Een proef met stiltezones is zo goed bevallen, dat ze in alle intercity's zullen worden ingericht. In het gebied mogen geen luidruchtige gesprekken gevoerd worden. Uit onderzoek door de NS blijkt dat zeventig procent van de reizigers positief tegenover de stiltegebieden staat.
De stiltezones zullen straks in zowel de eerste als de tweede klas aanwezig zijn. Ze zijn te herkennen aan stickers die aan de binnen- en buitenkant van de trein zitten. Bovendien zullen cartoons van Fokke en Sukke, Gummbah en Sigmund de rustige treinstellen de eerste maanden opluisteren.
Ik ben er zelf blij mee... op de proeftrajecten Vlissingen Amsterdam en Amsterdam Arnhem heb ik ze trouwens nog nooit gezien, terwijl ik er best vaak reis...
Ik hoop maar dat mensen zich er goed aan gaan houden, hun telefoons uitzetten, en gewoon rustig een boekje gaan lezen... En ik hoop dat de treinen zelf ook wat stiller worden nog, dan is het helemaal fijn. .
Ik denk dat als ik alleen reis en ik niet hoef te bellen, ik er meestal wel ga zitten.
Op een lang en veelgebruikt sneltreintraject zoals Zwolle - Roosendaal mag het van mij ook worden ingevoerd trouwens. Daar kan je ook vaak lang in moeten zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 01-09-2003 18:43]
Ik zet die van mij meestal niet zo hard, alleen iemand die naast me zit kan iets horen denk ik.
Lijkt me wel fijn, dat je niet meer bij van die krijsende $%#%@-baby's of kinderen zit....
Ik vind die stilteruimtes zwaar overdreven... Ik zit als student elke dag in de trein tussen Schiedam en Rijswijk en iedereen zit een beetje suf voor zich uit te kijken in de ochtendspits. sMiddags is het al niet veel anders... Hooguit een paar gesprekken die plaatsvinden over de gebeurtenissen van die dag.
Vind het niet meer dan geldverspilling, geld dat ze beter kunnen investeren in het op tijd laten rijden van de treinen
Koop dan een auto als je geen 'last' van anderen wilt.
quote:Neem de Intercity naar Eindhoven ietsje eerder, en je bent er nog sneller ook als je om 04 vertrekt...
Op maandag 1 september 2003 18:45 schreef FlyingFox het volgende:
Mooi. Nu de stoptreinen nog.*van Tilburg CS tot Deurne een de stoptrein zit.
Maar in stoptreinen zie ik het niet komen, er zijn maar heel weinig mensen die er lang in zitten. Het is vooral bedoeld voor snel in en uitstappen....
quote:Veel reizigers zijn er erg blij mee, en erg veel geld kost het niet hoor, gewoon een stikkertje hier en daar op de trein plakken.
Op maandag 1 september 2003 18:45 schreef FredvZ het volgende:
Mag je dan nog wel je gratis krantje omslaan? Of maakt dat ook te veel herrie?Ik vind die stilteruimtes zwaar overdreven... Ik zit als student elke dag in de trein tussen Schiedam en Rijswijk en iedereen zit een beetje suf voor zich uit te kijken in de ochtendspits. sMiddags is het al niet veel anders... Hooguit een paar gesprekken die plaatsvinden over de gebeurtenissen van die dag.
Vind het niet meer dan geldverspilling, geld dat ze beter kunnen investeren in het op tijd laten rijden van de treinen
quote:Ik heb het in Duitsland wel eens gezien, en in de eerste klas was dat dan, zeiden ze gewoon netjes aan iemand die aan het bellen was dat hij zich in een stiltezone bevond, en die ging netjes ergens anders zitten.
Op maandag 1 september 2003 18:48 schreef DennisMoore het volgende:
Goed plan!.
Maar moeilijk controleerbaar, lijkt me.
Ik denk dat als de andere reizigers de persoon er op wijzen, dat in de meeste gevallen wel goed gaat.... .
quote:Duitsers en Nederlanders... niet echt te vergelijken denk ik.
Op maandag 1 september 2003 18:50 schreef sweek het volgende:Ik heb het in Duitsland wel eens gezien, en in de eerste klas was dat dan, zeiden ze gewoon netjes aan iemand die aan het bellen was dat hij zich in een stiltezone bevond, en die ging netjes ergens anders zitten.
Ik denk dat als de andere reizigers de persoon er op wijzen, dat in de meeste gevallen wel goed gaat....
.
quote:In Noorwegen zijn in iedere lange afstand trein een of meerdere stille wagons te vinden. Nu zijn Noren niet zo luidruchtig (als ze niet gedronken hebben...), maar de gsms worden wel veelvuldig gebruikt, en dat vind ik persoonlijk erg storend. In de stille ruimtes is het gebruik van mobiele telefoons verboden, en heb ik daar dus geen last van.
Op maandag 1 september 2003 18:52 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Duitsers en Nederlanders... niet echt te vergelijken denk ik.
Schijnt dat ze in Denemarken koffie- en thee hebben in de trein, zelfbediening.
Bij het ontwerp van NL treinen geldt: "Kan het gesloopt worden, dan zál het gesloopt worden."
quote:Waarom is het nu weer onzin?
Op maandag 1 september 2003 18:47 schreef 303 het volgende:
Wat een onzin, stiltezones...Koop dan een auto als je geen 'last' van anderen wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |