De USA liefhebbers die op dit forum veelvuldig aanwezig zijn zien er nu nog veel heil in maar moeten eens nadenken wat een een echt liberaal land inhoudt. Die vergoeding op die leasebak en die subsidie op je ziekenfondsje kun je dan wel vergeten.
Neem nou R. Guilani, de zogenaamd 'heldhaftige buergervader van New York'. Dankzij hem liggen in New York duizenden kinderen te crepeeren omdat die heldhaftige klootzak de vergoeding voor kindergeneeskunde heeft afgeschaft. Jah, dames en heren, u hoort het goed: KINDERgeneeskunde.
Liberalen willen een eind maken aan elke vorm van overheidshulp. Als we over tien jaar niet individueel bulken in het geld, gaan wij en onze kinderen kapot door de gheschifte plannen van geschifte lieden die denken dat het liberalisme het paradijs is.
Liberalisme=de dood voor nederland!
Optiefen met de parasieten, armoede zal worden opgevangne door de kerk.. die heeft toch geld zat.
quote:Vanaf januari zijn de leasebakhouders ander heel fors in het voordeel...
Op vrijdag 19 september 2003 21:30 schreef _o_ het volgende:
wat voor vergoeding op een lease-auto?daar moet je alleen voor betalen hoor ....
quote:Ja, we halen alleen de bijtelling omlaag van 25 naar 20% en laten het gat dat ontstaat betalen door de mensen die het van reiskostenvergoeding moeten hebben
Op vrijdag 19 september 2003 21:30 schreef _o_ het volgende:
wat voor vergoeding op een lease-auto?daar moet je alleen voor betalen hoor ....
quote:je zou het ook het stimuleren van alternatieve vervoermiddelen voor mensen die dicht bij huis wonen kunnen noemen
Op vrijdag 19 september 2003 21:32 schreef plato242 het volgende:[..]
Vanaf januari zijn de leasebakhouders ander heel fors in het voordeel...
quote:Dus alleen de leasebak zit je dwars?
Op vrijdag 19 september 2003 21:32 schreef plato242 het volgende:[..]
Vanaf januari zijn de leasebakhouders ander heel fors in het voordeel...
quote:Mn beste, goed als parasieten weggaan. Alleen, wat ga JIJ eigenlijk doen als je zoontje van vier kanker krijgt, en JIJ dat NIET kunt betalen omdat de liberale regering de ziektenkostenverzekering heeft afgeschaft?
Op vrijdag 19 september 2003 21:31 schreef Vampier het volgende:
Och plato eindelijk is een ieder verantwoordelijk voor zijn acites en daden... en is het einde van de verzorgingsstaat voorbij.Optiefen met de parasieten, armoede zal worden opgevangne door de kerk.. die heeft toch geld zat.
Daar ben ik dan benieuwd naar.
quote:Eh...JA!
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef Kapmes het volgende:
Met andere woorden: Mensen moeten beter worden ingelicht over het Hoe & Wat in de politiek, zodat men over 4 en 8 jaar niet hersenloos gaat stemmen op mooie praatjesmakers of als kuddedieren de andere mensen volgen, maar hun hersenen gebruiken en zich goed laten inlochten bij het maken van een verstandige keus (hijghijg!)...
quote:De lease-regeling en reiskostenafbraak zijn slechts symptomen van de ziekte die Balkenende II heet...
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef Greyfox het volgende:[..]
Dus alleen de leasebak zit je dwars?
ha ha ha
quote:Wat een bullsh*t.
Op vrijdag 19 september 2003 21:32 schreef Meneer_Aart het volgende:
Nogal kort door de bocht, maar inderdaad, het lijkt erop dat dit kabinet de weg richting het Amerikaanse model verzorgingsstaat inslaat... En dat is redelijk verontrustend.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 21:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ietwat kort door de bocht, doch met een kern van waarheid.
quote:Nieuws niet gevolgd de laatste tijd? Uitkleden ziekenfonds, afschieten VUT, maar wel lekker de OZB veranderen ten voordele van de huzenbezitters.
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wat een bullsh*t.
Wat gaat er precies van de verzorgingsstaat af dan?
En graag beargumenteren.
quote:Mijn god, lees je wel eens een krant? Of zo?
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wat een bullsh*t.
Wat gaat er precies van de verzorgingsstaat af dan?
En graag beargumenteren.
Lieve liberalen, keg mij dat nou eens uit. Vertel eens, BUSHLIEFHEBBERS, hoe gaan jullie het eigenlijk redden als het hier ECHT usa wordt. Of zijn jullie echt zo rijk dat je nooit meer in de problemen komt?
quote:pffff, het zit wel heel hoog he?
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
De lease-regeling en reiskostenafbraak zijn slechts symptomen van de ziekte die Balkenende II heet...
Maareh, die reiskosten zijn alleen maar verlaagd naar de kosten die het werkelijk zijn.
Mensen verdienden op die absurde vergoeding van 30 cent (ofzo).
Dat is ook niet de bedoeling.
quote:Dat bedoel ik dus precies!
Op vrijdag 19 september 2003 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Nieuws niet gevolgd de laatste tijd? Uitkleden ziekenfonds, afschieten VUT, maar wel lekker de OZB veranderen ten voordele van de huzenbezitters.
*zucht*
nederland is daar gelukkig wat te links voor..
quote:Tuurlijk. Mijn auto kost 30 cent per kilometer
Op vrijdag 19 september 2003 21:36 schreef Greyfox het volgende:[..]
pffff, het zit wel heel hoog he?
Maareh, die reiskosten zijn alleen maar verlaagd naar de kosten die het werkelijk zijn.
Mensen verdienden op die absurde vergoeding van 30 cent (ofzo).
Dat is ook niet de bedoeling.
En dan nog. Wat wil je dan? mensen lekker in het toch al totaal ineffectieve OV? Zodat half Nederland te laat op zijn werk komt? Nee, dat zal de economie er bovenop helpen..
quote:Het lijkt immers nooit goed en men zeikt altijd. We hebben Paars gehad, nu dus dit en als links aan de macht was geweest was er ook gezeik. Men moet gewoon accepteren zo het is zoals het is. Tijdens die hele campagne zijn die punten langsgeweest over bezuinigingen en weet je ook heel goed dat onze portemonnee dunner wordt en de kwaliteit van het leven minder. Het komt heus wel goed allemaal...
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef plato242 het volgende:[..]
Eh...JA!
quote:Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
Op vrijdag 19 september 2003 21:36 schreef plato242 het volgende:
Ja ik ga hier niet de hele troonrede opnieuw plaatsen, greyfox...
quote:De regering kan geen geld bijdrukken (kan wel maar loopt inflatie weer op). Er zijn teveel mensen, en er is te weinig geld.
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef plato242 het volgende:[..]
Mn beste, goed als parasieten weggaan. Alleen, wat ga JIJ eigenlijk doen als je zoontje van vier kanker krijgt, en JIJ dat NIET kunt betalen omdat de liberale regering de ziektenkostenverzekering heeft afgeschaft?
Al heb je een miljard, geld kan kanker niet genezen.
quote:Ik woon al in die samenleving... je krijgt dan verschillende soorten ziekenhuizen.... waar het op neerkomt is dat de ziektekosten enorm zullen stijgen omdat je ook voor die ander betaald. (zoals in de US al gebeurd)
Mn beste, goed als parasieten weggaan. Alleen, wat ga JIJ eigenlijk doen als je zoontje van vier kanker krijgt, en JIJ dat NIET kunt betalen omdat de liberale regering de ziektenkostenverzekering heeft afgeschaft?
last but not least: afschaffen GEHANDICAPTENVERVOER. Lijkt mij vrij duidelijk...
quote:Ik niet, ik ken teveel parasieten die niet willen werken.
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
quote:Weer een poging: wat kost jouw auto dan wel per km?
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Tuurlijk. Mijn auto kost 30 cent per kilometer
Of je hebt geen idee wat je auto kost natuurlijk, dan LIJKT 30 eurocent een verwaarloosbaar bedrag.
quote:Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Op vrijdag 19 september 2003 21:38 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Al heb je een miljard, geld kan kanker niet genezen.
quote:Twee dingen:
Op vrijdag 19 september 2003 21:39 schreef plato242 het volgende:
Bijbetaling ziekenfonds: de staat geeft dus minder als je ziek wordt
Bijbetaling recepten: dito
anscherpen WAO regeling: als je ziek bent moet je toch doorwerken. De staat verzorgt je dus alleen als je 100% ziek bent.
Solliciteren na 55: De staat helpt je niet tot je 65stelast but not least: afschaffen GEHANDICAPTENVERVOER. Lijkt mij vrij duidelijk...
2) Mensen die hard getroffen worden worden ook gecompenseerd.
Al moet ik toegeven dat ik dat van dat gehandicaptenvervoer wel een wat rare maatregel vind.
quote:Ziekenfonds?, ik ben particulier verzekerd. En dan nog kan het geen kanker genezen.
Op vrijdag 19 september 2003 21:41 schreef plato242 het volgende:[..]
Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Maar blijf maar lekker ontkennen, op eend ag zal het je beurt zijn. Tot die tijd: WLTERUSTEN RECHTS NEDERLAND! HET GAAT U GOED ZOLANG U NOG GELD HEBT!
Als het geld op is niet bij mensen gaan aankloppen he? U wilt immers geen PARASIET zijn...
quote:Waarom lieg je vierkant?
Op vrijdag 19 september 2003 21:28 schreef plato242 het volgende:
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.
Beargumentatie:
- Het kabinet trekt structureel 100 miljoen Euro uit voor extra kinderopvang.
- Comissie tabaksblad wordt aangenomen door het kabinet om exorbitante beloningen in het bedrijfsleven tegen te gaan.
- Basiszorgverzekering voor iederen.
- Wachtlijsten worden korter.
- Nederland heeft nog steeds één van de riantste sociale stelsels van de wereld, zo niet beste.
- Het kabinet probeert op lange termijn de economie te stimuleren, dus dat betekent minder armoede
Dus wtf lul je slet?
Goedzo meneer plato. Na enig objectief uitleg kom je er wel.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 19-09-2003 22:14]
quote:Daarom is het bedrijfsleven (farmaceutische industrie) hard bezig een middel tegen kanker te vinden.
Op vrijdag 19 september 2003 21:44 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Ziekenfonds?, ik ben particulier verzekerd. En dan nog kan het geen kanker genezen.
quote:Weet je wanneer Nederland naar de klote gaat. Als sociale zekerheid niet meer betaalbaar is.
plato: Nederland naar de klote!
quote:Jezus jij bent nog verder van de realiteit verwijdert dan ik dacht.
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.De USA liefhebbers die op dit forum veelvuldig aanwezig zijn zien er nu nog veel heil in maar moeten eens nadenken wat een een echt liberaal land inhoudt. Die vergoeding op die leasebak en die subsidie op je ziekenfondsje kun je dan wel vergeten.
Neem nou R. Guilani, de zogenaamd 'heldhaftige buergervader van New York'. Dankzij hem liggen in New York duizenden kinderen te crepeeren omdat die heldhaftige klootzak de vergoeding voor kindergeneeskunde heeft afgeschaft. Jah, dames en heren, u hoort het goed: KINDERgeneeskunde.
Liberalen willen een eind maken aan elke vorm van overheidshulp. Als we over tien jaar niet individueel bulken in het geld, gaan wij en onze kinderen kapot door de gheschifte plannen van geschifte lieden die denken dat het liberalisme het paradijs is.Liberalisme=de dood voor nederland!
Rook er nog 1 joh .
quote:Man man man wat zielig
Op vrijdag 19 september 2003 21:36 schreef plato242 het volgende:
Maar serieus, ik ben echt ZO beneiwud hoe die liberalen gaan reageren als ze zelf HULP nodig hebben!
Ik ben zo beniwud hoe die PRO-AMERIKA freaks hier gaan reageren als er geen dokter meer voor ze is, als ze geen uitkering meer krijgen omdat ze door een ongeval niet meer kunnen werken, als ze zieke familieleden hebben die geen thuiszorg meer krijgen.Lieve liberalen, keg mij dat nou eens uit. Vertel eens, BUSHLIEFHEBBERS, hoe gaan jullie het eigenlijk redden als het hier ECHT usa wordt. Of zijn jullie echt zo rijk dat je nooit meer in de problemen komt?
En het ziekenfonds wordt afgeschaft en medicijnen worden door de staat gemaakt
Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet naar een Amerikaans model toe wil. Wel vind ik het nodig dat we ons stelsel van sociale zekerheid hervormen zodat het ook in de toekomst draagbaar blijft.
Ik moet toegeven dat we iets meer richting een Amerikaans stelsel gaan. We worden echter _geen_ Amerikaans stelsel. Misschien heb je net netwerk gekeken. Hierin was Minister Aart Jan de Geus te gast. Hij gaf de visie van het kabinet.
Het kabinet staat voor een sociaal en solide sociaal stelsel. Het probleem met ons stelsel is dat het wel sociaal is maar niet solide. Je kan het met een huis vergelijken. Het huis bied iedereen een dak (sociaal) toch begint het steeds meer te lekken, het lekker zal steeds erger worden (vergrijzing). Waar het kabinet nu voor zorgt is dat het huis een stevig dak blijft houden (sociaal) en toch alle lekken gedicht worden (solide).
Wat een ander doel van dit kabinet is, is om de mensen meer te stimuleren om werk te zoeken. Als je een uitkering krijgt, moet je je inzetten voor werk, ook al past dat op dat moment even niet bij je. Het is belangrijk dat we sociale stelsel zo inrichten dat mensen niet gestimuleerd worden om b.v. in de bijstand te blijven zitten.
Je vergelijking naar de lease regeling vind ik niet terecht. Zoals je weet was er eerst een regeling die voorzag in het lease-auto gebruik. Daarna is regelgeving in gevoerd die niet bleek te werken. Het papierwerk werd gewoon te veel. Het kabinet heeft nu besloten om een nieuwe regeling in te voeren. Deze regeling is vrijwel gelijk aan de eerste regeling. Netto zijn de lease auto rijders een aantal jaren benadeeld en is de nieuwe wetgeving weer terug naar het normale niveau.
p.s. Gebruik aub geen hoofdletters voor hele zinsgedeeltes. Als je woorden wil benadrukken doe dat dan door middel van _abc_
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 19-09-2003 22:35]
quote:Je komt een beetje emotioneel over
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.De USA liefhebbers die op dit forum veelvuldig aanwezig zijn zien er nu nog veel heil in maar moeten eens nadenken wat een een echt liberaal land inhoudt. Die vergoeding op die leasebak en die subsidie op je ziekenfondsje kun je dan wel vergeten.
Liberalen willen een eind maken aan elke vorm van overheidshulp. Als we over tien jaar niet individueel bulken in het geld, gaan wij en onze kinderen kapot door de gheschifte plannen van geschifte lieden die denken dat het liberalisme het paradijs is.Liberalisme=de dood voor nederland!
quote:Ben ik het, of begint het Linkse tegengeluid op het Fok! forum de laatste tijd te groeien?
* motown juicht dat alleen maar toe.
Welcome aboard!
quote:Gewoon indoctrineren die handel omdat een andere mening / visie / ideologie dan de jouwe geen optie is zeker?
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef Kapmes het volgende:
Met andere woorden: Mensen moeten beter worden ingelicht over het Hoe & Wat in de politiek, zodat men over 4 en 8 jaar niet hersenloos gaat stemmen op mooie praatjesmakers of als kuddedieren de andere mensen volgen, maar hun hersenen gebruiken en zich goed laten inlochten bij het maken van een verstandige keus (hijghijg!)...
quote:jij loopt morgen vast mee ...
quote:Erm.. de overheid heeft geen plannen om het ziekenfonds te stoppen. De overheid heeft de intentie om ons sociale stelsel op de lange termijn betaalbaar te houden. En gezien de hoeveelheid medicijnen die jij nodig hebt is dat maar goed ook
Op vrijdag 19 september 2003 21:41 schreef plato242 het volgende:[..]
Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Maar blijf maar lekker ontkennen, op eend ag zal het je beurt zijn. Tot die tijd: WLTERUSTEN RECHTS NEDERLAND! HET GAAT U GOED ZOLANG U NOG GELD HEBT!
Als het geld op is niet bij mensen gaan aankloppen he? U wilt immers geen PARASIET zijn...
*: sorry, 't kon niet achterwege blijven
quote:Niemand. Hervormen en afschaffen zijn ook 2 heel verschillende zaken. Ik mag toch hopen dat er niemand is die dat gaat ontkennen.
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
quote:Er kan nog wel 1 pil van Drion af hoor Sickie.
Op vrijdag 19 september 2003 22:34 schreef Sickie het volgende:[..]
Je komt een beetje emotioneel over
. Verder maak je wel erg duidelijk totaal geen verstand van zaken te hebben
. Morgen is een speciale demonstratie precies voor mensen zoals jij. Veel plezier
.
quote:Het wordt slechts a-socialistischer en dat lijkt me een heel goede zaak.
Op vrijdag 19 september 2003 22:41 schreef tvlxd het volgende:
De verzorginsstaat wordt hervormd. Vele dingen kosten meer, dat gaat logischerwijs de armeren meer kosten, en dus is het a-socialer aan 't worden. Dat zegt natuurlijk niets over de noodzaak tot verandering, maar die is er mijns inziens niet.
quote:Duitsland, Frankrijk, enz (heel europa) zien ook die noodzaak van hervorming, hoezo zie jij die dan niet?
Op vrijdag 19 september 2003 22:41 schreef tvlxd het volgende:
De verzorginsstaat wordt hervormd. Vele dingen kosten meer, dat gaat logischerwijs de armeren meer kosten, en dus is het a-socialer aan 't worden. Dat zegt natuurlijk niets over de noodzaak tot verandering, maar die is er mijns inziens niet.
quote:Ik vind vergelijkingen nooit goed. Ik vind het niet goed, omdat ik niet achter de bezuinigingen sta, waar deze hervorming uit ontspringt.
Op vrijdag 19 september 2003 22:45 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Duitsland, Frankrijk, enz (heel europa) zien ook die noodzaak van hervorming, hoezo zie jij die dan niet?
quote:Mjah, vergelijkingen zijn zeker nooit goed als ze niet opleveren wat jij wilt zien. Lijkt me duidelijk. Vraagje, hoe wil jij het systeem houdbaar en gezond maken?
Op vrijdag 19 september 2003 22:46 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik vind vergelijkingen nooit goed. Ik vind het niet goed, omdat ik niet achter de bezuinigingen sta, waar deze hervorming uit ontspringt.
quote:Hoezo niet? Vergelijkingen zijn altijd relevant, zeker Nederland- rest van EU vergelijkingen.
Op vrijdag 19 september 2003 22:46 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik vind vergelijkingen nooit goed. Ik vind het niet goed, omdat ik niet achter de bezuinigingen sta, waar deze hervorming uit ontspringt.
Als we ook in de toekomst verzekerd willen zijn van betaalbare sociale wetgeving, dan moeten we toch echt hervormen. De coalitie hervormt echt niet zo streng. Ik weet dat Jan het tegendeel beweert, maar probeer ook eens te kijken naar de andere kant.
De netwerk aflevering van vanavond was een goede schetsing van de visie van het kabinet. Misschien kan je de aflevering nog ergens downloaden.
Wat Jan voorstelt is om de staatsschuld verder te laten oplopen om zo het huidige sociale stelsel te betalen. Ik ben er echter niet voor om de volgende generatie met schulden op te zadelen. We moeten een goede balans vinden. De balans ligt bij een goed sociaal stelsel, weinig staatsschuld, etc. Dit is het beleid van het huidige kabinet.
quote:..dus gewoon omdat we te sociaal zijn.
Europa en in het bijzonder Nederland, zoekt haar heil in kostenreducties en bezuinigingen en richt zich daarmee meer op de aanbodzijde. Dat verschil in beleid tussen de economische blokken is te verklaren. Ten eerste is de Amerikaanse economie veel flexibeler, met name met betrekking tot de arbeidsmarkt.
Dat betekent dat aanpassingen in de loonkosten via de markt verlopen. Verslechterende economische omstandigheden leiden direct tot ontslag en beperking van de salarisstijging. Mede daarom is de arbeidsproductiviteit in de VS hoog. In Europa verlopen de aanpassingsmechanismen van de arbeidsmarkt meer via politieke en sociale processen.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:53 schreef Sickie het volgende:
Mjah, vergelijkingen zijn zeker nooit goed als ze niet opleveren wat jij wilt zien. Lijkt me duidelijk.
quote:Is het ongezond (aan het worden?). Ik ben niet in to de gezondheidszorg, dat geef ik toe*, maar deze hervormingen zijn een gevolg van de bezuinigingen en niet van het b4esef van ongezondheid in de zorg.
Vraagje, hoe wil jij het systeem houdbaar en gezond maken?
*: ziet in mij klootjesvolk op dit gebied
quote:Unacceptable!
Op vrijdag 19 september 2003 22:38 schreef tvlxd het volgende:
Inderdaad, de bierprijs blijft maar stijgen*!
quote:Probeer gewoon eens objectief te kijken naar bijvoorbeeld iemand als de Geus. Wat hij uitlegt (regeringsbeleid) zijn hele redelijke plannen.
Op vrijdag 19 september 2003 23:00 schreef tvlxd het volgende:
Om even de eventuele misverstanden weg te halen: Ik vind vergelijkingen wel goed, hoor. Nooit Goed, slaat nergens op, maar zorg wel voor geode vergelijkingen. Duitsland, Frankrijk, rest van Europa, so? Veel verschillen en zélfs anderen kunnen het waarachtig fout hebben.
Nu heb ik altijd geleerd dat verantwoording niet kan bestaan zonder vrijheid. En vrijheid geef je mensen door ze zorg, onderwijs en gewoon basic zekerheid te geven. Blijkbaar is dat fout. Je moet mensen juist hun zekerheid ontnemen, hun vrijheid ontnemen, want dan maak je ze pas verantwoordelijk. Die hele generatie die na de oorlog heeft geknokt voor een stukje verzorging en gevoel van veiligheid zag het gewoon verkeerd. Nee, neo-liberale idealen maken betere mensen en een gelukkige samenleving, voor allemaal...
quote:Waar heb je het over. De basis zekerheid van zorg en onderwijs blijft gewoon.
Op vrijdag 19 september 2003 23:40 schreef Bridell het volgende:
Vrijheid, ja diezelfde vrijheid waarvan sommige partijen claimen dat het hun ideaal is, wordt straks helemaal afhankelijk van hoeveel geld je hebt. Raak je je baan kwijt, raak je invalide, overspannen of gewoon oud bestaat er geen vrijheid meer voor je. Ja de vrijheid om je laatste centen uit te geven aan medicijnen en de vrijheid om maar niet meer naar de tandarts te gaan. En vooral verantwoordelijk moet je zijn, voor jezelf, want maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid is afgeschaft. Niemand hoeft zich meer ongemakkelijk te voelen over de ellende van een ander want alles is tot eigen verantwoording verheven. Ruim baan voor de bentley's.Nu heb ik altijd geleerd dat verantwoording niet kan bestaan zonder vrijheid. En vrijheid geef je mensen door ze zorg, onderwijs en gewoon basic zekerheid te geven. Blijkbaar is dat fout. Je moet mensen juist hun zekerheid ontnemen, hun vrijheid ontnemen, want dan maak je ze pas verantwoordelijk. Die hele generatie die na de oorlog heeft geknokt voor een stukje verzorging en gevoel van veiligheid zag het gewoon verkeerd. Nee, neo-liberale idealen maken betere mensen en een gelukkige samenleving, voor allemaal...
quote:Je zegt dus dat moderne liberalen bepaalde standpunten van klassiek liberalen overnemen?
Op vrijdag 19 september 2003 23:40 schreef Bridell het volgende:
-snip-
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 19-09-2003 23:57]
quote:Beste kerel, praat niet zo'n ontzettende onzin. Ik wil de situatie wanneer SP en GL aan de macht zouden zijn niet ophemelen, maar behalve dat het belachelijk is, is het ook nog eens zo, dat het een USSR taferelen worden.
Op vrijdag 19 september 2003 23:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee de SP dan, dan hebben we over 10 jaar USSR tafferelen. En met groenlinks zitten we dan allemaal in boomhutten. Ik kies toch nog liever voor een land als de VS, mocht het ooit zover komen.
quote:Net zo'n onzin als een complete verdwijning van de verzorgingsstaat na 10 jaar VVD.
Op vrijdag 19 september 2003 23:55 schreef tvlxd het volgende:[..]
Beste kerel, praat niet zo'n ontzettende onzin. Ik wil de situatie wanneer SP en GL aan de macht zouden zijn niet ophemelen, maar behalve dat het belachelijk is, is het ook nog eens zo, dat het een USSR taferelen worden.
quote:Ja de zekerheid dat als je godverhoed kanker krijgt en toevallig niet boven-modaal verdiend, je straks naast je ziekte mag tobben over hoe je de rekeningen kunt betalen. Naar de bank mag om een lening af te sluiten. De zekerheid dat je mag hopen dat je gammele ouders niets overkomt want dan mag je jouw drukke baan combineren met hun verzorgen want de thuiszorg komt niet meer. En de zekerheid dat de directeur van de plaatselijke middelbare school meer beschaamde ouders op zijn spreekuur zal krijgen om een regeling voor het schoolgeld te vragen.
Op vrijdag 19 september 2003 23:46 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Waar heb je het over. De basis zekerheid van zorg en onderwijs blijft gewoon.
quote:klopt, maar dat zeg ik toch niet?
Op vrijdag 19 september 2003 23:57 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Net zo'n onzin als een complete verdwijning van de verzorgingsstaat na 10 jaar VVD.
quote:sorry, al de dingen die je opnoemt blijven hetzelfde.
Op vrijdag 19 september 2003 23:57 schreef Bridell het volgende:[..]
Ja de zekerheid dat als je godverhoed kanker krijgt en toevallig niet boven-modaal verdiend, je straks naast je ziekte mag tobben over hoe je de rekeningen kunt betalen. Naar de bank mag om een lening af te sluiten. De zekerheid dat je mag hopen dat je gammele ouders niets overkomt want dan mag je jouw drukke baan combineren met hun verzorgen want de thuiszorg komt niet meer. En de zekerheid dat de directeur van de plaatselijke middelbare school meer beschaamde ouders op zijn spreekuur zal krijgen om een regeling voor het schoolgeld te vragen.
quote:Dat is je weerwoord? Twee keer een nietszeggende reply plaatsen? Nee erg sterk!
Op zaterdag 20 september 2003 00:03 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
sorry, al de dingen die je opnoemt blijven hetzelfde.
Zeg dan gewoon niks.
De VVD wilde altijd al van het solidariteitsprincipe af, nou dat is met deze een behoorlijk stuk dichterbij gekomen. Chapeau.
quote:Maar klopt dit?
Op zaterdag 20 september 2003 00:10 schreef Bridell het volgende:[..]
-snip-
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 23:47 schreef Globalist het volgende:
Je zegt dus dat moderne liberalen bepaalde standpunten van klassiek liberalen overnemen?
quote:Ach hij doet maar, ik ga nieuwe schaatsen kopen
Op vrijdag 19 september 2003 22:37 schreef Koos Voos het volgende:
jij loopt morgen vast mee ...
'geld kan ook geen kanker genezen en in amerika doet de politie tenminste iets.'
Right.
Dat is ook de oplossing namelijk, de politie die zoveel mogelijk zwarten en junks doodschiet. Daar wordt je land pas veilig van.
Maar ik heb behalve het argument dat geld geen kanker geneest nog niemand gehoord die mij kan vertellen hoe de zorg, als je kanker hebt wat ongeneeslijk is heb je toch nog zorg nodig, betaald gaat worden als er geen hulp meer van de overheid is. Rechtsen moeten eens uitleggen waarom zij denken dat zij 'met hun eigen verantwoordelijkheid' over tien jaar voldoende geld denken te hebben om hun individuele problemen te betalen.
quote:Man man man wat een valse retoriek en Marijnissen-gebrulboei weer. Het ziekenfonds wordt helemaal niet afgschafd, terminale ziektes blijven gewoon betaald worden door verzekerinsgmaatschappijen/sociale verzekeringsbanken. Je huilt, je blaat dat dit kabinet al die zaken gewoon afschaft terwijl er alleen een paar aanpassingen gedaan worden, die notabene ernstig zieken en chronisch zieken ontziet (er is gister besloten een plafond aan de eigen bijdrage toe te kennen), die gewoon nodig zijn om de sociale zekerheden, zij het iets uitgekleed, ook voor jouw kinderen over 20 jaar betaalbaar te houden. Als er nu niets gebeurt en er wordt doorgekwakkeld zoals er jaren gedaan is, dan is de geldpot dus echt leeg over 20 jaar en dan krijg je idd de toestanden zoals jij ze schetst, wegens simpel geldgebrek.
Op zaterdag 20 september 2003 10:06 schreef plato242 het volgende:
Goh, boeiende replys wel van die rechtse types...'geld kan ook geen kanker genezen en in amerika doet de politie tenminste iets.'
Right.
Dat is ook de oplossing namelijk, de politie die zoveel mogelijk zwarten en junks doodschiet. Daar wordt je land pas veilig van.
Maar ik heb behalve het argument dat geld geen kanker geneest nog niemand gehoord die mij kan vertellen hoe de zorg, als je kanker hebt wat ongeneeslijk is heb je toch nog zorg nodig, betaald gaat worden als er geen hulp meer van de overheid is. Rechtsen moeten eens uitleggen waarom zij denken dat zij 'met hun eigen verantwoordelijkheid' over tien jaar voldoende geld denken te hebben om hun individuele problemen te betalen.
Maar goed, je wil het toch niet horen en ik weet zeker dat je niet eens de begroting goed gelezen hebt voordat je hier begon te tetteren. Geloof vooral je eigen sprookjes en maak nog een tekening met Balkenende en Zalm met duivelsoortjes.
quote:Wauw! Wat een knieval. Een plafond van 100 Euro. Je zal maar in de WAO zitten, voor 70% afgekeurd, voor 30% arbeidsgeschikt, dus je moet gaan werken, want je wordt gekort, maar niemand neemt iemand aan die maar 30% geschikt is, dus je inkomen keldert nog verder. Je taxi- en ander vervoer wordt duurder of verdwijnt, je mag gaan bijdragen aan je eigen medicijnen (Ik vond de opmerking van JP ook zo mooi: Ja, dan merken mensen hoe duur de zorg is. Alsof mensen ervoor kiezen ziek te worden en zorg nodig te hebben) maar de chronisch zieken worden ontzien, hoor.
Op zaterdag 20 september 2003 10:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
terwijl er alleen een paar aanpassingen gedaan worden, die notabene ernstig zieken en chronisch zieken ontziet (er is gister besloten een plafond aan de eigen bijdrage toe te kennen),
Als je dat echt gelooft, heet je eigenlijk Alice en geloof je nog in Wonderland.
quote:Het is een plafond van 50 of 100 euro PER JAAR. Dat zijn dus geen schrikbarende bedragen. En ik daag je uit een ander land te vinden waar betere voorzieningen zijn, ook na de aanpassingen. Het is gewoon zo dat een aantal te riante voorzieningen niet meer te betalen zijn, en er daarom pas op de plaats gemaakt moet worden.
Op zaterdag 20 september 2003 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Wauw! Wat een knieval. Een plafond van 100 Euro. Je zal maar in de WAO zitten, voor 70% afgekeurd, voor 30% arbeidsgeschikt, dus je moet gaan werken, want je wordt gekort, maar niemand neemt iemand aan die maar 30% geschikt is, dus je inkomen keldert nog verder. Je taxi- en ander vervoer wordt duurder of verdwijnt, je mag gaan bijdragen aan je eigen medicijnen (Ik vond de opmerking van JP ook zo mooi: Ja, dan merken mensen hoe duur de zorg is. Alsof mensen ervoor kiezen ziek te worden en zorg nodig te hebben) maar de chronisch zieken worden ontzien, hoor.
Als je dat echt gelooft, heet je eigenlijk Alice en geloof je nog in Wonderland.
quote:Dus omdat andere landen dingen minder goed geregeld hebben, moeten we hier maar goedvinden, dat dingen die hier regel zijn worden aangepast? Vreemde logica hou je er op na. Dan kunnen we ook wel de Sharia invoeren of zo, want ja, dat levert een hoop besparingen op en ach, in andere landen doen ze het ook. Al die misplaatste humaniteit hier...
Op zaterdag 20 september 2003 10:23 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het is een plafond van 50 of 100 euro PER JAAR. Dat zijn dus geen schrikbarende bedragen. En ik daag je uit een ander land te vinden waar betere voorzieningen zijn, ook na de aanpassingen. Het is gewoon zo dat een aantal te riante voorzieningen niet meer te betalen zijn, en er daarom pas op de plaats gemaakt moet worden.
quote:Nee, maar het laat zien dat het misschien onmogelijk is op lange termijn een dergelijk uitgebreid sociaal stelsel te hebben. Het enige andere land dat zo uitgebreid alles betaald, gaat daar nu aan onderdoor (Duitsland).
Op zaterdag 20 september 2003 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Dus omdat andere landen dingen minder goed geregeld hebben, moeten we hier maar goedvinden, dat dingen die hier regel zijn worden aangepast? Vreemde logica hou je er op na. Dan kunnen we ook wel de Sharia invoeren of zo, want ja, dat levert een hoop besparingen op en ach, in andere landen doen ze het ook. Al die misplaatste humaniteit hier...
Ik vind het ook niet leuk dat ik meer moet betalen, maar laten we wel even wel wezen: de rampscenarios van plato242 zijn gewoon onzinnig en brulboeierij. Het ziekenfonds wordt niet afgeschaft, je wordt niet op straat getrapt met ernstige ziektes en de politie schiet niet alle negers dood.
quote:Dat van die negers niet. De rest vind ik tamelijk griezelig dichtbij komen. Ik vrees dat dit nog maar het begin is. Ik vrees dat er een verborgen agenda is, die uitgevoerd gaat worden op het moment dat dit volk murw gebeukt is en geen puf meer heeft voor acties.
Op zaterdag 20 september 2003 10:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik vind het ook niet leuk dat ik meer moet betalen, maar laten we wel even wel wezen: de rampscenarios van plato242 zijn gewoon onzinnig en brulboeierij. Het ziekenfonds wordt niet afgeschaft, je wordt niet op straat getrapt met ernstige ziektes en de politie schiet niet alle negers dood.
quote:Een verborgen agenda! Samenzwering?
Op zaterdag 20 september 2003 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vrees dat er een verborgen agenda is, die uitgevoerd gaat worden op het moment dat dit volk murw gebeukt is en geen puf meer heeft voor acties.
Het Nederlandse sociale stelsel is gewoon duur en inefficient en dus gaat het op de helling. Als je kunt rekenen dan is dat de enige logische conclusie die je kunt trekken.
Maar ik had het toch wel op prijs gesteld als er iets meer aandacht geschonken zou worden aan de efficientie en effectiviteit van het stelsel want volgens mij gaat er, of je er nu veel of weinig geld in steekt, veel geld verloren aan bureaucratisch geneuzel. Het lijkt nu alleen om geld te draaien maar de organisatie eromheen mag ook wel eens kritisch onder de loep genomen worden.
quote:Jij vreest? Je bedoelt Jan vreest ... Al deze 'argumenten' over dat het ziekenfonds wordt afgeschaft, de verzorgingsstaat wordt afgeschaft zijn gewoon leugens.
Op zaterdag 20 september 2003 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Dat van die negers niet. De rest vind ik tamelijk griezelig dichtbij komen. Ik vrees dat dit nog maar het begin is. Ik vrees dat er een verborgen agenda is, die uitgevoerd gaat worden op het moment dat dit volk murw gebeukt is en geen puf meer heeft voor acties.
Pak het programma van de VVD erbij (de partij van de drie die het verste wil gaan) en zoek daar nou eens op dat ze de verzorgingsstaat willen afbreken. Het staat er gewoon niet in
We brijven allemaal recht hebben op een goede gezondheidszorg, ook sociale voorzieningen blijven voor iedereen toegankelijk. Er is echter een groot verschil. De 'nieuwe' sociale voorzieningen zullen betaalbaar zijn.
quote:Hetgeen nu juist het kenmerk is van een verborgen agenda.
Op zaterdag 20 september 2003 10:51 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Het staat er gewoon niet in
quote:Speculeren over verborgen agendas is onzinnig.
Op zaterdag 20 september 2003 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Dat van die negers niet. De rest vind ik tamelijk griezelig dichtbij komen. Ik vrees dat dit nog maar het begin is. Ik vrees dat er een verborgen agenda is, die uitgevoerd gaat worden op het moment dat dit volk murw gebeukt is en geen puf meer heeft voor acties.
quote:Hallo
Op zaterdag 20 september 2003 00:10 schreef Bridell het volgende:[..]
Dat is je weerwoord? Twee keer een nietszeggende reply plaatsen? Nee erg sterk!
Zeg dan gewoon niks.
De VVD wilde altijd al van het solidariteitsprincipe af, nou dat is met deze een behoorlijk stuk dichterbij gekomen. Chapeau.
Geef mij nou eens een bron waar dat staat (een interview, of het partijprogramma) en niet iets waar Jan bij betrokken is ... !
Sorry hoor, maar je helpt alleen maar leugens de wereld in. De VVD is voor een betaalbaar sociaal stelsel. Ze zijn niet voor afbraak.
quote:Ik zeg ook niet dat het zo IS, ik zeg alleen, dat ik het zo voel. Als je ziet met hoeveel gemak al dit gedoe door de Kamer is gekomen, lijkt het me voor de hand liggen, dat de regering gaat denken: Goh, dit gaat zo makkelijk, laten we er nog maar een schepje opgooien, zodat we in 2007 inderdaad op 0% uitkomen.
Op zaterdag 20 september 2003 10:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Speculeren over verborgen agendas is onzinnig.
Het beleid is helder, het is te lezen op iedere regeringssite.
quote:sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Je hele verhaal is gebaseerd op geruchten en leugens. Ik wil best een serieuze discussie met je voeren, maar kom dan gewoon wel met argumenten.
Op zaterdag 20 september 2003 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Hetgeen nu juist het kenmerk is van een verborgen agenda.
De Geus heeft gisteren in netwerk gezegd dat de komende 4 jaar er geen ingrijpende veranderingen meer zulen plaatsvinden in de AOW, WAO en het nieuwe ziektekostestelsel.
quote:En jij gelooft een politicus?
Op zaterdag 20 september 2003 10:58 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De Geus heeft gisteren in netwerk gezegd dat de komende 4 jaar er geen ingrijpende veranderingen meer zulen plaatsvinden in de AOW, WAO en het nieuwe ziektekostestelsel.
Wel eens meneer Bush seniro gehoord?
"Read my lips! No new taxes!"
En wat kwamen er?
Alsof een minister dat in zijn eentje kan bepalen. Als Zalm volgend jaar roept dat er weer 4 miljard af moet, gaat er weer 4 miljard af. En dat gaat ook bij SoZaWe dan gebeuren.
quote:echt, de regering denk zo niet. De regering wil een beter land (ja, ik weet dat dit niet is wat Jan zegt). Het kan zo op je overkomen dat de regering alleen de zwakkeren pakt, maar ook ik moet er op inleveren (ik ben eigenlijk niet zo heel rijk, maar ook de rijken moet er op inleveren, echt).
Op zaterdag 20 september 2003 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat het zo IS, ik zeg alleen, dat ik het zo voel. Als je ziet met hoeveel gemak al dit gedoe door de Kamer is gekomen, lijkt het me voor de hand liggen, dat de regering gaat denken: Goh, dit gaat zo makkelijk, laten we er nog maar een schepje opgooien, zodat we in 2007 inderdaad op 0% uitkomen.
Probeer objectief te kijken. Er is geen hidden agenda. Ze maken het nederlandse sociale stelsel alleen weer betaalbaar. Er is natuurlijk een alternatief. Jan stelt voor om de staatsschuld te laten oplopen om zo het huidige stelsel te kunnen blijven betalen. Maar ik denk dat ook jij inziet dat niet de goede weg is.
quote:Geen verborgen agenda, het gaat gewoon steeds verder. En lukt het een even niet, geen probleem, intussen zijn negen andere wijzigingen erdoor. Hell, laat mensen maar zeuren om een aspect, leidt de aandacht fijn af.
Op zaterdag 20 september 2003 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:Ik vrees dat dit nog maar het begin is. Ik vrees dat er een verborgen agenda is, die uitgevoerd gaat worden op het moment dat dit volk murw gebeukt is en geen puf meer heeft voor acties.
Solidariteit kennen deze mensen niet, geen werkelijk empatisch gevoel (mensen die een deel van hun inkomen afstaan zoals bij de SP zijn gek in hun ogen) en ze zien afdragen aan een sociaal stelsel als een soort diefstal.
Als mensen verwijten maken over zelfverrijking aan de top wordt dat gezien als afgunst en jaloezie. Geen flauw benul dat mensen werkelijk verontwaardigd zijn, niet vanuit afgunst maar vanuit sociale bewogenheid, omdat ze tegelijkertijd hun buurman of de bejaarde verderop ieder dubbeltje moeten zien omdraaien.
In mijn opinie is er geen houden meer aan en het gaat inderdaad nog veel erger worden. Pas dan gaat de slinger van de klok weer de andere kant op. De mensen zullen het eerst aan de lijfe moeten ervaren wat het is om in zo'n private wereld te leven.
nur wenn die Leidensdruck steigt...
quote:Misschien moet je je instelling over het kabinet veranderen.
Op zaterdag 20 september 2003 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
En jij gelooft een politicus?
Wel eens meneer Bush seniro gehoord?
"Read my lips! No new taxes!"
En wat kwamen er?
Alsof een minister dat in zijn eentje kan bepalen. Als Zalm volgend jaar roept dat er weer 4 miljard af moet, gaat er weer 4 miljard af. En dat gaat ook bij SoZaWe dan gebeuren.
Het kabinet wil een beter Nederland. Nee, niet alleen voor de rijken. Voor iedereen.
Doelstellingen van het kabinet zijn om ons sociale stelsel te redden.
Dat je zalm ziet als een man die overal geld gaat halen geeft denk ik een beetje aan hoever jan op je doorgedrongen is. Zalm wil ook het beste voor Nederland, echt, en nee, niet alleen voor de rijken.
quote:Wat zeik je nou over ene Jan? Heb je geen beter argument? Dat jij nou blind, kwipelstaartend, alles-gelovend en met puppy-eyes achter deze regering aanloopt, maakt niet elke kritikus een volger van het communisme of zo. FYI: Ik ben geen SP-stemmer.
Op zaterdag 20 september 2003 11:06 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Misschien moet je je instelling over het kabinet veranderen.
Het kabinet wil een beter Nederland. Nee, niet alleen voor de rijken. Voor iedereen.
Doelstellingen van het kabinet zijn om ons sociale stelsel te redden.
Dat je zalm ziet als een man die overal geld gaat halen geeft denk ik een beetje aan hoever jan op je doorgedrongen is. Zalm wil ook het beste voor Nederland, echt, en nee, niet alleen voor de rijken.
quote:Sorry, maar nu verval je in dezelfde onzinretoriek als Marijnissen. Wat een onzin zeg. Er wordt genoeg afgedragen aan sociale stelsels, en iedereen betaalt zijn belastingen. En niet iedereen heeft een dermate riant salaris dat hij het zich kan veroorloven een deel terug te storten in de partij waar hij werkt (en zodoende alsnog bij hemzelf terecht komt)
Op zaterdag 20 september 2003 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
Solidariteit kennen deze mensen niet, geen werkelijk empatisch gevoel (mensen die een deel van hun inkomen afstaan zoals bij de SP zijn gek in hun ogen) en ze zien afdragen aan een sociaal stelsel als een soort diefstal.
quote:Ja hoor, ze zijn zo sociaal bewogen. Maar dan moet de hulp uiteraard wel van iemand anders komen, want zelf wat bijspringen of die buurman/bejaarde helpen die ze zo zielig vinden, dan kan natuurlijk niet.
Als mensen verwijten maken over zelfverrijking aan de top wordt dat gezien als afgunst en jaloezie. Geen flauw benul dat mensen werkelijk verontwaardigd zijn, niet vanuit afgunst maar vanuit sociale bewogenheid, omdat ze tegelijkertijd hun buurman of de bejaarde verderop ieder dubbeltje moeten zien omdraaien.
Het is immers altijd de schuld en verantwoordelijkheid van de ander
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 20-09-2003 11:14]
quote:Sorry, maar dit is totaal ongeargumenteerd. Kan je een voorbeeld geven?
Op zaterdag 20 september 2003 11:05 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Geen verborgen agenda, het gaat gewoon steeds verder. En lukt het een even niet, geen probleem, intussen zijn negen andere wijzigingen erdoor. Hell, laat mensen maar zeuren om een aspect, leidt de aandacht fijn af.
quote:Sorry, maar waar haal je alle leugens vandaan. De VVD is _niet_ voor de afschaf van het sociaal stelsel. De VVD is zelfs socialer dan de SP, want de VVD is voor een betaalbaar sociaal stelsel, zodat ook de volgende generatie hier gebruik van kan maken.
quote:Volgensmij is het standpunt van de VVD dat je prestatie moet leveren voor wat je doet. Als dus moberg Ahold weer aan de top helpt (dus banenschept, werknemers blij maakt, aandeelhouders blij maakt) dan heeft hij zijn 10 miljoen verdient, doet hij dit niet, dan heeft hij recht op niets.
De positie van de SP hierin is corrupt. Ze vinden dat mensen die banenscheppen en goed doen voor werknemers geen beloning mogen krijgen, maar voetballers en zangers wel ... hier kan ik echt niet bij.
quote:We gaan niet naar een private wereld. De verzekering voor iedereen voor onderwijs en zorg blijft gewoon!!!!
In mijn opinie is er geen houden meer aan en het gaat inderdaad nog veel erger worden. Pas dan gaat de slinger van de klok weer de andere kant op. De mensen zullen het eerst aan de lijfe moeten ervaren wat het is om in zo'n private wereld te leven.nur wenn die Leidensdruck steigt...
Maar goed leef vooral verder in je eigen waanbeelden. Ik heb geen empathie, en leef alleen met mijn geliefden om er zelf beter van te worden. .
quote:Benoem het zoals je wilt. Men kan weten hoe een categorie mensen denkt en dat het sociaal stelsel als diefstal wordt gezien is niet bepaald een geheim. "Naar draagkracht" is een vies principe want men heeft het toch zelf verdiend? Niet zo naief, dat zijn de drijvende krachten achter deze verandering van systeem.
Op zaterdag 20 september 2003 11:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Sorry, maar nu verval je in dezelfde onzinretoriek als Marijnissen. Wat een onzin zeg. Er wordt genoeg afgedragen aan sociale stelsels, en iedereen betaalt zijn belastingen. En niet iedereen heeft een dermate riant salaris dat hij het zich kan veroorloven een deel terug te storten in de partij waar hij werkt (en zodoende alsnog bij hemzelf terecht komt)
Lastenverlichting, bezuinigingen en tijd is alles wat je nodig hebt.
quote:Wijziging WW wet in de vakantieperiode, afschaffing onroerende zaak belasting tussen alle bezuinigingen door.
Op zaterdag 20 september 2003 11:14 schreef UnderWorld_ het volgende:
sorry, je post zit vol verkeerde vooroordelen over de VVD.
[..]Sorry, maar dit is totaal ongeargumenteerd. Kan je een voorbeeld geven?
quote:Het draagkrachtprincipe en de solidariteit bestaan niet bij de VVD. Men gaat uit van het absoluut minimum dat iemand nodig heeft, dat is het uitgangspunt. Dat is ook een versie van een "sociale zekerheid", zeker, maar toch net iets anders.
Sorry, maar waar haal je alle leugens vandaan. De VVD is _niet_ voor de afschaf van het sociaal stelsel. De VVD is zelfs socialer dan de SP, want de VVD is voor een betaalbaar sociaal stelsel, zodat ook de volgende generatie hier gebruik van kan maken.
quote:Nee ik probeer iets over te brengen waarom bepaalde groepen elkaar nooit zullen begrijpen.
Volgensmij is het standpunt van de VVD dat je prestatie moet leveren voor wat je doet. Als dus moberg Ahold weer aan de top helpt (dus banenschept, werknemers blij maakt, aandeelhouders blij maakt) dan heeft hij zijn 10 miljoen verdient, doet hij dit niet, dan heeft hij recht op niets.De positie van de SP hierin is corrupt. Ze vinden dat mensen die banenscheppen en goed doen voor werknemers geen beloning mogen krijgen, maar voetballers en zangers wel ... hier kan ik echt niet bij.
quote:Ja sure. We doen het alleen gedeeld in twee. Prive ziekenhuizen en prive scholen binnen 4 jaar (of zijn ze er al? zou ook best kunnen)
We gaan niet naar een private wereld. De verzekering voor iedereen voor onderwijs en zorg blijft gewoon!!!!
quote:Daar laat je dus precies zien dat je niet gelooft dat mensen vanuit hun eigen overtuiging werkelijk bereid zijn een deel van hun eigen inkomen en luxe af te staan.
Op zaterdag 20 september 2003 11:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ja hoor, ze zijn zo sociaal bewogen. Maar dan moet de hulp uiteraard wel van iemand anders komen, want zelf wat bijspringen of die buurman/bejaarde helpen die ze zo zielig vinden, dan kan natuurlijk niet.
Het is immers altijd de schuld en verantwoordelijkheid van de ander
Helaas kan dat alleen maar functioneren als iedereen eraan meedoet. Jammer dat mensen niet kunnen kiezen in welke samenleving ze willen leven. Land A. heeft een kapitalistisch systeem, land B. een sociaal en als je 21 bent mag je kiezen waar je wilt wonen. Dagdroompje.
quote:Afschaffing van een ziektekostenverzekering is niet aan de orde, je laat je te veel meesleuren in de linkse propaganda en stemmingmakerij (zijn ze overigens erg goed in)
Het grote probeleem in de hulpverlening is de enorme management en middenkader laag in praktisch alle organisaties. Daarnaast ontbreekt het binnen de gezondheidszorg aan kwaliteiten. !!!!! Ik bedoel dan absoluut niet de handen aan het bed / het personeel op de werkvloer. Incompetent management kost miljarden die niet bij de patient terecht komen.
De geschiedenis zal zich wel weer gaan herhalen. Rechts haalt het land uit een crisis waarna er weer veel te besteden is. Het volk laat zich dan weer gek maken door de praatjes / cadeautjes van links waarna het feest weer opnieuw begint.
quote:Ik ga mezelf niet op de borst kloppen, bovendien zouden de meesten me toch voor gek verklaren.
Op zaterdag 20 september 2003 11:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Wat doe jij ZELF eigenlijk aan empathie en het helpen van je medemens, NorthernStar?
quote:Bij de VVD is het meer van: Het sociale stelsel geeft je al het nodige, zoals ziekenfonds, uitkering, etc. Als je meer wil, bijvoorbeeld een tv, dan ben je aangewezen op particuliere giften.
Op zaterdag 20 september 2003 11:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]Het draagkrachtprincipe en de solidariteit bestaan niet bij de VVD. Men gaat uit van het absoluut minimum dat iemand nodig heeft, dat is het uitgangspunt. Dat is ook een versie van een "sociale zekerheid", zeker, maar toch net iets anders.
quote:Wat is er nou zo erg aan dat iemand 10 miljoen verdient. Hij maakt die 10 miljoen meer dan waar. Het sociale stelsel is bedoelt om de 'armen' het goed te laten hebben. Het is niet bedoelt om de inkomensverschillen te verminderen!
[..]Nee ik probeer iets over te brengen waarom bepaalde groepen elkaar nooit zullen begrijpen.
quote:Ja, die zijn er al, kut christelijken! Het is gewoon totaal ongegrond. Er zullen geen prive ziekenhuizen/scholen komen. We blijven sociale zekerheid houden.
[..]Ja sure. We doen het alleen gedeeld in twee. Prive ziekenhuizen en prive scholen binnen 4 jaar (of zijn ze er al? zou ook best kunnen)
Er is geen hidden agenda
quote:Ben ik met je eens, maar je kunt ook kijken naar de oorzaken kijken en daar wat aan proberen te doen.
Op zaterdag 20 september 2003 11:40 schreef Das-Experiment het volgende:[..]
Ik ben het echt niet met alle bezuinigingen eens, maar het staat gewoon vast dat het op deze wijze niet langer betaalbaar is.
Eigen bijdrage voor de huisarts noemen ze "een drempel invoeren". Dat zegt toch genoeg over hoe ze het huisartsbezoek willen verminderen.
quote:Hoeveel ouderen denk je dat er naar de huisarts gaan omdat ze zich alleen voelen?
Op zaterdag 20 september 2003 11:48 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ben ik met je eens, maar je kunt ook kijken naar de oorzaken kijken en daar wat aan proberen te doen.
Eigen bijdrage voor de huisarts noemen ze "een drempel invoeren". Dat zegt toch genoeg over hoe ze het huisartsbezoek willen verminderen.
Ze doen overigens wat aan de oorzaken namelijk het sociaalstelsel repareren.
quote:Geef alle oudjes gratis internet, en ze voelen ze zich nooit meer alleen
Op zaterdag 20 september 2003 11:50 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Hoeveel ouderen denk je dat er naar de huisarts gaan omdat ze zich alleen voelen?
Ik begrijp best dat je pro-rechts bent, je hebt immers een hekel aan anders gekleurden, zwakken en langharigen en verder alles wat jij niet kent en al jarenlang laat jij je hoofd volstoppen met de retoriek van Pim Fortuynachtige types die je vertellen hoe erg links wel niet is en dat je als je rechts stemt eindelijk weer meer geld, luxe en vrijheid en filevrije wegen krijgt.
Vreemd genoeg zijn het dan ineens geen leugens en slik je het allemaal voor zoete koek.
Maar als je op grond van argumenten rechts was zou je kunnen toegeven dat de huidige begroting behoorlijk scheef is, zeker gezien de kleine kans op een baan en de hoeveelheid mensen die al reeds onder bijstandsniveau leven.
En for your information: ik doe al jaren vrijwilligerswerk, ik heb nooit moeite gehad met het (vrijwillig) verzorgen van een zieke buurvrouw of buurkind, en geef regelamtig les ans kansarme jongeren en asielzoekers. Gratis.
En jij, jeukaanmenaat, wat doe jij voor de maatschappij?
[Dit bericht is gewijzigd door plato242 op 20-09-2003 11:59]
quote:PRO!
Op zaterdag 20 september 2003 11:56 schreef pberends het volgende:[..]
Geef alle oudjes gratis internet, en ze voelen ze zich nooit meer alleen
Geef iedereen gratis internet zou ik zeggen...
quote:Wat is er precies op tegen om het huisartsenbezoek te temperen. Huisartsen geven structureel aan dat ze niet meer kunnen voldoen aan de vraag (ik heb het dan puur over het aantal huisartsen ten opzichte van het aantal potentiele patienten) Een drempel verbetert in die zin de kwaliteit.
Ben ik met je eens, maar je kunt ook kijken naar de oorzaken kijken en daar wat aan proberen te doen.
Door dit soort maatregelen raakt de bevolking (onbewust?) weer wat betrokken op elkaar. De oude mensen waar we ons zo zorgen om maken, worden regelmatig door hun eigen kinderen gedumt in een verzorgingstehuis. (ik heb een aatal kennissen werken in dit soort opvang en die bevestigen dit beeld) Het is te hopen dat dit fenomeen door dit soort maatregel keert en dat we weer wat meer om ons heen gaan kijken en de verantwoordelijkheid nemen voor familieleden en vrienden in nood.
quote:oke,
Op zaterdag 20 september 2003 11:57 schreef plato242 het volgende:
Hoe grappig, types als Jeukaanmenaat lullen hele forums vol over de onbetrouwbaarheid van de politiek en nu ineens MOET je de VVD geloven. Als Kok ook maar een woord sprak was het 'die vuile leugnaar, ze maken ons land kapot' nu maken de liberalen het sociale stelsel kapot en is er ineens geen vuiltje aan de lucht. Nee, dat is genuanceerd.
Jammer is dat, liberalen kunnen niet denken en al helemaal niets toegeven. Geef toe dat het liberale idee wel meer dan een ietsiepietsies aan solidariteit en menselijke waardigheid voorbijgaat. Sterker nog, de uiterste consequentie van het liberalisme is dat het niet gaat werken, op exact dezelfde wijze als het socialisme: de mens is er te egoistisch voor.Ik begrijp best dat je pro-rechts bent, je hebt immers een hekel aan anders gekleurden, zwakken en langharigen en verder alles wat jij niet kent en al jarenlang laat jij je hoofd volstoppen met de retoriek van Pim Fortuynachtige types die je vertellen hoe erg links wel niet is en dat je als je rechts stemt eindelijk weer meer geld, luxe en vrijheid en filevrije wegen krijgt.
Vreemd genoeg zijn het dan ineens geen leugens en slik je het allemaal voor zoete koek.Maar als je op grond van argumenten rechts was zou je kunnen toegeven dat de huidige begroting behoorlijk scheef is, zeker gezien de kleine kans op een baan en de hoeveelheid mensen die al reeds onder bijstandsniveau leven.
En for your information: ik doe al jaren vrijwilligerswerk, ik heb nooit moeite gehad met het (vrijwillig) verzorgen van een zieke buurvrouw of buurkind, en geef regelamtig les ans kansarme jongeren en asielzoekers. Gratis.
Je blijft steeds terugvallen in de SP retoriek.
het sociale stelsel wordt niet afgebroken
We gaan niet naar een liberaal stelsel toe, omdat dan de zwakkere in de samenleving het niet zouden redden. We houden het zelfde stelsel, alleen zo dat het niet meer lekt (betaalbaar).
Ik ben niet voor Fortuyn.
De begroting is zo opgebouwd dat het aan alle belangrijke punten wat doet. Begrotingstekort, sterke euro, staatsschuld, sociaal zwakkere, onderwijs, etc.
Wat ik voor de maatschappij doe? Ik studeer aan de unversiteit, zodat als ik later een baan het, ik meer belasting zal betalen en dus een aantal mensen extra een bijstands uitkering kan geven.
Ga aub uit van de feiten. Laat je niet tot goedkope retoriek verleiden van: De verzorgingsstaat wordt afgebroken, het is gewoon niet waar!
quote:Goed idee. Maar aangezien de meeste politici niet eens weten hoe ze een muis of pc moeten aanzetten. Zie ik dat niet gebeuren.
Op zaterdag 20 september 2003 11:57 schreef plato242 het volgende:[..]
PRO!
quote:Het is toch zo. Als iedereen beschikking had over gratis broadband-internet zouden veel sociaal minima problemen worden opgelost. Het probleem van sociaal minima is dat ze niet meer aan de samenleving kunnen deelnemen. hmm ik ga ff een nieuw topic openen
PRO!
quote:Wordt er niet gekort op de bijstand? word er niet gekort op de WAO? worden vele dingen niet uit het ziekenfondspakket gehaald?
Op zaterdag 20 september 2003 12:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ga aub uit van de feiten. Laat je niet tot goedkope retoriek verleiden van: De verzorgingsstaat wordt afgebroken, het is gewoon niet waar!
quote:Nee, we krijgen niet waar we voor gestemd hebben. Op basis van de Verkiezingsuitslag hoorde er een CDA/PvdA kabinet te zitten. Dat is door Bakellende opgeblazen omdat hij per se met de VVD wilde regeren.
Op zaterdag 20 september 2003 11:45 schreef Kanzaki het volgende:
Wat mij toch altijd weer verbaast. We hebben er door te stemmen zelf voor gekozen. Hadden we voor de SP of PVDA moeten stemmen. Niet zeuren dus. Je krijgt waarvoor je gestemt hebt.
quote:Nee, het wordt hervormd zodat het betaalbaar blijft. Je blijft altijd gegarandeerd van het bijstands niveau. Nee, het bijstands niveau blijft altijd ruim boven het bestaansminium. De WAO wordt nu zo opgezet dat het is voor de mensen die het echt nodig hebben. Kan je 3 beroepen of meer nog steeds uitoefenen, dan hoor je niet in de WAO. Het wordt alleen maar eerlijkgemaakt zodat mensen die echt in de WAO horen goed verzorgd kunnen worden.
Op zaterdag 20 september 2003 13:08 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Wordt er niet gekort op de bijstand? word er niet gekort op de WAO? worden vele dingen niet uit het ziekenfondspakket gehaald?
quote:Balkenende had ruim van te voren al gezegd dat hij met de VVD verder wou. Mensen die op het CDA stemden gingen dus uit van een CDA/VVD coalitie. De CDA-ers wilden helemaal geen CDA/PvdA coalitie.
Op zaterdag 20 september 2003 13:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Nee, we krijgen niet waar we voor gestemd hebben. Op basis van de Verkiezingsuitslag hoorde er een CDA/PvdA kabinet te zitten. Dat is door Bakellende opgeblazen omdat hij per se met de VVD wilde regeren.
quote:Als je daadwerkelijk zelf een hoop van dat soort dingen doet, dan heb je recht van spreken, vind ik.
Op zaterdag 20 september 2003 11:42 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ik ga mezelf niet op de borst kloppen, bovendien zouden de meesten me toch voor gek verklaren.
Maar al te vaak blijkt het immers heel makkelijk om andermans geld weg te geven, ipv het eigen.
Verder ergert het mij kapot dat mensen klagen dat ze mensen kennen die het niet redden, maar dan zelf geen actie ondernemen om die mensen te helpen, maar apathisch naar vadertje staat gaan staren.
quote:Dat kan wel. Het staat je geheel vrij nu te verhuizen naar socialistischere landen. Noord-Korea of China bijvoorbeeld.
Op zaterdag 20 september 2003 11:40 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Daar laat je dus precies zien dat je niet gelooft dat mensen vanuit hun eigen overtuiging werkelijk bereid zijn een deel van hun eigen inkomen en luxe af te staan.
Helaas kan dat alleen maar functioneren als iedereen eraan meedoet. Jammer dat mensen niet kunnen kiezen in welke samenleving ze willen leven. Land A. heeft een kapitalistisch systeem, land B. een sociaal en als je 21 bent mag je kiezen waar je wilt wonen. Dagdroompje.
quote:Ja, en? Als Bos vantevoren aangeeft met GL te willen regeren en PvdA wint en D66 wint, maar GL niet, dan maakt het niet uit wat je van te voren wilt. Je hebt je neer te leggen bij de wil van de kiezers. Anders kunnen we de verkiezingen net zo goed afschaffen. Laten we de lijsttrekkers van te voren zeggen met wie ze willen regeren en dan vechten ze het onderling maar uit.
Op zaterdag 20 september 2003 13:13 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Balkenende had ruim van te voren al gezegd dat hij met de VVD verder wou. Mensen die op het CDA stemden gingen dus uit van een CDA/VVD coalitie. De CDA-ers wilden helemaal geen CDA/PvdA coalitie.
Jouw redenatie slaat natuurlijk volkomen als Jaap op Dirk.
quote:Hervormd is een synoniem voor bezuinigen of korten op bijstand, dus het wordt wel gedeeltelijk afgebroken. En zodat het betaalbaar is is iets anders het is maar waar je je prioriteiten legt. Als je uit de JSF stapt en op de excesieve bonussen die sommige top mannen belasting heft kan je het oude bijstands niveau makkelijk betalen en hou je zelfs veel geld over.
Op zaterdag 20 september 2003 13:11 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Nee, het wordt hervormd zodat het betaalbaar blijft.
quote:De WAO wordt nu geregeld dat alleen mensen die meer dan 80% arbeidsongeschikt zijn recht op de WAO hebben. Maar als je 79% arbeidsongeschikt bent heb je er geen recht op en beland je sowieso in de bijstand. WAO'ers worden in tijden van economische tegenspoed toch niet aangenomen, werkgevers zullen eerder kiezen voor mensen met werkervaring. En als je dan alle hulp van de overheid om deze mensen te reintegreren op de arbeidsmarkt afschaft en tienduizenden mensen zelf op straat zet reclassering, ambtenaren, onderwijs. En zware bezuinigen overal zodat de economie niet gestimuleerd wordt waardoor die banenmotor maar niet op gang komt. Dab snap ik het beleid niet.
De WAO wordt nu zo opgezet dat het is voor de mensen die het echt nodig hebben. Kan je 3 beroepen of meer nog steeds uitoefenen, dan hoor je niet in de WAO. Het wordt alleen maar eerlijkgemaakt zodat mensen die echt in de WAO horen goed verzorgd kunnen worden.
quote:Nou sorry hoor maar ik ken mensen die om iedere scheet naar een huisarts gaan.
En wie op kantoor gewerkt heeft, die kent ook genoeg mensen die thuis blijven met een loopneus, terwijl de chef gewoon ermee doorwerkt.
En voor die mensen mag er best een drempel ingevoerd worden ja. Je gebruikt immers iets, iets dat geld en tijd kost, dus is het niet raar dat dat je dan een klein bedrag kost.
quote:De kiezers willen deze regering.
Op zaterdag 20 september 2003 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ja, en? Als Bos vantevoren aangeeft met GL te willen regeren en PvdA wint en D66 wint, maar GL niet, dan maakt het niet uit wat je van te voren wilt. Je hebt je neer te leggen bij de wil van de kiezers. Anders kunnen we de verkiezingen net zo goed afschaffen. Laten we de lijsttrekkers van te voren zeggen met wie ze willen regeren en dan vechten ze het onderling maar uit.
Jouw redenatie slaat natuurlijk volkomen als Jaap op Dirk.
-De huidige coalitie heeft een meerderheid.
-De kiezers wisten van te voren, als ze op VVD of CDA zouden stemmen, dat deze coalitie er uit zou komen. CDA en VVD stemmers vonden dat een goed idee en hebben gestemd zoals ze gestemd hebben.
quote:En dus hebben veel andere kiezers strategisch gestemd en de PvdA aan de grootste winst in jaren geholpen. Dat je dan de arrogantie hebt om gewoon dit naast je neer te leggen, geeft alleen maar aan, dat dit land niet geregeerd wordt door democraten maar door oligarchen.
Op zaterdag 20 september 2003 13:24 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De kiezers willen deze regering.
-De huidige coalitie heeft een meerderheid.
-De kiezers wisten van te voren, als ze op VVD of CDA zouden stemmen, dat deze coalitie er uit zou komen. CDA en VVD stemmers vonden dat een goed idee en hebben gestemd zoals ze gestemd hebben.
quote:Ja maar met die regel schiet je niets op. Die eigen bijdrage betaal je sowieso hoevaak je ook naar de huisarts gaat. Dus wordt het niet afgeremd. Als je dat ziekenhuis bezoek daadwerkelijk wil afremmen moet je mensen laten betalen voor elke keer dat ze naar de huisarts gaan. Die eigen bijdrage is gewoon lastenverzwaring met als doel meer geld binnen te halen. Voor de rest kan ik er geen goede reden voor bedenken.
Op zaterdag 20 september 2003 13:22 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nou sorry hoor maar ik ken mensen die om iedere scheet naar een huisarts gaan.
En wie op kantoor gewerkt heeft, die kent ook genoeg mensen die thuis blijven met een loopneus, terwijl de chef gewoon ermee doorwerkt.
En voor die mensen mag er best een drempel ingevoerd worden ja. Je gebruikt immers iets, iets dat geld en tijd kost, dus is het niet raar dat dat je dan een klein bedrag kost.
quote:Haha, toch heb je tijd genoeg om full-time hier te hangen. Het spijt me, maar ik geloof je niet op je woord. Waar geef je die lessen dan?
Op zaterdag 20 september 2003 11:57 schreef plato242 het volgende:
leven.En for your information: ik doe al jaren vrijwilligerswerk, ik heb nooit moeite gehad met het (vrijwillig) verzorgen van een zieke buurvrouw of buurkind, en geef regelamtig les ans kansarme jongeren en asielzoekers. Gratis.
quote:Ik geef 42% van alles wat ik verdien aan de maatschappij.
Maar ik, wij (mijn familie) was tenminste nog sociaal genoeg om onze ouderen op te nemen in huis, ipv te kankeren dat ze zo slecht verzorgd worden in het verzorgingstehuis maar ze verder daar laten zitten. Daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen: eigen verantwoordelijkheid. Het waren onze omas/ouders dus wij, de kinderen en kleinkinderen, waren in 1e instantie verantwoordelijk.
En met je vooroordeelbevestigende crap waarmee je deze post begon laat je alleen maar zelf zien moeilijkheden met denken te hebben.
Alleen het moet nog wel redelijk blijven.
Er moet in de 1e plaats een stop op de IMPORT van Armoede komen.
Pas dan is een discussie/aanpak over de EXPORT van nieuwe produkten en diensten meer zinvol.
En dat is dus precies wat de Bende van Balkenende vertikt.
quote:Daarom is de receptknaak ingevoerd.
Op zaterdag 20 september 2003 13:25 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja maar met die regel schiet je niets op. Die eigen bijdrage betaal je sowieso hoevaak je ook naar de huisarts gaat. Dus wordt het niet afgeremd. Als je dat ziekenhuis bezoek daadwerkelijk wil afremmen moet je mensen laten betalen voor elke keer dat ze naar de huisarts gaan. Die eigen bijdrage is gewoon lastenverzwaring met als doel meer geld binnen te halen. Voor de rest kan ik er geen goede reden voor bedenken.
quote:Je zou ze ook gewoon ZELF eens op kunnen zoeken.
PRO!
quote:Nee die is ervoor om chronisch zieken te pesten. Het huisarts bezoek rem je er niet mee. Overal wordt al op bezuinigd: ziekenvervoer en alles. En nu moeten ze ook al 2 euro per medicijn betalen. Dit kabinet is ziek.
Op zaterdag 20 september 2003 13:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daarom is de receptknaak ingevoerd.
quote:Ja, er wordt bezuinigd, waar we naar streven is een betaalbaar en sociaal zorgstelsel. Je stelsel kan wel heel sociaal zijn, maar daar heb je niks aan, want dan zal het instorten omdat het niet meer te betalen is.
Op zaterdag 20 september 2003 13:21 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Hervormd is een synoniem voor bezuinigen of korten op bijstand, dus het wordt wel gedeeltelijk afgebroken. En zodat het betaalbaar is is iets anders het is maar waar je je prioriteiten legt. Als je uit de JSF stapt en op de excesieve bonussen die sommige top mannen belasting heft kan je het oude bijstands niveau makkelijk betalen en hou je zelfs veel geld over.
De JSF is een goed project. Het zorgt ervoor dat er in de Nederlandse economie geinvesteerd wordt! We moeten alleen goed opletten dat we alle orders krijgen die we zouden moeten krijgen. Kritisch blijven niet meteen een goed project afschrijven.
De JSF betaalt zich trouwens terug. Het bedrijfsleven gaat een bepaald % van de winst inleveren totdat het geinvesteerde bedrag terug is.
Het enige van het belasten van de hoge inkomens is dat je de mensen wegjaagt. Als je een paar miljoen van de topbestuurders afpakt is het niet genoeg om 1 miljoen WAO-ers te betalen, echt niet. Het is gewoon nodig dat we ons stelsel zo inrichten dat de mensen die het echt nodig hebben goed geholpen worden en de de rest die kan werken gestimuleerd wordt om deel te nemen aan de samenleving.
quote:Deze regelgeving is niet voor 2 jaar. Deze regelgeving is voor de komende 50 jaar. De meeste tijd van die 50 jaar zal er een tekort aan arbeidskrachten zijn. Als je meer dan 20 % kan werken (dat betekent dus dat je 20 % van de banen volledig kan verrichten, niet dat je alle banen maar voor 20 % kan doen) dan vind ik dat je je moet inzetten om een baan te krijgen, je kan voor 1 op de 5 banen solliciteren (deze banen kan je dan perfect uitoefenen).
[..]De WAO wordt nu geregeld dat alleen mensen die meer dan 80% arbeidsongeschikt zijn recht op de WAO hebben. Maar als je 79% arbeidsongeschikt bent heb je er geen recht op en beland je sowieso in de bijstand. WAO'ers worden in tijden van economische tegenspoed toch niet aangenomen, werkgevers zullen eerder kiezen voor mensen met werkervaring. En als je dan alle hulp van de overheid om deze mensen te reintegreren op de arbeidsmarkt afschaft en tienduizenden mensen zelf op straat zet reclassering, ambtenaren, onderwijs. En zware bezuinigen overal zodat de economie niet gestimuleerd wordt waardoor die banenmotor maar niet op gang komt. Dab snap ik het beleid niet.
We moeten de economie stimuleren, we hebben daarnaast ook ander prioriteiten. De staatsschuld is er ook een die belangrijk is. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen al deze dingen. Het huidige kabinet doet dat volgensmij goed omdat het dezelfde groei heeft als b.v. duitsland, men zegt dat deze veel in de economie investeerd.
Ga aub niet de vergelijking met amerika aan, hier wordt de economische groei gewoon gekocht (defensie uitgaven).
quote:Nee, die is er om Henk die zelfs zijn koortslipzalfje door het ziekenfonds laat betalen zijn zalfje gewoon bij de DA te laten kopen. Er is notabene een plafond op gezet, dus het is niet 'om chronisch zieken te pesten'. Het is 1 vd maatregelen die besparingen moeten opbrengen zodat het gehele systeem voor iedereen betaalbaar is. En wie gebruikt, betaalt. Oneerlijk he?
Op zaterdag 20 september 2003 13:31 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee die is ervoor om chronisch zieken te pesten.
Jezus wat een simpele denkbeelden zeg
quote:Ik herken het beeld zelfs in mijn eigen moeder. Ze was door haar enkel gegaan. Ze is zelf verpleegster, dus ze weet donders goed dat ze dat in moet zwachtelen, enz. Ze had dit allemaal gedaan. Toch belde ze met de dokter om een afspraak te krijgen. Het was gewoon niet nodig. Ze had alles al gedaan met haar kennis.
Op zaterdag 20 september 2003 13:31 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee die is ervoor om chronisch zieken te pesten. Het huisarts bezoek rem je er niet mee. Overal wordt al op bezuinigd: ziekenvervoer en alles. En nu moeten ze ook al 2 euro per medicijn betalen. Dit kabinet is ziek.
De 'knaak' zal helpen mensen bewust te maken van wat ze doen.
quote:Nee die knaak is er om medicijnen te belasten misschien remt het wel voor mensen die elke keer om niks medicijnen koopt. Maar voor huisarts bezoek helpt het niks.
Op zaterdag 20 september 2003 13:43 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ik herken het beeld zelfs in mijn eigen moeder. Ze was door haar enkel gegaan. Ze is zelf verpleegster, dus ze weet donders goed dat ze dat in moet zwachtelen, enz. Ze had dit allemaal gedaan. Toch belde ze met de dokter om een afspraak te krijgen. Het was gewoon niet nodig. Ze had alles al gedaan met haar kennis.
De 'knaak' zal helpen mensen bewust te maken van wat ze doen.
quote:Sterker nog: Elk recept wordt voorgeschreven door een arts. Die vindt dat medicijn nodig voor snelle genezing (dus sneller weer aan het werk, bijvoorbeeld; dat was toch zo'n hot topic?). En dan ga je mensen dus straffen voor hun ziek zijn en je geeft de arts een brevet van onvermogen, omdat hij een medicijn heeft voorgeschreven?
Op zaterdag 20 september 2003 13:50 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee die knaak is er om medicijnen te belasten misschien remt het wel voor mensen die elke keer om niks medicijnen koopt. Maar voor huisarts bezoek helpt het niks.
quote:huisarts bezoek en medicijngebruik zijn gekoppelt. Misschien niet 100%, toch is er een sterke verhouding hier tussen.
Op zaterdag 20 september 2003 13:50 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee die knaak is er om medicijnen te belasten misschien remt het wel voor mensen die elke keer om niks medicijnen koopt. Maar voor huisarts bezoek helpt het niks.
quote:Huisartsen hebben in interviews aangegeven dat ze vaak mensen medicijnen geven omdat ze maar blijven aanhouden. De arts denk dan dat de mensen geen medicijnen nodig hebben, maar om de patient gerust te stellen doen ze het toch.
Op zaterdag 20 september 2003 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Sterker nog: Elk recept wordt voorgeschreven door een arts. Die vindt dat medicijn nodig voor snelle genezing (dus sneller weer aan het werk, bijvoorbeeld; dat was toch zo'n hot topic?). En dan ga je mensen dus straffen voor hun ziek zijn en je geeft de arts een brevet van onvermogen, omdat hij een medicijn heeft voorgeschreven?
quote:Als een arts overwicht heeft, maakt het niet uit hoe lang mensen zeuren. HIJ is de arts en heeft ervoor geleerd.
Op zaterdag 20 september 2003 13:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Huisartsen hebben in interviews aangegeven dat ze vaak mensen medicijnen geven omdat ze maar blijven aanhouden. De arts denk dan dat de mensen geen medicijnen nodig hebben, maar om de patient gerust te stellen doen ze het toch.
quote:Geloof me, sommige mensen zijn zo overtuigd dat ze iets nodig hebben dat de arts het maar geeft omdat het geen kwaad kan.
Op zaterdag 20 september 2003 14:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Als een arts overwicht heeft, maakt het niet uit hoe lang mensen zeuren. HIJ is de arts en heeft ervoor geleerd.
quote:Betaalbaar is maar hoe je prioriteiten steld en waar je wilt bezuinigen.
Op zaterdag 20 september 2003 13:35 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ja, er wordt bezuinigd, waar we naar streven is een betaalbaar en sociaal zorgstelsel. Je stelsel kan wel heel sociaal zijn, maar daar heb je niks aan, want dan zal het instorten omdat het niet meer te betalen is.
quote:Krantenberichten beweren anders samen met de Amerikaanse overheid.
De JSF is een goed project. Het zorgt ervoor dat er in de Nederlandse economie geinvesteerd wordt! We moeten alleen goed opletten dat we alle orders krijgen die we zouden moeten krijgen. Kritisch blijven niet meteen een goed project afschrijven.
quote:Dat beweren veel mensen van niet waaronder de Amerikaanse overheid.Maar we zullen over een paar jaar zien of het resultaat heeft gehad. Maar dan is het al te laat om het terug te draaien.
De JSF betaalt zich trouwens terug. Het bedrijfsleven gaat een bepaald % van de winst inleveren totdat het geinvesteerde bedrag terug is.
quote:Uit onderzoek is gebleken dat als je de hoge inkomens voor een groot deel niet wegjaagd als je ze meer gaat belasten. Hoogstens een paar. Maar ik heb dat onderzoek niet bij de hand misschien dat iemand dat voor mij op kan zoeken. En herkeuring moet er sowieso komen daar zijn we het over eens want in economisch goede tijden was het voor werkgevers goedkoop om veel productiemedewerkers (waaronder veel gastarbeiders) de WAO in de drukken. Die 1 miljoen is echt veel te veel in vergelijking met andere landen. Maar de selectie die nu gemaakt wordt dat je pas WAO krijgt als je meer dan 80% arbeids ongeschikt bent en als je bv. 79% arbeidsongeschikt bent krijg je geen AOW gaat er toe leiden dat veel mensen rechtstreeks vanuit de AOW in de bijstand belanden. Dat is omdat er geen banen zijn in de economische slechte tijd, en geen banen door de overheid gecreeerd worden maar juist op banen bezuinigd. (wat slecht is voor de economie maar dat terzijde)
Het enige van het belasten van de hoge inkomens is dat je de mensen wegjaagt. Als je een paar miljoen van de topbestuurders afpakt is het niet genoeg om 1 miljoen WAO-ers te betalen, echt niet. Het is gewoon nodig dat we ons stelsel zo inrichten dat de mensen die het echt nodig hebben goed geholpen worden en de de rest die kan werken gestimuleerd wordt om deel te nemen aan de samenleving.
quote:Maar dan moeten er wel reintegratie projecten zijn voor deze mensen. En niet op worden bezuinigd. Anders blijven ze allemaal hangen in de bijstand en daar schiet niemand wat mee op. En er moeten weer regelingen komen die werkgevers verplicht om voor 20% mijn bedrijf samen te stellen uit gedeeltelijk arbeidsongeschikten.
Deze regelgeving is niet voor 2 jaar. Deze regelgeving is voor de komende 50 jaar. De meeste tijd van die 50 jaar zal er een tekort aan arbeidskrachten zijn. Als je meer dan 20 % kan werken (dat betekent dus dat je 20 % van de banen volledig kan verrichten, niet dat je alle banen maar voor 20 % kan doen) dan vind ik dat je je moet inzetten om een baan te krijgen, je kan voor 1 op de 5 banen solliciteren (deze banen kan je dan perfect uitoefenen).
Mijn vader werkt met deze mensen en deze mensen voelen zich ook nutteloos als ze niet kunnen werken en in de bijstand zitten. Ze willen zelf ook werken maar dan moet daar wel uitzicht op zijn en projecten voor zijn.
quote:Nederland heeft de minste groei economie van Europa.
We moeten de economie stimuleren, we hebben daarnaast ook ander prioriteiten. De staatsschuld is er ook een die belangrijk is. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen al deze dingen. Het huidige kabinet doet dat volgensmij goed omdat het dezelfde groei heeft als b.v. duitsland, men zegt dat deze veel in de economie investeerd.
quote:Waar ga ik die aan dan.
Ga aub niet de vergelijking met amerika aan, hier wordt de economische groei gewoon gekocht (defensie uitgaven).
quote:Ik vind dat er een limiet is voor wat mensen mogen/moeten bijdragen. Als ik zie dat nu de grens op 50 % ligt, ben ik het daar mee eens. Ik vind het niet redelijk als je 40 uur werkt en daar minder dan 20 uur van uit betaald krijgt (dat is alleen nog maar inkomensbelastingen).
Op zaterdag 20 september 2003 14:19 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Uit onderzoek is gebleken dat als je de hoge inkomens voor een groot deel niet wegjaagd als je ze meer gaat belasten. Hoogstens een paar. Maar ik heb dat onderzoek niet bij de hand misschien dat iemand dat voor mij op kan zoeken. En herkeuring moet er sowieso komen daar zijn we het over eens want in economisch goede tijden was het voor werkgevers goedkoop om veel productiemedewerkers (waaronder veel gastarbeiders) de WAO in de drukken. Die 1 miljoen is echt veel te veel in vergelijking met andere landen. Maar de selectie die nu gemaakt wordt dat je pas WAO krijgt als je meer dan 80% arbeids ongeschikt bent en als je bv. 79% arbeidsongeschikt bent krijg je geen AOW gaat er toe leiden dat veel mensen rechtstreeks vanuit de AOW in de bijstand belanden. Dat is omdat er geen banen zijn in de economische slechte tijd, en geen banen door de overheid gecreeerd worden maar juist op banen bezuinigd. (wat slecht is voor de economie maar dat terzijde)
Het is belangrijk dat we nu alles hervormen zodat als we straks weer in economisch hoogtijd zitten alle oud-WAO-ers aan de slag kunnen. Als we over 4 jaar beginnen met de hervormingen dan zullen we pas over 10 jaar de vruchten zien. Over 4 jaar is er overigens weer een economische groei van 2-3 %.
Al deze maatregelen zijn bedoeld voor tijden van hoog conjunctuur. Als mensen makkelijker een baan vinden. Om alles dan voor elkaar te hebben moeten we nu beginnen met alles te herstructureren. Bij de overheid kost alles gewoon meer tijd.
quote:We zitten ongeveer gelijk met Duitsland.
[..]Nederland heeft de minste groei economie van Europa.
quote:Laatst was ik bij logopedie, ik had samen met een meisje les die op het dorp woonde (woonvorm voor gehandicapten). Ze liep een beetje moeilijk. En ze werdt door een taxi gebracht en weer opgehaald! Ik had zoiets van, kan ze niet met de bus?
Op vrijdag 19 september 2003 21:39 schreef plato242 het volgende:
last but not least: afschaffen GEHANDICAPTENVERVOER. Lijkt mij vrij duidelijk...
Right. Je bent te belabberd iets voor anderen te betekenen maar ondertussen ga je wel janken als de belasting verhoogd wordt.
En maar beschuldigen: 'oh ze hebben van die simpele denkbeelden, oh ze snappen het niet, oh wat een zieltjes.'
Nee, jij zult het nooit begrijpen omdat je alleen nog maar bezig bent met je eigen verotte egootje en het afzeiken van buuitenlanders. Als jij maar verdient, dan is het goed.
Trieste lul. Kom eens een keer op een asielzoekerscentrumwerken ipv te mekkeren over je 42%.
Kom maar eens luisteren naar die 'gelukszoekers' wat ze hebben meegemaakt. Kom maar eens kijken naar kansarmen en chronisch zieken, hoeveel die nog kunnen, hoeveel die lijden.
Maar daar hoor ik je niet over.
Je bent een onmenselijke en misselijkmakende rat, die vooral zijn pro-rechts ideeen uit zijn eigen angst en onzekerheid haalt. Maar echt iets veranderen, ho maar.
Kortom gezegd de gemiddelde nederlander moet eens wat minder egoïstisch gaan denken en wat meer naar de big-picture kijken (behalve dan de mensen die het ECHT nodig hebben). We leven potverdomme in het (vrijwel zeker) meest sociale land ter wereld en dan nog zeiken als er iets aan opgeschort moet worden.
Trouwens, mocht je het willen weten, ik ben ook maar een arme student die iedere maand zijn verzekering moet op zien te hoesten...
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 12:08 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Wat ik voor de maatschappij doe? Ik studeer aan de unversiteit, zodat als ik later een baan het, ik meer belasting zal betalen en dus een aantal mensen extra een bijstands uitkering kan geven.
quote:Dat is ook het jammere van types zoals jij: die denken dat geld alleen voldoende is om iets voor mensen te betekenen. Heb je er ooit over nagedacht dat je verekte weinig met geld kunt doen als je tot aan je kin verlamd bent, of dat je verotte weinig met geld kunt doen als je nog maar 3 maanden te leven hebt en zwaar ziek op bed ligt?
Op zaterdag 20 september 2003 12:08 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Het probleem is niet de SP retoriek, het probleem zijn mensen als jij die weigeren verder te kijken dan hun centen.
quote:Ja? hoe weet jed at?
Op zaterdag 20 september 2003 14:47 schreef Delibrerende-Dirk het volgende:
Fijn, al dat ideologische (linkse) gejank, maar als iedereen het dan veel beter kan waarom doen jullie het dan niet?
Nou zal je zeggen: "lekker domme opmerking en blablabla" maar als je naar de werkelijkheid ga kijken en geen onnodige vergelijken ga stellen en ook nog eens je pessimistische gedachtengang ons bespaart kom je tot de conclusie dat de huidige bezuinigingen noodzakelijk zijn om in de toekomst wat minder problemen te krijgen. (Of ben je het soms niet eens met het spreekwoord: Je kan beter voorkomen dan genezen)
We kunnen namelijk, net als in de jaren 60, voor sinterklaas gaan spelen en alles gewoon door laten gaan, maar dan is iedereen er over eens dat we daar later de bittere prijs van terug betalen.
Dat er nu juist in de gezondheidszorg-betaling wordt gehakt is extreem goed voor de nederlandse bevolking. Er wordt nu namelijk gezorgd dat iedereen niet direct bij een kleine verkoudheid bij de dokter zit te huilen. Dit zorgt ervoor dat er meer geld overblijft voor de mensen die het echt nodig hebben en zodat de idiote wachtlijsten uit de ziekenhuizen verdwijnen. Dit bespaart echt mensenlevens. Dat de huidige verzekeringsprijzen er toch niet minder op worden is dan (jammer maar) logisch, anders zouden het geen bezuinigingen meer zijn.Kortom gezegd de gemiddelde nederlander moet eens wat minder egoïstisch gaan denken en wat meer naar de big-picture kijken (behalve dan de mensen die het ECHT nodig hebben). We leven potverdomme in het (vrijwel zeker) meest sociale land ter wereld en dan nog zeiken als er iets aan opgeschort moet worden.
Trouwens, mocht je het willen weten, ik ben ook maar een arme student die iedere maand zijn verzekering moet op zien te hoesten...
quote:Kom het maar in me gezicht zeggen joh.
Op zaterdag 20 september 2003 14:45 schreef plato242 het volgende:
Je bent een onmenselijke en misselijkmakende rat, die vooral zijn pro-rechts ideeen uit zijn eigen angst en onzekerheid haalt. Maar echt iets veranderen, ho maar.
Je bent echt een sukkel, dat je in dit soort shit gelooft. Je bent nog erger dan Marijnissen zijn voorbeeldje Mao.
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.
Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 20-09-2003 15:01]
Precies, bijvoorbeeld door vrijwilligerswrerk te gaan doen.
quote:helemaal mee eens
Op zaterdag 20 september 2003 14:47 schreef Delibrerende-Dirk het volgende:
Fijn, al dat ideologische (linkse) gejank, maar als iedereen het dan veel beter kan waarom doen jullie het dan niet?
Nou zal je zeggen: "lekker domme opmerking en blablabla" maar als je naar de werkelijkheid ga kijken en geen onnodige vergelijken ga stellen en ook nog eens je pessimistische gedachtengang ons bespaart kom je tot de conclusie dat de huidige bezuinigingen noodzakelijk zijn om in de toekomst wat minder problemen te krijgen. (Of ben je het soms niet eens met het spreekwoord: Je kan beter voorkomen dan genezen)
We kunnen namelijk, net als in de jaren 60, voor sinterklaas gaan spelen en alles gewoon door laten gaan, maar dan is iedereen er over eens dat we daar later de bittere prijs van terug betalen.
Dat er nu juist in de gezondheidszorg-betaling wordt gehakt is extreem goed voor de nederlandse bevolking. Er wordt nu namelijk gezorgd dat iedereen niet direct bij een kleine verkoudheid bij de dokter zit te huilen. Dit zorgt ervoor dat er meer geld overblijft voor de mensen die het echt nodig hebben en zodat de idiote wachtlijsten uit de ziekenhuizen verdwijnen. Dit bespaart echt mensenlevens. Dat de huidige verzekeringsprijzen er toch niet minder op worden is dan (jammer maar) logisch, anders zouden het geen bezuinigingen meer zijn.Kortom gezegd de gemiddelde nederlander moet eens wat minder egoïstisch gaan denken en wat meer naar de big-picture kijken (behalve dan de mensen die het ECHT nodig hebben). We leven potverdomme in het (vrijwel zeker) meest sociale land ter wereld en dan nog zeiken als er iets aan opgeschort moet worden.
quote:Waarom help jij die mensen niet?
Op zaterdag 20 september 2003 15:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Kom het maar in me gezicht zeggen joh.
Je bent echt een sukkel, dat je in dit soort shit gelooft. Je bent nog erger dan Marijnissen zijn voorbeeldje Mao.
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
Ik hoor je alleen janken over buitenlanders die je belasting opeten, ik heb je nog zien nadenken over de REDEN waarom die buitenlanders hier zijn. of vind je dat te moeilijk, inleven in anderen?
Waarom ben jij eigenlijk zon egoist? ben je zoveel tekort gekomen in je leven dat je nu 'ikke, ikke, ikke' mag gaan roepen? Hebben anderen geen recht op hulp maar jij wel?
quote:Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
Op zaterdag 20 september 2003 15:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.
Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
Nee laat maar. Zijn belangrijkste argument: butenlander eruut, doodstraf herinvoeren. Waarom? Omdat hij dat zegt. De rest is namelijk linkse propaganda.
quote:Ik dacht al dat je het nooit zou zeggen
Op zaterdag 20 september 2003 15:00 schreef plato242 het volgende:[..]
Ja? hoe weet jed at?
Er zijn voldoende economen die zeggen dat het veel beter is voord e economie en dus voor d toekomst als de overheid juist niet bezuinigd. Jij neemt dus ook zomaar wat aan.
Dat is nou precies het verschil tussen links en rechts. Er zijn namelijk ook voldoende economen die de visie van Balkenende-II ondersteunen ze staan gewoonweg lijnrecht tegenover elkaar, dus ik neem echt niet zomaar iets aan. Ik wil alleen duidelijk maken dat je eerste statement gebaseerd is op een emotie en dus geen goede beredenering van 'plain facts' is. Verder vind ik het eigenlijk naief om er van uit te gaan dat ik zomaar iets verzin. Bij een complex geheel als de regeringsfuncties is het namelijk niet te doen om alleen aan de individuele persoon te denken. Het gaat namelijk altijd om de grote menigte.
Maar om een lang verhaal kort te maken, wij kunnen elkaars standpunt toch niet omver werpen omdat het op andere ideeën/feiten gebaseerd is. Ik hoop je over zo'n 4 jaar nog een keer over dit onderwerp te kunnen spreken zodat we dan kunnen zien wat er gebeurt is en ik weet voor mezelf zeker dat je dan zal zeggen dat het inderdaad toch niet zo slecht gegaan was als je je had voorgesteld....
quote:Net als jij continue 'rechts' ervan beschuldigt verborgen agendae er op na te houden en enkel op geld uit te zijn.
Op zaterdag 20 september 2003 15:11 schreef plato242 het volgende:
jeukaanmenaat en argumenten?Nee laat maar. Zijn belangrijkste argument: butenlander eruut, doodstraf herinvoeren. Waarom? Omdat hij dat zegt. De rest is namelijk linkse propaganda.
Als argumentatie kom je echter niet verder dan het feit dat jij jezelf socialer vind dan anderen omdat jij anderen mensen helpt. Dat je in een AZC werkt, perfect, hulde! Maar als je dat enkel doet omdat je je dan beter en socialer voelt dan je medemens die er geen tijd of andere denkbeelden op na houdt, laat die dan in z'n waarde.
Overigens zijn types zoals jij over het algemeen het feit waarom ik met vrijwilligerswerk gekapt ben. Mensen moeten je niet als je toegeeft dat je eerder rechts georienteerd bent dan links. En dat is eigenlijk best triest.
Maakt het uit hoe je bijdraagt aan de maatschappij. Jeukaanmenaat geeft 50% van zijn inkomen aan de de maatschappij, dat betekent dus dat hij 20 uur per week werkt voor de maatschappij.
Jij bent misschien direct bezig met mensen die het nodig hebben.
Wat is het verschil, jullie helpen toch allebij de maatschappij, niet?
Ik denk dat je wat meer respect kan tonen voor mensen die een halve week voor de maatschappij werken. In plaats van dat je ze egoisten noemt.
De meeste mensen vinden het niet erg om geld af te staan, er zijn wel twee voorwaarden.
-Het geld moet terecht komen bij mensen die het nodig hebben en niet zoals nu ook mensen die gewoon het sociale stelsel uitbuiten (het stelsel moet dus hervormd worden).
-Er moet een redelijk grens aan zitten. 20 uur werken voor de maatschappij vind ik meer dan redelijk.
quote:... sukkel
Op zaterdag 20 september 2003 15:05 schreef plato242 het volgende:[..]
Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
quote:Eén van de hoofdredenen is dat er in veel landen geen vrij handelsverkeer mogelijk is met andere landen waardoor zij niet de kans krijgen zich economisch te ontwikkelen (waar ook onze landbouwsubsidies debet aan zijn). En laat globalisering en afschaffing van subsidies juist rechtse issues zijn
Op zaterdag 20 september 2003 15:04 schreef plato242 het volgende:
Ik hoor je alleen janken over buitenlanders die je belasting opeten, ik heb je nog zien nadenken over de REDEN waarom die buitenlanders hier zijn.
quote:Ja hoor.
Op zaterdag 20 september 2003 15:32 schreef plato242 het volgende:
Ohja...Globalisering en vrij handelsverkeer, nee daar wordt je als arme boer in zuid-botswana stukken beter van ja...
quote:Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
Op zaterdag 20 september 2003 15:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja hoor.
De arme landen kunnen producten honderden euro's goedkoper leveren dan wij hier in het westen. Kijken bij wie afnemers gaan bestellen.
quote:Ik vind dat niet echt een eerlijke uitspraak. Rechts (liberaal) is gewoon tegen een belasting van 70 % tegen 10 %. Een belasting van 50% tegen 25% is echter wel reeel. Dat liberalen niet sociaal zijn vind ik gewoon onzin.
Op zaterdag 20 september 2003 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
quote:Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
Op zaterdag 20 september 2003 15:34 schreef plato242 het volgende:
Het claimen van morele gelijkheid van links heeft te maken met het feit dat rechts uberhaupt niets doet om anderen te helpen, dus heeft links daar wel een beetje gelijk in.
quote:Wie zegt dat Bill Gates rechts is? Rijk is niet per definitie rechts.
Op zaterdag 20 september 2003 15:44 schreef Lithion het volgende:Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
quote:Toch is het zo. De landen in Afrika die het relatief goed doen zijn de landen die een vrije markteconomie hebben. Botswana en Mauritius zijn daar goede voorbeelden van.
Op zaterdag 20 september 2003 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in.
quote:Op het moment dat je je markten openstelt hoef je je niet druk te maken over het lot van Zimbabwaanse boeren, omdat die zichzelf zullen kunnen bedruipen. De eigen verantwoordelijkheid die de markteconomie met zich meebrengt zal de boer namelijk aansporen tot innovativiteit waardoor hij efficiënter zal gaan produceren. Veel landen die armer zijn dan wij zouden al een enorme sprong voorwaarts kunnen maken als zij hun landbouwproducten hier af zouden kunnen zetten, maar die worden door de landbouwsubsidies hier weggeconcurreerd. Subsidies die juist door rechtse mensen verfoeid worden.
Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
quote:Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
Op zaterdag 20 september 2003 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
Wie zegt dat Bill Gates rechts is? Rijk is niet per definitie rechts.
quote:En Amerikaanse ondernemers zeker
Op zaterdag 20 september 2003 15:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
quote:Wat een flauwekul.
Op zaterdag 20 september 2003 15:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
quote:Nee hoor. Ondernemers bestaan namelijk bij gratie van de vrije markteconomie.
Op zaterdag 20 september 2003 15:54 schreef gelly het volgende:
Wat een flauwekul.
quote:Sowieso zijn vrijwel alle Amerikanen rechts als je het in ons politiek spectrum zou plaatsen.
Op zaterdag 20 september 2003 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En Amerikaanse ondernemers zeker
wannabe communist relkloon
quote:De vrije markteconomie begunstigt vooral de grote/grootste ondernemers. In de praktijk wil je als ondernemer dus vooral een politieke middenkoers varen.
Op zaterdag 20 september 2003 15:56 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor. Ondernemers bestaan namelijk bij gratie van de vrije markteconomie.
quote:(Ik vraag me trouwens af wat jou van centrum-links heeft doen omslaan naar discipel van het vrijemarktdenken.)
Op zaterdag 20 september 2003 15:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Sowieso zijn vrijwel alle Amerikanen rechts als je het in ons politiek spectrum zou plaatsen.
quote:Nou ja, de volledig vrije markteconomie zou voor grote ondernemingen juist funest zijn omdat zoiets als patentrecht daarin ook niet geregeld zou zijn en juist dat is een belangrijk middel voor veel productiebedrijven om ongestoord te groeien. Als dat niet geregeld zou zijn, zouden concurrenten binnen no-time de technologie over kunnen nemen en hun eigen versie van het product op de markt brengen, waardoor het groeipotentieel van de grote onderneming meteen ingedamd is.
Op zaterdag 20 september 2003 16:11 schreef Koekepan het volgende:
De vrije markteconomie begunstigt vooral de grote/grootste ondernemers. In de praktijk wil je als ondernemer dus vooral een politieke middenkoers varen.
quote:Helemaal omgeslagen ben ik ook weer niet.
Op zaterdag 20 september 2003 16:12 schreef Koekepan het volgende:
(Ik vraag me trouwens af wat jou van centrum-links heeft doen omslaan naar discipel van het vrijemarktdenken.)
quote:Ik vraag me af: zijn de consequenties van een "echte" vrije-markt-economie wel voldoende te overzien?
Op zaterdag 20 september 2003 16:21 schreef Lithion het volgende:
Nou ja, de volledig vrije markteconomie zou voor grote ondernemingen juist funest zijn omdat zoiets als patentrecht daarin ook niet geregeld zou zijn en juist dat is een belangrijk middel voor veel productiebedrijven om ongestoord te groeien. Als dat niet geregeld zou zijn, zouden concurrenten binnen no-time de technologie over kunnen nemen en hun eigen versie van het product op de markt brengen, waardoor het groeipotentieel van de grote onderneming meteen ingedamd is.
quote:Waarschijnlijk niet, want bijvoorbeeld een andere consequentie van het wegvallen van het patentrecht zou kunnen zijn dat grote investeringen in nieuwe producten stopgezet worden of in ieder geval sterk gedecimeerd omdat de risico's daarvan veel te groot zijn.
Op zaterdag 20 september 2003 16:31 schreef Koekepan het volgende:
Ik vraag me af: zijn de consequenties van een "echte" vrije-markt-economie wel voldoende te overzien?
Een compleet vrije markteconomie vind ik zelf dan ook geen optie, maar de praktijk wijst wel uit dat een (relatief) vrije markt voor meer welvaart en welzijn zorgt. Zoals vrije kunsten in de 17e en 18e eeuw voor een enorme culturele opleving hebben gezorgd, zo heeft een vrije markt economie voor een enorme opleving gezorgd op het gebied van technologische innovatie (en daarmee aanverwant welvaart en welzijn).
Voor veel landen die die fase nog niet hebben gehad is een vrijere markt juist de stap die nodig is om de inhaalslag te maken met het westen, waarbij het westen dus ook de landbouwsubsidies af moet schaffen.
quote:Ik heb geen patserbak, tenzij je een werkautootje met grijs nummerbord als patserbak beschouwt. En mijn salaris is dusdanig laag dat ik in het ziekenfonds zit.
Op zaterdag 20 september 2003 15:05 schreef plato242 het volgende:[..]
Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
Zo, daar gaat je demon-stereo-typ beeld. En ga nu maar asielzoekers les geven (wat ongetwijfeld een leugen is). Wat ga je ze leren? Valse retoriek?
Je bent geen haar beter dan waar je mij van beschuldigd: vol vooroordelen, haat en afgunst. Lekker als je grote voorbeelden dus.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:03 schreef Wisp het volgende:
ik wou bijna reageren.. totdat ik de naam van de topicstarter zagwannabe communist relkloon
Wanneer krijgt Bush een ongeluk?
quote:Daar gaan jouw natte dromen zeker over hè, kneus!
Op zaterdag 20 september 2003 19:13 schreef plato242 het volgende:
Wanneer krijgt Bush een ongeluk?
quote:Slecht argument. Dat doen ze om meer goodwill te kweken, niet omdatz e zo begaan zijn met het lot van anderen. Daarbij, in Amerika wordt je door de regering geteroriseerd als je je niet aan de overheid verbind als ideeele organisatie.
Op zaterdag 20 september 2003 15:44 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
quote:Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Op zaterdag 20 september 2003 19:14 schreef Cronus het volgende:[..]
Daar gaan jouw natte dromen zeker over hè, kneus!
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:16 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Eigenlijk ben je best wel grappig...
quote:Eh, je doet je geloofwaardigheid en status als discussiepartner niet veel goed op deze wijze. Voor iemand die pretendeert links te zijn, ben je op dit moment alleen maar bezig alle vooroordelen van rechts over links te bevestigen. Argumenten en onderbouwing, vriend plato, dat zijn de hoekstenen van een discussie
Op zaterdag 20 september 2003 19:16 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Natuurlijk allemaal lief om een samenleving te richten op het helpen van de zwakkeren, maar daar wordt een land op den duur alleen maar zelf zwakker van. En gelijkheid is allemaal leuk en aardig maar zonder verschillen verdwijnt het streven naar vooruitgang. Links laat zich leiden door dromen, rechts door feiten. Niks mis met dromen natuurlijk zolang je maar weet wat de werkelijkheid is.
quote:Dat weet ik, maar types als Cronus en Jeukaanmenaat zijn zo in- en intriest dat ik me niet kan beheersen...
Op zaterdag 20 september 2003 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Eh, je doet je geloofwaardigheid en status als discussiepartner niet veel goed op deze wijze. Voor iemand die pretendeert links te zijn, ben je op dit moment alleen maar bezig alle vooroordelen van rechts over links te bevestigen. Argumenten en onderbouwing, vriend plato, dat zijn de hoekstenen van een discussie
quote:Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Op zaterdag 20 september 2003 19:33 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat weet ik, maar types als Cronus en Jeukaanmenaat zijn zo in- en intriest dat ik me niet kan beheersen...
Gewoon kappen met getroll en persoonlijke aanvallen, geldt voor jou, geldt ook voor degenen die jou aanvallen.
quote:Snap je nu wel dat je dom blaat?
Op zaterdag 20 september 2003 19:13 schreef plato242 het volgende:
Ach het zijn toch maar Pallestijnen, dan mag het wel.
Pallestijnen zijn sukkels.Wanneer krijgt Arafat een ongeluk?
quote:Dat doet niets af aan het resultaat.
Op zaterdag 20 september 2003 19:15 schreef plato242 het volgende:
Slecht argument. Dat doen ze om meer goodwill te kweken, niet omdatz e zo begaan zijn met het lot van anderen.
quote:Does my flag offend you? Call 0900-eat-shit-and-die
Op zaterdag 20 september 2003 19:39 schreef Refragmental het volgende:[..]
Snap je nu wel dat je dom blaat?
Snap je nu wel dat je dom blaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |