Jerommeke.nl | dinsdag 23 september 2003 @ 22:55 |
Oke, deel 2 was vol. Hier weer verder. ![]() | |
Lucske | woensdag 24 september 2003 @ 18:54 |
quote:Je bent laat. Die vaste samenstellingen bestaan al een week of twee, drie. | |
rique | woensdag 24 september 2003 @ 22:30 |
Ik heb maandagochtend wat plaatjes gemaakt op Amsterdam Centraal. Allereerst de altijd merkwaardige achtercoupé van de IC Haarlem-Maastricht die in de richting haarlem altijd bij mij de suggestie wekt dat je er per ongeluk uit kunt vallen. Ik heb het geprobeerd, het kan niet. vervolgens kwam de plaatselijke boemel Amsterdam Centraal-Uitgeest binnenrijden. en al rijdende heb ik wat afbeeldingen gemaakt van de ICE, hier de mooiste IMO Voor de echte bikkeltreinfans: | |
Duvel | donderdag 25 september 2003 @ 05:47 |
quote:Antwoord 1: Sneltrein van spoor 1 naar Breda (bij afwezigheid van storingen) Gokje 2: uurtje of vier (16.11) ![]() | |
Jerommeke.nl | donderdag 25 september 2003 @ 07:00 |
1: Sneltrein van spoor 1 naar Den Bosch 2: 11:58. | |
rique | donderdag 25 september 2003 @ 10:06 |
quote:Inderdaad spoor 1 (net als de vorige reactie) sneltrein Breda. Je zat er best dicht bij. 12:11 was de tijd (11:58 is de IC naar den bosch, spoor 2) | |
MREn | donderdag 25 september 2003 @ 14:11 |
quote:Die deuren zitten gewoon op slot ja ![]() Zou wat worden als een blinde naar de volgende wagon wil en de rails op flikkert. | |
MREn | donderdag 25 september 2003 @ 14:22 |
quote:Heb vorige week nog een drietje ziet rijden gekoppeld met een zesje, ik meen in Ehv, maar ik kom echt overal dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Volgens mij was het dat ex-viertje omdat de contouren van de 4 onder de 2 nog te zien was. | |
MREn | donderdag 25 september 2003 @ 14:28 |
quote: ![]() | |
Lucske | donderdag 25 september 2003 @ 17:08 |
quote:Er zijn wel meer 3 -> 4 -> 3-stellen geweest. Een van de 3500'en Utrecht-Eindhoven moet volgens omloop rijden met III + VI, maar theorie en praktijk zijn twee uitersten in dit geval. | |
sweek | donderdag 25 september 2003 @ 18:37 |
quote:Ik merkte het gisteren... ziet er wel mooier uit moet ik zeggen... ![]() Ik ben helemaal van Maastricht naar Zwolle gegaan, reden de Railhoppertjes niet... maar wat Plan V's daar.... 4 of 5 x ICM3 aan elkaar Buffeltje En wel een mooie foto van een ICM4'tje En Zwolle zelf [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-09-2003 18:43] | |
sweek | donderdag 25 september 2003 @ 18:43 |
quote:Ja, die vergrendelen ze gewoon bij het kopmaken... ik hoop maar dat ze het nooit vergeten te doen. ![]() | |
2Mini | donderdag 25 september 2003 @ 18:44 |
Die ICE ziet er wel strak uit | |
MREn | donderdag 25 september 2003 @ 18:45 |
quote:Zwolle is volgens mij het station met de meeste verschillende materieelsoorten, mooi fotostation dus. Vandeweek werden zowel stoptrein naar Groningen als sneltrein naar Emmen door ICM gereden. En 15 bakken ICM zien vertrekking ri. Amersfoort blijft een stoer gezicht. Je weet toch dat de stoptreinen door Plan v worden gereden en de sneltreinen door Railhoppers? | |
sweek | donderdag 25 september 2003 @ 18:47 |
quote:Moet je eens 's nachts naar de ARD kijken, naar Die Schoensten Deutsche Bahnstrecken... daar zie je ze vaak voorbijrijden. ![]() Of gewoon even naar Amsterdam, Arnhem of Utrecht gaan natuurlijk. Voor trajectkaarthouders en jaarkaarthouders (niet OV-studentenkaart) is er ook geen toeslag meer. | |
sweek | donderdag 25 september 2003 @ 18:51 |
quote:Ik wist het niet, maar ik heb op een snel- en een stoptrein gewacht, en het waren allebei Plan V's... ![]() En het ziet er inderdaad erg mooi uit, 15 bakken... jammer dat het erg moeilijk te fotograferen valt... Eigenlijk zou je de mooiste foto maken door ergens tussen Zwolle en Amersfoort in het bos te gaan liggen, maar dat heb ik er nou ook weer niet voor over... | |
Jerommeke.nl | donderdag 25 september 2003 @ 23:05 |
quote:hint: je fotocamer slaat ook informatie op over het genomen tijdstip van de foto ![]() | |
mhr-zip | donderdag 25 september 2003 @ 23:34 |
Mag je hier ook klagen over vertraging? Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig niet zoveel vertraging meer heb als vroeger. Vroeger ging ik 5 dagen per week met de trein, nu nog maar 3 | |
contra | vrijdag 26 september 2003 @ 02:02 |
quote:Je had ook wel pech, want normaal hoort op dat spoor (stoptrein groningen) een plan-u te staan, dat daar ICM rijdt is toch wel uitzonderlijk. | |
contra | vrijdag 26 september 2003 @ 02:05 |
quote:IJsselbrug bij Zwolle van een afstandje? Dan krijg je alle 15 er wel op, maar de kans dat er 15 voorbijkomen is wel heel klein. edit: foto gevonden | |
Jongen1977 | vrijdag 26 september 2003 @ 08:25 |
quote:Leuk voor als je geen herfstachtige naam hebt ![]() | |
sweek | vrijdag 26 september 2003 @ 11:42 |
quote:Dat vind ik niet erg hoor, voor Plan U's ga ik wel naar Eindhoven - Weert, ietsje dichterbij vanuit Sittard. ![]() quote:Mmm, misschien eens proberen ooit... bedankt. ![]() | |
sweek | vrijdag 26 september 2003 @ 16:24 |
Even een metro-vraagje, niet helemaal on-topic, maar een apart topic is nou ook weer niet nodig lijkt me. ![]() Als ik zo eens zoek op Amsterdamse metro's / sneltrams vind ik 3 soorten, maar geen namen er voor... ![]() ![]() ![]() Weet iemand hoe ze nu eigenlijk heten? | |
ROG | zaterdag 27 september 2003 @ 00:19 |
De nieuwe NS herfst tv-reclame is leuk. ![]() Erg mooi shot van die voorbijrijdende Koploper, lekker muziekje eronder. Later in het blok reclame herhalen ze dat shot weer eens. Hopelijk draagt het bij aan een beter imago, het spotje heeft een hoge feel-good waarde vind ik. | |
sweek | zaterdag 27 september 2003 @ 11:08 |
Even wat linkjes naar de andere treinentopics, best handig als die allemaal op 1 plaats staan, zodat treinenliefhebbers makkelijk in al die topics kunnen komen. ![]() Trein 'screensaver' op ARD | |
ROG | zondag 28 september 2003 @ 05:56 |
Vanavond weer In Het Spoor Van.. ![]() | |
Sulley | zondag 28 september 2003 @ 11:44 |
Misschien nog een leuke tip voor degenen hier die regelmatig met de trein reizen, een site waar je kan zien met wie je in de trein zit: www.treinreizigers.nl | |
zapsel | zondag 28 september 2003 @ 14:20 |
dit is pas een trein de alaska wilderness-express Dining-room beneden: 2e klasse boven: De stereo van deze enorme trein: | |
ROG | zondag 28 september 2003 @ 16:35 |
Zó dan! ![]() Gaaf ding, die maakt tours door de wildernis daar, of is het een soort huge intercity? Hij past hier niet eens onder de bovenleiding, bruut! | |
zapsel | zondag 28 september 2003 @ 23:12 |
leuke uitzending , veel ruzie en weinig materieel ![]() | |
kiepauto | woensdag 1 oktober 2003 @ 18:17 |
Deze site kwam ik vandaag bij toeval tegen, blijkt hij ook pas sinds vandaag te bestaan ![]() Er staan wel een paar mooie foto's op | |
sweek | donderdag 2 oktober 2003 @ 11:35 |
quote:Leuke site, best goedkope posters enzo! ![]() | |
Duvel | maandag 6 oktober 2003 @ 17:45 |
Vanaf vandaag 6 oktober rijden als het goed is de eerste ICR-stuurstanden tussen Roosendaal en Zwolle. Heeft iemand ze al kunnen spotten? | |
sweek | maandag 6 oktober 2003 @ 19:38 |
quote:Ben ik ook wel benieuwd naar ja! ![]() Ik ga misschien woensdag wel even kijken in Tilburg of Den Bosch. | |
contra | maandag 6 oktober 2003 @ 22:02 |
Vanmiddag in Zwolle gezien. Ziet er wel mooi uit, lijkt wel of de trein beter sluitend is gemaakt zegmaar. | |
Lone_Gunman | dinsdag 7 oktober 2003 @ 01:09 |
Ik vind Diesel-locs wel gaaf. Dan is het vooral het geluid dat zo'n beest maakt indrukwekkend. Van de Electrische Locs roelt de 1600/1800 natuurlijk ook. Ik heb nu wel genoeg nederlandse treinen en locs gezien. Ik vind de treinen en Locs in India heel indrukwekkend, mede omdat ze veel gebruik van diesels gebruiken. Daar rijden veel AlCo (American Locomotive Co) Locs. Hier nog enkele pics: Electrisch: Diesel: De welvaart neemt toe en dit is dus ook te zien bij de spoorwegen: Maar dit komt natuurlijk nog steeds voor: Efficiente gebruik van het materieel | |
Sjoewe | dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:03 |
Oud maar wel in deze toepasselijk:![]() | |
sweek | woensdag 8 oktober 2003 @ 19:28 |
Even een vraagje over die CTA's.... hoeveel plaatsen en bestemmingen zitten er wel niet in die dingen? Want er zijn oneindig veel mogelijkheden... Passen ze ze aan ieder station aan of zit er in 1 zo'n ding alles voor heel Nederland? En zijn lichtkranten niet veel handiger dan? | |
Duvel | woensdag 8 oktober 2003 @ 19:58 |
quote:Ik weet niet precies hoeveel bestemmingen erin zitten, maar een beperkte set in elk geval. Ik denk dat ze het per perron misschien zelfs laten verschillen. Zo kun je vanaf de laaggenummerde perrons in Rotterdam nooit in Utrecht komen, dus waarom zou je dan de bestemmingen richting Utrecht in die CTA's zetten? Ze zijn geloof ik wel bezig met alternatieven (LCD schermen o.a.), maar die heb ik nog nergens gezien. Bedenk overigens dat deze CTA's vergeleken met de oude al een hele vooruitgang zijn: die werkten met van die papieren rollen. | |
sweek | woensdag 8 oktober 2003 @ 20:17 |
quote:Ik heb ook helemaal niks tegen CTA's... ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 8 oktober 2003 @ 20:19 |
quote:Zeker, tenzij je dit soort effecten krijgt, zoals ik op station Arnhem tegenkwam enige tijd geleden: | |
sweek | donderdag 9 oktober 2003 @ 08:27 |
quote: ![]() | |
zapsel | donderdag 9 oktober 2003 @ 12:14 |
deze wil ik ooit nog eens in me tuintje ![]() | |
Duvel | donderdag 9 oktober 2003 @ 18:43 |
quote:Het is jammer dat er nog maar eentje over is, en die is al in goede handen... Weet iemand of er plannen zijn om de 1010 rijvaardig te maken? Zo niet: wie heeft er zin om mee te helpen ![]() | |
Lucske | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:07 |
quote:Doe vooral geen moeite. We laten de lok in het museum niet zonder reden onaangeroerd. De 1010 is te erg beschadigd om herstel nu te rechtvaardigen. [Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 09-10-2003 20:10] | |
Lucske | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:08 |
quote:Helaas. De flappen in de CTA's zijn gestandaardiseerd, alleen op een aantal stations zijn extra flappen toegevoegd (bijv. ICE in Utrecht, Arnhem en Amsterdam, Thalys e.d.). | |
zapsel | donderdag 9 oktober 2003 @ 22:03 |
weet iemand hoeveel 1300 locs er nog bestaan , en hoeveel nog rijvaardig? en weet iemand misschien een foto of iets te vinden van de verongelukte 1303 voor die verongelukte , of na het ongeluk? | |
Duvel | vrijdag 10 oktober 2003 @ 17:27 |
quote:Ik heb laatst de 1302 door Rotterdam zien komen. Die is dus rijvaardig, maar die is dan ook museumloc. En ik zag deze week nog een 1300 in de werkplaats Tilburg staan. Maar of die het nog doet... quote:Ja, in een boek, ik scan 'm later in, ga eerst even niet meer aan spoorwegen denken nu. Mag zondag weer... | |
zapsel | vrijdag 10 oktober 2003 @ 18:06 |
ok , dank je wel voor de moeite ![]() had al 2 plaatjes gevonden van het ongeval , maar zijn erg onduidelijk | |
Lucske | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:52 |
1301 = Terzijde, NSR, niet te koop 1302 = In dienst, Ned. Spoorwegmuseum (met mooi geschilderde grijze band ![]() 1303 = Gesloopt 1304 = Terzijde, NSR, aangeboden aan BVS 1305 = Idem. 1306 = Idem. 1307 = Idem. 1308 = Gesloopt 1309 = Terzijde, NSR, aangeboden aan BVS 1310 = Idem. 1311 = Idem. 1312 = Idem. 1313 = Idem. 1314 = Idem. 1315 = Idem. 1316 = Idem. NSR = NS Reizigers, BVS = Branchevereniging spoorvervoerders. | |
zapsel | zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:57 |
Ik heb veel gehoord over het grote rangeerterrein de kijfhoek. Nu vandaag eens een kijkje gaan nemen , bijna niet bij te komen met de auto , op sommige punten erg slecht zicht op de treinen. Hier vind je wat deze dag mij heeft opgeleverd , niet veel dus...... 2Locjes van Ers-railways Foto van het nieuwe materieel , de zoveelste Dit was een verlaten bordje wat we vonden: | |
Lucske | zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:28 |
quote:Dat had ik je van tevoren ook kunnen vertellen ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 11-10-2003 19:29] | |
sweek | woensdag 15 oktober 2003 @ 23:50 |
Hmm, ik had op GoT gelezen dat de 3650 een Bd zou hebben, maar dat was vandaag jammergenoeg niet zo... en 3 anderen die ik heb gezien hadden er ook geen... mislukte foto-operatie dus, maar ik kom ze binnenkort vast tegen. ![]() | |
MREn | donderdag 16 oktober 2003 @ 00:42 |
quote:als het goed is rijden er nu 5 elke dag. | |
Lucske | donderdag 16 oktober 2003 @ 16:03 |
quote:Er zijn er zes afgeleverd, waarvan er een nog altijd op Ahb staat. Maximaal vijf in dienst dus, maar volgens mij meestal maar een stuk of vier. | |
sweek | donderdag 16 oktober 2003 @ 18:56 |
En vanmorgen is het dan toch gelukt. ![]() Een BDs In Breda: | |
Lucske | donderdag 16 oktober 2003 @ 23:22 |
Leuk speelgoed hè? | |
spectrumanalyser | zondag 19 oktober 2003 @ 19:06 |
In uitgeest zijn dit weekend werkzaamheden aan het spoor. Nu hoor ik net dat er zelfs een tribune is geplaatst voor kijkers ![]() er rijd veel speciaal materieel om de werkzaamheden mbt de tunnel af te kunnen ronden... kga zo maar eens loeren! | |
Nesto | zondag 19 oktober 2003 @ 19:59 |
quote:Zelfde hier in Deventer, algelopen woensdag zijn ze begonnen met een tunnel onder het spoor te schuiven. Deventer - Zutphen v.v. | |
rique | zaterdag 25 oktober 2003 @ 11:15 |
In FOT loopt al een tijdje dit topic: [stations] Wie helpt mij mee fotograferen!? Is wel grappig, vooral omdat elke student zich dit al een keer voorgenomen heeft. Verder heb ik nog een paar foto's gemaakt van mijn favoriet, de koploper. Mijn voornemen is nog steeds om naar de ijsselbrug te gaan om een 15tje te fotograferen maar ik zit er vaak in (vamiddag ook weer) maar het is nog niet van een fotosessie gekomen. Zwolle is altijd een tussenstation voor me en ik moet echt even tijdvinden om rustig uit te stappen en een paar uur bij de brug te posten. | |
contra | zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:19 |
quote:En dan is het ook nog een lekkere wandeling naar die brug vanaf het station en bovendien rijden ze volgens mij bijna alleen in de spits met vier treinstellen achter elkaar. Doordat het winter wordt is het dus ook nog vaak donker als ze rijden. | |
MREn | zondag 26 oktober 2003 @ 23:31 |
Een 15tje zijn geen 4 maar 5 treinstellen. En ook net buiten de spits, want binnen de spits rijden de treinen naar Groningen en Leeuwarden apart, omdat ze samen de max lengte van 15 bakken overschrijden. Middagspits rijden er dus 9 bakken naar Zwolle-Groningen en apart nog een 9 naar Zwolle, waarvan 6 door naar Leeuwarden. Van Zwolle -> Amersfoort heb je tussen 16:00 en 18:00 vrijwel alleen maar 14 en 15 bakken. | |
contra | maandag 27 oktober 2003 @ 00:12 |
quote:Klopt deels; dat er negen bakken doorrijden naar groningen is alleen de intercitydienst vanaf zwolle, vertrek om ong. -.17, de perrons van meppel, hoogeveen, beilen en haren kunnen maximaal 8 bakken aan. Verder weet ik zeker dat ze óók in uit vier treinstellen kunnen bestaan, drie van vier en één van drie, paar keer gezien. M'n school staat naast het spoor, heb die dingen vaak zat geteld | |
contra | maandag 27 oktober 2003 @ 00:16 |
quote:Sh*t, sorry, ik loop te liegen, ik heb wel eens een 9 baks trein in hoogeveen gezien (gebeurd trouwens niet vaak, heb het één keer gezien nu). | |
Bob.Ross | maandag 27 oktober 2003 @ 00:21 |
ik woon in utrecht vlak langs 't spoor en ik hoor hier net (0.05) eerst heel hard een loei van een stoomtrein en ik hoor vervolgens een gedender steeds dichterbij komen en ik kijk vervolgens 't raam uit en d'r komt me toch een stoomtrein voorbij razen hey allemachtig, 't was donker maar ik zie super veel stoom en echt vonken uit de pijp komen, zag er gaaf uit en 't klonk ook heel gaaf ![]() overdag was natuurlijk leuker geweest maaaarja | |
ROG | maandag 27 oktober 2003 @ 02:01 |
's nachts met je stoomtrein rijden, dat is wel hardcore ![]() | |
blup | maandag 27 oktober 2003 @ 08:29 |
Nog een mooie foto van ons plaatselijke station Utrecht CS.. Die stoomtrein hoor ik hiero in Utrecht noordoost ook wel eens fluiten savonds laat.. | |
sweek | zondag 2 november 2003 @ 16:06 |
quote:Goed nieuws! ![]() | |
sweek | zondag 2 november 2003 @ 16:16 |
1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn Iemand er al in gezeten, interieurfoto's lijken me erg leuk. | |
Duvel | zondag 2 november 2003 @ 19:01 |
quote:Ik geloof dat ie pas per 14 december in de reizigersdienst wordt ingezet, en dan op Amsterdam - Uitgeest (via Zaandam of Haarlem?). Dus nog even geduld ![]() Ik vind het uiterlijk trouwens wel een verbetering ten opzichte van de verweerde lak voor de verbouwing. Ik hoop wel dat ze minder rammelen dan hun onverbouwde collega's. Verder blijf ik het een grote tram vinden... | |
micha | zondag 2 november 2003 @ 19:40 |
Is dat een hele nieuwe sprinter want het ontwerp is gewoon de oude sprinter met nieuwe kleurtjes en digitale bestemmingsborden. Ben er al een tijd benieuwd naar, wel eens wat computerplaatjes gezien maar nog niet irl. ![]() | |
CasB | zondag 2 november 2003 @ 19:54 |
quote:Ik heb er in gezeten!!!!!! Alleen had toen geen camera bij me maar iig...vervelend aan de nieuwe sprinter is dat de deuren na 5 sec ofzo automatisch dichtgaan, en daaraan voorafgaand krijg je een waarschuwingssignaal. Dit is erg vervelend als je nog 10 minuten moet wachten totdat de trein vertrekt en er telkens mensen instappen. Maar voor de rest...mooi interieur, 2e klas is best luxe, de klapstoeltjes zitten niet meer aan de muur, maar aan de laatste bankstellen zeg maar. | |
sweek | zondag 2 november 2003 @ 20:53 |
quote:Nee, het is een gereviseerde... zowel interieur als exterieur zijn drastisch vernieuwd... ik heb hem 1 keer in Eindhoven IRL gezien, maar ik wil er nou toch wel eens inzitten. 1tje rijdt dus al even op de Hofpleinlijn, waarom weet ik niet echt... waarschijnlijk om hem te testen ofzo. quote:Dat is erg lastig ja... maar zoiets kan gelukkig uitgeschakeld worden, indien er veel reizigers over klagen. Lijkt me erg onhandig als je op het balkon zit. ![]() | |
CasB | zondag 2 november 2003 @ 20:55 |
quote:je hoort het dus door heel de trein ![]() | |
texelonia | zondag 2 november 2003 @ 21:15 |
Micha: Maar maar maar, ik dacht dat er geheel nieuwe treinen kwamen. | |
Duvel | zondag 2 november 2003 @ 22:36 |
quote:Die staan inderdaad in bestelling, maar zijn nog niet in de uitvoeringsfase. Eerst deze verbouwing en nieuwbouw/verlenging van dubbeldekkers IRM, en dan de echt nieuwe Sprinters. | |
Cybercopje | zondag 2 november 2003 @ 22:42 |
quote:Wat ik een keer heb gedaan is bij de brandweer in zwijndrecht ernaast kan je op kijfhoek komen. Moet je door een hek en dan kan je vragen aan de portier of je er door mag om foto's te maken maar ik mocht het toen niet omdat het al laat was. Wat je ook kan proberen is richting barendrecht rijden langs de kant waar jij met je auto stond en daar kan je zo de rails op lopen. as wel op want omde 10 min komt er een trein langs. Indien je meer wilt weten dan moet je ff reargeren want dan teken/leg ik het ff uit waar je moet zijn | |
rique | maandag 3 november 2003 @ 12:48 |
Gister een nieuwe sprinter gesignaleerd op Amsterdam Cs zo ongeveer rond 11:30. Op de lichtkrant stond dattie richting Alkmaar ging. Helaas was dit een van de zeldzame dagen dat ik geen cam bij me had ![]() Zaterdag de 15e is er een fotomeet in Amersfoort. Ik heb de heren voorgesteld om op een mooie originele manier de 15 bakken richting Zwolle vast te leggen. Ik heb het vanaf het perron geprobeerd maar je krijgt niet echt een mooi beeld met zo'n lang gevaarte. Wellicht hebben de fotografen oog voor een origineel standpunt. | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 november 2003 @ 11:37 |
quote:En ik heb twee keer gister in de nieuwe sprinter gezeten. Ik geloof dat er nog wat foutjes zijn. Zo gingen de deuren niet centraal dicht. Op Sloterdijk een half uur stil gestaan, reden onbekend. Van binnen is de trein erg opgeknapt, herken 'm amper terug. | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 november 2003 @ 11:37 |
En er reed zelfs iemand mee van Nedtrain | |
Fence | dinsdag 4 november 2003 @ 19:37 |
quote:Je zou het bij de bocht bij Harderwijk kunnen proberen. Foto maken op het station daarzo, of op het viaduct. | |
contra | dinsdag 4 november 2003 @ 20:08 |
quote:(of op de ijsselbrug bij zwolle) | |
KGBBeria | dinsdag 4 november 2003 @ 20:28 |
Probeer ook eens die lange doordraaier bij Teuge (na/voor Deventer, dus best kans op 15 bakken dacht ik zo), de spoorbrug bij Deventer kan ook wel, en ook de doordraaiers bij halte Assel op de Veluwe zijn erg mooi voor een plaat...als het zomer is ![]() Of dit van belang is voor de discussie weet ik verder niet, maar dit zijn iig plekken om 12-15 baks intercity's knap op 1 foto te krijgen | |
Captain_Chaos | dinsdag 4 november 2003 @ 20:36 |
Ik mis dit fraaie exemplaar eigenlijk een beetje............ ........hoewel ik vermoed dat de Japanse Bullettrain al in een eerder deel heeft gestaan. | |
sweek | maandag 10 november 2003 @ 16:40 |
http://www.nedtrain.nl/index.cfm?template=5&newsid=43 Is dat de helemaal nieuwe sprinter? ![]() En waarom staat dat bij een artikel over de gereviseerde sprinter? | |
sweek | maandag 10 november 2003 @ 16:47 |
Even wat informatie van Got over de nieuwe Sprinter
En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan. (Info van Dcc op GoT) | |
Duvel | maandag 10 november 2003 @ 18:51 |
quote:Leuke info, voor het eerst dat ik foto's zie van het interieur! Het lijkt nu trouwens echt net een tram of zoiets: geen coupés meer, veel open ruimte. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die dingen nog net zo rammelen als voor de revisie? Verder blijf ik het geen treinen vinden, hetgeen dus met deze foto's bevestigd wordt ![]() | |
QyRoZ | maandag 10 november 2003 @ 19:01 |
Terugvindpost ![]() | |
QyRoZ | maandag 10 november 2003 @ 19:04 |
quote:Het lijkt op een Talent of Lint. | |
Duvel | maandag 10 november 2003 @ 22:18 |
quote:Ja, inderdaad! Dat zijn ook al geen treinen ![]() | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 18:30 |
NS Sprinters Gele NS banken Nog 2 van de heel wat NS topics de laatste tijd. ![]() | |
Duvel | donderdag 20 november 2003 @ 22:28 |
quote:NS wint aan populariteit ![]() | |
sweek | vrijdag 21 november 2003 @ 09:05 |
quote:Vanaf vandaag is die nieuwe dienstregeling al te vinden op www.ns.nl blijkbaar. ![]() Preview nieuwe dienstregeling 2004 | |
Duvel | vrijdag 21 november 2003 @ 18:37 |
quote:Briljant! Ik heb 'm even getest en gekeken wat Purmerend naar Schiphol wordt als de Hemboog in dienst gaat: 27 minuten reistijd. Netjes. Maar waarom een idiote verdeling .05 (Asd) .29 (Shl) .35 (Asd)??? Ook in noordelijke richting (Hoorn) rijden de stoptreinen uit Schiphol en Amsterdam netjes achter elkaar. Wat nutteloos! Koppel en ontkoppel ze dan op Zaandam ![]() | |
Lucske | vrijdag 21 november 2003 @ 23:16 |
Koppelen/Ontkoppelen is alleen maar potentieel voor vertraging en in dit geval levert het nauwelijks voordeel op. Mooi ontkoppeld laten dus. | |
QyRoZ | vrijdag 21 november 2003 @ 23:30 |
Die onderbenutting van die dure nieuwe bogen is doodzonde, de Hemboog en de Gooiboog dus... allebei een uurtdienstje met een halfuurspitsdienst voor de Gooiboog er bij. Erg mager. | |
Duvel | zaterdag 22 november 2003 @ 10:04 |
quote:Ik kwam laatst ergens een krantenknipsel tegen waarin werd gesproken over tien treinen per uur over de Hemboog... Dat getal per dag komt dichter in de buurt... ('t Was ook wel een knipsel uit de Telegraaf, misschien dat dat e.e.a. verklaart, en uit 1995 of zo.) Bij het koppelen en ontkoppelen stond niet voor niets een | |
QyRoZ | zaterdag 22 november 2003 @ 10:16 |
quote:1 trein per uur in elke richting is het dus. Bron: OVL. | |
Duvel | zaterdag 22 november 2003 @ 11:23 |
quote:Sneue boel voor zulke dure projecten! Ik ben benieuwd of ze het met de Utrechtboog (rechtstreeks van Utrecht naar Schiphol, gelegen nabij ArenA en station Duivendrecht) net zo gaan aanpakken. Ik had zelf gehoopt dat ze het zouden gaan afwisselen met de treinen uit Uitgeest: eens per uur rechtstreeks Utg - Shl, en een keer per uur Hn - Shl, en dan een overstap op Zaandam. Maar dat was blijkbaar niet realiseerbaar, de Zaanlijn zal wel te vol zitten met twee IC's per uur en die stoptreintjes die stoppen bij elke dikke boom. ![]() | |
sweek | zondag 23 november 2003 @ 09:46 |
Ik snap die nieuwe dienstregeling niet helemaal... Een reis Std - Gvc zou nu via Ut gaan? Er zal nu dus 1 x per uur een trein Mt - Hlm, en 1 x Heerlen (afk. weet ik even niet) - Hlm zijn. Klopt dat? Maar als ik Vl - Gvc in typ, dan gaat dat ook via Ut? Gaan die dan ook weg? Welke treinen rijden wel nog van Ehv naar Gvc? Bij Tb - Gvc stuurt 'ie je zelfs 1 x per uur via Utrecht... quote: | |
Duvel | zondag 23 november 2003 @ 11:39 |
quote:Eens per uur doet de IC naar Gvc via Bd-Ddr-Rtd er net een minuut langer over dan als je via Ut reist. Dus stuurt de planner je via Utrecht. Als je echter gewoon de IC naar Rtd pakt om in Gvc te komen dan vermijd je de overstap in Ut. En gezien de punctualiteit van de IC Ehv-Ut lijkt me de keuze "onderlangs" beter. De IC Ehv-Gvc blijft dus gewoon twee keer per uur gaan, en heeft er zelfs een stop in Delft bij gekregen. Misschien is dat ook wel de reden dat het over Utrecht soms sneller is... | |
Lucske | zondag 23 november 2003 @ 12:06 |
De IC's uit het Zuiden gaan inderdaad beide naar Haarlem rijden. Maastricht-Haarlem blijft ongewijzigd, Heerlen-Den Haag C wordt Eindhoven-Den Haag. Venlo-Den Haag C blijft ongewijzigd en Eindhoven-Haarlem wordt Heerlen-Haarlem. Eentje wordt dus ingekort, eentje doorgetrokken. | |
Duvel | maandag 24 november 2003 @ 19:06 |
quote:Èn de IC van en naar Gvc gaat in Dt stoppen, waardoor de weg over Ut blijkbaar eens per uur sneller wordt dan over Rtd... Ik vind het maar een vage boel. | |
Lucske | maandag 24 november 2003 @ 19:10 |
quote:Tja, waarom moet een trein met eindbestemming X per sé sneller zijn dan wanneer je met meerdere treinen reist? | |
Duvel | maandag 24 november 2003 @ 19:44 |
quote:Mwehm ja hoeft ook niet... maar ik vind het gewoon vaag... Verder zou ik iedereen aanraden om vooral niet via Utrecht te reizen in verband met de ![]() ![]() | |
MREn | maandag 24 november 2003 @ 23:30 |
Verder in de categorie 'afwijkend materieel', de 4444 hedenavond te Enschede Hauptbahnhof. En Spelende Vrouw, wat heeft u geleerd? Volgende keer eerst foto schieten en dan pas peuk opsteken Wat wat light-rail foto's tussendoor | |
MREn | maandag 24 november 2003 @ 23:33 |
quote:Dit komt omdat de staat de aanleg van deze dure verbindingen terug wil verdienen, en daarom het gebruik van de nieuwe bogen zo duur maakt dat het voor de NS alleen rendabel is om in de spits twee maal per uur van de bogen gebruikt te maken. Rest van de dag slecht eenmaal in het uur. | |
MREn | maandag 24 november 2003 @ 23:34 |
Meer nieuwtjes nav de nieuwe diensregeling van www.railserver.net:quote: | |
contra | dinsdag 25 november 2003 @ 00:38 |
quote:Hulde!! ![]() enne, leuk gekoppeld die lightrails. Ik dacht al; wat zitten die klepjes raar (begon onderaan te kijken) | |
MREn | dinsdag 25 november 2003 @ 00:57 |
quote:Ja Maar wat is er mis met was nostalgie en een ronkende dieselmotor achter je? | |
QyRoZ | dinsdag 25 november 2003 @ 08:20 |
quote:Niets. Het vreet alleen baanvakcapaciteit, die trage krengen. | |
Lucske | dinsdag 25 november 2003 @ 08:50 |
Waar je je geen grote buil aan valt, want zoveel rijdt daar niet. | |
contra | dinsdag 25 november 2003 @ 11:01 |
quote:Dat gaat nog, maar verder... (mag er iedere dag mee) verwarming niet erg bedrijfszeker, als het buiten vriest, vriest het binnen in die dingen ook nogal eens; raampjes die niet goed dicht willen; het hobbelt gruwelijk; het maakt ovedreven veel lawaai (had ter vergelijking laatst zo regiorunner-geval daar); losse bankjes; weinig beenruimte; vallen nog wel eens uit omdat ze simpelweg stuk gaan; reis duurt langer omdat ze niet optrekken etc. nee, ik ben blij dat ze d'r uit gaan; stomme vee-wagons. Heb die krengen na 1,5 jaar iedere dag reizen wel gezien. | |
MREn | dinsdag 25 november 2003 @ 17:21 |
Zelfs voor de verbouwing vond ik het niet erg om er in te zitten. | |
sweek | dinsdag 25 november 2003 @ 20:35 |
Ik vind Plan U's ook gewoon lekker rijden en zitten... zolang het niet te druk is. Heb het nieuwe Spoorboekje gekocht trouwens, de verwijzing naar de tabellen van de aansluitende trajecten is echt een hele vooruitgang moet ik zeggen. | |
Lucske | dinsdag 25 november 2003 @ 22:37 |
quote:Niet zo veel speciaals... halve treindienst is overhoop gehaald. | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 08:08 |
quote:Ja, dat natuurlijk wel... maar ik heb het over de vormgeving van het spoorboekje. | |
QyRoZ | woensdag 26 november 2003 @ 08:11 |
quote:Ja, de IC uit Enschede vertrekt 1 minuut eerder, daar moet ik wel ff aan denken hoor. Vervelend gedoe altijd. Maar de aansluiting uit Gronau wordt wel een stuk beter. | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 15:57 |
Heeft trouwens nog iemand een pic liggen, staan of hangen van SM90 2+3-interieur zoals dat een tijdje heeft bestaan in de 2e klas? Ik kan me nml. niet herinneren dat ooit gezien te hebben. | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 15:59 |
quote:Ding gaat ook een minuut eerder weg uit Hgl, vanaf Aml wel weer gewoon normale tijden. Terugweg veranderd niets. | |
AngelWings | woensdag 26 november 2003 @ 19:05 |
quote:Ding Hgl Aml terugweg veranderd niets? Ga jij us ff je mavo afmaken ik kan hier niets van begrijpen.. je schrijft zo raar? | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 19:50 |
quote:op je pik getrapt? | |
Lucske | woensdag 26 november 2003 @ 19:56 |
Blijkbaar wel, maar op sufferdjes die de hele thread niet lezen moet je niet reageren. Daar verspil je alleen maar energie mee. | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 20:06 |
quote:(gaat over Kutjuf van school ) | |
contra | woensdag 26 november 2003 @ 20:14 |
quote:Onzin dat je alles door moet ploegen als je hier wat wilt roepen. Niet iedereen weet er veel van en vindt er iets aan om al die zgn. vaktaal-tekst door te lezen. Het is hier een openbaar forum, geen reden om mensen af te doen met "suffertjes". | |
Duvel | woensdag 26 november 2003 @ 20:53 |
quote:De afkortingen die worden gebruikt dienen vooral het gemak van de posters en de geoefende lezer. Daarbij kan het inderdaad voor de leek wat onleesbaar worden. Als je in een puzzelbui bent, kijk dan ook hier: Lijst van Verkortingen. Het is trouwens geen onzin dat je alles door moet ploegen. Dat doe je in andere fora en andere topics ook normaal gesproken. Commentaren als "ga je mavo afmaken" en dergelijke zijn natuurlijk uit den boze, en leg ik naast mij neer. ![]() Vooral als er daarbij nog wordt gescholden met spelfouten ook... | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 21:21 |
Misschien een idee om dit in de toekomst te voorkomen, om bij het volgende topic een informatieve openingspost te maken? Wil ik best wel even wat tijd in stoppen... Linkje naar de afkortingen, lijst van treintypes die in Nederland reizen met een foto'tje er bij eventueel..., wat linkjes naar informatieve sites... | |
Duvel | woensdag 26 november 2003 @ 21:24 |
quote:Misschien een apart treinenFAQ topic, omdat herhalen boven ieder deeltje misschien teveel van het goede is ![]() Als je een bijdrage van mij wil hebben ben ik daar zeer gaarne toe bereid! Goed idee | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 22:00 |
quote:Misschien een goed idee ja! ![]() Ik ga eens vragen wat de PTA mods daar van vinden. ![]() | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 22:00 |
quote:rechtstreekse copy-paste van GoT, daar is net een nieuw topic met goede startpost gekomen. Daar heb jij toch access toch? | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 22:09 |
quote:Ik kan er meelezen via iemand anders zijn account. ![]() Het locomotievengedeelte mag denk ik wel wat minder vind wel... en ik zou bvb. nog even een goeie trajectkaart toevoegen, en nog wel wat aanpassingen maken. Zou jij, Luckske, of iemand anders die daar ook kan posten kunnen vragen of we die zouden mogen overnemen? Of gebruiken? | |
QyRoZ | woensdag 26 november 2003 @ 22:19 |
quote:Ja, hoi. | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 22:20 |
quote:Luc heeft het Nederlandse deel gemaakt, die zal zelf wel reageren. ![]() | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 22:23 |
quote:Ok. ![]() Hebben jullie het liever als sticky topic apart, of als beginpost van ieder treinentopic? | |
QyRoZ | woensdag 26 november 2003 @ 22:25 |
Ze waren zaterdag bezig met spoorvernieuwing op spoor 4 in Enschede:
Zoveel valt hier niet te beleven, afgezien van Talenten, 624's, ICM's, Buffels en een enkele Plan V. Alhoewel ik 1x een 628 heb gezien, maar toen had ik mn camera niet bij me. | |
MREn | woensdag 26 november 2003 @ 22:34 |
quote:Lijkt me zo'n chaos 10 sticky's bovenaan, gewoon als startpost zoals op GoT, evt. elk volgend topic aangevuld. | |
sweek | woensdag 26 november 2003 @ 22:49 |
quote:Is ook mijn mening, maar Duvel zag het dus bvb. liever als sticky. ![]() | |
Duvel | donderdag 27 november 2003 @ 21:59 |
quote:Mhwm ja, maar de andere redenering, dat 10 sticky's ook overdreven is, kan ik ook wel volgen. Ligt eraan hoe groot de inleiding wordt denk ik. Anders moeten we gewoon treinen.fok.nl openen ![]() | |
Lucske | donderdag 27 november 2003 @ 23:13 |
quote:Het Nederlandse stuk komt van mij af, dat mag je wel gebruiken. | |
zapsel | donderdag 27 november 2003 @ 23:31 |
Een aantal bijzondere amtrak-treinen die ik met jullie wilde delen: een van de eerste dubbeldekkers: ![]() een verlaten loc: ![]() De vakantie-trein: ![]() De meest gebruikte amtrak-dubbeldekker: ![]() | |
Party_P | donderdag 27 november 2003 @ 23:39 |
quote:he leuk daar kom ik elke dag, dat stuk rails dat er gemist wordt is mij nog nooit opgevallen. | |
Wim-Deetman | zondag 7 december 2003 @ 22:28 |
Weet iemand hier of de koplopers in de toekomst ook een nieuw interieur krijgen, zoals de losse rijtuigen die nu verbouwd worden? | |
Lucske | maandag 8 december 2003 @ 07:48 |
quote:Best kans op, die dingen moeten natuurlijk ook gereviseerd worden. | |
MREn | dinsdag 9 december 2003 @ 04:46 |
Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat ze qua interieur gewoon mee kunnen in de ICRm-stijl die nu volop gebouwd wordt, interieur van ICR is tenslotte afgeleid van ICM-0, en ICM-1 ev. weer afgeleid van ICR. Wat ze motorisch van plan zijn? Geen idee. De nieuwste koplopers zijn nog altijd nog geen 15 jaar in dienst. | |
Duvel | dinsdag 9 december 2003 @ 23:25 |
quote:Best mogelijk dat ze voor de oudere Koplopers kiezen voor een aandrijving zoals in de Sprinters zit. Deze chopperinstallatie vervangt dan de oude weerstand-aandrijving die de stellen 4011 t/m 4050 nog hebben. Choppers zijn zuiniger met energie, en voor een park van 40 stellen heeft dat misschien best zin. | |
sweek | donderdag 11 december 2003 @ 19:20 |
Vanaf half januari: thuis een live verbinding met het station U bent thuis of op uw werk, maar wilt alvast even kijken of uw trein volgens schema vertrekt? Surf dan naar www.ns.nl, tik de naam van uw station in en ineens staat u virtueel in de stationshal. Op uw scherm verschijnt de actuele situatie op uw station! U ziet in één oogopslag hoe laat en van welk spoor de treinen vertrekken. En is er onverhoopt vertraging of een spoorwijziging, dan bent ú al op de hoogte. Dat is goed voorbereid op pad gaan!
| |
MREn | zaterdag 13 december 2003 @ 22:24 |
Mooi moment voor een paar foto's...deze keer helaas niet van mij, ik was de hele dag aan het werk vandaag... Foto's van http://www.haagsetrams.com/ | |
Lone_Gunman | zondag 14 december 2003 @ 00:06 |
Verbazingwekkend hoe sterk die treinen zijn ![]() | |
Lucske | zondag 14 december 2003 @ 18:16 |
En dan te bedenken dat de wagens waarin chemisch spul vervoerd wordt nog eens extra beveiligd zijn. Peuter jij die veiligheidsgeile politici dat aan het verstand? | |
sweek | zondag 14 december 2003 @ 21:52 |
Wat is nou eigenlijk de oorzaak van dat ongeluk? | |
Lucske | zondag 14 december 2003 @ 22:08 |
quote:Dat zal IVW ná het onderzoek wel bekend maken. | |
sweek | maandag 15 december 2003 @ 00:12 |
Nieuw Tilburgs station moet alweer dicht Gepost door Arno (Nolius) - zondag 14 december 2003 @ 22:59 - Bron: Trouw Het station zit sinds vandaag in de dienstregeling, maar nu zijn er al problemen. Het nieuwe treinstation Tilburg-Reeshof is flink verzakt. Maandag moet het station al dicht omdat de twee perrons niet meer veilig begaanbaar zijn. Door de hevige regenval is zo veel zand weggespoeld, aldus verkeersinformatie van ProRail. Treinen zullen maandag dus niet op het station stoppen. Een aannemer gaat maandagochtend aan de slag om de perrons te herstellen. Passagiers kunnen gebruik maken van bussen. De verwachting is dat de bestrating er in de loop van de dag weer goed bij ligt. Vandaag konden de treinen nog wel stoppen op station Reeshof omdat ze 's zondags korter zijn en niet langs de slechte stukken perron hoeven stil te staan. Gaat lekker... | |
MREn | maandag 15 december 2003 @ 02:19 |
Zo'n verzakking is toch in een paar uurtjes hesteld, ik denk dan ook dat het station tegen de middag weer open gaat. Had vanochtend nog wel klaar kunnen zijn als de lamlullen 's nachts het werk zouden doen wat de zelf verprusts hebben. Simpeler oplossing is natuurlijk het achterste deel van de trein (ding bestaat toch als 2 of 3 V'tjes) er in Tbw af te halen en dan door te rijden, of helemaal op te heffen na Tbw: volk voor Gilze-Rijen kan met de 3600 mee, volk naar Breda met de 1900/2500 en 3600, die rijden beide om het half uur. | |
MREn | maandag 15 december 2003 @ 02:44 |
Nog wat foto's van afgelopen vrijdag. Overbrenging Plan U 116 naar Limburg voor kerstrit stichting mat'54. | |
MREn | maandag 15 december 2003 @ 03:06 |
Verder nog een dagje Nederland + België. Serie 41, Lommel | |
contra | maandag 15 december 2003 @ 19:45 |
quote:nice!! | |
DaMart | dinsdag 16 december 2003 @ 18:37 |
quote:Vraagje: behoor Den Haag Centraal niet to de standaard inhoud van die CTA's ? Sinds zondag rijdt de stopper Zandvoort-Haarlem door naar Den haag Centraal, maar de flap met eindbestemming blijft blanco... dus die trein gaat volgens de CTA via Overveen-Haarlem-Leiden CS naar nergens ![]() | |
sweek | dinsdag 16 december 2003 @ 19:10 |
quote:De nieuwe dienstregeling zal nog niet in alle CTA's zijn aangepast... misschien zelfs nog helemaal nergens, ik weet het niet. | |
MREn | woensdag 17 december 2003 @ 06:40 |
quote:Tilburg-Reeshof zat er in Eindhoven en Breda al in. | |
Rnej | woensdag 17 december 2003 @ 06:59 |
vraagje, waar vinden jullie al die info en afkortingen.. wil me hier wel ns in verdiepen ga trouwens binnekort naar engeland, zal daar ook wel wat fotootjes maken van treintjes | |
MREn | woensdag 17 december 2003 @ 10:27 |
quote:ligt er aan wat je wil weten, afkortingen staat ook in de NS-planner op internet. Ik gebruik de volgende sites veel: http://www.railserver.net/ http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html Mijn foto's: Discussie+nieuws: GoT (wel toegang nodig): Verder levert zoeken op trein afkortingen ook veel afwisselende site's op: En aangesloten sites bij de Dutch railway webring: En de nieuwsgroep [Dit bericht is gewijzigd door MREn op 17-12-2003 10:28] | |
bramos-elvis | woensdag 17 december 2003 @ 10:28 |
Freaks!!!!! | |
MREn | woensdag 17 december 2003 @ 10:30 |
quote:Er zijn ook mensen die van uitgeleefde vellen houden: M.I.L.F Ieder zn eigen hobby dus. En als je wekelijks uren in de trein doorbrengt, is het wel leuk om er eens wat meer van te weten (komt ook een beetje vanzelf eigenlijk...) | |
Rnej | woensdag 17 december 2003 @ 10:34 |
quote:gaaf! ![]() ![]() vroeger modelspoor gehad.. wel leuk om ns te kijke wat k nog weet | |
MREn | woensdag 17 december 2003 @ 21:22 |
Zoekplaatje: welke trein staat op de foto's? Om het gemakkelijker te maken: de foto's is een uurtje geleden in Nederland gemaakt, en op beide foto's staat de zelfde trein. | |
ROG | woensdag 17 december 2003 @ 21:34 |
Dat rode.. hm, Thalys? | |
MREn | woensdag 17 december 2003 @ 21:40 |
quote:Dit is een enkelsporig traject zonder bovenleiding, dus dat wordt wat lastig ![]() | |
sweek | donderdag 18 december 2003 @ 18:33 |
Een Talent? | |
contra | donderdag 18 december 2003 @ 18:36 |
quote:ik gok nr. 624 ![]() | |
Frederic | donderdag 18 december 2003 @ 23:45 |
De MIVB, de vervoersmaatschappij van Brussel, doet grote investeringen. In de komende jaren wordt er een heleboel nieuw materieel aangekocht: - 46 nieuwe trams (met in totaal 10.073 zitplaatsen). Het zijn speciaal ontworpen Art Nouveau-trams, uniek in de wereld:
De nieuwe stellen zullen worden ingezet op lijn 2. | |
MREn | vrijdag 19 december 2003 @ 02:38 |
quote:Dat is een ander type trein op die lijn, als je in andere topics spiekt, doe het dan wel goed ![]() | |
QyRoZ | vrijdag 19 december 2003 @ 08:17 |
quote:Gemaakt vanaf de Edo Bergsma-brug in Enschede volgens mij. ![]() | |
sweek | vrijdag 19 december 2003 @ 11:09 |
Mooi! Vooral die trams! ![]() | |
Jerommeke.nl | vrijdag 19 december 2003 @ 13:00 |
quote:RB 29033 van 20.26 vanuit Enschede naar Duitsland. | |
rique | zaterdag 20 december 2003 @ 09:41 |
Tussen Amsterdam en Haarlem rijden tegenwoordig de nieuwe Sprinters. Allemaal leuk en aardig maar wat mij opviel is dat de NS de naam sprinter gebruikt als soort trein, net als intercity en stoptrein bijvoorbeeld. Het is nu niet meer de stoptrein naar uitgeest maar de sprinter naar uitgeest. Best wel raar aangezien ik altijd dacht dat de sprinter een aanduiding was die anoloog was aan bijvoorbeeld "koploper" of "buffel". Verder is er niets veranderd t.o.v. de stoptreinverbinding. Waarom zou de NS deze aanduiding dan gebruiken en wat is het verschil tussen een stoptreinverbinding en een sprinterverbinding? | |
Duvel | zaterdag 20 december 2003 @ 10:40 |
quote:Je hebt het goed gezien: NS zet de Sprinter tegenwoordig in als "formule". Doel hiervan is om meer reizigers te trekken. Zo zullen in de toekomst nieuwe Sprinters komen, in de zelfde kleurstelling. Het idee van NS is dat de nieuwe Sprinters nog sneller zijn dan de oude, en ze daarom in een speciaal format gegoten zijn. Als het goed is zul je in Sprinter-diensten geen onverbouwd materieel meer aantreffen, maar of dat gaat lukken...? | |
spectrumanalyser | zaterdag 20 december 2003 @ 11:20 |
Nou, nee. Er zijn nog maar een handjevol nieuwe sprinters ![]() | |
Duvel | zaterdag 20 december 2003 @ 11:41 |
quote:Een stuk of vier geloof ik voor Asd - Hlm - Utg. Maar dat worden er natuurlijk wel steeds meer! Ik weet niet hoeveel ze er nodig hebben voor die dienst. | |
Lucske | zondag 21 december 2003 @ 12:11 |
quote:Maar goed dat er dan voorlopig ook maar vier stellen nodig zijn, waar er acht in het land zijn.... | |
Duvel | zondag 21 december 2003 @ 21:25 |
quote:Hoera voor kinderziektes! ![]() | |
Lucske | dinsdag 23 december 2003 @ 00:18 |
quote:Maar goed dat er daarom een proefbedrijf is geweest en de stellen bij aanvang van de nieuwe dienstregeling redelijk storingsvrij waren.
| |
Duvel | dinsdag 23 december 2003 @ 18:06 |
quote:Puberziektes dan ![]() | |
MREn | zondag 28 december 2003 @ 23:34 |
Over Sprintertjes gesproken, ik heb nog uitgebreid interieur pics lopen schieten afgelopen week, dus die poot ik hier de 8e of de 9e neer. Over SM90 gesproken: dit is (op ICRm na mischien) de fijnste trein om mee te reizen. De stoelen van een buffel (maar dan veel ruimer opgezet) en de heerlijk stille aandrijving als van IRM. Jammer van de betrouwbaarheid... | |
Duvel | dinsdag 30 december 2003 @ 12:32 |
quote:Kom maar op met de foto's van het interieur, ik ben wel benieuwd ![]() Verder is SM'90 zo fijn breed omdat NS een proef deed met vijf stoelen op rij met dit materieel. Toen waren de stoelen nog voorzien van groen skai (in de tweede klasse tenminste). Omdat de gemiddelde Nederlander niet in het midden wil zitten in de trein, is het idee van vijf op een rij weer verlaten, en zijn de paar stellen (niet alle SM'90 waren vijf stoelen op een rij) weer teruggebouwd. En dat terwijl ze in België ten tijde van die proef terugkwamen van dat idee en naar 2+2 gingen in plaats van 2+3... | |
MREn | dinsdag 30 december 2003 @ 20:31 |
quote:Er waren 5 stellen met 3+2 in de tweede klas en 2+2 in de eerste klas. Dat in het midden zitten is niet te ontkomen in ICK en in de spits ook in de eerste klas coupe's. | |
Duvel | dinsdag 30 december 2003 @ 20:49 |
quote:Maar de stoelen in ICK zijn verdeeld over de volle rijtuigbreedte, die dingen in SM'90 waren een stuk krapper. Ik zat gisteren nog in een Belgische trein en in dat mat hebben ze die 3+2-opstelling nog steeds. Ik vind het niet een erg groot succes (het zat verder ook niet comfortabel). Je zult trouwens zien dat in ICK de eerste twee reizigers in een coupé nooit naast elkaar zitten, maar altijd zo ver mogelijk weg (dus diagonaal). Best raar gedrag eigenlijk, toch? | |
Zw0rld | dinsdag 30 december 2003 @ 20:54 |
* Zw0rld heeft Trainz ontdekt. | |
Zw0rld | dinsdag 30 december 2003 @ 21:04 |
Met NS locjes. | |
MREn | dinsdag 30 december 2003 @ 23:33 |
quote:Dat maakt niet zo veel uit, alleen bij SM90 zit het gangpad in het midden, en bij ICK aan de zijkant. quote:Nee hoor, ik reis bijna altijd in een coupe (6pers) en als ik als eerste instap neem ik de plaats aan het raam (bij de grote tafel), vooruit, met mn voeten tegenover me en mn tas naast me. Er zijn dus nog drie plaatsen vrij, en willen we beide maximale ruimte gaat die ander schuin tegenover me zitten met een bank er tussen. Had een paar maanden geleden dat ik 's morgens gaar in de trein lag te lezen, komt er zo'n kakwijf de coupe binnen en gaat dan vervolgens tegenover me zitten | |
sexylexy | zondag 4 januari 2004 @ 13:23 |
rijden er op zondag goederentreinen | |
CasB | zondag 4 januari 2004 @ 14:07 |
Gisteren wezen spotten: Koploper (Voorbij Zoetermeer Oost, richting Gouda): Plan-T (Voorbij Zoetermeer Oost, richting Gouda): 2200 (VSM, Beekbergen): [Dit bericht is gewijzigd door CasB op 04-01-2004 14:12] | |
sweek | maandag 5 januari 2004 @ 23:51 |
Mooi! Die sneeuwfoto's... misschien kan ik er ook nog wat gaan maken dit jaar. ![]() Er is nu op de BBC (1), en ik gok iedere maandagavond, een programma over de Britse spoorwegpolitie, Rail Cops... begint om 23.35. | |
Taurus1978 | dinsdag 6 januari 2004 @ 15:36 |
Zit er helaas de eerst komende tijd niet in om sneeuwfoto's te maken, althans niet in Nederland aangezien het nu weer echt Nederlands winterweer is. Regenachtig, geen zon en +8ºC. *Taurus hoopt deze winter met z'n nieuwe Canon Digital Rebel ook nog een paar mooie treinenfoto's in de sneeuw te kunnen maken. | |
Piro | dinsdag 6 januari 2004 @ 16:41 |
quote:Die luxetrein is de sneltrein Rajdhani, Die trekt Delhi-Calcutta in 24 uur (normaal 42 uur) Traject Delhi-Mumbai tjoekt een soortgelijke trein, maar niet dezelfde lijn. | |
Lucske | donderdag 8 januari 2004 @ 22:58 |
quote:Ja, ergens in het land rijdt wel wat. [Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 08-01-2004 23:04] | |
Duvel | vrijdag 9 januari 2004 @ 17:49 |
quote:Misschien dat op Rolandrail iets te vinden is? Deze site is gespecialiseerd in goederenvervoer per spoor. | |
Lucske | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:50 |
quote:Zeker, maar dat mag men zelf uitzoeken. Als men nog niet verder komt dan "Rijden er op zondag goederentreinen", ga ik daar natuurlijk geen moeite voor doen. Men zou ook kunnen vermelden of men naar iets specifieks zoekt, of op een bepaalde plek bijvoorbeeld. | |
Frederic | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:51 |
Zoals jullie wellicht weten wordt het station Antwerpen-Centraal momenteel volledig verbouwd tot een hypermodern HST-station van 4 verdiepingen (waaronder één verdieping volledig shoppingcenter) met in totaal 14 sporen. Enkele impressies: De capaciteit van het station zal zodanig vergroot worden dat er nood is aan een tweede stationsingang. Dit zal een volwaardig station worden. Ook het plein voor het station wordt volledig heraangelegd en opnieuw beplant: | |
MREn | dinsdag 13 januari 2004 @ 02:09 |
Even zonder commentaar, foto's spreken voor zich en ik ben zo lam als een beer en nu op weg naar bed. [Dit bericht is gewijzigd door MREn op 13-01-2004 02:10] | |
ROG | dinsdag 13 januari 2004 @ 04:58 |
quote:Is dit de 1e klas van een intercity-/Koploper-/internationaal-rijtuig (die roodbruine trein, sorry voor mijn n00b-heid ![]() ![]() | |
MREn | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:03 |
Hier de verschillen: ICR zit voor de langere afstanden fijner vind ik, maar ICRm geeft meer privacy, airco en 220V. Hier oud en nieuw op de foto: NIEUW: | |
ROG | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:35 |
Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen. ![]() En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust. | |
Jerommeke.nl | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:43 |
die sprinters zien er leuk uit! maar als ze op de 40xx lijn ook die nieuwe ICR's inzetten hebben ze een iets tevredener klant meer. | |
Lucske | dinsdag 13 januari 2004 @ 22:53 |
quote:De foto's toonden 1e klas. quote:Dat zijn gereviseerde rijtuigen. 2e klas zijn coupe's van 2* 3 en 1e klas zijn coupe's van 2*3 + 1*3. Tussen gangpad en coupé was altijd een ruit. ICR gaat natuurlijk niet in de stoptreindienst rijden. ICR heet niet voor niets ICR: Intercity-rijtuigen. | |
ROG | woensdag 14 januari 2004 @ 00:43 |
quote:Ja, had ik al begrepen. Ziet er goed uit, ik was al onder de indruk van de 2e klas toen. ![]() quote:Ja, een ruit, deur met ruit en ruit weer toch? Niet zó'n stuk glazenwasser's paradijs van boven tot onder als wat ik op onderstaande foto zie. Ik zou me goed bekeken voelen, net een aquarium. Op den duur moeten alle IC rijtuigen dus er zo uit zien? Als dat in het Nachtnet moet rijden; zonde. | |
Rorik | woensdag 14 januari 2004 @ 01:05 |
quote:Damn mijn oude passie voor treinen laait weer helemaal op! ![]() Trouwens, Rorik in je URL... Zo heet je? Nog nooit een naamgenoot ontmoet namelijk | |
rubinio | woensdag 14 januari 2004 @ 01:22 |
In berlijn zijn ze net als in Antwerpen een nieuw centraal station aan het bouwen, alleen was er in Berlijn sinds de deling geen Hauptbahnhof meer, het belangrijkste station is nu eigenlijk Zoologischer Garten. Het wordt ook een station met verschillende etages. Het station wordt ook aangesloten op de Noord-Zuid tunnel, waardoor Berlijn treinverbindingen in alle richtingen heeft ondergebracht in een station. In 2006 moet het klaar zijn (voor het WK 2006) Op deze plek stond eerst Lehrter Bahnhof, een nietsbetekenend S-bahn stationnetje Hier wat foto's en plaatjes zoals het moet worden: Lehrter Bahnhof voor sloop ![]() Zoals het er nu uitziet. De brug is trouwens tijdens de bouwwerkzaamheden gewoon in gebruik. ![]() ![]() Zoals het eruit komt te zien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Oom_Agent | woensdag 14 januari 2004 @ 01:35 |
Even de digitale camera uitgeprobeerd in Utrecht, de trein Maastricht - Haarlem komt hier naast ons (Nijmegen - Den Helder) rijden. | |
Lucske | woensdag 14 januari 2004 @ 10:31 |
quote:Ik dacht dat je het over ICK's had, niet over deze rijtuigen. Mijn fout dus. Alle ICRm's 1e klas hebben twee of drie van zo'n coupés. quote:In het nachtnet rijden geen IC-rijtuigen. | |
ROG | woensdag 14 januari 2004 @ 14:13 |
quote:Hm, even weer een n00bvraag dan hehe, wat voor rijtuigen zitten er "in" een Koploper dan? | |
Duvel | woensdag 14 januari 2004 @ 16:03 |
quote:De intercityrijtuigen zijn afgeleid van het middenrijtuig van de Koplopers. | |
ROG | woensdag 14 januari 2004 @ 20:47 |
En die worden nog niet vernieuwd? Ik begin het te snappen nu. | |
Duvel | woensdag 14 januari 2004 @ 21:23 |
quote:Nòg niet, inderdaad ![]() quote:Gratuliere ![]() | |
Fixers | woensdag 14 januari 2004 @ 21:35 |
Mischien is het al eerder ter sprake gekomen maarre toch even. Wat vinden jullie van het HTM (inderdaad: Haagsche Tram Maatschappij) materieel op het NS spoor. Hier in houten rijdt er eentje op de kortste spoorlijn van Nederland (1800 meter). Een echte: HTM rent-a-tram. Ik zag laatst bij Gouda een nieuw boemeltje richting Alphen rijden. Ook van de HTM maar wel wat futuristischer en moderner. Ze hebben er in gouda ook het perron voor verlaagd. | |
rubinio | woensdag 14 januari 2004 @ 21:43 |
quote:uhhhmmm tsja ![]() ![]() ![]() Laten we maar hopen dat het bij die 1800 meter blijft ![]() | |
Fixers | woensdag 14 januari 2004 @ 21:47 |
quote:Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren. Edit: Foto's gevonden. Het trammetje komt oorpronkelijk uit hannover. Tijdens een proefrit in Den Haag, inmiddels geheel overgespoten en voorzien van het gemeentelijke wapen. [Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 14-01-2004 21:58] | |
rubinio | woensdag 14 januari 2004 @ 21:48 |
quote:oooooh nou ja zoals je ziet is dat ook al eens het NS spoor op geweest ![]() | |
rubinio | woensdag 14 januari 2004 @ 21:50 |
deze soms? ![]() | |
Fixers | woensdag 14 januari 2004 @ 22:01 |
quote:En die rijdt nu tussen gouda en alphen. Wel vaag KLM kleurtje heeft dat ding. | |
rubinio | woensdag 14 januari 2004 @ 22:06 |
quote:Laatste poging: trams uit hannover in houten ![]() | |
ROG | woensdag 14 januari 2004 @ 23:02 |
quote:Grappig, volgens mij is dat tram 3, op de achtergrond het Sav. Loymanplein met dat winkelcentrum toch? ![]() | |
MREn | donderdag 15 januari 2004 @ 01:08 |
quote:klopt. | |
ondersoeker | donderdag 15 januari 2004 @ 19:47 |
Valero E. (siemens) Gaat over een paar jaar rijden op het traject Madrid-Barcelona (350km/h) is een opvolger van de ICE-3. EDIT: je moet het hele adres gebruiken voor de foto [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 15-01-2004 19:52] | |
sexylexy | zondag 18 januari 2004 @ 14:29 |
mooie trein.. ![]() even vraag over modeltreinen van marklin, komen er bij woerden weleens getrokken intercitys langs, ik heb ze nooit gezien? | |
MREn | zondag 18 januari 2004 @ 16:50 |
quote:Nee, getrokken mat rijdt alleen op 1. Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht treinseries 800 en 900, mat: dubbeldeks-B, ICR en ICRm 2. Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven/Venlo treinseries 1900 en 2500, mat: ICK 3. Zwolle-Deventer-Arnhem-Den Bosch-Breda-Roosendaal treinserie 3600, mat: ICR-A, ICRm-B, BDs en BD (met stuurstand ook geduwd mat) Verder nog getrokken mat. in de serie 140 Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Hannover-Berlijn-(Leipzig) [Dit bericht is gewijzigd door MREn op 18-01-2004 17:17] | |
MREn | zondag 18 januari 2004 @ 17:22 |
quote: Deze dus ![]() quote:Ze zijn er nog wel, maar nog maar twee coupés ipv vier. Er zit idd een glazen schuifwand in, maar met wat opdruk-art om toch aardig wat privacy te geven, ik heb er nooit problemen mee in ieder geval. | |
Lucske | zondag 18 januari 2004 @ 17:34 |
Tevens getrokken mat ledig naar Hfdo voor opstel. | |
sweek | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:34 |
quote:Venlo - Grens - Duitsland is ook getrokken mat, toch? ![]() [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 20-01-2004 21:54] | |
sweek | dinsdag 20 januari 2004 @ 18:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het was rustig. ![]() | |
Taurus1978 | woensdag 21 januari 2004 @ 10:03 |
Venlo - Grens - Duitsland wordt gereden door trek-duw materieel, aan de ene kant een Baureihe 111 loc en de andere kant een stuurstandrijtuig. | |
Duvel | woensdag 21 januari 2004 @ 18:06 |
quote:Da's dus in 50% van de gevallen getrokken materieel ![]() Verder zijn de foto's van die tram geweldig... | |
rubinio | woensdag 21 januari 2004 @ 21:10 |
quote:Wat een gekleurd gedoe ![]() EN DAT VOOR DE NS met zn gekke interieurkleuren... ![]() | |
QyRoZ | woensdag 21 januari 2004 @ 22:41 |
quote:De HTM heeft er ook een flink aandeel in hoor... | |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 07:27 |
Reisje van vandaag: Schinnen - Sittard - Eindhoven - Utrecht - Rhenen - Utrecht - Gouda - Alphen a/d Rijn - Leiden - Rotterdam - Hoek Van Holland Strand - Rotterdam - Eindhoven - Maastricht. Tot vanavond, met vast weer een berg foto's. ![]() | |
rubinio | donderdag 22 januari 2004 @ 14:28 |
quote:een HEEL GROOT aandeel dan... ![]() | |
ROG | donderdag 22 januari 2004 @ 18:38 |
quote:Leiden CS ![]() Schinnen - Sittard, is dat traject met zo'n dieseltrein? | |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 18:54 |
quote:Leiden is mooi ja! ![]() En Sittard - Schinnen is gewoon een Plan V'tje... en volgens mij is het ook altijd een enkele Plan V... erg druk daarin. Dieseltreintjes vind je, naast op de dieseltrajecten natuurlijk, op Weert - Eindhoven en Zwolle - Groningen, beiden de stoptreindiensten. | |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 19:03 |
Paar leuke foto'tjes, niet zo veel... heb nog wel wat video's, die ga ik zo ook proberen up te loaden.
| |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 19:23 |
Enige leuke video'tje eigenlijk: http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/MOV00714.MPG De Mendini. ![]() | |
Fixers | donderdag 22 januari 2004 @ 20:19 |
quote:Ofwel de "er gaat niets boven Grûn express" Daar wil je niet instappen als je koppijn hebt. Gouwe stickertjes, zwarte spikkelvloer, rose/paarse/groene bekleding. Maar wel leuk verder. Over kleurtjes: Ik heb nu al een paar koplopers gezien met fluoriserende kleurtjes aan de zijranden van de deur. Waar is dat voor, zodat de conducteurs beter kunnen zien of alle deuren wel dicht zitten? (en dat is geen overbodige luxe). | |
Lucske | donderdag 22 januari 2004 @ 20:29 |
quote:Ja. | |
Lucske | donderdag 22 januari 2004 @ 20:29 |
quote:Oh ja? Zo zo. | |
QyRoZ | donderdag 22 januari 2004 @ 20:35 |
quote:Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik. | |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 21:04 |
quote:Aah, niet meer? Ok... ![]() Kijk Luckske, zo kan dat ook. | |
sweek | donderdag 22 januari 2004 @ 21:14 |
Owja, iets wat voor mij ook nieuw was, ik zat in een Plan V met ook een paar hokjes (2de klas gewoon) Het was de 416... is dat een van de eerste soort ofzo? | |
Lucske | donderdag 22 januari 2004 @ 22:32 |
quote:Heel fijn voor jou, maar daar heb ik geen boodschap aan. | |
MREn | vrijdag 23 januari 2004 @ 00:17 |
quote:Ja, eerste series. Geniet er nog maar van, want dat zijn nu net de series die de schroothoop op gaan de komende maanden. Al vind ik het helemaal niets, met vieren naast elkaar. | |
Duvel | vrijdag 23 januari 2004 @ 17:57 |
quote:Ik zat ergens einde 2003 nog in een Plan U op Zl - Gn en het personeel was er niet rouwig om dat het zou verdwijnen. Ik vind het wel grappig mat omdat het lekker veel herrie maakt en goed rookt ![]() Vooral de coupé in de motorwagen is ![]() | |
sweek | vrijdag 23 januari 2004 @ 19:26 |
quote:Echt genieten was het niet hoor, van mij mag 'ie wel weg. ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 januari 2004 @ 23:05 |
quote:Ik vind die oude Plan V'tjes wel lekker: je hoort de motoren lekker gieren bijvoorbeeld. En voor mij als gelijkstroomfreak is dat wel het summum natuurlijk. En ze hebben slaaporen aan de stoelen! ![]() | |
MREn | zaterdag 24 januari 2004 @ 02:58 |
quote:Vier toiletten en heerlijk warm water. toen ze nog op Hengelo-Zutphen reden, heb ik er veel mee gereisd naar Enschede, en dan expres geen eerste klas, en die motor maar voelen in je rug... Verder ben ik vandaag 9 (!!!!!) keer gecontroleerd. Alleen één conducteur heeft geen stempeltje gezet | |
MREn | zaterdag 24 januari 2004 @ 03:40 |
Of gewoon nu al! ![]() | |
sweek | zaterdag 24 januari 2004 @ 10:31 |
Waar ben je allemaal naar toe geweest? ![]() | |
Taurus1978 | zaterdag 24 januari 2004 @ 11:02 |
Het wordt echt tijd dat het eens wat beter weer wordt, ga ik er ook weer eens lekker met een dagkaart en m'n nieuwe digitale camera erop uit om nieuwe treinenfoto's te maken. | |
Duvel | zaterdag 24 januari 2004 @ 11:54 |
quote:Gaaf kaartje ![]() ![]() | |
Jerommeke.nl | zaterdag 24 januari 2004 @ 12:01 |
die 2-1 kaarten kan je die ook bij de automaat kopen? |