abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13456441
quote:
'Behandel dierenactivisten hetzelfde als terroristen'

DEN HAAG Dierenactivisten die aanslagen plegen op bedrijven, moeten net zo hard worden aangepakt als terroristische bewegingen als Al-Qaeda.
VVD-Kamerleden Wilders en Oplaat vinden dat activisten zoals de groep die onlangs in Putten een nertsenfokkerij bestormde, gelijk moeten worden gesteld met iemand die een terreurdaad pleegt. Ook de LPF wil dat er op deze manier sneller ingegrepen kan worden bij dit soort actiegroepen.
Volgens het huidige wetsvoorstel van minister Donner (Justitie) moet er sprake zijn van het ontwrichten van het gehele of gedeeltelijke land, voordat actiegroepen onder het wetsvoorstel terroristische misdrijven vallen.
In de praktijk kunnen dierenactivisten maar moeilijk worden aangepakt, omdat zij zich vaak richten op een enkele nertsfokkerij en dus niet een landelijke actie beramen.
Oplaat en Wilders willen daarom dat het aanvallen van een aantal boerderijen voortaan wordt gezien als een aanslag op een hele of gedeeltelijke bevolkingsgroep. Een aanval op een nertsfokkerij, is een aanval op een bevolkingsgroep en dus een terroristische aanval, aldus de liberalen.

Als het dierenbevrijdingsfront als terroristische organisatie beschouwd wordt, dan kunnen activisten rekenen op fors zwaardere straffen. De straf moet dan met 50 procent omhoog, menen de VVD´ers. Ook krijgt justitie dan meer bevoegdheden en middelen voor het opsporen van dit soort groeperingen.
LPF-Kamerlid Eerdmans gelooft dat juist met infiltreren, observeren en afluisteren dit soort praktijken sneller ongedaan gemaakt kunnen worden. De straffen van actievoerders mogen ook best zwaarder, aldus Eerdmans.
De PvdA is het eens met de VVD dat het om terreur gaat, maar vindt het te ver gaan het gelijk te stellen aan een terroristische aanslag, zoals de aanvallen van 11 september op Amerika. Het lijkt alsof het openbaar ministerie een te lage prioriteit schenkt aan het aanpakken van dierenactivisme, aldus PvdA-Kamerlid Wolfssen. Hij wil dat deze groeperingen steviger worden aangepakt.

Bron: De Telegraaf 26-09-03

Ik vind het een goed idee. Terreur van dierenactivisten tegen bijvoorbeeld boeren, nertsenfokkers en medewerkers van proefdiercentra doen qua geweld en schade niets onder aan die van terroristen.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13456515
die boomknuffelaars hebben niet door dat die beesten die ze uit zo'n fokkerij vrijlaten in het wild doodgaan....lekkere 'dierenvrienden'

gewoon lekker zwaar straffen....nergens naar kijken...koppen inslaan met knuppels en zo...doodstraf invoeren.......ehh...ik wijk een beetje van het onderwerp af...gewoon ZWAAR straffen

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:06:52 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13456520
Mwoa, dan zou je natuurlijk eerst een goed definitie van terrorisme moeten hebben
Tenslotte; wat voor de één een terroristische daad is, is voor een ander een nobel streven...
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_13456540
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden. Ik begrijp hoe men dan op een gegeven moment kan doorslaan en de arme diertjes probeert te bevrijden, echter ben ik niet van mening dat deze mensen er licht vanaf moeten komen. Aanslagen plegen is een zeer kwalijke zaak, die aangepakt moet worden. Toch denk ik dat Den Haag door het stoppen van proefdieronderzoek en de bio-industrie een stuk verder komt dan met zware straffen, echter zit dat blijkbaar niet in het beleid van dit kabinet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_13456569
dat ze dat langharige werkschuwe tuig maar eens goed hard aanpakken! wat mij betreft moet het maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe hier in Nederland!
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:09:40 #6
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13456590
Gaat mij iets te ver.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
pi_13456597
Ze mogen van mij part gelijk worden behandeld als criminelen, maar de link met terroristen gaat niet helemaal op. Een beetje jammer dat Al'Qaeda erbij moet worden gehaald.

Gewoon hard aanpakken dat tuig.

quote:
In de praktijk kunnen dierenactivisten maar moeilijk worden aangepakt, omdat zij zich vaak richten op een enkele nertsfokkerij en dus niet een landelijke actie beramen.
Dit is vaag. Als ik een enkele agent molesteer krijg ik ook straf. Juridisch gezien moet het geen enkel punt zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13456605
Goed plan!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13456687
Het is natuurlijk onzin om er heel vergezocht een ander etiketje op te plakken, alleen om deze idioten op die manier beter te kunnen opsporen en straffen.

Meer bevoegdheden bij opsporing, en hardere straffen, moet je ook op een andere manier kunnen regelen.

pi_13456749
Van mij mag de bio-industrie net zo hard worden aangepakt.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:16:00 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13456767
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:15 schreef thabit het volgende:
Daar ben ik het mee eens.
Dat zijn ook terroristen, dus ook gelijkstellen qua strafmaat.
pi_13456794
quote:

Dan ga je lekker op de Partij voor de Dieren stemmen, en zorg je dat je dat er democratisch doorheen krijgt. .
pi_13456821
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:07 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden.
Dat is niet waar. Groenlinks, SP en D66 zijn partijen met een "groen" programma.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:17:31 #14
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13456828
quote:
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden. Ik begrijp hoe men dan op een gegeven moment kan doorslaan en de [b]arme diertjes[b] probeert te bevrijden, echter ben ik niet van mening dat deze mensen er licht vanaf moeten komen. Aanslagen plegen is een zeer kwalijke zaak, die aangepakt moet worden. Toch denk ik dat Den Haag door het stoppen van proefdieronderzoek en de bio-industrie een stuk verder komt dan met zware straffen, [b]echter zit dat blijkbaar niet in het beleid van dit kabinet[b].
Jammer voor de arme diertjes dan...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13456836
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:16 schreef Ype het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
Dat zijn ook terroristen, dus ook gelijkstellen qua strafmaat.

En ze hebben hun terrorisme op een veel grotere 'bevolkingsgroep' gemunt.
pi_13456843
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:06 schreef Ype het volgende:
Mwoa, dan zou je natuurlijk eerst een goed definitie van terrorisme moeten hebben
Tenslotte; wat voor de één een terroristische daad is, is voor een ander een nobel streven...
Als het tegen de wet is, is het niet boeiend wat er nobel is voor wie.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13456910
Maar inderdaad, in ons land worden zelfs (te) kritische TweedeKamer-leden persoonlijk zwaar bedreigd door dit soort 'ideologisch gedreven personen'.

Verdubbel dus het budget van de AIVD! .

pi_13456933
niet mee eens..

Okee sommige activisten mogen van mij lekker lang de bak in die lopen fokkers en boeren een beetje lastig te vallen met gefokte beesten die zoals eerder al gezegt werd in de nattur een snelle dood tegemoet lopen.

maar activisten die de vossen jacht tegengaan door voor paarden te lopen of stenen naar ruiters te gooien, walvissen redden door boten te laten zinken of activisten die naar het cirvus gaan om daar het circus op stelten te zetten omdat daar de dieren voor vermaak mishandeld worden.

Dat vind ik een goede zaak..

zijn het terroristen ? in mijn ogen niet.

Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_13457418
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:21 schreef Reco het volgende:

maar activisten die de vossen jacht tegengaan door voor paarden te lopen of stenen naar ruiters te gooien, walvissen redden door boten te laten zinken of activisten die naar het cirvus gaan om daar het circus op stelten te zetten omdat daar de dieren voor vermaak mishandeld worden.

Dat vind ik een goede zaak..

Ga lekker demonstreren met spandoekjes, biedt petities aan, lobby bij de politiek.
Maar ga niet met stenen gooien of circus-voorstellingen verstoren.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:38:54 #20
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_13457459
dieren/milieuactivisten <===> dieren/milieuterroristen
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_13457643
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ga lekker demonstreren met spandoekjes, biedt petities aan, lobby bij de politiek.
Maar ga niet met stenen gooien of circus-voorstellingen verstoren.

ga niet op vossen jagen en laat die beren in de natuur !!!!
Fuck die #$@$% die zonodig moeten jagen en beren kunstjes laten doen omdat ze anders gezweept worden..
Wil je jagen ga naar canada neem een pijl en boog mee en wil je dieren kunstjes zien doen "Go and watch a fucking cartoon".
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_13457681
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:45 schreef Reco het volgende:

Fuck die #$@$% die zonodig moeten jagen en beren kunstjes laten doen omdat ze anders gezweept worden..
Wil je jagen ga naar canada neem een pijl en boog mee en wil je dieren kunstjes zien doen "Go and watch a fucking cartoon".

Tja, dat is jouw mening. .
En andere mensen hebben weer een andere mening.
pi_13457725
True
pi_13457743
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:45 schreef Reco het volgende:

[..]

Mee eens, maar regel zoiets dan geweldloos op democratische manier via de politiek. Waarom zou iedereen zich aan de wet moeten houden behalve als je voor dieren opkomt? Dan mag je plotseling mensen met stenen bekogelen of boten laten zinken?

Slaat nergens op. Alleen omdat die mensen hun eigen opvattingen superieur vinden t.o.v. de wet? Er zijn ook ongetwijfeld wel neo-nazi's te vinden die hun opvattingen superieur vinden

pi_13458106
Ik ben het helemaal eens met Wilders en Oplaat. Oplaat (de persoon waar ik op heb gestemd) is afgelopen tijd bedreigd nadat hij in de kamer vragen stelde over die terroristische acties in Putten.
pi_13458269
quote:
Sinds wanneer zijn de bedrijven in bio-industrie terroristisch bezig?
pi_13458312
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:11 schreef Steijn het volgende:

Sinds ze arme diertjes doodmaken. .
pi_13458313
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:11 schreef Steijn het volgende:

[..]

Sinds de openingspost een ruimere interpretatie aan terrorisme gaf dan ooit tevoren.
pi_13458401
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:12 schreef thabit het volgende:
Sinds de openingspost een ruimere interpretatie aan terrorisme gaf dan ooit tevoren.
Ontwricht het doden van fretten en al die andere beesten in de bioindustrie de samenleving?
pi_13458489
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ontwricht het doden van fretten en al die andere beesten in de bioindustrie de samenleving?

Het gaat niet om het doden, maar om de manier waarop ze worden gehouden. En ja, dat ontwricht de samenleving. Voorbeelden zat: MKZ, BSE, varkenspest, vogelpest, etc.
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:19:31 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13458498
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het doden van een enkele boer ontwricht ook niet de samenleving. Dus in dat opzicht moet je niet de straffen gelijkstellen.

Voordat je denkt dat ik het goedkeur of iets in die geest: nee, dat doe ik niet.

pi_13458554
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:19 schreef thabit het volgende:

Het gaat niet om het doden, maar om de manier waarop ze worden gehouden. En ja, dat ontwricht de samenleving. Voorbeelden zat: MKZ, BSE, varkenspest, vogelpest, etc.

Vogelpest wordt juist sneller verspreid wanneer kippen mogen scharrelen, en in contact komen met 'buiten'..
Bio-industrie kan heel clean en steriel bijna.
pi_13458599
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:19 schreef Sidekick het volgende:
Het doden van een enkele boer ontwricht ook niet de samenleving. Dus in dat opzicht moet je niet de straffen gelijkstellen.
Ik kom nogal eens in Putten en ik kan je vertellen dat de samenleving daar aardig op z'n kop lag na die terroristische aanvallen. Sommige mensen waren helemaal overstuur op de betreffende zondagmiddag, huilende kinderen en schreeuwende mannen en vrouwen. (zondag was het toch).
quote:
Voordat je denkt dat ik het goedkeur of iets in die geest: nee, dat doe ik niet.
Ik ga er vanuit dat iedereen dit afkeurt.
pi_13458608
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vogelpest wordt juist sneller verspreid wanneer kippen mogen scharrelen, en in contact komen met 'buiten'..

Dit soort ziektes onstaan juist doordat ze met teveel op elkaar gepropt worden en er tot een bepaald aantal ook niets aan zieke dieren wordt gedaan omdat de vee-arts dan meer geld kost dan oplevert.
quote:
Zoals ook blijkt uit de voorbeelden die ik heb gegeven.
pi_13458619
quote:

[..]

Dan is de ziekte dus de terrorist?
pi_13458686
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:24 schreef thabit het volgende:

Dit soort ziektes onstaan juist doordat ze met teveel op elkaar gepropt worden en er tot een bepaald aantal ook niets aan zieke dieren wordt gedaan omdat de vee-arts dan meer geld kost dan oplevert.

Juist wanneer er veel dieren in een kleine ruimte leven, is het onderlinge besmettingsgevaar groot, en zal de eigenaar er dus alles aan gelegen zijn om elke ziektegeval meteen aan te pakken.
quote:
Zoals ook blijkt uit de voorbeelden die ik heb gegeven.
Nee, dat zijn juist voordelen van 't omgekeerde. M'goed. .
pi_13458696
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:24 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dan is de ziekte dus de terrorist?

De manier van houden die onmisbaar was voor het veroorzaken van de ziekte.
pi_13458756
Anyways, het gaat hier in dit topic niet over 'bio-industrie', maar over de definitie van milieu-terrorisme...
pi_13458814
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Juist wanneer er veel dieren in een kleine ruimte leven, is het onderlinge besmettingsgevaar groot, en zal de eigenaar er dus alles aan gelegen zijn om elke ziektegeval meteen aan te pakken.

Nee hoor, ze hebben alle risico's doorgerekend en daaruit blijkt dat het pas riskant wordt bij een bepaald percentage zieke dieren (dit soort dingen wordt bij de studie diergeneeskunde onderwezen).
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:51:03 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13459326
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:30 schreef DennisMoore het volgende:
de definitie van milieu-terrorisme...
Georganiseerde criminaliteit die vanuit milieu-belangen ontstaan. Je kan spreken van terreur, maar is totaal verschillend met Al'Qaeda. Precies wat de PvdA zegt in het artikel in de openingspost.
pi_13459529
Nee hoor.
Ik ben een pasief supporter van ALF. Ik vind het prima wat ze doen.

In de jaren 70 lulde men ook zo over Green Peace. Dat was Milleu Terrorisme. Nu overweegt Amerika zelfs diplomatische sankties tegen IJsland , daar die de walvis jacht weer hebben opgenomen

nederland is in de EU de vuilste goorlap met betrekking tot de "rechten van de dieren"

Kistkalveren? Bestaan nergens meer, behalve in Nederland
Pelsdieren? Weh je draagt een pelsmantel in Amsterdam , Daar staat iedereen dan met zijn vingertje klaar , maar Oh weh , wanneer we die braaf hard werkende boeren in Putten een koekje van eigen deeg geven.

Dieren hebben rechten, en die zijn groter , als de gemiddelde halve gare boer hun toestaat. Zo lang in Nederland geen beleid komt a la Duitsland, ga ik ALF niet veroordelen

pi_13460457
quote:
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden. Ik begrijp hoe men dan op een gegeven moment kan doorslaan en de arme diertjes probeert te bevrijden, echter ben ik niet van mening dat deze mensen er licht vanaf moeten komen. Aanslagen plegen is een zeer kwalijke zaak, die aangepakt moet worden. Toch denk ik dat Den Haag door het stoppen van proefdieronderzoek en de bio-industrie een stuk verder komt dan met zware straffen, echter zit dat blijkbaar niet in het beleid van dit kabinet.
Met andere woorden jij gaat het nog voor dat schorem opnemen? Kijk dat je een discussie los wilt maken okee, maar wanneer duidelijk is dat andere mensen (die bepalen dit soort zaken uiteindelijk!) niet overtuigd zijn van je argumenten, dan moet je dat accepteren.

Maar nee, kennelijk mogen deze mensen, omdat het zulke dierenvrienden/milieufreaks zijn, allerlei acties uitvoeren die een gewoon persoon in de gevangenis doen belanden. Het bedreigen van medewerkers van het proefdiercentrum zie ik trouwens als terreur.

De economische schade die ze met o.a. aanslagen op slachterijen, nertsfokkerijen en nog veel meer hebben aangericht is zeer aanzienlijk. Wat pas echt frustrerend is voor de slachtoffers is het feit dat de overheid er niets aan wilde doen.

Genoeg bijval uit Den Haag lijkt me, een goede zaak dat daar een einde aan komt. Waar moeten we naar toe wanneer iedereen die voor een zijns inziens goede zaak strijd en niet gehoord wordt zomaar van dit soort acties uitvoert?

En het tegengaan van de bio-industrie schiet ook al zijn doel voorbij, dan wordt het vlees geproduceerd in landen met minder strenge wetgeving en wordt het voor de betrokken dieren alleen maar erger.

Ik heb in een reportage gezien wat de verschillen waren tussen konijnen fokken in China (erg ranzig), Duitsland (zo goed mogelijk gezien economische haalbaarheid en wat de consument wil betalen) en Zwitserland (gesubsidieerd). en dat geeft aan waar het uiteindelijk op neerkomt.

vrijdag 26 september 2003 @ 15:30:58 #43
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13460544
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:09 schreef Sidekick het volgende:
Ze mogen van mij part gelijk worden behandeld als criminelen, maar de link met terroristen gaat niet helemaal op. Een beetje jammer dat Al'Qaeda erbij moet worden gehaald.

Gewoon hard aanpakken dat tuig.
[..]

Dit is vaag. Als ik een enkele agent molesteer krijg ik ook straf. Juridisch gezien moet het geen enkel punt zijn.

* tvlxd is het hier mee eens.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13460712
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het probleem zit 'em in het merkwaardige vervoer van dieren. Varkens die in NL worden vetgemest en dan naar Italie worden vervoerd. Schapen en koeien die tussen NL en Groot-Brittanie worden heen en weer gesleept. Zo kwam MKZ trouwens in NL. Niemand die mij trouwens kan uitleggen waar al dat vervoer voor nodig is.

Wanneer je met gesloten bedrijven werkt heb je veel minder problemen en kun je ook de kwaliteit beter garanderen.

pi_13460859
Wat een komische redenatie

Op het moment is de Bio Industrie met al haar uitwassen legaal.

Daar vechten mensen dus tegen , en daar de politiek al jaren haar hand boven deze hufters houd, meot men met illegale middelen vechten. Dat dat wordt bestraft schijnt zelfs de fantatiekste ALF man een duidelijke zaak.

Het gaat erom, dat de hele bioindustrie op de vuilnisbuilt van de geschiedenis moet worden gegooid.

[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 26-09-2003 15:44]

vrijdag 26 september 2003 @ 15:45:42 #46
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13460948
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:42 schreef CANARIS het volgende:
Het gaat erom, dat de hele bioindustrie op de vuilnisbuilt van de geschiedenis wordt gegooid.
Het gaat erom, dat deze 'dierenactivisten' crimineel bezig zijn en andermans eigendommen vernielen. Willen ze iets veranderen, dan moeten ze dat democratisch doen, zoals iedereen dat hoort te doen in een democratisch land.
De democratie mag niet worden onderdrukt door ontwrichtende elementen*, zoals deze personen. Gelukkig gebeurt dat ook niet.

*: Oh! De Dramatiek!

1 kernfysicus
pi_13460974
dat vervoer voor nodig is.

Nau dat kan ik je wel

de agrarische maffia , heeft in 1978 doorgezet dat men premies krijgt op levend dier transporte.

ttt exporteerde men per annum 320.000 stuk levend vee uit de EEG. Bijna alles fok-stieren
anno 2000 zijn dat er 6 millioen geworden. Bijna alles slachtvee.

Waarom? Omdat men er geld voor krijgt.

pi_13460982
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:42 schreef CANARIS het volgende:
Op het moment is de Bio Industrie met al haar uitwassen legaal.

[..]

Daar vechten mensen dus tegen , en daar de politiek al jaren haar hand boven deze hufters houd, meot men met illegale middelen vechten.

M.a.w. in de prullenbak met onze democratische rechtstaat

Het wordt steeds duidelijker waarom we zulke lui als terroristen zouden moeten aanpakken...

pi_13461088
Ja zo lust ik er nog wel een paar

de grootste maatschappelijke veranderingen zijn niet poltisch ontstaan , maar omdat mensen zich begonnen te verzetten.

Of dat in Duitsland de blokkeering van atoom transporte zijn, of dat de krakers in amsterdam waren , of de studenten protesten in 1968.

Een dieractivist ,ziet zijn zaak echter wat dringender, dan de voorheen genoemde vage poltieke discusies. Zijn lot zijn dieren die dag voor dag leiden .

Waar trek je de grens. Is het blokkeren van vrachtwagen op de snelweg met slachtvee al maatschappelijk getolereerd , of moet men maar gewoon handtekeningen gaan zamelen?

demokratie is ons hoogste goed, maar wat doe je , wanneer je ziet, dat in de EU niets maar dan helemaal niets zich beweegt omdat de agrarische maffia blijkbaar een bijzonder goed functionerende lobbie heeft.

pi_13461390
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:50 schreef CANARIS het volgende:
demokratie is ons hoogste goed, maar wat doe je , wanneer je ziet, dat in de EU niets maar dan helemaal niets zich beweegt omdat de agrarische maffia blijkbaar een bijzonder goed functionerende lobbie heeft.
Misschien omdat de meeste parlementariërs de agrarische sector een verrijking vinden en ze ook zeker niet zien als maffia?

Zoals jij redeneert kun je ook het in brand steken van een synagoge door neo-nazi's wel goed gaan praten

pi_13461393
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Met andere woorden jij gaat het nog voor dat schorem opnemen? Kijk dat je een discussie los wilt maken okee, maar wanneer duidelijk is dat andere mensen (die bepalen dit soort zaken uiteindelijk!) niet overtuigd zijn van je argumenten, dan moet je dat accepteren.

Blijkbaar begrijp je me verkeerd. Ik zeg toch heel duidelijk dat deze mensen er niet licht van af mogen komen en dat zij gestraft moeten worden als zij aanslagen plegen/beramen of mensen bedreigen.

Aan de andere kant begríjp ik het omdat dieren levende wezens zijn en omdat die onder het goedkeuren van de overheid worden vermoord. Er zijn mensen die zich net zo voor dieren inzetten als andere mensen voor hun medemensen. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Wellicht zul jij, of een ander, zeggen dat als bepaalde mensen in fokkerijen werden gehouden en als op hen zonder toestemming proefonderzoek werd uitgevoerd, op een bepaald moment, na protestacties en miljarden doden ook overgaan tot gewelddadig optreden.
Natuurlijk is het jammer dat deze mensen niet begrijpen dat het in onze maatschappij nu eenmaal zo is, dat dieren een mindere positie hebben en dat ze met geweld absoluut niet verder zullen komen. Het is belangrijk geweldloos te protesteren tegen waar je het niet mee eens bent.
Dus ik vind zeker wel dat deze mensen bestraft moeten worden. Als zij een proefdieronderzoeker afpersen strijden ze voor iets goeds maar doen ze dat op een slechte manier en moeten ze gestraft worden als gewone afpersers.

Een persoon hierboven zegt dat SP, GL en D66 al groene politiek bedrijven en aandacht hebben voor dieren. Natuurlijk is dat wel waar, maar slechts weinig mensen kiezen op hun dierenliefde. Dieren komen ook niet aan de orde in de kamer, het gaat enkel over economie. Te lang heeft economie in de weg gestaan van humaan omgaan met dieren en medemensen.

Daarom zeg ik ook: het is belangrijk dat de overheid aandacht besteedt aan de kritiek van mensen op de behandeling van dieren en niet de energie die men kennelijk wel in dieren wil stoppen in het bestrijden van actievoerders stopt.

Wellicht zijn het heel gevaarlijke mensen, maar ze zijn dierenvrienden en zijn uit liefde doorgeslagen. Ze stoppen als de overheid stopt met martelen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

pi_13461474
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:06 schreef Famas het volgende:
die boomknuffelaars hebben niet door dat die beesten die ze uit zo'n fokkerij vrijlaten in het wild doodgaan....lekkere 'dierenvrienden'

gewoon lekker zwaar straffen....nergens naar kijken...koppen inslaan met knuppels en zo...doodstraf invoeren.......ehh...ik wijk een beetje van het onderwerp af...gewoon ZWAAR straffen

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_13461488
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wellicht zijn het heel gevaarlijke mensen, maar ze zijn dierenvrienden en zijn uit liefde doorgeslagen. Ze stoppen als de overheid stopt met martelen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

Neo-nazi's zijn doorgeslagen in liefde voor hun land en volk. Ze stoppen pas als de overheid stopt met het toelaten van vluchtelingen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

De overheid moet zich nooit laten chanteren door criminelen

pi_13461591
Zoals jij redeneert kun je ook het in brand steken van een synagoge door neo-nazi's wel goed gaan praten

Einde quote

iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.

Voor mij persoonlijk is de vergelijking
Synangoge in brand steken , gedreven door Haat tenopzichte van andere mensen

en
Acties tegen de agrarische maffia om medeschepsel leed te besparen

een appels en peren vergelijking

Oh ja , fijne bijdrage is dat . Stieren van Putten , via München , via Innsbruck , via Bologna, naar Brindisie te slepen, ze daar in een schip te verpakken , om ze aansluiten in Libanon onder de meest afgrijsellijke omstandigheden te laten slachten.

Uitval quote 10% , die wordt ingecalculeerd.

En die kistkaleveren. dat is pas een verrijking ..

[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 26-09-2003 16:10]

pi_13461618
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Neo-nazi's zijn doorgeslagen in liefde voor hun land en volk. Ze stoppen pas als de overheid stopt met het toelaten van vluchtelingen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

Dat doet de overheid toch ook?
quote:
Mee eens, maar je vindt het toch ordinaire criminelen in plaats van terroristen a la Al-Qaeda?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_13461735
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Mee eens, maar je vindt het toch ordinaire criminelen in plaats van terroristen a la Al-Qaeda?
Het zijn zeker geen terroristen als Al-Qaeda. Maar hun acties zijn wel terroristisch, gaan over lijken en zijn rechtstaat ondermijnend. Ze mogen van mij dus zeker netzo als Al-Qaeda-terroristen worden aangepakt.
pi_13461785
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:09 schreef CANARIS het volgende:
iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
Dat moet niet iedereen voor zichzelf uitmaken. We hebben met z'n allen wetten afgesproken waar je je gewoon aan hoort te houden. Ook extreem-links en extreem-rechts...
pi_13461830
***hannes ik heb het over de vergelijking ...of die juist is.
pi_13461839
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat hier om het waarborgen van de veiligheid van levende wezens, juist zonder vooroordelen en/of discriminatie. Liefde voor dieren en liefde voor je land is absoluut iets anders, omdat het ene voortkomt uit liefde voor iets, en het andere juist uit haat jegens het tegenovergestelde. (DWZ een dierenvriend heeft liefde voor dieren en een neo-nazi houdt van zijn volk en zijn land omdat hij andere landen en rassen verafschuwt)
pi_13462050
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het gaat hier om het waarborgen van de veiligheid van levende wezens, juist zonder vooroordelen en/of discriminatie. Liefde voor dieren en liefde voor je land is absoluut iets anders, omdat het ene voortkomt uit liefde voor iets, en het andere juist uit haat jegens het tegenovergestelde.

En dierenactivisten haten weer nertsenfokkers, boeren en medewerkers van het BPRC...
pi_13462097
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het zijn zeker geen terroristen als Al-Qaeda. Maar hun acties zijn wel terroristisch, gaan over lijken en zijn rechtstaat ondermijnend. Ze mogen van mij dus zeker netzo als Al-Qaeda-terroristen worden aangepakt.

Tja, ik vind aanslagen tegen willekeurige burgers die weinig tot niets met je onvrede te maken hebben toch heel wat anders dan vernielingen of "bevrijdingsacties".

Doet me een beetje denken aan een voornemen om demonstranten die wat crimineels deden, als lid van een criminele organisatie aan te willen merken. Dom om te doen, iets wat slecht is verder weg te willen drukken door het aan een nog slechtere term te koppelen. Het leidt alleen maar tot verzwakking van de verafschuwde termen, en het is daarom bovendien een belediging voor de slachtoffers van Al-Qaeda.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 26-09-2003 16:31]

pi_13462101
Je lult uit je nek

Ze haten die mensen helmaal niet , ze haten wat ze doen.

Je probeert hier kunstmatig een zooitje randdebielen die haat als dreivende factor in hun leven hebben , te vergelijken met mensen die proberen andere schepsel te redden.

Kotsmisselijk makende polemiek is dat.

teveel Sonja Barend gekekenm meneer.

pi_13462109
Milieuactivisme kent meerdere 'levels'.

Er is milieuactivisme waarbij bijvoorbeeld nertsen worden losgelaten in de natuur. Dit is inbraak, vernieling van eigendommen en ook vaak slecht voor de dieren. Ik denk niet dat dit gelijk staat aan terrorisme. Wel denk ik dat dit keihard aangepakt moet worden.

Een andere vorm van milieuactivisme is bijvoorbeeld het vernietigen van testvelden van genetisch gemanipuleerd voedsel. Hierbij proberen milieuactivisten hun mening op te dringen aan de rest van de bevolking. De vrijheid van bevolkingsgroepen (mensen die voor gen-voedsel zijn) wordt hierbij erg ingeperkt. Dit mag van mij wel gelijk worden gesteld aan terrorisme.

btw. Milieuactivisten zijn vieze kankerlijers!

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13462189
Een andere vorm van milieuactivisme is bijvoorbeeld het vernietigen van testvelden van genetisch gemanipuleerd voedsel. Hierbij proberen milieuactivisten hun mening op te dringen

Lulkoek 10 hoog

Ze proberen jouw helemaal geen mening op te dringen, ze proberen jouw wereld en die van je kinderen te redden . wat jij daarvan denkt is hun meer als worst

dat zijn 2 paar schoenen

De genetisch gemanipuleerde uitzaaiing is wel degenlijk één van de groftse schandalen ooit op deze planeet.

Niet alleen speelt men God, maar vernietigd ook nog mijn omgeving.

het afslachten van alle diersoorten in het verleden is daartegen een slap kopje koffie.

vrijdag 26 september 2003 @ 16:36:27 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462239
Ze dringen mij wil een mening op, want zij vinden, dat ik geen GM-food mag hebben. Dát wil ik zelf bepalen.

Ik snap niet dat mensen deze anti-democratische stalinistisch ogende personen kan verdedigen.

1 kernfysicus
pi_13462310
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:30 schreef CANARIS het volgende:

Je probeert hier kunstmatig een zooitje randdebielen die haat als dreivende factor in hun leven hebben , te vergelijken met mensen die proberen andere schepsel te redden.

Ik vergelijk mensen die de wet overtreden omdat ze hun eigen opvattingen o zo superieur vinden met elkaar...
pi_13462352
hoe klein kan een wereld zijn als ik dat zeg

"Ze houden mij tegen , wanneer ik dat wel wil hebben"

Nau misschien daarom , dat daar waar jij woont waarschijnlijk niet gesukkelt wordt met dat soort genetisch veranderde zaden.

Misschien vind je vlinders , wespen en muggen wel lastig spul en ben je blij als die niet meer in je mooie appartementje rondvliegen .

Laat staan , niet eens meer van die rot spinnen . Hoef je niet meer te schreeuwen ook.

Spaart een hoop chemie om die tering beesten over de kling te laten springen nést ce pas?

pi_13462416
Ze dringen mij wil een mening op, want zij vinden, dat ik geen GM-food mag hebben. Dát wil ik zelf bepalen.
einde quote

Ja dat zegt de doorsnee amerikaan ook als hij wordt aangesproken op zijn 30 liter verbuikende auto op 100 Kilometer.

Tis wel het land geworden wat 25 % van de aardse Olie produktie gebruikt.

Stop je hoofd maar tussen je benen en kus je kont vaarwel ,want met die instelling , gaat deze planeet echt naar de klote.

pi_13462467
Kortzichtigheid en egoïsme staan aan de basis van geloof.

dat is je eigen profiel

wie is hier kortzichtig en egoistisch?

vrijdag 26 september 2003 @ 16:44:46 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462472
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:42 schreef CANARIS het volgende:
Ja dat zegt de doorsnee amerikaan ook als hij wordt aangesproken op zijn 30 liter verbuikende auto op 100 Kilometer.

Tis wel het land geworden wat 25 % van de aardse Olie produktie gebruikt.

Ja, dus? Begin een voorlichtingscampagne, zeg ik, of dien een wetsvoorstel in tegen het hoge olieverbruik. Ga echter niet op fascistische wijze mensen beperken in hun bewegingsvrijheid.
1 kernfysicus
pi_13462542
fascistisch

leuk stopwoordje geworden in nederland

en jij wordt leraar geschiedenis???

pi_13462564
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:34 schreef CANARIS het volgende: Ze proberen jouw helemaal geen mening op te dringen, ze proberen jouw wereld en die van je kinderen te redden . wat jij daarvan denkt is hun meer als worst
Dat denkt een nazi waarschijnlijk ook. Geen reden dus om zoiets te tollereren...
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:48:15 #73
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462566
Ik wacht wel tot CANARIS weer ontnuchterd is.
1 kernfysicus
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:51:10 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13462642
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:47 schreef CANARIS het volgende:
fascistisch

leuk stopwoordje geworden in nederland

Ach fascisme of anti-democratisch... 1 pot nat.
pi_13462755
Dat denkt een nazi waarschijnlijk ook. Geen reden dus om zoiets te tollereren...

je blijft het proberen he?
Wat is doel ervan? Een soort puiblieke opinie opbouwen , dat Millieu activisten eigenlijk niets anders zijn als de Hunnen die in Auswitz hun werk deden?
Dat de boomneukers niets beter zijn , als de Bathazar von Schirack?
Dat mensen die genteisch zaaigoed vernietigen filsophisch in 1 lijn staan met Rosenkranz?
Dat mensen die Nertsen bevrijden hetzelfde in zin hebben als die , die ttt mensen op veewagens naar Auswitz stuurden?

Doe je best. Een paar randdebielen zal je wel aan je kant krijgen.

Met de wat intelligentere , stel je je buiten de discussie.

Ik ga die graag aan, maar krijg spontane kotsneigingenbij het lezen van Polemiek.

vrijdag 26 september 2003 @ 16:59:47 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13462873
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:55 schreef CANARIS het volgende:

Zou je ook wat normaler kunnen reageren?

Als je goed leest, stelt Tikorev een milieu-terrorist niet gelijk aan een neo-nazi of SS'er, maar stelt dat de gedachtegang van de 2 overeenkomen als het gaat voor het overtreden van de wet ten gunste van een 'moraal' gelijk.

pi_13462924
quote:
Wat is doel ervan? Een soort puiblieke opinie opbouwen , dat Millieu activisten eigenlijk niets anders zijn als de Hunnen die in Auswitz hun werk deden?
Dat mensen die genteisch zaaigoed vernietigen filsophisch in 1 lijn staan met Rosenkranz?
Dat mensen die Nertsen bevrijden hetzelfde in zin hebben als die , die ttt mensen op veewagens naar Auswitz stuurden?
huilie...

Ik hoop je te kunnen overtuigen dat je met twee maten meet. Links-extremisten mogen wel de wet overtreden omdat ze vinden dat hun opvattingen daar superieur genoeg voor zijn. Maar zodra het om rechts-extremisten gaat geldt die redenatie plotseling niet meer.

pi_13463551
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:01 schreef Tikorev het volgende:

huilie...

Ik hoop je te kunnen overtuigen dat je met twee maten meet. Links-extremisten mogen wel de wet overtreden omdat ze vinden dat hun opvattingen daar superieur genoeg voor zijn. Maar zodra het om rechts-extremisten gaat geldt die redenatie plotseling niet meer.

Zoals gewoonlijk weer een hoop dom gelul, zegt er hier ook maar iemand dat extremisten van welke kant dan ook ongelijk behandeld moeten worden? Nee? Dacht ik al, het bekende 'rechts is zielig' calimero gejank dus.

Nuancering is aan jou duidelijk niet besteed, 5000 nertsen vrijlaten is tenslotte een even groot gevaar voor de samenleving als 5000 mensen vermoorden, he? Dom Rechts in volle glorie.

pi_13464018
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

huilie...

Het verschil is toch wel dat de opvattingen waar die rechts-extremisten voor "strijden" zelf ook universeel onaanvaardbaar geacht worden.

Kijk, iedereen zal het erover eens zijn dat geweld soms geoorloofd is tegen een democratische beslissing. Met jouw beredering heb je bijvoorbeeld zojuist ook de voorbije Irak-oorlog scherp veroordeeld.

Of om in de sfeer van de gezellige nazi-vergelijkingen te blijven: niemand zal het uitmaken of de endlösung waartegen onze verzetshelden zich in WOII verzetten een democratische grondslag had. De vervolging van Joden in WOII was onmenselijk, en betogen dat geweld tegen die vervolging moreel verwerpelijk zou zijn als de meeste stemgerechtigen daar voor zouden zijn geweest, is moeilijk vol te houden.

Veel dierecactivisten zien de huidige behandeling ook als een schending van universele rechten van levende wezens die gewelddadig ingrijpen rechtvaardigt. En hoewel ik het daar totaal niet mee eens ben, is het toch ook helemaal niet te vergelijken met zelfmoordterroristen en neo-nazi's.....

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 26-09-2003 17:38]

pi_13464027
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk weer een hoop dom gelul, zegt er hier ook maar iemand dat extremisten van welke kant dan ook ongelijk behandeld moeten worden? Nee?

Links-extremisten overtreden de wet omdat ze denken dat hun opvattingen boven de wet staan:
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:58 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben een pasief supporter van ALF. Ik vind het prima wat ze doen.

[...]

maar Oh weh , wanneer we die braaf hard werkende boeren in Putten een koekje van eigen deeg geven.

[...]

Dieren hebben rechten, en die zijn groter , als de gemiddelde halve gare boer hun toestaat. Zo lang in Nederland geen beleid komt a la Duitsland, ga ik ALF niet veroordelen

Trek je het door naar rechts-extremisten:
quote:

Ik ga die graag aan, maar krijg spontane kotsneigingenbij het lezen van Polemiek.

vrijdag 26 september 2003 @ 17:38:45 #81
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13464076
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Kijk, iedereen zal het erover eens zijn dat geweld soms geoorloofd is tegen een democratische beslissing. Met jouw beredering heb je bijvoorbeeld zojust ook de voorbije Irak-oorlog scherp veroordeeld.
off-topic

De beslissing over een eventuele oorlog in internationaal verband wordt niet in een democratisch kader gedaan, daarom is het niet toepasbaar.
Er is wel democratisch over gestemd in Amerika.

1 kernfysicus
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:45:22 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13464237
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:38 schreef tvlxd het volgende:

[..]

off-topic

De beslissing over een eventuele oorlog in internationaal verband wordt niet in een democratisch kader gedaan, daarom is het niet toepasbaar.

Niet waar dus. Amerika heeft het Handvest van de VN getekend en heeft zich dus onderworpen aan de regels van de VN. Daaronder valt ook de werkwijze van de Veiligheidsraad, waarin democratisch wordt beslist.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_13464272
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:38 schreef tvlxd het volgende:

[..]

off-topic

off-topic

Amerika heeft ooit ingestemd met de instelling van een veiligheidsraad voor deze soort beslissingen, en wilde ook een oorlogsresolutie in stemming brengen. Omdat een meerderheid niet behaald zou worden (een meerderheid met veto werd vooraf ook democratisch aanvaardbaar geacht), is besloten zonder democratisch mandaat aan te vallen.

De aanval van de USA is in internationaal opzicht (ook omdat de context van de aanval in de veiligheid van die internationale gemeenschap lag) ondemocratisch te noemen. Je mag best vinden dat die oorlog zo nodig dan wel rechtvaardig was dat er geen democratisch VN-mandaat nodig was, maar dat is dan ook precies mijn punt in deze discussie...

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 26-09-2003 17:47]

vrijdag 26 september 2003 @ 17:47:27 #84
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13464282
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet waar dus. Amerika heeft het Handvest van de VN getekend en heeft zich dus onderworpen aan de regels van de VN. Daaronder valt ook de werkwijze van de Veiligheidsraad, waarin democratisch wordt beslist.

Ja, maar de democratie van de VN is net zo'n facade als Irak onder Hoessein. Dictatoriale landen als Syrië moeten stemmen over het handelen van democratiën.
Theoretisch heb je gelijk.
1 kernfysicus
pi_13464453
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Het verschil is toch wel dat de opvattingen waar die rechts-extremisten voor "strijden" zelf ook universeel onaanvaardbaar geacht worden.

En een politicus vermoorden, boerenbedrijven bestormen, nertsenfokkerijen slopen, mensen bedreigen en intimideren is wel universeel aanvaardbaar?
quote:
Kijk, iedereen zal het erover eens zijn dat geweld soms geoorloofd is tegen een democratische beslissing.
Dat denk ik niet.
quote:
Met jouw beredering heb je bijvoorbeeld zojuist ook de voorbije Irak-oorlog scherp veroordeeld.
Waarom? De daden van Saddam zijn niet democratisch tot stand gekomen
quote:
Of om in de sfeer van de gezellige nazi-vergelijkingen te blijven: niemand zal het uitmaken of de endlösung waartegen onze verzetshelden zich in WOII verzetten een democratische grondslag had. De vervolging van Joden in WOII was onmenselijk, en betogen dat geweld tegen die vervolging moreel verwerpelijk zou zijn als de meeste stemgerechtigen daar voor zouden zijn geweest, is moeilijk vol te houden.
De hele jodenvervolging is ondemocratisch tot stand gekomen. Als Hitler de democratie had gerespecteerd (met bijbehorende vrijheid van meningsuiting en pers) was hij nooit zover gekomen. De hele jodenvervolging is eerder een voorbeeld van wat er kan gebeuren als mensen de regels van de democratische rechtstaat aan hun laars lappen en slechts gaan handelen volgens de zelf benoemde superieure opvattingen van een zeer kleine minderheid.
  vrijdag 26 september 2003 @ 18:01:45 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13464563
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:56 schreef Tikorev het volgende:

De aanval van de VS ook niet. Zo kom je in een negatieve spiraal als je je redenering doortrekt.
pi_13464648
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De aanval van de VS ook niet. Zo kom je in een negatieve spiraal als je je redenering doortrekt.

Volgens mij was de meerderheid van de Senaat anders voor. De VN had in 1991 al toestemming gegeven dus ik zie het probleem niet zo
pi_13465425
Als je het zo bekijkt zijn nertsenfokkers ook terroristen. Onzin natuurlijk.
Nertsenfokkers zijn dom en asociaal, dierenbevrijders zijn dom en sociaal
pi_13465447
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Als je het zo bekijkt zijn nertsenfokkers ook terroristen. Onzin natuurlijk.
Nertsenfokkers zijn dom en asociaal, dierenbevrijders zijn dom en sociaal
Jaaaaaah dat vinden de doodseskaders van de Taliban ook van zichzelf.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13465482
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Jaaaaaah dat vinden de doodseskaders van de Taliban ook van zichzelf.

Jaja, het verband met nertsen e.d. is ook erg duidelijk
pi_13465640
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En een politicus vermoorden, boerenbedrijven bestormen, nertsenfokkerijen slopen, mensen bedreigen en intimideren is wel universeel aanvaardbaar?

Het verschil tussen "doel" en "middelen" is je vreemd? Ik zeg niet dat de middelen aanvaardbaar zijn, ik zeg dat het doel dat ze verdedigen aanvaardbaar is, in ieder geval niet universeel onaanvaardbaar. Dat is het verschil met rechts-extremisten, waarbij gewelddadige middelen én het doel universeel onaanvaardbaar zijn.
quote:
Dat denk ik niet.
Daar houd ik je aan.

Een land waar 10% Joden zitten en 90% Moslims, en waarbij de democratsche meerderheid op een dag besluit de Joodse minderheid uit te roeien, mag bijvoorbeeld niet met geweld bestreden worden? En ook de Moslims die de Joden zouden helpen, zijn in jouw ogen misdadigers?

quote:
De oorlog was niet om het ondemocratische regime van Saddam omver te werpen, maar om Irak te dwingen democratisch tot stand gekomen regels na te leven.

Als je zo'n oorlog rechtvaardigt omdat het "doelland" niet democratisch is, heb je in feite elke oorlog tegen een niet-democratisch land gerechtvaardigd, ongeacht de formele grond van die oorlog. En bovendien ook ongeacht de manier (democratisch of ondemocratisch) waarop je eigen beslissing tot stand is gekomen.....

pi_13465766
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Dat is het verschil met rechts-extremisten, waarbij gewelddadige middelen én het doel universeel onaanvaardbaar zijn.

Je kan het doel zo mooi en aanvaardbaar omschrijven als je zelf wil.

Het gaat om de middelen (etnische zuiveringen, terroristische acties) die iets onaanvaadbaar maken.

Rechten voor plantjes en dieren kun je ook via de politiek realiseren.

pi_13465843
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Een land waar 10% Joden zitten en 90% Moslims, en waarbij de democratsche meerderheid op een dag besluit de Joodse minderheid uit te roeien, mag bijvoorbeeld niet met geweld bestreden worden? En ook de Moslims die de Joden zouden helpen, zijn in jouw ogen misdadigers?

In een democratisch land waar de bijbehorende vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers worden gerespecteerd zal zoiets niet gebeuren. (Tenzij je wil suggereren dat de gemiddelde moslim van nature een neiging heeft om etnisch te zuiveren.)
pi_13465914
Ik snap 1 ding niet, waarom wordt het probleem altijd van 1 kant bekeken. De oplossing is feitelijk heel simpel: we moeten veel beter met dieren omgaan en dus zorgen dat misstanden niet meer voorkomen. De wetgeving moet aangescherpt worden.

Laten we daar nou eens de volstrekt overbodige nertsenfok als voorbeeld van nemen. Het is niet voor niks dat veel acties zich daartegen richten. Het wordt altijd gezellig goedgepraat door mensen zonder gevoel in hun donder maar feit is dat we niet op aarde zijn gezet om dieren zinloos te fokken en af te maken. Gewoon mee kappen dus, wetgeving verscherpen en dan zijn de dieren bevrijdingsacties ook een stuk minder.

pi_13466030
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:06 schreef SCH het volgende:
Ik snap 1 ding niet, waarom wordt het probleem altijd van 1 kant bekeken. De oplossing is feitelijk heel simpel: we moeten veel beter met dieren omgaan en dus zorgen dat misstanden niet meer voorkomen. De wetgeving moet aangescherpt worden.
Je dus laten chanteren door het geweld van dierenactivisten? Wat is een rechtstaat nog waard als je op die manier toe gaat geven aan geweld, terreur en intimidatie?

Het probleem zijn de wetsovertredende extremisten, niet de nertsenfokkers die zich aan de wet houden en dus compleet legaal bezig zijn...

pi_13466151
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je kan het doel zo mooi en aanvaardbaar omschrijven als je zelf wil.

En je kunt het verschil tussen doel en middelen ook ontkennen als je zelf wil.
quote:
Het gaat om de middelen (etnische zuiveringen, terroristische acties) die iets onaanvaadbaar maken.
Bommen gooien is altijd goed of altijd slecht, en heeft helemaal niets met het doel van de bommen te maken?
quote:
Rechten voor plantjes en dieren kun je ook via de politiek realiseren.
En rechten om racisme/nazisme mogelijk te maken niet. Hoe zou dat nu toch komen, als het precies hetzelfde is?
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In een democratisch land waar de bijbehorende vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers worden gerespecteerd zal zoiets niet gebeuren. (Tenzij je wil suggereren dat de gemiddelde moslim van nature een neiging heeft om etnisch te zuiveren.)

Nee joh, dat kan niet. Hoe lang heeft het meest democratische systeem het ook alweer volgehouden totdat ze met dingen als "indirecte democratie" en "onvervreemdbare grondrechten" gingen strooien? Een heel jaar hebben we in onze Europese geschiedenis "echte" democratie gekend?

Bovendien ga je voorbij aan de ethische vraag: in puur filosofische zin zou je, wanneer die Moslims uit het voorbeeld in een democratisch land in theorie tot die beslissing zouden komen, geweld tegen zo'n beslissing veroordelen?

Of stel anders even dat het NRC de stemming beïnvloed...

pi_13466271
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je dus laten chanteren door het geweld van dierenactivisten? Wat is een rechtstaat nog waard als je op die manier toe gaat geven aan geweld, terreur en intimidatie?

Het probleem zijn de wetsovertredende extremisten, niet de nertsenfokkers die zich aan de wet houden en dus compleet legaal bezig zijn...

Nertsenfokkers zijn wel het probleem. Daar komen gelukkig steeds meer mensen achter. Zolang het legaal toegestaan is om dieren te mishandelen en voor oneigenlijke doeleinden te fokken en af te maken, is het niet zo gek dat deze acties er zijn. De nertsenfokkers zijn begonnen; het is nogal kolderiek om te stellen dat deze massamoord legaal is, de vorige minister wilde het ook afschaffen maar dat is op ondemocratische wijze door het CDA tegen gehouden. Tja, wie niet luisteren wil.

Dat is geen chantage. Opkomen voor de rechten van dieren die zichzelf niet kunnen verweren, chantage noemen, dat is pas stupide.

pi_13466406
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:03 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf 26-09-03

Ik vind het een goed idee. Terreur van dierenactivisten tegen bijvoorbeeld boeren, nertsenfokkers en medewerkers van proefdiercentra doen qua geweld en schade niets onder aan die van terroristen.

Op zich hebben ze heel wat minder doden op hun geweten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13466439
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

En je kunt het verschil tussen doel en middelen ook ontkennen als je zelf wil.

Dat lijkt me niet echt zinvol
quote:
Bommen gooien is altijd goed of altijd slecht, en heeft helemaal niets met het doel van de bommen te maken?
Juist niet. Als je doel goed is hangt het juist van de middelen af of een actie gerechtvaardigd is of niet.
quote:
En rechten om racisme/nazisme mogelijk te maken niet. Hoe zou dat nu toch komen, als het precies hetzelfde is?
Nee. Rechten om racisme mogelijk te maken ondermijnen diezelfde democratie. Dat kan dus niet. Dat is hetzelfde als democratisch besluiten dat de democratie moet worden afgeschaft.
quote:
Nee joh, dat kan niet. Hoe lang heeft het meest democratische systeem het ook alweer volgehouden totdat ze met dingen als "indirecte democratie" en "onvervreemdbare grondrechten" gingen strooien? Een heel jaar hebben we in onze Europese geschiedenis "echte" democratie gekend?
Ik neem aan dat het over Amerika gaat, maar voor de rest snap ik er geen reet van wat je bedoeld
quote:
Bovendien ga je voorbij aan de ethische vraag: in puur filosofische zin zou je, wanneer die Moslims uit het voorbeeld in een democratisch land in theorie tot die beslissing zouden komen, geweld tegen zo'n beslissing veroordelen?
Als je gelooft dat mensen van nature geen drang hebben om etnisch te zuiveren kun je zon vraag nooit beantwoorden omdat zoiets dan nooit zal gebeuren in een echte democratie. Dan is het eenzelfde soort onbeantwoordbare vraag als; wat voor kleur heeft september?

Als de media gaat manipuleren is er in mijn ogen geen sprake meer van een echte democratie...

pi_13466470
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Nertsenfokkers zijn wel het probleem. Daar komen gelukkig steeds meer mensen achter. Zolang het legaal toegestaan is om dieren te mishandelen en voor oneigenlijke doeleinden te fokken en af te maken, is het niet zo gek dat deze acties er zijn. De nertsenfokkers zijn begonnen; het is nogal kolderiek om te stellen dat deze massamoord legaal is, de vorige minister wilde het ook afschaffen maar dat is op ondemocratische wijze door het CDA tegen gehouden. Tja, wie niet luisteren wil.

Dat is geen chantage. Opkomen voor de rechten van dieren die zichzelf niet kunnen verweren, chantage noemen, dat is pas stupide.

Je bent gewoon verschrikkelijk hypocriet omdat je nu dit wel hooghartig opsomd maar ondertussen wel vlees eet, vlees aan je katjes geeft en in leren schoenen en een leren jas loopt.
pi_13466512
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Nertsenfokkers zijn wel het probleem. Daar komen gelukkig steeds meer mensen achter. Zolang het legaal toegestaan is om dieren te mishandelen en voor oneigenlijke doeleinden te fokken en af te maken, is het niet zo gek dat deze acties er zijn.

Prima toch, des te sneller kan er via de politiek een verbod komen. Illegale acties zijn nooit toegestaan.
quote:
De nertsenfokkers zijn begonnen; het is nogal kolderiek om te stellen dat deze massamoord legaal is, de vorige minister wilde het ook afschaffen maar dat is op ondemocratische wijze door het CDA tegen gehouden.
Wat was daar zo ondemocratisch aan?
quote:
Opkomen voor zelfbenoemde dierenrechten heet dat. Als iemand vindt dat planten dezelfde rechten hebben als mensen mag die ook je huis kapot komen schoppen elke keer als jij sla eet?
pi_13466636
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Je bent gewoon verschrikkelijk hypocriet omdat je nu dit wel hooghartig opsomd maar ondertussen wel vlees eet, vlees aan je katjes geeft en in leren schoenen en een leren jas loopt.

Ga even buiten spelen joh. Heb je trouwens de islam al genoemd in dit verband. Jij snapt geen ruk van deze discussie, komt telkens weer met dezelfde absurde voorbeelden, dat kun je doen omdat je in een cirkeltje denkt en de antwoorden van degene met wie je 'communiceert' maar liever niet leest. Tot ooit.
pi_13466695
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:38 schreef Tikorev het volgende:
Prima toch, des te sneller kan er via de politiek een verbod komen. Illegale acties zijn nooit toegestaan.
Moord op dieren is illegaal, mag niet inderdaad. Soms moet je een beetje druk zetten, niet veel mee mis.
quote:
Wat was daar zo ondemocratisch aan?
Beslissing was democratisch genomen, nieuwe minister misbruikt positie en macht door de beslissing onder druk van het politieke (moord op Fortuyn) klimaat terug te draaien. Regeren uit angst heet dat.
quote:
Opkomen voor zelfbenoemde dierenrechten heet dat. Als iemand vindt dat planten dezelfde rechten hebben als mensen mag die ook je huis kapot komen schoppen elke keer als jij sla eet?
Het gaat niet om dezelfde rechten. Het gaat om zinlose fok en zinloos lijden en zinlose moord.
pi_13466775
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Moord op dieren is illegaal, mag niet inderdaad. Soms moet je een beetje druk zetten, niet veel mee mis.

Volgens welke democratisch aangenomen wet is het doden van dieren verboden en zijn eigenlijk alle slachterijen illegaal?
quote:
Beslissing was democratisch genomen, nieuwe minister misbruikt positie en macht door de beslissing onder druk van het politieke (moord op Fortuyn) klimaat terug te draaien. Regeren uit angst heet dat.
Er was voor de verkiezingen een plan en een kamermeerderheid en na de verkiezingen was die meerderheid er niet meer. Dat heet nu eenmaal democratie...
pi_13474724
quote:
Gaan over lijken?? Geef mij 1 naam van iemand die door het ALF vermoord is.. Kun je dat niet, dan is je post voor mij tamelijk onrelevant..

bArt

PS.. Pimmetje is niet door zijn kop geknald door het ALF

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_13474783
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:47 schreef SCH het volgende:

Volgens mij bestaat de juridische term 'moord' niet eens wanneer het om dieren gaat. Onzin dus. .
quote:
Juist het omgekeerde. Minister Brinkhorst probeerde de wet erdoor te drukken, op zeer onverantwoordelijke wijze, de overheid onwaardig.
Minister Veerman heeft dat gelukkig weer gecorrigeerd, heel netjes. .
quote:
Het gaat niet om dezelfde rechten. Het gaat om zinlose fok en zinloos lijden en zinlose moord.
Tja, jij vindt het zinloos en jij vindt het lijden.
Er zijn heel veel mensen die het én niet zinloos vinden, én geen lijden vinden.
Jouw mening tegen de mening van veel andere mensen.
pi_13474816
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:27 schreef DennisMoore het volgende:

Jouw mening tegen de mening van veel andere mensen.

Ja en? Cursusje discussie doodslaan gevolgd?
pi_13474825
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:31 schreef SCH het volgende:

Ja en? Cursusje discussie doodslaan gevolgd?

Je zou ook kunnen reageren op de rest van m'n post natuurlijk.
pi_13474838
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je bedoelt dat slaapverwekkende mantra. Waarom schep jij er eigenlijk zo'n genoegen in om dierenmishandeling te blijven verdedigen? Heb je daar iets mee?
pi_13474844
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat deed ik, reageer eens wat minder hautain en wellicht volgt een gesprek.
pi_13474854
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:33 schreef SCH het volgende:

Je bedoelt dat slaapverwekkende mantra.

Hoe bedoel je dat?
quote:
Waarom schep jij er eigenlijk zo'n genoegen in om dierenmishandeling te blijven verdedigen? Heb je daar iets mee?
Simpel, het is geen dierenmishandeling.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:33 schreef SCH het volgende:

Dat deed ik, reageer eens wat minder hautain en wellicht volgt een gesprek.

Dat deed je niet. Je quote slechts één zin in plaats van de complete post.
pi_13474861
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:34 schreef DennisMoore het volgende:
Simpel, het is geen dierenmishandeling.
Dat vind jij, heel veel mensen vinden dat wel.
pi_13474868
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:34 schreef DennisMoore het volgende:
Dat deed je niet. Je quote slechts één zin in plaats van de complete post.
De kern van je betoog was dat verder praten geen zin heeft want wat ik vind doet er niet toe. Dan is toch over?
pi_13474869
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:35 schreef SCH het volgende:

Dat vind jij, heel veel mensen vinden dat wel.

Dan mogen ze aantonen waarom het onredelijke dierenmishandeling zou zijn.
pi_13474877
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan mogen ze aantonen waarom het onredelijke dierenmishandeling zou zijn.

Sta je daar open voor dan?
pi_13474915
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:37 schreef SCH het volgende:

Sta je daar open voor dan?

Natuurlijk.
Sta jij open voor het feit dat het geen dierenmishandeling zou zijn?
pi_13474962
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Sta jij open voor het feit dat het geen dierenmishandeling zou zijn?

Ja hoor. Tuurlijk.
pi_13474979
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:43 schreef SCH het volgende:

Ja hoor. Tuurlijk.

Kom maar met argumenten dan.
En ja, het is aan jou om met argumenten te komen, omdat jij degene bent die een keurig legale en gereguleerde bedrijfstak aanklaagt.
De bal ligt dus bij jou.
pi_13474988
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Ik heb geen nerts jas of handschoenen en volgens mij wordt er nou niet echt veel nertsenvlees in Nederland gegeten.
Dat je graag vlees eet (ik iig wel) hoeft toch niet in te houden dat dieren niet op een normale manier behandeld kunnen worden, of wel?

De huidige bio-industrie staat terecht ter discussie en nee, in een discussie hoort geen geweld thuis en op die gronden veroordeel ik gewelddadige acties maar het op een lijn stellen van vrijlaten van nertsen en vliegtuigen het WTC in knallen vindt ik volstrekt idioot.

Wat mij betreft mag de gehele bio industrie morgen gesloten worden, dan kunnen wij allemaal mischien ook weer met een gerust hart vlees eten zonder angst voor besmetting met allerlei ziektes die veroorzaakt worden door de huidige (over)productie idiotie.

pi_13475006
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kom maar met argumenten dan.
En ja, het is aan jou om met argumenten te komen, omdat jij degene bent die een keurig legale en gereguleerde bedrijfstak aanklaagt.
De bal ligt dus bij jou.

Nopez. Het is geen keurige bedrijfstak. Daar ga je al. Leg jij maar uit waarom het nodig is om nertsen te fokken, wat is daar de noodzakelijkheid van? Maar het wordt een herhaling van zetten waarschijnlijk als ik deze reactie van jou al lees, je staat er dus niet open voor.
pi_13475014
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:45 schreef Tijger_m het volgende:

Wat mij betreft mag de gehele bio industrie morgen gesloten worden, dan kunnen wij allemaal mischien ook weer met een gerust hart vlees eten zonder angst voor besmetting met allerlei ziektes die veroorzaakt worden door de huidige (over)productie idiotie.

Beesten die buiten scharrelen, in een wei ofzo, komen met allemaal ziektekiemen in aanraking.
pi_13475038
Ik sta er best voor open dat dit geen mishandeling is..

http://www.shac.net/MERCHANDISE/ramfiles/shac1.ram
http://sub.spc.org/shac/action1mpg4.wvx
http://sub.spc.org/shac/action2mpg4.wvx

Om even aan te sluiten bij het vorige topic..

Verder is mishandeling voor mensen hetzelfde als voor dieren.. Dieren hun vrijheid ontnemen of pijn doen is dus exact hetzelfde als bij mensen.. Onvoorstelbaar dat je kunt zeggen dat dit niet zo is..

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_13475098
quote:
Beesten die buiten scharrelen, in een wei ofzo, komen met allemaal ziektekiemen in aanraking.
LOL.. Dat worden ze zoiezo wel.. Dieren in de bio-industrie worden heel europa doorgesleept.. Komen ze echt wel met elkaar in aanraking hoor..

bArt

pi_13475117
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:46 schreef SCH het volgende:

Nopez. Het is geen keurige bedrijfstak.

Nertsenhouderij is wél een keurig legale en gereguleerde bedrijfstak. Met vergunningen, controles, etc etc. Allemaal netjes vanuit Den Haag vastgelegd. Dat zul je moeten toegeven.
quote:
Daar ga je al. Leg jij maar uit waarom het nodig is om nertsen te fokken, wat is daar de noodzakelijkheid van?
Er zijn heel veel mensen ter wereld die bont een mooi materiaal vinden om kleding van te maken. Net zoals er heel veel mensen zijn die graag een biefstukje eten. Beide niet noodzakelijk, maar wel door veel mensen gewenst. Het doet veel mensen erg veel plezier.
quote:
Maar het wordt een herhaling van zetten waarschijnlijk als ik deze reactie van jou al lees, je staat er dus niet open voor.
Oh, dus wanneer ik jouw argumentatie inhoudelijk weerleg, sta ik er per definitie 'niet open' voor?
Wat een flauwekul-manier om te zeggen dat je een discussie niet kunt aangaan op argumenten zeg, gewoon de discussie-tegenstander aanvallen. Sneu.
pi_13475262
Keurig en legaal zijn twee totaal verschillende begrippen, DennisMoore.
pi_13475283
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:49 schreef Siertuin het volgende:
Ik sta er best voor open dat dit geen mishandeling is..

[afbeelding]

http://www.shac.net/MERCHANDISE/ramfiles/shac1.ram
http://sub.spc.org/shac/action1mpg4.wvx
http://sub.spc.org/shac/action2mpg4.wvx

Nou, ik ben niet onder de indruk van die filmpjes. Er wordt in die filmpjes totaal niet inhoudelijk ingegaan op feiten. Bovenstaande foto ziet er eng uit, maar je geeft geen info over de context ervan.
Er worden in de filmpjes wat dieren in kooien getoond, een hond met een elektrode op z'n kop, etc. Niets over de context, en het doel van bepaalde proeven.

Het zou goed kunnen dat zo'n kooi een of andere tijdelijke test-kooi is voor de duur van het experiment, of een transport-kooi. Het zou goed kunnen dat er bij die hond pijnloos onderzoek naar hersen-activiteit gedaan werd t.b.v. epilepsie-onderzoek. Heel nuttig.

Bovendien zijn er altijd wel excessen te vinden, uit het verleden, of uit een ander land. Dat zegt niets over de dagelijkse gang van zaken in Nederland.

quote:
Om even aan te sluiten bij het vorige topic..

Verder is mishandeling voor mensen hetzelfde als voor dieren.. Dieren hun vrijheid ontnemen of pijn doen is dus exact hetzelfde als bij mensen.. Onvoorstelbaar dat je kunt zeggen dat dit niet zo is..

Mwoah, ik stel dieren en mensen niet op hetzelfde niveau. Dat lijkt me niet logisch.
En verder vind ik dat je een dier best mag opsluiten en pijn doen, wanneer dat een hoger doel dient, en er geen goed alternatief is.
pi_13475304
quote:
Nertsenhouderij is wél een keurig legale en gereguleerde bedrijfstak. Met vergunningen, controles, etc etc. Allemaal netjes vanuit Den Haag vastgelegd. Dat zul je moeten toegeven.
Ik wil wel toegeven dat het allemaal legaal is.. Ik vind, en met mij heel veel Nederlanders, dat het niet 'gepast' is om dieren onnatuurlijk in een klein hokje op te sluiten en daarna af te maken omdat ie een mooi velletje heeft. Ik vind het mishandeling dat nertsen in een hokje zitten waarin ze helemaal gestoord worden en maar aan zichzelf beginnen te knagen. Ik vind het ziek dat levende wezens enkel financiele waarde hebben..

Overigens zijn nertsenfokkers niet altijd onschuldig en lief.. Zo krijgt 'Bont voor Dieren' behoorlijk wat hatemail en bedreigingen op haar adres binnen, en dat terwijl ze toch vreedzaam actie voeren.. Hetzelfde geldt voor die fijne fokkers die een aantal activisten hebben mishandeld toen ze op een station foldertjes tegen bont uitdeelden..

bArt

pi_13475352
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 11:08 schreef Siertuin het volgende:

Ik wil wel toegeven dat het allemaal legaal is.. Ik vind, en met mij heel veel Nederlanders, dat het niet 'gepast' is om dieren onnatuurlijk in een klein hokje op te sluiten en daarna af te maken omdat ie een mooi velletje heeft. Ik vind het mishandeling dat nertsen in een hokje zitten waarin ze helemaal gestoord worden en maar aan zichzelf beginnen te knagen. Ik vind het ziek dat levende wezens enkel financiele waarde hebben..

Op basis van allerlei onderzoeken is besloten om de kooien groter te maken, om allerlei maatregelen te nemen zodat de dieren niet gestressed raken. En wanneer dat doel bereikt wordt, vind ik dat er voldoende gedaan is, zijn de leefomstandigheden voldoende goed.
quote:
Overigens zijn nertsenfokkers niet altijd onschuldig en lief.. Zo krijgt 'Bont voor Dieren' behoorlijk wat hatemail en bedreigingen op haar adres binnen, en dat terwijl ze toch vreedzaam actie voeren.. Hetzelfde geldt voor die fijne fokkers die een aantal activisten hebben mishandeld toen ze op een station foldertjes tegen bont uitdeelden..
Tja, en die lui zijn ook opgepakt en gestraft. Zo hoort dat.
pi_13475568
quote:
Niets over de context, en het doel van bepaalde proeven.
Dierenmishandeling met een doel dus?? Het blijft dierenmishandeling
quote:
Op basis van allerlei onderzoeken is besloten om de kooien groter te maken, om allerlei maatregelen te nemen zodat de dieren niet gestressed raken. En wanneer dat doel bereikt wordt, vind ik dat er voldoende gedaan is, zijn de leefomstandigheden voldoende goed.
Een kooi is een kooi.. Dieren leven nog steeds in achterlijke omstandigheden.. Op gaas in nog steeds te kleine hokken.. Verder is aangetoond dat nertsen behoefte hebben om te zwemmen en daar hebben ze in zo'n hokkie nou niet echt de mogelijkheid toe.. Dieren raken nog steeds gestressed trouwens, aangezien hun 'natuurlijke ding' niet kunnen doen..

bArt

pi_13475749
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 11:28 schreef Siertuin het volgende:

Dierenmishandeling met een doel dus?? Het blijft dierenmishandeling

Kwestie van definitie. Inderdaad zullen er wel dieren lijden, maar het doel kan dat rechtvaardigen. En daarom is de context belangrijk.
quote:
Een kooi is een kooi.. Dieren leven nog steeds in achterlijke omstandigheden.. Op gaas in nog steeds te kleine hokken..
Als ik een hamster koop in de dierenwinkel, gaat die ook in een veel te klein hokje mee naar huis, puur voor het transport.
Wanneer je een dier (om een of andere (medische) reden) wil inspuiten met een bepaalde stof, en het komende uur nauwkeurig de resultaten wil kunnen observeren, dan zal je het dier gedurende die tijd in een klein hok in het lab moeten hebben.
Again: de context is belangrijk.
quote:
Verder is aangetoond dat nertsen behoefte hebben om te zwemmen en daar hebben ze in zo'n hokkie nou niet echt de mogelijkheid toe.. Dieren raken nog steeds gestressed trouwens, aangezien hun 'natuurlijke ding' niet kunnen doen..
Tja, ik ken dat onderzoek. Daarin laten ze de dieren zwemmen, kennis maken met iets dat ze erg prettig vinden, en vervolgens pakken ze die mogelijkheid af. Ja, dan kun je inderdaad constateren dat die dieren érg graag willen zwemmen, en het missen als het niet kan.
Wanneer echter die dieren nooit met zwemwater in aanraking zijn geweest, kunnen ze het logischerwijs ook niet op die manier missen, en er gestressed van raken.

Volgens de nieuwe regels wordt het 'gestressed-zijn' an sich een criterium. Los ervan waar dat door veroorzaakt zou worden. Lijkt me een goed criterium.

pi_13476062
quote:
Tja, ik ken dat onderzoek. Daarin laten ze de dieren zwemmen, kennis maken met iets dat ze erg prettig vinden, en vervolgens pakken ze die mogelijkheid af. Ja, dan kun je inderdaad constateren dat die dieren érg graag willen zwemmen, en het missen als het niet kan.
Wanneer echter die dieren nooit met zwemwater in aanraking zijn geweest, kunnen ze het logischerwijs ook niet op die manier missen, en er gestressed van raken.
Nee. Dat onderzoek ken je waarschijnlijk niet. Vorig jaar ben ik naar een lezing geweest van iemand die nertsen gekocht had op een fokkerij (Amerikaan btw) en daar onderzoek mee gedaan heeft. Wat bleek: Nertsen waren hun natuurlijke gedrag niet vergeten. Een ander onderzoek in Wageningen toonde aan nertsen, ondanks dat ze gevangen gezeten hebben, hun drang naar water niet vergeten..

Verder haalde ik dit van Bontvoordieren.nl...

quote:
Nertsenfokkers beweren al jaren dat zwemmen een luxe is waar nertsen best buiten kunnen. De dieren, die in de natuur bij beken en rivieren leven, kunnen zich volgens de fokkers prima aanpassen in gevangenschap. Volgens de bontfokkers zijn nertsen op een fokkerij 'vergeten' dat ze eigenlijk zwemmers zijn.
Wat hebben de nertsenfokkers het bij het verkeerde eind! Onlangs hebben onderzoekers aan de universiteit van Oxford aangetoont dat nertsen in gevangenschap vooral lijden doordat ze zich niet natuurlijk kunnen gedragen. De nertsen in het onderzoek gingen tot het uiterste om hun zwembehoefte te kunnen bevredigen. Ze liepen dwars door steeds zwaarder wordende klapdeurtjes heen om een bad te kunnen nemen. De stress nam enorm toe als ze de toegang tot het bad werd ontzegd.
De onderzoekers concluderen dat de gefokte nertsen nooit hun zwembehoefte zijn 'vergeten' Nertsen haalden bij wijze van spreke hun schouders op als zij geen beschikking kregen over bijvoorbeeld een extra hok of een hok met een extra nestplaats. Maar naast voedsel is zwemwater volgens het onderzoek de belangrijkste behoefte van een nerts.
In het laatste nummer van het verenigingsblad van de pelsdierenfokkers stond ook een artikel over zwemwater en nertsen. Dat artikel beschreef de schadelijke effecten van zwemwater op de pelskwaliteit. Nertsen in Nederland kunnen dus waarschijnlijk het zwemmen op hun buik schrijven!
Ik heb het idee dat je steeds verder gaat in het zoeken van een uitweg.. Dus wil ik je vragen.. Kun je aantonen dat nertsen hun 'oergedrag' niet vergeten zijn?

bArt

pi_13476066
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad, en hoeveel kippen die vrij scharrelen zijn besmet met salmonell? Hoeveel koeien hebben gekke koeien ziekte als ze scharrelen, hoe vaak komt varkenspest voor bij vrij lopende dieren? etc etc etc/
pi_13476086
quote:
Als ik een hamster koop in de dierenwinkel, gaat die ook in een veel te klein hokje mee naar huis, puur voor het transport.
Ow jah.. Je transport boxen.. Dat gaf je ook al eerder aan, bij die vivisectie films.. Kun je me dan misschien uitleggen waarom er in het BPRC al 10 jaar lang zo'n 1000 apen in een 'reiskooi' zitten.. Die gaan nergens heen hoor

bArt

pi_13476151
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:00 schreef Siertuin het volgende:

<knip>

Tja, ik doelde op dat laatste onderzoek dat je aanhaalde. Uiteraard zullen ze erg graag willen zwemmen, zodra ze het een keer hebben mogen proberen.
Jij stelt dat nertsen gestressed zijn wegens het niet kunnen zwemmen, zélfs al hebben ze het nooit leren kennen. Dat lijkt me stug, maar het zou kunnen.

Wanneer echter puur gekeken wordt naar het criterium van al dan niet gestressed zijn (los van de oorzaken), dan doen die oorzaken er al niet meer toe.
Wanneer blijkt dat een nerts in een nertsenhouderij heel rustig en kalm is, en zich niet gestressed gedraagt, dan heeft zo'n dier het voldoende naar z'n zin. Klaar.

pi_13476169
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:01 schreef Tijger_m het volgende:

Inderdaad, en hoeveel kippen die vrij scharrelen zijn besmet met salmonell? Hoeveel koeien hebben gekke koeien ziekte als ze scharrelen, hoe vaak komt varkenspest voor bij vrij lopende dieren? etc etc etc/

Zeg jij het maar.
Gekke-koeien-ziekte is trouwens een kwestie van voer. En niet 'besmettelijk'.
pi_13476346
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:02 schreef Siertuin het volgende:

Ow jah.. Je transport boxen.. Dat gaf je ook al eerder aan, bij die vivisectie films..

Ik zei dat dat een mogelijkheid zou kunnen zijn. Niet dat het daadwerkelijk zo is.
Feit is dat je het niet kunt zien in die filmpjes. Noch kun je zien wat het doel is van die tests op dieren.
Je kan er dus weinig conclusies uit trekken.
quote:
Kun je me dan misschien uitleggen waarom er in het BPRC al 10 jaar lang zo'n 1000 apen in een 'reiskooi' zitten.. Die gaan nergens heen hoor
http://www.bprc.nl/BPRCE/L3/RelocChimps.html
quote:
The fact that the BPRC animals are all socially housed in large (family) groups, the fact that they are a pure subspecies and the fact that the animals are in good physical and mental condition has meant that these chimpanzees have been highly sought after by zoos and parks participating in the European breeding programme.
http://www.bprc.nl/BPRCE/L4/ASRes.html
quote:
Other important research projects that are currently ongoing include the development and introduction of environmental enrichment tools for the animals. Associated with this is a programme for the socialisation of animals that have a history of single housing. The policy of BPRC is that, unless it is strictly necessary for a project (and this is assessed by the Animal Experimental Committee), all animals should be housed in social groups.

Social housing wherever possible is a goal that BPRC has set itself to achieve in the near future. Because of the old-fashioned nature of the current BPRC facilities, progress to improved animal welfare will depend on the speed with which the new BPRC buildings can be completed.

The process by which animals used to solitary housing are introduced to social groups is complex. It is not possible to randomly put animals together in one cage because they will fight and seriously wound one another as they struggle to determine their pecking order within the group. The process of socialisation is gradual and is done very carefully. The animals are under constant observation during the socialisation process. This is all being carried out under the supervision of an ethologist (a behavioural expert) and has already resulted in the establishment of a large number of stable breeding groups. These are housed in large outside enclosures with free access to inside facilities whenever required.

pi_13476591
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 10:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen nerts jas of handschoenen en volgens mij wordt er nou niet echt veel nertsenvlees in Nederland gegeten.
Dat je graag vlees eet (ik iig wel) hoeft toch niet in te houden dat dieren niet op een normale manier behandeld kunnen worden, of wel?

De huidige bio-industrie staat terecht ter discussie en nee, in een discussie hoort geen geweld thuis en op die gronden veroordeel ik gewelddadige acties maar het op een lijn stellen van vrijlaten van nertsen en vliegtuigen het WTC in knallen vindt ik volstrekt idioot.

Waar ik in deze zo moe van wordt is het feit dat niemand op het idee is gekomen om de consument te proberen te overtuigen van hoe fout de bio-industrie is. Wanneer de consument wat meer voor vlees zou willen betalen dan heb je al die uitwassen niet nodig.

Ik weet vrijwel zeker dat veehouders het liever op een andere manier zouden willen doen (en eventueel ook kunnen doen), maar economisch gezien is dat zelfmoord.

En wat krijg je dan als de consument niet wil? Bio-industrie in andere landen met minder strenge regels. Daar win je echt wat mee.

pi_13476809
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Juist.. Hoeveel apen tel je daar? Er zitten er dus 1500 in dat centrum.. Leuk propaganda tekstje trouwens hoor.. Dat ze in de toekomst meer grotere kooien willen Beweren ze namelijk al een aantal jaar (sinds er grootschalig commentaar is op de praktijken in het centrum) maar nog steeds gebeurd er vrij weinig.. Ik meen dat er nog maar zo'n 75 chimps zitten en die hebben de ruimte.. Dat geldt niet voor de 1000 rhesus apen, die zitten in die 'reis-kooien' van je..

Leuk dat ze hun website weer up hebben (voor zo lang als t duurt) maar echt geen goede bron.. Zo beweren ze een 'vital role' te hebben in de ontwikkeling van medicijnen.. Kut voor ze dat er al jaren niets concreets uit komt, en dat terwijl er wel 250 apen per jaar vermoord worden..

pi_13476946
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 12:48 schreef Siertuin het volgende:

Juist.. Hoeveel apen tel je daar? Er zitten er dus 1500 in dat centrum.. Leuk propaganda tekstje trouwens hoor.. Dat ze in de toekomst meer grotere kooien willen Beweren ze namelijk al een aantal jaar (sinds er grootschalig commentaar is op de praktijken in het centrum) maar nog steeds gebeurd er vrij weinig.. Ik meen dat er nog maar zo'n 75 chimps zitten en die hebben de ruimte.. Dat geldt niet voor de 1000 rhesus apen, die zitten in die 'reis-kooien' van je..

Leuk dat ze hun website weer up hebben (voor zo lang als t duurt) maar echt geen goede bron.. Zo beweren ze een 'vital role' te hebben in de ontwikkeling van medicijnen.. Kut voor ze dat er al jaren niets concreets uit komt, en dat terwijl er wel 250 apen per jaar vermoord worden..

Tja, kijk, als jij dit gewoon afdoet als 'propaganda', dan ben je snel uitgepraat.
Wordt het een welles-nietes spelletje.
pi_13477089
quote:
Wordt het een welles-nietes spelletje.
True..

Ik volg het centrum al een tijdje en als dat verhaal op hun website waar zou zijn dan was t een goed punt geweest, afgezien van het feit dat die dieren er niet horen te zitten.. In de praktijk loopt het wat anders.. Het centrum kent veel te veel apen (1500) waarvan het merendeel in kleine hokken zoals in die filmpjes.. Deze hokken kun je ook zien als je om het centrum heen loopt en de wat ontoeristische plekjes uitzoekt om te kijken.. Het aantal apen dat in buitenhokken zit is te verwaarlozen met het aantal wat binnen in kleine hokken zit.. Het BPRC doet er zelf weinig aan omdat te verbeteren, de buitenhokken die er nu zijn zijn grotendeels betaald door derden (overheid, Sophia Vereniging)..

Maar goed.. Ik ga met deze discussie stoppen.. We gaan al tijden offtopic

pi_13477302
Dit topic gaat niet echt over het leed dat dieren hebben. Het gaat over milieuactivisten. Het feit is dat ze andermans bezittingen vernielen en vaak de dieren enorme schade toedoen.

Dat je vindt dat dierenexperimenten fout zijn, dat is je goed recht. Het is echter niet je recht om illegale acties te houden met alle schadelijke gevolgen. Als je wat wil verbeteren dan moet je dat via de juiste weg doen. De democratie. Steun de partij die opkomt voor dierenrechten. Zo kan je samen met de meerderheid in Nederland het beter voor dieren maken.

Mijn mening is overigens dat dieren wel gebruikt kunnen worden voor experimenten. Ze kunnen namelijk oplossingen bieden voor dodelijke (menselijke) ziekten. Wel denk ik dat de dieren zo netjes mogelijk behandeld moeten worden. Ik weet niet hoe dat er nu aan toegaat ..

pi_13477330
Nogmaals DennisMoore. Het is toch voor iedereen beter om dieren niet op deze manier te gebruiken. Ik begrijp werkelijk niet waarom je voor deze dingen wilt zijn, wat is je drijfveer, wat is je motief?
pi_13477388
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:22 schreef SCH het volgende:

Nogmaals DennisMoore. Het is toch voor iedereen beter om dieren niet op deze manier te gebruiken. Ik begrijp werkelijk niet waarom je voor deze dingen wilt zijn, wat is je drijfveer, wat is je motief?

Jij beweert (overigens zonder goede onderbouwing) dat het 'voor iedereen beter' is om dieren niet op deze manier te gebruiken. Ik ben het daar niet mee eens, en heb al talloze malen aangegeven waarom niet.

Lees betreffende topics nog maar eens door dan.

pi_13477615
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Jij beweert (overigens zonder goede onderbouwing) dat het 'voor iedereen beter' is om dieren niet op deze manier te gebruiken. Ik ben het daar niet mee eens, en heb al talloze malen aangegeven waarom niet.

Lees betreffende topics nog maar eens door dan.

Dat is geen antwoord op de vraag. Jij zegt dat het niet schadelijk is voor de dieren en dat de produkten noodzakelijk zijn. Is dat je motief?

Waarom ben je hier zo fanatiek over?

pi_13477727
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:42 schreef SCH het volgende:

Dat is geen antwoord op de vraag. Jij zegt dat het niet schadelijk is voor de dieren en dat de produkten noodzakelijk zijn. Is dat je motief?

Nog één keertje dan, speciaal voor jou:

Ik heb al eerder in deze topics gezegd dat ik bont ongeveer net zo noodzakelijk vind als een lekker biefstukje. Niet dus.
Ook genot en nut voor mensen hebben een bepaalde waarde. En afhankelijk van die waarde kan daar een bepaalde mate van 'dierenleed' tegenover staan. Hoeveel dat mag zijn, kan van geval tot geval bekeken worden.

quote:
Waarom ben je hier zo fanatiek over?
'k Ben helemaal niet fanatiek.

Maar ik merk dat je weer met bepaalde insinuaties aan 't proberen bent om me in een bepaalde hoek te duwen. .

pi_13477763
De vraag is hoe morele belangen tegen economische belangen af te wegen. SCH vindt de morele belangen duidelijk het zwaarst wegen in deze discussie en zowel de wet als DennisMoore vinden de economische belangen zwaarder wegen.

Persoonlijk vind ik morele belangen zwaarder wegen dan economische. Wat heb je aan economische welvaart als het welzijnsniveau van zowel mens als dier daar onder lijdt? Toch helemaal geen ene flikker of wel soms?

zaterdag 27 september 2003 @ 13:55:47 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13477834
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:51 schreef thabit het volgende:
De vraag is hoe morele belangen tegen economische belangen af te wegen. SCH vindt de morele belangen duidelijk het zwaarst wegen in deze discussie en zowel de wet als DennisMoore vinden de economische belangen zwaarder wegen.
Het gaat helemaal niet om economische belangen maar om persoonlijke voorkeuren. Wat DennisMoore al zegt, een biefstuk is ook niet noodzakelijk, maar als iemand dat graag heeft, waarom niet? Zolang een dier daar niet onnodig voor hoeft te lijden is daar niks mis mee. In de natuur gaat het niet anders, of beter gezegd, daar gaat het wel anders, daar gaat het veel bruter.
pi_13477890
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:51 schreef thabit het volgende:

Persoonlijk vind ik morele belangen zwaarder wegen dan economische. Wat heb je aan economische welvaart als het welzijnsniveau van zowel mens als dier daar onder lijdt? Toch helemaal geen ene flikker of wel soms?

Goeie poging. Maar er is geen zwart/wit-onderscheid te maken tussen economische en morele belangen.

Ik vind dat zaken afzonderlijk bekeken moeten worden. Bepaalde doelen rechtvaardigen m.i. een bepaalde mate van dierenleed.

Voor medisch onderzoek mogen dieren lijden (mits er geen realistische alternatieven zijn).
Voor luxe-artikelen (zoals bont of ganzenpaté) zouden dieren niet/nauwelijks moeten lijden.
En zaken als vlees, wol, etc etc, zitten hier weer tussenin.

Ik ben dus niet per definitie vóór economische belangen, dat is onzin.

pi_13477972
Wilders rulez
pi_13477983
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om economische belangen maar om persoonlijke voorkeuren. Wat DennisMoore al zegt, een biefstuk is ook niet noodzakelijk, maar als iemand dat graag heeft, waarom niet? Zolang een dier daar niet onnodig voor hoeft te lijden is daar niks mis mee. In de natuur gaat het niet anders, of beter gezegd, daar gaat het wel anders, daar gaat het veel bruter.

Het probleem is dat de kosten van productiemethodes ongeveer omgekeerd evenredig zijn met de hoeveelheid dierenleed die er aan te pas komt, dus het gaat hier wel degelijk om economische belangen.
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:15:01 #151
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13478137
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:05 schreef thabit het volgende:
Het probleem is dat de kosten van productiemethodes ongeveer omgekeerd evenredig zijn met de hoeveelheid dierenleed die er aan te pas komt, dus het gaat hier wel degelijk om economische belangen.
Nee hoor, dat is een volledig onjuiste bewering. Sowieso dat je alleen naar kosten kijkt is al een grote fout, omdat bij een goede behandeling van de dieren de opbrengst ook enorm stijgt.
pi_13478173
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een volledig onjuiste bewering. Sowieso dat je alleen naar kosten kijkt is al een grote fout, omdat bij een goede behandeling van de dieren de opbrengst ook enorm stijgt.

Wat een bullshit.
Kijk alleen maar naar ganzelever of naar produktiedieren als kippen en varkens. Zoveel mogelijk in weinig ruimte en zo vet mogelijk, levert de meeste opbrengst op. Hoezo goede behandeling
pi_13478184
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

En verklaar nu eens waarom biologisch vlees en biologische zuivelproducten duurder zijn dan de niet-biologische variant?
pi_13478191
Slecht en vooral zeer populistisch plan

Milieu activisten die de wet overtreden moeten gestraft worden, dat is duidelijk, maar om ze gelijk te stellen aan Al Qaeda is natuurlijk te absurd voor woorden

Erg triest dat kamerleden zo in het nieuws willen komen

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13478218
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Goeie poging. Maar er is geen zwart/wit-onderscheid te maken tussen economische en morele belangen.

Ik vind dat zaken afzonderlijk bekeken moeten worden. Bepaalde doelen rechtvaardigen m.i. een bepaalde mate van dierenleed.

Voor medisch onderzoek mogen dieren lijden (mits er geen realistische alternatieven zijn).
Voor luxe-artikelen (zoals bont of ganzenpaté) zouden dieren niet/nauwelijks moeten lijden.
En zaken als vlees, wol, etc etc, zitten hier weer tussenin.

Ik ben dus niet per definitie vóór economische belangen, dat is onzin.

Dat is een mooi uitgangspunt, ik ben het er niet volledig mee eens maar het klinkt heel anders dan je andere posts. En op grond van deze post zou je dus tegen de nertsenfok moeten zijn.
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:21:15 #156
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13478243
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:17 schreef thabit het volgende:
En verklaar nu eens waarom biologisch vlees en biologische zuivelproducten duurder zijn dan de niet-biologische variant?
Geen idee, ik ken de kostenopbouw van beide vleessoorten niet exact. Desalniettemin blijft het een domme fout van jou om uitsluitend naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten.

Sowieso is het moeilijk om een échte evaluatie van de prijzen van agrarische producten te maken omdat de marktwerking totaal verstoord wordt door een wir-war van subsidieregelingen.

zaterdag 27 september 2003 @ 14:22:31 #157
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13478265
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:19 schreef SCH het volgende:
En op grond van deze post zou je dus tegen de nertsenfok moeten zijn.
Niet als je van mening bent dat die nertsen niet onnodig lijden (buiten vanwege de vraag naar het product dus).
pi_13478305
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:22 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niet als je van mening bent dat die nertsen niet onnodig lijden (buiten vanwege de vraag naar het product dus).

Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit. Hun leven wordt gebruikt en misbruikt. Het is een mening of je vindt dat dat mag.
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:26:54 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13478347
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:24 schreef SCH het volgende:
Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit.
Koeien, varkens en andere dieren ook. Als JIJ consequent was in je redenering zou je dus voor een totale afschaffing van elke vorm van veeteelt zijn, want ook in de biologische bedrijven lijden de dieren en worden zij gebruikt voor het genot van de mens.
pi_13478392
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Koeien, varkens en andere dieren ook. Als JIJ consequent was in je redenering zou je dus voor een totale afschaffing van elke vorm van veeteelt zijn, want ook in de biologische bedrijven lijden de dieren en worden zij gebruikt voor het genot van de mens.

Onjuist.
pi_13478396
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Geen idee.

Mijn vraag is hiermee voldoende beantwoord.
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:32:23 #162
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13478441
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:29 schreef SCH het volgende:
Onjuist.
Zo zeg, je hebt me er helemaal uitgeluld met deze redenering!
pi_13479069
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:24 schreef SCH het volgende:

Maar daar kan je niet over van mening verschillen. De dieren lijden, dat is een feit. Hun leven wordt gebruikt en misbruikt. Het is een mening of je vindt dat dat mag.

Ik zei: 'niet/nauwelijks lijden'.
Op basis van de informatie die ik heb, ben ik van mening dat deze dieren niet onredelijk veel 'lijden' in NL. Wanneer de mate van 'stress' een criterium is.
Misschien staat er over 5 jaar wel in de wetgeving dat ze moeten beschikken over een zwembadje, zou kunnen. Dan wordt het bont nog wat duurder.

Alleen moet in deze ook de internationale context niet vergeten worden. Wanneer bont-productie verplaatst wordt naar een land waar men minder met het lot van dieren begaan is dan in NL of Denemarken, dan ben je véél verder van huis.

zaterdag 27 september 2003 @ 16:00:27 #164
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13479947
Even voor thabit en SCH. Zijn jullie tegen de plezierjacht? En stropen?
pi_13479965
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:00 schreef Lithion het volgende:
Wat denk je zelf dat het antwoord op deze vraag zal zijn, Lithion?
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:07:25 #166
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480081
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:01 schreef thabit het volgende:
Wat denk je zelf dat het antwoord op deze vraag zal zijn, Lithion?
Goed antwoord zeg. .

Ja of nee?

pi_13480170
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:07 schreef Lithion het volgende:
Ja of nee?
Het is inderdaad 1 van deze twee. Welke denk je dat het is?
pi_13480216
quote:
laten we dan ook maar alle computers verbieden, aangezien de blaster-worm laatst ook nogal ontwrichtend was voor de samenleving
[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_13480251
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:14 schreef Marijnissen het volgende:

[..]

laten we dan ook maar alle computers verbieden, aangezien de blaster-worm laatst ook nogal ontwrichtend was voor de samenleving

Komt door buggy software van Microsoft, niet door de computers.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:17:48 #170
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480268
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:12 schreef thabit het volgende:
Het is inderdaad 1 van deze twee. Welke denk je dat het is?
Jezus wat gedraag je je als een kleuter zeg.

Ga je nog antwoord geven of hoe zit dat? Het zal wel 'nee' zijn, maar ik wil het van je horen.

zaterdag 27 september 2003 @ 16:19:21 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13480292
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je moet niet zo naar de bekende weg vragen misschien?
quote:
Ga je nog antwoord geven of hoe zit dat? Het zal wel 'nee' zijn, maar ik wil het van je horen.
Ik gok op ja. Waarom wil je dat zo graag weten dan?
pi_13480293
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik wil gewoon weten wat jij denkt. En het antwoord is trouwens 'ja'.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:21:15 #173
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480318
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:19 schreef thabit het volgende:
Ik wil gewoon weten wat jij denkt. En het antwoord is trouwens 'ja'.
Ben je dan tegen vleesconsumptie in zijn geheel?
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:21:43 #174
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480325
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:19 schreef Sidekick het volgende:
Waarom wil je dat zo graag weten dan?
Dat merk je dadelijk wel .
pi_13480355
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ben je dan tegen vleesconsumptie in zijn geheel?

Nee. Ik ben tegen de manier waarop vlees geproduceerd wordt.
pi_13480449
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:21 schreef Lithion het volgende:

Dat merk je dadelijk wel .

*tromgeroffel*
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:31:03 #177
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480482
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:23 schreef thabit het volgende:
Nee.
Dan snap ik niet dat je tegen de plezierjacht bent. De dieren die daar gevangen/gedood worden bevinden zich in hun natuurlijke habitat, dat is dus zelfs nog beter dan bij de biologische landbouw waar dieren in een weiland opgesloten worden.
Die dieren worden of op een natuurlijke wijze gedood (door jachthonden) of op een manier dat ze niet teveel lijden (zeker niet meer dan de traditionele manier van jagen zoals de mens dat al honderdenduizenden jaren doet en in sommige gebieden nog steeds doet) en bovendien worden de dieren daarna gewoon geconsumeerd.

Veel natuurlijker komt het niet, maar daar ben je dan toch tegen? Vreemd.

Bij stropen geldt hetzelfde. De dieren komen uit hun natuurlijke habitat en hoeven niet onnodig te lijden (ook weer op dezelfde manier als dat al sinds jaar en dag door de mensheid gedaan wordt). Stukken beter dan de biologische landbouw waar dieren gewoon in gevangenschap gefokt worden en nooit hun natuurlijke habitat zien. Maar toch ben je vóór de biologische landbouw en tégen de plezierjacht en stropen.

Nogál tegenstrijdig.

pi_13480486
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:23 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee. Ik ben tegen de manier waarop vlees geproduceerd wordt.

Hoe zouden we onze vleesproductie dan in moeten richten? Vind je dat we alle dieren in een natuurreservaat moeten zetten en ze dan slachten als we vlees willen? of ergens hier tussen in?
pi_13480577
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat je tegen de plezierjacht bent. De dieren die daar gevangen/gedood worden bevinden zich in hun natuurlijke habitat, dat is dus zelfs nog beter dan bij de biologische landbouw waar dieren in een weiland opgesloten worden.
Die dieren worden of op een natuurlijke wijze gedood (door jachthonden) of op een manier dat ze niet teveel lijden (zeker niet meer dan de traditionele manier van jagen zoals de mens dat al honderdenduizenden jaren doet en in sommige gebieden nog steeds doet) en bovendien worden de dieren daarna gewoon geconsumeerd.

Veel natuurlijker komt het niet, maar daar ben je dan toch tegen? Vreemd.

Bij stropen geldt hetzelfde. De dieren komen uit hun natuurlijke habitat en hoeven niet onnodig te lijden (ook weer op dezelfde manier als dat al sinds jaar en dag door de mensheid gedaan wordt). Stukken beter dan de biologische landbouw waar dieren gewoon in gevangenschap gefokt worden en nooit hun natuurlijke habitat zien. Maar toch ben je vóór de biologische landbouw en tégen de plezierjacht en stropen.

Nogál tegenstrijdig.

Als de dieren ook echt geconsumeerd worden heb ik niet zoveel tegen plezierjacht. Inderdaad beter nog dan biologische landbouw, ben ik met je eens. Als ik in het wild zou moeten overleven zou ik er ook wel toe in staat zijn.

Stropen doet men vaak op met uitsterven bedreigde diersoorten. En de dieren worden daar toch wel op pijnlijke wijze gedood. Een beest komt bijvoorbeeld in een klem terecht en pas dagen later wordt-ie er uitgehaald.

pi_13480609
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:31 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Hoe zouden we onze vleesproductie dan in moeten richten? Vind je dat we alle dieren in een natuurreservaat moeten zetten en ze dan slachten als we vlees willen? of ergens hier tussen in?

Dat eerste zou wel het mooiste zijn. Maar niet direct haalbaar. Dus om over te schakelen op biologische landbouw is een eerste stap in de goede richting.
pi_13480651
Huidige landbouw-dieren zijn zo gedomesticeerd dat ze het niet lang zouden uithouden in de 'natuurlijke omgeving'.

Bovendien kan het goed zijn dat een dier een veel prettiger leven heeft, wanneer het op tijd z'n natje en droogje krijgt, en niet schuw hoeft rond te rennen op zoek naar voedsel, en op de vlucht voor evt. roofdieren of sterkere soortgenoten.

pi_13480762
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:44 schreef DennisMoore het volgende:
Huidige landbouw-dieren zijn zo gedomesticeerd dat ze het niet lang zouden uithouden in de 'natuurlijke omgeving'.
Gedomesticeerde dieren hebben geen natuurlijke omgeving meer. Maar daarom is er nog niks op tegen om ze wat meer bewegingsvrijheid te geven dan hun eigen lichaamsgrootte.
quote:
Bovendien kan het goed zijn dat een dier een veel prettiger leven heeft, wanneer het op tijd z'n natje en droogje krijgt, en niet schuw hoeft rond te rennen op zoek naar voedsel, en op de vlucht voor evt. roofdieren of sterkere soortgenoten.
Dat zou kunnen. Maar het is ook in het wild nog altijd een prettiger leven dan in de bio-industrie.
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:09:24 #183
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13481080
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:51 schreef thabit het volgende:
Gedomesticeerde dieren hebben geen natuurlijke omgeving meer.
. Jawel, hoor: De stal.
1 kernfysicus
  zondag 28 september 2003 @ 00:23:29 #184
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13489196
Dierenactivisten die nertsenfarmen opengooien enzo, daar mag van mij wel hard tegen opgetreden worden, maar dan moet er ook even hard opgetreden worden tegen de bedreiging van de sectoren bioindustrie, bontindustrie, etc tegen de geweldloze activisten.
  zondag 28 september 2003 @ 00:24:35 #185
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13489222
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:23 schreef TechXP het volgende:
Dierenactivisten die nertsenfarmen opengooien enzo, daar mag van mij wel hard tegen opgetreden worden, maar dan moet er ook even hard opgetreden worden tegen de bedreiging van de sectoren bioindustrie, bontindustrie, etc tegen de geweldloze activisten.
Onzin. Geweldloos is volgens de wet, avec geweld niet. Een duidelijk lijn is gelegd.
1 kernfysicus
  zondag 28 september 2003 @ 00:27:03 #186
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13489263
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:26 schreef Lithion het volgende:
Inderdaad is de biologische bedrijven ook niet allemaal zo mooi. Echter op de korte termijn om zoveel mogelijk dierenleed tegen te gaan is het overstappen naar biologische bedrijven in mijn ogen veel beter, dan de dieronvriendelijkere manieren te stimuleren.

De biologische sector is nu nog vastgeklemd aan de bioindustrie, maar kan pas echt losgekoppeld worden als de bioindustrie zo goed als verdwenen is.

pi_13489293
En dan gaat een biefstukje 10 euro kosten... .
  zondag 28 september 2003 @ 00:29:54 #188
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13489317
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:28 schreef DennisMoore het volgende:
Bemerkt den recessie!
1 kernfysicus
pi_13489340
quote:
Beter!
  zondag 28 september 2003 @ 00:36:00 #190
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13489449
quote:
Plezierjacht is dat de dieren geschoten worden zonder enig nut. Het dier word afgemaakt omdat de jager drang heeft om te doden.
De dieren worden alleen misschien opgezet. En af en toe opgegeten.
Consumptiejacht is misschien nog een andere soort. Dus bijvoorbeeld een vis vangen of een zwijn doden en deze ook op te eten.
quote:
Wat achter ons ligt, ligt te ver om te zien en kan enkel omschreven worden.
Dus wat er honderduizenden jaren gebeurd is staat niet vast en mensen kunnen alleen een theorie geven hoe het vroeger was. En soms met bewijsstukken die ze op hun manier uitleggen.
quote:
Veel natuurlijker komt het niet, maar daar ben je dan toch tegen?
De jacht is nu te veel gecommercialiseerd en te barbaars. Dieren worden nu niet bij de jacht gedood ter overleving, maar alleen omdat ze het leuk vinden, smakelijk vinden, hun bezit beschermen (voor als een dier vernielingen aanricht in iemands tuin), of omdat ze de populatie willen beheersen omdat ze de dieren in een onnatuurlijke omgeving hebben losgelaten, waardoor ze niet goed op peil worden gehouden door natuurlijke invloeden (natuurlijke vijanden, ziekten e.d.)
quote:

Plezierjacht en stropen is lijden. Ik zou alleen uitzondering zien voor de jacht van een aantal stammen, die nog op een beschaafde manier jagen. En dus eigenlijk meer in harmonie leven met de natuur.
Echter ben ik bang dat deze volkeren ook bedreigd worden door commercialisatie. Net als veel eskimo's in canada nu zeehondjes doodknuppelen omdat ze dan geld krijgen.
  zondag 28 september 2003 @ 00:39:28 #191
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13489518
quote:
Nee, vroeger was er ook geen bioindustrie. Nu word veel vlees naar buitenland geexporteerd. En met de biologische manier kunnen we op ons land richten en genoeg hebben.
Daarnaast is het wel nodig dat mensen bewust worden en dat ze om gezondheidsredenen al niet elke dag vlees eten. Nu is 25% van NL die elke dag vlees eten. Dat kan ook nog wel minder. En het is niet echt nodig. En te vaak is zowieso al slecht.
Met wat extra dingen blijft de prijs ongeveer hetzelfde. Moet echter wel stapsgewijs gebeuren.
pi_13489671
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:00 schreef Lithion het volgende:
De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_13489680
quote:
Prima toch!!!
pi_13489711
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:30 schreef thabit het volgende:

Beter!

10 euro is veel te veel voor een biefstukje. .
pi_13489732
quote:
onzinnig stukje over plezierjacht en stropen
Je hebt er echt weinig van begrepen. Waarom voor het plezier van mensen op dieren gaan jagen en dieren om zeep helpen met akelige stroperijen. De natuur moet weer natuur worden, laat het daar zijn gang gaan. Net als in de bossen steeds meer gebeurd. Gewoon bomen laten liggen die zijn omgewaaid e.d. Dat is steeds meer het beleid de laatste jaren en dat is een goede zaak.
  zondag 28 september 2003 @ 02:08:51 #196
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13491127
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:24 schreef tvlxd het volgende:
Onzin. Geweldloos is volgens de wet, avec geweld niet. Een duidelijk lijn is gelegd.
???
Dus jij praat nu goed dat 'personen' uit de bioindustrie e.d. gewoon op geweldloze activisten inrammen, ze bedreigen (met de dood), etc?
Wat noem je precies onzin? Kan zijn dat er een breuk in de communicatie is?
pi_13492599
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:08 schreef TechXP het volgende:

[..]

???
Dus jij praat nu goed dat 'personen' uit de bioindustrie e.d. gewoon op geweldloze activisten inrammen, ze bedreigen (met de dood), etc?
Wat noem je precies onzin? Kan zijn dat er een breuk in de communicatie is?

Waar het stukje mee begonnen is in dit topic, waren activisten die niet geweldloos waren, maar de nertsenhouder op zijn eigen bedrijf mishandelde. 10 tegen 1.
Die mogen van mij tegen hun bol gemept worden hoor.
Je hoort gewoon weg te blijven op iemands grond.
Een inbreker mag je als je hem betrapt ook niet tegen zijn kop meppen, al zou ik daar ook voorstander van zijn dat het wel mocht.
Hij hoeft zich immers niet in jou woning te begeven.
Idem met die millieuactivisten dus.
Tijd voor het veranderen van een wet dus.

En wat betreft het fokken van bont.
Laten we blij zijn dat het in NL nog mag.
Hier staat het welzijn van die beestjes er hoog.
Nergens in de wereld hebben ze zulke grote kooien als hier.
Nergens in de wereld hebben ze een buisje in de kooi liggen om door te kruipen ezo, dus om mee te spelen.

En het doden gebeurt dus diervriendelijk.
Met narcose gas. Hetzelfde merk dat jij krijgt toegedient met een operatie.
Dit krijgen ze meteen een grote overdosis, dus ze zijn in een tel in narcose en de volgende tel zijn ze dood.
Een zachtere dood kan ik me niet voorstellen.

zondag 28 september 2003 @ 11:05:45 #198
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493292
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:51 schreef SCH het volgende:
Je hebt er echt weinig van begrepen. Waarom voor het plezier van mensen op dieren gaan jagen en dieren om zeep helpen met akelige stroperijen. De natuur moet weer natuur worden...
Dus moet de mens weer gaan jagen en stropen zoals het honderdenduizenden jaren heeft gedaan voordat ze een paar duizend jaar geleden op het idee kwamen om vee te isoleren in een klein gebied en die te gaan fokken.
  zondag 28 september 2003 @ 11:09:59 #199
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493348
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:36 schreef TechXP het volgende:
Ik zou alleen uitzondering zien voor de jacht van een aantal stammen, die nog op een beschaafde manier jagen.
.
  zondag 28 september 2003 @ 11:24:52 #200
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13493526
quote:
Op zondag 28 september 2003 09:58 schreef ME2 het volgende:
Waar het stukje mee begonnen is in dit topic, waren activisten die niet geweldloos waren, maar de nertsenhouder op zijn eigen bedrijf mishandelde. 10 tegen 1.
Ik weet niet welke groep, maar laatst was er dus een actie waarbij allemaal finnen waren betrokken.
De nertsenhouden had toen volgens mij gezegd dat hij ook mishandeld was. Echter hebben die activisten (ik zie liever een ander woord er voor: dierenbevrijders) toen deze man helemaal niet mishandeld. Dat is een van de regels ofzo dat ze niemand mishandelen (ze gingen gelijk door naar de nertsenkooien). Ze brengen alleen financiele schade toe.
Maar iig zeg ik dat als de ene 'kant' aangepakt gaat worden dat de andere kant ook aangepakt moet worden. Deze doen ook aan bedreigingen enzo.
quote:
En wat betreft het fokken van bont.
Laten we blij zijn dat het in NL nog mag.
Hier staat het welzijn van die beestjes er hoog.
Nergens in de wereld hebben ze zulke grote kooien als hier.
Nergens in de wereld hebben ze een buisje in de kooi liggen om door te kruipen ezo, dus om mee te spelen.

Nou wat moeten die beesten blij zijn zeg, dat ze in NL zitten.
Ze hebben hier misschien wat meer kooi ruimte, maar dan nog is het maar 1% ofzo van hun natuurlijke gedrag wat ze kunnen uiten.

Zo zitten ze in NL volgens de bond voor bont

Nederland kan beter een nieuw bedrijf opzetten waarin alle nertsenhandelaars kunnen werken waar ze nepbont maken. En voortaan het nepbont verschepen naar o.a. Rusland. We zijn nr 3 op de lijst van bontproducerende landen. En bijna alles word geexporteerd.
Er is voor bont een mooi alternatief. Laten we dat dan gebruiken. Is goedkoper en kan even mooi, warm, etc. zijn. Ik zie niet wat het probleem is om over te stappen.

quote:
En het doden gebeurt dus diervriendelijk.
Met narcose gas. Hetzelfde merk dat jij krijgt toegedient met een operatie.
Dit krijgen ze meteen een grote overdosis, dus ze zijn in een tel in narcose en de volgende tel zijn ze dood. Een zachtere dood kan ik me niet voorstellen.
Diervriendelijk doden bestaat niet. Er gebeuren in de bontwereld verschrikkelijke methodes om te doden. Ik denk dat iedereen ze wel weet.
  zondag 28 september 2003 @ 11:26:45 #201
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13493551
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:09 schreef Lithion het volgende:
.
stammen en beschaafd gaat volgens mij idd niet samen

Verkeerde woordkeus,maar je begrijpt me wel

zondag 28 september 2003 @ 11:28:34 #202
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13493580
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:05 schreef Lithion het volgende:
Dus moet de mens weer gaan jagen en stropen zoals het honderdenduizenden jaren heeft gedaan voordat ze een paar duizend jaar geleden op het idee kwamen om vee te isoleren in een klein gebied en die te gaan fokken.
Als je de mens bekijkt zijn wij alleseters, in principe betekent dat niet dat we jagers van nature zijn. En zoals ik al eerder zei, kunnen we onmogelijk weten wat we vroeger waren. We kunnen alleen maar 'gokken'.
  zondag 28 september 2003 @ 11:29:56 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13493604
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Diervriendelijk doden bestaat niet. Er gebeuren in de bontwereld verschrikkelijke methodes om te doden. Ik denk dat iedereen ze wel weet.

En als er wordt gepleit voor een diervriendelijke manier van ombrengen en wat grotere kooiruimte; zou jij daarvoor zijn? Als een stap in de goede richting?
  zondag 28 september 2003 @ 11:46:19 #204
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493856
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:26 schreef TechXP het volgende:
stammen en beschaafd gaat volgens mij idd niet samen

Verkeerde woordkeus,maar je begrijpt me wel

Nee ik begrijp je niet. Wat is er zo beschaafd (of hoe je het ook wil noemen) aan het aan een speer rijgen van een hert? Of het doorboren van een konijn met een pijl? Of het met een steen pletten van een prairiehond?
  zondag 28 september 2003 @ 11:48:43 #205
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493913
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:28 schreef TechXP het volgende:
Als je de mens bekijkt zijn wij alleseters, in principe betekent dat niet dat we jagers van nature zijn.
Verdiep je eens in de geschiedenis van de mensheid. Mensen jagen al ongeveer zo lang als we op deze aarde rondlopen.
quote:
En zoals ik al eerder zei, kunnen we onmogelijk weten wat we vroeger waren. We kunnen alleen maar 'gokken'.
Nee, dat kun je afleiden uit onder meer grotschilderingen en opgravingen. Dat is niet zomaar 'gokken'.
  zondag 28 september 2003 @ 11:54:52 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13494022
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee ik begrijp je niet. Wat is er zo beschaafd (of hoe je het ook wil noemen) aan het aan een speer rijgen van een hert? Of het doorboren van een konijn met een pijl? Of het met een steen pletten van een prairiehond?

Dat is vroeger, we hoeven toch niet terug naar die tijd?

We hebben nu beschaafde middelen. We moeten wel toe naar een situatie waar dat ook wordt toegepast. Overigens gaat het wel wat offtopic nu.

zondag 28 september 2003 @ 11:55:05 #207
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13494027
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:29 schreef Sidekick het volgende:
En als er wordt gepleit voor een diervriendelijke manier van ombrengen en wat grotere kooiruimte; zou jij daarvoor zijn? Als een stap in de goede richting?
Elke verbetering vind ik goed.
  zondag 28 september 2003 @ 11:57:44 #208
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494059
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:54 schreef Sidekick het volgende:
Dat is vroeger, we hoeven toch niet terug naar die tijd?
Volgens TechXP is dat anders een prima situatie. Immers bevinden dieren zich dan in hun natuurlijke habitat tot het moment dat de mens ze wil consumeren.
quote:
We hebben nu beschaafde middelen.
Tja, volgens de terroristen waar dit topic over gaat zijn die middelen er niet.
  zondag 28 september 2003 @ 11:58:10 #209
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13494065
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:46 schreef Lithion het volgende:
Verkeerde woordkeus. Ik wilde zeggen dat die stammen harmonieus kunnen leven. Dus dat ze nemen wat ze nodig hebben en niet te veel. En ze gebruiken het meeste van een gedood dier. Echter worden deze stammen ook steeds meer gecommercialiseerd of ver-westerd. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.
  zondag 28 september 2003 @ 12:01:40 #210
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13494110
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:48 schreef Lithion het volgende:
Verdiep je eens in de geschiedenis van de mensheid. Mensen jagen al ongeveer zo lang als we op deze aarde rondlopen.
Er is veel gejaagd in het menselijk verleden, maar ik zeg dat je honderdduizenden jaren of wat dan ook niet zo ver terug kan kijken. Je weet niet wat er toen was.
quote:
Nee, dat kun je afleiden uit onder meer grotschilderingen en opgravingen. Dat is niet zomaar 'gokken'.
Grotschilderingen kunnen allemaal ander gezien worden. Misschien heeft de mens een korte periode gejaagd en dat is weergegeven op de grot. Daarnaast zal de mens vast wel gejaagd hebben, maar ik sluit niet uit dat dit alleen in uiterste nood is geweest. Daarnaast kan een dier per omgeving/gebied zich heel anders gedragen. Bavianen eten in het ene gebied vooral groente/fruit wat kleine insekten, maar in het andere gebied jagen ze.
pi_13494118
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:05 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, wat is dat nou voor rare redenering? Als we terug zijn bij de situatie die er honderdduizenden jaren geleden was, dan praten we wel weer eens verder. Voorlopig zijn we nog lang niet zo ver.
pi_13494142
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:57 schreef Lithion het volgende:
Tja, volgens de terroristen waar dit topic over gaat zijn die middelen er niet.
Misschien moet je je dan wat beter in de motieven van deze activisten verdiepen, je praat poep.
  zondag 28 september 2003 @ 12:04:21 #213
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494145
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:58 schreef TechXP het volgende:
Verkeerde woordkeus. Ik wilde zeggen dat die stammen harmonieus kunnen leven. Dus dat ze nemen wat ze nodig hebben en niet te veel.
Als we precies genoeg koeien in de bio-industrie zouden hebben voor ons land en eventueel wat export, dan zou het dus goed zijn? Of wat houdt dat harmonieus leven dan in volgens jou?
quote:
En ze gebruiken het meeste van een gedood dier.
In de bio-industrie gebeurt dat ook.
quote:
Echter worden deze stammen ook steeds meer gecommercialiseerd of ver-westerd. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.
Ze verwesteren helemaal niet, zij gaan gewoon efficiënter produceren. Dat is wat de mens al sinds jaar en dag doet, manieren zoeken om het leven zo efficiënt mogelijk in te richten en daar hoort efficiënt verzamelen van voedsel ook bij. Waarom denk je dat de mens in groepen is gaan jagen? Waarom denk je dat de mens op den duur wapens voor de jacht is gaan maken? Waarom denk je dat de mens een paar duizend jaar geleden is begonnen met de veeteelt en de akkerbouw? Dat heeft helemaal niets met het westen of met commercialisering te maken, het is gewoon mens-eigen om dat te doen.
pi_13494176
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:04 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als we precies genoeg koeien in de bio-industrie zouden hebben voor ons land en eventueel wat export, dan zou het dus goed zijn? Of wat houdt dat harmonieus leven dan in volgens jou?

Heel goed plan. Afstemmen op eigen verbruik en gebruik en het slepen met dieren over de hele wereld zo ver mogelijk terug dringen.
quote:
Dat heeft helemaal niets met het westen of met commercialisering te maken, het is gewoon mens-eigen om dat te doen.
Precies, je slaat de spijker op zijn kop. Maar volgens jou is mens-eigen per definitie een positieve kwalificatie?
  zondag 28 september 2003 @ 12:07:42 #215
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494192
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:01 schreef TechXP het volgende:
Er is veel gejaagd in het menselijk verleden, maar ik zeg dat je honderdduizenden jaren of wat dan ook niet zo ver terug kan kijken. Je weet niet wat er toen was.
Dat weet je dus wel. Het onderzoek naar het menselijk gedrag in die periode is echt geen natte-vinger werk zoals jij wil doen voorkomen.
quote:
Grotschilderingen kunnen allemaal ander gezien worden. Misschien heeft de mens een korte periode gejaagd en dat is weergegeven op de grot. Daarnaast zal de mens vast wel gejaagd hebben, maar ik sluit niet uit dat dit alleen in uiterste nood is geweest.
.

De hele combinatie van aanwijzingen (grotschilderingen, voorwerpen gevonden bij opgravingen, forensisch bewijs) duiden er juist op dat de mens altijd gejaagd heeft.

zondag 28 september 2003 @ 12:09:16 #216
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494221
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:03 schreef SCH het volgende:
Misschien moet je je dan wat beter in de motieven van deze activisten verdiepen, je praat poep.
. Dan zijn die activisten nog grotere hypcrieten dan ik dacht, want beschaafde middelen om een dier af te maken zíjn er simpelweg niet. Of denken ze dat koeien die in een weiland staan een natuurlijke dood sterven voordat ze in biefstuk en tartaar () omgevormd worden?
  zondag 28 september 2003 @ 12:10:33 #217
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494239
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:02 schreef SCH het volgende:
Nee, wat is dat nou voor rare redenering? Als we terug zijn bij de situatie die er honderdduizenden jaren geleden was, dan praten we wel weer eens verder. Voorlopig zijn we nog lang niet zo ver.
Ah, dus je wil serieus terug naar de situatie zoals we toen leefden? Ik zou zeggen, een betere wereld begint bij jezelf. Flikker die computer het raam uit, trek je kleren uit en laat je baard staan. Expeditie SCHobinson 2003.

Hebben wij ook eindelijk rust.

zondag 28 september 2003 @ 12:12:22 #218
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494272
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:06 schreef SCH het volgende:
Heel goed plan. Afstemmen op eigen verbruik en gebruik en het slepen met dieren over de hele wereld zo ver mogelijk terug dringen.
Dus als wij een pracht van een product hebben van hoge kwaliteit mogen we dat niet exporteren en moeten we de mensen in andere landen maar aan laten klooien en laten creperen?
quote:
Precies, je slaat de spijker op zijn kop. Maar volgens jou is mens-eigen per definitie een positieve kwalificatie?
Nee, dat maak jij er nu van.
pi_13494356
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus als wij een pracht van een product hebben van hoge kwaliteit mogen we dat niet exporteren en moeten we de mensen in andere landen maar aan laten klooien en laten creperen?

Je chargeert maar het antwoord is uiteraard ja. Maar zoals jij het voorstelt is het de volstrekte overdrijving. Er wordt nu nutteloos en onnodig veel met varkens en andere dieren over de hele wereld gesleept om allerlei redenen. Daar kan veel aan gedaan worden en dan creperen er nog steeds geen mensen hoor. demagoogje van me
quote:
Nee, dat maak jij er nu van.
Jij geeft als argument dat bepaalde zaken nu eenmaal zo zijn omdat ze mens-eigen zijn. M.a.w. die moet je dan maar accepteren,daar moet je in berusten. Nee dus!
  zondag 28 september 2003 @ 12:20:44 #220
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494410
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:17 schreef SCH het volgende:
M.a.w. die moet je dan maar accepteren,daar moet je in berusten.
Nogmaals, dat maak jij er weer van, dat heb ík helemaal niet gezegd of zelfs maar geïmpliceerd!
pi_13494439
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:20 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nogmaals, dat maak jij er weer van, dat heb ík helemaal niet gezegd of zelfs maar geïmpliceerd!

Dan ben je weer erg onduidelijk geweest.
  zondag 28 september 2003 @ 12:23:45 #222
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13494478
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

want beschaafde middelen om een dier af te maken zíjn er simpelweg niet.

Jawel hoor. Het laten inslapen van dieren?
  zondag 28 september 2003 @ 12:24:48 #223
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494500
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:22 schreef SCH het volgende:
Dan ben je weer erg onduidelijk geweest.
Voor jou misschien ja, maar dat is ook geen opgave.

Ik heb alleen uitgelegd waarom het veranderen van jachttechnieken en gedragspatronen mbt tot het verzamelen van voedsel helemaal niet iets Westers is of te maken heeft met commercialisering. That's it.

pi_13494524
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Voor jou misschien ja, maar dat is ook geen opgave.

Ik heb alleen uitgelegd waarom het veranderen van jachttechnieken en gedragspatronen mbt tot het verzamelen van voedsel helemaal niet iets Westers is of te maken heeft met commercialisering. That's it.

Je weet best dat dat lulkoek is maar het is ook erg off-topic. Alles wat gedaan wordt om er makkelijker geld mee te verdienen, is nu eenmaal commercieel, en oh ja, heel vaak nogal eens erg westers
  zondag 28 september 2003 @ 12:26:33 #225
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494538
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:23 schreef Sidekick het volgende:
Jawel hoor. Het laten inslapen van dieren?
Je bedoelt dan wilde dieren dan neem ik aan?
  zondag 28 september 2003 @ 12:31:41 #226
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13494641
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:25 schreef SCH het volgende:
Je weet best dat dat lulkoek is
Nee hoor. JIJ trekt weer eens voorbarige conclusies. Beperk je eens tot wat iemand zegt!
quote:
Alles wat gedaan wordt om er makkelijker geld mee te verdienen, is nu eenmaal commercieel
. Je snapt het weer eens niet. Ik heb het helemaal niet over geld verdienen gehad. Waar het om draait is het versimplificeren van het verzamelen van voedsel. Dat heeft de mens gebracht van het jagen in groepen tot het gebruik van hulpmiddelen bij de jacht tot uiteindelijk het houden en fokken van dieren voor de consumptie. De mens werd zo minder afhankelijk van de grillen van de natuur en de relatief lage succeskans bij de gewone jacht. Simpel overlevingsinstinct is het dus geweest die voor de veeteelt gezorgd heeft. Maar ook de meer recente trends zijn erop gericht geweest om een zo regelmatig mogelijke voedselstroom te creëeren.
pi_13494788
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:31 schreef Lithion het volgende:
. Je snapt het weer eens niet. Ik heb het helemaal niet over geld verdienen gehad. Waar het om draait is het versimplificeren van het verzamelen van voedsel. Dat heeft de mens gebracht van het jagen in groepen tot het gebruik van hulpmiddelen bij de jacht tot uiteindelijk het houden en fokken van dieren voor de consumptie. De mens werd zo minder afhankelijk van de grillen van de natuur en de relatief lage succeskans bij de gewone jacht. Simpel overlevingsinstinct is het dus geweest die voor de veeteelt gezorgd heeft. Maar ook de meer recente trends zijn erop gericht geweest om een zo regelmatig mogelijke voedselstroom te creëeren.
Dat snap ik heel goed. En we zitten nu met de uitwassen daarvan, we zijn daar in door geschoten dus moeten we grenzen stellen en sommige misstanden weer terug draaien.
  zondag 28 september 2003 @ 12:42:34 #228
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13494850
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:04 schreef Lithion het volgende:
Nee, want de dieren moet wel in natuurlijke toestand kunnen leven.
quote:
Ze verwesteren helemaal niet, zij gaan gewoon efficiënter produceren.
Het is helemaal niet efficient, maar egoistisch produceren. Iets wat is fout gegaan.
  zondag 28 september 2003 @ 12:44:45 #229
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13494886
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:07 schreef Lithion het volgende:
Dat weet je dus wel. Het onderzoek naar het menselijk gedrag in die periode is echt geen natte-vinger werk zoals jij wil doen voorkomen.

De hele combinatie van aanwijzingen (grotschilderingen, voorwerpen gevonden bij opgravingen, forensisch bewijs) duiden er juist op dat de mens altijd gejaagd heeft.

Ik zeg niet dat het wel zo is of niet zo is, maar ik wil gewoon laten zien dat wat wij vinden dat we alleen maar conclusies trekken, terwijl je misschien maar een periode in handen hebt en ook nog eens objecten die ergens op een bepaalde plek gevonden zijn. Dat wil dus niet zeggen dat alle mensen die er toen leefden gejaagd hebben.
pi_13495161
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik weet niet welke groep, maar laatst was er dus een actie waarbij allemaal finnen waren betrokken.
De nertsenhouden had toen volgens mij gezegd dat hij ook mishandeld was. Echter hebben die activisten (ik zie liever een ander woord er voor: dierenbevrijders) toen deze man helemaal niet mishandeld. Dat is een van de regels ofzo dat ze niemand mishandelen (ze gingen gelijk door naar de nertsenkooien). Ze brengen alleen financiele schade toe.
Maar iig zeg ik dat als de ene 'kant' aangepakt gaat worden dat de andere kant ook aangepakt moet worden. Deze doen ook aan bedreigingen enzo.
[..]

Wat er in Finland gebeurt weet ik niet, maar in Putten is die man dus wel echt inelkaar gemept, dat kun je imo nooit goedpraten.

Nou wat moeten die beesten blij zijn zeg, dat ze in NL zitten.
Ze hebben hier misschien wat meer kooi ruimte, maar dan nog is het maar 1% ofzo van hun natuurlijke gedrag wat ze kunnen uiten.
[afbeelding]
Zo zitten ze in NL volgens de bond voor bont

Met je eens, maar in de rest van de wereld zitten ze nog veel kleiner.
Dan verkies ik toch het grootste wat nu ergens in de wereld is, dat is dan in NL

Nederland kan beter een nieuw bedrijf opzetten waarin alle nertsenhandelaars kunnen werken waar ze nepbont maken. En voortaan het nepbont verschepen naar o.a. Rusland. We zijn nr 3 op de lijst van bontproducerende landen. En bijna alles word geexporteerd.
Er is voor bont een mooi alternatief. Laten we dat dan gebruiken. Is goedkoper en kan even mooi, warm, etc. zijn. Ik zie niet wat het probleem is om over te stappen.
[..]

Helaas bestaat er nog geen alternatief voor de warmte die bont geeft.
Vind het uit zou ik zeggen
En idd bijna alles word geexporteerd, dus niet zoals vele denken voor luxe bontjassen voor kak madammen, maar voor koude landen, waar het nog steeds noodzaak is.

In Nl mag alleen maar met narcosegas gedood worden.
Dus niet met stroom ed.
Kom je dat nog wel tegen op pagina's van bont voor dieren of zo, dan is dit al jaren uit de tijd. Maar wint zieltjes
Ipv dat ze laten zien hoe het echt is, wel zo eerlijk.

zondag 28 september 2003 @ 13:23:48 #231
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13495595
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:01 schreef ME2 het volgende:
Wat er in Finland gebeurt weet ik niet, maar in Putten is die man dus wel echt inelkaar gemept, dat kun je imo nooit goedpraten.
Dat is dus zijn woord tegen hun woord. Ik heb uit de ene krant wel dat die in elkaar geslagen was, de andere krant niet. De man zegt het blijkbaar zelf en de activisten die meededen zeggen dat ze langs de man rechtstreeks naar de kooien liepen.

Nu weet ik niet wie ik moet geloven. De activisten die voor financiele schade gaan (meestal). Of de bontman, die probeert de activisten een nog slechter imago te geven en dan nog niet te spreken over de krant, die waarschijnlijk een kant van het verhaal heeft (of uit derde hand).

quote:
Met je eens, maar in de rest van de wereld zitten ze nog veel kleiner.
Dan verkies ik toch het grootste wat nu ergens in de wereld is, dat is dan in NL
In vs:

Tel de centimeters
quote:
Helaas bestaat er nog geen alternatief voor de warmte die bont geeft. Vind het uit zou ik zeggen
Genoeg alternatieven. Net zo lekker warm. Denk je dat ze in koude landen alleen lopen met bontjassen? Er zijn juist genoeg kunstmatige vezels die voor veel warmte zorgen.
quote:
En idd bijna alles word geexporteerd, dus niet zoals vele denken voor luxe bontjassen voor kak madammen, maar voor koude landen, waar het nog steeds noodzaak is.
Is geen noodzaak hoor. Maar het komt nog steeds vooral terecht bij de wat rijkere personen.
quote:
In Nl mag alleen maar met narcosegas gedood worden.
Dus niet met stroom ed.
Kom je dat nog wel tegen op pagina's van bont voor dieren of zo, dan is dit al jaren uit de tijd. Maar wint zieltjes
Ipv dat ze laten zien hoe het echt is, wel zo eerlijk.
In nederland worden dieren gedood op diverse manieren.
In de bontfabriek in NL gebeurd het iig niet met narcosegas (ik neem aan dat het niet hetzelfde is). Van de site van de NFE (bontgebeuren):
"Dit gebeurt op een snelle en pijnloze manier met behulp van zuivere koolmonoxide, een in samenwerking met de overheid ontwikkelde en voorgeschreven methode."

Echter vraag ik me af of ze er alle 200 daar aanhouden. En bont voor dieren betekent niet dat ze het alleen voor NL doen, maar gewoon over de hele wereld praten.

pi_13496939
wel met narcose gas, zelfde merk zelfde fles als in het ziekenhuis.
Ik heb een kennis die nertsen heeft, oei oei, nu ben ik fout
En ken de fles.
Toen ik geopereerde moest worden, stond daar dezelfde fles.

En de 200 nertsenhouders in nl moeten zich daar aan houden.
Ze krijgen ook onverwachte onaangekondigde controles, dus verbergen gaat niet.
Vind ik goed hoor, want 1 slechte geeft anders een slechte naam aan de hele sector.

En die foto die jij laat zien is 10 jaar oud of zo.
want nu is het echt veel ruimer dan op die foto.
Misschien heb je de laatste jaren nertsen bedrijven uit zien breiden.
Hier kwam dus geen nerts meer, alleen maar meer ruimte.
Ik geef toe dat het niet veel is.
Maar meer als in de rest van de wereld.
Dus fokken van nertsen in NL verbieden, Wat die milieu mannen willen, is mijn inziens je kop in het zand steken.
Want zolang er vraag is naar bont, word er gefokt.
Laat het dan maar hier doen, waar veel controle is.

En wat er met die man uit putten is gebeurd,
er stonden mensen op zijn erf die er niet hoorden te zijn, die bedoelingen hadden die niet mogen, dus zijn die fout, dus horen gestraft te worden.
Zou mooi worden dat je bij iedereen op zijn erf mag komen en dingen vernielen.

En nog een vraag, ben je de laatste jaren op een nertsenfarm geweest?
Dan zie je pas hoe ze gehouden worden.
Ze hebben het niet slechter dan hamsters, konijnen, vogels enz, die bij een particulier gehouden worden.
Waar vele het een tijdje leuk vinden, maar naar een paar maanden het nieuwtje eraf is, en de diertjes de hele dag opgesloten zitten in hun hokje.
En dat mag wel?
Waarom? Omdat ze niet gedood worden?
Geloof dat ik liever dood wil, dan levenslange opsluiting.
Maar daar hoor je nooit iemand over.
Misschien wel dat ze daar zichzelf schuldig aan maken en het is makkelijker 200 mensen aan te pakken, dan wie weet hoeveel particulieren met een grote bek

zondag 28 september 2003 @ 15:09:33 #233
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13498052
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:25 schreef ME2 het volgende:
wel met narcose gas, zelfde merk zelfde fles als in het ziekenhuis.
Ik heb een kennis die nertsen heeft, oei oei, nu ben ik fout
En ken de fles.
Toen ik geopereerde moest worden, stond daar dezelfde fles.
Dan is die kennis misschien een uitzondering op de andere nertsenfokkers. Oh, je kent een nertsenfokker. Wat was je adres ook alweer?
quote:
En de 200 nertsenhouders in nl moeten zich daar aan houden.
Ze krijgen ook onverwachte onaangekondigde controles, dus verbergen gaat niet.
Vind ik goed hoor, want 1 slechte geeft anders een slechte naam aan de hele sector.
Blijkbaar is dat narcosegas niet standaard als die www.nfe.nl dat zegt.
En dat gas wat voorgeschreven word is CO-gas, wat ook dodelijk is voor mensen.
quote:
En die foto die jij laat zien is 10 jaar oud of zo.
want nu is het echt veel ruimer dan op die foto.
Misschien heb je de laatste jaren nertsen bedrijven uit zien breiden.
Hier kwam dus geen nerts meer, alleen maar meer ruimte.
Ik geef toe dat het niet veel is.
Maar meer als in de rest van de wereld.
Die foto is zoals ongeveer de werkelijkheid is in de meeste landen. Zie onder andere nfe.nl en volg de links naar scandinavische landen en andere. Daar zie je genoeg foto's waar de hokken ongeveer deze grote hebben.
quote:
Dus fokken van nertsen in NL verbieden, Wat die milieu mannen willen, is mijn inziens je kop in het zand steken. Want zolang er vraag is naar bont, word er gefokt. Laat het dan maar hier doen, waar veel controle is.

Ik probeer alletwee de kanten op te gaan. Consumenten bewust te maken en zorgen dat ze geen bontproducten verkopen. En zorgen dat de bonthandel geen verkeerde informatie geeft naar buiten (wat die soorten industrieen vaak doen). En proberen te zorgen dat er betere levenswijze komt voor die dieren. De Dierenbevrijders(zoals in putten) die proberen het financieel te doen, door de dieren te bevrijden, bedreigingen etc. Dus op een wat hardere manier. Welke juist negatief effect heeft in de meeste gevallen. Sommige fokkers sluiten daardoor wel, maar de meeste gaan gewoon door. Maar inderdaad is het belangrijkste om te zorgen dat de consument niks koopt en dus boycot. Er moet naar mijn inziens ook internationaal meer gebeuren en afgesproken worden.
quote:
En wat er met die man uit putten is gebeurd,
er stonden mensen op zijn erf die er niet hoorden te zijn, die bedoelingen hadden die niet mogen, dus zijn die fout, dus horen gestraft te worden.
Zou mooi worden dat je bij iedereen op zijn erf mag komen en dingen vernielen.
Het vernielen vind ik niet kunnen. Echter op iemands terrein gaan staan uit protest zou weer wel kunnen. Je doet er niemand kwaad mee en laat een boodschap achter dat mensen het niet menswaardig vinden.
Hoewel er dan ook geen bedreigingen moeten worden geroepen. Maar alleen wat protestleuzen ofzo. En politie mag je dan best weghalen (hoewel ze zulke acties vaak laten begaan, als de organisatie (welke er daar niet echt was) niet al te lang blijft.) en dat zijn dan je consequenties die je moet aanvaarden. Maar zo is het door deze dierenbevrijders niet echt gegaan.
quote:
En nog een vraag, ben je de laatste jaren op een nertsenfarm geweest? Dan zie je pas hoe ze gehouden worden.
Ze hebben het niet slechter dan hamsters, konijnen, vogels enz, die bij een particulier gehouden worden.
Ik ben eerlijk gezegd nooit geweest. Ik heb gesproken met een paar mensen die er een paar maanden geleden waren geweest.
Huisdieren krijgen denk wel wat meer aandacht en verzorging. En worden vaak meer als een dier gezien, dan als een object. Er zit wel enig verschil tussen. Hoewel ik vind dat huisdieren ook beter moeten krijgen.
quote:
Waar vele het een tijdje leuk vinden, maar naar een paar maanden het nieuwtje eraf is, en de diertjes de hele dag opgesloten zitten in hun hokje.En dat mag wel?
Waarom? Omdat ze niet gedood worden?
Geloof dat ik liever dood wil, dan levenslange opsluiting.
Maar daar hoor je nooit iemand over.
Misschien wel dat ze daar zichzelf schuldig aan maken en het is makkelijker 200 mensen aan te pakken, dan wie weet hoeveel particulieren met een grote bek
Ik vind ook dat een heel groot deel van NL niet geschikt is om een huisdier te hebben. En er word ook actie gevoerd tegen bepaalde huisdieren of er worden promotiecampagnes gevoerd om mensen bewuster te maken van wat een dier nodig heeft e.d. Denk dus niet dat er daar niks over word gesproken.
  zondag 28 september 2003 @ 15:22:44 #234
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13498444
De SeaBert-propaganda slaat kennelijk aan bij sommigen: die arme stammen leven in harmonie, iedereen blij, beest blij, want hij hoort nu eervol in de keten van 't voedsel thuis
1 kernfysicus
pi_13499346
quote:
Als dat een meer realistische prijs is geen probleem...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13505702
Nu op NL 1.

En durf dan nog eens te zeggen dat dit geen terroristen zijn.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  zondag 28 september 2003 @ 20:36:03 #237
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13505788
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:32 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Nu op NL 1.

quote: een stukje leven afgepakt door idioten

Die idioot heeft iig een goeie zelfreflexie

pi_13505856
quote:
Nu op NL 1.

Die ene gast die zogenaamd boven de wet staat is echt eng. Ik snap niet waarom justitie niks doet.
  zondag 28 september 2003 @ 20:42:22 #239
66982 Herostratos
pi_13505908
quote:
Nu op NL 1.

Idd. Anarchistische Idioten. Ik heb er helaas geen andere woorden voor.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_13506015
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:39 schreef pberends het volgende:

Die ene gast die zogenaamd boven de wet staat is echt eng. Ik snap niet waarom justitie niks doet.

Die kerel had inderdaad de uitstraling van een gestoorde gek...

"Maar als iedereen buiten de democratie om allerlei zaken erdoor probeert te drukken, krijg je toch anarchie?"
"Ja, maar wij hebben ook een anarchistische basis, dus dat is geen probleem."
(Zoiets...)

Zulke mensen zijn serieus een gevaar voor de samenleving.

pi_13506058
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, typisch krakerstype loser.

Prima, hij zegt dat hij boven/naast de wet staat, dan mag hij zich ook niet op bescherming van die wet beroepen. Kijken hoe hij reageert als je hem na het zeggen daarvan een pistool op zijn hoofd zet. Tja, anarschisme toch? Buiten de wet staan is cool toch?

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  zondag 28 september 2003 @ 20:50:31 #242
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13506076
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:49 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Tja, typisch krakerstype loser.

Prima, hij zegt dat hij boven/naast de wet staat, dan mag hij zich ook niet op bescherming van die wet beroepen. Kijken hoe hij reageert als je hem na het zeggen daarvan een pistool op zijn hoofd zet. Tja, anarschisme toch? Buiten de wet staan is cool toch?

pi_13506137
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:50 schreef Ype het volgende:

[..]

Ja eh, de woorden van die woordvoerder hoor.

'Het is oorlog'

pi_13507545
Zolang ze geen mensen doden of verwonden vind ik het geen terroristen.

Terrorisme is de hoogste vorm van criminaliteit. Als je een stal sloopt ben je wel een crimineel, maar terrorist vind ik zwaar overdreven.

Dan zijn mensen die winkelruiten ingooien of bushokjes slopen zeker ook terroristen?

Het zijn middelzware criminelen, wel hard aanpakken, niet meteen naar Guantanamo Bay.

pi_13507630
Zie Folkert van de Graaf
als dat geen terrorist is?
En dat was de grootste anti bont aanhanger die NL had.
Zou mij ook niet verbazen dat hij daarom Pim heeft omgelegd, die liet duidelijk merken dat hij niet tegen de pelsdierhouderij in Nl was.

Maar dat zou ik ook niet als reden opgeven

helaas dat programma op tv net gemist.

pi_13507700
quote:
Op zondag 28 september 2003 21:46 schreef DaveM het volgende:
Zolang ze geen mensen doden of verwonden vind ik het geen terroristen.
Er zijn al lang mensen verwond en zelfs bijna doodgegaan door de brandstichtingen. Ook kinderen zelfs... de kinderen van zo'n pelsdierfokker die bijna verbrand waren omdat de auto die naast hun huis stond in de fik was gestoken door die gasten.
pi_13507940
Er is ook al eens een schuur in de fik gestoken, omdat daar het alarm inzat wat het bedrijf beveiligde.
Hier was gelukkig niemand aanwezig, maar dat kun je van te voren ook niet weten.

En de brand had over kunnen slaan naar het woonhuis, waar de mensen toen lagen te slapen

Dus vrij terroristisch als je het mij vraagt.

pi_13508073
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die kerel had inderdaad de uitstraling van een gestoorde gek...

"Maar als iedereen buiten de democratie om allerlei zaken erdoor probeert te drukken, krijg je toch anarchie?"
"Ja, maar wij hebben ook een anarchistische basis, dus dat is geen probleem."
(Zoiets...)

Zulke mensen zijn serieus een gevaar voor de samenleving.

Dramaqueen Is toch geen speld tussen te krijgen wat die man zegt

Dat van dat gevaar mag je vinden.
Ik vind een politiek klimaat waarin dieren zo verklooid worden een gevaar voor de samenleving.

pi_13508102
quote:
Op zondag 28 september 2003 21:51 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Er zijn al lang mensen verwond en zelfs bijna doodgegaan door de brandstichtingen. Ook kinderen zelfs... de kinderen van zo'n pelsdierfokker die bijna verbrand waren omdat de auto die naast hun huis stond in de fik was gestoken door die gasten.

Niemand dwingt hem toch om nertsen te fokken? Hij neemt bewust het risico. Ik ben geen voorstander van dit soort methoden maar dat gejank achteraf hangt me de keel uit, je weet wat de gevaren zijn als je aan dit soort ongein begint.
pi_13508125
Niet zo raar dus dat de neiging bestaat om knokploegen te organiseren.

Wanneer midden in de nacht een honderdtal gemaskerde mannen in het zwart je bedrijf/woning overvallen en alles kort en klein slaan.

Begrijpelijk dat zo'n boer een jachtgeweer naast z'n bed zet.

zondag 28 september 2003 @ 22:05:15 #251
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13508175
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:03 schreef SCH het volgende:
Niemand dwingt hem toch om nertsen te fokken? Hij neemt bewust het risico. Ik ben geen voorstander van dit soort methoden maar dat gejank achteraf hangt me de keel uit, je weet wat de gevaren zijn als je aan dit soort ongein begint.
Oh, net als die aanlokkelijke meisjes met hun korte rokjes?
1 kernfysicus
pi_13508214
Dus als jij een beroep hebt wat een ander niet leuk vind mag die je maar ombrengen?
Geloof dat je nu aardig raar begint te lullen.

Wat heb jij gedronken vandaag?

Dus zinloos geweld is ook niet meer zinloos.
Want die ander zei immers iets wat je niet helemaal goed beviel?

zondag 28 september 2003 @ 22:06:31 #253
66982 Herostratos
pi_13508228
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:05 schreef tvlxd het volgende:
Precies! Die vragen er toch ook om?

pi_13508244
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:04 schreef DennisMoore het volgende:
Niet zo raar dus dat de neiging bestaat om knokploegen te organiseren.

Wanneer midden in de nacht een honderdtal gemaskerde mannen in het zwart je bedrijf/woning overvallen en alles kort en klein slaan.

Begrijpelijk dat zo'n boer een jachtgeweer naast z'n bed zet.

Hij kan ook stoppen met zijn bedrijf. Kunstig hoe types als jij de discussies telkens weer op de activisten weten te brengen en deze dierenmishandelaars buiten schot houden. Zij zijn begonnen, dus laat ze er gewoon mee kappen dan kunnen ze weer lekker slapen toch
pi_13508265
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:05 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Die vermoorden ook dieren ofzo?
  zondag 28 september 2003 @ 22:08:00 #256
66982 Herostratos
pi_13508281
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:06 schreef SCH het volgende:
Hij kan ook stoppen met zijn bedrijf. Kunstig hoe types als jij de discussies telkens weer op de activisten weten te brengen en deze dierenmishandelaars buiten schot houden. Zij zijn begonnen, dus laat ze er gewoon mee kappen dan kunnen ze weer lekker slapen toch
Hoezo vooringenomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')