quote:Waarom heb je mij van je icoon gesoept?
Op woensdag 27 augustus 2003 16:59 schreef Gil-galad het volgende:
Hier verder.
Lang time no 'see'
En is Oudkerk wethouder van Onderwijs?
quote:Hoe weet jij dat het vol was eigenljk, ik blijf mij verbazen!?
Op woensdag 27 augustus 2003 16:59 schreef Gil-galad het volgende:
Hier verder.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:01 schreef Sidekick het volgende:
Hoi MaeryckeLang time no 'see'
En is Oudkerk wethouder van Onderwijs?
quote:
[b]EU geeft Portugal steun na bosbranden
BRUSSEL - De Europese Commissie wil Portugal 31,7 miljoen euro toekennen uit het rampenfonds van de EU. Deze zomer hebben branden in Portugal 356.000 hectare vernietigd, waarvan 300.000 bos. De steun is bedoeld voor het lenigen van de nood op korte termijn.
EU-commissaris Barnier (regionaal beleid) zei woensdag in een toelichting dat er voor de wederopbouw ook nog allerlei andere Brusselse potjes bestaan waaruit Portugal kan putten. De totale schade wordt geraamd op ongeveer een miljard euro. Naar verwachting zal ook Frankrijk wegens bosbranden binnenkort een beroep doen op het rampenfonds.Barnier wil verder dat de nationale rampendiensten nauwer gaan samenwerken zodat een soort civiele bescherming onder Europese vlag ontstaat. Die kan helpen bij grote natuurrampen zoals overstromingen, aardbevingen en bosbranden.
ANP
quote:Je blijft bezig met klonen verhullen he?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:01 schreef Sidekick het volgende:
Hoi Maerycke[...]
quote:Das Martin hoor.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:01 schreef Parabola het volgende:[..]
Waarom heb je mij van je icoon gesoept?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:03 schreef POLL het volgende:[..]
Je blijft bezig met klonen verhullen he?
quote:Wat doet meneer Oudkerk precies fout op die post?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:02 schreef pberends het volgende:[..]
ja helaas wel
behalve verzuimen jouw taalvaardigheid bij te spijkeren
quote:Waar zie je Maerycke dan?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:04 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:vindt het een pipo
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Wat doet meneer Oudkerk precies fout op die post?
maar ken 'm verder niet echt
quote:Blaten o.a.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Wat doet meneer Oudkerk precies fout op die post?
quote:In het vorige topic, pagina 10.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:10 schreef POLL het volgende:[..]
Waar zie je Maerycke dan?
quote:ah
Op woensdag 27 augustus 2003 17:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
In het vorige topic, pagina 10.
quote:[Slowchat] De Fok! Nostra -8-
Op woensdag 27 augustus 2003 17:10 schreef POLL het volgende:[..]
Waar zie je Maerycke dan?
quote:Het topic heeft maar 3 pagina's...
Op woensdag 27 augustus 2003 17:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
In het vorige topic, pagina 10.
quote:Dat doe je zelf.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:20 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het topic heeft maar 3 pagina's...
op mijn computer
quote:http://forum.fok.nl/preferences.php
op mijn computer
quote:Jouw computer is stuk.
op mijn computer
quote:Tsja, wat moet ik met 11 pagina's. Je blijft klikken.....
Op woensdag 27 augustus 2003 17:21 schreef sizzler het volgende:[..]
Dat doe je zelf.
quote:Jij blijft scrollen.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:22 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, wat moet ik met 11 pagina's. Je blijft klikken.....
quote:Dat valt te veel op op je werk zeker?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:22 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, wat moet ik met 11 pagina's. Je blijft klikken.....
quote:
Frankrijk riskeert boete met begrotingstekortBRUSSEL - Frankrijk stevent af op een miljardenboete als het land niet tijdig het gat in de nationale begroting dicht. Dat liet voorzitter Prodi van de Europese Commissie woensdag doorschemeren na overleg met de Franse premier Raffarin in Brussel.
,,De Commissie heeft geen alternatief voor het toepassen van de regels van het verdrag'', aldus Prodi. Dat schrijft voor dat landen die voor het derde opeenvolgende jaar een begrotingstekort hebben van meer dan 3 procent van hun BBP, dwingende maatregelen opgelegd krijgen op straffe van een hoge boete.
De Franse premier zei daarop dat ,,de Franse regering zich erbij neerlegt dat de Commissie haar werk doet''. Overigens kan de Commissie alleen een voorstel doen. Het zijn de lidstaten die een besluit nemen. Frankrijk hoopt op steun van Duitsland, dat soortgelijke begrotingsproblemen heeft.
Voor Frankrijk, dat de 3-procentsgrens dit jaar en vorig jaar al doorbreekt, is 2004 het cruciale jaar. Raffarin wilde niet ingaan op de vraag of Frankrijk volgend jaar zijn begroting op orde heeft. ,,Dat zullen we medio september weten'', aldus de premier. Volgens hem zijn er nog onvoldoende gegevens.
Inmiddels is in Franse media uitgelekt dat het tekort dit jaar nog hoger uitpakt dan de geplande 3,4 procent. Er circuleren percentages tussen de 3,7 en 3,9 procent. Volgend jaar zou het tekort weer op 3,7 procent komen, aldus deze berichten.
Raffarin wilde niet beloven dat hij volgend jaar de EU-begrotingsregels, vastgelegd in het stabiliteitspact, respecteert. Hij vindt herstel van de economie belangrijker.
ANP
quote:
Milieudefensie beklimt Tweede-KamergebouwDEN HAAG - Actievoerders van Milieudefensie hebben woensdagmiddag het Tweede-Kamergebouw beklommen. Ze protesteren tegen het voornemen van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) om een akkoord te sluiten over investeringsregels.
Aan de gevel van de Tweede Kamer hangt een groot spandoek met de tekst 'Laat bedrijven niet regeren'. Enkele actievoerders hangen aan het doek. Milieudefensie vreest dat een investeringsakkoord de macht van het bedrijfsleven alleen maar zal vergroten omdat ondernemingen meer rechten krijgen bij investeringen in ontwikkelingslanden. Nu al pakken veel investeringen slecht uit voor het milieu, zo stelt de organisatie.
Nederland steunt de WTO-inspanningen voor investeringsregels. Komende maand besluiten de 146 lidstaten van de handelsorganisatie op een grote conferentie in Cancún (Mexico) of er een verdrag moet komen. Veel ontwikkelingslanden zijn tegen.
ANP
quote:Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
EZ vraagt beurs om duurzaamheidsindexDEN HAAG - Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken gaat Euronext vragen om een index van duurzame bedrijven bij te houden. Dat moet beleggers stimuleren hun geld te steken in bedrijven die duurzaam ondernemen. Dat heeft hij woensdag gezegd in de Tweede Kamer.
Een duurzaamheidsindex is een lijst bedrijven die net als de AEX samen een index vormen. Het gaat daarbij niet om de grootte of het gewicht dat een onderneming heeft, zoals bij de graadmeter van de beurs in Amsterdam. Het draait bij duurzaamheid om het beleid voor de lange termijn over onder meer het personeel en milieuvervuiling.
Volgens de staatssecretaris is een index van duurzame bedrijven een nuttig instrument voor beleggers. Wel benadrukt ze dat de maatschappelijke jaarverslagen van ondernemingen dat ook zijn. Half oktober zal de Raad van de Jaarverslaggeving daar een nieuwe richtlijn presenteren.
Onafhankelijke aanbieder
Euronext zegt een duurzaamheidsindex wel te hebben overwogen. Het beursbedrijf wil echter ,,een onafhankelijke aanbieder van marktfaciliteiten zijn'' en zegt daarom geen onderscheid te maken tussen verschillende ondernemingen die een notering in Amsterdam hebben.
Desondanks is de beurs altijd bereid te luisteren naar de staatssecretaris. ,,We wachten af welk verzoek we gaan krijgen'', aldus een woordvoerster van Euronext woensdag.
Duurzame indices bestaan in het buitenland al enkele jaren. Onder meer de Dow Jones Sustainability Index (DSJI) geeft sinds 1999 een wereldwijd overzicht van duurzame ondernemingen. Die zijn geselecteerd op diverse criteria zoals sociaal beleid en milieumaatregelen. Verscheidene banken hebben beleggingsfondsen die deze duurzame indices volgen.
ANP
quote:Milieudefensie
Op woensdag 27 augustus 2003 17:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]
[..]Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
quote:Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:42 schreef Sidekick het volgende:Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
quote:Krijgen hun eigenlijk subsidie van de overheid
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
quote:Krijgen hun?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef pberends het volgende:[..]
Krijgen hun eigenlijk subsidie van de overheid
"ze"
quote:Ik zal ff bezig gaan.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
quote:-> www.milieudefensie.nl
Daar is vast het antwoord wel te vinden.
quote:Sjongejonge, heb ik dat??
Op woensdag 27 augustus 2003 17:53 schreef Sidekick het volgende:Titel op verzoek van Kozzmic
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Sjongejonge, heb ik dat??
quote:Gebruik in dat geval dan de
Op woensdag 27 augustus 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Sjongejonge, heb ik dat??
bron Amsterdam: NRC
bron Rotterdam: Rotterdams Dagblad
quote:Interessant voorbeeld van oogkleppolitiek ja. Verschuiven van problemen, nu wordt dadelijk een andere wijk de goot in geholpen. Goed bezig!
Op woensdag 27 augustus 2003 18:29 schreef Kozzmic het volgende:
De gemeente als pooier, is dat een interessant onderwerp?bron Amsterdam: NRC
bron Rotterdam: Rotterdams Dagblad
quote:Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
'Record geheime uitgaven regering VS'
WASHINGTON - Geheime projecten die via het budget van het Amerikaanse ministerie van Defensie worden bekostigd, verslinden momenteel meer geld dan in de afgelopen vijftien jaren.Een studiecentrum in Washington, het Centrum voor Strategie- en Begrotingsbeoordeling (CSBA), heeft dit volgens het dagblad de Washington Post vastgesteld.
De regering-Bush doet vrijwel net zoveel geheime uitgaven als destijds de Republikeinse president Reagan in 1988. Toen 'verdween' 19,7 miljard dollar in geheime projecten, vertaald naar huidige dollars circa 26,7 miljard.
Voor het voor de deur staande fiscale jaar 2004 wil de regering-Bush volgens het centrum 23,2 miljard geheim spenderen.
Het is volgens een waarnemer en onderzoeker in de Amerikaanse hoofdstad, John Pike van GlobalSecurity.org, verontrustend dat Bush' uitgaven in volslagen duister zijn gehuld. Reagan pompte het meeste geheime geld in de jaren tachtig in de ontwikkeling van wapens, vooral moderne gevechtsvliegtuigen en bommenwerpers. Maar hoe de geheime fondsen tegenwoordig worden benut, is volgens Pike duister.
Het geld gaat in projecten van het Pentagon zitten met weinig zeggende codenamen en naar posten als "speciale activiteiten". Vliegtuigen spelen kennelijk nog steeds een grote rol bij deze geheime uitgaven. Volgens het CSBA wil de luchtmacht nu 11 miljard voor de geheime verwerving van nieuwe wapens. Dat is twee keer zoveel als midden jaren negentig.
Maar het blijft gissen naar de bestemming van de geheime fondsen, aldus Steven Kosiak van het CSBA. De snelle groei van het geheime budget is volgens hem ook een onrustbarend teken dat de huidige regering graag geheimzinnig doet. Deze regering doet volgens hem in het algemeen erg graag en veel geheimzinnig.
quote:Bush is een alien.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:54 schreef pberends het volgende:[..]
Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
quote:Je zou het bijna hopen. Alles beter dan moeten toegeven dat hij lid is van hetzelfde ras als ik
Op woensdag 27 augustus 2003 19:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bush is een alien.
quote:Ik geloof onderhand dat jij wel eens contact hebt met ze!
Op woensdag 27 augustus 2003 18:54 schreef pberends het volgende:[..]
Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:02 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Je zou het bijna hopen. Alles beter dan moeten toegeven dat hij lid is van hetzelfde ras als mij
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Het is toch:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:23 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
U bedoelt...?
Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
quote:Het is NOOIT 'als mij'
Op woensdag 27 augustus 2003 20:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is toch:
"beter dan ik"
"gelijk als mij"Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
Eikel
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:31 schreef Sidekick het volgende:
Al die info is wel bekent
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik geloof onderhand dat jij wel eens contact hebt met ze!
quote:Maar natuurlijk
Waarom kan ik nou nooit iemand overtuigen om meer frysismes te gebruiken?
quote:Nee hoor, je roept t over jezelf af
Op woensdag 27 augustus 2003 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Wile zit mij te pesten.
quote:Kwam ik toevallig tegen. Wat vinden jullie ervan?
Thom de Graaf
12-04-2002 - De SP heeft D66 via een persbericht uitgedaagd om de onderwijscijfers (financieel) na te rekenen. Die uitdaging zijn we aangegaan: "Van alle grote partijen die er toe doen geeft D66 het meeste uit aan onderwijs. "
Brief aan SP fractie Tweede Kamer, Harry van BommelDen Haag, 11 april 2002.
Beste Harry,
Ik doe maar minder formeel dan jij. Fors investeren is leuk voor de kiezer, maar er moet altijd wat tegenover staan. Is dat niet het geval, dan verworden plannetjes tot strooien met snoepgoed wat we niet serieus kunnen nemen. Dat is helaas bij jullie het geval.
Volgens het CPB besteden jullie ¤ 3 miljard aan onderwijs, D66 ¤ 2,4 miljard en GroenLinks ¤ 1,6 miljard. We rekenen daarbij ieders plannen voor het afschaffen van lesgeld en bezuinigingen op studiefinanciering mee. In de bijgevoegde toelichting staat een en ander, inclusief alle denkbare nuanceringen, uitgewerkt. Het bedrag van ¤ 3,6 miljard of zelfs ¤ 4,5 miljard in het persbericht van de SP d.d. 9-4-2002 dat jullie pretenderen uit te geven aan onderwijs strookt in het geheel niet met de CPB-doorrekeningen.
Hoe komt de SP aan die ¤ 3 miljard? Door het helemaal weg te halen bij Defensie (bezuiniging ¤ 2,9 miljard). Schaf de Marine maar even af, halveer de Land- en Luchtmacht. Tienduizenden overheidswerknemers op straat, gigantische kapitaalvernietiging van schepen, gebouwen en materiaal. De miljarden die dat gaat kosten poetst de SP maar even weg. Afgezien van het feit dat verder niemand in Nederland dat wil. Het gaat nooit gebeuren.
Kortom: volstrekte nonsens, dus door jullie plannen gaat gewoon een streep. De bezuinigingen die D66 voorstelt voor de financiering van haar plannen zijn zonder uitzondering allemaal haalbaar. Vandaar dat onze plannen voor het onderwijs staan als een huis, en ze door vriend en vijand worden omarmd.
Mogen we er nog even op wijzen dat vrijwel al jullie plannen onrealistisch zijn? Jullie bezuinigingen en lastenverzwaringen zijn zo gevaarlijk dat de economie er van in het slop raakt (Zie CPB). Ook een kleine partij moet geloofwaardigheid nastreven. Wij willen daarom onze uitspraak over het onderwijs nog wel iets nuanceren: Van alle partijen die er toe doen geeft D66 het meeste uit aan onderwijs.
Daarnaast adviseer ik je om je niet al te druk te maken over de peilingen. Hoezo angstaanjagend? Zolang de SP kleiner blijft dan D66, is er bij ons nog geen reden tot zorg. Laat op 15 mei de kiezer spreken!
Met vriendelijke groet,
Mike Ackermans
Mede namens Thom de Graafhttp://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/000468.html
quote:Kan ik het helpen dat ik provinciaal-gehandicapt ben? (maw: Frys)
Op woensdag 27 augustus 2003 20:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee hoor, je roept t over jezelf af
quote:ja.
Op woensdag 27 augustus 2003 21:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kan ik het helpen dat ik provinciaal-gehandicapt ben? (maw: Frys)
quote:Ik zou wel kunnen verhuizen, maar net zoals bij Morakkanen (goed geschreven
Op woensdag 27 augustus 2003 21:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
ja.
quote:Maar dan worden er in ieder geval geen topics meer over je geopend in KLB en GC
Op woensdag 27 augustus 2003 21:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zou wel kunnen verhuizen, maar net zoals bij Morakkanen (goed geschreven
), zal bij mij ook steeds de afkomst worden vermeld.
quote:Tja je kan in plaats van te ontlaan die militairen ook iets nuttigs laten doen tienduizenden mensen kunnen de binnensteden heel netjes houden (zwerfvuil opruimen en ettertjes van scooters trappen).
Op woensdag 27 augustus 2003 20:56 schreef pberends het volgende:[..]
Kwam ik toevallig tegen. Wat vinden jullie ervan?
En D66 kan net als de SP soms heel goed zeuren
quote:Hallo. Het verhaal is anderhalf jaar oud. ietwat gedateerd, dus.
Op woensdag 27 augustus 2003 21:03 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja je kan in plaats van te ontlaan die militairen ook iets nuttigs laten doen tienduizenden mensen kunnen de binnensteden heel netjes houden (zwerfvuil opruimen en ettertjes van scooters trappen).
En D66 kan net als de SP soms heel goed zeuren
quote:In de demonisatie-campagne was dit idd.
Op woensdag 27 augustus 2003 21:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Hallo. Het verhaal is anderhalf jaar oud. ietwat gedateerd, dus.
quote:
quote:Dat dikgedrukte is anders nog steeds relevant hoor
quote:Das al heel wat voor mijn doen
Op woensdag 27 augustus 2003 21:09 schreef du_ke het volgende:[..]
tja die rotzooi die Pberends hier neer kwakt lees ik meestal niet meer dan half
.
quote:Dat is dan ook alleen maar wanneer ik verder kom dan de kop van het stukje
Op woensdag 27 augustus 2003 21:12 schreef pberends het volgende:[..]
Das al heel wat voor mijn doen
quote:Ik lees het helemaal.
Op woensdag 27 augustus 2003 21:12 schreef pberends het volgende:[..]
Das al heel wat voor mijn doen
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik lees het helemaal.
quote:Ik kijk het niet als er geen boeiende onderwerpen zijn
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat is dan ook alleen maar wanneer ik verder kom dan de kop van het stukje
. Wat er in NOVA of 2Vandaag komt kan ik zelf ook wel zien
.
quote:Luistert Wim Sonneveld - Het Dorp.
Op woensdag 27 augustus 2003 21:18 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
http://www.argusonline.nl/yetzine/Deeltijd%202002/Andr%C3%A9%20Vanhaelen/Tekst3.htm
LOL
Wat een vage site.
;'(
*einde pberends-imitatie*
quote:LoL
Op woensdag 27 augustus 2003 21:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
Luistert Wim Sonneveld - Het Dorp.
http://www.argusonline.nl/yetzine/Deeltijd%202002/Andr%C3%A9%20Vanhaelen/Tekst3.htm
LOL
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een vage site.
![]()
;'(
*einde pberends-imitatie*
maar die achtergrond en leesbaarheid van die site:
vooral interessant is het kolom op 2e van de pagina. "Internationale vergelijking door OUDERS & COO"
Bijna alle landen heffen geen les- en boekengeld
superhard
quote:Krijg een leven!
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik lees het helemaal.
quote:Mag ik me hierbij aansluiten? Damn.. wat kan die gozer brallen...
Op donderdag 28 augustus 2003 08:56 schreef Parabola het volgende:[..]
Krijg een leven!
Oh.. en een goedemorgen allemaal natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 28-08-2003 09:00]
quote:Ook goedemorger
Op donderdag 28 augustus 2003 09:23 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Hallo links kipje en andere POL-usuals
En om Wile niet als te boos te maken
quote:
bron nu.nl
Kamer ziet status aparte Sint Maarten niet zittenPHILIPSBURG - De fractievoorzitters van de partijen in de Tweede Kamer zien niets in een status aparte voor Sint Maarten. De autoriteiten op het eiland eisten woensdag in een keiharde anti-Curaçao verklaring hulp van de Nederlandse politiek voor het verkrijgen van meer autonomie.
Ze betichtten de Antilliaanse regering, die zetelt op Curaçao, van "grove nalatigheid wat betreft het in stand houden van een verantwoord niveau van dienstverlening op Sint Maarten".
Geschrokken
De fractievoorzitters zijn geschrokken van de enorme verwijdering tussen Curaçao en Sint Maarten, maar voelen niets voor het creëren van nieuwe landjes. Ze zien meer in het het maken van afspraken per eiland, waarbij kan verschillen wat zelf wordt geregeld en waar Nederland nog bemoeienis mee heeft.
Daarnaast zou er gemeenschappelijk beleid moeten zijn voor alle eilanden over bijvoorbeeld rechtshandhaving en monetaire zaken.
Financieel-economisch moeras
Sint Maarten probeert al jarenlang los te komen van Curaçao en wil per 1 januari 2004 een status aparte, zoals Aruba die al bijna twintig jaar heeft. Curaçao zou het bovenwindse eiland mee trekken in het financieel-economisch moeras, terwijl Sint Maarten volgens politici, bedrijfsleven en vakbonden op eigen benen veel beter af zou zijn.
De belangen van Sint Maarten zouden volledig ondersneeuwen in de door Curaçao gedomineerde regering en Staten (parlement). Sint Maarten (40.000 inwoners) heeft in de 22-koppige Staten 3 zetels; Curaçao 14 (150.000 inwoners).
'Onevenwichtigheid'
Twee dagen nadat haar partij boos uit de regering stapte sprak fractievoorzitter Wescott-Williams van de Democratische Partij (DP) Sint Maarten in haar oproep aan de Nederlandse parlementariërs van "onevenwichtigheid van de machtsverhoudingen." De onderwerpen van de kleine eilanden worden volgens haar gemarginaliseerd. "Op sociaal-economisch gebied is er voortdurend spanning tussen de landelijke en eilandregelgeving."
Wat het meer welvarende Sint Maarten onder meer steekt is dat de helft van de geinde belastingen op het eiland naar Curaçao vloeit en dat belangrijke beslissingen over onderwijs en sociale zekerheid ook door de centrale regering worden genomen. "We willen niet langer de misbruik van macht accepteren", aldus Wescott-Williams.
Ze verwacht dat 'haar' eiland, met toerisme als belangrijkste inkomstenbron, heel goed de eigen broek kan ophouden. De Nederlandse politici hadden weliswaar begrip voor de noodkreet van Sint Maarten, maar vinden een status aparte te ver gaan. De problemen waarmee de Antillen kampen, worden er niet mee opgelost.
Staatkundige oplossing
"Het is een staatkundige oplossing voor iets wat geen staatkundig probleem is", vindt PvdA-leider Bos. Per eiland zouden er volgens hem afspraken moeten worden gemaakt over samenwerking met Nederland. Verhagen (CDA) en Van Aartsen (VVD) willen eveneens meer op maat gesneden samenwerking en meer vrijheden voor de eilanden op terreinen waar dat kan.
Ook de dubbele bestuurslaag, eilandraden met daarnaast een centrale regering, is de fractievoorzitters een doorn in het oog. Schrappen van het landelijk bestuur zou volgens Dittrich een mogelijkheid kunnen zijn. Vos (GroenLinks) en Rouvoet (ChristenUnie) zijn voorstander van meer zetels voor de kleinere eilanden in de Staten. Volgens Rouvoet zou ook de instelling van een Senaat machtsmisbruik kunnen elimineren.
Alle fractievoorzitters zijn van mening dat er snel iets moet gebeuren. "Want het is duidelijk dat er geen algemeen Antilliaans belang bestaat", concluceerde Bos. Rouvoet vermoedde zelfs dat "het nooit meer goed komt tussen Sint Maarten en Curaçao". Vos: "Zo kan het echt niet langer."
Voortouw
Minister De Graaf van Koninkrijksrelaties zou het voortouw moeten nemen bij de herziening van de relaties tussen Nederland en de Antillen. De politici willen dat hij haast maken met de instelling van een door iedereen gesteunde commissie die voorbereidingen moet gaan treffen, zodat er volgend jaar bij de evaluatie van het dan 50-jarige Koninkrijksstatuut echt iets kan veranderen. Vos is van mening dat naast Nederlandse en Arubaanse vertegenwoordigers alle eilanden zitting in de commissie moeten hebben.
Een tijdje terug (hooguit een maand geleden) was iedereen nog in rep en roer over te lage opbrengsten (zelfs een exportverbod). Nu opeens een record! Waar ging het fout in de informatievoorziening vraag ik mij dan toch af!
quote:
120 Teletekst do 28 aug
Kort binnenlands nieuws***************************************
VOORBURG Dit jaar is meer graan geoogst
dan ooit.Er kwam 1,7 miljard kilo van
de velden,6 procent meer dan het vorige
recordjaar 1996.Per hectare werd meer
graan geproduceerd. zie ook pagina 507
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Goeiemorgen!Een tijdje terug (hooguit een maand geleden) was iedereen nog in rep en roer over te lage opbrengsten (zelfs een exportverbod). Nu opeens een record! Waar ging het fout in de informatievoorziening vraag ik mij dan toch af!
[..]
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:59 schreef du_ke het volgende:[..]
boeren klagen altijd, dat wet je toch wel
.
Nog meer ambtenarenwerkgelegenheid voor je (nav jouw nieuws):
quote:
"Het is een staatkundige oplossing voor iets wat geen staatkundig probleem is", vindt PvdA-leider Bos. Per eiland zouden er volgens hem afspraken moeten worden gemaakt over samenwerking met Nederland. Verhagen (CDA) en Van Aartsen (VVD) willen eveneens meer op maat gesneden samenwerking en meer vrijheden voor de eilanden op terreinen waar dat kan.
quote:Dat bericht past toch eigenlijk prima in Wat moet Nederland met de Antillen??
Op donderdag 28 augustus 2003 10:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Ook goedemorger
en natuurlijk ook Maerycke
.
En om Wile niet als te boos te maken
[..]
Of zullen we de rest van de topics maar dichtgooien en hier over van alles en nogwat discussieren?
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:13 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat bericht past toch eigenlijk prima in Wat moet Nederland met de Antillen??
quote:
Of zullen we de rest van de topics maar dichtgooien en hier over van alles en nogwat discussieren?
quote:Een heerlijke shitload aan nieuw nieuws
28-08 (11:31) (Wereld) Auto mist pontje
28-08 (11:20) (Wereld) Nog veel vragen over ontvoering van Lusanne
28-08 (11:20) (Wereld) Delegatie CDA bezoekt Wilnis
28-08 (11:09) (Wereld) KLPD verwacht spekgladde wegen
28-08 (10:59) (Wereld) Wim Kok nu ook 'baron'
28-08 (10:59) (Wereld) Eerste naoorlogse regering in Irak zonder premier
28-08 (10:53) (Wereld) Onderzoek richt zich nu op opsporing dader
28-08 (10:53) (Wereld) Honderden vleermuizen in Tsjechische flat
28-08 (10:43) (Wereld) Dodental aanslagen Bombay op 52
28-08 (10:43) (Wereld) Flitspalen doen Belgen langzamer rijden
28-08 (10:43) (Wereld) Airborne-veteranen gratis naar Nederland
28-08 (10:31) (Wereld) Water stroomt weer in Ringvaart
28-08 (10:20) (Wereld) Irakezen doden Britse militair
28-08 (10:09) (Wereld) Feest op school in Oldeberkoop
28-08 (10:09) (Wereld) Ontvoerde Russische zakenman bevrijd
28-08 (09:53) (Wereld) Experts gemeente nemen schade op
28-08 (09:53) (Wereld) Grote belangstelling voor ondervraging Blair
28-08 (09:53) (Wereld) 1 April-grap: tekenfilm over 'Oberinspektor' Derrick
28-08 (09:53) (Wereld) In de VS razend populaire 'Hummer' binnenkort ook in Rusland te koop
28-08 (09:53) (Wereld) 'Gelederen weer gesloten in Siciliaanse maffia'
28-08 (09:09) (Wereld) Hamas verwerpt oproep Arafat tot nieuw bestand
28-08 (09:09) (Wereld) Britse soldaat gedood in Basra
28-08 (08:59) (Wereld) Kabinet praat verder over zorg
28-08 (08:20) (Wereld) Water stroomt vanaf 9.00 uur in Ringvaart
28-08 (07:54) (Wereld) Verdachten aanslag Marriott-hotel gearresteerd
28-08 (07:54) (Wereld) Voorzitters: Geen status aparte Sint Maarten
28-08 (07:54) (Wereld) Doodstraf Japanner na moordpartij in school
28-08 (07:43) (Wereld) Militairen bestormen hotel in Kashmir
28-08 (07:43) (Wereld) Onderzoekscommissie ondervraagt Tony Blair
28-08 (07:31) (Wereld) Meer auto's dan automobilisten in huishoudens VS
quote:Hulde!
Alle Airborne-veteranen gratis naar Nederland
ARNHEM - De stichting Airborne Herdenkingen in Arnhem wil alle veteranen van de Slag om Arnhem in september 2004 gratis naar Nederland laten komen voor de zestigste herdenking van de dramatisch verlopen operatie. Op dit moment zijn er verspreid over de hele wereld nog ruim 900 mensen in leven die in 1944 meegestreden hebben om Arnhem te bevrijden.Volgens secretaris P. Voss van de stichting zal de aanstaande 59-ste herdenking om die reden bescheidener van omvang zijn dan gewoonlijk. Tot nu toe heeft de stichting tweehonderd aanmeldingen binnen van vooral Britse veteranen die rond 17 september naar Arnhem willen komen. "Voor veel van de hoogbejaarde veteranen is de reis en het verblijf een fikse kostenpost. Ze wachten daarom liever tot ze volgend jaar op onze kosten kunnen komen."
Volgens Voss gaat de parachutesprong boven de Ginkelse Heide van enkele oud-strijders die dik in de tachtig zijn dit jaar wel weer door.
De Slag om Arnhem maakte in september 1944 deel uit van de geallieerde bevrijdingsoperatie Market Garden. De slag verliep echter door allerlei oorzaken desastreus. Arnhem werd verwoest en Nederland boven de Rijn moest nog ruim een half jaar op zijn bevrijding wachten. Bij de jaarlijkse herdenking van de Slag zijn sindsdien altijd veel veteranen aanwezig geweest."In 1994 bij de vijftigste herdenking dachten we dat het de laatste keer zou zijn dat grote groepen oud-strijders naar Nederland zouden komen. De veteranen zijn onderhand allemaal hoogbejaard. Maar het blijkt dat deze mensen er alles voor over hebben om elk jaar naar Arnhem te komen. Nu hebben we besloten door te gaan met de plechtigheden tot er echt niemand meer is die graag wil en kan komen", zegt Voss.
De zestigste herdenking in 2004 krijgt daarom opnieuw een extra feestelijk karakter. Er zijn uitnodigingen de deur uit naar de koninklijke families in Nederland en Engeland en andere hoogwaardigheidsbekleders. De Arnhem Veteran Club is druk bezig om alle veteranen, die tot in Australië en Nieuw-Zeeland wonen, te benaderen. Aan de herdenking wordt volgend jaar een extra dag toegevoegd waarop volgens Voss "bijzondere dingen" gaan gebeuren.
Volgende week zaterdag wordt deelnemers aan de Airborne Wandeltocht in Renkum gevraagd vijftig eurocent extra te betalen om de overtocht en het verblijf van de Arnhem-veteranen volgend jaar te bekostigen. De Airborne Wandeltocht is met ruim 30.000 deelnemers het grootste eendaagse wandelevenement ter wereld. Ook volgend jaar wil de organisatie een extra bedrag laten betalen. Daarnaast moeten onder meer een loterij en een sponsoractie geld gaan opleveren.
quote:Zou het iets met Bassie te maken hebben
Wim Kok nu ook 'baron'
DRUNEN - Alsof eredoctoraten aan twee universiteiten en vier commissariaten bij grote ondernemingen niet genoeg zijn, wordt oud-premier Wim Kok ook nog eens verheven in de adelstand van Ooit. Themapark Land van Ooit heeft hem uitgekozen als 15e 'Anderlander' die de titel Baron van Ooit krijgt.
Oud-premier Wim Kok.
De voormalig minister-president treedt daarmee in de voetsporen van onder anderen Herman van Veen, Monique van de Ven, Louis van Gaal en Dick Bruna. Zondag 14 september wordt de kersverse baron geïnstalleerd. Het Land van Ooit kiest jaarlijks een bijzonder persoon als baron of barones van het park.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:37 schreef pberends het volgende:[q]28-08 (11:31) (Wereld) Auto mist pontje
28-08 (11:20) (Wereld) Nog veel vragen over ontvoering van Lusanne
28-08 (11:20) (Wereld) Delegatie CDA bezoekt Wilnis
28-08 (11:09) (Wereld) KLPD verwacht spekgladde wegen
28-08 (10:59) (Wereld) Wim Kok nu ook 'baron'
28-08 (10:59) (Wereld) Eerste naoorlogse regering in Irak zonder premier
28-08 (10:53) (Wereld) Onderzoek richt zich nu op opsporing dader
28-08 (10:53) (Wereld) Honderden vleermuizen in Tsjechische flat
28-08 (10:43) (Wereld) Dodental aanslagen Bombay op 52
28-08 (10:43) (Wereld) Flitspalen doen Belgen langzamer rijden
28-08 (10:43) (Wereld) Airborne-veteranen gratis naar Nederland[b/]
28-08 (10:31) (Wereld) [b]Water stroomt weer in Ringvaart
28-08 (10:20) (Wereld) Irakezen doden Britse militair
28-08 (10:09) (Wereld) Feest op school in Oldeberkoop
28-08 (10:09) (Wereld) Ontvoerde Russische zakenman bevrijd
28-08 (09:53) (Wereld) Experts gemeente nemen schade op
28-08 (09:53) (Wereld) Grote belangstelling voor ondervraging Blair
28-08 (09:53) (Wereld) 1 April-grap: tekenfilm over 'Oberinspektor' Derrick
28-08 (09:53) (Wereld) In de VS razend populaire 'Hummer' binnenkort ook in Rusland te koop
28-08 (09:53) (Wereld) 'Gelederen weer gesloten in Siciliaanse maffia'
28-08 (09:09) (Wereld) Hamas verwerpt oproep Arafat tot nieuw bestand
28-08 (09:09) (Wereld) Britse soldaat gedood in Basra
28-08 (08:59) (Wereld) Kabinet praat verder over zorg
28-08 (08:20) (Wereld) Water stroomt vanaf 9.00 uur in Ringvaart
28-08 (07:54) (Wereld) Verdachten aanslag Marriott-hotel gearresteerd
28-08 (07:54) (Wereld) Voorzitters: Geen status aparte Sint Maarten
28-08 (07:54) (Wereld) Doodstraf Japanner na moordpartij in school
28-08 (07:43) (Wereld) Militairen bestormen hotel in Kashmir
28-08 (07:43) (Wereld) Onderzoekscommissie ondervraagt Tony Blair
28-08 (07:31) (Wereld) Meer auto's dan automobilisten in huishoudens VS
quote:Mhwoh ik heb het komkommer nieuws vet gemaakt en de rest is voor een groot deel dubbel. Echt nieuws is er nog neit volgens mij
Een heerlijke shitload aan nieuw nieuws
Komkommertijd is dus definitief voorbij.
quote:Maar elke niet-politieke gebeurtenis kan invloed hebben op de politiek
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef du_ke het volgende:[..]
[..]Mhwoh ik heb het komkommer nieuws vet gemaakt en de rest is voor een groot deel dubbel. Echt nieuws is er nog neit volgens mij
.
quote:Ik liet zojuist een scheet, benieuwd tot welke kamervragen dat gaat leiden!
Op donderdag 28 augustus 2003 12:13 schreef pberends het volgende:[..]
Maar elke niet-politieke gebeurtenis kan invloed hebben op de politiek
quote:echte POL-humor
Op donderdag 28 augustus 2003 12:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik liet zojuist een scheet, benieuwd tot welke kamervragen dat gaat leiden!
quote:Eindelijk weer een leading-voorbeeld van Nederland
Cannabis bij de apotheek
AMSTERDAM - -Volgende week is het zover. Ernstig zieke patiënten kunnen dan op recept van de dokter legaal cannabis halen bij de apotheek. Zij hoeven niet meer naar de coffeeshop.
Bij de apotheek zijn twee varianten te koop. De goedkoopste kost 40 euro per vijf gram. De andere gaat 50 tot 55 euro per vijf gram kosten, aldus een woordvoerster van de apothekersorganisatie KNMP. Ook bij de apotheek zullen de patiënten hun cannabis zelf moeten betalen, want vooralsnog zit het niet in het ziekenfondspakket. Zij zijn dan wel wat duurder uit dan bij de coffeeshop, waar een gram een euro of vijf, zes kost.
De cannabis bij de apotheek is afkomstig van twee Nederlandse telers, de eerste legale telers van cannabis in Europa. Het Bureau voor Medicinale Cannabis (BMC), dat is ondergebracht bij het ministerie van Volksgezondheid, controleert de kwaliteit en organiseert de distributie.
Cannabis kan een gunstig effect hebben op klachten van veel ernstig zieken. Het kan helpen tegen misselijkheid bij chemotherapie en bestraling en het kan de vermindering van eetlust van aids- en kankerpatiënten tegengaan. Ook vermindert het waarschijnlijk de pijn en stijfheid van MS-patiënten. Een definitief bewijs voor de werkzaamheid is er nog niet.
Diverse landen overwegen het Nederlandse voorbeeld te volgen. Onder andere Canada, veertien Amerikaanse staten, New South Wales in Australië en België en Duitsland hebben belangstelling voor de Nederlandse aanpak.
quote:1. Is het de minister bekend dat Aaahikwordgek op donderdag 28 augustus 2003 12:23 een scheet liet?
Op donderdag 28 augustus 2003 12:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik liet zojuist een scheet, benieuwd tot welke kamervragen dat gaat leiden!
2. Is dit in de ogen van de minister in overeenstemming met het landsbelang?
3. Indien vraag 1 bevestigend en vraag 2 ontkennend beantwoord worden, wat denkt de minister hieraan te gaan doen.
quote:Mailtje gehad van GroenLinks. Met de vraag hoeveel de herinvoering van 72% tarief zou opleveren. Was bedoeld voor een discussie in 1 van de topics maar weet niet meer welke
Herinvoering van een schijf van 72% kan ruim 2 mld euro opleveren als je het huidige 52% tarief naar 72% optrekt. De reden waarom er ook veel lagere bedragen worden genoemd is omdat de politiek een herinvoering van zo'n hoog tarief vaak pas wil bij een veel hoger salaris, en dus kiest voor de invoering van een extra schijf. Dan vermindert ook de opbrengst substantieel.Met vriendelijke groet,
Mathilde Streefkerk (financieel beleidsmedewerker TK-fractie GroenLinks)
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31949
Overigens heeft plaatsvervangend voorzitter van de Tweede Kamer Verburg, de GroenLinks-fractie op de vingers getikt vanwege de Baas in eigen buik actie van drie van haar vrouwelijke leden. De Kamerleden Halsema, Tonkens en Van Gent droegen in de Kamer shirts met protestteksten als 'Baas in eigen buik'. Het is volgens de regels verboden om in de grote zaal van de Tweede Kamer actie te voeren.
Dit snap ik niet: Bon, het wordt duurder, maar je wordt toch niet gedwongen om dan zonder pil te copuleren, of iets dergelijks?
Fout plan, die bezuiniging, maar deze actie slaat als een lid op een slaginstrument.
quote:Eén van de volgende???
Op donderdag 28 augustus 2003 15:08 schreef pberends het volgende:[..]
Mailtje gehad van GroenLinks. Met de vraag hoeveel de herinvoering van 72% tarief zou opleveren. Was bedoeld voor een discussie in 1 van de topics maar weet niet meer welke
Sollicitatieplicht bijstandsmoeders
Halvering reiskostenvergoeding woon-werkverkeer
Het FOK!-schaduwKABINET -deel 2-
Bos: Zalm weet dat financieel beleid slecht is
Kabinet pakt recessie onvoldoende aan
quote:Kabinet pakt recessie onvoldoende aan
Op donderdag 28 augustus 2003 15:12 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Eén van de volgende???
Sollicitatieplicht bijstandsmoeders
Halvering reiskostenvergoeding woon-werkverkeer
Het FOK!-schaduwKABINET -deel 2-
Bos: Zalm weet dat financieel beleid slecht is
Kabinet pakt recessie onvoldoende aan
ah bedankt
quote:Is dit raad-je-plaatje?
Op donderdag 28 augustus 2003 15:15 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
quote:Dat was mijn pberends-imitatie, maar ik heb het nog niet zo goed onder de knie als Sidekick. O.a. smileys vergeten, en het was te politiek-gerelateerd!
Op donderdag 28 augustus 2003 15:17 schreef Parabola het volgende:[..]
Is dit raad-je-plaatje?
quote:lol, kansloos
Op donderdag 28 augustus 2003 15:15 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
maar gister uit die NIPO enquete bleek ook al dat maar 10% van de werknemers bereid was om te staken
quote:Idd
Op donderdag 28 augustus 2003 15:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat was mijn pberends-imitatie, maar ik heb het nog niet zo goed onder de knie als Sidekick. O.a. smileys vergeten, en het was te politiek-gerelateerd!
B.Liar
edit: spelling was idd om te huilen
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 28-08-2003 15:24]
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:21 schreef pberends het volgende:
Actiebord tegen Tony Blair:B.Lair
![]()
![]()
quote:Z'n Engelse spelling is net zo beroerd als z'n Nederlandse?
Op donderdag 28 augustus 2003 15:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
quote:We krijgen een koude herfst...
Op donderdag 28 augustus 2003 15:20 schreef pberends het volgende:[..]
lol, kansloos
maar gister uit die NIPO enquete bleek ook al dat maar 10% van de werknemers bereid was om te staken
quote:Lol zelfs de modjes doen mee aan de borrelpraat.
Op donderdag 28 augustus 2003 15:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
We krijgen een koude herfst...
![]()
![]()
nu we toch bezig zijn: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=292913
quote:Ah jammer. Het ging me puur om prinsjesdag en niet om het koningshuis. Maar ik weet nu wel wat fokkers er ongeveer van vinden
Op donderdag 28 augustus 2003 15:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
pberends, ik heb Prinsjesdag afschaffen dichtgedaan vanwege de totale chaos erin. Als je hem opnieuw wilt openen, kan dat.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:58 schreef Parabola het volgende:[..]
1. Is het de minister bekend dat Aaahikwordgek op donderdag 28 augustus 2003 12:23 een scheet liet?
2. Is dit in de ogen van de minister in overeenstemming met het landsbelang?
3. Indien vraag 1 bevestigend en vraag 2 ontkennend beantwoord worden, wat denkt de minister hieraan te gaan doen.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
We krijgen een koude herfst...
![]()
![]()
Na 1 mislukte poging, heb je het nu onder de knie.
quote:Wat een mierenneukerij.
Advocaat wil alsnog vervolging Máxima om ongevalDEN HAAG - Prinses Máxima moet volgens advocaat H. Loonstein alsnog strafrechtelijk worden vervolgd voor haar rol bij het ongeval op 18 oktober 2001 in Den Haag. Dat meldde de raadsman donderdag.
Loonstein stapt daartoe als advocaat van Wassenaarder G. Van der Bent, de andere betrokkene bij de aanrijding, naar het gerechtshof in Den Haag. Het Openbaar Ministerie (OM) zag in november 2001 af van het strafrechtelijk vervolgen Máxima, omdat haar geen blaam zou treffen. De rechtbank in Den Haag oordeelde begin juli echter dat Máxima voorrang had moeten verlenen aan Van der Bent.
De prinses was volgens de rechtbank medeaansprakelijk voor het ongeval en werd veroordeeld tot het betalen van 25 procent van de schade die Van der Bent heeft geleden. Het ongeval gebeurde op de Leidsestraatweg in Den Haag, waar de oprijlaan van paleis Huis ten Bosch op uitkomt. De beide partijen discussieerden sinds het ongeval over de voorrangssituatie ter plaatse.
ANP
Get a life.
Als ze dan schuldig zou worden bevonden, is Balkie dan de lul?
quote:Netelenbos:
Vanavond in NOVANetelenbos opnieuw op het politieke strijdtoneel
Ze heeft in eigen land diepe sporen in de politiek getrokken en wil dat nu in de Europese politiek gaan doen: zij heeft zich kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap van de PvdA voor de Europese verkiezingen van 2004. Tineke Netelenbos vertelt erover in de studio.Legio Lease-beleggers zijn boos
De Legio Lease-erfenis drukt als een loden last op de schouders van Dexia. Het aanbod van de bank om gedupeerde beleggers gedeeltelijk tegemoet te komen, gaat velen niet ver genoeg. In de studio reageert D. Bruneel, voorzitter van de raad van bestuur van Dexia.Tweede Kamer debatteert over steun aan Irak
Vandaag boog de Tweede Kamer zich over de steun die Nederland heeft gegeven aan de oorlog in Irak.
quote:Netelenbos wil Europa in.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:17 schreef pberends het volgende:[..]
Netelenbos:
![]()
![]()
quote:Misschien wordt het tijd voor een 'imiteer hier pberends'-topic in ONZ.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Na 1 mislukte poging, heb je het nu onder de knie.
tekst: lol, pberends
foto:
smileys:
quote:Berends.gif.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Misschien wordt het tijd voor een 'imiteer hier pberends'-topic in ONZ.
foto:
smileys:
![]()
![]()
LoL.
quote:http://www.googlism.com/what_is/k/kozzmic/
kozzmic is geen betalende member
LoL
Krijg je te weinig van de bijstand?
quote:Wat een gedoe inderdaad. Gaat nooit lukken, wordt altijd weggemoffeld of in de doofpot geduwd, zonde van alle tijd. Neemt niet weg dat ik het er wel deels mee eens ben. Hoewel, strafrechtelijk??
Op donderdag 28 augustus 2003 17:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat een mierenneukerij.
De schade is gedeeltelijk opgehoest door Maxima (in een civiele procedure neem ik aan?), maar toch ervoor willen zorgen dat Maxima ook strafrechtelijk wordt getroffen.Get a life.
Als ze dan schuldig zou worden bevonden, is Balkie dan de lul?
quote:Een modje die je na doet op fok, dan heb je echt wat bereikt in het leven
Op donderdag 28 augustus 2003 17:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Misschien wordt het tijd voor een 'imiteer hier pberends'-topic in ONZ.
foto:
smileys:
![]()
![]()
Maar je imitatie is idd goed gelukt. Nu de rest nog
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 28-08-2003 17:47]
quote:Waar gaat het verdomme over, kunnen ze procedures niet in 2 nachtjes afhandelen
Op donderdag 28 augustus 2003 17:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat een gedoe inderdaad. Gaat nooit lukken, wordt altijd weggemoffeld of in de doofpot geduwd, zonde van alle tijd. Neemt niet weg dat ik het er wel deels mee eens ben. Hoewel, strafrechtelijk??
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 17:48 schreef pberends het volgende:
Hey Kozzmic is je vrouw ook lid van Fok?
quote:Ik hoop dat Kozzmic eens een nieuwsbericht plaatst uit de Leeuwarder Courant, en dan ook mijn bronvermeldingwijze toepast.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:45 schreef pberends het volgende:[..]
Een modje die je na doet op fok, dan heb je echt wat bereikt in het leven
![]()
![]()
Dan is mijn leven volmaakt.
quote:http://www.googlism.com/index.htm?ism=sidekick&type=1
Op donderdag 28 augustus 2003 17:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Berends.gif.
![]()
![]()
LoL.
[..]http://www.googlism.com/what_is/k/kozzmic/
LoL
![]()
![]()
![]()
![]()
code:sidekick is politically incorrect
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 28-08-2003 17:52]
quote:het illustreert wel waarom Matje niet lijsttrekker zal worden bij de volgende verkiezingen
Op donderdag 28 augustus 2003 17:51 schreef Kozzmic het volgende:
Mat Herben ziet een carriere in de Antilliaanse politiek wel zitten...
quote:Als moderator hoef ik niet te betalen voor Fok!
Op donderdag 28 augustus 2003 17:40 schreef Sidekick het volgende:http://www.googlism.com/what_is/k/kozzmic/
LoL
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ik zet ff een aantal achter elkaar voor een leuk effect:
Op donderdag 28 augustus 2003 17:51 schreef pberends het volgende:[..]
http://www.googlism.com/index.htm?ism=sidekick&type=1
code:sidekick is politically incorrect ![]()
![]()
quote:
sidekick is priced at $199sidekick is $200
sidekick is available for $250
sidekick is real smooth
En:
quote:
sidekick is a white owl called "hedwig"
quote:Please, God, make him go there
quote:Grappig. Als ie 2 draagt en daartussen een button met "=" plaatst, dan krijg je dus FOL = FOL. Dat is zijn meesterplan.
quote:hij had geen geld voor 2 buttons
Op donderdag 28 augustus 2003 17:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Grappig. Als ie 2 draagt en daartussen een button met "=" plaatst, dan krijg je dus FOL = FOL. Dat is zijn meesterplan.
quote:Ik wist wel dat je een uil was dat hedwig genaamd was
Op donderdag 28 augustus 2003 17:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zet ff een aantal achter elkaar voor een leuk effect:
[..]
Ik ben goed in oplichten ja.En:
[..]
Hoe verzin je het.
quote:Hee P, heb jij
Op donderdag 28 augustus 2003 17:59 schreef pberends het volgende:[..]
hij had geen geld voor 2 buttons
![]()
![]()
quote:Ik heb een apart toetsenboard voor smiley combinaties
Op donderdag 28 augustus 2003 18:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hee P, heb jij
![]()
![]()
standaard in je copy-paste voordat je hier langskomt??
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"wat vind u van de nieuwe baret?"
"KLOTE!"
quote:Snap het wel, maar het kleurverschil is behoorlijk groot
Op donderdag 28 augustus 2003 18:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zojuist op het nos-journaal. De commando's uit het leger zijn over de rooie, want de normale soldaat krijgt nu ook een groenkleurige baret.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is zo debiel, waar maken die lui zich druk om?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Shit, je was me voor!!!
Op donderdag 28 augustus 2003 18:13 schreef pberends het volgende:
Die veteraan-commando's over de nieuwe groene baretten:"wat vind u van de nieuwe baret?"
"KLOTE!"
![]()
![]()
quote:En toch stemmen al die ouderen vast SP
Op donderdag 28 augustus 2003 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Shit, je was me voor!!!
quote:Conclusie: Harry Potter en de geheime dossiers
Balkenende kreeg exclusief inzage in Irakdocumenten
DEN HAAG - Premier Balkenende heeft vorig jaar september van de Britse premier Blair exclusief inzage gehad in "achterliggende geheime rapporten" van de Britse geheime dienst over Irak. Balkenende kreeg de informatie van Blair met de mededeling 'for your eyes only'. Balkenende heeft de informatie niet met leden van het kabinet gedeeld en de andere kabinetsleden zelfs niet op de hoogte gesteld van het feit dát hij een strict geheim dossier van Blair had gekregen.
Dat onthulde minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken donderdag aan het slot van een debat in de Tweede Kamer over Irak. Volgens de bewindsman heeft Balkenende noch hemzelf, noch minister Kamp van Defensie op de hoogte gesteld van deze informatie.De Hoop Scheffer kwam er pas woensdagavond achter dat Balkenende het dossier had gekregen van Blair. Naar aanleiding van berichten in de Engelse krant Financial Times dat Nederland een conceptversie van het '45-minuten-rapport' over de Iraakse dreiging van massavernietigingswapens had gekregen, ging De Hoop Scheffer zijn collega's in het kabinet bellen. Toen bleek hem dat Balkenende de enige ontvanger was geweest, niet van een conceptversie, maar wel van achterliggende geheime rapporten.
PvdA, GroenLinks en SP reageerden verbijsterd op de onthulling. Volgens GroenLinks-woordvoerder Halsema is het hoogst merkwaardig dat de twee belangrijkste ministers in het Irak-dossier niet van deze informatie-uitwisseling op de hoogte zijn gesteld. Een poging van de drie partijen om in een derde termijn de premier alsnog hierover aan de tand te voelen, strandde op onwil van de regeringspartijen VVD en CDA en LPF en de kleine christelijke partijen. Alleen coalitiepartner D66 verzette zich niet tegen een derde termijn.
Na afloop van het debat noemde De Hoop Scheffer het "volstrekt normaal" dat Balkenende hem bijna een jaar lang niets heeft gezegd over het dossier van Blair. "Ik zou exact hetzelfde hebben gedaan. Zo gaat dat in het verkeer tussen regeringsleiders."
Volgens De Hoop Scheffer is er geen sprake geweest van een informatieachterstand bij de overige kabinetsleden in de debatten in de ministerraad over de oorlog tegen Irak. Hij zei zich niet bedonderd te voelen door het zwijgen van Balkenende, ook al had De Hoop Scheffer als minister van Buitenlandse Zaken in het Irak-dossier "het voortouw".
Voor het uiteindelijk kabinetsbesluit heeft het de kennisvoorsprong van Balkenende niets uitgemaakt, stelt De Hoop Scheffer. Het kabinet heeft zich gebaseerd op de VN-resoluties en op het uiteindelijke Britse rapport, toen dat op internet verscheen.
quote:Mag ik het eindelijk roepen...
Op donderdag 28 augustus 2003 18:30 schreef pberends het volgende:[..]
Conclusie: Harry Potter en de geheime dossiers
![]()
![]()
UTFS!
quote:Ja, en
Op donderdag 28 augustus 2003 18:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Mag ik het eindelijk roepen...
UTFS!
Blair liet Balkenende Irak-dossier lezen
quote:Je kan even kijken voordat je post, natuurlijk.
Op donderdag 28 augustus 2003 18:36 schreef pberends het volgende:[..]
Ja, en
kan ik er wat aan doen dat telegraaf zo sloom is
![]()
![]()
quote:Ik neem het toch even op voor pberends.
Op donderdag 28 augustus 2003 18:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Mag ik het eindelijk roepen...
UTFS!
Blair liet Balkenende Irak-dossier lezen
quote:pberends uitte imho een ernstige beschulding!
...van Gil-Galad uit Nostra 8
In dit topic zijn alleen complottheorieën en ernstige beschuldigingen toegestaan
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik neem het toch even op voor pberends.
[..]pberends uitte imho een ernstige beschulding!
quote:Dit was idd meesterlijk.
Op donderdag 28 augustus 2003 18:13 schreef pberends het volgende:
Die veteraan-commando's over de nieuwe groene baretten:"wat vind u van de nieuwe baret?"
"KLOTE!"
en nu is het wel genoeg geweest met je smileys
quote:
GroenLinks wil Turkije in de EU. Waarom? Don't ask me! Ze vinden het gewoon leuk om nog meer belasting te betalen en nog meer demografische rampspoed (immigratie) over Nederland te laten komen.
De VS willen ook ons land kapot maken.
quote:De dijkgraven willen ons land ook kapotmaken!
Op donderdag 28 augustus 2003 19:26 schreef Sidekick het volgende:
De quiz "raad het topic" gaat weer van start:
[..]
De VS willen ook ons land kapot maken.
quote:Hoe moet ik dat nu begrijpen, tot je 21ste economisch verantwoord neuken en daarna allemaal zwanger of failliet aan de pil of niet meer neuken?
Uit de telegraaf van vanvond op internet
'De pil tot 21 jaar vergoed'
De anticonceptiepil blijft in het ziekenfonds voor vrouwen tot 21 jaar.
Ik kan nauwelijks wachten
dit wordt rechtstreeks smullen vanuit de 2e kamer
quote:Nou, rechtstreeks... Met een delay van 6 maanden, zeg maar live van Jupiter.
Op donderdag 28 augustus 2003 23:37 schreef pberends het volgende:
http://www.documentaire.nl/doc.asp?oID=1062Ik kan nauwelijks wachten
![]()
![]()
dit wordt rechtstreeks smullen vanuit de 2e kamer
quote:Waren ze nog nog over de groene geweest...
Op donderdag 28 augustus 2003 18:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zojuist op het nos-journaal. De commando's uit het leger zijn over de rooie, want de normale soldaat krijgt nu ook een groenkleurige baret.![]()
--knip-- Dit is zo debiel, waar maken die lui zich druk om?
![]()
--knip--
quote:Stel zeikerds idd die commando's er was er ook een op de radio die wist niks van bedreigingen aan die ontwerper maar hij vond het maar wat mooi. (ja dan durven ze wel, met z'n allen tegen zo'n zielige modeontwerper (meestal niet de breedste types
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:07 schreef hoppe het volgende:[..]
Waren ze nog nog over de groene geweest...
quote:Het fortuynisme verandert in het puynhopisme!
Wat al langer in de lucht hing gaat wordt dan binnenkort een feit: we veranderen 'onze' naam.pimfortuyndiscussie.com wordt depuynhopen.com.
Waarom deze verandering?
Helaas hebben we de afgelopen maanden moeten constateren, dat de naam 'Fortuyn' aan een behoorlijk erosie onderhevig is. Dat heeft helemaal niets met Pim Fortuyn zelf te maken maar des te meer met personen die 'in naam van Fortuyn' politiek bedrijven en de media die de naam Pim Fortuyn het liefst direct associëren met de wantoestanden bij de LPF.
Is de naamswijziging daarom een knieval naar de gevestigde orde en een 'verraad' aan Pim Fortuyn?
Nee, dat vinden wij niet. Wel is het zo, dat de gevestigde orde momenteel een voorsprong heeft ten opzichte van de mensen, die de broodnodige veranderingen in dit land wensen. Daar zullen we dus aan moeten gaan werken. Dit houdt ook in dat de scope van de website wat anders zal worden. De factor "Nieuws, dat u niet leest in de krant, of niet ziet op tv" zal een belangrijkere plaats gaan innemen en het is de bedoeling dat het forum meer dan tot nu toe een alternatieve nieuwsbron wordt. Het forum zal natuurlijk in ongewijzigde vorm een belangrijke ontmoetingsplaats blijven om ideeën en standpunten uit te wisselen.
quote:lol, dit is de raarste namechange ook
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:33 schreef Kozzmic het volgende:
Even een mededeling...
[..]Het fortuynisme verandert in het puynhopisme!
quote:ongecensureerd smullen bedoel ik
Op donderdag 28 augustus 2003 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nou, rechtstreeks... Met een delay van 6 maanden, zeg maar live van Jupiter.
Ze hebben dus ook 6 maanden gehad voor censuur. Weer een complot!
offtopic : http://designercard.com/htdocs/samples/clipart/Image8647.JPG
die gasten op mokkels.nl zijn helemaal gek geworden
quote:ha,
Even een mededeling...
dit valt echt onder de noemer
.
quote:De pyunhopen? OMFG!!
Even een mededeling...
Wat een mislukte grap eigenlijk.
quote:27%
Britten zijn vertrouwen in regering-Blair kwijtLONDEN - De zaak-Kelly berokkent de Britse premier Blair en zijn Labourregering veel schade. Uit een enquîte van de krant The Daily Telegraph, die vrijdag is gepubliceerd, blijkt dat slechts 27 procent van de Britten vindt dat Blair ,,kan worden vertrouwd''.
Vijf jaar geleden had 74 procent van de Britten nog vertrouwen in hun premier. Voor de Labourregering in haar geheel pakte de peiling nog slechter uit. Van de deelnemers aan de enquîte vindt slechts 22 procent de regering ,,eerlijk en betrouwbaar''.
Opvallend is dat de Britse Conservatieven, de Tories, niet of nauwelijks profiteren van de zaak-Kelly. De Tories hebben volgens de peiling in The Daily Telegraph slecht 2 procentpunten meer kiezers achter zich dan Labour. Bij een onderzoek in juni lagen de Conservatieven evenveel op Labour voor.
Bovendien ziet 30 procent van de Britten Blair als de beste premier. Hij heeft een ruime voorsprong op Iain Duncan Smith van de Tories, die door 19 procent van de ondervraagden als de beste kandidaat voor het premierschap wordt gezien. Volgens The Daily Telegraph boeken de Tories geen winst, omdat de meeste kiezers het standpunt huldigen, dat alle partijen ,,even slecht zijn''.
ANP
quote:En balkie binnenkort ook met dat gelul van het rapport wat hij als enige mocht zien...
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:28 schreef Sidekick het volgende:
Oh, en B. Liar verliest vertrouwen:
[..]27%
![]()
![]()
quote:geef toe, van alle zwangere vrouwen ziet ze d'r best ****-baar uit.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:09 schreef pberends het volgende:[..]
ongecensureerd smullen bedoel ik
![]()
![]()
offtopic : http://designercard.com/htdocs/samples/clipart/Image8647.JPG
![]()
![]()
die gasten op mokkels.nl zijn helemaal gek geworden
![]()
![]()
quote:vruchtbaar?
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
geef toe, van alle zwangere vrouwen ziet ze d'r best ****-baar uit.
quote:Doe maar luxe, waarom komt zoiets dan niet van GroenLinks, hebben ze het te druk met bashen van het Irak-rapport?
LPF wil meer straf voor dierenbeulen
Gepost door Rob (R@b) - vrijdag 29 augustus 2003 @ 12:36 - Bron: De Telegraaf
De LPF vindt dat dierenbeulen te weinig straf krijgen in Nederland. Ze wil dat de straffen fors worden verhoogd. LPF-Kamerlid Eerdmans stelt voor om op dierenmishandeling niet alleen een fikse boete te zetten, maar daarnaast ook maximaal vijf jaar celstraf op te leggen. Op dierenmishandeling staat nu een boete van maximaal ruim 11.000 euro en ten hoogste twee jaar celstraf.Volgens Eerdmans geven politie en justitie veel te weinig prioriteit aan het opsporen en vervolgen van dierenbeulen. Het LPF-Kamerlid zegt dat de maximale straffen nu ten onrechte bijna nooit opgelegd worden. ''Zelfs bij zware mishandelingen komen de daders er vaak met een paar honderd euro vanaf en krijgen zij slechts een voorwaardelijke straf. Dierenmishandeling wordt bestraft alsof je een auto hebt stukgemaakt, maar een dier is geen product''.
Ook wil Eerdmans dat mishandelde dieren nooit meer worden teruggegeven aan hun baasje als dat de dader is. Eerdmans gaat aan minister Donner (Justitie) opheldering vragen over de, in zijn ogen, softe aanpak van dierenbeulen.
quote:Daarom ook de sterretjes...
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
vruchtbaar?
maakbaar?
zichtbaar?
quote:Gister hoorde ik dat 54% van de Britten het wel goed vind dat Saddam weg is. En als de verkiezingen nu gehouden zouden worden Blair nog steeds zou winnen, hij's goed op sommige punten, en de conservatieven (die ook voor de oorlog waren) bakken er ook helemaal niks van
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:28 schreef Sidekick het volgende:
Oh, en B. Liar verliest vertrouwen:
[..]27%
![]()
![]()
quote:Jesus die modjes worden ook steeds amateuristischer
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
vruchtbaar?
maakbaar?
zichtbaar?
quote:Oei, dat kan ik nog mooi even meenemen in mijn vragen voor Marianne Thieme.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:52 schreef pberends het volgende:[..]
Doe maar luxe, waarom komt zoiets dan niet van GroenLinks, hebben ze het te druk met bashen van het Irak-rapport?
quote:Die houden zich alleen bezig met groen en milieu.
Doe maar luxe, waarom komt zoiets dan niet van GroenLinks, hebben ze het te druk met bashen van het Irak-rapport?
quote:Weet iemand nou al wie De Verwekker is? Kozzmic?
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
geef toe, van alle zwangere vrouwen ziet ze d'r best ****-baar uit.
quote:Ach wat zielig voor haar
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Oei, dat kan ik nog mooi even meenemen in mijn vragen voor Marianne Thieme.
quote:Ik denk toch Wouter Bos.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:55 schreef pberends het volgende:[..]
Weet iemand nou al wie De Verwekker is? Kozzmic?
quote:Ah, Bassie natuurlijk. Ff op de gebruikelijke ortodoxe weg Femke wat maniertjes bijbrengen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik denk toch Wouter Bos.
quote:Omdat GL zich bij voorkeur met belangerijker zaken bezighoudt. En Eerdmans straks wel teruggevloten wordt door Wien van den Brink.
quote:Hehe lieve man hoor
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:20 schreef du_ke het volgende:[..]
Omdat GL zich bij voorkeur met belangerijker zaken bezighoudt. En Eerdmans straks wel teruggevloten wordt door Wien van den Brink.
http://www.lijstpimfortuyn.nl/partij/images/van%20den%20Brink.jpg
quote:
De LPF vindt dat het afgelopen moet zijn met het voortdurend aanvragen van Kamerdebatten die een hinderlijke onderbreking vormen van het reguliere werk van de Tweede Kamer door de linkse partijen.Het parlementaire jaar is nog maar net begonnen of er vindt al weer een debat plaats over de oorlog in Irak. Wat de LPF vooral stoort aan debatten als deze is dat ze vooral lijken ingegeven door politiek opportunisme en persoonlijke geldingsdrang. Dit debat had namelijk helemaal niet plaatsgevonden als de strijd tegen Saddam onder VN-leiding had gestaan. Ook als het was gegaan om een wrede Afrikaanse despoot, of een rechtse dictator uit Zuid-Amerika, was men blij geweest voor de bevrijde bevolking en had men het er verder bij gelaten.
Helemaal hypocriet is het dat diezelfde linkse partijen, die altijd zo begaan zijn met de verdrukte en vervolgde medemens, er alles aan hebben gedaan om de bevrijding van de Iraakse bevolking tegen te houden. Maar toen die bevrijding eenmaal een feit was en er juichende mensenmassa's op straat verschenen, sprak men plotseling van een "grote dag" voor de bevolking.
De regering, hierin gesteund door de Lijst Pim Fortuyn, heeft zich destijds achter de Amerikanen en de Engelsen geschaard op grond van het gedurende twaalf jaar negeren en saboteren van talloze VN-resoluties die door de internationale gemeenschap waren opgelegd aan Irak en niet op grond van de mogelijke dreiging met massavernietingingswapens.
Elke vergelijking met de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk gaat mank; Nederland heeft helemaal niet meegedaan aan de oorlog in Irak, maar beperkte zich tot het karakterloze compromis van ‘politieke steun’, dat nodig bleek om de PvdA tegemoet te komen.
Juist nu, nu de situatie in Irak zo gevaarlijk is, ook voor onze eigen mariniers, en het in tal van opzichten niet goed gaat met ons land, moet de Kamer zich niet laten verleiden tot het voeren van dit soort contraproductieve achterhoedegevechten.
quote:Inderdaad
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:02 schreef pberends het volgende:
http://www.joao-varela.nl/
![]()
![]()
quote:Ik zat net ff te kijken, en dit stukje:
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:02 schreef pberends het volgende:
http://www.joao-varela.nl/
![]()
![]()
quote:Sprong mij in het oog. Maar een post verder had je het zelf al gepost.
Helemaal hypocriet is het dat diezelfde linkse partijen, die altijd zo begaan zijn met de verdrukte en vervolgde medemens, er alles aan hebben gedaan om de bevrijding van de Iraakse bevolking tegen te houden.
Waarom vind je dat een waard? Het is toch om te kotsen wat voor goedkope retoriek deze dombo gebruikt?
Varela heeft voor mij afgedaan.
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zat net ff te kijken, en dit stukje:
[..]Sprong mij in het oog. Maar een post verder had je het zelf al gepost.
Waarom vind je dat een
waard? Het is toch om te kotsen wat voor goedkope retoriek deze dombo gebruikt?
Varela heeft voor mij afgedaan.
nou goedkope retoriek, daar zijn SP en GL altijd nog steeds het meest uitblinkend in maar Varela is verder idd een drol
Maar die opmerking slaat toch een spijker op de kop bij die 'sociale' partijen.
quote:Hier is maar 1 antwoord op mogelijk:
Zoekgeraakte Kamervragen na 2,5 jaar beantwoord
DEN HAAG - Dat niet elk Tweede Kamerlid ook echt zit te wachten op antwoord op zijn vragen, bleek de afgelopen week toen minister Donner van Justitie met zijn antwoorden kwam op vragen die dik 2,5 jaar geleden waren ingediend.De vertraging zat hem niet zozeer in de moeilijkheid van de vragen of luiheid op het ministerie. Ze waren gewoon zoekgeraakt, zo blijkt uit een toelichting bij de antwoorden. Het was uiteindelijk een griffier die afgelopen mei met de vragen op de proppen kwam.
De 44 vragen gaan over een rapport over verhandelbare rechten dat eind 2000 naar de Tweede Kamer was gestuurd. De vragen dateren van 31 januari 2001. Ze zijn toen nooit op het departement aangekomen, en kennelijk heeft er ook niemand meer naar gevraagd.
quote:Ben je serieus? Denk je echt dat de 'linkse' partijen hebben willen voorkomen dat het volk bevrijdt zou worden?
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:12 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
telepatische onzin ook
nou goedkope retoriek, daar zijn SP en GL altijd nog steeds het meest uitblinkend in
maar Varela is verder idd een drol
Maar die opmerking slaat toch een spijker op de kop bij die 'sociale' partijen.
quote:Naar verluidt iemand met een enorme eeltlaag op zijn oren of een dove
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:55 schreef pberends het volgende:[..]
Weet iemand nou al wie De Verwekker is? Kozzmic?
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 29-08-2003 17:29]
quote:Laten voortbestaan van maatschappelijke problemen genereert en garandeert natuurlijk wèl linkse stemmen
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ben je serieus? Denk je echt dat de 'linkse' partijen hebben willen voorkomen dat het volk bevrijdt zou worden?
quote:Dus het kabinet Balkenende gokt op veel linkse stemmen met het beleid in de zorg en werkloosheid bijvoorbeeld?
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:28 schreef hoppe het volgende:[..]
Laten voortbestaan van maatschappelijke problemen genereert natuurlijk wel linkse stemmen
quote:Niet willen voorkomen, maar passief blijven was wel hun optie.
Ben je serieus? Denk je echt dat de 'linkse' partijen hebben willen voorkomen dat het volk bevrijdt zou worden?
quote:Zij gokken erop desondanks toch op lange termijn erkend te worden voor vooruitstrevende beleid tegen alle populariteitspolls in ter verbetering van de financieel grieperige positie van de BV Nederland.
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus het kabinet Balkenende gokt op veel linkse stemmen met het beleid in de zorg en werkloosheid bijvoorbeeld?
quote:De SP en GL zijn zowat pascifistische partijen, die kun je het misschien aanrekenen, hoewel er wel andere oplossingen werden aangedragen. De bewijzen ten opzichte van WMD's werden te slap bevonden. Zoals nu blijkt zijn er geen WMD's. Ook de connecties met terroristen klopte niet. De buizen uit Niger klopten niet. De 3 mysterieuze schepen bestonden niet. Er was geen sprake van een 45 minuten inzetbaarheid. De lijst lijkt eindeloos. En aan de hand van deze 'bewijzen' moest worden verwacht dat er steun kwam?
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Niet willen voorkomen, maar passief blijven was wel hun optie.
Maar ik vind de term 'linkse partijen' ook erg schunnig. Want de PvdA is niet resoluut tegen de oorlog, maar vonden de steun van de VN het belangrijkst. De PvdA (en ikzelf) sloten een oorlog nooit uit, maar de manier waarop en de reden tot het starten van een oorlog was destijds niet goed genoeg.
En de rechtse landen Duitsland en Frankrijk waren tegen.
quote:WMD of niet, zonder die reden was Irak nooit aangepakt. Of dacht je dat Saddam Hoesein ff terug was getreden als Koffi Annan dat gezegd zou hebben? Frankrijk en zeker Duitsland zijn op dit moment nou niet bepaald rechts te noemen... (afgaande op de partijen in de regering).
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
En de rechtse landen Duitsland en Frankrijk waren tegen.
quote:Idd. Dus je mag liegen om medestanders te krijgen?
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
WMD of niet, zonder die reden was Irak nooit aangepakt.
Er zijn zoveel landen die geen democratie hebben, en waar het slecht is gesteld met mensenrechten. Allemaal aanvallen? Wat een passieve houding heeft die Bush ook zeg. Wat een linkse knakker dat ie NK niet aanvalt.
quote:Nee, maar het initiatief moest ook bij de bevolking vandaan komen.
Of dacht je dat Saddam Hoesein ff terug was getreden als Koffi Annan dat gezegd zou hebben?
quote:En Nederland heeft ook geen rechts kabinet dan zeker?
Frankrijk en zeker Duitsland zijn op dit moment nou niet bepaald rechts te noemen... (afgaande op de partijen in de regering).
quote:Heb je gelijk in, maar een toekomstige dreiging was reeel met de reputatie van Saddam.
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Idd. Dus je mag liegen om medestanders te krijgen?
ALs je het hele WMD verhaal weglaat is er ook geen reden tot oorlog.
quote:Eens, maar het zou dan ook wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen, overigens ook een gevaarlijke regio met China en Rusland en Japan eromheen.
Er zijn zoveel landen die geen democratie hebben, en waar het slecht is gesteld met mensenrechten. Allemaal aanvallen? Wat een passieve houding heeft die Bush ook zeg. Wat een linkse knakker dat ie NK niet aanvalt.
quote:Dan hadden we helaas lang kunnen wachten met zo'n akelig regime. Dus als jij 's avonds laat in je eentje wordt beroofd dan zeggen we ook "tja, dan had die maar moeten zeggen dat die werd beroofd..".
Nee, maar het initiatief moest ook bij de bevolking vandaan komen.
quote:Nee, strict gezien niet. D66 zit er ook in.
En Nederland heeft ook geen rechts kabinet dan zeker?
quote:Wat voor dreiging? Heb je gezien hoe snel zijn leger is verslagen? Dat kan toch nooit wat?
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heb je gelijk in, maar een toekomstige dreiging was reeel met de reputatie van Saddam.
quote:Dat zou in Irak ook het geval kunnen zijn. (en het lijkt nu ook wat uit de hand te lopen met al die aanslagen).
[..]Eens, maar het zou dan ook wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen, overigens ook een gevaarlijke regio met China en Rusland en Japan eromheen.
quote:Ik begrijp de vergelijking niet.
[..]Dan hadden we helaas lang kunnen wachten met zo'n akelig regime. Dus als jij 's avonds laat in je eentje wordt beroofd dan zeggen we ook "tja, dan had die maar moeten zeggen dat die werd beroofd..".
quote:
[..]Nee, strict gezien niet. D66 zit er ook in.
![]()
quote:Tuurlijk, als het over dictators etc. gaat zijn ze hypocriet en kortzichtig
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 29-08-2003 18:26]
quote:Nee, maar we zien de taktiek van dat slappe leger nu pas: aanslagen iedere dag.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:17 schreef Sidekick het volgende:Wat voor dreiging? Heb je gezien hoe snel zijn leger is verslagen? Dat kan toch nooit wat?
quote:Precies dat zei ik boven ook al.
Dat zou in Irak ook het geval kunnen zijn. (en het lijkt nu ook wat uit de hand te lopen met al die aanslagen).
quote:De bevolking kon niet om hulp vragen terwijl Saddam nog in het zadel zat. Veel te gevaarlijk.
Ik begrijp de vergelijking niet.
Grrr, kan Fok! eens wat meer quote-buttons maken... Ik edit me suf.
Ik ga trouwens ook wat eten, smakelijk!
quote:Ow ja, was de SP en GL ook niet tegen oorlogs-ingrijpen om dit te stoppen
Vrouw overleefde massaverbranding moslims
DEN HAAG - Een Bosnische moslimvrouw, voor haar eigen bescherming aangeduid als B-1054, heeft vrijdag tijdens het Milosevic-proces verteld hoe zij in juni 1992 een massaverbranding van tientallen moslims overleefde in Visegrad.
In het Oost-Bosnische Visegrad grepen Serviërs in het voorjaar van 1992 de macht. De plaatselijke moslims werden vernederd, beroofd en deels vermoord. Zo werd B-1054 gedwongen zich helemaal uit te kleden voor Servische mannen. Vervolgens werd zij met naar schatting zo'n zeventig andere moslims opgesloten in een huis.De Servische paramilitairen doordrenkten het tapijt met een brandbare vloeistof en staken het in brand. " Ik hoorde kinderen en vrouwen schreeuwen. Er zat een twee dagen oude baby tussen", aldus B-1054.
Zij slaagde erin haar 13 jaar oude zoon door een raam te duwen. Even daarna ontsnapte zij ook, met verwondingen aan arm en been, maar raakte in de chaos haar zoon kwijt. Terwijl zij de gevangen moslims hoorde schreeuwen, verstopte zij zich drie dagen en nachten lang in een rioleringskanaal. In het ziekenhuis werd later vastgesteld dat haar verwondingen vol wormen zaten.
Pas vijf jaar later zag B-1054 haar inmiddels 18 jaar oude zoon terug. Beiden hadden niet van elkaar geweten dat zij de slachting hadden overleefd.
Milosevic zei dat er volgens hem "niets is waarvoor ik mij zou moeten verdedigen". Als dat verhaal echt gebeurd was, "had men er in Servië van geweten", aldus de toenmalige president van Servië vrijdag voor het VN-hof in Den Haag.
quote:weer een kernmacht erbij
VS zwichten niet voor 'chantage' Noord-Korea
WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben vrijdag gezegd niet te zullen zwichten voor 'chantage' van Noord-Korea over kernwapens. Tijdens de multilaterale onderhandelingen in Peking die vrijdag werden afgesloten, zouden de Noord-Koreanen 'onomwonden' hebben toegegeven over een kernwapenarsenaal te beschikken.
quote:SP zat toen nog niet in de kamer. En het standpunt van GL destijds weet ik niet. Deze partij bestond toen nog maar vrij kort en er was een vrij grote pacifistische invloed. Dus het zou best kunnen dat ze tegen waren. Maar ook in dat conflict is het lastig om echt een partij te kiezen want ook de Moslims en Kroaten waren zeker geen lieverdjes
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:34 schreef pberends het volgende:[..]
Ow ja, was de SP en GL ook niet tegen oorlogs-ingrijpen om dit te stoppen
quote:Sorry foutje
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:15 schreef du_ke het volgende:[..]
SP zat toen nog niet in de kamer. En het standpunt van GL destijds weet ik niet. Deze partij bestond toen nog maar vrij kort en er was een vrij grote pacifistische invloed. Dus het zou best kunnen dat ze tegen waren. Maar ook in dat conflict is het lastig om echt een partij te kiezen want ook de Moslims en Kroaten waren zeker geen lieverdjes
.
quote:Tja in sommige gevallen moet je je idealen koesteren en voorang vergeven boven kortzichtige realiteit
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:24 schreef pberends het volgende:[..]
Sorry foutje
Maar GL is idd pacifitisch, en dat noem ik in deze wereld verre weg van realistisch. Wel idealitisch natuurlijk.
quote:In dat geval is het handiger om realistische idealen te hebben
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:28 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja in sommige gevallen moet je je idealen koesteren en voorang vergeven boven kortzichtige realiteit
.
quote:Tja bepalen wat realistisch kan zijn is niet direct aan mij maar ik blijf geloven in wereldvrede en ben er van overtuigd dat geweld nooit voor een duurzame oplossing kan zorgen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
In dat geval is het handiger om realistische idealen te hebben
quote:Ik help het hopen samen met je, maar ik geloof er niet in. Sterker nog, geweld is nodig om de vrede te bewaren anders is er altijd wel een groep mensen te vinden die een andere groep mensen weg wil hebben om "idealen".
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja bepalen wat realistisch kan zijn is niet direct aan mij maar ik blijf geloven in wereldvrede en ben er van overtuigd dat geweld nooit voor een duurzame oplossing kan zorgen.
quote:Inderdaad, SP en GL zouden wel voor afschaffing VS-leger zijn met alle 'vreedzame' gevolgen van dien.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik help het hopen samen met je, maar ik geloof er niet in. Sterker nog, geweld is nodig om de vrede te bewaren anders is er altijd wel een groep mensen te vinden die een andere groep mensen weg wil hebben om "idealen".
![]()
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:15 schreef pberends het volgende:[..]
Inderdaad, SP en GL zouden wel voor afschaffing VS-leger zijn met alle 'vreedzame' gevolgen van dien.
Ik ben niet voor afschaffing van het leger (zowel NL als VS), maar alle kernwapens mogen van mij zo snel mogelijk de ruimte in worden geschoten. Zelfs als 'foute' landen dit niet doen, moet de VS, Frankrijk en andere (westerse) landen wel het goede voorbeeld geven.
quote:Toch zullen Westerse landen hun kernwapens niet snel inzetten. Waarschijnlijk alleen ter tegenaanval. Dit in tegenstelling tot 'foute' landen. Daarom is het ook niet zo gevaarlijk, zeker voor Nederland, dat een aantal Westerse landen kernwapens hebben. Eerder wel zo veilig. Nu 'foute' landen nog kernwapens hebben of krijgen is het domste wat je kan doen als Westerse wereld kernwapens afschaffen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als jij zo goed de standpunten van GL en SP kent, dan kan je ook wel een linkje geven als bron.Ik ben niet voor afschaffing van het leger (zowel NL als VS), maar alle kernwapens mogen van mij zo snel mogelijk de ruimte in worden geschoten. Zelfs als 'foute' landen dit niet doen, moet de VS, Frankrijk en andere (westerse) landen wel het goede voorbeeld geven.
quote:Kunnen kernwapens niet beter gewoon ontmanteld worden ipv ze de ruimte in te schieten? Het goed voorbeeld geven is aardig, maar levensgevaarlijk. Ik vind dat toch wel een tikkeltje naief. Tegelijk opheffen vind ik wel okay!
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ben niet voor afschaffing van het leger (zowel NL als VS), maar alle kernwapens mogen van mij zo snel mogelijk de ruimte in worden geschoten. Zelfs als 'foute' landen dit niet doen, moet de VS, Frankrijk en andere (westerse) landen wel het goede voorbeeld geven.
quote:Je kan ook conventionele wapens gebruiken in je tegenaanval. En dat kan net zo effectief zijn.
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:22 schreef pberends het volgende:[..]
Toch zullen Westerse landen hun kernwapens niet snel inzetten. Waarschijnlijk alleen ter tegenaanval. Dit in tegenstelling tot 'foute' landen. Daarom is het ook niet zo gevaarlijk, zeker voor Nederland, dat een aantal Westerse landen kernwapens hebben. Eerder wel zo veilig. Nu 'foute' landen nog kernwapens hebben of krijgen is het domste wat je kan doen als Westerse wereld kernwapens afschaffen.
quote:Ook goed
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kunnen kernwapens niet beter gewoon ontmanteld worden ipv ze de ruimte in te schieten?
quote:Tegelijk opheffen is beter, alleen verwacht ik dat niet.
Het goed voorbeeld geven is aardig, maar levensgevaarlijk. Ik vind dat toch wel een tikkeltje naief. Tegelijk opheffen vind ik wel okay!
Het kuiken roeleert! het nieuwe logo is echt baggerlelijk, ik snap niet dat de top van 3FM dat inziet
quote:Zin in een nieuwe avatar?
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:36 schreef pberends het volgende:
offtopic:Het kuiken roeleert! het nieuwe logo is echt baggerlelijk, ik snap niet dat de top van 3FM dat inziet
Oh en heb je al getekend?
Kan de politiek er niet iets tegen doen?
quote:Nee, avatar hou ik ff
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zin in een nieuwe avatar?
Oh en heb je al getekend?
Kan de politiek er niet iets tegen doen?
maar ik heb 'm wel ondertekend.
quote:cool kuiken! ik ga ook eens tekenen! Het nieuwe logo is met microsoft paint of zo gemaakt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:49 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
cool kuiken! ik ga ook eens tekenen! Het nieuwe logo is met microsoft paint of zo gemaakt.
![]()
die niet dan
quote:Nee met photoshop en luiigheid en geen kennis van grafische technieken
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:13 schreef pberends het volgende:[..]
die niet dan
![]()
quote:ik zal er over nadenken :
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nee met photoshop en luiigheid en geen kennis van grafische technieken
kopen?
![]()
![]()
quote:Ik probeer 'm nog wel wat beter te maken!
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:24 schreef pberends het volgende:[..]
ik zal er over nadenken :
![]()
![]()
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 01:06 schreef pberends het volgende:
speciale smiley is er zelfs voor gemaakt : [afbeelding] [afbeelding][afbeelding] [afbeelding]
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 01:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
![]()
![]()
code:8>
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
In het kader van gedaanteverwisselingen!!! avatar aan borrelpraat aangepast![]()
![]()
quote:Bedankt Lodewijk
Lonen stijgen 4,3 procent ondanks recessie
ROTTERDAM - De brutolonen zijn in 2003 met gemiddeld 4,3 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Dat is weliswaar iets minder dan de stijging van 4,8 procent een jaar eerder, maar weer hoger dan een eerdere voorspelling van 3,4 procent. Dat blijkt uit het Nationaal Beloningsonderzoek 2003 van Deloitte en Touche en salarisadministrateur ADP Nederland.
De onderzoekers zeggen dat deze stijging geheel tegen de verwachting indruist onder meer door de economische recessie in Nederland. De sterkste groei doet zich voor bij de banken, verzekeraars en zakelijke dienstverlening, die 5 procent meer loon betalen.In de sectoren vervoer, communicatie en energie blijven de lonen met een plus van 3 procent achter bij de rest. Voor 2004 verwachten de ondervraagde ondernemingen een stijging van de bruto lonen met 2,7 procent.
Bij de lonen trekken vooral de directeuren de meeste aandacht. Het overgrote deel van de directies loopt volgens de onderzoekers in de pas met de rest van de medewerkers. Het topsegment zag het inkomen met 4,4 procent stijgen. Dat is slechts een fractie hoger dan het 'werkvolk'.
Bij de extra voorzieningen voor het personeel is een lichte stijging te zien van het aantal bedrijfsauto's op directieniveau. Dat is voornamelijk veroorzaakt door een toename in de non-profit sector zoals ziekenhuizen en scholen.
In tegenstelling tot vorige jaren is de krapte op de arbeidsmarkt niet langer een probleem. In 2002 gaf ongeveer eenderde van de bedrijven aan hinder te ondervinden hiervan. Dat is teruggelopen tot minder dan eenvijfde.
quote:Je moet hem ff wat bijsnijden.
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
In het kader van gedaanteverwisselingen!!! avatar aan borrelpraat aangepast![]()
![]()
quote:Ik hoop het niet.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:23 schreef pberends het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 30 augustus 2003 14:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
![]()
<hr></blockquote>:'(
![]()
zullen haarimplantaten wel weer in het ziekenfonds verschijen?
quote:Die sig van je, dat is wel erg SP-achtig hoor.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:28 schreef pberends het volgende:
kep echt zin in die docu![]()
quote:Weten jullie ook welke pillen zalm hiervoor geslikt heeft???
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:23 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
zullen haarimplantaten wel weer in het ziekenfonds verschijen?
quote:Nee, dan zou die "Money isn't power, unless you share it." heten
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die sig van je, dat is wel erg SP-achtig hoor.
quote:Maar nu is ie uitgerekt.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Weten jullie ook welke pillen zalm hiervoor geslikt heeft???
Sidekick, bijsnijden? Die man heeft eindelijk weer eens wat inhoud!
save =>!!!
quote:De SP is voor spreiding van geld, macht en kennis. Dus je sig past goed bij de SP.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:34 schreef pberends het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 30 augustus 2003 15:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die sig van je, dat is wel erg SP-achtig hoor.
<hr></blockquote>Nee, dan zou die "Money isn't power, unless you share it." heten
![]()
![]()
of bedoel je die andere![]()
![]()
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:37 schreef ElSn0rr0 het volgende:
Gaat alles nog een beetje sn0r hier
quote:Shit, dan ga ik binnenkort een andere nemen
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar nu is ie uitgerekt.
[..]De SP is voor spreiding van geld, macht en kennis. Dus je sig past goed bij de SP.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 30-08-2003 15:38]
quote:Oh, bedoel je dat, ja daar probeer ik nog wat aan te doen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar nu is ie uitgerekt.
stuk handiger zo
quote:ik mis
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:40 schreef pberends het volgende:
ondertitel:![]()
![]()
stuk handiger zo
<= SAVE!
quote:Hoi nieuweling die helemaal niet een kloon is.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:37 schreef ElSn0rr0 het volgende:
Gaat alles nog een beetje sn0r hier
quote:
Documentaire Binnenhof - maandag 1 september 21.00 - 22.00 uur NED 3![]()
![]()
quote:Ik vind dat helemaal geen
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:51 schreef pberends het volgende:
Weer een nieuwe:
[..]
![]()
![]()
Jij SP-ertje, jij.
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik vind dat helemaal geen
![]()
![]()
sig hoor.
Jij SP-ertje, jij.
Waar gaat het eigenlijk over
quote:Ook de VN is voor het kuiken.
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:17 schreef pberends het volgende:[..]
Waar gaat het eigenlijk over
![]()
![]()
quote:Wat vindt de Partij voor de Dieren van deze kuikenactie?
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ook de VN is voor het kuiken.
quote:En Zalm uit Haars 2 ook!
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ook de VN is voor het kuiken.
Sidekick jouw avatar ook aanmelden
elke keer andere text, mooi gedaan
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:36 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
elke keer andere text, mooi gedaan
quote:Nee.
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:35 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1168&page=4Sidekick jouw avatar ook aanmelden
quote:sjacho? zeg waar zou GG eigenlijk zijn??? Istie alweer geband??
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee.
quote:Misschien heeft ie fok verruild voor maroc.nl
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
sjacho? zeg waar zou GG eigenlijk zijn??? Istie alweer geband??
![]()
quote:Daar gaan ze wat anders om met kuikens vrees ik...
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:42 schreef pberends het volgende:[..]
Misschien heeft ie fok verruild voor maroc.nl
quote:Idd.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
sjacho? zeg waar zou GG eigenlijk zijn??? Istie alweer geband??
![]()
Gg, duke (met streepje) en Marijke (met ae, y en ck) waren altijd vaste gasten hier.
Misschien kan ik wat mensen lokken met nieuws:
quote:
Aznar wijst opvolger aanMADRID - De Spaanse premier Aznar van de conservatieve regeringspartij Partido Popular (PP) heeft zaterdag vice-premier Mariano Rajoy (48) naar voren geschoven als de lijsttrekker voor de verkiezingen van maart 2004. Dit meldden bronnen rond de premier.
De PP moet de kandidatuur nog formeel goedkeuren. Dat zal waarschijnlijk maandag of dinsdag gebeuren. Aznar kondigde al eerder aan dat hij volgend jaar afscheid neemt van de Spaanse politiek. Hij is nu zeven jaar premier.
Over de opvolging van Aznar wordt al maanden gespeculeerd. Behalve Rajoy werden ook minister van Economische Zaken Rodrigo Rato, oud-minister van Binnenlandse Zaken Jaime Mayor Oreja en de Madrileense burgemeester Alberto Ruiz-Gallardon genoemd.
Rajoys politieke carrière begon in 1983, toen hij werd gekozen als lid van de gemeenteraad van Pontevedra. Drie jaar later werd hij voorzitter van de provinciale raad van Pontevedra en in 1987 werd hij vice-premier van de regionale regering van Galicië. Daarna klom hij steeds hoger in de rangen van de PP, waarvan hij in 1990 plaatsvervangend secretaris-generaal werd.
ANP
quote:Misschien staat de Maroc-knokploeg voor zn deur.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:42 schreef pberends het volgende:[..]
Misschien heeft ie fok verruild voor maroc.nl
quote:Jij kan het weten.
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:05 schreef Kastaan het volgende:[..]
Misschien staat de Maroc-knokploeg voor zn deur.
Uitgegeven: 30 augustus 2003 18:22
PORTO ROTONDO - Rusland heeft een nieuw voorstel voor een VN-resolutie over Irak voorbereid. Dat heeft de Russische president Poetin gezegd na een ontmoeting met de Italiaanse premier Berlusconi. Moskou probeert op deze manier een uitweg te bieden in de impasse die is ontstaan naar aanleiding van de door de Verenigde Staten ingediende resolutie over Irak.
Verscheidene landen, onder meer Frankrijk en Rusland, zijn niet gelukkig met het Amerikaanse voorstel voor een internationale troepenmacht onder Amerikaanse commando of een VN-macht onder Amerikaanse leiding in Irak. Zij willen een grotere rol voor de Verenigde Naties. Volgens Poetin is er onlangs internationaal overleg geweest over de kwestie en komen de posities inmiddels dichter bij elkaar.
De VN hebben de oorlog in Irak niet gesteund en zijn niet verantwoordelijk voor de gevolgen, maar zij willen wel het Iraakse volk helpen, aldus Poetin. De Russische leider liet ook weten dat de Verenigde Staten aanzienlijke morele en financiële verliezen lijden in Irak, en het is nodig om de krachten te bundelen om de crisis te boven te komen.
Poetin wil een internationale stabilisatiemacht onder Amerikaans bevel wel steunen, mits de VN hun goedkeuring aan de troepenmacht hebben verbonden. Hij wil ook een nieuwe Irak-resolutie steunen als de VN een concrete rol krijgen in de wederopbouw van het land.
We denken dat een nieuwe resolutie wenselijk is. Maar alleen als de VN effectief een rol kunnen spelen in de wederopbouw van Irak, de organisatie van het politieke en economische leven in het land en als de VN de leiding krijgen van het proces van democratisering van de maatschappij en de instelling van de machtsorganen, zei Poetin.
http://nu.nl/news.jsp?n=197764&c=23
quote:LOL
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:32 schreef Kastaan het volgende:
De site van Maxime Verhagen doet het nog steeds niet!
![]()
![]()
ik schat 'm op een maand of 5 min
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |