quote:Klonen mag op fok hoor.
Op maandag 25 augustus 2003 17:19 schreef pberends het volgende:[..]
Ah, dus je mag legaal klonen.
quote:Als je het maar veilig doet!
Op maandag 25 augustus 2003 17:19 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Klonen mag op fok hoor.
quote:Nee, die zijn staatsgevaarlijk.
Op maandag 25 augustus 2003 17:31 schreef Koos Voos het volgende:
.. dus de SP mocht niet mee op dat snoepreisje ?
quote:Ik denk dat Jan M. al met de caravan op vakantie is.
quote:Bassie en Jan M. mochten 2 weken logeren in een moskee
Hier iig wat brekend nieuws:
quote:Als ik al dat ge-baantje-schuif zie, dan denk ik dat een gekozen burgermeester ook niet eens zo gek zou zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit.
D66-voorzitter burgemeester van WageningenDEN HAAG - Drs. A. Pechtold wordt per 1 oktober de nieuwe burgemeester van Wageningen. De 37-jarige Pechtold is nu nog wethouder in Leiden en sinds 2002 voorzitter van het landelijk hoofdbestuur van D66. Hij behoudt die functie. Hij volgt de PvdA'er Sala op in Wageningen.
De gemeente Woudenberg krijgt per 1 september mr. A. de Jonge als nieuwe burgemeester. De 50-jarige CDA'er is daar nu al waarnemend burgemeester. Die taak nam hij ook waar voor de gemeente Maarn. De Jonge was eerder burgemeester van Houten. Hij volgt in Woudenberg zijn partijgenoot Krajenbrink op, die met vervroegd pensioen gaat.
ANP
quote:brekend zeg
Op maandag 25 augustus 2003 18:40 schreef Sidekick het volgende:
Iedereen is aan het eten?Hier iig wat brekend nieuws:
[..]Als ik al dat ge-baantje-schuif zie, dan denk ik dat een gekozen burgermeester ook niet eens zo gek zou zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit.
quote:Ik wel: betrek het volk bij de lokale politiek en laat de inwoners van een dorp/stad het beleid direct beinvloeden! De baas van een stad of dorp, en de baas van politie en brandweer mag best aan het volk vertellen wat hij van plan is te gaan doen, welke doelstellingen hij wil halen en waar hij voor staat. Met het mandaat van het volk kan hij dan -zoals het in een democratie behoort- hun belangen behartigen. Na een bepaalde periode kan hij daarop afgerekend worden.
Op maandag 25 augustus 2003 18:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ben er nog niet helemaal uit.
quote:Je hebt het over de gemeenteraad nu.
Op maandag 25 augustus 2003 18:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik wel: betrek het volk bij de lokale politiek en laat de inwoners van een dorp/stad het beleid direct beinvloeden! De baas van een stad of dorp, en de baas van politie en brandweer mag best aan het volk vertellen wat hij van plan is te gaan doen, welke doelstellingen hij wil halen en waar hij voor staat. Met het mandaat van het volk kan hij dan -zoals het in een democratie behoort- hun belangen behartigen. Na een bepaalde periode kan hij daarop afgerekend worden.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je hebt het over de gemeenteraad nu.
Dat is een voorbeeld van hoe het hoort ja. De burgemeester mag van mij eenzelfde behandeling.
quote:Afstoten dus
Fractievoorzitters onder vuur op Antillen
WILLEMSTAD - In het hol van de leeuw, de Antilliaanse Staten (parlement) in Willemstad, hebben Antilliaanse politici maandag hun hart gelucht tegenover de Nederlandse fractievoorzitters in de Tweede Kamer. Nederland heeft geen oog voor de grote economische noden op de eilanden en maakt zich veel te druk over de veel bediscussieerde antidrugsbodyscan op vliegveld Hato op Curaçao, terwijl het drugsprobleem een veel bredere aanpak vergt.
Dat was de boodschap van de Antilliaanse fractievoorzitters, waaronder FOL-leider Anthony Godett, broer en adviseur van premier Mirna Godett. Statenvoorzitter Dudley Lucia zette aan het begin van de bijeenkomst de toon door te stellen dat Nederland de Antillen aan zijn lot overlaat. Van de " serieuze belofte" om samen op te trekken, is niet terechtgekomen. " We doen een beroep op uw solidariteit, zodat we niet nog een keer in de zure appel hoeven te bijten. We komen geld tekort", aldus Lucia.De Antilliaanse politici vinden net als hun Nederlandse collega's het vijftigjarig bestaan van het koninkrijksstatuut, dat de autonomie van de Antillen en Aruba regelt, de ideale gelegenheid om na te denken over de toekomstige verhoudingen. "Maar dan moeten we eerst af van de negatieve berichtgeving over de Antillen. Dat is mode geworden in Nederland", vindt Lucia.
Ook Anthony Godett, die de fractievoorzitters in het Papiaments toesprak, vroeg respect "voor mij, mijn partij en mijn land". "Mijn partij wil een gezond relatie met Nederland." De Antillen zijn volgens hem onder het "dictatoriale bewind" van de vorige regering-Ys straatarm geworden. "Ik zal niemand meer vermoeien met rapporten en cijfers. Geen woorden, maar daden", aldus Godett. Tot slot proclameerde Godett dat "de grootste leider van Curaçao en de Nederlandse Antillen en Aruba" had gesproken.
Vrijwel alle Antilliaanse fractievoorzitters namen afstand van het grote belang dat Nederland hecht aan drugscontroles met de bodyscan. Het drugsprobleem is mondiaal. Nederland zou het op de agenda van de Europese Unie moeten zetten. "De vraag in Europa is te groot. Het is dweilen met de kraan open", stelde Statenlid Gumbs van de Democratische Partij Sint Maarten.
Andere leden wezen er fijntjes op dat Nederland veel meer moet controleren in de Rotterdamse haven en de coffeshops aan banden moet leggen. Ze noemden Nederland "een drugsparadijs". Godett herhaalde zijn pleidooi om de bodyscan weg te halen niet. "Maar het heeft geen effect. Drugs komt over zee naar ons land, maar als de kapitein van de kustwacht ziek is, is er geen controle."
Godett wil binnen zes maanden een referendum over een status aparte voor Curaçao. Dat zou een opstap moeten zijn naar volledige onafhankelijkheid. Ook Sint Maarten aast op een status aparte, zoals Aruba die heeft.
De Nederlandse fractieleiders willen ook een discussie over de staatsrechtelijke verhoudingen in het koninkrijk. Maar volledigde onafhankelijkheid zal de Antillen volgens hen geen goed doen en een status aparte zien ze ook niet zitten. Hoe het dan wel moet, weten ze niet precies. CDA-fractievoorzitter Verhagen ziet een zogenoemde ultra perifere status als een van de mogelijkheden, waarbij de economie wordt onderworpen aan de regels van de EU. Er zou dan vrije markttoegang komen op de Antillen.
Over de bodyscan hielden de Tweede-Kamerleden zich op de vlakte. " Onderwerpen als de bodyscan en onafhankelijkheid gebruiken ze om Nederland wakker te krijgen. We moeten het hebben over de echte problemen", aldus PvdA-leider Bos. De Nederlandse politici vonden dat Godett om de hete brij heen draaide. "Hij geeft niet aan wat hij wil", concludeerde Verhagen. VVD'er Van Aartsen vond dat het spreken met tussenkomst van een tolk niet handig is. De inhoud sneeuwde onder.
Eerder op de dag spraken de fractieleiders een halfuur met een regeringsdelegatie onder leiding van premier Mirna Godett, die wegens " familiaire omstandigheden" later kwam en achttien minuten deelnam. Ze roemde na afloop de sfeer en zei te hopen dat de Nederlanders na thuiskomst zo positief blijven. Mirna sprak net als haar broer vooral Papiaments, de taal waarin ze het best hun boodschap kunnen overbrengen. De premier begroette de Nederlanders met een handdruk, maar ze omhelsde PvdA-fractievoorzitter Bos omdat die nooit heeft getwijfeld aan het nut van het tiendaagse werkbezoek.
Niet alleen het amateurisme van fractievoorzitters en de Antillen, maar ook de Pers die in dit verhaal een bijna gossip-rol vervuld.
quote:Met voormalige kolonies zou Nederland sowieso geen andere relatie moeten hebben dan ieder ander willekeurig land buiten de EU. Ze wilden onafhankelijkheid, ze kregen het en nu niet meer moeilijk doen.
Op maandag 25 augustus 2003 21:31 schreef pberends het volgende:[..]
Afstoten dus
Niet alleen het amateurisme van fractievoorzitters en de Antillen, maar ook de Pers die in dit verhaal een bijna gossip-rol vervuld.
quote:Gelukkig post je je ranzige "ff knuffelen" foto niet
De premier begroette de Nederlanders met een handdruk, maar ze omhelsde PvdA-fractievoorzitter Bos omdat die nooit heeft getwijfeld aan het nut van het tiendaagse werkbezoek.
Maar Bos is ook zo'n lekker ding.
quote:Nederland werd te kakken gezet. Lachwekkend hoe een Wouter Bos zich daar liet schofferen. Ik vind het trouwens nogal arrogant van diezelfde Bos dat die zich daar vertoont. Meneer doet net alsof hij in het kabinet zit
Op maandag 25 augustus 2003 21:31 schreef pberends het volgende:[..]
Afstoten dus
quote:Toch nog een pluim voor Jan M. en Bassie
Op maandag 25 augustus 2003 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nederland werd te kakken gezet. Lachwekkend hoe een Wouter Bos zich daar liet schofferen. Ik vind het trouwens nogal arrogant van diezelfde Bos dat die zich daar vertoont. Meneer doet net alsof hij in het kabinet zit
Onmiddellijk afstoten! Respect en dan een beetje geen nederlands praten alleen maar om te zieken.
quote:hehe, alhoewel ik Bos z'n knuffelvoorwerp niet zo groot inschat.
Op maandag 25 augustus 2003 21:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Gelukkig post je je ranzige "ff knuffelen" foto niet
Maar Bos is ook zo'n lekker ding.
quote:Bron
Wetenschappers vinden dyslexie-gen
WASHINGTON - Scandinavische wetenschappers zeggen dat zij een gen hebben ontdekt dat mogelijk een belangrijke rol speelt bij het ontstaan van dyslexie oftewel woordblindheid. De handicap is de meest voorkomende leerstoornis bij kinderen.
De onderzoekers van de universiteit van Helsinki en het Zweedse Karolinska Instituut constateerden een genetische afwijking bij een familie waarin dyslexie voorkomt. De dyslexie-experts stelden de defecten aan het gen DYXC1 ook bij andere dyslectische personen vast, meldt het Amerikaanse vaktijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences maandag. Volgens de wetenschappers is het niet waarschijnlijk dat het gen alle gevallen van woordblindheid zal verklaren.Tussen 3 en 10 procent van de bevolking is dyslecticus. De betroffen personen hebben moeite woorden te lezen en te herkennen.
De bevrijding van de wetenschap
quote:Ach wat zielig voor Sidekick.
Noord-Nederland zonder straatverlichting
ARNHEM - Sommige plaatsen in de provincies Gelderland, Friesland en Flevoland zitten maandagavond zonder straatverlichting. Volgens een woordvoerder van energiebedrijf NUON zijn de straatlampen vermoedelijk door een fout bij de centrale aansturing in Arnhem niet ingeschakeld.
De politie in Gelderland en Friesland zegt dat de stroomstoring nog nergens tot grote problemen leidt. De politie treft vooralsnog geen maatregelen.Monteurs van NUON zijn onderweg naar Arnhem. De straatverlichting had volgens de woordvoerder tussen kwart over negen en half tien moeten worden ingeschakeld. Dit is volgens hem waarschijnlijk niet overal gebeurd. " De elektriciteit komt van verschillende verdeelstations, het probleem ligt daarom ongetwijfeld bij de aansturing", aldus NUON.
De straten in onder meer Nijmegen, Lelystad en Sneek zijn donker. In grote steden als Arnhem en Leeuwarden zou de straatverlichting normaal functioneren.
quote:De pc van sidekick trok te veel aan de power den ik!
Op maandag 25 augustus 2003 23:03 schreef pberends het volgende:[..]
Ach wat zielig voor Sidekick.
Wouter Bos wordt over paar maanden papa! omg no, nu stijgt ie nog meer in de peilingen
quote:Ik hoor het ook net. Cool!!
Op maandag 25 augustus 2003 23:29 schreef pberends het volgende:
!NEE!Wouter Bos wordt over paar maanden papa! omg no, nu stijgt ie nog meer in de peilingen
quote:Nou super. Nog minder inhoud.
Op maandag 25 augustus 2003 23:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik hoor het ook net. Cool!!
quote:Laat me raden, als het een zoontje wordt dan heet die Ad of Wim?!
Op maandag 25 augustus 2003 23:32 schreef pberends het volgende:[..]
Nou super. Nog minder inhoud.
quote:Ja, en een meisje noemen ze Tineke Jeltje heb ik vanuit een betrouwbare bron gehoord.
Op maandag 25 augustus 2003 23:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Laat me raden, als het een zoontje wordt dan heet die Ad of Wim?!
NOVA komt filmen bij de geboorte en Netwerk heeft inmiddels al de rechten gekregen voor de dag dat Wouter zijn kind voor het eerst naar de creche brengt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |