekuur
tel.nr. 0229-253453DTP kost 21 euro en hep A 53 euro en het vaccinatieboekje 2 euro
Ik verwacht natuurlijk ook dat je hier een klein reisverslagje gaat posten als je terugbent.
Overigens had ik tijdens mijn reis malarone bij me, voor eventueel Amazone-bezoek in Peru of Brazilië. Over gebruik van profilaxe moet je even zoeken op malaria (zijn al heel veel topics over). Maar als je alleen naar Argentinië gaat is het echt flauwekul!
Uiteraard zal ik een verslagje posten van m'n verblijf, als is het dan niet zo lang (2,5 week) en zal het misschien voornamelijk gaan over uitjes met m'n vriending
quote:Ook voor Perú en Bolivia (alleen die laatste heeft een grens met Argentinië
Op donderdag 6 november 2003 11:20 schreef Toolshed het volgende:
Ja idd, m'n vriendin heeft ook geen malaria middelen genomen, alleen als je van plan bent over de grens te gaan naar Peru oid is het handig om mee te nemen. Ik blijf alleen in de stad dus voor mij is het totaal niet van belang.
quote:Nope. DTP is voor 15 jaar geldig met 1 prik. Voor Hepatitus A (Havrix) heb je (eventueel) een herhalingsprik nodig. De eerste prik geeft je 3 jaar bescherming, een boostershot na 6 maanden tot een jaar geeft je 10 jaar bescherming.
Op dinsdag 4 november 2003 19:25 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij moet je voor DTP een herhalingsprik hebben. Heb ik een paar jaar geleden ook gehad.
Even navragen bij je huisarts ofzo!
quote:Haha, ja ik ben al goed voorbereid op de reis
Op donderdag 6 november 2003 12:12 schreef Hik het volgende:[..]
(alleen die laatste heeft een grens met Argentinië)
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 17:04 schreef Toolshed het volgende:
Zo, net terug van 2,5 heerlijke weekjes Argentinië. Eerst ff uitrusten, en dan binnenkort een verslagje posten voor de liefhebbers! (weet niet of iemand dit leest want het begint een beetje een monoloog te worden)
quote:Zo, zo, Toolshed... "Luna de Miel"?!
Op donderdag 29 januari 2004 23:44 schreef Toolshed het volgende:
Ok, ik heb niet zo veel tijd om achter de computer te zitten, dus alvast een soort fotoverslagje van de reis kun je hier vinden:
http://geocities.com/dorieninargentinie/lunademiel.html
Dit is dus gemaakt door m'n vriendin die in Argentinie zit voor een jaar, vandaar de lieftallige achtergrond
Leuke (bekende) foto's. Hier moest ik wel een beetje om gniffelen hoor:
quote:Zomaar een beetje dé grote bevrijder beledigen
Rondom het plein heb je ook nog een cathedraal waar generaal San Martin begraven ligt. Hij heeft Argentinie en ook nog een aantal landen rondom bevrijd van de Spanjaarden. (dacht ik.....................?)
Hoe was de vlucht met AlItalia bevallen ?
ik heb trouwens via wat mensen die ik ken de tickets voor de binnenlandse vluchten geboekt via een reisbureau in Mendoza,
dat scheelt nogal.
Ik betaal nu voor 5 binnenlandse vluchten in totaal 350 euro
Dus als iemand ook vluchten binnen Argentinie wil regelen, en redelijk spaans spreekt, kan ik wel de gegevens van de reisbureau doorgeven.
quote:Doe eens doen ja...
Op maandag 2 februari 2004 16:52 schreef Slak_VDV het volgende:
Dus als iemand ook vluchten binnen Argentinie wil regelen, en redelijk spaans spreekt, kan ik wel de gegevens van de reisbureau doorgeven.
quote:JD TOURS
Op maandag 2 februari 2004 18:23 schreef Hik het volgende:[..]
Doe eens doen ja...
Collega van mij gaat waarschijnlijk die kant op!
Rivadavia 240
5500 Mendoza
tel:++542614294785
msn: jd_turismo@hotmail.com
let er op dat er een erg groot verschil in de prijs kan zitten tussen vluchten vanaf internationaal vliegveld in buenos aires, en dat andere vliegveld.
Het kan zomaar 75 euro verschil zijn.
24 de Febrero
Mendoza 09:10 - Buenos Aires 10:40
161 $ por persona (43.6 euro)
Buenos Aires 13:30 - Iguazu 15:15
226 $ por persona (61.2 euro)
28 de Febrero
Iguazu 12:25 - Buenos Aires 14:15
298 $ por persona (80.7 euro)
1 de Marzo
Buenos Aires 10:40 - Calafate 16:10
300 $ por persona (81.3 euro)
5 de Marzo
Calafate 11:21 - Buenos Aires 14:17
295 $ por persona (79.9 euro)
Bedankt voor je tips.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:14 schreef Hik het volgende:
Mijn tips staan hierboven, maar als je wat specifieks wilt weten....![]()
Dat weten we eigenlijk nog niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:08 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn zoals je plannen in die 3 weken verder?
Het is zo moeilijk te kiezen en ik heb "maar" 3 wekenquote:Op zaterdag 12 november 2005 20:00 schreef Hik het volgende:
Mijn vader is destijds ook voor twee weken naar Argentinië gekomen. Hij had zelf het idee naar het zuiden gegaan, aangezien dat hetgene is dat de meeste mensen kennen van Argentinië.
Kickje... Klopt, het gaat mij daar vooral om de doorreis. Als je een betere tip hebt, hoor ik dat graag natuurlijk.quote:Op zondag 18 december 2005 06:54 schreef nirvana het volgende:
Vanuit El Calafate loopt er een bus richting Punta Arenas en vanuit Punta Arenas loopt er een bus naar Ushuaia, ik herinner me niet meer precies hoe lang die bustripjes duurden maar het waren geen hele lange busreizen, dus je hebt genoeg tijd om dingen te bekijken. Punta Arenas vond ik trouwens niet echt interessant, maar ik neem ook aan dat het je niet om Punta Arenas zelf is te doen.
Dat dacht ik dus ook, dus hier maar eens aan 'mijn' reisbureau hier gevraagd hoe dat nou zat. Klopt niet helemaal. Buitenlandse toeristen mogen niet voor het allerlaagste tarief vliegen, maar hoeven ook geen BC te betalen. Ik was voor 7 binnenlandse vluchten 2150 peso kwijt (mas o menos), dus dat is nog geen 700 euriquote:Op zondag 25 december 2005 15:55 schreef Henk_Westbroek het volgende:
en buitenlanders moeten verplicht business class prijzen betalen sinds de peso is gekelderd...
Deze ga ik (vergroot) uitprinten en boven m'n bed hangenquote:Op zondag 25 december 2005 16:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Flipsen heeft gelijk
Ergens last vanquote:
Ik denk, ik ga even kijken wat voor moois flipsen kan aanbieden, blijkt dat je je eerst moet aanmelden om een profiel te kunnen zien...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:58 schreef flipsen het volgende:
Als je je aanmeldt bij www.hospitalityclub.com kan je kijken of er nog mensen zijn met wie je kan afspreken of bij wie je (gratis) kan overnachten...
http://secure.hospitalityclub.org/hc/travel.php?cid=flipsen is me...
Als je je aanmeldt bij die site waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:49 schreef Jaguarized het volgende:
Mocht jij nog een keer in Argentinië zijn en ik ben er bv op dat moment op vakantie, kan ik dan bij jou pitten?
Ok, helder.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je je aanmeldt bij die site waarschijnlijk wel jaHangt ervan af of ik dan thuis ben of niet, en of er al andere gasten zijn.
Ik wil eigenlijk alles per (nacht)bus doen, en overal zo'n 3 a 4 dagen blijven denk ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:53 schreef fernando_redondo het volgende:
Qua temperatuur kan je waarschijnlijk beter het noorden als laatste doen.
Hoe veel dagen wil je overal blijven en hoe wil je reizen?
En andersom?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:12 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ik bij andere mensen moet gaan pitten die ik niet ken.
Maar ieder zijn meug
Stel je voor dat je je zou openstellen voor andere invloeden, culturen en denkbeeldenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:12 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ik bij andere mensen moet gaan pitten die ik niet ken.
Maar ieder zijn meug
Ook nietquote:
Nederlanders ook niet?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:04 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Ook niet
Flipsen, leg me het verband even uit
Als iemand 3 maanden wil rondtrekken wordt dat al problematischer hoor...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, die kunnen best een hotel van 25 euro per nacht betalen.
Die behoefte heb ik ook niet nee. Gelukkig heb ik een vrij beschikbare logeerkamer hierquote:Ik wil ze best mee op sleeptouw nemen en zo maar ik heb weinig behoefte aan om ze bij mij op de kamer te laten pitten
Ik doelde nou niet bepaald op dames.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[quote]Op zaterdag 14 januari 2006 00:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En andersom?
Dames die hij niet kent die bij hem blijven pitten?
Waar doelde je dan wel op?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik doelde nou niet bepaald op dames.
Nederlanders, dus mannen/vrouwen/rest.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waar doelde je dan wel op?
Een slaapzaal in een hostel lijkt me echt niets. Slapen bij andere mensen ook niet. Het kan best leuk, gezellig en grappig zijn, maar ik wil toch mijn eigen ding doen. Als ik maandagnacht om 5 uur 's ochtends lazerus m'n slaapkamer wil binnendenderen dan wil ik dat kunnen en dat kan in een hotel of eigen appartement. Bij andere mensen zou ik dat uit fatsoen niet doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:21 schreef flipsen het volgende:
Dames, heren, wat maakt het uit, ik heb een logeerkamer nietwaar?
Of bij andere mensen slapen, lijkt me best leuk/gezellig/grappig. Wat is het verschil met slapen op een slaapzaal in een hostel? Hm, dát lijkt me dan weer niets eerlijk gezegd. Nou ja, jullie horen nog wel van mijn bevindingen.
Eensch, daarom zou een vakantie voor mij ook niet bestaan uit alleen maar overnachten bij 'wildvreemden'. Aan de andere kant, die wildvreemden laten je wel de stad zien en van wat ik lees uit de commentaren is dat altijd leuk en gezellig, vaak in combinatie met de nodige alcohol, dus zo'n probleem lijkt me dat nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een slaapzaal in een hostel lijkt me echt niets. Slapen bij andere mensen ook niet. Het kan best leuk, gezellig en grappig zijn, maar ik wil toch mijn eigen ding doen. Als ik maandagnacht om 5 uur 's ochtends lazerus m'n slaapkamer wil binnendenderen dan wil ik dat kunnen en dat kan in een hotel of eigen appartement. Bij andere mensen zou ik dat uit fatsoen niet doen.
Is goed, open maar een topic over hostels.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eensch, daarom zou een vakantie voor mij ook niet bestaan uit alleen maar overnachten bij 'wildvreemden'. Aan de andere kant, die wildvreemden laten je wel de stad zien en van wat ik lees uit de commentaren is dat altijd leuk en gezellig, vaak in combinatie met de nodige alcohol, dus zo'n probleem lijkt me dat nou ook weer niet.
Maar goed... On-topic maar weer eens? Anders openen we wel een apart topic hierover![]()
Ik weet niet wat jij doet maar bij mij komen ze niet om te pittenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[quote]Op zaterdag 14 januari 2006 00:54 schreef Jaguarized het volgende:
Dames die hij niet kent die bij hem blijven pitten?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:20 schreef flipsen het volgende:
Die behoefte heb ik ook niet nee. Gelukkig heb ik een vrij beschikbare logeerkamer hier![]()
Dank je voor je onbeschoftheidquote:Op maandag 16 januari 2006 10:45 schreef Hik het volgende:
Waarschijnlijk mag het gewoon niet van zijn moeder. Laat die jongen toch!
quote:Op maandag 16 januari 2006 13:57 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dank je voor je onbeschoftheid
Als ik Iguazu voor het laatst bewaar is het ook al eind maart en hopelijk ietsje koeler??quote:Op maandag 16 januari 2006 10:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mag het gewoon niet van zijn moeder. Laat die jongen toch!
OT: Leuke route!Ik zou het lekker ter plaatse bekijken, wanneer je het doet met Iguazu. Collega is net terug en is bijna omgevallen van de hitte daar, dus misschien niet zo gek om nog even te wachten. Bovendien is het een leuke uitmijter natuurlijk!
![]()
Probeer het met BsAs even zo uit te zoeken dat je daar met name in de weekends bent! Nachtleven en weekendmarkten zijn onovertroffen... BsAs ook zeker voor meer dan 4 dagen inplannen!![]()
Vakantie? Werk?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:55 schreef vbmot het volgende:
Interessant topic! Ik ga er in februari een week of twee met m'n pa naartoe.
Hij wil een stukje land kopen. Ik heb geen idee waar en hoe groot, het enige dat ik me kan herinneren is dat we naar Buenos Aires vliegen en van daaruit naar Mendosa.quote:
Denk dat de tweede optie 'veiliger' is...quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Das gelukkig niet zo duur.
Wil hij kopen als investering of voor eigen gebruik om bijvoorbeeld om zijn pensioen daar op te maken?
Werkt je vader in de agrarische sector?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:46 schreef vbmot het volgende:
Voorlopig alleen als investering.
Nee, het heeft niks met z'n werk te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:55 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Werkt je vader in de agrarische sector?
Zit je toevallig in http://www.gardenhouseba.com.ar/quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:49 schreef La_Guiri het volgende:
Ik ga inderdaad het hostel even mailen. Het hostel dat ik geboekt heb zit in de wijk San Telmo.
Tot zover bedankt voor de reacties!
Volgens mij haal jij twee mensen door elkaar...quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:09 schreef flipsen het volgende:
Je vader gaat investeren in een land door er grond te kopen, maar jullie slapen in een hostel? Waarom niet gewoon een hotel vraag ik me dan af
Oh kut, sorryquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij twee mensen door elkaar...![]()
Hm, eigen wijngaard is niet verkeerd natuurlijk, zo rond Mendozaquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:20 schreef fernando_redondo het volgende:
Land kopen is als je het geld niet nodig hebt en vruchtbare grond koopt waarschijnlijk gouden business
Veel wijn gedronken?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:59 schreef flipsen het volgende:
Ik doe toch iets niet goed..ik bedeoel, h et id bijna 900 , ik om net ttjeuid vsn rrn bsonvjr dtsppern en nioo teeds niet gescoordf, ik doe tovh iets verkeerfd....
[sub]kkut, m'n le begint over 4 uurl,,, maar ik heb wek eeb keueke avond gehad[/ub]
Wtf? Heb ik dat echt getypt gisteren?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:59 schreef flipsen het volgende:
Ik doe toch iets niet goed..ik bedeoel, h et id bijna 900 , ik om net ttjeuid vsn rrn bsonvjr dtsppern en nioo teeds niet gescoordf, ik doe tovh iets verkeerfd....
[sub]kkut, m'n le begint over 4 uurl,,, maar ik heb wek eeb keueke avond gehad[/ub]
Nope... Ik vond het ook vrij bizar, tenminste, van wat ik er nog bewust van heb meegemaaktquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:50 schreef Douwe het volgende:
Tot half 9 op een terras?
Werd je er niet afgegooid?
Nee, ik zit niet in dat hostel, al ziet het er wel heel leuk uit op de sitequote:Op woensdag 18 januari 2006 15:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Zit je toevallig in http://www.gardenhouseba.com.ar/![]()
(Ik geloof dat er een miljoen hostels zitten in San Telmo, maargoed...)
Geen hepatitius? 'Moest' ik wel eerste keer, daarna herhalingsprik gehaald en nu hoef ik voorlopig niet. Wel makkelijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:33 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Nee, ik zit niet in dat hostel, al ziet het er wel heel leuk uit op de site. Ik heb geboekt bij een hostel dat Che Lagarto heet.
Ik vind het wel spannend allemaal, heb de komende week vrij en ga dodnerdag een inenting halen (DTP) en ik moet nog mijn paspoort verlengen.
Ik zit hier in ieder geval tot 20 april, dan vlieg ik terug naar NL. Maar daar zal ik hopelijk niet veel langer dan een week of 2 blijven, dan snel terug naar 'het beloofde land'quote:Op maandag 23 januari 2006 13:43 schreef La_Guiri het volgende:
Mijn hepatitis A is nog 10 jaar geldig, heb 2 jaar geleden inderdaad zo'n herhalingsprik gehad.
Is misschien wel leuk inderdaad om wat af te spreken. Jij woont daar voor onbepaalde tijd?
Heb een misschien wel domme vraa, maar hoe zit dat nu met de wijk La Boca? Is dat nu wel veilig of niet? Of laat ik me teveel beinvloeden door de LP?
Maar je moet het niet al te serieus nemen, maar dat gaven de smilies ook al aanquote:Op maandag 23 januari 2006 14:11 schreef La_Guiri het volgende:
Het engste lijkt me trouwens om in mijn eentje ergens te gaan eten.![]()
Het zijn niet de enige 2. Dat waren alleen die van de laatste weekquote:Op maandag 23 januari 2006 14:39 schreef flipsen het volgende:
Je moet Diego sowieso niet serieus nemen (pas op voor de klemtoon)
Maar goed, tja, 2 gewelddadige berovingen, het kan verkeren. En wellicht word ik ook nog een keer slachtoffer, maar zoals gezegd, ik voel me hier veilig, ook in La Boca.
En voel jij je nu onveilig in BsAs? Zo ja, waarom kom je dan steeds terug? Ik vind je nogal negatief overkomen namelijkquote:Op maandag 23 januari 2006 14:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het zijn niet de enige 2. Dat waren alleen die van de laatste week
Poeh, koffie op terras overleefdquote:Op maandag 23 januari 2006 15:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou lekker ´s avonds gaan picknicken voor de UBA in Once, een sightseeing tour gaan houden door Retriro en Constitution. Verder moet je nog mooi een nachtelijke wandeling gaan maken door San Telmo, Once en La Boca. En om het af te sluiten moet je nog effe door het park gaan lopen bij Plaza San Martin. Je moet ook je mogelijke sierraden gewoon aanhouden, je creditcard meenemen en gaan bellen met je mobieltje
Als je dat gedaan hebt mag je zeggen dat BsAs niet gevaarlijk is
Eens. Nu weten we het wel Diego.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:53 schreef flipsen het volgende:
En nu genoeg gezeurd hierover!
En wat zegt de US state department over Amsterdam? Daar ben ik nu heel benieuwd naar!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blabla
Dit zegt de US state department
Estudiantes staan nog bovenaanquote:Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij denk ik![]()
Vandaag is het in elk geval erg lekker weer, mooi weer om naar het voetbal te gaan![]()
![]()
![]()
Ik meestal 1790quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ik pin 1800 peso in een keer en betaal geen transactiekosten
een typisch argentijnse gedachtengang !!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:52 schreef flipsen het volgende:
Ach, het is gewoon de leukste Europese stad, alleen een stukkie afgedreven
(..)
Nee, je hebt pech, gisteren heel de dag regen en vandaag ook regenachtig. Maarrr... vanaf morgenmdidag wordt het weer beter en zondag perfect. Zonnig en niet te heet, tussen de 25 en 30 graden geloof ikquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef La_Guiri het volgende:
Is het een beetje lekker weer nu, flipsen?
Dat lag niet in mijn bedoeling, ik vind het juist lekker makkelijk dat ze gay isquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je d´r al hervormd tot straight?
Nou wie weet. Heb je ook een e-mail adres of iets?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef flipsen het volgende:
Ok, kwartet volmaken dan maar. La_Guiri, volgens mij laatste 2 gasten (Belgische dame en duitse jongen) ben ik een zeer goede gids, dus als je wilt...
spemadresje apestaartje hete mail punt c om. Of je kan bellen als je in BsAs zit 4777-0531.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:49 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Nou wie weet. Heb je ook een e-mail adres of iets?
Dit heb ik de laatste tijd wel meer gehoord !quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:20 schreef d.n3rd het volgende:
Het vliegveld van Madrid is ook écht een zootje, vriend van me was zn bagage er ook kwijt, moest 3 dagen wachten ofzo.. Ook met Iberia.
Lief van je. Nou flipsen is mijn redder in nood, dat kan ik wel zeggen. Ik weet echt niet wat ik zonder hem gedaan zou hebben. Dus ooka lheb ik het al vaak gezegd, ook hier nogmaals heel erg bedankt flipsen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Hik het volgende:
La Guiri, ga gewoon lekker na La Florida joh, lekker vers shirt kopen. Zo duur is het niet en waarschijnlijk wordt het uiteindelijk nog vergoed ook.
Sterkte!![]()
Blijven!quote:Op zondag 5 maart 2006 11:46 schreef La_Guiri het volgende:
Wat moet ik doen? Blijven of weggaan?
Hm, dat zei ik vorige week al, toen d'r bagage niet was aangekomen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:23 schreef DutchTrain het volgende:
Zet jezelf er overheen, het kan alleen maar beter gaan vanaf nu
Gaan jullie toch verder in de [SC] of in het Brazilië topicquote:Op maandag 13 maart 2006 20:43 schreef qwerty_x het volgende:
en dan zeker DutchTrain over me heen krijgen vanwege off-topic reageren !
Ik kijk wel link uit
(trouwens: het is drie keer nix plus mei-juni is koud in het zuiden !)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |