quote:Mooi. Of Jamai de zoon is van Eerdmans?
Op zondag 24 augustus 2003 21:45 schreef Kozzmic het volgende:
Joost Eerdmans, spraakmakend kamerlid voor de LPF, heeft ook toegezegd mee te willen werken. Hij houdt nog even een slag om de arm over wanneer ivm de presentatie van een zwartboek over de beveiliging van Fortuyn op 1 september en voorbereidingen voor Prinsjesdag op 16 september. Maar dat is lijkt mij geen probleem.Dus kom maar op met de vragen voor hem.
Ter inspiratie: Joost Eerdmans, de laatste der Fortuynisten.
- Op sommige punten neemt de LPF een uiterst liberale houding aan, maar op sommige punten komt juist het conservatieve karakter naar boven. Nu is de VVD in de basis een liberale partij, maar in de praktijk zie je dit nou niet echt duidelijk naar voren komen. Liggen er voor de LPF geen kansen om zich om te vormen tot een écht liberale partij, aangezien die plaats duidelijk nog leeg is in het politieke spectrum van Nederland en de plaats die de LPF nu inneemt eigenlijk al opgevuld is door het opschuiven van de gevestigde partijen?
- De VVD is in beginsel een liberale partij en ik neem aan dat dat voor een VVD-raadslid in Amsterdam niet anders zal zijn. Hoe vertaalt zich dat in zijn standpunten en op welke gebieden heeft hij die liberale basis losgelaten in zijn beleid en waarom.
Wat achtergrond-info: Hij is kamerlid sinds de laatste verkiezingen, was daarvoor in dienst van Greenpeace en heeft een eigen bedrijf dat handelt in schone energie. In het parlement houdt hij zich onder andere bezig met Schiphol. Zie ook het topic Vrijstaat Schiphol.
Zijn website: http://www.diederiksamsom.nl/
quote:Ja, of hij het niet hypocriet vindt dat groene energie eigenlijk kernenergie uit het buitenland is.
Op zondag 24 augustus 2003 23:38 schreef Kozzmic het volgende:
Diederik Samsom (PvdA) wil ook graag geïnterviewd worden en staat zelfs te springen om mee te discussieren.Wat achtergrond-info: Hij is kamerlid sinds de laatste verkiezingen, was daarvoor in dienst van Greenpeace en heeft een eigen bedrijf dat handelt in schone energie. In het parlement houdt hij zich onder andere bezig met Schiphol. Zie ook het topic Vrijstaat Schiphol.
Zijn website: http://www.diederiksamsom.nl/
quote:
KAPITAALVERNIETIGINGMeer dan een miljoen Nederlanders ( 15 tot 20 procent van alle huishoudens) gebruiken vandaag de dag groene stroom. Ze zijn er ingestonken.
Niet alleen omdat ze straks misschien veel meer voor hun stroom moeten gaan betalen dan de andere Nederlanders. Nee, ze hebben op basis van een omstreden en onwaarschijnlijke theorie gedacht dat ze de aarde konden redden. Dat hebben ze gedaan met vormen van stroomopwekking waarover zelfs de milieubeweging twijfelt of die wel groen mogen heten. Daarnaast werken ze mee aan een ongekende kapitaalvernietiging: als de groene leugen niet wordt gestopt, gaat het de schatkist tientallen miljarden euro's kosten. Geld waarmee boeven kunnen worden gevangen, waarmee de overheidstekorten kunnen worden gedempt of waarmee" iets kan worden gedaan voor de allerarmste in de Derde Wereld.http://www.democrates.net/milieu/groeneleugen.htm
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 24-08-2003 23:46]
Mijn voorlopige planning...
5 september: Marianne Thieme
12 september: Joost Eerdmans
19 september: Diederik Samsom
26 september: John Göring
Indien de eerste datum niet gehaald wordt verschuift dit allemaal een week, en uiteraard is dit ook afhankelijk van de beschikbaarheid van de politici.
Maximaal zo'n 12 vragen, en ik ben degene die de uiteindelijke selectie maakt (al mag je me er uiteraard op aan spreken indien je het met die selectie niet eens bent).
Om 5 september te halen wil ik woensdagavond de eerste vragenlijst samenstellen, voor de andere personen is er 7 a 10 dagen tijd om suggesties te doen.
-edit- Waarschijnlijk verschuift Joost Eerdmans wat naar achteren, ik had hem in een mail gemeld dat het interview 19 of 26 september geplaatst zal worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-08-2003 23:54]
John Göring zou ik willen vragen naar hoe hij aankijkt tegen het 'de boel bij elkaar houden'-beleid van burgemeester Job Cohen.
Ik heb er ook wel één. In een artikel gepubliceerd in Delft Integraal in 2001 vond een discussie plaats over het rendement van windenergie. Onder andere Emeritus Hoogleraar Prof. Dr. ir. Kreuger was van mening dat windmolens níet de oplossing zijn voor het energie-probleem, maar vaak worden deze wel als zodanig door de media aan het publiek voorgeschoteld. Wat is uw standpunt ten aanzien van het gebruik van duurzame energie. Waar liggen kansen en waar de valkuilen en welke weg wilt u omtrent dit onderwerp gaan bewandelen?
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 25-08-2003 00:02]
quote:Amsterdam is een stad die net als andere grote steden, een veranderende etnische samenstelling kent, wat ook voor de nodige problemen zorgt. Op het moment is dhr. Cohen burgervader van de stad Amsterdam die omtrent dit onderwerp een 'de boel bij elkaar houden'-beleid voert. Hoe kijkt u tegen dit beleid aan en hoe heeft dit zijn effect op uw eigen werkterrein?
Op zondag 24 augustus 2003 23:51 schreef Kozzmic het volgende:
John Göring zou ik willen vragen naar hoe hij aankijkt tegen het 'de boel bij elkaar houden'-beleid van burgemeester Job Cohen.
quote:Ah precies wat ik bedoel dus. Neemt Kozzmic deze 'groene stroom' vragen alvast op bij het Diederik interview?
Op zondag 24 augustus 2003 23:57 schreef Lithion het volgende:
Hah, ik verwacht voor Samson nogal wat pittige vragen hier als Jeukaanmenaat dit topic ontdekt.
Ik heb er ook wel één. In een artikel gepubliceerd in Delft Integraal in 2001 vond een discussie plaats over het rendement van windenergie. Onder andere Emeritus Hoogleraar Prof. Dr. ir. Kreuger was van mening dat windmolens níet de oplossing zijn voor het energie-probleem, maar vaak worden deze wel als zodanig door de media aan het publiek voorgeschoteld. Wat is uw standpunt ten aanzien van het gebruik van duurzame energie. Waar liggen kansen en waar de valkuilen en welke weg wilt u omtrent dit onderwerp gaan bewandelen?
Tijdens een interview in Nieuwe Revu heeft u toegegeven dat kernenergie technisch gezien volkomen veilig is. Toch bent u tegen kernenergie omdat "de maatschappij" het als onveilig zou ervaren. Waarom kiest u daarbij voor de makkelijke weg (ook tegen zijn) in plaats van dat u probeert "de maatschappij" op rationele wijze te overtuigen van de veiligheid van kernenergie?
Sterker nog, waarom probeerde u als medewerker van Greenpeace juist in te spelen op de anti-kernenergiegevoelens bij mensen in plaats van ze de waarheid te vertellen?
En vindt u het, meer in het algemeen, een geoorloofde politieke strategie om op de onderbuikgevoelens van mensen in te spelen als dit ten koste gaat van de waarheid?
Hm, ik weet niet of dit 1 vraag met subvragen is of dat het 3 afzonderlijke vragen zijn
Het lijkt me onvoorstelbaar dat het u, als linkse idealiste, niet interesseert dat er aan de andere kant van de wereld mensen sterven van de honger. Vindt u dan niet dat uw partij een vreemde prioriteitsstelling heeft door op zo'n eenzijdige wijze te hameren op het haast luxueuze thema van dierenrechten.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 01:30 schreef Kordotium het volgende:
Marianne Thieme:Het lijkt me onvoorstelbaar dat het u, als linkse idealiste, niet interesseert dat er aan de andere kant van de wereld mensen sterven van de honger. Vindt u dan niet dat uw partij een vreemde prioriteitsstelling heeft door op zo'n eenzijdige wijze te hameren op het haast luxueuze thema van dierenrechten.
Tijdens Paars1 was er sprake van het ontstaan van stadsprovincies, onder meer rondom Amsterdam, maar inmiddels is het plan de ijskast ingegaan. Vond u dat een goed plan en vindt u dat het weer op de politieke agenda moet komen te staan?
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 25-08-2003 16:15]
quote:Verkeerd topic?
Op maandag 25 augustus 2003 15:49 schreef pberends het volgende:[..]
linkse media ook
quote:lol ja
Op maandag 25 augustus 2003 16:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Verkeerd topic?
maar ga je nou die groene stroom vragen aan Samson stellen
quote:Diplomatiek antwoord: Ik ga niet bij voorbaat stellen of ik een specifieke vraag wel of niet opneem. Anders blijf ik bezig. Uit de genoemde suggesties selecteer ik er ongeveer 12, en die zal ik dan hier eerst nog even vermelden.
Op maandag 25 augustus 2003 16:14 schreef pberends het volgende:[..]
lol ja
maar ga je nou die groene stroom vragen aan Samson stellen
Maar een vraag over het nut en de effectiviteit van groene stroom lijkt me wel toepasselijk voor Diederik Samsom. De vraag over kernenergie van Kordotium vind ik ook een goede. Heb een beetje vertrouwen in me dat ik zo objectief mogelijk een vragenlijst samenstel (en blijkt dat niet dan kun je me er altijd op aan spreken!)
quote:bedankt hoor
Op maandag 25 augustus 2003 16:27 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Diplomatiek antwoord: Ik ga niet bij voorbaat stellen of ik een specifieke vraag wel of niet opneem. Anders blijf ik bezig. Uit de genoemde suggesties selecteer ik er ongeveer 12, en die zal ik dan hier eerst nog even vermelden.
Maar een vraag over het nut en de effectiviteit van groene stroom lijkt me wel toepasselijk voor Diederik Samsom. De vraag over kernenergie van Kordotium vind ik ook een goede. Heb een beetje vertrouwen in me dat ik zo objectief mogelijk een vragenlijst samenstel (en blijkt dat niet dan kun je me er altijd op aan spreken!)
1. U heeft een keer gezegd dat u nooit de politiek in zou gaan, wanneer is dat veranderd en waardoor?
2. Op wie heeft u gestemd de laatste verkiezingen en waarom?
3. Wat zijn uw plannen na uw politieke carriere? Weer actievoeren?
4. U heeft het vaak over de keuze tussen een kennisland en een transportland. Wat voor veranderingen zijn daarvoor nodig en hoe wilt u dit bereiken?
5. Wouter Bos heeft de laatste tijd een aantal "luchtbalonnen" opgelaten zoals het idee voor een één grote progressieve partij en de invoering van een volledig districtenstelsel. Hoe kijkt u tegen deze plannen aan? Zorgt deze vorm van leiderschap niet voor veel verwarring onder de kiezers?
6. Wat is uw invulling van de vernieuwing binnen de PvdA?
1. Zou u graag lijsttrekker van de LPF willen worden bij de volgende verkiezingen?
2. Is de LPF volgens u een "middle of the road"-partij?
3. Vlak na de moord op Fortuyn bent u nooit in beeld geweest voor het leiderschap, terwijl u nu wel prominent in beeld bent voor de LPF. Is dit per toeval gelopen, of zijn de persoonlijke ambities gegroeid?
Ik moet zeggen dat de vragen van Kordotium ook erg goed zijn.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 18:55 schreef Kaalhei het volgende:
Aan Diederik Samsom:
Is de hond in het midden van de onderstaande foto familie van u?
[afbeelding]
Maar is het geen idee om elke politici een casus voor te leggen. Deze 4 in ieder geval hetzelfde. Het onderwerp moet dan wel actueel zijn. Er zijn veel mogelijkheden: van aanslag op kerncentrale in Nederland tot invoering van dienstplicht. Zelf heb ik niet een echt origineel geval, jullie wel? Het lijkt me namelijk wel leuk om zoiets te vragen en dan de antwoorden met elkaar te vergelijken. Een leuke "afsluiter".
quote:Marianne Thieme. Wat zijn naast dierenrechten uw andere speerpunten.
Op zondag 24 augustus 2003 12:15 schreef Kozzmic het volgende:Marianne Thieme, voorvrouwe van de Partij voor de Dieren, een partij die weliswaar niet in de Tweede Kamer vertegenwoordigd is, maar bij de laatste verkiezingen wel al verrassend veel stemmen binnenhaalde. John Göring, raadslid voor de VVD in Amsterdam met Wonen, Ruimtelijke Ordening en Financiën in zijn aandachtsgebied.
Die Amsterdammer ken ik niet.
Maar een paar vragen over de woningnood lijken me verstandig.
- en hoe denkt hij over de ontwikkeling van Amsterdam en haar omgeving, is er op termijn alleen plaats voor woonfuncties of blijft er ook een plek voor natuur/ landbouw?
- Hoe kan een tweede bijlmer voorkomen worden. Want er is toch wel behoefte aan betaalbare woonruimte en dan kom je al snel uit bij flats.
- Is een verplichte verspreiding van Allochtonen over de wijken gewenst en uitvoerbaar?
quote:Superleuk idee! Gewoon hoe ze zouden handelen in een crisissituatie...
Op maandag 25 augustus 2003 20:35 schreef The_Duce het volgende:Maar is het geen idee om elke politici een casus voor te leggen. Deze 4 in ieder geval hetzelfde. Het onderwerp moet dan wel actueel zijn. Er zijn veel mogelijkheden: van aanslag op kerncentrale in Nederland tot invoering van dienstplicht. Zelf heb ik niet een echt origineel geval, jullie wel? Het lijkt me namelijk wel leuk om zoiets te vragen en dan de antwoorden met elkaar te vergelijken. Een leuke "afsluiter".
Zo'n soort situatie bijvoorbeeld en dan hoeft het nog niet eens concreet met politiek te maken te hebben...leren we de mens achter de politicus ook nog eens beter kennen
Als iemand trouwens een betere/realistischere casus weet?!?
Nog een vraag voor Marianne Thieme:
Keurt u de nertsenbevrijdingsacties van radicale dierenactivisten goed, ondanks dat de nertsen zelf bij die bevrijding vaak dood gaan in plaats van werkelijk in vrijheid kunnen leven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |