Welkom bij het topic voor al het visieloze gespui van politieke ideeen en populistisch geblaat zonder financiele onderbouwing. Ook geschikt voor al het diverse politieke nieuws.
De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
Game on.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-09-2003 16:57]
quote:Damn you!
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:-knip-
quote:2 keer is een beetje overdreven, SK.
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:
De voorgaande delen:
quote:Moi.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef Castor het volgende:[..]
Oh is dat zo? Wie zegt dat?
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Je snapt er echt geen bal van he? Er is geen sprake van discriminatie omdat er niet naar geloof of ras gekeken wordt. De maatregel geldt voor ALLE allochtonen. Net als dat iedereen een rijbewijs moet halen voordat ze aan het vekeer mee mogen doen.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Das jouw mening, maar in het voorstel van het kabinet wordt voor zover ik weet geen onderscheid gemaakt tussen allochtonen die hier een opleiding hebben genoten en allochtonen die dat niet hebben gedaan.
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
quote:Nee, ik pleit voor een vrijstelling voor allochtonen die kunnen aantonen dat ze hier een erkende Nederlandse opleiding hebben genoten. (en gehaald hebben).
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
quote:*zucht
Op donderdag 11 september 2003 17:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wil je slagen in deze maatschappij dan is kennis van de taal onontbeerlijk. Zo'n inburgeringstest is dus alleen maar goed voor de betreffende mensen. Geblaat om niks. Ober, 16 bier en een jus voor die rood aangelopen meneer.
Ik begrijp dat kennis van de taal (en wetten/regels/enz) onontbeerlijk is voor een goede kans van slagen in onze maatschappij. Maar zo'n inburgeringstest is er niet om deze mensen in te laten burgeren. Het is er slechts om te laten zien dat ze niet (volgens de maatstaven van DIE test) ingeburgerd zijn. Met als gevolg dat bijvoorbeeld op hun WW wordt gekort. Het is gewoon een bezuinigingsmaatregel en ook nog eens een ongrondwettelijke.
Verder gaat een biertje er ondertussen wel in
quote:Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Op donderdag 11 september 2003 17:05 schreef freako het volgende:[..]
Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
quote:Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen? Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
Op donderdag 11 september 2003 17:06 schreef sizzler het volgende:[..]
Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 11-09-2003 17:14]
quote:YES!
Op donderdag 11 september 2003 17:03 schreef Sidekick het volgende:
Topic39 [POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Politiek gekleurde TV-programma's
Op donderdag 16 januari 2003 14:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb nog een politiek gekleurd medium: Spits.Ik kon nergens de foto vinden online, maar als je op pagina 4 kijkt van de spits van vandaag dan moet je eens kijken hoe Balkenende zijn hand houdt.
Juist ja, hij geeft de middelvinger; Spits heeft expres deze foto geplaatst om JPB te demoniseren!
Of draaf ik nu door... (Die middelvinger klopt wel, iemand foto?)
quote:Jaaaaaaaaaaa!!!!
Op donderdag 11 september 2003 16:27 schreef sjun het volgende:
Die zocht ik destijds.
En het heeft maar 8 maanden gekost.
quote:Volgens mij gaat het niet om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Castor het volgende:[..]
Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Er is overigens tegenwoordig ook een naturalisatie-examen, wat nog weer een trapje lastiger is.
quote:Nee, want het is nl. uitgelekt, wordt pas officieel (of niet) TIJDENS of NA prinsjesdag!
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Heeft iemand een bron voor een bredere uitleg over de plannen omtrent de korting?
Maar moet ik als Suinamer die hier al meer dan 23 jaar is, ook een cursus gaan doen?
quote:Nee, bekwaamheid van het meedraaien in een complexe omgeving waar een basiskennis voor nodig is. Of die basiskennis en -bekwaamheid aanwezig is valt in beide gevallen te betwijfelen. Iedere allochtoon die hier in Nederland wil meedraaien moet de taal kennen en ik ben voorstander van ieder initiatief om dat te bevorderen.
Op donderdag 11 september 2003 17:08 schreef Castor het volgende:[..]
Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen?
quote:
Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
quote:Net zo geoorloofd als allochtonen een cursus laten doen. Van beide groepen verwacht je een achterstand op vaardigheden.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
quote:Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:[..]
Nee, bekwaamheid van het meedraaien in een complexe omgeving waar een basiskennis voor nodig is. Of die basiskennis en -bekwaamheid aanwezig is valt in beide gevallen te betwijfelen. Iedere allochtoon die hier in Nederland wil meedraaien moet de taal kennen en ik ben voorstander van ieder initiatief om dat te bevorderen.
[..]
quote:Oke, verwacht je dan ook een achterstand van iemand met een "University degree of Sience", want een gestudeerde Amerikaan is ook een allochtoon... of bedoel je alleen maar Turken en/of Marokkanen/Antillianen/Suri's????
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:heel verhaal....
quote:Als er allochtonen zijn die goed ingebeurgerd zijn, hoeven ze niets te vrezen.
Op donderdag 11 september 2003 17:20 schreef Castor het volgende:[..]
Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
quote:Dus het is ook geoorloofd om allochtonen achter te stellen bij sollicitaties? Je verwacht immers een achterstand op vaardigheden.
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:
Net zo geoorloofd als allochtonen een cursus laten doen. Van beide groepen verwacht je een achterstand op vaardigheden.
quote:Je moet ergens een grens trekken. De enige manier om er achter te komen wie er wel of niet goed Nederlands spreekt, lijkt me een examen.
Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
quote:En daarom die test om te testen wie van die allo's nog niet bekend is met de nederlandsche taal en gebruiken. Dus niet alle nee, maar zie je aan de neus wie al ingeburgerd is of niet?
Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 11-09-2003 17:23]
quote:Omdat? Hoeven ze dan het inburgeringsexamen niet te doen?
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er allochtonen zijn die goed ingebeurgerd zijn, hoeven ze niets te vrezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 11-09-2003 17:23]
quote:En daarom dat examen: dan kan je de goed ingeburgerde medemens er zo uithalen. Hoe moet je anders weten of iemand is ingeburgerd?
En zo erg is dat toch niet? Het is gewoon een simpel vragenlijstje.
quote:En je hebt pas 1 biertje op?!
Op donderdag 11 september 2003 17:23 schreef Castor het volgende:
-dubbel-
quote:Laten we dan iedereen die een WW, WAO of bijstands-uitkering ontvangt een examen afleggen. DAN zou ik er geen problemen mee hebben.
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef freako het volgende:[..]
Je moet ergens een grens trekken. De enige manier om er achter te komen wie er wel of niet goed Nederlands spreekt, lijkt me een examen.
quote:Wat is dat voor een discrimatie???
Op donderdag 11 september 2003 17:25 schreef Castor het volgende:[..]
Laten we dan iedereen die een WW, WAO of bijstands-uitkering ontvangt een examen afleggen. DAN zou ik er geen problemen mee hebben.
quote:Waarom worden allochtonen nu achtergesteld? Dat gebeurt alleen als ze onvoldoende zijn ingeburgerd.
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef Castor het volgende:[..]
Dus het is ook geoorloofd om allochtonen achter te stellen bij sollicitaties? Je verwacht immers een achterstand op vaardigheden.
quote:I rest my case. en ik ga eten
Op donderdag 11 september 2003 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat is dat voor een discrimatie???
Waarom niet degenen die werken? I rest my case. Bovendien zijn de plannen nog niet officieel, laten we een lekkere speculaas gaan bakken voor 6 december!!!
quote:Ik weet niet wat voor examen het is. Dat maakt me ook helemaal niet uit. Al was een een formulier met slechts één vraag: "Bent u goed ingeburgerd?"
Op donderdag 11 september 2003 17:24 schreef sizzler het volgende:[..]
En daarom dat examen: dan kan je de goed ingeburgerde medemens er zo uithalen. Hoe moet je anders weten of iemand is ingeburgerd?
En zo erg is dat toch niet? Het is gewoon een simpel vragenlijstje.
Het gaat erom dat autochtonen dit niet hoeven te doen. Nederlandse staatsburgers behoren allemaal dezelfde rechten en plichten te hebben. Dit staat nu eenmaal in onze grondwet.
quote:Waarom krijgen werkende mensen geen uitkering?
Op donderdag 11 september 2003 17:29 schreef sizzler het volgende:[..]
I rest my case. en ik ga eten
Eet ze.
quote:En een dikke vette joint! Ssttt
Op donderdag 11 september 2003 17:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
En je hebt pas 1 biertje op?!
![]()
quote:Ja hoor!
Op donderdag 11 september 2003 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat is dat voor een discrimatie???
Waarom niet degenen die werken? I rest my case. Bovendien zijn de plannen nog niet officieel, laten we een lekkere speculaas gaan bakken voor 6 december!!!
(Bak ze)
GroenLinks en de AEL... tuuuurlijk
quote:Ik heb gehoord dat er LPF-politici zijn die soms in dezelfde ruimte zijn als GL-politici met een Marokkaanse achtergrond.
Op donderdag 11 september 2003 17:34 schreef Koos Voos het volgende:
Op donderdag 11 september wordt een discussieavond georganiseerd in Desmet, PlantageMiddenlaan (bij Artis) Amsterdam. Omdat dit soort discussies altijd gevoerd worden over de mensen die het betreft heeft de organisatie er voor gekozen om ook/vooral Marokkaanse mensen aan het woord te laten. (Afgevaardigden van de AEL, Marokkanen actief bij GroenLinks en Naima Azough zal het gesprek leiden)
Toch vind ik persoonlijk dat er nog steeds te veel wordt gepraat over deze mensen en niet met deze mensen. Daarom hier een oproep:
Kom om 20.00 naar Desmet en laat je horen!!!GroenLinks en de AEL... tuuuurlijk
quote:
Op donderdag 11 september 2003 17:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik heb gehoord dat er LPF-politici zijn die soms in dezelfde ruimte zijn als GL-politici met een Marokkaanse achtergrond.
quote:Juist! En een van de plichten is goed ingeburgerd zijn (oa door de Nederlandse wet te kennen, maar zo ver gaan we niet). Ben je dat niet dan worden ook je rechten minder. Best goede deal eigenlijk! Waarom zouden autochtonen meer plichten moeten hebben voor dezelfde rechten? Dat is pas discriminatie!
Op donderdag 11 september 2003 17:30 schreef Castor het volgende:[..]
Het gaat erom dat autochtonen dit niet hoeven te doen. Nederlandse staatsburgers behoren allemaal dezelfde rechten en plichten te hebben. Dit staat nu eenmaal in onze grondwet.
quote:Eerst een POL-meeting.
Op donderdag 11 september 2003 17:34 schreef Koos Voos het volgende:[...]
Daarom hier een oproep:
Kom om 20.00 naar Desmet en laat je horen!!!
quote:Je gaat er nu vanuit dat alle autochtonen goed ingebrurgerd zijn. Dat klopt niet.
Op donderdag 11 september 2003 17:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Juist! En een van de plichten is goed ingeburgerd zijn (oa door de Nederlandse wet te kennen, maar zo ver gaan we niet). Ben je dat niet dan worden ook je rechten minder. Best goede deal eigenlijk! Waarom zouden autochtonen meer plichten moeten hebben voor dezelfde rechten? Dat is pas discriminatie!
quote:Precies, want ons duits is erbarmelijk slecht!
Op donderdag 11 september 2003 17:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je gaat er nu vanuit dat alle autochtonen goed ingebrurgerd zijn. Dat klopt niet.
quote:Dat is waar.
Op donderdag 11 september 2003 17:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je gaat er nu vanuit dat alle autochtonen goed ingebrurgerd zijn. Dat klopt niet.
quote:Hmm, dat includeert nog steeds de allochtoon die niet hier geboren is, maar wel al 30 jaar in NL woont/werkt. Jij foute politiek incorrecte linkerling!
Op donderdag 11 september 2003 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, we wachten prinsjesdag af, en mocht het alleen gaan om allochtonen die hier niet geboren zijn, dan is er voor mij weinig aan de hand.
quote:Dat klopt (hoewel het gebruik van het woord "includeert" bij het inburgeringsexamen niet echt slim is
Op donderdag 11 september 2003 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hmm, dat includeert nog steeds de allochtoon die niet hier geboren is, maar wel al 30 jaar in NL woont/werkt. Jij foute politiek incorrecte linkerling!
quote:Juist wel! =>
Op donderdag 11 september 2003 18:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat klopt (hoewel het gebruik van het woord "includeert" bij het inburgeringsexamen niet echt slim is
.
U hebt gezocht op includeren:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
in·clu·de·ren (ov.ww.)
1 insluiten => inhouden
quote:Erg triest inderdaad!
Op donderdag 11 september 2003 18:21 schreef pberends het volgende:
R.I.P. Anna![]()
![]()
quote:Verkeerde topic.
Op donderdag 11 september 2003 18:21 schreef pberends het volgende:
R.I.P. Anna![]()
![]()
quote:Jij zegt dus: ALS je niet goed ingeburgerd bent, DAN mogen je rechten ook minder worden.
Op donderdag 11 september 2003 17:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Juist! En een van de plichten is goed ingeburgerd zijn (oa door de Nederlandse wet te kennen, maar zo ver gaan we niet). Ben je dat niet dan worden ook je rechten minder. Best goede deal eigenlijk! Waarom zouden autochtonen meer plichten moeten hebben voor dezelfde rechten? Dat is pas discriminatie!
Het voorstel van het kabinet zegt echter:
Allochtonen in de WW/WAO of bijstand, ZIJN niet goed ingeburgerd en moeten dus gekort worden op hun rechten. Ben je WEL goed ingeburgerd DAN moet je dat maar bewijzen door met goed gevolg een inburgeringsexamen af te leggen.
Het is discriminatie om ervanuit te gaan dat allochtonen die in de WW, WAO en bijstand zitten per definitie niet goed ingeburgerd zijn.
Zij kunnen tenslotte door dezelfde reden als een autochtoon in de positie terechtkomen dat ze een uitkering moeten aanvragen.
quote:Tja, wat maakt het uit dat de goed ingeburgerde allochtoon, die hier niet is geboren maar wel zijn opvoeding/opleiding hier heeft gehad, er de dupe van is.
Op donderdag 11 september 2003 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, we wachten prinsjesdag af, en mocht het alleen gaan om allochtonen die hier niet geboren zijn, dan is er voor mij weinig aan de hand.
quote:Dat kan je wel mooi in je sig neer zetten, maar wij hebben wel last van veel meer buitenlanders dan die 99%!
In 99% van de wereld ben jij de allochtoon.
quote:Die heeft dan wel de inburgeringscursus tot een goed einde gebracht.
Op donderdag 11 september 2003 18:38 schreef Castor het volgende:[..]
Tja, wat maakt het uit dat de goed ingeburgerde allochtoon, die hier niet is geboren maar wel zijn opvoeding/opleiding hier heeft gehad, er de dupe van is.
quote:Dus? Je mist het hele punt. Allochtoon zijn is slechts een kwestie van perspectief. In het buitenland ben jij ineens de allochtoon. Het zou imho meer begrip kweken als sommigen zich dat zouden beseffen...
Op donderdag 11 september 2003 18:47 schreef Dodec het volgende:[..]
Dat kan je wel mooi in je sig neer zetten, maar wij hebben wel last van veel meer buitenlanders dan die 99%!
quote:Staat ook goed op je CV, ik wist het wel! Ik sta vooraan in de rij als ik ooit nog allochtoon word in NL!
Op donderdag 11 september 2003 18:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die heeft dan wel de inburgeringscursus tot een goed einde gebracht.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 11-09-2003 18:55]
quote:Hoe kom je erbij dat elke allochtoon, die hier een bestaan heeft opgebouwd, een inburgeringscursus heeft gedaan?
Op donderdag 11 september 2003 18:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die heeft dan wel de inburgeringscursus tot een goed einde gebracht.
Misschien zijn ze wel gewoon naar de basis/middelbare-school gegaan...
quote:Als je nog nooit aan een inburgeringscursus hebt kunnen meedoen, dan denk ik dat een regering je niet kan korten.
Op donderdag 11 september 2003 18:54 schreef Castor het volgende:[..]
Hoe kom je erbij dat elke allochtoon, die hier een bestaan heeft opgebouwd, een inburgeringscursus heeft gedaan?
Misschien zijn ze wel gewoon naar de basis/middelbare-school gegaan...
quote:Waarom is dat discriminerend? Omdat het over buitenlanders gaat en er iets negatiefs is de redenatie zit? Van nieuwkomers kan je toch verwachten dat ze de taal en de normen en waaarden nog niet kennen? Waarom is het dan ongeoorloofd om een groep niet-in-Nederland-geboren-mensen te classificeren als potentieel niet voldoende ingeburgerd?
Op donderdag 11 september 2003 18:34 schreef Castor het volgende:[..]
Het is discriminatie om ervanuit te gaan dat allochtonen die in de WW, WAO en bijstand zitten per definitie niet goed ingeburgerd zijn.Zij kunnen tenslotte door dezelfde reden als een autochtoon in de positie terechtkomen dat ze een uitkering moeten aanvragen.
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 11-09-2003 19:02]
quote:Hoe defineer je "hebt kunnen meedoen"? Als je hier bent opgegroeid heb je nooit een inburgeringscursus gedaan (aangezien je gewoon naar school ging) maar je had het natuurlijk wel kunnen doen....
Op donderdag 11 september 2003 18:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als je nog nooit aan een inburgeringscursus hebt kunnen meedoen, dan denk ik dat een regering je niet kan korten.
Ik denk dat je allochtonen met de Nederlandse nationaliteit niet mag dwingen om een dergelijk inburgeringsexamen af te leggen.
quote:Ik denk dat je allochtonen geen Nederlandse nationaliteit mag geven als ze niet eerst zijn ingeburgerd. Daarna ben ik het met jouw stelling eens.
Op donderdag 11 september 2003 19:01 schreef Castor het volgende:[..]
Ik denk dat je allochtonen met de Nederlandse nationaliteit niet mag dwingen om een dergelijk inburgeringsexamen af te leggen.
quote:Omdat ze nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben. Dan had je die in eerste instantie maar moeten weigeren. Dat is niet gebeurd en nu hebben de allochtonen met een Nederlandse nationaliteit evenveel rechten en plichten als de autochtonen met een Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 19:00 schreef sizzler het volgende:[..]
Waarom is dat discriminerend? Omdat het over buitenlanders gaat en er iets negatiefs is de redenatie zit? Van nieuwkomers kan je toch verwachten dat ze de taal en de normen en waaarden nog niet kennen? Waarom is het dan ongeoorloofd om een groep niet-in-Nederland-geboren-mensen te classificeren als potentieel niet voldoende ingeburgerd?
quote:Dat ben ik helemaal met je eens.
Op donderdag 11 september 2003 19:03 schreef sizzler het volgende:Ik denk dat je allochtonen geen Nederlandse nationaliteit mag geven als ze niet eerst zijn ingeburgerd.
quote:Klopt. En die plichten moeten ze na kunnen komen. Maar dat hoeft volgens jou niet meer omdat ze een Nederlandse nationaliteit hebben. Dan hoeven ze niet meer met de maatschappij mee te kunnen draaien? Gewoon een uitkering geven en niets meer mee doen?
Op donderdag 11 september 2003 19:03 schreef Castor het volgende:[..]
Omdat ze nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben. Dan had je die in eerste instantie maar moeten weigeren. Dat is niet gebeurd en nu hebben de allochtonen met een Nederlandse nationaliteit evenveel rechten en plichten als de autochtonen met een Nederlandse nationaliteit.
quote:Waar zeg ik dat allochtonen hun plichten niet hoeven nakomen? Waar zeg ik dat allochtonen niet meer met de maatschappij mee hoeven te draaien?
Op donderdag 11 september 2003 19:09 schreef sizzler het volgende:[..]
Klopt. En die plichten moeten ze na kunnen komen. Maar dat hoeft volgens jou niet meer omdat ze een Nederlandse nationaliteit hebben. Dan hoeven ze niet meer met de maatschappij mee te kunnen draaien? Gewoon een uitkering geven en niets meer mee doen?
quote:Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
Op donderdag 11 september 2003 19:14 schreef Castor het volgende:[..]
Waar zeg ik dat allochtonen hun plichten niet hoeven nakomen? Waar zeg ik dat allochtonen niet meer met de maatschappij mee hoeven te draaien?
quote:Ik kon het zelfs ruiken.
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
quote:
Kamer wil congres over terrorisme organiserenDEN HAAG - De Tweede Kamer heeft zich donderdag, precies twee jaar na de aanslag op het World Trade Centre in New York, unaniem uitgesproken voor het organiseren van een congres over terrorisme. Aale fracties ondersteunden dit initiatief van het VVD-Tweede-Kamerlid Wilders.
Het voorstel moet nu nog door het bestuur van de Kamer worden overgenomen. Als het 'presidium' instemt met de wens van de Kamer, is het voor het eerst dat het Nederlandse parlement zelf een congres organiseert. De regels van de Kamer voorzien echter niet in een dergelijke activiteit en de vraag is of er voldoende geld is om het congres op te zetten.
De bedoeling van Wilders is alle buitenlandwoordvoerders van de politieke partijen in de Europese Unie uit te nodigen voor de bijeenkomst. Het congres moet erop gericht zijn regeringen aan te zetten effectiever op te treden tegen landen die het terrorisme ondersteunen. ,,We moeten een strategie afspreken dat de Unie als eenheid in actie komt en niet verbrokkelt reageert,'' aldus de liberaal.
ANP
Zal blij zijn wanneer de 'herdenking' voorbij is.
quote:Ik begrijp het wel hoor .:+
Op donderdag 11 september 2003 18:52 schreef Castor het volgende:[..]
Dus? Je mist het hele punt. Allochtoon zijn is slechts een kwestie van perspectief. In het buitenland ben jij ineens de allochtoon. Het zou imho meer begrip kweken als sommigen zich dat zouden beseffen...
Het deed me gewoon aan Herman Finkers denken.
"Sterker nog, wij Nederlanders hebben meer buitenland dan Amerika en Rusland bij elkaar!"
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:24 schreef Dodec het volgende:Het deed me gewoon aan Herman Finkers denken.
"Sterker nog, wij Nederlanders hebben meer buitenland dan Amerika en Rusland bij elkaar!"
Die is goed.
quote:Nee, wacht even.... nog even hier op reageren: ik zei namelijk:
Op donderdag 11 september 2003 19:03 schreef Castor het volgende:[...]
Omdat ze nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben. Dan had je die in eerste instantie maar moeten weigeren. Dat is niet gebeurd en nu hebben de allochtonen met een Nederlandse nationaliteit evenveel rechten en plichten als de autochtonen met een Nederlandse nationaliteit.
quote:Niet alle Nederlanders zijn gelijk en de staat behandeld ook niet iedereen gelijk. Net als een bromfietscertificaat (iedereen die een rijbewijs heeft heeft er geen een nodig om brommer te rijden, anderen wel) of projecten om kansarme Surinaamse jongeren op de been te helpen (waarom niet alle kansarme jongeren? Of ouderen?) Waarom is het discriminatie om een bepaalde groep Nederlanders anders te behandelen als er een vermoeden bestaat dat ze niet voldoende ingeburgerd zijn?
Waarom is het dan ongeoorloofd om een groep niet-in-Nederland-geboren-mensen te classificeren als potentieel niet voldoende ingeburgerd?]
quote:Das knap! Zeker omdat ik het niet dacht.
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
quote:Je kunt niet denken?
Op donderdag 11 september 2003 19:25 schreef Castor het volgende:[..]
Das knap! Zeker omdat ik het niet dacht.
quote:Zoals we hebben kunnen zien bij de NS, voorzie ik geen problemen.
Staat wordt kritische aandeelhouderDEN HAAG - Minister Zalm van Financiën wil met de bedrijven waarin de staat aandelen heeft, afspraken maken over het te behalen rendement. Het ,,absolute minimum'' is het rendement op staatsleningen, vermeerderd met een procent of drie.
De bewindsman hield eerder deze week een toespraak tot bestuurders en commissarissen van de zogeheten staatsdeelnemingen. De staat heeft momenteel aandelen in 42 vennootschappen, waaronder KPN en TPG, maar ook kleine en middelgrote bedrijven. Als die bedrijven op eigen benen kunnen staan, wil de staat de aandelen verkopen.
Vroeger was het gebruikelijk dat de staat bij zo'n 'verzelfstandiging' niet probeerde het onderste uit de kan te halen. De onderneming kreeg dan bij het afscheid van de staat als aandeelhouder wat ,,vet op de botten'' ofwel een heel behoorlijk eigen vermogen mee. Minister Zalm wil daarvan af. ,,Ik wil dat de staatsdeelnemingen scherper aan de wind gaan zeilen. We zullen daarom streven naar marktconforme balansen.''
De minister wil bovendien per onderneming, afhankelijk van het risico dat die loopt in de markt, een ,,rendementsdoelstelling'' afspreken. In de meeste gevallen zal dat meer zijn dan 7 procent op het geïnvesteerd vermogen, ofwel het huidige rendement op staatsleningen plus 3 procent.
ANP
quote:Iedereen moet een bromfietscertificaat (of rijbwijs) halen om op een brommer te mogen rijden.
Op donderdag 11 september 2003 19:25 schreef sizzler het volgende:[..]
Nee, wacht even.... nog even hier op reageren: ik zei namelijk:
[..]Niet alle Nederlanders zijn gelijk en de staat behandeld ook niet iedereen gelijk. Net als een bromfietscertificaat (iedereen die een rijbewijs heeft heeft er geen een nodig om brommer te rijden, anderen wel)
quote:Welke bevolkingsgroep verplicht je hierbij tot iets?
of projecten om kansarme Surinaamse jongeren op de been te helpen (waarom niet alle kansarme jongeren? Of ouderen?)
quote:Omdat je Nederlandse staatsburgers in gelijke gevallen gelijk dient te behandelen.
Waarom is het discriminatie om een bepaalde groep Nederlanders anders te behandelen als er een vermoeden bestaat dat ze niet voldoende ingeburgerd zijn?
Ik zal een voorbeeld geven:
Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
Na de basisschool gaat Achmed naar de MAVO en slaagt met redelijke cijfers. Hij houd echter niet van school en besluit te gaan werken. Hij vindt een leuke baan waar hij, met de nodige bijscholing, redelijk carriere kan maken.
Helaas voor Achmed gaat het met de Nederlandse economie niet zo best en zijn werkgever moet inkrimpen. Achmed is helaas bij de ongelukkigen die de laan uit moet. Hij heeft 5 jaar hard gewerkt en netjes belasting betaald.
Nu komt hij ongewild in de WW terecht en zou hij volgens de nieuwe plannen van het kabinet een inburgeringsexamen moeten afleggen!!!
quote:Je bedoelt:
Op donderdag 11 september 2003 19:35 schreef Sidekick het volgende:
Minister Zalm laat van zich horen:
[..]Zoals we hebben kunnen zien bij de NS, voorzie ik geen problemen.
quote:Briljante conclusie
Op donderdag 11 september 2003 19:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je kunt niet denken?
quote:Nee, eigenlijk:
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef sizzler het volgende:[..]
Je bedoelt:
?
Maarehh, is die discussie nog nooit afgelopen over allochtonen en krotingen op WW?
quote:Je moet niet alles serieus nemen hier.
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef Castor het volgende:Briljante conclusie
quote:Dank je, whiskey?
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef Castor het volgende:[..]
Briljante conclusie
quote:Iedereen moet nu ook ingeburgerd zijn om een volledige uitkering te krijgen. Maar mensen met een rijbewijs hoeven geen bromfietcertificaat te halen omdat de overheid er vanuitgaat dat die mensen de verkeersregels kennen. Analoog aan de situatie waarin de overheid van in Nederland geboren mensen verwacht dat ze ingeburgerd zijn. Mensen die niet hier geboren zijn moeten dat (net als een bromfietscertificaat) bewijzen.
Op donderdag 11 september 2003 19:39 schreef Castor het volgende:[..]
Iedereen moet een bromfietscertificaat (of rijbwijs) halen om op een brommer te mogen rijden.
quote:Het gaat niet om verplichten maar om onderscheid. Dat mag toch niet?
Welke bevolkingsgroep verplicht je hierbij tot iets?
quote:Maar de gevallen zijn niet gelijk; de ene groep Nederlanders heeft een voorsprong in taal en inburgeren op de andere.
Omdat je Nederlandse staatsburgers in gelijke gevallen gelijk dient te behandelen.
quote:Ik weet niet of dat de plannen zijn, dat horen we dinsdag. Maar in dit geval heeft hj hier een opleiding gevolgd en zoals ik al eerder zei, wmb hoeft hij dan niets te bewijzen.
Ik zal een voorbeeld geven:Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
Na de basisschool gaat Achmed naar de MAVO en slaagt met redelijke cijfers. Hij houd echter niet van school en besluit te gaan werken. Hij vindt een leuke baan waar hij, met de nodige bijscholing, redelijk carriere kan maken.
Helaas voor Achmed gaat het met de Nederlandse economie niet zo best en zijn werkgever moet inkrimpen. Achmed is helaas bij de ongelukkigen die de laan uit moet. Hij heeft 5 jaar hard gewerkt en netjes belasting betaald.
Nu komt hij ongewild in de WW terecht en zou hij volgens de nieuwe plannen van het kabinet een inburgeringsexamen moeten afleggen!!!
quote:Details coming soon.
Op donderdag 11 september 2003 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van cnn begrijp ik dat arafat verbannen gaat worden als het aan het israelische kabinet ligt. Alleen gebeurt het niet direct.
quote:Oh? Dan zijn deze plannen toch niet nodig?
Op donderdag 11 september 2003 19:49 schreef sizzler het volgende:[..]
Iedereen moet nu ook ingeburgerd zijn om een volledige uitkering te krijgen.
quote:Dat hadden ze dat, zoals ik al eerder zei, dan maar moeten doen voordat ze deze allochtonen de Nederlandse nationaliteit gaven.
Maar mensen met een rijbewijs hoeven geen bromfietcertificaat te halen omdat de overheid er vanuitgaat dat die mensen de verkeersregels kennen. Analoog aan de situatie waarin de overheid van in Nederland geboren mensen verwacht dat ze ingeburgerd zijn. Mensen die niet hier geboren zijn moeten dat (net als een bromfietscertificaat) bewijzen.
quote:Natuurlijk wel, ik heb nooit gezegd dat je niet mag onderscheiden. Het gaat hier echter om ongeoorloofd onderscheid.
Het gaat niet om verplichten maar om onderscheid. Dat mag toch niet?
quote:Dat is dus niet in alle gevallen zo (zie mijn voorbeeld).
Maar de gevallen zijn niet gelijk; de ene groep Nederlanders heeft een voorsprong in taal en inburgeren op de andere.
quote:Ik hoop dat de regering het hier ook mee eens is.
Ik weet niet of dat de plannen zijn, dat horen we dinsdag. Maar in dit geval heeft hj hier een opleiding gevolgd en zoals ik al eerder zei, wmb hoeft hij dan niets te bewijzen.
quote:Ja lekker! Heb je Chivas?
Op donderdag 11 september 2003 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dank je, whiskey?
quote:Wat jij wilt, een dubbele maar?!
Op donderdag 11 september 2003 19:56 schreef Castor het volgende:[..]
Ja lekker! Heb je Chivas?
Zijn sollicitatiegesprek ging zo goed, dat ie daar niet meer vandaan is gekomen?
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:57 schreef Sidekick het volgende:
Je had de naam "Mohammed" moeten gebruiken ipv "Achmed". Dan besla je opeens een veel grotere groep.
flauw
quote:Achmed gaat dus een beroep doen op de overheid.
Op donderdag 11 september 2003 19:39 schreef Castor het volgende:Ik zal een voorbeeld geven:
Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
quote:Misschien moest die gelijk aan de slag om te voorkomen dat ze zijn uitkering zouden afpakken?
Op donderdag 11 september 2003 20:00 schreef Sidekick het volgende:
Waar is du_ke eigenlijk.Zijn sollicitatiegesprek ging zo goed, dat ie daar niet meer vandaan is gekomen?
quote:hehehe
Op donderdag 11 september 2003 20:02 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Achmed gaat dus een beroep doen op de overheid.
Achmed is slecht in zijn nederlands in woord en geschrift, hij heeft immers zijn school niet afgemaakt want dat vond hij niks.
Achmed is slecht bemiddelbaar, werkgevers zitten niet op Achmed te wachten.
Achmed moet dus een cursus Nederlands gaan volgen om zijn kans op een baan te verhogen.
Achmed protesteert hevig want hij wil geen Nederlands leren.
De overheid kort zijn uitkering..... terecht
quote:Zijn volledige naam is: Achmed Ibn Mohammed Al-Biruni Ali Jaghja
Op donderdag 11 september 2003 19:57 schreef Sidekick het volgende:
Je had de naam "Mohammed" moeten gebruiken ipv "Achmed". Dan besla je opeens een veel grotere groep.
quote:Ach, waarom niet!?
Op donderdag 11 september 2003 19:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat jij wilt, een dubbele maar?!
quote:Hij heeft geen uitkering. Hij is aan het vakkenvullen en ook zonder deze baan zou hij teveel spaargeld hebben om een beroep te kunnen doen.
Op donderdag 11 september 2003 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Misschien moest die gelijk aan de slag om te voorkomen dat ze zijn uitkering zouden afpakken?
![]()
![]()
quote:En daarin verschillen we dus: ik vindt dat het niet ongeoorloofd is om een onderscheid te maken in mensen die hier geboren zijn en mensen die in het buitenland geboren zijn. Mensen die niet hier op de basisschool Nederlands hebben geleerd en die geen inburgeringscursus hebben gedaan zouden minder goed kunnen functioneren in onze samenleving. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daarom is die test ook, anders zou je ze meteen al minder uitkering moeten geven.
Op donderdag 11 september 2003 19:55 schreef Castor het volgende:[..]
Natuurlijk wel, ik heb nooit gezegd dat je niet mag onderscheiden. Het gaat hier echter om ongeoorloofd onderscheid.
[..]Dat is dus niet in alle gevallen zo (zie mijn voorbeeld).
quote:Mensen die in het buitenland geboren zijn, maar inmiddels de Nederlandse nationaliteit hebben, zijn voor de wet Nederlander. Als je gaat onderscheiden op geboorteplaats, ga je tegen artikel 1 van de Grondwet in. En dat kan dus niet.
Op donderdag 11 september 2003 20:12 schreef sizzler het volgende:[..]
En daarin verschillen we dus: ik vindt dat het niet ongeoorloofd is om een onderscheid te maken in mensen die hier geboren zijn en mensen die in het buitenland geboren zijn. Mensen die niet hier op de basisschool Nederlands hebben geleerd en die geen inburgeringscursus hebben gedaan zouden minder goed kunnen functioneren in onze samenleving. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daarom is die test ook, anders zou je ze meteen al minder uitkering moeten geven.
quote:Achmed heeft wel zijn school afgemaakt. Hij is geslaagd voor zijn MAVO examen.
Op donderdag 11 september 2003 20:02 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Achmed gaat dus een beroep doen op de overheid.
Achmed is slecht in zijn nederlands in woord en geschrift, hij heeft immers zijn school niet afgemaakt want dat vond hij niks.
Achmed is slecht bemiddelbaar, werkgevers zitten niet op Achmed te wachten.
Achmed moet dus een cursus Nederlands gaan volgen om zijn kans op een baan te verhogen.
Achmed protesteert hevig want hij wil geen Nederlands leren.
De overheid kort zijn uitkering..... terecht
Ooops.. voortaan toch maar beter le-zen Koos?
quote:En dat is idd precies wat ik bedoel!
Op donderdag 11 september 2003 20:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Mensen die in het buitenland geboren zijn, maar inmiddels de Nederlandse nationaliteit hebben, zijn voor de wet Nederlander. Als je gaat onderscheiden op geboorteplaats, ga je tegen artikel 1 van de Grondwet in. En dat kan dus niet.
quote:Artikel 1 van de Grondwet is ook zonder Fortuyn geen rustig bezit. Het is een voortdurende bron van botsing van grondrechten. De eis van gelijke behandeling van de één kan in aanvaring komen met aanspraken van anderen op hun vrijheid van vereniging, godsdienst, onderwijs. En dus ook op hun uitingsvrijheid. Het blijft echter van belang onderscheid te maken tussen woorden en daden.
Mensen die in het buitenland geboren zijn, maar inmiddels de Nederlandse nationaliteit hebben, zijn voor de wet Nederlander. Als je gaat onderscheiden op geboorteplaats, ga je tegen artikel 1 van de Grondwet in. En dat kan dus niet.
bron: NRC
quote:Neehoor. Het zijn toch geen gelijke gevallen? Er is een verschil in normen, waarden, taal en opvoeding. Bovendien kan je er heel makkelijk van maken "mensen die geen Nederlands basisonderwijs hebben gevolgd."
quote:Je kletst. De wet kijkt niet naar 'wat er voor gebeurde'. Op het moment dat iemand een nederlands paspoort heeft, is ie Nederlander met alle rechten en plichten. En of hij nou in Habbekutteveen of in Kuala Lumpur geboren is, maakt op dat moment voor de wet niet meer uit.
Op donderdag 11 september 2003 20:20 schreef sizzler het volgende:[..]
Neehoor. Het zijn toch geen gelijke gevallen? Er is een verschil in normen, waarden, taal en opvoeding. Bovendien kan je er heel makkelijk van maken "mensen die geen Nederlands basisonderwijs hebben gevolgd."
quote:De regering is alleen goed in mooie woorden en niet in mooie daden, dus zullen ze geen last hebben van art.1
Op donderdag 11 september 2003 20:18 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Artikel 1 van de Grondwet is ook zonder Fortuyn geen rustig bezit. Het is een voortdurende bron van botsing van grondrechten. De eis van gelijke behandeling van de één kan in aanvaring komen met aanspraken van anderen op hun vrijheid van vereniging, godsdienst, onderwijs. En dus ook op hun uitingsvrijheid. Het blijft echter van belang onderscheid te maken tussen woorden en daden.
bron: NRC
quote:Je lult.
Op donderdag 11 september 2003 20:21 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Je kletst.
quote:Waar staat dat in de wet?
De wet kijkt niet naar 'wat er voor gebeurde'.
quote:We hebben het over de grondwet. Daar staat in:
Op het moment dat iemand een nederlands paspoort heeft, is ie Nederlander met alle rechten en plichten. En of hij nou in Habbekutteveen of in Kuala Lumpur geboren is, maakt op dat moment voor de wet niet meer uit.
quote:De gevallen zijn niet gelijk. De ene groep heeft minder kansen bij onvolledige inburgering dan de andere. DUS mag de -aanvullende- wet daar een onderscheid in maken. Maar zoals ik al eerder zei: dan maak je er toch gewoon van: iedereen die geen Nederlands (basis)onderwijs heeft genoten moet de toets afleggen. Dan is het probleem van gelijkheid opgelost.
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:Moeilijk he, nadenken, iets zinnigs proberen in te tikken, het te onderbouwen en na al die moeite ook nog eens aardig blijven als je er uitgeluld wordt!
Op donderdag 11 september 2003 20:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ja hoor knul. Het is goed met je. We gaan de Grondwet veranderen in een afspiegeling van de Neurenberger wetten.
quote:WeC, ik zag 't nergens staan
"Mussolini heeft nooit iemand vermoord. Mussolini stuurde mensen gedwongen op vakantie", aldus de leider van Forza Italia.
quote:En weer een stap dichter bij het einde van deze president.
Op donderdag 11 september 2003 20:37 schreef tvlxd het volgende:
Berlusconi heeft weer eens een mooie uitspraak gedaan.
[..]WeC, ik zag 't nergens staan
quote:Berlusconi is premier, geen president..
Op donderdag 11 september 2003 20:38 schreef Globalist het volgende:[..]
En weer een stap dichter bij het einde van deze president.
Mooi toch als hij er zelf voor zorgt?
quote:Klopt. =)
Op donderdag 11 september 2003 20:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Berlusconi is premier, geen president..
quote:Gelukkig zit jij over 8 jaar in de VS, dus je zal geen last hebben van de EU met Berlusconi.
Op donderdag 11 september 2003 20:43 schreef Globalist het volgende:[..]
Klopt. =)
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:34 schreef sizzler het volgende:[..]
Moeilijk he, nadenken, iets zinnigs proberen in te tikken, het te onderbouwen en na al die moeite ook nog eens aardig blijven als je er uitgeluld wordt!
Jij bent degene die uit wordt geluld en het niet eens doorheeft!
quote:Mooi land en misschien ga ik er idd nog wel een keer wonen.
Op donderdag 11 september 2003 20:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Gelukkig zit jij over 8 jaar in de VS, dus je zal geen last hebben van de EU met Berlusconi.
quote:Het hiernamaals is best wel een leuk vakantieadresje.
Op donderdag 11 september 2003 20:37 schreef tvlxd het volgende:
Berlusconi heeft weer eens een mooie uitspraak gedaan.
[..]WeC, ik zag 't nergens staan
Zou je die Sunchaser-avatar kunnen weghalen?
quote:Well said! Ik snap niet dat er niemand reageert, want dat is precies wat er gaat gebeuren voor de europeesche unie: een overkoepelende grondwet die boven de nederlandsche grondwet komt.
Op donderdag 11 september 2003 20:34 schreef Koos Voos het volgende:
natuurlijk wordt de grondwet veranderd.. waar is anders dat referendum voor ?
Wat mij betreft een uitgesproken kans hier en daar wat bij te schaven..
quote:En daarin wordt gemeld dat allochtonen mogen worden gekort op hun uitkering als ze geen inburgeringscursus hebben gevolgd?
Op donderdag 11 september 2003 20:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Well said! Ik snap niet dat er niemand reageert, want dat is precies wat er gaat gebeuren voor de europeesche unie: een overkoepelende grondwet die boven de nederlandsche grondwet komt.
Of heb je het over iets anders?
quote:Nee, nog erger denk ik... Maar we hebben een kans om er een advies over te geven.
Op donderdag 11 september 2003 21:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
En daarin wordt gemeld dat allochtonen mogen worden gekort op hun uitkering als ze geen inburgeringscursus hebben gevolgd?
Of heb je het over iets anders?
quote:
SP gaat Balkenende-alarmlijn openenDe oppositiepartij SP heeft een alarmlijn geopend tegen het beleid van het kabinet Balkenende II. Zodra Koningin Beatrix op prinsjesdag klaar is met haar troonrede, dan stelt de SP iedereen in de gelegenheid om te bellen. Iedereen kan dan zijn mening geven over het voorgenomen kabinetsbeleid. Alles wordt genoteerd en aan de SP-Kamerleden doorgegeven.
De collectie meningen en eventuele klachten zal de SP gebruiken bij de Algemene beschouwingen, die woensdag en donderdag na Prinsjesdag worden gehouden. De 'Alarmlijn BII' kan dinsdag vanaf 14.00 uur worden gebeld.
Kunnen we het niet doorschakelen naar het mobieltje van Balkie?
quote:Kan de SP het zelf niet meer aan? Wie betaalt de alarmlijn of wordt het een betaalnummer? Waarom komt de SP zelf niet met een gedegen plan en financieel haalbaar? Allemaal vragen, ik ga ze dus zeker bellen. Weet je het nummer al? 0900-spneedshelp
Op donderdag 11 september 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb geen zin om een potentieel flame-topic te openen, dus hier maar ff:
[..]
quote:Zullen wij dan maar De Goelagarchipel van Alexander Solzjenitsyn aan Marijnissen geven?
Op donderdag 11 september 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb geen zin om een potentieel flame-topic te openen, dus hier maar ff:
[..]
quote:0900-verkaptecontributievoordeSP
Op donderdag 11 september 2003 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kan de SP het zelf niet meer aan? Wie betaalt de alarmlijn of wordt het een betaalnummer? Waarom komt de SP zelf niet met een gedegen plan en financieel haalbaar? Allemaal vragen, ik ga ze dus zeker bellen. Weet je het nummer al? 0900-spneedshelp
![]()
En een 0800 nummer voor mensen met een uitkering.
0800-eatshitanddieHarryPotter!!
quote:Als ik begreep wat je bedoelt zou ik wel voor zijn.
Op donderdag 11 september 2003 21:29 schreef Globalist het volgende:[..]
Zullen wij dan maar De Goelagarchipel van Alexander Solzjenitsyn aan Marijnissen geven?
quote:Voor de boekbespreking: http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/11/26/Vp/bk1.html
Op donderdag 11 september 2003 21:29 schreef Globalist het volgende:[..]
Zullen wij dan maar De Goelagarchipel van Alexander Solzjenitsyn aan Marijnissen geven?
quote:Lekker lange nummers, kans op "verkeerd verbonden" groter!
Op donderdag 11 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
0900-verkaptecontributievoordeSP
En een 0800 nummer voor mensen met een uitkering.
0800-eatshitanddieHarryPotter!!
quote:Het zou ook verkeerd kunnen werken, dus dat Marijnissen het als inspiratiebron gaat zien.
Op donderdag 11 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als ik begreep wat je bedoelt zou ik wel voor zijn.
quote:Mooi boek.
Op donderdag 11 september 2003 21:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Voor de boekbespreking: http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/11/26/Vp/bk1.html
quote:en dat willen we niet!
Op donderdag 11 september 2003 21:36 schreef Globalist het volgende:
Het zou ook verkeerd kunnen werken, dus dat Marijnissen het als inspiratiebron gaat zien.
quote:voor de lange koude regenachtige winterdagen!
Mooi boek.
quote:Met Balkenende aan het roer heb je een grotere kans dat je bij je huisarts verkeerd verbonden wordt.
Op donderdag 11 september 2003 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Lekker lange nummers, kans op "verkeerd verbonden" groter!
quote:Springlevend? Je bedoelt dat ie nog meer bibbert?
Op donderdag 11 september 2003 21:44 schreef tvlxd het volgende:
Je ziet die Arafat gewoon weer helemaal springlevend worden. Kijk, die gozer leeft gewoon op spanning. Arafat is 'n thrill-seeker.
quote:Misschien heeft die parkinson van de stress? Toch is die ook wel een beetje een thrill-seeker!
Op donderdag 11 september 2003 21:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
Springlevend? Je bedoelt dat ie nog meer bibbert?
quote:Als er nou een "bullseye" was getekend op zijn theedoek, DAN zou hij een thrillseeker zijn.
Op donderdag 11 september 2003 21:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Misschien heeft die parkinson van de stress? Toch is die ook wel een beetje een thrill-seeker!
quote:0900-2025270
Op donderdag 11 september 2003 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kan de SP het zelf niet meer aan? Wie betaalt de alarmlijn of wordt het een betaalnummer? Waarom komt de SP zelf niet met een gedegen plan en financieel haalbaar? Allemaal vragen, ik ga ze dus zeker bellen. Weet je het nummer al? 0900-spneedshelp
![]()
D'r staat niet bij of het geld kost: http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1909
quote:Die dikke neus helpt wel, flink volgooien met alcohol dan zwelt die vanzelf op!
Op donderdag 11 september 2003 21:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er nou een "bullseye" was getekend op zijn theedoek, DAN zou hij een thrillseeker zijn.
quote:0900-nummers zijn niet gratis. Maar misschien hanteren ze standaard-kosten.
Op donderdag 11 september 2003 22:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
0900-2025270
D'r staat niet bij of het geld kost: http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1909
Of ze vragen een inkomensafhankelijke bijdrage.
quote:Hou een tupperwareparty daar, en gooi er een bom op.
Op donderdag 11 september 2003 21:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er nou een "bullseye" was getekend op zijn theedoek, DAN zou hij een thrillseeker zijn.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Dat is lachen! Oplichting!!!! Je bent nl. verplicht een tarief te vermelden voor 090x-nummers! Dit wordt een motie van wantrouwen tegen de SP
Op donderdag 11 september 2003 22:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
0900-nummers zijn niet gratis. Maar misschien hanteren ze standaard-kosten.
Thom de Graaff met verdraaide stem:
"Ja hallo, ik wil graag klagen over de werkruimte die mijn werkgever me biedt. Het is gewoon een omgebouwde SRV-wagen!! En alle problemen op de Antillen worden op mij afgeschoven. Eeeehhh ... ik bedoel op onze toekomstige premier, die lieve meneer de Graaff"
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:08 schreef Sidekick het volgende:
"Hallo, met de Balkenende-hotline, met wat voor bewoordingen kunnen wij Harry Potter uitschelden?"Thom de Graaff met verdraaide stem:
"Ja hallo, ik wil graag klagen over de werkruimte die mijn werkgever me biedt. Het is gewoon een omgebouwde SRV-wagen!! En alle problemen op de Antillen worden op mij afgeschoven. Eeeehhh ... ik bedoel op onze toekomstige premier, die lieve meneer de Graaff"
quote:Omdat Theo Rietkerk al je vragen toch gewoon wegmikkert in het metalen papier-archief.
Op donderdag 11 september 2003 22:20 schreef Globalist het volgende:
Waarom is maatschappijleer eigenlijk zo makkelijk op school? =)
Ging best lekker vorig jaar, zat toen in de 4e.
quote:Ik wist eigenlijk voordat we Maatschappijleer hadden al dat de SP links was en de VVD rechts.
Op donderdag 11 september 2003 22:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Omdat Theo Rietkerk al je vragen toch gewoon wegmikkert in het metalen papier-archief.
quote:Oh, ik dacht even dat je het over de middelbare school had, maar je hebt het dus over groep 4.
Op donderdag 11 september 2003 22:28 schreef Globalist het volgende:[..]
Ik wist eigenlijk voordat we Maatschappijleer hadden al dat de SP links was en de VVD rechts.
quote:En progressief / conservatief?
Op donderdag 11 september 2003 22:28 schreef Globalist het volgende:[..]
Ik wist eigenlijk voordat we Maatschappijleer hadden al dat de SP links was en de VVD rechts.
quote:Zo beschrijven sommige leraren idd ons nivo.
Op donderdag 11 september 2003 22:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Oh, ik dacht even dat je het over de middelbare school had, maar je hebt het dus over groep 4.
![]()
![]()
kansarme nieuwkomer is de nieuwe term ....
quote:[inkopper]
Op vrijdag 12 september 2003 00:04 schreef Koos Voos het volgende:
kansarme nieuwkomer is de nieuwe term ....
quote:Oh, ik dacht dat dat de term voor hun collega Koenders was!
Op vrijdag 12 september 2003 00:04 schreef Koos Voos het volgende:
De PvdA heeft het woord ALLOCHTOON op een lijst met verboden woorden gezet.. dat valt mij althans de laatste dagen op.kansarme nieuwkomer is de nieuwe term ....
Wie is er allemaal aan het actievoeren op Schiphol vandaag?
quote:
Milieudefensie blokkeert bouwput bij Schiphol
SCHIPHOL - Ongeveer veertig actievoerders van Milieudefensie hebben vrijdagochtend tegen half zes een bouwterrein bij Schiphol bezet. Ze sloten de toegangswegen tot de bouwput af en ketenden zich vast aan heimachines, betonmolens, graafmachines en shovels. Met de actie willen ze de bouwwerkzaamheden bij de luchthaven verhinderen.De actie vindt plaats bij de plek waar Lounge 1 wordt uitgebreid, naast de hoofdingang van de luchthaven. De marechaussee is inmiddels ter plaatse, maar grijpt nog niet in.
De actievoerders, onder wie ook omwonenden zijn, protesteren tegen de ongeremde groei van de luchthaven. Die gaat volgens hen gepaard met geluidsoverlast en milieuvervuiling. Ze willen met de bezetting een signaal afgeven aan Schiphol en de regering dat voor hen de maat vol is.
Schiphol breidt Lounge 1 uit om de voortdurende groei van het aantal vertrekkende passagiers te verwerken. Reizigers kunnen hier na het inchecken winkels en restaurants bezoeken. Het bouwterrein ligt aan de Havenmeesterweg tegenover parkeergarage P2.
Vermoedelijk komen later op de dag omwonenden uit Zwanenburg versterking bieden. Zij lieten woensdag weten weer actie te willen gaan voeren tegen de geluidsoverlast van Schiphol. Er gaan zelfs stemmen op de actiegroep 'De Lastige Zwanenburger' uit de jaren zeventig te doen herleven.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1063343686636.html
quote:Damn, wat een puinhoopeigenlijk.
Op vrijdag 12 september 2003 02:18 schreef Kozzmic het volgende:
In de gemeenteraad van Rotterdam is een raadslid van de PvdA uit de fractie van zijn partij gestapt. Na 3 partijen die bij de laatste verkiezingen 1 zetel haalden (SP, CU en Stadspartij) en 3 afvallige leden van Leefbaar Rotterdam is dit de 7e eenmansfractie in de Rotterdamse raad. Op 45 zetels! In totaal zijn er nu 13 fracties.
En je avatar is wazig.
quote:
Volgens Cremers had Dos Santos wel de wil iets te bereiken, maar niet de vaardigheden. ,,Om een voorbeeld te noemen: Dos Santos wilde op een gegeven moment een initiatiefvoorstel in de raad indienen. Dus wij zeiden: prima, waar moet dat over gaan? Dat wist hij niet. Nou, dan strandt zo'n idee dus.''
quote:Sommige mensen kunnen niet altijd achter een computer zitten
Op donderdag 11 september 2003 20:00 schreef Sidekick het volgende:
Waar is du_ke eigenlijk.Zijn sollicitatiegesprek ging zo goed, dat ie daar niet meer vandaan is gekomen?
Maar het was meer een soort intakegesprek met een detacheringsbureau en hij ging goed z'n best voor me doen . Ik ben dus wel positief
.
quote:[Centraal] Sollicitatie-ellende, deel 2
Op vrijdag 12 september 2003 11:50 schreef du_ke het volgende:[..]
Sommige mensen kunnen niet altijd achter een computer zitten
. Ik met zand aan het sjouwen.
Maar het was meer een soort intakegesprek met een detacheringsbureau en hij ging goed z'n best voor me doen
. Ik ben dus wel positief
.
quote:Je zou maar 13 SP's in de kamer hebben
Op vrijdag 12 september 2003 02:18 schreef Kozzmic het volgende:
In de gemeenteraad van Rotterdam is een raadslid van de PvdA uit de fractie van zijn partij gestapt. Na 3 partijen die bij de laatste verkiezingen 1 zetel haalden (SP, CU en Stadspartij) en 3 afvallige leden van Leefbaar Rotterdam is dit de 7e eenmansfractie in de Rotterdamse raad. Op 45 zetels! In totaal zijn er nu 13 fracties.
quote:En wat is daar mis mee
Op vrijdag 12 september 2003 12:01 schreef pberends het volgende:[..]
Je zou maar 13 SP's in de kamer hebben
![]()
![]()
Het is allicht een stuk prettiger dan 13 lpf'ers .
quote:jajaja, je hebt antwoord hoor.
Op vrijdag 12 september 2003 11:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
[Centraal] Sollicitatie-ellende, deel 2
Ik kan niet alles tegelijk in de gaten houden .
quote:Goed dat Zweden er bij zou komen, alleen of het goed voor de Zweden zelf is
Voor- en tegenstanders euro gelijk op in Zweden
STOCKHOLM - De voor- en tegenstanders van de invoering van de euro in Zweden zijn verwikkeld in een nek-aan-nekrace. Dit blijkt uit een opiniepeiling die is gehouden na de moord op minister van Buitenlandse Zaken Lindh, een prominent voorstandster van de euro.
Zondag kunnen de Zweden zich in een referendum uitspreken over de aansluiting bij de eenheidsmunt. Uit de meeste recente peiling blijkt dat het 'ja'- en het 'nee'- kamp beide op 50 procent van de stemmen kunnen rekenen. Voor het onderzoek zijn donderdag 792 mensen ondervraagd.Voor de dood van Lindh, die donderdag overleed aan de gevolgen van een steekpartij woensdag, stond het 'ja'-kamp in de peilingen op een aanzienlijke achterstand. Toen zei 58 procent van de ondervraagden tegen de euro te zullen stemmen.
Waarnemers voorspellen dat veel Zweden uit piëteit met Lindh zondag mogelijk voor de invoering van de euro zullen stemmen, hoewel zij dat eerder niet van plan waren.
quote:Euro-referendum in Zweden
Op vrijdag 12 september 2003 12:08 schreef pberends het volgende:[..]
Goed dat Zweden er bij zou komen, alleen of het goed voor de Zweden zelf is
Waar heb je dit vandaan? Ik kon het zelf niet vinden namelijk.
quote:Belachelijk!
Op vrijdag 12 september 2003 12:06 schreef du_ke het volgende:[..]
jajaja, je hebt antwoord hoor.
Ik kan niet alles tegelijk in de gaten houden
.
quote:Preventief fouilleren is alleen handig om verboden wapenbezit aan te pakken. Als het om overlast gaat heb je meer blauw op straat nodig om te surveilleren.
Zandvoort overweegt preventief fouillerenZANDVOORT - De gemeente Zandvoort overweegt het preventief fouilleren in te zetten als middel tegen overlast door Marokkaanse jongeren en het uitgaansvandalisme. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente vrijdag gezegd.
De commissie raadszaken vergadert dinsdag over het voorstel. De laatste jaren zijn er diverse incidenten geweest in Zandvoort met Marokkaanse jongeren die voor overlast op het strand zorgden. Zo werden badgasten geïntimideerd en lastiggevallen. Ook op het treintraject tussen Amsterdam en Zandvoort was veel overlast.
Om het preventief fouilleren te kunnen invoeren moet de gemeente in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gebieden opnemen waar veiligheidsrisico's zijn. De burgemeester kan aan de hand hiervan besluiten waar de politie preventief mag fouilleren als er sprake is van overlast.
Burgemeester M. van der Heiden zou het liefst zien dat mensen die voor veel overlast zorgen, een plaatsverbod voor Zandvoort krijgen. ,,Of dat juridisch mogelijk is, moeten we nog onderzoeken'', aldus een woordvoerster. De gemeente gaat hierover binnenkort overleggen met het Openbaar Ministerie.
ANP
Een slechte aanpak, vooral omdat het dus de privacy aantast en geenszins het probleem wordt aangepakt.
quote:Ja, schandalig, start een petitie.
Op vrijdag 12 september 2003 12:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kozzmic, je icon...
.
quote:13 lpf-ers tegenover 13 sp's. Dat is toch wel in personenaantal een groot verschil. Tel daarbij op dat ik de sp een stelletje tomatenplukkers vind (niks mis mee) en ikzelf een progressieve rechterling ben en trek uw conclusie.
Op vrijdag 12 september 2003 12:04 schreef du_ke het volgende:[..]
En wat is daar mis mee
.
Het is allicht een stuk prettiger dan 13 lpf'ers
.
quote:Das waar, maar met 13 SP's waren er een miljard kamervragen en debatten per minuut
Op vrijdag 12 september 2003 12:04 schreef du_ke het volgende:[..]
En wat is daar mis mee
.
Het is allicht een stuk prettiger dan 13 lpf'ers
.
quote:telegraaf, via www.headliner.nl
Op vrijdag 12 september 2003 12:10 schreef freako het volgende:[..]
Waar heb je dit vandaan? Ik kon het zelf niet vinden namelijk.
quote:Goedenmorgen, maar je avatar zuigt! wazig, lelijk, gewoon niet okay.
Op vrijdag 12 september 2003 10:10 schreef Kozzmic het volgende:
Eén hele goede morgen zonder zorgen, lieve allemaal!Wie is er allemaal aan het actievoeren op Schiphol vandaag?
[..]
quote:Snap dat preventief foullieren ofzo echt niet
Op vrijdag 12 september 2003 12:13 schreef Sidekick het volgende:[..]
Belachelijk!
[..]Preventief fouilleren is alleen handig om verboden wapenbezit aan te pakken. Als het om overlast gaat heb je meer blauw op straat nodig om te surveilleren.
Een slechte aanpak, vooral omdat het dus de privacy aantast en geenszins het probleem wordt aangepakt.
quote:Ik zag Kozzmic's oude icoon in een V&D krantje staan. Oliver nogwat ofzo
Op vrijdag 12 september 2003 12:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kozzmic, je icon...
.
quote:Verklaart een hoop. De telegraaf-site bezoek ik nou niet bepaald dagelijks.
Op vrijdag 12 september 2003 12:16 schreef pberends het volgende:[..]
telegraaf, via www.headliner.nl
quote:Deze dan maar weer?
Op vrijdag 12 september 2003 12:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Goedenmorgen, maar je avatar zuigt! wazig, lelijk, gewoon niet okay.
![]()
quote:Ah Oliver Stone met de DVD Natural Born Killers
Op vrijdag 12 september 2003 12:17 schreef pberends het volgende:[..]
Ik zag Kozzmic's oude icoon in een V&D krantje staan. Oliver nogwat ofzo
![]()
![]()
op een of andere DVD.
toch?
quote:Telegraaf is idd bagger, maar wel snel en uitgebreid. Door direct linking met headliner.nl is het wel weer makkelijk te volgen.
Op vrijdag 12 september 2003 12:22 schreef freako het volgende:[..]
Verklaart een hoop. De telegraaf-site bezoek ik nou niet bepaald dagelijks.
quote:Woody is OK!
Op vrijdag 12 september 2003 12:23 schreef pberends het volgende:[..]
Ah Oliver Stone met de DVD Natural Born Killers
toch?
![]()
![]()
Overigens laat ik mijn hoofd naar links hangen op m'n icoontje!
quote:Jammer. Maar bekijk het positief: je kan nu meer fokken!!
Op vrijdag 12 september 2003 11:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
[Centraal] Sollicitatie-ellende, deel 2
quote:Nee hoor. Achter de lopende band is geen internet.
Op vrijdag 12 september 2003 12:24 schreef sizzler het volgende:[..]
Jammer. Maar bekijk het positief: je kan nu meer fokken!!
En Kozzmic:
Wel een beetje "eigen volk eerst"-gedachtes heb je zeg, met die NL-vlag.
quote:ja en nu wel toegeven he
Op vrijdag 12 september 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Woody is OK!
quote:Joh! ik wist dit al 3500 jaar. Als ze BNN laten opdoeken door het kabinet kunnen de coalitiepartijen een hoop jongeren-stemmen verliezen.
BNN hoeft ledenaantal misschien niet te halen
Gepost door Arno (Nolius) - vrijdag 12 september 2003 @ 12:18 - Bron: Radiofreak.nl
BNN heeft aan het einde van dit jaar 50.000 extra leden nodig. Hiervoor is de publieke jongerenomroep een grote actie gestart om dit ledenaantal te halen. Maar er gaan nu ook stemmen op die zeggen dat BNN moet blijven, ook als het ledenaantal niet gehaald zal worden.Zo sluit CDA-kamerlid Atsma niet uit dat de overheid BNN toch laat voortbestaan om jongeren naar de publieken te lokken. En ook bij de publieke omroep zelf willen ze BNN graag houden. Bestuursvoorzitter Bruins Slot van de Publieke Omroep zegt: "We gaan de komende tijd eens goed naar die ledeneis kijken". De Publieke omroep zal zich nog herinneren toen Veronica uit het publieke bestel stapte in 1995. Het aantal jongere kijkers en luisteraars daalde drastisch.
Ook D66 is bereid de eisen soepeler te maken. Kamerlid Bakker suggereert om jongeren zich via de laagdrempelige internetregistratie te laten opgeven voor een omroep. Want ook commercieel gezien is de jongerenomroep belangrijk. STER-directeur Minnaar noemt BNN voor de STER belangrijk, omdat andere omroepen de jongeren als doelgroep nogal eens links laten liggen. Maar hij vindt wel dat de ledeneis moet blijven.
Overigens is dit alles nog lang niet zeker en moet BNN volgens de mediawet gewoon het juiste ledenaantal halen. Lid worden kan dan ook hier!
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Deze dan maar weer?
quote:Maar de reflecterende dame in de zonnebril staat nu rechts.
Op vrijdag 12 september 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:@ your service ondertitel dan niet
Op vrijdag 12 september 2003 12:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee hoor. Achter de lopende band is geen internet.
En Kozzmic:
dualisme roeleert gewoon
quote:Een NL-vlag heeft niets te maken met "eigen volk eerst".
Op vrijdag 12 september 2003 12:26 schreef Sidekick het volgende:Wel een beetje "eigen volk eerst"-gedachtes heb je zeg, met die NL-vlag.
quote:Zou zo'n nationale coordinator een eenling als Volkert zijn opgevallen?
Alleen Balkenende heeft een lijfwacht
Nederlandse ministers wandelen regelmatig nonchalant door Den Haag. In hun eentje, zonder lijfwacht. Minister Donner van Justitie verplaatst zich zelfs meestal per fiets door de stad. Alleen minister-president Balkenende heeft standaard lijfwachten aan zijn zijde.Na de moord op Pim Fortuyn in mei 2002 was dat een tijd lang anders. Een aantal bewindslieden en alle fractievoorzitters in de Tweede Kamer kregen toen bewaking toegewezen. De moord op de LPF-lijsttrekker was ook aanleiding om het hele systeem van beveiliging van belangrijke personen tegen het licht te houden. Juist deze week stemde de Tweede Kamer daarmee in.
In het nieuwe systeem worden ministers, fractievoorzitters en bijvoorbeeld ook de voorzitter van de Tweede Kamer, niet standaard beveiligd. Wel wordt, anders dan voorheen, niet alleen bij een concrete dreiging de bewaking opgeschroefd. Een 'Nationaal coördinator bewaking en beveiliging' houdt permanent in de gaten of er aanwijzingen zijn dat ministers en anderen beschermd moeten worden. Het nieuwe regime gaat vanaf 1 januari 2004 volledig werken. Behalve de premier worden alleen de koningin en de andere leden van het Koninklijk Huis, plus buitenlandse staatshoofden en regeringsleiders permanent bewaakt. Wel is de beveiliging in de Tweede Kamer drastisch opgeschroefd. Het ministerie van Binnenlandse Zaken wil niet zeggen of de moord op de Zweedse minister Lindh tot verscherpte maatregelen in Nederland heeft geleid.
bron
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 12-09-2003 12:32]
quote:Zo een stevige borrel om over de schrik heen te komen
Op vrijdag 12 september 2003 12:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee hoor. Achter de lopende band is geen internet.
En Kozzmic:
Het is hier niet voor niets een café .
quote:Dat is natuurlijk zeer de vraag. En ik denk dat het antwoord nee zal zijn. Maar stel hij komt er wel achter en voorkomt met veel moeilijke maatregelen één enkele aanslag is dat dan die inperking van de vrijheid van de politicus waard?
Op vrijdag 12 september 2003 12:31 schreef sizzler het volgende:
Een moord op Fortuyn, een zweedse minister dood, bedreigingen en hier in Nederland trekken we er ons niets van aan:
[..]Zou zo'n nationale coordinator een eenling als Volkert zijn opgevallen?
quote:Het is nog niet eens bewezen dat die Zweedse minister werd vermoord omdat ze een minister was.
Op vrijdag 12 september 2003 12:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat is natuurlijk zeer de vraag. En ik denk dat het antwoord nee zal zijn. Maar stel hij komt er wel achter en voorkomt met veel moeilijke maatregelen één enkele aanslag is dat dan die inperking van de vrijheid van de politicus waard?
quote:Daar heb je gelijk in. Er is sowieso nog veel onduidelijkheid rondom haar dood.
Op vrijdag 12 september 2003 12:37 schreef freako het volgende:[..]
Het is nog niet eens bewezen dat die Zweedse minister werd vermoord omdat ze een minister was.
quote:Bezuinigingen he
Alleen Balkenende heeft een lijfwacht
Ik ga vanmiddag lekker werken .
Met als grote voordeel dat ik vanavond weer veel te veel geld uit kan geven .
quote:Waarna hij door de Haagse politie wordt aangehouden wegens verboden wapenbezit? Lijkt me wel grappig.
Op vrijdag 12 september 2003 12:43 schreef sizzler het volgende:
Zullen we Donner voor de zekerheid maar een busje pepperspray meegeven op de fiets?
quote:Jaja, door hem ben ik hier verzeild verslaafd geraakt.
Op vrijdag 12 september 2003 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
Eeejj Sizzler... Ben je echt een broer van Speknek?Dat wist ik niet!
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Deze dan maar weer?
quote:Ik drink geen alcohol.
Op vrijdag 12 september 2003 12:32 schreef du_ke het volgende:[..]
Zo een stevige borrel om over de schrik heen te komen
.
Het is hier niet voor niets een café
.
Ook dit loopt dus op niets uit. Wat een mislukkeling ben ik.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat een mislukkeling ben ik.
.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik drink geen alcohol.
Ook dit loopt dus op niets uit. Wat een mislukkeling ben ik.
quote:Alweer bijna een jaar verslaafd?
Op vrijdag 12 september 2003 12:52 schreef sizzler het volgende:[..]
Jaja, door hem ben ik hier verzeild verslaafd geraakt.
quote:Iets langer. Ik ben begonnen onder een ander user maar er waren teveel collega's en vrienden die meelazen. Sindsdien post ik onder sizzler.
Op vrijdag 12 september 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
Ja lach mij maar uit!
[..]Alweer bijna een jaar verslaafd?
quote:http://www.volkskrant.nl/denhaag/1063257930176.html
Tegemoetkoming zorgkosten lage inkomens
ANP
DEN HAAG - Mensen met een zeer laag inkomen krijgen van minister Hoogervorst van Volksgezondheid vanaf volgend jaar extra geld om de stijgende lasten voor de zorg deels te compenseren. Het gaat onder anderen om getrouwde aow'ers met een klein pensioen.
Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid donderdag bevestigd. De plannen hiervoor worden op prinsjesdag bekendgemaakt.Hoogervorst trekt voor de nieuwe regeling in 2004 een bedrag uit van 89 miljoen euro. Dat loopt op tot 104 miljoen euro in 2007.
De nieuwe subsidie is bedoeld voor mensen die geen gebruik kunnen maken van de al bestaande fiscale aftrek voor chronisch zieken, omdat zij wegens hun lage inkomen geen aangifte hoeven te doen en dus geen aftrekposten hebben. De belastingdienst gaat de subsidie, die per jaar 100 euro kan opleveren, netto overmaken naar de betrokkenen.
Wauw. 100 Euro per jaar. Dat wordt toch echt wel persen om die aalmoes bijdrage uit de schatkist te krijgen..
quote:De huidige recessie ligt alvast niet aan jou.
Op vrijdag 12 september 2003 12:48 schreef du_ke het volgende:
Doei allemaal.
Ik ga vanmiddag lekker werken
.
Met als grote voordeel dat ik vanavond weer veel te veel geld uit kan geven
.
quote:
Neo-nazi's met explosieven opgepaktEen groep neo-nazi's uit de Duitse stad München is opgepakt. Ze zouden van plan zou zijn een bomaanslag te plegen op een bouwterrein van een synagoge. Bij de arrestatie trof de politie 1,7 kilo explosieven aan.
Volgens een woordvoerder van het OM in Karlsruhe blijkt uit de verhoren dat de skinheads een aanslag wilden plegen op 9 november, de dag waarop in 1938 de Kristallnacht plaatsvond en door heel Duitsland synagoges werden verwoest.
Op 9 november wordt ook de eerste steen gelegd voor een nieuwe joods-orthodoxe synagoge. De Duitse president Rau woont de eerstesteenlegging bij.
http://www.omroep.nl/nos/pub/ticker/pregen/f13901.html
quote:100 euro per jaar is toch wel wat. Het compenseert iig de eigen bijdrage die chronisch zieken helemaal moeten ophoesten.
Op vrijdag 12 september 2003 15:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1063257930176.html
Wauw. 100 Euro per jaar. Dat wordt toch echt wel persen om die aalmoes bijdrage uit de schatkist te krijgen..
Alleen snap ik niet precies wie er nu gebruik van kunnen maken.
quote:Uitkeringstrekkers, aow'ers, iedereen die dus niet van de chronisch-ziekenaftrek gebruik kan maken omdat ie geen belastingaangifte doet.
Op vrijdag 12 september 2003 16:23 schreef Sidekick het volgende:[..]
100 euro per jaar is toch wel wat. Het compenseert iig de eigen bijdrage die chronisch zieken helemaal moeten ophoesten.
Alleen snap ik niet precies wie er nu gebruik van kunnen maken.
quote:Ok, nu ik het nog een keer doorlees, snap ik het wat beter. Dank.
Op vrijdag 12 september 2003 16:31 schreef freako het volgende:[..]
Uitkeringstrekkers, aow'ers, iedereen die dus niet van de chronisch-ziekenaftrek gebruik kan maken omdat ie geen belastingaangifte doet.
quote:Interessante bagger vanavond!
INFOMAIL TWEE VANDAAG
Kijk vanavond Twee Vandaag! Onze uitzending bevat - onder voorbehoud -
reportages in de door u geselecteerde categorie(en)
( Samenleving , Overheid , Cultuur , Gezondheid en Internationaal ) :-- Samenleving --
KERNENERGIE WEER POPULAIR
Het wordt in regeringsstukken weer genoemd als alternatief voor kolen en gas en onderzoek toont aan dat de populariteit ervan stijgt; kernenergie lijkt terug van weggeweest. Er is zelfs een parlementaire thema-commissie Technologiebeleid ingesteld.
De milieubeweging maakt zich over deze ontwikkeling grote zorgen en hamert op de gevaren van radio-actief afval. In Twee Vandaag een reportage.-- Samenleving --
SPREIDINGSBELEID MIGRANTEN
De afgelopen tijd is er een intensieve discussie ontstaan over de vraag of kansarme allochtonen gespreid moeten worden gehuisvest. Met name in Rotterdam speelt dit probleem.
Een team van Twee Vandaag bracht een aantal dagen door in een Rotterdamse probleemwijk. In de studio een reactie van Wouter Bos.-- Samenleving --
WONEN ROND SCHIPHOL
Bewoners van Zwanenburg en omgeving lijken overgeleverd aan de expansiedrift van Schiphol. Met de geluidsnormen lijkt onze nationale luchthaven een loopje te nemen.
Twee Vandaag ging de huizenmarkt rond Schiphol op en vroeg omwonenden naar hun ervaringen.
quote:Shit, ik kan het niet zien.
In de studio een reactie van Wouter Bos
quote:Nou hem wil je ook niet zien. Met die knikhoofd
Op vrijdag 12 september 2003 18:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Shit, ik kan het niet zien.
= Wouter Bos smiley
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:33 schreef pberends het volgende:[..]
Nou hem wil je ook niet zien. Met die knikhoofd
= Wouter Bos smiley
Idd. Is er een grafisch designer die hem tragen kan laten knikken, en misschien ook een Bos-kapsel geven?
quote:Libie kan dus de sancties afkopen. Beetje vreemd, hoewel het wel een middel is om financiele genoegdoening/gerechtigheid te krijgen.
Veiligheidsraad schrapt sancties tegen LibiëNEW YORK - De VN-Veiligheidsraad heeft vrijdag alle sancties tegen het Noord-Afrikaanse Libië opgeheven. De sancties werden ingesteld als gevolg van de aanslag op een Amerikaanse Boeing boven het Schotse plaatsje Lockerbie in 1988. De terreurdaad was het werk van Libië.
Frankrijk had eerst gedreigd een veto uit te spreken over de Britse resolutie. Parijs wilde meer geld zien voor de nabestaanden van de slachtoffers van een Frans vliegtuig dat in 1989 boven Niger explodeerde. Hier zat Libië ook achter. Terwijl de Franse nabestaanden aanvankelijk ieder 30.000 dollar per slachtoffer zouden krijgen, kwamen Libië en de nabestaanden van de Lockerbie-slachtoffers later een schadevergoeding van tien miljoen dollar per slachtoffer overeen.
Nu ook de Fransen na lange onderhandelingen meer geld krijgen uitgekeerd was de weg vrij om de VN-resoluties op te heffen. Overigens hebben de Verenigde Staten eigen strafmaatregelen tegen Libië afgekondigd. Die zijn tot nu toe niet van de baan.
ANP
quote:
Extra uitkering voor vertrekkende oude ambtenaarDEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag besloten dat bij de inkrimping van de rijksoverheid oudere ambtenaren een extra uitkering kunnen krijgen als ze vervroegd uittreden.
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken kreeg onlangs veel kritiek toen uitlekte dat hij gedwongen ontslag van jonge ambtenaren wil voorkomen door ouderen te stimuleren vroegtijdig te vertrekken. Dit staat haaks op het beleid van het kabinet om vervroegd uittreden van werknemers te ontmoedigen.
Niettemin bleek de ministerraad het vrijdag eens met Remkes, dat het personeelsbestand van het Rijk niet verder mag vergrijzen. Dat dreigt te gebeuren als de mensen die het kortst in dienst zijn het eerst moeten vertrekken. Daarom is besloten dat ouderen die vroegtijdig vertrekken een extraatje krijgen, maar wel onder strikte voorwaarden.
FPU
Er komt een financiële aanvulling op de huidige uitkering bij vervroegd uittreden voor ambtenaren, de FPU. Deze zogeheten FPU-plus mag alleen op individuele basis en ,,onder strikte voorwaarden'' worden toegepast. Een ambtenaar kan hier voor een periode van acht jaar gebruik van maken, voorafgaand aan zijn pensioen. De maandelijkse uitkering mag dan niet meer zijn dan 73 procent van het laatst verdiende inkomen. Per 1 januari 2005 zal deze mogelijkheid vervallen.
De vakbonden vinden het in principe een goede zaak dat oudere ambtenaren op een nette manier kunnen uittreden. ,,Op zich is een regeling waarbij werknemers vrijwillig kunnen vertrekken positief'', aldus E. Snoeij, vice-voorzitter van Abvakabo FNV. Maar de regeling is volgens A. Lohman, bestuurder bij CNV Publieke Zaak, te dun om ambtenaren aan te sporen om eerder met pensioen te gaan.
ANP
quote:Ik zie een topic al aankomen: "Koningshuis houd multikul in stand"
Friso en Constatijn voorzitters Prins Claus FondsDEN HAAG - Prins Johan Friso en Prins Constatijn zijn de nieuwe erevoorzitters van het Prins Claus Fonds. Ze volgen gezamenlijk hun vader op. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst vrijdag bekendgemaakt.
Het Prins Claus Fonds is een platform voor interculturele uitwisseling. Het Fonds kent prijzen toe, produceert en financiert publicaties en ondersteunt culturele initiatieven.
Sinds 1996 zijn er meer dan zeshonderd innovatieve culturele producties met het Prins Claus Fonds tot stand gekomen. Wereldwijd zijn in die tijd 74 Prins Claus Prijzen toegekend aan getalenteerde personen en inspirerende organisaties. Dit jaar worden de prijzen uitgereikt op 10 december in het Koninklijk Paleis in Amsterdam.
Presentatie
De nieuwe erevoorzitters zijn op 26 september aanwezig bij de presentatie van het nieuwe fonds voor culturele noodhulp dat het Prins Claus Fonds opricht. Prins Johan Friso en Prins Constatijn zullen verder de bestuursvergaderingen van het Prins Claus Fonds bijwonen.
Het Prins Claus Fonds is een verjaardagscadeau dat de vorig jaar overleden prins in 1996 kreeg voor zijn verdiensten op het terrein van ontwikkelingssamenwerking en cultuur.
ANP
quote:Zodra het aantal werkenden minder dan 25% is (of iets in die geest).
Op vrijdag 12 september 2003 20:49 schreef Globalist het volgende:
Wanneer gaan die uitkeringen nou een keer omlaag?
quote:Maar je hebt wel een sociaal beleid.
Het kost miljarden
quote:Oh? Ik dacht toch zeer zeker van niet.
en er zijn vacatures in overvloed.
quote:Daar zitten we al in de buurt.
Op vrijdag 12 september 2003 20:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zodra het aantal werkenden minder dan 25% is (of iets in die geest).
quote:Veranderen we gewoon de definitie van 'sociaal beleid'.
[..]Maar je hebt wel een sociaal beleid.
quote:Zeker wel, alleen wil niemand die banen. Niemand wil een baan die te min voor hem is of waar hij met salaris op achteruit gaat. Kijk maar eens bij een arbeidsbureau, genoeg banen te vinden.
[..]Oh? Ik dacht toch zeer zeker van niet.
quote:Klopt, maar nog niet overheen, dus het wordt nu nog niet veranderd.
Op vrijdag 12 september 2003 20:58 schreef Globalist het volgende:[..]
Daar zitten we al in de buurt.
quote:Waarin?
[..]Veranderen we gewoon de definitie van 'sociaal beleid'.
quote:Tsja, ik heb ook een baan (ver) onder mijn niveau. Maar zelfs dat was nog vrij lastig om te vinden hoor. Ik werk maar 4 dagen in de week (afgelopen 2 weken maar 3 dagen) omdat er geen werk is.
[..]Zeker wel, alleen wil niemand die banen. Niemand wil een baan die te min voor hem is of waar hij met salaris op achteruit gaat. Kijk maar eens bij een arbeidsbureau, genoeg banen te vinden.
Misschien kijk ik te weinig rond ofzo.
quote:Ja? Moet je eens proberen. Dan krijg je te horen dat je 'overgekwalificeerd' bent en dat ze je niet willen omdat je vertrekt zodra je iets beters kunt krijgen.
Op vrijdag 12 september 2003 20:58 schreef Globalist het volgende:Zeker wel, alleen wil niemand die banen. Niemand wil een baan die te min voor hem is of waar hij met salaris op achteruit gaat. Kijk maar eens bij een arbeidsbureau, genoeg banen te vinden.
quote:En dan ook nog gemiddeld 5% (zoiets was het iig) loonsverhoging in deze tijd.
Op vrijdag 12 september 2003 21:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Klopt, maar nog niet overheen, dus het wordt nu nog niet veranderd.
quote:Iets dat lekker negatief klinkt. =)
[..]Waarin?
quote:Denk het, is iig nog aardig wat werk te vinden.
[..]Tsja, ik heb ook een baan (ver) onder mijn niveau. Maar zelfs dat was nog vrij lastig om te vinden hoor. Ik werk maar 4 dagen in de week (afgelopen 2 weken maar 3 dagen) omdat er geen werk is.
Misschien kijk ik te weinig rond ofzo.
quote:Eindelijk!
Barend & van Dorp zijn met vakantie. Vanaf maandag 15 september zijn we er weer iedere werkdag.
quote:4,3%
Op vrijdag 12 september 2003 21:06 schreef Globalist het volgende:[..]
En dan ook nog gemiddeld 5% (zoiets was het iig) loonsverhoging in deze tijd.
[..]Iets dat lekker negatief klinkt. =)
[..]Denk het, is iig nog aardig wat werk te vinden.
quote:Erg eigenlijk.
Op vrijdag 12 september 2003 21:16 schreef pberends het volgende:[..]
4,3%
Geen krapte, recessie en toch zo'n verhoging, terwijl de top ook maar 6% stijgt.
Erg vreemd, heeft iemand cijfers die aangven waardoor dat komt? Welke sector enzo?
quote:Zalm:
Frankrijk soepeler na EU-ruzie euroSTRESA - De Franse regering heeft vrijdag een belangrijke toezegging gedaan in de ruzie met de andere EU-landen over het begrotingstekort. Parijs belooft in 2005 het tekort terug te dringen tot onder de 3 procent van het bbp. Onlangs nog zei Frankrijk dat dat pas in 2006 mogelijk is.
Minister Zalm van Financiën was na afloop van een bijeenkomst met zijn EU-collega's in het Italiaanse stadje Stresa iets geruster dat de Fransen zich aan de Europese regels houden. "De Fransen hebben geen houding meer van: we hebben er niks mee te maken", zei hij.
Frankrijk en in iets mindere mate Duitsland waren de zwarte schapen in de vergadering. Beide landen kampen met een begrotingstekort van tegen de 4 procent dit jaar. De Europese afspraken die gemaakt zijn voor de invoering van de euro schrijven voor dat dat maximaal 3 procent mag zijn, op straffe van miljardenboetes.
Zalm was in Italie de hardste verdediger van de begrotingsregels en keerde zich tegen elke concessie richting Frankrijk en Duitsland. "Wij hebben de soevereiniteit over onze munt opgegeven omdat er een zeer goed verdrag was. Als we dat niet toepassen, hebben we grote problemen", zei hij. Na afloop meldde hij dat er veel medestanders waren, maar niet hoeveel.
Ook de Oostenrijkse minister Grasser was van de harde lijn. Zalm kreeg ook steun uit Spanje en Finland. Maar veel andere bewindslieden lieten niet het achterste van hun tong zien en zeiden niet of ze Frankrijk ooit boetes zullen opleggen. Wel vond iedereen dat Frankrijk duidelijke stappen moet zetten bij het opstellen van de budget over 2004.
Frankrijk en Duitsland dreigen volgend jaar voor de derde achtereenvolgende keer de Europese regels te schenden met hun begroting. In theorie hangen boetes boven het hoofd - zij het eerst in de vorm van een deposito - als ze zich niet op korte termijn precies houden aan dwingende aanbevelingen van de EU. Maar als de twee grote landen elkaar steunen, kunnen ze elkaars boetes wegstemmen. Het zogeheten stabiliteitspact voor de euro is dan in feite opgeblazen. Dat was ooit opgesteld omdat hoge tekorten de euro zwak maken en de rente opstuwen.
De Franse minister Mer liet na afloop weten rekening te zullen houden met het pact, maar hij beloofde niet dat reeds volgend jaar het tekort onder de 3 procent komt. "In 2005 komen we onder de 3 procent. Volgend jaar zorgen we voor een zichtbare ontwikkeling richting 2005", zei hij.
Zalm kreeg veel vragen over zijn opmerkingen eerder deze week dat hij desnoods naar het EU-Hof in Luxemburg stapt als Frankrijk niet beboet wordt om het gat in zijn begroting. Onder meer EU-commissaris Solbes vroeg hem in de marge naar zijn ideeën. "Ik heb laten uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. In dat kader hebben we gekeken naar een gang naar het Hof ", zei Zalm. Volgens hem heeft Solbes geantwoord dat het inderdaad mogelijk is de Commissie aan te klagen als die Frankrijk niet streng aanpakt. Overigens kan de Commissie alleen een voorzet geven; uiteindelijk beslissen de lidstaten.
Wel grappig die reactie van de minister van Financiën van Duitsland: "Wie zit er nu in een recessie?"
LoL kunstmatig economie hoog houden kan elk pauperland
quote:Voornamelijk door de nog steeds krappe arbeidsmarkt en koopkracht vermindering.
Op vrijdag 12 september 2003 21:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Erg eigenlijk.
Geen krapte, recessie en toch zo'n verhoging, terwijl de top ook maar 6% stijgt.
Erg vreemd, heeft iemand cijfers die aangven waardoor dat komt? Welke sector enzo?
Dat was toch een ideaal post- en viewopkriktopic voor POL geweest!
quote:Ik wil m wel even overschoppen hoor
Op vrijdag 12 september 2003 21:21 schreef Kozzmic het volgende:
Shit, waarom staat Neonazi's beraamden aanslag op synagoge nu weer in OOG...Dat was toch een ideaal post- en viewopkriktopic voor POL geweest!
quote:Wat heb jij toch met extreem-rechts
Shit, waarom staat Neonazi's beraamden aanslag op synagoge nu weer in OOG...Dat was toch een ideaal post- en viewopkriktopic voor POL geweest!
quote:Ja, nu kan er al praktisch een slotje op.
Op vrijdag 12 september 2003 21:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik wil m wel even overschoppen hoor
quote:Zalm kicks ass, en die opmerking van die Duitser slaat ook nergens op.
Op vrijdag 12 september 2003 21:19 schreef pberends het volgende:[..]
Zalm:
![]()
![]()
Wel grappig die reactie van de minister van Financiën van Duitsland: "Wie zit er nu in een recessie?"
LoL kunstmatig economie hoog houden kan elk pauperland
![]()
![]()
quote:Geloof me, dat kon er na 25 posts al op
Op vrijdag 12 september 2003 21:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, nu kan er al praktisch een slotje op.
quote:Vooral ene Sidekick heeft dat topic verpest. Zet dat maar ff in een note.
Op vrijdag 12 september 2003 21:24 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Geloof me, dat kon er na 25 posts al op
quote:Zalm is an ass, bedoel je?
Op vrijdag 12 september 2003 21:24 schreef Globalist het volgende:[..]
Zalm kicks ass, en die opmerking van die Duitser slaat ook nergens op.
quote:Extreem-rechts scoort.
quote:Ik wil niet weten of je in z'n ass wil. Maar ik vind em de beste ambtenaar atm.
Op vrijdag 12 september 2003 21:26 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zalm is an ass, bedoel je?
quote:Zalm ontplugt stekkers.
Op vrijdag 12 september 2003 21:24 schreef Globalist het volgende:[..]
Zalm kicks ass, en die opmerking van die Duitser slaat ook nergens op.
quote:SK, heb je een paar borrels teveel op of zo?
Op vrijdag 12 september 2003 21:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zalm ontplugt stekkers.
quote:Zalm is idd een ambtenaar. Heel goed gezien. Politici proberen zo goed mogelijk het land te dienen. Zalm is gewoon rekenkundig bezig.
Op vrijdag 12 september 2003 21:28 schreef Globalist het volgende:[..]
Ik wil niet weten of je in z'n ass wil. Maar ik vind em de beste ambtenaar atm.
quote:Mijn schrijfwijze is toch altijd belabberd geweest?
Op vrijdag 12 september 2003 21:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
SK, heb je een paar borrels teveel op of zo?
quote:Ja, maar nu slaan je posts ook nog eens nergens meer op..
Op vrijdag 12 september 2003 21:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Mijn schrijfwijze is toch altijd belabberd geweest?
quote:Nu je het zegt...
Op vrijdag 12 september 2003 21:30 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
SK, heb je een paar borrels teveel op of zo?
OnT:
Hee, gaan 'We' nou ein-de-lijk wat Gegen Berlusconi doen?
quote:Bassie als nieuwe rodeo-clown is best wel grappig.
Op vrijdag 12 september 2003 21:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ja, maar nu slaan je posts ook nog eens nergens meer op..
quote:zalm is vacuüm verpakt en blijft buiten de koeling minimaal 24 uur in optimale conditie door speciale verzendverpakking
Op vrijdag 12 september 2003 21:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zalm ontplugt stekkers.
quote:Ik ken nog wel een kampbeul die wel raad weet.
Op vrijdag 12 september 2003 21:32 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nu je het zegt...
OnT:
Hee, gaan 'We' nou ein-de-lijk wat Gegen Berlusconi doen?
quote:Ben best wel slim voor een bijna 16-jarige. =)
Op vrijdag 12 september 2003 21:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zalm is idd een ambtenaar. Heel goed gezien.
quote:Ministers van Financieen zijn meestal wel rekenkundig bezig, alleen doet deze gast het beter dan de vorigen imo (hij is al wel eens eerder minister geweest, I know).
Politici proberen zo goed mogelijk het land te dienen. Zalm is gewoon rekenkundig bezig.
quote:Hehehe...
Op vrijdag 12 september 2003 21:40 schreef Sidekick het volgende:
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -41-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |