quote:Hij vindt mij lief
Op woensdag 3 september 2003 20:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Hij staat in mijn mentale 'ignore' lijstje..
tenminste dat maak ik er maar van
quote:Had ik idd eerst op gekeken, maar deze zijn natuurlijk van voor deze ontmoeting
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Hier is de laatste... http://www.politiekebarometer.nl/
quote:
Hiermee, willen wij, ondergetekenden, je in ieder geval laten weten dat je ons kuiken met rust moet laten.1 Weg met Florent Luyckx
2 Leve het kuiken
3 FMVolgens onze gegevens heb je al een keer getekend (op basis van session ID). Er hebben in totaal 10138 mensen getekend.
quote:Optieven met dat kuktuiken. Uhhh... kutkuiken!
Op donderdag 4 september 2003 00:03 schreef pberends het volgende:[..]
Dit is POL, geen FTR.
quote:Nee, dat is idd frappant, ze gaan uit van een suggestie, dat klopt dus écht niet
Op woensdag 3 september 2003 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
Over peilingen gesproken. Er wordt vaak gezegd dat Fortuyn op de dag van zijn dood in een peiling op 38 zetels stond en vrijwel zeker de nieuwe MP zou worden... Ik vond vandaag toevallig het nieuwsbericht daarover...
[..]Het gaat dus om een onderzoeksbureau dat het verschil tussen een eigen peiling en de uitslag bij gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam doortrekt naar onderzoeksresultaten van andere bureaus en een landelijke verkiezingsuitslag. Volgt u het nog?
Dit is toch geen peiling meer?
quote:Ik denk nipt de grootste ja.
Op woensdag 3 september 2003 23:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik durf de stelling wel aan: als Fortuyn in zijn been was geschoten en dat verder overleefd had, dan zou de lpf meer dan 26 zetels behaald hebben.
quote:Verschillende onderzoeksmethoden. Hoe ga je bijvoorbeeld om met mensen die zeggen "weetnie"?
Op donderdag 4 september 2003 00:04 schreef pberends het volgende:[..]
Nee, dat is idd frappant, ze gaan uit van een suggestie, dat klopt dus écht niet
Trouwens bij politieke barometer staat D66 nog steeds op 6 zetels, en in die andere peiling op 11 zetels, een bijna verdubbeling. Zulke verschillen mogen toch niet kunnen
Opvallend is dat hoe dichter de verkiezingen nabij komen, hoe dichter de peilingen van de verschillende bureaus bij elkaar komen te liggen. Waarschijnlijk o.a. doordat er minder "weetnies" zijn, en omdat er meer gelijktijdig gepeild wordt.
quote:Ik ga ook een peilingburo beginnen. Gewoon het gemiddelde van alle peilingen
Op donderdag 4 september 2003 00:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Verschillende onderzoeksmethoden. Hoe ga je bijvoorbeeld om met mensen die zeggen "weetnie"?
Opvallend is dat hoe dichter de verkiezingen nabij komen, hoe dichter de peilingen van de verschillende bureaus bij elkaar komen te liggen. Waarschijnlijk o.a. doordat er minder "weetnies" zijn, en omdat er meer gelijktijdig gepeild wordt.
quote:Een aanslag overleven doet het denk ik wel beter dan een aanslag niet overleven. De vraag is hoe hij gescoord zou hebben als er helemaal geen aanslag geweest was. We zullen het nooit te weten komen, maar in ieder geval is het onzin dat hij op de dag van zijn dood als grootste werd gepeild. Dat was ordinair natte vingerwerk.
Op woensdag 3 september 2003 23:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik durf de stelling wel aan: als Fortuyn in zijn been was geschoten en dat verder overleefd had, dan zou de lpf meer dan 26 zetels behaald hebben.
quote:Misschien was deze stomme mongolen-peiling wel de aanleiding dat VvdG Fortuyn vermoordde. Celstraf voor de makers van dit artikel
Op donderdag 4 september 2003 00:09 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een aanslag overleven doet het denk ik wel beter dan een aanslag niet overleven. De vraag is hoe hij gescoord zou hebben als er helemaal geen aanslag geweest was. We zullen het nooit te weten komen, maar in ieder geval is het onzin dat hij op de dag van zijn dood als grootste werd gepeild. Dat was ordinair natte vingerwerk.
quote:Ik heb op Fok! mijn eigen onderzoekje gehouden.
Op donderdag 4 september 2003 00:08 schreef pberends het volgende:[..]
Ik ga ook een peilingburo beginnen. Gewoon het gemiddelde van alle peilingen
![]()
![]()
quote:Mee eens, ik durf zelfs de stelling aan dat als er helemaal geen aanslag was geweest dat de lpf dan minder dan 26 zetels behaald zou hebben. De conclusie hieruit zou crue kunnen zijn: de lpf mag nog blij zijn dat fortuyn een aanslag overkwam, minder blij dat hij de aanslag niet overleefde.
Op donderdag 4 september 2003 00:09 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een aanslag overleven doet het denk ik wel beter dan een aanslag niet overleven. De vraag is hoe hij gescoord zou hebben als er helemaal geen aanslag geweest was. We zullen het nooit te weten komen, maar in ieder geval is het onzin dat hij op de dag van zijn dood als grootste werd gepeild. Dat was ordinair natte vingerwerk.
quote:Deze meneer zou eigenlijk de surrogaat V. van der G. moeten tegenkomen...
Op donderdag 4 september 2003 00:12 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]We kunnen het misschien proberen...
quote:Ik denk ook dat zonder aanslag de LPF in de laatste weken flink was ingestort (er was al een dalende trend). Maar ze zouden met PF aan het roer het wel iets langer hebben volgehouden. Hoewel we dan dit jaar een zomer vol politieke ruzies hadden gehad
Op donderdag 4 september 2003 00:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mee eens, ik durf zelfs de stelling aan dat als er helemaal geen aanslag was geweest dat de lpf dan minder dan 26 zetels behaald zou hebben. De conclusie hieruit zou crue kunnen zijn: de lpf mag nog blij zijn dat fortuyn een aanslag overkwam, minder blij dat hij de aanslag niet overleefde.
![]()
quote:De LPF zou met Fortuyn niet uit elkaar gevallen zijn. Er zou immers geen enkele twijfel zijn over hoe Pim het bedoeld had. Ik denk dat Balkenende I met Fortuyn echter niet tot stand gekomen zou zijn, omdat hij zijn poot stijf zou blijven houden. Na de mislukte formatie waren zijn aanhangers dan lekker blijven roepen: "zie je nou wel, die oude politiek trekt zich niets van de kiezer aan."
Op donderdag 4 september 2003 00:17 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik denk ook dat zonder aanslag de LPF in de laatste weken flink was ingestort (er was al een dalende trend). Maar ze zouden met PF aan het roer het wel iets langer hebben volgehouden. Hoewel we dan dit jaar een zomer vol politieke ruzies hadden gehad
.
Stel je voor, we zouden een kabinet Balkenende-Melkert gehad hebben, met een amok schoppende LPF-fractie van 26 zetels in de oppositie.
Acteur Arnold Schwarzenegger heeft het woensdag met politieke tegenstanders aan de stok gekregen. Kort voordat hij studenten zou toespreken, raakte een ei de welhaast onkwetsbare 'Terminator' op zijn jas. De filmster leek niet van stuk gebracht. Hij trok het besmeurde kledingstuk uit, gaf het aan een campagnemedewerker en ging gewoon door waar hij mee bezig was.
Schwarzenegger kon zelfs de grap inzien van het incident. "Deze vent is me nu ook bacon verschuldigd", aldus de tot Amerikaan genaturaliseerde Oostenrijker die voor de Republikeinse partij een gooi doet naar het gouverneurschap van Californië.
quote:Dat denk ik ook. Fortuyn wilde op geen manier concessies doen. Maar ik denk wel dat het CDA heeft geprofiteerd van het wegvallen van Fortuyn.
Op donderdag 4 september 2003 10:28 schreef Rechtse_Mensen het volgende:[..]
De LPF zou met Fortuyn niet uit elkaar gevallen zijn. Er zou immers geen enkele twijfel zijn over hoe Pim het bedoeld had. Ik denk dat Balkenende I met Fortuyn echter niet tot stand gekomen zou zijn, omdat hij zijn poot stijf zou blijven houden. Na de mislukte formatie waren zijn aanhangers dan lekker blijven roepen: "zie je nou wel, die oude politiek trekt zich niets van de kiezer aan."
quote:43 + 23 = 66.
Stel je voor, we zouden een kabinet Balkenende-Melkert gehad hebben, met een amok schoppende LPF-fractie van 26 zetels in de oppositie.
Ik denk dan dat D66 er al eerder was bijgetrokken. Of een 'officieuze' cordon sanitair () door CDA, PvdA en VVD.
Het belangrijkste POL-niuews:
De X-Ray-clan is ontdekt en opgepakt.
Heeft iemand het PvdA-plan van Leeuwarden al gehoord? Dat er preventieve fouillering moet plaatsvinden, waarbij alleen Antilianen worden aangehouden?
Waar zijn ze mee bezig in Leeuwarden? Eerst al het idee om Turks als rijkstaal in te voeren en nu dit. Ik zal ff zoeken naar een nieuwsbericht.
quote:*kuch* Californië wil gouverneur via referendum dumpen *kuch*
Op donderdag 4 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:
De gouverneursverkiezingen in Californië worden een eitje voor Arnie...Acteur Arnold Schwarzenegger heeft het woensdag met politieke tegenstanders aan de stok gekregen. Kort voordat hij studenten zou toespreken, raakte een ei de welhaast onkwetsbare 'Terminator' op zijn jas. De filmster leek niet van stuk gebracht. Hij trok het besmeurde kledingstuk uit, gaf het aan een campagnemedewerker en ging gewoon door waar hij mee bezig was.
Schwarzenegger kon zelfs de grap inzien van het incident. "Deze vent is me nu ook bacon verschuldigd", aldus de tot Amerikaan genaturaliseerde Oostenrijker die voor de Republikeinse partij een gooi doet naar het gouverneurschap van Californië.
http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article3981551.ece
quote:
VVD: Van Mourik opvolger Arno BrokLEEUWARDEN - De Leeuwarder VVD-fractie wil haar voorzitter Tom van Mourik als opvolger van wethouder Arno Brok, die burgemeester wordt van Sneek. In dat geval zal het raadslid Aukje de Vries de fractieleiding overnemen. Ramzy el Aridi zal dan als nieuw raadslid zijn opwachting maken. De fractie had gisteren maar heel weinig tijd nodig om unaniem tot deze besluiten te komen.
Van Mourik (46) zegt veel zin in het wethouderschap te hebben. Ook Broks portefeuille (cultuur, economische zaken, recreatie en toerisme, grondzaken, additionele werkgelegenheid) staat hem aan. De wethouderskandidaat zit nu vijf jaar in de raad. Hij werd in 1998 al direct na de formatie van het college fractieleider.
Zijn mederaadsleden kennen hem als een scherp en creatief debater, die de details niet schuwt. Vanuit de andere collegepartijen kwam soms het verwijt dat hij zich bijwijlen een oppositierol aanmat. Van Mourik werkt als volkshuisvestingsambtenaar bij de gemeente Tytsjerksteradiel.
Aukje de Vries (38) is pas anderhalf jaar raadslid. Zij kent de gemeente van binnenuit als beleidsambtenaar economische en bestuurlijke zaken. Kort voor haar entree in de raad kwam De Vries te werken bij de projectontwikkelaar Westerbaan (tegenwoordig: Groustins).
Kandidaat-raadslid El Aridi hoorde van Broks voordracht in Sneek tijdens een vakantie in zijn geboorteland Libanon. El Aridi (35) woont sinds 1988 in Nederland. Hij werkt bij de stichting Zorg op Maat.
Bron: LC
quote:Kom op zeg. Dit soort berichten in een serieuze discussie???
Op donderdag 4 september 2003 11:04 schreef Sidekick het volgende:[..]
*kuch* Californië wil gouverneur via referendum dumpen *kuch*
quote:Er was net een discussie over het aantal stemmen dat Fortuyn kon halen, als hij de aanslag had overleeft. Nu Arnie de aanslag heeft overleeft, zal dit grote gevolgen hebben en zal Arnie dik winnen.
Op donderdag 4 september 2003 11:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Kom op zeg. Dit soort berichten in een serieuze discussie???
Dezelfde logica als Intomart dus.
quote:Om ook maar eens boeiend regionaal nieuws te plaatsen
Op donderdag 4 september 2003 11:06 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb iig wel een nieuwsbericht kunnen vinden over de opvolger van de nieuwe burgermeester van Sneek:
[..]
quote:bron ZC
Geen sollicitatieplicht moeders jonge kinderen
van een onzer verslaggeefsters3 SEPTEMBER 2003 - STAPHORST - Vooruitlopend op de nieuwe wet Werk en Bijstand maakt de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Staphorst zich sterk voor de positie van uitkeringsgerechtigde moeders met jonge kinderen.
Zij mogen door de (lokale) overheid niet verplicht gesteld worden om te solliciteren, zo stelt de fractie.
Het is een slechte zaak deze moeders de arbeidsmarkt op te jagen, zoals de nieuwe wet voorschrijft, aldus de reactie van Sytse de Jong tijdens de commissievergadering deze week.
De Staatkundig Gereformeerde Partij in Staphorst neemt op voorhand een resoluut standpunt in over de kwestie, die formeel pas vanaf 1 januari 2004 aan de orde komt.
Volgens de nieuwe wet Werk en Bijstand (opvolger van de Algemene Bijstandswet) krijgen gemeenten vanaf dat moment meer eigen verantwoordelijkheid om inwoners aan een baan te helpen.
Moeders met kinderen vanaf vijf jaar moeten dan ook serieus op zoek naar betaald werk.
De SGP die tegen het regeringsbeleid ingaat .
quote:De vrouw is geschapen voor het opvoeden van kinderen. Het is dus heilig dat ze geen solicitatieplicht krijgen. Het liefst zien ze dat vrouwen helemaal niet werken.
Op donderdag 4 september 2003 11:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Om ook maar eens boeiend regionaal nieuws te plaatsen
[..]bron ZC
De SGP die tegen het regeringsbeleid ingaat
.
En Kozzmic, sinds wanneer is je vriendin ook een mod?
Of werkt het mod-schap op IP-adres?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |