quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:40 schreef pberends het volgende:[..]
en GG dan
Gil-galad en NightH4wk als mods in POL.
quote:Waarom verraad je je hoofdaccount nou weer?
Op zaterdag 6 september 2003 14:43 schreef Twilight_ het volgende:[..]
quote:Annan
Annan wil revisie VN-institutiesLONDEN - Onderdelen van de Verenigde Naties, in het bijzonder de Veiligheidsraad, moeten mogelijk worden aangepast aan de veranderingen binnen het veiligheidssysteem. Dat heeft VN-baas Kofi Annan gezegd in een interview met de Financial Times, dat zaterdag is gepubliceerd.
,,We moeten kijken naar de manier waarop de internationale veiligheidsstructuuris opgebouwd en functioneert. Als de uitdagingen waar we mee te maken hebben veranderen, moeten de antwoorden ook veranderen. We moeten in staat zijn om onze instituties daaraan aan te passen'', een stap die volgens Annan ,,veranderingen binnen de Veiligheidsraad niet uitsluit''.
De opmerkingen van Annan komen op het moment dat de VN een van de zwaarste crises in haar 58-jarige geschiedenis beleeft. De volkerenorganisatie werd verscheurd door hevige meningsverschillen in de aanloop naar de oorlog in Irak. De Verenigde Staten, die de VN aanvankelijk links hadden laten liggen, kloppen nu toch weer aan voor hulp bij de wederopbouw van Irak. Maar de Amerikaanse voorstellen stuiten op veel verzet binnen de Veiligheidsraad van landen als Frankrijk en Duitsland. Ook werd de VN afgelopen maand direct geraakt door de bomaanslag op haar hoofdkwartier in Bagdad.
ANP
quote:Huh? Ik las gewoon al heel lang mee in POL voordat ik registreerde, dus ik weet wel een beetje wie wie is.
Op zaterdag 6 september 2003 14:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom verraad je je hoofdaccount nou weer?
quote:ah GG is terug
Op zaterdag 6 september 2003 14:43 schreef Twilight_ het volgende:[..]
quote:Dat is not done.
Op zaterdag 6 september 2003 14:49 schreef pberends het volgende:[..]
-knip-
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:49 schreef pberends het volgende:[..]
-snip-
quote:Ik zie eigenlijk geen overeenkomst tussen mij en GG.
Op zaterdag 6 september 2003 14:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is not done.
quote:Vinden jullie dat het BTW in Nederland verhoogd kan worden?
BTW-tarieven in de Europese UnieDe huidige BTW-tarieven in de Europese Unie zijn als volgt:
EU-lidstaat BTW
Oostenrijk 20%
België 21%
Denemarken 25%
Finland 22%
Frankrijk 19.6%
Duitsland 16%
Griekenland 18%
Ierland 21%
Italië 20%
Luxemburg 15%
Nederland 19%
Portugal 19%
Spanje 16%
Zweden 25%
Verenigd Koninkrijk 17.5%
quote:Vinden jullie niet erg dus
Op zaterdag 6 september 2003 14:56 schreef pberends het volgende:[..]
Vinden jullie dat het BTW in Nederland verhoogd kan worden?
quote:Van mij mag het.
Op zaterdag 6 september 2003 15:55 schreef pberends het volgende:[..]
Vinden jullie niet erg dus
![]()
Als het laagste tarief dan ook iets naar beneden gaat.
Dus 21% en 5% voor boeken en voedsel ed.
quote:Dus je vind de hoge inflatie die er dan bijkomt niet erg?
Op zaterdag 6 september 2003 15:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Van mij mag het.
quote:BTW naar 20.5%, dan kan de inkomensbelasting van 42% naar 38%
Op zaterdag 6 september 2003 15:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Van mij mag het.
quote:Waar wil je het geld vandaan halen om de belasting zo te laten dalen?
Op zaterdag 6 september 2003 16:04 schreef pberends het volgende:[..]
BTW naar 20.5%, dan kan de inkomensbelasting van 42% naar 38%
quote:Ligt eraan wat je met die extra belasting doet. Kan je ook compenseren in de inkomensbelasting. Dat is economisch efficienter
Op zaterdag 6 september 2003 16:03 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Dus je vind de hoge inflatie die er dan bijkomt niet erg?
De lonen zullen nog meer stijgen dan, en dat heeft ook weer leuke gevolgen.
quote:Dat zeg ik net
Op zaterdag 6 september 2003 16:06 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Waar wil je het geld vandaan halen om de belasting zo te laten dalen?
quote:Dat is eenmalig. Inflatie zal ook iets worden tegengehouden door de 1% verlaging op 'levensbehoeften'
Op zaterdag 6 september 2003 16:03 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Dus je vind de hoge inflatie die er dan bijkomt niet erg?
De lonen zullen nog meer stijgen dan, en dat heeft ook weer leuke gevolgen.
quote:Inflatie wordt altijd als slecht gezien
Op zaterdag 6 september 2003 16:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is eenmalig. Inflatie zal ook iets worden tegengehouden door de 1% verlaging op 'levensbehoeften'
quote:Waarom is dat efficienter?
Op zaterdag 6 september 2003 16:06 schreef pberends het volgende:[..]
Ligt eraan wat je met die extra belasting doet. Kan je ook compenseren in de inkomensbelasting. Dat is economisch efficienter
quote:Ja, maar dat gebeurt niet, want iedereen verhoogt gewoon z'n prijzen, dus de consument heeft niets te willen. Kijk maar naar de invoering van de euro.
En inflatie tot 3% is niet erg. De inflatie daalt trouwens relatief als de BTW hoger wordt (verkopers weten namelijk dat de BTW dan een grotere rol speelt op de prijs, dus ze passen wel op met verhogingen).
quote:Ja, maar die 1% houd bijna niets tegen. Het meeste geld gaat toch om in de luxegoederen.
Op zaterdag 6 september 2003 16:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is eenmalig. Inflatie zal ook iets worden tegengehouden door de 1% verlaging op 'levensbehoeften'
quote:Buitenlandse bedrijven kijken 10 keer meer naar de belasting die zij moeten afdragen aan de Nederlandse staat en echt niet naar de BTW-tarieven. Bv. UK-premier Magaret Thatcher had de BTW verdubbeld en daarvoor de andere belastingen verlaagd om zou uit een recessie te komen.
Op zaterdag 6 september 2003 16:10 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Waarom is dat efficienter?
[..]Ja, maar dat gebeurt niet, want iedereen verhoogt gewoon z'n prijzen, dus de consument heeft niets te willen. Kijk maar naar de invoering van de euro.
[..]Ja, maar die 1% houd bijna niets tegen. Het meeste geld gaat toch om in de luxegoederen.
quote:Klopt. Maar eenmalige inflatie is niet zo erg hoor.
Op zaterdag 6 september 2003 16:10 schreef Twilight_ het volgende:Ja, maar die 1% houd bijna niets tegen. Het meeste geld gaat toch om in de luxegoederen.
quote:Inderdaad, lange termijn is 10 keer belangrijker.
Op zaterdag 6 september 2003 16:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Klopt. Maar eenmalige inflatie is niet zo erg hoor.
quote:Sorry.
Op zaterdag 6 september 2003 18:22 schreef Kozzmic het volgende:
Zeg Sidekick, wil je in geval van Akkersloot geen overbodige olie op het vuur gooien? Als er iemand gebanned moet worden dan schakel ik of Wile de FA's wel in.
Het is niet voor niets het "roddeltopic". ![]()
Van mij hoeft ie ook niet geband te worden hoor.
Maar ik zal ermee ophouden.
quote:
Nederland schaamt zich voor Balkenende
Gepost door Tamara (Chanty) - zaterdag 6 september 2003 @ 18:19 - Bron: Dagblad van het Noorden
luc75 had ons via de newssubmit het volgende te melden:Half Nederland heeft zich geschaamd voor Balkenendes optreden tijdens het werkontbijt bij president Bush afgelopen woensdag.
Dit kwam naar voren uit het onderzoek van Maurice de Hond voor het televisieprogramma 'Stem van Nederland'. De vraag was, welk gevoel de kijkers kregen bij het zien van de beelden van het bezoek aan Bush. 49 procent antwoordde hierop zich te hebben geschaamd. En dat 'het de premier volledig aan uitstraling ontbreekt'. 17 procent gaf aan trots te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |