quote:2 miljard Euro. In 2000 wilde Gerrit Zalm de aandelen ook al verkopen. Toen waren de aandelen zo'n 60-70 Euro dat is dus 20 miljard Euro!, maar dat mocht niet van de KPN
Staat verkoopt groot belang KPN aan CitiGroup
De overheid heeft 300 miljoen aandelen KPN verkocht aan het Amerikaanse Citigroup Global Markets. Citigroup heeft de aandelen gelijk doorgeplaatst.Het ministerie van Financiën maakte de verkoop vrijdag bekend. De verkoopprijs is door het ministerie niet bekend gemaakt. Citigroup bevestigt dat de doorplaatsing van de 300 miljoen aandelen KPN, inmiddels afgerond is. Volgens markthandelaren komt een verkoopprijs van 6,78 euro, waardoor de staat ruim 2.034 miljoen euro in de boeken kan bijschrijven.
De overheid was al langer bezig om het belang in het telecombedrijf te verkleinen. Met de verkoop van 300 miljoen aandelen stoot de staat zo'n 12% van de uitstaande aandelen af. Het Rijk houdt nu nog een belang van 19,3% in KPN over.
Toestemming
De staat heeft met Citigroup verder afgesproken in het jaar na afronding van de transactie niet opnieuw aandelen te verkopen, enkele niet nader genoemde uitzonderingen daargelaten. Citigroup moet dan wel toestemming verlenen, aldus een woordvoerster van Financiën. De overheid zal in de loop van de komende jaren haar belang in KPN wel verder verkleinen.Twee jaar geleden was de overheid ook al bezig met de verkoop van een groot pakket aandelen, maar zag daar onder druk van KPN van af. KPN was bang dat de koers zou instorten.
quote:Heb vanmorgen wat zitten lezen, hij is er nog niet helemaal uitgekicked, maar zijn houding is niet goed begrijp ik.
Op vrijdag 19 september 2003 17:28 schreef sizzler het volgende:
Weet iemand al hoe het met Wile is verlopen?
quote:Mocht niet van KPN??? Sinds wanneer mag je als aandeelhouder geen aandelen meer verkopen?
Op vrijdag 19 september 2003 17:33 schreef pberends het volgende:[..]
2 miljard Euro. In 2000 wilde Gerrit Zalm de aandelen ook al verkopen. Toen waren de aandelen zo'n 60-70 Euro dat is dus 20 miljard Euro!, maar dat mocht niet van de KPN
![]()
Dat zou toen een flinke staatsschuldverlaging betekent en het scheelde voor de komende 25 jaar totdat de staatsschuld is afgelost 1.400 miljoen (1.4 miljard!) aan rente per jaar![]()
![]()
![]()
maar goed iets anders: Wat verwachten jullie van het verdere verloop van de poltieke carriere van Maxime Verhagen? Wordt hij lijsttrekker bij de volgende verkiezingen als JPB faalt? Lijkt me een zetelverlies van hier tot tokio op te leveren? Of gaat het volk als 1 man achter Maxime V. staan?
JP moet grote blunders begaan om iemand anders hem te laten opvolgen.
quote:Maakt mij geen bal uit. Zeker is is dat JP verdwijnt als zijn premierschap voorbij is. Verhagen denk ik ook, zit er ook al lang. Die vrouw met die blonde lok, die zou het wel eens kunnen worden. Hoe heet ze alweer?!
Op vrijdag 19 september 2003 18:01 schreef pberends het volgende:maar goed iets anders: Wat verwachten jullie van het verdere verloop van de poltieke carriere van Maxime Verhagen? Wordt hij lijsttrekker bij de volgende verkiezingen als JPB faalt? Lijkt me een zetelverlies van hier tot tokio op te leveren? Of gaat het volk als 1 man achter Maxime V. staan?
quote:Dat zei ik er al bij; "als JPB faalt"
Op vrijdag 19 september 2003 18:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik denk niet dat het CDA JP laat droppen voor V.JP moet grote blunders begaan om iemand anders hem te laten opvolgen.
Iedereen weet dat Balkenende na dit kabinet door wilt gaan voor Balkenende 3.
quote:Maria van der Hoeven, van onderwijs bedoel je?
Op vrijdag 19 september 2003 18:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Maakt mij geen bal uit. Zeker is is dat JP verdwijnt als zijn premierschap voorbij is. Verhagen denk ik ook, zit er ook al lang. Die vrouw met die blonde lok, die zou het wel eens kunnen worden. Hoe heet ze alweer?!
quote:Zijn Balkenende Bos en Verhagen verhandelbaar op de sterrenbeurs?
Op vrijdag 19 september 2003 18:10 schreef pberends het volgende:[..]
Dat zei ik er al bij; "als JPB faalt"
Iedereen weet dat Balkenende na dit kabinet door wilt gaan voor Balkenende 3.
Denk dat ik geen Bos en Verhagen koop dan!
quote:Nee, eentje van cda die roodachtig haar heeft met een blonde lok erin, ze heeft ook wel eens voor voorzitter van de 2e kamer gespeeld als weisglas weer een kater of zo had.
Op vrijdag 19 september 2003 18:10 schreef pberends het volgende:[..]
Maria van der Hoeven, van onderwijs bedoel je?
Verburg dus!
quote:Ze ziet er iig best goed uit voor der leeftijd
Op vrijdag 19 september 2003 18:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[afbeelding]Verburg dus!
quote:
Velen profiteren niet van afschaffing ozb
DEN HAAG - Ongeveer 850.000 huishoudens profiteren niet van de gedeeltelijke afschaffing van de onroerendzaakbelasting. Huishoudens met een minimuminkomen hoeven die belasting nu al niet te betalen en bewoners van boerderijen, verzorgingshuizen en winkelpanden profiteren niet, omdat zij in 'niet-woningen' wonen.
Dat blijkt uit onderzoek dat instituut COELO heeft gedaan voor de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). Het onderzoek is vrijdag gepresenteerd.Het kabinet wil een deel van de ozb afschaffen om lastenverlichting te bereiken. Dat kan ze beter doen door de inkomenstenbelasting te verlagen, meent het COELO.
Bij de huishoudens die wel profiteren van de afschaffing van het gebruikersdeel van de ozb, constateert het instituut grote verschillen. De winst voor een huishouden in 's Gravenzande bijvoorbeeld is gemiddeld 60 euro, in Wateringen loopt dat op tot 385 euro. In het algemeen geldt dat bewoners van duurdere woningen meer profijt hebben dan die in goedkope huizen.
De compensatie die het Rijk biedt voor de gedeeltelijke afschaffing van de ozb zal voor 162 gemeenten onvoldoende zijn. Deze gemeenten zullen dit zelf gaan compenseren door bijvoorbeeld de tarieven voor rioolrecht en reinigingsheffing te verhogen.
COELO voorspelt dat er gemeenten zijn die door het afschaffen van het gebruikersdeel van de ozb aanzienlijke extra bezuinigingen moeten doorvoeren of zelfs vervallen tot de artikel-12 status, waarbij zij onder curatele van het Rijk komen te staan.
Zie je Jan-Peter Balkenende opeens tegen Ferry Mingelen:
FM: "U beseft dat uw bezuinigingen vooral de sociaal zwakkeren treffen?"
JBP: "Je moet je bek houwe!"
zou fantastisch zijn, goed teken van daadkracht ook. Of:
Bassie van der Vlies: "Streeft dit kabinet naar een volk op grondslag van de in de Heilige Schrift geopenbaarde Woorden?"
JBP: "wtf lul je slet?"
Zou toch heerlijk ongenuanceerd zijn
? zalig toch
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 19-09-2003 19:27]
quote:Dat zou mijn lachspieren ernstig masseren!
Op vrijdag 19 september 2003 19:10 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing Gotcha feat. Moordgasten & Def P - Je Moet Je Bek Houden.mp3Zie je Jan-Peter Balkenende opeens tegen Ferry Mingelen:
FM: "U beseft dat uw bezuinigingen vooral de sociaal zwakkeren treffen?"
JBP: "Je moet je bek houwe!"
![]()
![]()
zou fantastisch zijn, goed teken van daadkracht ook. Of:
Bassie van der Vlies: "Streeft dit kabinet naar een volk op grondslag van de in de Heilige Schrift geopenbaarde Woorden?"
JBP: "wtf lul je slet?"
Zou toch heerlijk ongenuanceerd zijn
![]()
![]()
![]()
![]()
? zalig toch
quote:Ik zou het gewoon zeggen als ik in de kamer zou zitten. Jammer van de verontwaardiging dan
Op vrijdag 19 september 2003 19:27 schreef UnderWorld_ het volgende:
lol. Die slet zin blijft goed
Ik snap Berlusje opeens beter.
quote:de vraag is alleen hoelang je dat volhoudt, al zou ik nog een paar van die tribe-tekens met de handen van Balkie niet overleven wat lachen betreft!
Op vrijdag 19 september 2003 19:30 schreef pberends het volgende:[..]
Ik zou het gewoon zeggen als ik in de kamer zou zitten. Jammer van de verontwaardiging dan
![]()
![]()
Ik snap Berlusje opeens beter.
Yo yo, stfu slet. Laat me uitpraten, know what i am saying, bitch!
quote:iig krijgt ie 50% van de jongeren en gestoorde fokkers achter zich. Toch snel zo'n 2 miljoen voorkeursstemmen
Op vrijdag 19 september 2003 19:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
de vraag is alleen hoelang je dat volhoudt, al zou ik nog een paar van die tribe-tekens met de handen van Balkie niet overleven wat lachen betreft!
![]()
Yo yo, stfu slet. Laat me uitpraten, know what i am saying, bitch!
quote:Wees dan consequent, en ga naar allebei.
PvdA'er Koenders gaat naar Arafat
Gepost door Rob (R@b) - vrijdag 19 september 2003 @ 22:16 - Bron: ANP
Komende dinsdag zal PvdA-Tweede-Kamerlid Bert Koenders een bezoek brengen aan de Palestijnse president Yasser Arafat. Koenders zal tijdens het bezoek, op Arafats hoofdkantoor in Ramallah, benadrukken dat er volgens hem geen sprake van kan zijn dat een gekozen president als Arafat, wordt verbannen of vermoord. Koenders ziet Arafat ook niet als een 'sta in de weg' voor de vrede, zoals de Israëlische premier Sharon het ziet. ,,Als Arafat een obstakel voor vrede is, is Sharon het ook''.De PvdA'er zal verder spreken met een delegatie van de Arbeiderspartij in Tel Aviv. Ook hoopt Koenders nog gesprekken te kunnen voeren met leden van het Palestijnse kabinet van premier Qurei.
quote:Of ga gewoon niet en breng niet internationale betrekkingen in gevaar.
Op vrijdag 19 september 2003 22:27 schreef pberends het volgende:[..]
Wees dan consequent, en ga naar allebei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |