abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13012855
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:02 schreef Twilight_ het volgende:
Maar waarschijnlijk komen er nog wat leuke topics rond prinsjesdag van wat linkse fokkers die het niet eens zijn met de bezuiningen. =)
Daar hoef je echt niet links voor te zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13012889
Maar welterusten mensen .

Ik ga ff een biertje drinken en nog wat lezen.

pi_13012900
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ow, iets van 80% van de ondernemers zijn tevreden met deze bezuinigingen. Hun zullen iig niet klagen
pi_13012905
quote:

[..]

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13012911
quote:

[..]

Ik vind bepaalde bezuinigingen ook niet goed (die op defensie), maar er zou van mij nog wel wat meer bezuinigd mogen worden op sociale voorzieningen enzo.
[b]9/11/2001[/b][br][url=http://www.cooperativeresearch.org/timeline/]9/11 Timeline[/url][br][url=http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial/]9/11 Memorial[/url]
pi_13012966
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef Twilight_ het volgende:

[..]

Ik vind bepaalde bezuinigingen ook niet goed (die op defensie), maar er zou van mij nog wel wat meer bezuinigd mogen worden op sociale voorzieningen enzo.

Meer bezuinigingen zijn niet erg, mits er ook maar geinvesteerd wordt.
pi_13013040
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:57 schreef Cronus het volgende:

[..]

De modjes zijn niet neutraal. Robh heeft namelijk een hekel aan mij. Vast omdat ik rechts ben.

Het valt denk ik wel mee. Voor zover ik het kan beoordelen telt politieke voorkeur niet mee in de beoordeling van users. Het gaat meer om de manier waarop je post. Ik heb dan ook 'aanvaringen' gehad met zowel links als rechts op dit forum, en volgens mij geldt dat ook voor Robh.

En in de crew zitten zat mods die erom bekend staan wat rechtser tegen de politiek aan te kijken. Als we het echt bevooroordeeld zouden zijn dan zou bijvoorbeeld Strolie achter de schermen wel aan de bel trekken.

pi_13013067
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het valt denk ik wel mee. Voor zover ik het kan beoordelen telt politieke voorkeur niet mee in de beoordeling van users. Het gaat meer om de manier waarop je post. Ik heb dan ook 'aanvaringen' gehad met zowel links als rechts op dit forum, en volgens mij geldt dat ook voor Robh.

En in de crew zitten zat mods die erom bekend staan wat rechtser tegen de politiek aan te kijken. Als we het echt bevooroordeeld zouden zijn dan zou bijvoorbeeld Strolie achter de schermen wel aan de bel trekken.

Misschien heeft Aboullah Haselhoeff tijd
pi_13013137
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:02 schreef Twilight_ het volgende:

[..]

Verkiezingen zijn net geweest, dus het is waarschijnlijk wel een tijdje wat stiller hier in POL. Maar waarschijnlijk komen er nog wat leuke topics rond prinsjesdag van wat linkse fokkers die het niet eens zijn met de bezuiningen. =)

Augustus was met gemiddeld ruim 8.000 views de drukste maand voor POL op verkiezingsmaand januari na. En voor september staan we na 7 dagen op zelfs een gemiddelde van 10.000 views per dag. En dan moet Prinsjesdag inderdaad nog komen!
pi_13013196
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Augustus was met gemiddeld ruim 8.000 views de drukste maand voor POL op verkiezingsmaand januari na. En voor september staan we na 7 dagen op zelfs een gemiddelde van 10.000 views per dag. En dan moet Prinsjesdag inderdaad nog komen!

waarom wordt ONZ en POL niet samengevoegd. Heb je een shitload aan posts en views
pi_13013316
quote:
Grote terrorisme-oefening in Londen

"Bij sommige mensen zat de schrik er echt een beetje in"

LONDEN - In en onder het Londense zakendistrict City is zondagmiddag een grote terrorisme-oefening gehouden. De oefening speelde zich af bij het metrostation Bank en moest aantonen of de politie, brandweer en medische diensten van de Britse hoofdstad in staat zijn een aanval met gifgas het hoofd te bieden. Ook werd nieuwe apparatuur getest.

Volgens woordvoerders van de Britse regering werd de test niet gehouden als gevolg van een 'concrete bedreiging'. Maar een dergelijke aanval zou ooit wel kunnen voorkomen, zo liet de Britse onderminister Raynsford aan de BBC weten. Hij noemde na afloop de oefening een succes "al zal iedereen er wel een les uit moeten leren".

Bij sommige mensen zat de schrik er echt een beetje in
De oefening begon met een 'aanval' met een chemisch gas op een metrotrein tussen de stations Waterloo en Bank. De metrotrein werd daarna stilgezet. Reddingsdiensten moesten de passagiers uit de tunnel halen en bovengronds behandelen. Ook personeel van het universitair ziekenhuis en de eerste hulp van het ziekenhuis waren bij de oefening betrokken. De passagiers in de metro werden door zestig politieagenten 'gespeeld'.

Minister van Transport Darling zei dat de oefening zo realistisch mogelijk was uitgevoerd. De oppositie liet zich minder positief uit. Volgens een woordvoerder van de Conservatieve partij loopt Groot-Brittannië hopeloos achter bij de VS. "Het is triest, maar er is geen vergelijking mogelijk - elke Amerikaanse politieman is volledig getraind voor nucleaire, chemische of biologische oorlogsvoering", aldus de zegsman van de Tories.

Bron: Telegraaf

Moeten we zoiets ook in Nederland gaan oefenen?
pi_13013340
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:14 schreef pberends het volgende:

[..]

waarom wordt ONZ en POL niet samengevoegd. Heb je een shitload aan posts en views

Ik streef niet alleen naar kwantiteit, maar ook naar kwaliteit.
pi_13013374
MOoooooooo-nieuws
quote:
Geweldspiraal dreigt in het Midden-Oosten

JERUZALEM/RAMALLAH - Een nieuwe spiraal van geweld dreigt in het Midden-Oosten nu Israël heeft besloten de hele Hamas-top te liquideren. De situatie kan nog verder escaleren als de Palestijnse president Yasser Arafat wordt verbannen. Intussen verkeren de Palestijnen in een diepe politieke crisis na het aftreden van premier Mahmoud Abbas.

Israël is van plan de hele top van Hamas te liquideren, aldus een hoge Israëlische regeringsfunctionaris. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen de politieke en militaire tak van de radicaal islamitische beweging. " Israël zal iedereen aanvallen die bij terroristische aanvallen betrokken is ", aldus de zegsman. Volgens de krant Yediot Ahoronot noemde premier Ariel Sharon de Hamas-leiders "dode mannen".

Israël probeerde zaterdag met één slag de top van Hamas te liquideren. Een raket afgevuurd door een F-16 verwoestte een huis in Gazastad waar de leiding van Hamas verbleef. De oprichter geestelijk leider van Hamas, de 67-jarige aan een rolstoel gekluisterde sjeik Yassin, raakte licht gewond aan zijn hand. Ook ongeveer vijftien anderen, vooral vrouwen en kinderen, liepen licht letsel op.

Sjeik Yassin was in de dichtbevolkte wijk al-Rimal op bezoek bij Marwan Abu Ras, een professor aan de islamitische universiteit van Gaza. Verder waren Ismail Haniyah, Mohammed Deff en Adnan al-Rul aanwezig. Ook de politieke leider van Hamas die in juni al aan een aanslag in Gazastad wist te ontkomen, Abdul Aziz al-Rantissi, was in de woning aanwezig. Zij verlieten het pand in allerijl toen zij de vliegtuigen hoorden.

Hamas heeft gezworen wraak te nemen voor de mislukte aanslag. Direct na de aanslag liet de beweging weten "op het hoofd van Sharon uit te zijn" . Yassin zei dat het Israëlische volk en premier Sharon "een hoge prijs" zullen betalen voor de mislukte liquidatie. De Israëlische politie is hierop in hoogste staat van paraatheid gebracht. De Westelijke Jordaanoever en Gazastrook zijn afgesloten.

De situatie kan nog verder escaleren door de steeds luider wordende roep van Israëlische ministers om president Arafat te verbannen. Nadat eerder minister van Defensie Shaul Mofaz al liet weten dat de uitzetting van de Palestijnse leider spoedig zou worden besproken door het kabinet, schaarden dit weekeinde ook de Likud-ministers Silvan Shalom van Buitenlandse Zaken en Danny Naved van Volksgezondheid zich achter de verbanning van Arafat. Washington heeft bij monde van minister Colin Powell (Buitenlandse Zaken) echter laten weten hier niet mee in te stemmen.

Arafat ligt onder vuur na het ontslag van premier Abbas. Zijn vertrek is het gevolg van de voortslepende machtsstrijd met Arafat over de controle van de veiligheidsdiensten en het magere resultaat dat zijn vredespolitiek met Israël de Palestijnen heeft gebracht. Abbas werd eind april tot premier benoemd na zware internationale druk. Hij moest een eind maken aan het geweld en de Palestijnse Autoriteit democratiseren.

Beide zaken zijn niet gelukt. Naast tegenwerking door Arafat liep een bestand van Hamas, Islamitische Jihad en de Al-Aqsa Martelaren Brigades op niets uit en zette Israël zijn nederzettingen- en liquidatiepolitiek voort. Goed ingelichte bronnen meldden dat Ahmed Qurei, de huidige Palestijnse parlementsvoorzitter, door Arafat naar voren wordt geschoven als nieuwe premier.

De routekaart, het internationale vredesplan voor het Midden-Oosten, is intussen zwaar gehavend, maar Washington blijft erin geloven. Volgens een woordvoerder van president George Bush verandert het ontslag van Abbas daar niets in. "Wij blijven geloven in de invulling van de routekaart en blijven werken met Israëli's, Palestijnen en Arabische staten die de vrede nastreven", aldus zegsman Scott McClellan van het Witte Huis.

Hij noemde de nasleep van Abbas' ontslag "een kritiek moment" en riep alle betrokken partijen op "goed na te denken over de consequenties van hun acties". De routekaart moet uiteindelijk leiden tot de vorming van een Palestijnse staat.

quote:
Arafat wil Qurei als opvolger van Abbas

RAMALLAH - De Palestijnse president Yasser Arafat wil parlementsvoorzitter Ahmed Qurei (Abu Ala) als opvolger benoemen van de dit weekeinde afgetreden premier Mahmoud Abbas. Qurei heeft nog niet gezegd of hij de post zal accepteren.

Abbas nam zaterdag ontslag na een machtsstrijd met Arafat over de controle van de veiligheidsdiensten. Zijn positie werd verder ondermijnd door het voortdurende Israëlische beleid om leden van militante bewegingen zoals Hamas te liquideren.

"Arafat heeft de leiding van al-Fatah laten weten dat hij Abu Ala opdracht zal geven een nieuwe regering te formeren", zei een hoge Palestijnse functionaris. Arafat sprak zondag in Ramallah met het leiderschap van al-Fatah, de grootste beweging binnen de PLO.

De 65-jarige Qurei was een van de architecten van de Oslo-Akkoorden. Hij wordt beschouwd als een gematigd figuur. Hij was aanwezig bij de vergadering in Ramallah met Arafat. De benoeming van Qurei is inmiddels goedgekeurd door de PLO, aldus minister Yasser Abed Rabbo.

pi_13013422
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik streef niet alleen naar kwantiteit, maar ook naar kwaliteit.

misschien een 2 subfora's van POL maken, een linkse en een rechtse spaart een hoop flames
pi_13013463
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:22 schreef pberends het volgende:
MOoooooooo-nieuws
[centraal topic] Israël/Palestina discussie # 34
pi_13013531
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:25 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[centraal topic] Israël/Palestina discussie # 34

Das OOG

wel leuk detail dat het al deel 34 is van die serie;

pi_13014700
Ik kwam toevallig dit tegen...

N.a.v. Smit begint burgerwacht in Rotterdam.

pi_13018938
quote:
Staat moet fraudeur De Kroes vrijlaten
ANP

DEN HAAG - De Nederlandse Staat moet de wegens fraude veroordeelde Eddy de Kroes vrijlaten. Dat heeft de rechter in Den Haag maandag in een tussenvonnis over een kort geding beslist.

De Kroes werd in 1987 veroordeeld wegens fraude. Na bijna vijftien jaar liet justitie de man recent alsnog aanhouden om hem zijn straf van achttien maanden cel te laten uitzitten.

De Kroes spande daarop een kort geding aan. Hij vindt dat justitie te lang heeft gewacht met de uitvoering van zijn straf. De man beriep zich ook op een brief die hij in 1992 van justitie kreeg en waarin stond dat hij niet de cel in hoefde.

(volkskrant)

Klassejustitie . Die vent heeft geld dus laten ze hem vrij. Hij moet gewoon die straf uitzitten (op 1 cel met een hele grote neger) en verder geen gezeur.
  maandag 8 september 2003 @ 12:01:31 #144
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_13019137
Pol slowchat was altijd erg leuk... was
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_13019599
quote:
Op maandag 8 september 2003 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klassejustitie .

Waarom? Hij kreeg toch een brief dat hij niet de cel in hoefde?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13019681
quote:
Op maandag 8 september 2003 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klassejustitie . Die vent heeft geld dus laten ze hem vrij. Hij moet gewoon die straf uitzitten (op 1 cel met een hele grote neger) en verder geen gezeur.

Ik had een topic in OOG hierover geopend, maar daar wordt er nauwelijks op gereageerd...

Zwendelende zakenman wil cel uit

pi_13019700
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom? Hij kreeg toch een brief dat hij niet de cel in hoefde?

Tja maar ik heb een beetje het vermoeden dat hij die brief kreeg omdat hij een dealtje ofzo gemaakt heeft (waar vast een flink aantal centen bij zijn komen kijken).
Hij is nota bene door de hoge raad veroordeeld tot die celstraf dan moet je die toch ook uitzitten?
pi_13019959
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik had een topic in OOG hierover geopend, maar daar wordt er nauwelijks op gereageerd...

Zwendelende zakenman wil cel uit

Tja ik kom niet zo vaak in OOG .

Maar hier mag best wat meer aandacht voor komen. Het is gewoon vreemd dat zo'n persoon zomaar onder een celstraf uit kan komen.

pi_13023919
dit vind ik wel humor...

maandag 8 september 2003 @ 16:39:44 #150
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13025301
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:41 schreef Koos Voos het volgende:
dit vind ik wel humor...

[afbeelding]

Wat is de humor precies?

En er is geen vacature voor een 3de POL-mod?

Die bezuinigingen zijn overal zichtbaar.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')