FOK!forum / Digital Corner / Helpdesk quotes
Mr_Knoxvillevrijdag 19 september 2003 @ 17:00
Ik werk bij een niet nader te noemen computer bedrijf en daar krijgen we de meest grappig vragen/opmerking van klanten. Hieronder volgen er een aantal

Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar
achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er
misschien nog een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja,.... er staat hier nog eentje. Ah.... die doet het
wel.!!!."


Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"


"Welk anti-virus programma gebruikt u?" "Netscape."
"Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
"Oh, sorry...Internet Explorer."


Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."

Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Neen ......wacht ....... ik zie het al.... ik had de diskette er
nog niet ingedaan... hij ligt op mijn bureau..... sorry..."


Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de
linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"


Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Hallo..... ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en......
Klant: "Nou moet je goed luisteren. niet meteen zo technisch
doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"


Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."


Helpdesk: ". en dan toetst u nu F 8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks."

FinalDesignvrijdag 19 september 2003 @ 17:08
Ik heb niet echt voorbeelden maar ik kan me wel altijd ontzettend amuseren als ik een helpdesk bel en ik de medewerker moet uitleggen hoe het zit.

Dat had ik bijvoorbeeld toen ik voor t eerst m'n ADSL aansluiting had, die man bleef maar doorzaniken over IP instellingen terwijl ik wist dat dat het absoluut niet was. Je kon gewoon horen dat ie een lijstje aant afwerken was. Ik zeg wat terug en meneer valt stil (stond waarschijnlijk niet op z'n blaadje). Dus ik de helpdesk uitgelegd hoe het zat. We kwamen er niet uit. De volgende dag werkte het in 1 keer... Zonder iets aan te passen.

horney_dorneyvrijdag 19 september 2003 @ 17:08
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
stoopkindvrijdag 19 september 2003 @ 17:09
Ik zou bijna gaan geloven dat jij dit echt hebt gehoord

helaas ken ik dit rijtje onderhand al uit mijn hoofd, dus geloofwaardigheid van "zelf meegemaakt" is nihil

Atreidezvrijdag 19 september 2003 @ 17:11
Echt meegemaakt;

Helpdesk: Goeiemiddag, met ...
Klant: Ja, hallo, ik kan niet mailen..
Helpdesk: Oh, niet zo mooi. Even quota's nakijken, niks aan de hand. Kunt u misschien even My computer klikken en dan ...
Klant: Maar me computer start helemaal niet op!
Helpdesk: Maar u zei toch dat u niet kon mailen?
Klant: Nee dat kan ook niet, want me computer start niet op

Mr_Knoxvillevrijdag 19 september 2003 @ 17:11
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
_GdR_vrijdag 19 september 2003 @ 17:12
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
-mainframe-vrijdag 19 september 2003 @ 17:12
mevrouw: dan moet u even uw computer opnieuw opstarten

ik ben over 5 minuten terug

existenzvrijdag 19 september 2003 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Mr_Knoxville het volgende:
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
Nee, denk het niet..
Ik heb ze namelijk al eens in de telegraaf gelezen. De meeste komen heel bekend voor! Maar het blijft grappig.
maniac_nlvrijdag 19 september 2003 @ 17:33
Gebruiker (heet Jan):
Hallo ik ben net twee weken op vakantie geweest en weet mijn wachtwoord niet meer.
Helpdesk (ik):
Moment ik kijk het even na ..... het wachtwoord is Jan ... uw voornaam.
Sandervrijdag 19 september 2003 @ 17:34
Wat voor een slecht systeem gebruik je, als je wachtwoorden van anderen kan lezen?
Dr.Droxzvrijdag 19 september 2003 @ 17:34
K kan me goed voorstellen dat je deze zelf hebt meegemaakt dude, maak deze dingen ook vaak mee, je moet toch kunnen lachen op je werk ?
Mr.Bucketvrijdag 19 september 2003 @ 17:35
Wel eentje die ik zelf heb meegemaakt als helpdeskmedewerker van een internet-provider:
(M = De mevrouw die ik aan de lijn had)

[Ik] ... En dan mag u nu bij 'Wachtwoord' uw wachtwoord invullen
[M] Ja, dat is ook zoiets geks... elke keer wanneer ik 't oude wachtwoord wil weghalen, kan ik steeds 1 letter niet wegkrijgen
[Ik] (?) Ow, en hoe haalt u dat wachtwoord dan weg?
[M] Nou gewoon, ik selecteer met de muis de tekst in het wachtwoordveld, en dan druk ik op backspace.
[Ik] Euh, ja, dat zou ook gewoon moeten werken. Maar probeert u eens met de muis achter het laatste teken van het wachtwoord te klikken, en dan met backspace de sterretjes weg te halen?
[M] Huh? D'r komen alleen maar sterretjes bij?
[Ik] Da's apart? Enne, waar zit die backspace bij u?
[M] Nou gewoon, midden onderaan op 't toetsenbord
[Ik] Aha. Dat is niet de backspace mevrouw, maar de spacebar. De backspace heeft een pijltje naar links erop, en zit boven de enter.
(En daar lukte het dus wel mee )

Tisevrijdag 19 september 2003 @ 17:39
quote:
Gebruiker (heet Jan):
Hallo ik ben net twee weken op vakantie geweest en weet mijn wachtwoord niet meer.
Helpdesk (ik):
Moment ik kijk het even na ..... het wachtwoord is Jan ... uw voornaam.
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.

maniac_nlvrijdag 19 september 2003 @ 17:40
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:34 schreef Slarioux het volgende:
Wat voor een slecht systeem gebruik je, als je wachtwoorden van anderen kan lezen?
Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
maniac_nlvrijdag 19 september 2003 @ 17:41
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:

[..]

Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.


Nou dan geloof je me niet.

Ik ben systeembeheerder bij een bedrijf en niet een externe helpdesk ofsow
BTW .. die gast zat 2 kamers van mij vandaan.

Alecksvrijdag 19 september 2003 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:

[..]

Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.


Oh? Ik kon me voorstellen dat het het wachtwoord van een lager systeem is maar het lijkt me toch echt sterk dat een netwerkwachtwoord op zo'n maniet op een modern OS beheerd wordt. Met l0phtcrack kan je een hoop, als 'beheerderstool', maar procedure zou toch zijn om wachtwoord te resetten. Pure nieuwsgierigheid: welk systeem is het?
maniac_nlvrijdag 19 september 2003 @ 18:09
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:50 schreef Alecks het volgende:

[..]

Oh? Ik kon me voorstellen dat het het wachtwoord van een lager systeem is maar het lijkt me toch echt sterk dat een netwerkwachtwoord op zo'n maniet op een modern OS beheerd wordt. Met l0phtcrack kan je een hoop, als 'beheerderstool', maar procedure zou toch zijn om wachtwoord te resetten. Pure nieuwsgierigheid: welk systeem is het?


Het meest onveilige systeem dat er is Win NT

=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden

Alecksvrijdag 19 september 2003 @ 18:16
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:

[..]

Het meest onveilige systeem dat er is Win NT

=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden


NT wachtwoorden worden gehashed opgeslagen. Daar is dus niet zomaar in te kijken. En het lijkt me sterk dat NT daar de admin wel rechten voor geeft, al heb ik daar geen ervaring mee.
Sandervrijdag 19 september 2003 @ 18:30
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:

[..]

Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.


En toen werd je gehacked. En toen kwam het iets minder goed uit dat iemand alle wachtwoorden kon zien.

Sandervrijdag 19 september 2003 @ 18:31
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:

[..]

Het meest onveilige systeem dat er is Win NT

=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden


WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.
2Minivrijdag 19 september 2003 @ 18:38
ik ken ze nog niet... zijn wel grappig
vosssvrijdag 19 september 2003 @ 18:43
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:31 schreef Slarioux het volgende:

[..]

WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.


wat hij zei
TrenTsvrijdag 19 september 2003 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
Beter dan deze kan het niet worden.
trekpopvrijdag 19 september 2003 @ 20:05
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:56 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Beter dan deze kan het niet worden.


Jawel, wel als blijkt dat ze echt een zwarte heeft en dat de monitor wit is
Hagediszaterdag 20 september 2003 @ 01:19
Ik kan hier getuigen dat ik wel eens iemand heb proberen te helpen die haar startknop niet kon vinden...

Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken

Atreidezzaterdag 20 september 2003 @ 01:23
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 01:19 schreef Hagedis het volgende:
Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken
Interne modem dan zeker?
Kanzakizaterdag 20 september 2003 @ 02:29
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
Mr_Knoxvillezaterdag 20 september 2003 @ 15:23
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 02:29 schreef Kanzaki het volgende:
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?
Pizza_Shooterzaterdag 20 september 2003 @ 16:30
Op RinkWorks.com staat een hele berg van dat soort stommiteiten. Best wel vermakelijk om te lezen eigenlijk

Customer: "Do you people sell them megas?"
Salesperson: "Uh, sure, how much do you need, sir?"
Customer: "100!"
Salesperson: "I can only give you 64."
Customer: "Well, can't you throw in 26 more?"

Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."

At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.

Tech Support: "Yeah, just go to our website it's at www.[our company].com...yeah, three w's, then a dot, then [our company], then a dot then 'com'...yeah, that's right. . . . What do you mean, how do you spell 'dot'?"

[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 20-09-2003 16:32]

Tiemiezaterdag 20 september 2003 @ 16:34
quote:
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
ik tijdens mn stage

had hem hier : " Helpdesk ***, met Sander".... ookal gepost

Swetseneggerzaterdag 20 september 2003 @ 16:40
K:"Die netwerkkaart doet het niet"
H:*checkt devicemanager* nix...
"Zit de kaart wel GOED in het slot gedrukt?"
K:"Slot?"

Klant had zijn kast open geschroefd, PCI netwerkkaartje wel netjes met het schroefje aan de achterkant vastgezet, maar de koperen connectors zaten NIET in het slot....

Waar gebeurd.

Mr_Knoxvillezaterdag 20 september 2003 @ 17:13
ik had ooit een leuk filmpje van een helpdesk medewerker die helemaal doorflipte, ff kijken of ik hem nog kan vinden
Mr_Knoxvillezaterdag 20 september 2003 @ 17:19
hier iig al wat mp3tjes:

MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD

Kanzakizaterdag 20 september 2003 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:23 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?


Ja de klant die antwoord ik werk met 97 zeker.
Aaargh!zaterdag 20 september 2003 @ 17:22
http://www.deadtroll.com/video/helldeskcable.html
Tiemiezaterdag 20 september 2003 @ 17:23
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hier iig al wat mp3tjes:

MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD


Maanviszaterdag 20 september 2003 @ 17:24
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:

[..]

Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.


Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
Sanderzaterdag 20 september 2003 @ 17:25
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.


Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet .
Tiemiezaterdag 20 september 2003 @ 17:25
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.



waar ik stage liep ( systeembeheer bij een bedrijfje) was dit ook t geval
Maanviszaterdag 20 september 2003 @ 17:30
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:25 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet .


Ik weet het, maar het zal allicht een goeie reden hebben dat dat zo gedaan is.
Parafernaliazaterdag 20 september 2003 @ 17:30
quote:
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."
Aaargh!zaterdag 20 september 2003 @ 17:31
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.


Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
Swetseneggerzaterdag 20 september 2003 @ 17:34
Ik heb bij collega's welke zeer regelmatig hun wachtwoord vergaten, wel leuke wachtwoorden ingesteld

Zo heeft een collega een jaar lang 'lulenookklootzak' ingetikt.

-edit- en die vergat hij niet

Yskonijnzaterdag 20 september 2003 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
Hahaha ik dacht précies hetzelfde!
Maanviszaterdag 20 september 2003 @ 17:35
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.


Mwah, tiscali heeft zowat iedere nederlandse internetprovider overgenomen, en nu hebben ze daaro wel gewoon een hash-encryptie voor wachtwoorden.

Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!

Yskonijnzaterdag 20 september 2003 @ 17:38
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.


hahaha!Ik was het ook van plan.........nót anymore!
JWvWzaterdag 20 september 2003 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Yskonijn het volgende:

[..]

Hahaha ik dacht précies hetzelfde!


Ja, wie niet...
Aaargh!zaterdag 20 september 2003 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Maanvis het volgende:
Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!
Wat is er zo leuk aan dan
Sanderzaterdag 20 september 2003 @ 17:49
Ons standaard wachtwoord als een user hem vergeet is Hopeloos1.
Marvinzaterdag 20 september 2003 @ 17:51
Orange Helpdesk

T.A. = "Welkom bij Orange, goedemiddag u spreekt met......
Klant = "Ja hallo, met meneer ........"
T.A. = "Hallo meneer ........., waar kan ik u mee van dienst zijn?"
Klant = "Ja ik kan niet bellen....."
T.A. = "Dat is niet zo mooi meneer, ik ga eens even kijken hoe dat kan. Heeft u het toestel bij de hand?"
Klant = "Ja ik heb hem hier."
T.A. = "Wat ziet u nu op uw beeldscherm?"
Klant = "Ja niks dus... rotding!"
T.A. = "Heeft u het toestel wel aanstaan meneer?"
Klant = "Ja ik ben niet gek hoor, hj deed het de hele tijd en nu ineens niet meer."
T.A. = "Sinds wanneer heeft u het toestel meneer?"
Klant = "Ja een dag of 3."
T.A. = "En al die tijd heeft het toestel aangestaan?"
Klant = "Ja...."
T.A. = "U heeft het toestel dus in de tussentijd nog niet opgeladen?"
Klant = "Opgeladen......? Maar ik zou €20 euro beltegoed krijgen en die heb ik volgens mij nog niet op hoor. Wil je me nou gaan zeggen dat ik €20 in 3 dagen tijd heb verbelt?"
T.A. = "Nee meneer, ik wil niks zeggen. Ik probeer u alleen te helpen... Met opladen bedoelde ik de batterij van het toestel opladen."
Klant = "Huh? Batterij van het toestel? Moet dat dan.......?"

Yskonijnzaterdag 20 september 2003 @ 18:01
Met alle respect hoor, maar sommige dingen zijn gewoon té simpel!
optimus_priemzaterdag 20 september 2003 @ 19:52
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:01 schreef Yskonijn het volgende:
Met alle respect hoor, maar sommige dingen zijn gewoon té simpel!
Ja klopt maar sommige gebruikers zijn ook gewoon TE simpel
Zoals een vrouw die mij belde dat haar computer niks deed. Ik vragen of de stroomkabel er wel in zit en zij wist zeker van wel. Ik dus kijken even later (1-mans systeembeheer in een klein bedrijf deed ik toen) en dus niet, kabel zat er niet in. Nou okee, een mens kan zich vergissen en zij had blijkbaar een bril nodig.
Nou zou je denken dat iemand iets er van zou leren maar nee hoor... paar dagen later belde ze weer dat de computer weer niks deed. En ze wist echt zeker dat de power cable er in zat. Dus ik weer kijken... lag ie dus weer los! Ze zat er steeds tegenaan te schoppen onder het buro en dan met een dag of drie tikte ze hem er echt uit.
Dezelfde mevrouw heeft trouwens ook eens een floppy ondersteboven en achterstevoren in een drive gedrukt. Die drive heb ik dus moeten vervangen! Floppy was er nooooit meer uit te krijgen.
EN! ze belde een keer dat ze een stuk of 20 bestanden kwijt was, en of ik die kon restoren. Bleek dat ze 21 bestanden gemaakt had en elke keer als ze er eentje afhad sloeg ze hem op. Daarna wiste ze alle tekst en tikte een nieuwe tekst in... en dan gewoon weer opslaan onder dezelfde bestandsnaam natuurlijk
Restoren wil dan ook niet lukken natuurlijk. Dat bestand staat gewoon 1 keer met die naam op de tape. En leg dat maar eens uit!
Yskonijnzaterdag 20 september 2003 @ 20:57
Ik ben nog steeds van de overtuiging dat als mensen problemen hebben met iets (lees 'computers,software,gsm,internetverbindingen etc'),
ze eerst gaan vragen op de locatie waar ze zich op dat moment bevinden 'luister, wie spreekt er het slechtst nederlands,wie heeft het minste verstand van ons probleem en wie is ook nog eens traag van begrip?' .............'Jij???' .........'Goed jij gaat bellen!'

Serieus!

Macambazondag 21 september 2003 @ 01:14
GSM toestel van klant is gestolen, hj heeft snel een nieuwe nodig om weer te kunnen bellen...
klant mag bij een verlenging van 1 jaar een nieuwe schitterende 6310i gratis ontvangen:

[agent] ..prima meneer, dan zal ik zoals afgesproken een Nieuw toestel plus Simkaart binnen 48 uur laten bezorgen op het factuur-adres.
[klant] Oh laat die simkaart maar zitten die gebruik ik eigenlijk toch nooit
[agent] ehh ja...

Martijn_77zondag 21 september 2003 @ 13:17
Of van die mensen waar de "any key" zit!
doedelzak13maandag 22 september 2003 @ 00:33
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hier iig al wat mp3tjes:

MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD


Die zijn NEP en niet leuk.
TripleMmaandag 22 september 2003 @ 02:52
Ach lompe mensen genoeg. Een ex-klant van mijn inmiddels ex-werkgever belde dat de tekstverwerker (Wordperfect, stond op het netwerk) het niet meer deed. Ze bellen dan in paniek en met een grote bek "Nu komen want het hele bedrijf kan niet tekstverwerken!!".

Bij nadere inspectie en navragen bleek dat (hou je adem in) ze met Word (lokaal op haar PC)... WP.exe op het netwerk had geopend... 2600(!!!) pagina's aan 'rare codes' had weggehaald... MET DE DELETE KNOP! (dus niet shift-select)... en toen WP.exe weer had opgeslagen!!!

Je zou denken dat mensen zich na zo'n ontzettende domme en vooral grote blunder wel twee keer bedenken bij dingen die ze niet zeker weten, maar volgens mij was het ook zij die het volgende deed:

Onze (voor mijn tijd overigens) technische dude komt bij de klant. Die hadden een nieuwe server gekocht. De oude stond data over te pompen naar de nieuwe server, alles ging voorspoedig. Tot je aan die muts vraagt (tja, eigen schuld zul je zeggen) om even een computer los te ontkoppelen van het netwerk.

Een paar minuten later lag de data-transfer stil en vlogen er foutmeldingen over beide schermen. Wat bleek, mevrouw had doodleuk met een schaar(!!!) de coax netwerkkabel van die andere PC doorgeknipt. 'Want op een andere manier ging het plugje niet los'. Je zou d'r toch wat doen?!?!

Ook leuk:

Klant: Hoi Klaas, ik wilde even wat vragen.
Klaas: Hai Klant, zeg het eens.
Klant: Heb ik een CD-ROM speler in mijn computer?
Klaas: Ehh nee, alleen Jan en Piet hebben die, hoezo?
Klant: .....
Klant: Ehh, dan ligt er ergens een CD in mijn computer denk ik.

Wat bleek, de spleet tussen twee uitbreidingsslots werd aangezien voor CD-ROM speler (geen idee, don't ask) en dus lag er los in de kast een CD te koekeloeren.

Enz.

Escaflownevrijdag 26 september 2003 @ 20:07
ik: Goedemorgen, welkom bij HP
klant: dag mevrouw ik ben op zoek naar een computer, wat voor merken verkoopt u zoal?
ik: wij verkopen HP en Compaq
klant: Geen andere merken???
ik: Nee meneer, u spreekt nu met HP-Compaq

klant: dag mevrouw, er zijn problemen met mijn computer
ik: heeft u een HP of een Compaq computer?
klant: geen idee, hoe kom ik daar achter?

klant: kan ik op een CD-brander ook DVD's afspelen?
ik: nee meneer, daar heeft u een DVD-speler voor nodig.
klant: en kan ik op de DVD-speler ook CD's afspelen?
ik: ja hoor, onze DVD-spelers zijn geschikt voor zowel CD's als DVD's
klant: waarom kan ik op een CD-speler dan geen DVD's afspelen

klant: ik zou graag weten waar ik windows XP software kan halen en wat het kost
ik: er zijn computerzaken die het verkopen, maar wij verkopen het niet, dus u zal bij een computerzaak moeten informeren.
klant: ja maar, u verkoopt toch ook computers met windows XP erop?
ik: jawel, maar wij verkopen de software niet los van de computer
klant: nou, dan kunt u mij dus ook vertellen wat windows XP kost en waar ik het kan halen!
ik: nee meneer, wij hebben die software niet los, informeert u bij een computerzaak
klant: wat is dat nou voor onzin! U wilt het mij gewoon niet vertellen, dat valt mij zwaar van u tegen! *hangt boos op*

ik: *aan het spellen* de S van Sylvia..
klant: huh?.. de F van Sylvia?
ik: nee meneer, de SSSS van SSSylvia
klant: ja maar mevrouw Sylvia schrijft u toch niet met een F?
ik: nee, natuurlijk niet meneer, daarom zeg ik de SSSSS van Sylvia
klant: nou ja mevrouw! u weet toch zelf ook wel dat Sylvia met een S begint en niet met een F?!
ik: meneer u verstaat mij blijkbaar niet goed, daarom spel ik het ook voor u!
klant: ooohw!.. bedoelt u soms de S van Sylvia?
ik: juist meneer!

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 26-09-2003 21:46]

Sandervrijdag 26 september 2003 @ 22:58
User: "Hoi, op de intranet site heeft iedereen een balk met links aan de zijkant, en ik niet! "
Ik: "welke intranet site is dat?"
User: "Die van het arrondissement"
Ik: "Ik heb ook geen balk, er hoort dus geen balk te zijn"
User: "Maar waarom hebben mijn collega's hem dan niet? Volgens mij hebben jullie mijn PC gesloopt! Ik wil een nieuwe!"
Ik: "Ik heb je PC nog nooit gezien, laat staan aangeraakt"
User: "Maar hoe kan dat dan? Ik wil die balk ook! En jullie moeten dat regelen!"
[Tussen ons gezegd, een user kan het bij mij dan al schudden]
Ik: "Wij regelen niks, dat gaat via je eigen afdeling. Maar kijk eens bij de anderen en lees de links eens voor? "
User: "Ehhhh, MSN.com, Radiogids, Windows, Windowsupdate..."

Snap je hem? Favorietenbalk aan de zijkant. De muts.

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 04-10-2003 09:44]

Macambawoensdag 1 oktober 2003 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:58 schreef Slarioux het volgende:
User: "Hoi, op de intranet site heeft iedereen een balk met links aan de zijkant, en ik niet! "
Ik: "welke intranet site is dat?"
User: "Die van het arrondissement"
Ik: "Ik heb ook geen balk, er hoort dus geen balk te zijn"
User: "Maar waarom hebben mijn collega's hem dan niet? Volgens mij hebben jullie mijn PC gesloopt! Ik wil een nieuwe!"
Ik: "Ik heb je PC nog nooit gezien, laat staan aangeraakt"
User: "Maar hoe kan dat dan? Ik wil die balk ook! En jullie moeten dat regelen!"
[Tussen ons gezegd, een user kan het bij mij dan al schudden]
Ik: "Wij regelen niks, dat gaat via je eigen afdeling. Maar kijk eens bij de anderen en lees de links eens voor? "
User: "Ehhhh, MSN.com, Radiogids, Windows, Windowsupdate..."

Snap je hem? Favorietenbalk aan de zijkant. De muts.


Ohh Nee echt... meteen ophangen! hahaha ik vind dat ze bij grote berdijven dit soort fruitcakes niet eens mogen aannemen, een beetje basiskennis zou wel handig zijn... ongelooflijk veel loze calls naar een IT-Helpdesk haha ;-) succes

[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 04-10-2003 09:45]

Neo007woensdag 1 oktober 2003 @ 14:24
gebruiker: Ik zie niks op mijn beeldscherm
ik: staat de monitor aan?
gebruiker: Ja die staat aan....
ik: brand het lampje van de monitor?
gebruiker: nee......
ik: dan staat ie dus niet aan.
Zitten de stekkers er goed in.
gebruiker: even kijken...... ja die zitten erin.
Ik: druk op de aanknop van het beeldscherm...
gebruiker: okee .... er gebeurd niks
ik: ik denk (godver.......) nou ik kom wel even langslopen.
gebruiker: okee

Kom ik daar aan, blijkt het dat ze op de knop van de beeldschermconfiguratie zat te drukken
de aanknop zat bovenop het beelscherm

gebruiker: ow.......... Daar had ik niet gekeken........

Echt hopeloos

Martijn_77zaterdag 4 oktober 2003 @ 00:14
Of wat dacht je van dit E-mail berichtje?:

Geachtehelpdesk,

Graagzouikeenneieuwtoestenbordwillenhebben.

Ditomdamijnspatiebalknietmeerwerkt.

Mvg,

Fleischmeisterzaterdag 4 oktober 2003 @ 00:36
in onze eerste maand dat we Chello hadden

"Het RF-lampje knippert oranje op mijn COM21-kabelmodem. Kunt u even kijken waarom ik geen signaal binnenkrijg?"
"Staat uw computer aan?"
"Ja. Als deze uit staat, hoor ik overigens ook gewoon een signaal op de coax te hebben."
"Het moet een foute instelling zijn in uw netwerkeigenschappen. Klikt u eens op Start en dan .... blablabla"
"De link in m'n huis is prima, het link-lampje brandt gewoon groen. Er is alleen geen signaal van buiten!"
"Welk besturingssysteem gebruikt u?"
"Linux."
"Hmm.. ga eens naar Configuratiescherm"
"Dat bestaat niet in Linux, dat is een ander systeem dan Windows."
"Dat ondersteunen wij niet, u moet Windows of Mac hebben."
"Het ligt ook niet aan de software, ik heb geen signaal op de witte kabel zitten... er moet een storing bij u zijn!"

*word langzaam gek*

"Wat is uw postcode?" (die ik al had ingetoetst voordat ik die kerel aan de lijn kreeg )

*geef postcode*

"Ja er is een storing in uw postcodegebied en de omliggende gebieden."
"Kunt u al vertellen hoe lang dat ongeveer zal duren?"
"Nee, maar onze mensen zijn er aan bezig." (dus dat wist ie wel )

ik heb uiteindelijk een week zonder internet gezeten nu is het vrij rustig wat storingen betreft

Lightzaterdag 4 oktober 2003 @ 00:47
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 02:29 schreef Kanzaki het volgende:
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
Als 8 van de 10 gebruikers die vraag gewoon kan beantwoorden zonder dat je ze als een complete n00b hoeft te behandelen, waarom zou je dat dan toch doen?

Als je een antwoord als "Windows 2000 Millennium" krijgt kun je het altijd nog nakijken. En dan mag je het versienummer ook noemen (die staat ook daar bij die eigenschappen van systeem).

Kanzakizaterdag 4 oktober 2003 @ 06:30
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:47 schreef Light het volgende:

[..]

Als 8 van de 10 gebruikers die vraag gewoon kan beantwoorden zonder dat je ze als een complete n00b hoeft te behandelen, waarom zou je dat dan toch doen?

Als je een antwoord als "Windows 2000 Millennium" krijgt kun je het altijd nog nakijken. En dan mag je het versienummer ook noemen (die staat ook daar bij die eigenschappen van systeem).


Dan werk jij wellicht niet met particuliere klanten dan is het 2 op tien die het OS kunnen noemen. Had zelfs een Mac gebruiker die alleen kon aangeven . Het isse geene Windows.
Kanzakizaterdag 4 oktober 2003 @ 06:37
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 14:24 schreef Neo007 het volgende:
gebruiker: Ik zie niks op mijn beeldscherm
ik: staat de monitor aan?
gebruiker: Ja die staat aan....
ik: brand het lampje van de monitor?
gebruiker: nee......
ik: dan staat ie dus niet aan.
Zitten de stekkers er goed in.
gebruiker: even kijken...... ja die zitten erin.
Ik: druk op de aanknop van het beeldscherm...
gebruiker: okee .... er gebeurd niks
ik: ik denk (godver.......) nou ik kom wel even langslopen.
gebruiker: okee

Kom ik daar aan, blijkt het dat ze op de knop van de beeldschermconfiguratie zat te drukken
de aanknop zat bovenop het beelscherm

gebruiker: ow.......... Daar had ik niet gekeken........

Echt hopeloos


Gebruiker > Luser
Kanzakizaterdag 4 oktober 2003 @ 07:13
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:36 schreef Henno het volgende:
in onze eerste maand dat we Chello hadden

"Het RF-lampje knippert oranje op mijn COM21-kabelmodem. Kunt u even kijken waarom ik geen signaal binnenkrijg?"
"Staat uw computer aan?"
"Ja. Als deze uit staat, hoor ik overigens ook gewoon een signaal op de coax te hebben."
"Het moet een foute instelling zijn in uw netwerkeigenschappen. Klikt u eens op Start en dan .... blablabla"
"De link in m'n huis is prima, het link-lampje brandt gewoon groen. Er is alleen geen signaal van buiten!"
"Welk besturingssysteem gebruikt u?"
"Linux."
"Hmm.. ga eens naar Configuratiescherm"
"Dat bestaat niet in Linux, dat is een ander systeem dan Windows."
"Dat ondersteunen wij niet, u moet Windows of Mac hebben."
"Het ligt ook niet aan de software, ik heb geen signaal op de witte kabel zitten... er moet een storing bij u zijn!"

*word langzaam gek*

"Wat is uw postcode?" (die ik al had ingetoetst voordat ik die kerel aan de lijn kreeg )

*geef postcode*

"Ja er is een storing in uw postcodegebied en de omliggende gebieden."
"Kunt u al vertellen hoe lang dat ongeveer zal duren?"
"Nee, maar onze mensen zijn er aan bezig." (dus dat wist ie wel )

ik heb uiteindelijk een week zonder internet gezeten nu is het vrij rustig wat storingen betreft


Volgens mij wordt je bij de chello helpdesk pas aangenomen nadat er een toltale lobotomie is uitgevoerd.
Lightzaterdag 4 oktober 2003 @ 09:29
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 06:30 schreef Kanzaki het volgende:

[..]

Dan werk jij wellicht niet met particuliere klanten dan is het 2 op tien die het OS kunnen noemen. Had zelfs een Mac gebruiker die alleen kon aangeven . Het isse geene Windows.


Je hebt particuliere klanten en particuliere klanten. Als ze alleen weten dat ze geen Windows hebben maar niet eens kunnen zeggen wat ze dan wel gebruiken dan mogen ze dat eerst fijn uitzoeken.
Rodie83zaterdag 4 oktober 2003 @ 10:06
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 18:16 schreef Alecks het volgende:

[..]

NT wachtwoorden worden gehashed opgeslagen. Daar is dus niet zomaar in te kijken. En het lijkt me sterk dat NT daar de admin wel rechten voor geeft, al heb ik daar geen ervaring mee.


Met een registry dump en een bruteforce attack op die dump kan je ze heus wel zien hoor
Kptelmozaterdag 4 oktober 2003 @ 10:19
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:06 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Met een registry dump en een bruteforce attack op die dump kan je ze heus wel zien hoor


Behoort dat dan tot de standaard taken van een helpdeskmedewerker
Ra-zzaterdag 4 oktober 2003 @ 10:26
Klant belt boos op

GVD IK HEB EEN NIEUWE PC BIJ JULLIE GEKOCHT EN HIJ DOET NIX! ALLEEN DE PC GAAT EN IK KRIJG GEEN BEELD...!!!

rustig meneer laten we alles nalopen.... heeft u alle kabels er goed in

JA NATUUR... oh wacht... hee... oh.. sorry ik had nog een kabel over bij de monitor hij doet het nu wel

Tot ziens meneer!

Swetseneggerzaterdag 4 oktober 2003 @ 10:29
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 20:57 schreef Yskonijn het volgende:
Ik ben nog steeds van de overtuiging dat als mensen problemen hebben met iets (lees 'computers,software,gsm,internetverbindingen etc'),
ze eerst gaan vragen op de locatie waar ze zich op dat moment bevinden 'luister, wie spreekt er het slechtst nederlands,wie heeft het minste verstand van ons probleem en wie is ook nog eens traag van begrip?' .............'Jij???' .........'Goed jij gaat bellen!'

Serieus!


En bij voorkeur moet de beller ook nog een spraakgebrek hebben.
Martijn_77donderdag 18 december 2003 @ 23:02
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 14:13 schreef Macamba het volgende:

[..]

Ohh Nee echt... meteen ophangen! hahaha ik vind dat ze bij grote berdijven dit soort fruitcakes niet eens mogen aannemen, een beetje basiskennis zou wel handig zijn... ongelooflijk veel loze calls naar een IT-Helpdesk haha ;-) succes


Je moest eens weten hoeveel mensen alleen maar de software kunnen bedienen die ze nodig hebben.

Echt erg

Sandervrijdag 19 december 2003 @ 06:45
"Mijn scherm doet het niet!"
"Brandt er een lampje?"
"Ja, oranje.
"Ok, dan krijgt het scherm dus geen signaal van de PC, weet je zeker dat ie aan staat?"
"Ja, ik heb hem net aangezet!"
"Ok, ik loop wel ff langs"

PC stond dus gewoon uit .

Phibian1976vrijdag 19 december 2003 @ 07:19
Op een gemeenthuis.

Klant: Goede morgen mijn pc doet het niet.
Ik: Zit er spanning op.
Klant: Nee ik heb geen porno site bezocht


Dacht hij lollig te zijn, echter nadat ik zijn pc had nagekeken bleek in zijn history meerdere sites te verwijzen naar amateurhoertjes en een escort service bureau waar hij lid van was, de cookies hadden zijn ww nog.

PS zaten wel een paar leuke tussen (samen met een paar collega's gekeken naar het forumpje daar) god wat hebben we een lol gehad. Vervolgens de PC met stalen gezicht terugbrengen en doen alsof we van niks weten.

ne0nvrijdag 19 december 2003 @ 07:23
LOLOL o_O

vet topic

Martijn_77maandag 22 december 2003 @ 17:04
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 07:19 schreef Phibian1976 het volgende:
Op een gemeenthuis.

Klant: Goede morgen mijn pc doet het niet.
Ik: Zit er spanning op.
Klant: Nee ik heb geen porno site bezocht


Dacht hij lollig te zijn, echter nadat ik zijn pc had nagekeken bleek in zijn history meerdere sites te verwijzen naar amateurhoertjes en een escort service bureau waar hij lid van was, de cookies hadden zijn ww nog.

PS zaten wel een paar leuke tussen (samen met een paar collega's gekeken naar het forumpje daar) god wat hebben we een lol gehad. Vervolgens de PC met stalen gezicht terugbrengen en doen alsof we van niks weten.


Echt erg en dan maar zeggen dat die ambtenaren het druk hebben
Superstudentdonderdag 25 december 2003 @ 01:46
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:

[..]

Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.


en uit welk systeem denk jij dat wachtwoordbrieven komen rollen?ja precies de database met gebruikersgegevens waar dus ook ww in staan. ik kan je 1 ding vertellen wij zien meer dan jij wilt weten
WW via tel mag wel, alleen als de klant het ww zegt dat voor het overgrote deel overeenkomt met het werkelijke ww..
markvlethdonderdag 25 december 2003 @ 02:21
quote:
Op donderdag 25 december 2003 01:46 schreef Superstudent het volgende:
en uit welk systeem denk jij dat wachtwoordbrieven komen rollen?ja precies de database met gebruikersgegevens waar dus ook ww in staan. ik kan je 1 ding vertellen wij zien meer dan jij wilt weten
WW via tel mag wel, alleen als de klant het ww zegt dat voor het overgrote deel overeenkomt met het werkelijke ww..
Dat is gewoon ronduit fout. Niet meer en niet minder. Wachwoorden sla je gecodeerd op. Mocht een klant een wachtwoord zijn vergeten stuur je een nieuw gegenereerd wachtwoord.
klinzdonderdag 25 december 2003 @ 04:10
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Mr_Knoxville het volgende:
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
Geloof het maar niet :-)

http://rinkworks.com/stupid/ (paar honderd van die grollen)

Macambadonderdag 25 december 2003 @ 12:58
quote:
Op donderdag 25 december 2003 02:21 schreef markvleth het volgende:

[..]

Dat is gewoon ronduit fout. Niet meer en niet minder. Wachwoorden sla je gecodeerd op. Mocht een klant een wachtwoord zijn vergeten stuur je een nieuw gegenereerd wachtwoord.


Geloof het of niet, heb zelf bijvoorbeeld bij Vodafone gewerkt, mensen hebben een wachtwoord nodig om in te kunnen loggen op een deel van de website, dat wachtwoord kun je opzoeken, incl antwoord op de geheime vraag. Wat heb je daar aan.. nix.. maar het KAN wel.
ik ben het met je eens dat het niet zou moeten kunnen maar er zijn altijd mensen binnen een bedrijf die het kunnen.
En je hoeft maar als uitzendkracht ergens te werken en je hebt acces tot gegevens.
Ik ga daar netjes mee om, maar anderen soms niet.
daarom een goede tip: Neem bij ieder bedrijf, iedere site een ander wachtwoord.
Bijvoorbeeld iets uit de URL er in verwerken. voor jezelf een systeempje bedenken.
veel mensen gebruiken voor alles hetzelfde wachtwoord.
kom je in hun fok, hun mail, hun t-mobile alles alles alles.
slecht dus ;-)
Henk-Bmaandag 18 september 2006 @ 21:01
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 06:45 schreef Slarioux het volgende:
"Mijn scherm doet het niet!"
"Brandt er een lampje?"
"Ja, oranje.
"Ok, dan krijgt het scherm dus geen signaal van de PC, weet je zeker dat ie aan staat?"
"Ja, ik heb hem net aangezet!"
"Ok, ik loop wel ff langs"

PC stond dus gewoon uit .
Ou-Tannumaandag 18 september 2006 @ 21:23
http://www.kicken.com/fun(...)o3FM-upchelpdesk.mp3 nog 1
Karinamaandag 18 september 2006 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Atreidez het volgende:
Echt meegemaakt;

Helpdesk: Goeiemiddag, met ...
Klant: Ja, hallo, ik kan niet mailen..
Helpdesk: Oh, niet zo mooi. Even quota's nakijken, niks aan de hand. Kunt u misschien even My computer klikken en dan ...
Klant: Maar me computer start helemaal niet op!
Helpdesk: Maar u zei toch dat u niet kon mailen?
Klant: Nee dat kan ook niet, want me computer start niet op
Dat was gewoon een klant met gevoel voor humor!
McMarcomaandag 18 september 2006 @ 21:41
Zelf meegemaakt toen ik op een helpdesk van een computerketen werkte:

Ik: Goedemiddag
Klant: Goedemiddag, ik probeer een netwerkkaart in te bouwen maar het lukt niet
Ik: Wat lukt er precies niet?
Klant: Ik krijg hem er niet in
Ik: Welke kleur heeft de gleuf waar u hem in probeert te doen.
Klant: Grijs
Ik: Heeft u de kast wel open gemaakt?
Klant: Nee

Klant probeerde dus via de achterkant van z'n pc die netwerkaart zo naar binnen te duwen
tactic_todinsdag 19 september 2006 @ 00:18
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:41 schreef McMarco het volgende:
Zelf meegemaakt toen ik op een helpdesk van een computerketen werkte:

Ik: Goedemiddag
Klant: Goedemiddag, ik probeer een netwerkkaart in te bouwen maar het lukt niet
Ik: Wat lukt er precies niet?
Klant: Ik krijg hem er niet in
Ik: Welke kleur heeft de gleuf waar u hem in probeert te doen.
Klant: Grijs
Ik: Heeft u de kast wel open gemaakt?
Klant: Nee

Klant probeerde dus via de achterkant van z'n pc die netwerkaart zo naar binnen te duwen
helaas kan het net niet, het zou bijna kunnen.
gdaydinsdag 19 september 2006 @ 00:41
Toen ik een jaar of 10 geleden op de Vobis helpdesk werkte, kreeg ik een klant van wie de modem het niet deed. Ik vroeg de klant wat het merk was van de modem. Zijn antwoord:
"... *zoekt naar handleiding* ..... Ah, het merk is uuusèr maanual!"
Pluto41dinsdag 19 september 2006 @ 03:44
Bedrijf waarbij op iedere monitor een sticker staat met een 7-cijferig nummer erop.

Klant: Mijn monitor doet het niet.
Helpdesk: Goed, ik maak een call voor u. Wat is het monitor nummer?
Klant: D E L L
Henk-Bdinsdag 19 september 2006 @ 08:05
User: Kun je iets uitprinten vanaf mijn USB-stick
Ik:
User : doet hij het niet?
Ik nee het is een WLAN USB STICK!!!!!!!!

rtim1980woensdag 20 september 2006 @ 21:08
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:49 schreef Slarioux het volgende:
Ons standaard wachtwoord als een user hem vergeet is Hopeloos1.
Nou en !!. Het lijkt me tijd om dit topic te sluiten. Wat zeg jij ervan??????????????????????
gdaywoensdag 20 september 2006 @ 21:11
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:08 schreef quote: het volgende:

[..]

Nou en !!. Het lijkt me tijd om dit topic te sluiten. Wat zeg jij ervan??????????????????????


Zakdoekje hebben voor je traantjes?
rtim1980woensdag 20 september 2006 @ 21:14
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:11 schreef gday het volgende:

[..]



Zakdoekje hebben voor je traantjes?
Als je niet weet waat t over gaat. Moet je niet reageren. Slarioux weet t wel. Dus dan komt die zakdoek toch nog van pas denk ik.
gdaywoensdag 20 september 2006 @ 21:18
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:14 schreef quote: het volgende:

[..]

Als je niet weet waat t over gaat. Moet je niet reageren. Slarioux weet t wel. Dus dan komt die zakdoek toch nog van pas denk ik.
Het gaat ongetwijfeld over dat ongelofelijke gejank vanwege dat topic dat Slarioux gesloten heeft, is het niet?

Kom, denk nou niet dat ik niet weet waar het over gaat.
rtim1980woensdag 20 september 2006 @ 21:21
Heel goed. Ik moest t gewoon nog ff aanhalen. Want dit topic is gewoon precies eender als degene die ik had gemaakt. Maarja t ken nie altijd feest zijn hé.
gdaywoensdag 20 september 2006 @ 21:23
Die reactie van Slarioux is nota bene 3 jaar voordat jij je überhaupt hier geregistreerd had geplaatst.

Kop op, leer leven met het feit dat je niet altijd je zin kunt hebben. Zo gaan die dingen.
rtim1980woensdag 20 september 2006 @ 21:24
Okay dan zal erover ophouden.
kroegtijgerdonderdag 21 september 2006 @ 11:07
collega van me een paar jaar geleden:
- Klant: Hallo, mijn monitor is wazig
- Helpdesk: Oh, heeft u drugs gebruikt??
- Klant: Drugs gebruikt?? nee hoezo??
- Helpdesk: Dan is uw monitor waarschijnlijk gewoon stuk, ik zal iemand sturen om een nieuwe te plaatsen.



Andere keer, op dezelfde helpdesk in het NT4-tijdperk:
- Klant: Hallo, ik heb een blauw scherm
- Helpdesk: Dat is niet zo mooi, ik stuur even iemand langs
Kom ik er een half uurtje later aan met boot-disk, blijkt dat zn scherm stuk is en er een blauwe gloed over zn beeld is gekomen
mscholdonderdag 21 september 2006 @ 11:22
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:30 schreef Pizza_Shooter het volgende:

Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."

At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.
spijkerbroekdonderdag 21 september 2006 @ 11:35
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:07 schreef kroegtijger het volgende:
Andere keer, op dezelfde helpdesk in het NT4-tijdperk:
- Klant: Hallo, ik heb een blauw scherm
- Helpdesk: Dat is niet zo mooi, ik stuur even iemand langs
Kom ik er een half uurtje later aan met boot-disk, blijkt dat zn scherm stuk is en er een blauwe gloed over zn beeld is gekomen
Slechte helpdesk.. die moeten zover doorvragen tot er het duidelijk is wat er nu eigenlijk aan de hand is...

Anyway.
Zelf meegemaakt op een helpdesk voor copiers:
<klant> ik krijg strepen op mijn kopies
<ik> maak de glasplaat maar ff schoon
<klant> ok, ik ben zo terug
... hoor wat gerommel op de achtergrond ...
5 minuten later als ik me sterk afvraag wat die klant nu toch in godsnaam aan het doen is:
<klant> ja, ik heb de glasplaat schoongemaakt, maar nu krijg ik de schroefjes er niet meer in
<ik> schroefjes?!
<klant> ja, ik moest de glasplaat schoonmaken. de bovenkant is makkelijk maar voor de onderkant moet je eerst de plaat losschroeven en nu krijg ik ze er niet meer in!
<ik> euh...... de onderkant.. dat was ook niet helemaal de bedoeling.... ik stuur wel iemand langs....


(Sja.. ik had waarschijnlijk uit moeten leggen dat je alleen de bovenkant van de glasplaat mag schoonmaken.. de onderkant moet door monteurs gedaan worden, mocht het nodig zijn i.v.m. garantie/servicecontract etc)
Ranja_Ranjadonderdag 21 september 2006 @ 12:02
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Slechte helpdesk.. die moeten zover doorvragen tot er het duidelijk is wat er nu eigenlijk aan de hand is...

Anyway.
Zelf meegemaakt op een helpdesk voor copiers:
<klant> ik krijg strepen op mijn kopies
<ik> maak de glasplaat maar ff schoon
<klant> ok, ik ben zo terug
... hoor wat gerommel op de achtergrond ...
5 minuten later als ik me sterk afvraag wat die klant nu toch in godsnaam aan het doen is:
<klant> ja, ik heb de glasplaat schoongemaakt, maar nu krijg ik de schroefjes er niet meer in
<ik> schroefjes?!
<klant> ja, ik moest de glasplaat schoonmaken. de bovenkant is makkelijk maar voor de onderkant moet je eerst de plaat losschroeven en nu krijg ik ze er niet meer in!
<ik> euh...... de onderkant.. dat was ook niet helemaal de bedoeling.... ik stuur wel iemand langs....


(Sja.. ik had waarschijnlijk uit moeten leggen dat je alleen de bovenkant van de glasplaat mag schoonmaken.. de onderkant moet door monteurs gedaan worden, mocht het nodig zijn i.v.m. garantie/servicecontract etc)
kroegtijgerdonderdag 21 september 2006 @ 12:06
toch zijn de mooiste verhalen nog steeds van de BOFH
http://www.theregister.co.uk/odds/bofh/
DutchErroristdonderdag 21 september 2006 @ 12:25
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:

blablablabla...

Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"

blablablabla..
Ik quote letterlijk van rinkworks onder het kopje keyboard dit:
quote:
* Tech Support: "Your password will be...a small 'a' as in apple, a capital 'V' as in Victor, the number '7' --"
* Customer: "Is that a capital '7'?"
Loser...
spijkerbroekdonderdag 21 september 2006 @ 12:38
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik quote letterlijk van rinkworks onder het kopje keyboard dit:
Yep, de meeste quotes hier zijn al tientallen jaren oud.
Beetje jammer dat mensen ze toch aanmerken als zijnde van henzelf.
DJRandalldonderdag 21 september 2006 @ 12:46
Ik heb zelf meer last van Spook problemen.

Tring tring....
"Ja hallo, mijn toetsenbord doet raar"
"De printer doet het niet"
"Mijn monitor springt aan en uit"
"De printer maakt een raar geluid"
Allemaal lokale probleempjes waarbij ik eerder naar de mensen toeloop (niet zon groot terrein), omdat dat sneller is dan ze het te laten proberen uitleggen!

Maar altijd als ik er dan ben krijg ik steevast het antwoord:
"Nou doet hij het weer"
"Als jij er bent werkt alles weer gewoon"
"Vreemd, nu werkt alles weer gewoon!"

Ik weet het ook niet hoor......... geduld is "......"
mscholdonderdag 21 september 2006 @ 13:01
quote:
Op donderdag 21 september 2006 12:46 schreef DJRandall het volgende:
Ik heb zelf meer last van Spook problemen.

Tring tring....
"Ja hallo, mijn toetsenbord doet raar"
"De printer doet het niet"
"Mijn monitor springt aan en uit"
"De printer maakt een raar geluid"
Allemaal lokale probleempjes waarbij ik eerder naar de mensen toeloop (niet zon groot terrein), omdat dat sneller is dan ze het te laten proberen uitleggen!

Maar altijd als ik er dan ben krijg ik steevast het antwoord:
"Nou doet hij het weer"
"Als jij er bent werkt alles weer gewoon"
"Vreemd, nu werkt alles weer gewoon!"

Ik weet het ook niet hoor......... geduld is "......"
dit klinkt HEEEL bekend
telkens als ik een melding heb dat er iets niet werkt (en dan krijgen ze kennelijk wel een foutmelding, die onthouden ze helaas niet) dan ga ik er naar toe, is er niks aan de hand
kroegtijgerdonderdag 21 september 2006 @ 13:22
Wat ook zo bloed-irritant is...
Wordt gebeld:
- Mijn pc doet raar....hij wil ..... niet meer doen
- Heb je al je pc opnieuw opgestart??
- Nee, dat vragen jullie ook altijd als eerste zeg....

Als je weet dat we dat altijd vragen, waarom start je dan niet eerst opnieuw op en belt daarna pas als het dan nog steeds niet werkt???
Psychonikeodonderdag 21 september 2006 @ 14:22
Ik heb vroeger toen ik op een helpdesk werkte wel eens mensen gehad die mijn konden vertellen dat ze geen internet hadden. Het bedrijf waar ik werkte verkocht router, modems, enz. Dus ik wilde de gebruiker naar het instellingenmenu van de router laten gaan.

Ik: open de internet explorer en typ in de adresbalk..
gebruiker: Adresbalk??
Ik: ja, daar waar je normaal gesproken www.blabla.nl intypt..
gebruiker: Huh? Ik zie daar normaal gesproken namen van mijn vrienden..
Ik: Dat is msn mevrouw

Of iemand die belde dat zijn router niet werkte. Dus ik vragen hoe hij m aangesloten had. Bleek dat hij m niet aangesloten had en nog in de doos had zitten. Want als hij m ging aansluiten ging het toch niet werken en ik moest m dus maar vanaf het begin helpen. Herinnerde hem er wel aan dat het 25 cent (dacht ik) per minuut kostte en hij vond het geen probleem
Henk-Bvrijdag 22 september 2006 @ 08:28
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:22 schreef kroegtijger het volgende:
Wat ook zo bloed-irritant is...
Wordt gebeld:
- Mijn pc doet raar....hij wil ..... niet meer doen
- Heb je al je pc opnieuw opgestart??
- Nee, dat vragen jullie ook altijd als eerste zeg....

Als je weet dat we dat altijd vragen, waarom start je dan niet eerst opnieuw op en belt daarna pas als het dan nog steeds niet werkt???
Idd irritant!