abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13301047
Dat denk ik iig.
Ik denk dat Europa nooit een goed hecht economisch en politiek blok zal worden, dit om een aantal redenen:
  • 3 grote vijanden zitten in de EU: Frankrijk, Duitsland en Engeland
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen heel erg proberen de macht naar zich toe te trekken
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen zo veel mogenlijk uit zijn op eigenbelang en niet het belang van het geheel voor laten gaan

En nu nog een paar dingen waarom Nederland uit de EU zou moeten stappen:
  • de Europese regels zullen ons als handelsland treffen, we kunnen het zelf ook wel regelen, ik heb niet erg veel tegen het economisch blok om onze markt te vergroten
  • Nederland is een rijk en goedlopend gebied (grootste groei GDP van EU paar jaar geleden), en zal dus als geldkraan gebruikt worden

Wat denken jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Globalist op 19-09-2003 22:57]

[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:18:43 #2
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301067
Frankrijk en Duitsland hebben de euro, engeland niet, doe verdomme je research
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13301089
Toch lijkt het me geen goed idee om nu "europa de rug toe te keren", dat doet onze positie als toegangspoort tot Europa ook niet echt goed.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:20:25 #4
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301113
Het idee van een verenigd europa is om eerst alle landen op gelijk niveau te krijgen en DAN door te stomen naar een goedlopende economie, je wil toch geen achterblijvers hebben?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13301132
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Graveland het volgende:
Waar beweer ik dat?
[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
pi_13301148
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Graveland het volgende:
Ik hou van die zin. Vooral het woord verdomme zet er lekker veel power achter.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:22:03 #7
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301159
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:21 schreef Globalist het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat?

zonder dezelfde munteenheid zullen ze nooit een volledig deel worden van europa, en wat DOET engeland eigenlijk voor europa? noem eens wat concrete voorbeelden
pi_13301174
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:19 schreef Guard het volgende:
Toch lijkt het me geen goed idee om nu "europa de rug toe te keren", dat doet onze positie als toegangspoort tot Europa ook niet echt goed.
We kunnen beter wel in het economische blok van de EU blijven.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:20 schreef Graveland het volgende:
Het idee van een verenigd europa is om eerst alle landen op gelijk niveau te krijgen en DAN door te stomen naar een goedlopende economie, je wil toch geen achterblijvers hebben?
Een verenigd europa is imo bijna onmogelijk, al die landen zijn zo verschillend.
pi_13301198
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:22 schreef Graveland het volgende:

[..]

zonder dezelfde munteenheid zullen ze nooit een volledig deel worden van europa, en wat DOET engeland eigenlijk voor europa? noem eens wat concrete voorbeelden

Imo draait het vooral om Frankrijk en Duitsland.
pi_13301213
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:20 schreef Graveland het volgende:
Vaag. Dat zou dan niet concurrentie toestaan.

maar ontopic:
Ik ben tegen de EU op dit moment. Ik zou graag een effectieve EU zien dat alleen eisen steld aan de economie en het onderwijs. De EU-landen zouden vooral moeten samenwerken op economisch en kennisgebied. Laat de rest van de landen toch verdomme hun eigen beleid bepalen. Dat bespaart een hoop gedonder.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 19-09-2003 22:24]

vrijdag 19 september 2003 @ 22:24:36 #11
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301219
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:22 schreef Globalist het volgende:

[..]

We kunnen beter wel in het economische blok van de EU blijven.
[..]

Een verenigd europa is imo bijna onmogelijk, al die landen zijn zo verschillend.

Dus dan keren we het de rug toe? het is inderdaad moeilijk om europa te verenigen, maar als je van heel europa 1 land maakt heb je veel minder argumenten over van allesch en nog wat,
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:25:39 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301255
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Vaag. Dat zou dan niet concurrentie toestaan.

maar ontopic:
Ik ben tegen de EU op dit moment. Ik zou graag een effectieve EU zien dat alleen eisen steld aan de economie en het onderwijs. De EU-landen zouden vooral moeten samenwerken op economisch en kennisgebied. Laat de rest van de landen toch verdomme hun eigen beleid bepalen. Dat bespaart een hoop gedonder.

Vrije markt is op winst gericht, concurrentie gaan altijd mensen aan onderdoor
pi_13301260
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:24 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dus dan keren we het de rug toe? het is inderdaad moeilijk om europa te verenigen, maar als je van heel europa 1 land maakt heb je veel minder argumenten over van allesch en nog wat,

Als het ooit lukt om er 1 land van te maken wel ja, maar dat word een onmogelijke klus. Op economisch gebied misschien nog wel mogelijk door de grenzen zoals nu open te gooien, maar op politiek gebied zeker niet.
pi_13301289
europa moet juist wel samen werken want je ziet om europa allemaal wereld machten ontstaan (zoals, vs, rusland, china en er is ook nog een landen blok in Noord of zuid Amerika) die landen zijn er machtig

en als wij europeanen niet achter willen blijven zullen we ook moeten samen werken

nederland moet niet uit de EU stappen ZEKER NIET ALS DE REST WEL DOORGAAT. je ziet dat Zweden waarschijnelijk achter blijft om dat het alleen de euro niet invoert war moet er dan met Nederland gebeuren als wij de EU uitstappen en niet meer gaan samen werken

vrijdag 19 september 2003 @ 22:27:24 #15
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301298
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:25 schreef Globalist het volgende:

[..]

Als het ooit lukt om er 1 land van te maken wel ja, maar dat word een onmogelijke klus. Op economisch gebied misschien nog wel mogelijk door de grenzen zoals nu open te gooien, maar op politiek gebied zeker niet.

Op politiek gebied had het nooit zo diep moeten zinken, een totalitair centraal regime of een democratie van de arbeidersklasse zal europa moeten verenigen
pi_13301369
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:27 schreef Graveland het volgende:

[..]

Op politiek gebied had het nooit zo diep moeten zinken, een totalitair centraal regime of een democratie van de arbeidersklasse zal europa moeten verenigen

Right, ik zie liever een democratische republiek. =)
Samenwerken is goed, maar om er nou 1 land van te maken gaat tever.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:32:07 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301442
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:29 schreef Globalist het volgende:

[..]

Right, ik zie liever een democratische republiek. =)
Samenwerken is goed, maar om er nou 1 land van te maken gaat tever.

het probleem met al die kleine landen is dat er geen vuist gemaakt kan worden, als je nu hypothetisch stelt dat de VS europa binnenvalt, dan zal de helft die invasie steunen en de andere helft niet, doordat elke regering andere doelstellingen heeft, totale chaos dus.
als je 1 groot land hebt zal dat land het er mee eens of niet me eens zijn, simpel
pi_13301528
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:32 schreef Graveland het volgende:

[..]

het probleem met al die kleine landen is dat er geen vuist gemaakt kan worden, als je nu hypothetisch stelt dat de VS europa binnenvalt, dan zal de helft die invasie steunen en de andere helft niet, doordat elke regering andere doelstellingen heeft, totale chaos dus.
als je 1 groot land hebt zal dat land het er mee eens of niet me eens zijn, simpel

Ja, maar je krijgt behoorlijk vervelende situaties als bepaalde landen in de EU 100% voor de VS zijn, en de rest niet. Die landen worden dan dus gedwongen om tegen de VS te vechten. (maar landen zouden dan eigenlijk niet meer bestaan)
pi_13301637
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Globalist het volgende:
Dat denk ik iig.
Ik denk dat Europa nooit een goed hecht economisch en politiek blok zal worden, dit om een aantal redenen:
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen heel erg proberen de macht naar zich toe te trekken
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen zo veel mogenlijk uit zijn op eigenbelang en niet het belang van het geheel voor laten gaan
  • En nu nog een paar dingen waarom Nederland uit de EU zou moeten stappen:

• de Europese regels zullen ons als handelsland treffen, we kunnen het zelf ook wel regelen, ik heb niet erg veel tegen het economisch blok om onze markt te vergroten
  • Nederland is een rijk en goedlopend gebied (grootste groei GDP van EU paar jaar geleden), en zal dus als geldkraan gebruikt worden
  • Wat denken jullie?

Het wordt heus wel wat met Europa, mits EU-leden die nu nog weleens als een schoothondje achter Amerika willen aanlopen voortaan de banden met de mede-EU-leden zwaarder laten wegen en voortaan met een gezonde dosis wantrouwen tegen de bedoelingen van de VS aan durfen te kijken.
    Ars longa, vita brevis
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:41:56 #20
    46305 succubus
    helhoer in het nederlands
    pi_13301684
    Ik ben vóór de Verenigde Staten van Europa.. 1 grondwet, 1 munteenheid en 1 gebundelde kracht op het gebied van economie, politiek en defensie. Er zijn nog wel heel wat jaren te gaan maar ik weet zeker dat het kan slagen. Zélfs met de oostbloklanden erbij (die komen rap genoeg uit de armoe met eu-steun, neem een voorbeeld aan de Ierse periferie). Dit is echt de enige manier om op te kunnen boksen tegen grootmachten als de VS, Rusland en China.
    pi_13301706
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:39 schreef motown het volgende:

[..]

Het wordt heus wel wat met Europa, mits EU-leden die nu nog weleens als een schoothondje achter Amerika willen aanlopen voortaan de banden met de mede-EU-leden zwaarder laten wegen en voortaan met een gezonde dosis wantrouwen tegen de bedoelingen van de VS aan durfen te kijken.

Tsja, maar wie bepaald of de VS juist handelde?
    Een anti-VS politiek is niet altijd de juiste.
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:43:11 #22
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13301713
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:35 schreef Globalist het volgende:

[..]

Ja, maar je krijgt behoorlijk vervelende situaties als bepaalde landen in de EU 100% voor de VS zijn, en de rest niet. Die landen worden dan dus gedwongen om tegen de VS te vechten. (maar landen zouden dan eigenlijk niet meer bestaan)

Ik ga even uit van het feit dat europa zowiezo altijd 1 land is geweest
    pi_13301756
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:43 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik ga even uit van het feit dat europa zowiezo altijd 1 land is geweest

Dat zou idd er goed uit kunnen zien dan. Maar kunnen wij dat wel ooit halen?
    Zoveel talen, zoveel culturen, en zoveel chauvinisme (in sommige landen), dat gaat dus nooit goedkomen.
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:45:46 #24
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13301784
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:44 schreef Globalist het volgende:

[..]

Dat zou idd er goed uit kunnen zien dan. Maar kunnen wij dat wel ooit halen?
    Zoveel talen, zoveel culturen, en zoveel chauvinisme (in sommige landen), dat gaat dus nooit goedkomen.

Latijn/duits

Het romeinse rijk en in mindere mate het duitse rijk hadden trouwens de beste kans europa te verenigen

vrijdag 19 september 2003 @ 22:48:21 #25
    46305 succubus
    pi_13301851
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Latijn/duits

Het romeinse rijk en in mindere mate het duitse rijk hadden trouwens de beste kans europa te verenigen

helaas zat daar nogal een technologische kloof tussen destijds
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:48:48 #26
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13301861
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:48 schreef succubus het volgende:

[..]

helaas zat daar nogal een technologische kloof tussen destijds

Ik bedoel het derde rijk
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:50:18 #27
    46305 succubus
    pi_13301900
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:48 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik bedoel het derde rijk

misverstand.. maar mwoah in die tijd kun je niet echt spreken van een latijns/romeins rijk vind ik eigenlijk.
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:55:05 #28
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13302029
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:50 schreef succubus het volgende:

[..]

misverstand.. maar mwoah in die tijd kun je niet echt spreken van een latijns/romeins rijk vind ik eigenlijk.

ik spreek vergelijkend, beiden hadden de kans europa te verenigen
    pi_13302118
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:55 schreef Graveland het volgende:

[..]

ik spreek vergelijkend, beiden hadden de kans europa te verenigen

Yep, maar omdat zij die landen hadden veroverd, en die landen hun wil hadden opgelegd. En dat is niet wat men nu wil, alle landen moeten iets te zeggen hebben wat problemen gaat opleveren omdat niet alle landen het over alles eens zijn.
      vrijdag 19 september 2003 @ 23:00:28 #30
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13302145
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:59 schreef Globalist het volgende:

[..]

Yep, maar omdat zij die landen hadden veroverd, en die landen hun wil hadden opgelegd. En dat is niet wat men nu wil, alle landen moeten iets te zeggen hebben wat problemen gaat opleveren omdat niet alle landen het over alles eens zijn.

Frankrijk was Frankrijk niet geweest als er geen dingen veroverd waren, om maar een voorbeeld te noemen (revolutie)
    Eenheid is meestal slechts te verkrijgen door macht
    pi_13302244
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:42 schreef Globalist het volgende:

[..]

Tsja, maar wie bepaald of de VS juist handelde?
    Een anti-VS politiek is niet altijd de juiste.

Wellicht, maar een kritische kijk is altijd een goede zaak.

Europa hoeft ook niet altijd anti-VS te zijn, maar alleen in de situaties waarin de belangen van Amerika niet overeen komen met de belangen van de EU. Maar dat is helaas steeds vaker het geval.

Ars longa, vita brevis
    pi_13302697
    quote:
    Dat denk ik iig.

Wat denken jullie?
    Wat ik over jouw intellectuele vermogens denk zeggen zou me waarschijnlijk een ban opleveren.
      vrijdag 19 september 2003 @ 23:21:50 #33
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13302736
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat ik over jouw intellectuele vermogens denk zeggen zou me waarschijnlijk een ban opleveren.

tis iig redelijk...interessant wat ie over de wereldeconomie denkt
    wat zijn eigenlijk je standpunten op milieuvlak Globalist?
    pi_13303105
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zeg maar, en keep dreaming in een utopische sociale wereld.
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 23:21 schreef Graveland het volgende:
    tis iig redelijk...interessant wat ie over de wereldeconomie denkt
    wat zijn eigenlijk je standpunten op milieuvlak Globalist?
    Ik ben voor het beschermen van grote natuurgebieden (of reservaten), maar ik vind niet dat bijvoorbeeld de natuur rondom Rotterdam (en het is in de randstad, en dus heel erg verstedelijk overal) de groei van de stad en vooral de haven te erg in de weg mogen staan. Er moeten natuurlijk wel parken enzo komen, maar het mag geen volledige stop beteken op de uitbreiding.

En ongeveer hetzeflde denk ik over het milieu op de wereld; de regenwouden enzo heel erg beschermen, maar een paar plaatselijke bosjes kappen als bepaalde dingen belangrijker worden.

vrijdag 19 september 2003 @ 23:38:47 #35
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13303181
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 23:36 schreef Globalist het volgende:

Ik ben voor het beschermen van grote natuurgebieden (of reservaten), maar ik vind niet dat bijvoorbeeld de natuur rondom Rotterdam (en het is in de randstad, en dus heel erg verstedelijk overal) de groei van de stad en vooral de haven te erg in de weg mogen staan. Er moeten natuurlijk wel parken enzo komen, maar het mag geen volledige stop beteken op de uitbreiding.

En ongeveer hetzeflde denk ik over het milieu op de wereld; de regenwouden enzo heel erg beschermen, maar een paar plaatselijke bosjes kappen als bepaalde dingen belangrijker worden.

Aha, en besef jij je wel dat er vele miljoenen mensen zo als jij denken, en als iedereen maar "dat ene bosje" weghaalt, en dat in naam van de vooruitgang en winst, is vooruitgang belangrijker dan onze aarde?
    pi_13309627
    quote:
    Dat denk ik iig.

• dat zijn allang geen vijanden meer hoor.
    quote:

• eerder omgekeerd. de kleine landen hebben de macht juist naar zich toegetrokken. als we het eerlijk zouden doen had bijvoorbeeld nederland veel minder te vertellen als nu.
    quote:

• ieder land gaat voor zijn eigenbelang. daar is niets mis mee. de EU moet geen centralistische staat worden, maar een federatie. waar het om gaat is dat je elkaar steunt en aanvult als je toevallig dezelfde belangen hebt.
    dat levert in sommige gevallen wel voordelen op, en in andere gevallen nauwelijks nadelen (ten opzichte van een nederland buiten de EU)
    quote:

• zonder de EU is nederland als handelsland helemaal nergens. we mogen wat goederen doorvoeren naar duitsland, maar zij (dus de EU, waar nederland dan niet in zit) bepalen keihard de prijzen. bovendien is nederland een diensteneconomie. fysieke producten worden hier nauwelijks geproduceerd; 3x raden waar we die allemaal mogen gaan kopen...
    quote:

• Wat denken jullie?
    nederland heeft tientallen jaren de EU als geldkraan gebruikt. pas sinds een jaar of tien zijn we netto betaler aan europa. maar op den duur is dat ook voordeliger voor iedereen.
      zaterdag 20 september 2003 @ 22:08:38 #37
    60783 Europeaan
    The Protector of Europe!
    pi_13322492
    quote:
  • Tja als iedereen zo denkt dan komen we nergens.

Frankrijk is wel het laatse land dat als vijand van EU beschouwd mag worden. De Fransen zijn juist vooruitstrevend voor Europa. Kijk maar naar de Oorlog in Irak zij waren tegen de oorlog in Irak en kwamen daar openlijk voor uit. Meteen werd er van Amerikaanse kant gezegd: Frankrijk en Duitsland zijn niet Europa kijk ook naar andere landen. Ze wilden dus een opspliting.

Frankrijk heeft een goede voorbeeld gegeven tijdens de viering van hun onafhankelijkheidsdag. Er waren niet alleen Franse millitairen bij , maar ook belgische (en volgens mij) ook Duitse en ander Europese. Dit bevordert de samenwerking.

Met Engeland heb je zeker gelijk. Zij vertragen alleen maar het proces. Geen Euro ingevoerd terwijl dat toch belangrijke aspect is voor de eenwording.
    Ik vind dat zij uitgesloten mogen worden. In het verleden zijn zij altijd de heersers geweest en ik denk niet dat zij dat stukje geschiedenis op willen geven.

Landen als Italië en de anderen die tijdens de Oorlog in Irak de VS openlijk steunden en de EU de rug toekeerden. Met zulke landen zou ik oppassen.
    M.b.t Italië komt er ook nog bij dat er daar best wel corruptie is. Dus dat moet ook nog aangepakt worden.

quote:

• Dat zou je voor ieder land kunnen zeggen. Ieder land heeft wel zo zijn belangen bij.
    quote:
  • Het is duidelijk dat NL een handelsland is en DE poort tot Europa. En dat land wil niet bij Europa horen?

Eenheid in verscheidenheid 1. Elke poging die mislukt, vergroot de kans op succes 2. " EUROPA VINDT ALTIJD EEN OPLOSSING of het een goede of een mooie is dat is een 2e, maar EUROPA VINDT EEN OPLOSSING simpelweg omdat het moet"
    pi_13326843
    Voeg daar nog eens aan toe dat Nederland de grootste netto-betaler is (met 2,5 miljard per jaar) en dan weet je of je voor of tegen Europa (in de vorm van de Europese Grondwet) moet stemmen..
    pi_13327260
    quote:
    Op zondag 21 september 2003 01:38 schreef ZeroVince het volgende:
    Voeg daar nog eens aan toe dat Nederland de grootste netto-betaler is (met 2,5 miljard per jaar) en dan weet je of je voor of tegen Europa (in de vorm van de Europese Grondwet) moet stemmen..
    Nog zo'n slimmerik, alsof die 2.5 miljard alles is waar de EU om draait. De hele EU heeft een begroting van 90 miljard, en de winst van de EU zit niet in hoeveel je uit dat potje krijgt, maar in het feit dat je een gezamenlijke markt voor kapitaal, goederen en arbeid hebt.

Om het maar eventjes uit te spellen; Nederlanders zouden een zeer karig leventje moeten lijden zonder de EU. Zo zonder internationale dienstensector, zonder Schiphol als 4e luchthaven van Europa (of dacht je echt dat die 40 miljoen passagiers hier nog heen zouden komen als ze niet mochten doorvliegen naar elders ?) zonder Rotterdam als grootste haven, zonder afzetmarkt voor onze agro-industrie, zonder transportsector.

Ja, die EU daar worden we echt arm van, meteen uitstappen hoor

pi_13328123
    quote:
    Op zondag 21 september 2003 01:38 schreef ZeroVince het volgende:
    ook als je tegen europa/EU bent moet je juist voor stemmen:
    -een lidstaat mag met de nieuwe grondwet uit de unie stappen
    -de unie wordt democratischer, dus je hebt voortaan meer invloed op het beleid (denk bijv. maar aan het zg. 'burgerinitiatief' > 1 miljoen handtekeningen op 450m burgers is genoeg voor een wetsvoorstel)
    -allerlei europese instanties zijn voortaan beter te controleren en aan te pakken.

die 2.5 miljard zijn een investering in onze toekomst en veiligheid. nog altijd een stukkie goedkoper als rechtse projecten zoals de JSF...
    edit: hmmz, lullig voorbeeld want we weten niet eens of hij er ook komt, maar je begrijpt wat ik bedoel

maandag 29 september 2003 @ 22:08:29 #41
    69393 JB80
    Tellende Kraai
    pi_13532080
    Gunhead, je bent een man naar mijn hart.

Lees ook eens dit artikel, als je het nog niet kende: http://www.free-europe.org/fe-dutch/index.html?url=/eu/dutch.php?itemid=68

Voor de andere geïntresseerden over Europa, http://www.free-europe.org .

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
      maandag 29 september 2003 @ 22:19:41 #42
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_13532410
    Ik ben tegen Europa als 1 staat, maar waar nodig moet goed samengewerkt worden. Er zijn nu eenmaal zaken in Nederland waar geen verandering in moet komen. Onze tolerante politiek tov persoonlijke rechten enzo is geweldig, maar wordt door andere landen niet echt gewaardeerd. Daar komt bij dat we economisch zeer stabiel zijn en wij waarschijnlijk niet onderdeel uit willen maken van een grotere instabielere economie (daarom ben ik ook tegen verdere globalisatie, het zorgt voor hele grillige economische structuren).

We kunnen wel zorgen voor een samenhangend politienetwerk, voor meer research door samen te werken bij grote projecten, en bijvoorbeeld 1 groot defensieapparaat in te stellen (de NAVO is niks meer waard) dat onafhankelijk is van dat van Amerika.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')