quote:Idd. Misschien zou ik wel iets als "rechts" in een sig of ondertitel zetten.
Op dinsdag 23 september 2003 16:12 schreef Rechtse_Mensen het volgende:[..]
Zoiets zou Sidekick nooit doen
quote:Nee.
Op dinsdag 23 september 2003 16:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
1. De discussie gaat helemaal niet over besteding van EU-geld.
2. Een slecht gebit is erger dan okselhaar
3. Een scheermesje kost vrijwel niets, tandarts kost ietsje pietsje meerZie je nu ook je slechte voorbeeld in?
1. het ging over mensen die zich niet goed kunnen verzorgen omdat ze er geen geld voor hebben. Maar verzorging kan ook aan je mentaliteit kan liggen.
2. een vergelijking is per defenitie niet het zelfde, of iets erger is hoort bij de ironie
3. idem als 2.
Zie je nu dat het geen slecht voorbeeld is?
quote:Kutcookies
Op dinsdag 23 september 2003 16:21 schreef yeeter het volgende:[..]
Idd. Misschien zou ik wel iets als "rechts" in een sig of ondertitel zetten.
quote:Kan. Maar kan jij je eigen gaatjes boren?
Op dinsdag 23 september 2003 16:21 schreef POLL het volgende:[..]
Nee.
1. het ging over mensen die zich niet goed kunnen verzorgen omdat ze er geen geld voor hebben. Maar verzorging kan ook aan je mentaliteit kan liggen.
quote:Okay, het voorbeeld is niet echt slecht, maar ik geef wel argumenten waarom de 2 voorbeelden verschillen en dus een verschillende aanpak gerechtvaardigd is.
2. een vergelijking is per defenitie niet het zelfde, of iets erger is hoort bij de ironie
3. idem als 2.Zie je nu dat het geen slecht voorbeeld is?
quote:Nee. maar ik denk niet dat onze tanden naar de knoppe gaan als het eigen risico omhoog gaat. Gaat mij iets te ver.
Op dinsdag 23 september 2003 16:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kan. Maar kan jij je eigen gaatjes boren?
[..]
quote:Natuurlijk ligt het voor een deel aan mentaliteit. Ze hebben immers wel geld om in die kroeg te zitten. Maar mijn punt was om te laten zien dat een hogere eigen bijdrage wel degelijk leiden tot een lagere kwaliteit van leven. Dat kan ook niet anders: eigen bijdragen hebben immers tot doel het beroep op de zorg terug te dringen.
Op dinsdag 23 september 2003 16:21 schreef POLL het volgende:[..]
Nee.
quote:Hoe komt dan het lagere gebruik tot stand? De Belgen noemen het niet voor niets remgeld (bron: Parabola).
Op dinsdag 23 september 2003 16:26 schreef POLL het volgende:[..]
Nee. maar ik denk niet dat onze tanden naar de knoppe gaan als het eigen risico omhoog gaat. Gaat mij iets te ver.
quote:'
Op dinsdag 23 september 2003 16:27 schreef Parabola het volgende:[..]
Natuurlijk ligt het voor een deel aan mentaliteit. Ze hebben immers wel geld om in die kroeg te zitten. Maar mijn punt was om te laten zien dat een hogere eigen bijdrage wel degelijk leiden tot een lagere kwaliteit van leven. Dat kan ook niet anders: eigen bijdragen hebben immers tot doel het beroep op de zorg terug te dringen.
Ze hebben wel geld om in de kroeg te zitten en geen geld om een aanvullende tandartverzekering af te sluiten? (waarschijnlijk ongeveer 10 euro in de maand)
Dat is dan de eigen keuze van de mensen.
Zelf bijstandstrekkers zijn in staat om 10 euro per maand op te brengen voor een tandartsverzekering.
Volgensmij is het nog goedkoper om de tandarts bij te verzekeren.
In een vrije markt zal je op elk punt kunnen kiezen of je dat wil laten verzekeren (kan volgensmij nu al bij fbto) dus voor een tandartsverzekering zal je niet meer kwijt zijn dan 2-3 euro per maand. Dat is zeker te doen voor iedereen.
quote:Een standaard aanvullende tandarts verzekering kost een euro of 7-8. En daar zit nog niet eens zo bijster veel bij in.
Op dinsdag 23 september 2003 16:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik heb het even nagekeken, ik zou 6,75 euro extra betalen als ik al deze extra shit zou willen:In een vrije markt zal je op elk punt kunnen kiezen of je dat wil laten verzekeren (kan volgensmij nu al bij fbto) dus voor een tandartsverzekering zal je niet meer kwijt zijn dan 2-3 euro per maand. Dat is zeker te doen voor iedereen.
quote:mode woord nummer 1 van deze week
Op dinsdag 23 september 2003 16:45 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
'
eigenverantwoordelijkheid.
quote:Bedankt voor het herhalen van mijn argument. Natuurlijk is dit ook waar voor sommigen. Vergeet echter niet dat 10 E in de maand voor een bijstandsontvanger (die zit niet in die kroeg) echt een flink bedrag is
Ze hebben wel geld om in de kroeg te zitten en geen geld om een aanvullende tandartverzekering af te sluiten? (waarschijnlijk ongeveer 10 euro in de maand)Dat is dan de eigen keuze van de mensen.
quote:Je hebt echt geen idee van de leefomstandigheden van een bijstandontvanger he? Zij hebben dit niet over, dat betekent dat ze iets anders moeten laten schieten.
Zelf bijstandstrekkers zijn in staat om 10 euro per maand op te brengen voor een tandartsverzekering.Volgensmij is het nog goedkoper om de tandarts bij te verzekeren.
1. Het kabinet schrapt een publiek gefinancierde voorziening
2. Iedereen mag zich bijverzekeren om die voorziening alsnog te kunnen betalen
3. Omdat iedereen zich bijverzekerd heeft nemen het gebruik en dus de kosten niet af.
In mijn boekje heet dat lastenverzwaring. En dat voor een rechts kabinet.
quote:Hoe hoog/laag is de bijstand eigenlijk?
Op dinsdag 23 september 2003 16:56 schreef Parabola het volgende:Je hebt echt geen idee van de leefomstandigheden van een bijstandontvanger he? Zij hebben dit niet over, dat betekent dat ze iets anders moeten laten schieten.
Een aanvullende tandartsverzekering zal dus maar een paar euro per maand gaan kosten.
Zelfs een bijstandsmoeder kan 4 euro opbrengen voor een tandartsverzekering.
quote:570 euro toch
Op dinsdag 23 september 2003 17:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hoe hoog/laag is de bijstand eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 23-09-2003 17:04]
Verschilt
quote:Duh
Op dinsdag 23 september 2003 17:00 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Dus als ik het goed zie, zit het als volgt:1. Het kabinet schrapt een publiek gefinancierde voorziening
2. Iedereen mag zich bijverzekeren om die voorziening alsnog te kunnen betalen
3. Omdat iedereen zich bijverzekerd heeft nemen het gebruik en dus de kosten niet af.In mijn boekje heet dat lastenverzwaring. En dat voor een rechts kabinet.
Om over de verdubbeling van de eigen risico en de medicijnknaak maar niet te spreken.
quote:¤ 569,82
Op dinsdag 23 september 2003 17:02 schreef pberends het volgende:[..]
570 euro toch
voor alleenstaanden
quote:Dat is idd geen vetpot. Tel uit je winst wanneer je huur en andere vaste lasten eraf haalt.
Op dinsdag 23 september 2003 17:02 schreef pberends het volgende:[..]
570 euro toch
Ik verdien nu overigens ook superweinig (700 euro).
quote:WAO?
Op dinsdag 23 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Tering 700 is ook al helemaal niks. Zeker het minimumloon?
Op dinsdag 23 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is idd geen vetpot. Tel uit je winst wanneer je huur en andere vaste lasten eraf haalt.
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:08 schreef ThePresident het volgende:[..]
WAO?
Ik wil wel eens een lijstje zien van iemand die een bijstandsuitkering heeft hoe hij/zij deze 570 euro invult.
quote:Ik zei "verdien"
Op dinsdag 23 september 2003 17:08 schreef ThePresident het volgende:[..]
WAO?
Minimumloon. Een vast contract zit er niet in, zowel op hoog niveau (banenmarkt is erg slecht op het ogenblik) als op laag niveau (ik krijg echt geen vast contract bij mijn huidige bedrijf waarbij ik elk moment weg kan gaan naar een betere baan).
Dus momenteel nog een beetje doormodderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |