Uiteraard dient men er niet extra voor te worden betaald.
Ben je tegen dan ben je links, natuurlijk.
quote:TEGEN!
Op zondag 21 september 2003 12:32 schreef Ulx het volgende:
Het is toch bezopen dat Nederlandsche Bedrijven niet meer kunnen concurreren doordat de werkman het hele weekend thuis zit? Ik vind dat de zaterdag dan ook een normale arbeidsdag dient te worden, zodat de produktie omhoog gaat en Nederland weer een meetelt in deze concurrentie wereld.Uiteraard dient men er niet extra voor te worden betaald.
Terug naar 1900!!!!
maandag t/m vrijdag: baan
zaterdag: klussen thuis, enzovoort
zondag: rustdag
quote:Waarom niet? We mogen wel door kinderarbeid gefabriceerde nikes dragen, maar een beetje concurreren met die aziatische sweatshops mogen we niet. Da's toch oneerlijke concurrentie. Da's gewoon discriminatie.
Op zondag 21 september 2003 12:34 schreef leedvermaak het volgende:
Laten we ook maar meteen kinderarbeid legaliseren....
quote:Kinderen horen niet te werken. Wil je serieus beweren, dat je het daar niet mee eens bent?
Op zondag 21 september 2003 12:36 schreef Ulx het volgende:[..]
Waarom niet? We mogen wel door kinderarbeid gefabriceerde nikes dragen, maar een beetje concurreren met die aziatische sweatshops mogen we niet. Da's toch oneerlijke concurrentie. Da's gewoon discriminatie.
quote:Nee, nee
Op zondag 21 september 2003 12:36 schreef Heronymus het volgende:
Het weekend moet blijven. Wat een onzin om ook van de zaterdag een werkdag te maken.maandag t/m vrijdag: baan
zaterdag: klussen thuis, enzovoort
zondag: rustdag
Zaterdag en zondag: hele dag in bed liggen stinken
quote:weekend-sex
Op zondag 21 september 2003 12:39 schreef Sanman het volgende:[..]
Nee, nee
quote:Van keuze naar lifestyle. Zo gaat dat altijd. Je moet ergens een harde grens trekken.
Op zondag 21 september 2003 12:39 schreef Yskonijn het volgende:
Ik vind niet dat het ingevoerd moet worden,maar het mag wel een keuze blijven.
Ik vind het leuk om weleens een hele week me helemaal kapot te werken, maar het moet dan ook bij een week blijven........zodra het een 'lifestyle'gaat worden, haak ik af!
quote:Ik gaf even het traditioneel beeld, uiteraard ben je vrij om je eigen weekend naar eigen wil in te vullen
Op zondag 21 september 2003 12:39 schreef Sanman het volgende:[..]
Nee, nee
quote:Links ??? Rechts zul je bedoelen....
Het is toch bezopen dat Nederlandsche Bedrijven niet meer kunnen concurreren doordat de werkman het hele weekend thuis zit? Ik vind dat de zaterdag dan ook een normale arbeidsdag dient te worden, zodat de produktie omhoog gaat en Nederland weer een meetelt in deze concurrentie wereld.Uiteraard dient men er niet extra voor te worden betaald.
quote:Het lijkt me vrij redelijk dat de zondag moet blijven zoals die was. Waarom moet de commercie de gehele week door blijven gaan?
Op zondag 21 september 2003 12:43 schreef Koos Voos het volgende:
Alle bedrijven moeten gewoon 7 dagen per week open zijn...kies jij maar je vrije dag.
Dat levert een enorme besparing op en verminderd de files en is goed voor de werkgelegenheid.
quote:*sterke twijfel over het niveau en bedoeling geschrevene*
*onhoudt zich dan maar van commentaar*
Gaan de winkels enzo dan op zondag open?
quote:Nee, alsjeblieft niet zeg.
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer moet het verdiende geld dan uitgegeven worden?Gaan de winkels enzo dan op zondag open?
quote:waarom niet ... Zondag is niet heilig ofzo
Op zondag 21 september 2003 12:44 schreef Heronymus het volgende:[..]
Het lijkt me vrij redelijk dat de zondag moet blijven zoals die was. Waarom moet de commercie de gehele week door blijven gaan?
quote:Waarom niet? Geef es een goede reden. En dan moet je niet aankomen met traditie en geloof en al die bullshit. Als we daar altijd op zouden letten zaten we nu nog in het stenen tijdperk.
Het lijkt me vrij redelijk dat de zondag moet blijven zoals die was. Waarom moet de commercie de gehele week door blijven gaan?
quote:Blijf je lekker thuis zitten op zondag, kunnen andere mensen nog een leven hebben.
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Heronymus het volgende:[..]
Nee, alsjeblieft niet zeg.
Ga jij maar rummikubben met je moeder ofzo
quote:Nooit meer uitgeven, alles opsparen en dan als je dood gaat de overheid spekken. Over verkapte vorm van communisme gesproken...
En wanneer moet het verdiende geld dan uitgegeven worden?
[Dit bericht is gewijzigd door leedvermaak op 21-09-2003 12:51]
Het enige probleem wat dan mischen gaat optreden is dat we dan nog meer werkelozen krijgen, want de helft van de beroepsbevolking hoeft dan niet meer te komen werken, omdat dat werk gedaan wordt door de overige helft.
quote:Ja laat 't ook doordraaien maak er een 56 urige werkweek van
En wanneer moet het verdiende geld dan uitgegeven worden?Gaan de winkels enzo dan op zondag open?
quote:Nou ik wilde wel een beetje aankomen met traditie en geloof eigenlijk. Wat is daar op tegen? Maar goed, een andere reden is simpelweg principe. Commercie is niet zeven dagen in de week noodzakelijk. Ik vind het bijna ziekelijk eigenlijk. Alsof je je altijd maar geroepen voelt om te kopen, kopen en nog meer kopen. Wees eens tevreden.
Op zondag 21 september 2003 12:50 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Waarom niet? Geef es een goede reden. En dan moet je niet aankomen met traditie en geloof en al die bullshit. Als we daar altijd op zouden letten zaten we nu nog in het stenen tijdperk.
quote:Omdat als ik vergeten ben boodschappen te halen dat ik dan nog even boodschappen kan halen.
quote:Waar slaat dit op? Eens een dag niet kunnen winkelen betekent nog niet, dat je dan maar thuis moet blijven zitten. Hoe kom je erbij?
Op zondag 21 september 2003 12:51 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Blijf je lekker thuis zitten op zondag, kunnen andere mensen nog een leven hebben.
Ga jij maar rummikubben met je moeder ofzo
quote:Niet noodzakelijk, maar wel beter. En, onze maatschappij gaat toch om het verdienen en weer uitgeven van geld, wat is daar mis mee.
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Heronymus het volgende:[..]
Nou ik wilde wel een beetje aankomen met traditie en geloof eigenlijk. Wat is daar op tegen? Maar goed, een andere reden is simpelweg principe. Commercie is niet zeven dagen in de week noodzakelijk. Ik vind het bijna ziekelijk eigenlijk. Alsof je je altijd maar geroepen voelt om te kopen, kopen en nog meer kopen. Wees eens tevreden.
En dat "tevreden zijn met wat je hebt", met die instelling komen we toch nooit verder. Jij bent zeker ook zo'n type die vind dat sex alleen maar voor het voortplanten mag en homo's niets mogen.
Als jij graag niks wilt doen op zondag, dan doe je dat toch lekker. Kunnen de mensen die wel een leven hebben gewoon iets nuttigs doen.
quote:Dat kan je ook omdraaien natuurlijk.. we houden een 40 urige werkweek maar blijven 7 dgn per week open... dat schept enorm veel banen.( kijk is naar bv NY)
Op zondag 21 september 2003 12:51 schreef Basp1 het volgende:
48 is nog niets, we moeten maar streven naar een 72 urige werkweek, 6* 12 uur, en 1 dag vrij om bij te komen.Het enige probleem wat dan mischen gaat optreden is dat we dan nog meer werkelozen krijgen, want de helft van de beroepsbevolking hoeft dan niet meer te komen werken, omdat dat werk gedaan wordt door de overige helft.
quote:Kwestie van plannen en inschatten
Op zondag 21 september 2003 12:53 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Omdat als ik vergeten ben boodschappen te halen dat ik dan nog even boodschappen kan halen.
quote:Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
quote:Gewoon ik wil kunnen winkelen als ik er zin in heb. Die chistelijke gedachten moet ik niet. Als jij thuis wilt blijven kun je dat toch gewoon doen. Meer koopzondagen !!
Op zondag 21 september 2003 12:54 schreef Heronymus het volgende:[..]
Waar slaat dit op? Eens een dag niet kunnen winkelen betekent nog niet, dat je dan maar thuis moet blijven zitten. Hoe kom je erbij?
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 21-09-2003 12:57]
quote:Godzijdank wel ja
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
quote:Dat begrijp ik wel, maar je bent er dan toch zelf nog bij?
Op zondag 21 september 2003 12:41 schreef Heronymus het volgende:[..]
Van keuze naar lifestyle. Zo gaat dat altijd. Je moet ergens een harde grens trekken.
quote:Ja maar dit moet gewoon heel Nederland.
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 21-09-2003 12:59]
quote:Ik zie het verband niet met het doel van seks en homoseksualiteit.
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Niet noodzakelijk, maar wel beter. En, onze maatschappij gaat toch om het verdienen en weer uitgeven van geld, wat is daar mis mee.
En dat "tevreden zijn met wat je hebt", met die instelling komen we toch nooit verder. Jij bent zeker ook zo'n type die vind dat sex alleen maar voor het voortplanten mag en homo's niets mogen.
Als jij graag niks wilt doen op zondag, dan doe je dat toch lekker. Kunnen de mensen die wel een leven hebben gewoon iets nuttigs doen.
Verder had ik het toch duidelijk over andere mogelijkheden. Mogelijkheden zoals wandelen, familiebezoek, enzovoort. Dat zijn ook nuttige bezigheden, die je er even aan herinneren dat er nog wat anders is als geld uitgeven.
En je opmerking over dat hebben van een leven, ga ik echt niet op in.
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:58 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja maar dit moet gewoon door heel Nederland.
quote:Ja, dus alles lekker oppotten? Dat is pas een ramp voor de economie.
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Heronymus het volgende:[..]
Nee, alsjeblieft niet zeg.
De staat moet nu investeren ipv bezuinigen! Zo kunnen ze de economie uit het slop trekken maar wat doet BalkenEllende?
Bezuinigen en niks anders dan Bezuinigen!!!!!!!
quote:Ja maar alle winkels hoeven toch niet dicht omdat jij (en een klein gedeelte van de rest van nederland) op familiebezoek wil. Dat kan toch ook gewoon als de winkels open zijn.
Op zondag 21 september 2003 12:58 schreef Heronymus het volgende:[..]
Ik zie het verband niet met het doel van seks en homoseksualiteit.
Verder had ik het toch duidelijk over andere mogelijkheden. Mogelijkheden zoals wandelen, familiebezoek, enzovoort. Dat zijn ook nuttige bezigheden, die je er even aan herinneren dat er nog wat anders is als geld uitgeven.
En je opmerking over dat hebben van een leven, ga ik echt niet op in.
En waarom denk je dat mensen niet meer sociaal kunnen zijn als de winkels open zijn, de meeste mensen zitten echt niet elke dag te winkelen.
En als ze dat willen, dan doen ze dat toch lekker, who cares.
quote:Tuurlijk, ik ben ook niet tegen op jouw persoonlijk voorstel. Maar ik bedoel dat verplichting vaak in stappen gaat. Want de stap van een gewoonte naar een verplichting is klein. Dus met andere woorden: straks moet iedereen verplicht zes dagen in de week werken.
Op zondag 21 september 2003 12:57 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Dat begrijp ik wel, maar je bent er dan toch zelf nog bij?
quote:Ik begrijp wat je bedoelt.......wat heerlijk dat er ook nog eens mensen elkaar begrijpen op een forum! *Knipoogt*
Op zondag 21 september 2003 13:01 schreef Heronymus het volgende:[..]
Tuurlijk, ik ben ook niet tegen op jouw persoonlijk voorstel. Maar ik bedoel dat verplichting vaak in stappen gaat. Want de stap van een gewoonte naar een verplichting is klein. Dus met andere woorden: straks moet iedereen verplicht zes dagen in de week werken.
quote:Dat is veel te progresief denken dat kan niet meer bij fok!
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Koos Voos het volgende:Dat kan je ook omdraaien natuurlijk.. we houden een 40 urige werkweek maar blijven 7 dgn per week open... dat schept enorm veel banen.( kijk is naar bv NY)
Of een echte 24 uurs economie echt nu zoveel banen zal scheppen, daar plaats ik toch echt mijn vraagtekens bij. De banen die er gecreerd worden zijn de 5 ploegen in de winkel werken tegen minumumloon banen. Zijn dit de banen waar onze economie op zit te wachten?
Als ik alleen al op mijn werk rondkijk dat er al polen zijn ingehuurd omdat we geen nederlandse arbeidskrachten voor sommige beetej vieze en niet goed genoeg betaalde banen kunnen krijgen dat vind ik al triest zat. Wat voor medeeuropeanen moeten we dan weer aantrekken om alle vestigingen van de 7-11, 24 uur per dag te gaan openhouden. Ach ja dat zullen dan wel de letten worden die met zijn allen zo graag bij de eu willen.
quote:Zelfs die knipoog begrijp ik
Op zondag 21 september 2003 13:04 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Ik begrijp wat je bedoelt.......wat heerlijk dat er ook nog eens mensen elkaar begrijpen op een forum! *Knipoogt*
quote:Nee, die begreep ik niet direct, maar toen ik ging kijken in de smileylegenda, begreep ik hem direct, begrijp je?
Op zondag 21 september 2003 13:08 schreef Yskonijn het volgende:
Ja! jeetje, dit voelt écht goed!En begrijp jij deze?
Dus we sluiten dit bericht af met : ik begrijp je!
quote:Oke, maar ben je het er ook mee eens (ik verwijs naar mijn laatste nuttige reactie op jouw post
Op zondag 21 september 2003 13:11 schreef Yskonijn het volgende:
Nee, dat begijp ik eerlijk gezegd niet!
Maar we zijn zo lekker bezig, ik zie het door de vingers!Dus we sluiten dit bericht af met : ik begrijp je!
quote:'Gewoon' proberen werkdagen dan op 8 uur houden ongeveer, want vrije dagen zijn nodig voor de economie om je geld te laten rollen, een dagje Duinrell doe je bv. niet normaal gesproken op een werkdag
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Dat kan je ook omdraaien natuurlijk.. we houden een 40 urige werkweek maar blijven 7 dgn per week open... dat schept enorm veel banen.( kijk is naar bv NY)
Nee, de overheid kan volgens jou beter Melkert/ID banen supporten.. banen met een minimumloon daar hebben we met de huidige instroom van kansarmen/kanslozen juist erg veel van nodig.
quote:Je kan prima op woensdag naar Duinrell ...
Op zondag 21 september 2003 13:18 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
'Gewoon' proberen werkdagen dan op 8 uur houden ongeveer, want vrije dagen zijn nodig voor de economie om je geld te laten rollen, een dagje Duinrell doe je bv. niet normaal gesproken op een werkdag
quote:Een groot probleem is ook dat mensen met een uitkering vaak maar heel iets minder vangen dan wanneer ze zouden werken. Voor dat kleine beetje extra gaan ze niet 5 dagen per week vies werk voor minimumloon doen.
Op zondag 21 september 2003 13:05 schreef Basp1 het volgende:[..]
Dat is veel te progresief denken dat kan niet meer bij fok!
Of een echte 24 uurs economie echt nu zoveel banen zal scheppen, daar plaats ik toch echt mijn vraagtekens bij. De banen die er gecreerd worden zijn de 5 ploegen in de winkel werken tegen minumumloon banen. Zijn dit de banen waar onze economie op zit te wachten?
Als ik alleen al op mijn werk rondkijk dat er al polen zijn ingehuurd omdat we geen nederlandse arbeidskrachten voor sommige beetej vieze en niet goed genoeg betaalde banen kunnen krijgen dat vind ik al triest zat. Wat voor medeeuropeanen moeten we dan weer aantrekken om alle vestigingen van de 7-11, 24 uur per dag te gaan openhouden. Ach ja dat zullen dan wel de letten worden die met zijn allen zo graag bij de eu willen.
quote:Bij een 12 urige werkweek zeker
Op zondag 21 september 2003 13:19 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Je kan prima op woensdag naar Duinrell ...
Maar ik bedoel maar: met een vrije dag kan je meer recreeren dan op een werkdag: je geeft dan ook meer uit, althans de kans daarop is groter daarop, en dit is weer beter voor de economie
quote:Natuurlijk.. maar ik bedoel dat met het loslaten van het begrip 'weekend' er een spreiding ontstaat die voor werkgelegenheid zorgt.
Op zondag 21 september 2003 13:22 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Bij een 12 urige werkweek zeker
Maar ik bedoel maar: met een vrije dag kan je meer recreeren dan op een werkdag: je geeft dan ook meer uit, althans de kans daarop is groter daarop, en dit is weer beter voor de economie
quote:Mee eens
Op zondag 21 september 2003 13:28 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Natuurlijk.. maar ik bedoel dat met het loslaten van het begrip 'weekend' er een spreiding ontstaat die voor werkgelegenheid zorgt.
De 'bouwvakvakantie' is een aardig voorbeeld.. tot voor kort ging heel Nederland tegelijk.. nu is er al wat meer spreiding dus minder pieken in de files ect.
quote:Dat is dankzij Balkende 2 opgelost.
Op zondag 21 september 2003 13:21 schreef stoopkind het volgende:[..]
Een groot probleem is ook dat mensen met een uitkering vaak maar heel iets minder vangen dan wanneer ze zouden werken. Voor dat kleine beetje extra gaan ze niet 5 dagen per week vies werk voor minimumloon doen.
Misschien moet daar eens naar gekeken worden. Die mensen krijgen een baan angeboden, komen niet opdagen, dus komen ze weer thuis te zitten met een uitkering. Wat wil je nog meer.
Hopelijk komt daar ook een regeling voor, want ik heb al regelmatig zitten balen op mijn werk als zo'n persoon niet kwam en er snel iemand anders geregeld moet worden
quote:Smerige diefachtige Stalinist; arbeid is een goed met een tegenwaarde. Als je wil dat mensen meer arbeid ter beschikking stellen aan werkgevers dan moet daar een marktconforme vergoeding tegenover staan.
quote:Ik heb liever overal net geveegde straten, en bijgehouden grasvelden, oppas in de speeltuin, meer idbanen buiten aan het werk, om mensen ook maar een gevoel van veiligheid te geven.
Op zondag 21 september 2003 13:18 schreef Koos Voos het volgende:
Nee, de overheid kan volgens jou beter Melkert/ID banen supporten.. banen met een minimumloon daar hebben we met de huidige instroom van kansarmen/kanslozen juist erg veel van nodig.
Hebben we op dit moment wel een instroom in de ww van voornamelijk kansarmen/lozen, of bestaat deze introom ook voor een groot deel uit gekwalificeerd personeel, welke ook door de malaise werkeloos zijn geworden. Heb jij hier soms een bron of zo voor, anders zou ik gewoon zeggen dat wat er nu werkeloos raakt een gemiddelde van de beroepsbevolking is.
Heeft deze regering nu al maatregelen genomen om de zogenaamde armoedeval als je gaat werken te voorkomen.
quote:JOA! ZO IS DAT!
Op zondag 21 september 2003 12:43 schreef Koos Voos het volgende:
Alle bedrijven moeten gewoon 7 dagen per week open zijn...kies jij maar je vrije dag.
Dat levert een enorme besparing op en verminderd de files en is goed voor de werkgelegenheid.
*reutel*
[Dit bericht is gewijzigd door Siertuin op 23-09-2003 21:57]
Daar komt bij dat we wel 48 uur kunnen gaan werken, maar hoe gaan we dit oplossen als de 'babyboom' daadwerkelijk begint.. We hebben dan namelijk minder mensen die voor meer mensen moeten zorgen (in de jaren '50 is dit ongeveer 50/50 meen ik).. Juist!! We moeten zorgen dat we productiever worden..
Moeten we productiever worden, dan moet we leren.. Mensen moeten slimmer worden!! Kenniseconomie!! Voorlopig kun je aan JP zien dat ie nog niet echt veel verstand van zaken heeft met zijn domme korte termijnoplossing.. Die mag eerst eens gaan investeren in het onderwijs, daar is het droevig mee gesteld..
bArt
[Dit bericht is gewijzigd door Siertuin op 23-09-2003 22:04]
quote:Maar hoe hoog is hier in nederland de arbeidsproductiviteit al in verhouding tot veel ander landen?
Op dinsdag 23 september 2003 21:56 schreef Siertuin het volgende:
Het werkelijke probleem zit hem in arbeidsproductiviteit.. Deze is in Nederland het afgelopen jaar met 1% gedaald terwijl deze in Amerika met bijna 7% groeide
quote:He zeg, ik laat er anderen hard voor werken!
Op zondag 21 september 2003 15:35 schreef Kanzaki het volgende:
Zelf een directeur van een bedrijf zeker. Die zichzelf net 10% meer gegeven heeft.![]()
quote:Lees mijn post en concludeer dat je zelf t probleem bent
He zeg, ik laat er anderen hard voor werken!
quote:Of gewoon lui.
quote:Er zal uit jou geen goede middenstander groeien met zo'n instelling.
Op zondag 21 september 2003 12:39 schreef Yskonijn het volgende:
Ik vind niet dat het ingevoerd moet worden,maar het mag wel een keuze blijven.
Ik vind het leuk om weleens een hele week me helemaal kapot te werken, maar het moet dan ook bij een week blijven........zodra het een 'lifestyle'gaat worden, haak ik af!
quote:Als jij dan wenst kan dat gewoon tegen zondagstarief. Maar dat geld zul je er waarschijnlijk niet voor over hebben.
Op zondag 21 september 2003 12:53 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Omdat als ik vergeten ben boodschappen te halen dat ik dan nog even boodschappen kan halen.
quote:De armoedeval kan worden tegengegaan door terugschroeving van rondgeschoven subsidieëring en ontkoppeling van lonen en uitkeringen. Het kan daarbij geen kwaad te blijven monitoren hoe mensen rondkomen. Hierbij zullen roken, drinken van alcohol en autorijden weer een luxe worden, hetgeen een natuurlijke manier is om zwaarlijvigheid, aanslagen op lever,hart en longen en dichtslibben van wegen tegen te gaan zonder dat het extra overheidsgeld kost.
Op zondag 21 september 2003 15:13 schreef Basp1 het volgende:[..]
Ik heb liever overal net geveegde straten, en bijgehouden grasvelden, oppas in de speeltuin, meer idbanen buiten aan het werk, om mensen ook maar een gevoel van veiligheid te geven.
Hebben we op dit moment wel een instroom in de ww van voornamelijk kansarmen/lozen, of bestaat deze introom ook voor een groot deel uit gekwalificeerd personeel, welke ook door de malaise werkeloos zijn geworden. Heb jij hier soms een bron of zo voor, anders zou ik gewoon zeggen dat wat er nu werkeloos raakt een gemiddelde van de beroepsbevolking is.
Heeft deze regering nu al maatregelen genomen om de zogenaamde armoedeval als je gaat werken te voorkomen.
quote:Bron en titel van die onderzoeken?
Op zondag 21 september 2003 15:35 schreef Kanzaki het volgende:
Zelf een directeur van een bedrijf zeker. Die zichzelf net 10% meer gegeven heeft.Trouwens beargumenteer eens waarom jij denkt dat maken van meer uren tot een hogere produktie gaat leiden. Er zijn namelijk onderzoeken gedaan die het tegendeel aantonen.
quote:Voorlopig heeft nagenoeg iedereen die het onderwijs in Nederland volgde leren lezen. Leren rekenen en het leren maken van gevolgtrekkingen op basis van inzicht is dan weer een volgende stap die nog niet voor iedereen weggelegd zal zijn.
Op dinsdag 23 september 2003 21:56 schreef Siertuin het volgende:
Het probleem zit hem niet in dat wij Nederlanders niet genoeg werken. Veertig uur is prima en de twee dagen die wij vrij hebben zouden we dan ook moeten handhaven.. Het werkelijke probleem zit hem in arbeidsproductiviteit.. Deze is in Nederland het afgelopen jaar met 1% gedaald terwijl deze in Amerika met bijna 7% groeide.. Er is menig onderzoek gedaan naar waarom het daar nu juist zo soepel draait maar hierover zijn de meningen redelijk verdeeld.. Zelf vind ik de theorie dat Amerikanen eerder toegang hebben tot informatiesystemen (ze zijn daar altijd eerder uit) en minder 'bang' zijn voor computers redelijk aannemelijk..Daar komt bij dat we wel 48 uur kunnen gaan werken, maar hoe gaan we dit oplossen als de 'babyboom' daadwerkelijk begint.. We hebben dan namelijk minder mensen die voor meer mensen moeten zorgen (in de jaren '50 is dit ongeveer 50/50 meen ik).. Juist!! We moeten zorgen dat we productiever worden..
Moeten we productiever worden, dan moet we leren.. Mensen moeten slimmer worden!! Kenniseconomie!! Voorlopig kun je aan JP zien dat ie nog niet echt veel verstand van zaken heeft met zijn domme korte termijnoplossing.. Die mag eerst eens gaan investeren in het onderwijs, daar is het droevig mee gesteld..
bArt
48 uur werk is helmaal niet nodig en nog minder handig omdat dit de gemiddelde arbeidsproductiviteit juist zal terugdringen. 38-40 uur zou een mooi streven zijn daar dit werknemers voldoende oplaadtijd en afleiding laat om voortvarend te kunnen werken zonder dat afstomping intreedt.
De gemiddelde arbeidsproductiviteit kan worden opgeschroefd door de ontslagbescherming te versoepelen, een laat-maar-waaien mentaliteit van werknemers aan te pakken en mensen die verantwoording nemen voor hun taken beter te belonen dan mensen met een 9 tot 5 mentaliteit en mensen die nog te lui zijn om te lachen.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 05:47 schreef sjun het volgende:
De gemiddelde arbeidsproductiviteit kan worden opgeschroefd door de ontslagbescherming te versoepelen, een laat-maar-waaien mentaliteit van werknemers aan te pakken en mensen die verantwoording nemen voor hun taken beter te belonen dan mensen met een 9 tot 5 mentaliteit en mensen die nog te lui zijn om te lachen.
quote:ROTFLMAO!
'tuurlijk, lekker op zaterdag gaan werken en nog voor niks ook! briljant!
Ten eerste bepaal ik nog altijd zelf op welke dagen ik werk en alhoewel ik niets tegen werken op zaterdag heb, zal ik zeker geen 6 dagen per week gaan werken. En het voorstel dat je voor het werk op de zaterdag niet betaald wordt is natuurlijk helemaal idioot. Voor niets gaat de zon op, voor de rest moet gewoon grif betaald worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |