quote:Je mag dan weinig benul van geschiedenis hebben, rekenen kan je!
Op woensdag 3 september 2003 11:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
5 jaar
Goedemorgen allemaal trouwens Nog net op tijd...
quote:hmmmz, ik raakte eerder mijn vertrouwen in de journalistiek kwijt, eerlijk gezegd. Ik vond de belichting nogal eenzijdig, en daarmee bedoel ik niet de opstelling van de lampen.
Op woensdag 3 september 2003 11:55 schreef Maerycke het volgende:
Welk een geweldige titel...Zeker na het aanschouwen van het eerste deel van die geweldige documentaire van afgelopen vrijdag overigens.. Persoonlijk raak ik mijn vertrouwen in de politiek wel acuut kwijt na het zien van dat soort bagger...
Goedemorgen allemaal trouwens
Nog net op tijd...
Ook nog net een g'môgeh, btw
quote:M'n vertrouwen in de journalistiek was er sowieso al niet. Uiteraard was het eenzijdig belicht, maar het gaf wel heel duidelijk aan dat het er in de politiek niet heel erg anders aan toe gaat dan in het gemiddelde grote bedrijf. Veel geneuzel over onbelangrijke details en de ego's die met elkaar botsen over dingen die niet ter zake doen.
Op woensdag 3 september 2003 11:56 schreef Parabola het volgende:[..]
hmmmz, ik raakte eerder mijn vertrouwen in de journalistiek kwijt, eerlijk gezegd. Ik vond de belichting nogal eenzijdig, en daarmee bedoel ik niet de opstelling van de lampen.
Ook nog net een g'môgeh, btw
Ik miste het elan en de betrokkenheid.. de bezieling zoals je wilt om dingen voor elkaar te krijgen.
quote:Ik had eerlijk gezegd al tijden niet de illusie dat deze bezieling bij meer dan 10% van de kamerleden bestaat. Het grootste deel van de politici maakt gewoon carrière, en daar is op zich niks mis mee. Zo lang ze grosso modo hun werk maar goed doen.
Op woensdag 3 september 2003 11:58 schreef Maerycke het volgende:[..]
M'n vertrouwen in de journalistiek was er sowieso al niet. Uiteraard was het eenzijdig belicht, maar het gaf wel heel duidelijk aan dat het er in de politiek niet heel erg anders aan toe gaat dan in het gemiddelde grote bedrijf. Veel geneuzel over onbelangrijke details en de ego's die met elkaar botsen over dingen die niet ter zake doen.
Ik miste het elan en de betrokkenheid.. de bezieling zoals je wilt om dingen voor elkaar te krijgen.
Geen goedemorgen meer btw
quote:Dat was ook de opmerking van een media-adviseur de volgende ochtend op de radio: Je krijgt een zelfde documentaire als je in een bedrijf op dezelfde manier gaat filmen. Het voegt niks toe of af aan de wijze waarop die mensen politiek bedrijven.
Op woensdag 3 september 2003 11:58 schreef Maerycke het volgende:[..]
M'n vertrouwen in de journalistiek was er sowieso al niet. Uiteraard was het eenzijdig belicht, maar het gaf wel heel duidelijk aan dat het er in de politiek niet heel erg anders aan toe gaat dan in het gemiddelde grote bedrijf. Veel geneuzel over onbelangrijke details en de ego's die met elkaar botsen over dingen die niet ter zake doen.
Gelukkig heb ik het niet gezien en ben ik ook niet van plan te gaan kijken.
quote:Inderdaad! Goedemiddag allemaal
Op woensdag 3 september 2003 12:02 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik had eerlijk gezegd al tijden niet de illusie dat deze bezieling bij meer dan 10% van de kamerleden bestaat. Het grootste deel van de politici maakt gewoon carrière, en daar is op zich niks mis mee. Zo lang ze grosso modo hun werk maar goed doen.
Geen goedemorgen meer btw
Het is gewoon een carriere ... maar dat werd dan ook zo zichtbaar in beeld gebracht. Mensen zitten daar om de dag door te komen voornamelijk, niet om Nederland op weg te helpen naar iets beters. Noem me naief, maar ik had toch een andere instelling verwacht.
Volgens mij kom je daar als nieuw kamerlid met veel idealen ook ontzettend snel van een koude kermis thuis.
quote:Wile
Op woensdag 3 september 2003 12:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat was ook de opmerking van een media-adviseur de volgende ochtend op de radio: Je krijgt een zelfde documentaire als je in een bedrijf op dezelfde manier gaat filmen. Het voegt niks toe of af aan de wijze waarop die mensen politiek bedrijven.
Gelukkig heb ik het niet gezien en ben ik ook niet van plan te gaan kijken.
Het is dan ook gewoon een bedrijf. Dezelfde kneuterigheid en "grote wandelgangen" geroddel is duidelijk te herkennen.
Waarom ga je trouwens niet kijken, Wile?
quote:Goedenmiddag samen!
Op woensdag 3 september 2003 12:05 schreef Maerycke het volgende:[..]
Inderdaad! Goedemiddag allemaal
Het is gewoon een carriere ... maar dat werd dan ook zo zichtbaar in beeld gebracht. Mensen zitten daar om de dag door te komen voornamelijk, niet om Nederland op weg te helpen naar iets beters. Noem me naief, maar ik had toch een andere instelling verwacht.
Volgens mij kom je daar als nieuw kamerlid met veel idealen ook ontzettend snel van een koude kermis thuis.
Wat mij toch vooral opvalt is dat ze zelfs niet hun best doen met de camera erbij...
quote:Omdat het goedkope sensatiezucht is. Lekker 'kijk eens hoe onze vertegenwoordigers bezig zijn' programma. En wat weet je er nou meer door? Verandert er iets? Die mensen zijn daar gewoon aan het werk en daar horen andere dingen bij. Ik zit ook op Fok! als ik werk. Mag vast ook niet, maar zolang ik mijn werk doe en alles op tijd en netjes af is, zal het mijn baas een worst zijn, wat ik verder doe de hele dag.
Op woensdag 3 september 2003 12:07 schreef Maerycke het volgende:[..]
Wile
Het is dan ook gewoon een bedrijf. Dezelfde kneuterigheid en "grote wandelgangen" geroddel is duidelijk te herkennen.
Waarom ga je trouwens niet kijken, Wile?
Zo zie ik de Kamer ook. Zolang ze doen waar ze voor betaald worden (namelijk Kamerwerk) zal het me worst zijn, wat er de rest van de tijd gebeurt.
quote:Helemaal mee eens! Het is inderdaad gewoon domme sensatiezucht
Op woensdag 3 september 2003 12:12 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Omdat het goedkope sensatiezucht is. Lekker 'kijk eens hoe onze vertegenwoordigers bezig zijn' programma. En wat weet je er nou meer door? Verandert er iets? Die mensen zijn daar gewoon aan het werk en daar horen andere dingen bij. Ik zit ook op Fok! als ik werk. Mag vast ook niet, maar zolang ik mijn werk doe en alles op tijd en netjes af is, zal het mijn baas een worst zijn, wat ik verder doe de hele dag.
Zo zie ik de Kamer ook. Zolang ze doen waar ze voor betaald worden (namelijk Kamerwerk) zal het me worst zijn, wat er de rest van de tijd gebeurt.
quote:Precies.. dat baart me nog het meeste zorgen. Als ze zo doen "on camera".. hoe erg is het dan wel niet als de camera's er niet op gericht zijn?
Op woensdag 3 september 2003 12:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Goedenmiddag samen!
Wat mij toch vooral opvalt is dat ze zelfs niet hun best doen met de camera erbij...
![]()
quote:Uiteraard is het sensatiezucht. Maar ik vond het vooral teleurstellend op de één of andere manier dat het eigenlijk zo'n gewone baan is, waarbij idealen niet aan de orde komen of kunnen komen zelfs.
Omdat het goedkope sensatiezucht is. Lekker 'kijk eens hoe onze vertegenwoordigers bezig zijn' programma. En wat weet je er nou meer door? Verandert er iets? Die mensen zijn daar gewoon aan het werk en daar horen andere dingen bij. Ik zit ook op Fok! als ik werk. Mag vast ook niet, maar zolang ik mijn werk doe en alles op tijd en netjes af is, zal het mijn baas een worst zijn, wat ik verder doe de hele dag.
quote:Ik vind het meer een "kijkje in de keuken van...". Het volk mag best eens wat meer weten over het reilen en zeilen, niks mis mee en als ze zo goed hun best doen valt er inderdaad niks te zien, maar dat viel tegen... Dat iedere 2e kamerlid 25000 euro krijgt om een kamertje in te richten. Wat een verkwisting! Daar hoor ik geen Zalm over. En om te zien wat er met je brief gebeurt was toch ook wel shocking!
Omdat het goedkope sensatiezucht is. Lekker 'kijk eens hoe onze vertegenwoordigers bezig zijn' programma.
quote:Overdrijf je het niet? Je hebt 1 aflevering gezien. Die ging over de dagen na de verkiezingen, het 'wennen' van nieuwe kamerleden. Op dat moment is de inhoud hoe dan ook ver weg: jij was in de eerste week op je huidige werkplek ook niet de bevlogen expert die je nu bent, of wel?
Op woensdag 3 september 2003 12:17 schreef Maerycke het volgende:[..]
Precies.. dat baart me nog het meeste zorgen. Als ze zo doen "on camera".. hoe erg is het dan wel niet als de camera's er niet op gericht zijn?
[..]Uiteraard is het sensatiezucht. Maar ik vond het vooral teleurstellend op de één of andere manier dat het eigenlijk zo'n gewone baan is, waarbij idealen niet aan de orde komen of kunnen komen zelfs.
quote:Nee dat denk ik niet en voornamelijk omdat diezelfde houding te bespeuren was bij lieden die daar al jaren zitten. Maar we wachten deel twee en drie natuurlijk gewoon af...
Op woensdag 3 september 2003 12:19 schreef Parabola het volgende:[..]
Overdrijf je het niet? Je hebt 1 aflevering gezien. Die ging over de dagen na de verkiezingen, het 'wennen' van nieuwe kamerleden. Op dat moment is de inhoud hoe dan ook ver weg: jij was in de eerste week op je huidige werkplek ook niet de bevlogen expert die je nu bent, of wel?
quote:Juist, en laat het sensatiezucht zijn, ik vind het smullen!
Op woensdag 3 september 2003 12:22 schreef Maerycke het volgende:[..]
Nee dat denk ik niet en voornamelijk omdat diezelfde houding te bespeuren was bij lieden die daar al jaren zitten. Maar we wachten deel twee en drie natuurlijk gewoon af...
quote:Matje wou spulletjes van zolder
Op woensdag 3 september 2003 12:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat iedere 2e kamerlid 25000 euro krijgt om een kamertje in te richten. Wat een verkwisting!
quote:Natuurlijk niet. 25 dzd Euro maal 150 kamerleden is nog altijd peanuts. Gelukkig heeft Gerrit oog voor de hoofdlijnen (nu nog wat meer inzicht in wat écht belangrijk is
Daar hoor ik geen Zalm over.
quote:Dat was idd niet fraai. Ik hoop dat dit een uitzondering betrof
En om te zien wat er met je brief gebeurt was toch ook wel shocking!![]()
quote:Hallo Rechtse_Mensen en rechtse mensen en linkse mensen en richtingloze mensen!
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Hallo Rechste en linkse Mensen![]()
en hoe Balkenende er altijd bijstaat, altijd met armen straigt omlaag
quote:Benieuwd wat Bush te melden had over het agendapunt "normen en waarden"!
Op woensdag 3 september 2003 15:38 schreef pberends het volgende:
Bush die praat met Balkenende, geweldigwat een mafkezen
![]()
![]()
en hoe Balkenende er altijd bijstaat, altijd met armen straigt omlaag
![]()
![]()
quote:We will not... Day of justice... is has begun.... etc.
Op woensdag 3 september 2003 15:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Benieuwd wat Bush te melden had over het agendapunt "normen en waarden"!
![]()
![]()
wat klinkt Engels toch 10 keer machtiger hehe
quote:43 miljoen euro extra, dat is zo'n 72000 euro per werknemer van kliq. Netjes.
110 Teletekst wo 03 sep
Geen overheidsgeld meer voor Kliq***************************************
DEN HAAG Minister Zalm van Financiën
stelt in de toekomst geen geld meer
beschikbaar om het reïntegratiebedrijf
Kliq te redden.De 43 miljoen euro die
hij in juli aanbood om te saneren,is
wat hem betreft de laatste injectie.
Kliq,dat nu nog van de overheid is,komt
voort uit de arbeidsbureaus.Het bedrijf
helpt werklozen en arbeidsongeschikten
aan werk.Het Rijk zou alles bijeen al
e.173 miljoen in Kliq hebben gestoken,
maar dat lijkt nog niet genoeg te zijn.
De Tweede Kamer voelde daarom Zalm aan
de tand over de 43 miljoen.Die wees
erop dat Kliq stevig reorganiseert.Op
dit moment werken er nog 600 mensen.
quote:Judgementday??? die man kijkt veel naar terminator-movies
Op woensdag 3 september 2003 15:43 schreef pberends het volgende:[..]
We will not... Day of justice... is has begun.... etc.
![]()
![]()
wat klinkt Engels toch 10 keer machtiger hehe
Balkie will be back!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |