abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2001 @ 00:00:25 #1
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_884419
Vorig jaar en dat jaar daarvoor ben ik naar Spanje geweest met een stel vriendinnen en wat vrienden. Dat was wel leuk maar ik ben niet het type dat alleen maar op vakantie gaat om uit te gaan en op het strand te liggen, ik wil ook wat van het land zien. Nu gaan mijn vriendinnen weer naar Lloret, maar nu hebben ze haast allemaal een vriend. Ik voel me dan gewoon te veel, en spanje heb ik wel gezien. Nu vraag ik me af of er ook jongeren reizen zijn voor mensen die alleen gaan. Ik zie namenlijk haast overal bij staan voor 2 personen.

En is eigenlijk iemand wel eens allen gegaan?? En beviel het??

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_884514
Ik ga vrijwel altijd alleen op vakantie vanwege de vrijheid die dat geeft. Zo kun je perfect die dingen doen die jij wilt doen en als je gezelligheid wilt vind je die toch altijd wel.
  maandag 2 april 2001 @ 00:26:27 #3
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_884537
Idd, vrijheid is erg fijn omdat je kan doen wat jij wilt. Aan de andere kant is het wel zo gezellig om iemand mee te hebben met wie je de ervaring kan delen. Ervoor zorgen maar dat je iemand mee hebt die op dezelfde golflengte zit als jij mocht je toch niet alleen willen gaan.
The Internets, I needs it..
pi_884580
Ik zie maar 1 nadeel: je vergeet alles na afloop zo snel omdat je er inderdaad met niemand over kunt praten. Maar verder zie ik alleen maar voordelen.
pi_885370
Jooltje, wat denk je van een groepsreis?

Vorig jaar ben ik samen met een vriendin meegegaan met een groepsreis door Turkije. In onze groep van 19 waren 4 mensen die alleen waren. Je kunt dan kiezen of je alleen op een kamer wilt, of 'm met iemand anders die alleen is wilt delen. Met een groepsreis doe je natuurlijk wel veel dingen samen met de anderen, dus als je echt alleen wilt gaan is het niks. Maar op deze vakanties zie je veel van het land en je hebt nog redelijk wat vrije tijd die je zelf kunt indelen.

Kijk bijv. eens op http://www.djoser.nl voor erg mooie groepsreizen.

pi_885683
Ik ga eig altijd alleen. Waarbij ik het alleen meegaan met een groepsreis even meereken.

Djoser heeft idd erg mooie reizen, en als je je daarmee in je eentje meegaat zul je merken dat je niet de enige bent.
De mennsen die alleen gaan trekken tijdens zo'n reis wel naar elkaar toe, en je hoeft dus ws nooit alleen te gaan eten of zo. Je kunt bij Djoser kiezen tussen eenpersoonskamers en ingedeeld worden bij een andere alleengaande.

Wat hierboven voor Djoser staat geldt overigens ook voor veel andere reisorganisaties.

maandag 2 april 2001 @ 12:26:24 #7
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_885710
Ik ben vorig jaar juni een weekje alleen naar Turkije (Alanya) gegaan en ondanks waarschuwingen van anderen beviel het prima!
Ik was er 8 jaar terug al eens geweest en toen werden mijn vriendin en ik steeds "lastiggevallen". In mijn ogen was het lastigvallen maar zij vond het allemaal wel spannend...Ik had op dat moment een relatie en geen aandacht voor de mannen...zij wel.

Nu ik overduidelijk alleen was viel het me juist op dat er wel geflirt werd als je alleen op straat liep, maar als je vriendelijk gedag zei (negeren werkt averechts!), en vervolgens doorliep, dan was er ook niets aan het handje.

Mij beviel het trouwens prima. Moest alleen niet langer dan een weekje duren. De excursies maakten het gezellig, dan heb je toch meer aanspraak.

Volgende keer zou ik voor een groepsreis kiezen, dan zijn er veel meer alleen en ben ik niet zo het buitenbeentje.

Afgezien daarvan ga ik ook nog met mijn dochter een aantal dagen weg.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  maandag 2 april 2001 @ 12:28:19 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_885717
Ik wil later als ik groot ben nog veel dingen zien. Ik wil ijsland zien en finland en oost-rusland en paaseiland en australië etc.

Ik ga het niet allemaal redden ws, maar toch zijn er denk ik weinig mensen te vinden die dezelfde dingen willen zien en op dezelfde golflengte zitten..

Ik denk er daarbij ook sterk aan dat alleen te gaan doen., van niemand last. ik zou wel graag dan iemand mee willen hebben, maar ik moet dan zeker weten dat ik geen ruzie ga krijgen of onenigheid enzo. Zo'n iemand ga ik niet vinden voor ide tijd denk ik.

pi_885740
quote:
Op 02 april 2001 12:26 schreef Larissa het volgende:
Volgende keer zou ik voor een groepsreis kiezen, dan zijn er veel meer alleen en ben ik niet zo het buitenbeentje.
Maar er zijn echt honderdduizenden mensen die alleen reizen hoor! Als je in je uppie gaat met een rugzak kom je ontzettend veel mensen tegen die ook alleen reizen. Als je wilt kun je dus gezelligheid genoeg hebben, zeker in een toeristisch land als Turkije.
En het goede daarvan is dus: als je die mensen zat bent ga je gewoon weg en zoek je weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.
pi_885749
Ik ben jaren alleen op vakantie gegaan. Pas sinds twee jaar heb ik een vakantie-maatje gevonden met wie ik het net zo leuk heb als alleen.

Het is niet altijd even gemakkelijk om alleen op vakantie te gaan. Je doet bijna alles letterlijk alleen. Ik heb me best wel eens lullig gevoeld als ik alleen in een restaurant aan een tafel schoof (je wordt nogal eens in het verste hoekje ondergebracht) of in mijn up op een terras plaatsnam . Tegenwoordig trek ik me daar niets meer van aan en lees wat onder het eten. Wat Aernout zegt over dingen snel vergeten is waar: je kan alleen met jezelf herinneringen ophalen.

Ook als dame alleen is het niet altijd even makkelijk. Ik heb niet gauw het gevoel lastig gevallen te worden, maar je wordt nu eenmaal sneller aangesproken als vrouw alleen en soms voelt een situatie als je alleen bent al sneller penibel dan als je samen bent.

Tegenover dit soort dingen staat een ongelooflijk gevoel van vrijheid. Elke dag is jouw dag en jij bepaalt of je die kerk wel of niet zal zien en of je die wandeling gaat maken of een dag lui wilt zijn.

Zie je erg op tegen echt steeds alleen zijn, dan zou ik idd een groepsreis nemen. Hierboven zag ik al enkele goede tips voorbijkomen. Ervaring heb ik daar echter niet mee.

Prettige vakantie

maandag 2 april 2001 @ 14:20:15 #11
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_886048
Allereerst moet ik bekennen dat ik nog nooit alleen op vakantie ben geweest.
Vorig jaar heb ik echter een groepsreis door turkije gemaakt en er waren meerdere mensen die alleen reisden. Een aantal deden dat ook vaker. Er werd wel gezegd dat de ene groep, logisch, nogal verschilde met de andere, maar het kan dus wel goed. Ik denk dat je alleen inderdaad wel een reisorganisatie moet hebben waarbij bekend is dat er ook mensen alleen reizen...
You know everything about her, but don't know her at all!
pi_887596
quote:
Op 02 april 2001 12:37 schreef Tinkerbell het volgende:
Het is niet altijd even gemakkelijk om alleen op vakantie te gaan. Je doet bijna alles letterlijk alleen. Ik heb me best wel eens lullig gevoeld als ik alleen in een restaurant aan een tafel schoof (je wordt nogal eens in het verste hoekje ondergebracht) of in mijn up op een terras plaatsnam . Tegenwoordig trek ik me daar niets meer van aan en lees wat onder het eten.
Doe ik ook; terwijl ik op het eten wacht nog even in een reisgidsje lezen over wat ik de volgende dag wil gaan doen.
En als je een dagboek oid bijhoudt is dat ook een mooi moment om even op te schrijven wat je die dag hebt meegemaakt.
  maandag 2 april 2001 @ 22:13:59 #13
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_887825
Dat is juist het probleem. Alleen gaan vind ik niet erg. Maar om zo zielig alleen in een restaurant te gaan zitten en helemaal alleen iets gaan bezigtigen, dat zie ik niet zo zitten. Ik zal eens rond gaan kijken bij djoser.....
You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

pi_887973
quote:
Op 02 april 2001 22:13 schreef jooltje het volgende:
Dat is juist het probleem. Alleen gaan vind ik niet erg. Maar om zo zielig alleen in een restaurant te gaan zitten en helemaal alleen iets gaan bezigtigen, dat zie ik niet zo zitten. Ik zal eens rond gaan kijken bij djoser.....
Hartstikke leuk dat je het plan op hebt gevat om alleen te gaan. Met Djoser of iets soortgelijks lijkt me een goed idee.
Ik heb nog wel een opmerking n.a.v. je gebruik van het woord 'zielig'. Ik heb me wel eens lullig gevoeld schrijf ik, maar nooit zielig . Het is altijd mijn keus geweest om alleen te gaan. Het enige wat ik er nooit echt leuk aanvond was dat alleen eten.

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 02-04-2001 22:59]

dinsdag 3 april 2001 @ 11:05:10 #15
11102 knep
Mountainfreak
pi_889101
Ik ben het afgelopen jaar dus ook alleen op vakantie gegaan en dat is zo goed bevallen dat ik het dit jaar weer doe. Nu is het eigenlijk wel zo dat ik niemand kan vinden die mee zou willen gaan aangezien ik mijn vakantie het liefste doorbreng in het hooggebergte( fietsen en lopen ). Een vriend van me doet dat ook wel graag en is ook twee jaar meegeweest maar hij gaat dit jaar naar China .

De vrijheid die je hebt als je alleen gaat is echt groots. Eigenlijk zou je ook alles zelf moeten regelen zoals:
- zelf je hotel/camping opbellen
- de reis met het openbaar vervoer maken (trein rulez in buitenland)

dinsdag 3 april 2001 @ 11:09:51 #16
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_889136
Ik ga ALTIJD alleen op vakantie en kom op deze manier altijd vanzelf wel leuke mensen tegen die WEL willen doen waar ik zin in heb. (ik ben ook geen strandligger)

Zolang je maar in backpack-hotels slaap, kom je altijd wel leuke mensen tegen

Je moet niks!
pi_889172
quote:
Op 02 april 2001 22:13 schreef jooltje het volgende:
Dit gebeurt je niet zo heel vaak hoor. Hoewel dat ook aan jezelf ligt.
Ben afgelopen jaar 6 maanden alleen in Azie geweest. Daarvoor al een keer 6 weken LA, 2 weken Mallorca. Maar ik was eik nooit alleen.
Zoveel mensen reizen alleen.
Toen ik die 6 maanden reisde, was zeker 75% van de mensen die ik tegenkwam alleen op reis. Je komt altijd overal wel mensen tegen, met wie je samen gaat eten/dingen doen. Maar je moet niet bang zijn om op iemand af te stappen of zomaar tegen iemand aan te lullen, wnat dan blijf je wel in je eentje in dat restaurant zitten.
  dinsdag 3 april 2001 @ 11:14:55 #18
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_889173
De afgelopen 3 jaar ben ik met groepsreizen van 'Do It' op vakantie gegaan. Daarbij zitten een hoop anderen die ook alleen op vakantie gaan. Ze hebben zowel standvakanties als actieve vakanties en steden-trek tochten. Ik heb het elke keer heel leuk gevonden, grote kans dat ik het volgend weer doe.
pi_889447
'k word zo moe van al die mensen die een paar maanden in azie zijn geweest, een paar maanden in LA --> BOEIend.

daar loop ik toch ook niet over te lullen. En nee: inderdaad je bent zelden alleen, maar dat ben je nooit!

pi_889456
quote:
Op 03 april 2001 12:15 schreef herbally het volgende:
'k word zo moe van al die mensen die een paar maanden in azie zijn geweest, een paar maanden in LA --> BOEIend.
Boeien vindt je in een willekeurig meer in Nederland..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_891210
quote:
Op 03 april 2001 12:15 schreef herbally het volgende:

daar loop ik toch ook niet over te lullen. En nee: inderdaad je bent zelden alleen, maar dat ben je nooit!

Ach gossie, proef ik daar een beetje jaloezie?

Tis je misschien ontgaan, maar dit is een travel forum, waar mensen het oa hebben over hun reiservaring. Erg interessant vaak.

vrijdag 22 juni 2001 @ 01:39:29 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1065144
Probleem:
man, midden 30. Vriendenkring allemaal verloofd, samenwonend, getrouwd.
Wil op vakantie. Mooi weer. Gezelligheid.
Niet iemand die alleen naar locatie X gaat en zich 2 weken gaat opdringen aan alle mensen vanwege gezelschap.
Wat is de beste tip.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 22 juni 2001 @ 01:41:32 #23
374 beelzebub
master of disaster
pi_1065150
Pinpas en paspoort mee, naar Schiphol gaan en bij de eerste de beste balie wat boeken.

Pak het avontuur op, ga op zoek naar het onbekende.

pi_1065167
australie! Gaan backpakken zal wel werken!

mmmmmmmm maar het is voor korte tijd he.....

Ik zou het niet weten, meshien een reis boeken die georganiseerd is en je dus2 weken met dezelfde groep moet optrekken meeste kans dat je dan nieuwe vrienden maakt of iets anders

x
  vrijdag 22 juni 2001 @ 03:12:17 #25
12516 ThijNtjE
pooier-smurf
pi_1065226
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 01:39 schreef evert het volgende:
Probleem:
Niet iemand die alleen naar locatie X gaat en zich 2 weken gaat opdringen aan alle mensen vanwege gezelschap.
Wat is de beste tip.
Griekenland. Grieken zijn kei gezellig en het is er mooi weer. En de natuur is daar vaak erg mooi en uitdagend dus je kunt lekker gaan 'sight-see'en of je trekt je wandelschoenen aan en gaat lekker door het ruige bergterrein ploegen. Genoeg te doen en heel gezellig!
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
pi_1066542
Als je het een onprettige gedachte vindt om alleen op reis te zijn, moet je inderdaad zorgen dat je dus niet alleen gaat.

En dat betekent dus meegaan met een georganiseerde reis. Wel uitkijken dat je niet zo'n bejaardenreis boekt. Maar kijk eens wat rond bij organisaties als Djoser, Baobab, Koning Aap, enzo.

pi_1066573
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 12:22 schreef k_man het volgende:
En dat betekent dus meegaan met een georganiseerde reis. Wel uitkijken dat je niet zo'n bejaardenreis boekt.
Precies!
Die organisaties die k_man noemt gaan geloof ik wel vooral naar verre bestemmingen, ik weet niet wat je precies wilt? Als je meer denkt aan Europa is Aktiva tours misschien wel een goeie, moet je wel zin hebben in een beetje aktieve vakantie natuurlijk
Ik ken een paar mensen die met Aktiva zijn gaan wandelen/fietsen in Toscane en dat is hen allemaal goed bevallen, de groep ook.
  FOK!fossiel vrijdag 22 juni 2001 @ 12:44:13 #28
8443 cptmarco
it's captain...
  vrijdag 22 juni 2001 @ 13:10:07 #29
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_1066927
Je moet het gewoon een keer proberen; vind je het echt niks; dan was dat meteen de laatste vakantie in je uppie.

Ik ben eens met zo'n groepsreis meegegaan en vond het verscrhikkelijk. De hele dag verplicht gezellig doen. Als je even in gedachten was schoten de reisleiders al op je af om te vragen wat er aan de hand was.

Zodoende ga ik dus al jaren alleen op vakantie, ik weet mezelf prima te vermaken. Neem wel een stapel boeken mee, en mijn discman met mijn lievelings-cd's.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 22 juni 2001 @ 15:05:44 #30
12079 koele
The Koeler, the better
pi_1067785
zie dit topic!!! altijd goed, altijd gezellig! Zuipen @ de sneekweek
  zaterdag 23 juni 2001 @ 01:16:33 #31
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1071559
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 12:44 schreef cptmarco het volgende:
[spam mode on]
Kijk eens op mijn website, mischien heb je er wat aan.
[spam mode off]
thanks, ga even kijken!
  zaterdag 23 juni 2001 @ 01:17:28 #32
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1071563
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 12:22 schreef k_man het volgende:
Als je het een onprettige gedachte vindt om alleen op reis te zijn, moet je inderdaad zorgen dat je dus niet alleen gaat.

En dat betekent dus meegaan met een georganiseerde reis. Wel uitkijken dat je niet zo'n bejaardenreis boekt. Maar kijk eens wat rond bij organisaties als Djoser, Baobab, Koning Aap, enzo.

Is wel allemaal heel actief. En vrij alternatief?
pi_1072211
Ik ga vrijwel altijd alleen op vakantie. Dan kun je tenminste zelf je dag indelen of je plannen impulsief drastisch omgooien zonder met een ander rekening te hoeven houden. Ook ben je van het gezeur af dat er mensen honger hebben of moe zijn om iets niet leuk vinden . Als je gezelligheid wilt vind je dat meestal toch wel want er zijn duizenden mensen alleen op pad. En als personen die je ontmoet je gaan vervelen gaat ieder gewoon weer z'n weg . Kortom, alleen reizen roeleert!
  zaterdag 23 juni 2001 @ 10:44:58 #34
12426 R.Brunswijk
Loud pipes save lives!
pi_1072254
Alleen op vakantie gaan is mij goed bevallen.
Je hebt veel vrijheid en onderweg maak je best veel kontakt.
6 jaar geleden heb ik zo'n 6 weken alleen door de VS en Canada getrokken , ik had toen nog geen vriendin en mijn vrienden vonden zo'n reis veel te duur.

Echter ik heb een groot, financieel, nadeel ondervonden:

De toeslagen op 1 persoonskamers in hotels.
Destijds was ik alleen al ongeveer Fl.2000 gulden kwijt vanwege het feit dat ik alleen was.

De mening van een Moslim heet geloofsovertuiging. De mening van een Nederlander heet racisme...
  donderdag 28 juni 2001 @ 12:12:58 #35
11682 Moonah
Jolie femme
pi_1105174
Jipppiiieieiei!!!!!

Ik heb net een vakantie geboekt bij Aktiva-tours! Naar Tjechie, mountainbiken, wandelen, klimmen, duiken, kayaken ( ).....

Bedankt voor de tip Beatrice!!!

* Moonah is helemaal blij!!!

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_1108313
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 10:44 schreef R.Brunswijk het volgende:
De toeslagen op 1 persoonskamers in hotels.
Destijds was ik alleen al ongeveer Fl.2000 gulden kwijt vanwege het feit dat ik alleen was.
Dat kan ook een voordeel zijn trouwens. Ik heb een paar keer een kamer gedeeld met een leuke beeb die ik net ontmoet had, puur met excuus 'kostenbesparing'. Daar komt nog wel eens een leuke vriendschap uit voort .
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:23:58 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_7912594
Misschien een beetje vreemd, maar aangezien al mijn vriendinnen naar Spanje gaan en ik me daar dus absoluut niet thuis ga voelen zit ik erover te denken om met een groepsvakantie of iets dergelijks mee te gaan.

In mijn eentje dus.

Zijn er hier misschien mensen die dit al eens gedaan hebben en ervaringen hebben of mensen die misschien iets beters weten??

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:28:48 #38
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_7912689
ik ga soms in me eentje visse dat bevald me best maar effe wat anders als je met een greoepsreis gaat ben je nog niet in je eentje maar goed dat is mijn mening
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:33:02 #39
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_7912763
Waarom voel je je in spanje niet op je gemak en wel op zo een groepreis?

Ik persoonlijk vind die groepreizen helemaal niks omdat alles helemaal gepland is en meestal zijn het suffe dingen...jaaah met zn allen kano-en

fluff for life
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:36:05 #40
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_7912837
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 16:33 schreef bluebellyfluff het volgende:
jaaah met zn allen kano-en
goed idee ik begin wel

vader jakop vader jakop....

L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:41:49 #41
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7912980
Ik ben 1 keer (wel met een vriend samen) op zo'n groepsreis geweest en dat is me niks bevallen....een paar van die mensen die helemaal geen worod zeggen en dan een paar van die zogenaamde gangmakers daarbij zit je de hele tijd aan elkaar vast.....

Ik ben wel maar da's al wat langer geleden mee geweest met van die uitwisselprojecten en dat is me eigenlijk wel bevallen, je moet wel dingen 'verplicht' doen maar aan de andere kant heb je ook wel vrijheid.

Ennuh in m'n 1tje op vakantie was ook zeker niet verkeerd, zou het niet ieder jaar doen maar was best leuk voor een keer (en bij deze in m'n 1tje bedoelde ik dus geen groepsreis enzo maar gewoon zelf)

[Dit bericht is gewijzigd door Luchtbel op 15-01-2003 16:48]

pi_7913059
Alleen op vakantie RULES

Je komt op vakantie zo veel mensen tegen waar je mee kan
stappen ouwehoere , enz enz . En !!!! je hoeft met helemaal
niemand rekening te houwe . Ben vaak met vrienden op vakantie
geweest dat was ook fantastisch maar alleen is helemaal geweldig.

In nomine Patris et fillii et Spiritus Sancti
pi_7913401
Toen ik 16 was ben ik alleen naar Australie geweest met een uitwisselprogramma, 3 weken gastgezin en 3 weken rondreizen met een hele groep jongeren (31 amerikanen, 1 canadees en 2 Nederlandse (ik en ander meisje) tussen de 15 en 18 jaar) Eerlijk gezegd heb ik het waanzinnig naar mn zin gehad toen, maar hoe het is om met een volwassenen groepsreis mee te gaan dat weet ik niet en eerlijk gezegd zou ik daar ook niet aan moeten denken, net als eerder gezegd zitten er toch een stel 'gangmakers' tussen en van die mensen die nooit is wat leuk vinden en alleen maar zeuren, neuh dan ga ik toch liever alleen.
;)
  woensdag 15 januari 2003 @ 17:46:35 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_7914144
Spanje, dat wordt bij mijn vriendinnen dus automatisch Lloret... Is niets voor mij, ik ben geen uitgaansbeest (tenminste niet naar de disco) en van strand hou ik al helemaal niet.

Groepsvakanties heb je ook zonder kano-en of al te veel actieve dingen.

Alleen op vakantie (wordt dan bij mij al snel met een tentje ergens op een camping gaan staan) tja, kan wel heel gezellig zijn in je eentje, maar ik zou me dus absoluut niet met mijn buren en dergelijke bemoeien, dus dan ben je ook echt alleen... Laat staan als je in een hotel gaat zitten.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:10:41 #45
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_7914528
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:46 schreef Troel het volgende:
Spanje, dat wordt bij mijn vriendinnen dus automatisch Lloret... Is niets voor mij, ik ben geen uitgaansbeest (tenminste niet naar de disco) en van strand hou ik al helemaal niet.

Groepsvakanties heb je ook zonder kano-en of al te veel actieve dingen.

Alleen op vakantie (wordt dan bij mij al snel met een tentje ergens op een camping gaan staan) tja, kan wel heel gezellig zijn in je eentje, maar ik zou me dus absoluut niet met mijn buren en dergelijke bemoeien, dus dan ben je ook echt alleen... Laat staan als je in een hotel gaat zitten.

Er zijn ook tussenwegen tussen groepsvakantie of alleen in een tentje. Ben zelf in 99 in m´n eentje met een interrailkaart en een rugzak vier weken door Oost Europa getrokken. Voornamelijk in hostels gelogeerd, en daar kom je zat mensen tegen. Over het algemeen is iedereen heel relaxed, dus zelf als je nogal teruggetrokken bent (wat ik zelf ook ben) maak je snel contact. Het nadeel is dat de contacten heel vluchtig zijn, en dat vooral mensen die zelf ook alleen reizen zich niet al te veel willen laten kennen. Voordeel van Oost-Europa is dat er heel veel te zien is, zowel mooie steden als mooie bergen. En het kost relatief weinig...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_7916557
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 16:33 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik persoonlijk vind die groepreizen helemaal niks omdat alles helemaal gepland is en meestal zijn het suffe dingen...jaaah met zn allen kano-en
Dan heb je de verkeerde groepsreizen meegemaakt. Bij organisaties als djoser, Baobab, Shoestring, etc is het idee dat ze je het regelwerk uit handen nemen (al het vervoer en accommodaties zijn geregeld) maar verder kun je je tijd voor het grootste deel precies indelen zoals je zelf wilt. Ideaal.
  woensdag 15 januari 2003 @ 20:01:09 #47
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_7916684
Ga bijna altijd alleen op vakantie, super relax...nou ja..niet altijd...
Het enige vervelende is als je ff wat wilt eten..of op schiphol een krant wilt kopen en je de koffers niet mee naar binnen kunt nemen.

Maar verder zou ik zeggen zeker doen, je moet denk ik wel niet naar ibiza of zo gaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je in een jeugdherberg blijft slapen heb je zo contact. Geloof me...je komt sneller mensen tegen dan je denkt..het ligt eraan waar je naar toe gaat...maar er reizen zo veel mensen alleen....het geeft je gewoon heel veel vrijheid.

Veel plezier...

pi_7918551
Ik ga het liefste met mn rugzak alleen op vakantie! Niets geregeld behalve het ticket en alles ter plekke bedenken!

Maar dat wil natuurlijk niet iedereen! Heel begrijpelijk!

Vertel eens wat je budget ongeveer is, wanneer je op vakantie wilt en wat je het liefste zou willen doen? Wil je rondreizen en cultuur of wil je op een camping gaan staan en actief doen?

Overigens ben ik tijdens dat gereis van mij nooit echt alleen geweest! Je komt altijd wel mensen tegen om wat leuks mee te gaan doen!

pi_7918808
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:32 schreef Liejannuh het volgende:

Overigens ben ik tijdens dat gereis van mij nooit echt alleen geweest! Je komt altijd wel mensen tegen om wat leuks mee te gaan doen!

Spreek je die dan later nog, of eigenlijk alleen op je vakantie??
Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, lijkt me wel heerlijk hoor.

Hoe oud was je toen je voor het eerst in je eentje wegging, Liejannuh??

pi_7919446
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 21:44 schreef Golfen het volgende:

[..]

Spreek je die dan later nog, of eigenlijk alleen op je vakantie??
Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest, lijkt me wel heerlijk hoor.

Hoe oud was je toen je voor het eerst in je eentje wegging, Liejannuh??

Meestal verwaterd het contact vrij snel na de vakantie, maar Gumtree heb ik bijvoorbeeld ontmoet in Nieuw Zeeland en die spreek ik dus nog steeds regelmatig!

Toen ik 19 was ben ik in mn eentje 4 weken naar Salamanca geweest om daar een cursus Spaans te doen! Superleuk! Je gaat 4 uur per dag naar school en s middags ga je wat leuks doen en s avonds ga je een hapje eten en een beetje stappen ofzo! Heeeeeel leuk!!!
Vooral ook omdat je een appartment deelt met andere studenten!

pi_7919723
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:12 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Meestal verwaterd het contact vrij snel na de vakantie, maar Gumtree heb ik bijvoorbeeld ontmoet in Nieuw Zeeland en die spreek ik dus nog steeds regelmatig!

Toen ik 19 was ben ik in mn eentje 4 weken naar Salamanca geweest om daar een cursus Spaans te doen! Superleuk! Je gaat 4 uur per dag naar school en s middags ga je wat leuks doen en s avonds ga je een hapje eten en een beetje stappen ofzo! Heeeeeel leuk!!!
Vooral ook omdat je een appartment deelt met andere studenten!

Lijkt me super zo'n curcus te volgen. Wil het misschien gaan doen deze zomer. En daar komt natuurlijk ook iedereen alleen.
  woensdag 15 januari 2003 @ 22:43:36 #52
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_7920149
Ik ben 4 jaar geleden alleen op vakantie geweest op een talenreis naar Malta voor 3 weken. Vorig jaar 3 weken naar Engeland in mn eentje en dit jaar ga ik 4 weken alleen naar Ecuador.

Tot nu toe is het me elke keer erg goed bevallen, je leert snel mensen kennen en bent ook niet heel erg verplicht overal mee naar toe te gaan. Bij mij was die naar Malta nog het meest georganiseerd en die naar Ecuador wordt het minst georganiseerd.
Het is dus zeker aan te raden.

Veel plezier alvast.

Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  donderdag 16 januari 2003 @ 10:05:47 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_7925375
quote:
Ik ga het liefste met mn rugzak alleen op vakantie! Niets geregeld behalve het ticket en alles ter plekke bedenken!

Maar dat wil natuurlijk niet iedereen! Heel begrijpelijk!

Vertel eens wat je budget ongeveer is, wanneer je op vakantie wilt en wat je het liefste zou willen doen? Wil je rondreizen en cultuur of wil je op een camping gaan staan en actief doen?

Tja, budget... Moet in ieder geval niet te duur zijn. Geld spenderen aan een duur hotel vind ik niet nodig. Camping is ook leuk. Europa vind ik ver weg genoeg. Rondreizen is voor mij geen pre. Ik wil wel wat cultuur, maar af en toe een dag lekker een boek lezen moet ook kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 januari 2003 @ 18:17:46 #54
22259 Fogerty
slapende account
pi_7934819
Ik ben afgelopen zomer in mijn eentje een maand door Ierland en Schotland getrokken en dat is me prima bevallen. Je hoeft eigenlijk nooit alleen te zijn: als je zin hebt in mensen zoek je die op, er zijn genoeg anderen die net als jij van hostel naar hostel of van camping naar camping trekken en zin hebben in gezelschap. En als je geen zin hebt in mensen, trek je je terug in je tentje.
Je kunt doen en laten wat je maar wil, bezienswaardigheden laten schieten omdat je zin had om de hele dag met een boekje op een rots te blijven zitten, dingen bezoeken die een ander nooit zou willen bezoeken, gaan slapen en opstaan wanneer jij dat wil, etc. etc.

Ik kan het je dus wel aanraden, zeker als het een land is waar je je goed in je eentje kunt redden omdat je de taal spreekt. Mocht ik naar een mij totaal onbekend land gaan waar ik de taal totaal niet spreek, zou ik voor een groepsreis kiezen.

Hieperdepiep hoera!
pi_7937436
Ik ben 4 weken in mijn 1tje naar Australie geweest. Daar heb ik wel een keer een groepsreisje gemaakt van een paar dagen, een tijd bij familie geweest maar ook zelf rondgereisd. Ook ben ik een paar maanden naar Israel geweest, gedeeltelijk alleen en een deel samen.
En een keer naar Zweden maar dat was maar voor een paar dagen, toen ging ik bij een vriend op bezoek.

Mij bevalt het goed, alleen op vakantie maar ik vind het ook leuk om samen met iemand te gaan of een groepsreis te maken.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_7959820
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, budget... Moet in ieder geval niet te duur zijn. Geld spenderen aan een duur hotel vind ik niet nodig. Camping is ook leuk. Europa vind ik ver weg genoeg. Rondreizen is voor mij geen pre. Ik wil wel wat cultuur, maar af en toe een dag lekker een boek lezen moet ook kunnen.

Misschien een leuke taalreis naar Salamanca??? Beetje wat zinnigs doen, beetje leuke dingen doen, beetje cultuur, beetje van alles, maar vooral erg leuk!
Kijk eens bij de volgende organisaties:
Joho Company
Don Quijotte
Lexton
Study Travel

Bij Don Quijotte kun je zelfs een taalcursus doen in combinatie met een kookcursus of een duikcursus!

Of voor een actieve vakantie:
Labyrinth
Mambo
Discover Reizen

Hier staan nog meer links naar organisaties!

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Alleen op vakantie gaan is echt heel leuk!

zaterdag 18 januari 2003 @ 18:50:08 #57
497 Maja
Ja denk!?!
pi_7974273
Een kennis van mij is in z'n eentje naar Sri Lanka geweest. Hij had een groepsreis geboekt. Echter daar aangekomen bestand de groep maar uit..... één persoon

Hij heeft het evengoed wel fantastisch naar zijn z'n gehad, maar een beetje aanspraak was wel welkom geweest

[Dit bericht is gewijzigd door Maja op 18-01-2003 19:03]

pi_7974362
Alleen op vakantie lijkt me helemaal niks, zo saai heb ik het idee.
pi_7980268
quote:
Precies, zo doe ik dat ook altijd.

In je eentje beleef je toch meer van een land dan beschermd in een groepje. Als je gezelschap wil vind je dat meestal toch wel want je ontmoet andere reizigers en autochtone bevolking.

Bovendien, alleen reizen is tegenwoordig zo eenvoudig. Er is zelfs een Lonely Planet van Antarctica....

pi_7980597
Ik ben ook alleen (helemaal in mijn uppie) op vakantie geweest, naar Ierland (Hee, Fogerty, zin om een keer mee te gaan? ). Prima te doen, je komt genoeg mensen tegen. Als je alleen bent, krijg je sowieso meer aanspraak, ook van 'inboorlingen'. Het enige wat ik wel miste is bij een wandeling het commentaar op wat je ziet (je gaat jezelf niet vertellen hoe mooi het uitzicht is).
Ik zou trouwens niet naar een land met alleen veel natuur gaan (bijv. Zweden, Noorwegen, waar evt. cultuur en cafébezoek ook heel prijzig is), maar waar je ook andere dingen te doen hebt. En een cursus is natuurlijk ook leuk, in Ierland heeft http://www.oideas-gael.com hele leuke (Iers, maar ook muziek enzo). Veel plezier!
pi_7980825
Er zit wat mij betreft maar één nadeel aan alleen reizen:
Na afloop heb je niemand waarmee je herinneringen kunt ophalen. Daardoor vergeet je dingen snel
  zondag 19 januari 2003 @ 19:13:16 #62
37305 BushRanger
in Wellington
pi_7991304
Als jullie alleen reizen, gaan jullie dan bij voorkeur camperen of in een hostel?

Ik heb beide gedaan en heb op een camping veel meer moeite om in contact te komen met mensen. Vooral als je dan per ongeluk een camping met mensen die al 25 jaar op die camping komen en elkaar kennen... In een hostel vind ik het meestal gezelliger. Vaak is mijn eerste indruk van een hostel nog verkeerd ook, hostels waarvan ik bij aankomst dacht, 'dit is niks' bleken heel gezellig. Nadeel vind ik dan weer wel dat als je op een dorm slaapt, dat je bijna altijd wel een aso op de kamer hebt die nergens rekening mee houdt.

pi_8059347
quote:
Op zondag 19 januari 2003 01:05 schreef Aernout het volgende:
Na afloop heb je niemand waarmee je herinneringen kunt ophalen. Daardoor vergeet je dingen snel
Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Ik ken mensen, die bijvoorbeeld met een studiegenoot op vakantie gingen. Ze verloren die studiegenoot na de vakantie snel uit het oog. Dan heb je evengoed niemand om de herinneringen mee op te kunnen halen ( ) en had je wat dat betreft net zo goed alleen op reis kunnen gaan.
In mijn ogen kun je dan beter investeren in een fototoestel voor leuke fotos en een schriftje om een reisverslag in bij te houden. De herinneringen zijn dan zeer snel weer terug te halen.
pi_8059449
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:13 schreef BushRanger het volgende:
Als jullie alleen reizen, gaan jullie dan bij voorkeur camperen of in een hostel?

Ik heb beide gedaan en heb op een camping veel meer moeite om in contact te komen met mensen. Vooral als je dan per ongeluk een camping met mensen die al 25 jaar op die camping komen en elkaar kennen... In een hostel vind ik het meestal gezelliger. Vaak is mijn eerste indruk van een hostel nog verkeerd ook, hostels waarvan ik bij aankomst dacht, 'dit is niks' bleken heel gezellig. Nadeel vind ik dan weer wel dat als je op een dorm slaapt, dat je bijna altijd wel een aso op de kamer hebt die nergens rekening mee houdt.

Een goede tussenweg is volgen mij kamperen _bij_ een hostel. In Nieuw-Zeeland bespaar je daarmee zo'n 8-10 NZ$ per nacht. Dus het wordt veel gedaan door low-budget-reizigers die echt zo min mogelijk uit willen geven.
Vaak (bijna altijd) mag je dan gebruik maken van de gemeenschappelijke voorziningen van het hostel. Je kunt dus gewoon van de keuken gebruik maken. Je hoeft dus geen borden, pannen, bestek enzovoort mee te zeulen in je rugzak. Je komt dus dezelfde mensen tegen als wanneer je gewoon in een dorm in het hostel zou verblijven.
Een bijkomend voordeel is dat je over het algemeen minder last hebt van mensen die snurken.
  donderdag 23 januari 2003 @ 10:25:00 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8062893
quote:
Vergeten zal in mijn geval wel meevallen, gezien mijn uitgebreide reisverhalen, logboek en fotomanie (39 rolletjes... ) . Maar wat meer jammer is, is dat mensen die niét met je reis zijn meegeweest zich er toch weinig bij kunnen voorstellen en je verhalen dus relatief snel "zat" zijn.

Weegt echter niet op tegen de voordelen:

• Een absoluut gevoel van vrijheid door dat je alleen, écht jij alleen bepaald wát je gaat doen, wánneer je het gaat doen en hóe... Héérlijk!
  • Je moet soms bijna gedwongen contacten leggen... Soms heel vermoeiend, maar uiteindelijk haal je daar zoveel uit! Je legt contacten met mensen met wie je dat normaal gesproken niet zo snel zou doen, wordt daar steeds makkelijker in. Je wordt flexibeler, communicatief vaardiger en ontmoet bijzondere mensen.
  • Je bent veel "benaderbaarder" voor andere reizigers, maar vooral ook door de lokale bevolking. Je zult dus eerder in onverwachte, leuke dingen terecht komen dan mensen die met z'n tweeën of in een groep reizen (bij mensen thuis worden uitgenodigd bijvoorbeeld).
  • Toen ik terugkwam van mijn eerste reis alleen had ik echt een gevoel "dat heb ik toch maar mooi helemaal zelf gedaan!" Je lost je eigen zaken op, neemt je eigen beslissingen en als het dus een goeie reis is geweest kun je best een beetje trots zijn op jezelf!
  • Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 23 januari 2003 @ 10:29:25 #66
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_8062941
    quote:
    Yup......das echt jammer...foto's kijken heeft dan een heel andere dimensie...want alleen jij was erbij.

Aan de andere kant maak je vaker mee dat de mensen die je ontmoet je komen opzoeken of andersom.

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
      donderdag 23 januari 2003 @ 10:33:53 #67
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_8063003
    quote:
    Op donderdag 23 januari 2003 10:29 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Aan de andere kant maak je vaker mee dat de mensen die je ontmoet je komen opzoeken of andersom.
    En daar heb jij goede ervaringen mee, zo te zien?!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 23 januari 2003 @ 10:42:14 #68
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_8063116
    Alleen op vakantie gaan is zeker geweldig, je moet er echter tegen kunnen .

Ik ga al zo'n 5 jaar alleen op vakantie met mijn fiets (niet alleen dus ).
    Daarnaast ga ik op een 2e vakantie met zo'n 9 vrienden van me...
    Ik regel niets van te voren, alleen grofweg de route die ik wil fietsen.
    En dat bevalt perfect! Je kunt doen en laten wat je wilt, zie je een leuk weggetje links dan ga je daar in. Wil je niet om 17:00u gaan eten dan ga toch pas om 21:00...
    Het andere grote voordeel is dat je meer gedwongen bent om met de 'lokale' mensen contact te maken . Dat is niet alleen erg leuk maar ook goed voor je talen .

pi_8125463
    heb het idee dat hier nu vooral over de wat langfere vakanties gaat, minimaal 3 á 4 weken. Maar hoe zit dat met vakanties van hooguit een week of misschien ofzo!? Qua contacten en plaatsen te slapen enzo? En zijn er groepsreizen voor zulke korte periodes?

Zelf zit ik er sterk aan te denken om komende vakantie ergens in augustus een weekje (of twee) naar de VS of Canada te gaan. Alleen dan dus, het liefst gewoon één grote stad waar je je zeker een week kan vermaken. Zijn er ook groepsreizen die die instelling hebben of is dat toch vaak veel trekken en veel georganiseerd enzo!?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
      zondag 2 februari 2003 @ 01:04:59 #70
    1611 evert
    Happiness is the Road!
    pi_8230564
    quote:
    Op zondag 26 januari 2003 23:40 schreef dweepo het volgende:

Zelf zit ik er sterk aan te denken om komende vakantie ergens in augustus een weekje (of twee) naar de VS of Canada te gaan. Alleen dan dus, het liefst gewoon één grote stad waar je je zeker een week kan vermaken. Zijn er ook groepsreizen die die instelling hebben of is dat toch vaak veel trekken en veel georganiseerd enzo!?

ben het afgelopen najaar alleen door miami getrokken. nu zijn amerikanen erg oppervlakkig, maar key west is heeel anders, daar was het wel heel leuk en gemakkelijk contact maken.
    verder kun je met fox leuke groepsrondreizen maken.
    en dit hebben nu ook groepsreizen voor singles. dus iedereen zit in het zelfde 'schuitje'
    pi_8230646
    quote:
    Op donderdag 23 januari 2003 10:29 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Er wordt inderdaad meer geneuckt met de locale bevolking als je alleen gaat
      donderdag 1 mei 2003 @ 15:43:31 #72
    47614 BlackOrchid
    I'm replaceable
    pi_10133763
    *schop*

Humzz mn topic over alleen op vakantie gaan werd dicht gegooid dus dan maar hier.

Ik wil dit jaar op vakantie gaan en aangezien er niemand is die met mij in september ergens op vakantie wil gaan moet ik maar alleen. Ik ben een zeer moeilijk persoon waardoor een groepsreis niet echt wat voor mij is, maarja ik ben ook nog eens een verlegen en een bij vreemden vrij gesloten persoon dus helemaal alleen weg gaan is ook niet echt wat voor mij. Wie heeft de ultieme oplossing voor mij?? Of zitten hier mensen die ook alleen moeten maar geen zin hebben om alleen te gaan, kunnen we een moeilijke mensen die niet alleen op vakantie willen gaan groepje oprichten

BlaBla mettul
    BlaBla heersch
    Blablablabla
    Gay!
      donderdag 1 mei 2003 @ 15:47:12 #73
    4681 kasper
    Pecunia non olet
    pi_10133882
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2001 18:40 schreef Aernout het volgende:
    Dat kan ook een voordeel zijn trouwens. Ik heb een paar keer een kamer gedeeld met een leuke beeb die ik net ontmoet had, puur met excuus 'kostenbesparing'. Daar komt nog wel eens een leuke vriendschap uit voort .
    Maar ja, elk voordeel heb z'n nadeel: je moet haar wel in je eentje opblazen.
    Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
    pi_10137360
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 15:43 schreef BlackOrchid het volgende:
    *schop*

Humzz mn topic over alleen op vakantie gaan werd dicht gegooid dus dan maar hier.

Ik wil dit jaar op vakantie gaan en aangezien er niemand is die met mij in september ergens op vakantie wil gaan moet ik maar alleen. Ik ben een zeer moeilijk persoon waardoor een groepsreis niet echt wat voor mij is, maarja ik ben ook nog eens een verlegen en een bij vreemden vrij gesloten persoon dus helemaal alleen weg gaan is ook niet echt wat voor mij. Wie heeft de ultieme oplossing voor mij?? Of zitten hier mensen die ook alleen moeten maar geen zin hebben om alleen te gaan, kunnen we een moeilijke mensen die niet alleen op vakantie willen gaan groepje oprichten

Waar wil je heen, wat is je budget en wat wil je doen???
    Om ff een paar standaard vragen te stellen?!
      donderdag 1 mei 2003 @ 18:05:11 #75
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_10137499
    Bij www.fox.nl hebben ze ook reizen voor alleen maar singles
    pi_10138522
    Ik ben ook een man, 23 jaar, en ga dit jaar "alleen" op vakantie. Na lang overwegen heb ik hiertoe besloten. Ik ga niet met zo'n 15-daagse strand-, stap- en zuipvakantie, maar met een georganiseerde (rond)reis. Het is de eerste keer dat ik dat ga doen. Als je nog niet vaker alleen op vakantie bent geweest, lijkt mij dit een zeer verstandige keuze.
    pi_10138624
    Op je fiets naar België of Frankrijk en in je tentje gaan kamperen,dan ben je echt stoer
    In September lijkt me dat niet zo geschikt eigenlijk,dan moet je over een maandje gaan...
    pi_10151655
    alleengaandenreis?

volgens mij hebben alleengaanden altijd wel lol met elkaar bij dit soort reisjes

Strawberry Flavour..
    pi_10152879
    Ben ook twee jaar achter elkaar op vakantie geweest naar de US.
    Gewoon groepsreis geboekt omdat er niemand was die mee wilde of het te duur vondt.
    Uiteindelijk geweldig genoten van mijn vakantie.
    Mijn reizen heb ik toen hier geboekt en ik ben met American Adventures gegaan.
    De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
      vrijdag 2 mei 2003 @ 12:21:04 #80
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_10153741
    Een speciale "alleengaanden" reis zou ik dus echt NOOIT boeken, allemaal van die desperate figuren op zoek naar een relatie... Ik ben nu alwel verschillende keren met avontuurlijke rondreizen meegeweest (baobab, djoser) en ga ook dit jaar weer met zo'n rondreis (koning aap) dat bevalt me uitstekend, je kan gewoon doen wat je zelf wil, heb zat vrijheid om leuke mensen te ontmoeten... Het enige nadeel vind ik dat je ,als je het in een plaats net leuk begint te vinden, of leueke mensen hebt ontmoet, je alweer ergens anders heen MOET met de groep.. aan de andere kant heb je niet al het georganiseer met vervoer en hotels en je kan in heel korte tijd, heel veel zien, wat je ongeorganiseerd niet lukt. zonder bakken met geld uit te geven..of veel meer tijd uit te trekken....
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_10158938
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 15:43 schreef BlackOrchid het volgende:
    *schop*

heb hetzelfde probleem als jou.....dat verlegen en gesloten bij vreemden geval dus. en als je alleen op reis gaat krijg je algauw het gevoel van "oh jee ik wil niet alleen zijn" dus dan stel je je meer open naar mensen toe en socialize je sneller dan als je gewoon thuis bent en altijd wel naar je eigen vrienden enzo ken. En ik denk dat je heel veel kunt leren over jezelf als je alleen op reis gaat.

maar je moet het zelf weten hoor =)

raaaaah!
      vrijdag 2 mei 2003 @ 16:01:13 #82
    47614 BlackOrchid
    I'm replaceable
    pi_10159909
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 17:56 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Waar wil je heen, wat is je budget en wat wil je doen???
    Om ff een paar standaard vragen te stellen?!

uhm ja waarheen.. maakt me niet zoveel uit want ik vind zoveel dingen leuk! Budget zo goedkoopm mogelijk natuurlijk, ben ook maar arm haha. Nouja rond de 300 euro ofzo is toch wel mijn maximum..
    BlaBla mettul
    BlaBla heersch
    Blablablabla
    Gay!
    pi_10160078
    300 euro voor een hele vakantie? Tjee...

Dat wordt met de bus naar Spanje of zo. Of een stedentripje van een weekendje.

vrijdag 2 mei 2003 @ 16:37:41 #84
    47614 BlackOrchid
    I'm replaceable
    pi_10160772
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 16:08 schreef k_man het volgende:
    300 euro voor een hele vakantie? Tjee...

Dat wordt met de bus naar Spanje of zo. Of een stedentripje van een weekendje.

nee alleen de reis en hotel/camping dingetje..
    BlaBla mettul
    BlaBla heersch
    Blablablabla
    Gay!
      vrijdag 2 mei 2003 @ 16:38:33 #85
    44872 eMAeRCe
    De onuitspreekbare... Gr.
    pi_10160799
    kennis van mij ging altijd mee op jongerenreis en is daar ook z'n vrouw tegen gekomen
    Baaaaaaaaaaaaayyyz
      vrijdag 2 mei 2003 @ 16:39:45 #86
    4681 kasper
    Pecunia non olet
    pi_10160838
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 16:38 schreef eMAeRCe het volgende:
    kennis van mij ging altijd mee op jongerenreis en is daar ook z'n vrouw tegen gekomen
    Jezus, dat zal je maar gebeuren.

Hij had een goed verhaal klaar?

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
      vrijdag 2 mei 2003 @ 16:45:35 #87
    44872 eMAeRCe
    De onuitspreekbare... Gr.
    pi_10161008
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 16:39 schreef kasper het volgende:

[..]

Jezus, dat zal je maar gebeuren.

Hij had een goed verhaal klaar?

Baaaaaaaaaaaaayyyz
      vrijdag 2 mei 2003 @ 17:10:57 #88
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_10161746
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 15:47 schreef kasper het volgende:

[..]

Maar ja, elk voordeel heb z'n nadeel: je moet haar wel in je eentje opblazen.

*Proest*

Wat al eerder werd gezegd: Alleen gaan "dwingt" je mensen te leren kennen, op mensen af te stappen en je eigen plan te trekken. Dat klinkt misschien erg intimiderend als je verlegen bent, maar het gaat vanzelf!
    Ik zou je eerste reis alleen gewoon beginnen in een plek waar veel andere reizigers komen: een grote bekende stad bijvoorbeeld. Hostel regelen (dus niet een anoniem hotel, maar iets voor jongeren), waar je dan vanzelf mensen ontmoet waarmee je verder gaat of die je tips kunnen geven over waar heen te gaan.
    Groepsreis zou helemaal niets voor mij zijn, maar dat hangt van je persoon af. Als je inderdaad nogal "moeilijk" bent zoals je omschrijft zou ik dat denk ik niet snel doen, je loopt het risico dat je dan in een groep alleen op pad bent...

En zoals iemand anders al hierboven opmerkte: Waarom niet gewoon eens proberen? Wat is het ergste dat gebeuren kan? Misschien valt het tegenm, nou ja... volgende keer beter! Als het WEL geweldig is heb je ook weer iets om "trots" op te zijn!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_10163135
    Maak een voetreis.
      vrijdag 2 mei 2003 @ 18:30:34 #90
    20741 generalist
    Watch me do it!
    pi_10163437
    quote:
    Probleem:
    Wat is de beste tip.
    Ken het probleem, ik ben dan nog geen midden 30, maar toen ik afgelopen december voor 5 weken naar Austr. ging kwam ik met hetzelfde.

Iedereen is huisje-boompje-beestje aan het doen of is weinig flexibel. Wat en waar je kan gaan is afhankelijk van je wensen, houd je van uitgaan, ga naar Spanje, vind je rust en lol leuk is Australië een optie, mits je vooruit plant (zowel ticket als hostel moeten dan geregeld zijn Hostel kan later, maar is leuker en gemakkelijker wanneer vooraf geboekt

Ik zou nu lekker door Europa gaan toeren met een boekje met Hostels als primaire bagage.

Succes

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
      vrijdag 2 mei 2003 @ 23:00:04 #91
    17907 Pietjuh
    Namaste!
    pi_10169562
    Ik ben van plan om volgend jaar voor het eerst in me eentje naar Egypte op vakantie te gaan
    Lijkt me echt geweldig land, mooi duiklocaties en de pyramiden

Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
    Wandelen in Noorwegen
    pi_10169693
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 23:00 schreef Pietjuh het volgende:
    Ik zou maar eens beginnen met inpakken.
    pi_10174915
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 23:00 schreef Pietjuh het volgende:
    Ik ben van plan om volgend jaar voor het eerst in me eentje naar Egypte op vakantie te gaan
    Lijkt me echt geweldig land, mooi duiklocaties en de pyramiden

Egypte is een perfect land om in je eentje te gaan
    Het is een erg populair land onder backpackers (veel te zien, makkelijk, goedkoop). Je ontmoet daar dus massas (leuke) mensen.
    pi_10174948
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 16:01 schreef BlackOrchid het volgende:
    Nouja rond de 300 euro ofzo is toch wel mijn maximum..
    Ik heb met 300 gulden ooit 3 weken door Egypte gereisd. Dat was in 1995 dus ik weet niet of dat nu nog lukt. Was een van m'n mooiste reizen ever, super veel gezien
      zaterdag 3 mei 2003 @ 11:24:38 #95
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_10175116
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 11:07 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik heb met 300 gulden ooit 3 weken door Egypte gereisd. Dat was in 1995 dus ik weet niet of dat nu nog lukt. Was een van m'n mooiste reizen ever, super veel gezien

Kan nog steeds.

Voor 750 euro kan je 2 weken naar Egypte.
    Reis 600 (vlucht + logies etc), expenses 150.

Zie Shoestring, zelfs op fox.nl eentje van 600.

pi_10175165
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 11:24 schreef oYo het volgende:

[..]

Kan nog steeds.

Voor 750 euro kan je 2 weken naar Egypte.
    Reis 600 (vlucht + logies etc), expenses 150.

Zie Shoestring, zelfs op fox.nl eentje van 600.

Valuta omrekenen lijkt me niet jouw sterkste kant...

600 euro is ruim 1320 gulden

pi_11097374
    quote:
    Op donderdag 23 januari 2003 10:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Vergeten zal in mijn geval wel meevallen, gezien mijn uitgebreide reisverhalen, logboek en fotomanie (39 rolletjes... ) . Maar wat meer jammer is, is dat mensen die niét met je reis zijn meegeweest zich er toch weinig bij kunnen voorstellen en je verhalen dus relatief snel "zat" zijn.

• Een absoluut gevoel van vrijheid door dat je alleen, écht jij alleen bepaald wát je gaat doen, wánneer je het gaat doen en hóe... Héérlijk!
  • Je moet soms bijna gedwongen contacten leggen... Soms heel vermoeiend, maar uiteindelijk haal je daar zoveel uit! Je legt contacten met mensen met wie je dat normaal gesproken niet zo snel zou doen, wordt daar steeds makkelijker in. Je wordt flexibeler, communicatief vaardiger en ontmoet bijzondere mensen.
  • Je bent veel "benaderbaarder" voor andere reizigers, maar vooral ook door de lokale bevolking. Je zult dus eerder in onverwachte, leuke dingen terecht komen dan mensen die met z'n tweeën of in een groep reizen (bij mensen thuis worden uitgenodigd bijvoorbeeld).
  • Toen ik terugkwam van mijn eerste reis alleen had ik echt een gevoel "dat heb ik toch maar mooi helemaal zelf gedaan!" Je lost je eigen zaken op, neemt je eigen beslissingen en als het dus een goeie reis is geweest kun je best een beetje trots zijn op jezelf!

• Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die zijn gaan reizen.
    Ik werd er nooit nieuwsgierig naar om het zelf te gaan doen.

Nu ik dit gelezen heb wel, jij legt het goed uit.

Vind ik
      vrijdag 13 juni 2003 @ 23:08:18 #98
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_11097527
    quote:
    Deze is wel raak, hoewel ik op mijn 'alleen' trips altijd vrienden danwel goede kennisen overhou, waar je in ieder geval wat mee kunt delen.

Volgende maand ga ik weer 3 weken weg waarvan 2 weken alleen.\
    De laatste week vlieg ik naar Zweden en ontmoet daar vrienden, dan gaan we samen verder.

Trek gewoon de stoute schoenen aan, zorg voor voldoende geld dat als je flipt je even kunt terugtrekken of zelfs direct terug kunt.

Hoe oud ben je?

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
      dinsdag 17 juni 2003 @ 20:45:22 #99
    22239 -Schorpioen-
    Feel young, look young
    pi_11178017
    quote:
    Op donderdag 23 januari 2003 10:25 schreef Hik het volgende:

[..]

• Ik ben ook 1 keer alleen op vakantie geweest....naar Isla de Margeritra. En het verhaal wat Hik schrijft, beschrijft ook mijn gevoel.
    Het trotse en vrije gevoel heerst !!

Gelukkig leg ik makkelijk contacten, maar vooraf was ik er wel een beetje huiverig over. Dat ik het wel leuk zou vinden. Maar achteraf was het zeker een TOP-vakantie.

Amsterdam + Boekel = werelds...
    pi_15540302
    Welke fokker is er weleens op vakantie geweest, en hoe is dat bevallen?

Ik wil in januari op vakantie, maarja, gezien alle normale mensen dan werken, zat ik te overwegen om aleen te gaan...
    Wie is er weleens alleen geweest? en waarheen?
    Hoe is dat bevallen?
    Voor herhaling vatbaar, of nooit meer doen?
    Zijn er gevaren van het alleen op reis gaan????

Ben zeer benieuwd!

'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_15540358
    Ik ben ooit op jonge leeftijd alleen naar Italië geweest. Er woont daar wel familie van me, dus ik denk dat ik dan toch niet mee tel.
    I've got a 'F', a 'C' and i got a 'K'. All i miss now is ...
    pi_15540427
    Alleen reizen doe ik beroepsmatig wel, maar op vakantie eigenlijk nooit. En als ik niemand in mijn naaste omgeving weet te vinden dan boek ik een groepsreis. Daar komen vaker mensen op af die in hun eentje boeken.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_15540463
    Zeven maanden naar Australië.
    Maar ja, daar zijn er genoeg andere alleenreizende backpackers te vinden.
    Ja, die met de ballen in de bek.
      vrijdag 19 december 2003 @ 14:02:19 #104
    47571 ForeverEternalFreak
    Per sempre vita eterna
    pi_15540481
    Dat lijkt me persoonlijk nou niet zo gezellig, als je het dan al doet moet je minstens in een mooi resort zitten met aardige mensen zodat je nog wat aanspraak hebt.
    It's a silly time to learn to swim when you start to drown
    It's a silly time to learn to swim on the way down
    pi_15540484
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:

Ik wil in januari op vakantie, maarja, gezien alle normale mensen dan werken, zat ik te overwegen om aleen te gaan...

Ik: interrailen naar Istanbull

Hoe is dat bevallen?

onwijs goed

Volgend jaar weer

Tuurlijk, maar veel daarvan heb je met z'n tweeen ook

Ben zeer benieuwd!

pi_15540896
    altijd alleen op vakantie......heerlijk
    altijd naar jeugdherbergen waar je altijd nieuwe mensen leert kennen ....
    t leukste land(en) voor mij om alleen tereizen zijn...finland tjechie en ierland
    pi_15540975
    Wie is er weleens alleen geweest?
    Ikke!

en waarheen?
    Egypte, Spanje, volgend jaar naar Australie/Nieuw Zeeland

Hoe is dat bevallen?
    Goed, je komt vanzelf mensen tegen

Ik zal wel moeten als ik op vakantie wil, er gaat geen hond mee
    Ok, dit jaar 1x wel met iemand meegegaan. Maar die werd ziek na 4 dagen...

Neuh. Mits je je gezonde verstand gebruikt, zoals je dat ook zou moeten als je met meerdere mensen gaat.

Edit: en dan nog een verkeerde tag gebruiken, gefeliciteerd Pheno!

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_15544622
    Bij langere reizen meestal in mn eentje mee met een groepsreis en bij kortere reisjes helemaal alleen. Bevalt prima.
      vrijdag 19 december 2003 @ 16:26:25 #109
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_15544707
    Lekker alleen is best OK idd Alle vrijheid, je komt nog eens nieuwe mensen tegen (mede toeristen en lokalen).

Ik ben twee maanden in mn uppie door Canada getrokken.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
    pi_15545125
    Meldt.
    Sinds 1994 ben ik uitsluitend in m'n eentje op vakantie geweest.

en waarheen?
    Europa, midden- en Zuid Amerika, Afrika, Midden Oosten, Azie,....

Hoe is dat bevallen?
    Perfect!
    In het begin moest ik altijd smoesjes verzinnen want als mensen m'n verhalen hoorden wilden ze met me mee! Maar ik reis veel liever alleen. Soms trek ik weleens een paar dagen op met mensen die ik tegen kom. Dat is eventjes leuk maar daarna wil ik weer m'n eigen plan trekken. Je beleeft veel meer van het land als je alleen gaat.

Zoals gezegd, ik doe niks anders meer.
    Tenzij de vakantie om de persoon draait (bijvoorbeeld: een stedentrip met een meisje waar je mee naar bed wilt, dat soort dingen )

Als je alleen reist ben je altijd kwetsbaarder. Aan de andere kant: reizen met andere mensen geeft je een vals gevoel van veiligheid. De enige keer dat ik ben bestolen was juist toen ik een dag met andere mensen was. Als ik alleen was geweest was dat zeker weten nooit gebeurd omdat de dan veel beter oplet.
    Ik heb in sommige landen flinke risicos genomen, dingen die slecht hadden kunnen aflopen. Gelukkig is er nooit echt iets gebeurd.

pi_15630607
    Ik ga steeds vaker alleen op vakantie. Het is zo lekker om te doen en laten wat je zelf wilt en op je eigen manier! Als je alleen rond loopt heb je ook sneller aanspraak en krijg je dus meer indrukken van de mensen en de cultuur.
    Ik kan je wel aanraden om niet vanwege het betrouwbare gevoel bij de McDonalds te gaan eten. In de kleine restaurantjes serveren ze de echte streekgerechten volgens oud recept en zijn ze zo blij dat je er bent dat je helemaal in de watten wordt gelegd.

Ik zou het dus gewoon doen! Als het niet bevalt kun je altijd weer terug toch? Veel plezier!

pi_15717393
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 14:02 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
    Dat lijkt me persoonlijk nou niet zo gezellig, als je het dan al doet moet je minstens in een mooi resort zitten met aardige mensen zodat je nog wat aanspraak hebt.
    gezelligheid kan je zelf maken het handige van zonder vrienden op vakantie: als je niet kan opschieten met de mensen die je ontmoet ga je gewoon weer verder!

ik ook

en waarheen?
    frankrijk, zwitserland, italie, amerika en dadelijk guatemala en costa rica.

Hoe is dat bevallen?
    heel goed. je komt overal mensen tegen. zelfs in het laagseizoen! veel aanspraak. als je op een plek geen aanspraak hebt of het niet prettig vindt dan ga je gewoon weer verder.
    jammer dat mijn vriend niet mee gaat. dat is natuurlijk niet leuk. maar voor de rest is alleen op reis geen probleem. je komt veel mensen tegen. zeker weten!
    als je alleen op reis gaat wil dat niet zeggen dat je alleen reist: zo heb ik in italie een tijdje gereist met een amerikaan en zijn we daarna weer onze eigen weg gegaan.

zoals ik zei ga ik dadelijk weer. ik ben aangestoken door het reisvirus.

in tegenstelling tot de vorige: ja, zeker als vrouw. hou er rekening mee maar zorg dat het niet aan je te zien is. iemand die bang en onzeker is wordt sneller wat aangedaan (bestolen, etc.).
    zorg dat je goed voorbereidt bent. dus moneybelt gebruiken en dus geen witte sokken in witte sportschoenen zoals amerikanen behalve in amerika natuurlijk

waar wil jij heen?

Let's check out that wave, before it checks out us!
      vrijdag 26 december 2003 @ 14:10:57 #113
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_15717425
    nee ik wil altijd iemand mee zodat ik hem/haar de schuld kan geven, als t echt fout gaat
    aka Man-Mountain
      vrijdag 26 december 2003 @ 14:15:43 #114
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_15717574
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2003 13:58 schreef Plaapje het volgende:
    Ik ben ooit op jonge leeftijd alleen naar Italië geweest. Er woont daar wel familie van me, dus ik denk dat ik dan toch niet mee tel.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      vrijdag 26 december 2003 @ 14:44:06 #115
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_15718401
    quote:
    1999 naar Zuid-Afrika, naar een meisje die ik van internet kende maar nog nooit gezien/gesproken had. Niet echt alleen dus, maar wel voor het eerst alleen ver weg, zonder dat ik wist wat er ging gebeuren.
    2000/2001 een jaar alleen naar Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore en Maleisië
    2002 alleen naar Engeland en Schotland
    2003 alleen naar Frankrijk
    2004 alleen naar Australië

Hoe is dat bevallen?
    In het algemeen goed, anders bleef ik het niet meer doen. Je hebt heel veel vrijheid en zult ook eerder contact maken met de lokale bevolking en andere reizigers die hier voor open staan. Frankrijk was goed, maar het contact maken viel erg tegen. Weinig mensen die alleen reizen (ik kampeerde en zat niet in jeugdherbergen) en verder heel veel mensen in groepjes of families die niet op buitenstaanders zitten te wachten. Maar ik me toch wel vermaakt, je moet je alleen anders opstellen.

Zeker, over twee weken vertrek ik voor vier maanden naar Australië!!

Natuurlijk, maar die zijn er ook als je met meerder mensen bent. Heel veel mensen zeggen dat je niemand hebt om op terug te vallen... Is wel een beetje waar natuurlijk, maar het is ook wel leuk (en leerzaam) om een keer op jezelf aangewezen te zijn. Ik heb ook redelijk veel gelift, dat is misschien niet zo'n goed idee voor een meisje alleen. Ik heb wel een paar nare ervaringen gehad.

pi_15724611
    3 weken alleen door Thailand rondgereisd. Het was een hele leuke ervaring. Echt een aanrader ...

Een weekje nr Barcelona ... ook wel leuk! Ik slaap steeds in jeugdherbergen. Daar is het zo makkelijk om mensen te ontmoeten (en het is goedkoop).

En ben net terug van een weekje duiken in Egypte, ook in mijn eentje. Geen van mn vrienden of vriendinnen duikt, dus dan maar alleen. Weer eens een zalige vakantie. Het was een hele leuke internationale groep, overdag samen duiken en 's avonds samen gaan eten ...

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
    The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
    Deviantart
    pi_16012746

--Moi

en waarheen?

New York => L.A.
    via het noorden

L.A => L.A
    rondtocht door een hele lading natuurparken, Las Vegas, Death Valley, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Vally, etc. en natturlijk malibu beach

Hoe is dat bevallen?

--Heel erg goed

--Dit jaar New York => Miami & San Fransisco => Anchorage

--in amirica? niet echt, alleen de standaard gevaren (diefstal etc.), de reis was met een 13 persoons bus, maar iedereen was allen op vakantie

Gelukkig geen eigenaar van RSI ledematen
      dinsdag 6 januari 2004 @ 16:29:49 #118
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_16012955
    Ik ga waarschijnlijk in maart alleen op vakantie. 3-4 maanden door Zuid-Oost Azie...just me and my backpack !!!
      dinsdag 6 januari 2004 @ 16:31:25 #119
    27362 ballou
    strakke lijnen !!!
    pi_16012984
    Maar als je alleen op vakantie gaat, en dus door een land wilt reizen, bespreek je dan wel hotels of doe je dat gewoon ter plekken?
    Ballou de beer
    pi_16013105
    Beter niet bespreken van te voren, anders wordt het zo een geplan.... Kan je beter maar kijken waar het schip strandt

maarja, das mijn mening

pi_16013156
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2004 16:31 schreef ballou het volgende:
    Maar als je alleen op vakantie gaat, en dus door een land wilt reizen, bespreek je dan wel hotels of doe je dat gewoon ter plekken?
    Dat doe je gewoon ter plekke.
    Overigens zou van te voren bespreken lastig zijn, aangezien ik meestal alleen een ruw idee heb en geen echt plan. Het lijkt me vervelend om in je vakantie aan een plan en reserveringen vast te zitten. Je weet nooit wie of wat je tegenkomt.
      dinsdag 6 januari 2004 @ 17:30:53 #122
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_16014510
    Ik zal het eerste hotel wel vanuit Nederland regelen, maar de rest allemaal ter plekke.
      dinsdag 6 januari 2004 @ 21:02:23 #123
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_16019894
    Ik vind het echt heerlijk om alleen op reis te gaan. ben al 2x in australie geweest, engeland, amerika en new york en ga dit jaar naar italie. je ontmoet altijd heel makkelijk nieuwe mensen en je hebt oiemand die zegt wat je moet doen of laten.

wat betreft het boeken van hotels enz zou ik niet doen. als je alleen bent en niet al te veel eisen stelt is er altijd wel iets te vinden!!!

No Worries Mate!!!
    pi_16020182
    Het ene land is beter geschikt om alleen te bereizen dan het andere land.
    Zo heb ik me in Thailand en Cambodja uitstekend vermaakt, maar in Andalucia vroeg ik me af en toe wel eens af waar ik nou eigenlijk aan begonnen was!

Heb me in ieder geval nog nooit onveilig gevoeld, maar moet eerlijk toegeven dat ik ook niet in mn eentje de kroeg in duik of in het donker de stad eens ga verkennen!

pi_16040200
    tja.. vriendje in het buiteland.. dan reis je vanzelf veel in je upje
    maar met een doel zegmaar

alleen afgelopen zomer was het net uit..
    daar nog wel geweest
    maar daarna nog een week lang in het land gebleven
    in mn upje op een camping
    en ik moet bekennen... heerlijk

als je op zoek bent naar rust is dat absoluut goed te doen
    en aanspraak heb je vaak toch wel
    zeker als je gaat backpacken vnden de meeste mensen je al verschrikkelijk stoer omdat je dat durft/doet
    en als je het dan ook nog in je eentje doet.... tja
    dat is kennelijk toch iets wat veel mensen graag zouden willen maar nooit doen.. en op die manier krijg je een zeker respect en een hoop aandacht en zijn mensen zelden te beroerd om even te helpen als er wat is

aan andere kant.. denk er wel eerst even over na
    want je bent wel totaal op jezelf aangewezen in principe

jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
      donderdag 8 januari 2004 @ 14:17:25 #126
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_16067501
    De meeste van m'n vakanties (Europa, Americas en dadelijk Australie) ga ik alleen op reis.

Maar omdat ik in verschillende landen/steden heb gewoond ga ik altijd m'n vrienden of familie opzoeken, dus aan de andere kant ontmoet ik altijd iemand die ik al ken en waar ik overnacht. Als ik er niet zelf al heb gewoond kent die persoon de omgeving en zie je dus de beste plaatsen.

Nu woon ik weer in London en ga over twee weken drie dagen naar m'n Nederlandse familie en vrienden. Niet zo spannend, maar wel heel erg leuk. Het is ook alweer 5 maanden sinds ik laatst in Nederland was...

Alleen op reis is dus geen probleem, maar alleen rondtouren/vakantie houden lijkt me toch minder.

Altijd een probleem: tijd&geld

reset
      donderdag 8 januari 2004 @ 15:23:48 #127
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_16070141
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2004 16:31 schreef ballou het volgende:
    Ik liep meestal een paar dagen vooruit met reserveringen omdat ik 'alles' wilde zien en het niet kon gebruiken als een hostel vol zou zijn Is trouwens wel twee keer voorgekomen Beide keren was er gelukkig iemand niet komen opdagen en was er alsnog plek
    Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
    pi_16093349
    tja.. ik blijf een tentje ideaal vinden toch
    en daar is eigenlijk altijd wel plek voor

alleen 1x in kopenhagen naar mooie camping gelopen.. die vol bleek te zijn
    vervolgens reden de trams terug naar het centrum niet meer
    en konden we 2 uur lopen met volle rugzak (vandaar ook: pak goed in, je neemt altijd te veel mee.. al neem je nog zo weinig mee)

ow en dingen als handwasmiddel.. onmisbaar
    verkrijgbaar in zowel tubes als in van die handige sachets die in ieder geval niet stuk gaan in je tas

jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
      vrijdag 9 januari 2004 @ 09:42:43 #129
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_16093602
    Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog mét iemand op vakantie ga!
    De vrijheid van het zelf bepalen waar je heen heengaat, wanneer en hoe... Heerlijk!

Waren hier niet al 34 topics over?

pi_16276988
    Ik las dat iemand het had over "interrailen". Wat is dat?
    pi_16277094
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2004 09:59 schreef rooieman het volgende:
    Ik las dat iemand het had over "interrailen". Wat is dat?
    Dat is een trein ticket waarmee je door delen van Europa kan reizen voor een bepaalde periode (1 maand, als ik me niet vergis). Je betaalt dus één vaste prijs en je kan vrij de trein nemen.
    If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
    The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
    Deviantart
    pi_16277631
    Als ik naar Tsjechie ga, ga ik bijna altijd alleen. In Praag leen ik een appartement in het centrum van een vriendin en in andere steden/ dorpen/ gehuchten blijf ik bij vrienden logeren.
    All good things must come to an end...
    pi_16280769
    woei! van de zomer (eind mei) naar turkije voor 2 weken! alleen!! (en misschien wel 3) lekker rond reizen
      donderdag 15 januari 2004 @ 12:44:49 #134
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_16280855
    Twee keer, een keer Ierland en een keertje New York.
    Het leuke is dat je sneller in contact komt met anderen en je je eigen weg kan gaan.
    Nadeel is dat je niet altijd aanspraak hebt.
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
      vrijdag 23 januari 2004 @ 22:06:51 #135
    9485 A-wing
    90 % of everything is crap.
    pi_16530861
    Ik zat vorige zomer in een hostel in parijs waar ik de eerste dag een Japanner uit Sint-Petersburg, een Canadees wonend in Belfast, een Braziliaan en een Amerikaanse uit San-Fran tegen het lijf liep. Later nog o.a. een Amerikaan die in Aalst had gewoond en een Engelse hindoe. Je hebt de allerbeste gesprekken daar

Ik weet niet waar je alleen heen wil reizen, maar meestal zijn er mensen die dit ook doen; voor zover er dus moeilijkheden zijn om mensen aan te spreken, bestaan die bij de anderen ook, dus over het algemeen zijn mensen niet meer terughoudend dan je zelf bent.

Er waren daar trouwens ook maffe mensen, zoals een gast die in een kamer allemaal zooi bij zijn bed had geinstalleerd, zoals een wafelijzer, een dikke ghettoblaster en een gashaard
    Maar dat is nog het leukst!

I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
      vrijdag 23 januari 2004 @ 22:11:35 #136
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_16530993
    Ja, meld!

en waarheen?
    Talenreis in Salamanca, Spanje toen ik 17 was! (ben nu bijna 24, dus is alweer tijdje geleden )

Hoe is dat bevallen?
    Perfect, want iedereen komt daar ongeveer alleen, dus je hebt binnen no-time contact!

Als ik single zou zijn zou ik 't zo weer doen!

Nope, organisatie waar ik toen mee ging (Don Quichote) is prima georganiseerd

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_16811875
    ik reis al een aantal jaar alleen tijdens de zomervakantie en het is geweldig. Ik slaap in hostels/jeugdherbergen dat is het goedkoopst en het gezelligst. Sta open voor andere reizigers en je hebt zo contact. Ga op je gevoel af, maar blijf altijd op je hoede wat betreft je geld en je spullen. Zoek van te voren adressen van hostels op zodat als je na een lange reis ergens aankomt, niet nog eens hostels moet gaan zoeken. (hoewel je nooit weet of er plaats is) Als je nog specifieke vragen hebt, mail maar
    De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
    pi_16879363
    Zo vaak:
    1996: Australie: 6 weken studenten uitwisseling. Mijn eerste x alleen op vakantie. Gelukkig dus nog met groep nederlanders.
    Australie virus te pakken.
    1998: Australie: 10 maanden en 23 dagen op working holiday. Time of my life!
    1999: alleen naar concerten geweest in Parijs, Munchen, Londen omdat niemand anders mee kon of wilde
    2001: 4 weken naar Australie (Omgeving Perth en daarna 2 weken Sydney om vrienden op te zoeken)

En verder nog af en toe enkele dagen Londen.

Fijne van alleen reizen is ook dat je altijd ergens heen gaat waar jij heen wilt. Dat je een half uur later kan besluiten om toch ergens anders heen te gaan.
    Ik kan goed alleen zijn, maar soms vind ik het irritant om alleen ergens te zijn omdat je weinig aanspraak hebt.

Verder: heel erg aan te raden!

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
      donderdag 5 februari 2004 @ 01:20:26 #139
    1611 evert
    Happiness is the Road!
    pi_16901056
    alleen op vakantie? een aantal keren gedaan.
    er is een verschil tussen 'echt' alleen of alleen in een groep.

als je met een groep gaat, dan is het belangrijk dat je niet in een groep met allemaal stelletjes terecht komt.

ik ben in november met een single groepsreis van Fox naar zuid afrika geweest. single betekent dat iedereen alleen boekt en dat je toch met een groep bent. en van allemaal 'gelijkgestemden'. dat is mij in ieder geval heel goed bevallen!

pi_16904770
    Ik wil wel heel graag maar moet nog een beetje lef vinden..

Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.

Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken )

Maar in mn eentje naar lloret, salou, Marmaris oid....neuh.. ( mn beste vriendin is naar Marmaris geemigreerd, dus daar ben ik wel in mn eentje naartoe geweest).

Что было, то прошло..
    pi_16907751
    ik wil heel graag binnen nu en een maandje ofzo op vakantie, en het lijkt me eigenlijk ontzettend ultiem ontspannend om eens alleen te gaan..
    maar waar zou ik het beste heen kunnen gaan, waar het niet al te bedreigend is voor een chick alleen

een absolute vereiste is dat het er lekker warm is, zon, zee, strand, verder niks doen en heeeeeeeel erg uitrusten , en als het kan een leuk stadje in de buurt met leuke restaurantjes.
    heeft iemand tips/ aanbevelingen dan hoor ik het graag.

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
      donderdag 5 februari 2004 @ 19:59:45 #142
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_16922220
    Ik ben nu al een paar keer alleen op vakantie geweest en vindt het echt heerlijk!!!!! 2 keer naar australia, engeland, italie, new york en nu over een maandje naar denemarken.

het beste is gewoon dat er niemand is die zegt wat je moet doen of laten. je kan helemaal zelf bepalen waar je heen gaat en wat je wilt doen. en zeker als je in jeugdherbergen slaapt ontmoet je echt snel andere mensen. als je nog twijfelt zou ik zeggen, gewoon doen!!!!!!

No Worries Mate!!!
    pi_16940122
    ik heb nu een reisje naar Brazilie gezien, naar Natal (of daar ergens,.. ik ken het verder ook niet)
    maar is dat een beetje verstandig, om daar alleen heen te gaan?
    look closer. close your eyes. really, it's not about distance
    pi_16965108
    Natal is volgens mij een beetje vergelijkbaar naar Isla Margarita. Dus ik weet niet of dat is wat je zoekt.
    Volgens mij zijn er eerder topics geweest over Natal of Brazilie, dus kijk daar even.
    pi_16968574
    eind mei in me eentje 2 weken door turkije reizen

yessss, heb er zin in!

zaterdag 7 februari 2004 @ 15:59:43 #146
    81260 La_Guiri
    Qué quieres???
    pi_16972699
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2004 10:11 schreef Andoire het volgende:
    Ik wil wel heel graag maar moet nog een beetje lef vinden..

Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.

Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken )

Puur uit nieuwsgierigheid... waarom zou je wel alleen naar Zuid - Amerika durven en niet alleen naar Australië??
    De Madrid al cielo
    'La luna, la culpable, la viajera,
    la luna de una muerta primavera'.
    pi_17134722
    quote:

Hoe is dat bevallen?

Ben zeer benieuwd!

Ben je nog alleen op vakantie geweest?
      vrijdag 13 februari 2004 @ 12:06:32 #148
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_17141910
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2004 12:34 schreef new_moon het volgende:
    ik heb nu een reisje naar Brazilie gezien, naar Natal (of daar ergens,.. ik ken het verder ook niet)
    maar is dat een beetje verstandig, om daar alleen heen te gaan?
    Veiligheid zal wel loslopen. Punt is echter dat ik me afvraag of je zin hebt om in je uppie naar een resort te gaan (want daar hangt een groot deel van Natal wel een beetje van aan elkaar). Kun je niet beter een leuke mooie stad zoeken (desnoods aan zee) waar je niet tussen de ene helft party-mensen zit en de andere helft gezinnetjes?
    pi_17145289
    ben ooit op 16 jarige leeftijd alleen op vakantie geweest maar ik was duidelijk toen nog te jong! nu zou ik het niet erg vinden om alleen op vakantie te gaan.
      woensdag 3 maart 2004 @ 12:44:09 #150
    36877 SteelPan
    aka StijlPan
    pi_17479002
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2003 14:09 schreef granuaile het volgende:
    zorg dat je goed voorbereidt bent. dus moneybelt gebruiken en dus geen witte sokken in witte sportschoenen zoals amerikanen, behalve in amerika natuurlijk
    Mag ik vragen waarom je geen witte sokken in witte sportschoenen aan moet doen??
    Of is dat een domme vraag??

Ik ben ook van plan alleen te gaan reizen, zijn er nog mensen die goeie reisorganisaties binnen europa kennen die ook buiten het hoogseizoen gaan??

StijlPan, de enige pan met stijl!!
      zondag 7 maart 2004 @ 17:12:28 #151
    87834 aking
    ik bedoel maar
    pi_17557019
    Ik ben afgelopen zomer in mn eentje wezen interrailen in duitsland, zwitserland, oostenrijk en denemarken

ik vonnut helemaal super en het is wat mij betreft zeker wel voor herahling vatbaar

ik vond het totaal geen probleem om alleen te reizen aangezien het mijn bedoeling was om zo veel mogelijk kilometers te maken (ben grote treinengek) en ik heb zo ongeveer 24/7 in de trein gezeten

ik heb zeer genoten en heb nauwelijks nadelen ondervonden

levert alleen reizen gevaren op????

zolang je inderdaad je gezonde verstand gebruikt is er helemaal niks aan de hand :D
    dood ga je toch wel :D
      maandag 8 maart 2004 @ 15:01:00 #152
    22158 sabyne
    Wie is er nu gek?
    pi_17574877

Yes

en waarheen?

USA-Brazillie-Thailand

Hoe is dat bevallen?

Op zich okay maar ga liever met z'n 2e (of meer),je komt onderweg genoeg mensen tegen maar vind het met echt vrienden gezelliger en fijnen om dingen te delen (positief of negatief)

Misschien....zou dan eerder voor een alleenstaande groepsreis kiezen van Djozer ofzo.

Ja genoeg,maar die zijn er ook als je met meerdere gaat.Alleen als er iets gebeurd waardoor je ernstig ziek word,met politie in aanraking komt of iets dergelijks is het zwaar ellendig dat er geen bekende is (uit ervaring).
    I don't care.....
      maandag 17 mei 2004 @ 20:16:09 #153
    88805 Zoet
    sappig
    pi_19202018
    Wat moet ik me voorstellen bij "je komt vanzelf wel mensen tegen"?

Bijvoorbeeld dat je wat gaat zwemmen in een zee en dat je dan vanzelf wel in contact komt met mensen? Dan denk ik, die zijn vast wel met z'n tweeën. Ik heb het idee dat je geen mensen tegen komt die niet alleen zijn.
    Met backpacken is het wel wat anders ja, maar ik bedoel landen als Griekenland, Frankrijk, Turkije, Canarische Eilanden, weet ik het.
    In ieder geval niet backpackend zeg maar. Kom je dan wel mensen tegen?
    you sick fuck!
    pi_19209318
    Je hebt vakantie en je hebt vakantie.

1. Je gaat met een groep vrienden naar de Costa's. Drinkt de hele dag door, s'avonds uitgaan, en de volgende dag uitslapen op het strand.

2. Je gaat naar een land/plaats waar je alles wilt zien. Dan zou ik best in mn eentje willen gaan. Geen gezeik, die wil daarheen en die wil ergens anders heen. Vrijheid. En natuurlijk een hele ervaring rijker.

Heb het nog nooit gedaan, maar een kameraad van me zit sind jan. op de filipijnen. komt augustus terug. Dapper!
      dinsdag 18 mei 2004 @ 06:59:35 #155
    88805 Zoet
    sappig
    pi_19210014
    Ik wil geen van beiden eigenlijk.
    Ik wil wat actieve buiten dingen doen en ook wel een keer stappen en naar het strand, maar dat laatste is niet het thema van de vakantie zeg maar.
    you sick fuck!
      dinsdag 18 mei 2004 @ 12:36:04 #156
    59607 Partyman
    Heerlijk Helder Heineken
    pi_19215062
    [inkoppermodus] Heb je geen vrienden dan ?? [/inkoppermodus]

Nee lijkt me niet zo gezellig
    pi_19221309
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2004 06:59 schreef Zoet het volgende:
    Ik wil geen van beiden eigenlijk.
    Ik wil wat actieve buiten dingen doen en ook wel een keer stappen en naar het strand, maar dat laatste is niet het thema van de vakantie zeg maar.
    Veel reizen hebben wel een combinatie van beiden. Denk bijvoorbeeld eens aan reizen naar Cuba of Afrika. Dan heb je vaak rondreizen waarbij ook een paar dagen strand horen.
    pi_19245335
    Ja, twee weken alleen door Thailand. Was wel neuk
      woensdag 19 mei 2004 @ 16:31:28 #159
    22526 The_T
    Shenzhen, China
    pi_19247247
    Ik ben van plan een aantal maanden naar China te gaan. Waarschijnlijk begin ik dan in Shanghai, omdat ik daar tenminste iemand ken (ok, alleen via internet :/ ). En dan zie ik wel, ik maak wel een plan wat ik grofweg allemaal wil zien. Het hangt ook een beetje van mn visum af. Liefst heb ik een visum dat meer dan 3 maanden geldig blijft.

Ben in ieder geval blij dat het zoveel mensen goed bevakt. Ik ben alleen een keer alleen een vliegtuig ingestapt. Nog nooit weken op mezelf aangewezen geweest. Ach, dat moet ik wel aankunnen
    Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
      woensdag 19 mei 2004 @ 16:56:55 #160
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_19247878
    Ik heb vier maanden in Oostenrijk gewerkt. Maar of dat echt reizen is
    Het is wel leuk, omdat je in zo'n dorp snel mensen leer kennen en het merendeel toch bestaat uit seizoensarbeiders. Wat mij wel wat lijkt is eerst vier maanden in Canada skiles geven, dan met de auto richting Zuid-Amerika (met tussendoor een cursus Spaans), en dan vier maanden skiles geven in Argentinie of Chili.

Maar dat plan verkeert nog in het stadium jongensdroom..
      donderdag 20 mei 2004 @ 05:26:37 #161
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_19262734
    Ja, ben alleen naar Bali geweest (was toen al in de buurt), was niet zo tof, maar dat lag meer aan mij toen.

Ben alleen naar Australie gereist (ben ik nu nog) voor een afstudeeropdracht (dus niet echt reizen). Verder heb ik een maand geleden voor een maand rondgereist door Australie met zn 2en (iemand die zijn afstudeeropdracht deed in Melbourne), wat betreft mensen ontmoeten op reis denk ik dat je niet met meer dan 2 mensen moet reizen, omdat je dan een groepje gaat vormen dat vanzelf minder openstaat voor nieuwe mensen. Als je alleen reist heb je het risico dat je zo nu en dan wel heel erg op jezelf bent aangewezen en dat heb je niet met zn 2en.

Ga deze zomer met z'n 4en later tijden de reis 5en door de VS trekken voor 5 weken, ik ben benieuwd of dan ook blijkt dat wat ik hierboven beweer uitkomt.
    pi_19357890
    -> hier verder??? Wat een gedonder zeg, alles wordt altijd verneukt of verwijderd...

Haha, jah zou wat zijn, NYC, op die ene hoek bij die prullebak
      maandag 24 mei 2004 @ 11:19:57 #163
    55266 ElCriz
    Bois de Pologne...
    pi_19358006
    Ik vind alleen reizen zelfs het allermooiste wat er is op reisgebied! Jezelf verliezen in alle indrukken die je op doet tijdens je reis en wat er op je afkomt... En de mensen die je ontmoet natuurlijk
    ...That makes kinda two of us...
    pi_19358782
    Toch het kan nadelen hebben, soms ben je helemaal alleen op de wereld. Ook het feit, dat je opzoek gaat naar jezelf kan soms voor pijnlijke momenten zorgen.
    De mensen die je leert kennen en de indrukken maken dit weer goed

Op het einde van m'n trip heb ik afgesproken met een meid die daar werkt. Ze is van duitsland en we onmoeten elkaar in Phili ... de wereld is maar een kleine plek
    pi_19359567
    Gezellig toch... en jah, de wereld is echt klein...
      maandag 24 mei 2004 @ 13:52:42 #166
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_19361933
    Lijkt me niets. Zou me dan echt eenzaam voelen denk ik. Schrijf me daarom liver in voor een groepsvakantie. Dan ben ik wel alleen, maar ook niet alleen. Alleen, maar niet eenzaam omhet zo eens te zeggen.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      maandag 24 mei 2004 @ 14:40:52 #167
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_19363249
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 13:52 schreef Plato1980 het volgende:
    Lijkt me niets. Zou me dan echt eenzaam voelen denk ik. Schrijf me daarom liver in voor een groepsvakantie. Dan ben ik wel alleen, maar ook niet alleen. Alleen, maar niet eenzaam omhet zo eens te zeggen.
    Ik voel me een stuk eenzamer in een groep waar ik noodgedwongen leuk moet doen met mensen waar ik geen behoefte aan heb, dan wanneer ik alleen op stap ga en zélf uitkies met wie ik optrek!
    pi_19363784
    Jah dat denk ik ook... anders kom je toch weer in zo'n klotegroep... (kan...)
    pi_19367630
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 14:40 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik voel me een stuk eenzamer in een groep waar ik noodgedwongen leuk moet doen met mensen waar ik geen behoefte aan heb, dan wanneer ik alleen op stap ga en zélf uitkies met wie ik optrek!
    Beetje cliché beeld hoor. Bij veel groepsreizen heb je genoeg vrijheid om te doen wat je wilt, met wie je dat wilt. Je zit alleen vast aan de hotels en het vervoer. En als je maar een paar weken weg kunt is het heel handig als je dat niet allemaal zelf hoeft uit te vlooien.
    pi_19369149
    1 Keer gedaan. Na een cursus heb ik er ter plekke 2 weken vakantie aan vastgeknoopt. (hartje zomer, Canada) Auto gehuurd en precies gedaan waar ik zin in had. Paar dagen Toronto, natuurparken, lange roadtrips, Niagara Falls enz. Geslapen in sleezy motels, hutjes in het bos en luxe hotelkamers. Was eigenlijk mijn mooiste vakantie ooit. Helemaal doen waar je zelf zin in hebt en de plaatselijke bevolking kan je precies de interessante plaatsen aanwijzen.
    Some weasel took the cork out of my lunch...
      dinsdag 25 mei 2004 @ 09:52:36 #171
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_19384662
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Beetje cliché beeld hoor. Bij veel groepsreizen heb je genoeg vrijheid om te doen wat je wilt, met wie je dat wilt. Je zit alleen vast aan de hotels en het vervoer. En als je maar een paar weken weg kunt is het heel handig als je dat niet allemaal zelf hoeft uit te vlooien.
    Ik snap ook wel dat het ook leuk kan zijn. Maar ben geregeld (min of meer noodgedwongen) met een tour meegeweest tijdens reizen die ik verder alleen ondernam en weet daarom heel goed dat ik daar gewoon geen mens voor ben. Dat vervoer is voor mij normaal gesproken één van de beste momenten: óf stil uit het raam staren, óf contact leggen met mensen van daar. En als Hendrik-Jan uit Laren dan zijn tennisverhalen gaat vertellen krijg ik dus de neiging om me héél hard te gaan afzonderen. Vandaar mijn opmerking over eenzaamheid ook.

Maar zoals al zo vaak gezegd: dat is mijn manier van reizen, mijn keuze.

Overigens kost vervoer en hotel regelen echt nauwelijks tijd hoor. Misschien heeft het er ook een beetje mee te maken hoe je je vakantie (lang of kort) ziet. Het bekijken van steden, gebouwen en natuurparken vind ik cool, maar is voor mij slechts bijzaak. Het hele gedoe er omheen (regelen, mensen, in rare dingen terecht komen) is eigenlijk belangrijker. Ga je echt voor architectuur etc. dan heb je waarschijnlijk meer aan de "compactheid" van een georganiseerde reis. Niks mis mee.
      maandag 31 mei 2004 @ 16:37:55 #172
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_19538011
    Ik ben afgelopen jaar voor het eerst alleen op vakantie geweet. 5 Dagen naar luxemburg.

Zit nu echt te verzinnen of ik het nog een keer zo doen zou? Was op zich wel leuk, je kan doen en laten wat je wil, maar.................ik ben niet degene die snel een gesprek met iemand aangaat, of alleen gaat stappen. Dus dan kan je je wel eens eenzaam voelen.
    stupidity has become as common as common sense was before
      maandag 31 mei 2004 @ 16:57:38 #173
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_19538573
    Ik denk dat het wel uitmaakt waar je alleen op reis gaat en wat voor soort vakantie dat is. Een stedentrip in je eentje is heel wat anders dan een rondreis in je eentje.
    Zoals het er nu naar uit ziet ga ik dit jaar weer alleen op vakantie en ik vind het eigenlijk alleen maar leuk. Wat wel helpt is in Hostels slapen en daar leer je dus vaak heel veel mensen kennen die ook alleen reizen.
    Op het moment dat je een kamer voor jezelf hebt (ook wel lekker op zn tijd) leer je veel minder mensen kennen.

Mijn ervaring is dat je het makkelijkst contacten legt tijdens het verplaatsen van a naar b (in de bus of trein dus, vooral als je werkelijk geen idee hebt waar je eruit moet! ), in slaapzalen van jeugdherbergen (toch leuk om te weten wie er boven of onder je slaapt) en in de keuken van jeugdherbergen (koken is altijd een goed aanknopingspunt voor een gesprek!).
      maandag 31 mei 2004 @ 17:35:50 #174
    21157 sioux_
    lost in space
    pi_19539758
    ik ben bijna afgestudeerd (hopelijk) en wil misschien in september ofzo ook een tijdje eruit. paar maanden USA, Japan of Zuid-Amerika, ik weet nog niet precies.

heeft iemand enig idee hoeveel kapitaal je moet hebben voor een paar maanden werk-backpack vakantie? en hoe kom je ter plaatse aan werk/onderdak? iemand ervaring met dit soort dingen in de USA, Japan of Zuid-Amerika?
    pi_19543244
    Momenteel ben ik volop contacten aan het leggen voor m'n trip, maar ik zit eigenlijk ook met die vragen. Hoeveel moet je ophoesten? met wat rekening te houden? hoe makkelijk aan een slaapplaats geraken ? etc ..
      zondag 13 juni 2004 @ 16:56:34 #176
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_19858972
    Ik heb via een gespecialiseerde reis-vereniging die ik op aanraden van een neef doorkreeg een dikke brochure aangevraagd met daarin vakanties naar alle delen van de wereld. Op zich lijkt me dit best wel wat (Tibet ofzo, lijkt me tof!). Echterrrr... ik ben bang dat ik alleen moet, heb wel 'n handjevol vrienden, maar die zijn of gesettled of hebben geen geld.
    In die brochure staat dat het prima kan om in je eentje te gaan, wellicht ontmoet je nog wat leuke mensen ook. Maar ik ben toch wat huiverig om 3 weken met een 20-tal "vreemden" op vakantie te gaan. Iemand hier dat wel 's gedaan? Wat zijn de ervaringen? Doen of niet?
    (als ik 't niet doe kom ik vrees ik nergens)
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_19859008
    Met een reisorganisatie kan het makkelijk hoor . Gewoon een beetje contact maken met de reisgenoten. (zelf nooit alleen gereisd btw)
      zondag 13 juni 2004 @ 17:01:14 #178
    55890 Ruud1976
    Mooi gebouwtje...
    pi_19859093
    Ik ben zelf nooit alleen op vakantie gegaan, maar in de reisgroepen die ik de laatste jaren heb meegemaakt (o.a. bij shoestring) zijn er altijd wel een paar alleenreizenden. Als je met zo'n georganiseerde groepsreis meegaat, kom je volgens mij altijd wel een paar leuke mensen tegen in de groep.
      zondag 13 juni 2004 @ 17:02:39 #179
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_19859136
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 16:58 schreef Sport_Life het volgende:
    Met een reisorganisatie kan het makkelijk hoor . Gewoon een beetje contact maken met de reisgenoten.
    Dat lijkt me ook niet zo'n punt, maar het gaat mij meer om het feit dat je toch 3 weken ofzo het "ermee moet doen", als je in je eentje gaat heb je niet effe een vriend of vriendin waar je sowieso mee kunt optrekken. Ik red me heel prima in m'n eentje, maar was toch wel benieuwd naar ervaringen van mensen die in hun 1tje met zo'n reisorganisatie zijn meegegaan...
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_19859175
    Kijk op www.fox.nl (spam ) daar hebben ze single reizen.
      zondag 13 juni 2004 @ 17:06:05 #181
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_19859221
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 17:04 schreef ramonp het volgende:
    Ik ben op zich niet op zoek naar een nieuwe organisatie, daar kom ik wel uit. Maar een echte single-reis klinkt mij weer teveel dat je met een horde wanhopige vrijgezellen op pad gaat. Het maakt mij niet uit als er stelletjes ofzo bij zitten, ik ga ook niet om een vriendin te vinden ofzo, het gaat mij om de vakantie zelf.

Edit: toch nog bedankt voor je link, wel interessante website ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door JeOma op 13-06-2004 17:15:35 ]
    pi_19859265
    Er is hier ergens nog een topic over voor mensen die alleen op vakantie gaan. Ik kan die zo snel niet in mijn MyAt vinden maar die moet er nog wel ergens zijn met de search.

Het is een hele aparte ervaring, je leert nieuwe mensen kennen, je kunt je beter mengen bij de bevolking. Veel willen verder dan nog zoveel mogelijk alleen reizen

Vrijheid...
    pi_19859892
    quote:
    Op zondag 13 juni 2004 17:04 schreef ramonp het volgende:
    hoezo spam kneusje, je geeft toch gewoon een site
      Moderator maandag 14 juni 2004 @ 13:10:09 #184
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_19878778
    Ik ga dit jaar ook alleen op vakantie. Ik ga naar de USA, maar het is wel een groepsreis. Ik ben dus alleen, maar toch ook weer niet. Ik heb mijn reis geboekt bij StarTravel, tenminste, dat is het reisbureau, wat de reisorganisatie is ben ik heel even vergeten. Ik ga 13 dagen, en ik zie wel wat voor mensen er nog meer in die groep zitten. Ik hoop natuurlijjk dat er mensen inzitten die ook alleen reizen wel, want anders is het misschien niet zo leuk....
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_20230428
    Leuke topic dit! Ik wil er deze zomer ook een tijdje uit. Maar op m'n vrienden hoef ik niet te rekenen (geen geld, relaties, willen alleen zon&zuip, enz). Een paar jaar geleden ben ik met vrienden naar Kreta geweest. Dat is een heel mooi eiland, maar toen heb ik vrijwel niets anders gezien dan strand en binnenkanten van kroegen en discotheken. Na het lezen van deze topic (en andere) voel ik heel erg de drang opkomen om m'n rugzak vol te gooien en alleen in het vliegtuig naar Kreta te stappen. Door de Samariakloof sjouwen, de Koutaliotiko, musea afstruinen, door de oude stadjes sjokken, ik zie het helemaal zitten. Alleen doen wat ik zelf wil. Georganiseerde (groeps-)reizen lijken me helemaal niks. Maar aan de andere kant voel ik er weinig voor om helemaal moederziel alleen rond te dolen. Bv wat hierboven al genoemd is over in je eentje in een restaurant zitten eten staat me nogal tegen. Hoewel ik er in het verleden nooit echt op heb gelet, is het me nog nooit opgevallen dat er alleengaande reizigers waren. Hoe groot is de kans dat je mede-alleengaanders treft? Het lijkt me wel tof om zo nu en dan een stukje met iemand op te trekken en vervolgens weer je eigen weg te gaan.

Is er toevallig iemand die wel eens alleen naar Kreta is geweest?
    pi_20240085
    Vorige maand stond ik ook in dubio, of thuis blijven of alleen er op uit. Eerder genoemde redenen als alleen eten en niemand om ervaring mee te delen staat me ook tegen, maar helemaal niet op vakantie /reis gaan nog meer. Griekenland waar ik al twee keer eerder ben geweest stond hoog op mijn lijst van beste alleengaande reis bestenningen. Toevallig had de NS een aanbieding daar naar toe.
      Moderator maandag 28 juni 2004 @ 21:00:23 #187
    16180 crew  CoolGuy
    pi_20260917
    Oke, het duurt nu nog 4 weken voor ik alleen op vakantie ga naar de USA voor 13 dagen. Ik begin nu 'cold feet' te krijgen. Ik ben bang dat t tegen gaat vallen, dat ik me (te) alleen voel, etc etc etc...ik denk soms als ik savonds in bed lig van... "blijf maar gewoon hier, daar heb ik meer zin in" terwijl ik de dag erna overdag weer heel veel zin heb.

Iemand die dit herkent ?
      maandag 28 juni 2004 @ 21:13:33 #188
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_20261374
    quote:
    Op maandag 28 juni 2004 21:00 schreef CoolGuy het volgende:
    Oke, het duurt nu nog 4 weken voor ik alleen op vakantie ga naar de USA voor 13 dagen. Ik begin nu 'cold feet' te krijgen. Ik ben bang dat t tegen gaat vallen, dat ik me (te) alleen voel, etc etc etc...ik denk soms als ik savonds in bed lig van... "blijf maar gewoon hier, daar heb ik meer zin in" terwijl ik de dag erna overdag weer heel veel zin heb.

Iemand die dit herkent ?
    in het begin is het ff wennen, maar als je eenmaal onderweg bent en dingen gaat doen en mensen ontmoet heb je er geen moment spijt meer van. ik ben nu al zo'n 5 keer alleen op vakantie geweest en ik vindt het echt helemaal top!!!!!!! het ligt er wel een beetje aan hoe je reist en waar je heen gaat natuurlijk. ook waar je slaapt maakt veel uit f je andere mensen tegenkomt.
    No Worries Mate!!!
      maandag 28 juni 2004 @ 21:18:40 #189
    62210 Double-U
    Yeah I'm a girl
    pi_20261557
    http://www.americanadventures.com/Dutch/home_dutch.htm

Wel vrij duur maar je hebt de tijd van je leven! Ik zou zo weer gaan als ik het geld had.
    Ik heb zelf deze gedaan: http://www.trekamerica.com/tours/cy.html
    Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
    pi_20263545
    quote:
    Op maandag 28 juni 2004 21:00 schreef CoolGuy het volgende:

Iemand die dit herkent ?
    Heel herkenbaar. Maar waarom ga je alleen op vakantie? Omdat je dingen wil zien en meemaken die je samen met een anderen niet zo kunnen doen. En natuurlijk zijn er momenten dat je je alleen voelt. What the fok! Als je de hele vakantie thuis blijft zitten heb je precies 't zelfde. Niet zo negatief denken. Ik zat laatst ook een beetje in dubio, maar nadat ik gister en vandaag heb uitgeplozen wat ik allemaal wil zien en doen en meemaken, is er niets dat me nog tegenhoudt. Neem een goed boek mee en een gameboy of whatever. Ik kan haast niet wachten tot het moment dat ik met m'n rugzak uit het vliegtuig stap en Kreta aan m'n voeten ligt. Eindelijk doen wat ik altijd al wilde. Als een dwaas over dat eiland ronddolen .
    pi_20294371
    Vraagje; Zijn hier dames die alleen op eigen organistatie door ontoeristische gebieden trekken? Waar? (nee ik wil niet jullie geheime stekkie weten, meer welke regio's en landen wel okee zijn).
    pi_20294778
    Ik ben zelf nog nooit echt alleen op vakantie geweest. Wel alleen als persoontje, maar dan wel met een groepsreis mee. Ben 2 keer met wintersportreis mee geweest in mn eentje, was echt super bevallen. Ik had al meteen contact met de andere groepsleden (zon 80!!!! man) en lekker stappen die avond, "lekker" eten; zij zaten vol met afgrijzen te kijken hoe ik mijn eten naar binnen zat te schrokken, aangezien zij vonden dat het dus niet lekker was en lekker wintersporten. Ik ben ook nog een keertje samen met een (ex) vriendin op vakantie geweest en dat was toch minder gezellig, niet ongezellig, maar minder gezellig. Lag er ook een beetje aan dat wij in een ander hotel sliepen dan hun deden en we ze dus weinig zagen.

Volgend jaar wil ik misschien, wanneer de baas het toe laat, 2 weken op wintersport. 2 weken kunnen veel vrienden van me dus niet betalen, maar ik wil graag 2 weken, dus dat ga ik dan ook, met of zonder mensen mee. Misschien in de zomer dan nog wat rond toeren met de auto, heel europa door krossen of met de trein gaan interrailen. Misschien Kroatie of Hongarije ofzo, maakt me niet echt uit
      Moderator vrijdag 23 juli 2004 @ 09:07:52 #193
    16180 crew  CoolGuy
    pi_20803405
    Woensdag vertrek ik.... en ik heb nog steeds wat ik eerder hier ook al gepost heb; cold feet. Het wordt alleen steeds erger Het gevoel van niet willen gaan wordt steeds frequenter. Ik heb vreemd genoeg ook heel veel zin, maar tegelijk wil ik ook niet gaan. Ik zie er toch tegenop om alleen te zijn bemerk ik nu steeds meer, terwijl ik in t begin nog dacht van "lekker".

Vervelend is het wel. Hoewel ik dus van de ene kant heel veel zin heb, en het ook helemaal niet erg vind om alleen te zijn, heb ik tegelijkertijd van de andere kant het tegenovergestelde gevoel, nl dat ik helemaal niet wil. Ik stond vanmorgen op en tot mijn schrik dacht ik toen dus "kut, woensdag ga ik op vakantie, het komt steeds dichterbij...." en ik wilde dus echt NIET. Ik baal er echt van, ik wil helemaal niet dat dat gevoel mijn vakantie straks gaat vergallen.

Het komt denk ik ook wel door het onbekende he. Ik ben alleen, weet niet wie ik daar tref etc etc etc. Iemand enige idee hoe ik er vanaf kom ? Ik ga dus niet mn vakantie annuleren, maar ik vind het zonde dat ik dat zo voel, en zou dat graag anders zien.
    pi_20804674
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 09:07 schreef CoolGuy het volgende:
    Woensdag vertrek ik.... en ik heb nog steeds wat ik eerder hier ook al gepost heb; cold feet. Het wordt alleen steeds erger Het gevoel van niet willen gaan wordt steeds frequenter. Ik heb vreemd genoeg ook heel veel zin, maar tegelijk wil ik ook niet gaan. Ik zie er toch tegenop om alleen te zijn bemerk ik nu steeds meer, terwijl ik in t begin nog dacht van "lekker".

Vervelend is het wel. Hoewel ik dus van de ene kant heel veel zin heb, en het ook helemaal niet erg vind om alleen te zijn, heb ik tegelijkertijd van de andere kant het tegenovergestelde gevoel, nl dat ik helemaal niet wil. Ik stond vanmorgen op en tot mijn schrik dacht ik toen dus "kut, woensdag ga ik op vakantie, het komt steeds dichterbij...." en ik wilde dus echt NIET. Ik baal er echt van, ik wil helemaal niet dat dat gevoel mijn vakantie straks gaat vergallen.

Het komt denk ik ook wel door het onbekende he. Ik ben alleen, weet niet wie ik daar tref etc etc etc. Iemand enige idee hoe ik er vanaf kom ? Ik ga dus niet mn vakantie annuleren, maar ik vind het zonde dat ik dat zo voel, en zou dat graag anders zien.
    Geen idee hoe je er thuis van af komt, wel dat je er bijna vanzelf vanaf bent als je eenmaal onderweg bent. Ik ben vorig jaar gegaan, vond mezelf erg stoer dat ik dat deed, maar was ook erg bang om te gaan. Uiteindelijk, vanaf het moment dat ik in het vliegtuig stapte, een geweldige vakantie gehad. Had het idee dat ik veel zou lezen (je moet toch wat in je eentje), maar ik heb uiteindelijk heel weinig tijd daarvoor gehad, zoveel was er te zien en te doen...

Gewoon gaan, als je eenmaal op weg bent en allerlei nieuwe dingen meemaakt, heb je geen tijd om te balen...
      vrijdag 23 juli 2004 @ 22:13:33 #195
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_20818359
    Heb je je al goed ingelezen Coolguy?? Dat werkt bij mij altijd uitstekend! Alvast gaan bedenken wat je allemaal wil gaan zien en wat je wilt gaan doen en dan de luxe hebben van niemand om je heen die daar geen zin in heeft!!
    Tja en verder kan ik me voorstellen dat je het best wel moeilijk vindt. Neem in ieder geval een paar leuke boeken mee, die zijn altijd prettig als je het echt niet meer weet, dan trek je je gewoon terug of je gaat in een park liggen met je boek!
    pi_20818428
    ga met een vriendin die ook alleen is op vakantie, of samen met zo'n jongeren reis/groeps reis !
    pi_20818462
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 09:07 schreef CoolGuy het volgende:

vertel ons wel hoe het was he
      Redactie Games vrijdag 23 juli 2004 @ 22:19:12 #198
    52557 crew  Mr.Noodle
    Offtopic in geleuter...
    pi_20818485
    Ik was trouwens nog van plan over niet al te lange tijd een sabbatical te houden voor een half jaar á jaar...reizen is voor mij ook een soort passie, maar je krijgt bijna niemand mee die zo gek is om een half jaar of jaar weg te gaan uit NL. Tja, volgens mij wordt het meer groepsreisjes maken en op een gegeven moment kom je wel leuke mensen tegen met wie je verder reist

Djeez, wat een oud topic....
    How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
      Moderator zaterdag 24 juli 2004 @ 17:47:07 #199
    16180 crew  CoolGuy
    pi_20830724
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 22:13 schreef Liejannuh het volgende:
    Heb je je al goed ingelezen Coolguy?? Dat werkt bij mij altijd uitstekend! Alvast gaan bedenken wat je allemaal wil gaan zien en wat je wilt gaan doen en dan de luxe hebben van niemand om je heen die daar geen zin in heeft!!
    Tja en verder kan ik me voorstellen dat je het best wel moeilijk vindt. Neem in ieder geval een paar leuke boeken mee, die zijn altijd prettig als je het echt niet meer weet, dan trek je je gewoon terug of je gaat in een park liggen met je boek!
    Ja, momenteel heb ik dan ook heel veel zin. Heb zelfs net een videocamera gekocht speciaal voor mn vakantie. Gewoon een simpel ding, ook niet digitaal of zo, gewoon een Hi-8 camera. Op dit moment heb ik dus HEEL veel zin om te gaan, kan bijna niet wachten. Ik zie vanzelf wel hoe t gaat. Heb idd al veel gelezen, ik weet wat ik ga zien ongeveer, en ik wil nu dus heel graag. Zal wel weer blijven wisselen en zo, die stemming, maar goed, dat hoort er dan bij blijkbaar.

Ik zal uiteraard zeker een reisverslag maken en zo, met hoe t was
      zaterdag 24 juli 2004 @ 20:41:17 #200
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_20833536
    Zijn er hier ook mensen met ervaringen voor reizen zoals die naar Spanje waar je taalcursussen krijgt, maar dan wat breder. Ik ben namelijk (bijna) 17 en het lijkt me leuk om volgend jaar eens alleen op reis te gaan naar een land waar je een tijdje actief kan zijn met iets en ook met leeftijdsgenoten. Ik ben nog te jong voor een studiereis maar zo'n taalreis of iets anders lijkt me wel heel leuk. Vrijwilligerswerk idem . Mensen met tips, ideeen, sites?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')