abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12925961
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Belachelijk toch? Aan de regels heb je je te houden.

Frankrijk heeft een begrotingstekort van 4%
  woensdag 3 september 2003 @ 22:02:43 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12925973
Oh sorry, dit past beter in een ander topic (als het daar al niet is geplaatst).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 3 september 2003 @ 22:03:58 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12926021
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Frankrijk heeft een begrotingstekort van 4%

Ik zal het daar ff plaatsen.
pi_12926034
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Belachelijk toch? Aan de regels heb je je te houden.

Zo 3 procent is superveel. Over hoeveel miljard en hoeveel % hebben we het dan van het BBP?? En hoeveel wordt het tekort dan?
  woensdag 3 september 2003 @ 22:07:13 #180
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12926133
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo 3 procent is superveel. Over hoeveel miljard en hoeveel % hebben we het dan van het BBP??

3%
Op zondag 22 december 2002 21:35 schreef gelly het volgende:Waarom zou ik ? Genoeg sukkels die mijn uitkering betalen 8-)
  woensdag 3 september 2003 @ 22:08:26 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12926169
Wat wel hier thuishoort (denk ik):
quote:
Brinkhorst: extra investeren in opwekken stroom

DEN HAAG - Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil door nieuwe maatregelen voorkomen dat na 2007 een tekort ontstaat aan middelen om in ons land stroom op te wekken.

Op korte termijn is voldoende productiecapaciteit beschikbaar, schrijft de D66-bewindsman aan de Tweede Kamer, maar als er de komende jaren geen nieuwe investeringen worden gedaan, kan een tekort ontstaan.

Stimulans

Voor bedrijven die stroom produceren is het nu niet aantrekkelijk om te investeren in productiemiddelen, die de pieken in het verbruik kunnen opvangen. De minister wil daarom investeringen in piekvermogen stimuleren.

Hij wil dat niet bevorderen door subsidies of belastingaftrek, maar door het creëren van een nieuwe markt van ,,betrouwbaarheidscontracten'' op de stroombeurs APX. Productiebedrijven worden dan niet alleen beloond voor levering bij de top in het verbruik, maar ook voor het beschikbaar stellen van productiecapaciteit in tijden van schaarste. Dat kan leiden tot hogere tarieven, ook voor de consument, erkent Brinkhorst.

Hij wil tevens bekijken hoe bij schaarste afnemers financieel kunnen worden geprikkeld hun stroomverbruik te beperken of beter te spreiden in de tijd.

Internationaal gezien is de betrouwbaarheid van de gas- en elektriciteitsnetten in ons land hoog. Brinkhorst wil dat zo houden door de beheerders van de netwerken financieel te belonen als de betrouwbaarheid goed is, maar als er veel storingen zijn, wordt dat bestraft met een korting op de tarieven voor het gebruik van de netten.

De PvdA noemt de maatregelen die minister Brinkhorst van Economische Zaken voorstelt om de voorziening van elektriciteit veilig te stellen ,,een stap in de goede richting''. PvdA-Kamerlid Crone tekent hier bij aan, dat nog veel onduidelijk blijft, omdat de D66-bewindsman pas in juni volgend jaar uitgewerkte plannen presenteert.

ANP

Bron: LC

Een beloning voor betrouwbaarheid is een goed idee.
pi_12926359
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:07 schreef Kastaan het volgende:

[..]

3%

ik heb het over hoeveel % die belastingverlaging van het fokking BBP is, niet hoeveel % van de inkomensbelasting

quote:
De inkomstenbelasting in Frankrijk gaat volgend jaar met 3 procent omlaag
Dan kan je namelijk simpel uitrekenen op hoeveel +4.xx % het begrotingstekort komt.
pi_12926373
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:08 schreef Sidekick het volgende:
Wat wel hier thuishoort (denk ik):
[..]

Een beloning voor betrouwbaarheid is een goed idee.

Een windmolens in ieder z'n tuin is z'n volgend idee
  woensdag 3 september 2003 @ 22:15:34 #184
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12926382
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:14 schreef pberends het volgende:

[..]

ik heb het over hoeveel % die belastingverlaging van het fokking BBP is, niet hoeveel % van de inkomensbelasting

Ik dacht dat je het over het begrotingstekort had.

.

Op zondag 22 december 2002 21:35 schreef gelly het volgende:Waarom zou ik ? Genoeg sukkels die mijn uitkering betalen 8-)
pi_12926400
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:15 schreef Kastaan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over het begrotingstekort had.

.

Dat zou dan alsnog fout zijn, dat is namelijk 4% ipv 3% en met deze belastingverlaging waarschijnlijk nog meer, maar goed
  woensdag 3 september 2003 @ 22:17:18 #186
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12926432
Nu moet de E.U. ingrijpen (al eerder, met Duitsland), of mogen de Grote Landen wel de regels naast zihc neerleggen?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 3 september 2003 @ 22:18:07 #187
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12926458
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zou dan alsnog fout zijn, dat is namelijk 4% ipv 3% en met deze belastingverlaging waarschijnlijk nog meer, maar goed

Neuh, want de EU staat maximaal een begrotingstekort van 3% toe. Daar kon je het natuurlijk ook over hebben .

[Dit bericht is gewijzigd door Kastaan op 03-09-2003 22:18]

pi_12926465
quote:
Vanavond in NOVA

Nederlandse afvalexporteurs in opspraak
Er zijn sterke aanwijzingen dat de Nederlandse afvalexporteurs op grote schaal frauderen met de ladingen die ze naar Duitsland brengen.

Balkenende ontbijt bij Bush
Premier Balkenende ontbeet vandaag met president Bush. Juist op het moment dat Amerika z'n Irak-politiek lijkt te gaan veranderen. NOVA sprak hierover met premier Balkenende.

Winkeliers in Bagdad
Er zijn een paar lichtpuntjes in Irak: dingen die onder Saddam uit den boze waren mogen nu wel, zoals het drinken van alcoholische dranken en het gebruiken van een satelliettelefoon. Handelaren in Bagdad maken gretig gebruik van de nieuwe mogelijkheden.

(Onderwerpen onder voorbehoud)

Kroonprins Balkenende te gast

edit : binnen nu en 5 min begint het dus

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 03-09-2003 22:19]

pi_12926482
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:18 schreef Kastaan het volgende:

[..]

Neuh, want de EU staat maximaal een begrotingstekort van 3% toe. Daar kon je het natuurlijk ook over hebben .

Ja, dat m'n loon 3% gestegen is kon ik het ook over hebben
  woensdag 3 september 2003 @ 22:20:15 #190
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12926520
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, dat m'n loon 3% gestegen is kon ik het ook over hebben

Nee dat stond niet in het nieuwsbericht

.

pi_12926543
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:17 schreef tvlxd het volgende:
Nu moet de E.U. ingrijpen (al eerder, met Duitsland), of mogen de Grote Landen wel de regels naast zihc neerleggen?
Ligt eraan, het wordt wel een uberprobleem dit jaar. Er komt vast een compromie dat het begrotingstekort 3% gemiddeld over 5 jaar mag bedragen ofzo. Een aantal landen zijn uber pro- die richtlijn en sommige uber-anti dus dat wordt weer lekker dit najaar.
pi_12927906
quote:
Balkenende: Bush en ik hebben veel gemeen

Balkenende en Bush hebben veel gemeen. Aldus Balkenende. Hoewel de Nederlandse premier de Amerikaanse president vooral kent van telefoongesprekken en een enkele bijeenkomst van de Navo, is het duidelijk dat de verstandhouding tussen de twee leiders goed is. ,,Maar we hebben wel iedere onze eigen inbreng'', benadrukte de minister-president.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1062479995079.html

Dat was dus nog voor het gezamenlijke beschuitje van vandaag.
Ken-je-nagaan... onze Jan Peter en George W., 2 handen op één buik, waarbij JP ook nog inbreng heeft ook...
quote:
Gisteren bezochten [Balkenende en De Hoop Scheffer] een kranslegging op de nationale begraafplaats Arlington, waar zij ook het graf van president Kennedy bezochten.

Ook met dezen Balkenende voelt ook veel verwantschap met deze president. ,,De moord op Kennedy heeft mij als kind diep geraakt. De Kennedy's waren met drie broers, wij waren thuis met drie kinderen. Ook de moord in 1968 op Robert Kennedy heeft me als kind van 12 erg aangegrepen.'' Het bezoek aan Arlington met de duizenden witte kruisen maakte Balkenende naar eigen zeggen 'heel emotioneel'. ,,Als je al die graven ziet, doet dat pijn. Dan denk je aan Irak en aan de mensen die ook daar sneuvelen.''

Hij weet ze in ieder geval te bespelen met gladde praatjes, die JP!

Nog een fotootje...

woensdag 3 september 2003 @ 23:13:08 #193
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12927964
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:10 schreef Kozzmic het volgende:

,,Als je al die graven ziet, doet dat pijn. Dan denk je aan Irak en aan de mensen die ook daar sneuvelen.''

gladde praatjes, die JP!

Zeker, .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12928434
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat was dus nog voor het gezamenlijke beschuitje van vandaag.
Ken-je-nagaan... onze Jan Peter en George W., 2 handen op één buik, waarbij JP ook nog inbreng heeft ook...
[..]

Hij weet ze in ieder geval te bespelen met gladde praatjes, die JP!

Nog een fotootje...

[afbeelding]

Ik ben benieuwd naar de eerst volgende peiling
pi_12928473
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de eerst volgende peiling

Hier is de laatste... http://www.politiekebarometer.nl/
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 23:37:17 #196
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12928539
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hier is de laatste... http://www.politiekebarometer.nl/

vvd, lpf en sp op winst. Weer die contrasten.
Donner nog gezien vanavond? Hij was weer lekker op dreef in zijn eigen wereldje van 1880
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_12928609
Over peilingen gesproken. Er wordt vaak gezegd dat Fortuyn op de dag van zijn dood in een peiling op 38 zetels stond en vrijwel zeker de nieuwe MP zou worden... Ik vond vandaag toevallig het nieuwsbericht daarover...
quote:
Intomart: Fortuyn wordt minister president

De politieke partij van Pim Fortuyn, LPF, wordt de grootste van Nederland, dat voorspelt directeur Van Dijk van Intomart. Fortuyn komt uit op 38 zetels en wordt minister president.

Intomart voorspelt in de De Volkskrant een nationale electorale revolutie. Van Dijk: ,,Fortuyn wordt premier. Hij heeft het voorspelt en het gaat gebeuren''.

Het bureau komt tot deze opzienbarende stelling op basis van de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. Intomart voorspelde daar zelf dat Fortuyn in Rotterdam op 10 zetels uit zou komen. Dat gebeurde volgens de meest optimistische methodes. Van Dijk: ,,We zaten er toen een factor 1,7 naast, Fortuyn knalde dwars door de peiling heen. De wekelijkse peilingen van NIPO en Interview zijn dan ook stelselmatig te laag, denk Intomart. Er worden nu 22 tot 23 zetels voor LPF voorspelt, dat worden er op 15 mei afgerond 38.

Van Dijk heeft nog een zeer opvallend feit geconstateerd. ,,Er zijn veel zwevende kiezers, maar als men éénmaal voor Fortuyn heeft gekozen dan is niemand daar meer vanaf te brengen. Wat er ook met de partij gebeurt.

bron

Het gaat dus om een onderzoeksbureau dat het verschil tussen een eigen peiling en de uitslag bij gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam doortrekt naar onderzoeksresultaten van andere bureaus en een landelijke verkiezingsuitslag. Volgt u het nog?

Dit is toch geen peiling meer?

† In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 23:42:03 #198
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12928670
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
Over peilingen gesproken. Er wordt vaak gezegd dat Fortuyn op de dag van zijn dood in een peiling op 38 zetels stond en vrijwel zeker de nieuwe MP zou worden... Ik vond vandaag toevallig het nieuwsbericht daarover...
[..]

Het gaat dus om een onderzoeksbureau dat het verschil tussen een eigen peiling en de uitslag bij gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam doortrekt naar onderzoeksresultaten van andere bureaus en een landelijke verkiezingsuitslag. Volgt u het nog?

Die is zeker onlangs ontslagen bij het CBS?
  woensdag 3 september 2003 @ 23:48:17 #199
64779 Kastaan
Altijd gelijk.
pi_12928820
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:39 schreef Kozzmic het volgende:

Idd.
Dat heb ik enkele maanden geleden ook al gezegd, toen snelden anderen zich om te zeggen dat Fortuyn wrs de grootste was geworden als hij niet was vermoord.
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 23:55:49 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12928978
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:48 schreef Kastaan het volgende:

[..]

Idd.
Dat heb ik enkele maanden geleden ook al gezegd, toen snelden anderen zich om te zeggen dat Fortuyn wrs de grootste was geworden als hij niet was vermoord.

Ik durf de stelling wel aan: als Fortuyn in zijn been was geschoten en dat verder overleefd had, dan zou de lpf meer dan 26 zetels behaald hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')