Uiteraard mag er wel gediscuzzieerd worden over de laatste politieke ontwikkelingen .
quote:ff opzoeken
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hoe heet zijn pvda-irak-tegenhanger alweer? Daar lag die altijd mee in de clinch. Ook een halve sok overigens.
quote:Doel je misschien op Maxime Verhagen? Die is wel Europarlementarier geweest.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Ja maar hij vond tijdelijk stallen ook geen goede term. Want daarvoor was het mandaat van de kiezer voor hem te belangrijk!
Maar je hebt gelijk het is een goede leerschool! Die Schultz van Hagen van de VVD zat hiervoor ook in Brussel.
De PvdA'er waar Eurlings het mee aan de stok heeft gehad is volgens mij Koenders.
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 26-08-2003 14:00]
meteen zo'n mooie positief artikel over 'm gevonden maar Eurlings én Koenders zijn eigenlijk de grootste drollen van het parlement.
quote:Want?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:00 schreef pberends het volgende:meteen zo'n mooie positief artikel over 'm gevonden
maar Eurlings én Koenders zijn eigenlijk de grootste drollen van het parlement.
Drol no.2 :
Drol no.3 :
Kan iemand me uitleggen waarom de nummer 2 van een politiek partij altijd dé drol is.
sorry voor de high-res
images vervangen door kleinere exemplaren.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 26-08-2003 15:56]
quote:Slijmerige mafkezen, die er altijd omheen draaien, niet duidelijk tegen de kiezer etc.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Want?
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
U is in de war met mw. Lousewiese van der Laan, vrees ik
Laten we het maar gewoon op een verbanning houden .
quote:Ik vond Koenders anders best duidelijk.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:03 schreef pberends het volgende:[..]
Slijmerige mafkezen, die er altijd omheen draaien, niet duidelijk tegen de kiezer etc.
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 26-08-2003 14:06]
quote:Nee, je moet de realiteit onder ogen zien.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:04 schreef freako het volgende:
Jezus, schrik me rot.. Opeens Eurlings vol in beeld. Misschien voor de modemgebruikers een aardig idee om de plaatjes te vervangen door linkjes?
quote:Ook voor niet modemgebruikers
Jezus, schrik me rot.. Opeens Eurlings vol in beeld. Misschien voor de modemgebruikers een aardig idee om de plaatjes te vervangen door linkjes?
(overigens zijn op www.parlement.com meestal ook wel mooie kleinere foto's te vinden)
quote:Dan druk je toch gewoon op Escape als de tekst geladen is?
1.1 MB is geen kattenpis..
quote:Van Maxime Verhagen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:06 schreef du_ke het volgende:
(overigens zijn op www.parlement.com meestal ook wel mooie kleinere foto's te vinden)
quote:op www.maximeverhagen.nl/index2.html ook
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:06 schreef du_ke het volgende:[..]
Ook voor niet modemgebruikers
dit is wel vrij eng.
quote:Ok dat is dan weer de vraag
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Van Maxime Verhagen?
.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:02 schreef pberends het volgende:
Drol no.1 :Drol no.2 :
Drol no.3 :
Kan iemand me uitleggen waarom de nummer 2 van een politiek partij altijd dé drol is.
quote:Goed speurwerk! 2 extra punten voor jou!
Drol no.1 :Drol no.2 :
Drol no.3 :
sorry voor de high-res
quote:Dat komt omdat je een Brabo bent. Hebben ze daar wel vaker last van.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:57 schreef Conflict het volgende:
Ik ben in principe overal tegen
quote:Ik zag al bijna een verband met de status van haar gebit, maar dat zag ik dus fout. Loesewiese trekt mij wel aan, lekker hollands wijf!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:03 schreef du_ke het volgende:[..]
U is correct
.
Laten we het maar gewoon op een verbanning houden
.
quote:niemand
quote:Nee.
quote:m.verhagen@tk.parlement.nl
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:12 schreef pberends het volgende:[..]
niemand
![]()
![]()
quote:Tenzij het een biologische drol is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:13 schreef Parabola het volgende:[..]
Nee.
Marijke
niet
Live op ned. 2 de eerste vergadering na het reces. Het heeft alleen wat vertraging opgelopen omdat Halsema (weten jullie nog, die beroepsdemagoog) met twee andere vrouwen een T-shirt draagt met "baas in eigen buik" en "de pil moet in het pakket". Op de tribune zitten wat vrouwelijke cornuiten die met dezelfde T-shirts zwaaien. Hopelijk worden ze verwijdert zodat de vergadering snel kan beginnen.
quote:ik ben bang dat ie sinds z'n site z'n mail niet meer leest
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:13 schreef Gil-galad het volgende:[..]
m.verhagen@tk.parlement.nl
quote:http://www.maximeverhagen.nl/index2.html
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:15 schreef pberends het volgende:[..]
ik ben bang dat ie sinds z'n kneuzensite z'n mail niet meer leest
![]()
![]()
,
,
,
.
quote:LiveStream
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:14 schreef sizzler het volgende:
Vandaag is een heugdelijke dag voor de pol-usuals: het reces is voorbij!!!!Live op ned. 2 de eerste vergadering na het reces. Het heeft alleen wat vertraging opgelopen omdat Halsema (weten jullie nog, die beroepsdemagoog) met twee andere vrouwen een T-shirt draagt met "baas in eigen buik" en "de pil moet in het pakket". Op de tribune zitten wat vrouwelijke cornuiten die met dezelfde T-shirts zwaaien. Hopelijk worden ze verwijdert zodat de vergadering snel kan beginnen.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
http://www.maximeverhagen.nl/index2.html
,
,
,
.
quote:Hij gaat er mee stoppen. Zometeen is zijn afscheid in de Kamer geloof ik. Hij wil naar het Europees Parlement.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:16 schreef Gil-galad het volgende:[..]
http://www.maximeverhagen.nl/index2.html
,
,
,
.
quote:Laten we het hopen...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:18 schreef sizzler het volgende:[..]
Hij gaat er mee stoppen. Zometeen is zijn afscheid in de Kamer geloof ik. Hij wil naar het Europees Parlement.
Dan zijn we van em af
quote:Dat zou de kamer wel willen. Over wie gaat het nu
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:18 schreef sizzler het volgende:[..]
Hij gaat er mee stoppen. Zometeen is zijn afscheid in de Kamer geloof ik. Hij wil naar het Europees Parlement.
hehe
quote:Die vent met die grijze haren. Gaat naar een of ander productschap.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:19 schreef pberends het volgende:[..]
Dat zou de kamer wel willen. Over wie gaat het nu
quote:Joh. Ik bedoel z'n naam
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:20 schreef sizzler het volgende:[..]
Die vent met die grijze haren. Gaat naar een of ander productschap.
quote:Varela
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:19 schreef pberends het volgende:
Varela:
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 26-08-2003 14:23]
quote:Meijer geloof ik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:21 schreef pberends het volgende:[..]
Joh. Ik bedoel z'n naam
Theo Meijer:
quote:ah lekker ding hoor.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:22 schreef sizzler het volgende:[..]
Meijer geloof ik.
Theo Meijer:
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:22 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Varela [afbeelding].
quote:Dus het is niet Maxime verhagen die er mee gaat stoppen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:22 schreef sizzler het volgende:[..]
Meijer geloof ik.
Theo Meijer:
quote:Van de Bijlmerramp-enquete.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:23 schreef pberends het volgende:[..]
ah lekker ding hoor.
Hij neemt ontslag als minister Hoogenvorst de tandarts uit het ziekenfonds haalt.
quote:Eindelijk is het overtuigend aangetoond, ik heb het altijd al geweten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:27 schreef robh het volgende:
Maxime is overtuigend links georienteerd, getuige dit plaatje:
quote:Die Halsema is goed geschift zeg! Ik kan me nog herinneren dat iedereen over Nawijn viel toen die de 2e kamer door de slijk haalde...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:14 schreef sizzler het volgende:
Vandaag is een heugdelijke dag voor de pol-usuals: het reces is voorbij!!!!Live op ned. 2 de eerste vergadering na het reces. Het heeft alleen wat vertraging opgelopen omdat Halsema (weten jullie nog, die beroepsdemagoog) met twee andere vrouwen een T-shirt draagt met "baas in eigen buik" en "de pil moet in het pakket". Op de tribune zitten wat vrouwelijke cornuiten die met dezelfde T-shirts zwaaien. Hopelijk worden ze verwijdert zodat de vergadering snel kan beginnen.
quote:Bij de introductie zieden ze wel dat hij wegging. Daarom is hij ook geen staatssecretaris geworden. (of ben ik in de war met Camiel? Fuck, nou weet ik het niet meer)
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:24 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dus het is niet Maxime verhagen die er mee gaat stoppen?
.
quote:Ben je goed geschift als je je mening uit? Dan ben ik ook goed geschift.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Die Halsema is goed geschift zeg! Ik kan me nog herinneren dat iedereen over Nawijn viel toen die de 2e kamer door de slijk haalde...
De pil moet in het ziekenfonds!
quote:Inderdaad. Is het internet ook al een linkse aangelegenheid
quote:Hey, ik ben het met Parabola eens.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Parabola het volgende:
quote:Ja, leuk, zullen we voor elk standpunt een T-shirt laten drukken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Parabola het volgende:[..]
Ben je goed geschift als je je mening uit? Dan ben ik ook goed geschift.
Jezus wat een doos is dat zeg! De hormonen van haar zwangerschap zullen haar wel nog meer in de war brengen.
quote:be my guest
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:32 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, leuk, zullen we voor elk standpunt een T-shirt laten drukken?
quote:Heb je ook nog argumenten, of laat je het hierbij?
Jezus wat een doos is dat zeg! De hormonen van haar zwangerschap zullen haar wel nog meer in de war brengen.
quote:wij doorbreken gezellig de grenzen van het links-rechts denken, G-g
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:31 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hey, ik ben het met Parabola eens.
quote:Ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer kleur zou willen zien in de 2e kamer, maar er is een kledingsvoorschrift en daar dient zij zich ook aan te houden. Respect dus. Inhoudelijk gezien geef ik haar groot gelijk, niks mis mee, hoewel ik niet inzie waarom de belastingbetaler voor het neuken van een willekeurige vrouw moet betalen of kan ik mijn condooms ook ergens declareren??
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Parabola het volgende:[..]
Ben je goed geschift als je je mening uit? Dan ben ik ook goed geschift.
quote:De T-shirt actie vindt ik al voldoende bewijs.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:33 schreef Parabola het volgende:[..]
Heb je ook nog argumenten, of laat je het hierbij?
Halsema:
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 26-08-2003 14:44]
quote:Echt erg die ene van GL. Ik snapte echt helemaal niet wat ze zei. Half uur lange vraag, praat onduidelijk en het gaat ook nog eens nergens over.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
ik zit nu te kijken op ned2, wat een belachelijk gezicht zeg!
quote:ach daar wen je wel aan. Een paar jaar geleden vonden we stropdassen nog bij het kledingvoorschrift horen. De Kamer gaat met zijn tijd mee. en zoals gewoonlijk nemen de kleine linkse partijen het initiatief om vastgeroeste patronen te doorbreken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
ik zit nu te kijken op ned2, wat een belachelijk gezicht zeg!
quote:Dat was toch JPB
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:42 schreef pberends het volgende:[..]
Echt erg die ene van GL. Ik snapte echt helemaal niet wat ze zei. Half uur lange vraag, praat onduidelijk en het gaat ook nog eens nergens over.
![]()
![]()
quote:Sorry, maar er zit geen argument bij de dingen die je zegt, alleen wat kreten en loze beschuldigingen. Als je indruk op mij wilt maken, moet je echt met meer inhoud komen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:42 schreef sizzler het volgende:[..]
De T-shirt actie vindt ik al voldoende bewijs.
Als een minister zijn jasje uitdoet krijgt hij al kritiek van de voorzitter en dit provorcerend gedrag moet maar worden goedgekeurd?? Verder zou ik eigenlijk een Halsema-uitspraken-lijst bij moeten houden om aan te tonen dat ze ze niet echt helemaal op een rijtje heeft. als ik zoveel vrije tijd zou hebben Over het algemeen komt ze met niet te controleren, irrationele en stemmingmakende anekdotes cq voorbeelden om haar gelijk te krijgen in discussies. Het regeerakkoord is meteen al asociaal (natuurlijk is dat makkelijk scoren in een tegenvallende economie waarbij bezuinigd moet worden) en de ene ongenuanceerde oneliner na de andere vliegt eruit die niets met de inhoud of de discussie te maken hebben. Daar zoou je ook een lijst van kunnen maken en dan turven hoe vaak ze welke oneliner gebruikt. Volgens mij heeft ze zelf standaard zo'n lijst die ze bij haar aantekeningen houdt en zo nu en dan pikt ze er eentje uit om door de kamer te roepen.
Halsema:
quote:Mee eens, maar:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:44 schreef Parabola het volgende:[..]
ach daar wen je wel aan. Een paar jaar geleden vonden we stropdassen nog bij het kledingvoorschrift horen. De Kamer gaat met zijn tijd mee. en zoals gewoonlijk nemen de kleine linkse partijen het initiatief om vastgeroeste patronen te doorbreken.
1. mooi dik is niet lelijk
2. functioneel dik is niet lelijk (zwanger dan wel toneelstukje)
3. Een geblondeerd varken met t-shirt aan is een belediging voor varkens!
quote:Ik hoef nooit zo nodig indruk te maken bij iemand, overigens zag ik wel degelijk argumenten zoals die over de kledingsvoorschriften. Staat gewoon in de huisregels van de 2e kamer. Ben best voor vernieuwing, maar niet op deze manier.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:46 schreef Parabola het volgende:[..]
Sorry, maar er zit geen argument bij de dingen die je zegt, alleen wat kreten en loze beschuldigingen. Als je indruk op mij wilt maken, moet je echt met meer inhoud komen.
quote:ik hoorde iets van "knorrrr, grr, grmpf krontsj"
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:42 schreef pberends het volgende:[..]
Echt erg die ene van GL. Ik snapte echt helemaal niet wat ze zei. Half uur lange vraag, praat onduidelijk en het gaat ook nog eens nergens over.
![]()
![]()
quote:Mooi dik bestaat niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
1. mooi dik is niet lelijk
quote:Idd.
quote:zelfs JPB is uberduidelijk vergeleken met haar
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:44 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat was toch JPB
.
quote:Ik heb dit debat niet gevlogd maar meestal is het toch echt andersom
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:05 schreef pberends het volgende:[..]
zelfs JPB is uberduidelijk vergeleken met haar
Je mag het best inhoudelijk met iemand oneens zijn, maar kom daar dan over te spreken, ipv iemand als varken neer te zetten of niet verder te komen dan het becomentariëren van uiterlijkheden.
rox!
quote:Populisme
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:09 schreef Parabola het volgende:
Sneu en toch jammer, die blinde vlek die sommige mensen hebben. Zodra er iemand van het andere eind van het politieke spectrum aan het woord is, schuiven de oorsluizen dicht en komen de oogkleppen te voorschijn.Je mag het best inhoudelijk met iemand oneens zijn, maar kom daar dan over te spreken, ipv iemand als varken neer te zetten of niet verder te komen dan het becomentariëren van uiterlijkheden.
quote:Zie ik daar de volgende premier van Nederland op foto 3?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:05 schreef pberends het volgende:[..]
Nee, je moet de realiteit onder ogen zien.
Aan de andere kant moet ik Parabola gelijk geven dat de reacties hier kant noch wal raken. Das toch debiel. Na maanden reces valt er weer eens ergens over te praten. Het enige wat de Fok!-pubers kunnen bedenken is kots-smileys voor Halsema. Knap hoor!
quote:Ludiek zeg. Eerder populistisch en amateuristisch.
Ludiek protest in Kamer tegen einde pilvergoeding
DEN HAAG - De vrouwelijke GroenLinks-Kamerleden Halsema, Van Gent en Tonkens hebben dinsdag in de plenaire vergaderzaal van de Tweede Kamer geprotesteerd tegen kabinetsplannen om de anticonceptiepil uit het ziekenfonds te halen. Halsema (hoogzwanger) en Tonkens en Van Gent (beiden niet zwanger) droegen T-shirts met de tekst 'Baas in eigen buik'.De twee andere vrouwen van de GroenLinks-fractie, Vos en Karimi, verblijven in het buitenland en doen daarom niet aan de actie mee.
quote:Dat idee hebben ze van Kozzmic gestolen
Remkes en De Graaf rechtstreeks op internet
DEN HAAG - Mensen die rechtstreeks iets willen vragen aan de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties) kunnen donderdag 28 augustus hun slag slaan. Om 20.00 uur begint op internet een eerste van een serie televisie-uitzendingen waarin de ministers antwoord geven op vragen.
In de studio zitten Remkes en De Graaf klaar om in levende lijve te reageren op vragen van kijkers. Die kunnen hun vragen direct intoetsen op hun eigen toetsenbord. Kwetsende of discriminerende teksten worden geweerd. Ook kunnen mensen een videoboodschap insturen met een vraag of opmerking.Vooralsnog zal er één boodschap te zien zijn. Volgens een woordvoerder van het ministerie beklaagt een man zich daarin over het openlijke drugsdealen bij het Centraal Station in Amsterdam.
De televisie-uitzending is te volgen op www.depubliekeverantwoording.nl. Het is de bedoeling dat de ministers elke twee weken op donderdagavond opdraven. Remkes en De Graaf openen donderdag ook hun eigen internetsites waarop burgers interactief kunnen deelnemen door te stemmen en te discussiëren.
Het is niet voor het eerst dat ministers interactief via internet met burgers communiceren. Onder anderen hun voorgangers Van Boxtel en Gijs de Vries waren eerder te zien. Uitgangspunt is de kloof tussen de overheid en de burgers te dichten.
quote:Baas in eigen buik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
quote:Je gebruikt de verkeerde smiley. Goede ID-en verdienen navolging en Kozzmic vindt dit vast niet erg.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:18 schreef pberends het volgende:[..]
Dat idee hebben ze van Kozzmic gestolen
quote:Wat een gangsters toch van de Bassie-Clan.
Wethouder Nunspeet weg na omstreden aankoop
NUNSPEET - Wethouder A. van de Pol (SGP) van Nunspeet is dinsdag afgetreden na een omstreden aankoop van een schilderij. Volgens Van de Pol was de tegen hem ontstane schijn van belangenverstrengeling voldoende reden om op te stappen.
Het schilderij is eerder dit jaar te koop aangeboden aan de gemeente. Van de Pol heeft met de verkoper contact gehad over het doek en deze uiteindelijk als privé-persoon gekocht. De verkoper dacht echter dat Van de Pol de aankoop deed als wethouder. Om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, besloot Van de Pol zijn functie neer te leggen.Het betreffende kunstwerk is gemaakt door een kunstenaar die een tijdje in Nunspeet heeft gewoond. "Maar niet bijzonder genoeg voor aankoop door de gemeente", stelt burgemeester D. van Hemmen. Hij benadrukt dat Van de Pol geen financieel gewin behaald met de aankoop.
quote:Bassie in eigen buik is een protest actie van de SGP
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:19 schreef What het volgende:[..]
Baas in eigen buik.
Aan die van haar te zien is ze dat.
quote:Ik dacht toch dat ik redelijk inhoudelijk was? Ik kom met drie argumenten (Het T-shirt, het tegenakkoord en de oneliners) om mijn mening te bekrachtigen. Ik zou je zo uit het hoofd wel een paar uitspraken kunnen geven maar daar neem je vast geen genoegen mee. En ik geef mijn mening hier niet om indruk op jou te maken. Zo belangrijk ben je niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:46 schreef Parabola het volgende:[..]
Sorry, maar er zit geen argument bij de dingen die je zegt, alleen wat kreten en loze beschuldigingen. Als je indruk op mij wilt maken, moet je echt met meer inhoud komen.
quote:Principieel, maar overdreven. Tenzij de kunstenaar aan de gemeente een lagere prijs vroeg dan aan een particulier.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:20 schreef pberends het volgende:[..]
Wat een gangsters toch van de Bassie-Clan.
quote:Zullen we het even langslopen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:23 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik dacht toch dat ik redelijk inhoudelijk was?
quote:dat is vorm
Ik kom met drie argumenten (Het T-shirt,
quote:Heb ik je net niet zien noemen. Wel: "Het regeerakkoord is meteen al asociaal (natuurlijk is dat makkelijk scoren in een tegenvallende economie waarbij bezuinigd moet worden)". Ik neem aan dat je weet dat GL kritiek op het regeerakkoord altijd vergezeld laat gaan van een schaduwakkoord. Femnke maakt dus dezelfde moeilijke keuzen als JP, niet echt makkelijk scoren hoor.
het tegenakkoord
quote:Is ook vorm. Een politicus die helemaal geen one-liners gebruikt, verstaat zijn vak niet. (mooie one-liner, by the way). Femke gebruikt er echt niet te veel en bovendien koppelt ze ze steeds aan feiten. Daar kan menig politicus een voorbeeld aan nemen. Maar dat zal je ook wel weer niet willen zien. Het is makkelijker om kotssmileys te plaatsen dan om je te verdiepen in wat iemand zegt
en de oneliners)
quote:Dus nu heb ik het gedaan? Gelukkig, ligt het iig niet aan jou
om mijn mening te bekrachtigen. Ik zou je zo uit het hoofd wel een paar uitspraken kunnen geven maar daar neem je vast geen genoegen mee.
quote:he, dat zat ik nou net te hopen. Blij dat ik iig nog wel belangrijk genoeg ben om op te reageren.
En ik geef mijn mening hier niet om indruk op jou te maken. Zo belangrijk ben je niet.
quote:Ik mis nog het woord wanvertoning !
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:17 schreef pberends het volgende:[..]
Ludiek zeg. Eerder populistisch en amateuristisch.
quote:Idd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik mis nog het woord wanvertoning !
Leuk trouwens dat bij de 2 andere geiten extra wordt vermeld dat ze niet zwanger zijn![]()
![]()
quote:
quote:zij's lekker dude!
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:50 schreef hoppe het volgende:[..]
Misschien kan hij eens met Saskia Noorman den Uyl gaan praten...
quote:Wat zulen deze vrouwen een voorpret gehad hebben voor hun T-shirt-actie...
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:17 schreef pberends het volgende:[..]
Ludiek zeg. Eerder populistisch en amateuristisch.
quote:Vooral Femke
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:51 schreef hoppe het volgende:[..]
Wat zulen deze vrouwen een voorpret gehad hebben voor hun T-shirt-actie...
quote:Ze argumenteert anders niet slecht. Ik heb nu al meer respect voor deze vrouw als voor dat meiske die de eyeliner beter weet te hanteren dan de oneliner.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:51 schreef pberends het volgende:[..]
zij's lekker dude!
quote:Zou kunnen, heb haar maar 1 keer gezien. Ze deed iig wel inhoudelijk
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:56 schreef hoppe het volgende:[..]
Ze argumenteert anders niet slecht. Ik heb nu al meer respect voor deze vrouw als voor dat meiske die de eyeliner beter weet te hanteren dan de oneliner.
quote:Melanie heeft het anders de laatste tijd wel droog
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:55 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Vooral Femke
quote:Ook dit was een oneliner
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:04 schreef pberends het volgende:[..]
Zou kunnen, heb haar maar 1 keer gezien. Ze deed iig wel inhoudelijk
quote:*** Aaahikwordgek die zijn adres opschrijft, maar toch maar weer uitveegt ***
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:05 schreef pberends het volgende:[..]
Melanie heeft het anders de laatste tijd wel droog
quote:[Slowchat] De Fok! Nostra -7-
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
*** Aaahikwordgek die zijn adres opschrijft, maar toch maar weer uitveegt ***
![]()
lekker aso van Wile dat hij wel 256st post kan doen
quote:Had jou ook kunnen overkomen... Wel interesant: als je toch al weet dat er een vervolg komt op PB, waarom dan niet een vervolglink geplaatst door de laatste poster???
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:15 schreef pberends het volgende:[..]
lekker aso van Wile dat hij wel 256st post kan doen
quote:Het is een schande.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Had jou ook kunnen overkomen... Wel interesant: als je toch al weet dat er een vervolg komt op PB, waarom dan niet een vervolglink geplaatst door de laatste poster???
quote:Geen zin om 100 keer te quoten
26-08 (16:09) (Wereld) NAVO belaagt huizen familie Karadzic
26-08 (16:09) (Wereld) Spectaculair transport van vliegtuigen en toren
26-08 (16:09) (Wereld) Doden bij botsing Russische militaire helikopters
26-08 (16:09) (Wereld) Zeevissers stelen visfuiken Ketelmeer leeg
26-08 (16:09) (Wereld) 'Longkanker kan makkelijker worden behandeld'
26-08 (15:59) (Wereld) Zweedse premier in problemen na euro-leugentje
26-08 (15:59) (Wereld) Hoogheemraadschap controleert alle veendijken
26-08 (15:53) (Wereld) Nijs dreigt met onderwijsinspectie
26-08 (15:53) (Wereld) Abbas tegen openstelling Tempelberg voor joden
26-08 (15:53) (Wereld) 'Aandeelhouders kunnen topinkomens beperken'
26-08 (15:53) (Wereld) Burgemeester wil schadevergoeding bewoners Wilnis
26-08 (15:43) (Wereld) Partij Sint Maarten stapt uit regering-Godett
26-08 (15:43) (Wereld) Mars erg dichtbij en met blote oog te zien
26-08 (15:43) (Wereld) 25.000 euro voor gouden tip over Lusanne
26-08 (15:43) (Wereld) Remkes ontkent lozen oudere ambtenaren
quote:zeker een proefballontje of SP-humor.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:27 schreef hoppe het volgende:
Hoorde ik zojuist goed dat de SP gaat bepleiten dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk zouden moeten? Dergelijke realistische politiek gaat ze vast stemmen kosten.
Je gaat rijker naar huis dan je bent gekomen!"
Suggestief overigs.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:38 schreef pberends het volgende:
http://www.sp.nl/service/world/arab/Suggestief overigs.
quote:Voor zover de enigste die dat doen. Zelfs GL of PvdA niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:39 schreef Gil-galad het volgende:[..]
.
hoe oud is deze foto
omg die intro
quote:Goede partij
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:43 schreef pberends het volgende:
http://www.lijst-pimfortuyn.nl/lpfintro.htmlomg die intro
![]()
![]()
quote:Als je een neo-nazi bent.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:44 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Goede partij
Wat is het druk hier. Al die werklozen die maar gaan internetten.
quote:Nee, neo-nazis zijn te soft.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:45 schreef Sidekick het volgende:
Als je een neo-nazi bent.
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 26-08-2003 16:46]
Dat verzin je toch niet .
.
.
quote:Wat zielig voor die jongeren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:46 schreef pberends het volgende:
http://www.sgpj.nl/Dat verzin je toch niet
.
.
.
quote:En dat terwijl de website van de SGP op zondag gesloten is.
3.3 ICT en zondagsrust
De overheid stimuleert economische groei door marktwerking en deregulering. Dit is onder andere tot uiting gekomen in het verruimen van de mogelijkheden om 's zondags zaken te doen. Winkelen op zondag zou bijdragen aan het welzijn van mensen, ze kunnen dan lekker funshoppen. Het mag duidelijk zijn dat dit volgens ons geen welzijn is. De opdracht om God te dienen, vereist dat we Zijn dag in ere houden. De winkels moeten dus op zondag weer dicht. Een ander probleem is het doorwerken van bedrijven op zondag. In een aantal gevallen wordt dit afgedwongen door de marktomgeving. Als bedrijven moeten concurreren op een internationale markt en in andere landen kunnen gebouwen en machines zeven dagen per week ingezet worden, leidt sluiting van Nederlandse bedrijven op zondag tot negatieve gevolgen voor de concurrentiepositie. We zijn van mening dat hier het welzijn van Nederland de voorrang moet krijgen boven de welvaart. We kunnen beter investeren in sectoren en bedrijven die niet 'verplicht' zijn op zondag te werken. Daarnaast moet volgens ons meer geïnvesteerd worden in technologische ontwikkeling die de zondagsrust bevordert. We denken dan aan technologische mogelijkheden die de inzet van mensen op zondag zoveel mogelijk beperkt. Met name ICT kan bijdragen aan de zondagsrust. Het moet dan natuurlijk wel gaan om processen die noodzakelijk door moeten draaien op zondag. Een dergelijke technologische ontwikkeling is tevens economisch aantrekkelijk. De wereldmarkt zal interesse hebben voor dergelijke producten. Ook vanuit sociaal perspectief willen veel mensen immers liever niet op zondag werken?http://www.sgpj.nl/programma/hoofdstuk3.htm
quote:Volgende week maar weer eens
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als je een neo-nazi bent.
Wat is het druk hier. Al die werklozen die maar gaan internetten.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:52 schreef pberends het volgende:[..]
En dat terwijl de website van de SGP op zondag gesloten is.
,
,
,
,
,
,
.
Idd. Dat is wel heel erg eigenlijk. Schrijf een brief.
quote:En dat uit de mond van Koos Voos
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:54 schreef Koos Voos het volgende:
' FNV Bondgenoten wil dat werkgevers in de wet verplicht worden om mensen met een bijstandsuitkering aan een baan helpen. ' ... wat een idioten !
Dualisme roeleert
Frappant.
quote:Lijkt me idd een heel vaag plan. Heb je nog meer info daarover?
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:54 schreef Koos Voos het volgende:
' FNV Bondgenoten wil dat werkgevers in de wet verplicht worden om mensen met een bijstandsuitkering aan een baan helpen. ' ... wat een idioten !
quote:Ach de conservatieve mensen hebben in de Joden een bondgenoot gevonden tegen de Islam. Zo ook de SGP.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:57 schreef pberends het volgende:
http://www.sgpj.nl/proisrael/Frappant.
quote:Er staat pro-Israel hoor, niet anti-islam.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ach de conservatieve mensen hebben in de Joden een bondgenoot gevonden tegen de Islam.
In de vorm van een land waar joden en palestijnen vreedzaam samenleven.
quote:Joh.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:01 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Er staat pro-Israel hoor, niet anti-islam.
Leuke avatar trouwens. Je moet nog ff "Met harde hand" als ondertitel zetten.
quote:Neuh, dit is de avatar van Martin:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Leuke avatar trouwens. Je moet nog ff "Met harde hand" als ondertitel zetten.
En als je goed oplet zie je gelijk waarom het zo'n mooie droom is .
quote:1 ME'er is al knock-out geslagen door die leuke voetbalhooligans?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:13 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Neuh, dit is de avatar van Martin:
En als je goed oplet zie je gelijk waarom het zo'n mooie droom is
.
quote:Je moest eens weten welke MEer.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
1 ME'er is al knock-out geslagen door die leuke voetbalhooligans?
Magoed, terug naar de politiek.
quote:Ze krijgen er een budget voor, naar rato van het aantal zetels. Of daarvan alle fractiemedewerkers betaald worden, of dat de partij nog wat bijlegt is me niet bekend. Een snelle vergelijking met de SP en de ChristenUnie laat zien dat 8 fractiemedewerkers op 2 Kamerleden wel wat ruim is, maar het is ook verklaarbaar, omdat de hoeveelheid papierwerk niet kleiner is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:49 schreef pberends het volgende:
Weet iemand hoe het met fractiemedewerkers zit? Worden die betaald door de kamerleden of de partij? Of de regering, of zitten doen ze het vrijwillig. De SGP heeft namelijk wel 8 fractiemedewerkers.
Biertje?
Voorbeeld:
quote:Ja en dan
Hoe blijft Kylie Minogue slank?A. Ze danst veel
B. Ze eet gezond
C. Ze slikt pillenSMS Nu A, B, of C naar 2TMF(2839) 0.40 Eur per bericht
Kan iemand me aub deze onzin uitleggen, wat bereik je ermee, je kan niet eens iets winnen?
Wat vinden jullie van een verbod op SMS-spellen op TMF en MTV
quote:Wie is Kylie Minogue?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me het nut van SMS-vragen via TMF uitleggen?Voorbeeld:
[..]Ja en dan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan iemand me aub deze onzin uitleggen, wat bereik je ermee, je kan niet eens iets winnen?
Wat vinden jullie van een verbod op SMS-spellen op TMF en MTV
![]()
![]()
quote:Daar gaat het juist net niet om
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Wie is Kylie Minogue?
.
Valt nog enigzinds mee
quote:De politiek verveelt niet snel daar, heb ik het gevoel.
Partij Sint Maarten stapt uit regering-GodettWILLEMSTAD/PHILIPSBURG - De Democratische Partij van Sint Maarten is na een maand uit de Antilliaanse regering-Godett gestapt. DP-minister van Binnenlandse Zaken en Constitutionele Zaken Russel Voges heeft dit dinsdag gezegd. De regering-Godett werd op 22 juli beëdigd.
Het vertrek van de Democratische Partij heeft geen gevolgen voor de regering onder leiding van Mirna Godett. De coalitie bestaat nu nog uit zes partijen en heeft nog de steun van 14 van de 22 zetels in de Staten (het parlement).
Aanleiding voor het vertrek van de DP is dat de partij het niet eens is met het regeerakkoord. Struikelblokken waren volgens Marcel Gumbs, parlementslid voor de DP, dat daarin te weinig rekening wordt gehouden met de wensen van Sint Maarten. ,,Zoals het akkoord nu op tafel ligt, is het voor ons onaanvaardbaar en vanuit de coalitie is er geen bereidheid het aan te passen. Dus zijn we eruit gestapt'', aldus Gumbs.
Kritiek
Volgens de partij van Sint Maarten is het regeerakkoord te veel op Curaçao gericht. Zo is er geen aandacht voor de wens van Sint Maarten om zelfstandig leningen aan te kunnen gaan. Ook de door Sint Maarten zo gewenste decentralisatie van de belastingdienst krijgt in het regeerakkoord niet de nodige prioriteit, vindt de DP.
Verder is het regeerakkoord onduidelijk over de staatkundige toekomst van Sint Maarten, vindt de DP. Het eiland heeft zich ruim drie jaar geleden in een referendum uitgesproken voor een status aparte naar het model van Aruba.
ANP
Oh en pBerends: ik had geen last van de stroomstoring.
Kunt u ff een beetje kalmer aan doen met die diarree aan linkjes, plaatjes en andere onzin. Af en toe eens wat interessants posten is OK, maar dit loopt de spuigaten uit. Je moet de anderen ook de kans geven om ergens op te reageren.
Begin anders een weblog ofzo.
quote:hehe, beter dan niks toch
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:15 schreef Kozzmic het volgende:
Zeg meneer Berends...Kunt u ff een beetje kalmer aan doen met die diarree aan linkjes, plaatjes en andere onzin. Af en toe eens wat interessants posten is OK, maar dit loopt de spuigaten uit. Je moet de anderen ook de kans geven om ergens op te reageren.
quote:Je springt van de hak op de tak. Van TMF naar Bas van der Vlies naar homosexualiteit in de Verenigde Staten. Het hoeft allemaal niet zo serieus in dit topic, maar ik kan begrijpen dat mensen soms denken, waar gaat dit allemaal over???
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:17 schreef pberends het volgende:[..]
hehe, beter dan niks toch
ik hou het POL-forum tenminste nog levendig. Je zou trots op me moeten zijn
Ik heb trouwens de plaatjes die je ergens in het begin van dit topic geplaatst hebt (Eurlings en Verhagen enzo) vervangen door kleinere foto's van de desbetreffende personen. Denk een beetje aan de bandbreedte van je mede-users, zelfs bij mij laadden de oorspronkelijke foto's nauwelijks in.
quote:Op stoppen klikken of esc drukken is moeilijk he
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Je springt van de hak op de tak. Van TMF naar Bas van der Vlies naar homosexualiteit in de Verenigde Staten. Het hoeft allemaal niet zo serieus in dit topic, maar ik kan begrijpen dat mensen soms denken, waar gaat dit allemaal over???
Ik heb trouwens de plaatjes die je ergens in het begin van dit topic geplaatst hebt (Eurlings en Verhagen enzo) vervangen door kleinere foto's van de desbetreffende personen. Denk een beetje aan de bandbreedte van je mede-users, zelfs bij mij laadden de oorspronkelijke foto's nauwelijks in.
Maar het is een Topic: [Slowchat] De Fok! Nostra -8-, zegt genoeg
quote:Zielig voor deze man, is het niet?
Castro niet welkom in AtheneUitgegeven: 26 augustus 2003 13:14
ATHENE - De Cubaanse leider Fidel Castro wil graag volgend jaar de Olympische Spelen in Athene bezoeken, maar hij is niet welkom in de Griekse hoofdstad. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken dinsdag alvast laten weten aan de Cubaanse sportminister Rodriquez, die de wens van Castro had overgebracht.
"We kunnen de politiek van de Europese Unie niet negeren", zei een Griekse woordvoerder. De EU-landen weigeren Castro toe te laten vanwege zijn despote leiderschap, waarbij mensrechten vaak worden geschonden.
quote:Dat is ie nog nooit geweest.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
He, deze was nog niet sticky...
Toen ik het voorstelde was het niet een goed plan. Waarom nu wel?
quote:Het gaat wel in tegen de Olympische gedachte, dus ergens heeft Castro wel een punt als hij er herrie over schopt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Zielig voor deze man, is het niet?
Komt trouwens van www.nu.nl
quote:Jammer dat de VS Cuba gebruiken om mensenrechte te kunnen schenden (Gatmo), dus een aanval om dit te stoppen zal er niet in zitten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Zielig voor deze man, is het niet?
Komt trouwens van www.nu.nl
Niet dat ik een aanval zou willen, maar in de lijn van Afghanistan en Irak zou het wel logisch zijn... Maar ja, rechtlijnigheid is voor watje.
quote:Idd wie organiseert in 2008 ook alweer de Spelen?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Het gaat wel in tegen de Olympische gedachte, dus ergens heeft Castro wel een punt als hij er herrie over schopt.
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 26-08-2003 18:38]
quote:Idd. Jammer dat de politiek er invloed op heeft.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Het gaat wel in tegen de Olympische gedachte, dus ergens heeft Castro wel een punt als hij er herrie over schopt.
quote:Zei ik dat dan?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is ie nog nooit geweest.
quote:'niet een'
Toen ik het voorstelde was het niet een goed plan. Waarom nu wel?
quote:China is niet zo erg als Cuba. De diplomatieke banden zijn ook wat beter.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Idd wie organiseerde in 2008 ook alweer de Spelen?
quote:En niet te vergeten de economische
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
China is niet zo erg als Cuba. De diplomatieke banden zijn ook wat beter.
quote:Je impliceerde het wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zei ik dat dan?
quote:
[..]'niet een'
quote:'niet een goed plan' is geen nederlands. 'niet een' = 'geen'
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik snap je niet
quote:Ik denk dat het een frysisme is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
'niet een goed plan' is geen nederlands. 'niet een' = 'geen'
quote:
quote:En "niet zo'n goed plan" is wel goed?
Op zondag 3 augustus 2003 16:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Um, nee, niet zo'n goed plan. Dan moeten we elke keer de dichte un-stickyen en dan de nieuwe weer stickyen.
quote:
Witte leerlingen raken in de minderheid
AMSTERDAM - Op de Amsterdamse basisscholen raken witte leerlingen langzamerhand in de minderheid. Ook het voortgezet onderwijs wordt steeds "zwarter", zo blijkt uit het onderzoek Onderwijssegregatie in Amsterdam van het SCO Kohnstamm Instituut.
Bijna de helft van de Amsterdamse basisschoolleerlingen (49 procent) heeft een niet-westerse achtergrond én ouders heeft met een lage opleiding. Op 127 van de 201 scholen is meer dan de helft van de kinderen uit deze groep, op 102 scholen vormen zij een concentratie van meer dan 70 procent. Op 54 scholen hebben deze leerlingen geen of heel weinig contact met leerlingen met andere kenmerken. Dertig scholen zijn nagenoeg helemaal wit.Het protestants-christelijk onderwijs heeft naar verhouding meer allochtone én autochtone achterstandsleerlingen dan de openbare en de katholieke scholen. Montessori, Dalton, Jenaplan en Vrije scholen hebben vrijwel allemaal het laagst percentage allochtone en autochtone achterstandsleerlingen. De witste scholen staan vooral in de wat duurdere stadsdelen Centrum, Zuideramstel en Oud-Zuid. Er is inmiddels ook sprake van een vlucht naar randgemeenten.
Opvallend is dat betrekkelijk veel zwarte scholen van oorsprong arbeidersscholen zijn geweest. Naar mening van de directeuren is daar niet zozeer de problematiek, maar wel de kleur veranderd. Bij sommige scholen is sprake van een hoge ouderbijdrage (500 euro per jaar). Dit kan een barrière zijn. Enkele bestuursvoorzitters vinden het bewust werven van minder rijke allochtone ouders ook niet financieel aantrekkelijk. Zij houden hun scholen veelal bewust klein.
Ook de middelbare scholen worden steeds witter of zwarter , wat leidt tot een vlucht van leraren. Volgens de onderzoekers komt dit vooral door de selectie op basis van de citoscores in groep 8 van de basisschool. Het resultaat is dat de vmbo's vooral bevolkt worden door leerlingen van bijvoorbeeld Surinaamse, Turkse of Marokkaanse afkomst. De havo's, vwo's en gymnasia in de stad zijn overwegend wit.
Maar ook sociale keuzes spelen een rol. Op scholengemeenschappen die behalve havo en vwo bieden en die overwegend wit zijn, zitten er op het vmbo gemiddeld meer witte kinderen. De argrarische scholen in de stad hebben helemaal relatief weinig niet-westerse allochtone kinderen.
Over de oplossingen is het onderwijsveld erg sceptisch. Voor vmbo's is het tij niet meer te keren. Het oprichten van brede scholengemeenschappen is door de tweedeling tussen vmbo en havo/vwo-scholen onbruikbaar.
Een ander woningbouwbeleid en stadsvernieuwing, extra investeringen in zwarte scholen en meer voorlichting of gewogen loting bij witte scholen met wachtlijsten zou nog wel soelaas kunnen bieden voor havo/vwo-scholen. Daarnaast zouden scholen zelf iets kunnen doen. Ze kunnen zorgen dat het aanbod voor iedereen aantrekkelijk is en dat er geen dominante groepen ontstaan die de sfeer op school bepalen.
quote:
Begrotingstekort VS naar 500 miljard dollar
WASHINGTON - Het tekort op de begroting van de Verenigde Staten zal in het op 1 oktober beginnende financiële jaar 2004 stijgen tot een recordbedrag van 480 miljard dollar (440 miljard euro), meer dan het jaarlijkse bruto binnenlands product (bbp) van Nederland. Met inbegrip van een aanvullende begroting voor de kosten van de bezetting en wederopbouw van Irak komt het zelfs ruim boven de 500 miljard dollar.
Dat staat in dinsdag gepubliceerde ramingen van het begrotingsbureau van het Amerikaanse Congres (CBO). Het bureau handhaaft zijn prognose voor het lopende jaar 2003 op 401 miljard dollar. Dat is in dollars het hoogste tekort ooit, maar als percentage van het bbp minder dan de tekorten in de jaren tachtig onder president Reagan.In verhouding tot het bbp stijgt het tekort in het lopende financiële jaar van 1,5 tot 3,7 procent. In 2004 zou het met een bedrag van 480 miljard dollar op 4,3 procent van het bbp komen. De Europese landen die meedoen aan de euro, hanteren voor het begrotingstekort een maximum van 3 procent, maar die grens is als gevolg van de economische malaise overschreden door een aantal deelnemers, waaronder Duitsland en Frankrijk.
Het CBO verwacht over de periode 2004-2013 een totaal tekort van ongeveer 1400 miljard dollar. Het negatieve saldo op de begroting zal na 2004 kleiner worden. In de vijf jaren na 2010 zullen er weer overschotten zijn, maar die blijven onder de 50 miljard dollar.
quote:Ja, toen hij het voorstelde vond je het niet een goed plan. Geen goed plan dus.
quote:Inderdaad.
Voorzitter Kamer tikt GroenLinks op vingers
DEN HAAG - Plaatsvervangend voorzitter van de Tweede Kamer Verburg zal de GroenLinks-fractie "aanspreken" op het gedrag van drie van haar leden tijdens het wekelijkse vragenuurtje. De Kamerleden Halsema, Tonkens en Van Gent droegen tijdens de bijeenkomst shirts met protestteksten als 'Baas in eigen buik'. Het is volgens de regels verboden om in de grote zaal van de Tweede Kamer actie te voeren.De vrouwelijke politici protesteerden tegen de kabinetsplannen om de pil uit het ziekenfonds te halen.
quote:Nu is het de vraag of een deel van dat tekort wat het belastingplan van Bush finaciert wel voor zorgt dat iedereen in Amerika daadwerkelijk van een economische opgang profiteert
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:55 schreef pberends het volgende:[..]
quote:Hij zegt van wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:03 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Nu is het de vraag of een deel van dat tekort wat het belastingplan van Bush finaciert wel voor zorgt dat iedereen in Amerika daadwerkelijk van een economische opgang profiteert
"blablabla, 20 million families of low incomes get directly in the 10% tax box"
ofzoiets
quote:Het lijkt wel eens of je voornamelijk met je zelf praat
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:15 schreef Kozzmic het volgende:
Zeg meneer Berends...Kunt u ff een beetje kalmer aan doen met die diarree aan linkjes, plaatjes en andere onzin. Af en toe eens wat interessants posten is OK, maar dit loopt de spuigaten uit. Je moet de anderen ook de kans geven om ergens op te reageren.
quote:Erg vreemd. Bij topinkomens moeten de aandeelhouders ingrijpen, maar bij de COA's moet de politiek ingrijpen.
Zalm: aandeelhouders kunnen topinkomens beperkenDEN HAAG - Minister Zalm van Financiën vindt dat het aan de algemene vergadering van aandeelhouders moet zijn om te bepalen of de beloningen van bestuurders in ondernemingen bovenmatig zijn. Deze uitspraak leidde dinsdag in de Tweede Kamer tot verbijstering bij GroenLinks.
In het regeerakkoord is aangekondigd dat het kabinet zal bezien hoe bovenmatige inkomens fiscaal kunnen worden afgeroomd, maar nu geeft de minister aan dat hij niet weet wat bovenmatig is, aldus GroenLinks-Kamerlid Vendrik.
Zalm wilde niet vooruitlopen op prinsjesdag door de plannen van het kabinet nu al te onthullen, maar gaf wel aan dat bij het beperken van de topinkomens de vergadering van aandeelhouders ,,de hoofdroute is.'' ,,Het gaat van hun geld af,'' aldus de minister.
Het was PvdA-Kamerlid Douma die het spel tijdens het vragenuurtje op de wagen bracht. Hij vreesde dat het kabinet af wil van de fiscale maatregelen om de buitensporige beloningen af te romen.
Staatssecretaris Wijn van Financiën zei dat het ,,buitengewoon ingewikkeld'' is om met goede maatregelen te komen die alleen de topbestuurders treffen. Hij gaat ervan uit dat het bedrijfsleven ,,zelf de handschoen op gaat pakken.''
Het kabinet staat positief tegenover de aanbevelingen van de commissie- Tabaksblat over het bestuur van grote ondernemingen, maar volgens Douma regelt de door die commissie voorgestelde gedragscode ,,niets over de hoogte van de topinkomens.''
ANP
Waarom is de VVD alleen economisch liberaal wanneer het ze uitkomt?
quote:Staatssecretaris Wijn van Financiën (CDA) zei dat het ,,buitengewoon ingewikkeld'' is om met goede maatregelen te komen die alleen de topbestuurders treffen. Hij gaat ervan uit dat het bedrijfsleven ,,zelf de handschoen op gaat pakken.''
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:34 schreef Sidekick het volgende:
Erg vreemd. Bij topinkomens moeten de aandeelhouders ingrijpen, maar bij de COA's moet de politiek ingrijpen.Waarom is de VVD alleen economisch liberaal wanneer het ze uitkomt?
quote:Oh ja, die simplistische one-liners gaan dan niet werken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Staatssecretaris Wijn van Financiën (CDA) zei dat het ,,buitengewoon ingewikkeld'' is om met goede maatregelen te komen die alleen de topbestuurders treffen. Hij gaat ervan uit dat het bedrijfsleven ,,zelf de handschoen op gaat pakken.''
Waar een wil is is een weg.
quote:Moet van m'n dokter
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Het lijkt wel eens of je voornamelijk met je zelf praat
.
quote:Wie weet trouwens waar de plannen van het kabinet staan. Ik dacht iets op tv te zien hierover.
PvdA: bijstandsmoeder heeft recht op kinderopvangDEN HAAG - De PvdA wil dat bijstandsmoeders met kinderen tot 12 jaar alleen verplicht kunnen worden betaald werk te aanvaarden, als de kinderopvang goed geregeld is. Dit stelt kamerlid Noorman-Den Uyl.
Zij wil dat kinderopvang een recht wordt voor de bijstandsgerechtigden, evenals scholing om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
De sociaal-democraten hebben een voorstel om de nieuwe wet werk en bijstand, die volgend jaar van kracht moet worden, in deze zin aan te passen. De christelijke partijen willen dat bijstandsmoeders met kinderen tot vijf jaar worden vrijgesteld van de sollicitatieplicht. Ook daarvoor zijn al concrete voorstellen ingediend. Het CDA wil dat de vrijstelling ook geldt voor ouders met gehandicapte kinderen tot achttien jaar.
GroenLinks zit op de lijn van de PvdA, terwijl SGP, ChristenUnie en SP een sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders afwijzen.
Bijstandswet
In de huidige bijstandswet kunnen gemeenten aan hele groepen extra bijstand geven. In de nieuwe wet kan dat niet langer. Alleen in individuele gevallen kan de gemeente nog bijspringen met een extraatje.
De PvdA wil dat extra steun voor groepen mogelijk blijft, bijvoorbeeld voor chronisch zieken. Het CDA steunt de regering op dit punt. Niettemin wijst het CDA erop dat nu nog een grote groep uitkeringsgerechtigden is vrijgesteld van de arbeidsplicht, omdat ze de zorg op zich hebben genomen van een familielid. Het CDA wil van staatssecretaris Rutte (Sociale Zaken) horen of de zogeheten individuele ontheffing wel voldoende soelaas zal bieden voor deze ,,mantelzorgers''.
ANP
quote:Wanneer de dokter zegt dat je meer aandacht aan jezelf moet besteden, dan bedoelt hij iets anders.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:56 schreef pberends het volgende:[..]
Moet van m'n dokter
quote:Je zou eraan gaan twijfelen, ja
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:46 schreef Kozzmic het volgende:
Brahim Bourzik, Michiel Smit, Harry Maronier, 15 overgebleven LR-ers, die troel die bij de laatste verkiezingen lijsttrekster was van de PvdA, Manuel Kneepkens; hebben ze eigenlijk in Rotterdam ook nog raadsleden die nog wel een beetje serieus te nemen zijn?
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
ja
Wat bedoel je nu, ja of nee?
quote:Ik bedoel ja als 'ik geef je gelijk dat je die vraag stelt en ik twijfel er ook aan' en verder schud ik meewarig het hoofd hierover
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Het volk krijgt de 'regering' die het verdient.
Brahim Bourzik, Michiel Smit, Harry Maronier, 15 overgebleven LR-ers, die troel die bij de laatste verkiezingen lijsttrekster was van de PvdA, Manuel Kneepkens; hebben ze eigenlijk in Rotterdam ook nog raadsleden die nog wel een beetje serieus te nemen zijn?
quote:Raar persoon in omgang, he Kozzmic.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:De gemeentepolitiek is het toppunt van een mislukte democratie.
quote:Dit verklaart misschien iets over de trek naar de randgemeenten
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het volk krijgt de 'regering' die het verdient.
quote:Het reces is voorbij.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:38 schreef pberends het volgende:
Ferry Mingelen is back!
quote:Tering wat duurde dat lang. Ik snap nog steeds niet hoe we de 20ste economie van de wereld kunnen zijn met die vakanties
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het reces is voorbij.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:46 schreef pberends het volgende:[..]
Tering wat duurde dat lang. Ik snap nog steeds niet hoe we de 20ste economie van de wereld kunnen zijn met die vakantiesBalkenende II
quote:We worden in 2 jaar ingehaald door Thailand en Zuid-Afrika.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:47 schreef du_ke het volgende:[..]
quote:Herhaling
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:08 schreef Koos Voos het volgende:
jiskefet op 3 ..
oke sorry, ik zal ophouden tis al laat
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 1
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 2
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 3
[Slowchat] i.p.s. 4
[Slowchat] k.i.e.l. 5
[Slowchat] p.h.o.p. 6
[Slowchat] De Fok! Nostra -7-
[Slowchat] De Fok! Nostra -8-
quote:Wordt het niet eens tijd om dit literaire hoogstandje in boekvorm uit te brengen???
Op woensdag 27 augustus 2003 00:30 schreef Kozzmic het volgende:
Voor wie alles op zijn gemak nog eens wil doorlezen...Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[Slowchat] i.p.s. 4
[Slowchat] k.i.e.l. 5
[Slowchat] p.h.o.p. 6
quote:Ach ja die ouwe goeie tijd met de borrelpraat. Mag Borrelpraat 25 volgende keer weer open
Voor wie alles op zijn gemak nog eens wil doorlezen...Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[Slowchat] i.p.s. 4
[Slowchat] k.i.e.l. 5
[Slowchat] p.h.o.p. 6
grappig, zit net ff te globaal te searchen en komen we die gast van vandaag tegen
quote:Je zou het anders niet zeggen. Een mini-dijkdoorbraakje blijkt breaking news. De komkommertijd is nog niet voorbij.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het reces is voorbij.
natuurlijk wel rot voor die mensen
quote:Ik sla zijn posts altijd gewoon over
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Je springt van de hak op de tak. Van TMF naar Bas van der Vlies naar homosexualiteit in de Verenigde Staten. Het hoeft allemaal niet zo serieus in dit topic, maar ik kan begrijpen dat mensen soms denken, waar gaat dit allemaal over???
quote:Lullig voor die mensen ja, maar vanuit een helicopter gezien moet je er toch een beetje om lachen. Wat een hollandse kneuterigheid en wat vreemd he dat een dijkje breekt in het land van water (nu even niet!) en voornamelijk onder zeeniveau... paar stukjes gras, een ouwe schuur omgevallen en rampenplan 2003 wordt vol uit de kast gedonderd! Overdrijven is een kunst, zeker voor me-ers, die wisten het zaakje goed te "sussen".
Op woensdag 27 augustus 2003 08:55 schreef Parabola het volgende:[..]
Je zou het anders niet zeggen. Een mini-dijkdoorbraakje blijkt breaking news. De komkommertijd is nog niet voorbij.
natuurlijk wel rot voor die mensen
quote:Ja zeg, ben ik net terug van vakantie zie ik in het ban-topic dat ik weer een rel gemist heb! Waar ging het over en waarom was zelfs kozzmic gebanned?
Voor wie alles op zijn gemak nog eens wil doorlezen...[lijstje]
quote:Wil je me hier niet te veel aan herinneren
Voor wie alles op zijn gemak nog eens wil doorlezen...[..]
quote:**** BREAKING NEWS ****
Op woensdag 27 augustus 2003 10:37 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja zeg, ben ik net terug van vakantie zie ik in het ban-topic dat ik weer een rel gemist heb! Waar ging het over en waarom was zelfs kozzmic gebanned?
Moderators blijken mensen te zijn!
quote:Even een paar deeltjes terug in het slowchat topic. Zo rond afgelopen zaterdagmiddag. Ik heb het ook gemist
Ja zeg, ben ik net terug van vakantie zie ik in het ban-topic dat ik weer een rel gemist heb! Waar ging het over en waarom was zelfs kozzmic gebanned?
quote:Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ze een paar uur na een dijkdoorbraag doodleuk miljoenen liters water vanuit het IJsselmeer het Groene Hart inpompen! Waarom controleren ze niet eerst of de dijken dat wel aankunnen?
Op woensdag 27 augustus 2003 10:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Lullig voor die mensen ja, maar vanuit een helicopter gezien moet je er toch een beetje om lachen. Wat een hollandse kneuterigheid en wat vreemd he dat een dijkje breekt in het land van water (nu even niet!) en voornamelijk onder zeeniveau... paar stukjes gras, een ouwe schuur omgevallen en rampenplan 2003 wordt vol uit de kast gedonderd! Overdrijven is een kunst, zeker voor me-ers, die wisten het zaakje goed te "sussen".
![]()
![]()
quote:Ik heb het in [Feedback] Moderating Methoden in Politiek kort uitgelegd. Een beetje een storm in een glas water en het was min of meer op eigen verzoek.
quote:Dat is volgens mij wel gebeurd. Het is niet voor niets dat er zoalng geaarzeld werd. En volgens mij gaat dat water ook door belangrijkere waterlopen en zijn de risico's op dat moment ook kleiner.
Op woensdag 27 augustus 2003 10:47 schreef sizzler het volgende:[..]
Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ze een paar uur na een dijkdoorbraag doodleuk miljoenen liters water vanuit het IJsselmeer het Groene Hart inpompen! Waarom controleren ze niet eerst of de dijken dat wel aankunnen?
quote:Ja, maar van kozzmic verwacht ik het minder snel dan bijvoorbeeld Gil-Galad of jeukaanmennaat. Eigenlijk is hij wel de laatste van wie ik het zou verwachten!
Op woensdag 27 augustus 2003 10:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
**** BREAKING NEWS ****
Moderators blijken mensen te zijn!
Toch ff zoeken.
quote:Wat? dat hij mens blijkt te zijn?
Op woensdag 27 augustus 2003 10:49 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, maar van kozzmic verwacht ik het minder snel dan bijvoorbeeld Gil-Galad of jeukaanmennaat. Eigenlijk is hij wel de laatste van wie ik het zou verwachten!
Toch ff zoeken.
quote:Aangezien dit het topic van zware beschuldigingen en complottheorieen is heb ik de volgende stelling hierover:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:47 schreef sizzler het volgende:[..]
Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ze een paar uur na een dijkdoorbraag doodleuk miljoenen liters water vanuit het IJsselmeer het Groene Hart inpompen! Waarom controleren ze niet eerst of de dijken dat wel aankunnen?
Om meer ambtenaren aan te trekken om dit te onderzoeken moet je eerst een goed reden hebben. Eerst dus alle media op de hoogte stellen en dan 's nachts wat dijken omspitten!!! Nu is iedereen er van overtuigd dat dit op hoog niveau moet worden onderzocht!!! Wederom een werkgelegenheidsproject geintroduceerd!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 27-08-2003 10:55]
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Wat? dat hij mens blijkt te zijn?
quote:Dat ook ja.
Op woensdag 27 augustus 2003 10:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Wat? dat hij mens blijkt te zijn?
quote:Top! vooral omdat ik druk bezig ben ambtenaar te worden
Op woensdag 27 augustus 2003 10:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Aangezien dit het topic van zware beschuldigingen en complottheorieen is heb ik de volgende stelling hierover:
Om meer ambtenaren aan te trekken om dit te onderzoeken moet je eerst een goed reden hebben. Eerst dus alle media op de hoogte stellen en dan 's nachts wat dijken omspitten!!! Nu is iedereen er van overtuigd dat dit op hoog niveau moet worden onderzocht!!! Wederom een werkgelegenheidfsproject geintroduceerd!!!
![]()
![]()
![]()
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:55 schreef du_ke het volgende:[..]
Top! vooral omdat ik druk bezig ben ambtenaar te worden
.
quote:Mij zou een mooi milieuschadaal eigenlijk wel goed uitkomen
Op woensdag 27 augustus 2003 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
dat wil ik ook! Verzin eens wat als aankomend ambtenaar!
quote:Ik heb vorige maand een lezing van Schultz-Verhaegen meegemaakt en daarin vertelde ze dat na een periode van extreme droogte meestal veel regen valt. Grote kans dat we dan weer overstromingen in Limburg krijgen!
Op woensdag 27 augustus 2003 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
dat wil ik ook! Verzin eens wat als aankomend ambtenaar!
Werk zat dus.
quote:Ik woon in Drenthe, hier doen we meestal niet zo aan overstromingen
Op woensdag 27 augustus 2003 11:02 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik heb vorige maand een lezing van Schultz-Verhaegen meegemaakt en daarin vertelde ze dat na een periode van extreme droogte meestal veel regen valt. Grote kans dat we dan weer overstromingen in Limburg krijgen!
Werk zat dus.
En de meteologische kwaliteiten van mevrouw Schultz boezemen me nog niet overmatig veel vertrouwen in .
quote:Lijkt me interessanter voor verhuizers dan voor ambtenaren.
Op woensdag 27 augustus 2003 11:02 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik heb vorige maand een lezing van Schultz-Verhaegen meegemaakt en daarin vertelde ze dat na een periode van extreme droogte meestal veel regen valt. Grote kans dat we dan weer overstromingen in Limburg krijgen!
Werk zat dus.
quote:[seksistisch doch ontopic]
Op woensdag 27 augustus 2003 11:05 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik woon in Drenthe, hier doen we meestal niet zo aan overstromingen
.
En de meteologische kwaliteiten van mevrouw Schultz boezemen me nog niet overmatig veel vertrouwen in
.
Misschien gebruikt mevrouw Schultz golden showers voor locale overstromingen?
[/seksistisch doch ontopic]
quote:Ah, vandaar dat het zeewater zo warm is.
Op woensdag 27 augustus 2003 11:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
[seksistisch doch ontopic]
Misschien gebruikt mevrouw Schultz golden showers voor locale overstromingen?
[/seksistisch doch ontopic]
quote:En toch stiekum lezen, he bastard
Op woensdag 27 augustus 2003 09:33 schreef Rechtse_Mensen het volgende:[..]
Ik sla zijn posts altijd gewoon over
quote:Ferry Mingelen maakte gister ook weer z'n eerste grap:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Lullig voor die mensen ja, maar vanuit een helicopter gezien moet je er toch een beetje om lachen. Wat een hollandse kneuterigheid en wat vreemd he dat een dijkje breekt in het land van water (nu even niet!) en voornamelijk onder zeeniveau... paar stukjes gras, een ouwe schuur omgevallen en rampenplan 2003 wordt vol uit de kast gedonderd! Overdrijven is een kunst, zeker voor me-ers, die wisten het zaakje goed te "sussen".
![]()
![]()
quote:
Mevrouw Schultz-Verhaegen wordt in de wandelgangen hier al "Het Waterprinsesje" genoemd
quote:
Fractievoorzitters zijn Godett-show zat
WILLEMSTAD - De fractievoorzitters van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 hebben hun buik vol van de 'Godett-show' op Curaçao. De leider van de arbeiderspartij FOL, de grootste partij in de Antilliaanse Staten, is volgens hen alleen maar uit op publiciteit. Het is volstrekt onduidelijk wat zijn toekomstplannen met de Antillen zijn. "Wat zijn uw plannen behalve retoriek, meneer Godett?", vroeg VVD-fractievoorzitter Van Aartsen zich af.Godett nam maandag dwars tegen het protocol in journalisten op sleeptouw door enkele arme wijken van Willemstad, terwijl de fractievoorzitters achterbleven in een natuurreservaat. Zij waren kort daarvoor in een busje door een goede buurt rondgereden.
"Dit had ik verwacht", verzuchtte Van Aartsen dinsdag tijdens een ontspannen tochtje op een boot van de Antilliaanse kustwacht. "Hij heeft zijn rol gespeeld." Van Aartsen en zijn collega's Verhagen (CDA) en Dittrich (D66) hebben geen hoge pet op van Godett. Van Aartsen: "Ik ben benieuwd wat hij klaarbakt. Ik wens hem veel succes, ironisch gezegd."
Volgens Verhagen heeft Godett "geen ambitie" de economie uit het slop te halen en de enorme schuldenlast te reduceren "Hij biedt geen enkel perspectief voor de lange termijn. Het is een hoop geschreeuw en weinig wol."
Ook Dittrich heeft geen behoefte aan de "Godett-show" mee te doen. "Ik speek met genoeg andere interessante mensen uit alle lagen." Het enige echt inhoudelijke standpunt dat de fractieleiders van Godett hebben gehoord, is zijn pleidooi voor een status aparte voor Curaçao. Van Aartsen is "zeer benieuwd" of de inwoners van het eiland, die zich daar mogelijk in een referendum over uit zullen spreken, daarvoor voelen.
PvdA-leider Bos vindt dat Godett op een "slimme manier" de tegenstelling tussen arm en rijk die hij steeds benadrukt, uitbuit. Hij is het met de FOL-leider eens dat investeringen zichtbare gevolgen voor de bevolking moeten hebben. "Maar het moment dat Godett kleur moet bekennen, komt ras naderbij."
Bos vindt dat Nederland ook de hand in eigen boezem moet steken. Onder de paarse kabinetten, waar hij zelf ook nog deel van uitmaakte, richtte het kabinet zich volgens hem te eenzijdig op de (financieel-economische) criteria van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), waar de Antillen aan moeten voldoen. "De sociale problemen op de eilanden kwamen niet aan bod." Bos constateert op dit moment een "enorm onbegrip" tussen Nederland en de Antillen "over wie wat van de ander verwacht op welk moment".
Bos gaat dinsdag samen met Dittrich, Vos (GroenLinks) en Rouvoet (ChristenUnie) alsnog een arme wijk bezoeken. "Het bezoek is niet compleet als we de echte armoede niet zien", aldus Vos. De overige fractievoorzitters hadden al andere afspraken gemaakt, onder meer met vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, die niets van de familie Godett, Anthony en zijn zus premier Mirna Godett, zouden moeten hebben.
Als die Goddett geen populist is weet ik het ook niet meer.
quote:Volgens mij zijn ze gewoon sjacho, omdat ze steeds gefilmd worden en dus niet lekker kunnen ladderen aan het bier en de meisjes!
Op woensdag 27 augustus 2003 12:52 schreef pberends het volgende:[..]
Als die Goddett geen populist is weet ik het ook niet meer.
quote:Maar had die Godett eigenlijk wel een verkiezingsprogramma of niet?
Op woensdag 27 augustus 2003 13:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Volgens mij zijn ze gewoon sjacho, omdat ze steeds gefilmd worden en dus niet lekker kunnen ladderen aan het bier en de meisjes!
![]()
quote:Moet dat dan? Heeft een willekeurige partij in nederland dat dan en houden die zich er aan als ze in het kabinet zitten???
Op woensdag 27 augustus 2003 13:14 schreef pberends het volgende:[..]
Maar had die Godett eigenlijk wel een verkiezingsprogramma of niet?
quote:Lijkt me wel handig ja
Op woensdag 27 augustus 2003 13:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Moet dat dan? Heeft een willekeurige partij in nederland dat dan en houden die zich er aan als ze in het kabinet zitten???
quote:Sharia misschien toch een goed plan
Leeuwarder maakt 11-jarige zwanger
Gepost door Kirsty (ChrisJX) - woensdag 27 augustus 2003 @ 13:20 - Bron: Leeuwarder Courant
Flat_erik had ons via de newssubmit het volgende te melden:Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.
Twee keer is het meisje zwanger geworden van de man; de eerste keer op 11-jarige leeftijd, de tweede keer toen ze dertien was. Het slachtoffer kreeg haar eerste kind toen ze twaalf was. DNA-onderzoek heeft aangetoond dat de verdachte de biologische vader is.
De man heeft bekend ten minste twee keer geslachtsgemeenschap te hebben gehad met het kind. Naar eigen zeggen wist hij niet dat dit strafbaar was. Gedragsdeskundigen achten de man sterk verminderd dan wel verminderd toerekeningsvatbaar. In rapporten wordt hij onder meer gekenschetst als een kinderlijke, verwende man, die verstandelijk licht gehandicapt is, zich moeilijk zelf kan redden en afhankelijk is van anderen.
quote:http://www.frenteobrero.com
Op woensdag 27 augustus 2003 13:22 schreef pberends het volgende:
http://www.gov.an/![]()
![]()
heeft de partij wel een website?
Ik hoop dat je Papiamento goed is. .
quote:Nee, van imam Khomeiny mag je gewoon neuken met baby's, kinderen en dieren...
Op woensdag 27 augustus 2003 13:30 schreef pberends het volgende:
Sharia misschien toch een goed plan
quote:Ah mooi. Hebben ze toch nog enig inhoud.
Op woensdag 27 augustus 2003 13:35 schreef freako het volgende:[..]
Ik hoop dat je Papiamento goed is.
.
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=2241189
Alleen maar Nederlanders
quote:die's al een tijdje dood toch?
Op woensdag 27 augustus 2003 13:41 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, van imam Khomeiny mag je gewoon neuken met baby's, kinderen en dieren...
.
En er zijn maar 22 zetels. VVD had toch ook geen 156 kandidaten voor de 2e kamer
Het partijlied: http://www.frenteobrero.com/sound/solo_el_pueblo.mp3
http://www.frenteobrero.com/downloads.htm
Die zijn wel meesterlijk
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 27-08-2003 13:47]
quote:Er kunnen altijd mensen afvallen.
Op woensdag 27 augustus 2003 13:44 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]En er zijn maar 22 zetels. VVD had toch ook geen 156 kandidaten voor de 2e kamer
![]()
![]()
quote:Kore Ku Nan moet geband worden volgens hun?
[afbeelding]En er zijn maar 22 zetels. VVD had toch ook geen 156 kandidaten voor de 2e kamer
![]()
![]()
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:49 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, maar van kozzmic verwacht ik het minder snel dan bijvoorbeeld Gil-Galad of jeukaanmennaat.
Waarom verwacht je het van mij wel? .
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:43 schreef Rechtse_Mensen het volgende:[..]
die's al een tijdje dood toch?
edit: dit slaat op dhet plaatje van de kieslijst van godett's partij een stukje terug
quote:en gelijk ook de slimste
Op woensdag 27 augustus 2003 13:50 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
hihi, ze hebben een excuus-witte op 2
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:41 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, van imam Ayatollah Khomeiny mag je gewoon neuken met baby's, kinderen en dieren...
.
quote:Die kerel is nu gevolmachtigd minister in Den Haag dacht ik.
Op woensdag 27 augustus 2003 13:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
en gelijk ook de slimste
![]()
quote:Zie ik daar eenexcuusblanke op plaats twee?
![]()
![]()
Het partijlied: http://www.frenteobrero.com/sound/solo_el_pueblo.mp3
http://www.frenteobrero.com/downloads.htm
Die zijn wel meesterlijk
![]()
![]()
edit: rechtsemensen was me voor.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 27-08-2003 14:27]
quote:Misschien een Michael Jackson kloon
Op woensdag 27 augustus 2003 14:25 schreef hoppe het volgende:[..]
Zie ik daar eenexcuusblanke op plaats twee?
quote:Ik dacht dat ze FOL = FOL voor blanken hanteerde.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:26 schreef hoppe het volgende:
dubbel
quote:Of hij werd gesponsord door een fabrikant van huidbleekmiddelen
Op woensdag 27 augustus 2003 14:26 schreef pberends het volgende:[..]
Misschien een Michael Jackson kloon
quote:Er is inderdaad een investering in onderwijs nodig op de Antillen
Op woensdag 27 augustus 2003 14:28 schreef pberends het volgende:[..]
Ik dacht dat ze FOL = FOL voor blanken hanteerde.
quote:De Godettjes zijn idd niet zo goed in Nederlands.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:30 schreef hoppe het volgende:[..]
Er is inderdaad een investering in onderwijs nodig op de Antillen
Waarom laten we niet alleen vrouwlijke vluchtelingen toe, en stimuleren we keuze van geslacht tot vrouw door fiscale voordelen. Volgens mij kosten vrouwen de samenleving veel minder.
quote:Omdat de ombouw wel werkgelegenheid oplevert maar toch ook flink in de papieren loopt als het ziekenfonds de kosten daarvan moet dragen
Op woensdag 27 augustus 2003 14:35 schreef pberends het volgende:
Aantal gedetineerden in NL:Waarom laten we niet alleen vrouwlijke vluchtelingen toe, en stimuleren we keuze van geslacht tot vrouw door fiscale voordelen. Volgens mij kosten vrouwen de samenleving veel minder.
quote:En hebben de mannen ook nog een voordeeltje
Op woensdag 27 augustus 2003 14:38 schreef hoppe het volgende:[..]
Omdat de ombouw wel werkgelegenheid oplevert maar toch ook flink in de papieren loopt als het ziekenfonds de kosten daarvan moet dragen
Segregatie in het onderwijs
Uit onderzoek naar het onderwijs in Amsterdam, blijkt de scheiding naar ras en klasse volledig. NOVA is vanavond geheel gewijd aan dit onderwerp.
In de studio reageren een PvdA-politicus uit Amsterdam (bij het maken van deze nieuwsbrief nog niet bekend), de Haagse wethouder van Onderwijs Pierre Heinen, Seki Arslan van Forum, en Bart Engbers, directeur van het Vader Rijn college, een zwarte school in Utrecht.
(Studiogasten onder voorbehoud)
quote:...en dat in een pvda-minded stad als amsterdam
Op woensdag 27 augustus 2003 16:25 schreef pberends het volgende:
Vanavond in NOVASegregatie in het onderwijs
Uit onderzoek naar het onderwijs in Amsterdam, blijkt de scheiding naar ras en klasse volledig. NOVA is vanavond geheel gewijd aan dit onderwerp.In de studio reageren een PvdA-politicus uit Amsterdam (bij het maken van deze nieuwsbrief nog niet bekend), de Haagse wethouder van Onderwijs Pierre Heinen, Seki Arslan van Forum, en Bart Engbers, directeur van het Vader Rijn college, een zwarte school in Utrecht.
(Studiogasten onder voorbehoud)
quote:Zou Rob Oudkerk afgezegd hebben, of durven ze zijn naam niet te noemen om te voorkomen dat mensen al bij voorbaat niet gaan kijken?
Op woensdag 27 augustus 2003 16:25 schreef pberends het volgende:
Vanavond in NOVASegregatie in het onderwijs
Uit onderzoek naar het onderwijs in Amsterdam, blijkt de scheiding naar ras en klasse volledig. NOVA is vanavond geheel gewijd aan dit onderwerp.In de studio reageren een PvdA-politicus uit Amsterdam (bij het maken van deze nieuwsbrief nog niet bekend), de Haagse wethouder van Onderwijs Pierre Heinen, Seki Arslan van Forum, en Bart Engbers, directeur van het Vader Rijn college, een zwarte school in Utrecht.
quote:Het blijft hot nieuws die Antillen.
Fractievoorzitters naar Bovenwindse eilandenWILLEMSTAD - De fractievoorzitters van de Tweede Kamer zijn woensdag vanaf het vliegveld van Curaçao vertrokken voor een bezoek aan de drie Bovenwindse eilanden, St. Maarten, Saba en St. Eustatius. De Nederlandse delegatie spreekt onder meer met de drie eilandraden.
Het bezoek van ruim twee dagen aan Curaçao werd dinsdagavond afgesloten met een diner, aangeboden door delegatieleider en Kamervoorzitter Weisglas. Diezelfde dag besloot een deel van de delegatie alsnog gehoor te geven aan een oproep van leider Godett van de arbeiderspartij FOL om een bezoek te brengen aan een armenwijk. Godett had zich eerder geërgerd aan het feit dat de delegatie alleen de betere wijken te zien had gekregen.
Bos (PvdA), Dittrich (D66) en Rouvoet (ChristenUnie) gingen op de uitnodiging in en werden door Godett persoonlijk rondgeleid in een verpauperde buurt. Het drietal verklaarde na afloop dat zij blij waren ook de andere, arme kant van het eiland te hebben gezien.
ANP
Maar wel geod dat ze ook de slechte dingen van de Antillen willen bekijken.
quote:Oudkerk heeft weinig te doen met onderwijs, dus ik denk het niet. Oudkerk is wel een naam die kijkers kan trekken hoor.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:50 schreef freako het volgende:[..]
Zou Rob Oudkerk afgezegd hebben, of durven ze zijn naam niet te noemen om te voorkomen dat mensen al bij voorbaat niet gaan kijken?
.
quote:Ook hoi
Op woensdag 27 augustus 2003 16:51 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemiddag
[..]Het blijft hot nieuws die Antillen.
Maar wel geod dat ze ook de slechte dingen van de Antillen willen bekijken.
Het blijft komkommertijd
quote:Oudkerk is de wethouder van onderwijs, dus hij heeft er wel iets mee te maken dunkt me.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Oudkerk heeft weinig te doen met onderwijs, dus ik denk het niet. Oudkerk is wel een naam die kijkers kan trekken hoor.
quote:Bij gebrekj aan ander nieuws, blijven ze dit maar volgen. Hetzelfde als bij de dijkdoorbraak; in het begin is het 'leuk', daarna is het afgezaagd. Maar ja je moet wat.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:53 schreef Parabola het volgende:[..]
Ook hoi
Het blijft komkommertijd
De LPF moet weer in het kabinet.
quote:Helemaal mee eens.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:54 schreef Sidekick het volgende:
De LPF moet weer in het kabinet.
Anders loopt het binnen korte tijd ECHT uit de hand.
quote:Lijkt me wel handig idd
Op woensdag 27 augustus 2003 16:54 schreef freako het volgende:[..]
Oudkerk is de wethouder van onderwijs, dus hij heeft er wel iets mee te maken dunkt me.
quote:Je bedoelt het gebrek aan nieuws?
Op woensdag 27 augustus 2003 16:55 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Anders loopt het binnen korte tijd ECHT uit de hand.
Of heeft de LPF de oplossing tegen de droogte?
quote:Ja. Regen.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:57 schreef Parabola het volgende:[..]
Je bedoelt het gebrek aan nieuws?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:57 schreef Parabola het volgende:[..]
Je bedoelt het gebrek aan nieuws?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |